Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14
SadisticPanda schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:00:
[...]

PS je kan de afspraak vershuiven, ook al zegt het systeem dat het niet gaat. Het is niet echt robuust gemaakt.

Hebt zo mijn plaatsing meer dan jaar uitgesteld (elke maand de afspraak een maand opschuiven).

Tot mijn buurman de deur van me open deed -_- nuja, 8)7
Hoe verplaats je de afspraak dan? Je kan toch geen nieuwe einddatum plannen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
kurt1977 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:44:
leuk dat het werkt op 3 fase systemen, nu nog doen werken op 1 fase
Is het bij jou ook pruts en pray ipv plug en play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

NoFate schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:44:
[...]

Hoe verplaats je de afspraak dan? Je kan toch geen nieuwe einddatum plannen?
yeah toch wel, enige voorwarde is dat je de mail/link heb voor de afspraak te verplaatsen (ook als kan je geen nieuwe datum kiezen.) :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja113
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 04-05 00:26
Ik heb de marstek op een eigen groep staan en hij ontlaad met 2500w. Mag ik hier een tweede bij zetten? En zo ja mag die dan alleen op 800w of ook op 2500w ontladen? Er staat en verder niets op de groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hometek
  • Laatst online: 19:43
Anja113 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:15:
Ik heb de marstek op een eigen groep staan en hij ontlaad met 2500w. Mag ik hier een tweede bij zetten? En zo ja mag die dan alleen op 800w of ook op 2500w ontladen? Er staat en verder niets op de groep.
Normaal mag per groep max 3680W, met een 16A zekering
Tenzij je een zwaardere zekering en bijpassende bedrading op die groep hebt.

2x Venus E (Gen1) V153.215, HW P1, Lilygo+HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anja113 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:15:
In België mag je 3680W belasten op een stopcontact dus de tweede batterij enkel op 800W ontladen zetten als je groep met 20A afgezekerd is en best een apart stopcontact in die groep zetten, niet via een verdeelstopcontact. Nl situatie ken ik niet.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Bever
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16-09 19:44
kurt1977 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:57:
[...]

Wel rekening houden met je kabeldikte en afstand als je 2500W zou terugleveren
Hallo, de kabeldikte is voor een stopcontact altijd 2,5mm² en de kringen zijn afgezekerd op 20A.
Er wordt dus maar max 12,5A doorgegeven (2500W + 300W) terwijl er in principe 20A continue mag vloeien..
Ik denk dat ik genoeg marge heb.

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedpo
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
SadisticPanda schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:58:
[...]

yeah toch wel, enige voorwarde is dat je de mail/link heb voor de afspraak te verplaatsen (ook als kan je geen nieuwe datum kiezen.) :+
Ik treed hier NoFate bij. Overmorgen komen ze hier ook...
Ik heb de uitnodiging + QR code om de afspraak te verleggen.
Nergens kan je een andere datum kiezen. Hoe het bij jou dan wel lukt is mij een raadsel.
Geef dan een beetje meer details...
Het was bij mij al onmogelijk de afspraak te verleggen direct nadat ik de brief had ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door macedpo op 24-03-2025 18:55 ]

BE 2 x MT 5.12 kWh V153 CT003 V117 Landis & Gyr E360 1P BMS 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Bever
  • Laatst online: 16-09 19:44
[...]

PS je kan de afspraak vershuiven, ook al zegt het systeem dat het niet gaat. Het is niet echt robuust gemaakt.

Hebt zo mijn plaatsing meer dan jaar uitgesteld (elke maand de afspraak een maand opschuiven).

Hallo, Ik heb reeds 2x kunnen herboeken maar de kalender wou dit niet meer aannemen.
Er staat ook in de regeltjes dat wanneer je de plaatsing weigert, ik geen recht meer zou hebben op de premie.
In mijn geval ongeveer 1200 euro. Dat kan ik de komende maanden niet terugverdienen en ik kan beter de premie gelijk in de aankoop van een Marstek stoppen. Of ik toekom weet ik nog niet maar mijn doel om gewoon NOM te draaien zal in elk geval iets korterbij komen.

mvg,
Bart

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:30:
[...]

In België mag je 3680W belasten op een stopcontact dus de tweede batterij enkel op 800W ontladen zetten als je groep met 20A afgezekerd is en best een apart stopcontact in die groep zetten, niet via een verdeelstopcontact. Nl situatie ken ik niet.
Misschien zeggen we beiden hetzelfde. In Nl zijn de groepen normaal met 16A zekering beveiligd
Dus 16Ax220V = 3520W

3x fase is doorgaans 25A per fase
Dus 25Ax220V = 5500W per fase

Dus op een aparte 16A groep kun je 2 batt aansluiten eentje op max 2500w en de ander op max 800w
De totale wattage van een fase mag de 5500w niet structureel overschrijden, dat geeft namelijk teveel warmte en dus brandgevaar.
Op een fase kun je 2 batterijen die elk via een aparte 16A groep zijn beveiligd beide op 2500W laten werken.

LETOP: dat werkt alleen als je nom gebruikt, Zodra je gaat laden vanaf de grid zal het met alle andere apparatuur in je huis zeer gemakkelijk de 5500W overschrijden en de beveiliging (25A) zal ingrijpen.

Bij twijfel raadpleeg een deskundige!
Wat onderbelicht blijft is het gedrag bij kortsluiting als je de batt niet op een aparte groep hebt aangesloten en toch op 2500w zet. Een ander apparaat maakt kortsluiting en je batt zal proberen dat te vereffenen met een teruglevering van 2500W... hierdoor zal de kortsluiting langer aanhouden voordat de beveiliging ingrijpt met mogelijk alle gevolgen van dien!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TonnyVM schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:18:
Hallo,

Ik probeer te upgraden van v148 naar v149. Ik kreeg vanmorgen v149 doorgestuurd via Hame. Maar het lukt niet om v149 te installeren. De installatiestappen gaan OK, tot er een scherm getoond wordt met de wijzigingen in v149. Als ik dat scherm terug verlaat, valt telkens mijn BT verbinding uit gedurende een paar seconden, waardoor de upgrade mislukt. Ik heb geprobeerd via iPhone, via Android, maar telkens hetzelfde fenomeen.

Ik heb een factory reset van de Venus E gedaan, waardoor hij zelf probeert te upgraden van v148 naar v149. Dan komt er een scherm "Updating 0.00%" dat zowat een halve minuut zichtbaar blijft, waarna een foutmelding komt "Update failed" met een rood uitroepteken en de zin "Data transfer appeared abnormal, you can try to upgrade again". Doch dat laatste lukt niet.

Heeft er nog iemand dit probleem gehad? Corrupte v149?

Thanks!
Heb vorige week de upgrade naar v149 bij mijn 2 Marsteks gedaan, zonder problemen.
Het is zeer belangrijk dat je vlakbij de batterij blijft tijdens de upgrade, BT verbinding mag niet verbroken worden anders ken je problemen krijgen vrees ik

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 21:23
Ben erg benieuwd of de kortingscode mij morgen al over de streep kan trekken om de batterij te kopen. Zit hier voornamelijk met de plaatsing. Qua veiligheid voorkeur voor de zolder, maar daar heb ik geen aparte groep naartoe liggen. Tweede optie trapkast, maar dat is op de vluchtroute. Derde optie buiten in schuur of kippenhok. Maar stof, vocht en temperatuur (zomer) is daar weer een optie van. Kippenhok kan ik nog een extra kabel ingraven en aparte groep aanleggen. Schuur zit volgens mij alleen mijn buitenverlichting (5 ledlampen) op. Of misschien wacht ik gewoon een jaartje en kijk ik alle ontwikkelingen aan.

Ik hoop alleen dat alle tweakers hier wel een goede kans krijgen om de kortingscode te gebruiken en dat iemand hem niet direct op een aanbiedingspagina gaat zetten. Zeker de gebruikers die hier alle kastanjes uit het vuur hebben gehaald en een 2e of 3e willen gun ik het. Is het nog een idee om in de aanmeld doc ook een kolom te zetten indien aangeschaft?

Dus in ieder geval veel bestelplezier morgen ;-)

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik kreeg dreigmail van juriste van fluvius met melding dat ze juridische stappen gingen ondernemen als ik ze niet ging binnen laten voor plaatsing van de digitale meter…zat niets anders op sinds mei vorig jaar. Maar toch sinds 2007 genoten van de terugdraaiende teller, kan dus niet klagen, al die jaren 0€ betaald voor elec, de warmtepomp draaide in de winter op de kWh’s die ik in de zomer in het net stak😂

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!
clubeddie schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:15:
Ben erg benieuwd of de kortingscode mij morgen al over de streep kan trekken om de batterij te kopen. Zit hier voornamelijk met de plaatsing. Qua veiligheid voorkeur voor de zolder, maar daar heb ik geen aparte groep naartoe liggen. Tweede optie trapkast, maar dat is op de vluchtroute. Derde optie buiten in schuur of kippenhok. Maar stof, vocht en temperatuur (zomer) is daar weer een optie van. Kippenhok kan ik nog een extra kabel ingraven en aparte groep aanleggen. Schuur zit volgens mij alleen mijn buitenverlichting (5 ledlampen) op. Of misschien wacht ik gewoon een jaartje en kijk ik alle ontwikkelingen aan.

Ik hoop alleen dat alle tweakers hier wel een goede kans krijgen om de kortingscode te gebruiken en dat iemand hem niet direct op een aanbiedingspagina gaat zetten. Zeker de gebruikers die hier alle kastanjes uit het vuur hebben gehaald en een 2e of 3e willen gun ik het. Is het nog een idee om in de aanmeld doc ook een kolom te zetten indien aangeschaft?

Ik ben ook zeer benieuwd.
Met de korting die ik verwacht met dergelijke aantallen komen er 2 voor mezelf 2 voor iemand waar ik al wat meer verduurzaming heb gepleegd. (Woning gastvrij etc.)
En nog eentje voor een collega.

Ik ben ook benieuwd en hoop ook dat die kortingscode niet gaat vliegen zodat de mensen die "ingeschreven" hebben het feest missen.

En ook ik ben benieuwd hoeveel van die ja ik wil een accu ook daadwerkelijk gaan bestellen.

Dus dat zijn er dan 5.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
clubeddie schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:15:

Uh wat ? Is dat morgen al?.
Heb ik gemist waar dat stond

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:22:
[...]

Uh wat ? Is dat morgen al?.
Heb ik gemist waar dat stond
vanpeers schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:36:
[...]

Als alles goed gaat, deel ik morgenvoormiddag/middag een kortingscode. ;)
Dat is voor de code.
Ik kan me voorstellen dat er ook nog een timeframe bij hoort waneer die code gebruikt kan worden.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vanpeers schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:36:
[...]

Als alles goed gaat, deel ik morgenvoormiddag/middag een kortingscode. ;)
Ok.
Had deze even gemist
De vraag is natuurlijk om deze privé te houden xodat niet straks heel Nederland straks deze gaat gebruiken en de tweakrrs hier het nakijken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:17:
[...]

Ik kreeg dreigmail van juriste van fluvius met melding dat ze juridische stappen gingen ondernemen als ik ze niet ging binnen laten voor plaatsing van de digitale meter…zat niets anders op sinds mei vorig jaar. Maar toch sinds 2007 genoten van de terugdraaiende teller, kan dus niet klagen, al die jaren 0€ betaald voor elec, de warmtepomp draaide in de winter op de kWh’s die ik in de zomer in het net stak😂
0 euro lijkt me wel heel weinig, sinds invoering prosumententarief in 2020 zal je toch ook wel hebben moeten betalen . Eerste jaar dat ik digitale meter had was ik een stuk goedkoper uit tov prosumententarief omdat we toen nog veel kregen voor injectie daarna telkens steeds meer betalen. Nu worden er batterijparken geplaatst omdat wij , zonnepaneeleigenaars, ervoor gaan betalen bij injectie met negatieve marktprijzen.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falkor73
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06 12:15
Maxwp schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:34:
[...]

Ok.
Had deze even gemist
De vraag is natuurlijk om deze privé te houden xodat niet straks heel Nederland straks deze gaat gebruiken en de tweakrrs hier het nakijken hebben
Wellicht idee dat de leverancier die de kortingscode gaat aanbieden, persoonlijke, eenmalig te gebruiken codes verstrekt en dat iedereen in de lijst zijn eigen gemaild krijgt? Iets meer werk, maar ook veiliger voor de leverancier en grotere kans dat de tweaker deze niet misloopt.

MTVenus V148 HWP1 5.1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SatScan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:05:
[...]

Misschien zeggen we beiden hetzelfde. In Nl zijn de groepen normaal met 16A zekering beveiligd
Dus 16Ax220V = 3520W

3x fase is doorgaans 25A per fase
Dus 25Ax220V = 5500W per fase

Dus op een aparte 16A groep kun je 2 batt aansluiten eentje op max 2500w en de ander op max 800w
De totale wattage van een fase mag de 5500w niet structureel overschrijden, dat geeft namelijk teveel warmte en dus brandgevaar.
Op een fase kun je 2 batterijen die elk via een aparte 16A groep zijn beveiligd beide op 2500W laten werken.

LETOP: dat werkt alleen als je nom gebruikt, Zodra je gaat laden vanaf de grid zal het met alle andere apparatuur in je huis zeer gemakkelijk de 5500W overschrijden en de beveiliging (25A) zal ingrijpen.

Bij twijfel raadpleeg een deskundige!
Wat onderbelicht blijft is het gedrag bij kortsluiting als je de batt niet op een aparte groep hebt aangesloten en toch op 2500w zet. Een ander apparaat maakt kortsluiting en je batt zal proberen dat te vereffenen met een teruglevering van 2500W... hierdoor zal de kortsluiting langer aanhouden voordat de beveiliging ingrijpt met mogelijk alle gevolgen van dien!
Mee eens. Ik heb hoofdzekering op de meter 3x32A ( had heel vroeger elektrische verwarming ) Die worden evenwichtig verdeeld over verschillende éénfase groepen van ieder 20A maar heb ook een 3-fase groep van 3x20 A en van 3x32 A. De huidige “Europese “ 230 V standaard stopcontacten zelf zijn max 16A dus meer mag je er niet op insteken en met de meervoudige stekkerblokken heb ik niet zo een goede ervaringen mee zelfs als je onder de maximale belasting blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TonnyVM schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:57:
[...]

Ja met v148 werkt alles prima, behalve de HW P1. Ik gebruik de CT 003 en dat gaat prima. Wil naar v149 omdat ik een tweede batterij (andere fase en groep) ga installeren en ik las dat dit met v149 perfect kan. Ik zal morgen nog eens proberen om de upgrade te doen. Fingers crossed :)
Als de CT003 werkt is dat prima. Had je problemen met de installatie zelf van de HWP1 of na installatie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
SatScan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:05:
[...]

...

...
Dat zijn toch alleen de ontlaad vermogens? Als je de batterij op 800W begrenst laad deze toch nog steeds op 2500W en zou je dus constant 5000W over 1 groep kunnen trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:26:
[...]

[...]

Dat is voor de code.
Ik kan me voorstellen dat er ook nog een timeframe bij hoort waneer die code gebruikt kan worden.
Heeft er iemand een idee hoe die onderhandelingen gebeurd zijn, hoe de prijs/korting bedongen is, wie betrokken was bij de onderhandelingen en wie de beslissing over de keuze genomen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:40:
[...]

0 euro lijkt me wel heel weinig, sinds invoering prosumententarief in 2020 zal je toch ook wel hebben moeten betalen . Eerste jaar dat ik digitale meter had was ik een stuk goedkoper uit tov prosumententarief omdat we toen nog veel kregen voor injectie daarna telkens steeds meer betalen. Nu worden er batterijparken geplaatst omdat wij , zonnepaneeleigenaars, ervoor gaan betalen bij injectie met negatieve marktprijzen.
Heb geen prosumenten tarief betaald en kwam jaarlijks toe met de 10000 tot 11000 kWh die ik produceerde

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DSSW schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:26:
[...]

Heeft er iemand een idee hoe die onderhandelingen gebeurd zijn, hoe de prijs/korting bedongen is, wie betrokken was bij de onderhandelingen en wie de beslissing over de keuze genomen heeft?
Maakt dat wat uit?

Als de prijs netjes is en de leverancier is van het type dat het kan waar maken vind ik het prima.

Leverancier zal morgen wel duidelijk worden en vertrouw je het niet dan bestel je niet.

Ik maak morgen wel de beslissing of ik het zie zitten.
Vertrouw ik het niet dan doe ik het niet en zal ik de 3 accu's voor kennissen ook niet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien we tweaker zijn nog een bedenking over laad/ontlaadvermogen en RTE van de batterij. Er wordt vaak gefocust op RTE bij ontladen aan 800 W of 2500W instelling bij auto. Wanneer ik nu kijk naar wat er in werkelijkheid gebeurt zie ik in het begin van de dag een parabolische opbouw van laden, daarna ontladen aan pieken ( ingesteld 800W of 2500W) , daarna laden aan piek, ontladen aan pieken en aan het einde van de dag weer ontladen aan een minder ontlaadvermogen. Na een jaar zal ik evalueren wat de echte RTE gaat zijn.Ik ben van mening dat je ontladen op 2500 W moet staan omdat je bij een variabel of vast E-contract zo snel mogelijk je beschikbare electriciteit moet gebruiken en dan weer kan laden. Zal met een dynamisch contract wel anders kunnen zijn. Iemand een mening hierover ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Maakt dat wat uit?

Als de prijs netjes is en de leverancier is van het type dat het kan waar maken vind ik het prima.

Leverancier zal morgen wel duidelijk worden en vertrouw je het niet dan bestel je niet.

Ik maak morgen wel de beslissing of ik het zie zitten.
Vertrouw ik het niet dan doe ik het niet en zal ik de 3 accu's voor kennissen ook niet regelen.
Was gewoon curieus hoe het allemaal gelopen is meer niet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:00
Ronald.42 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:26:
[...]

[...]

Dat is voor de code.
Ik kan me voorstellen dat er ook nog een timeframe bij hoort wanneer die code gebruikt kan worden.
Yes, code zal 14 dagen geldig zijn vanaf morgen. :)
Met maximum 200stuks in de aanbieding. (lag lang in lijn met de interessepeiling)
Minimum 150stuks voor deze prijs, gezien de interessepeiling en de prijs, verwacht ik dat dit wel goed komt.;-)
Gezien het aantal en de aanbieding (containerprijs, nieuwe levering in het land) is de verzending vanaf 23April.
Tijdens het bestellen kan je de dag van verzending kiezen, vooraf krijg je een tijdslot van 2u voor levering.
Het is een grotere partij, dus verzending zou hopelijk vlot moeten gaan.

Aanbieding is voor 5.12kWh en de 2,56kWh.
Falkor73 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:56:
[...]

Wellicht idee dat de leverancier die de kortingscode gaat aanbieden, persoonlijke, eenmalig te gebruiken codes verstrekt en dat iedereen in de lijst zijn eigen gemaild krijgt? Iets meer werk, maar ook veiliger voor de leverancier en grotere kans dat de tweaker deze niet misloopt.
Heb ik ook over nagedacht maar best wel een hoop werk voor PM's/mails rond te sturen. Moet af en toe nog wat werken. :|
Daarom, morgenvroeg tegen 8u deel ik hier de code en ook in de excel.
Zolang niemand half marktplaats wil voorzien of de code buiten Tweakers gaat delen zal het vast goed komen.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PNARI schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:43:
Aangezien we tweaker zijn nog een bedenking over laad/ontlaadvermogen en RTE van de batterij. Er wordt vaak gefocust op RTE bij ontladen aan 800 W of 2500W instelling bij auto. Wanneer ik nu kijk naar wat er in werkelijkheid gebeurt zie ik in het begin van de dag een parabolische opbouw van laden, daarna ontladen aan pieken ( ingesteld 800W of 2500W) , daarna laden aan piek, ontladen aan pieken en aan het einde van de dag weer ontladen aan een minder ontlaadvermogen. Na een jaar zal ik evalueren wat de echte RTE gaat zijn.Ik ben van mening dat je ontladen op 2500 W moet staan omdat je bij een variabel of vast E-contract zo snel mogelijk je beschikbare electriciteit moet gebruiken en dan weer kan laden. Zal met een dynamisch contract wel anders kunnen zijn. Iemand een mening hierover ?
Hij staat bij mij ook op 2500.
Ergens wou ik dat niet ivm de c waarde van het laden ontladen en de levensduur van de accu.

In praktijk blijkt dat die waarden niet de norm zijn.
Hij zal niet altijd laden of ontladen met dat vermogen.
Een enkele piek maar niet continu.
Dus wat betreft die max waarde van laden/ontladen van de accu icm de levensduur van de accu maak ik me daar wat minder druk om.

Straks met 3 accu's zal ik al helemaal niet meer op die grote vermogen komen.

Dus 800watt is te weinig en 2500 voor de levensduur van de accu teveel.
Maar gezien de dynamiek van laden en ontladen zal ik die vermogens zelden of slechts voor korte momenten zien.

Maar dat is ook weer situatie afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

macedpo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:51:
[...]

Ik treed hier NoFate bij. Overmorgen komen ze hier ook...
Ik heb de uitnodiging + QR code om de afspraak te verleggen.
Nergens kan je een andere datum kiezen. Hoe het bij jou dan wel lukt is mij een raadsel.
Geef dan een beetje meer details...
Het was bij mij al onmogelijk de afspraak te verleggen direct nadat ik de brief had ontvangen.
Das wel heel kortop, stuur anders maar pm. (Dwalen te veel af) Als je wil proberen, kan ik voor je de afspraak wel verleggen. Mind you 2 dagen , is wel kort ik deed altijd maand op voorhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

vanpeers schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Met maximum 200stuks in de aanbieding. (lag lang in lijn met de interessepeiling)
Minimum 150stuks voor deze prijs, gezien de interessepeiling en de prijs, verwacht ik dat dit wel goed komt.;-)
Gezien het aantal en de aanbieding (containerprijs, nieuwe levering in het land) is de verzending vanaf 23April.
Tijdens het bestellen kan je de dag van verzending kiezen, vooraf krijg je een tijdslot van 2u voor levering.

[...]

Heb ik ook over nagedacht maar best wel een hoop werk voor PM's/mails rond te sturen. Moet af en toe nog wat werken. :|
Zolang niemand half marktplaats wil voorzien of de code buiten Tweakers gaat delen zal het vast goed komen.
Mogelijkheid om hem zonder P1 meter te kiezen?
Meh, das lang wachten. Indien het goede aanbieding is, dan wel de moeite ofc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 11:02
[...]

[...]

[ Voor 8% gewijzigd door Houtje01 op 24-03-2025 21:09 ]

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
@vanpeers indien er geen 150 gaan besteld worden op 14 dagen, dan gaat de deal niet door? Nuja, gaat goed komen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 11:02
Moeten we eigenlijk wel de garantie hebben dat 2 batterijen op 1 fase ook gaat werken. Dat waren de voorwaarden die menige had ingevuld in het excel sheet.
Voor nu weten we daar niks over

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt1977
  • Laatst online: 13:18
Bart Bever schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:48:
[...]

Hallo, de kabeldikte is voor een stopcontact altijd 2,5mm² en de kringen zijn afgezekerd op 20A.
Er wordt dus maar max 12,5A doorgegeven (2500W + 300W) terwijl er in principe 20A continue mag vloeien..
Ik denk dat ik genoeg marge heb.
Met een 3G2.5 mm² koperkabel kun je tot ongeveer 57 meter (enkele lengte) gaan bij 2800 watt belasting, zonder de toegestane spanningsval van 3% te overschrijden.

7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt1977
Peterhardenberg schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Is het bij jou ook pruts en pray ipv plug en play?
Neen, het werkt gewoon out of the box met een P1-meter van HomeWizard.
De Shelly Pro EM-50 werkt helaas niet.
Morgen komt er een CT002 toe met de post, en daarna gaat de Shelly in de verkoop.
Het gebruik van een tweede batterij op een monofasige aansluiting zal waarschijnlijk wat gepruts zijn, zeker als automatische werking van beide batterijen niet standaard ondersteund wordt.

7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanpeers
SadisticPanda schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:04:
[...]

Mogelijkheid om hem zonder P1 meter te kiezen?
Meh, das lang wachten. Indien het goede aanbieding is, dan wel de moeite ofc
Is inderdaad wat langer wachten, we spreken dan ook over 200stuks.
Anders is het niet mogelijk om zoiets klaar te krijgen. d:)b
NoFate schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:09:
@vanpeers indien er geen 150 gaan besteld worden op 14 dagen, dan gaat de deal niet door? Nuja, gaat goed komen ;-)
Dan gaat het inderdaad niet door voor deze prijs, geld terug dus. Nuja er staan ondertussen 226 batterijen in de excel.
Heb behoorlijk wat PM's gehad die niet in de excel konden plaatsen of mensen die meer batterijen gaan bestellen.
Heb er op zich wel vertrouwen in dat deze prijs veel mensen over de streep zal trekken, dit gaan we ook met black friday niet zien.
Denk dat de meeste mensen die twijfelen over een HomeWizard met P1 en display liever een 5,12kWh batterij bestellen. ;)

Bestellen zoals altijd op eigen risico, kan ook gratis met CC.
Houtje01 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Moeten we eigenlijk wel de garantie hebben dat 2 batterijen op 1 fase ook gaat werken. Dat waren de voorwaarden die menige had ingevuld in het excel sheet.
Klopt, van alle partijen krijg ik door dat Marstek hier wel op aan het werken is maar momenteel denk ik dat dit nog niet geweldig werkt?

Voordeel is wel dat half tweakers dezelfde batterij heeft dan. _O-

[ Voor 4% gewijzigd door vanpeers op 24-03-2025 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]

Goei Job! Toch nog vraagje. Wat als bestellingen gedaan zijn en betaald zijn en het minimum aantal van 150 wordt niet gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
DSSW schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:23:
[...]

Goei Job! Toch nog vraagje. Wat als bestellingen gedaan zijn en betaald zijn en het minimum aantal van 150 wordt niet gehaald?
Daar gaan we niet van uit, ik heb er ook maar 1 in excel staan maar ga er wellicht 3 of 4 bestellen, niet alleen voor mij...
Nuja, als de prijs natuurlijk goed zit, want voor 200€ korting wacht ik nog, want heb zelfs nog geen digitale meter :-)

Anyway, die excel, klopt die ging niet altijd open, soms stond die in read only, je moest idd de juiste link hebben :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DSSW schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:29:
[...]

Heb geen prosumenten tarief betaald en kwam jaarlijks toe met de 10000 tot 11000 kWh die ik produceerde
Dacht dat je in België woonde 🫣

Acties:
  • +3 Henk 'm!
NoFate schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:26:
[...]

Daar gaan we niet van uit, ik heb er ook maar 1 in excel staan maar ga er wellicht 3 of 4 bestellen, niet alleen voor mij...
Nuja, als de prijs natuurlijk goed zit, want voor 200€ korting wacht ik nog, want heb zelfs nog geen digitale meter :-)

Anyway, die excel, klopt die ging niet altijd open, soms stond die in read only, je moest idd de juiste link hebben :-)
Ik sta ook maar voor 2 in de lijst maar dat worden er 5 of mischien 6.
En het is gewoon voor nu ook een mooie prijs ten opzichte van de concurrentie.

Wat de markt gaat doen de komende jaren weet niemand.
Mischien worden ze goedkoper mischien komt er schaarste met einde salderen en de grondstoffenstrijd in de wereld.

Ik weet het niet, maar beter mee verlegen dan om verlegen.
Dat heb ik geleerd toen ik een wpb moest op eigenlijk het verkeerde moment. Gelukkig een nette deal van een mede tweaker.

Maar het kan ook net als met de pv gaan.
Je kunt tegenwoordig goedkoper een schutting bouwen van zonnepanelen dan van hout.

Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kurt1977
Morgen een DDOS attack door mensen die op die F5 knop blijven duwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:54:
[...]

Ik sta ook maar voor 2 in de lijst maar dat worden er 5 of mischien 6.
En het is gewoon voor nu ook een mooie prijs ten opzichte van de concurrentie.

Wat de markt gaat doen de komende jaren weet niemand.
Mischien worden ze goedkoper mischien komt er schaarste met einde salderen en de grondstoffenstrijd in de wereld.

Ik weet het niet, maar beter mee verlegen dan om verlegen.
Dat heb ik geleerd toen ik een wpb moest op eigenlijk het verkeerde moment. Gelukkig een nette deal van een mede tweaker.

Maar het kan ook net als met de pv gaan.
Je kunt tegenwoordig goedkoper een schutting bouwen van zonnepanelen dan van hout.

Wie het weet mag het zeggen.
Haha, ken toevallig iemand die nu een zuidgerichte schutting met 10kWp aan het bouwen is boven op 9 kWp wat die al heeft liggen, heeft ook al geïnvesteerd in een WP recent en een pallet panelen en 15kW batterij heeft gekocht uit een faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-08 09:37
[...]

[...]

Is het bedrag voor de 5,12 boven of onder de 1500

Acties:
  • +1 Henk 'm!
obed112 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:03:
[...]

Is het bedrag voor de 5,12 boven of onder de 1500
Morgen zul je het weten...

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-09 16:04
opmerking achterhaalt

[ Voor 96% gewijzigd door Ronald_61 op 24-03-2025 22:32 ]

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:20
Voor welke website/leverancier is de kortingscode dan te gebruiken morgen? Ik ben al een eind het topic terug gegaan, maar dat kan ik toch echt niet vinden. Anders heb ik geen idee waar ik moet wezen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFate
vinom schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:13:
Voor welke website/leverancier is de kortingscode dan te gebruiken morgen? Ik ben al een eind het topic terug gegaan, maar dat kan ik toch echt niet vinden. Anders heb ik geen idee waar ik moet wezen :P
Dat weten we morgen allemaal!! Slaap nu maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:09
PNARI schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:44:
[...]

Heb je al feedback gegeven aan MT ? Signaalsterkte alleen is niet de enige voorwaarde denk ik na alles wat ik hier na 274 pagina's gelezen heb, bij een aantal werkt het ook door de batterij en de opnemer op een aparte goedkope router te installleren en die beweerden ook dat hun wifinetwerk in orde was. Bij mij werken CT003, HWP1 beta en Shelly 3ProEm en wie weet binnenkort CT001 :)
Ik heb mijn 2.4 en 5ghz op een SSID > Bij mij geen probleem maar je zou kunnen splitsen als test.
Ik heb 4 routers in mesh waarbij de accu bij een andere als de CT003 of HWp1. Ook dat is geen probleem.
Gereserveerde IP adressen staat ook in de Marstek tiplijst.
Wifi 6 energie besparende opties heb ik gewoon aanstaan en geen last van.
Wifi kanaal niet op AUTO maar op een geschikt kanaal vastzetten.
Alle settings in je router nog een keer doorlopen om te zien of er geen onbedoelde security settings in staan.
Specifiek iot of guest netwerk heeft alleen toegang tot internet maar de devices moeten elkaar ook kunnen zien.
Een streepje is GEEN streepje in het MT wifi logo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjVMs1PvncDaBrZ09bIGlth4oNI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WIuhSGmy8k3ps9B12rBAaMyG.jpg?f=user_large

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper1969 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:24:
[...]

Ik heb mijn 2.4 en 5ghz op een SSID > Bij mij geen probleem maar je zou kunnen splitsen als test.
Ik heb 4 routers in mesh waarbij de accu bij een andere als de CT003 of HWp1. Ook dat is geen probleem.
Alle settings in je router nog een keer doorlopen om te zien of er geen onbedoelde security settings in staan.
Specifiek iot of guest netwerk heeft alleen toegang tot internet maar de devices moeten elkaar ook kunnen zien.
[Afbeelding]
Sorry maar snap je reactie niet op mijn post, ik heb geen problemen, batterij werkt zoals ik ervan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedpo
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
SadisticPanda schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:02:
[...]

Das wel heel kortop, stuur anders maar pm. (Dwalen te veel af) Als je wil proberen, kan ik voor je de afspraak wel verleggen.
Ben groot en oud genoeg om het zelf wel te doen. BTW ik geloof er geen snars van...

BE 2 x MT 5.12 kWh V153 CT003 V117 Landis & Gyr E360 1P BMS 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper1969 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:24:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb 4 routers in mesh

Dat is de truk/oplossing van vele wifi problemen. Met een goed mesh systeem heb je eigenlijk nooit geen wifi/netwerkt problemen meer.

Voor goed 110,- heb je een Deco set met drie nodes. Moet je als gebruiker niet vergeten je wifi van je modem uit te zetten zoals vele. Dat kom ik in de praktijk regelmatig tegen bij vrienden en kennissen.
Of het gastennetwerk voor IOT gebruiken terwijl er geen share mogelijk is...

Heb hier ook vier van die dingen met utp kabel geïnstalleerd en vanaf het begin werkte de Venus verbinding met CT003 perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesie113
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 22:22
d3x schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:43:
Heeft iemand al feedback gekregen wanneer 2*MT op 1 fase kan werken met beide in auto. Dat is voor mij toch wel de moment om 1 extra bij te zetten.

Werkt al dagen zeer vlot op auto en ik heb hem sinds zondag ook op de 2500W piek gezet en ook dat helpt overdag om nog extra pieken eruit te halen. ;)

Voor deze prijs/kw en huidige SW versies lijkt dit toch wel een goede keuze.
Zou nog een week of 2 duren ik wacht er ook op.
Heb voorlopig 1 op manual gezet. overdag laden met 500W, 's nachts ontladen met 200W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaat er na morgen nog een verdeler een MT verkopen na die massa aankoop 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:45:
[...]

Was gewoon curieus hoe het allemaal gelopen is meer niet.
Wat bedoel je met curieus .? Ze hebben mensen benaderd er is een lijst gemaakt
Enige was dat het van tweakers ineens niet mocht en werden zaken offline gehaald
Of bedoel je dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houtje01 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Dus alvast de bestelling vast leggen ? Betalen pas tzt ? Of mag dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keesie113 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:45:
[...]

Zou nog een week of 2 duren ik wacht er ook op.
Heb voorlopig 1 op manual gezet. overdag laden met 500W, 's nachts ontladen met 200W.
Waarschijnlijk gaan ze allemaal failliet en heeft 1 partij straks heel de Benelux in handen hahha

Well played

Maat serieus 200 accu is niks op het totaal lijkt me
Er zullen toch wel inmiddels duizenden zijn verkocht over delen van de Benelux en Duitsland erbij
Al hoor je ij Duitsland er weinig hierover de b2500 meer.
Iemand enig idee waarom dat is ?

[ Voor 25% gewijzigd door Maxwp op 24-03-2025 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die mosbus hebben vraag ik me af of ze ook eens kunen kijken
Ik zie namelijk dat de accu voltage anders is van v147 naar v149.
Bij de oudere firmware zakt die hij 11% onder de 50 volt maar nu ook bij 11% soc zakt hij niet meer onder de 50 volt. Wat beetje vreemd is.
Bedoel word er nu minder opgeslagen? Waarom passen ze het laden aan ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twcxPvSaCNft138OXxIOuqRRsW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9pWErjKWzBH8hZFtH8NrQLI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k92FlFAYYl4sryzCM5YrcnGVf5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xw55R9pPoSqtlEijd7YJHws4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LKVBHD
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-09 17:40
Maxwp schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:16:
[...]

Wat bedoel je met curieus .? Ze hebben mensen benaderd er is een lijst gemaakt
Enige was dat het van tweakers ineens niet mocht en werden zaken offline gehaald
Of bedoel je dat niet ?
Curieus -> benieuwd (Vlaams) denk ik…

Overigens @vanpeers een HW accu+p1+display is ~€1475, lees ik daar een hintje? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LKVBHD schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:59:
[...]

Curieus -> benieuwd (Vlaams) denk ik…

Overigens @vanpeers een HW accu+p1+display is ~€1400, lees ik daar een hintje? :9
Met display? Wow dat is netjes zeg
😜
Wel minder kwh niet ?

Wow
Levering HW pas weer in juli...........

[ Voor 7% gewijzigd door Maxwp op 25-03-2025 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LKVBHD
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-09 17:40
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 00:10:
[...]

Met display? Wow dat is netjes zeg
😜
Wel minder kwh niet ?
Doelde op VP’s opmerking dat mensen die een HW accu, p1, display overwegen misschien liever voor een marstek kiezen (als de prijs dus ongeveer hetzelfde is). *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LKVBHD schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 00:13:
[...]

Doelde op VP’s opmerking dat mensen die een HW accu, p1, display overwegen misschien liever voor een marstek kiezen (als de prijs dus ongeveer hetzelfde is). *O*
Nou afwachten.
Spannende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

macedpo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:34:
[...]

Ben groot en oud genoeg om het zelf wel te doen. BTW ik geloof er geen snars van...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/93ry10zY/Screenshot-20250325-043216-Gmail.jpg

Gaat nog zo wel FF door. :)B :+

Valt het op dat we die digitale meter liever niet hebben 😂

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 25-03-2025 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
SadisticPanda schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 04:41:
[...]

[Afbeelding]

Gaat nog zo wel FF door. :)B :+

Valt het op dat we die digitale meter liever niet hebben 😂
Zeg eens hoe je dan een andere datum kiest, wacht je tot de datum voorbij is, reset het systeem dan? Want eens een datum gepland is, kan je toch niet meer verder verschuiven...?

Ik vermoed dat het planningsportaal anders is, jij hebt Unit T, ik heb Tea, die hun website/inlog is ook anders...

[ Voor 10% gewijzigd door NoFate op 25-03-2025 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ach bestel mar, bestel mar, bestel mar
ge wet dat ik 't neet kan loate
nog efkes en dan begin ik... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is dit echt een geconstateerd gegeven?

--
Waarom laad de batterij zich vanuit het net op terwijl ik de NOM optie heb gekozen?

De accu moet zich om de zoveel tijd kalibreren. Met name LFP moeten dat regelmatig doen om een volledige werking te houden. Dit betekent dat de batterij soms door de ingestelde 11% zakt en regelmatig tot 100% geladen moet worden. Dat regelt de batterij in dit geval helemaal zelf. Bij dagen dat er onvoldoende zonne-energie is kan het zijn dat de batterij zich toch een keer helemaal oplaadt. Hierdoor blijf je gebruikmaken van de maximale capaciteit van de batterij.
------

Hij moet me hartje winter met hoge stroom prijs niet ineens 5kwh gaan opladen namelijk

Hoe zit het nu met meerdere accu's? Dat werkt goed zolang verdeeld over de fases of werkt 2 op 1 fase nu ook goed ? Met nom en geen gebruik van externe zaken zoals modbus op handmatige dingen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Maxwp op 25-03-2025 07:26 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• vanpeers
Bij deze de langverwachte kortingscode, door de grote interesse waren er toch wel wat partijen die een interessant voorstel hebben gedaan.

-Code is 14 dagen geldig vanaf vandaag
-200 stuks in de aanbieding (lag in lijn met de interessepeiling)
-Minimum 150 stuks voor deze prijs, gezien de interessepeiling en de prijs verwacht ik dat dit wel goed komt. ;-)
-Ik plaats eind deze week weleens een update over het aantal bestellingen.
-Gezien het aantal en de aanbieding (nieuwe container onderweg), is de verzending vanaf 23 April
-Tijdens het bestellen zou je de dag van levering kunnen kiezen vanaf 23 April, vooraf krijg je een tijdslot van 2u voor levering, zou normaal rond de week allemaal uitgeleverd worden.

Kortingcode geldig bij https://duravolt.nl
twe@kers5kwh (Voor de 5,12 kwh)
twe@kers2kwh (Voor de 2,56 kwh)

Prijzen incl btw en verzending,
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7fPRQn54/Marstek-prijs.png

Disclaimers:
*Ik ben niet verbonden met Duravolt/Duramotion
** Ik heb enkel met de aantallen en info in de lijst geprobeerd een kortingsactie los te krijgen.
*** Ik heb mijn batterij aan dezelfde actieprijs besteld en heb hier verder geen voordeel aan
**** Bestellen zoals altijd op eigen risico, CC betaling is gratis en is imho altijd aangeraden.

Mijn bestelling is geplaatst! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanpeers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:29:
Bij deze de langverwachte kortingscode, door de grote interesse waren er toch wel wat partijen die een interessant voorstel hebben gedaan.

-Minimum 150 stuks voor deze prijs, gezien de interessepeiling en de prijs verwacht ik dat dit wel goed komt. ;-)
-Gezien het aantal en de aanbieding (nieuwe container onderweg), is de verzending vanaf 23 April
-Tijdens het bestellen zou je de dag van levering kunnen kiezen vanaf 23 April, vooraf krijg je een tijdslot van 2u voor levering, zou normaal rond de week allemaal uitgeleverd worden.

Kortingcode geldig bij duravolt.nl:

[Afbeelding]

Disclaimers:
** Ik heb enkel met de aantallen en info in de lijst geprobeerd een kortingsactie los te krijgen.
*** Ik heb mijn batterij aan dezelfde actieprijs besteld en heb hier verder geen voordeel aan
**** Bestellen zoals altijd op eigen risico, CC betaling is gratis en is imho altijd aangeraden.

edit... foutje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:44
Zie dat momenteel er een flinke korting op de Shelly EM’s bij Amazon. Voor diegene die een langzame P1 hebben of issues met de MT energie meters misschien een goed alternatief?

Let wel op: de EM-50 werkt nog niet foutloos op de MT indien je deze direct wil koppelen. (Al gemeld aan de support op 14-03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twe@kers zie je niet staan zeg maar in dat bericht..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U55JqQi3iILyn6WPTKxjEjBSoIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Si8iy91IVtuWOhw35GsiCjt7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Ronald.42 op 25-03-2025 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
besteld 2 stuks, bedankt voor code @vanpeers (ik zal de spreadsheet aanvullen)

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b03tz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-08 09:20
Besteld!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltlygqBTbEnFFeIZdDfvSN4IB-c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/23ddhf8J0IarjKnEAcXJkAJk.png?f=user_large

Grote dank voor de mensen die deze actie op touw hebben gezet _/-\o_ Hele mooie prijs voor mijn 2e 5kW accu!

BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Amai, mooie korting!! Goed gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:32:
[...]

Twe@kers zie je niet staan zeg maar in dat bericht..

[Afbeelding]
Heb het al gezien was beetje verstopt haha voor mijn ogen dan.
Maar je kan ook ophalen dan nog betaal je het zelfde als laten bezorgen.... had verwacht dat je dan die 50 nog in mindering kreeg. Want ophalen betrkend voor hun geen verzendkosten

[ Voor 8% gewijzigd door Maxwp op 25-03-2025 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Ik hoop dat je er 1 gratis krijgt, alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:37:
[...]

Heb het al gezien was beetje verstopt haha voor mijn ogen dan.
Maar je kan ook ophalen dan nog betaal je het zelfde als laten bezorgen....
Dus kun je lekker thuis blijven en de tijd en brandstof besparen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Mooie korting. Heb nog die 1899 betaald. 2e batterij krijg ik wel vol, maar helaas niet leeg de volgende ochtend dus dat schiet niet op dan. En omdat de airco en electrische boiler er nog niet zijn (installatie 1 en 2 april) is en ik nog niet het verbruik weet daarvan zal ik eerst de gok er denk ik maar niet op wagen om een 2e accu aan te schaffen.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurt1977
mss excelletje terug open zetten en aanpassen, kunnen we opvolgen hoeveel er besteld zijn

Mijn 2de is ook besteld, zo zonde dat ik voor de eerste 400€ meer heb betaald .... lucky basterds !!
Iemand kopen voor 1600 ? ze werkt !! :)

[ Voor 45% gewijzigd door kurt1977 op 25-03-2025 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kurt1977 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:42:
mss excelletje terug open zetten en aanpassen, kunnen we opvolgen hoeveel er besteld zijn
Kan al.

Ik heb net ingevuld hoeveel ik besteld heb.

Stond nu op 7 stuks totaal.
Als iedereen dat even netjes bijhoud kunnen we het mooi mee volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
moeten we de excel aanvullen? of maakt het niet meer uit? heb er 2 besteld, wellicht krijg je een export?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Thanks voor het regelen. Wordt deze geleverd met p1 of ct klem?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
dag van levering kon ik wel niet kiezen, nuja, het is besteld, zal snel gaan!! :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Is dit incl P1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDC
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-09 23:34

[Afbeelding]

Disclaimers:

Fantastisch gedaan! Bedankt! 3 besteld en XLS ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04

S2S

[Afbeelding]

Disclaimers:

Mooie prijs, goed gedaan.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
die 150-200 gaan er snel zijn!! zal duravolt de bestelling blocken eens boven de 200 ? of hoe gaat dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b03tz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-08 09:20
Bij Duravolt heb ik overigens ook mijn eerste besteld, ik kreeg daar een CT003 bij. Ik zie geen reden waarom niet elke bestelling een CT003 zou bevatten.

BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:52:
die 150-200 gaan er snel zijn!! zal duravolt de bestelling blocken eens boven de 200 ? of hoe gaat dat?
Op is Op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falkor73
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06 12:15
Ronald.42 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:45:
[...]

Kan al.

Ik heb net ingevuld hoeveel ik besteld heb.

Stond nu op 7 stuks totaal.
Als iedereen dat even netjes bijhoud kunnen we het mooi mee volgen.
In het bestand dat opent met de link die eerder in het forum stond, zie ik maar een stuk of 35 staan.
Heb hem al geëxporteerd, maar ook dan maar 35 en ik wil mijn aankoop daar ook even in vastleggen.
Werkt de link nog?

MTVenus V148 HWP1 5.1903

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Falkor73 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:55:
[...]

In het bestand dat opent met de link die eerder in het forum stond, zie ik maar een stuk of 35 staan.
Heb hem al geëxporteerd, maar ook dan maar 35 en ik wil mijn aankoop daar ook even in vastleggen.
Werkt de link nog?
link werkt nog:

hierbij:
https://docs.google.com/s...d=515855376#gid=515855376

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Falkor73 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:55:
[...]

Werkt de link nog?
Ik zie dit nu staan?

Werkt hier wel gewoon volgens mij.

https://docs.google.com/s...d=515855376#gid=515855376

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rqPuyY9bxh1Lmnp9s3srl86Ndk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBFYzI618JmajU0o9SBaqXG9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Ronald.42 op 25-03-2025 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Super bedankt voor het regelen! 2 besteld, ga straks het excel invullen.
Lever datum kon ik nergens kiezen, maar dat komt goes (mijn huidige komt ook bij hen vandaan)

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
opletten in de excel staat duramotion als shop, het is toch duravolt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:20
2 besteld, impuls aankoop sowieso en dalijk de vrouw eens inlichten waarom er bijna 3K weg is :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFate
vinom schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:59:
2 besteld, impuls aankoop sowieso en dalijk de vrouw eens inlichten waarom er bijna 3K weg is :+
haha, same here, die weet ook nog van niks :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:27
NoFate schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:47:
dag van levering kon ik wel niet kiezen, nuja, het is besteld, zal snel gaan!! :-)
Ik ook niet. Misschien dat de eerste zoveel x nog uit voorraad komen? Ik had levering 1-3 werkdagen bij de bestelling staan. sws dank aan de initiatiefnemers!

[ Voor 5% gewijzigd door kisik op 25-03-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:59:
opletten in de excel staat duramotion als shop, het is toch duravolt?
En als je afrekent is het Duramotion.
Dat is één en dezelfde.

Dat was met mijn eerste accu ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Eentje besteld. Korting hoger dan verwacht. Kan ik wel op wachten.
Dikke merci @vanpeers

Ik vul straks excel wel aan, werkt niet goed op gsm.

Edit// lijkt wel dat we de 150 in no-time gaan halen. Lol😋

[ Voor 39% gewijzigd door SadisticPanda op 25-03-2025 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
vinom schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:59:
Haha hier was het beetje andersom, we hebben er 1 staan en ik vroeg net zullen we er 1 of 2 bij kopen? Antwoord 2 natuurlijk.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazymster
  • Laatst online: 19:02
1 besteld , top geregeld @vanpeers dankjewel

2 x Marstek Venus 5.12KW V151 CT003 V114

Pagina: 1 ... 95 ... 262 Laatste

Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.