Deze hadden ze in Baku toch al (een beetje)? Maar zover er bekend is, tordeerd/roteert die van McLaren een stuk meer door het weaving patroon van carbon layering.RRCreations schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:43:
Weet iemand heel toevallig of Red Bull, net zoals Ferrari, flexi front wings had geïntroduceerd in COTA? Anders is dit het moment denk ik..
Tsunoda in de Red Bull? Nou als Lawson de komende races weer zulke goeie dingen laat zien (P3 kwali rondje neerzetten in Q1, op de baan het gevecht met Alonso winnen, vanaf P19 punten scoren en foutloos voor z'n teamgenoot eindigen) dan zetten ze zéker Lawson in de Red Bull. Die heeft alles om voor te spelen, ben heel benieuwd wat we van hem gaan zien de komende races.Lynx schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:12:
[...]
Ik denk dat ze Tsunoda doorschuiven en binnen een jaar op basis van prestatie vervangen met Lawson.
Hmm interessant, ik had die van Baku nog niet gelezen. Ik dacht dat ze gingen wachten op de FIA, of en in hoeverre het mocht buigen..Thinlanet schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:52:
[...]
Deze hadden ze in Baku toch al (een beetje)? Maar zover er bekend is, tordeerd/roteert die van McLaren een stuk meer door het weaving patroon van carbon layering.
Ik hoop dat hij weer zo goed rijdt. Kijken of tsu echt zo goed is als hij zelf denkt.Sebastiaannn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:53:
[...]
Tsunoda in de Red Bull? Nou als Lawson de komende races weer zulke goeie dingen laat zien (P3 kwali rondje neerzetten in Q1, op de baan het gevecht met Alonso winnen, vanaf P19 punten scoren en foutloos voor z'n teamgenoot eindigen) dan zetten ze zéker Lawson in de Red Bull. Die heeft alles om voor te spelen, ben heel benieuwd wat we van hem gaan zien de komende races.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Is die ladder een garantie tot succes dan?mavamal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:14:
[...]
Maar het zou de hele ladder F4 -> FRECA -> F3 -> F2 onder druk zetten. Als de resultaten daar niet meer tellen en er zelfs niet eens met anderen in hetzelfde development team gestreden wordt, en alles afhankelijk is van een toevallige invalbeurt in F1 en de prestaties op dat moment, waarom zou een team dan nog investeren in hun eigen development team?
NB Bearman, Antonelli en De Vries zijn toch iets anders.
Genoeg voorbeelden die door de mand vallen.
"Never give up"Chocoball schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:02:
Perez komt ook met een speciale helm.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ
En had Ricciardo zijn laatste race niet ook iets op dw helm geschreven? Of was het Spanje (toen Helmut hem al er uit wilde hebben). Ook letterlijk met een stift geschreven. Dan ook iets van niet opgeven / vechtend ten onder gaan / ....
Not without a fight.RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:33:
[...]
https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ
En had Ricciardo zijn laatste race niet ook iets op dw helm geschreven? Of was het Spanje (toen Helmut hem al er uit wilde hebben). Ook letterlijk met een stift geschreven. Dan ook iets van niet opgeven / vechtend ten onder gaan / ....
https://www.planetf1.com/...age-helmut-marko-axe-wish
Vind het allemaal maar van een kinderlijk niveau.
Ik denk dat 'vamos a la playa' een stuk passender was geweest. Misschien dat Helmut nog ergens een stift kan vinden
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Vind het een vette helm, in die RB kleuren.
Zal verder blij zijn als de Perez saga ergens dit seizoen tot een einde komt.
Zal verder blij zijn als de Perez saga ergens dit seizoen tot een einde komt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zullen ze nou echt Perez eruit schoppen na dit weekend?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik denk er niet uitschoppen, maar PER kan toch best een kleine por krijgen om aan te kondigen dat hij na dit seizoen gaat stoppen? Nog een paar farewell races voor de boeg, nog even vlammen in Mexico. Allicht een beter afscheid dan RIC.Damian schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:51:
^
Zoiets moet het toch wel zijn? Kan me toch niet voorstellen dat ze nog een jaar op deze manier verder rommelen met PER.
Denk dat het achter de schermen soort van geregeld is mits Lawson de komende races goed genoeg blijft presteren.
Zoiets moet het toch wel zijn? Kan me toch niet voorstellen dat ze nog een jaar op deze manier verder rommelen met PER.
Denk dat het achter de schermen soort van geregeld is mits Lawson de komende races goed genoeg blijft presteren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Beetje vlammen zoals vorig jaar? Was ie ook zwaar overgemotiveerd, crashte meteen in de 1e bocht eruit met een domme actie en achteraf zei hij volgens mij nog 'het maakt niet uit, ben hier alleen om te winnen'.......Thinlanet schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:54:
[...]
Ik denk er niet uitschoppen, maar PER kan toch best een kleine por krijgen om aan te kondigen dat hij na dit seizoen gaat stoppen? Nog een paar farewell races voor de boeg, nog even vlammen in Mexico. Allicht een beter afscheid dan RIC.
Een heel leger aan psychologen is nodig om die waan eruit te krijgen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee, ze gaan hetzelfde doen als de vorige keer: een contractverlenging aanbieden, zodat Perez weer rust in zijn hoofd krijgt en zich beter kan concentreren op het racen.Damian schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:51:
Nu al een verlenging voor na 2026?Tha Deo schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:27:
[...]
Nee, ze gaan hetzelfde doen als de vorige keer: een contractverlenging aanbieden, zodat Perez weer rust in zijn hoofd krijgt en zich beter kan concentreren op het racen.
Dit is zeker een showmodel? De auto's komen nooit kant en klaar aan, toch?
Is een standaardtekst op de helmen van Perez echter, zou er niet teveel achter zoeken.NotSoSteady schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:37:
[...]
Not without a fight.
https://www.planetf1.com/...age-helmut-marko-axe-wish
Vind het allemaal maar van een kinderlijk niveau.
Kan wel, en volgens mij vooral in Europa het geval. Flyaway zullen ze echter niet in een vrachtwagen gaan (ook niet van Texas naar Mexico). Dus in het echie zal die (gedeeltelijk afgebroken) in "containers" zitten.TrekDr0p schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:55:
[...]
Maar bij Europese races komt het volgens mij redelijk veel voor dat ze de auto al op de fabriek opbouwen en dan per vrachtauto vervoerd wordt. Uiteraard dan wel met "dummy" wielen en de neus er af. En dan ook in een vrachtwagen met 2 "verdiepingen" waar meteen beide auto's in kunnen en nog voldoende overige onderdelen. Iets dat bij deze foto niet het geval lijkt te zijn. Naast dat ik sterk betwijfel of team trucks uberhaupt zo'n grote klep aan de zijkant hebben.
Ik durf je het niet met zekerheid te zeggen, ik weet namelijk net zoveel als jou qua informatie want ik zie het voorbij komen en hou er altijd rekening mee dat het niet kan kloppen.TrekDr0p schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:55:
[...]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als ze Perez tijdens dit weekend er uit schoppen, dan komt Red Bull zelf niet meer van de paddock af zonder begeleiding. Dus denk niet dat ze dat gaan doen. Dat het een aflopende zaak is is voor mij wel duidelijk.
Het chassis wordt volgens wel geassembleerd van circuit naar circuit vervoerd. De motoren en andere belangrijke onderdelen worden volgens mij in kratten getransporteerd. Het lijkt mij nogal sterk dat ze elke wagen helemaal strippen na elke race want er zit zoveel elektronica en andere onderdelen in dat je dat niet zomaar even weer opbouwt voor een raceweekend. Zeker niet bij een triple header.TrekDr0p schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:55:
[...]
Volgens mij staat er wel ergens een video op het web hoe DHL de wagens vervoerd.
"When you grow up your heart dies"
Misschien rijdt ie zichzelf er wel weer af in bocht 1, kan ie gelijk uitzwaaien.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Daar heeft ie inderdaad ervaring meeVincentG schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:54:
Misschien rijdt ie zichzelf er wel weer af in bocht 1, kan ie gelijk uitzwaaien.
[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 24-10-2024 13:56 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Is de motor niet al jaren een dragend onderdeel van het chassis? Dan vervoer je een auto dus het liefst compleet, zeker als je toch geen nieuwe motor gaat pakken.sjaool schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:52:
[...]
Het chassis wordt volgens wel geassembleerd van circuit naar circuit vervoerd. De motoren en andere belangrijke onderdelen worden volgens mij in kratten getransporteerd. ...
Maar ik geloof nooit dat auto's vervoerd worden met een setje racewielen erop.
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Ze wisselen de motor een paar keer per weekend. Op vrijdag rijden ze sowieso al niet met de motor waarmee ze kwalifceren en de race rijden.MetalStef schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:47:
[...]
Is de motor niet al jaren een dragend onderdeel van het chassis? Dan vervoer je een auto dus het liefst compleet, zeker als je toch geen nieuwe motor gaat pakken.
"When you grow up your heart dies"
Hoef je ook niet te geloven. Alleen Pirelli heeft die. Toen Mercdes dat wiel op Bottas' auto mee naar Brackly nam was dat volgens mij ook onder toezicht van de FIA. Teams hebben dus never nooit banden tot hun beschikking tenzij race, testdag, filmdag, etc..MetalStef schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:47:
En daardoor is het ook vrij makkelijk om redelijk zeker te weten dat teams niet stiekem testen. Doe dat maar eens zonder banden.
Ook al is de motor een dragend onderdeel van het frame, kun je voor vervoer e.d. toch alsnog een subframe monteren wat in plaats van de motor komt?MetalStef schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:47:
[...]
Is de motor niet al jaren een dragend onderdeel van het chassis? Dan vervoer je een auto dus het liefst compleet, zeker als je toch geen nieuwe motor gaat pakken.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Auto’s worden vervoerd met demobanden, die kneiterharde exemplaren.MetalStef schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:47:
[...]
Showauto’s zoals die in de Max Verstappen shops hebben ook demo banden, die zijn zogenaamd “soft” of “medium” maar buiten de vorm en de looks zijn het geen echte F1 race banden.
Nope, niet eens demobanden. Heb eens een video gezien van team dat aan het in-/uitpakken was. En de banden lijken veel meer op die van straatautos. Smaller, lager, .... Het hoeft immers maar het gewicht te kunnen dragen. En het zou gek zijn als Pirelli speciaal demobanden moet produceren om de auto in en uit een vrachtauto te duwen. En vervolgens kunnen de teams weer niet zelf een band op de velg leggen (want dat doet Pirelli op het circuit voor ze). Etc etc.Den_S85 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:57:
[...]
Auto’s worden vervoerd met demobanden, die kneiterharde exemplaren.
Alonso heeft zich afgemeld voor de mediadag en aangezien Drugovich in de 1e vrije training in plaas van rijdt zal Fernando pas weer bij de 2e vrije traiing verschijnen.
Fernando Alonso is feeling unwell and will therefore not attend media day at the #MexicoGP. Fernando is focused on feeling 100% for Friday and his planned return to the AMR24 for Free Practice 2. pic.twitter.com/MeaKlwflBj
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 24 oktober 2024
De 'ik meld me ziek' van de F1Chocoball schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:18:
Alonso heeft zich afgemeld voor de mediadag en aangezien Drugovich in de 1e vrije training in plaas van rijdt zal Fernando pas weer bij de 2e vrije traiing verschijnen.
[Twitter]
Drugovich..... why.is.he.there.
OK, kon even geen aparte foto van Checo vinden maar was een helm alleen niet voldoende?
Leuk gedaan he die video! Mooie livery
Hij wil 2x zijn 400e GP vieren? Gewoon het hele weekend verstek laten gaan en volgende week nog een keer zijn 400e GP.Chocoball schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:18:
[Twitter]
Ik hoop wel dat ze de intro weer in de Mexicaanse stijl gaan doen! Dat was echt geweldig
Er is een aanpassing gedaan aan de 2e DRS zone die begint na de laatste bocht over het rechte stuk richting start-finish. Vorig jaar begon de activatie 165 meter na bocht 17 en deze begint nu 240 meter na bocht 17 en daarmee 75 meter ingekort.

Voor wie wil vergelijken met de circuitmap van vorig seizoen Fauna in "[F1 2024] Race 20 GP van Mexico"
Voor wie wil vergelijken met de circuitmap van vorig seizoen Fauna in "[F1 2024] Race 20 GP van Mexico"
Hamilton krijgt de Austin specificatie en Russell rijdt nog met de oude specificatie totdat de vloer is gerepareerd en zal waarschijnlijk pas volgend weekend (Brazilië) beschikbaar zijn.
Overigens rijdt Perez dit weekend ook met de nieuwe vloer die hij in Austin nog niet tot zijn beschikking had.Lewis Hamilton will run the Austin upgrade this weekend in Mexiko, George Russel will stick with the old spec until the new floor has been repaired. It will probably be back from the UK in time for the Brazil weekend.
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 24 oktober 2024
AMuS (in German): https://t.co/IerVEBWZWb pic.twitter.com/KKlZ3kLeYE
Dan is het tij gekeerd!Chocoball schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:37:
Overigens rijdt Perez dit weekend ook met de nieuwe vloer die hij in Austin nog niet tot zijn beschikking had.
Mijn boefje is liev!
Afscheidscadeau
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ongelooflijk... Inhalen is dit jaar op sommige circuits al lastig, zelfs met extra of langere DRS zone en hier korten ze 'm vrolijk inChocoball schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:20:
Er is een aanpassing gedaan aan de 2e DRS zone die begint na de laatste bocht over het rechte stuk richting start-finish. Vorig jaar begon de activatie 165 meter na bocht 17 en deze begint nu 240 meter na bocht 17 en daarmee 75 meter ingekort.
[Afbeelding]

Het zijn altijd dezelfde stewards als die destijds de beslissing hebben genomen, don't worryLynx schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:14:
Ik hoop alleen maar dat het dezelfde stewards zijn. Voor de gelegenheid worden Johnny Herbert, Jensen button en Ted Kravitz aangesteld als stewards om de rtr te beoordelen. Uitkomst, Max voor het leven een race ban.
Het DRS-effect is wel veel groter doordat ze op hoogte racen en daarom high downforce setups gebruiken vanwege de ijle lucht.Aardappelbakker schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:14:
[...]
Ongelooflijk... Inhalen is dit jaar op sommige circuits al lastig, zelfs met extra of langere DRS zone en hier korten ze 'm vrolijk in
[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 25-10-2024 10:17 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ze rijden juist met high downforce om de ijle lucht te compenseren. Effectief is de downforce nog gelijk aan Monza of zo meen ik. Ik denk dus ook niet dat je daardoor nog kunt spreken van een groter DRS effect. Immers heeft de achtervleugel uberhaupt een veel kleiner nadelig effect. Dus als deze vleugel zeg "100%" drag geeft op een normaal circuit/normale hoogte en met DRS geactiveerd "25% drag". En vervolgens heb je een Monza achtervleugel die "35%" drag geeft en met klep open "20%" drag, dan zal deze vleugel in Mexico bij wijze van "40%" drag of whatever geven en met klep open "20%" of whatever.Grrrrrene schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:15:
[...]
Het DRS-effect is wel veel groter doordat ze op hoogte racen en daarom high downforce setups gebruiken vanwege de ijle lucht.
Het verschil tussen wel of geen DRS is op dit circuit dus veel kleiner dan dat deze vleugel op een ander circuit zou geven. Hetzelfde als dat je op Monza dus ook niet dat DRS vrijwel geen effect heeft.
Dat is toch letterlijk wat ik zeg? Maar de klep die open gaat is veel groter en steiler dan normaal. Op Monza heeft DRS daardoor veel minder effect, omdat het toch al zulke kleine achtervleugels zijn.RobertMe schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:30:
[...]
Ze rijden juist met high downforce om de ijle lucht te compenseren.
Dat is een denkfout. Het gaat om de verhouding tussen dicht en open, die heeft alleen met de vorm van de vleugel te maken, niet met de dichtheid van de lucht. Om het in jouw percentages te zeggen: Op Monza ga je bijvoorbeeld van 35% naar 20% drag, maar in Mexico gaat er een veel grotere vleugel open en ga je van 40% naar 15%, bijvoorbeeld. Waar je in Monza zo'n 40% drag van de achtervleugel verliest door de DRS open te zetten, verlies je in Mexico (en andere circuits die een high downforce setup nodig hebben) zo'n 60% drag.Effectief is de downforce nog gelijk aan Monza of zo meen ik. Ik denk dus ook niet dat je daardoor nog kunt spreken van een groter DRS effect. Immers heeft de achtervleugel uberhaupt een veel kleiner nadelig effect. Dus als deze vleugel zeg "100%" drag geeft op een normaal circuit/normale hoogte en met DRS geactiveerd "25% drag". En vervolgens heb je een Monza achtervleugel die "35%" drag geeft en met klep open "20%" drag, dan zal deze vleugel in Mexico bij wijze van "40%" drag of whatever geven en met klep open "20%" of whatever.
Nope, dat klopt dus nietHet verschil tussen wel of geen DRS is op dit circuit dus veel kleiner dan dat deze vleugel op een ander circuit zou geven. Hetzelfde als dat je op Monza dus ook niet dat DRS vrijwel geen effect heeft.
Dit is de drag equation (bron): D = Cd * ρ * V^2/2 * A. Daarin is Cd de aerodynamische eigenschap van de auto, ρ de dichtheid van het medium waar je doorheen beweegt (lucht), V de snelheid in m/s en A het frontaal oppervlak. We zullen het erover eens zijn dat het enige wat wijzigt bij het openen van de DRS, Cd en A zijn. De dichtheid van de lucht wordt er niet anders van.
Dus de verhouding in drag tussen DRS open en dicht is onafhankelijk van de dichtheid van de lucht.
[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 25-10-2024 11:59 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
De helm van Zhou voor dit aankomend weekend
!

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 25-10-2024 13:28 ]
Wel altijd een beetje zielig. Je rijdt een vreselijk droevig seizoen en kan misschien beter een beetje uit de spotlights blijven. Vervolgens ga je wel sjieke helm designs showen. Zhou, perez en misschien zelfs alonso.
Even nog een visuele herinnering voor straks als de 1e vrije training begint.

Ja bizar. Ik volg F1 al best wel een tijdje (sinds Jos), maar wat Max oproept bij sommige, dat heb ik nog niet eerder gezien eigenlijk.pro_6or schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:34:
[...]
Groot compliment, Max is zo goed dat kan niet, de regels moeten wel op zijn naam zijn geschreven om dit mogelijk te maken. Want zo goed kan niemand zijn…. Toch… toch……weeeeeehhhhh, hij is zo goed heh, weeehhhhhhhhhh.
Moet wel zeggen, hij zoekt ook wel de randjes op vaak.
Heeft niet alleen met max te maken maar ook met de tijd van tegenwoordig, de sociale media, de 1000 camerahoeken waar je f1 kan terugkijken. En alles moet tegenwoordig gepolariseerd zijn (je bent woke of anti-woke, voor of tegen asielzoekers, etc etc).ZeromaNoiS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:57:
[...]
Ja bizar. Ik volg F1 al best wel een tijdje (sinds Jos), maar wat Max oproept bij sommige, dat heb ik nog niet eerder gezien eigenlijk.
Moet wel zeggen, hij zoekt ook wel de randjes op vaak.
Nieuwe vloer van McLaren, die hebben lef!
Vond ik ookRRCreations schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:29:
Nieuwe vloer van McLaren, die hebben lef!
Best bizar veel updates het hele jaar door heeft McLaren
Dat kan blijkbaar als je achterop staat en meer windtunnel tijd hebt.
Volgend jaar is red bull weer aan de beurt met meer tijd
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 25-10-2024 18:32 ]
Dat werd 1 juli bepaald toch en toen stonden ze eerste.d-vine schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:31:
[...]
Vond ik ook
1 juli was toch voor de tweede helft van het seizoen? Ik meen dat de eindstand van het seizoen voor volgend jaar geldt.Shinji schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:33:
[...]
Dat werd 1 juli bepaald toch en toen stonden ze eerste.
Ik dacht 1 juli voor eerste helft volgend seizoen, en eindstand voor tweede helft volgend seizoen. Maar weet het ook niet zeker.TinusXIII schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:35:
[...]
1 juli was toch voor de tweede helft van het seizoen? Ik meen dat de eindstand van het seizoen voor volgend jaar geldt.
Gemeten wodt van januari tot en met juni en van juli tot en december. Red Bull stond in juli nog bovenaan.
Chocoball in "[F1] Seizoen 2024"
Chocoball in "[F1] Seizoen 2024"
Alonso een verjongingskuur gedaan?Chocoball schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:22:
Even nog een visuele herinnering voor straks als de 1e vrije training begint.
[Afbeelding]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het grootste probleem in mijn ogen is Wolff en Hamilton die het danwel zelf aanhalen danwel ernaar gevraagd worden. Al 3 jaar lang. Om de een of andere reden lijken ze meer vrijheid te krijgen om crap te zeggen. Er is gewoon een regel waarin je, plat gezegd, de sport niet belachelijk mag maken. Ik snap niet eens dat ze niet eens op het matje geroepen zijn voor het gedoe. Ja het is frustrerend, maar holy shit 3 jaar lang....... Stewards of de FIA hadden ze al lang voor het FIA tribunaal kunnen slepen..... Maar ja, dan zeg ik dat doen ze niet want ze zijn populair.alex3305 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:18:
Aangezien ik gementioned werd door @Grrrrrene haak ik er toch nog heel even op in. Want weet je wat ik het sneue vindt aan AD2021? Dat die ene situatie bijna heel het seizoen overschaduwd. En dat is zo ontzettend jammer, want potverdomme wat zijn we dat jaar enorm verwend met prachtige races. Ik ben Max-fan, maar als Hamilton daar had gewonnen had ik daar 100% vrede mee gehad. Ik had het jammer gevonden, maar dat zijn twee verschillende emoties.
(ff ingekort)
Media heeft hier ook een handje in. Multi 21 komt nog naar voren, Adelaide 94, Jerez 97, maar hoe vaak komt Silverstone 21 nog naar voren? Zeer, zeer, zeer beperkt. Ik heb geen issue om kritiek te hebben op Max, maar de bijna volledig eenzijdigheid komt me de keel uit. En het hele mediacircus eromheen helpt dat. Bewust of onbewust, Alonso heeft het al eens benoemd, het is gewoon een Brits wereldje, totaal niet internationaal. Daar ligt de kern van het probleem in mijn ogen. Media creeert (door media te zijn) meningen, en doordat ze veelal vanuit Brits oogpunt schrijven (wat dus bij voorbaat geen journalisme is), heb je al bias in elk bericht. En door social media krijg je dat versterkend effect van die bias. Het gaat niet meer om feiten, maar om de likes, om hoeveel mensen een bepaalde mening delen.
Nog ff en dan is het een VAE of SA feestje.het is gewoon een Brits wereldje, totaal niet internationaal. Daar ligt de kern van het probleem in mijn ogen.
Mexico is niet altijd een spannende race maar ik denk dat het weer dicht bij elkaar gaat zitten met Max en Lando/Piastri en de Ferrari's. Misschien dat de Mercedes deze race ook weer wat beter gaat maar die zijn erg wispelturig.
Ik hoop wel dat ik me morgen en zondag wat beter voel, die griep is echt kak!
Ik hoop wel dat ik me morgen en zondag wat beter voel, die griep is echt kak!
Ai, daar raak je mijn pijnput. Ik kan me nog goed de “vrolijk kerstfeest” reclame van Sky herinneren waarin Max even met 150+ de muur in geslingerd wordt. Totaal onsmakelijk.siggy schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:04:
[...]
Media heeft hier ook een handje in. Multi 21 komt nog naar voren, Adelaide 94, Jerez 97, maar hoe vaak komt Silverstone 21 nog naar voren? Zeer, zeer, zeer beperkt.
Maar eens met wat er hierboven nog meer gesteld wordt. Het hele huidige “klimaat” is wat dat betreft gewoon ruk. Het begint steeds meer op voetbal te lijken, inclusief de schwalbes, en het vingertje wat omhoog gaat. Max niet uitgezonderd trouwens.
Zo m’n bakje zuur is weer leeg. Zin in de race dit weekend
Hé goedenavond allen! Tijd voor wat actie op de baan. FP1 ga ik volgen, FP2 laat ik denk ik even voorbij schieten gezien het tijdstip en hoe ik mij na vorig (druk) weekend voelde... Veel plezier gewenst voor diegene die mee gaan kijken!
Plus dat de 2e vrije training dit keer 90 minuten duurt en geen mariachi tintje aan de F1 intro.StefanVerkerk schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:25:
Hé goedenavond allen! Tijd voor wat actie op de baan. FP1 ga ik volgen, FP2 laat ik denk ik even voorbij schieten gezien het tijdstip en hoe ik mij na vorig (druk) weekend voelde... Veel plezier gewenst voor diegene die mee gaan kijken!
Max: "Something fell of the ...?... (barrier?), some advertisement ...?... I think."
Max geeft aan dat zijn stuur nogal k-t is, maar dat hij ook wat heeft geraakt op het rechte stuk.
RED FLAG
25 Oct 2024, 20:34:15
RED FLAG
25 Oct 2024, 20:34:15
[ Voor 15% gewijzigd door StefanVerkerk op 25-10-2024 20:35 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Goed begin. Groene vlag, ff toiletbezoek, rode vlag. yaaay
Debris caution
(those who know)
Debris caution
[ Voor 24% gewijzigd door siggy op 25-10-2024 20:38 ]
En Antonelli zorgt voor wat extra carbon fibre aan de vloer van Hamilton.
Zolang mensen het presteren om met 100km/h op een snelweg over een stalen balk te rijden (jup, heb de gevolgen daarvan gezien), dan geef ik ze het te doen om op het rechte stuk met 300km/h+ zo'n klein onderdeel te ontwijken...Chocoball schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:37:
En Antonelli zorgt voor wat extra carbon fibre aan de vloer van Hamilton.
Het duurt wel lang voordat ze bekendmaken wanneer we weer mogen rijden. Toch een externe factor waardoor die troep op de baan terecht is gekomen? Max had het over troep van de reclamebanners? Het is niet even opruimen en weer groen...
TRACK CLEAR
25 Oct 2024, 20:39:42
SESSION WILL RESUME AT 20:40
25 Oct 2024, 20:39:48
25 Oct 2024, 20:39:42
SESSION WILL RESUME AT 20:40
25 Oct 2024, 20:39:48
[ Voor 44% gewijzigd door StefanVerkerk op 25-10-2024 20:40 ]
Het is meer dat Hamilton met de nieuwe vloer rijdt en geen reservevloer is dan waarschijnlijk een oudere specificatie. George moet tot mogelijk Brazilië wachten voordat hij zijn Austin vloer terug heeft/StefanVerkerk schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:38:
[...]
Zolang mensen het presteren om met 100km/h op een snelweg over een stalen balk te rijden (jup, heb de gevolgen daarvan gezien), dan geef ik ze het te doen om op het rechte stuk met 300km/h+ zo'n klein onderdeel te ontwijken...
Max had wat problemen met sturen en gaf aan iets van een reclamebord te hebben geraakt volgens team radio.mr thee schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:42:
Bij max is wat stuk ?
Je maakt nu een vergelijking met Bezopen jan met 2 uur slaap, 4 kinderen, 80 uur in de week en een top sporterStefanVerkerk schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:38:
[...]
Zolang mensen het presteren om met 100km/h op een snelweg over een stalen balk te rijden (jup, heb de gevolgen daarvan gezien), dan geef ik ze het te doen om op het rechte stuk met 300km/h+ zo'n klein onderdeel te ontwijken...
Niet dat ik dit nu schrijf om Antonelli een carbondinges probeer aan te naaien. Ze zien wel de rubber buiten de racing lijn en geen carbon fibre? Zwaar ongelukkig at best.
Veel bezopen jannen dan overdag...siggy schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:44:
[...]
Je maakt nu een vergelijking met Bezopen jan met 2 uur slaap, 4 kinderen, 80 uur in de week en een top sporter

Ohh het is de grand prix van Mexico en Mercedes haalt Esteban Gutiérrez weer van stal naast Toto?
[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 25-10-2024 20:50 ]
Denk niet dat er max 20 auto's op 4 km weg te vinden zijn. Laat staan dat afstand houden niet echt een ding is in NL. Ik vind het bezopen rijgedrag. Helaas vind het grote deel van NL het normaal, 10 meter afstand (als het dat al is) bij 100+.
Tsja niet echt bijzonder dat er dan mensen geen stalen balk zien. Dat noet noem ik stupiditeit. Niks anders.
Lolwut why. Adrien Fernandez was een stuk succesvoller in CART. Gutiérrez heeft echt bijzonder weinig bereikt....? Niet eens een wiki search waard op dit moment.Chocoball schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:48:
Ohh het is de grand prix van Mexico en Mercedes haalt Esteban Gutiérrez weer van stal naast Toto?
[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 25-10-2024 20:52 ]
Albon rood
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vandaag is rooooooood. Oei oei de rookie..
De drivers focussen zich op de racinglijn, de andere coureurs etc. Dan zijn ze niet bezig of er opeens een stuk carbon op de baan ligt. Sowieso is het zicht vlak voor de auto erg beperkt! Zoek maar eens een cockpitview op (de cam is hoger dan waar de coureur ziet). Ze kunnen het eigen voorbanden al nauwelijks zien.siggy schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:44:
[...]
Je maakt nu een vergelijking met Bezopen jan met 2 uur slaap, 4 kinderen, 80 uur in de week en een top sporter
Niet dat ik dit nu schrijf om Antonelli een carbondinges probeer aan te naaien. Ze zien wel de rubber buiten de racing lijn en geen carbon fibre? Zwaar ongelukkig at best.
Dus snap best dat je als rookie dit dan mist. Bezig met je racelijn, met de coureurs die je op hoge snelheid inhaalt, bezig met de instellingen aanpassen tijdens het rechte stuk....
En BAM
MEDICAL CAR DEPLOYED
25 Oct 2024, 20:52:23
25 Oct 2024, 20:52:23
Lijkt erop dat Bearman en Albon elkaar hebben geraakt.
Lijkt er op dat Bearman er niet zo veel aan kan doen dus...DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:54:
Lijkt erop dat Bearman en Albon elkaar hebben geraakt.
Hoeveel crashes heeft McLaren gehad?d-vine schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:31:
[...]
Vond ik ook
En hoeveel heeft Perex al aan schade gereden?
Nog een reden om afscheid te nemen van Perez
Wagen van Hamilton mogelijk vloerschade, wagen van Leclerc schade aan de zijkant.
Lijkt erop dat de Ferrari engineer niet gezegd heeft dat Albon eraan kwam...
Dit was toch duidelijk Albon die de controle verloor. Trouwens heftig klapje hoor achterwielophanging Williams breekt volledig af en de voorkant van de ferrari links is ook echt kapot.
Reed iemand in de weg met de helft aan snelheid. Dit kun je Albon niet aanrekenenBvanham schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:56:
Dit was toch duidelijk Albon die de controle verloor. Trouwens heftig klapje hoor achterwielophanging Williams breekt volledig af en de voorkant van de ferrari links is ook echt kapot.
Onhandige plek van Bearman om van het gas te gaan. Hij zit op datmoment nog op de racelijn en gaat volledig van zijn gas af om Albon voor te laten.Bvanham schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:56:
Niks anders dan een foute inschatting.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |