[F1 2024] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste
Acties:
  • 177.449 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Jasphur schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:09:
Heeft Norris toch nog wel een mooi litteken over gehouden van zijn Koningsdag :P
Ik weet niet wat hij in Amsterdam gedaan heeft maar sindsdien gaat het crescendo :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29
Okay dan, bij F1TV wordt de stream van pre-quali show beëindigt en automatisch doorgestuurd naar de quali stream... waar vervolgens niks op te zien is. Lekker geregeld daar :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13
Is de kwalificatie geannuleerd? Had het op een 2e scherm opstaan zonder geluid, maar zie nu dat de uitzending is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Pyr0_ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:21:
Okay dan, bij F1TV wordt de stream van pre-quali show beëindigt en automatisch doorgestuurd naar de quali stream... waar vervolgens niks op te zien is. Lekker geregeld daar :F
Ja, schakel net in en snap er ook niks van. Q delayed door regen? Tot wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

asing schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:14:
[...]

Ik zou Red Bull aanraden om op zoek te gaan naar iets anders. Dit is echt je reinste onzin. De eerste reden die ik kan bedenken is onafgeveerd gewicht. Daar wil je het liefst zo min mogelijk van hebben en water in de banden is niet goed voor het onafgeveerde gewicht.

Hebben we dat gehad dan is er gewicht wat rond klotst in de banden. Dat maakt het gedrag anders. Ook niet fijn.

Als laatste : als water heet wordt zet het uit. Dat verhoogt de bandendruk en ze willen juist zo mogelijk.

Dan moeten de velgen en banden terug naar Pirelli. Het zou wat zijn als er ineens een klots water uit de banden van McLaren zou komen :P
Ik heb geen zin om de berekeningen te doen (sorry, ben echt luit), maar ik denk niet dat je dit zo makkelijk kunt stellen, omdat je al aanneemt (en ja zo las ik het ook, daar niet van) dat er een klots water in die banden gaat. Zie het eerder als vochtige lucht zodat de thermische massa van het interne gedeelte verandert zodat de band trager te heet wordt omdat de warmte wordt afgegeven aan het vocht in de band. Ik heb geen idee over hoeveel vocht we het dan zouden moeten hebben, maar water kan best wat warmte opnemen. Mogelijk genoeg om een merkbaar effect te hebben om banden makkelijker in een bepaalde temp-bandbreedte te houden.

Zie het als een huis waar de thermische massa van verhoogd wordt. Het verschil tussen dag en nacht temperatuur intern zal minder schommelingen vertonen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

TheBrut3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:23:
Is de kwalificatie geannuleerd? Had het op een 2e scherm opstaan zonder geluid, maar zie nu dat de uitzending is gestopt.
Begins Shortly staat er nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 13:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Pyr0_ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:21:
Ik krijg nu "Coverage will begin shortly" te zien als ik vanaf de main page live ga kijken...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 19:28
superduper schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:23:
[...]

Ja, schakel net in en snap er ook niks van. Q delayed door regen? Tot wanneer?
Minstens 20:00 uur

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Cowamundo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:19:
Waarom wordt er bijna niet meer met regenbanden gereden? Gaan we straks ook eerst tig rondjes rijden met die safetycar tot er eindelijk een droge lijn is?
De f1 auto's zijn tegenwoordig afhankelijk van de vloer door het huidige ontwerp.

Ze moeten laag rijden om grip te hebben en je kunt de rijhoogte niet zomaar aanpassen, mede door parc fermé en om überhaupt grip te hebben.

En daarom gaan ze sneller drijven op stilstaand water of hebben geen grip. Het is dus tegenwoordig sneller niet mogelijk om te racen bij heftige regen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59
F1TV op het data channel staat het stadion geluid nog aan 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 20:07
zo ver ik weet komt de volgende update over 4 min

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:38
Ik snap niet zo goed waarom ze niet gewoon live verslag blijven doen. In spa kregen we toch ook gewoon 1,5uur beelden van mensen met regencapes en verveelde gezichten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:54

SomerenV

It's something!

hjvg schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:26:
[...]

zo ver ik weet komt de volgende update over 4 min
Die we niet mee gaan krijgen want geen livestream. Bijzondere gang van zaken zo :p

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 19:40
ESTIMATED TIME OF QUALIFYING START - 20:00
2 Nov 2024, 19:30:01

Verwachtte... kan dus nog uitgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:57
LA-384 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:26:
Ik snap niet zo goed waarom ze niet gewoon live verslag blijven doen. In spa kregen we toch ook gewoon 1,5uur beelden van mensen met regencapes en verveelde gezichten?
Omdat Alex alleen in de com box zit en Will & James de boel niet zo lang willen vol praten? En James in de com box bij Alex betekend dat hij wel eerst daar moet komen En misschien heeft hij geen zin om zo lang vol te praten van pre-show tot post-show incl. commentaar tijdens de sessie terwijl er geen sessie is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
gpradio heeft het nu over 8 uur start

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
asing schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:14:
[...]

Ik zou Red Bull aanraden om op zoek te gaan naar iets anders. Dit is echt je reinste onzin. De eerste reden die ik kan bedenken is onafgeveerd gewicht. Daar wil je het liefst zo min mogelijk van hebben en water in de banden is niet goed voor het onafgeveerde gewicht.

Hebben we dat gehad dan is er gewicht wat rond klotst in de banden. Dat maakt het gedrag anders. Ook niet fijn.

Als laatste : als water heet wordt zet het uit. Dat verhoogt de bandendruk en ze willen juist zo mogelijk.

Dan moeten de velgen en banden terug naar Pirelli. Het zou wat zijn als er ineens een klots water uit de banden van McLaren zou komen :P
Ik persoonlijk denk niet dat er liters water gebruikt worden voor zo een truckje.
Liters klotsend water geeft ook onbelans.

Maar als je dan weer kijkt naar de pc koelers..... daar word inderdaad een vochtige substantie toegevoegd in de heatpipes.... dit zorgt voor een betere koeling.... hier gaat het niet over super veel vloeistof.

Ik zie een kern van waarjeid in de theory.
De banden staan in de garage.. het is echt wel mogelijk om daar een paar Mililiter water via het ventiel naar binnen te spuiten.

Ik zeg niet dat het word toegepast, maar ik geloof zeker dat het mogelijk is.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hjvg schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:31:
gpradio heeft het nu over 8 uur start
Ik mag toch hopen dat dat 20:00 uur is in 'onze' tijdzone :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:24
Ook al snap ik dat ze het misschien niet vol willen praten vind ik het wel apart dat de officiële stream dat ook niet doet. Voorheen niet meegemaakt volgens mij haha. Nu staat mijn scherm lekker rustig in te branden op ‘coverage will begin shortly’😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 12:40

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Kennelijk zijn er wel beelden, GPradio ziet kennelijk de medical car rijden. Waarom kunnen wij dat beeld niet zien? (in F1TV Pro)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00

Mickey77

Allround ICT-er

Waarom niet gewoon een camera op de pitlane laten staan... kunnen we zien of de zon door komt.

Heel vaag dat het scherm gewoon op zwart gaat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
RobertMe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:31:
[...]

Omdat Alex alleen in de com box zit en Will & James de boel niet zo lang willen vol praten? En James in de com box bij Alex betekend dat hij wel eerst daar moet komen En misschien heeft hij geen zin om zo lang vol te praten van pre-show tot post-show incl. commentaar tijdens de sessie terwijl er geen sessie is :+
Geen idee wie het allemaal zijn, maar doe dan gewoon live beelden van het circuit. Dan krijg je vanzelf mee wanneer het weer begint en/of waarom het nog niet begonnen is. Ik ga geen uur naar een zwart beeld met "F1 LIVE coverage will begin shortly" kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Kartmans1 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:32:
Ook al snap ik dat ze het misschien niet vol willen praten vind ik het wel apart dat de officiële stream dat ook niet doet. Voorheen niet meegemaakt volgens mij haha. Nu staat mijn scherm lekker rustig in te branden op ‘coverage will begin shortly’😂
Ja wat een gedoe _O-
Gelukkig wel reclame boodschappen op GP radio -O-

[ Voor 6% gewijzigd door mir4dor op 02-11-2024 19:36 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:57
LA-384 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:34:
[...]

Geen idee wie het allemaal zijn, maar doe dan gewoon live beelden van het circuit. Dan krijg je vanzelf mee wanneer het weer begint en/of waarom het nog niet begonnen is. Ik ga geen uur naar een zwart beeld met "F1 LIVE coverage will begin shortly" kijken...
/s

En ja, zeker de international stream waar gewoon de world feed op is kunnen ze uitzenden, zonder commentaar van de TV zender(s). Immers zullen ze wel een world feed maken die as we speak naar de TV zenders gaat (die waarschijnlijk ook niet in standje "commentaar bij sessie" staan maar een verlengde "pre" show hebben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:39

Sjonny

Fratser

https://www.accuweather.c...45881/weather-radar/45881

ziet er niet uit dat het op gaat houden met regenen daar.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Wat leuk dat ze bij SkyF1 nog eventjes de sprintrace opnieuw uitzenden. Ik heb de stopwatch er even bij gehouden. Tussen 'VSC ending' en 'groene vlag' zat ±13 sec. Geen 10, geen 15. Dus kennelijk of willekeurig door de computer gekozen (kan dat?) of handmatig gedaan. Als het dat laatste is, is het wel opvallend gezien het exacte moment dat het groen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:49
Uw trein is shortly vertraagd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

SpeedfreakR schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:34:
Kennelijk zijn er wel beelden, GPradio ziet kennelijk de medical car rijden. Waarom kunnen wij dat beeld niet zien? (in F1TV Pro)
Op het Data Channel kan je Bernd voorbij horen komen (geen beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Sjonny schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:37:
ziet er niet uit dat het op gaat houden met regenen daar.
Houd er maar rekening mee dat het morgen hetzelfde zou kunnen zijn qua weer. Mag toch hopen dat ze wel gaan racen uiteindelijk. Anders is dat wel het failliet van regenracen in F1...? :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:23
Requiem19 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:09:
Nieuwe rel upcoming?

[Afbeelding]

(Grapje hoop ik 😉).
Het is misschien haalbaar. Bandentemperaturen bereiken 100 graden en hoger. Een kleine hoeveelheid water zou effectief werken als geleider naar de velgen waar de remkoeling de temperatuur weer reguleert...

Enige vraag is dat hoe Pirelli dit niet ontdekt na een race, wellicht heeft iemand met natuurkundige kennis hier een verklaring voor (kan het verdampen?)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-fsHsHvYFnLU2rhCloGQtQojPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a894YbSyYuI5T5I76zz7EF7v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4vkI9g5tI9sM05KxVw_Lz-0hOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpet1kTqCz6C0Uc8PHKfRHzY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 18:33
StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:37:
Wat leuk dat ze bij SkyF1 nog eventjes de sprintrace opnieuw uitzenden. Ik heb de stopwatch er even bij gehouden. Tussen 'VSC ending' en 'groene vlag' zat ±13 sec. Geen 10, geen 15. Dus kennelijk of willekeurig door de computer gekozen (kan dat?) of handmatig gedaan. Als het dat laatste is, is het wel opvallend gezien het exacte moment dat het groen wordt.
Het is willekeurig door de computer bepaald, zodat teams geen rekening kunnen houden met een vaste tijd tussen ending en groene vlag

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 18:40
StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:38:
[...]
Houd er maar rekening mee dat het morgen hetzelfde zou kunnen zijn qua weer. Mag toch hopen dat ze wel gaan racen uiteindelijk. Anders is dat wel het failliet van regenracen in F1...? :z
dat is het allang hoe de huidige auto's zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Yay mogelijk om 20.00 Q!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcbF9pOb83rkc5zfx5p8eXezGjI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/65FCfA62h4wTaRvmPN9MircE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
geen qualificatie vandaag en morgen zou voor de fia en mclaren natuurlijk top zijn max die dan race start op p20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 13:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

noo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:38:
[...]

Op het Data Channel kan je Bernd voorbij horen komen (geen beeld).
Komt 'ie weer :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
*start Factorio maar weer op* :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 18:01
Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/8jhx80kaxtmw_wd640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meer mensen hier welke F1-2024 op de Xbox spelen? Kunnen we daar alvast verder in een eigen gekozen weertype.... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Will_M schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:43:
Meer mensen hier welke F1-2024 op de Xbox spelen? Kunnen we daar alvast verder in een eigen gekozen weertype.... :9
Ik speel alleen échte racegames: AC of AMS2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op Sky geven ze aan dat het 17 seconden duurde voor de VSC vanaf het moment dat Hulk uitstapte. Nog maar te zwijgen over de 1-1,5 ronde dat ie stilstond. Trage reactie ftw :+ Als je doodmoe bent en je bent aan het opletten heb je zeker een reactietijd van minder dan 1 sec. De stewards hebben 1 dikke ronde +17 sec nodig.

Achjha.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WO4PqPNZ_9pTFyglm0RQTCr1aRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4yuToiaH0SCosRQ6BgA4MoK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNAZtxzxpzqPNysS-beHSTszpIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EX9ZPH7gNj2VmO105nAdxC7w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
ESTIMATED TIME OF QUALIFYING START - 20:15
2 Nov 2024, 19:45:01

Verder vertraagd...

[ Voor 13% gewijzigd door StefanVerkerk op 02-11-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
hjvg schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:40:
geen qualificatie vandaag en morgen zou voor de fia en mclaren natuurlijk top zijn max die dan race start op p20
Waarom p20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LOSS GEHT's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29
Hoooly shit en toen ontplofte mijn speakers zo'n beetje.... Nou we hebben weer iets om naar te kijken. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:44:
Op Sky geven ze aan dat het 17 seconden duurde voor de VSC vanaf het moment dat Hulk uitstapte. Nog maar te zwijgen over de 1-1,5 ronde dat ie stilstond. Trage reactie ftw :+ Als je doodmoe bent en je bent aan het opletten heb je zeker een reactietijd van minder dan 1 sec. De stewards hebben 1 dikke ronde +17 sec nodig.

Achjha.
Hebben de McLarens geswapt in die 17 seconden? Want als dat het geval is dan is dat nog meer olie op het vuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
FP1 uitslag +5 plekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 12:40

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Wordt al 20:15 Volgens de FIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

SomerenV schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:46:
[...]

Hebben de McLarens geswapt in die 17 seconden? Want als dat het geval is dan is dat nog meer olie op het vuur.
Nee, het was +/- driekwart ronde nadat Hulk stil kwam te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Nu online
SomerenV schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:46:
[...]

Uit m'n hoofd wel, want de ronde voor de swap zag je Hulk langs de baan lopen terwijl ze met z'n 3e er langs reden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Als ze nog langer uitstellen ben ik dronken voor het begint... :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

F1TV heeft weer beeld op de main feed.

(kennelijk moest iedereen een bakkie doen om warm te worden en kunnen ze nu wel weer door)

[ Voor 56% gewijzigd door Mickey77 op 02-11-2024 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Serieus? Is dat wat men aanhoudt zonder kwalificatie? Ongeacht de sprint-kwalificatie waarin iedereen daadwerkelijk een snelste tijd probeert neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:48:
[...]

Nee, het was +/- driekwart ronde nadat Hulk stil kwam te vallen.
Voor mijn gevoel swapte ze vlak voor de VSC ingeschakeld werd.
DutchCrownNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:48:
[...]

Uit m'n hoofd wel, want de ronde voor de swap zag je Hulk langs de baan lopen terwijl ze met z'n 3e er langs reden.
Dit dus. Maar ik heb het nog niet teruggekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Lol, de safety car heef gewoon schijt aan het rode licht aan het einde van de pitsstraat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59
Weer beeld op F1TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Nu online
Zijn ze nou met een soort dweil achter een quad de baan proberen droog te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Die SC rijdt wel erg langzaam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
"De kwalificatie kan doorgeschoven worden naar morgenochtend, maar de verwachting is dat het weer hetzelfde is nu. In dat geval zou zelfs de hele Grand Prix afgeblazen kunnen worden. Maar daar zullen ook weer teams bezwaar tegen gaan aantekenen." - Ted Kravitz bij SkyF1 (losse vertaling). Goh, welke teams zouden dat zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

DutchCrownNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:51:
Zijn ze nou met een soort dweil achter een quad de baan proberen droog te maken 8)7
Werkt vast beter dan een Zamboni op het asfalt.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Kan niet pushen vanwege alle extra voertuigen op de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

SomerenV schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:49:
[...]

Voor mijn gevoel swapte ze vlak voor de VSC ingeschakeld werd.

[...]

Dit dus. Maar ik heb het nog niet teruggekeken.
Op Sky hebben ze de hele sprint opnieuw gedraaid. Het exacte moment van het stilvallen van Hulk was niet te zien omdat toen Perez weer eens bezig was.

In de volgende race ronde daarna wisselden Norris met Piastri op het rechte stuk na de senna esses. Dus 0,75 tot 1 hele ronde.

Die 17 sec was tussen het uitstappen van Hulk en de VSC start. Wat bij voorbaat al ronduit belachelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
LA-384 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:49:
[...]

Serieus? Is dat wat men aanhoudt zonder kwalificatie? Ongeacht de sprint-kwalificatie waarin iedereen daadwerkelijk een snelste tijd probeert neer te zetten?
De FIA mag afwijken, meesdt waarschijnlijk is verplaatsen naar morgen als vandaag onmogelijk blijkt, anders sprint quali aanhouden inderdaad. Een andere op bepaalde sites genoemde optie is 'championship order', maar sprint quali is hget meest logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:52:
"De kwalificatie kan doorgeschoven worden naar morgenochtend, maar de verwachting is dat het weer hetzelfde is nu. In dat geval zou zelfs de hele Grand Prix afgeblazen kunnen worden. Maar daar zullen ook weer teams bezwaar tegen gaan aantekenen." - Ted Kravitz bij SkyF1 (losse vertaling). Goh, welke teams zouden dat zijn? 8)7
Redd-Bull? Wetende dat VER béter in de regen is dan dat NOR dat is :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Will_M schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:53:
[...]

0 puntjes bij iedereen is voordeliger dan misschien winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tsja ze wachten nu tot het donker is en dan gokken ze op een tijd voor morgen.Ipv dat ze nu 20 autos de baan op sturen met een geplande rode vlag na 5 minuten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Rijdt er nou een file aan autos over de baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Leuk voor de fans met een kaartje, dit circuit ga je naar toe voor sensatie en niet voor voorzichtigheid.
FOM is natuurlijk Indy-/Nascar gewend waar ze niet rijden in de regen.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Will_M schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:53:
[...]

Los daarvan, vergeet niet dat VER niet volledig vooraan zal/kan starten en er dus in bocht 1 t/m 15 mogelijk wat "mindere goden" om hem heen rijden... Oppassen dus als het regent in de race :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

Ik hoop niet dat Max en RB morgen spijt krijgen dat ze gisteren in FP1 die laatste ronde op soft niet gewoon even af hebben gemaakt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

djmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:54:
[...]

Leuk voor de fans met een kaartje, dit circuit ga je naar toe voor sensatie en niet voor voorzichtigheid.
FOM is natuurlijk Indy-/Nascar gewend waar ze niet rijden in de regen.
Een van de eerste regenraces van Nascar was vorig jaar op Austin. Was niet echt een succes :+ En het welbekende beeld van Will Power van een paar jaar terug toen ze in de Indycar de groene vlag zwaaide met regendruppels visueel zichtbaar was ook een groot succes :D

F1 gaat ook die kant op. Ze moeten gewoon duidelijkheid verschaffen....

20.20 onze tijd is de laatste tijd dat ze kunnen starten zeggen ze op sky ivm licht.

[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 02-11-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Sam de weerman

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Denk dat iedereen heel veel haast krijgt om daar na afloop weg te komen, overdag is het al niet zo veilig, in het donker worden dat soort gebieden er vaak niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:19
Stel dat de wedstrijd afgelast wordt, wordt de gridstraf dan ook doorgeschoven naar de volgende wedstrijd?

Op zich geen slecht scenario’s voor Verstappen.

[ Voor 20% gewijzigd door Joris748 op 02-11-2024 20:00 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
ESTIMATED TIME OF QUALIFYING START - 20:30
2 Nov 2024, 20:00:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:57
20:30 START

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Door geschoven naar 20:30

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Waarom zou je de uitslag van de FP1 gebruiken als je ook al een Q hebt gereden? Maar alle logica is toch al de deur uit in de F1 dus verbaas me nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Lol bi Mclaren hebben ze de regenbandjes niet eens in de bandenwarmers. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Joris748 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:00:
Stel dat de wedstrijd afgelast wordt, wordt de gridstraf dan ook doorgeschoven naar de volgende wedstrijd?

Op zich geen slecht scenario’s voor Verstappen.
Uiteraard. Jenson Button moet ook nog steeds een gridstraf voldoen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:56:
[...]
20.20 onze tijd is de laatste tijd dat ze kunnen starten zeggen ze op sky ivm licht.
F1TV zegt nu dat 20:30 dus het wordt iig erg schemerig :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjvg
siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:01:
omdat dat niet mag

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Dat is maar goed ook, dat mag niet :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dat hoeft niet met monsoon banden. Die worden snel warm genoeg en het mag niet.

Edit: spuit11

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 02-11-2024 20:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

pjlgt schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:01:
Waarom zou je de uitslag van de FP1 gebruiken als je ook al een Q hebt gereden? Maar alle logica is toch al de deur uit in de F1 dus verbaas me nergens meer over.
Uitslag van FP1 gebruiken zou ook gewoon ronduit oneerlijk zijn. Het is niet voor niets practice... Teams proberen dingen uit en gaan niet perse voor snelle tijden. Je verwacht niet dat die tijden ooit gebruikt gaan worden als starting grid. Pak dan inderdaad de kwali van de sprint als uitgangspunt. Da's een stuk representatiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Is het niet zo als kwalificatie niet doorgaat dat de resultaten van FP1 gelden? Dan zou Norris op P1 starten en Verstappen op P15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pjlgt schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:01:
Welke Q?

De regels voor de "hoofd Q en hoofd race" bestaan al enorm lang. De "FOM / USA regels voor de sprint Q en sprint race" hebben (imho) niets met de hoofdrace te maken.

Dus tja, we zitten nu naar regen te kijken ipv de "officiele Q"...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Nu online
siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:52:
[...]

Op Sky hebben ze de hele sprint opnieuw gedraaid. Het exacte moment van het stilvallen van Hulk was niet te zien omdat toen Perez weer eens bezig was.

In de volgende race ronde daarna wisselden Norris met Piastri op het rechte stuk na de senna esses. Dus 0,75 tot 1 hele ronde.

Die 17 sec was tussen het uitstappen van Hulk en de VSC start. Wat bij voorbaat al ronduit belachelijk is.
Net even de stream terug gekeken:

07:24 - start race
31:41 - Gestopt (Hul onboard cam)
31:57 - Gele vlag (mogelijk iets eerder vanwege een replay)
33:06 - Norris neemt de leiding
33:30 - Uitgestapt en in de achtergrond zie je de top 3 rijden, moeten nog langs Hul. (Hul onboard cam)
33:54 - VSC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJHH93
  • Laatst online: 23:01
SomerenV schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:03:
[...]

Uitslag van FP1 gebruiken zou ook gewoon ronduit oneerlijk zijn. Het is niet voor niets practice... Teams proberen dingen uit en gaan niet perse voor snelle tijden. Je verwacht niet dat die tijden ooit gebruikt gaan worden als starting grid. Pak dan inderdaad de kwali van de sprint als uitgangspunt. Da's een stuk representatiever.
Dat is altijd zo. En dat weten alle teams. Daarom ook gewoon slim om even een snel rondje te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
Kan het zijn dat de local time van de kwalificatie in de te niet klopt? Dat zou 1600 moeten zijn ipv 1500 toch?

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
yrew schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:05:
Kan het zijn dat de local time van de kwalificatie in de te niet klopt? Dat zou 1600 moeten zijn ipv 1500 toch?
Het is er in ieder geval 16:06u nu. Maar ik zie hier alles goed staan qua tijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzzxF7wtSJAJA0oc7-xMEass7kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYny4CW2GrK2fX52xDHdfaw2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door StefanVerkerk op 02-11-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09 21:00
Houden geen rekening met het uur verschil in eigen land

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jdGxBfrKMO8X0gHfEjncGJ79IE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4e6UxI22O33EWOxNmTS5jid.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DutchCrownNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:04:
[...]

Net even de stream terug gekeken:

07:24 - start race
31:41 - Gestopt (Hul onboard cam)
31:57 - Gele vlag (mogelijk iets eerder vanwege een replay)
33:06 - Norris neemt de leiding
33:30 - Uitgestapt en in de achtergrond zie je de top 3 rijden, moeten nog langs Hul. (Hul onboard cam)
33:54 - VSC
Dus die 1:25 sec is zelfs meer dan een hele ronde dat Hulk daar stond.

Tsja, het is en blijft typische race-controlling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:08:
[...] Tsja, het is en blijft typische stewarding.
Vervang 'stewarding' even door 'race controlling'. De beslissingen over gele / rode vlaggen wordt niet door de stewards gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09 21:00
siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:08:
[...]

Dus die 1:25 sec is zelfs meer dan een hele ronde dat Hulk daar stond.

Tsja, het is en blijft typische stewarding.
Kunnen een voorbeeld nemen aan IndyCar, daar is het gelijk stil leggen, geen risico, geen controverse.
Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord