[F1 2024] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 49 Laatste
Acties:
  • 177.449 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Nee hoor, tijdens de race gewoon 5s penalty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22
RobertMe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:39:
[...]

De gok valt wel degelijk te snappen. Door te anticiperen op het einde kun je (veel) harder door die laatste sector rijden (de sector waarin het uiteindelijk groen wordt dus). Zonder dat anticiperen had hij waarschijnlijk ook niet naast Piastri kunnen worden. En mogelijk dat hij dus Piastri ook voorbij was geweest als het wel groen was geworden in die sector. Want je ziet hem nu overduidelijk remmen op het moment dat het eigenlijk groen wordt waarbij Piastri er dis vandoor gaat.

De gok is dus prima, maar dan wel ook op de delta blijven letten en op het eind van de sector op tijd afremmen als het niet groen wordt.
Dit precies. Gegokt en verloren. Puntje minder of een puntje meer. Helaas een puntje minder dit keer.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

RobertMe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:05:
[...]

Waarom? Als er verzachtende omstandigheden zijn is het geen zwart/witte regel meer.

Verstappen zat als eerste bij de apex en hoeft geen ruimte te laten voor een aanvaller. Als die aanvaller vervolgens besluit in te halen buiten de baan is dat gewoon een 10s penalty. Onafhankelijk van het feit of de verdediger ook buiten de baan gaat. Want die krijgt daar zijn eigen "straf" voor (geldt als TL violation waar een penalty op staat). Dat de verdediger iets fouts doet maakt de actie van de aanvaller niet minder fout.
Of anders gezegd, in het geval zoals het was hebben de stewarts Verstappen soort van een 5 seconden penalty gegeven voor één, en zijn eerste, TL violation. Waarom krijgt Verstappen daar ineens een straf voor? Die straf krijgt ieder ander pas bij zijn vierde TL violation.
Lees de uitleg van de wedstrijdleiding. Dat jij je er niet in kan vinden wilt nog niet zeggen dat er wel een kern van waarheid in zit.

Net zoals dat Max net te hard reed

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
Requiem19 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:04:
[...]

Dit is gewoon een directe overtreding zonder dat je het goed kunt maken. Zo staat het nu eenmaal in de regels..

Ga je ook boos worden als Verstappen 1 km/h te snel rijdt in de pits en 5s krijgt omdat hij geen voordeel heeft?

Ik ben ook fan, maar laten we een heulll klein beetje objectief blijven toch?
In andere comments staat dat Verstappen het wel had kunnen corrigeren als de VSC nog actief was. Dus zo zwart/wit is het nu ook weer niet.
Te hard in de pitstraat rijden gaat vervolgens om veiligheid en is daarom anders. Te hard rijden onder een VSC ending is alweer lang en breedt op een veilige baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Charles Hill schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:56:
[...]

Schrijf ook wat inhoudelijks over de keuzes die zijn gemaakt, zou ik zeggen. Dit is makkelijk afgeven op fans en voetbal.

En als je de link met voetbal wil leggen, daar maakt een scheidsrechter ook fouten, maar zelfden zo erg dat je gaat twijfelen over partijdigheid, of het twijfelen ondertussen al meer dan dat is geworden.
Het ging mij erom dat F1 publiek in hetzelfde vak zitten en elkaar de hersens niet inslaan. Max fans Lando fans Hamilton fans zitten naast elkaar en respecteren alle racers, niet alleen hun favorieten. Dat is bij voetbal wel anders en dat respect voor alle racers mis ik hier op Tweakers.

De keuzes die zijn gemaakt zijn gemaakt door de wedstrijd leiding en de stewarts. Deze partijen doen het nooit goed in de ogen van de fans. Er is immers altijd een beslissing die wel of niet goed uitpakt voor de ene of de andere partij.

Op naar de kwalificatie!

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

RobertMe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:08:
[...]

In andere comments staat dat Verstappen het wel had kunnen corrigeren als de VSC nog actief was. Dus zo zwart/wit is het nu ook weer niet.
De snelheid tijdens de vsc moet tijdens de vsc altijd lager zijn als de delta . Dat is gewoon zwart wit .

De data van de auto van Max gaf aan dat Max pas remde toen de vsc voorbij was . Het verschil in de delta was .6 sec wat in F1 gewoon veel is .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
RobertMe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:08:
[...]

Ja duh, VSC gaan per mini sector. Als je even te hard rijdt de eerste 5s kun je de 2e 5s iets rustiger aan doen zodat je onder de totale delta zit van die MS.
Te hard in de pitstraat rijden gaat vervolgens om veiligheid en is daarom anders. Te hard rijden onder een VSC ending is alweer lang en breedt op een veilige baan.
1s te hard rijden is geen veiligheidsissue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:07
Speedster schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:09:
[...]

Het ging mij erom dat F1 publiek in hetzelfde vak zitten en elkaar de hersens niet inslaan. Max fans Lando fans Hamilton fans zitten naast elkaar en respecteren alle racers, niet alleen hun favorieten. Dat is bij voetbal wel anders en dat respect voor alle racers mis ik hier op Tweakers.

De keuzes die zijn gemaakt zijn gemaakt door de wedstrijd leiding en de stewarts. Deze partijen doen het nooit goed in de ogen van de fans. Er is immers altijd een beslissing die wel of niet goed uitpakt voor de ene of de andere partij.

Op naar de kwalificatie!
Aaaah, respect voor alle racers. Vandaar het boegeroep tijdens interviews voor bepaalde coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik denk dat we allemaal wel een andere interpretatie lijken te hebben van wat zwart-wit is.

Hopelijk kan Max in de kwalificatie een plekje verder vooraan staan dat ie morgen bij de start wat kan forceren. Leclerc zal weer als roadblock gaan functioneren en dan zouden de Mclarens weer weg kunnen rijden. Zou fijn zijn als 1 van de Mclarens een slechte kwalificatie heeft. Dan wordt het speelveld weer een beetje gelijk getrokken. Kan me niet voorstellen dat Perez bij de 1e 8 zal zitten.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
backupdevice schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:08:
[...]

Lees de uitleg van de wedstrijdleiding. Dat jij je er niet in kan vinden wilt nog niet zeggen dat er wel een kern van waarheid in zit.

Net zoals dat Max net te hard reed
Ik zeg nergens dat ik me er niet in kan vinden.

Ik kan ne ook prima vinden in de mildere straf voor Norris omdat Verstappen de bocht ook niet haald.

Maar feit is dat zwart witte overtredingen grijs worden bestraft en de stewards altijd mitigerende omstandigheden kunnen verzinnen waar men zich in kan vinden. Maar dat dus niet altijd doet.

Zo kan met ook nu met de mitigerende omstandigheid komen dat het plaatsvindt onder de VSC ending, dus geen gevaarzetting, en deze overtreding ontstaat doordat de VSC vervolgens daadwerkelijk eindigt. Want als de VSC actief was gebleven had hij de volgende sector wel geregistreerd langzamer kunnen rijden en was er uberhaupt geen overtreding. De overtreding was in zoverre dus ook niet perse zwart/wit in dat hij de mini sector te hard reed, maar dat hij een combinatie van mini sectoren te hard reed doordat de VSC halverwege eindigde. Zonder eindigen VSC had hij de volgende mini sector langzamer kunnen rijden en voldeed hij gewoon aan de regels.

Blijft de zwart wit beoordeling IMO terecht. Maar ook hier zijn er totaal geloofwaardige argumenten aan te dragen om geen of een mildere straf te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Robbie T schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:12:
[...]

Aaaah, respect voor alle racers. Vandaar het boegeroep tijdens interviews voor bepaalde coureurs.
Idioten zijn er altijd. Ik heb F1 fans nog nooit elkaar de hersens zien inslaan.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

backupdevice schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:11:
[...]

De snelheid tijdens de vsc moet tijdens de vsc altijd lager zijn als de delta . Dat is gewoon zwart wit .

De data van de auto van Max gaf aan dat Max pas remde toen de vsc voorbij was . Het verschil in de delta was .6 sec wat in F1 gewoon veel is .
Alleen heeft de FIA 5 seconden speeltijd wanneer ze de track weer groen geven dus... Dat lijkt mij helemaal niet zwart wit.

Immers als de de baan 1 seconde eerder groen was, was er niks aan de hand geweest. ( en dat had gekund want iemand hier had het geteld op 13 seconden, FIA moet tussen 10 en 15 seconden groen geven )

Of telt de delta tot het moment dat de baan op Ending VSC gaat?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Groen gooien wanneer de battlende auto`s voorbij de twee mogelijke inhaalgebieden zijn (start/finish en het rechte stuk erna.) is natuurlijk wel 100% nepperij.

Een half rondje groen ???

Nog nooit eerder vertoond in welke raceklasse dan ook.
Uitzonderlijke omstandigheden dit.

Enige niveau erger is precies geel gooien als een niet gewenste coureur op 1cm achter z`n voorganger zit wanneer hij hem probeert in te halen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 11:18

Magic666

No one's neighbour!

Speedster schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:15:
[...]

Idioten zijn er altijd. Ik heb F1 fans nog nooit elkaar de hersens zien inslaan.
Nou....

YouTube: Ferrari fans attacked at 2023 Mexico City GP as Red Bull supporter t...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:29
Iets teveel alu hoedje reacties. Gegegokt en verloren...dit wordt een thriller tot de laatste race. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:14:
Ik denk dat we allemaal wel een andere interpretatie lijken te hebben van wat zwart-wit is.

Hopelijk kan Max in de kwalificatie een plekje verder vooraan staan dat ie morgen bij de start wat kan forceren. Leclerc zal weer als roadblock gaan functioneren en dan zouden de Mclarens weer weg kunnen rijden. Zou fijn zijn als 1 van de Mclarens een slechte kwalificatie heeft. Dan wordt het speelveld weer een beetje gelijk getrokken. Kan me niet voorstellen dat Perez bij de 1e 8 zal zitten.
Dat zal niet gemakkelijk worden met +5 plaatsen naar achteren voor Verstappen morgen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

hardware-lover schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:19:
[...]

Dat zal niet gemakkelijk worden met +5 plaatsen naar achteren voor Verstappen morgen?
Ach,Scheisse. Helemaal vergeten :'( :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Requiem19 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:11:
[...]

Ja duh, VSC gaan per mini sector. Als je even te hard rijdt de eerste 5s kun je de 2e 5s iets rustiger aan doen zodat je onder de totale delta zit van die MS.
Zo simpel is het dus niet. Omdat er (ook) gekeken wordt naar een combinatie van mini sectoren. Je kunt in een sector "te hard" rijden zolang je dan in de tweede dan maar langzamer bent zodat het gemiddelde over de sensoren correct is. Alleen reed Verstappen nu in de eerste sector te hard en in de tweede eindigde de VSC waardoor het niet meer relevant was hoe snel/langzaam hij daar reed. De ene overtreding in die mini sector op zichzelf was dus niet perse fout. Het was fout doordat hij dit niet corrigeerde in de volgende mini sector, maar dat corrigeren kon helemaal niet omdat de VSC eindigde in die mini sector waardoor die niet meer mee telt. Als de VSC wel nog actief was had hij die tweede sector langzamer afgelegd en was er geen overtreding in de eerste sector.

En ja, de VSC delta werkt met meerdere "vage" intervaltijden en een minimale totale rondetijd etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sly___ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:18:
Iets teveel alu hoedje reacties. Gegegokt en verloren...dit wordt een thriller tot de laatste race. Heerlijk.
Iets met een oranje bril :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 06-10 12:07
[...]

Idioten zijn er altijd, ook in de voetbal.

https://www.dumpert.nl/item/100101365_4898b1cc

https://www.dumpert.nl/item/100101347_8ca26162

Maar laat me raden, mitigerende omstandigheden 😉

[ Voor 6% gewijzigd door Robbie T op 02-11-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:11
Mr Magic schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:00:
0.63 seconden is natuurlijk totaal niet in de geest van de regels.

Max had er sowieso geen voordeel van want: 1. PIA niet ingehaald en 2. LEC was te ver weg.

Begint een beetje op vroeger tijden te lijken toen FIA stond voor Ferrari International Assistance, alleen nu met een M i.p.v. een F :+ Zeker als je kijkt naar hoe lang het duurde voor de VSC actief werd, zodat McLaren nog mooi even de tijd had om de posities om te wisselen.
MFIA, mist nog 1 letter ;) :+

Sorry ik moest hem maken, nu maar eens zien wat er de rest van het weekend gaat gebeuren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:47
Regen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSxqODN9GrFImzR-X94ttQ6LOe0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bv5m7Wpil3D4x88P1P5mHEJF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W58YoeFvz2zr-9EQuHsLviQy5Qk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HMc1bDojcYptt8EkBsiV0SS7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door d-vine op 02-11-2024 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dat wordt kwalificatie morgenvroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
"The driver was 0.63 seconds below the minimum time at VSC end when the FIA light panels changed to green. This indicates a sporting advantage gained under VSC."
Weet iemand hoe ik dit moet lezen?

Zoals ik het lees reed Verstappen te langzaam, echter hij zat letterlijk in de kont van Piastri en op het einde er ook nog even naast. Hoe kan je dan 0,63s te langzaam zijn als je niet mag inhalen?

Of reed hij in sector X net iets te langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:25:
[...]

Neejoh, mooi moment om de nieuwe afwatering van de track te testen :)
Het waait hier gelukkig wel itt in de Ardennen....

Nou 's kijken hoe snel die McL echt is op iets anders dan kurkdroog.

[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 02-11-2024 18:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArcticWolf schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:29:

Zoals ik het lees reed Verstappen te langzaam, echter hij zat letterlijk in de kont van Piastri en op het einde er ook nog even naast. Hoe kan je dan 0,63s te langzaam zijn als je niet mag inhalen?

"Below" is dus onder de tijd, te snel in dit geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Below als in rondetijd. Lagere rondetijd is sneller :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

Als je onder een tijd zit, ben je dus sneller… de FIA zegt bijvoorbeeld ‘je mag max 1:44:00 over een rondje doen’ en VER doet dat in 1:43:37, dus is hij te snel

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RobertMe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:20:
[...]

Zo simpel is het dus niet. Omdat er (ook) gekeken wordt naar een combinatie van mini sectoren. Je kunt in een sector "te hard" rijden zolang je dan in de tweede dan maar langzamer bent zodat het gemiddelde over de sensoren correct is.
Omdat je dan over de gehele VSC periode geen tijd ‘wint’ tov je concurrenten.

Nu rijdt hij over de gehele VSC tot groen 6 tiende te snel. Daar staat een standaard straf op. En dat weet iedereen vooraf.

Dus gewoon een beetje dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 18:20
siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:25:
[...]

Over 10 minuten droog... Morgen 70% kans op regen tijdens de race. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29
enchion schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:17:
Groen gooien wanneer de battlende auto`s voorbij de twee mogelijke inhaalgebieden zijn (start/finish en het rechte stuk erna.) is natuurlijk wel 100% nepperij.

Een half rondje groen ???

Nog nooit eerder vertoond in welke raceklasse dan ook.
Uitzonderlijke omstandigheden dit.

Enige niveau erger is precies geel gooien als een niet gewenste coureur op 1cm achter z`n voorganger zit wanneer hij hem probeert in te halen.
Ik heb de sprint niet live gezien, pas net teruggekeken. En ik heb dit topic dus niet bij gehouden. Maar het viel mij héél erg op dat de timing van de VSC wel HEEL apart was.... Alsof de wedstrijdleiding even wachtte totdat Mclaren eindelijk hun auto's wisselde....

Het was toch óver duidelijk dat er personeel de baan op moest om die auto te recoveren.. waarom dan niet gewoon gelijk een (V)SC.

Dat ie de een penalty krijgt omdat ie nét wat te snel was is opzicht nog te begrijpen. Maar de hele timing van VSC, van het uitroepen tot de ending is zeer discubatel als je het mij vraagt |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
"Track improvement will be massive" na deze douche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:32:
[...]

Over 10 minuten droog... Morgen 70% kans op regen tijdens de race. :Y
Mooi, Norris kan niet in de regen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
ArcticWolf schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:35:
[...]

Mooi, Norris kan niet in de regen rijden.
Kan natuurlijk een reden zijn om de start ontelbare keren uit te stellen, alles droog te rijden achter de SC en steeds een rode vlag te laten wapperen om maar te zorgen dat Verstappen geen voordeel haalt. In tegenstelling tot Canada waar men voor de verandering eens lekker liet starten en racen op een nat circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:38:
[...]

Kan natuurlijk een reden zijn om de start ontelbare keren uit te stellen, alles droog te rijden achter de SC en steeds een rode vlag te laten wapperen om maar te zorgen dat Verstappen geen voordeel haalt. In tegenstelling tot Canada waar men voor de verandering eens lekker liet starten en racen op een nat circuit.
Start van de Q? :?
Droogrijden zal nu voorlopig door de SC moeten gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 02-11-2024 18:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:24

Major_ton

Shoot!

Iets wat mij al tijden opvalt op bijvoorbeeld Autoblog, is dat het niet cool om chauvinistisch te zijn. Kort door de bocht, Nederland is k*t en als je voor Max Verstappen bent, dan heb je een oranje bril op.

Ik heb net de sprint race pas terug kunnen kijken en de timing van VSC (begin en einde) viel écht op. Toeval? Daarna hoorde ik pas van het terugzetten van plek 3 naar 4. Met vorige week en de aanloop van 2 weken terug gebeuren er (voor mij) iets teveel dingen om nog van toeval te kunnen spreken. Ik weeg daarin ook de uitspraken in de media mee van prominente personen binnen de F1 wereld.

Het zal wel weer niet 'cool' om dit uit te spreken en ik zal waarschijnlijk het alu hoedje aangeboden krijgen, maar naar mijn mening begint de F1 een beetje een zielige vertoning te worden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
PalingDrone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:40:
[...]

Start van de Q? :?
Droogrijden zal nu voorlopig door de SC moeten gebeuren.
Ik doelde op de race morgen, met 70% kans op neerslag. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Kwalificatie tot nader order uitgesteld

Was te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:34
Beetje vochtig :+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Major_ton schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:40:
Iets wat mij al tijden opvalt op bijvoorbeeld Autoblog, is dat het niet cool om chauvinistisch te zijn. Kort door de bocht, Nederland is k*t en als je voor Max Verstappen bent, dan heb je een oranje bril op.

Ik heb net de sprint race pas terug kunnen kijken en de timing van VSC (begin en einde) viel écht op. Toeval? Daarna hoorde ik pas van het terugzetten van plek 3 naar 4. Met vorige week en de aanloop van 2 weken terug gebeuren er (voor mij) iets teveel dingen om nog van toeval te kunnen spreken. Ik weeg daarin ook de uitspraken in de media mee van prominente personen binnen de F1 wereld.

Het zal wel weer niet 'cool' om dit uit te spreken en ik zal waarschijnlijk het alu hoedje aangeboden krijgen, maar naar mijn mening begint de F1 een beetje een zielige vertoning te worden.
Dat is in ieder geval een beter kritiek punt dan de 5s straf.

Want het was ook gewoon gevaarlijk, Hülkenberg liep letterlijk op het gras vlak langs de baan en de VSC kwam pas een minuut (?) later.

Ze zijn wel vaker veel te traag hiermee. Als dit bewust is zou iemand alle vorige VSC’s moeten vergelijken qua timing met nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Valt ook niet een klein beetje regen. Classic

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09 21:00
[...]

Er gebeurt toch echt een hoop meer dan jij nu claimt.

https://autobahn.eu/artik...ax-haters-op-monza-videos

En dit is niet iets nieuws in bijvoorbeeld Italië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:44:
[...]

Ik doelde op de race morgen, met 70% kans op neerslag. ;)
Dat kunnen ook een paar van die korte stortbaden zijn tijdens de race oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ai, onweer en blikseminslag is wel een ander verhaal :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Qualy wordt uitgesteld. Norris moet natuurlijk wel een eerlijke kans krijgen tegen de rainmaster. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PalingDrone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:49:
Ai, onweer en blikseminslag is wel een ander verhaal :(
Hoezo dat. Bliksemvanger erop en die accu is in een flits weer helemaal vol O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Jasphur schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:46:
Valt ook niet een klein beetje regen. Classic
En dan was de voorspelling 0,2mm tijdens de kwalificatie 😏 niets zo onvoorspelbaar als het weer.

Morgen is de voorspelling 1,1mm tijdens de race. Wellicht droog en zonnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

VER heeft meer aan de regen tijdens de race dan tijdens de Quali.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

dawg schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:50:
Qualy wordt uitgesteld. Norris moet natuurlijk wel een eerlijke kans krijgen tegen de rainmaster. :7
Absoluut. De gigantische performance terugval van RB, de enorme race pace boost van McLaren, de penalty van vandaag, die 20 seconden van vorige week….het is allemaal best toevallig dat dit allemaal tegen RBR werkt (ook al hebben ze er zelf denk ik ook wel in een bepaalde fase een rommeltje van gemaakt).

F1 moet en zal dit jaar een andere kampioen krijgen en zijn naam moet Norris zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13
Zegt ze net minimaal 1 uur uitgesteld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:26
siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:50:
[...]

Hoezo dat. Bliksemvanger erop en die accu is in een flits weer helemaal vol O-) :+
En in een flits terug naar de toekomst :9

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 13:14
TheBrut3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:53:
Dat dacht ik ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Jup. Colins melde dat er over 45 minuten mogelijk een gat valt maar dan moet de baan nig ‘droge ‘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Start kwalificatie al uitgesteld? Kan ik shorttrack blijven kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Ik dacht dat ze zei uitgesteld tot zeker 3 PM, maar dat is zo te zien over 5 minuten... Dus dat zal wel niet

Edit: even teruggespoeld; ze zei inderdaad 3 PM...

[ Voor 9% gewijzigd door SambalBij op 02-11-2024 18:57 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine

Over 5 min. FIA update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:36

Mach

[END]Avengers

Holk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:54:
En ik Fool me Once :D

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Laatst online: 07-10 07:42
Bij Sky hebben ze het er zelfs over dat ze verwachten dat de kwalificatie uitgesteld gaat worden naar morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

VER heeft ervaring met dit soort condities om in te racen,

YouTube: F1 Drivers Race WILD Swamp Cars 🇺🇸 🐊

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Mooi, kan ik nog even Multiviewer updaten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:39
WEC bedoel je. Nog 1 uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:40
FURTHER UPDATE AT 19:30
2 Nov 2024, 19:00:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Ja heb ze even gemaild dat het mij morgenochtend niet uit komt, dus ze kijken hoe ze het vandaag voor elkaar gaan krijgen.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Ik mij haasten met boodschappen doen... was dus nergens voor nodig.

Dan nog maar even de auto voltanken. Joe! Tot straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
djmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:01:
[...]

Ja heb ze even gemaild dat het mij morgenochtend niet uit komt, dus ze kijken hoe ze het vandaag voor elkaar gaan krijgen.
Ja ze moeten wachten tot het kurk droog is.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Jasphur schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:54:
[...]
Colins melde dat er over 45 minuten mogelijk een gat valt maar dan moet de baan nog ‘drogen‘
Drogen? Hoezo? Laat ze maar op een natte baan kwalificeren. Mooie oefening voor morgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Je bedoelt deze legendarische race. O-)

spoiler:
Waarna die geweldige technische analist Sam Collins even moest vermelden dat hij niet onder de indruk was. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
Veel plezier met de kwalificatie! :w
Ik hoor morgen van de stewards wel wie de snelste tijd heeft neergezet ;w

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Morgen gaat het de hele dag zo hard regenen en onweren dat er niet meer gereden kan worden.

Mad Max Clouds :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57

SomerenV

It's something!

d-vine schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:05:
Morgen gaat het de hele dag zo hard regenen en onweren dat er niet meer gereden kan worden.

Zouden ze dan alsnog iets vinden om Verstappen te naaien? :D

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
d-vine schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:05:

Krijg België 2021 vibes.. dan kunnen die 5 plekjes straf wel duur worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed dat ze ook wat neerzetten bij het starten van de stream. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:50:
[...]

Flux capacitor!

Alleen ff oppassen dat je niet net 88 mph rijd.... Voor je het weet zit je middenin een race in de jaren 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Holk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:07:
[...]

Krijg België 2021 vibes.. dan kunnen die 5 plekjes straf wel duur worden
Belgian hadden ze al gekwalificeerd.
Als dat ook niet kan weer ik niet wat er gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57

SomerenV

It's something!

PalingDrone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:07:
[...]

Flux capacitor!

Alleen ff oppassen dat je niet net 88 mph rijd.... Voor je het weet zit je middenin een race in de jaren 50
Bottas zou er nog wel tussen passen met zn kapsel en snor. En die Sauber kan dan wél daadwerkelijk mee racen :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
SomerenV schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:06:
[...]

Zouden ze dan alsnog iets vinden om Verstappen te naaien? :D
Jup, dan delen ze punten uit o.b.v. de uitslag van de sprintrace. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

d-vine schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:08:
[...]

Belgian hadden ze al gekwalificeerd.
Als dat ook niet kan weer ik niet wat er gaat gebeuren
Volgend weekend is er nog ruimte voor de quali en de race.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
Nieuwe rel upcoming?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0DV8vqE.png

(Grapje hoop ik 😉).

[ Voor 14% gewijzigd door Requiem19 op 02-11-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:57
De stream is nog niet op gang toch? Terwijl t wel al bezig zou moeten zijn. Heb ik wat gemist?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Heeft Norris toch nog wel een mooi litteken over gehouden van zijn Koningsdag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33
MikeyMan schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:07:
Goed dat ze ook wat neerzetten bij het starten van de stream. :P
En ik maar wachten joh:

"De stream begint zometeen", "Der Stream beginnt in Kürze" etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

loewie1984 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:09:
De stream is nog niet op gang toch? Terwijl t wel al bezig zou moeten zijn. Heb ik wat gemist?
Hier gewoon werkende stream op F1TV.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:02:
[...]
Drogen? Hoezo? Laat ze maar op een natte baan kwalificeren. Mooie oefening voor morgen.
Ik vermoed dat hij doelde op die rivieren die ontstaan in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Jasphur schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:10:
[...]

Gewoon de baan droogrijden met full wets, soort van extra FP.

[ Voor 4% gewijzigd door djmuggs op 02-11-2024 19:13 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
djmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:10:
[...]

Hier gewoon werkende stream op F1TV.
Snap er niets van. F1 app qualy brazilie en krijg alleen maar de melding dat t verslag zo begint

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De NL stream lijkt in ieder geval nog steeds te wachten op een uitzending. Nu de F1-Live Stream maar weer eens gaan opstarten om de regen te kunnen gaan bekijken :o :9

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 02-11-2024 19:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

loewie1984 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:12:
[...]

Snap er niets van. F1 app qualy brazilie en krijg alleen maar de melding dat t verslag zo begint
Ff switchen van de Internationale stream naar F1 Live, de bovenste.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 07-10 13:10

OzzieMann

PSN: OzzieMann

loewie1984 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:12:
[...]

Ff de pre kwali show aanzetten

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:12:
[...]

Ff switchen van de Internationale stream naar F1 Live, de bovenste.
Ja zie t nu nadat ik er zelf op gedrukt heb. T regent zo te zien

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
Ik zou Red Bull aanraden om op zoek te gaan naar iets anders. Dit is echt je reinste onzin. De eerste reden die ik kan bedenken is onafgeveerd gewicht. Daar wil je het liefst zo min mogelijk van hebben en water in de banden is niet goed voor het onafgeveerde gewicht.

Hebben we dat gehad dan is er gewicht wat rond klotst in de banden. Dat maakt het gedrag anders. Ook niet fijn.

Als laatste : als water heet wordt zet het uit. Dat verhoogt de bandendruk en ze willen juist zo mogelijk.

Dan moeten de velgen en banden terug naar Pirelli. Het zou wat zijn als er ineens een klots water uit de banden van McLaren zou komen :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Requiem19 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:09:
Nieuwe rel upcoming?

[Afbeelding]

(Grapje hoop ik 😉).
Denk het niet.

@Chocoball
Weet jij hier al meer van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22
asing schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:14:
[...]

Ik zou Red Bull aanraden om op zoek te gaan naar iets anders. Dit is echt je reinste onzin. De eerste reden die ik kan bedenken is onafgeveerd gewicht. Daar wil je het liefst zo min mogelijk van hebben en water in de banden is niet goed voor het onafgeveerde gewicht.

Hebben we dat gehad dan is er gewicht wat rond klotst in de banden. Dat maakt het gedrag anders. Ook niet fijn.

Als laatste : als water heet wordt zet het uit. Dat verhoogt de bandendruk en ze willen juist zo mogelijk.

Dan moeten de velgen en banden terug naar Pirelli. Het zou wat zijn als er ineens een klots water uit de banden van McLaren zou komen :P
Anders lees je het artikel even.
Schijnbaar deed red bull het vroeger zelf, tot het verboden werd. En er was maar heel weinig water nodig. Ze denken nu dat oud red bull mechanics 't bij hun nieuwe team alsnog doen. Is het verhaal dan heh, lijkt me ook stug.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Jasphur schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:10:
[...]

Als het goed is hebben ze hier rekening mee gehouden. Er is afwatering aangelegd, daarom stuiteren de auto's over de baan. Er zou geen water op de baan moeten blijven liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:59
loewie1984 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:09:
De stream is nog niet op gang toch?
Nou, het "streamt" juist aardig naar beneden... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
djmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:11:
[...]

Gewoon de baan droogrijden met full wets, soort van extra FP.
Echt benieuwd hoe snel dit nieuwe wegdek regenbanden gaat vreten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
asing schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:14:
[...]

@d-vine heeft gelijk. Kennelijk serieus verhaal.

Hele verhaal + uitleg hier: https://www.auto-motor-un...-trick-verdacht-red-bull/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:03
Waarom wordt er bijna niet meer met regenbanden gereden? Gaan we straks ook eerst tig rondjes rijden met die safetycar tot er eindelijk een droge lijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
PalingDrone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:18:
[...]

Echt benieuwd hoe snel dit nieuwe wegdek regenbanden gaat vreten.
Ligt er wel weer meteen rubber op de baan, glas is half vol 😄

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
@Chocoball

Blijkbaar is het artikel gratis te lezen.

https://www.auto-motor-un...-trick-verdacht-red-bull/

Laat stuk over het trucje en de banden.

Hoe komt het water in de banden?
Bij het gebruik van de truc moet de eerste vraag zijn hoe het water überhaupt in de banden moet komen zonder dat Pirelli het merkt. En hoe het water na de race moet verdwijnen, behalve door verdamping. Banden en velgen zijn gecodeerd. De FIA wijst de banden willekeurig toe aan de door de teams gerapporteerde velgen. De banden worden gemonteerd en gedemonteerd door de servicetechnici van Pirelli.

Nadat de banden zijn aangetrokken, mag geen enkel team ze manipuleren. De teams zelf hebben geen gereedschap om banden van de rand te halen en weer aan te zetten. Banden kunnen niet opnieuw worden gebruikt nadat ze eenmaal zijn verwijderd. De enige toegang waardoor water kan worden opgevuld, is de klep. Onopgemerkt injecteren van vloeistoffen zou echter buitengewoon moeilijk zijn met het aantal waakhonden en Pirelli-ingenieurs in de garages.

Zo'n truc zou ook zeer riskant zijn. Als het water niet verdampt in de drie tot vier uur na de race voordat de banden worden gedemonteerd, word je al snel achterdochtig. Red Bull zou vele jaren geleden hebben geëxperimenteerd met water in de band. Op dat moment was de truc niet expliciet verboden. Maar de FIA sloot deze maas in de wet prompt. In het kamp van de titelverdediger wordt nu aangenomen dat voormalige Red Bull-medewerkers deze truc hebben uitgepakt en verfijnd met hun nieuwe teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

F1-Live stopt er ook mee ..... :o :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 10 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord