[F1 2024] Race 20 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 85.149 views

Onderwerpen

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:02

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:15

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png
Race 20: Gran Premio De La Ciudad De México
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ofGTeiSBLbFTMaNW5VxbaB4O.gif

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Et57DVjH6-_b03qZHOTBYpcCuvg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zEadVfuY7koe8GWxvzoPE0OD.png?f=user_large
vr 25 okt
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 20:30
Local time: 12:30
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 00:00
Local time: 16:00
za 26 okt
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 19:30
Local time: 11:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 23:00
Local time: 15:00
zo 27 okt
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 21:00
Local time: 14:00

Circuit
▸ Naam: Autódromo Hermanos Rodríguez▸ Aantal rondes: 71
▸ Locatie: Mexico-Stad, Mexico▸ Lengte circuit: 4,304 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 305,354 km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hwjgCaLWG6SnBk6SVYAX9DDS.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Mexico-Stad zijn de volgende banden gekozen: Hard (C3), Medium (C4) en Soft (C5).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GagLEpaWkAA5Sn2?format=jpg&name=4096x4096

Terug naar boven

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 23-10-2024 08:08 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Benieuwd wat er waar is van het pensioengerucht over Perez :)

Overigens in de 1e vrije training komen weer een aantal junior rijders in actie. Bij Mclaren gaat Patricio O'Ward 1 van beide coureurs vervangen. Bij Aston Martin maakt Alonso plaats voor Felipe Drugovich en bij Sauber gaat Robert Shwarzman rijden in plaats van Zhou Guanyu.

De 2e vrije training zal uitgebreid worden naar 90 minuten en kunnen de coureurs rijden met de vernieuwde C4 en C5 banden en de compleet nieuwee C6 band, speciaal voor stratencircuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Posters (word geupdated):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NhCrggEGmo0krnyK2NE_XMesKo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Qyj7lRQp4vP0MipTOyhRXSUJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_WGZgXvnrJCFkuFIIR6LsDSGmY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CBgFw6ohz0trzkRnyo6HntkU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBSyCGDeoV4TUoXWHI5OpfvGLek=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZeWE3oHMWbvKCfjsXT8jLfoK.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBPNowKwmfidDbyo1tEkVKNQ7u4=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Y2c08x1OrySA9ragVGQciH5x.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhVNyOn1AjGf1fn-W9coSX2rfpc=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/tokqWFKSuD3Hr47Fdc5zNhjb.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0XiCpx0OX8rrD_yytRid5JUR1Q=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/6MQffV6o6FcCJyQN8ip15uLK.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHthtFP36x6RRcnL_fMiRGIGypE=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/S2rebIZNKYYHSZPthr73sudT.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLAzjkQLH6eeJV66pI4ulmMh4sQ=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/BYGw2lEv59KWyMtD61XRX1Bf.webp?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPIvjzvTrkoU_5PxG65u1Lg3aSU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RUwb9s8qVaaik1NksfpDzSjh.png?f=user_large
Lets go! Mexicooo!

[ Voor 255% gewijzigd door G_Dragon op 27-10-2024 09:30 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:05

Quad

Doof

Wel weer lekker, om 21u racen. Beviel afgelopen zondag prima.

Duurt wel lang dan, zo'n dag, omdat je er ook een beetje op wacht. Maar goed, eten, daarna voorbeschouwing aan met bakkie koffie en bij start race de borrel op tafel, prima!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:41
Dat GIFje in de startpost _O- met sponsor Miracle

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 23-10-2024 08:08 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

GP van Maxico!

Ben benieuwd of hij deze wel op zijn naam kan zetten. de Honda zou het qua turbo hier beter doen dan de rest. we gaan het meemaken!

En zal Perez na de wedstrijd zn vertrek aankondigen?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Jasphur schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:07:
Dan moet je beter opletten als je houdt van de Lollipopman comics op YT. Daar zitten echt hele leuke verwijzingen in :)

Anyhow, de einde-seizoen sprint is inmiddels begonnen met een interessant weekend in TX. Eens kijken of FER en RBR (Max) de opwaartse lijn kunnen vasthouden en MCL (Nor) ze kan bijbenen. Bandendegradatie speelt hier slechts een kleine rol, dus misschien dat MER zich ook weer aan de top gaat melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01

AvK

Ready Set Go

Fauna schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:24:
[...]

Dan moet je beter opletten als je houdt van de Lollipopman comics op YT. Daar zitten echt hele leuke verwijzingen in :)

Anyhow, de einde-seizoen sprint is inmiddels begonnen met een interessant weekend in TX. Eens kijken of FER en RBR (Max) de opwaartse lijn kunnen vasthouden en MCL (Nor) ze kan bijbenen. Bandendegradatie speelt hier slechts een kleine rol, dus misschien dat MER zich ook weer aan de top gaat melden.
Het is best spannend. Aanstormend Ferrari, Mercedes doet het hier waarschijnlijk beter (hoop ik). De Max en Lando saga. Die knallen elkaar er nog af binnenkort. Let maar op!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
De scene komt uit de aflevering grand prix van Spanje 2024 van Lollipopman. Daar zit ook een bijpassende muziekje bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ja Lollipopman is echt een aanrader voor wie het nog niet kent: hier zijn kanaal.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zin in!
Deze mag ook niet ontbreken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik hoop wel dat we dit jaar weer z'n intro gaan krijgen, want dat was geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Het nummer is al uit 2019 en hier zonder de F1 intro omheen YouTube: Formula 1 Gran Premio de Mexico 2019 (Mariachi Version).

De Braziliaanse versie vind ik overigens wat minder klinken dan deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:40

JB

Cédric roelt!

Maxico!! Benieuwd naar de vorm van RBR, potentie lijkt er te zijn na USA.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44

sjaool

Every life should have 9 cats

AvK schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:31:
[...]

Het is best spannend. Aanstormend Ferrari, Mercedes doet het hier waarschijnlijk beter (hoop ik). De Max en Lando saga. Die knallen elkaar er nog af binnenkort. Let maar op!
Ik denk dat Lando wel zo slim is om dat niet te laten gebeuren. Als ze er beiden af gaan wint Max alleen maar. En vergeet ook niet dat Charles hard op weg is richting Lando. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 23-10-2024 08:50 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:01:
Het lijkt me voor Perez zelf het beste. De kans dat een evolutie van deze auto hem volgend jaar wél zou liggen is nihil. Maar hij is al veel te laat voor een zitje in de Indycar, dus dan moet ie een jaartje wat andere dingen gaan doen als hij nog zin heeft om te racen. Maar krampachtig doorgaan zoals Barichello..... ik hoop van niet. Het is gewoon al een tijdje treurig.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:27
P8! is dan ook wel een hele lage klassificering.

(Sorry wiskunde grapje op de vroege ochtend)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JB schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:43:
Maxico!! Benieuwd naar de vorm van RBR, potentie lijkt er te zijn na USA.
Ik ben tegelijkertijd ook benieuwd naar de vorm van de McLarens. Was Austin een fluke of toch toe te wijzen aan hun nieuwe vleugels zonder "mini DRS"? Hoe dan ook, in mijn herinnering gaat die Honda RBPT altijd wel lekker op hoogte, dus laat maar komen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Bartske schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

P8! is dan ook wel een hele lage klassificering.

(Sorry wiskunde grapje op de vroege ochtend)
Maar nog altijd beter dan P11 :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:03
AvK schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:31:
[...]

Tot nu toe valt dat erg mee, Norris zit nog niet zo in de alles of niets modus lijkt het waardoor ze in zo'n situatie komen.
Als ze er beiden af gaan is Verstappen daar bij gebaat, Norris heeft juist een uitvalbeurt van Verstappen nodig om dichterbij te komen.

Op COTA is de achterstand zelfs iets groter geworden en in Mexico doet Verstappen het ook vaak goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:18
basvn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:19:
GP van Maxico!

Ben benieuwd of hij deze wel op zijn naam kan zetten. de Honda zou het qua turbo hier beter doen dan de rest. we gaan het meemaken!
Volgens mij is dat al enkele jaren niet het geval. In de eerste jaren met Honda hadden zij een kleinere turbo tov Mercedes en Ferrari, welke beter/sneller opspoelde. Door de jaren heen, om competetiever te zijn op de andere circuits heeft Honda de Turbo vergroot en valt het voordeel op deze hoogtes tov concurrentie weg.
De afgelopen jaren was het best close qua topspeed etc. In alle pogingen om hier eens een keer te winnen heeft Perez een aantal keer tegen de achtervleugel van Hamilton gekeken.

Ik voorzie wel een voordeel voor Ferrari, uitkomen van langzame bochten met veel tractie levert een voordeel op voor het lange rechte stuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Maar nog altijd beter dan P11 :+ :P
Dat niet, maar wel beter dan P11!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
DeKaerften schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

Dat niet, maar wel beter dan P11!
Dat is wat ik ook zei :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
offtopic:
Nee, jij zei P11 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik snap het niet meer, ik zeg p11 en jij zegt p11... :X :D
Of ik ben niet wakker? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:23
Hoop dat Ferrari vol voor de winst gaat en puntjes afsnoept van Norris

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
G_Dragon schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:29:
[...]

Het is een faculteit grapje. 8! = 40320, en 11! = 39916800. Dus P8! is lager dan P11, maar hoger dan P11!.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:33
Blik1984 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:30:
Het lijkt mij nog mooier als RBR gewoon weer eens vol voor de winst gaat en een 1-2 scored. (Een man mag dromen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
ThomasG schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:33:
[...]
Het is een faculteit grapje. 8! = 40320, en 11! = 39916800. Dus P8! is lager dan P11, maar hoger dan P11!.
Ah duidelijk, daarom snapte ik hem niet! Begon al aan mezelf te twijfelen of ik nou iets niet zag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:12
Vlak ook Mercedes niet helemaal uit voor deze race. Hamilton was vorig jaar vrij sterk in Mexico. Het kan echt een leuk en spannend weekend worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronny77
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-05 20:56
Daarom stond er al in kleine letters onder:
(Sorry wiskunde grapje op de vroege ochtend) :P

Maar het is ook niet heel erg bekend, maar als je hem snapt niet minder leuk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Blik1984 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:30:
Ik zie het nog wel gebeuren dat Norris en Leclerc met elkaar crashen, óf Norris en Verstappen. Misschien niet deze race, maar wel dit seizoen. Vooral als de druk op Norris groter wordt, en hij wel risico's moet gaan nemen om nog een kans te hebben op het wereldkampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Overigens in de 1e vrije training komen weer een aantal junior rijders in actie. Bij Mclaren gaat Patricio O'Ward 1 van beide coureurs vervangen. Bij Aston Martin maakt Alonso plaats voor Felipe Drugovich en bij Sauber gaat Robert Shwarzman rijden in plaats van Zhou Guanyu.
Bearman gaat ook rijden, team weet ik echter niet (zal wel Ferrari of Haas zijn :+). Maar... hij telt niet meer mee als junior, want daarvoor moet je minder dan 2 races gereden hebben? (Of mocht 2 wel?)

En daarnaast gaat Bearman ook Buxton vervangen :+. Toen die hoorde dat Buxton er niet bij was stelde Bearman dat zelf voor post race. Terwijl die eerder in het weekend bij een pre/post show langs liep en zelf vroeg of ze hem niks wilden vragen of zo. Waarna ze Buxton ook maar even er uit gegooid hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uitgaande van het plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hwjgCaLWG6SnBk6SVYAX9DDS.png
Waar is de detection zone voor DRS zone 3? En ergens wel jammer dat de eerste dan dus zo laat pas begint, zal daar een reden voor zijn ivm de ongenummerde kink? Ik zou zeggen in elk geval dat die DRS zone eigenlijk al vlak na bocht 11 kan beginnen? Of is dit wellicht een oud plaatje?

Ik ben op zich wel benieuwd hoe deze race gaat verlopen voor RBR, eens zien of de updates van vorige week daadwerkelijk gaan werken.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Zullen we dit soort olie op het vuur berichten achterwege laten.

[ Voor 70% gewijzigd door Outerspace op 23-10-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ThomasG schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:43:
[...]
Ik zie het nog wel gebeuren dat Norris en Leclerc met elkaar crashen, óf Norris en Verstappen. Misschien niet deze race, maar wel dit seizoen. Vooral als de druk op Norris groter wordt, en hij wel risico's moet gaan nemen om nog een kans te hebben op het wereldkampioenschap.
Moet gaan nemen is het niet zozeer denk ik. Het is de druk die de media op hem legt, omdat ie te _lief_ is (voor Max).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De 2e vrije training zal uitgebreid worden naar 90 minuten en kunnen de coureurs rijden met de vernieuwde C4 en C5 banden en de compleet nieuwee C6 band, speciaal voor stratencircuits.
O'Ward een junior rijder? :+ Wellicht omdat 'ie nog nooit in F1 gereden heeft, maar op zich laat hij al wat jaren toffe dingen zien in Indy. Ben wel benieuwd hoe hij het ervan af gaat brengen tijdens FP1.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je ook iets van onderbouwing? :)

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-10-2024 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:50:
[...]

Heb je ook iets van onderbouwing? :)
Zeker. Om het spannend te houden tot de laatste race. Kijk naar het kampioenschap in de MotoGP bijvoorbeeld, dat is spannender. (net zoals heel de sport maar goed).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik hoop dan weer dat Max fluitend wegrijdt en het hele veld op een minuut zet :+

De spanning houden ze maar lekker voor plaats 2+

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-10-2024 18:30 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Boerenlater schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:51:
Zeker. Om het spannend te houden tot de laatste race. Kijk naar het kampioenschap in de MotoGP bijvoorbeeld, dat is spannender. (net zoals heel de sport maar goed).
Aan de andere kant heeft McLaren voor Norris ook wel de nodige steekjes laten vallen. Hadden ze hem de teamorder niet gegeven zodat Piastri een race (Hongarije dacht ik?) won, had NOR nu sowieso dichterbij gestaan. Al is dat meer een discussie voor het 2024 seizoens topic denk ik.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik hoop dat niemand uitvalt en dat het kampioenschap gewoon op de track gewonnen wordt. Dat is veel spannender dan iemand pech toewensen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-10-2024 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Inderdaad, het seizoen spannend houden heeft McLaren helemaal zelf in de hand gehad en ze hebben op meerdere momenten impliciet laten weten dat het ze niet boeit. Dus ook al heeft Max nu een minder jaar, is hij wel degene die het meest consistent is geweest en de punten heeft binnengehaald, ook met een mindere auto. Dan weet ik niet waarom je op een voordeeltje zou moeten hopen voor een team wat elke paar races wel een flinke voorkombare blunder begaat. Dat doet m.i. geen recht aan het kampioenschap.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 23-10-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
JB schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:49:
[...]

Moet gaan nemen is het niet zozeer denk ik. Het is de druk die de media op hem legt, omdat ie te _lief_ is (voor Max).
Zoals het er nu voor ligt verliest Norris het WDC. Leclerc staat slechts 22 punten achter Norris, en na zijn overwinning grapte Leclerc al dat er nog een kans is op het kampioenschap. Als Leclerc het goed blijft doen is dat dus een direct "gevaar" voor Norris. Er komt dus een moment dat Norris of grote risico's moet gaan nemen, of zal moet accepteren dat het een derde plaats wordt. En als het risico's wordt, dan kegelen ze elkaar nog een keer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ThomasG schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:02:
[...]
Zoals het er nu voor ligt verliest Norris het WDC. Leclerc staat slechts 22 punten achter Norris, en na zijn overwinning grapte Leclerc al dat er nog een kans is op het kampioenschap. Als Leclerc het goed blijft doen is dat dus een direct "gevaar" voor Norris. Er komt dus een moment dat Norris of grote risico's moet gaan nemen, of zal moet accepteren dat het een derde plaats wordt. En als het risico's wordt, dan kegelen ze elkaar nog een keer af.
Wat ik bedoelde te zeggen, is dat dit sowieso al het geval is. Daar bovenop komt ook de druk vanuit het "te lief zijn" via de media, waardoor het wellicht nog wel sneller een keer clashed, zoals in Oostenrijk. Aan de andere kant, geniet ik wel van de Max handtekening. Dit is wat hij al vanaf het begin doet, alle rijders weten dat hij niet wijkt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21
Quad schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:04:
Wel weer lekker, om 21u racen. Beviel afgelopen zondag prima.

Duurt wel lang dan, zo'n dag, omdat je er ook een beetje op wacht. Maar goed, eten, daarna voorbeschouwing aan met bakkie koffie en bij start race de borrel op tafel, prima!
I.c.m. ingaan wintertijd voor mij persoonlijk aan de late kant :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 13:33
Thinlanet schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

Volgens mij is dat al enkele jaren niet het geval. In de eerste jaren met Honda hadden zij een kleinere turbo tov Mercedes en Ferrari, welke beter/sneller opspoelde. Door de jaren heen, om competetiever te zijn op de andere circuits heeft Honda de Turbo vergroot en valt het voordeel op deze hoogtes tov concurrentie weg.
De afgelopen jaren was het best close qua topspeed etc. In alle pogingen om hier eens een keer te winnen heeft Perez een aantal keer tegen de achtervleugel van Hamilton gekeken.

Ik voorzie wel een voordeel voor Ferrari, uitkomen van langzame bochten met veel tractie levert een voordeel op voor het lange rechte stuk.
Ferrari had vorig jaar behoorlijk last van de kleine turbo, hierdoor konden ze op hoogte onvoldoende (iig minder) lucht toevoegen dan andere teams en hadden dus een groter vermogenstekort.
Waarom de Renault en Honda in eerdere jaren competitief waren was omdat ze minder vermogen hadden, en dus relatief minder vermogen verloren dan de andere power units. Omdat het Red Bull design redelijk high-downforce was en Mexico veel luchtweerstand niet afstraft zoals andere circuits, waren ze daar heel competitief.
Met de nieuwe regels is dat verschil wat weggevallen, maar in ieder geval de afgelopen 2 jaar was de RBR zo goed dat het specifieke karakter van Mexico hier nog geen invloed op had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Ik hoop dat niemand uitvalt en dat het kampioenschap gewoon op de track gewonnen wordt. Dat is veel spannender dan iemand pech toewensen. ;)
Nou ja, zijn punt is natuurlijk om de punten achterstand van NOR te verkleinen, zodat de titelstrijd in het WDC ook een stuk spannender is naar het einde toe. Dat zal dan wel over twee races moeten gebeuren, anders is het gat enkel kleiner, maar maakt het de titelstrijd niet veel spannender nog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hoop is uitgestelde teleurstelling :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-10-2024 18:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:46:
[Afbeelding]
Waar is de detection zone voor DRS zone 3? En ergens wel jammer dat de eerste dan dus zo laat pas begint, zal daar een reden voor zijn ivm de ongenummerde kink? Ik zou zeggen in elk geval dat die DRS zone eigenlijk al vlak na bocht 11 kan beginnen? Of is dit wellicht een oud plaatje?

Ik ben op zich wel benieuwd hoe deze race gaat verlopen voor RBR, eens zien of de updates van vorige week daadwerkelijk gaan werken.
Opzich is de afbeelding goed, maar blijkt niet goed uit dat er maar 1 detectie(#2) is voor zones 2 en 3. Bovendien loopt de nummering een beetje scheef omdat je S/F overschrijdt. Onderstaande is misschien iets duidelijker (vorig jaar):
Afbeeldingslocatie: https://www.fia.com/sites/default/files/styles/panopoly_image_original/public/f123_20_mexico_city_preview_v5_page_2.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:46:
[Afbeelding]

Gold "DRS detection zone 2" niet voor beide DRS-zones in sector 1?

Edit: Wat @Fauna zegt, dus

[ Voor 3% gewijzigd door DeKaerften op 23-10-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Nou ja, zijn punt is natuurlijk om de punten achterstand van NOR te verkleinen, zodat de titelstrijd in het WDC ook een stuk spannender is naar het einde toe. Zal zal dat dan wel twee races moeten gebeuren, anders is het gat enkel kleiner, maar maakt het de titelstrijd niet veel spannender nog.
Dat snap ik maar het is aan Norris om races te winnen en op die manier kampioen te worden. De strijd gaat op dit moment eigenlijk tussen Charles, Lando en Max. En dan hebben Charles en Lando ook nog twee teamgenoten die punten bij Max weg kunnen snoepen. Ik vind dat leuker om te zien dan dat Lando, Max of Charles uit zouden vallen en zo de kans op het kampioenschap te verliezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:41
Ik ben bekend met Lollipop man zijn videos. Vind ze niet altijd even leuk, maar net deze snippet gevangen in een GIFje vond ik wel passend zo :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jasphur schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:29:
Ik ben bekend met Lollipop man zijn videos. Vind ze niet altijd even leuk, maar net deze snippet gevangen in een GIFje vond ik wel passend zo :P
Jammer van de T-Cam :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08

Martinspire

Awesomeness

Leuk dat Pato O'Ward in de McLaren mag rijden daar. Samen met Checo toch wel de rijders met de meeste fans daar.

Ik hoop echter dat Checo eindelijk gaat aankondigen om te stoppen, want daar zit duidelijk al jaren geen verbetering meer in. Het is al jammer dat Bottas er nog een jaartje aan vast lijkt te plakken, maar er is nog wel ruimte voor meer rookies imo. Ik heb alleen het idee dat ie niet de ballen heeft om dat alsnog aan te kondigen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:12:
Leuk dat Pato O'Ward in de McLaren mag rijden daar. Samen met Checo toch wel de rijders met de meeste fans daar.

Ik hoop echter dat Checo eindelijk gaat aankondigen om te stoppen, want daar zit duidelijk al jaren geen verbetering meer in. Het is al jammer dat Bottas er nog een jaartje aan vast lijkt te plakken, maar er is nog wel ruimte voor meer rookies imo. Ik heb alleen het idee dat ie niet de ballen heeft om dat alsnog aan te kondigen.
PER heeft net een contract voor twee seizoenen getekend/gekregen, waarom zou hij nu dan moeten gaan aankondigen om te gaan stoppen? Does not compute. Als je zo redeneert is het vreemd dat een ALO nog in een Aston Martin rondrijdt en HAM in een Mercedes en straks naar Ferrari gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

PER heeft net een contract voor twee seizoenen getekend/gekregen, waarom zou hij nu dan moeten gaan aankondigen om te gaan stoppen? Does not compute. Als je zo redeneert, is het vreemd dat een ALO nog in een Aston Martin rondrijdt en HAM in een Mercedes en straks naar Ferrari gaat.
Omdat ie er anders eind van het seizoen gewoon uitgegooid wordt. Ja, dat contract heeft ie, maar daarvoor moest ie wel presteren en dat heeft ie niet gedaan en dat gaat ie ook niet doen.

Dus ofwel je wordt ontslagen, ofwel je neemt zelf ontslag, waarbij iedereen dan ook weet dat je dadelijk je laatste race hebt. Dat is toch veel leuker afscheid nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:20:
Omdat ie er anders eind van het seizoen gewoon uitgegooid wordt. Ja, dat contract heeft ie, maar daarvoor moest ie wel presteren en dat heeft ie niet gedaan en dat gaat ie ook niet doen.

Dus ofwel je wordt ontslagen, ofwel je neemt zelf ontslag, waarbij iedereen dan ook weet dat je dadelijk je laatste race hebt. Dat is toch veel leuker afscheid nemen?
Je hebt blijkbaar zijn contract ingezien of zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:20:
[...]
Dat is toch veel leuker afscheid nemen?
Geen idee hoe dat valt in Mexico... straks breken de fans de tent af :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:22:
[...]

Dat is toch een publiek geheim ondertussen?

https://x.com/jeppe_olesen/status/1813219213240127684

Tweet gaat verder in detail.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 23-10-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik denk dat er wel een heel verschil in reactie van de Mexicaanse fans zal zijn als ie zelf zijn afscheid aankondigt versus dat Red Bull hem de deur wijst. Als RB hem de deur wijst dan zijn zij natuurlijk de gebeten hond en koopt niemand hun blikjes meer, maar ik denk dat als Perez zelf de aftocht blaast dat een stuk beter/anders zal vallen bij de fans.

En laat het duidelijk zijn, ik hoop ook dat het Perez zijn laatste seizoen is, zijn situatie is echt onhoudbaar. Dat moet ie zelf toch ook wel beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:22:
[...]

Het hoeft natuurlijk niet zijn eigen keuze te zijn om weg te gaan bij RBR. Het is goed mogelijk dat RBR heeft aangegeven niet verder te willen met Pérez, ondanks dat hij nog een contract heeft voor volgend jaar, simpelweg omdat zijn prestaties niet voldoende zijn. Het zou dan zomaar kunnen dat Pérez heeft gezegd: "Als ik mijn afscheid in Mexico mag houden, stap ik vrijwillig op."

Of dit echt het geval is, weet ik niet; dit is dus puur speculatie. Maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Pyr0_ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:26:
Ik denk dat er wel een heel verschil in reactie van de Mexicaanse fans zal zijn als ie zelf zijn afscheid aankondigt versus dat Red Bull hem de deur wijst. Als RB hem de deur wijst dan zijn zij natuurlijk de gebeten hond en koopt niemand hun blikjes meer, maar ik denk dat als Perez zelf de aftocht blaast dat een stuk beter/anders zal vallen bij de fans.

En laat het duidelijk zijn, ik hoop ook dat het Perez zijn laatste seizoen is, zijn situatie is echt onhoudbaar. Dat moet ie zelf toch ook wel beseffen.
RBR verliest het constructeurskampioenschap doordat Perez niet meedoet voor de (grote hoeveelheden) punten. Als Max races wint en podia pakt, moet Perez bij winst ook op het podium staan en bij een Max-podium hoort hij in de top6 thuis. Perez finisht in Austin echter 40s achter zijn teamgenoot, vlak voor Hülkenberg in een Haas, met daarachter Lawson in een VCARB en Colapinto in een Williams. Het is dat Hamilton was uitgevallen, anders was hij nog een plek naar achteren geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:25:
Dat is toch een publiek geheim ondertussen?

[Twitter]
https://x.com/jeppe_olesen/status/1813219213240127684

Tweet gaat verder in detail.
Dat zijn dus vooral geruchten, dat geeft de Tweet die je citeert ook duidelijk aan. Het maximaal 100 punten verschil is dus in elk geval geen ding gebleken, anders had hij intussen allang en breed weg geweest. Niet vergeten dat PER en enorme zak geld meeneemt, geld dat vooral uit Mexico komt. Als hij dus nu gaat aankondigen, dat hij gaat stoppen, zal dat de Mexicaanse fans (en sponsors) geen goed doen.

Maar goed, dit lijkt me ook meer voor het F1 2024 topic, dan voor dit racetopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grrrrrene schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:37:
RBR verliest het constructeurskampioenschap doordat Perez niet meedoet voor de (grote hoeveelheden) punten. Als Max races wint en podia pakt, moet Perez bij winst ook op het podium staan en bij een Max-podium hoort hij in de top6 thuis. Perez finisht in Austin echter 40s achter zijn teamgenoot, vlak voor Hülkenberg in een Haas, met daarachter Lawson in een VCARB en Colapinto in een Williams. Het is dat Hamilton was uitgevallen, anders was hij nog een plek naar achteren geschoven.
Niet vergeten dat het op zich voor RBR ook niet zo heel erg is als ze geen constructeurskampioen worden. Voor het prijzengeld is dat natuurlijk goed, maar voor de development aan de auto is dat een stuk minder, omdat men dan als kampioen minder tijd krijgt in de windtunnel, wat voor een team als RBR wel belangrijk is, zolang ze nog de windtunnel hebben die ze nu gebruiken (aangezien dat een oud beestje is, die gelukkig wel vervangen wordt). Tot die tijd is windtunneltijd cruciaal voor een team als RBR. En misschien is dat wel een van de redenen waarom de RBR dit jaar minder is, tezamen met het feit dat andere teams naar voren zijn gekomen en het gat hebben gedicht.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:41:
[...]
Dat zijn dus vooral geruchten, dat geeft de Tweet die je citeert ook duidelijk aan. Het maximaal 100 punten verschil is dus in elk geval geen ding gebleken, anders had hij intussen allang en breed weg geweest. Niet vergeten dat PER en enorme zak geld meeneemt, geld dat vooral uit Mexico komt. Als hij dus nu gaat aankondigen, dat hij gaat stoppen, zal dat de Mexicaanse fans (en sponsors) geen goed doen.

Maar goed, dit lijkt me ook meer voor het F1 2024 topic, dan voor dit racetopic.
Dit is 1 van de tweets erover. Het is inderdaad geen journalist, maar ik kon zo even snel geen betere opsomming vinden. Het is echter niet moeilijk om hier ook betere bronnen van te vinden die het onderstrepen. Maar ze mogen het allemaal niet publiceren (zoals dat met alle contracten in F1 gaat).

Verder gaat dit in met zijn nieuwe contract. Dus die 100 punten is pas vanaf dit jaar een ding (blijkbaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:43:
[...]
Niet vergeten dat het op zich voor RBR ook niet zo heel erg is als ze geen constructeurskampioen worden. Voor het prijzengeld is dat natuurlijk goed, maar voor de development aan de auto is dat een stuk minder, omdat men dan als kampioen minder tijd krijgt in de windtunnel, wat voor een team als RBR wel belangrijk is, zolang ze nog de windtunnel hebben die ze nu gebruiken (aangezien dat een oud beestje is, die gelukkig wel vervangen wordt). Tot die tijd is windtunneltijd cruciaal voor een team als RBR. En misschien is dat wel een van de redenen waarom de RBR dit jaar minder is, tezamen met het feit dat andere teams naar voren zijn gekomen en het gat hebben gedicht.
Je zou het haast een meesterplan kunnen noemen (ik blijf erbij dat je als team dat kampioenschap wil winnen, ondanks de nadelen). Vanaf 1-1-2025 mogen ze aan de 2026-auto werken. Dan WIL je niet constructeurskampioen zijn, want dat kost je windtunneltijd en de auto's worden best anders. Ze zullen volgend seizoen nog maar weinig doorontwikkelen aan de huidige auto en zich vol werpen op die van 2026.

En zoals je zelf ook al zegt: RBR verkoopt blikjes, omdat hun coureur wereldkampioen wordt, geen auto's omdat ze zo'n goede F1-auto bouwen. Sinds de budgetcap is dat prijzengeld ook wel leuk, maar niet noodzakelijk: de topteam maken allemaal flink winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grrrrrene schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:52:
[...]

Je zou het haast een meesterplan kunnen noemen (ik blijf erbij dat je als team dat kampioenschap wil winnen, ondanks de nadelen). Vanaf 1-1-2025 mogen ze aan de 2026-auto werken. Dan WIL je niet constructeurskampioen zijn, want dat kost je windtunneltijd en dat auto's worden best anders. Ze zullen volgend seizoen nog maar weinig doorontwikkelen aan de huidige auto en zich vol werpen op die van 2026.

En zoals je zelf ook al zegt: RBR verkoopt blikjes, omdat hun coureur wereldkampioen wordt, geen auto's omdat ze zo'n goede F1-auto bouwen. Sinds de budgetcap is dat prijzengeld ook wel leuk, maar niet noodzakelijk: de topteam maken allemaal flink winst.
Met andere woorden: men kan ook ervoor kiezen om weinig tot geen ontwikkeling te doen voor de 2025 auto, om zo op die manier vol in te kunnen zetten op de 2026 auto wanneer dat toegestaan is. ;) Maar goed, ook dit hoort dan eerder in het F1 2024 topic dan hier, lijkt me. :+

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2024 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Het is al jammer dat Bottas er nog een jaartje aan vast lijkt te plakken, maar er is nog wel ruimte voor meer rookies imo. Ik heb alleen het idee dat ie niet de ballen heeft om dat alsnog aan te kondigen.
Bottas bij Sauber/Audi is nog geen zekerheid. Hij had gehoopt op een aankodiging in Austin maar die kwam er niet. Het verhaal in de F1 roddelpers wil dat Bottas test- en reserverijder gaat worden bij het Mercedes team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 19:48
CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:43:
[...]
Voor de mensen in de fabrieken wel. Want waarschijnlijk hangen hun bonussen af van de prestaties in het WCC. Als ze dan derde worden kan het zomaar zijn dat ze bijv. helemaal geen bonussen krijgen of eventueel zelfs weg mogen bij het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
mavamal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:20:
[...]

Ferrari had vorig jaar behoorlijk last van de kleine turbo, hierdoor konden ze op hoogte onvoldoende (iig minder) lucht toevoegen dan andere teams en hadden dus een groter vermogenstekort.
Waarom de Renault en Honda in eerdere jaren competitief waren was omdat ze minder vermogen hadden, en dus relatief minder vermogen verloren dan de andere power units. Omdat het Red Bull design redelijk high-downforce was en Mexico veel luchtweerstand niet afstraft zoals andere circuits, waren ze daar heel competitief.
Met de nieuwe regels is dat verschil wat weggevallen, maar in ieder geval de afgelopen 2 jaar was de RBR zo goed dat het specifieke karakter van Mexico hier nog geen invloed op had.
Vorig jaar stonden de Ferrari's op P1 en P2 van de startgrid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
XNL073 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:10:
[...]

Voor de mensen in de fabrieken wel. Want waarschijnlijk hangen hun bonussen af van de prestaties in het WCC. Als ze dan derde worden kan het zomaar zijn dat ze bijv. helemaal geen bonussen krijgen of eventueel zelfs weg mogen bij het team.
Er is een budgetcap. Dus het valt allemaal wel mee. Ze hebben nu al meer inkomsten dan ze per jaar mogen uitgeven. Daarnaast: als een lunch voor medewerkers al onder het budgetcap valt, vallen eventuele bonussen daar al helemaal onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
ThomasG schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:15:
[...]
Er is een budgetcap. Dus het valt allemaal wel mee. Ze hebben nu al meer inkomsten dan ze per jaar mogen uitgeven. Daarnaast: als een lunch voor medewerkers al onder het budgetcap valt, vallen eventuele bonussen daar al helemaal onder.
Dat betwijfel ik, anders heeft de budgetcap nog een verborgen element waar prestatie ook de medewerkers afstraft m.a.w. 0 intentie om te presteren, want evt bonus gaat ten koste van het evt overschrijden van de budgetcap. Daarnaast zijn het inkomsten die dekking geven over de kosten, net als sponsoring. Lijkt mij een scheeft beeld geven/ a-typische uitwerking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
Thinlanet schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:14:
[...]

Vorig jaar stonden de Ferrari's op P1 en P2 van de startgrid.
Je hebt gelijk, in 2022 was het een gigantisch probleem. In 2023 waren ze hier weer bang voor, maar hadden ze de juiste fixes gedaan kennelijk.
Het is echter wel een probleem met de architectuur van de power unit, die ze niet kunnen veranderen. In 2022 probeerden ze in eerste instantie te compenseren met kleinere vleugels, maar konden ze zo geen balans vinden. Als dit in 2023 wel lukte, kan dit wel 1 van de redenen zijn dat ze de harde band toen niet goed aan de praat kregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:28
[...]

dat zou je denken maar het word genoemd als exclusion

https://www.fia.com/sites...issue_19_-_2024-02-13.pdf

paragraaf 3 zijn de exclusions maar zitten ook haken en ogen aan

(k) All Employee Bonus Costs, subject to a maximum amount in any Full Year Reporting
Period of the lower of:
(i) 20% of the Total Fixed Employee Remuneration; and
(ii) the Excluded Bonus Maximum Amount, adjusted (if applicable) for Indexation;
plus the amount of any employer’s social security contributions in respect of the
amount of such Employee Bonus Costs excluded pursuant to this Article 3.1(k);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Thinlanet schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:20:
[...]

Dat betwijfel ik, anders heeft de budgetcap nog een verborgen element waar prestatie ook de medewerkers afstraft m.a.w. 0 intentie om te presteren, want evt bonus gaat ten koste van het evt overschrijden van de budgetcap. Daarnaast zijn het inkomsten die dekking geven over de kosten, net als sponsoring. Lijkt mij een scheeft beeld geven/ a-typische uitwerking hebben.
In de budgetcap regels staat vrij duidelijk dat twee top personen uit het team niet onder het budgetcap vallen, de rest wel. Ofwel: bonussen aan de engineers vallen daar gewoon onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
ThomasG schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:29:
[...]
In de budgetcap regels staat vrij duidelijk dat twee top personen uit het team niet onder het budgetcap vallen, de rest wel. Ofwel: bonussen aan de engineers vallen daar gewoon onder.
https://www.globalsportsa...nding-the-f1-cost-cap.cfm

Geen officiele url, maar:

"Several significant expenses are exempt from the cost cap, including:

Driver salaries
Compensation for the three highest-paid staff members
Travel expenses
Marketing expenditures
Property and legal costs
Entry and license fees
Activities unrelated to F1 or road cars
Parental and sick leave payments
Employee bonuses and staff medical benefits"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Antonelli zal tijdens de eerste vrije training de plek overnemen van Hamilton. Bearman gaat inderdaad in de 1e vrije training rijden in plaats van Leclerc.

Bekend was al:
O'Ward - Mclaren (nb)
Drugovich - Aston Martin (Alonso)
Shwarcman - Sauber (Zhou)

Als het overzicht klopt moeten Red Bul (Verstappen), RB (Tsunoda), Ferrari (Sainz), McLaren (Norris), Aston Martin (Stroll) en Williams (Albon) een junior nog laten rijden dit seizoen.

[ Voor 27% gewijzigd door Chocoball op 23-10-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Chocoball schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:40:
Antonelli zal tijdens de eerste vrije training de plek overnemen van Hamilton. Bearman gaat inderdaad in de 1e vrije training rijden in plaats van Leclerc.

Bekend was al:
O'Ward - Mclaren (nb)
Drugovice - Aston Martin (Alonso)
Shwarzman - Sauber (Zhou)
Ja dat er veel rookies kwamen was al bekend, maar dit is een leuk rijtje. Zo jammer dat de rookies-race niet doorgaat dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij is het nodige personeel toch al aan het vertrekken n.a.v. al het gedoe dit jaar, dus de mensen die écht willen zijn of gaan al weg, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ThomasG schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:29:
[...]
Dit zou trouwens wel gek zijn, aangezien de bonussen betaald worden met het prijzengeld die men krijgt vanuit de constructor's championship (die verder los staat van de budgetcap, omdat dat geld is dat na het seizoen pas komt). ;)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Chocoball
400 F1 grand prix starts voor Alonso dit weekend, dat moet natuurlijk gevierd worden met een speciale helm.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fernando-alonso-will-start-his-400th-f1-gp-in-mexico-with-a-v0-mid7ki3bl4wd1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=68cec6b384c4f7d728a5fc3565cd93699f93860c

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fernando-alonso-will-start-his-400th-f1-gp-in-mexico-with-a-v0-2jaf3swal4wd1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=a19a4d31e6bba26e9872b28a0547ef4b530a77fb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:39:
400 F1 grand prix starts voor Alonso dit weekend, dat moet natuurlijk gevierd worden met een speciale helm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij staat ie dan ook wel op eenzame hoogte qua racestarts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 28-05 19:21
Chocoball schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
StatsF1 heeft er "maar" 396 staan bij Alonso. Vraag mij af welke 3 dan niet door StatsF1 zijn meegenomen en waarom niet.

https://www.statsf1.com/e...ues/pilote/gp/nombre.aspx

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
Extigo schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

StatsF1 heeft er "maar" 396 staan bij Alonso. Vraag mij af welke 3 dan niet door StatsF1 zijn meegenomen en waarom niet.

Heeft hij niet bij McLaren toen een paar races gemist?
Zoiets is dan het verschil tussen aantal races en aantal starts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
Extigo schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Alonso heeft 3 keer een DNS gehad. Dus 399 GPs, maar slechts 396 race starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 28-05 19:21
ThomasG schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:01:
[...]
Alonso heeft 3 keer een DNS gehad. Dus 399 GPs, maar slechts 396 race starts.
Ah ja, natuurlijk. Dat zal het dan inderdaad zijn.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoewel wat offtopic wellicht, de drie DNS van Alonso:

België, 2001 (Spa): Kapotte versnellingsbak van de Minardi
Verenigde Staten, 2005 (Indianapolis): Tyre gate, Renault reed toen met Michelin banden
Rusland, 2017 (Sochi), engine failure met de McLaren (GP2 engine?)

Bron: https://www.f1-fansite.com/nl/f1-coureurs/Fernando-Alonso/

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mavamal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:01:
Heeft hij niet bij McLaren toen een paar races gemist?
Zoiets is dan het verschil tussen aantal races en aantal starts.
Eentje dus maar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:54:
[...]
Volgens mij staat ie dan ook wel op eenzame hoogte qua racestarts?
Kimi heeft ook nog aardig z'n best gedaan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16_3S4rXzDPFNzOXY7CZCRJSlFI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g7tPF4KiQOuNiiQ1DmrZyGnT.jpg?f=user_large

Maarja, wie kijkt er nou op wikipedia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Ik hoop echter dat Checo eindelijk gaat aankondigen om te stoppen, want daar zit duidelijk al jaren geen verbetering meer in.
AMusS zou met een ingewijde bij Red Bull hebben gesproken en een pensieonaankondiging zou de meest elegante oplossing zijn om Perez te vervangen. Gezien de stand in het kampioenschap is het Red Bull inmiddels wel duidelijk dat Perez een risico is want als ze de wagen niet goed afgesteld krijgen kunnen ze alleen terugvallen op Verstappen terwijl McLaren en Ferrari met 2 coureurs wel scoren. Austin liet zien dat de RB20 nog niet op het oude niveau is maar Perez kan niet zoals een Verstappen zijn rijstijl rond de problemen aanpassen.

Echter veel zal er niet gebeuren in Mexico want blijkbaar zit het contract van Perez best wel goed in elkaar ondanks de eerder genoemde strenge prestatieclausules. Formule 1 contracten zijn net toiletpapier zei de man uit Guadalajara eerder maar kan mij bijna niet voorstellen dat Red Bull niet onder het contract uit kan komen tenzij het probleem is wie ze dan naast Verstappen moeten zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:12
Meest logische is naar mijn mening gewoon dat Perez het seizoen af mag maken, Lawson de komende races in de Vcarb mag laten zien wat ie waard is en dat hij volgend seizoen het stoeltje overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Sebastiaannn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:36:
Meest logische is naar mijn mening gewoon dat Perez het seizoen af mag maken, Lawson de komende races in de Vcarb mag laten zien wat ie waard is en dat hij volgend seizoen het stoeltje overneemt.
En er zijn al geruchten voor dit + Colapinto in de VCARB. Dus dan zou Hadjar gepasseerd worden (/nog een jaartje moeten rijpen). Want die geruchten met Hadjar in de VCARB en Lawson in de RBR waren er ook al, als zijnde een van de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
Waarom zou je Colapinto, een junior van een ander team, voorrang geven op je eigen Formule 2 coureur die hoger in de standings staat?
Of is Colapinto's rookie status in F2 zo veel waard?
Of zijn ze gewoon zo niet onder de indruk van Hadjar tijdens de FP1 trainingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:12
mavamal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:59:
Waarom zou je Colapinto, een junior van een ander team, voorrang geven op je eigen Formule 2 coureur die hoger in de standings staat?
Colapinto laat wel echt geweldige dingen zien in z'n eerste vier races met de Williams, waarmee die ook heel veel goodwill heeft verdiend in de paddock en bij het publiek. Hij heeft al laten zien dat ie op het hoogste niveau de verwachtingen kan overtreffen en met de druk om kan gaan, dat is van een F2 coureur altijd nog maar de vraag. Ik snap wel dat het voor RB heel aantrekkelijk is om hem in te lijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47
mavamal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:59:
Colapinto vervangt perez dan niet alleen als chauffeur maar ook als vertegenwoordiging van zuid Amerika en Carlos slim. Marko zal alles op alles zetten om cola aan boord te halen. Ik denk dat ze Tsunoda doorschuiven en binnen een jaar op basis van prestatie vervangen met Lawson. Lullige voor Liam is dat hij niet voldoende centjes meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
Sebastiaannn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:07:
[...]

Colapinto laat wel echt geweldige dingen zien in z'n eerste vier races met de Williams, waarmee die ook heel veel goodwill heeft verdiend in de paddock en bij het publiek. Hij heeft al laten zien dat ie op het hoogste niveau de verwachtingen kan overtreffen en met de druk om kan gaan, dat is van een F2 coureur altijd nog maar de vraag. Ik snap wel dat het voor RB heel aantrekkelijk is om hem in te lijven.
Maar het zou de hele ladder F4 -> FRECA -> F3 -> F2 onder druk zetten. Als de resultaten daar niet meer tellen en er zelfs niet eens met anderen in hetzelfde development team gestreden wordt, en alles afhankelijk is van een toevallige invalbeurt in F1 en de prestaties op dat moment, waarom zou een team dan nog investeren in hun eigen development team?
NB Bearman, Antonelli en De Vries zijn toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:23
Je investeer voor het geval dat je uit die pool wat nodig hebt. Maar je hoopt op een goude kip en waar dat die vandaan komt maakt niet uit. Komt die uit je eigen pool prima, graag zelfs, komt die zo voorbij wandelen ook goed.

Verstappen komt toch ook niet uit eigen kweek.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat Colapinto nog best een rol kan spelen bij VCarb ja. Het is op zijn minst een stok achter de deur voor Hadjar als die er niks van bakt of voor Tsunoda als ie toch om lijkt te vallen. Ik denk dat het eerlijker is als Tsunoda doorstroomt, maar als Liam echt overtuigt dan lijkt het mij niet meer dan eerlijk om Tsunoda gewoon ook te vervangen. Je kunt hem niet in VCarb houden imo, er moet progressie zijn anders is je juniorprogramma ook niks waard. Het voordeel van Tsunoda is de backing van Honda en het feit dat er voor Red Bull gewoon weinig aan komt. Maar als je naar Colapinto kijkt, dan is het niet meer dan eerlijk om die ook een kans te geven, maar ik gok dat ze nog wel wat meer data willen voordat ze die stap maken. Hij is snel, maar het is ook weer niet dat ie Albon naar huis toe rijdt. Het laat vooral zien dat ie op 1 lijn zit en dat is mooi maar ook weer niet echt waar Red Bull naar op zoek is. Het hangt er wellicht vanaf hoe goed al deze rijders zijn in de huidige Red Bull. Kunnen ze goed om de problemen rijden en dichter bij Verstappen zitten, of niet. Dat is mijns inziens het enige dat telt. Of ze overall goede rijders zijn maakt niet meer uit, ze moeten preseteren met het materiaal van VCarbs en Red Bull. Niet de Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Laatst online: 15:28
Weet iemand heel toevallig of Red Bull, net zoals Ferrari, flexi front wings had geïntroduceerd in COTA? Anders is dit het moment denk ik..
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord