[F1 2024] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste
Acties:
  • 177.410 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

“Interviews” die je niet zelf hebt gehoord in beeld en geluid moet je altijd met een korrel zout nemen.
Voorbeeld :P

Interviewer: What did you think of the race Lando

Norris: It was my best race ever!

Interviewer: Thank you!

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-11-2024 00:14 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
Ik zie geen interview, ik zie een plaatje. Kan iedereen maken hè

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ah oké jammer want vond het zo'n mooie! Te mooi om waar te zijn dus..
uchiha tijntje schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:13:
[...]

“Interviews” die je niet zelf hebt gehoord in beeld en geluid moet je altijd met een korrel zout nemen.
Die zal ik onthouden, dan trap ik hier zeker niet snel meer in :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

G_Dragon schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:15:
[...]

Ah oké jammer want vond het zo'n mooie! Te mooi om waar te zijn dus..

[...]

Die zal ik onthouden, dan trap ik hier zeker niet snel meer in :p
Bekijk het zo, 'everything on the internet is fake'.

Nog eventjes en AI wordt gebruikt voor sarcastische interviews van F1 persoonlijkheden. Sterker nog, ik vraag me af waar ze blijven.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dan heb ik iets anders wat niet fake is, want Verstappen heeft weer een record in handen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiPJqfsvGgMS57wdoh78Uy0CoM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziZeFALoia7Rw3QAHsNsQpRs.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
sjaool schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:10:
[...]

George heeft dezelfde straf als Lando. Beiden een reprimance en een boete van €5000,-. ;)
De RB jongens gaan vrijuit.
Is toch logisch.
50000 boete voor het aanraken van andermans achtervleugel.
En 5000 boete voor het niet volgen van de veiligheids regels. Stroll was eraf geklapt in een formatie ronde... hun begonnen een nieuwe formatie ronde...het had hun dus net zogoed ook kunnen gebeuren .. dan neem ik niet eens mee dat er een kraan, stewards of een rijder langs de racetrack had kunnen staan.

We hebben het hier over safety, Schandalig dat die hier wegkomt zonder een straf.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
StefanVerkerk schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:09:
[...]

Hoezo is dat een probleem voor Red Bull dan? Lawson ging met hangende pootjes aan de kant voor Verstappen, zelden heb ik teamorders zo duidelijk in beeld gezien tussen twee verschillende ‘onafhankelijke teams’ (in de woorden van Horner in Austin(?) dacht ik). Slachtoffer Tsunoda dan maar. Het is zwart wit of het is grijs. Ze waren via de teamradio heel duidelijk: allerlei procedures waren ‘breaced’. En de FIA laat in het document geen verzachtende redenen weten waarom een sporting panalty niet wordt toegepast.

Ga eens een paar kilometer per uur te hard door de pits tijdens een race. Raak een auto met een vinger aan tijdens een straf bij een pitsstop. Haal tijdens een SC in, allemaal tijdstraffen. Maar nu de veiligheid ook in het geding is enkel een geldboete en een reprimande? Wat een lacher. Totaal ongeloofwaardig zonder gedegen uitleg.

Red Bull en andere teams die wel bleven staan in eerste instantie mogen wat mij betreft bezwaar aantekenen. Dan maar jammer voor TSU.
IMO kun je zelfs in stand houden dat de VCARBs gematst worden. Het is de front row die de twijfel zaait. En als ik het goed gelezen heb kreeg Russell zelfs daadwerkelijk de "extra formation lap" informatie en is het ook nog eens een team fout? (+ coureur die de lichten niet snapt/...). Als je de VCARBs straft wordt het immers ook weer een grijs gebied bij al die anderen. Er is dus een moment geweest dat RC wel groen licht geeft, iedereen die voor dat moment vertrekt zou je dan moeten gaan straffen. En dan heb je het dus effectief over iedereen behalve de rechter rij vanaf Bottas (+ half Colapinto die vertrekt en stopt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:19:
Dan heb ik iets anders wat niet fake is, want Verstappen heeft weer een record in handen :)

[Afbeelding]
Niet fake, wel een repost. Zowel het plaatje als dus ook de informatie :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Testje voor @G_Dragon

Is dit echt of nep?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDrVUVJK6T5VZEjyXiJ9gH3zm-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2p1qJKNLJICK1Q9Astecbbn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Nep, heb de pers-con gezien, heeft hij niet gezegd.

Ow, staat niet iets boven.....

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 04-11-2024 00:24 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:03:
Fantastische race! Ik begin me echt af te vragen of Verstappen volgend jaar nog wel wil rijden.
Stel Verstappen wordt kampioen in Qatar, wat zou hem beletten om per direct met pensioen te gaan, Abu Dhabi te laten schieten, boontjes te verbouwen, simracen en alle FiA geneuzel laten zitten?

En daarmee ook eigenlijk de FIA in z’n hemd te zetten, met volgend jaar niet de kampioen op de grid..
Daar ligt de fia 0 seconden wakker van. Ze zwaaien 'm uit, zeggen dat ie een groot kampioen is, schrappen Zandvoort en wachten af uit welk groter en relevanter land en qua tv en sponsorgelden de vervangende rookie komt. Beetje nieuw bloed is helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Bullet NL schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:23:
[...]

Nep, heb de pers-con gezien, heeft hij niet gezegd.

Ow, staat niet iets boven.....
…… zucht :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Haha deze is nep gok ik :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

De foto of de tekst.Hint, let op de vingers.

:+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

powah33 schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:20:
[...]

Is toch logisch.
50000 boete voor het aanraken van andermans achtervleugel.
En 5000 boete voor het niet volgen van de veiligheids regels. Stroll was eraf geklapt in een formatie ronde... hun begonnen een nieuwe formatie ronde...het had hun dus net zogoed ook kunnen gebeuren .. dan neem ik niet eens mee dat er een kraan, stewards of een rijder langs de racetrack had kunnen staan.

We hebben het hier over safety, Schandalig dat die hier wegkomt zonder een straf.
Carlos kreeg een boete van €25000,- (€12.500,- voorwaardelijk) voor het oversteken van het circuit terwijl er een rode vlag hing. Hij had eerste een steward om toestemming moeten vragen.

Maar met een F1 wagen over het circuit rijden als er stewards op het circuit aan het werk zijn levert alleen maar een reprimande en een boete van €5.000,- op? De verhoudingen zijn wel een beetje zoek.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Waar ik overigens niks over gelezen heb...

Colapinto stond niet in de juiste grid slot bij de aborted start (ook gemeld door Verstappen en dat was waar GP op reageerde met de "heel veel dat mis ging"). Maar... Colapinto kon zelfstandig niet in verkeerde gridslot parkeren. Hij stond immers P16. En de rij was "natuurlijk" gevuld incl P10 van Stroll. En wie stonden er P12 en P14? Juist, de WDC die Mexico nooit zal hebben en de 7 voudig WDC.

Bij Colapinto zie je nog dat hij wilt stoppen maar een Perezje in Mexico doet en te ver naar voren schiet. Waarna die vervolgens naar voren kruipt een heel grid slot verder. Waar Perez en Hamilton mee bezig waren heb ik echter niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
sjaool schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:28:
[...]

Carlos kreeg een boete van €25000,- (€12.500,- voorwaardelijk) voor het oversteken van het circuit terwijl er een rode vlag hing. Hij had eerste een steward om toestemming moeten vragen.

Maar met een F1 wagen over het circuit rijden als er stewards op het circuit aan het werk zijn levert alleen maar een reprimande en een boete van €5.000,- op? De verhoudingen zijn wel een beetje zoek.
Blijkbaar zie je de corruptie alleen met een oranje bril op 8)7
De FIA en de stewards zijn hard door het ijs gezakt de laatste paar races. Die kan je niet meer serieus nemen.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De beslissingen en bijbehorende uitleg vanuit de stewards beginnen echt wel vreemde vormen aan te nemen.

Ik verdenk MBS van het bepalen wat er uiteindelijk besloten wordt.

Die man duldt volgens mij geen enkele tegenspraak en durft niemand tegen hem in te gaan.

edit: en de pers durft zaken niet echt aan de kaak te stellen, want dan krijgen ze te maken met tegenwerking.

[ Voor 17% gewijzigd door albino71 op 04-11-2024 00:41 ]

Te koop....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgnS1K_BLQm_J6wSKOa7_CvoEmc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cvNJDKMguBJShajedyqulPdX.png?f=user_large
Kijk nog een interview :*)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
Schandalig besluit weer Norris niet te straffen.
Hoop toch dat ze hier finaal met de grond gelijkt gemaakt gaan worden.

Corrupte bende

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

LZ86 schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:40:

Corrupte bende
Ja, maar... Norris is toch al genoeg gestraft nu door 18 punten extra achterstand te hebben op Max?
:+

/s

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het.... is.... al..... laat..... ;-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
😎 heerlijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqV5WBFFFUfC_5LILDrUnL2dRx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tHThfLlOyt2Cin8IiZywaSL.jpg?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
matthijst schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:48:
5000 boete voor Lando.

Je zou kunnen zeggen dat de FIA het erger vindt dat een coureur Fuck zegt dan dat hij potentieel een steward van z'n sokken rijdt op een gesloten baan.
Bij Leclerc vonden ze het ineens niet zon probleem meer. Ze moeten daar een keer een raampje dicht doen want consistency is out the window...

Ik had overigens ook wel wat verwacht over hoe Russel de baan weer op reed en bijna iemand raakte maar zelfs niet eens een onderzoek. Of norris die van de baan schoot effectief 5 plekken verloor maar buiten de baan gewoon weer afsneed en daardoor maar 1 plek verloor. Met een grindbakje kost dat soort onkunde je veel meer.

[ Voor 27% gewijzigd door computerjunky op 04-11-2024 04:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 3 november 2024 @ 17:58:
[...]

After the race, dus waarschijnlijk een boete ofzo
Had ik toch gelijk...
Dit is toch ongelooflijk, wat is de veiligheid toch belangrijk, behalve als een Brit het doet. F#ck zeggen is kennelijk erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
stylezzz schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:12:
Poeh... wat. Een. Race. :)

Nu is het alleen nog de vraag wat norris gaat krijgen voor de 'start infringement'. Ik gok op waarschuwing.....
Lol... is de fia nu zo voorspelbaar geworden? :D

Schandalig, het is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
5000 euro boete voor Norris en Russell 8)7 en de rest een reprimande. Wat een straf zeg pfff

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Die 'straf'... Wat een wanvertoning weer zeg. Gasly kreeg in Japan 2022 een straf van 20 seconden, volgens mij is dit minimaal net zo zwaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Lijkt me op z’n minst een publieke reactie van RB op z’n plek. De VSC infringement van 0.01 seconde is +5 en een punt, f*ck is 10k en cs, maar dit is 5k boete en een vingertje.

Op zich zou ik het kunnen begrijpen gezien het gedoe. Maar niet in verhouding tot de straffen die je ziet bij niet-Britse rijders. Aanpassing bandenspanning hetzelfde, dat zou een DSQ moeten zijn.

Max wint zelfs met dergelijke ongelijke behandelingen. Maar als het wel spannend is dan kan je dit gebruiken om in ieder geval de perceptie te sturen.

[ Voor 16% gewijzigd door Lynx op 04-11-2024 06:56 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFwQ_I6drup2f-KGcptkSgEwbvI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JuRqwotqd0fUAd5BpiaP1Jli.jpg?f=user_large

Mediateam of niet, toch wel mooi hoor 👍 🙂

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:02
vhal schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:01:
[Afbeelding]

Zeker waar! Ook mooi om te lezen dat er overnight nieuwe 'simply lovely' merchandise beschikbaar is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
So so. How the turntables.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/s%C3%A3o-paulo-gp-fastest-pit-stops-and-team-standings-after-v0-e63tly37mryd1.jpg?width=1039&format=pjpg&auto=webp&s=91c2473c7b3f775cf19e207da11fff18c5f4f1dd
Sauber de snelste pitstop, en Red Bull niet eens in de top 10 (Perez was wel gepit voor full wets).

En daarmee het huidige klassement:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/s%C3%A3o-paulo-gp-fastest-pit-stops-and-team-standings-after-v0-tilpp347mryd1.jpg?width=1042&format=pjpg&auto=webp&s=3170fc5b1a0a77a2cb5dd8d072037c159d29affb
Waarin Red Bull nog steeds een riante voorsprong heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:28
Maarten_E schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:07:
Het is wel gebleken dat eerder in dit seizoen Alpine niet met een tractor rondreed, maar met een boot.
Vandaag ook 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
GAIAjohan schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:03:
Fantastische race! Ik begin me echt af te vragen of Verstappen volgend jaar nog wel wil rijden.
Stel Verstappen wordt kampioen in Qatar, wat zou hem beletten om per direct met pensioen te gaan, Abu Dhabi te laten schieten, boontjes te verbouwen, simracen en alle FiA geneuzel laten zitten?

En daarmee ook eigenlijk de FIA in z’n hemd te zetten, met volgend jaar niet de kampioen op de grid..
Hamilton is ook doorgegaan ondanks dat hij werd genaaid door de FIA in 2021. Denk dat de coureurs allemaal voldoende motivatie hebben om door te blijven gaan.

In een kampioenschap tussen twee coureurs zijn er altijd dingetjes waar het soms positief en soms negatief uitpakt, maar in grote lijnen kloppen de straffen wel volgens de reglementen (of die altijd ideaal zijn is een ander verhaal)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
vhal schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:01:
[Afbeelding]

Mooi bericht idd - Ik geloof ook helemaal niet dat die onderling haat o.i.d. hebben, het is veel meer de fans/media die dat willen doen geloven.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
Zit nog even op mijn gemak de decision documents na te lezen. Maar het is voor mij toch redelijk onbegrijpelijk dat de straf 5000 dollar is.

Er is ook helemaal geen verklaring wat de stewards als bewijs gekregen hebben. In mijn optiek zouden de omstandigheden zelfs verzwarend moeten zijn. Er waren daadwerkelijk Marshalls op de baan om de auto van Stroll te recoveren, terwijl de baan zeiknat was en het zicht (zeker voor de auto’s achter Norris) belabberd was :S

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Lynx schreef op maandag 4 november 2024 @ 06:54:
Lijkt me op z’n minst een publieke reactie van RB op z’n plek. De VSC infringement van 0.01 seconde is +5 en een punt, f*ck is 10k en cs, maar dit is 5k boete en een vingertje.
Ik denk bij RB is nog het praktische probleem de publieke opinie. Ze worden dan weer gezien als 'zeikerds' als ze een officieel protest indenen of er al helemaal iets over zeggen. Zal wel niet goed zijn voor het merk. Puur sportief moet dit gewoon een protest zijn. Er rijden mensen letterlijk weg zonder dat het mag terwijl de baan niet veilig is. Veiligheid is dús nu ook iets alleen maar als het ze uitkomt. Terwijl het een open and shut case was. Benieuwd hoe de media dit weer weet recht te breien. Men zal intussen toch genoeg winterkleding hebben.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
Rene schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:17:
Zit nog even op mijn gemak de decision documents na te lezen. Maar het is voor mij toch redelijk onbegrijpelijk dat de straf 5000 dollar is.

Er is ook helemaal geen verklaring wat de stewards als bewijs gekregen hebben. In mijn optiek zouden de omstandigheden zelfs verzwarend moeten zijn. Er waren daadwerkelijk Marshalls op de baan om de auto van Stroll te recoveren, terwijl de baan zeiknat was en het zicht (zeker voor de auto’s achter Norris) belabberd was :S
Ik snap echt niet hoe ze er dit van hebben kunnen maken. Enige wat ik me kan bedenken is dat er effectief geen straf voor in de reglementen staat, maar dan hadden ze op zn minst een dag community service (meelopen met Marshalls) kunnen bedenken....
Maar let op gebeurt dit in de toekomst bij een andere rijder, gaan we hoogstwaarschijnlijk zien wat de "echte" penalty is. Ik vrees ook een beetje dat men het kampioenschap mee in ogenschouw neemt. Hier zwaar straffen betekent einde titel aspiraties van Norris.

Ps: het is ook waardeloos dat de Vcarbs geen straf hebben ontvangen, had die op zn minst dezelfde tik op de vingers gegeven

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
Bastie-88 schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:24:
[...]

Ik snap echt niet hoe ze er dit van hebben kunnen maken. Enige wat ik me kan bedenken is dat er effectief geen straf voor in de reglementen staat, maar dan hadden ze op zn minst een dag community service (meelopen met Marshalls) kunnen bedenken....
Maar let op gebeurt dit in de toekomst bij een andere rijder, gaan we hoogstwaarschijnlijk zien wat de "echte" penalty is. Ik vrees ook een beetje dat men het kampioenschap mee in ogenschouw neemt. Hier zwaar straffen betekent einde titel aspiraties van Norris.

Ps: het is ook waardeloos dat de Vcarbs geen straf hebben ontvangen, had die op zn minst dezelfde tik op de vingers gegeven
Inderdaad en je zou bijna denken dat die titel aspiraties inderdaad meewegen.

Zelfde onzin geldt ook voor Mercedes. Bandendruk wijzigen is dus geen probleem (in deze race). Maar met 0,7 liter te weinig benzine of een skid block van een paar mm wordt je direct gediskwalificeerd. Hier ook dus onbegrijpelijk dat de stewards een zogenaamde «breach of technical regulations» ongestraft laten.

Maar ik maak er geen worden meer over vuil. Max heeft gelukkig iedereen laten zien hoe je in de regen moet rijden ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Blik1984 schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:36:
[...]

Dat is nooit een reden om iets illegaals te doen om daar voordeel uit te halen. Dan moet je een verzoek doen om de bandenspanning te veranderen en goedkeuring krijgen.

Nu hebben de Mercs een voordeel gehaald hieruit, en dat had nooit gemogen en niet afgedaan mogen worden met 10k boete (wat notabene even hoog is als de boete die Leclerc kreeg voor het woordje fuck)
Dat zeg ik ook niet, ik vraag wat er precies is gebeurd want het is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 14:09
Echt sprakeloos.. Ver had tijdens de race allang een straf gehad, een zwarte vlag zou me zelfs niets verbazen.
Met al die uitzonderingen die ze maken nu waarom dan niet voor Hulk? Als hij 5k cash bij zich had voor degene die hem duwde was het dan ok?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Bastie-88 schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:24:
[...]

Het meest logische zou zijn tijd of gridstraf voor de eerste of eerste twee posities en iedereen die volgde een reprimande. Verschil tussen veroorzaker en volgers. Daar ging F1tv ook vanuit.

Als ik F1 coureur was en er volgt weer een aborted lap, kun je dit ook gewoon weer doen. Beetje bandjes opwarmen, track inspecteren, je sponsor in beeld krijgen en de wedstrijdleiding een beetje trollen. Dat is die 5K meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:19
Rene schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:34:
[...]

Zelfde onzin geldt ook voor Mercedes. Bandendruk wijzigen is dus geen probleem (in deze race). Maar met 0,7 liter te weinig benzine of een skid block van een paar mm wordt je direct gediskwalificeerd. Hier ook dus onbegrijpelijk dat de stewards een zogenaamde «breach of technical regulations» ongestraft laten.
De bandendruk zelf viel binnen de marges, ze hebben het alleen aangepast op een moment dat het niet meer mocht. Maar ook dat is veroorzaakt door die extra formation lap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bijzonder. Geef dan inderdaad 5k.en geen gridstraf, maar wel 2 punten? Land heeft die toch nog niet?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Die Norris is ook voorgoed klaar met zijn commentaar op het geluk van Max. Een verwend Engels jochie is het. Dat Piastri hem maar alle hoeken van de circuit mag laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Denk dat ze dachten, ze weten nu toch wel dat we bevooroordeeld zijn, laat die straf maar zitten.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqzPs8tdzWBcrw8a3llAC9-pipU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPUtTy7dfHU9Di9FOFohzsAh.jpg?f=fotoalbum_medium

Anyone ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Schandalig die straffen, de maat is volledig weg.... Je bent bij de F1 stewards volledig afhankelijk van (persoonlijke) willekeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ZeromaNoiS schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:46:
[...]

De bandendruk zelf viel binnen de marges, ze hebben het alleen aangepast op een moment dat het niet meer mocht. Maar ook dat is veroorzaakt door die extra formation lap.
Dat laatste snap ik niet helemaal? Er was een hoop heisa over RBR dat de T-tray kon afstellen na parc fermé, je mag de setup gewoon niet wijzigen vlak voor de race. Ik vind die straf voor Mercedes erg mild, net als het wegrijden van Norris. Ik wil het niet iedere keer op British bias gooien, maar het lijkt soms alsof de stewards laten meewegen wat er daarna is gebeurd. Als in "Norris had al een k*trace, het kampioenschap is toch al over, why kick a man while he's down? Het is toch goed gegaan?", terwijl ze zelf steeds zeggen dat ze niet naar de gevolgen van een actie kijken, maar naar de overtreding zelf.

Maar goed, ik vind het prima zo, ik heb een mooie race gezien en volgende race kan Max het kampioenschap binnenhalen door maximaal 2 puntjes te verliezen op Lando. En als dat niet lukt, lukt het zeker de race daarna. Er moet nu echt heel extreem iets mis gaan voor hem, wil hij niet zijn 4e WDC binnenharken :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:47

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De mensen met oranje hesjes in de garageboxen, scrutineers dacht ik, zijn dat mensen in dienst van de FIA?
Zag een shot van de garagebox van Verstappen, waar de pitcrew uit zijn dak ging bij een inhaalactie van hem, (inhaalactie op Ocon volgens mij), maar ook de scrutineer. Die balde zijn vuist en zag je duidelijk heel blij zijn voor Verstappen. :D
Was een mooi shot om te zien.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:19
Technofreakz schreef op zondag 3 november 2024 @ 17:09:
Ik krijg hier al een nare nasmaak van als er na de race pas een besluit genomen gaat worden.
En mijn voorgevoel was terecht… wat een lachertje die FIA! Maar wel om de kleinste dingen een tijdstraf aan Max uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
https://x.com/i/status/1853199475004551313 Jeetje dit is wel een heel domme opmerking van Lando Norris.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Technofreakz schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:02:
[...]

En mijn voorgevoel was terecht… wat een lachertje die FIA! Maar wel om de kleinste dingen een tijdstraf aan Max uitdelen.
Even de oranje bril afzetten. Als je bij Max doelt op zijn VSC-vergrijp (niet onder de lap delta blijven): daar heeft hij gegokt en verloren. Hij heeft (on)bewust de regels overtreden voor een sportief voordeel: er aan het eind van de VSC-periode naast zitten bij Piastri (als ik het me goed herinner). Dat mislukte, maar was het gelukt, dan had hij een positie gewonnen.

De afgebroken start heeft Norris 0,0 sportief voordeel opgeleverd. Ik vind het alleen raar dat de FIA de ene keer de mond vol heeft van veiligheid, maar dat het wegrijden, terwijl je expliciet aangeeft dat dat niet mag, zo'n lage straf oplevert. Dat maakt de straf voor Max niet minder terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:11

Osxy

Holy crap on a cracker

Hebben de mensen die hier lopen te klagen over de straffen wel de beredenering van de stewards gelezen?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:11

Osxy

Holy crap on a cracker

Speedster schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:04:
https://x.com/i/status/1853199475004551313 Jeetje dit is wel een heel domme opmerking van Lando Norris.
Wat is precies een domme opmerking? Het moment van vallen van rode vlaggen, SC's etc is mazzel.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Osxy schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:05:
Hebben de mensen die hier lopen te klagen over de straffen wel de beredenering van de stewards gelezen?
Ja

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5qK1aq_4yfIoHezfFjiSxfmxic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBaSAPOCrOzym3lmLG9uMaUz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Nou, deze strijd lijkt na gisteren inderdaad voorbij...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MY-4a0hKL5qDOD9mNKCfSGLMxE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NPBg5XNX8EHYevmVcb1H8E9L.png?f=user_large

Norris is waar hij 6 races geleden ook zat (GP Nederland). Alleen had hij toen nog 9 races, nu nog 3.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

LZ86 schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:40:

Corrupte bende
Het valt wel heel erg op, hoe hem de hand boven het hoofd gehouden wordt. Dit was een heel serieuze safety overtreding en hij komt weg met ”foei”. Ik denk dat je gelijk hebt, het is een enorme corrupte bende en nog lukte het ze niet om Max gisteren niet te laten winnen. Flexiwings, dubieuze VSC’s, rode vlaggen….als het op racecraft aankomt kan zelfs de FIA Max niet tegenhouden.

Overigens bizar hoe goed de Alpines (de coureurs dan) waren. Die blijken toch ook wel heel aardig te kunnen rijden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dat is het probleem toch ook? Er is geen beredenering. Het is een verslag van wat er gebeurd is, met notabene de opmerking dat NOR de veroorzaker is van dit alles. Vervolgens 0 verwijzing naar enige regelgeving, maar alleen een boete en reprimande.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat er wat teams zijn die hier nog protest op aantekenen, wat een aanfluiting. Fuck roepen is blijkbaar gevaarlijker...

[ Voor 18% gewijzigd door Cartman! op 04-11-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:05:
[...]

Even de oranje bril afzetten. Als je bij Max doelt op zijn VSC-vergrijp (niet onder de lap delta blijven): daar heeft hij gegokt en verloren. Hij heeft (on)bewust de regels overtreden voor een sportief voordeel: er aan het eind van de VSC-periode naast zitten bij Piastri (als ik het me goed herinner). Dat mislukte, maar was het gelukt, dan had hij een positie gewonnen.

De afgebroken start heeft Norris 0,0 sportief voordeel opgeleverd. Ik vind het alleen raar dat de FIA de ene keer de mond vol heeft van veiligheid, maar dat het wegrijden, terwijl je expliciet aangeeft dat dat niet mag, zo'n lage straf oplevert. Dat maakt de straf voor Max niet minder terecht.
Persoonlijk vind ik dit te kort door de bocht, ik kan mij best voorstellen dat deze actie bij Russell in het hoofd is gaan zitten. Denkende dat je stil gaat staan de motor uit moet, hij ging toch maar mee. Daarop weet hij kutkut ik heb wat fout gedaan..

En het is gewoon gevaarlijk. (We kijken naar de actie, niet het gevolg!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jazeker, daarin staat heel droog omschreven dat het niet de bedoeling was dat de rijders gingen rijden, maar dat Lando dat toch deed en daarmee triggerde dat mensen achter hem ook gingen rijden (uiteindelijk is het hele veld geïnstrueerd om dan toch maar een nieuw rondje te rijden). Nogmaals: ik wil niet over British bias huilen, maar wat een rare actie om hier alleen 5k boete en een reprimande voor te geven.

Het enige wat ik kan bedenken, is dat er niks over in de regels stond. Dat moet je dan met een precedent fixen en niet als verzachtende omstandigheid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
siggy schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:16:
[...]

Bekijk het zo, 'everything on the internet is fake'.
Dan gaat het niet oke met iemand als dit het uitgangspunt is. Herken fake en vertrouw niet blind alles en iedereen, ook niet als het in je straatje van geloof of opvatting past. Wees kritisch. Dat is volgens mij de gezonde manier om met internet om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
meenkdrie schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:12:
[...]

Persoonlijk vind ik dit te kort door de bocht, ik kan mij best voorstellen dat deze actie bij Russell in het hoofd is gaan zitten. Denkende dat je stil gaat staan de motor uit moet, hij ging toch maar mee. Daarop weet hij kutkut ik heb wat fout gedaan..

En het is gewoon gevaarlijk. (We kijken naar de actie, niet het gevolg!)
Te hard rijden onder VSC is ook gevaarlijk. Het is ook niet alsof ze er vooraan als een idioot vandoor gingen, ze reden langzaam een rondje om een nieuwe gridformatie te doen. Ik ben het wel met je eens dat het een zwaardere straf had moeten zijn, maar ten opzichte van te hard rijden onder de VSC om een voordeel te halen, vind ik dit eigenlijk wel wat milder qua overtreding. <-- persoonlijke mening :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:16:
[...]

Te hard rijden onder VSC is ook gevaarlijk. Het is ook niet alsof ze er vooraan als een idioot vandoor gingen, ze reden langzaam een rondje om een nieuwe gridformatie te doen. Ik ben het wel met je eens dat het een zwaardere straf had moeten zijn, maar ten opzichte van te hard rijden onder de VSC om een voordeel te halen, vind ik dit eigenlijk wel wat milder qua overtreding. <-- persoonlijke mening :P
Ik ben daarentegen van mening dat in het geval van de VSC het duidelijk is dat er mensen op de baan rijden, daar kunnen de marshalls rekening mee houden. Bij een aborted start is het de verwachting dat er geen auto's op de baan zijn, de marshalls kunnen dan op een andere manier te werk gaan. Dat er nu dus ineens wel auto's op de baan zijn terwijl ze bezig zijn met opruimen is naar mijn mening dus juist onveiliger dan in een VSC situatie..

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik ben even de regelgeving ingedoken maar er staat inderdaad geen verwijzing naar een mogelijke straf bij een aborted start en ook niet naar de banden spanning. Al zal er vast wel ergens iets onder het kopje veiligheid staan (ben nog zoekende).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ttir-usaTXRc0Uq9BODHacErNxw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yRWZ1c2iFbsVICEsVtyLElWU.jpg?f=user_large

pagina 57:
https://www.fia.com/sites..._issue_1_-_2023-09-26.pdf

edit:
de vraag is of je een aborted start procedure als een rode vlag kan zien, want er is een gevaarlijke situatie gaande op het circuit?

[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 04-11-2024 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:16:
[...]

VSC ending, geen VSC meer. Maar ik snap je idee.

Ik ben helemaal niet van het straffen, ze mogen 95% wel laten gaan, maar ze meten gewoon met 2 maten. Dat blijft ontzettend vervelend. Hadden ze ff een poppetje neergezet ipv een start aborted wist iedereen ook wel dat ze niet moesten gaan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:05:
[...]

Even de oranje bril afzetten. Als je bij Max doelt op zijn VSC-vergrijp (niet onder de lap delta blijven): daar heeft hij gegokt en verloren. Hij heeft (on)bewust de regels overtreden voor een sportief voordeel: er aan het eind van de VSC-periode naast zitten bij Piastri (als ik het me goed herinner). Dat mislukte, maar was het gelukt, dan had hij een positie gewonnen. Verder is er niemand in gevaar gekomen.

Het heeft niets te maken met naast Piastri zitten, maar de delta met 0,6 sec overschrijden, zonder er ook maar een plek mee te winnen. Dus geen enkel sportief voordeel behaald. Te hard is te hard, maar de straf wordt achteraf bepaald en is ook weer te zwaar.

Het wel in gevaar brengen van personeel langs de baan, de wedstrijd lag immers stil dus marshals zouden gewoon de baan op moeten kunnen voor bijvoorbeeld wat schoonmaakwerk, wordt veel en veel lichter bestraft.

Het is gewoon opvallend in een negatieve zin hoe verschillend de straffen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:19:
Ik ben even de regelgeving ingedoken maar er staat inderdaad geen verwijzing naar een mogelijke straf bij een aborted start en ook niet naar de banden spanning. Al zal er vast wel ergens iets onder het kopje veiligheid staan (ben nog zoekende)

[Afbeelding]

pagina 57:
De bandenspanning veranderen mag niet als banden onder de auto zitten (er is ooit een TD uitgevaardigd daarvoor) en de banden mogen tijdens een aborted start niet van de auto gehaald worden. Dus je kan tijdens een aborted start nooit de bandenspanning legaal veranderen.

Voor de aborted start en NOR die wegreed zou ik zelf zeggen dat dit een 'breach of starting procedure' is en dat daar de bijbehorende straf zou moeten zijn. Maar als het allemaal zo makkelijk is, zou iedereen steward kunnen worden :+

[ Voor 10% gewijzigd door LAD93 op 04-11-2024 08:22 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Charles Hill schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:19:
[...]

Het heeft niets te maken met naast Piastri zitten, maar de delta met 0,6 sec overschrijden, zonder er ook maar een plek mee te winnen. Dus geen enkel sportief voordeel behaald. Te hard is te hard, maar de straf wordt achteraf bepaald en is ook weer te zwaar.

Het wel in gevaar brengen van personeel langs de baan, de wedstrijd lag immers stil dus marshals zouden gewoon de baan op moeten kunnen voor bijvoorbeeld wat schoonmaakwerk, wordt veel en veel lichter bestraft.

Eerste deel niet mee eens, 0.6 seconden delta overschrijden is gewoon teveel en daarmee was de straf van Max verdient.

Tweede deel wel mee eens. De straf is voor dit vergrijp (en die van Sainz) veel te licht, en zou een veel zwaardere straf moeten krijgen. Dit is in feite een security breach, en die had voorkomen kunnen worden door Lando. Er zijn geen verzachtende omstandigheden en het feit dat er geen penalty points gegeven worden is op zijn minst opmerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Charles Hill schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:19:
[...]

Ik zeg ook niet dat het gaat om het naast Piastri zitten, maar dat was wel het doel van die 0,6s overschrijding natuurlijk. Ze racen naar de bocht op de gok dat het gat dat ze t.o.v. de delta hebben laten vallen, niet "op" is tijdens de VSC-periode. Ze nemen allemaal zo'n gokje, omdat het een truc is om een voordeel te hebben op mensen om je heen: gat laten vallen en gokken wanneer de VSC ophoudt. Dat heb je met SC-herstarts ook: als je ziet dat degene voor je pas laat op het gas gaat, kun je ook vlak voor de start/finish lijn (want daarvoor mag je niet inhalen) alvast gasgeven, zodat je eerder op je gas bent gegaan, het hele rechte stuk dat voordeel hebt en er na start/finish voorbij gaat.

Nogmaals: ik vind ook dat de straf hoger had moeten zijn, maar het bagatelliseren van de straf voor Max is waar ik op reageer. Dat was geen misverstand over een afgebroken start, maar een bewuste gok in de hoop er sportief gewin uit te halen. Dat was bij Norris niet het geval.

Maakt voor de gevaarzetting niet zoveel uit, maar voor de achterliggende reden om de regels bewust danwel onbewust te overtreden wel degelijk.
meenkdrie schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:19:
[...]

VSC ending, geen VSC meer. Maar ik snap je idee.
VSC ending (dit wordt wat semantisch), betekent niet dat de VSC over is. Dus de VSC is er gewoon nog. Hij gaat alleen met 10-15s verdwijnen en niemand weet precies wanneer.

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 04-11-2024 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Blik1984 schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:23:
[...]

Eerste deel niet mee eens, 0.6 seconden delta overschrijden is gewoon teveel en daarmee was de straf van Max verdient.

Tweede deel wel mee eens. De straf is voor dit vergrijp (en die van Sainz) veel te licht, en zou een veel zwaardere straf moeten krijgen. Dit is in feite een security breach, en die had voorkomen kunnen worden door Lando. Er zijn verzachtende omstandigheden en het feit dat er geen penalty points gegeven worden is op zijn minst opmerkelijk
Wat zijn voor Lando dan de verzachtende omstandigheden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LAD93 schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:21:
[...]

De bandenspanning veranderen mag niet als banden onder de auto zitten (er is ooit een TD uitgevaardigd daarvoor) en de banden mogen tijdens een aborted start niet van de auto gehaald worden. Dus je kan tijdens een aborted start nooit de bandenspanning legaal veranderen.

Voor de aborted start en NOR die wegreed zou ik zelf zeggen dat dit een 'breach of starting procedure' is en dat daar de bijbehorende straf zou moeten zijn. Maar als het allemaal zo makkelijk is, zou iedereen steward kunnen worden :+
Ah ik zie het:
The FIA Technical Delegate stipulated that the tyre pressures while having been
adjusted by the team was within the allowed parameters.

Given the unusual circumstances surrounding the compressed time table, aborted
start, the grid access logistics and given the stipulation from the Technical Delegate
that the tyre pressures were within the correct parameters, the Stewards determine
that a fine for a breach of procedure is appropriate in this case. Normally a breach of
this nature, within a competitive session would carry a sporting penalty but it is not
appropriate in this case. However, this decision should not be considered as a
precedent for any similar breach in the future as the circumstances are considered
unique.
https://www.fia.com/sites...e%20Pressure%20Checks.pdf

Wel zwak weer... het hele weekend zijn ze super harsh naar alles en iedereen, maar op de race... ach laat maar zitten want slecht weer :X }:O kansloos...

Mbt Aborted start:

je zou het als een overtreding van punt a kunnen zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAJpAYaKk9S3vvBi-wtf3r3BDro=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7pTxasweYtBlfAxi5mgpqc40.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 04-11-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:00
Het ligt eraan hoe je het wil lezen, maar als sportief voordeel een reden is om te straffen, dan had Max ook niet bestraft moeten worden voor het (minimaal) te hard gaan tijdens de ending van de VSC. Natuurlijk kan je zeggen, gegokt en verloden, maar dan is dat hier ook van toepassing.
Immers in beide gevallen gaat er iemand te vroeg over een bepaald lijntje (voor de tijd dat die over dat lijntje mag).

Qua gevaar, dat vind ik een lastige, daar de leiding besloot iedereen toch maar weg te laten gaan, dus de mensen op de baan wisten dat er auto's aan zouden kunnen komen. Maargoed, dat maakt het dan eigenlijk weer meer vergelijkbaar met de actie van Verstappen. Echter de sneliheid bij zo'n rondje ligt wel een stuk lager, echter maakt het slechte weer het allemaal ook verraderlijker omdat je niet/ heel slecht kan zien wat er om je auto heen gebeurt.

Buiten dit moeten de regels gewoon duidelijker en zwart-witter, op deze manier maken ze echt de gehele sport kapot. In die zin past zo'n soap als Drive to Survive er wel echt bij.

[ Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 04-11-2024 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:23:
[...]

Ik zeg ook niet dat het gaat om het naast Piastri zitten, maar dat was wel het doel van die 0,6s overschrijding natuurlijk. Ze racen naar de bocht op de gok dat het gat dat ze t.o.v. de delta hebben laten vallen, niet "op" is tijdens de VSC-periode. Ze nemen allemaal zo'n gokje, omdat het een truc is om een voordeel te hebben op mensen om je heen: gat laten vallen en gokken wanneer de VSC ophoudt. Dat heb je met SC-herstarts ook: als je ziet dat degene voor je pas laat op het gas gaat, kun je ook vlak voor de start/finish lijn (want daarvoor mag je niet inhalen) alvast gasgeven, zodat je eerder op je gas bent gegaan, het hele rechte stuk dat voordeel hebt en er na start/finish voorbij gaat.

[...]

Nogmaals: ik vind ook dat de straf hoger had moeten zijn, maar het bagatelliseren van de straf voor Max is waar ik op reageer. Dat was geen misverstand over een afgebroken start, maar een bewuste gok in de hoop er sportief gewin uit te halen. Dat was bij Norris niet het geval.

Maakt voor de gevaarzetting niet zoveel uit, maar voor de achterliggende reden om de regels bewust danwel onbewust te overtreden wel degelijk.

[...]

VSC ending (dit wordt wat semantisch), betekent niet dat de VSC over is. Dus de VSC is er gewoon nog. Hij gaat alleen met 10-15s verdwijnen en niemand weet precies wanneer.
Ver doet het inderdaad bewust bij VSC ending, die weet dus de baan is groen maar we hebben 10+0-5s dat we weer gaan.

Nor kent blijkbaar de regels niet eens en rijdt over een rode baan waar het personeel geen auto's meer verwacht.

Wat is er veiliger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Shinji schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:24:
[...]

Wat zijn voor Lando dan de verzachtende omstandigheden?
Typo, moest geen verzachtende onstandigheden zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charles Hill
Blik1984 schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:23:
[...]

Tweede deel wel mee eens. De straf is voor dit vergrijp (en die van Sainz) veel te licht, en zou een veel zwaardere straf moeten krijgen. Dit is in feite een security breach, en die had voorkomen kunnen worden door Lando. Er zijn geen verzachtende omstandigheden en het feit dat er geen penalty points gegeven worden is op zijn minst opmerkelijk
Een dubbele straf, een strafpunt op zijn superlicentie voor het overschrijden van de delta met 0,6sec is veel te zwaar. Gaat nergens over en of duidelijk meten met 2 maten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
dr.lowtune schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:10:
[...]

Het valt wel heel erg op, hoe hem de hand boven het hoofd gehouden wordt. Dit was een heel serieuze safety overtreding en hij komt weg met ”foei”. Ik denk dat je gelijk hebt, het is een enorme corrupte bende en nog lukte het ze niet om Max gisteren niet te laten winnen. Flexiwings, dubieuze VSC’s, rode vlaggen….als het op racecraft aankomt kan zelfs de FIA Max niet tegenhouden.

Overigens bizar hoe goed de Alpines (de coureurs dan) waren. Die blijken toch ook wel heel aardig te kunnen rijden.
Klopt, Max reed vroeger samen met Gasly en Ocon al veel in de regen. Deze 3 zijn gemaakt om in de regen te presteren. Tijdens de Press Conference werd dit namelijk nog even aangehaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
meenkdrie schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:26:
[...]

Ver doet het inderdaad bewust bij VSC ending, die weet dus de baan is groen maar we hebben 10+0-5s dat we weer gaan.
Nogmaals: tijdens die 10-15s "VSC-Ending" is de baan NIET groen. De "green flag conditions" melding komt expliciet NA de VSC Ending-periode.

Ik snap wat je bedoelt, maar als je strict kijkt, is het absoluut geen groene vlag situatie. Maar daar ligt ook gewoon het probleem: de ene keer is iets gevaarlijk, de andere keer niet. Trek gewoon 1 lijn, want nu snapt niemand het meer. Mijns inziens was de straf voor Max terecht, want als je daar geen straf voor geeft, waarvoor heb je dan die regels. Norris komt hier heel goed weg en dat begrijp ik ook niet 100%. Het enige verschil (en dat kan de reden zijn voor het verschil in straf) is dat het eerste (Max) een bewuste keuze / gok is, want hij kent die regels echt wel en bij Norris een misverstand, al zou dat geen excuus moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
Grrrrrene schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:31:
[...]
Nogmaals: tijdens die 10-15s "VSC-Ending" is de baan NIET groen. De "green flag conditions" melding komt expliciet NA de VSC Ending-periode.

Ik snap wat je bedoelt, maar als je strict kijkt, is het absoluut geen groene vlag situatie. Maar daar ligt ook gewoon het probleem: de ene keer is iets gevaarlijk, de andere keer niet. Trek gewoon 1 lijn, want nu snapt niemand het meer. Mijns inziens was de straf voor Max terecht, want als je daar geen straf voor geeft, waarvoor heb je dan die regels. Norris komt hier heel goed weg en dat begrijp ik ook niet 100%. Het enige verschil (en dat kan de reden zijn voor het verschil in straf) is dat het eerste (Max) een bewuste keuze / gok is, want hij kent die regels echt wel en bij Norris een misverstand, al zou dat geen excuus moeten zijn.
Zeker, ik zeg ook nergens dat Ver geen straf verdiend. Ik vind zelf de overtreding van Norris gewoon kwalijker, dus een hogere straf waard.

Ik hou er verder over op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ArcticWolf schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:24:
[...]

Ah ik zie het:

[...]

https://www.fia.com/sites...e%20Pressure%20Checks.pdf

Wel zwak weer... het hele weekend zijn ze super harsh naar alles en iedereen, maar op de race... ach laat maar zitten want slecht weer :X }:O kansloos...

Mbt Aborted start:

je zou het als een overtreding van punt a kunnen zien:

[Afbeelding]
Normaal gesproken moet je dan gewoon achteraan starten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
[...]

Ik denk dat Lewis Hamilton in 2020 ook niet expres het rode licht van de pit lane negeerde en dat dat ook een misverstand was.

Verdict: 10 seconden stop en go penalty

Genoeg jurisprudentie denk ik om er een zwaardere sanctie aan te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 04-11-2024 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Bij Norris is het geen misverstand maar het niet volgen van de regels. Aborted start betekend auto uitzetten en teams op de baan, dat is op meerdere manieren zichtbaar en werd hem zelfs verteld over de boordradio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Charles Hill schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:29:
[...]

Een dubbele straf, een strafpunt op zijn superlicentie voor het overschrijden van de delta met 0,6sec is veel te zwaar. Gaat nergens over en of duidelijk meten met 2 maten.
De straf die Max heeft gekregen is gewoon in lijn met andere straffen die zijn uitgedeeld.

Wat de FIA daarna doet met alle andere straffen is niet goed te praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
ArcticWolf schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:19:
Ik ben even de regelgeving ingedoken maar er staat inderdaad geen verwijzing naar een mogelijke straf bij een aborted start en ook niet naar de banden spanning. Al zal er vast wel ergens iets onder het kopje veiligheid staan (ben nog zoekende).

[Afbeelding]

pagina 57:

edit:
de vraag is of je een aborted start procedure als een rode vlag kan zien, want er is een gevaarlijke situatie gaande op het circuit?
Had ik gister ook gedaan, voor beide overtredingen, maar kon ook geen strafmaat vinden, alleen dat men zich moet melden bij de stewards.

Dat is zo vreselijk vaag, dan kan het alle kanten op, zoals nu ook is gebeurd. De baan over terwijl deze gesloten is, verdient een flinke straf. De nepexcusses die gegeven worden om gepaste straffen te voorkomen slaan nergens op. Iedereen moet dit soort regels weten ivm veiligheid voor medewerkers op de baan, verreweg de meesten bleven wel staan.

En rommelen met de banden terwijl deze erop zitten mag gewoon niet, wisten mensen ook echt wel. Geen idee waarom het dan wel gebeurd. Is valsspelen. Verdient absoluut een flinke straf.

[ Voor 6% gewijzigd door Charles Hill op 04-11-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Blik1984 schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:37:
[...]

De straf die Max heeft gekregen is gewoon in lijn met andere straffen die zijn uitgedeeld.

Wat de FIA daarna doet met alle andere straffen is niet goed te praten
Ik kan me niet voorstellen dat achteraf nog een extra straf toevoegen een normale gang van zaken is, zoals dat nu bij Verstappen is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Charles Hill schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:43:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat achteraf nog een extra straf toevoegen een normale gang van zaken is, zoals dat nu bij Verstappen is gebeurd.
Welke straf werd achteraf toegevoegd?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:31
Het is what it is. We kunnen wel boos worden en de British bias roepen, maar zelf zijn we ook niet vrij van een kleine voorkeur. Aan het einde van de rit heeft Max gewonnen en heeft nu 62 punten voorsprong op Norris met nog 3 races (3x26) en 1 sprint (1x8) te gaan. Los dat Norris niet alles eenvoudig gaat winnen, zie ik Max niet zoveel punten morsen. Komt goed, dit weekend zou een -13 punten kunnen zijn geweest, maar werd een +15. Dat is een grotere dreun dan welke 10sec penalty dan ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
Nou Verstappen werd dit keer tenminste niet uitgefloten en uitgejoeld door het Braziliaanse publiek. Nu riepen ze allemaal ‘Max kampioen’. Het tij kan keren haha.

Bron: insta van Kelly Piquet

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Over de hele stewards wil ik alleen het volgende zeggen:
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Wikipedia: Hanlon's razor

Want ondanks alles, denk ik nog steeds dat het meer met volslagen, abjecte, onacceptabele incompetentie en amateurisme dan met kwaadwilligheid te maken heeft.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
MikeyMan schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:44:
[...]

Welke straf werd achteraf toegevoegd?
Ik omscheef het verkeerd. Een tijdstraf is normaal, daarna een strafpunt extra geven op de superlicentie volgens mij niet. De één krijgt de zwaarste straf, de rest de minst zware dit weekend, op basis van eigen invulling van de verantwoordelijken. Is heel vreemd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Dit topic staat de laatste pagina's teveel in het teken van straffen en penalty's, het lijkt de F1 zelf wel :+

Ik heb genoten gisteren. Briljante prestatie van Verstappen uiteraard, maar ik heb net zo genoten van de (onbenullige) fouten van anderen en knappe prestaties van teams/coureurs die normaal niet zo ver vooraan rijden.

Heerlijk hoe wat regen (waarbij ze nu eens een keer wél gewoon konden rijden) voor zoveel spektakel zorgt. Ik kreeg, met Max achter Ocon, even een São Paulo 2018 déjà vu maar dat viel gelukkig mee. Alpine heeft gisteren een wereldprestaties geleverd en heeeeeuuul veeeeuuul centjes verdiend, erg knap. toch gun ik het Ocon niet (vanwege 2018 dus) :P ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
B-Real schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:52:
Dit topic staat de laatste pagina's teveel in het teken van straffen en penalty's, het lijkt de F1 zelf wel :+

Ik heb genoten gisteren. Briljante prestatie van Verstappen uiteraard, maar ik heb net zo genoten van de (onbenullige) fouten van anderen en knappe prestaties van teams/coureurs die normaal niet zo ver vooraan rijden.

Heerlijk hoe wat regen (waarbij ze nu eens een keer wél gewoon konden rijden) voor zoveel spektakel zorgt. Ik kreeg, met Max achter Ocon, even een São Paulo 2018 déjà vu maar dat viel gelukkig mee. Alpine heeft gisteren een wereldprestaties geleverd en heeeeeuuul veeeeuuul centjes verdiend, erg knap. toch gun ik het Ocon niet (vanwege 2018 dus) :P ....
Moeten ze wel zo hoog blijven staan, anders worden het minder centjes 😉 een team kan een weekend ook zomaar verliezen, zie Williams.

Maar zeker een heel goede prestatie van Alpine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Charles Hill schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:50:
[...]

Ik omscheef het verkeerd. Een tijdstraf is normaal, daarna een strafpunt extra geven op de superlicentie volgens mij niet. De één krijgt de zwaarste straf, de rest de minst zware dit weekend, op basis van eigen invulling van de verantwoordelijken. Is heel vreemd.
De strafpunten zijn vziw nog steeds direct gekoppeld aan de gegeven tijdstraf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
Treveo schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:00:
[...]

Hoe ging dat ongeveer? Ben helaas doof, dus ik kan niet even terug luisteren.
Een goed overleg waarin Max aangaf in een bak water te rijden en GP aan geeft dat er nog een bui komt, maar het daarna minder gaat worden. Ook werd gezegd dat de situatie erger was dan tijdens de eerdere keer dat er een rode vlag ws vanwege teveel regen. De conclusie was dat er eigenlijk al een rode vlag had moeten zijn, waardoor de kans dat ie nog ging komen heel groot was.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Charles Hill schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:55:
[...]

Moeten ze wel zo hoog blijven staan, anders worden het minder centjes 😉 een team kan een weekend ook zomaar verliezen, zie Williams.

Maar zeker een heel goede prestatie van Alpine!
Dat is met de huidige vorm van Haas heel goed mogelijk inderdaad, maar RB zie ik niet zomaar voorbij Alpine steken in de laatste 3 races. Die gaan zelf ook niet heel lekker meer: in Miami hadden ze een goede race (19 punten) en hier eigenlijk ook (8 punten), maar normaal blijven ze puntloos. Sinds de GP in Nederland zelfs maar 2 punten gescoord tot Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 17-09 20:03
Gaan de 'kosten' van een geldboete ook van de budgetcap af trouwens?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Jasphur schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:02:
Gaan de 'kosten' van een geldboete ook van de budgetcap af trouwens?
Denk het niet want dan moet je tot en met de laatste race een buffer houden voor een eventuele geldboete.

Anders zou je de budget regels overtreden wanneer je niks meer over hebt en een boete krijgt. Krijg je daarna nog een boete voor het overschrijden 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:31
AndereKoekoek schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:05:
[...]

Denk het niet want dan moet je tot en met de laatste race een buffer houden voor een eventuele geldboete.

Anders zou je de budget regels overtreden wanneer je niks meer over hebt en een boete krijgt. Krijg je daarna nog een boete voor het overschrijden 😅
Hoewel dat natuurlijk waar is, kun je het ook de andere kant op beredeneren: als de boetes niet van de cap afgaan, dan kunnen ze onbeperkt boetes rijden, want dan is geld geen probleem. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord