Groen is einde van (dubbel) geel. Maar ik zag het begin niet.
Bij dubbel geel is de kwalificatie geneutraliseerd, vertellen ze nu op SKY.G_Dragon schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:59:
Bij de slowmotion zie je gewoon nog een groen knipperend lampje wanneer Verstappen over de streep gaat..
In de herhaling waarbij ze de auto aan de voorkant filmen zie je code groen vlak voor start-finish maar op de achtergrond zie je ze dubbel-geel zwaaien.Dentist schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:58:
Interessant: ik zag wel de auto en een groene vlag, maar nog niet de double yellows.
[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 21-09-2024 16:01 ]
Volgens mij werd de tijd van Max verwijderd wegens track limits. Turn 18. Dacht dat tenminste te zien net na de rode vlag.
Dubbele vlaggen werden wel gezwaaid toen Verstappen langs reed, dat had hij kunnen zien. Lijkt me voldoende.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Oké maar waarom was dat lampje niet geel dan? Even om het te begrijpen, want groen is natuurlijk wel een hele andere kleurCharles Hill schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:00:
[...]
Bij dubbel geel is de kwalificatie geneutraliseerd, vertellen ze nu op SKY.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja precies, maar ik zag het niet voordat hij voorbij Sainz is.Blik1984 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:00:
[...]
In de herhaling waarbij ze de auto aan de voorkant filmen zie je op de achtergrond dubbel-geel zwaaien.
Zie hier nu pas de onboard. Max lift duidelijk en geen geel op het dashboard.
Ja, dat was in Q2.dawg schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:01:
Volgens mij werd de tijd van Max verwijderd wegens track limits. Turn 18. Dacht dat tenminste te zien net na de rode vlag.
De rest is bezig met Q3, waar een crash voor een rode vlag heeft gezorgd
Ik weet vrij zeker dat ik dat race control bericht zag ná de rode vlag. Zeer zeker niet in Q2.Dido schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:02:
[...]
Ja, dat was in Q2.
De rest is bezig met Q3, waar een crash voor een rode vlag heeft gezorgd
Ze zeiden wel degelijk hardop of Verstappen daar had gelift. Of dit met een intentie is, is de vraag. Al zou het mij niet verbazen gezien hun vete met Verstappen.Dido schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:59:
[...]
Dan luister jij naar een andere Sky dan ik.
Ik hoorde ze allleen opmerken dat ie zijn tijd sowieso kwijt was vanwege dubbel geel - en dat ie jaren geleden niet afremde voor dubbel geel, en dat de consequentie toen was dat ie zijn pole kwijt was.
Geen enkele insinuatie dat hij nu niet gelift zou hebben of een straf zou moeten krijgen.
Vorige week lieten ze zien wie pirates zijn, lieten Verstappen als grootste zien, de beelden van Hamilton die Verstappen eraf drukt op Silverstone komt natuurlijk nergens voor, terwijl dat één van de, of zelfs meest schandalige actie is van zeker het afgelopen decennium. Met de reactie achteraf al helemaal.
dawg schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:03:
[...]
Ik weet vrij zeker dat ik dat race control bericht zag ná de rode vlag. Zeer zeker niet in Q2.
:strip_exif()/f/image/wTbepaTi9IEFLMNjR4eOVCss.jpg?f=fotoalbum_large)
Verstappen gaat geen straf krijgen, heeft gelift. Is aan het geluid te horen.
Dank @StefanVerkerk , turn 18 in elk geval goed gezien.
@StefanVerkerk Weet je hoe NOR deed tot die rode vlag viel?
Maar Piastri kan nu wel als laatste gaan omdat hij een tijd heeft. Als er nu weer wat gebeurd, dan kunnen anderen geen tijd zetten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hier zie je in de achtergrond de dubbele gele vlaggen, die ik zelf ook miste omdat het licht bordje nog wel gewoon op groen stond 
:strip_exif()/f/image/vO6zQLsPE35JQ7KdCr9V1X8z.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Paars S1, paars S2.Treveo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:05:
Treveo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:05:
:strip_exif()/f/image/Hy5po7TQAXN5L7VxoBu1Fm2t.jpg?f=fotoalbum_large)
2x paarsTreveo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:05:
Omdat het na de bocht met dubbel geel weer veilig is, maar werd daarna rood.G_Dragon schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:01:
[...]
Oké maar waarom was dat lampje niet geel dan? Even om het te begrijpen, want groen is natuurlijk wel een hele andere kleur
De hele GP wordt in de komende 10 minuten beslist 
Dit ff kijken en de rest van het weekend in de zon.
Dit ff kijken en de rest van het weekend in de zon.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ik zou nu gewoon op de gebruikte softs een rondje neerzetten voor het gevoel en ritme. Daarna nog een rondje op vers rood. Maar niemand lijkt dat te doen?
INCIDENT INVOLVING CAR 55 (SAI) NOTED - CROSSING THE TRACK ON FOOT
21 Sept 2024, 16:08:06
Als Max fout zit dan zit hij fout, daar slaap ik niet minder om. Zal ook niet de eerste keer zijn. Dat men vanuit de media de raceleiding op een bepaald spoor wil zetten vind ik wel triest. En dat doet men door te suggereren dat hij niet gelift heeft.Dido schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:59:
[...]
Dan luister jij naar een andere Sky dan ik.
Ik hoorde ze allleen opmerken dat ie zijn tijd sowieso kwijt was vanwege dubbel geel - en dat ie jaren geleden niet afremde voor dubbel geel, en dat de consequentie toen was dat ie zijn pole kwijt was.
Geen enkele insinuatie dat hij nu niet gelift zou hebben of een straf zou moeten krijgen.
Maar toch opvallend hoe iedereen zijn mening alweer klaar heeft over de partijdigheid van Sky na een blatante misquote die niet gecheckt wordt...
Ik mis kennelijk een orgaan dat dopamine aanmaakt als ik in een slachtofferrol kruip
Geen tijd voorTreveo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:08:
Ik zou nu gewoon op de gebruikte softs een rondje neerzetten voor het gevoel en ritme. Daarna nog een rondje op vers rood. Maar niemand lijkt dat te doen?
Dan moet je tanken voor 2 ronden. En nog dubbele outlap, en inlap doen..Treveo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:08:
Maar het moet natuurlijk niet een optocht worden waar mensen net de vlag missen.
Vanwege double yellow dus.dawg schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:03:
Ik weet vrij zeker dat ik dat race control bericht zag ná de rode vlag. Zeer zeker niet in Q2.
Ook op de herhalingen is te zien dat VER gewoon meteen lift en relatief langzaam de laatste bocht doorkachelt terwijl hij netje op de baan blijft.
Nee, ze vroegen het zich af. Een terechte vraag, want ze betwijfelden of hij daar tijd voor gehad zou hebben. Daar is niets geks of partijdigs aan.Charles Hill schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:03:
Ze zeiden wel degelijk hardop of Verstappen daar had gelift.
Nee, dat is een vraag die jij graag wilt stellen omdat je zo overtuigd bent van de partijdigheid. Waarom luister je eigenlijk naar de Sky stream als je het zo erg vindt?Of dit met een intentie is, is de vraag.
Ja, ze zijn enthousiast over Britse coureurs, maar ik ervaar het niet als erger dan de pro-Max vibe bij Nederlandse commentatoren en fans.
Ik heb even de onboard terug zitten kijken maar ik zie nergens een geel bord of gele vlaggen in beeld. Misschien omdat de kwaliteit misschien net iets te laag is dat ik de vlaggen niet goed zie. Maar het lijkt erop dat de vlaggen pas uit het hek komen als max er langs rijdt.
Je mag ook niks meer tegenwoordig.StefanVerkerk schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:08:
INCIDENT INVOLVING CAR 55 (SAI) NOTED - CROSSING THE TRACK ON FOOT
Geen geel te zien in de herhaling bij Max. Rood evenmin.
Johnny H is niet vies van wat matchfixing.
Als Hulkenberg slim is zet hij hem stil op dat bruggetje. P2 start.
Dit, volgens mij kostte het een split second om de vlag uit te krijgen...SpeedfreakR schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:09:
Ik heb even de onboard terug zitten kijken maar ik zie nergens een geel bord of gele vlaggen in beeld. Misschien omdat de kwaliteit misschien net iets te laag is dat ik de vlaggen niet goed zie. Maar het lijkt erop dat de vlaggen pas uit het hek komen als max er langs rijdt.
Bij F1TV zeggen nu precies wat ik dacht: HUL moet even een rode vlag veroorzaken en start start hij P2
P5, want dan krijgt ie 3 plekken straf natuurlijikTheBrut3 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:10:
Als Hulkenberg slim is zet hij hem stil op dat bruggetje. P2 start.
Max gaat als laatste.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Huh, Max switch off? Wat gebeurt daar in de pits? Oh wacht, 'won't be too long' zegt GP tegen Max.
huh, wat gebeurt er nu met Max?
Wat een risico neem je danDaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:12:
Max gaat als laatste.
Leuke theorie van SkyF1/F1TV: als er nu een rode vlag komt, hebben we een hele leuke grid.
Vreemd, ik zou juist nu als eerste willen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:12:
Max gaat als laatste.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Max weer switch off??? Was dit een schijnbeweging?
De boel zo lang mogelijk koel houden? Banden zo lang mogelijk in de bandenwarmers?vliegnerd schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:13:
Max weer switch off??? Was dit een schijnbeweging?
GP: "free to push, there's huge gaps between the cars in front"
Dit kan ik wel waarderen. All or nothing
DUGG
Blijft debiel dat Herbert nog steeds steward is na dat interview tijd terug hoe ze onterecht penalty uitdeelde aan Max omdat ze vonden dat die een lesje geleerd moest krijgen of iets in die trant.Frappuccino schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:10:
Geen geel te zien in de herhaling bij Max. Rood evenmin.
Maar gelukkig mogen ze geen scheldwoorden meer gebruiken. Echte problemen opgelost.
Ten eerste bestrijdt ik dus dat ze dat deden. Ze stelden een legitieme vraag: "heeft hij wel genoeg tijd gehad om te liften voor dubbel geel?"pjlgt schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:09:
Als Max fout zit dan zit hij fout, daar slaap ik niet minder om. Zal ook niet de eerste keer zijn. Dat men vanuit de media de raceleiding op een bepaald spoor wil zetten vind ik wel triest. En dat doet men door te suggereren dat hij niet gelift heeft.
Daarnaast klinkt het wel heel paranoide om t edenken dat de raceleiding, op het moment dat iemand een wagen op snelheid in de muur parkeert, gaat zitten luisteren naar alle commentatoren die de race verslaan voor het geval ze iets missen
Iedereen die iets te zeggen of te beslissen heeft tijdens een race of Q heeft op dat moment zijn handen vol aan de camerabeelden en sensorgegevens waar ze zelf toegang toe hebben. Die hebben echt geen commentator nodig om hun werk te doen
De tandjes. Bijna crash tussen VER en RUS... dat scheelde weinig haha.
Die zijn alvast aan het racenStefanVerkerk schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:14:
De tandjes. Bijna crash tussen VER en RUS... dat scheelde weinig haha.

Newey heeft laatst terecht uitgesproken hoe SKY zich gedraagt over Britten en hoe Verstappen op een bepaalde manier neer wordt gezet, waardoor de vijandigheid zo groot is.Dido schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:09:
[...]
Vanwege double yellow dus.
Ook op de herhalingen is te zien dat VER gewoon meteen lift en relatief langzaam de laatste bocht doorkachelt terwijl hij netje op de baan blijft.
[...]
Nee, ze vroegen het zich af. Een terechte vraag, want ze betwijfelden of hij daar tijd voor gehad zou hebben. Daar is niets geks of partijdigs aan.
[...]
Nee, dat is een vraag die jij graag wilt stellen omdat je zo overtuigd bent van de partijdigheid. Waarom luister je eigenlijk naar de Sky stream als je het zo erg vindt?
Ja, ze zijn enthousiast over Britse coureurs, maar ik ervaar het niet als erger dan de pro-Max vibe bij Nederlandse commentatoren en fans.
En ik kijk SKY omdat dat de stream is die ik kan zien. Als er een goeie was die ik zou kunnen kijken, dan had ik wellicht dat gekeken. Nu is er weinig keuze. En de kennis bij Sky is goed, dat is wel prettig.
Jij ervaart dat (dus) niet zo.Dido schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:09:
[...]
Vanwege double yellow dus.
[...]
Nee, ze vroegen het zich af. Een terechte vraag, want ze betwijfelden of hij daar tijd voor gehad zou hebben. Daar is niets geks of partijdigs aan.
[...]
Nee, dat is een vraag die jij graag wilt stellen omdat je zo overtuigd bent van de partijdigheid. Waarom luister je eigenlijk naar de Sky stream als je het zo erg vindt?
Zitten er onder die NL commentatoren ook zulke villeine lieden als Ted of die zuigerige Crofty?
(De eerste heeft nogal eens laten blijken door zijn bias dingen niet helemaal helder te zien en de laatste bijv. een aantal races geleden door minstens 3x tijdens de uitzending te blijven zuigen over Max en zijn tijden wat zijn sim racing betreft?).
En dat is gewoon een serieuze vraag aangezien ik het vooral via Sky kijk maar zeker niet via NL kanalen.
Ah nee.
De banden waren niet goed denk ik.
De banden waren niet goed denk ik.
CAR 16 (LEC) TIME 1:30.119 DELETED - TRACK LIMITS AT TURN 2 LAP 19 22:14:20
21 Sept 2024, 16:15:48
21 Sept 2024, 16:15:48
Nice.. voor een circuit waar ze altijd bagger zijn.
Pfew. Front row.
[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 21-09-2024 16:17 ]
Voor de kwalificatie hadden we hier voor getekend. Nette 2de plek.
2e plek is prima, Norris doet het toch niet goed vanaf P1
GP: "Could've been pole today..."
wow.. lijkt erop dat ze wel echt iets hebben gevonden.
Hoezo spannend.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat wordt lekker in ronde 1 morgen.... Met die bagger-starts van Mclaren.
Maar dit had ik echt niet eens durven hopen. Ik had nooit gedacht dat hij P2 zou kunnen pakken.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:01
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Weer geen pole voor Max op dit circuit, maar ik denk dat we toch tevreden mogen zijn met p2
Dit kan morgen nog wel eens heel interessant worden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mooie kwalificatie! En lekker dat Max er goed op zit. Nu komt het aan op de racepace. Hoe waren de longruns?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nou best netjes hoor, veel beter dan verwacht.
Wel weer Norris vooraan maar de rest zit weer in de mix.
Wel weer Norris vooraan maar de rest zit weer in de mix.
Lijkt mij een win voor Max. Norris is nooit P1 nadat hij pole start en inhalen kan hier niet.
Iedereen heir die nu verwacht dat Norris niet goed gaat starten, ik zou er niet op rekenen. Hij kan ook leren.
Ligt niet aan NOR, er zit iets in de McLaren waardoor zowel PIA als NOR een nadeel hebben bij de start.jaapstobbe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:18:
Iedereen heir die nu verwacht dat Norris niet goed gaat starten, ik zou er niet op rekenen. Hij kan ook leren.
Door het gestuntel met Russell waarschijnlijk geen ideale voorbereiding van de ronde, er had dus wellicht nog wel meer ingezeten.Dentist schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:17:
GP: "Could've been pole today..."
"iets"?Dentist schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:19:
[...]
Ligt niet aan NOR, er zit iets in de McLaren waardoor zowel PIA als NOR een nadeel hebben bij de start.
Ik vraag me af of VER sneller had gekund als hij niet ging vechten met RUS? Even rustig doen met de banden en dan pas gaan?
Wordt een gezellige start morgen met Norris, Verstappen en Hamilton. Ben benieuwd of ze heel blijven na de eerste bocht.
Norris weer pole naar niet de leider na lap1 
Of zou zijn streak hier eindigen?
Of zou zijn streak hier eindigen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, beetje soortgelijk als wat RBR 2 jaar geleden had.. manier waarop de koppeling grijpt kregen ze toen ook een paar races niet onder controle.
Waarschijnlijk was het spannend geweest of hij wel op tijd over de start zou gaan als hij Russell dusdanig veel ruimte voor hem zou laten dat hij er geen last van heeft.Treveo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:20:
Ik vraag me af of VER sneller had gekund als hij niet ging vechten met RUS? Even rustig doen met de banden en dan pas gaan?
Dan doet Russell het ook rustig aan natuurlijk, nu kon dat niet.
Totaal onverwachts voor mij dat Verstappen op de eerste rij staat. Goed gedaan! Hopelijk in de race direct achter Norris eindigen, ervoor zou nog mooier zijn, dan blijft de schade beperkt. En dan hopelijk komende tijd nog een aantal keer Norris kunnen verslaan.
Als ze er alle drie afgaan is dat oké voor Max, Nico op met podium?Miki schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:20:
Wordt een gezellige start morgen met Norris, Verstappen en Hamilton. Ben benieuwd of ze heel blijven na de eerste bocht.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
P2 is hier op de racelijn en P1 aan de binnenkant toch?
OK, we gaan het zienDentist schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:20:
[...]
Ja, beetje soortgelijk als wat RBR 2 jaar geleden had.. manier waarop de koppeling grijpt kregen ze toen ook een paar races niet onder controle.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |