[F1 2024] Race 18 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 65.908 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:54

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 12:22
Zouden jullie (ook) die extra motor hierzo pakken als je Max was?
Als ik het goed heb begrepen moet hij er hoogstwaarschijnlijk nog wel 1 scoren dit seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoelandD schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:36:
Als ik het goed heb begrepen moet hij er hoogstwaarschijnlijk nog wel 1 scoren dit seizoen.
Hij hoeft er juist geen extra meer. En je kan niet inhalen in Singapore dus dat wil je ook absoluut niet doen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:34

rammes

koekebakker 1e klas

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:42:
[...]

Hij hoeft er juist geen extra meer. En je kan niet inhalen in Singapore dus dat wil je ook absoluut niet doen. ;)
ok maar hij kan een "Mercedesje" doen zoals Lewis deed motoren helemaal open schroeven en opbranden om te winnen

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
rammes schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:58:
[...]

ok maar hij kan een "Mercedesje" doen zoals Lewis deed motoren helemaal open schroeven en opbranden om te winnen
De snelheid is het probleem niet heb ik het idee? Sure, wellicht kunnen ze iets harder op het rechte stuk, maar de problemen lijken zich toch voornamelijk in de bochten te bevinden. Dan kun je wel een motor hebben die meer performance geeft, maar als het probleem de tractie is neemt alleen maar de kans op een spin toe, en als het probleem zich in het remmen bevind zul je juist nog eerder moeten remmen bij die hogere topsnelheid, en als het probleem daadwerkelijk in de bocht (midden in de bocht, tussen remmen en accelereren) bevind heb je helemaal niks aan die nieuwe motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:01

Mach

[END]Avengers

Ben toch niet gek. Zie net op viaplay reclame voor de race dit weekend. Zeggen ze dat de race om 20 uur begint, maar de race is toch al ‘s middags?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mach schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:30:
Ben toch niet gek. Zie net op viaplay reclame voor de race dit weekend. Zeggen ze dat de race om 20 uur begint, maar de race is toch al ‘s middags?
Lokale tijd...check anders de topicstart ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Oogje schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:31:
[...]

Lokale tijd...check anders de topicstart ;)
Dat snap ik en heb ik gedaan. Maar Viaplay zegt dus tijdens die reclame 20 uur. En ik vermoed niet dat ze de reclame richten op Singaporees publiek. Al is de film op Viaplay nu best geinig

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:57
Mach schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:33:
[...]

Dat snap ik en heb ik gedaan. Maar Viaplay zegt dus tijdens die reclame 20 uur. En ik vermoed niet dat ze de reclame richten op Singaporees publiek. Al is de film op Viaplay nu best geinig
Omdat de race het kanaal Viaplay TV om 20:00 uur 's avonds wordt uitgezonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 27-05 10:35
Chocoball schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:08:
[...]

Waarom zou de FIA teams moeten verplichten kleur te gebruiken als ze zelf steeds met het minimumgewicht rommelen? Tot 2 jaar geleden was 800 kg of meer een absolute 'no-go' en volgend seizoen zijn de wagens daadwerkelijk 800 kg zwaar..De FIA gaat er maar van uit dat de teams weer weten af te slanken maar een complete verfbeurt kan zo maar 5 kg extra gewicht betekenen.

De teams zijn juist blij met kaal carbon en hun sponsoren ook want licht gekleurde stickerlogo's op een zwarte achtergrond geeft een prima contrast en goed te zien langs de baan en via de TV registratie. Overigens kan er wel kleurstof toegevoegd worden waardoor carbon blauw of rood kleurt maar dat geeft dezelfde gewichtsproblemen als carbon in kleur spuiten.
Het ziet er niet uit al dat zwart carbon! Die auto's hebben geen enkel karakter meer. Straks kan je teams nog herkennen aan de reclame en het nummer.

Daarbij, als alle teams 75% kleur moeten hebben en dit een paar kilo extra is, dan heeft elk team dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

TinusXIII schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:36:
[...]

Omdat de race het kanaal Viaplay TV om 20:00 uur 's avonds wordt uitgezonden ;)
Oh damn serieus. Wow

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
RoelandD schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:36:
Dat is een lastige, want hij mag niet teveel verliezen op Norris. Kan wel terug komen van achter, zoals Norris reed. Maar zal niet zover komen als Norris, of in ieder geval niet zonder het nodige geluk van een SC op het juiste moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mach schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:30:
Ik zou zeggen: Check altijd de originele bron, maar zelfs die is ruk. https://f1calendar.com/ is het beste. Volledig overzicht, duidelijk en opties om events toe te voegen aan je eigen agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Marko is niet optimistisch

Helmut Marko zegt geen verklaring te hebben voor de zeer lastige trainingsdag van Red Bull in Singapore. Max Verstappen moest aan het eind genoegen nemen met P15: "We zijn net zo snel als Colapinto", concludeert Marko.

...

"Niks werkt. Op de auto van Max werkt helemaal niks. Op zowel de soft als ook op de harde band had hij totaal geen grip en balans."

https://nl.motorsport.com...lheid-colapinto/10656160/

[ Voor 15% gewijzigd door Exocet op 20-09-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Exocet schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:58:
"We zijn net zo snel als Colapinto", concludeert Marko.
Beter dat dan zo snel als Sargeant. Dan kom je alleen maar in de muur. En on the plus side, Colapinto scoorde vorige week nog punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:01:
[...]

Beter dat dan zo snel als Sargeant. Dan kom je alleen maar in de muur. En on the plus side, Colapinto scoorde vorige week nog punten.
Je vraagt je toch af wat ze in hemelsnaam met die auto hebben gedaan, ze weten echt niet waar de problemen aan liggen en hoe ze deze moeten oplossen, al maanden niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:10
RobertMe schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:01:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/tv-direction-is-savage-today-v0-ekngz71fzypd1.jpg?width=1045&format=pjpg&auto=webp&s=d8ea5f0e113aee07a03b94073bd32e812bf91344

• RobertMe
Exocet schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:03:
[...]

Je vraagt je toch af wat ze in hemelsnaam met die auto hebben gedaan, ze weten echt niet waar de problemen aan liggen en hoe ze deze moeten oplossen, al maanden niet...
Nouja, vorig jaar waren ze in Singapore ook verschrikkelijk slecht, en toen wonnen ze verder 22 van de 23 races. Dus het zou niks hoeven te zeggen, behalve dat deze auto het circuit helemaal niet ligt (Mercedes heeft in een dominant jaar ook wel eens issues gehad op dit circuit). Het is meer de trent natuurlijk, dat Red Bull hard achteruit gaat. Sinds Miami (ok, gedeeltelijk verloren door SC), Imola met hakken over de sloot en daarna gewoon echt moeizaam of in ieder geval niet meer dominant.

Nu zeggen ze dan dat het mis is gegaan sinds de Barcelona 2023 updates (/vloer update), en het met de Imola update nog wat erger is geworden. Maar of ze weten wat/waarom het mis gaat? En vervolgens hoe snel ze het kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:54
Zo beroerd ging het in FP1 toch nog niet? Misschien alu-petje maar dat het in FP2 niet liep is dat dan niet het resultaat van het te ver doorzetten van een setup of mag de RB hier gewoon niet scoren?

Gister nog eens de qualy en race van 23 gekeken. Daar had RB pech dat ze op 0.007 niet in Q3 raakte en in de race de VSC/SC nadeel gaf voor hun strategy . De pace op de gele band was niet beroerd. Tja misschien is dat tov alle andere races winnen een afgang/beroerde race, maar ansich viel het nog best mee.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:36

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Misschien dat MBS weer eens te diep in het glaasje gekeken heeft en even naar de stewards is gegaan? :9B

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:49:

omdat McLaren met een nu illegale achtervleugel reed.
Vaak ben ik het met jou eens en ik waardeer sommige hier enorm omdat ze veel zaken relativeren.

Deze uitspraak verbaast me van jou.

Er is een test, ze zoeken de grens op, gaan er niet overheen, dus goed gevonden 👍🏼

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

streamnl schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:14:
[...]

Vaak ben ik het met jou eens en ik waardeer sommige hier enorm omdat ze veel zaken relativeren.

Er is een test, ze zoeken de grens op, gaan er niet overheen, dus goed gevonden 👍🏼
O.a. RB is in het verleden verguist geworden voor nota bene flexibele vleugels. En elke keer is na keer op keer de tests verzwaard en uiteindelijk hebben ze het weten te verbieden. Want heel simpel, het is niet in de geest van de regels. Dat de FIA zwaar incompetent is om fatsoenlijke tests te fabriceren is nog daar aan toe, maar het is gewoon een illegale vleugel. De Britse media zijn dan ook uitermate hypocriet (wat een verrassing) die nu de FIA en RB belachelijk maken met het sentiment wat je aandraagt. 'Het is slim gevonden en hadden ze zelf maar zo slim moeten zijn'.

Tests omzeilen is nogal test omzeilen, en als RB het deed was het illegaal, maar als de competitie het doet is het goed.

Je kunt beter zeggen dat de FIA gewoon te incompetent is dan dat het slim is van wie dan ook. Regels zijn regels, ook al weet je ze te omzeilen. De F-duct was slim, het brak geen enkele regel, dit gewoon wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:53
[...]

Maar dat is inmiddels achterhaald, want de FIA heeft gezegd dat het niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

De FIA heeft McLaren "gevraagd" de vleugel aan te passen (/niet meer te gebruiken). Dat betekent niet dat die direct hartstikke illegaal is, maar wel dat ze hem dus niet meer mogen gebruiken.

Daarnaast zegt "er is een test en daar komen ze doorheen" niks. Want naast de test kan de FIA ook de beelden van de rear facing T-cam beoordelen over of er teveel flex in zit. En op basis van die beelden is de vleugel dus "afgekeurd". Iets dat dus niet mogelijk was in de regels van 2020 tot halverwege 2021.

En in principe mag McLaren dan nog blij zijn dat het daarbij blijft. Als puntje bij paaltje komt had vast een team een klacht kunnen indienen over de legaliteit en had het zomaar een DSQ kunnen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 21-09-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

En dus nu illegaal verklaard, dus illegaal. ;)
Dit is hoe het spel werkt, zeker, maar dit was niet eens een grijs gebied meer zoals de voorvleugels. Die voorvleugels buigen ver door, maar het probleem is daar ook niet de flap. Het is dat de uiteinden van de vleugel ook doorbuigen. Dat is de hele discussie steeds. De FIA lijkt dit niet goed te kunnen testen of niet goed te kunnen handhaven. Wat het ook mag zijn, dat is een andere discussie.

Dit was echt verboden en dat was het al voordat de FIA tegen McLaren zei dat het onmiddellijk aangepast moest worden.

Vertaald gaat het hierom:
But then McLaren stumbled over the rule that the gap between the main blade and the flap ("slot gap") must be the same size at all times when the DRS is closed. This is obviously not the case here. Ferrari could also have a problem here. Here too, the slot gap increases in certain places above a certain speed, although not as massively as with McLaren.
https://www.auto-motor-un...ckfluegel-mclaren-verbot/

Die vleugel flaps mogen niet los van elkaar bewegen en een opening veroorzaken. Dat is hardstikke verboden en waarom Hamilton die DSQ in 2021 kreeg in Brazilië. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:05:
Die vleugel flaps mogen niet los van elkaar bewegen en een opening veroorzaken. Dat is hardstikke verboden en waarom Hamilton die DSQ in 2021 kreeg in Brazilië. :)
Nope. Dat was puur omdat de opening een milimeter te groot was. Want ook toen zag je op de beelden dat het main plane naar beneden bewoog, maar daar zijn ze niet voor bestraft. Wel voor het feit dat de opening te groot was. Dat dat kwam doordat het main plane niet "dicht" (/ver genoeg omhoog) ging is irrelevant.
Gewoon simpel een geval van "deze bal mag niet door het gat passen", dat deed die wel, dus illegaal. Oorzaak deed er daarbij niet toe en het bewegen van het main plane is dus nooit een oordeel over geveld.

Edit:
Overigens ging dat ook over geopende DRS. En McLaren nu over gesloten DRS. Dus ook daarom niet te vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 21-09-2024 10:11 ]

• siggy

siggy

Wait.... what?

Maar omdat ze dat niet hebben vastgesteld tijdens een test volgen er geen DSQ's? Dat vind ik zo frappant vinden. Het mag niet, FIA zegt eindelijk het is illegaal, maar met een illegale auto rijden die door de tests komen is wel weer legaal.
8)7

En weer redelijk typisch dat Mclaren er nog maar 1 race van gebruik zou kunnen maken. Dus die ban heeft nagenoeg geen invloed.

[ Voor 21% gewijzigd door siggy op 21-09-2024 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:10:
Maar omdat ze dat niet hebben vastgesteld tijdens een test volgen er geen DSQ's? Dat vind ik zo frappant vinden. Het mag niet, FIA zegt eindelijk het is illegaal, maar met een illegale auto rijden die door de tests komen is wel weer legaal.
8)7
Of het was donkergrijs en de FIA heeft nu gezegd dat het zwart is.

Vergeet ook niet dat Haas een half seizoen heeft gereden met een illegale vloer (/leading tray edge) waar een klacht van Alpine voor nodig was om met een TD te komen om het nog illegaler te maken. De eerstvolgende race na het ingaan van de TD Haas nog steeds met dezelfde vloer vloer reed en de FIA het nog steeds helemaal prima vond. Waarna Alpine een klacht heeft ingediend over de legaliteit van de auto van ik meen Magnussen, die in de punten was gefinisht, en toen pas volgde er een DSQ. En Grosjean, waar geen klacht tegen was ingediend (omdat die buiten de punten finishte dus voor Alpine niet relevant), is gewoon nog steeds geklasseerd ondanks dat die met exact dezelfde vloer reed.

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:15:
[...]

Of het was donkergrijs en de FIA heeft nu gezegd dat het zwart is.

Vergeet ook niet dat Haas een half seizoen heeft gereden met een illegale vloer (/leading tray edge) waar een klacht van Alpine voor nodig was om met een TD te komen om het nog illegaler te maken. De eerstvolgende race na het ingaan van de TD Haas nog steeds met dezelfde vloer vloer reed en de FIA het nog steeds helemaal prima vond. Waarna Alpine een klacht heeft ingediend over de legaliteit van de auto van ik meen Magnussen, die in de punten was gefinisht, en toen pas volgde er een DSQ. En Grosjean, waar geen klacht tegen was ingediend (omdat die buiten de punten finishte dus voor Alpine niet relevant), is gewoon nog steeds geklasseerd ondanks dat die met exact dezelfde vloer reed.
Had dat laatste niet te maken met het feit dat stewards maar steekcontroles doen en zelfs als een van de team auto's illegaal wordt verklaard, ze totaal niet de andere auto hoeven te controleren? Wat compleet onlogisch is. Puur op basis van kans kun je al met een dik illegale auto racen en er mee weg komen.

Maar het is en blijft een zwaktebod van de FIA. Met misschien een handjevol technische mensen zijn ze kansloos tegen 10 teams die miljoenen spenderen........ FIA moet echt zijn aanpak aanpassen. Of stoppen met die TD's en gewoon zorgen dat ze een DSQ kunnen doen als er voldoende visueel bewijs is. Als Mclaren achteraf gediskwalificeerd had kunnen worden denk ik niet dat er veel teams zijn die dit soort trucjes toepassen en ook nog gebruiken in de race.

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:35
RobertMe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:10:
[...]
Overigens ging dat ook over geopende DRS. En McLaren nu over gesloten DRS. Dus ook daarom niet te vergelijken.
Nee, die flap bewoog ook met gesloten DRS.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:10:
[...]

Nope. Dat was puur omdat de opening een milimeter te groot was. Want ook toen zag je op de beelden dat het main plane naar beneden bewoog, maar daar zijn ze niet voor bestraft. Wel voor het feit dat de opening te groot was. Dat dat kwam doordat het main plane niet "dicht" (/ver genoeg omhoog) ging is irrelevant.
Gewoon simpel een geval van "deze bal mag niet door het gat passen", dat deed die wel, dus illegaal. Oorzaak deed er daarbij niet toe en het bewegen van het main plane is dus nooit een oordeel over geveld.

Edit:
Het gaat erom dat er nooit dynamische veranderingen door elasticiteit in de opening tussen elementen van de achtervleugel zijn toegestaan. Maakt niet uit of de DRS flap nu open of gesloten is. Als DRS gesloten is dan is er een maximale opening tussen de flap en de rest van de vleugel als DRS open is idem. McLaren manipuleerde dit, dat mag niet en de FIA greep in.

• RobertMe
ZeromaNoiS schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:29:
[...]

Nee, die flap bewoog ook met gesloten DRS.
Maar dat is niet waarvoor ze bestraft zijn ;) De DSQ waa voor het feit dat met open DRS de opening te groot was.

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:28:
[...]

Had dat laatste niet te maken met het feit dat stewards maar steekcontroles doen en zelfs als een van de team auto's illegaal wordt verklaard, ze totaal niet de andere auto hoeven te controleren? Wat compleet onlogisch is. Puur op basis van kans kun je al met een dik illegale auto racen en er mee weg komen.
Het ging mij meer om het feit dat er een TD nodig was om iets dat illegaal was nog een keer illegaal te krijgen.
Als Mclaren achteraf gediskwalificeerd had kunnen worden denk ik niet dat er veel teams zijn die dit soort trucjes toepassen en ook nog gebruiken in de race.
Dan krijg je mogelijk een ander probleem. Dat iedereen over elk ding gaat twijfelen over de legaliteit en het daardoor niet meer gaat doen. Als in: mogelijk gaat dat innovatie hinderen in gebieden die wel gewoon legaal zijn.

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:30:
[...]

Het gaat erom dat er nooit dynamische veranderingen door elasticiteit in de opening tussen elementen van de achtervleugel zijn toegestaan. Maakt niet uit of de DRS flap nu open of gesloten is. Als DRS gesloten is dan is er een maximale opening tussen de flap en de rest van de vleugel als DRS open is idem. McLaren manipuleerde dit, dat mag niet en de FIA greep in.
En ik reageerde op jou zin dat Hamilton voor de flexibiliteit bestraft is in Brazilië. Maar dat is niet zo. Hij is bestraft voor het gat dat te groot was, bij de statistische test. Dat de oorzaak daarvan zat in (illegale) flexibiliteit die niet "terugkeerde" was irrelevant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:05:
[...]

En dus nu illegaal verklaard, dus illegaal. ;)
Dit is hoe het spel werkt, zeker, maar dit was niet eens een grijs gebied meer zoals de voorvleugels. Die voorvleugels buigen ver door, maar het probleem is daar ook niet de flap. Het is dat de uiteinden van de vleugel ook doorbuigen. Dat is de hele discussie steeds. De FIA lijkt dit niet goed te kunnen testen of niet goed te kunnen handhaven. Wat het ook mag zijn, dat is een andere discussie.

Dit was echt verboden en dat was het al voordat de FIA tegen McLaren zei dat het onmiddellijk aangepast moest worden.

Vertaald gaat het hierom:

[...]

https://www.auto-motor-un...ckfluegel-mclaren-verbot/

Mans genoeg om mijn woorden in te trekken.
Laatste info was me helemaal ontgaan :$

Edit:
@Chocoball
Bedankt voor je post in het andere topic.
Ik ben nu ook weer op de hoogte.

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 21-09-2024 10:46 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
streamnl schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:41:
[...]

Mans genoeg om mijn woorden in te trekken.
Laatste info was me helemaal ontgaan :$
Oh geen enkel probleem. :(:)
Iedereen mist wel eens iets, ik ook. De echte test van karakter is het durven toe te geven. (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Wat luchtigers dan:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6szz4ji9r0qd1.jpeg

Na 3 races dus niet alleen meer punten dan Sargeant, maar ook meer humor.

[ Voor 34% gewijzigd door RobertMe op 21-09-2024 11:02 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En daar zijn de hagedissen. :P

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:10
Wat een geweldige graphic, Wildlife Watch!

Edit: en een rode vlag om de lizard te verwijderen.

[ Voor 39% gewijzigd door ParaDroid2 op 21-09-2024 11:40 ]

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20

krietjur

Where am I?

dat beest is sneller dan de Alpines :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
krietjur schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:41:
dat beest is sneller dan de Alpines :+
Niet sneller dan Sauber? :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-09-2024 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Volgens mij heeft ie DRS open terwijl dat helemaal niet mag!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ParaDroid2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:41:
Volgens mij heeft ie DRS open terwijl dat helemaal niet mag!
Ook veel te veel flex in die vleugels. :P

• ParaDroid2
Nou, de volledig illegale auto is verwijderd, we kunnen weer verder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/o0MtFHdNX4n7TdLhFbNDgXMd.gif
Leaving the track and gaining an advantage...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Uh, Max zijn ronde zag er best aardig uit. En hij werd ook nog een beetje gehinderd. :P
edit: Perez P2. :o

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-09-2024 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Dit is onverwacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 18:49

sjaool

Every life should have 9 cats

Facebook was gisteren ook lekker scherp. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMFGwpGeSet4g0KLTcyIXLCKXt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsE5hSPGYrX9Bhw45ezj8rFm.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
"Car feels much better". Aldus Verstappen!
Hopelijk ook later vandaag bij de kwalificatie

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En nu is het gat met Norris 0,4s na twee ronden gezet. Uh wat? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Zag er positief uit voor Verstappen. Maar goed, dat was vorige week ook tijdens VT3. Het moet ook nog in vergelijking met de concurrentie goed zijn, dat zal pas echt vanmiddag blijken met de kwalificatie, als alle kaarten op tafel komen.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
Uhhh, ok. Ik zeg prima zo, niks meer aanpassen aan de auto van Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Charles Hill schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:55:
Zag er positief uit voor Verstappen. Maar goed, dat was vorige week ook tijdens VT3. Het moet ook nog in vergelijking met de concurrentie goed zijn, dat zal pas echt vanmiddag blijken met de kwalificatie, als alle kaarten op tafel komen.
In Baku besloten Verstappen en zijn pitcrew om dingen aan te passen na FP3. Dat verpeste de balans compleet en toen konden ze het niet aanpassen vanwege parc ferme.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Baan is langzamer dan gisteren, dus weinig relevante tijden...

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 07:48

Dentist

Next patient please...

talkatoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:55:
Uhhh, ok. Ik zeg prima zo, niks meer aanpassen aan de auto van Max.
iig niks meer aanpassen als je het niet meer op de baan kan testen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charles Hill
Typisch SKY over Britten.

Russell overstuur, en dan toch maar anderhalf tiende achter Verstappen? 0,186 is mijn ogen toch echt bijna 2 tienden ipv anderhalf tiende.

En Hamilton minder dan 2 tienden achterstand, met 0,195. Ja klopt, 5 duizendste.

De kunst van alles wat Brits is positiever maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Charles Hill op 21-09-2024 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verstappen wil iets meer stabiliteit achter. Dan denkt dat hij nog sneller kan.
Ze zijn naar binnen gegaan en gaan dat denk ik zo testen en dan met softs neem ik aan weer rijden.

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 07:48

Dentist

Next patient please...

Benieuwd hoe het straks is als het donker wordt.. Hopelijk geen dag/nacht verschil zoals gisteren...

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:14

Pierre

Van nature lui!

Schakel net in, zie ik Verstappen op 2 niet verkeerd denk ik zo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 18:41
Charles Hill schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:00:
Typisch SKY over Britten.

Russell overstuur, en dan toch maar anderhalf tiende achter Verstappen? 0,186 is mijn ogen toch echt bijna 2 tienden ipv anderhalf tiende.
Die Britten hebben geen idee hoe zo’n metrisch stelsel werkt. Die tellen met 12 eenheden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Pierre schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:05:
Schakel net in, zie ik Verstappen op 2 niet verkeerd denk ik zo.
Iedereen deed drie runs.
Verstappen was makkelijk de snelste in de eerste twee. Derde run had hij een mindere tweede sector. Dus uh, wat gebeurd hier? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
pacificocean schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:06:
[...]

Die Britten hebben geen idee hoe zo’n metrisch stelsel werkt. Die tellen met 12 eenheden.
:D

Verstappen waarschijnlijk ruim 1 tiende achter Leclerc met 0,105 achterstand 7(8)7

• talkatoo
Nu verstappen stuk minder op soft, slecht rondje? of toch aanpassing gemaakt die niet goed werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door talkatoo op 21-09-2024 12:17 ]

• Charles Hill
Daar was de ronde van Verstappen op softs. 4 tienden achter Russell en 3 achter Piastri, dat is een behoorlijk gat.

Verstappen miste een aantal keer de apex, nam de curb heel veilig, weinig risico's. Wellicht voelt hij zich toch niet zeker in deze auto op deze baan wanneer het erom gaat.

Ai, nu bijna 9 tienden achter Norris!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 26-05 13:16

Vuvuzela

My spire is forming

talkatoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:17:
Nu verstappen stuk minder op soft, slecht rondje? of toch aanpassing gemaakt die niet goed werkt?
Ging een stuk beter op de mediums.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
talkatoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:17:
Nu verstappen stuk minder, slecht rondje? of toch aanpassing gemaakt die niet goed werkt?
Flinke onderstuur. De vraag is of het beter word met meer voorvleugel.

• Charles Hill
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:18:
[...]

Flinke onderstuur. De vraag is of het beter word met meer voorvleugel.
Op SKY vermoeden ze oververhitting van de achterbanden van Verstappen, omdat de auto aan het eind van de ronde minder soepel over de baan ging.

Dan zou daar het probleem met de balans weer zijn.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Charles Hill schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:21:
[...]

Op SKY vermoeden ze oververhitting van de achterbanden van Verstappen, omdat de auto aan het eind van de ronde minder soepel over de baan ging.

Dan zou daar het probleem met de balans weer zijn.
Dat zou kunnen, maat de vraag is waarom de achterbanden oververhit raken. Te veel energie of moeten ze te hard werken omdat de voorbanden niet werken?

Maar als ik zie dat Ferrari ook problemen heeft, dan vraag ik me af of het niet bijvoorbeeld ook circuit temperatuur kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:30
Taakstrafje voor Leclerc lijkt mij.

• Vuvuzela
  • Laatst online: 26-05 13:16

Vuvuzela

My spire is forming

Perez 15e met een ronde zonder grote fouten. :X

I served in a company of heroes.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 02:22
Vuvuzela schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:26:
Perez 15e met een ronde zonder grote fouten. :X
Laatste beetje vertrouwen in Perez is vorige week vervlogen bij mij.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Die RB20's staan echt stijf op de ophanging. Als Verstappen die kerb na bocht 7 ook maar aanraakt dan schiet hij al door.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heeft Perez een andere engineer? of is het nog steeds dezelfde.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:48
Is McLaren al meet een aangepaste achtervleugel aan het rijden of is dat pas in de volgende race?

• talkatoo
Wel lastig dit, zo'n groot gat op de Soft band. Als ze nu dingen gaan aanpassen dan is de kans groot dat het weer totaal mis is in de Quali en de race vanwege de kleine setup window van de Red Bull.

Of ze reden met veel meer brandstof/lager vermogen. Dan de Mclaren.

[ Voor 15% gewijzigd door talkatoo op 21-09-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 10:17
DoubleDutch schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:33:
Is McLaren al meet een aangepaste achtervleugel aan het rijden of is dat pas in de volgende race?
Deze achtervleugel is een ander vleugel ivm downforce, dus ze hoeven niet iets aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:24:
[...]

Dat zou kunnen, maat de vraag is waarom de achterbanden oververhit raken. Te veel energie of moeten ze te hard werken omdat de voorbanden niet werken?

Maar als ik zie dat Ferrari ook problemen heeft, dan vraag ik me af of het niet bijvoorbeeld ook circuit temperatuur kan zijn.
Dat is inderdaad de vraag. Moet extra achtervleigel om overstuur te voorkomen, geeft meer voorvleugel meer onbalans, of is extra downforce nodig voor totale balans en controle maar ten koste van bandenslijtage? Of iets dat niet bekend is.

Op SKY zeiden ze dat de Ferrari's mogelijk zwaarder waren. Dat is het mooie van ervaren F1 coureurs en mensen met kennis van zaken die commentaar geven, die zien dat soort kleine dingen.

SKY heeft in dat opzicht wel de kennis in huis. Als ze wat minder Brits waren, dan was het een echt goede zender voor F1 geweest. Nu is het jammer genoeg te vaak tenenkrommend.

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 08:59
talkatoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:33:
Wel lastig dit, zo'n groot gat op de Soft band. Als ze nu dingen gaan aanpassen dan is de kans groot dat het weer totaal mis is in de Quali en de race vanwege de kleine setup window van de Red Bull.

Ye idd, baan leek langzamer te worden? De Ferrari's gingen ook niet meer sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
talkatoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:33:

Het is te hopen dat ze snelheid op softs hebben opgegeven, en dus een mindere kwalificatie zullen hebben, om een betere raceafstelling te hebben voor morgen om meer vooraan mee te kunnen doen.

De achterstand op Norris is wel echt groot nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
Charles Hill schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:40:
[...]

Het is te hopen dat ze snelheid op softs hebben opgegeven, en dus een mindere kwalificatie zullen hebben, om een betere raceafstelling te hebben voor morgen om meer vooraan mee te kunnen doen.

De achterstand op Norris is wel echt groot nu.
Je kunt op deze baan alleen niet inhalen, dus als ze slecht kwalificeren rijden ze hun banden helemaal kapot achter de andere rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Pierre schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:30:
Heeft Perez een andere engineer? of is het nog steeds dezelfde.
Hugh Bird heeft een aantal races ouderschapsverlof (al van eerder, was er wellicht zelfs in Zandvoort al niet bij). Richard Wood (als ik mij niet vergis) is nu tijdelijk zijn race engineer. Daarvoor was hij al de performance engineer van Perez.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

talkatoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:44:
[...]

Je kunt op deze baan alleen niet inhalen, dus als ze slecht kwalificeren rijden ze hun banden helemaal kapot achter de andere rijders.
Gele vlag op het juiste moment dan maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hjs schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:28:
[...]

Gele vlag op het juiste moment dan maar ;)
Dat maakt het nog lastiger, want tijdens een gele vlag mag je niet inhalen ;)

Pitstop tijdens VSC / SC of bandenwissel tijdens rode vlag heb je meer aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utOdv1VXgxl2F8RBO278FjiC7Lg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vE1RTXAuAxzJMyGoEHnzrdVz.png?f=fotoalbum_large

Zal wel een donatie worden aan het FIA-lunchfonds ;)

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 13:56
En waar blijft de straf voor het vloeken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Please move in, nothing to see here. Amerikaans team met Britse rijder seconde sneller dan de rest. Alles is in orde, iedereen doorlopen.

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:54
RobertMe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:38:
[...]

Dat maakt het nog lastiger, want tijdens een gele vlag mag je niet inhalen ;)

Pitstop tijdens VSC / SC of bandenwissel tijdens rode vlag heb je meer aan.
Ik denk dat @hjs doelt op een gele vlag tijdens kwalificatie rondje?

Maar idd VSC/SC op een goed moment. Al kan je er ook nadeel van hebben zoals de RBs vorig jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Thinlanet op 21-09-2024 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lynx schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:10:
Please move in, nothing to see here. Amerikaans team met Britse rijder seconde sneller dan de rest. Alles is in orde, iedereen doorlopen.
Bearman rijd niet bij Haas dit weekend :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40
Goedemiddag! Na 8 dagen fotoklussen nu eindelijk even rust. Bakkie chips met borrelnootjes er bij, even genieten van de kwalificatie. Hopelijk geen rode vlaggen, we worden na 16:00u op een barbecue verwacht. 8)7 Veel plezier iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nieuwsgierig waar Max hem kan kwalificeren vandaag. Notoire matige prestaties hier voor Redbull maar nu met wispelturige auto....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Fijne Q allemaal!

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zo ben benieuwd naar de kwalificatie, veel plezier allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
mr thee schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:55:
[Afbeelding]

Zal wel een donatie worden aan het FIA-lunchfonds ;)
€ 5.000,-- boete aldus Crofty bij SkyF1/F1TV. Kun je prima van lunchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 08:59
Hippocampus schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:56:
Nieuwsgierig waar Max hem kan kwalificeren vandaag. Notoire matige prestaties hier voor Redbull maar nu met wispelturige auto....
Ik ben vooral benieuwd of ze weer setup om gaan gooien en zijn auto nu weer 'fucked' is.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wie zet hem als 1e in de muur vanmiddag, let's wait and see.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:08
Pierre schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:02:
Stroll :P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 19:01
Russel

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

K-Mag, gewoon omdat hij nooit aan de kant wil voor niemand, ook niet voor een muurtje. :P

• StefanVerkerk
INCIDENT INVOLVING CAR 55 (SAI) NOTED - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS – ESCAPE ROAD INSTRUCTIONS
21 Sept 2024, 15:07:14
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord