[F1 2024] Race 20 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste
Acties:
  • 85.456 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:48
Grrrrrene schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 06:23:
Als Max berekenend had gereden, had hij Norris voorbij gelaten. Dan had hij misschien eens 3-6 punten verloren, want de Mercedessen was hij waarschijnlijk wel voor gebleven.
Verstappen was kansloos tegen de Mercedessen, dus ook zeker tegen Leclerc die op dat moment P4 lag. Norris liep op het eind nog flink in op Sainz en was Leclerc al langs. Norris had deze dus kunnen winnen, terwijl Verstappen niet hoger dan P4 was geworden. 25 punten vs 12 punten, 13 punten verschil. Nu P2 vs P6 is 18 vs 8 punten en 10 punten verschil.

Voor Verstappen is dit relatief gezien dus de betere uitkomst aangezien hij minder punten verliest. Alleen als Sainz nog steeds won, en Norris P2 werd, was dat voor Verstappen een grotere winst (P2 vs P4 is 6 punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Het grootste probleem is dat Max in een zeepkist rijdt. Hij heeft geen auto waarmee hij kan racen, noch verdedigen. Hij vecht in een vcarb om z’n titel te behouden. Als ze eraf gekletterd waren had hij gewonnen. De dubbel straf vind ik onredelijk maar is wel volgens de regels. Als ik RBR was zou ik rtr gebruiken om Austin aan te vechten. Max krijgt twee keer 10s terwijl norris 5 en een aai over z’n bol krijgt. Hij had de plek gewoon terug kunnen geven. Daarmee pakt hij z’n punten weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Lynx schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:10:
Het grootste probleem is dat Max in een zeepkist rijdt. Hij heeft geen auto waarmee hij kan racen, noch verdedigen. Hij vecht in een vcarb om z’n titel te behouden. Als ze eraf gekletterd waren had hij gewonnen. De dubbel straf vind ik onredelijk maar is wel volgens de regels. Als ik RBR was zou ik rtr gebruiken om Austin aan te vechten. Max krijgt twee keer 10s terwijl norris 5 en een aai over z’n bol krijgt. Hij had de plek gewoon terug kunnen geven. Daarmee pakt hij z’n punten weer terug.
En vergeet de stewards niet. Die 1e actie was op het randje en had gewoon 5 sec moeten zijn. Norris haalt dus praktisch wel in door de chicane gewoon af te snijden (zoals Hamilton dat ook eens deed zonder enige penalty). Zelfs als je eraf wordt geduwd kun je niet zomaar een plek winnen naast de baan.
Die 2e actie van Max was idioot en voelde aan als een soort vergelding dat Norris niet de plek direct terug gaf. Als Norris een beetje slim is, kan ie heel makkelijk Max triggeren, daarvoor hoeft ie niet eens sneller te zijn. Het is best een groot risico om penalties te gaan verzamenlen of te hopen dat de stewards een goede dag hebben.

Het was gisteren al gezegd, maar het is best frappant dat de Mclaren van Norris aan het einde van de race relatief meer snelheid lijkt te krijgen tov zelfs de dominante Ferrari's. Ben benieuwd of dat met bandensparen te maken heeft of wat anders, want in principe kun je zeggen dat ie dan in de race tot op dat punt langzamer reed dan nodig.

Als ik Max was zou ik echt niet willen gokken op meegevende stewards. Zeker niet na een week van media shitstorm. Als vorige week niet was gebeurd had Max echt geen 2x 10s gekregen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/p3cmuelx4dxd1.jpeg
/flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
renzo4000 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:24:
[...]

Lol, sterke reactie ;)

Er spelen nog wel wat meer krachten mee. Ja, Norris werd sneller aan het einde vd race maar hij zat qua pace redelijk gelijk aan die van Sainz die niet eens volledig aan het pushen was (Norris wel). En vervolgens moet ie er ook nog voorbij, waar Norris heeeeel veel te verliezen heeft en Sainz een heeeel stuk minder. Formule1 werkt iets anders dan jij nu schetst, maar we zullen het nooit weten.
Sainz was de hele tijd aan het pushen en gaf op de radio aan dat hij vond dat hij zelfs teveel moest pushen ;)
Dus het is alleen maar goed geweest dat Max Norris ophield. De banden van Sainz hadden dit nooit volgehouden.

Dus je was niet helemaal op de hoogte van de situatie lijkt het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:36

Dentist

Next patient please...

Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 01:17:
[...]

En dan krijg je het probleem dat Norris dus vorige week misschien wel 20 seconden straf had gekregen voor een actie die is veroorzaakt door Max die de bocht niet kan halen.
En door het feit dat NOR al 3x track limits had.
Je gaat het nooit met regels volledig dichttimmeren. Eigenlijk is de FIA tot noch toe heel consistent dit jaar. Echter, aangezien er wel extreme omstandigheden waren in het geval van Max vs Norris in Texas (loslaten van de rem om de Apex maar eerder te halen, vervolgens de bocht niet eens kúnnen halen) hebben ze de straf verlicht.
Ervoor zitten bij de apex is belangrijk, want de regels schrijven voor dat het dan jouw bocht is. Als je dat niet wilt, moet je de regel veranderen. Niet zeuren dat rijders er gebruik van maken. Sowieso was het niet een "extreme omstandigheid."
Maar je ziet dus liever in dat geval 20 seconden straf voor Norris omdat het toevallig zo in de regels staat? Dat is fair?[
Dus jij ziet liever dat Max een straf van 10sec krijgt, EN dat Norris geen straf krijgt voor leaving the track and gaining an advantage in dit geval (turn4)? Dat is fair?
Dit is geen inconsistentie, dit is vaak de regels niet kennen (hoeveel mensen vragen zich steeds af waarom het 10s is?) maar wel een mening willen hebben.

Dat soms straffen niet worden gegeven, dat is zeker discutabel. Maar het aantal seconden penalty is gewoon consistent, en als het afwijkt is er duidelijke argumentatie voor die niet onredelijk is.
Klopt. Het rare is alleen wel dat soms iets wel een verzachtende omstandigheid is (4e x TL voor Norris vorige week werd terecht kwijtgescholden) en een andere keer niet (leaving track and gaining an advantage voor Norris is nu niet eens genoemd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Dentist het probleem met 'ervoor bij de apex' is dat ze inmiddels beiden veel te laat remmen. En dan wordt het wel heel erg een jurysport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dentist schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:53:
Klopt. Het rare is alleen wel dat soms iets wel een verzachtende omstandigheid is (4e x TL voor Norris vorige week werd terecht kwijtgescholden) en een andere keer niet (leaving track and gaining an advantage voor Norris is nu niet eens genoemd)
Norris had die plek dan ook al, niet geheel vrijwillig, teruggegeven ;) Je kunt moeilijk een straf geven voor het feit dat hij het niet sneller deed. En uiteindelijk is de "oorspronkelijke" volgorde weer herstelt. En dat laatste is belangrijker.

Anders kun je ook echt niet meer een foute inhaalactie buiten de baan doen en (meteen) de plek teruggeven.

En ook dat zal bekeken zijn onder het "turn 4 incident under investigation". Daar stonden IIRC geen specifieke acties benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:01:
@Dentist het probleem met 'ervoor bij de apex' is dat ze inmiddels beiden veel te laat remmen. En dan wordt het wel heel erg een jurysport.
Daarom dat iedereen opperde dat je dan wel ook binnen de baan moet blijven. Iets dat Verstappen nu wel deed (maar in Austin beide keren niet, noch L1T1 noch L52T12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Lawson mocht meteen bij Horner op het matje komen. Terwijl Horner voor de camera's nog vertelde dat VCARB een gewone deelnemer/concurrent is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:10
Kort gezegd ging Max hier echt te ver. Of het aan de auto ligt, het gezeik in het team of een teammaat waar je geen zak aan hebt hij had hier niet moeten proberen dit gevecht aan te gaan. Dit kost hem veel meer dan het oplevert.

Ik hou best van stevig racen maar gisteren heb ik heel wat twijfelachtige situaties gezien die niet gestraft werden en anderen die stevig gestraft worden. Ik vond deze echt terecht. Maar wanneer gaat Perez nu met pensioen ? Laatste 5 races met Lawson in die auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 06:30:
[...]

Verstappen was kansloos tegen de Mercedessen, dus ook zeker tegen Leclerc die op dat moment P4 lag. Norris liep op het eind nog flink in op Sainz en was Leclerc al langs. Norris had deze dus kunnen winnen, terwijl Verstappen niet hoger dan P4 was geworden. 25 punten vs 12 punten, 13 punten verschil. Nu P2 vs P6 is 18 vs 8 punten en 10 punten verschil.
Verstappen kansloos tegen de Mercedessen? Hij lag door zijn tijdstraf te ver achter en ik vermoed dat RBR de motor gewoon heeft teruggeschroefd om de race op p6 uit te rijden. Mathematisch klopt het wel wat je zegt, maar het lastige met achteraf redeneren is vaak dat je geen idee hebt wat er was gebeurd. Misschien had Sainz ook wel snelheid op reserve. Hij suggereerde dat wel tegen het team toen Leclerc op hem begon in te lopen om het tempo van Norris te parreren. "Norris had deze kunnen winnen" is gebaseerd op Norris die echt aan het pushen was, vs. Verstappen en Sainz waarvan we de echte maximale snelheid niet weten.
Voor Verstappen is dit relatief gezien dus de betere uitkomst aangezien hij minder punten verliest. Alleen als Sainz nog steeds won, en Norris P2 werd, was dat voor Verstappen een grotere winst (P2 vs P4 is 6 punten).
Dat is alleen zo als Norris de race had gewonnen en dat weten we simpelweg niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ga71Ou3WMAAm6MZ?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ga71PkBXEAA-IuI?format=jpg&name=large

Klinkt als een uitstekende reden voor een right to review :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:17:
Heeft alleen niet zoveel zin meer nu...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:26
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 06:30:
[...]

NOR had deze race gewonnen als VER hem niet tot de eerste stop achter zich gehouden had. Die McLaren was op het eind op de harde band en met een lichte auto weer razendsnel.

Berekenend gereden van VER (al had hij misschien niet 20 sec. verwacht, maar minder). Daar kun je van alles van vinden, maar het is Schumacheriaans.

Om nog überhaupt een kans op de titel te maken zal NOR minstens twee, maar waarschijnlijk drie van de laatste vier races moeten winnen, denk ik. Dat zie ik niet gebeuren. PIA zal zich er misschien nog in mengen, maar VER moet in staat zijn om de rest van het seizoen 3e/4e/5e plaatsen bij elkaar te rijden. Om dan genoeg in te lopen zijn 2e plaatsen niet echt goed genoeg voor NOR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Grrrrrene schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:16:
Misschien had Sainz ook wel snelheid op reserve. Hij suggereerde dat wel tegen het team toen Leclerc op hem begon in te lopen om het tempo van Norris te parreren.
Sainz kwam op de radio dat ze veel te veel aan het pushen waren (IIRC dat ze zo het einde niet zouden halen). Dus daar zit niks bij van "nog reserve over hebben". En bij Leclerc viel te zien dat er ook geen reserve meer in zat. Die werd toch redelijk makkelijk bijgehaald (in de periode dat Sainz dus aangaf dat ze te hard aan het pushen waren).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Ik vraag me af hoeveel rondes die MClaren kan doorrijden op een setje hards met die pace want er lijkt geen limiet te zijn hoeveel die auto kan pushen in de laatste stint.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Bvanham schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:15:

Ik hou best van stevig racen maar gisteren heb ik heel wat twijfelachtige situaties gezien die niet gestraft werden en anderen die stevig gestraft worden.
Deze zin, waarom worden sommige momenten niet onderzocht, anderen wel (waar ook duidelijk wat neit goed gaat) en vindt daar géén straf plaats. Zoals ik al meermalen aangeef is de grootste verliezer daardoor de FIA die het kleine beetje credits dat ze hier en daar nog had (behalve blijkbaar in de UK) in rap tempo aan het verspelen is. Ze zijn teveel kunstmatig bezig om het 'spannend te maken', waar het zonder deze vreemde bemoeienissen (vreemd omdat ze heel inconsequent zijn, niet omdat straf voor VER gisteren niet terecht was) ook spannend was geworden.
Maar al die andere momenten wordt géén straf gegeven, dus dergelijke acties zijn alleen boeiend als het ergens anders om gaat dan puur een plekje op de baan (om punten en/ of kampioenschap), dat is toch niet meer uit te leggen.

Overigens is het op zichzelf natuurlijk ook al interessant dat we niets lezen over een straf voor onze Ferrari vriend die ook een vloekwoord gebruikte in de sessie, maar lees daarbij weer niets over een straf/ strafwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:48
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alsjeblieft niet.... Gelukkig is de race volgende week al en kunnen we Mexico gauw vergeten. Altijd dat gejank van de teambazen. Om moe van te worden |:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• autje
Overigens weer een race die bewijst dat onder druk niet alleen alles vloeibaar wordt, maar ook dat LEC dan bezwijkt. Die zal nooit WDC worden. Knap dat hij hem uit de muur houdt, maar hij blijft dit soort foutjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
De bijna crash van Leclerc was denk ik achteraf gezien het beste wat hem had overkomen. Als hij was gaan battlelen met Norris was er kans op grotere ongelukken en hadden beide coureurs veel meer tijd verloren. Er van uitgaande dat Norris Leclerc uiteindelijk had ingehaald, was er dan onvoldoende tijd voor Leclerc geweest om veilig te pitten en voor de snelste ronde te gaan.

Conclusie: zijn bijna-crash heeft hem een punt opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

alexbl69 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Zeker wel. Zo zet je McLaren en Lando ook weer op scherp en neem je ze iets uit handen om Max aan te vallen. De telemetrie liegt namelijk niet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:01:
klopt, en daar kunnen coureurs niks aan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

Ik had gehoopt , kijkende naar de laatste twee seizoenen dat Max een beetje matured zou zijn. Vorige week vond ik al te ver gaan, maar gisteren was echt er gewoon ver overheen . In mijn ogen was het wanhopig en kansloos verdedigen , en met een vleugje Schumacher vs Villeneuve .

Kansloos , lomp en totaal F1 onwaardig .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heerlijk deze shitshow. Zak Brown schreeuwt moord en brand vorige week, Andrea Stella ook. Geen toeval dat er bij de eerstvolgende race extra stevig (niet onterecht) wordt opgetreden. Horner gaat ook weer gezellig shit stirren. Het grote-naai-elkaar-wat-aan-festijn is toch ook dikke pret. Vind ik dan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
autje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:22:
Overigens weer een race die bewijst dat onder druk niet alleen alles vloeibaar wordt, maar ook dat LEC dan bezwijkt. Die zal nooit WDC worden. Knap dat hij hem uit de muur houdt, maar hij blijft dit soort foutjes maken.
Dat kleeft helaas wel een beetje aan LEC, maar hij is bloedsnel en altijd vermakelijk om naar te kijken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aardappelbakker

Max hoeft in ieder geval niet alleen afval te gaan prikken. Leclerc gaat gezellig mee :P

[ Voor 18% gewijzigd door Aardappelbakker op 28-10-2024 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Aardappelbakker schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:26:
[Twitter]

Max hoeft in ieder geval niet alleen afval te gaan prikken. Leclerc gaat gezellig mee :P
Werkt deze link naar behoren, ik zie een drone shot van een containerschip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
alexbl69 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Nouja, stel, puur hypothetisch, dat ze de 20 seconden terugdraaien door gewoon -20 te doen zou die volgens mij toch minimaal voor de Mercs komen. Maar of ze zo makkelijk er mee om gaan?

Maar ik verwacht sowieso dat er niks mee gaat gebeuren. Silverstone '21 kwamen ze ook aanzetten met een "Hamilton kon de bocht nooit halen" en dat is ook weggewuifd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Chefbierrr schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:27:
[...]

Oeps... Gefixt. Weet alleen even niet hoe je zo'n mooie 'X' embed krijgt. Sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:02:
[...]

Norris had die plek dan ook al, niet geheel vrijwillig, teruggegeven ;) Je kunt moeilijk een straf geven voor het feit dat hij het niet sneller deed. En uiteindelijk is de "oorspronkelijke" volgorde weer herstelt. En dat laatste is belangrijker.

Anders kun je ook echt niet meer een foute inhaalactie buiten de baan doen en (meteen) de plek teruggeven.
Fair enough, maar dan is het op zijn minst een verzachtende omstandigheid?
En ook dat zal bekeken zijn onder het "turn 4 incident under investigation". Daar stonden IIRC geen specifieke acties benoemd.
Het viel me later op dat er 'Verstappen incident' stond. Vroeg me toen af of dat standaard was, of een overijverige editor die het zo op beeld vertoonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 15:20
Chefbierrr schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:27:
[...]

Denk het wel, dat is zeker een Red Bull wat je ziet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

backupdevice schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:24:
Ik had gehoopt , kijkende naar de laatste twee seizoenen dat Max een beetje matured zou zijn. Vorige week vond ik al te ver gaan, maar gisteren was echt er gewoon ver overheen . In mijn ogen was het wanhopig en kansloos verdedigen , en met een vleugje Schumacher vs Villeneuve .

Kansloos , lomp en totaal F1 onwaardig .
Maar is het nu juist niet dat we F1 kijken om actie etc. en niet om een treintje van auto's achter elkaar rondjes te zien rijden? Dan gebeuren dit soort dingen nu eenmaal, lomp of niet. Enkele andere wereldkampioenen reageerden net zo en soms zelfs nog groffer als verdeidigingsactie. Er is niets gebeurt, er is niemand door uitgevallen. Max heeft straf gekregen en nu door naar Brazilië. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chefbierrr
Aardappelbakker schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:26:
[Twitter]

Nouja heel eerlijk, is kijken hoe consistent de FIA hier mee omgaat. *Spoiler alert* LEC komt hier mee weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

sjaool schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

Maar is het nu juist niet dat we F1 kijken om actie etc. en niet om een treintje van auto's achter elkaar rondjes te zien rijden? Dan gebeuren dit soort dingen nu eenmaal, lomp of niet. Enkele andere wereldkampioenen reageerden net zo en soms zelfs nog groffer als verdeidigingsactie. Er is niets gebeurt, er is niemand door uitgevallen. Max heeft straf gekregen en nu door naar Brazilië. ;)
Tuurlijk wil je een beetje actie , maar die divebomb had maar 1 doel en de bocht halen was duidelijk niet zijn 1e prio .

IMHO hoort dat gedrag niet bij een meervoudig wereldkampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 01:17:
[...]
En dan krijg je het probleem dat Norris dus vorige week misschien wel 20 seconden straf had gekregen voor een actie die is veroorzaakt door Max die de bocht niet kan halen.
Ze kunnen dan nog altijd maar 1 van de 2 straffen geven. Daarbij had Max volgens de regels de bocht en is dus volgens diezelfde regels een 20s penalty niet eens zo gek. Dat de regels hierin onzinnig zijn, maakt nog niet dat je de regels niet moet volgen. Ik had het dan ook logischer gevonden als ze zowel vorige week als deze week alleen 10s penalties hadden uitgedeeld (en het is dan aan de FIA om te bepalen of Max/Norris er 1 of 2 krijgen)
Je gaat het nooit met regels volledig dichttimmeren. Eigenlijk is de FIA tot noch toe heel consistent dit jaar. Echter, aangezien er wel extreme omstandigheden waren in het geval van Max vs Norris in Texas (loslaten van de rem om de Apex maar eerder te halen, vervolgens de bocht niet eens kúnnen halen) hebben ze de straf verlicht.
Ze zijn het inderdaad dit jaar wel beter aan het doen, maar ik vind het toch echt jammer dat ze in deze situaties weer een eigen interpretatie gaan geven in plaats van de regels gewoon te volgen. Je kunt altijd de regels erna weer aanpassen, maar de regels niet volgen geeft alleen maar meer discussie. Zeker als je vorige week een 20s penalty voor Norris verlaagd naar 5s om dan deze week wel de volle 20 s uit te delen.
Maar je ziet dus liever in dat geval 20 seconden straf voor Norris omdat het toevallig zo in de regels staat? Dat is fair?
Dat zijn toch de regels? Bij voetballen gaat een scheids toch ook niet bij een 2e gele kaart zeggen dat het eigenlijk wel meeviel en er toch geen rode kaart komt? Daar wordt bekeken of iets wel of niet een overtreding is, en de bijbehorende straf ligt gewoon vast.
Dit is geen inconsistentie, dit is vaak de regels niet kennen (hoeveel mensen vragen zich steeds af waarom het 10s is?) maar wel een mening willen hebben.

Dat soms straffen niet worden gegeven, dat is zeker discutabel. Maar het aantal seconden penalty is gewoon consistent, en als het afwijkt is er duidelijke argumentatie voor die niet onredelijk is.
Het is dus wel inconsistent. Of er een straf moet worden uitgedeeld is aan de FIA, maar de zwaarte van de straf moet uit de regels volgen. Nu is het alsnog de FIA die buiten de regels om de straffen bepaald. Het zou een heel stuk logischer zijn als ze wel bepalen of er een straf moet komen, maar de precieze straf uit het regelboek halen.

Heel simpel gezegd had de FIA dus vorige week een 10s straf moeten uitdelen en was de straf voor Max dit weekend prima.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
backupdevice schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:24:
Ik had gehoopt , kijkende naar de laatste twee seizoenen dat Max een beetje matured zou zijn.
Heb dit ook een tijdje gedacht, maar dat was dus de dominantie. Nu vraag ik me af of hij af en toe een rode lap voor zijn ogen krijgt of dit misschien veel meer bewust doet dan we denken. Hoe dan ook, blij dat we gauw door kunnen. Denk dat ik de socials weer even links laat liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Chefbierrr schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:31:
[...]

Nouja heel eerlijk, is kijken hoe consistent de FIA hier mee omgaat. *Spoiler alert* LEC komt hier mee weg :)
Ben heel benieuwd inderdaad.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Southern Sun schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

Heb dit ook een tijdje gedacht, maar dat was dus de dominantie. Nu vraag ik me af of hij af en toe een rode lap voor zijn ogen krijgt of dit misschien veel meer bewust doet dan we denken.
Dat dus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Southern Sun schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

Heb dit ook een tijdje gedacht, maar dat was dus de dominantie. Nu vraag ik me af of hij af en toe een rode lap voor zijn ogen krijgt of dit misschien veel meer bewust doet dan we denken. Hoe dan ook, blij dat we gauw door kunnen. Denk dat ik de socials weer even links laat liggen :+
Doet ie bewust. Hij houdt NOR achter zich en verpest daarmee diens kans om te winnen en veel punten binnen te harken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 24-11-2024

mr.

Seizoen 2021 all over again woohoo laat maar komen!

En nu al lopen janken over beetje duw en trekwerk... volgens mij is iedereen hier 2021 al bijna vergeten...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:18

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Nog wat leuke foto's van Sainz die zijn overwinning viert en Zak Brown die een gekke stunt uithaalt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34AfwWIWF6zvQQTnvjH12slmXKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sfpGmmzB00Ij5mjy7kmOVxpS.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdxHF85GMRfVEUFkFWr2xgdnq5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nlX2ih36SsCWds7EKuOnOWCk.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIbzMmadyLAPfJIKGrO-H3nG2QU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXonTLVd5XNpLRm8DloKLXja.jpg?f=fotoalbum_large

...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVdM4Py3Yz1vd-YgkpBPJ68_adw=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/MV5Hx8nIMcJxRu3gXDOsLxZz.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fw9mUKGjppE0cF-KIHGHMDE12nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHs0Xw2vNduUETdyZqN5Zhil.jpg?f=fotoalbum_large
Sainz die het ook even terug doet :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Nu online
jbdeiman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:21:
[...]

Deze zin, waarom worden sommige momenten niet onderzocht, anderen wel (waar ook duidelijk wat neit goed gaat) en vindt daar géén straf plaats.

Maar al die andere momenten wordt géén straf gegeven, dus dergelijke acties zijn alleen boeiend als het ergens anders om gaat dan puur een plekje op de baan (om punten en/ of kampioenschap), dat is toch niet meer uit te leggen.
Kan je drivers en rondenummers noemen?

Dan kan de rest ook terug kijken en zelf een mening vormen. Ben wel benieuwd, want ik heb even niet scherp welke dingen er in het achterveld zijn gebeurd deze race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:13:
[...]

Maar dat was ook helemaal niet zijn punt hoor. Zijn punt was dat er vandaag zwart op wit kwam dat Max volgens de standaard straf 10 sec. kreeg, terwijl dit vorige week voor precies hetzelfde (ook zo uit geschreven) 5 sec.

Dan is er dus geen standaard.

Oh, en OlaV ;)
Volgens mij was die 5s van vorige week omdat Verstappen ook niet helemaal de bocht haalde... daarom 5s ipv 10s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

backupdevice schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:33:
[...]

Tuurlijk wil je een beetje actie , maar die divebomb had maar 1 doel en de bocht halen was duidelijk niet zijn 1e prio .

IMHO hoort dat gedrag niet bij een meervoudig wereldkampioen.
Max zijn reden was "doordat de wagen niet snel genoeg is moet ik dit soort gevechten voeren". Verder wil hij het er niet meer over hebben omdat het toch geen zin meer heeft. De straf is gegeven en weer verder. Je kunt het ook zien als een sneer of wake-up call richting Red Bull dat ze die wagen een keer moeten fiksen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Hoop wel dat Red Bull volgend jaar een beetje meer in de buurt kunnen kopen van de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:37:
Seizoen 2021 all over again woohoo laat maar komen!

En nu al lopen janken over beetje duw en trekwerk... volgens mij is iedereen hier 2021 al bijna vergeten...
Het grote verschil hierin was wel dat HAM en VER de rest van het veld ver achter zich lieten. Nu zitten de Ferrari's er ook nog tussen en mag Max hopen dat die hun vorm vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:49

w00Dy

Make soap, not war

Chefbierrr schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:21:
Ik vraag me af hoeveel rondes die MClaren kan doorrijden op een setje hards met die pace want er lijkt geen limiet te zijn hoeveel die auto kan pushen in de laatste stint.
Veel verkeer tussen LEC en NOR, waarbij NOR maximaal kon profiteren van DRS. Het ging op een bepaald moment wel heel snel van 4+ sec naar 1sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:12
Het vervelende van deze regel is dat degene die ingehaald heeft, niet zijn best hoeft te doen om op de baan te blijven. Doordat er zoveel asfalt naast de baan ligt. In het slechtste geval moet diegene die ingehaald wordt een plek terug geven (leaving the track, gaining an advantage), in het gunstigste geval krijgt de ander 10 seconden straf (forcing another driver of the track).

Ik ben geen voorstander van technisch oplossingen, maar als die asfaltstroken niet verdwijnen, moet de electromotor maar even een rondje niet meedoen bij overschrijden tracklimits.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
sjaool schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

Max zijn reden was "doordat de wagen niet snel genoeg is moet ik dit soort gevechten voeren". Verder wil hij het er niet meer over hebben omdat het toch geen zin meer heeft. De straf is gegeven en weer verder. Je kunt het ook zien als een sneer of wake-up call richting Red Bull dat ze die wagen een keer moeten fiksen. :P
Die wagen gaan ze dit jaar niet meer fiksen, ik denk dat zoveel wel duidelijk is na de laatste "updates". Ik denk dat het 'm eerder zit in de juiste temperatuur tijdens de race dag waardoor de RB20 enigszins in z'n werkvenster komt.
Edit: Dat is dus hopen op erg warm weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 28-10-2024 08:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 22:28
Max doet dit 100% bewust.
Schumacher all over... heerlijk einde van t seizoen in t vooruitzicht. Bring it on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:04
Chefbierrr schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:21:
Dat beangstigt mij ook....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 14:22
Dingdong schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:52:
[...]

Sainz was de hele tijd aan het pushen en gaf op de radio aan dat hij vond dat hij zelfs teveel moest pushen ;)
Dus het is alleen maar goed geweest dat Max Norris ophield. De banden van Sainz hadden dit nooit volgehouden.

Dus je was niet helemaal op de hoogte van de situatie lijkt het :)
Ik loop al wat jaartjes mee in de F1 en niet alleen sinds Max ;) dus dat zal allemaal wel meevallen. Probeer het bij de feitelijkheden ze houden en niet op onderbuik uitspraken.

Er is nergens gesteld dat Sainz maximaal aan het pushen was. Het enige was dat Sainz vond dat ze onnodig hard aan het rijden waren wat niet nodig was in zijn ogen. Dit was kennelijk ook gewoon afgesproken vooraf dat ze een bepaalde delta zouden rijden die past bij de gekozen strategie. Daarnaast reed Sainz in schone vrije lucht en dat heeft veel minder impact op je slijtage. Misschien zelf even de grondbeginselen van de F1 nog eens doornemen? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0bAHaRiHv3YGQFll_tU30xgG-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mfHBEe7Vtcxgj6dvd0Qsph5Q.png?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:51
Wat een debacle. Geen constructeurskampioenschap en waarschijnlijk ook geen vierde titel voor Max. Van top naar flop in half jaar tijd. Wie had dat gedacht? En die zogenaamde experts maar roepen dat Max wel weer even kampioen zou worden dit jaar en volgend jaar ook. Hebben zij het even mis. Daarom neem ik ze ook totaal niet serieus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mr.

mr.

Volgens mij kan jij niet rekenen....

Als max lando had laten gaan was ds kans groot dat lando 1ste was geworden met 25 punten. Nu tweede met 18 punten. Scheelt 7 punten.

Max verliest 2 plekken dat kost hem maar 4 punten dus toch weer 3 punten schade beperkt.

Lando moet 12pt per weekend inlopen loopt er nu maar 10 in en dat is weer te weinig.

Nee hoor deze zit in de pocket want lando laat zich er elke keer weer in tillen.

Eind sit jaar ferrari wcc en verstappen wdc. Staat mclaren aan de zijlijn te huilen met lege handen

[ Voor 10% gewijzigd door mr. op 28-10-2024 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Met de manier waarop dit seizoen verloopt zit ik al helemaal klaar voor de laatste race, 3 punten onderling verschil, met een broodnodige crash tussen Verstappen en Norris om het kampioenschap veilig te stellen, gevolgd door een DSQ van het gehele seizoen voor Verstappen :+ Het lijkt qua racen in ieder geval nergens meer op, het commentaar in deze thread sta ik ook wel van te kijken. Als je dit doet in je sim-league of Assetto Corsa/Iracing server kun je gelijk je spullen pakken, zeker na vorige week.

[ Voor 28% gewijzigd door Divak op 28-10-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:02:

Als max lando had laten gaan was ds kans groot dat lando 1ste was geworden met 25 punten. Nu tweede met 18 punten. Scheelt 7 punten.

Max verliest 2 plekken dat kost hem maar 4 punten dus toch weer 3 punten schade beperkt.

Lando moet 12pt per weekend inlopen loopt er nu maar 10 in en dat is weer te weinig.

Nee hoor deze zit in de pocket want lando laat zich er elke keer weer in tillen.

Eind sit jaar ferrari wcc en verstappen wdc. Staat mclaren aan de zijlijn te huilen met lege handen
Het punt is dat het allemaal nog niet zo zeker is. We gaan er maar vanuit dat Max altijd in de punten finished maar een mechanische/technisch probleem kan zomaar optreden waardoor hij uitvalt. Maar ook acties zoals gisteren kan er ook voor zorgen dat hij zelf uit de race crashed, dan wordt het allemaal wel heel spannend hoor ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

desalniettemin schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:56:
Wat een debacle. Geen constructeurskampioenschap en waarschijnlijk ook geen vierde titel voor Max. Van top naar flop in half jaar tijd. Wie had dat gedacht? En die zogenaamde experts maar roepen dat Max wel weer even kampioen zou worden dit jaar en volgend jaar ook. Hebben zij het even mis. Daarom neem ik ze ook totaal niet serieus.
Ondanks 20 seconden tijdstraf voor Max vanwege botsauto spelen, loopt Lando niet de benodigde 12 punten per race in.
Ik denk dat Max dankzij Ferrari de WDC nog wel gaat claimen.

Hoop dat hij iets leert van die T8 situatie iig, want die 'inhaalactie' leek echt nergens op en was gewoon een frusti reactie op de eerdere situatie. (laten piepelen door Sainz in T1 en daarna laten piepelen door Lando in T4)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Ik heb het idee dat ze de motor van VER vrij defensief heb gezet met minder vleugel om de topsnelheid te compenseren?

Om dan in Brazilië een nieuwe motor te nemen en penalty te pakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:02:

"In de pocket" is wel erg stellig. Eén uitvalbeurt (bijvoorbeeld weer na hard verdedigen) en de wereld ziet er ineens heel anders uit.

Het is wel duidelijk dat VER in de races nu vooral naar NOR kijkt, en niet meer zozeer naar de winst (realistisch ook, gezien de staat van de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:20:
[...]

Sainz kwam op de radio dat ze veel te veel aan het pushen waren (IIRC dat ze zo het einde niet zouden halen). Dus daar zit niks bij van "nog reserve over hebben". En bij Leclerc viel te zien dat er ook geen reserve meer in zat. Die werd toch redelijk makkelijk bijgehaald (in de periode dat Sainz dus aangaf dat ze te hard aan het pushen waren).
Nee, hij kwam op de radio toen Leclerc teveel aan het pushen was en dat dat voor Ferrari niet de beste keuze was. Leclerc liep op dat moment in op Sainz, hij verkleinde in enkele ronden de achterstand van 6 naar 4s. Dus Sainz was niet aan het pushen en had dus nog reserve over. Hoeveel, dat zullen we nooit weten. En hoe lang Norris nog door kon in dat tempo weten we ook niet.
Treveo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:11:
Ik heb het idee dat ze de motor van VER vrij defensief heb gezet met minder vleugel om de topsnelheid te compenseren?

Om dan in Brazilië een nieuwe motor te nemen en penalty te pakken?
Dat denk ik ook, in Brazilië een nieuwe motor erin en van achteren naar voren rijden voor damage control. Hamilton heeft in 2021 wel bewezen hoe goed je daar kunt inhalen. Die motor hoeft daarna ook nog maar 3 races (en 2 sprints) mee te gaan, dus hij kan (als het moet) wat zwaarder belast worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 28-10-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
autje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:11:
[...]

"In de pocket" is wel erg stellig. Eén uitvalbeurt (bijvoorbeeld weer na hard verdedigen) en de wereld ziet er ineens heel anders uit.
En we gaan nu naar Brazilië, niet perse goede baan voor RBR en in een sprint weekend lijken ze altijd pace te missen want 1 FP is nooit genoeg voor ze om hun problemen op te lossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Treveo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

En we gaan nu naar Brazilië, niet perse goede baan voor RBR en in een sprint weekend lijken ze altijd pace te missen want 1 FP is nooit genoeg voor ze om hun problemen op te lossen.
Maar meestal zijn ze wel goed genoeg voor Max om de sprintrace te winnen dit jaar ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Treveo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

?? Max heeft alle sprints dit seizoen nog gewonnen, ook als hij in een zeepkist zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.

mr.

renzo4000 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

Het punt is dat het allemaal nog niet zo zeker is. We gaan er maar vanuit dat Max altijd in de punten finished maar een mechanische/technisch probleem kan zomaar optreden waardoor hij uitvalt. Maar ook acties zoals gisteren kan er ook voor zorgen dat hij zelf uit de race crashed, dan wordt het allemaal wel heel spannend hoor ;)
Kijk eerdt 2021 maar eens terug...

Als verstappen er dit weekend af was gegaan was norris mee gegaan had die nog minder ingelopen op verstappen.

En de kans dat norris uitvalt is net zo groot misschien nog wel groter dan die voor verstappen. Heel simpel norris moet risico nemen tegen meerdere tegenstanders max maar tegen 1.

Basis wiskunde de kansen voor norris zijn heel klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Divak schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:07:
Met de manier waarop dit seizoen verloopt zit ik al helemaal klaar voor de laatste race, 3 punten onderling verschil, met een broodnodige crash tussen Verstappen en Norris om het kampioenschap veilig te stellen, gevolgd door een DSQ van het gehele seizoen voor Verstappen :+ Het lijkt qua racen in ieder geval nergens meer op, het commentaar in deze thread sta ik ook wel van te kijken. Als je dit doet in je sim-league of Assetto Corsa/Iracing server kun je gelijk je spullen pakken, zeker na vorige week.
Hoezo "zeker na vorige week"? Vorige week kreeg Norris een straf voor leaving the track en nu krijgt Verstappen een straf voor "forcing of". Daar zit dus niet direct een relatie tussen.

Enige relatie is dat Verstappen vorige week slim gebruik heeft gemaakt van de regels, door te zorgen dat hij er bij de apex voor zat. En Norris hem nu terug pakt door veel harder (dan zijn eigen fastest lap) de bocht in te gaan en zo zelf ervoor te zitten bij de apex. Verstappen krijgt dus alleen een koekje van eigen deeg. Maar daarvan kun je niet zeggen dat "iemand van een spel verbannen zou worden, zeker na vorige week". Aangezien uiteindelijk vrijwel alles anders is. De schuldige en straf (leaving vs forcing of), degene die de straf krijgt (Norris vs Verstappen) en de gegeven penalty (5s vs 10s, terwijl de standaard voor beiden 10s sinds dit jaar).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
desalniettemin schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:56:
Mooie van dit soort uitspraken is dat je over 4 races heel triomfantelijk kan claimen dat je het aan zag komen, of, als Max wel kampioen wordt, kan zeggen 'niets zo onvoorspelbaar als F1'

Van beide kanten raakt het kant noch wal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Grrrrrene schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:15:
[...]

?? Max heeft alle sprints dit seizoen nog gewonnen, ook als hij in een zeepkist zat.
Ja om daarna in de race helemaal weg te vallen. Sprint is gewoon pushen en dat kan hij goed. Race pace is dan weer waardeloos. Zie ook Austin bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Treveo op 28-10-2024 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Treveo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Ja om daarna in de race helemaal weg te vallen
Omdat hij waarschijnlijk elke ronde harder moet pushen dan de rest met als gevolg hogere banden slijtage. In een sprint komt hij er mee weg omdat het te kort is om echt last te krijgen van slijtage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Treveo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Ja om daarna in de race helemaal weg te vallen
Dat valt wel mee toch? In Austin won hij de sprint en eindigde hij 1 plek voor Norris. De Ferrari's hadden daar een heel sterk weekend en nu in Mexico weer. Brazilië heeft wat meer hogesnelheidsbochten, dus misschien dat de RBR en McLaren beter mee kunnen komen met de roden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Holk schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Mooie van dit soort uitspraken is dat je over 4 races heel triomfantelijk kan claimen dat je het aan zag komen, of, als Max wel kampioen wordt, kan zeggen 'niets zo onvoorspelbaar als F1'

Van beide kanten raakt het kant noch wal
Ja en het dan als een orakel zo zeker durven zijn… Je hebt echt weinig aan dat soort comments!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

Als verstappen er dit weekend af was gegaan was norris mee gegaan had die nog minder ingelopen op verstappen.

En de kans dat norris uitvalt is net zo groot misschien nog wel groter dan die voor verstappen. Heel simpel norris moet risico nemen tegen meerdere tegenstanders max maar tegen 1.

Als ze er beide af waren gegaan in T8 was Norris nu niet ingelopen maar had Verstappen waarschijnlijk wel een 10 plaatsen grid penalty gehad. Dat kan ook weer een kostbaar puntenverlies opleveren bovenop de punten die die waarschijnlijk sowieso al zou verliezen.
Alhoewel met de huidige staat van de auto 10 punten extra verliezen natuurlijk lastig is. Want meer dan een P4 = 12 punten lijkt er niet meer on te zitten, voor 10 punten extra verliezen moet het een P9 (of lager) zijn. En dat zou toch nog in de RB20 moeten zitten (die van Verstappen dan :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

Er zitten heel veel "als dan" beweringen in jouw denkwijze. Ik snap wat je bedoelt, maar het feit blijft dat het nog geen "gelopen race" is voor Max. Oftewel pas als Max voldoende voorsprong heeft in punten die niet meer bijgehaald kunnen worden door Norris blijft het spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Tk55 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Ja en het dan als een orakel zo zeker durven zijn… Je hebt echt weinig aan dat soort comments!
De 'zogenaamde experts' heeft een hoge mate van Trumpiaans gedrag inderdaad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr.

mr.

Als max elke race 5de eindigd moet norris alles winnen. Hoe groot is de kans dat norris alles gaat winnen? 0.05%?

Hoe groot is de kans dat max top5 blijft rijden komende 4 weekenden? 95%?

Als norris 1x niet wint neemt de kans voor verstappen met 3% toe dus hij mag nog maar 1 misser hebben en het is voorbij.. waar max met 2 hele grote missers zelfs nog kans houdt.

Waar jullie de spanning zien ik weet het niet... de kans op een prijs in de staatsloterij is groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:28:
Waar jullie de spanning zien ik weet het niet... de kans op een prijs in de staatsloterij is groter.
Uitvalbeurten door betrouwbaarheidsproblemen. Of eruit gecrasht in gevechten met NOR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.

mr.

Ja maar die kans heeft norris ook en zelfs nog in veel grotere mate. Norris vecht tegen minstens 3 tegenstanders die niks te verliezen hebben in een 1op1 gevecht

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
The day after..

Wat een knotsgekke race was dit, heerlijk om weer eens z'n race te mogen kijken.
Eentje vol met actie, overtredingen en zelfs een crash en veel gevechten op het veld.
Het gaat de laatste tijd weer de goede kant op met de Formule 1 als je het mij vraagt!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen begin ik dit keer bij Perez, want dit mag niet worden genegeerd. Wat een dramatisch weekend rijdt deze beste man, helaas kunnen we zeggen dat we dit van hem gewend zijn dit seizoen. Dat maakt het nog erger...

Nadat hij schade opliep door het gevecht tegen Lawson werd het alleen maar erger, het is natuurlijk ook niet makkelijk om met die schade rond te rijden maar ik denk dat er genoeg coureurs nog wel meer met de auto zouden hebben gekund dan wat Perez liet zien. Een weekend om dus snel te vergeten laten we maar zeggen, dat zou je wel denken als het het volgende weekend niet weer slecht zou rijden en die kans zit er momenteel wel in. Persoonlijk zeggen wij thuis al het hele jaar dat hij gewoon zijn tijd bij Red Bull heeft gehad en het tijd word voor een nieuwe rijder naast Verstappen.

De middelvinger die Lawson aan Perez gaf was natuurlijk helemaal niet netjes en ik hoop dat die FIA daar hun mening nog wel over gaat geven.

The Big One, de clash tussen Verstappen en Norris. Waar inmiddels heel internet in vuur en vlam over staat, terecht ook want ik vond het een mooi gevecht tot zelfs over het randje. Verstappen was echt wel heel smerig spel aan het spelen, vooral toen hij achter Norris reed en hem in de bocht zo de baan af liet gaan. Dat moet hij niet te vaak gaan doen want dan ben ik snel klaar met zo'n rijder, dit heb ik toen de tijd bij Hamilton ook gehad in 2021 en daarvoor. Hoop toch echt niet dat Verstappen het zelfde laag niveau zal gaan laten zien als hij het niet meer kan winnen door de auto, die ook zeker niet goed wil..

Hij moet even die resetknop indrukken en rustig blijven, want deze acties gaan hem nog sneller het kampioenschap kosten dan dat hij een paar plekken achter Norris / Leclerc eindigt.

Op een gegeven moment dacht ik echt dat de beide Mercedessen elkaar er nog af zouden gaan rijden in het gevecht tussen Russel en Hamilton, man man wat ging dat gevecht er hard aan toe en gelukkig lieten ze elkaar heel!

Norris heeft kostbare punten in het kampioenschap gepakt door nog naar Leclerc toe te rijden in deze race, ook een knappe prestatie om die grote achterstand dicht te rijden. Het gaat nu zeker heel spannend worden voor het kampioenschap nu Verstappen ook nog een motorstraf gaat krijgen in Brazilië, er mag daarom voor Norris dan ook niks meer misgaan! Hij zal op zijn allerbest moeten gaan rijden om dit voor elkaar te krijgen en dan ook op moeten passen voor Leclerc die hem op de hielen zit!

Laten we als afsluiter Sainz zijn fenomenale prestatie natuurlijk niet vergeten, man man man wat reed deze man een geweldige race! Een wel verdiende overwinning waarin hij in mijn ogen laat zien dat de keus van Ferrari om hem aan de kant te zetten toch wel de verkeerde keus is geweest.. Stiekem hoopte ik hier al op toen het nieuws bekend werd, want laat hem zichzelf maar bewijzen.

Er is nog zoveel meer over deze race te schrijven, maar het moet wel leesbaar blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Un7c90dIzHF61YZp6OPuPXuyiQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DATxSWBSIAJOXw5fo9FNtZuQ.png?f=user_large
Op naar Brazilië d:)b oOo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:48
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

Hoezo "zeker na vorige week"? Vorige week kreeg Norris een straf voor leaving the track en nu krijgt Verstappen een straf voor "forcing of". Daar zit dus niet direct een relatie tussen.

Enige relatie is dat Verstappen vorige week slim gebruik heeft gemaakt van de regels, door te zorgen dat hij er bij de apex voor zat. En Norris hem nu terug pakt door veel harder (dan zijn eigen fastest lap) de bocht in te gaan en zo zelf ervoor te zitten bij de apex. Verstappen krijgt dus alleen een koekje van eigen deeg. Maar daarvan kun je niet zeggen dat "iemand van een spel verbannen zou worden, zeker na vorige week". Aangezien uiteindelijk vrijwel alles anders is. De schuldige en straf (leaving vs forcing of), degene die de straf krijgt (Norris vs Verstappen) en de gegeven penalty (5s vs 10s, terwijl de standaard voor beiden 10s sinds dit jaar).
Volgens mij gaat die DSQ-voorspelling ook over de situatie "VER rijdt NOR en zichzelf van de baan af, om zo te voorkomen dat NOR inloopt"

En gezien het rijden van gisteren van VER acht ik de kans wel aanwezig dat hij in een bocht, waar hij als hij teveel risico neemt én hijzelf én NOR eraf schieten, inderdaad teveel risico neemt. Dat is uiteraard dan niet met de intentie om NOR te laten crashen/ uit te schakelen o.i.d., maar wel het gecalculeerde risico nemen dat dit gebeurt.

En @ iedereen die hier over de straffen z'n verrassing uitte, gezien wat er afgelopen week allemaal gezegd is over vorige week en reacties over de FIA etc. daarop, vind ik 't juist heel logisch hoe er gisteren gestraft is.
Heel eerlijk, sommigen hier lijken van mening te zijn dat als er in het verleden een keer een verkeerde beslissing is genomen/ een regel is toegepast die achteraf niet 't gewenste effect sorteert dat als VER iets overkomt dan per definitie de voor VER meest gunstige interpretatie van de regels toegepast moet worden. Dus als VER de straf moet krijgen "in 't verleden was 't weinig/geen straf, dus nu ook niet" maar als VER 't slachtoffer was "in 't verleden was 't weinig, maar dat was niet volgens de regels/ die regels zijn gewijzigd, dus nu moet de nieuwe straf dus niet op 't verleden gebaseerd zijn"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:11
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:34:
Ja maar die kans heeft norris ook en zelfs nog in veel grotere mate. Norris vecht tegen minstens 3 tegenstanders die niks te verliezen hebben in een 1op1 gevecht
Sure, maar verschil is nog 47 punten.

Nog 2 races als gisteren, Norris pakt FL mee en het verschil is dan 25. Max valt dan nog 1x uit, en ze staan gelijk (na winst NOR).

Uiteraard, puur theoretisch allemaal, maar het kan gek lopen. Zie einde '21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:34
rik86 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Volgens mij gaat die DSQ-voorspelling ook over de situatie "VER rijdt NOR en zichzelf van de baan af, om zo te voorkomen dat NOR inloopt"

En gezien het rijden van gisteren van VER acht ik de kans wel aanwezig dat hij in een bocht, waar hij als hij teveel risico neemt én hijzelf én NOR eraf schieten, inderdaad teveel risico neemt. Dat is uiteraard dan niet met de intentie om NOR te laten crashen/ uit te schakelen o.i.d., maar wel het gecalculeerde risico nemen dat dit gebeurt.

*knip*
Ik zie Norris nog wel een Prost-actie doen waarbij hij zomaar instuurt en zichzelf en Max uit de race rijdt :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.

mr.

Huh uw rekenmachine moet even langs de reparateur....

Als max uitvalt moet norris nog wel ook eerst even zien te winnen.. en laatste weekenden lijkt het er toch echt op dat norris die capaciteit niet heeft..

Dus uitval max is niet gelijk aan norris 25pt inlopen.

Echter als norris uitvalt en max pakt p3 dan is het gelijk gebeurt met de dromen van norris.

Zou toch eens zoeken op kansberekening de kans dat norris nog kampioen wordt zijn echt nog heel klein alleen hele gekke acties kunnen zorgen voor veranderingen daarin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Ik zou een staatslot kopen als je zo van de voorspellingen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lando had echt mazzel met het foutje van Leclerc. Maar zonder een beetje mazzel kom je ook nergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:45:
en laatste weekenden lijkt het er toch echt op dat norris die capaciteit niet heeft..
Door VER kon hij in Austin en Mexico niet de Ferrari's volgen. Als je puur kijkt naar McLaren pace laatste 20 ronden, denk ik dat hij zeker wel een goede kans had gehad om de beide races te winnen. Uiteraard gaan we dit nooit zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:45:
Huh uw rekenmachine moet even langs de reparateur....

Als max uitvalt moet norris nog wel ook eerst even zien te winnen.. en laatste weekenden lijkt het er toch echt op dat norris die capaciteit niet heeft..

Dus uitval max is niet gelijk aan norris 25pt inlopen.

Echter als norris uitvalt en max pakt p3 dan is het gelijk gebeurt met de dromen van norris.

Zou toch eens zoeken op kansberekening de kans dat norris nog kampioen wordt zijn echt nog heel klein alleen hele gekke acties kunnen zorgen voor veranderingen daarin
Gratis tip: als je op iemand reageert (mijzelf in dit geval) gebruik dan even de quote-functie, maakt het geheel net wat leesbaarder (y)

De enige reden waarom ook ik Max dit jaar nog WC zie worden, staat buiten hemzelf en Norris: Ferrari. Als die niet zo goed meededen in de laatste (en waarschijnlijk komende) races, dan was het echt heel lastig geworden. Meer geluk kan Max in deze niet hebben.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Was er al gepost over hoeveel geluk de cameraman heeft gehad tijdens de crash van Yuki Tsunoda? Ik zie net een foto voorbij komen op Reddit, maar mijn god wat was dat close! :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAvCn7c2hJWkhXvk2TRmmHH9nN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/phAH469gY6dETI72MUpJZIt9.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
G_Dragon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:50:
Was er al gepost over hoeveel geluk de cameraman heeft gehad tijdens de crash van Yuki Tsunoda? Ik zie net een foto voorbij komen op Reddit, maar mijn god wat was dat close! :F

[Afbeelding]
Ik denk dat de man natijd wel even een lensdoekje nodig had voor zowel camera als voorhoofd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
renegrunn schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat de man natijd wel even een lensdoekje nodig had voor zowel camera als voorhoofd :+
Niet alleen dat, denk zelfs een nieuwe onderbroek pff :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:34
sjaool schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:48:
Lando had echt mazzel met het foutje van Leclerc. Maar zonder een beetje mazzel kom je ook nergens. :)
Nou, denk dat Norris ook zonder het slippertje van LEC er aan het einde van het rechte stuk wel langs was geweest, en anders wel het rondje erna.

Echt sneu trouwens dat Alonso uitviel, het viel me al voor zijn DNF op dat er echt zo veel plastic door de lucht dwarrelde op de rechte stukken, ik vroeg me toen al af of dat allemaal van die tear-offs van de helmen waren of dat het een rommelige bende daar is in Mexico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:28
Zo'n seizoen is gewoon leuker dan de vraag 'hoeveel races voor het eind heeft Max de beker'. Heeft alles in zich om op de laatste rondes aan te komen.

Zal niet verkeerd zijn voor de kijkcijfers... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
rik86 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

En @ iedereen die hier over de straffen z'n verrassing uitte, gezien wat er afgelopen week allemaal gezegd is over vorige week en reacties over de FIA etc. daarop, vind ik 't juist heel logisch hoe er gisteren gestraft is.
Heel eerlijk, sommigen hier lijken van mening te zijn dat als er in het verleden een keer een verkeerde beslissing is genomen/ een regel is toegepast die achteraf niet 't gewenste effect sorteert dat als VER iets overkomt dan per definitie de voor VER meest gunstige interpretatie van de regels toegepast moet worden. Dus als VER de straf moet krijgen "in 't verleden was 't weinig/geen straf, dus nu ook niet" maar als VER 't slachtoffer was "in 't verleden was 't weinig, maar dat was niet volgens de regels/ die regels zijn gewijzigd, dus nu moet de nieuwe straf dus niet op 't verleden gebaseerd zijn"
Waarom moet dit zo op VER gezet worden :? Ik vind het b.v. gewoon onzinnig dat de FIA random straffen uitdeelt. Er staat 10s voor, dus dan moet je 10s houden. En helaas is dit iets dat FIA al jaren doet zonder er van te leren. Zo moelijk kan het toch niet zijn om naar de regels te kijken? Zoals in elke andere sport moet de scheids (FIA in dit geval) vooral bepalen of er een straf nodig is. En als dat bekend is kun je in de regels zien wat de precieze straf is. Dan moet je dus niet ook nog eens de straf aan gaan passen die rechtstreeks volgt uit de regels.

Dat staat echter compleet los van bij wie het gebeurt. En als je in dit topic kijkt is dat ook hoe de meesten die erover klagen het zien. Het gaat niet om het persoontje, maar om de willekeur van de FIA. Ik vind het eerlijk gezegd nogal storend dat er door verschillende hier nogal vaak wordt gezegd dat er geredeneerd wordt vanuit VER, terwijl het puur om de FIA gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.

mr.

renegrunn schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:49:
[...]

Gratis tip: als je op iemand reageert (mijzelf in dit geval) gebruik dan even de quote-functie, maakt het geheel net wat leesbaarder (y)

De enige reden waarom ook ik Max dit jaar nog WC zie worden, staat buiten hemzelf en Norris: Ferrari. Als die niet zo goed meededen in de laatste (en waarschijnlijk komende) races, dan was het echt heel lastig geworden. Meer geluk kan Max in deze niet hebben.
Had niet ingespeeld op de snelheid van sommige hier die dan er net nog tussendoor reageren :)
Quoten op een bericht er direct boven is ook weer storend.

Maar als ferrari niet mee deed dan had max weer makkelijker 2de geworden zo is er altijd wel weer wat.

Norris laat zich gewoon nog te makkelijk piepelen en heeft niet de killer instinct van een kampioen zoals Max en hamilton dat wel hebben.

Lief zijn is leuk als je mee wilt doen. Wil je winnen moet je een klootzak kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.

mr.

Treveo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:49:
[...]

Door VER kon hij in Austin en Mexico niet de Ferrari's volgen. Als je puur kijkt naar McLaren pace laatste 20 ronden, denk ik dat hij zeker wel een goede kans had gehad om de beide races te winnen. Uiteraard gaan we dit nooit zeker weten.
Dus conclusie goed gedaan van max en doel bereikt 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:12
G_Dragon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:50:

[Afbeelding]
Weinig geleerd van het dodelijke ongeval met de Italiaanse marshall op Monza in 2000. Blijf altijd achter het hek.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Even een gekke vraag. Vorige week na de race had Perez een gele vlek aan de rechterkant van zijn gezicht net onder zijn mond. Had ie dit keer weer, maar volgens mij na de kwalificatie niet echt. Iemand enig idee wat dat is?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Weinig geleerd van het dodelijke ongeval met de Italiaanse marshall op Monza in 2000. Blijf altijd achter het hek.
Cameraman/vrouw staat volgens mij achter het hek, de camera ervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
siggy schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:14:
Even een gekke vraag. Vorige week na de race had Perez een gele vlek aan de rechterkant van zijn gezicht net onder zijn mond. Had ie dit keer weer, maar volgens mij na de kwalificatie niet echt. Iemand enig idee wat dat is?
Wellicht kleurstof van zijn drinken?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
siggy schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:14:
Wellicht iets te maken met een drink-slangetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Toke_gt schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Cameraman/vrouw staat volgens mij achter het hek, de camera ervoor?
Objects in the viewfinder may appear closer than they are. :+

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord