[F1 2024] Race 20 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 85.389 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-07 18:01
BM schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Wellicht kleurstof van zijn drinken?
Leclerc na z'n race gisteren ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCb6LGkBtIhKdcc-e4FHFcz4haM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AW6vGQvg0YU1sFURtBKMGdTD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:42
Toke_gt schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Cameraman/vrouw staat volgens mij achter het hek, de camera ervoor?
Wat gebeurt er met de cameraman/vrouw als de camera geraakt wordt door een auto of zwaar onderdeel?

Als deze dan alsnog letsel oploopt, lijkt me het niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:38

BM

Moderator Spielerij
Joris748 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Wat gebeurt er met de cameraman/vrouw als de camera geraakt wordt door een auto of zwaar onderdeel?

Ik stond bij de F1 in Zandvoort (als Marshal) op een post waarbij heel bewust de camera wel aan het hek stond, maar de camera operator een paar meter verderop zat en de camera vanaf afstand bediende. Volgens mij is dat niet heel gek om te doen op 'hoge risico' plekken. Geen idee of dit ook zo'n plek is, maar misschien goed idee voor de toekomst :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-07 19:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:32
Joris748 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Even gekeken naar de uitzending, daar zie je dat de cameraman zijn arm bijtijds terugtrekt. Camera is een vaste F1tv-camera, in de herhaling zie je ook de beelden met die camera. Verder wel eens dat het een riskante positie is, maar er staan niets voor niets een hek en een tecpro muurtje.
Die hekken stonden er in 2000 in Monza niet en daardoor kon die marshall geraakt worden door een rondvliegend wiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Toke_gt op 28-10-2024 10:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
In de basis heeft hij gelijk, want coureurs proberen nu gewoon als eerste bij de apex te zijn, ongeacht of ze dan de bocht nog kunnen halen. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Probleem is alleen dat de huidige regels dat wel toestaan. Zijn eigen rijder maakte er vorige week nog gretig gebruik van. Dus zijn betoog zou tot een regelwijziging moeten leiden, maar voor de race van gisteren maakt het niets uit.

Het zal weer eens niet dat het (legale) rijgedrag van VER tot een regelwijziging leidt... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 22:06

JB

Cédric roelt!

mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

Dus conclusie goed gedaan van max en doel bereikt 😉
Reactie van Max zegt vaak veel. Hij vond het “prima” :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
autje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

In de basis heeft hij gelijk, want coureurs proberen nu gewoon als eerste bij de apex te zijn, ongeacht of ze dan de bocht nog kunnen halen. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Probleem is alleen dat de huidige regels dat wel toestaan. Zijn eigen rijder maakte er vorige week nog gretig gebruik van. Dus zijn betoog zou tot een regelwijziging moeten leiden, maar voor de race van gisteren maakt het niets uit.

Het zal weer eens niet dat het (legale) rijgedrag van VER tot een regelwijziging leidt... >:)
Volgens de geruchten duurde de drivers briefing dit weekend sowieso nogal (heel erg) lang, en zou het ook lang over Verstappen vs Norris zijn gegaan. En zou er mogelijk dit seizoen nog een wijziging komen in de "regels" omtrent racen.

In any case... Los van het apex verhaal, als Norris de bocht niet kon halen kon die de bocht niet halen. En dan kun je ook niet spreken over "forcing another driver off the track". Daar is niks mee veranderd.
En dit keer, i.t.t. Austin L1 en L52, blijft Verstappen ook netjes binnen de lijntjes.
Gaat Verstappen echter niks helpen als deze straf wordt teruggedraaid, hij finishte meer dan 10 sec achter beide Mercs meen ik.

En dat is al een extreem grote als. Want Silverstone '21 deden ze dezelfde claim in een RtR. Ze hadden die week zelfs toevallig een filmdag op staan en hebben Albon Hamiltons lijn late rijden. En zijn toen vierkant uitgelachen door de stewards (iets dat de stewards nu ook hadden moeten doen bij McLaren, die met de ruling als nieuw bewijs komen aanzetten. Maar in de plaats lopen ze elkaars kont te likken dat McLaren de boel " in good faith" heeft ingediend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:58:
[...]

Volgens de geruchten duurde de drivers briefing dit weekend sowieso nogal (heel erg) lang, en zou het ook lang over Verstappen vs Norris zijn gegaan. En zou er mogelijk dit seizoen nog een wijziging komen in de "regels" omtrent racen.

In any case... Los van het apex verhaal, als Norris de bocht niet kon halen kon die de bocht niet halen. En dan kun je ook niet spreken over "forcing another driver off the track". Daar is niks mee veranderd.
En dit keer, i.t.t. Austin L1 en L52, blijft Verstappen ook netjes binnen de lijntjes.
Gaat Verstappen echter niks helpen als deze straf wordt teruggedraaid, hij finishte meer dan 10 sec achter beide Mercs meen ik.

En dat is al een extreem grote als. Want Silverstone '21 deden ze dezelfde claim in een RtR. Ze hadden die week zelfs toevallig een filmdag op staan en hebben Albon Hamiltons lijn late rijden. En zijn toen vierkant uitgelachen door de stewards (iets dat de stewards nu ook hadden moeten doen bij McLaren, die met de ruling als nieuw bewijs komen aanzetten. Maar in de plaats lopen ze elkaars kont te likken dat McLaren de boel " in good faith" heeft ingediend).
Ik denk dat de apex hier boven de snelheid gaat waarmee NOR de bocht in komt. NOR zat er naast, en dus heeft hij recht op ruimte. Die ruimte gaf VER niet (dat is in die bocht sowieso al moeilijk), en dus gaat hij op de bon. Of NOR er sowieso af was geschoten is een 'als' situatie die niet meetbaar is.

Ik denk dat het enige controversiële aan deze hele klucht is dat NOR vorige week maar 5 seconden aan zijn broek kreeg vanwege verzachtende omstandigheden, terwijl het er volgens de regels 10 zouden moeten zijn. De straffen voor VER gisteren waren terecht. De actie in bocht 4 was een beetje pech hebben, maar NOR doet daar hetzelfde als VER vorige week. Die reken ik VER dus niet zo zwaar aan. Maar wat hij in bocht 8 deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@autje maar dan zeg je in feite dat er niet meer geremd hoeft te worden. Wie er het hardst langs de apex durft heeft gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:21:
@autje maar dan zeg je in feite dat er niet meer geremd hoeft te worden. Wie er het hardst langs de apex durft heeft gewonnen.
Precies. Dat is rijgedrag wat nu ook is toegestaan, en nu naar boven komt omdat VER het op de spits drijft. Die weet precies waar hij mee bezig is, en heeft vorige week naar de letter van de wet juist gehandeld. Nu gaan ze het ineens allemaal doen (gechargeerd, maar in ieder geval NOR), maar het is natuurlijk niet de bedoeling van het racen. Vandaar dat er ook, m.i. terecht, wordt gepleit voor een regelwijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja Max zoekt gewoon het uiterste op om te winnen, dat is gewoon klasse en soms eens te ver..
Wat jammer is dat de rijders die dat niet kunnen en alleen dus kunnen winnen met een snellere auto dan maar regeltjes gaan verzinnen.. Sowieso een verwijzing naar een Ham-Ver incident in 2021? Dat zegt voor mij al weer genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Blijf het vooral bijzonder vinden hoe de RedBull van de één op de andere dag van '30 seconden los van het hele veld' naar het vierde team gegaan is.

Max en Checo zijn niet opeens slechtere coureurs geworden, beide hebben ze enorme problemen. Max haalt hooguit P3 door tegen of over de rand te gaan, zelfs in de onverslaanbare Mercedes jaren was het verschil niet zo groot.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07 20:42
Ja ik vind het ook erg opmerkelijk dat ze opeens zoek gereden worden.
En dan niet eenmalig een circuit wat hun wellicht niet zo ligt, maar gewoon race na race.
In dat opzicht kan ik wel begrijpen dat Max zo 'gefrustreerd' begint te racen.
Maar Max blijft Max, dus ik zie hem zijn rijstijl niet snel wijzigen. Is alleen elke keer hopen dat ie zichzelf niet uit de race rijdt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-07 23:59
hoevenpe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:30:
Blijf het vooral bijzonder vinden hoe de RedBull van de één op de andere dag van '30 seconden los van het hele veld' naar het vierde team gegaan is.

Max en Checo zijn niet opeens slechtere coureurs geworden, beide hebben ze enorme problemen. Max haalt hooguit P3 door tegen of over de rand te gaan, zelfs in de onverslaanbare Mercedes jaren was het verschil niet zo groot.
Het zelfde geld voor Mclaren (Norris) die op rondelang (tot Verstappens pitstop) er achteraan kan rijden op (1.2-1.4 sec) en blijkbaar daarna nog pace overheeft. Idem voor de harde band na de pitstop. Zoveel pace die Norris nog heeft tov Sainz en Leclerc. Alsof Mclaren andere bandjes van Pirelli krijgt. Ik vind dat ook discutabel. De snelste ronde van Norris was een 1:19.7 in ronde 71 (40 ronde oude hards) terwijl Lawson met nieuwe Softband (in ronde 70) een 1:19:5 rijdt. Dit staat wel haaks op degradatie gedrag van de band waar de andere teams last van hebben. Ook gezien de achterblijvers en race-verloop, zit er bij Mclaren nog veel meer in de band dan bij de andere teams.

En ik vind dat Horner wel een punt maakt in de algehele tendens voor de interpretatie van de regels en uitvoering daar naar (wetende dat hij het gedrag van z'n eigen rijder daarmee ook bekritiseerd). Op COTA kon Verstappen z'n bocht niet halen om maar als eerste bij de apex te zijn, In Mexico "naait" Norris hier Verstappen een straf aan. De expressie op het gezicht van Norris in de cool-down room loog hier niet om. Althans, ik kan de twee met elkaar rijmen.

[ Voor 16% gewijzigd door Thinlanet op 28-10-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Thinlanet schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:44:
Het zelfde geld voor Mclaren (Norris) die op rondelang (tot Verstappens pitstop) er achteraan kan rijden op (1.2-1.4 sec) en blijkbaar daarna nog pace overheeft. Idem voor de harde band na de pitstop. Zoveel pace die Norris nog heeft tov Sainz en Leclerc. Alsof Mclaren andere bandjes van Pirelli krijgt.
McLaren doet zeker iets goed, maar ook Ferrari is opeens veel sneller dan de RedBulls. Zelfs Mercedes was voor Max onbereikbaar.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hoevenpe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:51:
[...]

McLaren doet zeker iets goed, maar ook Ferrari is opeens veel sneller dan de RedBulls. Zelfs Mercedes was voor Max onbereikbaar.
Flexibele voorvleugel (Miami)
Flexibele voorvleugel (Canada)
Flexibele voorvleugel (Singapore)

Puur toeval dat al die teams zoveel beter werden zodra ze dit introduceerde. O-)
Het effect lijkt echt enorm te zijn omdat het de balans en afstelling van de auto zoveel zou verbeteren in alle bochten. Ferrari heeft nu ook een enorme sprong gemaakt op een goede basis. Ferrari had namelijk hun eigen problemen die ze nu ook hebben opgelost. Daarboven die vleugel en toen gingen ze lopen.

Eigenlijk ook wel pijnlijk voor Ferrari, want die hadden dit jaar zowel het WDC als WCC kunnen pakken. WDC voor Leclerc is denk ik te ver. Maar voor het WCC doen ze zeker nog mee.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:35
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar had dit nog niet voorbij zien komen:

ik had het idee dat Max na bocht 4 dacht: "Hij heeft me ingehaald buiten de baan".
Of dat inderdaad gebeurde laat ik in het midden, maar ik kan me voorstellen dat Max dat dacht.

Vervolgens leek het voor bocht 8 alsof Lando de positie terug wilde geven. Hij reed in ieder geval vreemd op die bocht af (?) Max dacht (helemaal na vorige race) dat Lando de positie terug wilde geven...
Maar dat bleek toch niet het geval & Max kon eigelijk niet meer terug... Gaf nog maar wat extra gas...

Zoals ik het zag gebeuren was dat de reden dat bocht 8 tussen Lando en Max zo vreemd verliep.

(dit is niet een poging iets recht te praten trouwens)

[ Voor 4% gewijzigd door RoelandD op 28-10-2024 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als ik dit verhaal zo lees (met rant van Brundle richting Verstappen), vraag ik mij toch af waarom hij een steward kan zijn. Hij is compleet biased en kan toch geen afgewogen besluit nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:17
Mooi verhaal vooral. Ben het niet met Horner eens hier.
Leuk dat zijn Fastest Lap 15km/u langzamer was. Maar dan pak je die bocht ook heel anders dan wanneer je wil inhalen. Dan leg je de prio op zo'n goed mogelijke exit, niet op voor een tegenstander komen.

Daarnaast als je de beelden op 0.25x bekijkt op youtube vanaf Lando's onboard, lijkt het er toch echt op dat die met in ieder geval zijn voorwiel binnen de lijntjes was gebleven. Echter wordt die aangetikt door Max waardoor die dat niet red.

Meer "forcing off the track" dan dit wordt het volgens mij niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Woudloper schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:12:
Als ik dit verhaal zo lees (met rant van Brundle richting Verstappen), vraag ik mij toch af waarom hij een steward kan zijn. Hij is compleet biased en kan toch geen afgewogen besluit nemen.
Brundle is geen steward hoor :+ enkel verslaggever.

Of is Olav ook steward? :D

Bij Herbert kan je wel vraagtekens zetten overigens. Zeker na de straf voor Alonso voor het vermeent te vroeg remmen op Russel, kwam deze video veelvuldig voorbij :+

[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 28-10-2024 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vond Brundle en Crotfy (keek gisteren Sky) niet heel erg bijzonder reageren. Ja ze vonden het niet netjes wat Verstappen deed (z'n 2e offense), maar daar bleef het eigenlijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-07 15:58
Maar waarom heeft RBR nog steeds niet de flexwings? Is het geld op? Problemen met het produceren daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 09:32
Treveo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:22:
Maar waarom heeft RBR nog steeds niet de flexwings? Is het geld op? Problemen met het produceren daarmee?
waarschijnlijk een geld ding, Perez has voor deze race al 4.5 mil aan schade gereden. Dus ik weet niet waar de teller nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:15:
[...]

Leuk dat zijn Fastest Lap 15km/u langzamer was. Maar dan pak je die bocht ook heel anders dan wanneer je wil inhalen. Dan leg je de prio op zo'n goed mogelijke exit, niet op voor een tegenstander komen.

Daarnaast als je de beelden op 0.25x bekijkt op youtube vanaf Lando's onboard, lijkt het er toch echt op dat die met in ieder geval zijn voorwiel binnen de lijntjes was gebleven. Echter wordt die aangetikt door Max waardoor die dat niet red.

[YouTube: HUGE Penalty For Max Verstappen After Battling With Lando Norris | 2024 Mexico City Grand Prix]
Dat is helemaal niet wat er staat. Dit is wat er staat, en deze data liegt niet.

‘’Hij gaat 15 km/h sneller en remt later dan tijdens zijn snelste ronde. Hij had die bocht niet gehaald, hij zou ook buiten de baan zijn gekomen. Hij had ook nog eens 80 kilogram meer brandstof dan tijdens zijn snelste ronde.’’

Norris had de bocht nooit gehaald, dus eraf drukken klopt niet. Hier is net zo goed misbruik gemaakt van de regels. En waar Norris niet dubbel gestraft wordt vorige week en maar 5 sec kreeg, is dat bij Verstappen meteen 10, en nog eens 10 voor een actie die niet fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:17:
[...]

Brundle is geen steward hoor :+ enkel verslaggever.

Of is Olav ook steward? :D

Bij Herbert kan je wel vraagtekens zetten overigens. Zeker na de straf voor Alonso voor het vermeent te vroeg remmen op Russel, kwam deze video veelvuldig voorbij :+
[YouTube: Alonso answers to Herbert at live Bahrain GP 2016 Spanish subtitles]
Is Herbert uberhaupt nog werkzaam voor Sky?

Ik vind dat maar raar in ieder geval. Hij heeft vele coureurs lopen te becommentarieeren en iedereen weet wat hij van coureurs vindt en welke/dat er eventuele incidentjes zijn geweest (zoals dit met Alonso dus). En nu moet hij als driver steward er een oordeel over vellen. Daarmee ga je IMO al tegen elke vorm van (de schijn van) neutraliteit in. En elke keer dat hij een coureur een straf geeft waar die zich eerder kritisch over heeft uitgelaten krijg je weer "het is een straf omdat het die coureur is want...". En omgekeerd dat als een coureur waar hij altijd lovend over was geen straf krijgt.
En mogelijk dat dat ook de enorme swing tussen vorige week en deze week verklaard, andere stewards (met nu Herbert erbij).

En dat de stewards ook niet 100% neutraal zijn etc houd je toch altijd. Maar Herbert heeft gewerkt voor (/werkt nog?) voor een TV zender met miljoenen kijkers wereldwijd.

Edit:
Overigens zou Herbert w.b.t. dan wel steward mogen zijn. Maar dan wel na het opzeggen van zijn baan bij Sky en "wachten" totdat 90% van het veld vervangen is (wat dus tegen de 10 jaar zal lopen).

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 28-10-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

[YouTube: HUGE Penalty For Max Verstappen After Battling With Lando Norris | 2024 Mexico City Grand Prix]
Even niet kijkend naar de incidenten van gisteren. Ik vind dat Horner het wel bij het rechte eind heeft, als ht over de regels gaat. Het gaat er niet om wie als eerste met zijn neus voorbij de apex komt. Het gaat erom dat degene die aan de binnenkant zit prioriteit heeft. Zodra je hem er bij een uitremactie aan de binnenkant naast zet, controleer je de bocht. De ander heeft zich dan er naar te schikken:
  1. Rem door, verkloot je bocht en je exit
  2. Schiet door, eindig in het grind of krijg een straf voor "leaving track and gaining advantage"
  3. Rij op elkaar in en krijg een straf voor "causing a collision"
Het is dan aan degene die de uitremactie inzet, om:
  1. De auto er ver genoeg naast te zetten (hoe ver? bij insturen voorwielen ter hoogte van hoofd?)
  2. De bocht te halen
  3. De ander niet in gevaar te brengen (bv opzettelijk van de baan duwen)
De regel "eerste bij de apex" is niet meer houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 28-07 12:05
Hmm ik zie Max nogsteeds 4x kampioen worden, zelfs als Max 1 race niet kan uitrijden, heeft hij genoeg punten over om dat te compenseren. Norris wint geen wedstrijden, dus loopt niet mega in.

Hoop wel dat Max ook inziet dat wat hij hier heeft gedaan niet kan, ook niet als hij nogmaals kampioen wilt worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Verstappen rijdt een totaal andere lijn dan Sainz, die toevallig ;) geen ruimte laat voor Norris.

En hoe kan Norris aangetikt worden door Verstappen? Norris zou die bocht nooit halen, dan zou je verwachten dat Norris gewoon de track zou verlaten en Verstappen nergens last van had....
Als Verstappen netjes de lijn van Sainz had gevolgd hadden we denk ik een van de mooiste momenten van het seizoen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Dat is helemaal niet wat er staat. Dit is wat er staat, en deze data liegt niet.

‘’Hij gaat 15 km/h sneller en remt later dan tijdens zijn snelste ronde. Hij had die bocht niet gehaald, hij zou ook buiten de baan zijn gekomen. Hij had ook nog eens 80 kilogram meer brandstof dan tijdens zijn snelste ronde.’’

Norris had de bocht nooit gehaald, dus eraf drukken klopt niet. Hier is net zo goed misbruik gemaakt van de regels. En waar Norris niet dubbel gestraft wordt vorige week en maar 5 sec kreeg, is dat bij Verstappen meteen 10, en nog eens 10 voor een actie die niet fout was.
Kijk de beelden dan 8)7 Daar kan je zien dat die de bocht wel had gehaald... want 1 band op of binnen de witte lijn is "on track". je ziet dat hij daar naartoe gaat, maar dat hij er letterlijk af getikt word.....

Bocht 4 had die prima gehaald.
Joris748 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:39:
[...]

Even niet kijkend naar de incidenten van gisteren. Ik vind dat Horner het wel bij het rechte eind heeft, als ht over de regels gaat. Het gaat er niet om wie als eerste met zijn neus voorbij de apex komt. Het gaat erom dat degene die aan de binnenkant zit prioriteit heeft. Zodra je hem er bij een uitremactie aan de binnenkant naast zet, controleer je de bocht. De ander heeft zich dan er naar te schikken:
  1. Rem door, verkloot je bocht en je exit
  2. Schiet door, eindig in het grind of krijg een straf voor "leaving track and gaining advantage"
  3. Rij op elkaar in en krijg een straf voor "causing a collision"
Het is dan aan degene die de uitremactie inzet, om:
  1. De auto er ver genoeg naast te zetten (hoe ver? bij insturen voorwielen ter hoogte van hoofd?)
  2. De bocht te halen
  3. De ander niet in gevaar te brengen (bv opzettelijk van de baan duwen)
De regel "eerste bij de apex" is niet meer houdbaar.
Dat de regel niet houdbaar is zou best kunnen. Vreemd genoeg heeft deze regel heel lang prima gewerkt. Het is al jaren zo. En er kan prima mee geraced worden.

Het alternatief is dat je dus, a la Alonso "You always need to leave the space". Maar daarmee maak je het inhalen weer heel makkelijk. Een verdediging zoals Max tegen Norris vorige week (wat gewoon rondenlang een zeer uitgekiende verdediging was. Exact de auto daar zetten waar die moest, van het gas af tegen de switchback. Gewoon genieten. En de enige manier waarop een wat langzamere auto uberhaupt kan verdedigen.

Als Max dan maar altijd ruimte moet laten, is het inhalen wel erg makkelijk voor de achterligger. Dan is track position opeens een stuk minder belangrijk en krijg je veel minder verschillende strategien. Want dan is laptime opeens belangrijker dan wheel to wheel racing.

Dus een echt goede oplossing heb ik ook niet. Op zich heb ik weinig tegen de huidige manier want die gaat al tijden prima. Zeker als ze consistent zijn met de straffen. Het probleem nu is vooral dat Max op deze manier dus Lando kan blokkeren in ruil voor een 10s penalty. En daarna tot de pitstop lekker vervelend kan zijn.

Dus misschien moet de straf anders. Een drivethrough was voor bocht 8 misschien meer op de plaats geweest (of voor het hele incident, zowel bocht 4 als 8 samen) omdat je dan binnen 3 rondes naar binnen moet en Max niet Norris eeuwig kan ophouden.

Maarja, hoe maak je dat weer consistent he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-07 23:59
TheGhostInc schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

Verstappen rijdt een totaal andere lijn dan Sainz, die toevallig ;) geen ruimte laat voor Norris.

En hoe kan Norris aangetikt worden door Verstappen? Norris zou die bocht nooit halen, dan zou je verwachten dat Norris gewoon de track zou verlaten en Verstappen nergens last van had....
Als Verstappen netjes de lijn van Sainz had gevolgd hadden we denk ik een van de mooiste momenten van het seizoen gekregen.
Dan had Norris hem wel aan de binnenkant gepeerd, gezien hij met DRS veel sneller aan kwam zetten. Ongetwijfeld had hij dan (ook) niet de bocht gehaald en had hij Verstappen het gras op gedruk (zie voorbeeld van Perez en Lawson)t. Eigenlijk enkel bij Mercedes later in de race ging het "volgens het boekje".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
TheGhostInc schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

We hebben het hier over bocht 4 toch? Niet bocht 8?

En je ziet dat Max, Norris aantikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt64-eVlKAWCA-dMK4437vC3ML8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xTP81EsHL3ijf1z3gPYwUyj1.png?f=fotoalbum_large

Uit het stukje:
Horner argued that at such a speed, Norris had little chance of staying within track limits, despite onboard footage appearing to show the McLaren on the right trajectory up until its contact with the Red Bull.
Horner zegt dat die het niet had gehaald, maar de beelden laten het toch echt lijken alsof Lando gewoon on-track was gebleven. Ik denk dat je iets teveel vertrouwen hebt in de PR-hypeman van Max Verstappen in deze....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De snelste pitsstops van dit weekend zijn inmiddels bekend gemaakt! :)
Mclaren heeft bij Piastri wel een snelle pitsstop voor elkaar gekregen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tydhOWpiEQtszkg9tq1UpjHoOOM=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/T0DmqXUEgadB5U4DvvtoNtlr.webp?f=fotoalbum_large

Ook de totaal punten per team na 20 rondes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8i3ceXa6VrtAxPaEfwD1gJaIdvA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MGwIpyYad8GhdZyhfni3a3ZF.webp?f=fotoalbum_large

Nog meer beelden van hoe dicht Yuki Tsunoda bij de camera langskwam!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLpd4E4EgTxClB5XSNwMPVZTj1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MqSz9ARYtyfuUCweZscyQJc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 28-10-2024 13:10 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

Kijk de beelden dan 8)7 Daar kan je zien dat die de bocht wel had gehaald... want 1 band op of binnen de witte lijn is "on track". je ziet dat hij daar naartoe gaat, maar dat hij er letterlijk af getikt word.....

[...]

Dat de regel niet houdbaar is zou best kunnen. Vreemd genoeg heeft deze regel heel lang prima gewerkt. Het is al jaren zo. En er kan prima mee geraced worden.

Het alternatief is dat je dus, a la Alonso "You always need to leave the space". Maar daarmee maak je het inhalen weer heel makkelijk. Een verdediging zoals Max tegen Norris vorige week (wat gewoon rondenlang een zeer uitgekiende verdediging was. Exact de auto daar zetten waar die moest, van het gas af tegen de switchback. Gewoon genieten. En de enige manier waarop een wat langzamere auto uberhaupt kan verdedigen.

Als Max dan maar altijd ruimte moet laten, is het inhalen wel erg makkelijk voor de achterligger. Dan is track position opeens een stuk minder belangrijk en krijg je veel minder verschillende strategien. Want dan is laptime opeens belangrijker dan wheel to wheel racing.

Dus een echt goede oplossing heb ik ook niet. Op zich heb ik weinig tegen de huidige manier want die gaat al tijden prima. Zeker als ze consistent zijn met de straffen. Het probleem nu is vooral dat Max op deze manier dus Lando kan blokkeren in ruil voor een 10s penalty. En daarna tot de pitstop lekker vervelend kan zijn.

Dus misschien moet de straf anders. Een drivethrough was voor bocht 8 misschien meer op de plaats geweest (of voor het hele incident, zowel bocht 4 als 8 samen) omdat je dan binnen 3 rondes naar binnen moet en Max niet Norris eeuwig kan ophouden.

Maarja, hoe maak je dat weer consistent he O-)
Het alternatief is hoe dat "You always need to leave the space" geïntepreteerd wordt. Waar moet die ruimte gelaten worden? Ruimte is ook de tegenstander de ruimte te geven om door te remmen (en daarmee zijn bocht en exit op te offeren). Zolang je hem maar niet ramt of op een gevaarlijke manier het decor in stuurt.

En bij verdedigen gaat het erom dat je dat doet, zonder je eigen bocht en exit teveel op te offeren. Dan zul je zien dat er in de eerste bocht een actie ingezet wordt, die bij een volgende bocht wordt afgemaakt. Doordat de meest geslepen coureur met een hogere snelheid uit de eerste bocht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
G_Dragon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:08:
*knip*

[Afbeelding]
:o

Die cameraman had daar dus nooit mogen staan, dat een op afstand bediende camera moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik snap niet dat sommigen zoveel waarde hechten aan wat Horner (of elke andere team principal) te zeggen heeft. Deze mensen zijn typische onbetrouwbare vertellers, die alleen maar dingen zeggen om het verhaal in hun voordeel te laten werken. Je hebt vrijwel niets aan hun woorden, dus je kan ze beter gewoon negeren.

Aan de coureurs heb je ongeveer net zo weinig, want daaruit krijg je altijd een ingeblikt PR antwoord.

En journalisten, die doen alles voor de clicks, dus die schrijven vooral schokkende/breaking/bombshell artikelen. Of ze stellen hun vraag zo om een bepaald antwoord te krijgen.

Gewoon kijken wat er op de baan gebeurt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:53
Ik vond het ook maar ruk dat er voor de 2e DRS zone hetzelfde detectiepunt wordt gebruikt als voor de 1e DRS zone.
Dit heeft een aantal mogelijke mooie acties om zeep geholpen.

Auto 1 wordt door auto 2 ingehaald m.b.v. DRS.

Normaal kun je dan als achterligger proberen je positie terug te krijgen met een slipstream of in de volgende DRS zone als ze vlak na elkaar komen, maar hier krijgt de auto voorop nóg een keer DRS waardoor die meteen 1sec. weg kan rijden.

dan zou ik nog een detectiepunt plaatsen na bocht 3 of de 2e zone helemaal weglaten.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:20
Maar euhm, ik las hier iets over dat VER komend weekend een nieuwe motor nodig heeft en dus moet (?) wisselen incl. gridstraf. Maar heeft NOR dat niet (nog) een keer nodig? Of is die auto inmiddels zo belachelijk goed dat ook de motoren 'gespaard' kunnen worden? :?

Oh en echt bi-zar die ommeslag van RBR t.o.v. MCL/FER, kan er eigenlijk nog steeds niet bij hoe zoiets, in zo'n korte tijd, heeft kunnen gebeuren 8)7.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroenvde89 op 28-10-2024 13:32 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-07 18:48
Jeroenvde89 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:31:
Maar euhm, ik las hier iets over dat VER komend weekend een nieuwe motor nodig heeft en dus moet (?) wisselen incl. gridstraf. Maar heeft NOR dat niet (nog) een keer nodig? Of is die auto inmiddels zo belachelijk goed dat ook de motoren 'gespaard' kunnen worden? :?

Oh en echt bi-zar die ommeslag van RBR t.o.v. MCL/FER, kan er eigenlijk nog steeds niet bij hoe zoiets, in zo'n korte tijd, heeft kunnen gebeuren 8)7.
Merc vs Honda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Red Bull heeft dit jaar in China ook al een 1,90s pitstop gedaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Joris748 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Die cameraman had daar dus nooit mogen staan, dat een op afstand bediende camera moeten zijn.
Ik zou niet weten waarom hij daar niet had mogen staan. Normaal gebeurt daar nooit iets. Dat het nu een keer gebeurt is dan jammer. Bovendien een op afstand bediende camera op die plek kan nooit de beelden maken die die cameraman kan maken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MaD_co schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:19:
Ik vond het ook maar ruk dat er voor de 2e DRS zone hetzelfde detectiepunt wordt gebruikt als voor de 1e DRS zone.
Dit heeft een aantal mogelijke mooie acties om zeep geholpen.

Auto 1 wordt door auto 2 ingehaald m.b.v. DRS.

Normaal kun je dan als achterligger proberen je positie terug te krijgen met een slipstream of in de volgende DRS zone als ze vlak na elkaar komen, maar hier krijgt de auto voorop nóg een keer DRS waardoor die meteen 1sec. weg kan rijden.

dan zou ik nog een detectiepunt plaatsen na bocht 3 of de 2e zone helemaal weglaten.
Jup, Sainz bv kreeg nu nog eens DRS terwijl die Verstappen al makkelijk voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:46
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

We hebben het hier over bocht 4 toch? Niet bocht 8?

En je ziet dat Max, Norris aantikt:
[Afbeelding]

Uit het stukje:

[...]

Horner zegt dat die het niet had gehaald, maar de beelden laten het toch echt lijken alsof Lando gewoon on-track was gebleven. Ik denk dat je iets teveel vertrouwen hebt in de PR-hypeman van Max Verstappen in deze....
Het maakt ook niet zoveel uit of Norris wel of niet de bocht kon halen, want door Verstappen kunnen we dit nu niet weten. Verstappen had beter net iets meer ruimte kunnen laten aan de buitenkant, dan was Norris van de baan gereden en had hij de plek terug moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Uiteindelijk geldt dat natuurlijk voor elke camera positie behalve die op een kraan of de heli-camera. De camera's staan altijd op de muur langs het circuit en er kan altijd een (freak) accident gebeuren exact op die plek. Nu zullen er vast remote operated zijn (die in Brazilië in de Senna-esses waar Alonso paar jaar geleden zat :+), maar voor elke camera wordt dat kostbaar en gaat mogelijk ook ten koste van de "kwaliteit". Als in: een cameraman kan met armen sneller en preciezer draaien dan aan een joystick, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
sjaool schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:34:
[...]

Ik zou niet weten waarom hij daar niet had mogen staan. Normaal gebeurt daar nooit iets. Dat het nu een keer gebeurt is dan jammer. Bovendien een op afstand bediende camera op die plek kan nooit de beelden maken die die cameraman kan maken.
Omdat hij blijvend of fataal letsel had op kunnen lopen. Dat het daar nog niet gebeurt is, wil niet zeggen dat er geen redelijke kans is. Ieder jaar gebeuren er wel crashes, zeker in de chaos na de start, waarbij een auto in het verlengde van een recht stuk vliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 17:31

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

autje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:22:
Overigens weer een race die bewijst dat onder druk niet alleen alles vloeibaar wordt, maar ook dat LEC dan bezwijkt. Die zal nooit WDC worden. Knap dat hij hem uit de muur houdt, maar hij blijft dit soort foutjes maken.
Hangt er toch meer vanaf of hij ooit nog eens in een dominante auto komt te zitten. Dan kan hij zich vast wel een paar foutjes permitteren. Het is niet dat wereldkampioenen altijd maar perfecte races rijden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Jeroenvde89 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:31:

zo'n korte tijd? Sind Miami (race 5?) heeft RBR al niet meer de snelste auto. En na elke voorvleugel-update van de concurrent (eerst McLaren, toen Merc, toen Fer) zijn die er (voor)bij.

Max heeft een aantal fantastische overwinningen gepakt waar die eigenlijk, gezien de auto, geen recht op had O-) Maar dat RBR al een tijdje moeite heeft... das niet van de laatste paar races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Requiem19 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Het maakt ook niet zoveel uit of Norris wel of niet de bocht kon halen, want door Verstappen kunnen we dit nu niet weten. Verstappen had beter net iets meer ruimte kunnen laten aan de buitenkant, dan was Norris van de baan gereden en had hij de plek terug moeten geven.
Dat ook ja... Net zoals we in Texas ook niet konden weten of Norris de baan af geforceerd werd, want hij gaf vol gas buitenom. Dat was niet slim, max die geen ruimte laat in mexico is niet slim. Want nu weet je het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:20
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

zo'n korte tijd? Sind Miami (race 5?) heeft RBR al niet meer de snelste auto. En na elke voorvleugel-update van de concurrent (eerst McLaren, toen Merc, toen Fer) zijn die er (voor)bij.

Max heeft een aantal fantastische overwinningen gepakt waar die eigenlijk, gezien de auto, geen recht op had O-) Maar dat RBR al een tijdje moeite heeft... das niet van de laatste paar races.
Tja, nu je het zo zegt, eens hoor.

"Zo'n korte tijd" bedoelde ik relatief, en met het oog op het feit dat normaal gesproken andere teams veel meer tijd nodig hebben (soms zelfs meerdere jaren).

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Red Bull heeft dit jaar in China ook al een 1,90s pitstop gedaan ;)
Dat klopt!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

En waar Norris niet dubbel gestraft wordt vorige week en maar 5 sec kreeg, is dat bij Verstappen meteen 10, en nog eens 10 voor een actie die niet fout was.
In Nederland is het gewoon dat de zittende premier de zgn "premiersbonus" krijgt bij verkiezingen

Nu heeft men bedacht dat er wellicht zoiets moet komen als een "verstappenbonus". Dan krijg je gewoon wat sec extra aan je broek dan normaliter het geval zou zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:34
YakuzA schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:10:
[...]

Ondanks 20 seconden tijdstraf voor Max vanwege botsauto spelen, loopt Lando niet de benodigde 12 punten per race in.
Ik denk dat Max dankzij Ferrari de WDC nog wel gaat claimen.

Hoop dat hij iets leert van die T8 situatie iig, want die 'inhaalactie' leek echt nergens op en was gewoon een frusti reactie op de eerdere situatie. (laten piepelen door Sainz in T1 en daarna laten piepelen door Lando in T4)
Misschien dat Ferrari helpt. We gaan het zien.

Kwalificatie gaat nog wel, maar de race is een totaal ander verhaal. Dan gaat het ineens minder, terwijl dat voorheen juist het sterke punt was van de Red Bull. Tenminste voor Max, maar dat sterke punt is er niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door desalniettemin op 28-10-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Conor somt het redelijk op:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

G_Dragon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:50:
Was er al gepost over hoeveel geluk de cameraman heeft gehad tijdens de crash van Yuki Tsunoda? Ik zie net een foto voorbij komen op Reddit, maar mijn god wat was dat close! :F

[Afbeelding]
de beelden van die camera zaten ook in de uitzending dacht ik :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:+ verstappen had de slowest pistop natuurlijk, met 24+ seconden

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Overigens ook best wel knap van RBR dat er in die 20 seconden tijdstraf niemand van het team de auto heeft aangeraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Volgens de stewards liet Lawson voldoende ruimte aan Colapinto om op de baan te blijven :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/devus56w8ixd1.png

En sure, er hoeft maar een deel van één band de lijn te raken, maar uhm? Heel veel ruimte is er toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Holk schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:15:
Overigens ook best wel knap van RBR dat er in die 20 seconden tijdstraf niemand van het team de auto heeft aangeraakt.
Ja, voordat je het weet zit iemand per ongeluk met een hand aan de voorvleugel :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:15:
[...]

:+ verstappen had de slowest pistop natuurlijk, met 24+ seconden
Nog steeds ruim 3600 keer zo snel als Bottas in Monaco (en sneller dan pitstops van Sauber aan het begin van het seizoen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Daar is toch een heel simpele oplossing voor: zo'n coureur "netjes" voorlaten, dan vliegt hij van de baan en is het "leaving the track and gaining an advantage". Dat vereist slechts een minimale regelwijziging, waarin je zegt dat je de bocht waarin je de aanval plaatst, inclusief een direct opvolgende bocht(-encombinatie) binnen de baan moet blijven om het een legale inhaalactie te maken.

Nog mooier: overal grind of gras langs de baan, in bakken ingegraven langs de kerbstones. Geen coureur die dan meer zo'n actie probeert. Op Zandvoort hadden we deze problemen toch niet? Op Monaco ook nooit. Alleen bij banen met asfalt langs de baan, blijft het lastig voor coureurs om op de baan te blijven.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat je iets teveel vertrouwen hebt in de PR-hypeman van Max Verstappen in deze....
Ik was waarschijnlijk wat onduidelijk. Ben het juist met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Grrrrrene schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Daar is toch een heel simpele oplossing voor: zo'n coureur "netjes" voorlaten, dan vliegt hij van de baan en is het "leaving the track and gaining an advantage". Dat vereist slechts een minimale regelwijziging, waarin je zegt dat je de bocht waarin je de aanval plaatst, inclusief een direct opvolgende bocht(-encombinatie) binnen de baan moet blijven om het een legale inhaalactie te maken.
Vanaf hoeveel meter tussen de Apex'en defnieer je een bochten 'combinatie'? ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Als je een links/rechts combinatie hebt zonder echt recht stuk ertussen. Daar valt vast een maat aan te hangen als "50m" ofzo. Of dat voorafgaand aan een weekend de FIA bepaalt wat bochtencombinaties zijn. Maar je snapt waarom die clausule erin moet? Dan kun je bocht 1 veel te hard ingaan en bocht 2 volledig missen, maar je hebt bocht 1 wel gehaald, dus het is OK.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Niet veel, want de eerste chicane in Monza werd in '21 ook beoordeeld als 2 losse bochten toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:18

zerocool82

Ignorance causes chaos

zerocool82 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:51:
[...]

De eerste actie was wat mij betreft geen straf; ik zie trouwens niet vaak dat binnen hetzelfde gevecht 2 x een straf wordt gegeven (waar toch vaak over en weer wat ellebogenwerk aanwezig is). Ken jij wel veel voorbeelden?
@Waah Ben je er inmiddels al uit of ken je geen voorbeelden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Zit nu de race te kijken en ik ga me echt even beraden of dit het laatste seizoen ooit wordt...

Als Norris niet exact dezelfde actie waar hij vorige week een penalty voor kreeg had uitgevoerd had hij nooit voor max gezeten en had al het volgende nooit gebeurd. Maar de biased FIA negeert dat compleet en manipuleert actief het kampioenschap voor de zoveelste keer. Als je kijkt hoeveel regels er al verandert of slecht gehandhaafd zijn om max te stagneren dan kan je dit gewoon geen serieuze sport meer noemen.

Misschien moeten we gewoon een 5 sec straf hangen aan IEDERE leaving the track and gaining an advantage. Dan gebeurt dit nooit meer. Norris maakt steeds dezelfde rookt fout en probeert het aan de buitenkant waar geen ruimte is...

[ Voor 18% gewijzigd door computerjunky op 28-10-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

[...]
Dan moet ik iemand gaan geloven die op YouTube kijkt, of Horner met data van de auto van Norris (!). Ik denk dat ik weet wie ik geloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07 21:55
computerjunky schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:14:
Zit nu de race te kijken en ik ga me echt even beraden of dit het laatste seizoen ooit wordt...

Als Norris niet exact dezelfde actie waar hij vorige week een penalty voor kreeg had uitgevoerd had hij nooit voor max gezeten en had l het volgende nooit gebeurd maar de biased FIA negeert dat compleet en manipuleert actief het kampioenschap voor de zoveelste keer. Als je kijkt hoeveel regels er al verandert of slecht gehandhaafd zijn om max te stagneren dan kan je dit gewoon geen serieuze sport meer noemen.

Misschien moeten we gewoon een 5 sec straf hangen aan IEDERE leaving the track and gaining an advantage. Dan gebeurt dit nooit meer. Norris maakt steeds dezelfde rookt fout en probeert het aan de buitenkant waar geen ruimte is...
Het grote verschil met vorige week is dat deze keer Norris 'ahead at the apex' was en daarom recht had op wat ruimte aan de buitenkant.

Het andere verschil is dat Verstappen er inmiddels een beetje z'n handelsmerk van maakt om mensen aan de buitenkant van de baan af te drukken en dat is voor ons kijkers niet leuk om naar te kijken, geen hard/clean/fair racing. Dus ik snap wel dat ze nu zeggen de maat is vol, in de laatste vier races moeten jullie elkaar wat meer ruimte op de baan geven.

Heeft wat mij betreft niks te maken met inconsistent handhaven van de regels maar alles met aanpassen aan de omstandigheden als je ziet dat iemand misbruik maakt van hoe de regels zijn geformuleerd.
Vorige week zat Max nog net aan de goede kans van de grens in het grijze gebied, deze week zit ie daar overheen. En het kan best dat de grens tijdens het seizoen een stukje opschuift als je ziet dat er anders iets mis gaat. Racen is zo dynamisch dat elk incident weer anders is en anders bestraft kan worden, het is naar mijn mening juist goed dat ze de omstandigheden daarin meenemen want zo zwart/wit dat elk incident exact hetzelfde beoordeeld kan worden is het nou eenmaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Sebastiaannn schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Het grote verschil met vorige week is dat deze keer Norris 'ahead at the apex' was en daarom recht had op wat ruimte aan de buitenkant.

Het andere verschil is dat Verstappen er inmiddels een beetje z'n handelsmerk van maakt om mensen aan de buitenkant van de baan af te drukken en dat is voor ons kijkers niet leuk om naar te kijken, geen hard/clean/fair racing. Dus ik snap wel dat ze nu zeggen de maat is vol, in de laatste vier races moeten jullie elkaar wat meer ruimte op de baan geven.

Heeft wat mij betreft niks te maken met inconsistent handhaven van de regels maar alles met aanpassen aan de omstandigheden als je ziet dat iemand misbruik maakt van hoe de regels zijn geformuleerd.
Vorige week zat Max nog net aan de goede kans van de grens in het grijze gebied, deze week zit ie daar overheen. En het kan best dat de grens tijdens het seizoen een stukje opschuift als je ziet dat er anders iets mis gaat. Racen is zo dynamisch dat elk incident weer anders is en anders bestraft kan worden, het is naar mijn mening juist goed dat ze de omstandigheden daarin meenemen want zo zwart/wit dat elk incident exact hetzelfde beoordeeld kan worden is het nou eenmaal niet.
Dat is waar Horner op reageerde, het wie als eerste bij de apex is door veel te hard te komen aanrijden, eerder bij de apex zijn maar de bocht niet kunnen nemen zoals het hoort, tegenover wie de intentie heeft de bocht ook te kunnen nemen door de juiste lijn te rijden met de juiste snelheid. Te laat remmen zoals Norris blijkbaar deed, gezien de data van zijn auto.

https://www.gpblog.com/nl...appen-onschuldig-was.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hamilton deed natuurlijk nooooit zijn auto naar buiten toe laten lopen om de rijder aan de buitenkant van de baan te drijven. Echt nooit.
En zijn echt bekende handelsmerk is natuurlijk een tik op het achterwiel.
Als de "regels" niet goed zijn moeten die worden aangepast. En daar is afgelopen drivers briefing al uitgebreid over gesproken (naar het schijnt). En Russell heeft zelfs gezegd dat er 19 van de 20 coureurs voor het aanpassen van die regels waren. Echter is er niks gecommuniceerd over dat die "regels" zijn aangepast. Enige communicatie in de media is dat er mogelijk dit seizoen nog veranderingen komen (en dus niet zijn).
En het kan best dat de grens tijdens het seizoen een stukje opschuift als je ziet dat er anders iets mis gaat.
Zie hierboven. Er is, voor zover bekend, nog 0,0 veranderd.
Racen is zo dynamisch dat elk incident weer anders is en anders bestraft kan worden, het is naar mijn mening juist goed dat ze de omstandigheden daarin meenemen want zo zwart/wit dat elk incident exact hetzelfde beoordeeld kan worden is het nou eenmaal niet.
Het is voornamelijk dynamisch in dat er elke week andere stewards zitten. En de stewards weten altijd wel een mooi verhaal te maken waarbij hun beoogde straft "past". Als ze vorige week Norris 10 sec + de vierde TL gegeven hadden had dat ook prima gekund volgens de regels en had McLaren & Norris ook niks te klagen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:58
Vorige week gingen ze beide van de baan en kreeg norris een straf. Gister ging alleen norris van de baan en krijgt Max een straf. Dat deel snap ik nog niet helemaal. In t4 blijft Max op de baan. Volgens mij moet hij zelfs uitwijken voor Sainz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Dat is waar Horner op reageerde, het wie als eerste bij de apex is door veel te hard te komen aanrijden, eerder bij de apex zijn maar de bocht niet kunnen nemen zoals het hoort, tegenover wie de intentie heeft de bocht ook te kunnen nemen door de juiste lijn te rijden met de juiste snelheid.
Net zoals Verstappen in Austin beide keren binnen de lijnen bleef, not ;). Zowel L1T1 als L52T12 ging Verstappen zelf ook buiten de baan. Dan kan de intentie er wel zijn om binnen de baan te blijven, maar dat deed die niet. En we weten allemaal dat de intentie was om Norris "van de baan te rijden" ;) Als de stewards hadden gewild hadden ze in Austin Verstappen dus ook al 2x 10s kunnen geven. Oftewel: de regels worden niet dynamisch geïnterpreteerd, er wordt gewoon maar wat gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:44
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:17:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Klinkt als een uitstekende reden voor een right to review :p
Wat wou die bewijzen dan met z’n lijntjes?

Dat Lando hard ging met een slipstream en Drs?

Kijk hem zitten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Holk schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:15:
Alleen Max raakt de wagen aan (en krijgt meteen een fikse boete). :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Net zoals Verstappen in Austin beide keren binnen de lijnen bleef, not ;). Zowel L1T1 als L52T12 ging Verstappen zelf ook buiten de baan. Dan kan de intentie er wel zijn om binnen de baan te blijven, maar dat deed die niet. En we weten allemaal dat de intentie was om Norris "van de baan te rijden" ;) Als de stewards hadden gewild hadden ze in Austin Verstappen dus ook al 2x 10s kunnen geven. Oftewel: de regels worden niet dynamisch geïnterpreteerd, er wordt gewoon maar wat gedaan.
Het grote verschil is dat Norris gaat lopen zeiken dat Verstappen van alle doet, andersom is dat toch van een andere level. En dat terwijl Norris zelf de fout in is gegaan, zoals de data uitwijst. Hij remde te laat en was ook nog eens zwaarder, dan redt hij die bocht niet meer. Reed gewoon met Verstappen mee de baan af afgelopen race. En dan de schuld bij Verstappen leggen. Data liegt niet.

Verstappen kreeg ook een straf in Austin, het was zijn eerste keer buiten de baan dat werd genoteerd. Anderen waren al straffen van 5 sec aan het oplopen voor hetzelfde vergrijp, buiten de lijnen rijden. Maar dat vond men niet genoeg straf, terwijl wat Verstappen deed niet iets nieuws is, de auto zo ver laten uitwaaieren dat de ander of moet remmen om erachter aan te sluiten, of buiten de baan komt. Men doet net alsof dit iets van Verstappen is, maar dit is al zolang ik F1 volg, deccenia dus. En ook daarvoor was het niet iets nieuws. Als de ander perse er voorbij wil en niet wil remmen, dan is het gevolg buiten de baan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
[...]

Dus max moet volgens jou op magische wijze een manier vinden om harder te kunnen remmen om ruimte aan de buitenkant over te kunnen laten...
That makes no sense. Norris moet gewoon leren inhalen en wat eerder remmen en via de binnenkant inhalen.

En waarom was vorige week leaving the track en gaining an advantage 5 seconde waard en nu ineens 10. Ik weet het wel...zo gaat het al jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
[...]

Heeft niets met handelsmerk van Verstappen te maken. Het laten uitlopen van de auto naar de buitenkant om de ander te dwingen te remmen of buiten de baan te komen is heel normaal. Andere coureurs weten dat ze dan moeten remmen en of de binnenkant pakken, of wachten op een nieuw moment. Als een coureur er perse naast wil blijven, dan is het gevolg dus buiten de baan komen. En dat is wat Norris nu doet, remt zelf te laat en gaat dan claimen de apex eerder te hebben gehaald. Ja, maar niet de bocht meer kunnen nemen zoals het hoort, door te laat te remmen.

Kijk hoe vaak een coureur in gevecht is met een ander en dan achteraan moet aansluiten omdat een aanval niet is gelukt. Ten koste van alles ernaast willen blijven gaat fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthur345
Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

Het grote verschil is dat Norris gaat lopen zeiken dat Verstappen van alle doet, andersom is dat toch van een andere level. En dat terwijl Norris zelf de fout in is gegaan, zoals de data uitwijst. Hij remde te laat en was ook nog eens zwaarder, dan redt hij die bocht niet meer. Reed gewoon met Verstappen mee de baan af afgelopen race. En dan de schuld bij Verstappen leggen. Data liegt niet.
Norris fout? Wat? wat zegt die data daarover? Dat die te laat remt? Complete onzin. Hij haalt de bocht makkelijk en remt Max er compleet uit. Maar goed Max voelt zich te groot om normaal te racen dus kiest ie ervoor om hem compleet af te pushen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Arthur345 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:26:
[...]

Norris fout? Wat? wat zegt die data daarover? Dat die te laat remt? Complete onzin. Hij haalt de bocht makkelijk en remt Max er compleet uit. Maar goed Max voelt zich te groot om normaal te racen dus kiest ie ervoor om hem compleet af te pushen.
Wat denk je, ik doe een ‘Max’je en ga er direct met gestrekt been in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
Holk schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Wat denk je, ik doe een ‘Max’je en ga er direct met gestrekt been in?
Hoe kan iemand zeggen dat data leidend is voor wie schuldig is aan een incident? Tsja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Arthur345 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:26:
[...]

Oké, omdat jij het vindt klopt het. De data die Horner heeft van de auto van Norris klopt dus niet, want dat vindt jij.

Ik geloof eerder data dan iemand op internet die zonder enige valide onderbouwing goedkoop Verstappen gaat bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:31:
[...]

Oké, omdat jij het vindt klopt het. De data die Horner heeft van de auto van Norris klopt dus niet, want dat vindt jij.

Ik geloof eerder data dan iemand op internet die zonder enige valide onderbouwing goedkoop Verstappen gaat bashen.
Waarom verklaar jij data heilig? Zeker in dit geval is data nutteloos om te gebruiken om over het incident te oordelen. Je kan namelijk ook gewoon met je ogen zien dat Lando de bocht haalt en Max hem eraf douwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Zit je hoog merk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07 21:55
Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:31:
[...]

YouTube: HUGE Penalty For Max Verstappen After Battling With Lando Norris | ...
Je kan toch gewoon zelf met je eigen ogen zien dat Norris de bocht had gehaald, kost je welgeteld 7 seconden. Lijkt me logischer dan naar Horner luisteren die wat krom is recht probeert te lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Arthur345 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:33:
[...]

Waarom verklaar jij data heilig? Zeker in dit geval is data nutteloos om te gebruiken om over het incident te oordelen. Je kan namelijk ook gewoon met je ogen zien dat Lando de bocht haalt en Max hem eraf douwt.
Data zegt meer dan genoeg, 'je kan zelf zien' is persoonlijke interpretatie. Dat Norris te laat remt met een auto die zwaar is, betekend dat hij die bocht niet had kunnen halen zonder eraf te schieten. Dan kan Norris en Brown (en jij) gaan roepen dat het Verstappen is, maar hij redt zelf die bocht niet!

Maar dat vindt jij niet, en wat jij vindt klopt. Data liegt niet, is gewoon feitelijk. Dus ergens klopt hier iets niet, één van de twee zit mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:23
Horner die met bewijzen aan komt zetten vind ik gelijk aan zak brown die met bewijzen aan komt zetten. Ik vertrouw ze beide niet. Ik vertrouw ze geen van alle.

Wat niet wil zeggen dat ze altijd ongelijk hebben. Maar het zijn allemaal tweedehands auto verkopers. Ze verkopen hun schoonmoeder nog als nieuw en nooit gebruikt.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Edgenumber schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:42:
Horner die met bewijzen aan komt zetten vind ik gelijk aan zak brown die met bewijzen aan komt zetten. Ik vertrouw ze beide niet. Ik vertrouw ze geen van alle.

Wat niet wil zeggen dat ze altijd ongelijk hebben. Maar het zijn allemaal tweedehands auto verkopers. Ze verkopen hun schoonmoeder nog als nieuw en nooit gebruikt.
Het tweede stuk is wat er toe doet, dat wat is, is zo. Of je iemand betrouwbaar vindt of niet, doet niets af of dat iemand de waarheid spreekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 24-11-2024

mr.

De Engelse media is weer goed aan het lobbyen zie ik....

Jongens nog 4 weekenden is max kampioen staat mclaren met lege handen zowel wcc als wdc en kunnen we door naar 2025.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Sebastiaannn schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:37:
Lijkt me logischer dan naar Horner luisteren die wat krom is recht probeert te lullen.
Je hebt het nu over de lijn van Norris?

spoiler:
Die was krom, de bocht om, en Horner probeert hem rechtdoor te lullen "had de bocht niet gehaald.".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
mr. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:48:
De Engelse media is weer goed aan het lobbyen zie ik....

Jongens nog 4 weekenden is max kampioen staat mclaren met lege handen zowel wcc als wdc en kunnen we door naar 2025.
Ik hoop het. Ik had ze de constructeurs titel begin dit jaar gegund maar gezien de op zijn minst twijfelachtige onderdelen op de auto, het eindeloze gejammer terwijl ze zelf fout na fout maken en het gedrag van Norris op de baan en dan klagen achteraf.. ik gun ze niets meer. Laat Ferrari maar de constructeurs titel pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:34
Leclerc under investigation voor het gebruik van een ‘krachtterm’
https://nl.motorsport.com...ruik-krachtterm/10667780/

[ Voor 12% gewijzigd door jdiezrequejo op 28-10-2024 17:53 ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
jdiezrequejo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:52:
Kunnen we meteen de consistentie van de FIA weer meten. Helaas is Charles niet Engels. Dat had pas leuk geweest.

Gebaseerd op het gedrag van de FIA dit jaar word de straf 2x zo hoog als die van Max omdat er al een voorbeeld gemaakt was :+ 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door computerjunky op 28-10-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Tijd dat we een normale president van de FIA krijgen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Zal er wel met een waarschuwing vanaf komen. "Oh fuck" over zijn eigen fout zeggen is alleen tegen zichzelf. Met "the car is fucked" kwetst Verstappen de gevoelens van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:45
Tijdens de greenroom of hoe dat podcast-zonder-max ook moge heten zijn er ook minimaal 2, maar misschien wel 3 f#cks weggepiept... lijkt me op zich nog ernstiger dan tijdens een persco voor schrijvende media.... /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
computerjunky schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:55:
[...]

Kunnen we meteen de consistentie van de FIA weer meten. Helaas is Charles niet Engels. Dat had pas leuk geweest.

Gebaseerd op het gedrag van de FIA dit jaar word de straf 2x zo hoog als die van Max omdat er al een voorbeeld gemaakt was :+ 8)7
Het viel mij gisteren ook op dat de FOM een board radio uitzond waarbij "Fuck" nagenoeg niet weg was gebliept }:O krijgen we daar ook dan ook een rel over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:27:
[...]

Het viel mij gisteren ook op dat de FOM een board radio uitzond waarbij "Fuck" nagenoeg niet weg was gebliept }:O krijgen we daar ook dan ook een rel over?
Eigenlijk zou het niet eens moeten gaan over of het wel of niet uitgezonden word. Volgens hun idealen zou je het niet in je mond mogen nemen omdat je er vanuit moet gaan dat het uitgezonden word. Ook daar is weer inconsistentie zo te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

20s.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat:
- de FIA een statement wilde maken. Dit vind ik echter niet de manier, vanwege de precedentwerking. Nu heeft de FIA al ontzettende moeite consequent te zijn en dit maakt het er niet beter op. Als men een statement had willen maken hadden ze voor aanvang van de race moeten doen. Nu riekt het werk van de stewards (nog meer) naar willekeur.

- Britten nog steeds voorgetrokken worden, wellicht onbewust.

- Er nog steeds een negatieve sfeer rondom Max hangt, al vanaf het moment dat hij in de F1 kwam. Alsof het gros hem het liefst ziet vertrekken. Wat dit (maar ook ‘21) een wrange nasmaak geeft.

- Britten kampioen zaniken zijn omdat Britse sport én blijkbaar werkt het.

Straf voor Max? Absoluut. Zijn race kapotmaken wegens bias? Ik twijfel serieus of ik volgend jaar mijn abbo verleng ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Dit zou wat zijn! De uitslag van de race van Mexico aanvechten.

https://gp33.nl/f1-nieuws...co-nietig-laten-verklaren

Het strafdocument is ook offline gehaald door de FIA.

https://gp33.nl/f1-nieuws...ine-en-komt-met-statement

Benieuwd wat dit gaat betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:36:
Dit zou wat zijn! De uitslag van de race van Mexico aanvechten.

https://gp33.nl/f1-nieuws...co-nietig-laten-verklaren

Het strafdocument is ook offline gehaald door de FIA.

https://gp33.nl/f1-nieuws...ine-en-komt-met-statement

Benieuwd wat dit gaat betekenen.
Ja hij heeft 2 strafpunten op z'n licentie erbij gekregen sinds de herziening van het strafdocument.

Je loopt iets achter ;) en ze gaan ook geen protest aantekenen bij de FIA (ook al gezegd door RBR).
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord