[F1 2024] Race 20 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 85.477 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:54
Charles Hill schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:05:
[...]

Met dank aan de stewards en hun belachelijke straf. Gelukkig zit er geen Brit bij die meebeslist .....
Hoi Calimero hoi!

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 19:42
Misschien dat het volgend weekend wel weer eens nat gaat worden? Zou leuk zijn voor de verandering. Maar goed, het is nog ver, ver weg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pRo-ExGhaRSfwoBcH-yqo1Tfd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncg0nwFLPbRW5n54M4ttaepq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
siggy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:06:
[...]

Niet al te lomp bedoeld, maar ik hoop dat Max nooit ovals gaat rijden met deze instelling.
Volgens mij heeft hij al eens gezegd dat hij dat niet durft. Niet met indycars in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Shinji schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:06:
[...]

Dat de acties over het randje waren klopt, maar hij rijdt er niet om iemand er af te rijden, hij strijd gewoon voor positie, als dat niet eerlijk gebeurd zijn er de stewards om daar over te oordelen. Maar doe alsjeblieft niet alsof die een aanslag pleegt op een andere coureur.
Bij de eerste deed Max in mijn ogen niks fout. Maar beweer je nu echt dat 'ie die tweede actie Norris er niet expres af reed? Zelfs als 'ie hem er weer voorbij had gelaten, had 'ie waarschijnlijk gewoon 10s gehad voor die actie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:45
StefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:07:
Misschien dat het volgend weekend wel weer eens nat gaat worden? Zou leuk zijn voor de verandering. Maar goed, het is nog ver, ver weg...

[Afbeelding]
Horner volgende week.

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/dKlazo6YXIsAAAAd/make-it.gif

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Bedankt voor deze inhoudelijk sterke reactie. Ik sta er versteld van! Het is al laat hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:41
foodandeat schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:05:
Wat mij betreft moet dit hele 'ik rij de bocht uit alsof je niet bestaat' worden herzien. Nu was het Max die in de spotlights stond, maar iedere coureur doet dit als die de kans krijgt. Zit er iemand naast je, dan laat je bij de exit ruimte.

Dit zou ook het racen een stuk spannender maken met veel side-by-side acties.
Dat kon je nog wel eens tegenvallen. Want dan is er net naast dus voldoende, kun je de lijn van iemand compromitteren en dan is het makkelijk inhalen.

Dan is het dus veel makkelijker er op en erover.... En is verdedigen en track position veel minder interessant.

Je zag het bij Lewis en Russel. Nu is inhalen lastig en is het rondenlang proberen en zoeken naar een gaatje. Met jouw idee is het een wiel ernaast zetten en daarna kun je hem er vrij makkelijk voorbij rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Norris is ook niet heel slecht in de regen hoor :), en de MClaren zeker niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:06:
[...]

Dat hangt allemaal nog af van Norris. En hoeveel race wins heeft die al niet laten liggen? Zelfs met een 20s voorsprong wist die hem tot 2x toe bijna in de muur te zetten.

Als we het over Lewis hadden in topvorm had ik ook weinig hoop gehad. Maar nu? Met Norris? Die is lang zo consistent niet en mentaal lang zo sterk niet.
Vergeet ook niet dat Norris een getalenteerde versie is van Stroll. Chill rich parents 'air', alleen dan met snelheid. Merk je ook aan het respect wat ie heeft voor Max. Imho. Norris kan het redden op snelheid, maar niet op racen. Hoe absurd Max ook is.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Lets do a rain dance.. come on everyone! :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Chefbierrr schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:09:
[...]

Norris is ook niet heel slecht in de regen hoor :), en de MClaren zeker niet.
Nee klopt, ook in de regen heb je een goede auto nodig. Maar het verschil wordt doorgaans wel kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
"Dit was schokkend", zegt Max Verstappen, die het niet over zijn tijdstraf heeft maar over de snelheid in zijn auto. "We waren helemaal nergens."

Ze zijn dus echt het vierde team, dan ga je het gewoon niet redden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Chefbierrr schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:07:
[...]

Volgens mij heeft hij al eens gezegd dat hij dat niet durft. Niet met indycars in ieder geval.
Max is meer iemand voor Lemans en het WEC. Alhoewel velen zouden zeggen dat Nascar wel iets voor hem zou zijn. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 21:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hT9Vvfm1atRtCeEsX5e8-TTy68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8V42PNEqT9Psn3b8BG1be5a.jpg?f=fotoalbum_large

Maar effe hè, een gat van 258 punten tussen Mercedes en AM... Slaat ook nergens op, het gat tussen Formule A en B is ook te groot.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Is PER al met een kartonnen doos gespot :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46
G_Dragon schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:09:
[...]

Lets do a rain dance.. come on everyone! :+
Grote kans dat Max nieuwe motor wil pakken dan zou volgende week ideaal zijn maar niet als het regent want dan kun je amper inhalen en doet de 5 grid penalty extra pijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twi

twi

Crysania schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:11:
[...]

Grote kans dat Max nieuwe motor wil pakken dan zou volgende week ideaal zijn maar niet als het regent want dan kun je amper inhalen en doet de 5 grid penalty extra pijn
Max en regen in Brazilië, volgens mij komt dat met inhalen wel goed. En 5 plaatsen is ook niet het einde van de wereld.

[ Voor 6% gewijzigd door twi op 27-10-2024 23:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat mij betreft moet dit hele 'ik rij de bocht uit alsof je niet bestaat' worden herzien. Nu was het Max die in de spotlights stond, maar iedere coureur doet dit als die de kans krijgt. Zit er iemand naast je, dan laat je bij de exit ruimte.

Het grootste probleem is het asfalt en gras naast de track en de veel te grote wagens. Als ze het willen oplossen moeten er dus meer grindbakken komen en de wagens ook veel kleiner worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ja, één van de Engelstalige commentatoren noemde het ook heel toepasselijk 'a mad dash for the apex'

Zolang je daar als eerste bent ben je zo goed als onstrafbaar. Maakt (bijna) niet uit wat er daarna allemaal fout gaat. Dat helpt clean racen niet in de hand iig.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Toch eventjes koekeloeren bij de buren op Reddit / FormulaDank. Hehe, hier moet ik toch wel om gniffelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tyEt9XMTh_3BFxphU3kF2EU-50=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2fr74C7IKXmrJnlylL7h262B.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
siggy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:05:
[...]

Vandaag was absurd, althans, zijn 2e actie dan. Alsof ie een schepje er boven op moest doen om maar een punt te maken. Iets wat Schumacher ook had, oncompromisloos. En soms is een compromis de beste route vooruit. Het is omdat ie op Jos lijkt.......
En hoeveel kampioenschappen heeft Schumacher ook alweer? :+

Als je de mooiste en netste wil zien, moet je naar een modeshow of Miss World gaan kijken. Leuk of niet, dit is wel de mentaliteit die je nodig hebt om in minder materiaal kampioen te worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NotSoSteady
JB schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:11:
Is PER al met een kartonnen doos gespot :?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OAbbDAc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foodandeat
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 28-10-2024
Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:09:
[...]

Dat kon je nog wel eens tegenvallen. Want dan is er net naast dus voldoende, kun je de lijn van iemand compromitteren en dan is het makkelijk inhalen.

Dan is het dus veel makkelijker er op en erover.... En is verdedigen en track position veel minder interessant.

Je zag het bij Lewis en Russel. Nu is inhalen lastig en is het rondenlang proberen en zoeken naar een gaatje. Met jouw idee is het een wiel ernaast zetten en daarna kun je hem er vrij makkelijk voorbij rijden.
Daar heb je een punt, maar of de regel 'wie als eerst bij de apex is' mag doen of de ander niet bestaat lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het racen. Er zou toch ergens een middenweg moeten zijn tussen dat of 'zo laat mogelijk remmen dat je er net 1 cm'-naast zit. Ik heb ook het idee dat dit iets is van de laatste paar jaar. Mogelijk dat de asphalt-run offs hier effect op hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NotSoSteady schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:10:
[...]

Nee klopt, ook in de regen heb je een goede auto nodig. Maar het verschil wordt doorgaans wel kleiner.
Iemand noemde het in het verre verleden ook wel de grote equalizer. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
twi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:12:
[...]

Max en regen in Brazilië, volgens mij komt dat met inhalen wel goed. En 5 plaatsen is ook niet het einde van de wereld.
Hoezo dat? Ze hebben hun banden nu niet onder controle. Hoe dat is met inters of wets eronder weet niemand. Ik zou er nu mn geld iig niet opzetten

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
StefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:13:
Toch eventjes koekeloeren bij de buren op Reddit / FormulaDank. Hehe, hier moet ik toch wel om gniffelen.

[Afbeelding]
Haha hoe erg hij er ook van overtuigd was dat hij niet fout zat, heerlijk!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:13:

[Afbeelding]
Deze opmerking van PER was een 100x grotere grap dan die straffen voor VER _O-

per aspera ad astra

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
Bastie-88 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:14:
[...]

Hoezo dat? Ze hebben hun banden nu niet onder controle. Hoe dat is met inters of wets eronder weet niemand. Ik zou er nu mn geld iig niet opzetten
Max deed het in Canada in de regen toch heel prima? En toen was Mercedes en McLaren ook sneller. En toch maakten die fouten... En Max niet.

Max blijft gewoon goed in de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Bastie-88 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:14:
[...]

Regen is de 'grote gelijkmaker'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:15:
[...]

Haha hoe erg hij er ook van overtuigd was dat hij niet fout zat, heerlijk!
En na de straf ook nog vragen of ze de beelden nogmaals wilden checken, want hij dacht toch echt dat die goed stond. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hmm.. Twitter gaat los op de volgende foto bij de start,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGzbFQxNgDC6wJzNaVYTZLrS_a4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/T30sRQ8iou2f9gB1SRiv0PbO.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StefanVerkerk
LAD93 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:15:
[...]

Deze opmerking van PER was een 100x grotere grap dan die straffen voor VER _O-
Sorry hoor, ik lig dubbel. 8)7 Punt is: ik zie het Horner nog echt zeggen ook met volle overtuiging, want 'Perez is on his way back to be on top' of zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61qJl2OyBaQBe3Na9qzz5eOGiPM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Fcvm4NmhuaBfSUKnIJQt8vFW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40
G_Dragon schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:17:

[Twitter][Afbeelding]
Hebben ze ook een foto van het moment dat ze daadwerkelijk ter hoogte van de apex zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:16:
[...]

En na de straf ook nog vragen of ze de beelden nogmaals wilden checken, want hij dacht toch echt dat die goed stond. _O-
Toen kon je ons wegvegen van het lachen, ik snap dat ze niet alles zien vanuit die auto dus moeten vertrouwen op hun team. Maar dit was wel even van een ander niveau :F :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Oei, daar zagen we toch weer de "oude gefrustreerde Mad Max". Niet nodig m.i. en Max moet gewoon even dimmen want op deze manier geeft ie zelf het kampioenschap uit handen. Had ie zich gewoon netjes gedragen dan was ie 4e geworden en was de schade kleiner geweest. Ik geloof namelijk niet dat Lando Sainz voorbij zou gaan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

StefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:17:
[...]

Sorry hoor, ik lig dubbel. 8)7 Punt is: ik zie het Horner nog echt zeggen ook met volle overtuiging, want 'Perez is on his way back to be on top' of zoiets.

[Afbeelding]
Een teambaas heeft natuurlijk ook de taak om het moraal hoog te houden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
renegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:18:
[...]

Hebben ze ook een foto van het moment dat ze daadwerkelijk ter hoogte van de apex zitten?
Als ik hem tegenkom of vind zal ik die zeker posten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:13:
[...]

En hoeveel kampioenschappen heeft Schumacher ook alweer? :+

Als je de mooiste en netste wil zien, moet je naar een modeshow of Miss World gaan kijken. Leuk of niet, dit is wel de mentaliteit die je nodig hebt om in minder materiaal kampioen te worden.
Nee. Dit is echt letterlijk 'there is a time and moment for it'. En Schumacher had gewoon 2006 WK gewonnen zonder die bs in Hongarije. Ik kom niet op het NL woord, maar dat volledige blinde ruecklichtlosichkeit is wat Max nu doet. Rekentechnisch slaat het nergens op. Ik betwijfel dat het een soort mentaal spelletje is (bewust of onbewust) om Norris maar onder de duim te houden. Max kan of wilt gewoon niet naar de punten rijden. Het is alles of niets. Vorige race was het okay, nu was het dubbel bullshit. Geen idee. Ook bij Schumacher waren op momenten dat het gewoon aan werkende hersencellen scheelde. Hier ook, dit is punten weggeven, terwijl hij wist de Ferrari's en de Mclarens waren te snel. Dat je dat in de laatste 15 ronden doet, prima, maar in de eerste paar ronden?

Het is omdat ie talent in overvloed heeft, maar dit was gewoon knudde. En dan zeg ik het nog vriendelijk dat ik Montfort nog voorbij kan rijden......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
G_Dragon schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:18:
[...]

Toen kon je ons wegvegen van het lachen, ik snap dat ze niet alles zien vanuit die auto dus moeten vertrouwen op hun team. Maar dit was wel even van een ander niveau :F :9
Dit was van het niveau “Iraakse minister” :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Volgens Horner bij SkyF1 hoefde Lawson niet aan de kant voor Perez, want 'we are independent teams'. Hehehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
renzo4000 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:18:
Oei, daar zagen we toch weer de "oude gefrustreerde Mad Max". Niet nodig m.i. en Max moet gewoon even dimmen want op deze manier geeft ie zelf het kampioenschap uit handen geven. Had ie zich gewoon netjes gedragen dan was ie 4e geworden en was de schade kleiner geweest. Ik geloof namelijk niet dat Lando Sainz voorbij zou gaan.
Wat jij gelooft is niet belangrijk. Hij was er met gemak langsgekomen, dus goed wat Max heeft gedaan. De schade zoveel mogelijk beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
siggy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:19:
[...]

Nee. Dit is echt letterlijk 'there is a time and moment for it'. En Schumacher had gewoon 2006 WK gewonnen zonder die bs in Hongarije. Ik kom niet op het NL woord, maar dat volledige blinde ruecklichtlosichkeit is wat Max nu doet. Rekentechnisch slaat het nergens op. Ik betwijfel dat het een soort mentaal spelletje is (bewust of onbewust) om Norris maar onder de duim te houden. Max kan of wilt gewoon niet naar de punten rijden. Het is alles of niets. Vorige race was het okay, nu was het dubbel bullshit. Geen idee. Ook bij Schumacher waren op momenten dat het gewoon aan werkende hersencellen scheelde. Hier ook, dit is punten weggeven, terwijl hij wist de Ferrari's en de Mclarens waren te snel. Dat je dat in de laatste 15 ronden doet, prima, maar in de eerste paar ronden?

Het is omdat ie talent in overvloed heeft, maar dit was gewoon knudde. En dan zeg ik het nog vriendelijk dat ik Montfort nog voorbij kan rijden......
Dat 'foutje' in Monaco hielp in 2006 ook niet echt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
sjaool schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:14:
[...]

Iemand noemde het in het verre verleden ook wel de grote equalizer. ;)
Precies, aerodynamica doet er dan nog maar weinig toe. Downforce in de bochten is weg, het rechte stuk is proberen doorkomen zonder doorspinnende banden, en dan de overige uitdagingen zoals remmen die niet opwarmen en nauwelijks werken en spray voor iedereen behalve de nummer 1 op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervedette
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Exocet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:10:
"Dit was schokkend", zegt Max Verstappen, die het niet over zijn tijdstraf heeft maar over de snelheid in zijn auto. "We waren helemaal nergens."

Ze zijn dus echt het vierde team, dan ga je het gewoon niet redden
Dat zeg je al vanaf Zandvoort…schiet nog niet echt op met Norris…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[Twitter][Afbeelding]
Dus ze laten een foto zien dat Max voorop ligt? 8)7
Ik mist wat screenshots van 2014-2016. Maar dat is zeuren.

Dat de regels aangepast moeten worden is evident. Liever had ik gezien dat we kleinere en lichtere auto's hadden. Met 300km aan qualyrondjes. Maar hey, racen is voor iedereen anders....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Max kan d'r nog wel om lachen bij SkyF1. Hij maakt zich meer zorgen om de race pace zegt hij.

"Wil je Perez in het team houden?"

Verstappen: "We moeten eerst de auto beter krijgen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

NotSoSteady schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:20:
[...]

Dat 'foutje' in Monaco hielp in 2006 ook niet echt. :+
Ik moest fff denken, maar ja. Over onnodige bs. Dat ik die vergeten ben. MS had gewoon 8 titels...... Deutsche koppigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:11
Shinji schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:06:
[...]

Dat de acties over het randje waren klopt, maar hij rijdt er niet om iemand er af te rijden, hij strijd gewoon voor positie, als dat niet eerlijk gebeurd zijn er de stewards om daar over te oordelen. Maar doe alsjeblieft niet alsof die een aanslag pleegt op een andere coureur.
Ik weet niet waar jij het eruit haalt dat ik dat gezegd heb. Ik zeg houdt het netjes en je houdt je plekje. Voor de neutrale kijker is dit niet leuk meer want ik gun het iedereen.

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dingdong schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:20:
[...]

Wat jij gelooft is niet belangrijk. Hij was er met gemak langsgekomen, dus goed wat Max heeft gedaan. De schade zoveel mogelijk beperken.
Lol, sterke reactie ;)

Er spelen nog wel wat meer krachten mee. Ja, Norris werd sneller aan het einde vd race maar hij zat qua pace redelijk gelijk aan die van Sainz die niet eens volledig aan het pushen was (Norris wel). En vervolgens moet ie er ook nog voorbij, waar Norris heeeeel veel te verliezen heeft en Sainz een heeeel stuk minder. Formule1 werkt iets anders dan jij nu schetst, maar we zullen het nooit weten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

knip

[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2024 10:07 . Reden: Op de man is niet nodig ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

James Vowles zegt dus weer dat Colapinto een plek op de grid verdient. Hij kan er alleen niet over melden. Dit alles op de vraag of hij beschikbaar zou kunnen zijn voor RB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
renegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:18:
[...]

Dit is het beste wat ik nu kan vinden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MDZzw_91CcX6ye9VpDN7c6-08A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9md7Q4259Y9diknYt46AmvgG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vAnE4zoqrmC1g2-d0ZxhFKeiD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hW2u31b5WR4ZAXE0ZJltkjaH.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
wokkelz schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:38:
[...]

Hoezo die komen zo gewoon weer hoor. Heel interessant imo
Je hebt gelijk, Ik was wat onduidelijk. Ik bedoelde meer de staatjes waarin iedereen zei dat ‘zelfs als NOR alles wint hoeft VER alleen maar zoveel te eindigen elke race om toch nog WDC te worden..’ Het is nog lang niet gespeeld allemaal.

per aspera ad astra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

[Twitter][Afbeelding]
Vind dit dus wel leuk aan Max. Volgens mij heeft hij zich ook wel eens uitgelaten tegen de regel, maar "als dit de regel is, dan is dit hoe ik hem gebruik."

Don't hate the player, hate the game.

Echt het enige verschil tussen het t4.incident en de actie van vorige week was dat Max nu op de baan bleef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:49
Dingdong schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:20:
[...]

Maar op een manier die ver over het randje was, en dat is gewoon zwaar jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:36
(jarig!)
Is dat pensioen van Perez nu al aangekondigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Duidelijke analyse van Karun Chandhok bij SkyF1:

Wat betreft de eerste tijdstraf: Verstappen en Norris zaten bij de apex gelijk naast elkaar, geen van beide zat voor de ander. Dus zou Norris niet van de baan geduwd mogen worden, wat wel gebeurd is.

De tweede tijdstraf: Verstappen heeft een forse portie onderstuur, goed te zien op de onboard. Karun: "Zelfs als Norris daar niet had gereden had Verstappen de bocht nooit kunnen houden"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Oeh, hoor ik ook bij dat selecte groepje? O-)

Dit somt de Lando Norris situatie wel aardig samen IMHO

[ Voor 40% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2024 10:08 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 15:02
Ik baalde net als anderen ook dat Max reageerde op die manier en ik schrok behoorlijk van de 2x 10sec waar ik 2x 5 sec had verwacht...

Maar ik vind ondanks alles dat Max dit jaar het team moet trekken en niets aan zijn een 'sidewing' heeft. Elke keer heeft Perez wel iets en moet Max het weer zelf doen op de baan.

Maar goed we gaan het zien dit jaar en hoop dat die het wel haalt maar ik denk dat die er goed klaar mee is.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Max bij F1TV:

"Ga je de volgende keer nog wat anders doen naar aanleiding van de tijdstraffen?"
Max: "Ja, misschien wat drinken tijdens de pitsstop. De motor stond zelfs voor 20 seconde uit..."

Haha, wat een droogkloot. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
StefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:26:
Duidelijke analyse van Karun Chandhok bij SkyF1:

Wat betreft de eerste tijdstraf: Verstappen en Norris zaten bij de apex gelijk naast elkaar, geen van beide zat voor de ander. Dus zou Norris niet van de baan geduwd mogen worden, wat wel gebeurd is.

De tweede tijdstraf: Verstappen heeft een forse portie onderstuur, goed te zien op de onboard. Karun: "Zelfs als Norris daar niet had gereden had Verstappen de bocht nooit kunnen houden"
Dat laatste, dat zag je ook letterlijk gebeuren: Max gleed de baan volledig af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op de vraag of Max het de volgende keer anders zou benaderen zegt hij "misschien een drankje tijdens de pitstop want ik had toch tijd genoeg". :+

De straffen vond hij niet zo erg want daar kon hij toch niets meer aan veranderen. Het grootste probleem was dat de wagen gewoon geen snelheid had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 19-09 12:43
StefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:22:
Max kan d'r nog wel om lachen bij SkyF1. Hij maakt zich meer zorgen om de race pace zegt hij.

"Wil je Perez in het team houden?"

Verstappen: "We moeten eerst de auto beter krijgen"
Bij F1 Live vergelijkbare woorden, en:

'Wat zou je anders doen nu je 20s straf hebt gekregen?'

'Drinken tijdens die 20s, want de motor was toch al uit' _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tsja, als je het niet weet over wat en wie je hebt. Go ahead.

[ Voor 54% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2024 10:08 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

siggy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:24:
[...]

Ik moest fff denken, maar ja. Over onnodige bs. Dat ik die vergeten ben. MS had gewoon 7 titels...... Deutsche koppigheid.
Fixed that for you ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• renegrunn
Consensus Ziggo Race cafe:

1. Max zat in beide situaties fout;
2. FIA kan niet 10 seconden geven onder het mom van "standaard straf, want zie Austin.

Olav geeft RBR nog wel kans om dit qua seconden aan te vechten gezien het door FIA op papier is gezet als standaard straf, terwijl dit afwijkt van de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
LOL, dit verzin je niet. :X :X 8)7

Natalie Pinkham denkt bij SkyF1 dat Perez de tijdstraf kreeg omdat hij buiten zijn gridspot stond nog voor de opwarmronde. Je ziet gewoon het ongeloof in de ogen van Brundle en die andere dame die naast Pinkham staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
renegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:33:

2. FIA kan niet 10 seconden geven onder het mom van "standaard straf, want zie Austin.

Olav geeft RBR nog wel kans om dit qua seconden aan te vechten gezien het door FIA op papier is gezet als standaard straf, terwijl dit afwijkt van de praktijk.
Zal wel niet trending worden, want hier kunnen ze wel iets mee idd.

Ok, dikke stemmingmakerij bij Ziggo, ik denk dat ze de actie van Verstappen (terecht denk ik) als bewust van de baan rijden hebben beoordeeld.

Het document wat ze als voorbeeld hebben gebruikt was de overtreding van Russel op Bottas in de US GP. Het document beschrijft wel degelijk een standaard straf!
However in mitigation, a 5 second penalty is imposed instead of the standard 10 second penalty because the Stewards determine that the forcing off track was not
deliberate, and the driver of Car 63 was in control of the car at all times.
Edit: Overigens ben ik wel van mening dat Max straf moet krijgen. Met zulke botte acties moet je gewoon een tik op de vingers krijgen. Ik ben het eens met het gebrek aan consistentie

[ Voor 46% gewijzigd door Bastie-88 op 27-10-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dat zou dan 10s of 15s zijn? Maakt verder niks uit toch, qua stand?

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 27-10-2024 23:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
JB schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:37:
[...]
Neu, maakt uiteindelijk allemaal niks uit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Laatst online: 19-09 14:20
Document van de eerste straf van Max is ‘recalled’ op de officiële FIA website. Benieuwd wat daarop volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
JB schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:37:
[...]
Had uitgemaakt in de race, hij was dan tussen de mercs teruggekomen na de stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Laatst online: 19-09 14:20
siemonsimson schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:40:
Document van de eerste straf van Max is ‘recalled’ op de officiële FIA website. Benieuwd wat daarop volgt.
Nu een nieuwe versie, nog steeds 10 seconden maar ook twee strafpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Ow echt... vast even met de tipp-ex wat bijwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:49
Zal waarschijnlijk niets zijn, gebeurd wel vaker met documenten, zal zo wel een gecorrigeerde versie voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:47
Zou me niks verbazen als ze nog zoeken naar iets om Max een nog grotere dauw te geven 🤣🤣🤣.
Zo jammer dat Schumacher dit niet meer bewust mee kan maken en van commentaar kan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:30
Gewoon RiC nog voor de laatste races in de auto en dan waardig afscheid geven aan het einde zal wel niet gebeuren helaas

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 19-09 12:43
Dus. Mooie race!!!
SAI: strak gereden, van pole tot finish. Mag wel eens gezegd, hij verdient het niet om naar een subtopper te vertrekken volgend jaar. Moet als een thuisrace voelen voor hem, terechte DotD.
NOR: heeft zich eigenlijk eens niet gek laten maken voor de verandering. Wist dat Max gek ging doen, en heeft de vruchten geplukt. Goed LEC onder druk gezet tegen het einde.
LEC: jammer dat hij weer eens bezwijkt onder die druk. Mooie save wel :o
HAM: geduldig en uiteindelijk zijn teamgenoot verslagen.
RUS: kon er niet meer van maken, dit was het voor MER.
VER: Mad Max, rode stier. Het is allemaal al gezegd. Hopelijk leert hij er eens van. Je mag best je plekje verdedigen, maar dit gaat te ver.
MAG: lekkere race, in de anonimiteit. Maar goede punten!
PIA: goede inhaalrace, kan PER wat van leren.
HUL: toch een beetje op zijn retour, het is dat hij goed kan kwalificeren..

Honorable mention: ALO. Dat je 400-ste zo door het putje gaat...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waah
sly___ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:44:
Zou me niks verbazen als ze nog zoeken naar iets om Max een nog grotere dauw te geven 🤣🤣🤣.
Zo jammer dat Schumacher dit niet meer bewust mee kan maken en van commentaar kan voorzien.
"I think verstappen should not have done that"
"So if you were driving that car now, you wouldn't have done the same?"
"Oh no, i would've done far worse"

Zoiets verwacht ik :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op naar Brazilië, weer een sprint race weekend. Ook heeft het circuit nieuw asfalt dus dat kan nog leuk worden. Zeker als er ook nog regen gaat vallen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:47:
[...]

"I think verstappen should not have done that"
"So if you were driving that car now, you wouldn't have done the same?"
"Oh no, i would've done far worse"

Zoiets verwacht ik :+
Dit vat het weekend wel goed samen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3wyDxXz0NcW7QXZCpHSfaTXQQY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/svBUrELw8cW7kaMPE39Y7Pta.gif?f=user_large

Copyright Liam

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:39

Wat zegt het regelboekje? Dat zal m.i. leidend zijn over wat 'standaard' is, ook al zijn daar mogelijk weer uitzonderingen op te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dennism schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:50:
[...]

Wat zegt het regelboekje? Dat zal m.i. leidend zijn over wat 'standaard' is, ook al zijn daar mogelijk weer uitzonderingen op te vinden.
Gaat niks gebeuren, Mol is koning in dingen spannender maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:39
NotSoSteady schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:52:
[...]

Dat verwacht ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 19:46
Als je de actie van VER met NOR in bocht 4 vergelijkt met die van bijv PER en LAW (om te zien wat als VER wel ruimte had gegeven) zit VER wel diep in de staart van SAI zit en daardoor wat grip mist om goed aan te remmen (denk ik); NOR komt met DRS met veel meer snelheid in remmend aan de buitenkant en claimt daarmee eigenlijk het tweede deel van de chicane; immers bij LAW en PER drukt LAW PER ook naar/over de kerndoelen bij uitkomen van de chicane. Gezien het tempo daar zo traag is kakt de hele snelheid in en wint de gene met de meeste tractie doorgaans (dus NOR haalt dan daar VER in). Zie ook vergelijkbaar situatie met RUS en HAM.

Ik ben het eens met Olav Mol, inconsistentie in de zwaarte van de straf, op jurisprudentie zou dit m.i. 2x 5 sec zijn. De actie in bocht 8 vond ik wel erg opportunistisch, gedreven door een stukje frustratie in.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:53

Major_ton

Shoot!

Het hele probleem zit 'm volgens mij het feit dat rijders hun auto buiten de lijnen kunnen laten lopen (vanwege asfalt ipv grind of gras) en dat de stewards inconsistent straffen uitdelen wanneer iemand buiten de lijntjes kleurt. Wanneer je een uitrem actie op iemand uitvoerd en daardoor met een halve (of zelfs hele) auto buiten lijnen uitkomt aan het einde van de bocht, dan heb je naar mijn idee de inhaalactie niet juist uitgevoerd. De coureur aan de buitenkant kan echter ook buiten de lijnen om zijn auto gewoon laten 'staan' en doorrijden omdat er asfalt ligt en daarmee de impressie wekken dat hij geforceerd naar buiten is gedrukt door de coureur aan de binnenkant. Met gras of grind denk je wel 2 keer na voordat je je auto naar buiten laat lopen of buitenlangs je auto laat staan. Dit geldt voor zowel de aanvallende als de verdedigende coureur. Veel acties zijn nu multi interpreteerbaar en het is heel lastig in te schatten waar een coureur bewust de auto naar buiten laat lopen of waar het gebeurt door bijvootlrbeeld onderstuur. Hoeveel regels je ook bedenkt, hier komt zo geen oplossing voor.

Die gasten vlammen met 200km/h door een bocht en 0,01 sec te laat insturen maakt al een verschil van een halve meter. En wij maar lekker oordelen van achter ons toetsenbord...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
NotSoSteady schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:52:
[...]

Dit dus...
Bastie-88 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:37:
[...]

Zal wel niet trending worden, want hier kunnen ze wel iets mee idd.

Ok, dikke stemmingmakerij bij Ziggo, ik denk dat ze de actie van Verstappen (terecht denk ik) als bewust van de baan rijden hebben beoordeeld.

Het document wat ze als voorbeeld hebben gebruikt was de overtreding van Russel op Bottas in de US GP. Het document beschrijft wel degelijk een standaard straf!

[...]

Edit: Overigens ben ik wel van mening dat Max straf moet krijgen. Met zulke botte acties moet je gewoon een tik op de vingers krijgen. Ik ben het eens met het gebrek aan consistentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Max dus ook achteraf nog 2 strafpunten erbij, daarom hebben ze document teruggetrokken.

[ Voor 32% gewijzigd door Saffie_time op 28-10-2024 00:17 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Thinlanet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:55:

Ik ben het eens met Olav Mol, inconsistentie in de zwaarte van de straf, op jurisprudentie zou dit m.i. 2x 5 sec zijn. De actie in bocht 8 vond ik wel erg opportunistisch, gedreven door een stukje frustratie in.
Olaf is gewoon slecht op de hoogte....

Dit is slechts van de eerste 5 races maar:
https://oversteer48.com/f1-penalties/
Overtaking off track is altijd 10 seconden
Causing a collision is ook 10 seconden

Begin dit jaar is al aangekondigd dat driver errors on track gestraft gaan worden met 10 seconden... Nadat men in 2023 klaagde dat 5 seconden niet zwaar genoeg was, want 5 seconden wegrijden was te makkelijk.

Dus het is niet zo vreemd dat er 2x 10s is gegeven dus. De straffen voor dit soort zaken zijn verhoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:07:
[...]

Begin dit jaar is al aangekondigd dat driver errors on track gestraft gaan worden met 10 seconden... Nadat men in 2023 klaagde dat 5 seconden niet zwaar genoeg was, want 5 seconden wegrijden was te makkelijk.

Dus het is niet zo vreemd dat er 2x 10s is gegeven dus. De straffen voor dit soort zaken zijn verhoogd.
Maar dat was ook helemaal niet zijn punt hoor. Zijn punt was dat er vandaag zwart op wit kwam dat Max volgens de standaard straf 10 sec. kreeg, terwijl dit vorige week voor precies hetzelfde (ook zo uit geschreven) 5 sec.

Dan is er dus geen standaard.

Oh, en OlaV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 19:46
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:07:
[...]

Dat kan best kloppen, Olav doelt namelijk op de inconsistentie, want vorige week maar 5 sec gegeven. Daar heeft hij dan toch een punt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
renegrunn schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:13:
[...]

Maar dat was ook helemaal niet zijn punt hoor. Zijn punt was dat er vandaag zwart op wit kwam dat Max volgens de standaard straf 10 sec. kreeg terwijl dit vorige week voor precies hetzelfde (ook zo uit geschreven) 5 sec.

Dan is er dus geen standaard.

Oh, en OlaV ;)
Olav heeft heel handig de alinea weggelaten dat er mitigerende omstandigheden waren om 5s te geven i.p.v. 10s. Helaas klopt het daarmee wel maar het is wel het onderbuikgevoel dat bij iedereen leeft dat het inconsistent is en dat levert kijkcijfers op ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Thinlanet schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:15:
[...]

Dat kan best kloppen, Olav doelt namelijk op de inconsistentie, want vorige week maar 5 sec gegeven. Daar heeft hij dan toch een punt?
nee, want in die ruling geven ze duidelijk aan WAAROM ze afwijken van de standaard straf.... Dat is niet inconsistentie. Dat was een duidelijke uitleg waarom ze maar 5s geven.

En ja ik weet hoe je zijn naam schrijft, maar ik vertik het om dat te corrigeren vanuit auto-correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Saffie_time schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:06:
Max dus ook achteraf nog 2 strafpunten erbij, daarom hebben ze document teruggetrokken.
Die krijg je sws bij 10 seconden tijdstraf, ze hebben hem "gematst" door hem geen 4 punten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:18:
[...]

nee, want in die ruling geven ze duidelijk aan WAAROM ze afwijken van de standaard straf.... Dat is niet inconsistentie. Dat was een duidelijke uitleg waarom ze maar 5s geven.

En ja ik weet hoe je zijn naam schrijft, maar ik vertik het om dat te corrigeren vanuit auto-correct.
En dit is precies de reden waarom de regels bs zijn. Zolang de stewards een reden kunnen aangeven dat ze zelf afwijken van de regels, behoud je interpretatie. En met interpretatie heb je bias. Of je het wilt of niet. Zoals zo vaak kunnen stewards beredeneren waarom ze een straf geven ipv de regels citeren en op basis daarvan een straf geven. Monza 2021 was daar een beste voorbeeld van. Het argument dat de chicane ineens één bochtendcombo was en dat Max in dat geval geen enkel recht had op het laatste deel omdat hij in de remzone er niet voorlag.

Misschien een slecht voorbeeld, maar mijn punt is dat de stewards nog altijd elke kan op kunnen redenenen/beargumenteren. En dat, per definitie, is al bullshit. Regels zijn dan geen regels meer. Het is niet altijd zwart-wit, maar het is in de F1 veelal grijs dan antraciet. En ik betwijfel of de stewards het wel zwart wit willen hebben. Dan kan er best wat geschiedenis herscheven worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:18:
[...]

Maar dan is het dus geen standaard straf meer. Dan is het een straf die afhankelijk van de omstandigheden kan veranderen. En helaas snijdt de FIA zich daarmee keer op keer in de voet. Want daardoor is het geen standaard straf meer en levert het keer op keer discussie op. Als de FIA gewoon zou stellen dat rijder x voor artikel y is veroordeeld en dus z seconden straf krijgt heb je die discussie een heel stuk minder. Nu gaan we weer een wekenlange discussie krijgen waarom het vorige week 5s was en nu voor hetzelfde (artikel)10s.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
redwing schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 01:08:
[...]

Maar dan is het dus geen standaard straf meer. Dan is het een straf die afhankelijk van de omstandigheden kan veranderen. En helaas snijdt de FIA zich daarmee keer op keer in de voet. Want daardoor is het geen standaard straf meer en levert het keer op keer discussie op. Als de FIA gewoon zou stellen dat rijder x voor artikel y is veroordeeld en dus z seconden straf krijgt heb je die discussie een heel stuk minder. Nu gaan we weer een wekenlange discussie krijgen waarom het vorige week 5s was en nu voor hetzelfde (artikel)10s.
En dan krijg je het probleem dat Norris dus vorige week misschien wel 20 seconden straf had gekregen voor een actie die is veroorzaakt door Max die de bocht niet kan halen.

Je gaat het nooit met regels volledig dichttimmeren. Eigenlijk is de FIA tot noch toe heel consistent dit jaar. Echter, aangezien er wel extreme omstandigheden waren in het geval van Max vs Norris in Texas (loslaten van de rem om de Apex maar eerder te halen, vervolgens de bocht niet eens kúnnen halen) hebben ze de straf verlicht.

Maar je ziet dus liever in dat geval 20 seconden straf voor Norris omdat het toevallig zo in de regels staat? Dat is fair?

Dit is geen inconsistentie, dit is vaak de regels niet kennen (hoeveel mensen vragen zich steeds af waarom het 10s is?) maar wel een mening willen hebben.

Dat soms straffen niet worden gegeven, dat is zeker discutabel. Maar het aantal seconden penalty is gewoon consistent, en als het afwijkt is er duidelijke argumentatie voor die niet onredelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:19
Waah schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 01:17:
[...]

En dan krijg je het probleem dat Norris dus vorige week misschien wel 20 seconden straf had gekregen voor een actie die is veroorzaakt door Max die de bocht niet kan halen.

Je gaat het nooit met regels volledig dichttimmeren. Eigenlijk is de FIA tot noch toe heel consistent dit jaar. Echter, aangezien er wel extreme omstandigheden waren in het geval van Max vs Norris in Texas (loslaten van de rem om de Apex maar eerder te halen, vervolgens de bocht niet eens kúnnen halen) hebben ze de straf verlicht.

Maar je ziet dus liever in dat geval 20 seconden straf voor Norris omdat het toevallig zo in de regels staat? Dat is fair?

Dit is geen inconsistentie, dit is vaak de regels niet kennen (hoeveel mensen vragen zich steeds af waarom het 10s is?) maar wel een mening willen hebben.

Dat soms straffen niet worden gegeven, dat is zeker discutabel. Maar het aantal seconden penalty is gewoon consistent, en als het afwijkt is er duidelijke argumentatie voor die niet onredelijk is.
Nee, 10 seconden omdat dat de strafmaat is, niet 5 seconden omdat hij zo'n fijne vent is. Nu is 1 straf niet gegeven (volledig weggewerkt) en de straf die wel werd gegeven is verkleind.
Dat de ene een gevolg was van de andere (en dus wordt weggenomen) vind ik echt goed uitlegbaar, dat de andere dan ook verlicht word niet. Dat is ook waar het mis gaat en echt inconsistent wordt. En dan krijg je deze discussies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Major_ton schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:00:
Veel acties zijn nu multi interpreteerbaar en het is heel lastig in te schatten waar een coureur bewust de auto naar buiten laat lopen of waar het gebeurt door bijvoorbeeld onderstuur.
Maakt dat iets uit? Onderstuur betekent ook gewoon te laat remmen/te hard door de bocht willen. Dat is net zo goed opzet.
Maar ik ben het wel met je eens, ook een dive bomb is vrij risicoloos, want er ligt nog asfalt naast

Persoonlijk vind ik het vooral jammer dat het niet uitgevochten wordt op baan (pun intended), als Max enigszins normaal door bocht 4 was gegaan had je daarna een gevecht in bocht 5 gehad. Sainz had dan ook een rol gespeeld, die had eerst Max geblocked en daarna Norris. Dat had een episch gevecht kunnen zijn, nu is het gezeik. In die zin vind ik de straf prima, als ze de volgende keer dan wel het gevecht echt aangaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
TheGhostInc schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 06:01:
[...]

Maakt dat iets uit? Onderstuur betekent ook gewoon te laat remmen/te hard door de bocht willen. Dat is net zo goed opzet.
Maar ik ben het wel met je eens, ook een dive bomb is vrij risicoloos, want er ligt nog asfalt naast
Nouja, bij onderstuur is het meestal een foutje, de auto wijd laten gaan is een bewuste keuze. Maar zie als stewards het verschil maar eens...
Persoonlijk vind ik het vooral jammer dat het niet uitgevochten wordt op baan (pun intended), als Max enigszins normaal door bocht 4 was gegaan had je daarna een gevecht in bocht 5 gehad. Sainz had dan ook een rol gespeeld, die had eerst Max geblocked en daarna Norris. Dat had een episch gevecht kunnen zijn, nu is het gezeik. In die zin vind ik de straf prima, als ze de volgende keer dan wel het gevecht echt aangaan.
De straf is inderdaad prima, ik hoop dat Max er wat van leert. Na Austin heb ik hem nog verdedigd, want volgens de letter van de wet was wat hij deed legaal. En al die teams hebben met die regels ingestemd. Max vindt alleen een maas in die wet en misbruikt die. Dat is aan de ene kant slim, maar gisteren ging het echt te ver, met als Brazilië 2021 naar mijn mening te ver ging.

Als Max berekenend had gereden, had hij Norris voorbij gelaten. Dan had hij misschien eens 3-6 punten verloren, want de Mercedessen was hij waarschijnlijk wel voor gebleven. Doe dat nog 2 keer een het is echt mathematisch kansloos voor Norris, zeker met het snelle Ferrari dat races wint. Maar nu verlies je 10 punten... En veel respect. Ook van je fans.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord