• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:44

d3x

Sniper-JP schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:13:
Misschien al eens besproken maar zie door de bomen het bos niet meer in de lange lijst berichten.
Mijn accu is besteld bij Smart-Charged en komt naar verwachting volgende week vrijdag (7-2) binnen.

Nu heb ik het volgende bedacht maar vraag me af of dit gaat werken.

je laad de accu volledig op en sluit dan de omvormer van de zonnepanelen aan op de backup van de accu.
vervolgens zet je de hoofdschakelaar van de woning uit om terug leveren te voorkomen.

op een zonnige dag zouden dan in mijn idee de zonnepanelen blijven werken op de accu en lade ze meteen de accu op. daarnaast kun je dan de overtollige stroom gewoon gebruiken in je huis.
mijn zonnepanelen hebben een max opbrengst van 9450 WP dus stroom genoeg.

kan dit werken en nog veel interessanter heeft iemand dit wel een getest ?

je bent dan helemaal off grid en niemand die piept over terug lever kosten etc. (woon en België en geen saldering hier. heb dynamisch contract)

wordt het bewolkt zul je zaken moeten uitschakelen of meer accus gebruiken maar dat is stap 2
Ik weet niet waar je naar op zoek bent, maar dat is gewoon vragen om miserie en uiterst gevaarlijk.

daarbovenop, je hebt dynamisch contract in BE, dus wat is het probleem? die paar uurtjes dat het eens negatief kan gaan aan enkele microcent? Als je dat wil vermijden zet dan gewoon een schakeling tussen je omvormer of plaats schakelingen achter je panelen die ze in groepen kan afzetten.

wat jij wil doen is echt de marge opzoeken en je gaat meer geld kwijtspelen en risico opbouwen dan de kost van de teruglevering.

als je echt een goed systeem wil, neem dan een batterij EMS (zelf of leverancier) die gemiddeld eigen verbruik kent, de belpex weet en rekening kan houden met eigen opbrengst en dus zorgtd at de batterij de capaciteit kan opnemen die je opwekt. Als 1 + 1 + 1 niet 3 is dan zit je ook gewoon met een onbalans in je PV/batterij/contract en dan zou ik daar eerder op onderzoek gaan.

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

• Sniper-JP
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-04 21:33
d3x schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:04:
[...]

Ik weet niet waar je naar op zoek bent, maar dat is gewoon vragen om miserie en uiterst gevaarlijk.

daarbovenop, je hebt dynamisch contract in BE, dus wat is het probleem? die paar uurtjes dat het eens negatief kan gaan aan enkele microcent? Als je dat wil vermijden zet dan gewoon een schakeling tussen je omvormer of plaats schakelingen achter je panelen die ze in groepen kan afzetten.

wat jij wil doen is echt de marge opzoeken en je gaat meer geld kwijtspelen en risico opbouwen dan de kost van de teruglevering.

als je echt een goed systeem wil, neem dan een batterij EMS (zelf of leverancier) die gemiddeld eigen verbruik kent, de belpex weet en rekening kan houden met eigen opbrengst en dus zorgtd at de batterij de capaciteit kan opnemen die je opwekt. Als 1 + 1 + 1 niet 3 is dan zit je ook gewoon met een onbalans in je PV/batterij/contract en dan zou ik daar eerder op onderzoek gaan.
bedankt voor de info, het was een idee wat voorbij kwam met een collega dat je op die manier offgrid kan maar we zijn voor het gemak even vergeten dat er ook wel eens meer stroom binnen kan komen dan je kunt opmaken. daar zit denk ik het probleem. ik voorzie wel problemen met dit soort accus, je kan er op wachten tot iemand het probeert.

weet je of de AI stand zin heeft in België met een dynamisch contract ?
ik heb de vraag bij frankenenergie neergelegd (in België) maar die kunnen mij niet vertellen wat de kosten nu eigenlijk zijn en vanaf welk prijsverschil terug leveren ten opzichten van opladen rendabel is.
ze vragen een mail te sturen en daar hoor je dan maanden niks op

2x Marstek 5,12 V151, CT003 V110, 21x 405 WP, alle works great

• d3x

d3x

Sniper-JP schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:29:
[...]

bedankt voor de info, het was een idee wat voorbij kwam met een collega dat je op die manier offgrid kan maar we zijn voor het gemak even vergeten dat er ook wel eens meer stroom binnen kan komen dan je kunt opmaken. daar zit denk ik het probleem. ik voorzie wel problemen met dit soort accus, je kan er op wachten tot iemand het probeert.

ik heb de vraag bij frankenenergie neergelegd (in België) maar die kunnen mij niet vertellen wat de kosten nu eigenlijk zijn en vanaf welk prijsverschil terug leveren ten opzichten van opladen rendabel is.
Ik ben ook nog aan het kijken om deze te bestellen, maar ik wacht nog enkele weken om te zien hoe het nu verder gaat met die meteropname... had al een HW P1 draaien.

In theorie moeten we in BE (officeel) ook wachten tot eind april begin mei en dan weten we nog niet wat op de lijst staat, maar ik heb vernomen van een subleverancier dat deze al meegenomen is in de BE aanvraag en er ook BE leveranciers komen.

Ieder zijn omgeving is anders, ik heb zeer oude PV + certificaten met omvormer, dus heb niet veel marge om aan te passes. Zit sinds september met een digitale meter (verplichting) dus zoek een oplossing om toch naar iets hoger eigen opbrengst te gaan. Daarom dat ik 1 en mogeljiks later 2 batterij wel zie zitten en dan beginnen testen met dynamische contracten maar pas overgaan als het goed lijkt te werken (nu nog op variabel)

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

Sniper-JP schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:29:
[...]

Voor België zijn dynamische contracten nog niet courant.
Maar als je een grote zonne productie hebt, met enkele 1000 kwh per jaar teruglevering die je kan benutten dan is een oplossing met 1 of 2 Marsteks op vrij korte termijn terugbetaald gezien het grote prijsverschil tussen aankoopprijs elec en wat je krijgt voor injectie (verschil meer dan 25cent/kwh). gezien de goeie prijs van deze batterijnen en de laad en ontlaad mogelijkheden van 2500 watt per batterij. Maar NOM zou dan wel stabiel moeten zijn...

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:41
SatScan schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:05:
[...]

Ja met de HW plug.

power_input_alias: sensor.p1_meter_vermogen
power_output_alias: ""
poll_interval: 1
disable_absolute_values: false
device_types: shellypro3em

[Afbeelding]
Dit ziet er toch heel netjes uit??!!

• Sniper-JP
  • Laatst online: 28-04 21:33
DSSW schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:47:
[...]

Maar als je een grote zonne productie hebt, met enkele 1000 kwh per jaar teruglevering die je kan benutten dan is een oplossing met 1 of 2 Marsteks op vrij korte termijn terugbetaald gezien het grote prijsverschil tussen aankoopprijs elec en wat je krijgt voor injectie (verschil meer dan 25cent/kwh). gezien de goeie prijs van deze batterijnen en de laad en ontlaad mogelijkheden van 2500 watt per batterij. Maar NOM zou dan wel stabiel moeten zijn...
dus beter NOM draaien dan AI ?
handelen op de markt is dus niet rendabel ?
vind het een lastig verhaal dus alvast excuses voor de domme vragen. ben ITer en geen elektricien :*)

2x Marstek 5,12 V151, CT003 V110, 21x 405 WP, alle works great

• d3x

d3x

DSSW schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:47:
[...]

dynamische contracten zijn er van verschillende leveranciers, ze worden alleen niet "actief" aangeboden. Frank is hierop een uitzondering.

25cent is het verschil niet als je een goed contract hebt. dat getal is natuurlijk met alle taxen etc erbij. maar er zijn helaas te veel leveranciers die schandalig weinig geven voor terugleveren. In je "vrij korte" termijn terugbetaald moet je wel rekening houden met de laad en ontlaad verliezen. Ik heb hier al enkele test gezien maar nog geen duidelijk verhaal. Zal ook sterk afhangen van hoeveelheid in en uit.

Het WIFI signaal op mijn Marstek is altijd zeer zwak (1 of 2 streepjes) en valt soms weg (gaat dan van groen naar rood op mobiel en led op batterij uit) ook al staat de batterij op amper 1,5 meter van de router (zonder obstakels). Andere toestellen zoals de HW P1 meter die vlakbij staat heeft een signaal van 100%

Iemand een gelijkaardige ervaring en eventueel tips om er iets aan te doen?

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 21:44
Ronald_61 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:52:
[...]

Dat de knop even ingedrukt moet blijven suggereert inderdaad dat er een shutdown procedure is.
Van een apparaat als deze mag je inderdaad verwachten dat het geen kwaad kan. Hij heeft immers nog steeds vermogen.
En mijn oorspronkelijke reden was om het apparaat op afstand uit te schakelen en maar dat gebeurd toch niet op deze manier. Hij blijft aan alleen losgekoppeld van de woning.
Mij lijkt het nirt direct dat het dit suggereerd .eerder dat je niet wild dat als je de knop even aanraakt hij gelijk uitvalt .

• FAWijchen
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-05 22:11
Maxwp schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:36:
Vandaag is mijn venus e binnen gekomen. Gelijk mooi zon dus aan het werk gezet.
Kan de verwarming ook gelijk lager want pff wat worden die koelribben warm . Hij is met 1200 watt aan het laden nu voor zeg een uurtje.
Bijnons werkt hij ook als bijverwarming op zolder. Bij het laden met 1750W emmiteerd hij best wat warmte. Temperatuur is niet hoog maar wel redelijk wat energie. Ik had ergens begrepen dat 1750W = ong. 70% van 2500W het optimum is qua efficiency. Is dat volgens jullie nog steeds zo?

• Maxwp
TinusB schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 01:10:
De percentage van de batterij klopt ook van geen kant. Na ongeveer 20 dagen geen gebruik en 80% aan batterij stond hij vandaag nog op 48%.

Sinds de update gebruikt de batterij 6W volgens de meter die er tussen zit. Dan zou je denken dat is het standby verbruik .maar ondanks dat bleef de batterij percentage met 1 a 2 % per dag zakken.

En tot mijn verbazing zag ik net per toeval op de energy display van hw dat de batterij met 1500w aan het laden was. Dus de app geopend en stond de accu ineens op 1% 😥😥 en vanmiddag stond hij nog op 48%...... want ik had na aanlijding van de berichten gekeken of de p1 nog verbonden was.

Hij stond gewoon op handmatig en de meter die er tussen zit heeft al die dagen alleen 6w gemeten. Dus geen ontladingen en toch ineens naar de 0%
Nu heeft de accu automatisch weer geladen tot 11%

Maar zeer vreemd dat hij ineens van 48% naar 0% gaat. En de bms bij de ondergrens waarschijnlijk uitslaat en hem weer laad tot 11% want dat is het minimale tot waar hij normaal ontlaad.

Of er klopt iets niet of de standby verbruik is veel hoger en de percentage meter registreert dat niet. Totdat hij te ver leegraakt en waarschijnlijk de BMS ingrijpt.

Niet echt betrouwbaar zo. Volgensmij had ik al eerder zoiets hier voorbij zien komen.
uh? de bms zou hem niet lager mogen laten gaan dan ik dan 11%? of daar rondom
dit is niet goed voor de accu cellen of de 0% is in werkelijkhied 10%SOC

• Maxwp
FAWijchen schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:42:
[...]

Bijnons werkt hij ook als bijverwarming op zolder. Bij het laden met 1750W emmiteerd hij best wat warmte. Temperatuur is niet hoog maar wel redelijk wat energie. Ik had ergens begrepen dat 1750W = ong. 70% van 2500W het optimum is qua efficiency. Is dat volgens jullie nog steeds zo?
fijn voor in de winter alleen dan is er niet veel zon om op te laden en ook weer te ontladen zodat hij lekker warm word.
jammer anders had ik hem op de slaapkamer erbij gezet ;-)

• Maxwp
Tha Best schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:39:
[...]

Het verhaal/vraag gaat over na 2027.
Dan betaal je belasting over bruto verbruik
bruto verbruik? dus ook dat wat je van je eigen zonnepanelen afneemt?
dat lijkt me toch echt niet
die strook blijft binnenshuis en in never the nooit niet dat ik belasting ga betalen over mijn eigen opgewerkte en niet terug geleverde stroom 8)7

• Maxwp
Horla schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Dat zal van mij zijn. Maar bij mij was de batterij effectief niet bruikbaar (op 3 min zogezegd opgeladen en op 1 minuut terug onder de 10%). Fabrieksinstellingen, geforceerd laden (paar minuten want dan was hij zogezegd vol), etc. hielp niets. Dus ik ben vrij zeker dat ik met een kapotte batterij zit. Ik ben aan het wachten op een vervanger.

Ik weet wel dat er nog LFP batterijen zijn die graag regelmatig naar 100% gaan of dat ze anders afwijkende waarden kunnen geven. Tesla raadt bij hun LFP batterijen ook aan 1x per week naar 100% te laden.
je had een marstek met defete cellen? of hebben we het hier niet over de marsek

• Maxwp
Ronald_61 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:36:
[...]

Uitzetten lijkt mij inderdaad in dit verstandig bij geen gebruik.

Volgende week krijg ik mijn batterij en wil hem via een HW socket uitschakelen.
Theoretisch zou dit geen kwaad mogen voor de batterij. Immers bij spanningsuitval gebeurd dat ook.
Echter dat gebeurd sporadisch.
Uitschakelen via HW socket regelmatiger.

Denk aan een Windows computer. Die vindt het ook niet prettig als je de stekker er uittrekt zonder hem netje eerst een shutdown te geven.

Helaas heb ik geen contact met de fabrikant want eigenlijk zijn de vragen voor hem maar misschien weet iemand het:

1) Als de batterij uitgezet wordt via de aan uit schakelaar wordt hij dan direct uitgeschakeld of is er een shutdown procedure?
2) Mag de batterij direct van het net afgeschakeld worden ongeacht of hij aan het laden of ontladen is?
als je de stroom er spreekwoordelijk uit trekt blijft het groene lampje dan niet gewoon branden en dus blijft de marstek actief?
dan gaat dat idee dus niet op want dan gaat hij stroom van de accu gebruiken in plaats van het net en ben je even verweg

• Maxwp
Misschien al eens besproken maar zie door de bomen het bos niet meer in de lange lijst berichten.
Mijn accu is besteld bij Smart-Charged en komt naar verwachting volgende week vrijdag (7-2) binnen.

je laad de accu volledig op en sluit dan de omvormer van de zonnepanelen aan op de backup van de accu.
vervolgens zet je de hoofdschakelaar van de woning uit om terug leveren te voorkomen.

op een zonnige dag zouden dan in mijn idee de zonnepanelen blijven werken op de accu en lade ze meteen de accu op. daarnaast kun je dan de overtollige stroom gewoon gebruiken in je huis.

je bent dan helemaal off grid en niemand die piept over terug lever kosten etc. (woon en België en geen saldering hier. heb dynamisch contract)

wordt het bewolkt zul je zaken moeten uitschakelen of meer accus gebruiken maar dat is stap 2
in eerste instanti ezal het nmogelijk werken
maar je zal merken ( tenzij je meerdere accus heb die nog kunne bijladen ) dat je voltage binnenshuis snell zal gaan toenemen en dan klappen de solars omvormer(s) eruit.
en met maar 1 accu en 2500 laden en 9kwp? zal dat snel gebeuren op een zonneige dag.

• Maxwp
DSSW schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:39:
Zonet de chat over de HW batterijen nog eens doorlopen, blijkt daar allemaal toch net iets vlotter te lopen.

Marstek software ontwikkeling moet toch even tandje bijsteken, vooral om het NOM verhaal in orde en stabiel te krijgen
suggesties doen in de marstek app komt ook snel een reactie op en het lijtk dat ze wel wat met deze info tdoen

• Maxwp
kdhoe schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:45:
Voor diegene hier die een Shelly of Shelly emulator gebruiken: Firmware v147 bevat een fout waardoor de connectie met de Shelly soms weg valt. Dit is een bekend probleem bij Marstek. Wanneer je hier melding van maakt, pushen ze firmware v146 naar je toestel. Dit hebben ze net bij mij gedaan.
die vraag je aan via de feedback in de app o fper email ergens?
deleted

[ Voor 97% gewijzigd door SatScan op 31-01-2025 16:35 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-11 06:20
Maxwp schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:17:
[...]

die vraag je aan via de feedback in de app o fper email ergens?
Feedback via de app. Ze antwoorden dan via mail en app

• Maxwp
SatScan schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Zet je toch op verschillende fasen... zie het probleem niet 1,2,3 of al je fasen moeten echt vol zitten en/of je fasen moeten standaard al heel dicht de 253V aantikken.
uh?
je hebt de backup uitgang op 1 fase aangesloten dus alleen de solar omvormers op die fase zullen spanning zien en gaan werken
of je moet op elke fase een marstek hebben aangesloten.
verder kom je dan terug bij het zelfde probleem
of begrijp ik je verkeerd?
Maxwp schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:21:
[...]

uh?
je hebt de backup uitgang op 1 fase aangesloten dus alleen de solar omvormers op die fase zullen spanning zien en gaan werken
of je moet op elke fase een marstek hebben aangesloten.
verder kom je dan terug bij het zelfde probleem
of begrijp ik je verkeerd?
Misschien denk ik te simpel.
Als je op fase 1 stroom terug levert en op fase 2 je batt oplaad dan wordt dat toch in je meter vereffend.
Aha nu begrijp ik het hij wil een 'ínterne' loop maken van laden en ontladen dmv de omvormers.
Zou niet weten of dat werkt, nog nooit uitgeprobeerd. Kan het binnenkort wel eens proberen als ik de Batt heb verplaatst naar de tuinschuur, daar liggen ook micro omvormers bij de panelen.

[ Voor 21% gewijzigd door SatScan op 31-01-2025 16:34 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

• Ronald_61
  • Laatst online: 10-09 16:04
Maxwp schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:23:
[...]

Mij lijkt het nirt direct dat het dit suggereerd .eerder dat je niet wild dat als je de knop even aanraakt hij gelijk uitvalt .
Dat is ook mogelijk.
Dan is de knop wel erg gevoelig.
Ik ben benieuwd volgende week als ik mijn batterij geleverd krijg.

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

• Rick-
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-07 23:24
SatScan schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:29:
[...]

Misschien denk ik te simpel.
Als je op fase 1 stroom terug levert en op fase 2 je batt oplaad dan wordt dat toch in je meter vereffend.
Aha nu begrijp ik het hij wil een 'ínterne' loop maken van laden en ontladen dmv de omvormers.
Zou niet weten of dat werkt, nog nooit uitgeprobeerd. Kan het binnenkort wel eens proberen als ik de Batt heb verplaatst naar de tuinschuur, daar liggen ook micro omvormers bij de panelen.
Hier moet je onderscheid maken in “administratief” en “elektrotechnisch”.
Elektrotechnisch zijn de 3 fasen gescheiden, deze komen absoluut niet samen, geeft namelijk een kortsluiting.
Ook in de meter blijft het elektrotechnisch gescheiden. Alleen administratief in de totaalwaarden (en daarmee afrekening) wordt het wel bij elkaar opgeteld. Dus afname op fase 1 (100W) en 2 (300W) en teruglevering op fase 3 (-200W) zijn individuele waarden per fase. Op totaal niveau is dan de afname net 200W. Je hoopt dan de batterij dan 200W ontlaadt om zo op 0 te komen (bij NOM). Stel dat de batterij dan op fase 2 zit, is de belasting per fase 100W, 100W, -200W = 0
Ik heb hem nu eens een etmaal op AI gezet.
Niet dat ik wat heb aan het laden in de nacht maar goed even kijken wat er gebeurd.

Bij het laden wat piekerig waarschijnlijk wegens verliezen koppeling met ct.

Dan doet hij de nacht verder wel leuk.

Vandaag met de vreselijke mooie zon dag heeft hij hem vol gekregen.

Nu komen we weer op het punt dat hij mag gaan leveren.

Al met al denk ik dat als de verbinding met de ct003 stabiel is en hij dat netjes kan volgen kunt we tevreden zijn/worden.

In het Homewizard topic komen toch inmiddels ook wel wat dingetjes aan het licht.
Dat is natuurlijk bij beide merken ook niet heel vreemd, het is een produkt dat nog in de startfase zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSKaKypwfZoM8gVDGAx9fzoqBAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2oDtghioKWI5PFa5ok1LRJv.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Sniper-JP schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:56:
[...]

dus beter NOM draaien dan AI ?
handelen op de markt is dus niet rendabel ?
vind het een lastig verhaal dus alvast excuses voor de domme vragen. ben ITer en geen elektricien :*)
Verschil tussen de minimum uurprijs per dag en de maximum is gemiddeld 0.1 euro. bij een dynamisch contract. Als je 3500kWh van het net haalt kan je met een batterij die je dagverbruik dekt en een omvormer die snel kan laden 350 euro /jaar verdienen. Als je veel op het net injecteert ga je op momenten dat de uurprijs onder 0 gaat ook nog de marktprijs aan je electriciteitsleverancier moeten betalen of je moet en moderne/intelligente omvormer op je panelen hebben die injectie afsluit als marktprijzen negatief zijn.
AI van Marstek is ook nog niet AI genoeg, weet niet of er betere zijn maar enigste wat die nu doet is een uur laden aan het laagste uurtarief van de dag en voor de rest regelen naar minimum inkoop van elektriciteit , combinatie batterij /zonnepanelen.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Hier is het afgelopen met testen. Vanmiddag een nieuw modem geplaatst omdat oude aangaf dat er problemen waren. Had al wat schrik. Heb alles gedaan volgens de instructie van de telecomprovider. Alle toestellen zouden volgens de instructie overschakelen naar de nieuwe modem met het oude paswoord. Dus niet. Geen internetverbinding meer en toestellen niet meer te bereiken. Zou nochtans allemaal plug and play zijn ( waar heb ik dat nog gehoord ...) Dan maar servicedesk gebeld. Oh , ze waren vergeten de opgestuurde modem in hun netwerk op te nemen. Probleem wel snel verholpen. P1 HW meter weer op het netwerk gekoppeld want die had ik helemaal gereset en sindsdien maakt de batterij geen verbinding meer met de P1. Batterij zelf kan ik wel bereiken. Data van P1 komt wel vlot binnen in HW app en heeft ook 98% signaal.
Voorlopig geen testen meer tenzij ik toch snel wordt geholpen met een CT003................

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

PNARI schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:29:
Hier is het afgelopen met testen. Vanmiddag een nieuw modem geplaatst omdat oude aangaf dat er problemen waren. Had al wat schrik. Heb alles gedaan volgens de instructie van de telecomprovider. Alle toestellen zouden volgens de instructie overschakelen naar de nieuwe modem met het oude paswoord. Dus niet. Geen internetverbinding meer en toestellen niet meer te bereiken. Zou nochtans allemaal plug and play zijn ( waar heb ik dat nog gehoord ...) Dan maar servicedesk gebeld. Oh , ze waren vergeten de opgestuurde modem in hun netwerk op te nemen. Probleem wel snel verholpen. P1 HW meter weer op het netwerk gekoppeld want die had ik helemaal gereset en sindsdien maakt de batterij geen verbinding meer met de P1. Batterij zelf kan ik wel bereiken. Data van P1 komt wel vlot binnen in HW app en heeft ook 98% signaal.
Voorlopig geen testen meer tenzij ik toch snel wordt geholpen met een CT003................
Ik wacht ook met smart op de ct003, gister nog een mail naar de leverancier gedaan over de verwachte levertijd maar tot op heden geen reactie.

Op zich niet onaardig om even met die accu te prutsen maar ik wil op een zeker moment toch ook wel dat het gewoon set and forget wordt.

Ik wil morgen als het lukt de accu even vol laden en dan leegtrekken met een socket via de back up poort.
Maar ik heb vanaf vanavond 22:00 tot maandagochtend 06:00 consignatie dienst dus dan is het even afwachten wat er wel en niet lukt.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-11 21:07

Ik zou veronderstellen dat dit toch zou werken als ik de foto zie dat ze op hun eigen website hebben staan.

Ik weet niet hoe ze hun backup stopcontact sturen maar een 50hz frequentie moet er altijd zijn. Zolang je een solar microinverter neemt waarvan de output niet meer is dan het sluimerverbruik of het vermogen van je apparaten dat je aan je backup uitgang aansluit kan dit toch geen probleem vormen.

Zijn er trouwens foto's van de binnenkant van dit toestel ? welke bms gebruiken ze?

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:47
Jgroothedde schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:07:
[...]

Al onze klanten krijgen hem vandaag opgestuurd. Dus die kunnen hem morgen verwachten met PostNL.

Is vanmorgen ook een mail over rondgestuurd.
iemand hem al ontvangen? 1e ervaringen?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:31
Ik krijg hem pas morgen.

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

• TinusB
  • Laatst online: 30-04 23:48
stil schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:39:
[...]

iemand hem al ontvangen? 1e ervaringen?
Was ik ook benieuwd naar. Zou vandaag geleverd worden bij een aantal mensen.
Volgens mij heeft @Njord1 al eentje ontvangen...

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-11 08:57
hier stond een eenregelige offtopic linkdump

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 31-01-2025 19:52 ]

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-11 21:20
@Ronald.42 @PNARI @TinusB @stil Ik snap niet dat er nu nog steeds geen ct003 p1 meters zijn bezorgd. Ik heb hem al vanaf 24 januari geleverd gekregen van @Smart-Charged (dit heb ik al heel vaak vermeld in dit topic) als ik iedereen hoor/lees dan krijgen ze alleen maar te horen dat hij geleverd gaat worden. @Smart-Charged Kun je hier opheldering over geven aub? Of ben ik echt de enige waar jullie geleverd hebben. Hij draait bij mij zonder problemen op zelf consumptie. Hij moest vandaag behoorlijk aan het werk. Aan de ene kant behoorlijk zonnestroom, en de vrouw besloot 2 wasjes te doen met de wasmachine. Hij leverd keurig 2500 watt als het nodig is, mits hij lading heeft. De bottelnek is nog steeds de 10 seconden update van de slimme meter.

I rest my case

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-11 08:57
Er is weer een review van Ketelklets waar de Marstek en de Homewizard vergeleken worden. Goed om te zien dat er steeds meer accu's in het wild te zien zijn:

YouTube: HomeWizard Plug-in Battery: eerste indruk

• DaPlato
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-03 11:08
Houtje01 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:50:
@Ronald.42 @PNARI @TinusB @stil Ik snap niet dat er nu nog steeds geen ct003 p1 meters zijn bezorgd. Ik heb hem al vanaf 24 januari geleverd gekregen van @Smart-Charged (dit heb ik al heel vaak vermeld in dit topic) als ik iedereen hoor/lees dan krijgen ze alleen maar te horen dat hij geleverd gaat worden. @Smart-Charged Kun je hier opheldering over geven aub? Of ben ik echt de enige waar jullie geleverd hebben. Hij draait bij mij zonder problemen op zelf consumptie. Hij moest vandaag behoorlijk aan het werk. Aan de ene kant behoorlijk zonnestroom, en de vrouw besloot 2 wasjes te doen met de wasmachine. Hij leverd keurig 2500 watt als het nodig is, mits hij lading heeft. De bottelnek is nog steeds de 10 seconden update van de slimme meter.

I rest my case
Mij had @Smart-Charged gezegd dat deze volgende week geleverd zou worden (ze hebben ze al op stock). Ben benieuwd, want het product heeft veel potentieel, maar komt er zonder P1 sturing niet uit natuurlijk…
DaPlato schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:03:
[...]

Mij had @Smart-Charged gezegd dat deze volgende week geleverd zou worden (ze hebben ze al op stock). Ben benieuwd, want het product heeft veel potentieel, maar komt er zonder P1 sturing niet uit natuurlijk…
Ik snap het ook niet, maar ik snap wel meer niet. Zou verwachten als ze zich zo strak aan de prijs houden dat ze zich ook strak aan dezelfde service zouden houden :|

• Houtje01
PNARI schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:15:
[...]

Ik snap het ook niet, maar ik snap wel meer niet. Zou verwachten als ze zich zo strak aan de prijs houden dat ze zich ook strak aan dezelfde service zouden houden :|
Bij mij werkt het prima.

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

• Siert192
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-08 21:02
Je bedoelt een Marstek Venus 5,12 kWh met een originele Marstek P1 meter?
Sinds wanneer heb je die via (weder)verkoper Smart-Charged al in huis?
*O*
Heb je bij Smart-Charged nagevraagd waarom en hoe je dit op 24 januari al hebt mogen ontvangen?
:?

[ Voor 15% gewijzigd door Siert192 op 31-01-2025 20:43 ]

• TinusB
Houtje01 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:50:

I rest my case
Ik snap ook niet dat u de enige bent haha. Volgens anderen die ook via hun besteld hebben zou hij 1e 2e week februari komen 🤷‍♂️

Steckerbatterij zou donderdag verzenden. gister dus . Dus ik verwacht dat hun klanten ze vandaag en morgen zouden krijgen. Dus ik had al berichten verwacht van mensen met hun eerste ervaring. Morgen maar afwachten dan 🤷‍♂️🤪

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 15:21
Over de CT003: van Duramotion/Duravolt vernomen dat ie medio februari wordt geleverd (had ik hier ergens eerder ook al gemeld). Dit stond in de mail:

De P1 dongels van Marstek zijn op transport naar ons en medio februari gaan wij ze uitleveren.

Dan kunnen wij allemaal alles afhandelen en vooruitkijken!

aka pluim003

• TinusB
DaPlato schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:03:
[...]

Als ze ze al op stock hebben. Waarom zouden ze het dan niet gelijk uitleveren 🤷‍♂️

• Houtje01
Siert192 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:39:
[...]

Je bedoelt een Marstek Venus 5,12 kWh met een originele Marstek P1 meter?
Sinds wanneer heb je die via (weder)verkoper Smart-Charged al in huis?
*O*
Heb je bij Smart-Charged nagevraagd waarom en hoe je dit op 24 januari al hebt mogen ontvangen?
:?
Ja @Siert192 lees mijn bericht waar je dit uit hebt. Ik heb er foto’s en alles van in dit topic geplaatst. Maar lezen de mensen alleen de laatse 5 berichten? Al zo vaak gezegd en uiteraard gevraagd aan @Smart-Charged ook met deze mensen aan de telefoon gezeten. En al die mededelingen en gesprekken gedeeld in dit topic. Maar zo langzaam aan begint dit een oeverloos topic te worden.

• Houtje01
Nog 1 x dan. Hoe veel bewijs wil je.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1yDOvISY44iRlg9gI3vIAIBb7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5w1UDP0bQMPYHgDOKsRpbapR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6eMG8Rafdg2v4jTv-6HQCIKN60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RH7F4IUydMaqtTAbYpkqsak2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UId5l_yIzgrgPg1WUwDeEYO6Iw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3b9q3xihlztYcmant1kWwPR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIBx4t5bFcPP4LQFq2NcWwaqnR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afdAWH0PUbpDOwpmBFEFNtli.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFkHNdbFu9KDnmHK00Bj-FmyiLE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/obc7YoVJ7SW9COMV5GggDme1.png?f=fotoalbum_large
En draait prima. Niet 1. de vebinding weg enz. enz.

PNARI schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:29:
Ik heb identiek hetzelfde probleem met de HW P1

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 21:11
Na de afgelopen dagen bijna all 150 pagina's doorgespit te hebben, maar nog geen specifiek antwoord heb kunnen vinden stel ik mijn vraag hier. En ik hoop geen domme vragen.
Ik kon erg weinig terugvinden hoe de situatie is van diegene die een batterij overwegen of inmiddels al een koop hebben geplaatst. Dus ik zal even mijn situatie schetsen en willen vragen of het volgens jullie zinvol is om een batterij aan te schaffen.

De komende twee jaar kan er nog gesaldeerd worden, maar de teruglevergoeding zal blijven en ik vrees zelfs stijgen de komende jaren. En met de politieke keuzes en gedraai in Den Haag zal er nog genoeg veranderen de komende jaren. Mijn doel is dus om zoveel mogelijk zelf te gebruiken en zo min mogelijk terug te leveren.

Ik heb hier een 9-tal zonnepanelen van 1971 Wattpiek totaal (jaja, het is niet veel maar ze liggen sinds 2013) en nog 2 stekker panelen van 720 Wattpiek totaal. Dus in totaal bijna 2700 Wattpiek. Alle panelen liggen vol op het zuiden, dus geen breed spectrum qua opwek. Alles is hier tussen 11 en 16 op zijn hoogtepunt. Tot de aanschaf van een warmtepomp eind 2023 was mijn verbruik en opwek nagenoeg gelijk (+/- 2500 kwh). Maar einde saldering is inzicht en de terugleverkosten worden al berekend.

Als je op internet gaat zoeken is het advies om een batterijgrootte te kiezen van 1 tot 1,5 keer het aantal Wattpiek. Dus dan zou een batterij tussen de 2,7 en 4 kwh uitkomen. Daar is de duravolt 5,2 dus iets te groot voor.

Als ik kijk naar mijn teruglever schema dan zou de batterij pas op zijn vroegst vanaf april op een dag vol kunnen laden omdat mijn teruglevering in die maand op de meeste dagen boven de 5 begint uit te komen en dit eindigt dan in september/oktober.

Ik zit nu ongeveer op een teruglevering van 1500 kwh, en een verbruik van 3500 kwh. Gemiddeld is mijn eigen verbruik van de zonnepanelen ongeveer 25%. Als alles mee zit zou je dit in een optimale situatie naar de 70% kunnen trekken?

Doel is dus zoveel NOM te hebben in de maanden April tot en met Oktober. Hiermee hoop ik de teruglevergoeding dus verder te minimaliseren. Dit kost me nu €165,- per jaar.

Is het volgende rekensommetje nu te simpel bedacht.
Eigen verbruik zonnepanelen verhogen naar 1000 kwh, besparing €180,- (kwh prijs 0,18)
Teruglevergoeding verlagen met €100,- per jaar.
Besparing per jaar 280,-

Dan zou ik met deze simpele berekening een terugverdientijd hebben van 6,7 jaar (bij een 5,2 model). Niet dat dat het doel is, maar leuke bijkomstigheid en op zich acceptabel. Alleen vraag ik me af of de besparing haalbaar is met huidige beperkte opwek. Ik ben wel benieuwd naar diegene die hier de batterij overwegen/gekocht hebben wat daar de opwek, overschot, etc. is en waarom je tot de keuze bent gekomen om te kopen en hoe je bepaald of het zinvol is.

Kijk er zijn dagen dat ik maar 2 kwh teruglever aan het net, maar ook dagen van 13. In beide gevallen heb ik er met een 5,2 batterij niet veel aan. Bij 1 te weinig, en de ander teveel, dus alsnog teruglevering.

Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. Nu is het een beetje te laat, aangezien ik volgens mij heb gezien dat de batterij vanaf morgen hogere prijzen zal gaan krijgen, dus dan ziet het rekensommetje er weer heel anders uit. Maar ik zit nog in de orienteerfase en ben heel benieuwd hoe de ontwikkelingen de komende jaren zal zijn qua prijs en modellen, ik moet zeggen dat als ik kijk naar deze prijs/capaciteit verhouding, ik hier het meest gecharmeerd van ben, totdat er weer een nieuwe speler op de markt komt.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

• obed112
clubeddie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:25:
Na de afgelopen dagen bijna all 150 pagina's doorgespit te hebben, maar nog geen specifiek antwoord heb kunnen vinden stel ik mijn vraag hier. En ik hoop geen domme vragen.
Ik kon erg weinig terugvinden hoe de situatie is van diegene die een batterij overwegen of inmiddels al een koop hebben geplaatst. Dus ik zal even mijn situatie schetsen en willen vragen of het volgens jullie zinvol is om een batterij aan te schaffen.

De komende twee jaar kan er nog gesaldeerd worden, maar de teruglevergoeding zal blijven en ik vrees zelfs stijgen de komende jaren. En met de politieke keuzes en gedraai in Den Haag zal er nog genoeg veranderen de komende jaren. Mijn doel is dus om zoveel mogelijk zelf te gebruiken en zo min mogelijk terug te leveren.

Ik heb hier een 9-tal zonnepanelen van 1971 Wattpiek totaal (jaja, het is niet veel maar ze liggen sinds 2013) en nog 2 stekker panelen van 720 Wattpiek totaal. Dus in totaal bijna 2700 Wattpiek. Alle panelen liggen vol op het zuiden, dus geen breed spectrum qua opwek. Alles is hier tussen 11 en 16 op zijn hoogtepunt. Tot de aanschaf van een warmtepomp eind 2023 was mijn verbruik en opwek nagenoeg gelijk (+/- 2500 kwh). Maar einde saldering is inzicht en de terugleverkosten worden al berekend.

Als je op internet gaat zoeken is het advies om een batterijgrootte te kiezen van 1 tot 1,5 keer het aantal Wattpiek. Dus dan zou een batterij tussen de 2,7 en 4 kwh uitkomen. Daar is de duravolt 5,2 dus iets te groot voor.

Als ik kijk naar mijn teruglever schema dan zou de batterij pas op zijn vroegst vanaf april op een dag vol kunnen laden omdat mijn teruglevering in die maand op de meeste dagen boven de 5 begint uit te komen en dit eindigt dan in september/oktober.

Ik zit nu ongeveer op een teruglevering van 1500 kwh, en een verbruik van 3500 kwh. Gemiddeld is mijn eigen verbruik van de zonnepanelen ongeveer 25%. Als alles mee zit zou je dit in een optimale situatie naar de 70% kunnen trekken?

Doel is dus zoveel NOM te hebben in de maanden April tot en met Oktober. Hiermee hoop ik de teruglevergoeding dus verder te minimaliseren. Dit kost me nu €165,- per jaar.

Is het volgende rekensommetje nu te simpel bedacht.
Eigen verbruik zonnepanelen verhogen naar 1000 kwh, besparing €180,- (kwh prijs 0,18)
Teruglevergoeding verlagen met €100,- per jaar.
Besparing per jaar 280,-

Dan zou ik met deze simpele berekening een terugverdientijd hebben van 6,7 jaar (bij een 5,2 model). Niet dat dat het doel is, maar leuke bijkomstigheid en op zich acceptabel. Alleen vraag ik me af of de besparing haalbaar is met huidige beperkte opwek. Ik ben wel benieuwd naar diegene die hier de batterij overwegen/gekocht hebben wat daar de opwek, overschot, etc. is en waarom je tot de keuze bent gekomen om te kopen en hoe je bepaald of het zinvol is.

Kijk er zijn dagen dat ik maar 2 kwh teruglever aan het net, maar ook dagen van 13. In beide gevallen heb ik er met een 5,2 batterij niet veel aan. Bij 1 te weinig, en de ander teveel, dus alsnog teruglevering.

Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. Nu is het een beetje te laat, aangezien ik volgens mij heb gezien dat de batterij vanaf morgen hogere prijzen zal gaan krijgen, dus dan ziet het rekensommetje er weer heel anders uit. Maar ik zit nog in de orienteerfase en ben heel benieuwd hoe de ontwikkelingen de komende jaren zal zijn qua prijs en modellen, ik moet zeggen dat als ik kijk naar deze prijs/capaciteit verhouding, ik hier het meest gecharmeerd van ben, totdat er weer een nieuwe speler op de markt komt.
De batterij is niet te groot, je kunt hem namelijk niet helemaal leeg maken, er blijft altijd zo’n 10% in zitten en na 10 jaar heb je ongeveer nog 70 procent van de capaciteit beschikbaar door degradatie.
Houtje01 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:16:
Nog 1 x dan. Hoe veel bewijs wil je.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En draait prima. Niet 1. de vebinding weg enz. enz.
Ik zie wel 0 op de 3 fasen. Is dat normaal?

• Houtje01
DSSW schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Ik zie wel 0 op de 3 fasen. Is dat normaal?
Ja voor nu wel. Moet opgelost worden na een paar fw updates. 😜

• Losballos2005
  • Laatst online: 06-10 07:08
S2S schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Volgens mij niet hoor, als de batterij spanning levert in de groep via een wcd of iets dergelijks gaat deze niet langs de automaat. wordt niet via de zekering/automaat in de groepenkast loopt, dus niet beveiligd is tegen kortsluiting of overbelasting binnen diezelfde groep. Als je dan nog gebruikers op die zelfde groep hebt zitten klapt er niets uit. Maar je hebt wel dik overbelasting .

Op een aparte groep zonder gebruikers is een ander verhaal.

Hier staat het uitgelegd: https://klimaatproductenk...waarom-beperking-800-watt
Dat is dan ook de strekking. Automaat doet niks,weet niks wat er niet doorheen komt. Afschakele bij sluiting geloof ik wel? maar overbelasting achter de automaat niet.
Houtje01 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:43:
[...]

Ja voor nu wel. Moet opgelost worden na een paar fw updates. 😜
Top, als die NOM al stabiel blijft werken dan zijn we al een heel eind verder

• Siert192
Houtje01 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:10:
[...]

Ja @Siert192 lees mijn bericht waar je dit uit hebt. Ik heb er foto’s en alles van in dit topic geplaatst. Maar lezen de mensen alleen de laatse 5 berichten? Al zo vaak gezegd en uiteraard gevraagd aan @Smart-Charged ook met deze mensen aan de telefoon gezeten. En al die mededelingen en gesprekken gedeeld in dit topic. Maar zo langzaam aan begint dit een oeverloos topic te worden.
Nee, ik hoef geen bewijs van jou: ik weet dat je alles al hebt gedeeld met ons. Dank daarvoor!
(en ik heb een geheugen als een olifant :> )

Het gaat mij om de beweegreden / motivatie / mogelijkheden van Smart-Charged: die zijn namelijk onbegrijpelijk / niet te volgen / onmogelijk. :o

Vandaar dat ik graag hoor wat ze tegen jou vertellen waarom jij door hen tot zo'n uitzonderlijke bofkont bent gekozen en waarvoor, hoezo ... Als enige individu!

Dat is onbegrijpelijk voor iedereen. :?

• Houtje01
DSSW schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:52:
[...]

Top, als die NOM al stabiel blijft werken dan zijn we al een heel eind verder
En dat werkt al vanaf de 24e prima. Dit is waar ik deze batterij voor heb aangeschaft. Als ik wil handelen dan koop ik wel een batterij van zonneplan oid. Met een dynamisch contract ga je met deze batterij niks verdienen. Daar zijn de verschillen van laag en hoog te weinig voor.

• Ellroe32
Btw wat mij opviel bij de review van Keteklets over Homewizard batterij: hij is van kunststof en hij maakt geluid en moet binnen staan. Dan zie ik toch voordelen bij de Marstek.

Is het trouwens onze/jullie ervaring dat wanneer je nul p op de meter draait, op een laag vermogen, dat de efficieny nog veel verder daalt? Hij had het over 66% terug van wat je erin stopt.

[ Voor 36% gewijzigd door Ellroe32 op 31-01-2025 22:15 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

• obed112
Zou geen batterij kopen van Zonneplan, dan eindig je in 2027 met een batterij met wel een hele hoge rte waarde voor zelf consumptie. Hoe meer vermogen de omvormer hoe minder efficiënt bij lagere wattages en de omvormer van Zonneplan heeft een enorm vermogen.

• Houtje01
Siert192 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:02:
[...]

Nee, ik hoef geen bewijs van jou: ik weet dat je alles al hebt gedeeld met ons. Dank daarvoor!
(en ik heb een geheugen als een olifant :> )

Het gaat mij om de beweegreden / motivatie / mogelijkheden van Smart-Charged: die zijn namelijk onbegrijpelijk / niet te volgen / onmogelijk. :o

Vandaar dat ik graag hoor wat je tegen jou vertellen waarom jij door hen tot zo'n uitzonderlijke bofkont bent gekozen en waarvoor, hoezo ... Als enige!

Dat is onbegrijpelijk voor iedereen. :?
Ik heb werkelijk geen idee. Heb alleen een half uur met een medewerker aan de telefoon gezeten toen, omdat ik aangaf dat ik wel eens met iemand wilde spreken in plaats van de app. Ook dat staat in dit topic. Ze zijn allemaal dozenschuivers die leveranciers hier. En duidelijk is dat het te snel op de markt is gezet. Smart charged zei me dat ze deze belangstelling en drukte nooit haden verwacht. En dit geld voor allemaal hier. Maar er werd me wel meteen gevraagd om mijn rekening nummer voor de cashback (die ik nog niet heb ontvangen) misschien dat ze mij hun testmodel hebben gegeven, ik weet het echt niet. Maar het werkt hier naar behoren. Ik ben alleen benieuwd of er nog een x een reactie komt van @Smart-Charged want die zijn al heel lang stil. Ik ben wel van mening dat deze batterij ok is.

• Ellroe32
obed112 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:15:
Zou geen batterij kopen van Zonneplan, dan eindig je in 2027 met een batterij met wel een hele hoge rte waarde voor zelf consumptie. Hoe meer vermogen de omvormer hoe minder efficiënt bij lagere wattages en de omvormer van Zonneplan heeft een enorm vermogen.
Zonneplan pakt wel veel geld op de onbalans markt. Nu nog wel.

• Houtje01
Ellroe32 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:16:
[...]

Zonneplan pakt wel veel geld op de onbalans markt. Nu nog wel.
En daar wordt binnen 2 jaar een stokje voor gestoken. De netbeheerders roepen nu al dat als er nog meer batterijen komen op de onbalans dat het alleen maar erger wordt. Ze gaan ingrijpen. Als je nu zo een batterij koopt dan kun je er over 2 jaar niks meer mee. Wel lekker zo een investering. Nee ik hou het lekker op zelf consumptie

• Siert192
Houtje01 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:15:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee. Heb alleen een half uur met een medewerker aan de telefoon gezeten toen, omdat ik aangaf dat ik wel eens met iemand wilde spreken in plaats van de app. Ook dat staat in dit topic. Ze zijn allemaal dozenschuivers die leveranciers hier. En duidelijk is dat het te snel op de markt is gezet. Smart charged zei me dat ze deze belangstelling en drukte nooit haden verwacht. En dit geld voor allemaal hier. Maar er werd me wel meteen gevraagd om mijn rekening nummer voor de cashback (die ik nog niet heb ontvangen) misschien dat ze mij hun testmodel hebben gegeven, ik weet het echt niet. Maar het werkt hier naar behoren. Ik ben alleen benieuwd of er nog een x een reactie komt van @Smart-Charged want die zijn al heel lang stil. Ik ben wel van mening dat deze batterij ok is.
Dus volgens jou heeft Smart-Charged "zomaar, willekeurig" jou uitgekozen?
Voor het enige exemplaar wat ze voorhanden hadden op 24/1?

Het wordt steeds onbegrijpelijker voor mij ... voor jou ook neem ik aan.
Veel plezier en suc6 ermee <3
Wij zijn allemaal met stomheid geslagen en jaloers :O

• Janp1963
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-11 09:36
TinusB schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:40:
[...]

Ik snap ook niet dat u de enige bent haha. Volgens anderen die ook via hun besteld hebben zou hij 1e 2e week februari komen 🤷‍♂️

Steckerbatterij zou donderdag verzenden. gister dus . Dus ik verwacht dat hun klanten ze vandaag en morgen zouden krijgen. Dus ik had al berichten verwacht van mensen met hun eerste ervaring. Morgen maar afwachten dan 🤷‍♂️🤪
bericht van postNL morgen CT003 binnen van stekkerbatterij. :)

A-label (huur)bungalow 90m2 4000WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu V153 HW P1 meter 5.1903 , lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

• Houtje01
Siert192 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:20:
[...]

Dus volgens jou heeft Smart-Charged "zomaar, willekeurig" jou uitgekozen?
Voor het enige exemplaar wat ze voorhanden hadden op 24/1?

Het wordt steeds onbegrijpelijker voor mij ... voor jou ook neem ik aan.
Veel plezier en suc6 ermee <3
Wij zijn allemaal met stomheid geslagen en jaloers :O
Nee niet volgens mij. Ik heb steeds gezegd dat ik niet snap waarom ik hem wel heb en niemand anders hier. Maar blijkbaar wil jij het niet begrijpen. En ja ik heb er succes mee. Foto’s zeggen genoeg. En als je hem even wilt komen bekijken ben je welkom. Stuur me een pm. Blijkbaar ben je jaloers.😜

• Siert192
Houtje01 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:33:
[...]

Nee niet volgens mij. Ik heb steeds gezegd dat ik niet snap waarom ik hem wel heb en niemand anders hier. Maar blijkbaar wil jij het niet begrijpen. En ja ik heb er succes mee. Foto’s zeggen genoeg. En als je hem even wilt komen bekijken ben je welkom. Stuur me een pm. Blijkbaar ben je jaloers.😜
Dank, maar nee, ik wil alleen slechts Smart-Charged begrijpen ...
En jaloers? Nee, ook niet.
De laatste week van Juni 2025 wordt volgens afspraak tussen mijn (weder)verkoper en mijzelf mijn Marstek pas geleverd (inclusief gratis de Marstek P1 meter).
*O*

• Ellroe32
Siert192 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:39:
[...]

Dank, maar nee, ik wil alleen slechts Smart-Charged begrijpen ...
En jaloers? Nee, ook niet.
De laatste week van Juni 2025 wordt volgens afspraak tussen mijn (weder)verkoper en mijzelf mijn Marstek pas geleverd (inclusief gratis de Marstek P1 meter).
*O*
Echt juni pas?

• Siert192
Ja, eigen keuze. En afgesproken ... 8)

• TinusB
Janp1963 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:28:
[...]

bericht van postNL morgen CT003 binnen van stekkerbatterij. :)
Zolang postnl zich aan de afspraken houd ben jij strax de gelukkig eigenaar van de CT003 helemaal top👌
Dan zullen er morgen vast meer zijn die hem ontvangen 🤙

• Hvdg
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-07 11:27
Dag allemaal,
Ik heb geprobeerd hele topic te lezen als net nieuwe eigenaar van de marstek Venus 512.
Mijn vraag is: ik wil de acuu achter een eigen aardlekautomaat zetten, maar daar zijn zoveel verschillende types van? Welke moet ik hiervoor hebben? (Liefst gebruik ik hem op 2500).
Alvast bedankt!
Hvdg schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 23:03:
Dag allemaal,
Ik heb geprobeerd hele topic te lezen als net nieuwe eigenaar van de marstek Venus 512.
Mijn vraag is: ik wil de acuu achter een eigen aardlekautomaat zetten, maar daar zijn zoveel verschillende types van? Welke moet ik hiervoor hebben? (Liefst gebruik ik hem op 2500).
Alvast bedankt!
16 ampere en 30mA.
Het zelfde merk wat je verder al in je meterkast hebt.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hvdg schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 23:03:
Dag allemaal,
Alvast bedankt!
Weet je zeker dat je dit zelf wil doen als je een dergelijke vraag moet stellen? Laat het dan aub aan een professional over.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Hvdg
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-07 11:27
Dank voor de snelle antwoorden. Ik neem het advies ter harte over laten doen. Hoewel ik het aanlsuiten op zich prima snap en kan, weet ik weinig van alle verschillende typen die er te verkrijgen zijn. Ik dacht: als iemand mij vertelt wat de juiste is, dan krijg ik hem wel op de juiste manier in de meterkast ;-)

(Excuus, ik moet nog even doorhebben hoe ik op de berichten zelf reageer ipv losse post)

[ Voor 12% gewijzigd door Hvdg op 31-01-2025 23:11 ]

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18-10 23:18
13,88/15,81=87,79% (Marstek)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txSC-tlhTUknnHtTbudYia4EBOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9PbcaOL8TfosIhsITu9r4vX.jpg?f=fotoalbum_large
14/17=82,35% (HomeWizard)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9_Evy5tisRXmTTUTph5hOaJmGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdg6XTy6CpmhEPTRn6ssArzs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door realdaffy op 01-02-2025 00:49 ]

• Maxwp
dacht dat er oprijs afspraken waren gemaakt op 1899

zie nu net solar outlet 100 euro goedkoper nu

1.798,99Incl. btw :( :(
https://www.solar-outlet.nl/marstek-venus-c-256-512-kwh.html

[ Voor 8% gewijzigd door Maxwp op 01-02-2025 01:15 ]

• Siert192
Maxwp schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 01:15:
dacht dat er oprijs afspraken waren gemaakt op 1899

zie nu net solar outlet 100 euro goedkoper nu

1.798,99Incl. btw :( :(
https://www.solar-outlet.nl/marstek-venus-c-256-512-kwh.html
en € 49,= verzendkosten PostNL er nog bij (in Nederland) :)F

• Maxwp
Siert192 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 01:30:
[...]

nog 50 euro korting 8)

• LKoenen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-11 06:53
Siert192 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 01:30:
[...]

Zit er ook een P1 bij?

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:55
Zie dat het een pre-order betreft met levering in Maart.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:er is een hele berg offtopic geneuzel opgeruimd. Vanaf nu graag weer ontopic.

Zie je iets wat volgens jou niet in de haak is? Maak een postreport aan, dan kijken wij ernaar.

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 01-02-2025 09:10 ]

Wise enough to play the fool

• hallorichard
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-11 22:24
realdaffy schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 00:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toch een prima rte.

• obed112
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kun je hier iets meer over vertellen? Heb je ze handmatig geladen en ontladen?

• Siert192
please don't

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 01-02-2025 09:09 ]

• realdaffy
obed112 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:42:
[...]

Kun je hier iets meer over vertellen? Heb je ze handmatig geladen en ontladen?
AI mode vanaf 23:00 handmatig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-deIxZxYkH6LUG5b1bCxRhtI0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hZcjX0eD5Uo5MPRmlGCSQvm.jpg?f=fotoalbum_large
Handmatig vanaf 20:00 AI mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FPkIAgUrfuVp50eeVwTDO3hss0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rm6subCztcm0ZJqoQn0jWKxn.jpg?f=fotoalbum_large
AI mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELUJEWlLFktDFFCIXhOtZTyGrzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxSreVlyJ7ziNG8aMq7f8Liy.jpg?f=fotoalbum_large
Handmatig en laatste stukje AI mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2a02yCurhWgUpHXToNqbLh8FYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3AABNSMVAZsmY74cPd3FidY.jpg?f=fotoalbum_large

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

S2S

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi resultaat, hoe verhoudt zich dit op lagere getallen, tussen de 100 en 200 watt? Of is dat niet van belang ?

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• realdaffy
S2S schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Mooi resultaat, hoe verhoudt zich dit op lagere getallen, tussen de 100 en 200 watt? Of is dat niet van belang ?
Het ontladen in de AI mode is voornamelijk met laag vermogen bij mij, en heel af en toe wat hoger ivm airfryer ofzo. Maar voornamelijk tussen de 100 en 200W
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tbc4bQ8Ny2rmOzcD2Ncxf0IZtCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pa9oddUBJJApJUN6jJKw23rZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Je_6EbxTRB-sDGObVBzQC1odVxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnRMQ1XlWVhv14Qo4FZkuqHV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat de review van Ketel Klets een beetje overdreven negatief 'kletst' over de Marstek batterij :*)

[ Voor 52% gewijzigd door realdaffy op 01-02-2025 09:31 ]

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

S2S

realdaffy schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:17:
[...]

Het ontladen in de AI mode is voornamelijk met laag vermogen bij mij, en heel af en toe wat hoger ivm airfryer ofzo. Maar voornamelijk tussen de 100 en 200W
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk dat de review van Ketel Klets een beetje overdreven negatief 'kletst' over de Marstek batterij :*)
Ik wou het eigenlijk niet aanhalen ;) hij leest hier ook mee. ;) Maar mss is de temperatuur van de ruimte waar hij test van invloed. Dat kan denk ik.

Waar staat deze bij jou? Bij mij in een kamer die altijd iets koeler is, maar nooit lager dan 16 graden in de winter en in de zomer nooit warmer dan 24 graden .

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Ellroe32
Een beroemdheid van Youtube leest mee….. yeah. 🙌📣

Je moet rekening houden bij de RTE dat als je volle bak gaat laden en ontladen 90% van de tijd je een prima RTE zal krijgen.

Echt NOM op zonnestroom is een totaal andere wereld.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• DaPlato
gielz schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:44:
Je moet rekening houden bij de RTE dat als je volle bak gaat laden en ontladen 90% van de tijd je een prima RTE zal krijgen.

Echt NOM op zonnestroom is een totaal andere wereld.
Met wat ik van ervaring heb opgedaan gedurende de week dat mijn HW P1 koppeling werkte zal je met NOM lente tot herfst 75-80% RTE halen. Realistisch. Nu zijn het gewoon geen ideale omstandigheden. Lage vermogens laden en lage vermogens afgifte. Zou hem ook graag kunnen tegenhouden om niet <100 Watt te ontladen, want in die regio zitten de grootste verliezen.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:44
DaPlato schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Met wat ik van ervaring heb opgedaan gedurende de week dat mijn HW P1 koppeling werkte zal je met NOM lente tot herfst 75-80% RTE halen. Realistisch. Nu zijn het gewoon geen ideale omstandigheden. Lage vermogens laden en lage vermogens afgifte. Zou hem ook graag kunnen tegenhouden om niet <100 Watt te ontladen, want in die regio zitten de grootste verliezen.
Ik zou persoonlijk dan als Tweaker een net wat zwaardere home server inzetten die dat minimaal afgifte vermogen garandeert bij NOM (s'nachts dan natuurlijk) :+

• DaPlato
Batilan schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:56:
[...]

Ik zou persoonlijk dan als Tweaker een net wat zwaardere home server inzetten die dat minimaal afgifte vermogen garandeert bij NOM (s'nachts dan natuurlijk) :+
Haha, ik heb er net de laatste 12 maanden een sport van gemaakt om mijn rustverbruik in huis te slashen. Van 135 Watt naar 53 Watt. Maar ook die 53 Watt probeert de Marstek dan onder NOM te compenseren met belachelijke verliezen.

• realdaffy
@S2S Hij staat bij mij in de gang, tegenover de meterkast, daar is het nu lekker koel.

Het kan in de zomer daar wel warm worden, maar er zitten wieltjes onder en kan makkelijk zonder moeite naar een andere plek gereden worden als dat wenselijk is, er hoeven geen transport bandjes om te blijven zitten om te moeten gaan tillen 🤪

• Maxwp
Deze ochtend merk ik dat hij niet wil gaan lade .
Blijft op 11^% staan in de auto stand maat doet niks
Heb hem op manual moeten zetten tijdje geladen naar 12 % en toen weer op auto en nu ineens begint hij.
Iemand hier ook last van ?

• Maxwp
realdaffy schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:17:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo negatief is die toch niet ?
Laten wij nou niet batterijen gaan vergelijken of de 1 wieltjes heeft en de ander niet.

Ik zou eerder kijken naar hoe goed doen de verschillende batterijen nu NOM, is het plug en play en kun je hem lokaal uitlezen in bijvoorbeeld homey of home assistant.

Gisteren kwam voorbij dat de ct003 er nu snel is dus dan komen er hopelijk snel mooie NOM en RTE statistieken voorbij.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• DaPlato
gielz schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:16:
Laten wij nou niet batterijen gaan vergelijken of de 1 wieltjes heeft en de ander niet.

Ik zou eerder kijken naar hoe goed doen de verschillende batterijen nu NOM, is het plug en play en kun je hem lokaal uitlezen in bijvoorbeeld homey of home assistant.

Gisteren kwam voorbij dat de ct003 er nu snel is dus dan komen er hopelijk snel mooie NOM en RTE statistieken voorbij.
Er zijn verzuurde en gepolariseerde social media platformen genoeg ;). Ik hou het ook liever op de feiten.

• realdaffy
Maxwp schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:16:
[...]

Zo negatief is die toch niet ?
In zijn 2e filmpje vond ik hem redelijk negatief overkomen.

• Ellroe32
Ja ik ook.

Daarnaast vertelde hij een mooi verhaal over dat hij onafhankelijk is.....zei er niet bij dat hij de batterijen mocht houden of niet. Al denk ik dat hij redelijk onafhankelijk is hoor. Je ziet wel dat wij veel meer op de hoogte zijn dan hij. Hij kijkt even 1 dagje en trekt zijn conclusies. (mbt de Marstek en HW)

[ Voor 114% gewijzigd door Ellroe32 op 01-02-2025 10:34 ]

• Aldzek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-10 23:03
The app doet het niet meer bij me stopt steeds met werken.. nog mensen? Is sinds 10min geleden
Aldzek schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:46:
The app doet het niet meer bij me stopt steeds met werken.. nog mensen? Is sinds 10min geleden
Hier werkt het oke op de iphone... telefoon uit/aan

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:47
Ellroe32 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:31:
Ja ik ook.

Daarnaast vertelde hij een mooi verhaal over dat hij onafhankelijk is.....zei er niet bij dat hij de batterijen mocht houden of niet. Al denk ik dat hij redelijk onafhankelijk is hoor. Je ziet wel dat wij veel meer op de hoogte zijn dan hij. Hij kijkt even 1 dagje en trekt zijn conclusies. (m.b.t. de Marstek en HW)
Hij legde nadrukkelijk uit waarom hij objectief zou zijn. Maar als je wat krijgt en mag houden is onbewuste beïnvloeding niet uit te sluiten. Mijn ethisch besef zegt gewoon altijd terug geven als je rol van objectieve reviewer meent te kunnen innemen. Maar goed, er meer dingen die niet helemaal logisch zijn. Als je het maar beseft.

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

• obed112
Ellroe32 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:31:
Ja ik ook.

Daarnaast vertelde hij een mooi verhaal over dat hij onafhankelijk is.....zei er niet bij dat hij de batterijen mocht houden of niet. Al denk ik dat hij redelijk onafhankelijk is hoor. Je ziet wel dat wij veel meer op de hoogte zijn dan hij. Hij kijkt even 1 dagje en trekt zijn conclusies. (mbt de Marstek en HW)
Hij is ook erg negatief zonder bewijs aan te leveren dat de rte van hw beter is. Het zal ongetwijfeld iets beter zijn vanwege de micro omvormers maar de exacte vergelijking ontbreekt, veel is op basis van vermoedens en aannames en niet op basis van feiten.

Maargoed vandaag is de dag dat veel mensen hun p1 ct003 ontvangen dus ben benieuwd. Ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door obed112 op 01-02-2025 11:22 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 299 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.