The day after..
Wat een knotsgekke race was dit, heerlijk om weer eens z'n race te mogen kijken.
Eentje vol met actie, overtredingen en zelfs een crash en veel gevechten op het veld.
Het gaat de laatste tijd weer de goede kant op met de Formule 1 als je het mij vraagt!
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen begin ik dit keer bij
Perez, want dit mag niet worden genegeerd. Wat een dramatisch weekend rijdt deze beste man, helaas kunnen we zeggen dat we dit van hem gewend zijn dit seizoen. Dat maakt het nog erger...
Nadat hij schade opliep door het gevecht tegen Lawson werd het alleen maar erger, het is natuurlijk ook niet makkelijk om met die schade rond te rijden maar ik denk dat er genoeg coureurs nog wel meer met de auto zouden hebben gekund dan wat Perez liet zien. Een weekend om dus snel te vergeten laten we maar zeggen, dat zou je wel denken als het het volgende weekend niet weer slecht zou rijden en die kans zit er momenteel wel in. Persoonlijk zeggen wij thuis al het hele jaar dat hij gewoon zijn tijd bij Red Bull heeft gehad en het tijd word voor een nieuwe rijder naast Verstappen.
De middelvinger die
Lawson aan Perez gaf was natuurlijk helemaal niet netjes en ik hoop dat die FIA daar hun mening nog wel over gaat geven.
The Big One, de clash tussen
Verstappen en Norris. Waar inmiddels heel internet in vuur en vlam over staat, terecht ook want ik vond het een mooi gevecht tot zelfs over het randje. Verstappen was echt wel heel smerig spel aan het spelen, vooral toen hij achter Norris reed en hem in de bocht zo de baan af liet gaan. Dat moet hij niet te vaak gaan doen want dan ben ik snel klaar met zo'n rijder, dit heb ik toen de tijd bij Hamilton ook gehad in 2021 en daarvoor. Hoop toch echt niet dat Verstappen het zelfde laag niveau zal gaan laten zien als hij het niet meer kan winnen door de auto, die ook zeker niet goed wil..
Hij moet even die resetknop indrukken en rustig blijven, want deze acties gaan hem nog sneller het kampioenschap kosten dan dat hij een paar plekken achter Norris / Leclerc eindigt.
Op een gegeven moment dacht ik echt dat de beide Mercedessen elkaar er nog af zouden gaan rijden in het gevecht tussen
Russel en Hamilton, man man wat ging dat gevecht er hard aan toe en gelukkig lieten ze elkaar heel!
Norris heeft kostbare punten in het kampioenschap gepakt door nog naar
Leclerc toe te rijden in deze race, ook een knappe prestatie om die grote achterstand dicht te rijden. Het gaat nu zeker heel spannend worden voor het kampioenschap nu Verstappen ook nog een motorstraf gaat krijgen in Brazilië, er mag daarom voor Norris dan ook niks meer misgaan! Hij zal op zijn allerbest moeten gaan rijden om dit voor elkaar te krijgen en dan ook op moeten passen voor Leclerc die hem op de hielen zit!
Laten we als afsluiter
Sainz zijn fenomenale prestatie natuurlijk niet vergeten, man man man wat reed deze man een geweldige race! Een wel verdiende overwinning waarin hij in mijn ogen laat zien dat de keus van Ferrari om hem aan de kant te zetten toch wel de verkeerde keus is geweest.. Stiekem hoopte ik hier al op toen het nieuws bekend werd, want laat hem zichzelf maar bewijzen.
Er is nog zoveel meer over deze race te schrijven, maar het moet wel leesbaar blijven.
:strip_exif()/f/image/DATxSWBSIAJOXw5fo9FNtZuQ.png?f=user_large)
Op naar Brazilië