[F1 2024] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 49 Laatste
Acties:
  • 177.412 views

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:03
NotSoSteady schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:38:
[...]
Hij maakt een fout en pakt daardoor meerdere posities terug, als dat geen voordeel is dan weet ik het niet meer. In plaats van P10 komt ie nu terug als P7.
Even de highlights teruggekeken (wel telefoon dus niet heel fraai het screenshotmoment kunnen timen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsqyajRrSjBpa1oR67qUTEirGoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTQWcgGFx1eIAhjUZXZ8vWls.jpg?f=fotoalbum_large
Effectief zit ie naar die fout inderdaad achter Hamilton op P10 maar komt terug achter Piastri op P7

Edit: 1 seconde later waar ie rejoined
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJXudu2EGHq4lmoRleZXHph3b3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ohvwKQccmLtTgsVMvAwz4Ya.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door !mark op 03-11-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gaan we nog voor middernacht in NL een uitslag horen over Mercedes en de start?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
Chevy454 schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:44:
Gaan we nog voor middernacht in NL een uitslag horen over Mercedes en de start?
Denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
Hij had hem dus eigenlijk links de baan op moeten rijden achter Ham inplaats van rechtdoor te steken naar Pia?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
fopjurist schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd hebt gezien. Aan het einde van lap 42 eindigt de safety car die voor de crash van Sainz was gekomen en bestaat de top 7 uit Ocon, Verstappen, Gasly, Russell, Norris, Leclerc en Piastri. Op het rechte stuk haalt Leclerc Norris en Russell in en blijft de rest van de top 7 ongewijzigd. Als Norris van de baan afschiet, zitten er vijf auto's voor hem (Ocon, Verstappen, Gasly, Russell, Leclerc, Norris). Als hij terugkeert komt hij naast Piastri en achter dezelfde vijf auto's. Terug te zien op 01:58:37.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXhGwiVPTCABii8bYqfZ2ALTwsE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cmmJ7lKnAL1qSSxSMXrlI4KY.jpg?f=user_large

Het gaat niet alleen om waar je ligt op het moment dat je de baan afschiet.. na dit frame zie je Norris gewoon 30 meter afsnijden en komt hij enkele meters voor Alonso en Tsunoda de baan weer op terwijl hij op de foto toch er bijna achterligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

siggy schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:28:
[Afbeelding]

Hoe..? Ligt Norris niet achter de vcarb?
Je kijkt naar het verkeerde moment. De regel is dat je geen blijvend voordeel mag verkrijgen uit het verlaten van de baan. Wat bijvoorbeeld niet mag is te hard op een bocht afrijden om nog iemand in te halen of bij te blijven, dan eraf schieten, en dan voor diegene blijven (GP Miami 2022, document 59). In dit geval lag Norris ruim voor op Tsunoda toen hij de eerder remmende Russell moest ontwijken en de baan afschoot. Als Norris op de baan was gebleven, had Tsunoda hem niet ingehaald. Dat is vrij duidelijk, want Tsunoda kan zelfs Piastri niet inhalen, die achter Norris zat. Norris heeft dus geen voordeel gehaald op Tsudoda.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

miekol schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:35:
Echt een fantastische race. Maar wat ik wel absurd vond, correct me if I’m wrong, volgens mij is Verstappen nadat hij Ocon passeerde niet meer in beeld geweest? Alleen de laatste ronde over de finish, verder niet?

Ik snap dat ronde na ronde iemand in beeld die onbedreigd in clean air rijdt niet super interessant is, maar eindeloos het gevecht om P10 (om 1 punt notabene) in beeld is toch ook niet logisch?
Volgens het commentaar bij Viaplay was de vaste regisseur er niet vandaag en was de regie duidelijk ondermaats. De inhaalactie van Max op Ocon duurde ook eeuwen voordat dat in beeld kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
DoubleDutch schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:45:
Hij had hem dus eigenlijk links de baan op moeten rijden achter Ham inplaats van rechtdoor te steken naar Pia?
Nee natuurlijk niet. Het is Norris. Hij had stil moeten gaan staan totdat iedereen voorbij was en dan pas veilig de baan op moeten rijden :+

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

fopjurist schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:45:
[...]

Je kijkt naar het verkeerde moment. De regel is dat je geen blijvend voordeel mag verkrijgen uit het verlaten van de baan. Wat bijvoorbeeld niet mag is te hard op een bocht afrijden om nog iemand in te halen, dan eraf schieten, en dan voor diegene blijven (GP Miami 2022, document 59). In dit geval lag Norris ruim voor op Tsunoda toen hij de eerder remmende Russell moest ontwijken en de baan afschoot. Als Norris op de baan was gebleven, had Tsunoda hem niet ingehaald. Dat is vrij duidelijk, want Tsunoda kan zelfs Piastri niet inhalen, die achter Norris zat. Norris heeft dus geen voordeel gehaald op Tsudoda.
Ik snap de 'logica', ik ben het er gewoon niet mee eens. Want, in extremis, iemand gaat eraf in P1, komt in de grindbak terecht, maar vind een afkorting die de helft van het circuit afkort en komt op P2 weer terug de baan op, door de halve baan af te korten. Niemand die denkt dat dat fair is toch?

Hoe is hetzelfde geval wel waar als er 1 bocht compleet wordt afgekort? Je kunt, nee, je hoeft het verlies maar te minimaliseren tot 1 positie, terwijl hij overduidelijk 3-4 plekken heeft verloren en díe weer terugpakt, -1. Sorry, regels of niet, dat is absurd. Ff baan afkorten om je verlies te minimaliseren.

Het is bizar dat het moment van degene die van de baan áf gaat relevant is, en niet de rest die op de baan blijft. Alsof diegene die van de baan vliegt letterlijk voorrang heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 03-11-2024 22:49 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
fopjurist schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:45:
[...]

Je kijkt naar het verkeerde moment. De regel is dat je geen blijvend voordeel mag verkrijgen uit het verlaten van de baan. Wat bijvoorbeeld niet mag is te hard op een bocht afrijden om nog iemand in te halen of bij te blijven, dan eraf schieten, en dan voor diegene blijven (GP Miami 2022, document 59). In dit geval lag Norris ruim voor op Tsunoda toen hij de eerder remmende Russell moest ontwijken en de baan afschoot. Als Norris op de baan was gebleven, had Tsunoda hem niet ingehaald. Dat is vrij duidelijk, want Tsunoda kan zelfs Piastri niet inhalen, die achter Norris zat. Norris heeft dus geen voordeel gehaald op Tsudoda.
Goede reactie. Je praat wel over bocht 1, die foto is voor ingaan bocht 2. Sec gezien is de positie dan toch al gewonnen, of anders een unsafe rejoin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

siggy schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:48:
[...]

Ik snap de 'logica', ik ben het er gewoon niet mee eens. Want, in extremis, iemand gaat eraf in P1, komt in de grindbak terecht, maar vind een afkorting die de helft van het circuit afkort en komt op P2 weer terug de baan op, door de halve baan af te korten. Niemand die denkt dat dat fair is toch?
De regel is dat je geen blijvend voordeel mag verkrijgen uit het verlaten van de baan. In jouw voorbeeld heeft diegene in ieder geval een voordeel door minder bandenslijtage. Het voorbeeld is dus niet goed vergelijkbaar.

Als Tsunoda en Piastri allebei veel snellere banden hadden dan Norris, en Norris ze alleen voor kon blijven door van de baan af te schieten, had Norris wel blijvend voordeel. Dat was niet het geval, sinds de restart waren Tsunoda en Piastri ongeveer even snel als Norris.

In deze situatie zie ik niet waarom Norris blijjvend voordeel heeft gehad door het verlaten van de baan.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTrS7IePKie3XCk7LLQTIU-cw0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBjWT1a1SKbhit5WhI9EgrmM.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_FfdUx1qIYKpi3A5NdPwX4qPQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iomJXrbOL3S7pfBmc4otxDZu.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
We kunnen in ieder geval rustig slapen.
All car weights and the items checked were found to be in conformity with the 2024 FIA Formula One
Technical Regulations.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:42
Net de kwali en race teruggekeken...

Holy f**k! Rollercoaster! Niet normaal.

Baas boven baas. Die blijdschap echt geweldig om te zien!

Hier is het kampioenschap gezet.
Ik ga op bed en het effe verwerken debk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Volledige Post-race interview: https://f1tv.formula1.com...ress-conference-sao-paulo (F1TV Pro Abbo nodig.)

Media Burn @ 21:06

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-11-2024 22:59 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
redwing schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:38:
[...]

Zoals Max met GP hierover aan het praten was zie ik Norris nog niet doen.
Hoe ging dat ongeveer? Ben helaas doof, dus ik kan niet even terug luisteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

fopjurist schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:52:
[...]

De regel is dat je geen blijvend voordeel mag verkrijgen uit het verlaten van de baan. In jouw voorbeeld heeft diegene in ieder geval een voordeel door minder bandenslijtage. Het voorbeeld is dus niet goed vergelijkbaar.

Als Tsunoda en Piastri allebei veel snellere banden hadden dan Norris, en Norris ze alleen voor kon blijven door van de baan af te schieten, had Norris wel blijvend voordeel. Dat was niet het geval, sinds de restart waren Tsunoda en Piastri ongeveer even snel als Norris.

In deze situatie zie ik niet waarom Norris blijjvend voordeel heeft gehad door het verlaten van de baan.
De enige reden dat ie voor de vcarb (laat staan Hamilton) de baan weer opkomt is omdat ie afsnijd. Als in, buiten de baan. Als dit een regel is, dan is het een absurde regel. Ongeacht hoeveel plekken hij in de esses verloren zou hebben, zolang hij niet op de baan is, zit hij in een of andere magisch land waarin alles mag, zolang hij maar geen blijvend voordeel heeft tov het moment dat hij de baan verlaat. De rest die óp de baan blijven doen dus eigenlijk alles fout en hadden dus ook de baan moeten, nee mogen, afkorten.

Ik hou er verder over op, want voor mijn gevoel is dit letterlijk iemand een rode deur laten zien, maar volgens de regels is het een zwarte deur. Of 4 lampjes vs 5 lampjes. In mijn ogen/hersenen is dit te krom voor woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 10:14
Treveo schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:00:
[...]

Hoe ging dat ongeveer? Ben helaas doof, dus ik kan niet even terug luisteren.
VER: " mumble mumble, was I parked in the wrong gridslot?"
PG: "yeah, all sorts of procedures have been bruised here, Max... We're looking into it, we should NOT have started"
VER:" Yeah yeah, wait for a green light".

Dus niet echt een overleg maar meer een reflectie op de situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
PresidentSkroob schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:06:
[...]

PG: "yeah, all sorts of procedures have been bruised here, Max... We're looking into it, we should NOT have started"

Thanks. Het ging eigenlijk over die rode vlag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 15:50
PresidentSkroob schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:06:
[...]

Ging er over dat COL op ‘t verkeerde plekje stoned (iirc).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Straf voor Mercedes is bekend, slechts een boete van 5k (per auto gok ik)

Edit: ja dus
Edit2: documenten zijn hier terug te vinden

https://www.fia.com/docum...4/season/season-2024-2043

[ Voor 87% gewijzigd door Blik1984 op 03-11-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Echt een fantastische race. Maar wat ik wel absurd vond, correct me if I’m wrong, volgens mij is Verstappen nadat hij Ocon passeerde niet meer in beeld geweest? Alleen de laatste ronde over de finish, verder niet?

Ik snap dat ronde na ronde iemand in beeld die onbedreigd in clean air rijdt niet super interessant is, maar eindeloos het gevecht om P10 (om 1 punt notabene) in beeld is toch ook niet logisch?
Pas nog een mooie race gezien waarop het einde opeens 2 Ferraricoureurs op het podium stonden, die 2 reden zo lekker voor het strijdtoneel uit dat het net als nu bij VER prima via het scoreboard te volgen was.
Sappige beelden waren van verderop in het veld en gevechten zijn nou eenmaal spannender dan rustig cruisende wagens die vrijwel foutloos richting het podium rijden.
Toen VER door het veld stormde was dat gelukkig wel allemaal in beeld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:11

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Deze zin zal ook in het document over Norris staan :+

"the Stewards determine that a fine for a breach of procedure is appropriate in this case. Normally a breach of this nature, within a competitive session would carry a sporting penalty but it is not appropriate in this case. However, this decision should not be considered as a precedent for any similar breach in the future as the circumstances are considered unique."

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
Ze hangen ontzettend de excuus-truus uit in ieder geval. O-)

In dat opzicht wel goed. Bij een een andere straf zou George zijn plek kwijt kunnen zijn geraakt. Dan zou Lando een plekje kunnen opschuiven.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

"Normally a breach of this nature, within a competitive session would carry a sporting penalty but it is not appropriate in this case."

Waarom dit keer niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
Danfoss schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:17:
[...]

Deze zin zal ook in het document over Norris staan :+

"the Stewards determine that a fine for a breach of procedure is appropriate in this case. Normally a breach of this nature, within a competitive session would carry a sporting penalty but it is not appropriate in this case. However, this decision should not be considered as a precedent for any similar breach in the future as the circumstances are considered unique."
Wat een grap. Onvoorstelbaar. We kunnen raden wat voor straf Norris krijgt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Net de race teruggekeken. Wist helaas al dat Max ging winnen door een iets the enthousiaste collega....

Maar wat een masterclass van Max. Vanaf P20 en zonder "hulp" van de rode vlag had die hem ook wel gewonnen. Hij was in de eerste 15 ronden sneller dan de voorste 2... MET traffic.

Post race gaf Max ook aan dat die een andere lijn reed in de eerste bocht. Meer de binnenkant want daar was meer grip... Het zoeken en vinden van grip waar anderen dat niet doen, in Brazilie. Dat klinkt toch als een bekend verhaal.

Volgens mij zei Ocon het vandaar het beste (al heb ik de exacte quote niet paraat maar: "someone once said that in the rain the cars are almost equal. An that still holds true today"

Er is momenteel geen maat op Max Verstappen te zetten. Welke coureur die slechts 5/24 races daadwerkelijk de snelste auto had, en vervolgens al snel slechts de 3e snelste auto had.... Hadden we wereldkampioen kunnen kronen? En dan laten we het feit dat Max eigenlijk zonder teamgenoot rijd, waarbij de concurrenten allemaal een zeer gelijke driver line-up hebben nog buiten beschouwing.

Dat de verslaggeving nu Max enkel kon prijzen snap ik goed. Want wat moet je anders zeggen op zo'n race. De Britse pers is de mond gesnoerd (getuige dat ze praktisch afwezig waren bij de persconferentie, DAT zegt IMHO genoeg na zo'n fenomenale én zeer spectaculaire race) nadat ze in Qualy een 1/2 hadden voor de Britten, en nu Max op het hoogste podium moeten zien, de kans op een Britse WDC is grotendeels weg en tot overmaat van ramp staan er ook nog 2 Franse coureurs op het podium

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Blik1984
Een keer fuck zeggen, of illegaal de bandenspanning aanpassen

Zelfde straf…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Blik1984 schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:23:
Een keer fuck zeggen, of illegaal de bandenspanning aanpassen

Zelfde straf…
Je mag niet meer zeggen dat het aan het paspoort ligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
alienfruit schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:19:
"Normally a breach of this nature, within a competitive session would carry a sporting penalty but it is not appropriate in this case."

Waarom dit keer niet?
wellicht verkeerde instructies van de fia. maar die zal dat niet hard uit zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Iemand ook de inhoudelijke onderbouwing waarom het nu anders is? De documenten doen het hier niet (meer?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
Shinji schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:26:
Iemand ook de inhoudelijke onderbouwing waarom het nu anders is? De documenten doen het hier niet (meer?).
https://www.fia.com/sites...e%20Pressure%20Checks.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Hm linkjes geven
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:28
“After the race start was aborted the 10 minute notice was immediately given for the new start. Given the layout of the circuit and the access point to the grid from the pit lane the time period for the team to get to the grid was extended. The gate to access the grid was not immediately opened. The FIA accepted that given this short notice it was extremely difficult if not impossible for the teams to follow the procedure prescribed in the technical directive.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:53
alienfruit schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:19:

Waarom dit keer niet?
Dat staat dus in de rest van het document:
After the race start was aborted the 10 minute notice was immediately given for the
new start. Given the layout of the circuit and the access point to the grid from the pit
lane the time period for the team to get to the grid was extended. The gate to access
the grid was not immediately opened. The FIA accepted that given this short notice it
was extremely difficult if not impossible for the teams to follow the procedure
prescribed in the technical directive.

The FIA Technical Delegate stipulated that the tyre pressures while having been
adjusted by the team was within the allowed parameters.

Given the unusual circumstances surrounding the compressed time table, aborted
start, the grid access logistics and given the stipulation from the Technical Delegate
that the tyre pressures were within the correct parameters, the Stewards determine
that a fine for a breach of procedure is appropriate in this case. Normally a breach of
this nature, within a competitive session would carry a sporting penalty but it is not
appropriate in this case. However, this decision should not be considered as a
precedent for any similar breach in the future as the circumstances are considered
unique.
Ik vind het een aparte redenatie, want de 9 andere teams deden het wel goed. Daarnaast, de andere teams hebben misschien wel gedacht het niet te doen omdat ze geen tijd ervoor hadden, waardoor Mercedes een sportief voordeel zou kunnen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Transportman op 03-11-2024 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
Waarschijnlijk mag je niet hotlinken: https://www.fia.com/docum...4/season/season-2024-2043

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ik heb de race ook al een tweede keer gekeken, tweede keer met Max zijn onboard mee. Echt fenomenaal gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
D.deJong schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:26:
[...]

De weersvoorspelling was er ook helemaal niet naar dat er heel binnenkort wel eens een rode vlag kon gaan komen… vandaar dat Russel zo boos was. Dit heeft niks met geluk te maken maar met een winnaarsmentaliteit die Norris echt nog niet heeft.
Die gaat ie nooit krijgen ook.

NOR is geen kampioensmateriaal, dat heeft ie vandaag duidelijk laten zien. Zowel tijdens als na de race.
PIA rijdt volgend jaar rondjes om NOR. Die is nu eigenlijk al beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Toke_gt schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:28:
[...]

“After the race start was aborted the 10 minute notice was immediately given for the new start. Given the layout of the circuit and the access point to the grid from the pit lane the time period for the team to get to the grid was extended. The gate to access the grid was not immediately opened. The FIA accepted that given this short notice it was extremely difficult if not impossible for the teams to follow the procedure prescribed in the technical directive.”
Ok, dus eerste start was aborted en direct de countdown voor de volgende gestart van 10 min.

Kan het zijn dat de verzachtende omstandigheden nu zijn omdat Norris en de rest door reed de hekken niet open gingen en ze nu dus effectief maar 5 minuten (ofzo) hadden ipv de gebruikelijke 10 om de wijzigingen te doen en daardoor er nu te laat mee waren of iets dergelijks? Ik ken de details van de procedures niet echt maar probeer de verklaring een beetje te verklaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Shinji schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:33:
[...]

Ok, dus eerste start was aborted en direct de countdown voor de volgende gestart van 10 min.

Kan het zijn dat de verzachtende omstandigheden nu zijn omdat Norris en de rest door reed de hekken niet open gingen en ze nu dus effectief maar 5 minuten hadden ipv de gebruikelijke 10 om de wijzigingen te doen en daardoor er nu te laat mee waren of iets dergelijks? Ik ken de details van de procedures niet echt maar probeer de verklaring een beetje te verklaren :+
Dat is nooit een reden om iets illegaals te doen om daar voordeel uit te halen. Dan moet je een verzoek doen om de bandenspanning te veranderen en goedkeuring krijgen.

Nu hebben de Mercs een voordeel gehaald hieruit, en dat had nooit gemogen en niet afgedaan mogen worden met 10k boete (wat notabene even hoog is als de boete die Leclerc kreeg voor het woordje fuck)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:42
Even in de hoofden van de stewards kijken dan: welke verzachtende omstandigheden zouden er kunnen zijn voor Norris bij het starten zonder groen licht? Ik kan ze serieus niet bedenken. De regels zijn duidelijk. De veiligheid is in het geding geweest, marshalls naast de baan die geen coureurs verwachten, pitcrew die de baan niet op kunnen.

Eigenlijk wil ik slapen, maar ook weer niet.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

De straf voor Sainz is ook bekend. Hij komt weg met een reprimand terwijl hij weer weg wilde rijden terwijl marshals er al aan zaten.

Wat kreeg VER ook alweer voor 0,6 sec te snel te rijden tijdens het einde van de VSC? Een penalty point. Bizar dat ze continu wisselend straffen voor veiligheidsincidenten.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
StefanVerkerk schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:36:

tja hier gaat de wekker om 05:45 helaas ik zou ook later op willen blijven haha niet verstandig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:36:
Even in de hoofden van de stewards kijken dan: welke verzachtende omstandigheden zouden er kunnen zijn voor Norris bij het starten zonder groen licht? Ik kan ze serieus niet bedenken. De regels zijn duidelijk. De veiligheid is in het geding geweest, marshalls naast de baan die geen coureurs verwachten, pitcrew die de baan niet op kunnen.

Door de regen waren de lampen niet goed zichtbaar. En ook de tekst "START ABORTED" was niet goed zichtbaar, kan heel goed dat je dan leest "START NOW!!!". Dus straffen is niet nodig.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Boete voor Mercedes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lV1EYTXSoS9X4fzEXB8PlER5W08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvWsER8MJNXmtEKyvsmuoRHy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSl5k-S9VfOGNM2jV32bcf0y_o0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6g1ZCQ7PP4SV646XQHmRVSRx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:25
Blik1984 schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:36:
[...]

Dat is nooit een reden om iets illegaals te doen om daar voordeel uit te halen. Dan moet je een verzoek doen om de bandenspanning te veranderen en goedkeuring krijgen.

Nu hebben de Mercs een voordeel gehaald hieruit, en dat had nooit gemogen en niet afgedaan mogen worden met 10k boete (wat notabene even hoog is als de boete die Leclerc kreeg voor het woordje fuck)
Ach het positieve wat we hier over kunnen zeggen is: een tijdstraf had Norris extra punten in het kampioenschap kunnen bezorgen. Niet dat ik denk dat die twee punten nu het verschil nog zullen maken maar als de stewards hun golden boy nog een klein duwtje in de rug hadden willen geven hadden ze in ieder geval de mogelijkheid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
miicker schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:39:
[...]

Door de regen waren de lampen niet goed zichtbaar. En ook de tekst "START ABORTED" was niet goed zichtbaar, kan heel goed dat je dan leest "START NOW!!!". Dus straffen is niet nodig.
op TV was het goed te lezen hoor maar dat kan ook zijn beelden achteraf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Shinji schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:33:
[...]

Kan het zijn dat de verzachtende omstandigheden nu zijn omdat Norris en de rest door reed de hekken niet open gingen en ze nu dus effectief maar 5 minuten (ofzo) hadden ipv de gebruikelijke 10 om de wijzigingen te doen en daardoor er nu te laat mee waren of iets dergelijks? Ik ken de details van de procedures niet echt maar probeer de verklaring een beetje te verklaren :+
Mja ik snap de redenatie wel, maar dan snap ik niet dat dit toch gewoon een 1/0 situatie is. Als er door de chaos mensen later op de grond konden koen, vertraag de start dan. Ik zag wel in de highlights een man van Pirelli danwel FIA een onderonsje te hebben en met elkaar eens waren terwil ze met de banden aan het spelen was.

Ik snap de uitleg, kan het ermee eens zijn, maar pfff, zwaar onnnodig, zeker aangezien de rest er geen issues mee had. Eigenlijk is dit op papier gewoon jammer dan. Als de FIA/marshalls/easterbunny fouten hebben gemaakt, change the ffing clock.

Dat is en blijft een dingetje. Er kan altijd beredeneerd worden waarom het wel of niet zwart/wit is. En dat maakt 'alles' grijs zolang ze willen dat het grijs is. En dat maakt regels niet meer tot regels, maar tot een circus.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oké dit is wel serieus een ding als je bij een topteam rijdt:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wognummer schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:41:
[...]

op TV was het goed te lezen hoor maar dat kan ook zijn beelden achteraf
Was ook sarcastisch. Maar de stewards zullen vast wel iets verzinnen waardoor straffen niet nodig is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

G_Dragon schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:42:
Oké dit is wel serieus een ding als je bij een topteam rijdt:

[Twitter]
Sergio Wie??

Deed er ene Sergio mee dan? Das die 2e Red Bull die voor spek en bonen mee doet? Die in elk geval geen punten haalt op moment dat z'n teammaat het even moeilijk heeft?

Dat ze hem nog een kans geven, Zelf Nick de Vries had het beter gedaan..... Ow.. Wacht.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Reprimande voor Norris.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 04:55

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
Start infringement: Lawson en Tsunoda, no further action

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• matthijst
5000 boete voor Lando.

Je zou kunnen zeggen dat de FIA het erger vindt dat een coureur Fuck zegt dan dat hij potentieel een steward van z'n sokken rijdt op een gesloten baan.

[ Voor 77% gewijzigd door matthijst op 03-11-2024 23:50 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat een belachelijke actie. De FIA weet zich zelf wel als een clown neer te zetten de laatste weken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blik1984
Hilarische uitkomst, veiligheid van de stewards maakt dus echt geen ene fuck uit deze GP.

En Max heeft dus een penalty point gekregen voor het vsc incident gisteren…

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Echt ongelooflijk... En dat moet dan zes uur duren :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Blik1984 schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:50:
Hilarische uitkomst, veiligheid van de stewards maakt dus echt geen ene fuck uit deze GP.

En Max heeft dus een penalty point gekregen voor het vsc incident gisteren…
Dit dus. Zowel Norris als Sainz komen weg met een reprimand. Bizar.

Sys Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Een reprimande en geldboete voor Norris en Russel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FoXOouBrrwN_hbHzFgDtdyezWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PptmoQMUzXqm1SVNM3Azipjf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Xlby30Jly5ZpFi94561m5c3ay0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4XI0yDlbQ0EkbmmIatZWhEg.jpg?f=fotoalbum_large

Lawson, Tsunoda geen boete of straf :)

[ Voor 59% gewijzigd door G_Dragon op 04-11-2024 00:13 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ja joh, er wordt een tijdstraf uitgedeeld omdat een coureur zich niet aan de virtual safety car tijden houdt, waar die coureur vervolgens totaal geen voordeel uit haalt.
Een team past de bandendruk aan op de grid wat niet is toegestaan, kunnen daar mogelijk voordeel uit hebben gehaald en krijgen een geldboete. Lekker bezig weer stewards...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Wat een lacher. Jeetje. Tot zover FIA en veiligheid. Wat dat betreft was het dit weekend een grote blamage. Zelden zo’n amateuristisch gepruts gezien van FIA en Race Control een heel weekend lang. Ergens dus toch consistent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:27
G_Dragon schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:51:
Geen straf voor Norris, alleen een boete

[Afbeelding]
Russell ook 5000 dollar boete + reprimande.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik zou deze beslissing wel appealen als ik de andere teams was. Weer een raar besluit van de stewards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15

Nou je snapt het dus. In Schumacher tijd keken we 60 ronden naar 1 rode auto. Dit is beter toch?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Voor vloeken tijdens een persco krijgen ze een hogere boete dan wegrijden op de startgrid naar een track waar mogelijk allemaal marshals op staan.

Sys Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bizarre straffen of gebrek aan straffen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
Een absolute schande en farce van de eerste klas. Dit schept een enorm precedent en in het licht van de strenge straffen vorige week is dit echt een no go. Hopen dat de komende weken bepaalde mensen hier keihard tegenin gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

[Afbeelding]
Onwerkelijk.

Zeker als je de tijdstraf van Max gisteren in de sprint in ogenschouw neemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk

[Afbeelding]

Lawson, Tsunoda en Russel geen boete of straf :)
Bizar, er staat helemaal niks in over verzachtende omstandigheden, geen uitleg van Norris / team?

Wat een slappe beslissing. Zeker in vergelijking met andere (veiligheids)incidenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Tot zover het motto veiligheid boven alles.

Ik hoop dat een team uit principe hier bezwaar tegen maakt om er nog eens extra licht op te laten schijnen.

[ Voor 56% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-11-2024 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mawlana schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:53:
[...]

Ja zag het na mijn post, heb hem gelijk aangepast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:55:
Tot zover het motto veiligheid boven alles.
Precies dit dus..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
alienfruit schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:53:
Ik zou deze beslissing wel appealen als ik de andere teams was. Weer een raar besluit van de stewards.
Mag toch hopen dat Red Bull dit keer wel bezwaar aantekent. Wat een gekkigheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-09 19:28
Mawlana schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:53:
[...]

Had gewoon een dikke dsq moeten zijn.. nu gaan andere teams dit ook proberen natuurlijk. Manmanman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
matthijst schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:48:
5000 boete voor Lando.

Je zou kunnen zeggen dat de FIA het erger vindt dat een coureur Fuck zegt dan dat hij potentieel een steward van z'n sokken rijdt op een gesloten baan.
Ik heb geen stewards op de baan gezien hoor.
Maar wat een idioterie weer met die "straffen". Ze zijn het helemaal kwijt lijkt het wel. 7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 03-11-2024 23:59 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ontspan mensen, zo nog slapen he ;) Geniet nog maar even van de droevenis op Hill z'n gezicht tijdens het interview met Horner _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:55:
[...]

Gaan ze niet doen want dan naaien ze ook tsunoda.

3 teams ontlopen nu een straf, dus zij, en hun zusterteam zullen niet gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:55:
[...]

Met welk nieuw bewijs? Opnieuw evalueren van dezelfde feiten wordt niet gedaan.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-09 19:28
sig69 schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:56:
[...]

Wel marshalls ;) die waren de auto van stroll aan het weghalen. Maar blijkbaar moet er eerst weer een dode vallen wilt de FIA weer strengere straffen uitvoeren..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oja om niet te vergeten de stand van zaken na de chaos van vandaag:

De coureurs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nxQ3-Zia4W3IHmb9IBYx-NQnmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLYzU5OKtkWQs5kYQybAnqqP.jpg?f=fotoalbum_large

De teams:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJZV3lT34EWWMyuB7Lr7d2k_cac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpNyr1cvWeufWwyMrutbKU3j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
sig69 schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:56:
[...]

Maar wat een idioterie weer met die "straffen". Ze zijn het helemaal kwijt lijkt het wel. 7(8)7
Ah, je leest over het woordje potentieel heen?

Oh, marshalls dan, ook goed :9

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 04-11-2024 00:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
Fantastische race! Ik begin me echt af te vragen of Verstappen volgend jaar nog wel wil rijden.
Stel Verstappen wordt kampioen in Qatar, wat zou hem beletten om per direct met pensioen te gaan, Abu Dhabi te laten schieten, boontjes te verbouwen, simracen en alle FiA geneuzel laten zitten?

En daarmee ook eigenlijk de FIA in z’n hemd te zetten, met volgend jaar niet de kampioen op de grid..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 04-11-2024 00:03 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:15
Geen straf voor Norris en Russel, alleen een boete

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ik mis is waarom deze straf gegeven is? Er staat alleen wat gebeurt is en waarom anderen geen straf krijgen. Maar geen verklaring waarom dit vergrijp een boete en reprimande oplevert. En geen, zeg eens iets, DSQ zoals Massa kreeg toen die onder rode vlag de pitlane uit reed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
matthijst schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:00:
[...]

Ah, je leest over het woordje potentieel heen?

Oh, marshalls dan, ook goed :9
Dat, geintje. :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dit is een mooi interview met Lewis Hamilton, mooie woorden van iemand die een tijdje een hele andere kant van zichzelf liet zien en die dit seizoen echt weer de betere kant laat zien! Begin langzaam weer meer respect voor hem te krijgen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8CvZ9bdyj__rUKxceYeIWGTQHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntnSk1oWeAxMWb0zptPIQbBr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:03:
[...]

Wat ik mis is waarom deze straf gegeven is? Er staat alleen wat gebeurt is en waarom anderen geen straf krijgen. Maar geen verklaring waarom dit vergrijp een boete en reprimande oplevert. En geen, zeg eens iets, DSQ zoals Massa kreeg toen die onder rode vlag de pitlane uit reed.
Mee eens, er is geen duidelijke informatie over het waarom. Word voor mij gevoel weer vaag over gedaan, waarom? Geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
GAIAjohan schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:03:
Fantastische race! Ik begin me echt af te vragen of Verstappen volgend jaar nog wel wil rijden.
Stel Verstappen wordt kampioen in Qatar, wat zou hem beletten om per direct met pensioen te gaan, Abu Dhabi te laten schieten, boontjes te verbouwen, simracen en alle FiA geneuzel laten zitten?

En daarmee ook eigenlijk de FIA in z’n hemd te zetten, met volgend jaar niet de kampioen op de grid..
Niets, want hij is volledig geladen voor het leven en hoeft nooit meer te werken. Hij kan doen waar hij zin in heeft.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

GAIAjohan schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:03:

Hij heeft nog wel een contract. Met verplichtingen, neem ik aan.

Maar ja, ik zou niet verbaasd zijn als hij nog abrupter en onverwachter dan Rosberg 'howdoe' zegt. Okay, hij is geen brabo, maar geen wat hier de limburgse gelijkenis van is. Als ie het doet, zal het wel na het Gala zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sig69 schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:06:
[...]

Niets, want hij is volledig geladen voor het leven en hoeft nooit meer te werken. Hij kan doen waar hij zin in heeft.
Een ritje naar de ruimte is anders vrij prijzig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NotSoSteady
G_Dragon schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:04:
Dit is een mooi interview met Lewis Hamilton, mooie woorden van iemand die een tijdje een hele andere kant van zichzelf liet zien en die dit seizoen echt weer de betere kant laat zien! Begin langzaam weer meer respect voor hem te krijgen :)

[Afbeelding]
Ik vermoed dat je bent beetgenomen. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
G_Dragon schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:04:

[Afbeelding]
_O-
Uhuh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:19
siggy schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:06:
[...]

Hij heeft nog wel een contract. Met verplichtingen, neem ik aan.

Maar ja, ik zou niet verbaasd zijn als hij nog abrupter en onverwachter dan Rosberg 'howdoe' zegt. Okay, hij is geen brabo, maar geen wat hier de limburgse gelijkenis van is. Als ie het doet, zal het wel na het Gala zijn.
Deze zuid limburger zou Adie (wa) zeggen.

De wa is optioneel voor Kerkrade.

[ Voor 3% gewijzigd door Xgar op 04-11-2024 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
siggy schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:07:
[...]

Een ritje naar de ruimte is anders vrij prijzig.
Snelle google zegt 60M, geen probleem.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Peter F schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:58:
[...]

Gaan ze niet doen want dan naaien ze ook tsunoda.

3 teams ontlopen nu een straf, dus zij, en hun zusterteam zullen niet gaan klagen.
Hoezo is dat een probleem voor Red Bull dan? Lawson ging met hangende pootjes aan de kant voor Verstappen, zelden heb ik teamorders zo duidelijk in beeld gezien tussen twee verschillende ‘onafhankelijke teams’ (in de woorden van Horner in Austin(?) dacht ik). Slachtoffer Tsunoda dan maar. Het is zwart wit of het is grijs. Ze waren via de teamradio heel duidelijk: allerlei procedures waren ‘breaced’. En de FIA laat in het document geen verzachtende redenen weten waarom een sporting panalty niet wordt toegepast.

Ga eens een paar kilometer per uur te hard door de pits tijdens een race. Raak een auto met een vinger aan tijdens een straf bij een pitsstop. Haal tijdens een SC in, allemaal tijdstraffen. Maar nu de veiligheid ook in het geding is enkel een geldboete en een reprimande? Wat een lacher. Totaal ongeloofwaardig zonder gedegen uitleg.

Red Bull en andere teams die wel bleven staan in eerste instantie mogen wat mij betreft bezwaar aantekenen. Dan maar jammer voor TSU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:15
robbertvw schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:52:
Een team past de bandendruk aan op de grid wat niet is toegestaan, kunnen daar mogelijk voordeel uit hebben gehaald en krijgen een geldboete.
Het was geen illegale wijziging. Het was een legale wijziging gedaan op een moment dat het niet mocht (na het 5 minutes signal). Wat al dan niet getriggerd werd door de chaos van de extra ronde etc en monteurs die daardoor niet op tijd bij de auto waren.

Dat maakt het een beetje grijs. Andere teams waar de moneurs wel tijdig bij de auto waren konden deze wijziging niet doen. Maar de teams waar de monteurs niet tijdig bij de auto waren niet. Mercedes heeft effectief dus alleen een voordeel gehad op de teams die de wijziging én wilden doen, én niet konden doen omdat het na het 5 minutes signal was.

Of je het om die reden moet afdoen met een gledboete, i.p.v. een sportieve boete, houd ik me op dit tijdstip afzijdig over :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Geen straf voor Norris en Russel, alleen een boete

[Afbeelding]

[Afbeelding]

George heeft dezelfde straf als Lando. Beiden een reprimance en een boete van €5000,-. ;)
De RB jongens gaan vrijuit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
NotSoSteady schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:08:
[...]

Ik vermoed dat je bent beetgenomen. _/-\o_
Is dat interview fake? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dat idee heb ik wel. Check bijna alle interviews en dit heb ik niet gezien in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 04-11-2024 00:13 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord