Vol gas doorgaan bij dubbel geel is een doodzonde. Wat Norris deed (niet liften) is al niet toegestaan bij enkel geel. Dus 5 of 10 seconden was misschien gepast bij enkel geel, maar zeker niet bij dubbel geel. Overigens vind ik dat Verstappen (en de rest van het veld) ook niet helemaal vrijuit gaan. Een halve seconde trager door te liften, zou ik niet "significantly" willen noemen. Een halve seconde trager zou eerder passen bij enkel geel.Grrrrrene schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:36:
[...]
Ik vind er niks zorgelijks aan. Als die FIA hier niet ingrijpt (en voor de duidelijkheid: een 5s tijdstraf was genoeg geweest wat mij betreft), gaat straks niemand meer van z'n gas bij dubbel geel. Zoals hierboven al aangegeven: dubbel geel betekent dat je voorbereid moet zijn om evt te stoppen. Norris heeft dat hele dubbel geel niet gezien.
En verplaats je eens in Verstappen: je managet al 30 ronden lang een gat met Norris op ~1,8-2s en ineens zit hij op 1,2s na het rechte stuk. Dan weet je precies wat hij heeft gedaan: niet gelift. En dat is toch ook ontzettend oneerlijk? Alsof iemand met 120 km/u door de pitstraat gaat en de rest met 80 km/u.
Ter info (https://www.formula1.com/...ags.T5DqOqbWI6S4Va8Y5yMld)
Wat ik ervan vind dat Verstappen een opmerking maakt over de boardradio? Is in mijn ogen toch echt een gebrek van de FIA zelf wat steeds blootgelegd wordt. Met alle data die ze voorhanden hebben, moeten ze dat zelf kunnen constateren. Als de FIA hier beter bovenop zou zitten, hoeven de coureurs dat niet te doen.Single waved:
This means drivers need to reduce their speed, cannot overtake and must be prepared to change direction, due to a hazard beside or partly on the track. It must be evident that a driver has reduced their speed during the relevant sector/s.
Double waved:
This means drivers need to reduce their speed significantly, cannot overtake and must be prepared to change direction or stop, due to a hazard wholly or partly blocking the track and/or marshals working on or beside the track.