Overal lees je nu dat er geen Britse pers aanwezig was tijdens de persconferentie maar weet iemand ook waarom dat zo was? We kunnen een boel aannames maken en die zijn vermakelijk maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat ze dit vanuit een ongemak/jaloezie gedaan hebben. Dit is gewoon een professionele baan en dan zo reageren lijkt me absurd, zeker na zo'n performance van een coureur.
Verstappen krijgt $ 10.000 boete omdat hij "car is fucked' zegt waarmij hij niemand fysiek bedreigt of aanvalt en Norris krijgt $ 5.000 boete voor door rode lampen de baan op te rijden waar mensen op de baan actief zijn.G_Dragon schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:51:
Een reprimande en geldboete voor Norris en Russel..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lawson, Tsunoda geen boete of straf
Als je nu nog niet door hebt dat er met twee maten gemeten wordt...
Signatures zijn voor boomers.
Wel bizar dat het team wél een tijdstraf verwachtte.Bvanham schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:41:
[...]
Simpele 10 seconden straf zou je verwachtten net zoals vorige week toen Perez net buiten het vak stond in Mexico. Maar ja, dat had ook niets uitgemaakt want piastri was al verzocht om meer dan tien seconden achter Norris te blijven in dat geval en Yuki had ook meer dan 10 seconden achterstand. Het had dus niets uitgemaakt anders dan het nu weer wat Bias schept over die Britten die voorgetrokken worden door de FIA.
De radio melding was toch echt dat Piastri 10s straf had en of Norris daarvoor kon proberen het gat naar Leclerc zo klein mogelijk te maken (zodat Piastri meer dan 10x voorsprong op Lawson en Tsunoda kon genereren)Bvanham schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:41:
[...]
Simpele 10 seconden straf zou je verwachtten net zoals vorige week toen Perez net buiten het vak stond in Mexico. Maar ja, dat had ook niets uitgemaakt want piastri was al verzocht om meer dan tien seconden achter Norris te blijven in dat geval en Yuki had ook meer dan 10 seconden achterstand. Het had dus niets uitgemaakt anders dan het nu weer wat Bias schept over die Britten die voorgetrokken worden door de FIA.
Als je de reactie van Nico met een flinke hoeveelheid geiten zag dan weet je dat hij het ook echt meent.Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:54:
[...]
Mooie complimenten van een collega. Ik heb hem ook oprecht geen fouten zien maken, niet qua racen en het team niet met zijn strategie.
"When you grow up your heart dies"
Verstappen kreeg een taakstraf voor "car is fucked"Maasluip schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:56:
[...]
Verstappen krijgt $ 10.000 boete omdat hij "car is fucked' zegt waarmij hij niemand fysiek bedreigt of aanvalt en Norris krijgt $ 5.000 boete voor door rode lampen de baan op te rijden waar mensen op de baan actief zijn.
Leclerc kreeg een 10k boete (waarvan 5k voorwaardelijk) voor "I thought 'Oh fuck'".
Precies, en naarmate er meer/langer gereden wordt, wordt de baan ook droger. Dat de rondetijden steeds omlaag gaan is dus helemaal niet gek.MikeyMan schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:11:
[...]
Je blijft het herhalen, maar hoe is dit een nuttige stat?
De snelste auto op de baan wordt steeds lichter....
Helemaal correct,Maasluip schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:56:
[...]
Verstappen krijgt $ 10.000 boete omdat hij "car is fucked' zegt waarmij hij niemand fysiek bedreigt of aanvalt en Norris krijgt $ 5.000 boete voor door rode lampen de baan op te rijden waar mensen op de baan actief zijn.
Het laat zien dat er te veel regels zijn en dat niemand meer weet hoe en wat ze moeten straffen.
Het is een janboedel geworden, maar goed...... Het lijkt zo wel een jury sport geworden. Maar goed, wat Jonny Herbert als een van de 4 jury functionarissen doet kan niet, je kan niet de sporters beoordelen en ook nog openlijk en publiekelijk de was buiten hangen. Die heeft zijn eigen geloofwaardigheid naar de gallemiezen geholpen.
De Fia is sowieso te veel en vooral inconsistent met randzaken bezig, Daar was Brasil 2024 een mooi voorbeeld van. 5000 euro boete voor een afgebroken start. Heb de onboards zitten kijken, na dat hij eerst wat aarzelend van start ging accelereerde Noris ook nog behoorlijk door...
Onbegrijpelijk dat ze dit zo licht straffen....
Cogitationis poenam nemo patitur
Let vooral even op het gezicht van Damon Hill bij de uitspraak van Horner "He belongs to one of the greats now.." (ik zal het verklappen, Hill knikt gewoon nee en hersteld zichzelf iets te opzichtigwalletje-w schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:55:
Overal lees je nu dat er geen Britse pers aanwezig was tijdens de persconferentie maar weet iemand ook waarom dat zo was? We kunnen een boel aannames maken en die zijn vermakelijk maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat ze dit vanuit een ongemak/jaloezie gedaan hebben. Dit is gewoon een professionele baan en dan zo reageren lijkt me absurd, zeker na zo'n performance van een coureur.
Hint. Vanaf ongeveer 1.35 minuut (maar de video is gewoon hilarisch hoe zuur zie Sky commentatoren erbij staan

"Niet voor te stellen, vanuit ongemak, jaloezie, 'professionele baan', absurd".. Allemaal check
De 10e snelste tijd van Verstappen was nog sneller dan de snelste tijd van de 2e coureur (Norris). Blijft bizar dat alleen Verstappen z'n bolide profiteerde van die snellere baan en lichtere wagenFastFred schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:06:
[...]
Precies, en naarmate er meer/langer gereden wordt, wordt de baan ook droger. Dat de rondetijden steeds omlaag gaan is dus helemaal niet gek.

Ik zie dat er niet in om eerlijk te zijn. Ik hoor Hill letterlijk vragen hoeveel het waard is om zo'n briljante coureur als Max in de auto te hebben. Als dat zuur is of dat hij het niet eens zou zijn met Horner, dan weet ik het niet meerD-Ed schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:09:
[...]
Let vooral even op het gezicht van Damon Hill bij de uitspraak van Horner "He belongs to one of the greats now.." (ik zal het verklappen, Hill knikt gewoon nee en hersteld zichzelf iets te opzichtig)
[YouTube: Christian Horner on Max Verstappen's "MEGA DRIVE" and their performance overall at Brazil GP]
Hint. Vanaf ongeveer 1.35 minuut (maar de video is gewoon hilarisch hoe zuur zie Sky commentatoren erbij staan![]()
"Niet voor te stellen, vanuit ongemak, jaloezie, 'professionele baan', absurd".. Allemaal check
Kan zomaar zijn dat hij iets wilde zeggen als "Daar kun je inderdaad geen prijs aan hangen" o.i.d., met zijn hoofd al "nee" knikte om zijn statement te ondersteunen en er niet tussen kwam. Hij deed ook zijn mond open om iets te zeggen, maar kwam er niet tussen op dat moment.
[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 04-11-2024 13:17 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Er is nog een iets langere versie van de video waarin Horner hem een compliment geeft omdat Hill voor het eerst iets positiefs zegt over Verstappen.. Laat ik het zo zeggen.. Hill uit zich over het algemeen nogal negatief over Max.. Maar goed, zelfs de Engelse fans valt het op tegenwoordig. Ik zie hier een drietal verzuurde journalisten die moeite moeten doen om er nog een leuk verhaal van te maken.Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:16:
[...]
Ik zie dat er niet in om eerlijk te zijn. Ik hoor Hill letterlijk vragen hoeveel het waard is om zo'n briljante coureur als Max in de auto te hebben. Als dat zuur is of dat hij het niet eens zou zijn met Horner, dan weet ik het niet meer
Kan zomaar zijn dat hij iets wilde zeggen als "Daar kun je inderdaad geen prijs aan hangen" o.i.d., met zijn hoofd al "nee" knikte om zijn statement te ondersteunen en er niet tussen kwam. Hij deed ook zijn mond open om iets te zeggen, maar kwam er niet tussen op dat moment.
Het is wel bijzonder dat 10 van de 11 van zijn laatste ronden voldoende waren om de snelste ronde te zijn. En de eerstvolgende andere coureur zijn snelste ronde (Norris') iets meer dan één seconde langzamer was.FastFred schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:06:
[...]
Precies, en naarmate er meer/langer gereden wordt, wordt de baan ook droger. Dat de rondetijden steeds omlaag gaan is dus helemaal niet gek.
Kan de baan wel droger worden waardoor iedereen sneller kan. Maar 1 sec sneller dan de eerstvolgende andere auto én niet een "poging tot fastest lap" omdat 10 van de 11 laatste ronden snel genoeg waren laat toch wel "iets" zien.
Het scheelt ook wel dat Verstappen niemand voor hem had rijden en daardoor niet in de spray en vuile lucht zat. Nog steeds een enorme prestatie van Verstappen maar het is niet zo dat hij geen voordeel had door voorop te rijden. Je kan het beter vergelijken met de rondetijden van Ocon die had op een gegeven moment eigenlijk ook geen last meer van de vuile lucht en spray. Echter was zijn enige bedreiging zijn teamgenoot en die was Russel weer op afstand aan het houden.RobertMe schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:25:
[...]
Het is wel bijzonder dat 10 van de 11 van zijn laatste ronden voldoende waren om de snelste ronde te zijn. En de eerstvolgende andere coureur zijn snelste ronde (Norris') iets meer dan één seconde langzamer was.
Kan de baan wel droger worden waardoor iedereen sneller kan. Maar 1 sec sneller dan de eerstvolgende andere auto én niet een "poging tot fastest lap" omdat 10 van de 11 laatste ronden snel genoeg waren laat toch wel "iets" zien.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Ik vond de prestatie van Ocon en Gasly er ook eentje van formaat. Ik dacht echt dat Russell Gasly wel zou pakken maar dat lukte niet.Hugo schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:28:
[...]
Het scheelt ook wel dat Verstappen niemand voor hem had rijden en daardoor niet in de spray en vuile lucht zat. Nog steeds een enorme prestatie van Verstappen maar het is niet zo dat hij geen voordeel had door voorop te rijden. Je kan het beter vergelijken met de rondetijden van Ocon die had op een gegeven moment eigenlijk ook geen last meer van de vuile lucht en spray. Echter was zijn enige bedreiging zijn teamgenoot en die was Russel weer op afstand aan het houden.
Door het dubbele podium vloog Alpine 3 plaatsen omhoog in de rangorde. Wel op maar 3 puntjes afstand op Haas, dus dat wordt nog wat
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hij startte 17e heHugo schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:28:
[...]
Het scheelt ook wel dat Verstappen niemand voor hem had rijden en daardoor niet in de spray en vuile lucht zat.
Ze reden dit weekend in Bazilië en de inters gingen duidelijk achteruit.YakuzA schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:19:
[...]
Waarom niet? in Turkije was dat in de regenrace een paar jaar geleden wel gedaan.
Die met Stroll op pole, daar had Ocon op zijn originele set inters de hele race gereden dacht ik.
Ging over de snelste ronde
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Ik zie hier eigenlijk niet echt zure mensen staan. Naar mijn idee zijn ze professioneel, geven ze complimenten aan Max en tijd voor een uitgebreide reactie van Horner. Ze zijn niet ontzettend blij zoals de Nederlandse pers maar ook niets waarvan ik zou denken dat het ze zo diep zit dat ze allemaal niet bij een persconferentie zouden zijn.D-Ed schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:09:
[...]
Let vooral even op het gezicht van Damon Hill bij de uitspraak van Horner "He belongs to one of the greats now.." (ik zal het verklappen, Hill knikt gewoon nee en hersteld zichzelf iets te opzichtig)
[YouTube: Christian Horner on Max Verstappen's "MEGA DRIVE" and their performance overall at Brazil GP]
Hint. Vanaf ongeveer 1.35 minuut (maar de video is gewoon hilarisch hoe zuur zie Sky commentatoren erbij staan![]()
In turkije reden ze ook op het canvas ongeveer...Racing-Paradise schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:35:
[...]
Ze reden dit weekend in Bazilië en de inters gingen duidelijk achteruit.
Ik heb verder geen enkele foto van een gebruikte intermediate gezien uit de media?
Ik heb ook geen tekenen gezien dat de inters 'duidelijk achteruit' gingen, want Leclerc op nieuwe Inter's kwam anderen met oude Inters niet eens voorbij
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Is dat zo? De tweede snelste ronde was van Norris en die reed gewoon in de spray toch? Ocon reed ook nagenoeg sprayloos door de afstand tot Verstappen..Hugo schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:28:
[...]
Het scheelt ook wel dat Verstappen niemand voor hem had rijden en daardoor niet in de spray en vuile lucht zat. Nog steeds een enorme prestatie van Verstappen maar het is niet zo dat hij geen voordeel had door voorop te rijden. Je kan het beter vergelijken met de rondetijden van Ocon die had op een gegeven moment eigenlijk ook geen last meer van de vuile lucht en spray. Echter was zijn enige bedreiging zijn teamgenoot en die was Russel weer op afstand aan het houden.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Hij heeft ook een aantal snelste ronden gezet terwijl hij nog bezig was met zijn inhaalrace. Natuurlijk, het is lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Dit was voor mij toch wel het moment dat mijn wenkbrauwen het meeste deed fronsen... er werd ook met geen woord over gerept door niemand.
:strip_exif()/f/image/VgjY9n6qhc7qsc0cb5G5Fwev.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VgjY9n6qhc7qsc0cb5G5Fwev.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i1BLUlfs2NmTSisyKIKNYTUo.jpg?f=fotoalbum_large)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat zal ermee te maken hebben dat hij voor die auto's de baan af ging en ze dus niet heeft ingehaald off-track. En dat hij er zelf tig posities mee was kwijtgeraakt.Phusebox schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:44:
Dit was voor mij toch wel het moment dat mijn wenkbrauwen het meeste deed fronsen... er werd ook met geen woord over gerept door niemand.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het verschil is dat die baan langzaam droog werd en Interlagos bleef nat. Je hebt dus profiel nodig.YakuzA schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:38:
[...]
In turkije reden ze ook op het canvas ongeveer...
Ik heb verder geen enkele foto van een gebruikte intermediate gezien uit de media?
Ik heb ook geen tekenen gezien dat de inters 'duidelijk achteruit' gingen, want Leclerc op nieuwe Inter's kwam anderen met oude Inters niet eens voorbij
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Volgens mij verloor ie buiten de baan heel wat plekken en heeft ie die daarna buiten de baan weer ingehaald.DataGhost schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:47:
[...]
Dat zal ermee te maken hebben dat hij voor die auto's de baan af ging en ze dus niet heeft ingehaald off-track. En dat hij er zelf tig posities mee was kwijtgeraakt.
Dit komt er dus op neer dat je zodra je van de baan af bent zoveel mag afsnijden als je wil, zolang je aan het eind maar minstens 1 plaats gezakt bent
[removed]
Zo, een dagje na de race, en wat een race! Deze verdient een plekje naast de 2016 masterclass van Verstappen - hoe goed ben je als je je zo door het veld weet te slaan. En wat ben ik blij voor Gasley met zijn P3 - na alle pech van dit seizoen gun ik hem dit zo!
Over het wegrijden van Norris heb ik een vreemd gevoel - toen er maar geen beslissing kwam dacht ik eerst dat de wedstrijdleiding zelf verkeerde procedures had uitgevoerd en daardoor maar de boel probeerde uit te stellen. Ik vind het zeer inconsistent dat de sport die de veiligheid zo hoog in het vaandel heeft zo lafjes de overtreders bestraft, dit was gewoon de baan op rijden terweil deze niet vrij was gegeven?! Het wordt nu echt een jury-sport zo en we zijn met ze'n allen overgeleverd aan de grillen van de wedstrijd leiding. Ik moet terug denken aan die grand prix waar HAM de commplete eerste bocht die hij nooit ging halen door het gras afsneed en vrolijk op P1 verder reed - echt een wtf momentje.
Nu drie weekjes na-genieten en dan richting de laatste drie races - zin an!
Over het wegrijden van Norris heb ik een vreemd gevoel - toen er maar geen beslissing kwam dacht ik eerst dat de wedstrijdleiding zelf verkeerde procedures had uitgevoerd en daardoor maar de boel probeerde uit te stellen. Ik vind het zeer inconsistent dat de sport die de veiligheid zo hoog in het vaandel heeft zo lafjes de overtreders bestraft, dit was gewoon de baan op rijden terweil deze niet vrij was gegeven?! Het wordt nu echt een jury-sport zo en we zijn met ze'n allen overgeleverd aan de grillen van de wedstrijd leiding. Ik moet terug denken aan die grand prix waar HAM de commplete eerste bocht die hij nooit ging halen door het gras afsneed en vrolijk op P1 verder reed - echt een wtf momentje.
Nu drie weekjes na-genieten en dan richting de laatste drie races - zin an!
at your service
Dat dacht ik ook, maar het is eigenlijk niet zo raar dat dat niet meer lukte. De baan werd steeds droger (=minder nat) op de racelijn, maar daarnaast is het uiteraard nog spekglad. Het relatieve verschil tussen de racelijn en de 'inhaal-lijn' werd dus steeds groter naarmate de race vorderde (of tot er weer een bui kwam). Met dat in mijn achterhoofd vond ik het al minder verrassend dat Russell er niet voorbij kwam, al denk ik dat ie echt wel sneller was.asing schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:34:
[...]
Ik vond de prestatie van Ocon en Gasly er ook eentje van formaat. Ik dacht echt dat Russell Gasly wel zou pakken maar dat lukte niet.
Desalnietemin uiteraard fantastisch gedaan van Alpine
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 04-11-2024 13:53 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik blijf het ook echt dubieus vinden dat Norris in lap 43 geen straf heeft gekregen. Hij mist de bocht, maar in plaats van gelijk terug het parcour op te komen (gele lijn hieronder), kiest hij om de volgende bocht volledig af te snijden (rode lijn). Daarmee verliest hij maar 2 plekken ipv 5 of meer. Hoezo mag dit?
/f/image/ndyPtyrt7unO1rWZ7FAusOfI.png?f=fotoalbum_large)
Ook als je de driverscam van hamilton bekijkt, dan zit Norris echt aan de buitenkant van de baan op lagere snelheid in dit moment. Ham was er sowieso langs geweest als Norris de gele lijn had gevolgd. En Tsu helemaal.
De rode lijn is veel flauwer dan bocht 2, waardoor hij meer snelheid kan blijven houden dan de rest van het veld en de plekken de facto kan vast houden die hij anders was verloren.
/f/image/ndyPtyrt7unO1rWZ7FAusOfI.png?f=fotoalbum_large)
Ook als je de driverscam van hamilton bekijkt, dan zit Norris echt aan de buitenkant van de baan op lagere snelheid in dit moment. Ham was er sowieso langs geweest als Norris de gele lijn had gevolgd. En Tsu helemaal.
De rode lijn is veel flauwer dan bocht 2, waardoor hij meer snelheid kan blijven houden dan de rest van het veld en de plekken de facto kan vast houden die hij anders was verloren.
D-Ed schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:09:
[...]
:strip_exif()/f/image/8vVh3v126fbi8DgyH87OnM4T.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik in reacties op Youtube videos lees is dat ze allemaal bij de Team Principal meeting zaten. Nog geen enkel excuus want als er een Mclaren/Mercedes of Britse courreur in de top 3 had gezeten waren ze echt wel aanwezig geweest hier.walletje-w schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:55:
Het besef is bij SkyF1 ingedaald dat ze in 2024 geen Britse kampioen gaan krijgen en in 2025 ook niet (Piastri? Toch Max?). Want Norris is echt te licht bevonden gisteren.
Er was een shot van Max z'n wagen toen hij tegen het P1 pilonnetje reed na de winst, waarop je de achterbanden best goed in beeld kreeg. Die banden zagen er nog prima uit voor zover je het daar 'echt' goed kon zien.YakuzA schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:38:
[...]
Weet niet, ik kan niet in hun hoofden kijken.Mog schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:20:
[...]
Maar dat is dan nog steeds een gok toch? Red Bull/Verstappen gokten erop om buiten te blijven. En dit keer pakte dat goed uit. Er zijn zat momenten waarbij het niet goed uitpakt.
Over de radio hebben ze geen moment gesproken over een mogelijke rode vlag of over het reageren op anderen. Het ging enkel over wat de regen de komende ronden zou doen en wat de beste band zou zijn. Leclerc werd enkel genoemd als 'pitted into traffic'.
Het was op dat moment al wel duidelijk dat Leclerc niet enkel in het verkeer terugkeerde, maar dat het hem niet lukte om met z'n nieuwe banden Hamilton op z'n meer dan 30 ronden oude inters voorbij te komen. Track position was heilig, want kan me behalve van Verstappen niet veel 'cleane' overtakes herinneren. Clean als in: zonder dat de voorganger zich verremde of auto's met elkaar in aanraking kwamen. Inhalen was bijna onmogelijk, Verstappen kwam ook Leclerc niet voorbij tot aan diens pitstop.
Die 2 zaken (inhalen is bijna onmogelijk, nieuwe banden maken weinig verschil) waren imho doorslaggevend voor de beslissing om buiten te blijven. Dat het daarna rood werd was een prettige bijkomstigheid, maar was imho niet doorslaggevend voor het feit dat Verstappen voor Norris eindigde.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hij is er net wel buiten de baan langs gegaan. In de bochten OP DE BAAN waren ze hem voorbijDataGhost schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:47:
[...]
Dat zal ermee te maken hebben dat hij voor die auto's de baan af ging en ze dus niet heeft ingehaald off-track. En dat hij er zelf tig posities mee was kwijtgeraakt.
Zo probeerde ik bij oude F1 spellen ook altijd te mikken. Kon je bocht 1 en 2 half overslaan en kwam je voor bocht 3 weer lekker uit. Was een stuk sneller dan op de baan blijven.Phusebox schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wellicht alleen voor de schrijvende pers? Ik heb de quote online ook meerdere keren gezien.SinergyX schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:41:
Ik zie bij diverse post-race discussies dat Lando gezegd zou hebben dat Max zo snel was, als hij vooraan begonnen was, hij zelfs Lando op een rondje zou hebben gezet, maar ik kan dat nergens vinden in een interview zelf (buiten de continue gebruikte 'isnt skill, its luck' interview stuk.
Ze hebben het wel over de rode vlag gehad met de verwachting dat die wel zou komen. De rest van de conversatie ging daar echter niet over, dus ik acht de kans groot dat ze dit hoe dan ook zo gedaan zouden hebben ongeacht een rode vlag of niet.alexbl69 schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:18:
[...]
Weet niet, ik kan niet in hun hoofden kijken.
Over de radio hebben ze geen moment gesproken over een mogelijke rode vlag of over het reageren op anderen. Het ging enkel over wat de regen de komende ronden zou doen en wat de beste band zou zijn. Leclerc werd enkel genoemd als 'pitted into traffic'.
Het was op dat moment al wel duidelijk dat Leclerc niet enkel in het verkeer terugkeerde, maar dat het hem niet lukte om met z'n nieuwe banden Hamilton op z'n meer dan 30 ronden oude inters voorbij te komen. Track position was heilig, want kan me behalve van Verstappen niet veel 'cleane' overtakes herinneren. Clean als in: zonder dat de voorganger zich verremde of auto's met elkaar in aanraking kwamen. Inhalen was bijna onmogelijk, Verstappen kwam ook Leclerc niet voorbij tot aan diens pitstop.
Die 2 zaken (inhalen is bijna onmogelijk, nieuwe banden maken weinig verschil) waren imho doorslaggevend voor de beslissing om buiten te blijven. Dat het daarna rood werd was een prettige bijkomstigheid, maar was imho niet doorslaggevend voor het feit dat Verstappen voor Norris eindigde.
[removed]
Gezien er nergens droge lijnen ontstonden en de Inters netjes gekoeld werden is/was dat idd een beetje mijn verwachtingspatroon.Gaargod schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:13:
[...]
Er was een shot van Max z'n wagen toen hij tegen het P1 pilonnetje reed na de winst, waarop je de achterbanden best goed in beeld kreeg. Die banden zagen er nog prima uit voor zover je het daar 'echt' goed kon zien.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
normaal gesproken zijn start procedure infringement 10-20 seconde penalty (wat ik zo snel kan vinden) dus dit gaat wat mij betreft gewoon op de stapel met inconsistent beleid. De 2 RB'sd valt wat over te zeggen die volgen al is het nog steeds fout dus een iets lichtere straf is te begrijpen en zelfs daarachter reden er nog auto's weg.
Maar goed de straf van Norris is door de resultaten hier al behoorlijk hard. Al is de straf gegeven door max en niet de FIA. Zelfs als Norris overal eerste word dan is het eigenlijk al bijna onmogelijk tenzij max 2x uit valt.
Ik hoop wel dat piastry nu free reign krijgt want ze hebben hem al 2 potentiële overwinningen afgenomen voor de potentiële overwinning van Norris. Als Norris daad bij zijn woord voegt zou ik hem zelfs 2x laten winnen als ik voor lag als bedankje.
Trouwens niemand die een woord gerept heeft dat Max all deze inhaal acties gedaan heeft zonder DRS want die stond uit.
Maar goed de straf van Norris is door de resultaten hier al behoorlijk hard. Al is de straf gegeven door max en niet de FIA. Zelfs als Norris overal eerste word dan is het eigenlijk al bijna onmogelijk tenzij max 2x uit valt.
Ik hoop wel dat piastry nu free reign krijgt want ze hebben hem al 2 potentiële overwinningen afgenomen voor de potentiële overwinning van Norris. Als Norris daad bij zijn woord voegt zou ik hem zelfs 2x laten winnen als ik voor lag als bedankje.
Trouwens niemand die een woord gerept heeft dat Max all deze inhaal acties gedaan heeft zonder DRS want die stond uit.
[ Voor 24% gewijzigd door computerjunky op 04-11-2024 14:34 ]
Ik kan me de Merry Christmas van Sky nog herinneren met de crash op Silverstone 21. Eigenlijk zou Max deze zure gezichten op de kerstgroet van dit jaar moeten zetten.
ms paint.. tot uw dienstJEightyFive schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:32:
[...]
Ik kan me de Merry Christmas van Sky nog herinneren met de crash op Silverstone 21. Eigenlijk zou Max deze zure gezichten op de kerstgroet van dit jaar moeten zetten.
/f/image/7j5gFWFHDgSVc27ZaNaMAh6Y.png?f=fotoalbum_large)
Hij zette al een snelste ronde toen hij nog niet aan kop reed
Wat betreft Sky: Ik heb altijd het gevoel dat ze onvoldoende in de gaten hebben dat ze een internationale rol vervullen, buiten de nationale rol in GB. Ze weten wel dat ze een Brits publiek hebben en dat die brede glimlach, omdat Max Lando zo overklast, niet kunnen waarderen. Olav Mol of het team van Viaplay zal ook niet staan te juichen als Norris of Hamilton Verstappen compleet overklast en zo het kampioenschap toch binnenhaalt, terwijl het een wedstrijd zou moeten worden waarin Verstappen een enorme deuk in hun voorsprong had moeten slaan.
Maar ja, Viaplay NL en Ziggo Sport worden in GB niet bekeken of verstaan
@Humma Kavula bij dat soort filmpjes vraag ik me altijd af hoeveel tijd mensen wel niet over hebben.. 
Om helemaal te kijken (14 minuten
) laat staan te maken
Om helemaal te kijken (14 minuten

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik zou het filmpje niet snel aanklikken, maar als je al geen 14 minuten meer vrij hebt dan doe je echt wat verkeerdGlashelder schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:21:
@Humma Kavula bij dat soort filmpjes vraag ik me altijd af hoeveel tijd mensen wel niet over hebben..
Om helemaal te kijken (14 minuten) laat staan te maken
14 minuten vrij wel, maar niet 14 minuten vrij voor dit soort onzinDingdong schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:28:
[...]
Ik zou het filmpje niet snel aanklikken, maar als je al geen 14 minuten meer vrij hebt dan doe je echt wat verkeerd
Sowieso komen die reacties altijd zo fake over. Mond ver open, ogen wijd open, honderdduizend keer "OMG"... Een normaal persoon reageert niet zo. Mijn vriendin kijkt veel reaction video's en het is allemaal dit fake gedrag.mat.hi.as schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:30:
[...]
14 minuten vrij wel, maar niet 14 minuten vrij voor dit soort onzin
Als hij die bocht als de gele lijn zou nemen dan was hij geheid gespind. Hij rijdt daar op verf en met de regen kun je daar gewoon niet goed op sturen. Lando heeft er ook niet erg veel voordeel van gehad. Als hij dat al had.Biggg schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:58:
Ik blijf het ook echt dubieus vinden dat Norris in lap 43 geen straf heeft gekregen. Hij mist de bocht, maar in plaats van gelijk terug het parcour op te komen (gele lijn hieronder), kiest hij om de volgende bocht volledig af te snijden (rode lijn). Daarmee verliest hij maar 2 plekken ipv 5 of meer. Hoezo mag dit?
[Afbeelding]
btw ik ben wel benieuwd naar de Lollipopman. Hij zou filmpjes maken na de 3 races.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 04-11-2024 15:34 ]
"When you grow up your heart dies"
In plaats van minstens 5 plekken terug is ie er nu maar 2 terug gegaan. Ik vind dat toch best veel voordeel eigenlijk.sjaool schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:33:
[...]
Als hij die bocht als de gele lijn zou nemen dan was hij geheid gespind. Hij rijdt daar op verf en met de regen kun je daar gewoon niet goed op sturen. Lando heeft er ook niet erg veel voordeel van gehad. Als hij dat al had.
btw ik ben wel benieuwd naar de Lollipopman. Hij zou filmpjes maken na de 3 races.
[removed]
Sowieso dat Verstappen na 30 races DotD award krijgt, zal wel uitvoerig aan bod komen lijkt mesjaool schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:33:
[...]
Laatste keer dat ik zo reageerde (ok, geen honderdduizend keer) was toen SpaceX een raket van 250 ton die van 100 km hoogte terug naar aarde kwam opving met twee meccanoarmpjes.Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:33:
[...]
Sowieso komen die reacties altijd zo fake over. Mond ver open, ogen wijd open, honderdduizend keer "OMG"... Een normaal persoon reageert niet zo. Mijn vriendin kijkt veel reaction video's en het is allemaal dit fake gedrag.
Maar verder heb ik ook niet zo veel met dat soort filmpjes.
Signatures zijn voor boomers.
Volgens mij berekenen ze dat vanaf het moment dat je de baan verlaat. En pas daarna verloor hij die extra posities. Ik vond het ook opmerkelijk en ik kan me een race herinneren (Mexico 2016) waar Rosberg en Hamilton allebei de baan flink afstaken (Hamilton komt honderden meters voor het veld uit), waar ook nooit naar gekeken is. Zo kun je niet eens aanvallen bij bocht 1, want de ander maakt daar een recht stuk van.redwing schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:36:
[...]
In plaats van minstens 5 plekken terug is ie er nu maar 2 terug gegaan. Ik vind dat toch best veel voordeel eigenlijk.
Linkje om dat terug te kijken: https://www.reddit.com/r/...ross_the_grass_in_mexico/
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 04-11-2024 15:57 ]
Mensen gaan zich nu eenmaal anders gedragen zodra er camera bij isGrrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:33:
[...]
Sowieso komen die reacties altijd zo fake over. Mond ver open, ogen wijd open, honderdduizend keer "OMG"... Een normaal persoon reageert niet zo. Mijn vriendin kijkt veel reaction video's en het is allemaal dit fake gedrag.
De reden dat Hamilton daar geen penalty voor gekregen heeft was dat er een safety car kwam in de zelfde ronde, en hij daardoor heen "voordeel aan het afsnijden had". Dat had hij natuurlijk wel, want anders reed hij niet meer vooraan. Dit is ook vele malen aangehaald als voorbeeld van onbegrijpelijke beslissingen van de stewards.Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:57:
[...]
Volgens mij berekenen ze dat vanaf het moment dat je de baan verlaat. En pas daarna verloor hij die extra posities. Ik vond het ook opmerkelijk en ik kan me een race herinneren (Mexico 2016) waar Rosberg en Hamilton allebei de baan flink afstaken (Hamilton komt honderden meters voor het veld uit), waar ook nooit naar gekeken is. Zo kun je niet eens aanvallen bij bocht 1, want de ander maakt daar een recht stuk van.
Linkje om dat terug te kijken: https://www.reddit.com/r/...ross_the_grass_in_mexico/
Goed om te onthouden voor komend seizoenCoronel denkt wat langer na over die vraag
[...]
De nieuwe teamgenoot van Verstappen wens ik dan ook veel succes, want als je naast hem komt, is je carrière eigenlijk voorbij. Nieuwe teamgenoot ja. Pérez is daar niet meer houdbaar. Dat bestaat niet. Als hij blijft dan vreet ik een bezemsteel op.”
Had Alonso ook niet zoiets geflikt in Barcelona 2 jaar terug door rechtdoor te steken?Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:57:
[...]
Volgens mij berekenen ze dat vanaf het moment dat je de baan verlaat. En pas daarna verloor hij die extra posities. Ik vond het ook opmerkelijk en ik kan me een race herinneren (Mexico 2016) waar Rosberg en Hamilton allebei de baan flink afstaken (Hamilton komt honderden meters voor het veld uit), waar ook nooit naar gekeken is. Zo kun je niet eens aanvallen bij bocht 1, want de ander maakt daar een recht stuk van.
Naar jouw bescheiden mening.. (en misschien ook die van de stewards)sjaool schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:33:
[...]
Als hij die bocht als de gele lijn zou nemen dan was hij geheid gespind. Hij rijdt daar op verf en met de regen kun je daar gewoon niet goed op sturen. Lando heeft er ook niet erg veel voordeel van gehad. Als hij dat al had.
Mijn bescheiden mening is dat hij tamelijk veel voordeel had. Hij kwam namelijk buiten de baan, vol het nat op, net na de start. Normaal verlies je dan zo 10 plekken. Als er een grindbak ligt, dan is het einde race. Lando verliest er maar 2.
De foto's spreken toch boekdelen, dat heeft weinig met 'mening' te maken. Lando snijdt de bocht af terwijl hij achter anderen ligt. Dat daar blijkbaar een of andere perverse regel totaal niet in geinteresseerd is, wilt niet zeggen dat het niet fout is.
Lando kwam gisteren heel, heel, heel goed weg. Dat was meer geluk dan wat anders. En dan nog in 2 dagen tijd 2x door je teamgenoot voor moeten laten. Tsja. Dat wordt volgend jaar verzuipen als Piastri ook maar een tikkeltje consistenter kan zijn.
Het geeft gewoon aan op deze manier dat je veel meer risico als aanvaller kunt nemen, want het maakt niet uit hoe ver en waar je van de baan gaat, je hoeft maar maximaal 1 positie te verliezen.
Lando kwam gisteren heel, heel, heel goed weg. Dat was meer geluk dan wat anders. En dan nog in 2 dagen tijd 2x door je teamgenoot voor moeten laten. Tsja. Dat wordt volgend jaar verzuipen als Piastri ook maar een tikkeltje consistenter kan zijn.
Het geeft gewoon aan op deze manier dat je veel meer risico als aanvaller kunt nemen, want het maakt niet uit hoe ver en waar je van de baan gaat, je hoeft maar maximaal 1 positie te verliezen.
[ Voor 16% gewijzigd door siggy op 04-11-2024 16:29 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
redwing schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:51:
[...]
Volgens mij verloor ie buiten de baan heel wat plekken en heeft ie die daarna buiten de baan weer ingehaald.
Dit komt er dus op neer dat je zodra je van de baan af bent zoveel mag afsnijden als je wil, zolang je aan het eind maar minstens 1 plaats gezakt bent
Zo werkt het spelletje nou eenmaal. Je mag buiten de baan geen voordeel behalen, nergens is gezegd dat je buiten de baan verplicht zoveel mogelijk nadeel moet behalen. Zolang hij maar weer safe rejoint is er niks aan de hand. Dat kan je onrechtvaardig vinden, maar dan had de rest eigenlijk maar sneller moeten rijden.Bvanham schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:19:
[...]
Hij is er net wel buiten de baan langs gegaan. In de bochten OP DE BAAN waren ze hem voorbij
Er staat gewoon een soort muur waardoor Norris' lijn dezelfde vorm volgt als de baan, alleen iets verderop. Dat betekent dat hij wellicht iets verder door kan rijden vanuit T1 gezien maar het acceleratie-stuk van T2 naar T3 voor hem een stuk korter is, wat ook weer nadelig is. En inderdaad, je mag geen voordeel behalen dus het is niet iets wat je duurzaam vaak kan herhalen ofzo. Plus dat je gewoon een tracklimits aan je broek krijgt. Uiteindelijk heeft dit hem twee plekken gekost dus ik snap eigenlijk de ophef niet zo. Ik kan me ook niet herinneren dat er ook maar een enkele rijder over geklaagd heeft.
Jos had trouwens wel een goede wedstrijd uitgezocht om weer eens aanwezig te zijn!
Stuff of legends deze race.
Stuff of legends deze race.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
In Rusland 2021:Kadett schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:15:
[...]
Had Alonso ook niet zoiets geflikt in Barcelona 2 jaar terug door rechtdoor te steken?
https://www.racefans.net/...-lap-corner-cut-at-sochi/
Hij had er zelfs voor de race al een paar keer op geoefend tijdens de warm-up rondes.
Hij gaf wel een positie terug, maar bleef Ricciardo en Hamilton voor die hij waarschijnlijk niet voor was gebleven als hij volledig moest aanremmen voor de bocht.
Ja, dat was om een punt te maken geloof ik, omdat hij vond dat je daar misbruik van kon maken. Hij hoopte dat de FIA de regels zou veranderen als hij er misbruik van ging maken. Heerlijk, ik houd wel van dat soort rebels gedragKadett schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:15:
[...]
Had Alonso ook niet zoiets geflikt in Barcelona 2 jaar terug door rechtdoor te steken?
Dit, voorbeeld van de sprint, was dus wat ik bedoelde:Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:10:
[...]
Ik kan niet meer dan de regels voor je quoten. Een VSC, SC en rode vlag gelden altijd voor het hele circuit, dus daarop volgt nooit het bericht "Track clear in sector ...". Alleen bij een gele vlag geldt deze (meestal) in een bepaalde sector of bochtencombinatie. Die zone eindigt daarom altijd met, jawel, een groene vlag om aan te geven dat de baan weer vrij is. Een gele vlag kan uiteraard ook voor de hele baan gelden, maar dat is zeer zeldzaam.
:strip_exif()/f/image/MSgqMzgtx1hlNhJJQrZUu4rU.png?f=user_large)
Alleen dan dus de "Clear in track sector ...". Ik dacht dat die ook als "Track clear" werd gegeven. De echte "Track clear" is er dan inderdaad pas 13, 14 seconden na VSC ending (zoals anderen ook al hadden geconstateerd in de discussie daaromtrent).
In any case. Op het moment dat er geen "yellow" meer is (/in alle track sectors waar een yellow / double yellow is afgegeven ook een "Clear in track sector ..." is gevolgd) kun je er vanuit gaan dat de baan dus "leeg" / "veilig" is.
Tijdens de rode vlaggen van de Q is het dan dit:
/f/image/E9gijazqaV7J7ijg4dQgN9fk.png?f=fotoalbum_large)
Waarbij de "Track clear" ook (ruim) voor de herstart gegeven wordt.
Wat me nu pas opvalt nu ik verder aan het kijken naar Verstappens onboard. Bij Sainz staat er uiteraard een kraan langs de baan. Maar na Japan 2022 is toch ingevoerd dat RC hier een message voor uitstuurt en dit ook verplicht gecommuniceerd noet worden naar de coureur? Maar daar hoor ik helemaal niks van. En heb Multiviewer niet bij de hand om te kijken of er uberhaupt door RC een bericht hierover gestuurd is.
Bizarre beelden 😄Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:57:
[...]
Maar afgelopen race zou zoiets ook gebeurd zijn. Al zijn de meningen verdeeld. Als het daar al niet over ging nu.
Van Verstappen kan ik me het ook herinneren. Er was wat chaos voor hem. Toen sneed die maar iets van 200m af. Dat was bij de start
Over dat baan verlaten, een bocht afsteken en weer terug de baan op draaien zonder noemenswaardig positieverlies, daarvoor zijn op sommige circuits creatieve oplossingen bedacht waar coureurs moeten slalommen of een speciale langere route moeten volgen.
Dit moet per baan en bocht worden gedaan, maar lost het probleem wel op dat iemand een gigantische fout maakt, maar er nauwelijks schade van ondervindt. Dat is namelijk onsportief en oneerlijk tegenover de anderen die die blunder niet begaan.
Dit moet per baan en bocht worden gedaan, maar lost het probleem wel op dat iemand een gigantische fout maakt, maar er nauwelijks schade van ondervindt. Dat is namelijk onsportief en oneerlijk tegenover de anderen die die blunder niet begaan.
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing, altijd een slalom. Al zal dat niet overal kunnen.drfruit schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:03:
Over dat baan verlaten, een bocht afsteken en weer terug de baan op draaien zonder noemenswaardig positieverlies, daarvoor zijn op sommige circuits creatieve oplossingen bedacht waar coureurs moeten slalommen of een speciale langere route moeten volgen.
Nee, dat was hij niet. Hij verliest immers een plek. De VCARB was hem ook niet voorbij gekomen als hij op de baan was gebleven.siggy schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:25:
[...]
Hij is van de racebaan af. Hij valt duidelijk achter de vcarb terwijl hij buiten de baan is. Hij snijdt de bocht af (hij rijdt immers buiten de witte lijntjes). En komt dan vóór de vcarb weer de baan op. Dus hij was sneller naast de baan, dan als ie op de baan was gebleven?
De regel is dat het verlaten van de baan geen voordeel op mag leveren. Hij verliest een plek terwijl hij van de baan af is, dus duidelijk geen voordeel. Wat er verder gebeurt terwijl hij van de baan af is, doet niet terzake. Dat hij eerst wordt ingehaald omdat hij van de baan af schiet en dat vervolgens weer goed maakt omdat het een kortere route is vanaf dat punt, doet niet terzake. De route van de baan af is in z'n geheel trager dan op de baan.Anders hoef je bij afsnijden maar maximaal 1 plek op te geven? Kom op zeg.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Definieer voordeel…Herko_ter_Horst schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:09:
[...]
Nee, dat was hij niet. Hij verliest immers een plek. De VCARB was hem ook niet voorbij gekomen als hij op de baan was gebleven.
[...]
De regel is dat het verlaten van de baan geen voordeel op mag leveren. Hij verliest een plek terwijl hij van de baan af is, dus duidelijk geen voordeel. Wat er verder gebeurt terwijl hij van de baan af is, doet niet terzake. Dat hij eerst wordt ingehaald omdat hij van de baan af schiet en dat vervolgens weer goed maakt omdat het een kortere route is vanaf dat punt, doet niet terzake. De route van de baan af is in z'n geheel trager dan op de baan.
Als je zonder afsteken 30 seconden over een sectie doet en met afsteken 25 seconden, dan heb je een voordeel van 5 seconden. Als dat niet relevant is, kunnen we de 5 seconden tijdstraf beter ook meteen afschaffen
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ja, tijdwinst (zonder directe positiewinst) is in het verleden diverse malen genegeerd onder deze regel. Maar in dit geval was het gewoon duidelijk (er was hier ook geen tijdwinst, want dan was hij de positie niet kwijtgeraakt).Joris748 schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:14:
[...]
Definieer voordeel…
Als je er zonder afsteken 30 seconden over een sectie doet en met afsteken 25 seconden, dan heb je een voordeel van 5 seconden. Als dat niet relevant is, kunnen we de 5 seconden tijdstraf beter ook meteen afschaffen
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
De marshalls geven aan RC door of de track clear is, RC doet dan even een controle en geven trekken dan de vsc/sc/rode vlag in. VSC/SC/Rode vlag overruled altijd wat de Marshall zegt zegmaar.RobertMe schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:58:
[...]
Dit, voorbeeld van de sprint, was dus wat ik bedoelde:[Afbeelding]
Alleen dan dus de "Clear in track sector ...". Ik dacht dat die ook als "Track clear" werd gegeven. De echte "Track clear" is er dan inderdaad pas 13, 14 seconden na VSC ending (zoals anderen ook al hadden geconstateerd in de discussie daaromtrent).
In any case. Op het moment dat er geen "yellow" meer is (/in alle track sectors waar een yellow / double yellow is afgegeven ook een "Clear in track sector ..." is gevolgd) kun je er vanuit gaan dat de baan dus "leeg" / "veilig" is.
Tijdens de rode vlaggen van de Q is het dan dit:
[Afbeelding]
Waarbij de "Track clear" ook (ruim) voor de herstart gegeven wordt.
Een groene vlag zie je altijd na een gele vlag, om de drivers te laten weten dat dit gedeelte weer veilig is.
Deze had ik volgens mij nog niet langs zien komen.. interessante conversatie.
https://old.reddit.com/r/...ng_his_pit_crew_for_last/Dentist schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:55:
[YouTube: Lewis Brazilian cool down lap]
Deze had ik volgens mij nog niet langs zien komen.. interessante conversatie.
More context- for next 3 races his pit crew will switch so he's thanking this group because it's their last time working on a gp together
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Over het stukje 'De route van de baan af is in z'n geheel trager dan op de baan', dat is absoluut niet per definitie zo. Het ligt eraan met welke snelheid een coureur van de baan schiet (hoe goed heeft diegene zijn best gedaan nog te remmen, of weinig geremd omdat de bocht toch niet meer gehaald zou worden en dan maar gas geven), en hoe de condities op de baan zijn. In dit geval was de baan glad en niet snel, met een duidelijk 2 bochten erin waar met deze omstandigheden niet snel doorheen gereden kan worden.Herko_ter_Horst schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:09:
[...]
Nee, dat was hij niet. Hij verliest immers een plek. De VCARB was hem ook niet voorbij gekomen als hij op de baan was gebleven.
[...]
De regel is dat het verlaten van de baan geen voordeel op mag leveren. Hij verliest een plek terwijl hij van de baan af is, dus duidelijk geen voordeel. Wat er verder gebeurt terwijl hij van de baan af is, doet niet terzake. Dat hij eerst wordt ingehaald omdat hij van de baan af schiet en dat vervolgens weer goed maakt omdat het een kortere route is vanaf dat punt, doet niet terzake. De route van de baan af is in z'n geheel trager dan op de baan.
Geen idee wat dit had opgeleverd op een droge baan. Maar voor iemand die zijn bocht echt volledig verpest, komt hij er erg goed vanaf met 2 plekken verlies, mede omdat hij op snelheid de baan weer opkomt.
Tijdens de race was te zien hoe andere coureurs die zich op de baan verremde in andere bochten, direct een plek kwijt waren, en nog een plek kwijt raakte omdat er zoveel snelheid verloren was voor het uitkomen van de bocht, dat iemand van ver beduidend meer snelheid had. En als daar een treintje had gereden, was het nog sneller gegaan. Zij hadden geen route om af te snijden en met meer snelheid de bocht uit te komen. Juist het tegenovergestelde.
En de bocht waar het over gaat is een duidelijke links en daarna rechts, terwijl bij het doorschieten het een rechter stuk en rechts wordt. Dat is sneller dan de dubbele bochtencombinatie. Uiteraard heeft Norris nog geremd en is dus wel wat snelheid kwijt, maar kan vergeleken met de anderen sneller op zijn gas omdat hij de bocht naar links niet meer heeft.
Dus nogmaals, voor iemand die zich zo verremd in een bocht, komt hij er heel goed mee weg dat het in feite maar één plek verlies is, aangezien Piastri zijn plek afstaat zonder gevecht.
Ook hier zou een grindrand neergelegd moeten worden, zoals in Oostenrijk is gedaan, dan was het verlies absoluut groter geweest omdat een coureur dan rustiger de baan terug op moet komen. Dat voorkomt dit soort situaties.
Toegevoegd:
Herstart @6.00, zie video;
YouTube: Race Highlights | 2024 Sao Paulo Grand Prix
[ Voor 4% gewijzigd door Charles Hill op 04-11-2024 21:57 ]
Lando Norris verwijdert bericht aan Max Verstappen en reageert op haatberichten
Blijft sneu dat dit soort dingen gebeuren, en dat geldt voor internet haat in het algemeen.
Blijft sneu dat dit soort dingen gebeuren, en dat geldt voor internet haat in het algemeen.
[ Voor 34% gewijzigd door Bastie-88 op 04-11-2024 20:15 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Voor iedereen die nog even wil nagenieten van de gehele conversatie tussen GP en Max
Vreemd dat hij dat bericht heeft verwijderd. Maar zal daar wel zijn redenen voor hebben. Ik vermoed dat hij en Verstappen allang contact hebben gehad, zonder dat de hele wereld kan meekijken of luisteren.Bastie-88 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:13:
Lando Norris verwijdert bericht aan Max Verstappen en reageert op haatberichten
Ik verbaas me er altijd wel weer over dat celebs de posts lezen die geplaatst worden op hun socials, en er nog op reageren ook. Je weet toch dat daar een bak ellende tussen zit, waarom zou je dat willen lezen.
Ik denk dat ik een post zou plaatsen ter informatie, en verder niets zou gaan lezen. Maar ik ben geen celeb en wordt niet overspoeld met berichten 😏 gelukkig niet!
Toch nog even over de straffen. Gebruikelijk is dat stewards kijken naar eerdere straffen die zijn gegeven voor bepaalde overtredingen, en die overnemen. Dat is dit weekend absoluut niet gebeurd gezien de overtredingen op zondag!
https://www.gpblog.com/nl...en-hebben-in-brazili.html
Het blijft vreemd dat dit door blijft gaan, de volstrekte willekeur bij het straffen. In dat opzicht is deze sport nog steeds amateuristisch! Er moet heel snel een vast team professionals komen die gaan bepalen wat straffen moeten zijn, geen vrijwilligers met belangenverstrengelingen, of de schijn tegen hebben dat er belangenverstrengeling mogelijk is. Waarbij heel goed gekeken en overwogen moet worden wie daarin komen te zitten.
https://www.gpblog.com/nl...en-hebben-in-brazili.html
Het blijft vreemd dat dit door blijft gaan, de volstrekte willekeur bij het straffen. In dat opzicht is deze sport nog steeds amateuristisch! Er moet heel snel een vast team professionals komen die gaan bepalen wat straffen moeten zijn, geen vrijwilligers met belangenverstrengelingen, of de schijn tegen hebben dat er belangenverstrengeling mogelijk is. Waarbij heel goed gekeken en overwogen moet worden wie daarin komen te zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door Charles Hill op 04-11-2024 20:34 ]
Ik zit ff naar die zure kop van Damon Hill en de rest van Sky te kijken bij t interview met Horner.
Maar is het aluhoedje al opgezet dat dit misschien een bewuste crash van Colapinto na alle geruchten dat ie volgend jaar naast Verstappen rijdt?
Maar is het aluhoedje al opgezet dat dit misschien een bewuste crash van Colapinto na alle geruchten dat ie volgend jaar naast Verstappen rijdt?
Ik kan me toch ook niet anders voorstellen dan dat mensen met het vermogen en de bekendheid van Norris daar gewoon iemand voor in dienst hebben oid?Charles Hill schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:26:
Vreemd dat hij dat bericht heeft verwijderd....
....Ik verbaas me er altijd wel weer over dat celebs de posts lezen die geplaatst worden op hun socials, en er nog op reageren ook. Je weet toch dat daar een bak ellende tussen zit, waarom zou je dat willen lezen.
Lol, alsof Verstappen die laatste plekken ook niet gewoon op de baan had ingehaald..?loewie1984 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:37:
Ik zit ff naar die zure kop van Damon Hill en de rest van Sky te kijken bij t interview met Horner.
Iedere dorpsgek op het www krijgt vanzelf wel weer wat mensen mee in welke gedachte dan ook dus deze zal vanzelf ook wel momentum krijgen

Haha, een crashende Williams die VER aan de overwinning helpen, zeker voer voor aluhoedjesloewie1984 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:37:
www.google.nl
Hebben ze ook maar ze kunnen zichzelf niet inhouden om ook nog ff mee te kijken en de fuik in te duiken!mark schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:39:
[...]
Ik kan me toch ook niet anders voorstellen dan dat mensen met het vermogen en de bekendheid van Norris daar gewoon iemand voor in dienst hebben oid?

Sommige mensen duiken na een race de sim in..
Abu Dhabi 2021 ook een Williams.. ik zie een patroonMisteRMeesteR schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:40:
[...]
Haha, een crashende Williams die VER aan de overwinning helpen, zeker voer voor aluhoedjes
MisteRMeesteR schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:40:
[...]
Haha, een crashende Williams die VER aan de overwinning helpen, zeker voer voor aluhoedjes

@6.00 is de herstart te zien.Biggg schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:58:
[Afbeelding]
YouTube: Race Highlights | 2024 Sao Paulo Grand Prix
Norris is helemaal verdwenen, en opeens is ie er weer.
Hehe 😋
Wéér een Williams. Hij deed het met opzet! 😄
[ Voor 4% gewijzigd door Charles Hill op 04-11-2024 20:52 ]
Buitenlandse media lyrisch over 'F1-legende' Verstappen: 'Weergaloos, een masterclass' - https://nos.nl/l/2543210
Dat zou je wel denken. Maar ik denk dat een ingehuurde PR niet een positief bericht naar Verstappen gaat verwijderen, en vervolgens hartjes gaat uitdelen aan haatposts gericht aan hemzelf. Dat is niet echt goede PR 😏!mark schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:39:
[...]
Ik kan me toch ook niet anders voorstellen dan dat mensen met het vermogen en de bekendheid van Norris daar gewoon iemand voor in dienst hebben oid?
Leuke discussie tussen Peter en Cameron
Rond 18 min bespreken ze waarom het niet relevant is om Lando naar Max zijn race te vragen, daar zit namelijk wat in..... Lando heeft Max zijn inhaalacties niet gezien, waarom zou je hem er dan na vragen?
Probeer dit in het ligt te zien dat Lando klaagde over de het geluk van de gratis pitstop van Max.
Hier hebben ze een punt, hoe kan je iemand die alles op zijn manier beleeft heeft vrijwel direct na de race om zijn mening vragen van een collega coureur die hij feitelijk helemaal niet heeft zien rijden.
[ Voor 64% gewijzigd door Bullet NL op 04-11-2024 21:32 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Net als Latifi in Abu Dhabi zekerMisteRMeesteR schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:40:
[...]
Wat helemaal geen geluk was. Sowieso dom om de win van iemand anders af te doen als geluk.Bullet NL schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:14:
[YouTube: Peter Windsor: Max Was Astonishing!]
Probeer dit in het ligt te zien dat Lando klaagde over de het geluk van de gratis pitstop van Max.
En toch lukt het Max 9 van de 10 keer wel om tijdens de race bij te houden wat andere coureurs (en zeker concurrenten doen). Het is gewoon een domme opmerking van Norris, alleen al omdat het aangeeft dat hij hun tactische misser dus als 'pech' ziet. Het geeft vooral aan hoe het komt dat Norris keer op keer niet kan maximaliseren. Hij heeft het spelletje gewoon nog niet genoeg door en heeft nog heel wat te leren.Hier hebben ze een punt, hoe kan je iemand die alles op zijn manier beleeft heeft vrijwel direct na de race om zijn mening vragen van een collega coureur die hij feitelijk helemaal niet heeft zien rijden.
[removed]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |