Zou je die config eens willen delen? Want wat kies je dan als device_type? Ik kan wel de instellingen van HomeAssistant invullen. Alleen ff zoeken naar mijn access_token. Kan helaas niet de add-on toevoegen want draai HA in docker en heb die b2500-emulator ook in een docker gepleurd.kdhoe schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:07:
[...]
Yes, zie GitHub voor alle ondersteunde sources (het zijn er veel). Ik heb Homeassistant genomen waar mijn HW P1 een stabiele connectie mee heeft.
Aangezien men hier zei dat de Shelly via Marstek goed werkt, verwacht ik nu een stabielere connectie. En zo lijkt het ook. Wanneer ik de docker container stop en weer start neemt de Marstek deze onmiddellijk terug aan.
Toch wat gestoeid en zet ik HTTPS op False met ip-adres en poortnummer, blijft ie mekkeren mbt SSL. Als ik mijn domein invul hoe ik extern de HA benader dan vindt ie in ieder geval de waarde. Maar update niet. Heb idd als DEVICE_TYPE shellypro3em gekozen en dan zie ik die ook terug in de log, maar de Marstek vindt hem op d'1 of andere manier niet.
[ Voor 18% gewijzigd door DikkieDick op 03-02-2025 16:33 ]
aka pluim003 - Marstek Venus v1 - UGreen DXP2800
/f/image/TWcbUt4sPvGiaSxwYOxLLQDD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7oDMRtDN2RQOvbvqblYeQJAx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yBLLlmrgf4S52BM1xqrOMxam.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GXkOBteIsRRzV6CUUBcNZuye.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rIWUlRFoWRd0nfcV7LwXv7OW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xn1isQz1L2oIaA7lBCiEC027.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/47flKqWCeJSYzGb5w2woWBTQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0TK5ddz1xmQJEbwub08rtfod.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YCzq3aOJnHMLl2GIerh4xxyR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ByGR6t376tbv3hZJEIZkPf7e.jpg?f=fotoalbum_large)