Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 12:07
Hometek schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Bedankt voor het delen, ik zie nog weinig ervaringen met de AI mode.
Ben benieuwd wat de ervaring over langere tijd is.
Gaat de AI altijd tot 100% laden bij laagste prijs, of houdt hij rekening met de gratis stroom van de zonnepanelen die een paar uur later beschikbaar komt?

Ik heb nog steeds het gevoel dat de AI mode icm een dynamisch contract in de wintermaanden zinvol kan zijn, maar dat in de zomer meestal de Auto mode gunstiger is (uiteraard afhankelijk van de specifieke omstandigheden)
Ik zag hem richting midden van de dag datgene laden wat er door de zonnepanelen geproduceerd werd. Later op de dag was een paar keer de energie gratis of zelfs negatief en toen ging hij vol in de 2500 W laden modus dus houdt het wel allemaal in de gaten, blijkbaar. Tja, en dan is het gauw vol vol en de rest van de zon gaat dan toch weer het net op

Overigens is mijn nieuwsgierigheid naar het verschil tussen AI en automaat zo groot dat ik nu sinds net hem op auto heb gezet en dat is een tijdje ga nakijken. Vergelijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Koniade op 10-03-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:36
Mijn batterij was laatst vroeg in de ochtend in Auto mode ontladen tot ca. 4% en is toen gaan opladen met 1000W van het net tot 12%.
Via feedback gevraagd waarom batterij niet bij 11% gestop was met ontladen.

Antwoord:
Hello. Have you updated your BMS to version 212. You can fully charge the device once will be better

Ik heb BMS V212, en de batterij was 2 dagen eerder helemaal vol geladen.
Onduidelijk of dit een bug is of gewoon SOC drift zoals eerder hier gopperd.

2x Venus E (Gen1) V153.215, HW P1, Lilygo+HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:28

S2S

Ik draai nu dagen AI mode, ik verwacht dat hij er ook altijd op blijft staan in verband met dynamisch contract en genoeg zonnepanelen, nu met de extra investering van de Shelly pro 3 em werkt het zoals beloofd.

In z’n geheel draai ik nu 0 op de meter, en staat de teller nu op dit moment op 1,65 terug ontvangen . (Wel slim omgaan met groot verbruikers) en we weten niet wat de rest van de maand brengt. Ik heb niet het idee dat hij het weer bij je in buurt door heeft ;) is er zon overschot voordat er de laagste prijs is laad hij deze, zodra de laagste prijs is , maximaal laden (ook als de zon schijnt) maakt ook niet uit.

Tenminste ik zie dit gedrag. Als de zon hier flink schijnt is de accu ook met 2 uur vol en anders 3.

Nog half uurtje is hij alweer vol. En dan is de wasmachine en de droger al aan geweest.

[ Voor 39% gewijzigd door S2S op 10-03-2025 11:35 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:29
Heb de CT003 kunnen updaten naar 110, en die lijkt betere data af te vangen van de meter dan de oudere firmware, maar kan deze nog steeds niet koppelen met de accu zelf, wilde nl weleens zien wat deze voor resultaten geeft.

Weet iemand zo wat ik open moet zetten om de CT003 met de Venus te laten praten?
In principe staat in de firewall alles tussen die 3 apparaten al open, maar blijkbaar vind er nog meer communicatie plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDC
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23:34
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:53:
Heb de CT003 kunnen updaten naar 110, en die lijkt betere data af te vangen van de meter dan de oudere firmware, maar kan deze nog steeds niet koppelen met de accu zelf, wilde nl weleens zien wat deze voor resultaten geeft.

Weet iemand zo wat ik open moet zetten om de CT003 met de Venus te laten praten?
In principe staat in de firewall alles tussen die 3 apparaten al open, maar blijkbaar vind er nog meer communicatie plaats.
Heb je de correcte slimme meter opgegeven? Als je niet weet hoe het moet, zie enkel pagina's terug in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels op v149 en v110 voor de p1
Niet uitgevallen na update

Het buzzen is nog aanwezig maar minder eerder tikkende geluid en mij valt op dat het -40 watt verbruik hij 100% weg ismaar is dat nou een goed ding of niet?

Trouwens

Iemand deze al voorbij zien komen ?

https://www.akutan.nl/cal...ium=paid&utm_campaign=pro

[ Voor 48% gewijzigd door Maxwp op 10-03-2025 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag volgende feedback ontvangen :

Thank you for your feedback and suggestions. Regarding the auto control feature for 2 batteries in a 3-phase grid with Shelly, we expect to release a new firmware version in about a week to implement it. As for the switching between auto and manual modes, we are currently considering whether to add this feature. Lastly, we will also consider the option of a dashboard with more statistics and data. Thank you for your understanding.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guidoootje schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:01:
[...]

Dit is exact wat ik ook heb. Staat nu stroomloos en uit. Morgen start ik hem nog eens op, dan heeft ie lang genoeg stroomloos gestaan.
Wat is de status nu? Heb je hem terug aan de praat gekregen?

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-09 16:04
Ronald_61 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:03:
Vandaag weer eens geprobeerd en tot mijn verbazing reageert hij nu wel op P1 van HW.
In onderstaande plaatje gedeelte met P1 Marstek en met een gedeelte P1 HW

[Afbeelding]

Start met P1 Marstek
om ca. 10:20 P1 HW gekozen
om Ca: 10.40 een groot verbruiker aan en uit gezet
om ca. 11:15 P1 Marstek gekozen.

Helaas na het even terug geschakeld te hebben de P1 van Marstek en daarna weer naar de P1 van HW.
had ik wel verbinding (CT symbool in app groen) maar geen waardes meer. De batterij stopte met laden.

Dus weer in hand mode.

Maar ik heb hoop gekregen voor de toekomst

Ik zal de eerder genoemde spreadsheet bij werken.
Bovenstaande info had ik ook via de app aan HAME/Marstek door gegeven.
Vanochtend kreeg ik van hun het verzoek om V149 te downloaden. Vlak na het mailtje stond de versie klaar en heb ik hen gedownload.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOw5FlFpu_Ww2SG0Seg03A9viZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMLbDyhUkhSHSXUoDQNgVfJO.jpg?f=fotoalbum_large

En gelijk werd er geladen in AUTO met een naar mijn mening goede NOM.
Als ik in zoem zie je nog wel spikes maar als die even duren gaat de accu gelijk weer regelen. Met hele korte spikes doet hij niks. Vind ik juist fijn want in het verleden werd het daardoor een hele onrustige regeling.

Het zou fijn zijn als het nog vlakker werd maar nu laat ik hem lekker in AUTO staan met de P1 van HW.
Gezien mijn ervaring afgelopen zaterdag schakel ik voorlopig niet terug naar de Marstek P1. Ook al zou ik graag kijken of V149 dan ook beter regelt met de Marstek en of ik makkelijk kan schakelen tussen de twee P1 meters.

Met deze regeling ben ik in ieder geval blij.

Nu ik hem voor het eerst in AUTO heb kunnen laden viel mij op dat op het moment de accu 98% vol was hij nog lade met ca. 1100W terwijl er nog 500 W aan het net terug geleverd werd.
Ik neem aan dat de het laad vermogen in de accu in het laatste gedeelte wordt afgebouwd.
Heeft nog iemand die ervaring?

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovani
  • Laatst online: 21-07 20:56
Suggestie die ik ook als feedback zal sturen: Plaats een USB-poort iplv of samen met RS485 zodat we zelf interventies via stick kunnen doen als update mislukt. Na update is mijn Venus E dood en moet op transport naar Duitsland voor simpele software-ingreep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Zijn er al ervaringen met 3 batterijen en 3-fasen? Als ik instap wil ik in een keer alles afdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:13:
Inmiddels op v149 en v110 voor de p1
Niet uitgevallen na update

Het buzzen is nog aanwezig maar minder eerder tikkende geluid en mij valt op dat het -40 watt verbruik hij 100% weg ismaar is dat nou een goed ding of niet?

Trouwens

Iemand deze al voorbij zien komen ?

https://www.akutan.nl/cal...ium=paid&utm_campaign=pro
Eerste keer dat ik die tegenkom, is denk ik geen stekker batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald_61 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Bovenstaande info had ik ook via de app aan HAME/Marstek door gegeven.
Vanochtend kreeg ik van hun het verzoek om V149 te downloaden. Vlak na het mailtje stond de versie klaar en heb ik hen gedownload.

[Afbeelding]

En gelijk werd er geladen in AUTO met een naar mijn mening goede NOM.
Als ik in zoem zie je nog wel spikes maar als die even duren gaat de accu gelijk weer regelen. Met hele korte spikes doet hij niks. Vind ik juist fijn want in het verleden werd het daardoor een hele onrustige regeling.

Het zou fijn zijn als het nog vlakker werd maar nu laat ik hem lekker in AUTO staan met de P1 van HW.
Gezien mijn ervaring afgelopen zaterdag schakel ik voorlopig niet terug naar de Marstek P1. Ook al zou ik graag kijken of V149 dan ook beter regelt met de Marstek en of ik makkelijk kan schakelen tussen de twee P1 meters.

Met deze regeling ben ik in ieder geval blij.

Nu ik hem voor het eerst in AUTO heb kunnen laden viel mij op dat op het moment de accu 98% vol was hij nog lade met ca. 1100W terwijl er nog 500 W aan het net terug geleverd werd.
Ik neem aan dat de het laad vermogen in de accu in het laatste gedeelte wordt afgebouwd.
Klopt, zodra hij de 100% nadert daalt het laadvermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hetzelfde probleem. Juiste meter gekozen. Heb feedback gezonden. Kan gelukkig terugvallen op shelly of HWP1.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Eerste keer dat ik die tegenkom, is denk ik geen stekker batterij
Niet duidelijk welk soort batterij.
Max ontladen 1200W, RTE 95 % maar staat niet bij met welke laad en ontlaadstroom. Makkelijk tot 2000 euro besparing ( hoeveel moet je jaarlijkse kost dan wel niet zijn )met een dynamisch contract, betekent 5.5 euro/ dag ...........hoeveel batterijen moet je dan installeren.....enz... 8)7

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Jovani schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:37:
Suggestie die ik ook als feedback zal sturen: Plaats een USB-poort iplv of samen met RS485 zodat we zelf interventies via stick kunnen doen als update mislukt. Na update is mijn Venus E dood en moet op transport naar Duitsland voor simpele software-ingreep!
Zeker niet in plaats van! Juist zo'n modbus poort geeft fatsoenlijke lokale toegang zonder allerlei poespas, waardoor hij werkelijk in elk grote systeem integreerbaar is. (Zie het levendige zustertopic.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 15:41
Mijn tip is bewaar de doos en ook de pallet, want mocht je pech hebben naar een battery update of anderzins dan wordt je gevraagd hem weer goed verpakt en geplaatst op een pallet terug te leveren.

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hometek
Ronald_61 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:37:
[...]

....
Ja, dat laden met lager vermogen als de batterij bijna vol is heb ik ook gezien.
Dit is ook gebruikelijk, zie je ook bij EV en E-bikes.

Typisch laadprocess Lifepo4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr-9I80csYaDDxx46_mFfX4KNGo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ey6Z8utPOIT7PtePusvdO8B7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:10:
[...]

Niet duidelijk welk soort batterij.
Max ontladen 1200W, RTE 95 % maar staat niet bij met welke laad en ontlaadstroom. Makkelijk tot 2000 euro besparing ( hoeveel moet je jaarlijkse kost dan wel niet zijn )met een dynamisch contract, betekent 5.5 euro/ dag ...........hoeveel batterijen moet je dan installeren.....enz... 8)7
Idd marketing praatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertGN
  • Laatst online: 19-03 21:44
Ik ben al twee weken bezig de batterij te koppelen aan mijn slimme meter de Landis E350. Maar ondanks alle adviezen van de leverancier en Marstek techniek lukt het niet. Het laatste advies was dit:
Hallo, Hallo, bedankt voor de afbeeldingen die je hebt verstrekt. Uw meter kan correct functioneren. Raadpleeg de volgende informatie: Bij gebruik van de automatische modus voert het apparaat eerst een lijnvolgordecontrole uit om te bepalen op welke fase uw apparaat is aangesloten. De automatische modus werkt pas correct nadat de controle succesvol is. Het lijkt erop dat de controle in uw geval is mislukt. Probeer de meter te schakelen en schakel hem dan weer in. Dit activeert automatisch de regelvolgordecontrole..

Maar ook deze handeling had geen goed resultaat. Iemand ervaringsdeskundig hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePrutser
  • Laatst online: 15-09 22:19

DePrutser

Ondertitel staat onderaan.

DSSW schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:54:
[...]

Idd marketing praatjes
Als je dingen zo aan de man moet brengen dan ben ik er al klaar mee.

“” Deze prijs is inclusief BTW teruggave.””

Onder aan de streep € 2.739

Het is friet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePrutser

DePrutser

BertGN schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:06:
Ik ben al twee weken bezig de batterij te koppelen aan mijn slimme meter de Landis E350. Maar ondanks alle adviezen van de leverancier en Marstek techniek lukt het niet. Het laatste advies was dit:
Hallo, Hallo, bedankt voor de afbeeldingen die je hebt verstrekt. Uw meter kan correct functioneren. Raadpleeg de volgende informatie: Bij gebruik van de automatische modus voert het apparaat eerst een lijnvolgordecontrole uit om te bepalen op welke fase uw apparaat is aangesloten. De automatische modus werkt pas correct nadat de controle succesvol is. Het lijkt erop dat de controle in uw geval is mislukt. Probeer de meter te schakelen en schakel hem dan weer in. Dit activeert automatisch de regelvolgordecontrole..

Maar ook deze handeling had geen goed resultaat. Iemand ervaringsdeskundig hier?
Probeer je met met others op protocol aan te sluiten op de ct003
Dat werkt ook!

In jouw geval 4.0 of 4,2

En controleer je wifi. Zonder goede wifi gaat het niet werken.

Het is friet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:29
Sommigen hebben er een HW Energiesocket tussen zitten op het laden/ontladen te monitoren, kan dat ook met een Shelly Plus Plug S?
Of kan die geen terug levering meten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:35
pj schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:38:
Zijn er al ervaringen met 3 batterijen en 3-fasen? Als ik instap wil ik in een keer alles afdekken.
Gebruik de zoekfunctie of kijk hier in de spreadsheet: https://gathering.tweaker...message/81860796#81860796

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien de hoofdzekering op de digitale meter eens uitzetten.
Ik wou CT003 testen maar lukte niet. Feedback aan MT gegeven en teruggegaan op shelly. Kreeg volgende feedback:
Now your venus is working with Shelly. You can Keep to use Shelly with Venus. Don\'t need more meter. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door PNARI op 10-03-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969

Kijk in de Spreadsheet hier: https://gathering.tweaker...message/81860796#81860796

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:16:
Sommigen hebben er een HW Energiesocket tussen zitten op het laden/ontladen te monitoren, kan dat ook met een Shelly Plus Plug S?
Of kan die geen terug levering meten?
Best op de website van Shelly kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
PNARI schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:22:
[...]

Best op de website van Shelly kijken....
Ik heb alles gezocht, maar kan die info niet vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superduper1969
A3-D schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:34:
Misschien iets voor in de TS @SatScan ?

Ik zie telkens dezelfde vragen voorbij komen over merk en type meter, softwareversie van de batterij, welke CT, welke versie CT, enz.

Ik heb even een spreadsheet gemaakt waar je je systeem kunt invoeren. Voor diegene die het systeem nog niet helemaal werkend hebben is dit misschien een handig hulpmiddel om te kunnen raadplegen en eventueel de juiste tweaker in deze thread te kunnen taggen.

Op- of aanmerkingen, geef maar door!

Je gegevens invullen kan HIER
Kolom aantal batterijen toegevoegd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polvo176 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:27:
[...]

Antwoord van chatgpt😅
Ja, de Shelly Plug Plus S kan tweerichtingsverkeer meten als het gaat om verbruik en injectie van vermogen. Dit betekent dat hij zowel het verbruik van aangesloten apparaten als de teruggeleverde energie (bijvoorbeeld van een zonnepaneelomvormer) kan detecteren.

Echter, de Shelly-app en API tonen standaard alleen het netto verbruik. Als je een negatieve waarde wilt zien bij teruglevering, moet je dit expliciet uitlezen via MQTT of de REST API. Sommige domotica-platformen zoals Home Assistant kunnen dit correct verwerken en weergeven.

Wil je specifiek productie en verbruik apart meten, dan is een Shelly EM met klemmen of een Shelly 3EM geschikter.

Of een HWP1 en energy socket kopen 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2S

S2S

Is het een 4+ SMR versie? Ik heb ook een E350, gewoon stoppen met klooien met Marstek spul, zonde van de tijd, gaat toch niet lekker werken met die meter . Als je 1 of 3 fase hebt een Shelly 50 of een Shelly pro 3 em (kan ook 1 fase ) of een Home wizard p1, al werkte die ook niet 100% hier, omdat deze ook maar om de 10 seconden update met de SMR 4 meter. (Maar werkte wel beter dan de Marstek p1, en misschien werkt hij wel 100% met jouw verdere set-up thuis) De Shelly was de oplossing . Deze update iedere seconde.

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 10-03-2025 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guidoootje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 22:24
DSSW schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:36:
[...]

Wat is de status nu? Heb je hem terug aan de praat gekregen?
Nee helaas niet. Inmiddels de verkoper op de mail gehad die contact met Marstek gaat opnemen en Marstek op de mail met de vraag of ik bereid ben om zelf een restore uit te voeren via de RS485 poort.

Verder nog niks nieuws maar wel dat de batterij anders vervangen moet worden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePrutser

DePrutser

guidoootje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:09:
[...]

Nee helaas niet. Inmiddels de verkoper op de mail gehad die contact met Marstek gaat opnemen en Marstek op de mail met de vraag of ik bereid ben om zelf een restore uit te voeren via de RS485 poort.

Verder nog niks nieuws maar wel dat de batterij anders vervangen moet worden :-(
Ik krijg nu ook de 149 aangeboden in de app maar durf het dus niet aan.
Andere mensen met een vlekkeloze flash van 149?

Het is friet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ow interessant via se modbus een firmware update doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DePrutser schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:57:
[...]

Ik krijg nu ook de 149 aangeboden in de app maar durf het dus niet aan.
Andere mensen met een vlekkeloze flash van 149?
Jip vandaag uitgevoerd
Het geluid van de omvormer is nu veel minder en meer klikkende.
Hij laat tot 100% maar gaat dan in standby lijkt het waarbij hij voorheen steeds wat ontladen en oplade 100% 99% 100% etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

stil schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:34:
Mijn tip is bewaar de doos en ook de pallet, want mocht je pech hebben naar een battery update of anderzins dan wordt je gevraagd hem weer goed verpakt en geplaatst op een pallet terug te leveren.
letterlijk vandaag in stukken gescheurd ..... oeps.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Servowire schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:27:
[...]

letterlijk vandaag in stukken gesnederen..... oeps.
Ga je er papier maché mee maken 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Je bedoelt de excel met twee entry’s?

Of een forum topic met 7863 posts?

Wellicht dat iemand daadwerkelijk op mijn vraag kan reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pj schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:27:
[...]

Je bedoelt de excel met twee entry’s?
Excel file met 24 entry´s als je goed kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Polvo176 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:27:
[...]

Deze heb ik ertussen en die meet 2 kanten op.
https://www.shelly.com/products/shelly-pm-mini-gen3

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Dat is mooi, maar in mijnsituatie niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Polvo176 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:47:
[...]

Dat is mooi, maar in mijnsituatie niet handig.
Gen3 heeft ook stekker versies.
Ik heb hem in een lasdoos voor het stopcontact.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire

Servowire

Vandaag reactie gehad van vraag aan verzekeraar. Is zo'n (CE goedgekeurde consumenten aan te sluiten) thuisaccu verzekerd (of eigenlijk het huis) bij brand. Ja. (bij mijn verzekeraar). Mits hij liefst niet in vluchtweg staat, rookmelder, en liever buiten dan binnen. Prima!

Feitelijk is het niet gevaarlijk (of zelfs minder) dan een fietsaccu. Dat is vaak niet eens LifePo4 maar brandgevaarlijke oudere Lipo tech.

[ Voor 6% gewijzigd door Servowire op 10-03-2025 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guidoootje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 22:24
Maxwp schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:18:
[...]

Ow interessant via se modbus een firmware update doen ?
Ja lijkt erop. Zodra ik meer weet wat er echt moet gebeuren zal ik het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg vandaag het antwoord op de vraag met betrekking tot de afwijking tussen wat de Marstek app aangeeft aan vermogen 2500 watt tegen de 2620 watt die ik meet met de dinrail kwh meter.
Nou daar kon ik niet heel veel mee.
Ik moest maar kijken naar wat voor vermogen de ct aangaf..
Ja duh.

Dus vandaag maar terug gekoppeld dat wat de mt app aangeeft niet overeen komt met de werkelijkheid wat er aan vermogen heen en weer gaat en dus de waardes in hun grafiek van winst etc ook niet klopt.

Als voorbeeld maar de maand februari uit de mt app en de maand februari uit de dinrail kwh meter mee gestuurd.
Want dat zijn toch wel behoorlijke verschillen op een maand aan kwh's in en uit.
En dus een heel ander plaatje van wat de accu nu eigenlijk doet.

Maar goed als je het niet zelf meet dan weet je het ook niet en dan ziet het er goed uit.

Het is vandaag een mooie dag hier met de Marstek 0,5 kwh van het net.
Zoveel mogelijk uit de zon gehaald en nog een flutje terugeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jv7bgolIjSwai6Q1DHf0pz5iVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z808pvysED1QaEUA0addrKmL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTCuWXMRSbj0pFrDhghvricT3W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmfoMf8tBqSTIwvXscXrjCl3.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Servowire

Servowire

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgAbwx6d3hyDStK1aaKZl3suEJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ciH2voqkGcJMUR11I58EZGVX.png?f=fotoalbum_large

Zo printen (op de kop, met support)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_bim4AIc2IUiJRIedgohDg25YM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EkGrAl2c8AEncj6BSrFxHlia.png?f=fotoalbum_large

Past precies. Je kunt hem er op plakken met klitteband of lijm er wat magneetjes in (even in plastic van de kap boren) en hij klikt zo vast.

Er zit een soort roostertje in zodat eventueel vocht wel weg kan, met een negatieve helling zodat regen er hopelijk minder snel inloopt. Je kunt ook de groene "Aan" knop dan nog zien (in het donker vooral).

Het is hobby, dus geen garantie, use at own risk!

Hij staat op cults3d.com maar voor onze Tweakers is hij gratis. Stuur me een DM dan krijgt je de STL.

[ Voor 12% gewijzigd door Servowire op 10-03-2025 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servowire schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:04:
Past precies. Je kunt hem er op plakken met klitteband of lijm er wat magneetjes in (even in plastic van de kap boren) en hij klikt zo vast.

Hij staat op cults3d.com maar voor onze Tweakers is hij gratis. Stuur me een DM dan krijg je de STL.
Hoe wil je het kapje noemen? dan zet ik het in de TS.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovani
[...]

Kan er iemand hier een correct werkende RS485 naar USB stick opgeven, aub?

Is dit zoiets? Of iemand beter voorstel?

https://www.amazon.com.be...smid=A3U321I9X7C9XA&gQT=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servowire

Servowire

SatScan schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:12:
[...]

Hoe wil je het kapje noemen? dan zet ik het in de TS.
Servowire's semi-UAOR-raincover (use at own risk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovani
Servowire schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:19:
[...]

Prachtig ontwerp! Let op: bij sommigen zit de stekker aan de andere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servowire

Servowire

Jovani schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:21:
[...]

Prachtig ontwerp! Let op: bij sommigen zit de stekker aan de andere kant.
Dat is volgens mij de 5KWH versie. Stuur maar foto/maattekening dan maak ik eventueel een alternatieve versie

[ Voor 6% gewijzigd door Servowire op 10-03-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servowire schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:23:
[...]

Dat is volgens mij de 5KWH versie. Stuur maar foto/maattekening dan maak ik eventueel een alternatieve versie
In combinatie met de haakse connector die hier al eens voorbij gekomen is wordt het helemaal mooi.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixelping
  • Laatst online: 16-09 07:31
Servowire schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:27:
[...]

letterlijk vandaag in stukken gescheurd ..... oeps.
Het is inderdaad handig om de doos te bewaren. Die van mij gaf na paar weken de geest (8 feb). Hij moest worden omgewisseld. Moest in dezelfde doos of je moet zelf een andere geschikte doos aanschaffen. Het ontbreken van een pallet was geen probleem. Op 17 februari is hij door een transport bedrijf opgehaald. Hij moest naar het magazijn in Duitsland. Sindsdien een slechte ervaring met de klantenservice. Bij ontvangst zou de nieuwe worden verstuurd. Eerst kreeg ik niets te horen. Vervolgens het bericht dat hij was ontvangen en dat hij in de week van 24 februari zou worden verstuurd. Toen kreeg ik weer niets te horen en kreeg ik eerst ook geen reactie meer terug. Op een gegeven moment kreeg ik het bericht dat nog moest worden onderzocht of hij was binnengekomen, dit kon 5 tot 10 werkdagen duren. Vervolgens samen met de dealer Duravolt, vorige week er achteraan gegaan via het contact van Duravolt. Deze verzocht de collega's van het magazijn, vorige week donderdag binnen een dag te reageren. Zit nog steeds op een reactie te wachten. Heb nu ondertussen sinds 8 februari geen werkende accu in bezit.

Hoop van harte dat jullie Marstek blijft werken want tot het defect had ik een prima ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:29
Even mezelf quoten, net bezig geweest met zo'n beetje alle settings hier nalopen. Had moeten beginnen met die van de wifi, op mijn IOT netwerk stond "Multicast and Broadcast Control" aan, waarbij alleen specifieke mac adressen mochten broadcasten, daar stonden uiteraard de Marstek apparaten niet tussen. Ding uitgevinkt en lijkt gelijk te werken.
@PNARI heb jij deze setting misschien ook?

Ik zie nu de data van de CT003 binnen komen binnen de CT setting van de accu, zal eens kijken in de P1 data of hij hem nu nog netjes NOM blijft sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Even mezelf quoten, net bezig geweest met zo'n beetje alle settings hier nalopen. Had moeten beginnen met die van de wifi, op mijn IOT netwerk stond "Multicast and Broadcast Control" aan, waarbij alleen specifieke mac adressen mochten broadcasten, daar stonden uiteraard de Marstek apparaten niet tussen. Ding uitgevinkt en lijkt gelijk te werken.
@PNARI heb jij deze setting misschien ook?

Ik zie nu de data van de CT003 binnen komen binnen de CT setting van de accu, zal eens kijken in de P1 data of hij hem nu nog netjes NOM blijft sturen.
Neen maar door je opmerking toch nog eens alles gecontroleerd maar zag nu dat na de update van V107 naar V110 hij het wachtwoord van het wifinetwerk kwijt was en dus off line maar wel nog data aan de smartphone via BT stuurde.Terug wachtwoord ingegeven en nu staat hij geconfigureerd als CT en lijkt te werken. Eens 24 u opvolgen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJO7dSDtTpogOcWch6CCOKA5gGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S332QjyVxGBowJhkRrNs2YY5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 99% gewijzigd door PNARI op 10-03-2025 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePrutser

DePrutser

pixelping schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:22:
[...]

Het is inderdaad handig om de doos te bewaren. Die van mij gaf na paar weken de geest (8 feb). Hij moest worden omgewisseld. Moest in dezelfde doos of je moet zelf een andere geschikte doos aanschaffen. Het ontbreken van een pallet was geen probleem. Op 17 februari is hij door een transport bedrijf opgehaald. Hij moest naar het magazijn in Duitsland. Sindsdien een slechte ervaring met de klantenservice. Bij ontvangst zou de nieuwe worden verstuurd. Eerst kreeg ik niets te horen. Vervolgens het bericht dat hij was ontvangen en dat hij in de week van 24 februari zou worden verstuurd. Toen kreeg ik weer niets te horen en kreeg ik eerst ook geen reactie meer terug. Op een gegeven moment kreeg ik het bericht dat nog moest worden onderzocht of hij was binnengekomen, dit kon 5 tot 10 werkdagen duren. Vervolgens samen met de dealer Duravolt, vorige week er achteraan gegaan via het contact van Duravolt. Deze verzocht de collega's van het magazijn, vorige week donderdag binnen een dag te reageren. Zit nog steeds op een reactie te wachten. Heb nu ondertussen sinds 8 februari geen werkende accu in bezit.

Hoop van harte dat jullie Marstek blijft werken want tot het defect had ik een prima ervaring.
Ik vind dit zorgwekkend. Verbaas mij er ook over dat je van consumenten verwacht dat ze een idioot grote doos bewaren. Je zou verwachten dat een leverancier dit zelf even regelt. Die krengen zijn veel te zwaar om dat even te versturen.

Het is friet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja113
  • Laatst online: 04-05 00:26
DePrutser schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:09:
[...]

Ik vind dit zorgwekkend. Verbaas mij er ook over dat je van consumenten verwacht dat ze een idioot grote doos bewaren. Je zou verwachten dat een leverancier dit zelf even regelt. Die krengen zijn veel te zwaar om dat even te versturen.

Hij kreeg je die batterij uit de doos zonder die in stukken te snijden dan?!
Niet echt dat je hem eruit kon tillen en durfde hem ook niet op zn kant te leggen, dus doos finaal gesloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doos op kussens platgelegd met 2 personen en batterij uit doos geschoven 🙂

Acties:
  • +5 Henk 'm!
[...]

Ik heb mijn defecte gewoon bij mijn leverancier zonder doos of verpakking mogen afleveren, kreeg direct een nieuwe mee en hij heeft alles verder afgehandeld met Marstek, dat is service

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dit hoort duramotion voor je op te lossen. Hebben hun geen in lager staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik al een tijdje voorspelde is aan het gebeuren in Vlaanderen, ook in variabele en vaste contracten ga je moeten op momenten van negatieve marktprijzen gaan betalen voor injectie :
https://www.ilumen.solar/...etten-wordt-onafwendbaar/

Vorig jaar waren in 4% van de uren op jaarbasis de prijzen negatief. Eigenlijk moet de overheid premies gaan geven voor de installatie van batterijen.Ze verplichten nu bedrijven in Vlaanderen om te investeren in wind en zonneenergie waardoor de prijzen alleen maar vaker negatief gaan worden...........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Vanochtend was hij aan het laden , kijk naar buiten, mist, ik: wtf, kijk snel in de tijden grafiek (dynamisch contract) : klopt precies , pfffewwww , laagste prijs. 2 keer per dag vandaag blijkbaar. En zo komen we deze mistige dag wel door!

[ Voor 15% gewijzigd door S2S op 11-03-2025 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Servowire schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:04:
[Afbeelding]

Zo printen (op de kop, met support)

[Afbeelding]

Er zit een soort roostertje in zodat eventueel vocht wel weg kan, met een negatieve helling zodat regen er hopelijk minder snel inloopt. Je kunt ook de groene "Aan" knop dan nog zien (in het donker vooral).

Het is hobby, dus geen garantie, use at own risk!

Hij staat op cults3d.com maar voor onze Tweakers is hij gratis. Stuur me een DM dan krijgt je de STL.
Mooie oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limwand
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:34
[...]

Zelfde ervaring, kreeg op een gegeven moment ook 0 contact met ze. toenaam via de chat op de site van marstek-europa gedaan en geen idee of het toevallig was.... maar werd vrij snel erna gebeld door vervoerder of ze volgende dag al konden leveren.

Nu draait hij al sinds vrijdag. dus ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• limwand
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjlfmzQNIMlMXuNzcoySVJUiI6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YtdUp5rb9w1c0vWfbEygWOsW.png?f=fotoalbum_large

Even grafiekjes gemaakt die het verlies plotten. de dag en week waarde is nog niet correct gevuld. had even een sensor aangemaakt die de waarde van negatief naar positief omdraait en visa versa.
Samen met een Homwewizard kwh meter :) best grappig om te zien zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Status testen Venus batterij 5.12kWh V148.212, meter Sagecom T211 EMSR5.0, 3 fase systeem, 1 batterij
Afname van het net voor installatie batterij 3600kWh, productie panelen 7500 kWh , eigenverbruik van de panelen 2700 kWh
Verwachting na installatie batterij :
Afname van het net 2400 kWh, eigenverbruik 3900 kWh, payback 4.5 jaar bij jaarlijkse stijging van 5% van E-prijzen en Dod 90% , RTE 70% en levensduur 10 jaar.

Stand selfconsumption en AI in 2500W ontladen, RTE sinds 18-1-2025 73%

Werkt met :
Shelly hardware 3PROem
Homewizzard P1 V5.19
CT003 P1 meter van MT V110

Bij BT connectie van CT003 met MT app loopt die exact gelijk met de waarden die Homewizzard P1 aangeeft.

P1 van HW en CT003 aangesloten op digitale meter via een Y-splitterkabel waarbij zowel P1 van HW als CT003 eigen voeding is aangesloten.

Mijn conclusies na testen voor wat ze waard zijn :
zeer belangrijk dat je een performant wifinetwerk hebt
Als je geen digitale meter hebt die elke seconde signaal stuurt best een Shelly 3ProEM installeren.
Beoordeel de werking over 24u en en niet op de seconde.
Ontladen op 2500W is een voordeel op het moment dat je veel verbruikt en er voor de rest van de dag nog veel opbrengst is van de panelen. Op die manier kan de batterij meer dan 5.12 kWh laden tijdens één dag en gaat die vol zijn als de panelen stoppen met leveren.Idem via een energy socket van HW je boiler al laten opwarmen op het moment dat er overschot van zonnepanelen is.
Devices van HW hebben mij enorm geholpen bij het opvolgen van de testen maar ook bij het optimaliseren van het resultaat.

Na alle testen en aanpassingen die ik heb gedaan in mijn E-kast en Wifinetwerk en aanpassingen die MT in de FW heeft gedaan vermoed ik dat CT001 ook werkt, to do....

[ Voor 18% gewijzigd door PNARI op 11-03-2025 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janp1963
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:23
Kreeg het eerder absoluut niet voor elkaar om de Accu geconfigureerd te krijgen Op de "auto" modus.
Na gisteren een dag vol frustratie dat het niet lukte, vanochtend met frisse tegenzin weer eens op het gemak geprobeerd.

Gisteren FW 149 gepushed gekregen na contact via de feedback button en mijn problemen voor gelegd en geinstalleerd zonder problemen, echter zonder resultaat, vanochtend stond er weer een update klaar dezelfde FW versie deze ook maar geinstalleerd en waarempel het werkt met de HW P1 Beta.

Draait nu 2 uur mooi op nul ( met soms fluctuatie van plus of min 10 Watt) reageerd adequaat op stroomverbruikers.

Emeter: Iskra Me 382 Dsmr 2.2 1 fase

CT : Home Wizard P1 V 5.19 Beta (op HW aktieve splitter zonder eigen voeding)

Accu FW : versie 149 ( met aanvulling?)

Wifi: TPlink Deco 3 stuks 2.4GHz ( alleen Accu en de HW P1 meter) zeer stabiel met een deco op de meterkast en binnen 5 meter van de accu)

Ben zeer blij dat het eindelijk werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Janp1963 op 11-03-2025 10:01 . Reden: aanvulling ]

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goede14
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-07 10:34
2 batterijen die mekaar tegenwerken met CT003

Mensen die via een Shelly werken of via everHome EcoTracker , werken de batterijen daar mekaar niet tegen (een batterij die oplaadt en de andere die tegelijk ontlaadt ) ?

Heb twee batterijen staan op een aparte fase en wanneer men op het einde van de dag begint aan 'ontladen' gaat er gewoon van de ene batterij naar de andere. kan niet de bedoeling zijn me dunkt maar firmware 147 nog steeds niet aangepast hiervoor . . . vandaar de vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92viNq-K-yfp-3tEjUTILw1O7c4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yt3kEZTSqmYPxV38kT0mONxp.png?f=fotoalbum_large

Mijn eerste flow.

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Nice, welke tool is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:33
S2S schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Nice, welke tool is dit?
Homey.

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie na update v149 dat het verbruik is gestege
Was eerste dus rond de 800 terug leveren is het nu 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou ik maak me niet zo snel zorgen...
Ik bewaar dozen gemiddeld zo'n drie maanden en dan vertrouw ik er op dat het blijft werken.
Misschien handig om bij bestellen ook even te checken hoever het is naar leverancier bij grotere apparatuur.
Dan is afleveren een betere optie. Misschien soms een paar tientjes duurder maar wel gemakkelijker in geval
van een defect.

M2C

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janp1963 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:51:
Kreeg het eerder absoluut niet voor elkaar om de Accu geconfigureerd te krijgen Op de "auto" modus.
Na gisteren een dag vol frustratie dat het niet lukte, vanochtend met frisse tegenzin weer eens op het gemak geprobeerd.

Wifi: TPlink Deco 3 stuks 2.4GHz ( alleen Accu en de HW P1 meter) zeer stabiel met een deco op de meterkast en binnen 5 meter van de accu)

Ben zeer blij dat het eindelijk werkt.
Ik weet niet of dit de oplossing zou zijn bij jou Deco Mesh Netwerk.
Maar ik heb bij Settings-Geavanceerd, Snelle roaming uitgeschakeld.
Daar heb ik in het verleden wat problemen mee gehad dat apparaten niet wilde verbinden of de connectie verloren na verloop van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janp1963
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:23
SatScan schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:32:
[...]

Ik weet niet of dit de oplossing zou zijn bij jou Deco Mesh Netwerk.
Maar ik heb bij Settings-Geavanceerd, Snelle roaming uitgeschakeld.
Daar heb ik in het verleden wat problemen mee gehad dat apparaten niet wilde verbinden of de connectie verloren na verloop van tijd.
Snelle roaming staat inderdaad aan, maar laat het maar even zolang het werkt.
Maar bedankt voor de tip mochten er problemen optreden ga ik je tip toepassen. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Janp1963 op 11-03-2025 10:45 . Reden: typo ]

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePrutser

DePrutser

Janp1963 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:44:
[...]

Snelle roaming staat inderdaad aan, maar laat het maar even zolang het werkt.
Maar bedankt voor de tip mochten er problemen optreden ga ik je tip toepassen. _/-\o_
Idem hier een deco gebruiker.
Snelle roaming uitzetten voor deze device en vastzetten op 2,4ghz en op het acces point waar het de beste connectie mee heeft.
En de antenne van de accu horizontaal zetten.

Het is friet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servowire schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:19:
[...]

Zie TS *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePrutser

DePrutser

In het kader van leef hard, sterf jong firmware 149,212 uitgevoerd.
Ging prima zonder problemen.

Het is friet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
[...]
Is niet bijzonder, staat ook vaak vermeldt in de instructies van grotere apparaten (bv stofzuiger, grasmaaier, etc.), retourneren in originele verpakking maakt afhandeling een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald_61
Na 1 dag succes nu weer ellende.
Vanochtend was de P1 van HW nog wel verbonden maar er kwamen geen waarden binnen?
Overgeschakeld naar de P1 van Marstek en weer terug naar de P1 van HW.
Nu kwam er wel waarden binnen maar op totaal en phase A beide 5W. Dus de batterij denkt dat er hij op NOM zit en doet niks. Helaas opdat moment 600W terug aan het leveren naar het net.

Dus maar weer berichtje gestuurd naar HAME/Marstek via de app.

[ Voor 52% gewijzigd door Ronald_61 op 11-03-2025 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Gewoon een Shelly er tussen zetten , zijn de kopzorgen voorbij. En geen firmware updates uitvoeren 🤣😆

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaPlato
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-03 11:08
Ik draai ondertussen al een goeie week terug perfecte NOM met de HWP1. Allemaal sinds ik de antenne van de MT horizontaal heb geplaatst. Reactie op wijzigingen P1 na 5sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
DaPlato schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:10:
Ik draai ondertussen al een goeie week terug perfecte NOM met de HWP1. Allemaal sinds ik de antenne van de MT horizontaal heb geplaatst. Reactie op wijzigingen P1 na 5sec.
Hier gaat het ook al een hele tijd goed met de HW-P1. En wel teruggeleverd aan het net op de hele zonnige dagen, want de batterij was ergens in de loop van de middag steeds vol en de volgende ochtend vaak niet leeg. Vanochtend, na een wat actievere avond/nacht want dochter is ook weer eens aanwezig, was ie voor 30% gevuld. En nu het zonnetje er wat doorkomt begint ie met zo'n 600W te laden.

aka pluim003

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovani
Naar aanleiding van het hersendood worden (door upgrade) van mijn batterij deed ik wat research.

Verdeling in Nederland en België gebeurt door GmBH Zinnz uit Alsdorf bij Aken. Dit bedrijf wordt gerund door Min Rao. Op dit adres zijn nog enkele firma's gevestigd. Zinnz-Medical dat een hoge omzet draaide in 2021 door verkoop van mondmaskers en Zinnzgreen met specialisatie in zonne-energie. Zinnzgreen heeft meer dan 10 personeelsleden in dienst.

Contact met Marstek support gebeurt via mail en app en uit het tijdsverschil en mailinfo merk ik dat deze support in Shenzhen - China zit. Vandaar soms de vertragingen vooral bij feedback in de namiddag.

Batterij wordt naar Zinnz vervoerd door bekende transporteur DB-Schenker voor herstel of omruil binnen garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DikkieDick schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:14:
[...]

Hier gaat het ook al een hele tijd goed met de HW-P1. En wel teruggeleverd aan het net op de hele zonnige dagen, want de batterij was ergens in de loop van de middag steeds vol en de volgende ochtend vaak niet leeg. Vanochtend, na een wat actievere avond/nacht want dochter is ook weer eens aanwezig, was ie voor 30% gevuld. En nu het zonnetje er wat doorkomt begint ie met zo'n 600W te laden.
Top!

Helaas werkt hier de HW P1 Beta nog steeds niet. Krijg geen enkele waarde te zien.
Batt gaat elke keer met 2000w laden om te testen maar dat helpt niet...
Wachten op een nieuwe beta versie...

Terug naar de goed werkende CT003 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald_61 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:58:
Na 1 dag succes nu weer ellende.
Vanochtend was de P1 van HW nog wel verbonden maar er kwamen geen waarden binnen?
Overgeschakeld naar de P1 van Marstek en weer terug naar de P1 van HW.
Nu kwam er wel waarden binnen maar op totaal en phase A beide 5W. Dus de batterij denkt dat er hij op NOM zit en doet niks. Helaas opdat moment 600W terug aan het leveren naar het net.

Dus maar weer berichtje gestuurd naar HAME/Marstek via de app.
Toch vreemd. Ben je er zeker van dat je een goed wifisignaal krijgt bij de P1 en de batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 21:18

d3x

DaPlato schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:10:
je kan in de HW P1 perfect zien wat de signaal sterkte is van je wifi.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
PNARI schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Toch vreemd. Ben je er zeker van dat je een goed wifisignaal krijgt bij de P1 en de batterij ?
Ja mijn wifi signaal is goed.
Op beide P1 meters en batterij zie ik in mijn router 3 van de 3 streepjes staan. Om dat voor elkaar te krijgen heb ik een AP op een voor de batterij gunstigere plaats neer gelegd. Maar helaas.

Ik heb een ISKRA meter AM550 D1.01. Er staan in de lijst wel twee ISKRA AM550 meters waaronder de ISKRA AM550-P1. Ik dacht dat die was voor alle AM550 maar ik twijfel of dat zo is. Er staat ook een ISKRA AM550-E0043-P1. Die heb ik zojuist gekozen. Dan regelt hij iets maar nog niet zo goed als gisteren met de P1 van HW.

Dus maar in de app gevraagd of ze de AM550 D1.01 ook willen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
S2S schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:02:
Gewoon een Shelly er tussen zetten , zijn de kopzorgen voorbij. En geen firmware updates uitvoeren 🤣😆
Maar dan moet er klemmen in de meterkast.
Dat zou mij lukken als hij al niet helemaal vol zit.
Met moeite zou ik de klemmen nog wel kunnen monteren maar dan zonder kap op de meterkast. Dat gaat mij toch net even te ver. Voor een kort testje durf ik dat wel maar laat dat niet zo zitten.

Maar vandaag materiaal voor een modbus binnen gekregen.
Dus ga kijken of ik dat geprogrammeerd krijg. Gelukkig veel info in de zuster tweakers groep.
Wordt een uitdaging. Zelf voor het laatst geprogrammeerd in machine taal en dat was bijna 40 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald_61 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:24:
[...]

Met moeite zou ik de klemmen nog wel kunnen monteren maar dan zonder kap op de meterkast. Dat gaat mij toch net even te ver. Voor een kort testje durf ik dat wel maar laat dat niet zo zitten.

Dus ga kijken of ik dat geprogrammeerd krijg. Gelukkig veel info in de zuster tweakers groep.
Wordt een uitdaging. Zelf voor het laatst geprogrammeerd in machine taal en dat was bijna 40 jaar geleden.
Klem van Shelly 3ProEM is echt wel heel klein ik schat een blokje van 10x10x70mm waar de 3 draden in geval van 3 fase door moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
PNARI schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:27:
[...]

Klem van Shelly 3ProEM is echt wel heel klein ik schat een blokje van 10x10x70mm waar de 3 draden in geval van 3 fase door moeten
Ik hou het voor nu nog even in gedachten.
Eerst via modbus maar als dan de P1 oplossing marstek of HW nog niet werkt ga ik hier eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixelping
  • Laatst online: 16-09 07:31
Maxwp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 01:56:
[...]

Dit hoort duramotion voor je op te lossen. Hebben hun geen in lager staan?
Ja dat wilde ik en Duravolt/Duramotion ook. Maar Marstek gaf aan de garantie alleen via de klant af te willen handelen. Bijzonder om de horen dat het via andere verkopers wel kan. Duravolt/Duramotion blijft wel ondersteunen en is ook niet blij met de communicatie en de afhandeling tot nu toe. Maarja zolang er niets gebeurd heb ik er weinig aan. Als ik weer een nuttige update heb zal ik deze weer delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovani schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:30:
Naar aanleiding van het hersendood worden (door upgrade) van mijn batterij deed ik wat research.

Verdeling in Nederland en België gebeurt door GmBH Zinnz uit Alsdorf bij Aken. Dit bedrijf wordt gerund door Min Rao. Op dit adres zijn nog enkele firma's gevestigd. Zinnz-Medical dat een hoge omzet draaide in 2021 door verkoop van mondmaskers en Zinnzgreen met specialisatie in zonne-energie. Zinnzgreen heeft meer dan 10 personeelsleden in dienst.

Contact met Marstek support gebeurt via mail en app en uit het tijdsverschil en mailinfo merk ik dat deze support in Shenzhen - China zit. Vandaar soms de vertragingen vooral bij feedback in de namiddag.

Batterij wordt naar Zinnz vervoerd door bekende transporteur DB-Schenker voor herstel of omruil binnen garantie.
moeten we daar dan maar onze accus ophalen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28
Ronald_61 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:17:
[...]
Dus maar in de app gevraagd of ze de AM550 D1.01 ook willen toevoegen.
Het helpt om een foto van je meter naar ze te sturen via de app. Er blijken dusdanig veel varianten te zijn van sommige merken en/of modellen, dat het dus vrij nauwkeurig luistert of het al dan niet werkt.

Nadat ik een foto van mijn E360 had aangeleverd kwam er een update en toen werkte het allemaal als een zonnetje.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
A3-D schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:23:
[...]

Het helpt om een foto van je meter naar ze te sturen via de app. Er blijken dusdanig veel varianten te zijn van sommige merken en/of modellen, dat het dus vrij nauwkeurig luistert of het al dan niet werkt.

Nadat ik een foto van mijn E360 had aangeleverd kwam er een update en toen werkte het allemaal als een zonnetje.
Ga ik zeker doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ronald_61 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:24:
[...]

Ach gewoon de Shelly pro 3 em 3ct63 die heeft 1 kleine klem, past hier ook . Kap zit er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Ronald_61 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:49:
[...]
Ik hou het voor nu nog even in gedachten.
Eerst via modbus maar als dan de P1 oplossing marstek of HW nog niet werkt ga ik hier eens naar kijken.
Hoe wil je de communicatie P1/batterij met modbus verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
Hometek schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:04:
[...]

Hoe wil je de communicatie P1/batterij met modbus verbeteren?
Oorspronkelijke doel was via modbus monitoren in home assistant.

Dan daarna kijken wat en hoe ik eventueel via modbus kan sturen. Maar dat is een tijdelijke oplossing.
Ik zal dan de data van HW P1 moeten gebruiken.

Veel mooier is natuurlijk een rechtstreeksere regeling. Dus rechtstreekse meetwaarden van een P1 meter of Shelly naar de batterij te sturen. Met zo min mogelijk tussenstations zou de regeling betrouwbaarder moeten zijn.
Voorkeur via P1 Marstek. Maar als Marstek het niet met hun eigen P1 meter of van HW opgelost krijgt ga ik alternatieve zoeken.

Dus dat minitoren wil ik zo wie zo.

Om nu een shelly in te gaan bouwen in mijn meterkast is best een uitdaging. Zit erg vol, kan haast nergens bij en zonder hoofdschakelaar. Dat dat ooit mocht begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Ronald_61 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:33:
[...]

Oorspronkelijke doel was via modbus monitoren in home assistant.

Dan daarna kijken wat en hoe ik eventueel via modbus kan sturen. Maar dat is een tijdelijke oplossing.
Ik zal dan de data van HW P1 moeten gebruiken.

Veel mooier is natuurlijk een rechtstreeksere regeling. Dus rechtstreekse meetwaarden van een P1 meter of Shelly naar de batterij te sturen. Met zo min mogelijk tussenstations zou de regeling betrouwbaarder moeten zijn.
Voorkeur via P1 Marstek. Maar als Marstek het niet met hun eigen P1 meter of van HW opgelost krijgt ga ik alternatieve zoeken.

Dus dat minitoren wil ik zo wie zo.

Om nu een shelly in te gaan bouwen in mijn meterkast is best een uitdaging. Zit erg vol, kan haast nergens bij en zonder hoofdschakelaar. Dat dat ooit mocht begrijp ik niet.
Heb je de Shelly-Emulator al geprobeerd?
Zie ook deze video

Pagina: 1 ... 79 ... 261 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.