Nergens aankomen dus 😂 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td0t5EYWRE34iBoF0G8VVqGZ5Yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByMHBukL8FlnBf70Zce6A4TR.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik was een tijdje aan het twijfelen om een Venus te kopen en was afgelopen weekend bijna over de streep met de Homewizard P1 ondersteuning, blij dat ik het niet gedaan heb als ze de ondersteuning zo terugdraaien.

Inmiddels voor een Homewizard batterij gekozen, ja is duurder maar heb er inmiddels zoveel meer vertrouwen in...

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50

S2S

Cardwizard schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:40:
Ik was een tijdje aan het twijfelen om een Venus te kopen en was afgelopen weekend bijna over de streep met de Homewizard P1 ondersteuning, blij dat ik het niet gedaan heb als ze de ondersteuning zo terugdraaien.

Inmiddels voor een Homewizard batterij gekozen, ja is duurder maar heb er inmiddels zoveel meer vertrouwen in...
Op aanvraag van een leverancier hier is de beta firmware voor de HW p1 gereleased, (en niet bedoeld om gereleased te worden, was dus goodwill) dus was meer een leuk cadeautje.

Wat betreft de HW batterij heb ik weken geleden ook naar gekeken, toch wel aardig wat punten waardoor ik toch voor Marstek heb gekozen. Duurder in in prijs per kWh, geen trade modus, geen backup poort en geen ontladen op 2500 watt. (Alles komt uit China , ook HW) hoger ontladen kan pas bij 3 batterijen. (Staat op hun site) En dan kom je al op 4185 euro uit.

Vooral dat ontladen met meer dan 800 watt gaat het verschil maken in nom draaien.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:02
S2S schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:55:
[...]

Op aanvraag van een leverancier hier is de beta firmware voor de HW p1 gereleased, (en niet bedoeld om gereleased te worden, was dus goodwill) dus was meer een leuk cadeautje.

Wat betreft de HW batterij heb ik weken geleden ook naar gekeken, toch wel aardig wat punten waardoor ik toch voor Marstek heb gekozen. Duurder in in prijs per kWh, geen trade modus, geen backup poort en geen ontladen op 2500 watt. (Alles komt uit China , ook HW) hoger ontladen kan pas bij 3 batterijen. (Staat op hun site) En dan kom je al op 4185 euro uit.

Vooral dat ontladen met meer dan 800 watt gaat het verschil maken in nom draaien.
Moet je eens doe bij iemand, hier een cadeautje en een paar dagen later weer afpakken, kijken hoe dat valt.

Fijn dat er zoveel keus is toch? komt uit China? De ondersteuning van Homewizard is toch echt Nederlands en ook nog eens bijzonder goed. Ik zie in dit topic (voor mij) te veel problemen en bij Homewizard vooral happy campers en mijn gevoel is daar vele malen beter bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 30-01-2025 08:01 ]

• S2S

S2S

Cardwizard schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:00:
[...]

Moet je eens doe bij iemand, hier een cadeautje en een paar dagen later weer afpakken, kijken hoe dat valt.

Fijn dat er zoveel keus is toch? komt uit China? De ondersteuning van Homewizard is toch echt Nederlands en ook nog eens bijzonder goed. Ik zie in dit topic (voor mij) te veel problemen en bij Homewizard vooral happy campers en mijn gevoel is daar vele malen beter bij.
Ik ben dan ook niet echt een dramkont. En probeer zelf vooral veel op te lossen. Dus ik zie het allemaal wel.

Zeker, de keuze is reuze.
Alles wordt geproduceerd in China, ook HW. Die ondersteuning geef ik je.

Vaak zijn het de mensen zelf die iets verkeerd doen, zal ook in dit topic gebeuren. Netwerk bijvoorbeeld niet goed ingesteld, te veel koppelingen , refresh intervallen te snel of te traag. Moeilijk om bij mensen in hun set-up te kijken.

Ik lees ook dat het wel goed gaat. Maar iedereen mag zijn geld uitgeven zoals ze nodig achten. En bij degene waar het wel werkt, die posten niet, (immers niet nodig) dus zie je vaak een onjuist beeld ontstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 30-01-2025 08:15 ]

Was er door Marstek niet gemeld dat de P1 api was veranderd? Dat is namelijk niet waar omdat er een V1 en een V2 naast elkaar lopen hier.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• S2S

S2S

gielz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:14:
Was er door Marstek niet gemeld dat de P1 api was veranderd? Dat is namelijk niet waar omdat er een V1 en een V2 naast elkaar lopen hier.
Geen idee, beste is om ze zelf te vragen , mail etc. Ook in dit topic is alles uit derde hand.

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 15:21
O wat stom: had gisteren eens niet deze draad gevolgd want er zijn ook andere dingen in het leven, maar had ik dat wel gedaan dan had ik dus niet de energysocket uitgezet. Nu maar hopen dat die CT003 er snel is want anders mag ik weer mijn grafiekjes monitoren en hem maar op handmatig laden zetten met zoveel watt als ie aan het terugleveren slaat.

aka pluim003

DikkieDick schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:16:
O wat stom: had gisteren eens niet deze draad gevolgd want er zijn ook andere dingen in het leven, maar had ik dat wel gedaan dan had ik dus niet de energysocket uitgezet. Nu maar hopen dat die CT003 er snel is want anders mag ik weer mijn grafiekjes monitoren en hem maar op handmatig laden zetten met zoveel watt als ie aan het terugleveren slaat.
Ik snap de link met de energiesocket niet

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

• S2S

S2S

DikkieDick schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:16:
Mij is door een leverancier verteld , mijn uitlevering half februari… wie weet. Ik wacht geduldig af.

• S2S

S2S

PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:23:
[...]

Waarschijnlijk schakelt hij de Venus in en uit met de energy socket. Stroom toevoer verbreken en apparatuur uitzetten.

Apparaat offline is waarschijnlijk een seintje voor de Marstek , als deze weer online komt om HW p1 uit je systeem te gooien . Zo lees ik het. Dus de Venus en HW p1 niet uitzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door S2S op 30-01-2025 08:31 ]

• S2S

S2S

Juist, vooral niet uitzetten.

• DikkieDick
PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:23:
[...]

Je bedoelt zeker energysocket want daar had ik het over. Heb de batterij aangesloten op een HW-energysocket zodat ik ook kan meten hoeveel stroom er in en uit gaat en ook op kan nemen nu in het Home Assistant dashboard. Maar omdat, als de batterij niks staat te doen deze wel zo'n 10W per uur soupeert, hem via de socket uitgezet.

aka pluim003

• DikkieDick
S2S schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:23:
[...]

Mij is door een leverancier verteld , mijn uitlevering half februari… wie weet. Ik wacht geduldig af.
Dan maar daar op hopen. Of dat toch ondertussen de HW-ondersteuning weer actief gaat worden. Zou wel mooi zijn. Nu maar weer handmatig waarbij ie dan ook wel van het net pakt als de zon weer minder wordt.

aka pluim003

• S2S

S2S

DikkieDick schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Dan maar daar op hopen. Of dat toch ondertussen de HW-ondersteuning weer actief gaat worden. Zou wel mooi zijn. Nu maar weer handmatig waarbij ie dan ook wel van het net pakt als de zon weer minder wordt.
Ja geen idee, ik zie het wel. Draai nu manueel.

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:44
iemand die hier kan bevestigen dat de marstek of duravolt automatisch de backup functie inschakeld bij stroom uitval

https://duravolt.nl/#hoe-werkt-de
staat
Hoe werkt de Backup-functie tijdens stroomuitval?

De Backup-functie detecteert automatisch spanningsverlies in het elektriciteitsnet en schakelt zichzelf in, zonder dat u handmatig hoeft in te grijpen.

--
volgens mij moet die toch handmatig worden geschakeld?

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:31
P1 komt eraan aldus post. nl. 😀

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

• DikkieDick
Ellroe32 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:57:
P1 komt eraan aldus post. nl. 😀
Bij wie heb je de Marstek bestelt?

aka pluim003

S2S schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:13:
[...]

Ik ben dan ook niet echt een dramkont. En probeer zelf vooral veel op te lossen. Dus ik zie het allemaal wel.

Zeker, de keuze is reuze.
Alles wordt geproduceerd in China, ook HW. Die ondersteuning geef ik je.

Vaak zijn het de mensen zelf die iets verkeerd doen, zal ook in dit topic gebeuren. Netwerk bijvoorbeeld niet goed ingesteld, te veel koppelingen , refresh intervallen te snel of te traag. Moeilijk om bij mensen in hun set-up te kijken.

Ik lees ook dat het wel goed gaat. Maar iedereen mag zijn geld uitgeven zoals ze nodig achten. En bij degene waar het wel werkt, die posten niet, (immers niet nodig) dus zie je vaak een onjuist beeld ontstaan.
Niet helemaal mee eens er zijn er ook wel die hun ervaringen posten waar het wel redelijk goed gaat. Er zijn zeker nog belangrijke verbeteringen te doen, de CT003 moet gewoon werken , morgen geleverd worden en rechtstreeks communiceren via je interne netwerk zoveel mogelijk. Voor manual en selfcomsumption moet dat perfect kunnen. Voor AI moet die natuurlijk de uurprijs van internet halen. De refreshrate van de app of hun server moet beter, bij HW zie ik iedere seconde een update, bij Marstek niet. Moeilijk dan om te zien wat de batterij of de ct doet. Vaak geeft de CT P1 pagina aan dat er geen data binnenkomt terwijl in de HW app alles in realtime binnenkomt. Interne netwerk issues zullen zeker een rol spelen maar mijn HW P1 en meters zitten op hetzelfde netwerk en daar zie ik die problemen niet.
Heb Marstek een email adres gevraagd waar ik al mijn bevindingen kan doorgeven want de feedbackfunctie in de app zit al vol , ik kan nog wel feedback geven maar wat ik meld is niet meer zichtbaar in de app.
Ik vind dat de leveranciers stil geworden zijn op dit forum.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

• Siert192
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-08 21:02
PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:14:
[...]

Ik vind dat de leveranciers stil geworden zijn op dit forum.
Geen wonder: ik zou als leverancier ook gillend gek weggelopen zijn met zo’n ontiegelijke verwarde kluwen aan posts :O
Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:26:
[...]

Geen wonder: ik zou als leverancier ook gillend gek weggelopen zijn met zo’n ontiegelijke verwarde kluwen aan posts :O
Ik zou me als leverancier toch wel eens achter mijn oren beginnen te krabben zeggen ze in België.

• Siert192
PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:32:
[...]

Ik zou me als leverancier toch wel eens achter mijn oren beginnen te krabben zeggen ze in België.
Precies! En dan geen 141 bladzijden posts gaan zitten doornemen maar mijn eigen plan trekken (waarschijnlijk wat Hame/Marstek nu heeft gedaan) oOo
Maxwp schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:53:
iemand die hier kan bevestigen dat de marstek of duravolt automatisch de backup functie inschakeld bij stroom uitval

https://duravolt.nl/#hoe-werkt-de
staat
Hoe werkt de Backup-functie tijdens stroomuitval?

De Backup-functie detecteert automatisch spanningsverlies in het elektriciteitsnet en schakelt zichzelf in, zonder dat u handmatig hoeft in te grijpen.

--
volgens mij moet die toch handmatig worden geschakeld?
Dat werkt, als je in de app de backup activeert staat er spanning op ook als de netspanning weg valt. Ik heb wel nog niet getest wat die doet als het net er is en je bv 1000W afneemt op de backup met hoeveel wat de batterij dan nog bijlaadt.

• Maxwp
PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Dat werkt, als je in de app de backup activeert staat er spanning op ook als de netspanning weg valt. Ik heb wel nog niet getest wat die doet als het net er is en je bv 1000W afneemt op de backup met hoeveel wat de batterij dan nog bijlaadt.
dan staat de uitgang en interne omvormer dus gewoon aan. constant.
dat is niet inschakelen bij stroomuitval dat is gewoon altijd ON. ;-) lijkt me.

wel ietrsaant om te zien wat hij doet idd als er stoom word afgenomen van de backup uitgang terwijl er wel nog stroom aanwezig is op de ingang.
betekend dit dat de ingang gewoon direct is doorverbonden met de backup uitgang of draai je met ingeschakelde backup op de interne omvorrmer of bij stroom uitval schakeld hij heel snel intern over op de omvormers zonder dat de baackup uitgang uitvalt?

• Maxwp
DKs schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:01:
Wij hebben een paar unlocked Duravolts 5,12kWh in bestelling staan en gaan zodra we ze binnen hebben wat tests uitvoeren om te kijken wat deze allemaal precies wel en niet kan.

De fysieke TB zelf ziet er in ieder geval solide en strak uit en prijstechnisch ook positief.

Hopelijk zitten de 4x500W PV feed ins er nog in :9[Afbeelding]
wat is hier nog uit gevkomen
intern pv feeds?
deze ziet er wel erg pre verkoop uit zeg
er zijn inmiddels wel wat veranderingen doorgelopen zi eik aan het ontwerp
Maxwp schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:50:
[...]

wel ietrsaant om te zien wat hij doet idd als er stoom word afgenomen van de backup uitgang terwijl er wel nog stroom aanwezig is op de ingang.
Mag je eens testen 😀

• Maxwp
heb er nog geen haha
zit nog te wachten op kortingen 8)7

• Jgroothedde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 16:05

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Maxwp schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:07:
[...]

heb er nog geen haha
zit nog te wachten op kortingen 8)7
Komt er niet. Vanuit Marstek is er de afspraak met alle leveranciers om de vaste prijs aan te houden. Onderling hebben wij dit ook besproken om het zo eerlijk voor iedereen te houden.

• Jgroothedde

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:26:
[...]

Gewoon aanwezig hoor voor vragen...

• philco
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 03-11 14:37
Ik heb een vraagje,

Ik zie dat er een RS485 poort aanwezig is op deze batterij.
Is het dan niet mogelijk om met een kwh-meter met een rs485 uitgang (dus bedraad) te koppelen aan de batterij om zo het verbruik op je net binnen te halen?
Zo zou de batterij toch ook moeten kunnen NOM werken of zie ik dat verkeerd?

Is maar een idee om al deze problemen met onstabiele wifi op te lossen.

Ook spijtig dat deze batterij geen ethernet connectie aan boord heeft om bekabeld aan het netwerk te hangen. Dit is altijd stabieler dan een wifi verbinding.
Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:42:
[...]

Precies! En dan geen 141 bladzijden posts gaan zitten doornemen maar mijn eigen plan trekken (waarschijnlijk wat Hame/Marstek nu heeft gedaan) oOo
Maar alles is relatief. Op dit forum kan je als eerste investeerder en als leverancier heel veel kennis opdoen als je technisch onderlegd bent en kan je veel van anderen op korte termijn leren, kost wel moeite als je net in dit forum stapt.Ik heb er in elk geval al veel van geleerd.Alles zou natuurlijk al lang moeten werken en als ik van Samsung een nieuw model tv had gekocht dat zo werkte als de batterij had ik hem al lang terug gebracht.
Maar batterijen, zonnepanelen boeien me wel en ik heb tijd om ervan bij te leren en te testen. Wel belangrijk natuurlijk belangrijk dat het allemaal enigzins blijft werken. Dus leveranciers laat mij maar asap een CT003 toekomen om testen .

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-11 08:47
philco schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:15:
Ik heb een vraagje,

Ik zie dat er een RS485 poort aanwezig is op deze batterij.
Is het dan niet mogelijk om met een kwh-meter met een rs485 uitgang (dus bedraad) te koppelen aan de batterij om zo het verbruik op je net binnen te halen?
Zo zou de batterij toch ook moeten kunnen NOM werken of zie ik dat verkeerd?

Is maar een idee om al deze problemen met onstabiele wifi op te lossen.

Ook spijtig dat deze batterij geen ethernet connectie aan boord heeft om bekabeld aan het netwerk te hangen. Dit is altijd stabieler dan een wifi verbinding.
Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling Topic gaat over koppeling via de RS485 poort.

Dat er geen bedrade ethernet aansluiting op zit is idd jammer, volgens mij heeft geen enkele stekkeraccu dat momenteel?

• Siert192
PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:18:
[...]

Op dit forum kan je als eerste investeerder en als leverancier heel veel kennis opdoen [knip] niet echt [knip] als potentiële koper of als hobbyist wel als je technisch onderlegd bent en kan je veel van anderen op korte termijn leren, kost wel moeite als je net in dit forum stapt [knip]
Tja … maar je moet wel tegen chaos kunnen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Siert192 op 30-01-2025 10:29 ]

• Jgroothedde

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Er is overigens een work around momenteel om toch de HW koppeling te kunnen gebruiken. Wanneer je de APP POWER ZERO naast de huidige Marstek APP installeert kun je de koppeling weer gebruiken. Je hoeft hem alleen te installeren inloggen op je Marstek account en klaar. Daarna kun je in de Marstek APP de HW meter weer gebruiken en toevoegen.
DikkieDick schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:30:
[...]

Je bedoelt zeker energysocket want daar had ik het over. Heb de batterij aangesloten op een HW-energysocket zodat ik ook kan meten hoeveel stroom er in en uit gaat en ook op kan nemen nu in het Home Assistant dashboard. Maar omdat, als de batterij niks staat te doen deze wel zo'n 10W per uur soupeert, hem via de socket uitgezet.
Dat heb ik ook gedaan maar af en toe gaat die socket in foutmode

• DikkieDick
Jgroothedde schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:30:
Er is overigens een work around momenteel om toch de HW koppeling te kunnen gebruiken. Wanneer je de APP POWER ZERO naast de huidige Marstek APP installeert kun je de koppeling weer gebruiken. Je hoeft hem alleen te installeren inloggen op je Marstek account en klaar. Daarna kun je in de Marstek APP de HW meter weer gebruiken en toevoegen.
Thanx. Net geïnstalleerd maar euh, ben op kantoor nu, dus later maar ff naar kijken.
Bijzonder: het lijkt wel de oude versie van de Marstek-app. Zie daar ook 'ineens' weer mijn oude handmatige dingen terug die na een app-update verdwenen waren. En die manier van activeren/deactiveren van handmatige dingen vond ik toch prettiger/praktischer.

En net als wat hieronder gezegd wordt zou P1 weer moeten werken: ik kan hem weer kiezen in de Marstek-app, maar zit idd niet op hetzelfde wifi-netwerk nu. :-)

[ Voor 27% gewijzigd door DikkieDick op 30-01-2025 10:55 ]

aka pluim003

Goedemorgen,

Ik lees berichten over problemen met Wifi. Daar heb ik geen last van.

Als je daar last van heb zou je eens kunnen kijken naar de opties (indien aanwezig): Snelle roaming en Beamroming. Zet die UIT test of dit de problemen verhelpt.

Succes!

Als je de optie(s) hebt dan meestal in de settings bij Wifi - geavanceerd...

Modem of wifi point. Daar waar je wifi heb ingeschakeld. \
Let op: het is niet bij elk modem/wifi point instelbaar zoals ik al schreef.

[ Voor 28% gewijzigd door SatScan op 30-01-2025 11:33 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

DikkieDick schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:36:
[...]

Thanx. Net geïnstalleerd maar euh, ben op kantoor nu, dus later maar ff naar kijken.
Dat is een goeie, heb hem geïnstalleerd maar ga hem nog niet activeren zolang de app van mij werkt. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Jgroothedde schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:30:
Ik heb weer connectie met de P1 meter... en zover werkt het... nu even afwachten.
Dank voor delen!

1ste update, de batt probeert nu NOM te houden. Dat lukt aardig (wasmachine vraagt meer dan 800w).
Heb geen info van de andere fasen. Ben benieuwd of de batt bij voldoende opwekking ook autom. gaat laden.

2de update nadat alles werkte op de waarden van de fasen na heb ik de HW P1 opnieuw gestart en toen de was connectie verloren en werkte 'truckje' met de andere app niet meer. HW heeft waarschijnlijk deze app ook in de blacklist opgenomen. Dus als het werkt niet aankomen, je verlies dan wederom de connectie.

[ Voor 67% gewijzigd door SatScan op 30-01-2025 15:20 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

SatScan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:39:
Goedemorgen,

Ik lees berichten over problemen met Wifi. Daar heb ik geen last van.

Als je daar last van heb zou je eens kunnen kijken naar de opties (indien aanwezig): Snelle roaming en Beamroming. Zet die UIT test of dit de problemen verhelpt.

Succes!
En waar zie je die opties ?

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-11 13:43
PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:55:
[...]

En waar zie je die opties ?
Veelal bij de instellingen van je controlller voor een managed Wifi netwerk.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

Jgroothedde schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:11:
[...]

Gewoon aanwezig hoor voor vragen...
Wanneer gaat iedereen die al een batterij heeft gekregen nu eindelijk een werkende CT003 via UPS of what ever geleverd krijgen ?

DELETED

[ Voor 176% gewijzigd door SatScan op 30-01-2025 11:33 ]

• Jgroothedde

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Wanneer gaat iedereen die al een batterij heeft gekregen nu eindelijk een werkende CT003 via UPS of what ever geleverd krijgen ?
Al onze klanten krijgen hem vandaag opgestuurd. Dus die kunnen hem morgen verwachten met PostNL.

Is vanmorgen ook een mail over rondgestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Jgroothedde op 30-01-2025 11:07 ]

SatScan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Als je de optie(s) hebt dan meestal in de settings bij Wifi - geavanceerd...

[Afbeelding]
Thanks maar in welke app zie je die ? Is dat een app van je telecomprovider ?

DELETED

[ Voor 98% gewijzigd door SatScan op 30-01-2025 11:31 ]

• Tha Best
  • Laatst online: 04-11 22:53
Vraagje:

Als in 2027 het salderen eraf gaat dan betaal je belasting over elke ingekochte Kwh energie of dat nou op een goedkoop tijdstip is of niet. Terug leveren/handelen tussen goedkoop tijdstip en duur tijdstip kun je dan wel vergeten want voor terug leveren krijg je de kale stroomprijs. (Dit is bij dynamische contracten) is een soort van het casino wint altijd.
Het enige wat je dan nog met je accu kunt doen is opladen met je panelen en zelf opmaken. Hele zomer vol hele winter leeg en een beetje in het voor en najaar.

Of zie ik het verkeerd met dat dynamisch handelen? Nu mag je de belastingen nog salderen maar straks niet meer.
Tha Best schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:34:
Vraagje:

Als in 2027 het salderen eraf gaat dan betaal je belasting over elke ingekochte Kwh energie of dat nou op een goedkoop tijdstip is of niet. Terug leveren/handelen tussen goedkoop tijdstip en duur tijdstip kun je dan wel vergeten want voor terug leveren krijg je de kale stroomprijs. (Dit is bij dynamische contracten) is een soort van het casino wint altijd.
Het enige wat je dan nog met je accu kunt doen is opladen met je panelen en zelf opmaken. Hele zomer vol hele winter leeg en een beetje in het voor en najaar.

Of zie ik het verkeerd met dat dynamisch handelen? Nu mag je de belastingen nog salderen maar straks niet meer.
Zoek...
dikkechaap in 'Een definitief einde aan salderen - Nederlandse regeling verdwijnt in 2027'

• GerverCom
PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Thanks maar in welke app zie je die ? Is dat een app van je telecomprovider ?
Mijn vermoeden is dat bij een standaard router van een provider je deze functie niet zal instellen/gebruiken. Deze functie is ter ondersteuning voor switchen van Access Points in een managed wifi netwerk met meerdere access point. Eenieder is vrij mij hier te corrigeren, daar leer ik ook weer van :).

• Siert192
GerverCom schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:42:
[...]

Mijn vermoeden is dat bij een standaard router van een provider je deze functie niet zal instellen/gebruiken. Deze functie is ter ondersteuning voor switchen van Access Points in een managed wifi netwerk met meerdere access point. Eenieder is vrij mij hier te corrigeren, daar leer ik ook weer van :).
Welk en wiens probleem zijn we hier nu aan het oplossen?
En wat kan je als eerste investeerder of leverancier van Marstek hier nu van leren? 7(8)7

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:12
Beetje vaag antwoord, maar mijn vraag was hoe het dan wel kan dat er mensen zijn waar het prima werkt (p1 van HW)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGICpLF88bq4gIuc3w8QpW4FA5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTJoNVeHoxJXwcwXXQTwm7iA.jpg?f=fotoalbum_large

• GerverCom
Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:45:
[...]

Welk en wiens probleem zijn we hier nu aan het oplossen?
En wat kan je als eerste investeerder of leverancier van Marstek hier nu van leren? 7(8)7
Goede vraag. Het is een sugestie van een mede tweaker waarvan ik nu de aanname doe dat zijn/haar wifi connectie problemen zijn opgelost. Indien meerdere mede tweakers dit eventueel ook proberen kunnen we de invloed aantonen en bieden we de mogelijk aan fabrikant en of leverancier iets met deze informatie te doen.

Ik zie het als suggesties en hulp gelijk aan, haal alle HomeWizard producten van het stroom alvorens je probeert te koppelen EN/OF zet je Wifi enkel op 2.4 tijdens het installatie process.

Ik lees mee, en probeer te helpen, leren van andere hun ervaringen en ben mij meer dan terdege bewust dat ik hier een early adopter ben van een product/oplossing die nog aan het begin van adoptie staat :).

• Losballos2005
  • Laatst online: 06-10 07:08
De Marstek staat hier de hele nacht te idlen, maar er draait wel constant een fannetje, 35-40mm schat ik, die ook wel een beetje fluit. is dat normaal?

Ik kan de batterij benaderen via App op wifi, echter krijg ik zn Ip-adres niet te zien (tp-link Deco) wel een mac.
Ookgeeft ie lege wifi credentials bij instellingen, terwijl die er gisteren nog wel in stonden? (ook na update naar 147)

Als ik m wil koppelen met BT, dan geeft de accu even aan dat er een verbinding is, maar 10 sec later weer niet.
Dat laatste baart me een beetje zorgen want updaten zonder BT wil niet? (heeft gewerkt ook na de update naar 147)
dus..locatie moet ook aanstaan..BT aan/uit en dan pikt ie m op. Weet iemand waarom BT überhaupt nodig is als wifi gewoon werkt?

Gisteren vanuit de doos direct een update gedaan naar v147 en dat werkte allemaal redelijk.

Iemand anders ook last van deze nukken?

[ Voor 8% gewijzigd door Losballos2005 op 30-01-2025 12:52 ]

Vraagje:

Dat zie je goed, en als je je panelen niet automatisch kan laten uitschakelen bij negatieve prijzen ga je ook nog moeten betalen om je overtollige stroom en waarschijnlijk in de toekomst ook nog belasting/netkosten voor gebruik van het net.

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:53
Jgroothedde schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:10:
[...]

Komt er niet. Vanuit Marstek is er de afspraak met alle leveranciers om de vaste prijs aan te houden. Onderling hebben wij dit ook besproken om het zo eerlijk voor iedereen te houden.
Onderling afgesproken???? Heet dat geen kartelvorming?

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 17:11

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-11 08:47
Peterhardenberg schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Gebeurt overal, maar idd geen handige uitspraak

• Peterhardenberg
Vraagje:

Na het salderen is de kans op winst in het casino hoger dan wanneer je stroom koopt/verkoopt.
Bij een volle lading van je Hame/Marstek accu laad je 5,5 kWh die je met belasting koopt.
Terug leveren doe je maar 4,5 kWh tegen kale prijs, reken uit je winst.

• Peterhardenberg
r.reus schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:05:
Beetje vaag antwoord, maar mijn vraag was hoe het dan wel kan dat er mensen zijn waar het prima werkt (p1 van HW)

[Afbeelding]
Ze zijn wel eerlijk, ;) misschien doet ie het ( misschien ook niet :( )

• S2S

S2S

Peterhardenberg schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Volgensmij niet hoor, dat heet niet onder de aangegeven verkoopprijs verkopen. Want zo benadeel je juist andere verkopers .Zo gaat dat al jaren. Tenzij aangegeven door de leverancier dan mag iedereen korting geven. Dat is nou eenmaal zo als je andermans product verkoopt. Om oneerlijke concurrentie te voorkomen .

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 30-01-2025 13:00 ]

• Peterhardenberg
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:54:
[...]

Gebeurt overal, maar idd geen handige uitspraak
Meestal lastig aan te tonen voor de ACM,

• Siert192
Peterhardenberg schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:58:
[...]

Meestal lastig aan te tonen voor de ACM,
Gelukkig worden die spijkers op laag water vaak niet gevonden :X
(meestal omdat ze er helemaal niet zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door Siert192 op 30-01-2025 13:03 ]

• Peterhardenberg
S2S schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:58:
[...]

Volgensmij niet hoor, dat heet niet onder de aangegeven verkoopprijs verkopen. Want zo benadeel je juist andere verkopers .Zo gaat dat al jaren. Tenzij aangegeven door de leverancier dan mag iedereen korting geven. Dat is nou eenmaal zo als je andermans product verkoopt. Om oneerlijke concurrentie te voorkomen .
Dit is niet toegestaan.

Prijsafspraken tussen leveranciers en afnemers

Leveranciers en afnemers mogen afspraken maken over samenwerking zolang iedereen vrij kan ondernemen en concurreren. De leverancier mag bijvoorbeeld een adviesprijs meegeven, maar mag nooit bepalen wat de verkoopprijs is. De afnemer moet zijn eigen verkoopprijs kunnen bepalen. De leverancier mag de afnemer niet beïnvloeden om de adviesprijs op te volgen. Bijvoorbeeld door te dreigen met een leveringsstop. Ook minder directe beïnvloeding zoals het telkens sturen van berichten of vaak bellen over de adviesprijs mag niet.

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10 13:38
S2S schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:58:
[...]

En dat mag dus niet als ik eerder genoemde link goed interpreteer.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Siert192
Doggieman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:05:
[...]

En dat mag dus niet als ik eerder genoemde link goed interpreteer.
Dus willen jullie de (weder)verkopers verplichten wel kortingen aan te bieden? Hahaha ... |:(
Dream on ... :z

[ Voor 3% gewijzigd door Siert192 op 30-01-2025 13:12 ]

• Doggieman
Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Gelukkig worden die spijkers op laag water vaak niet gevonden :X
(meestal omdat ze er helemaal niet zijn)
In dit geval dus heel makkelijk want het wordt gewoon glashard toegegeven hier.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• S2S

S2S

Peterhardenberg schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:03:
[...]

Dit is niet toegestaan.

Leveranciers en afnemers mogen afspraken maken over samenwerking zolang iedereen vrij kan ondernemen en concurreren. De leverancier mag bijvoorbeeld een adviesprijs meegeven, maar mag nooit bepalen wat de verkoopprijs is. De afnemer moet zijn eigen verkoopprijs kunnen bepalen. De leverancier mag de afnemer niet beïnvloeden om de adviesprijs op te volgen. Bijvoorbeeld door te dreigen met een leveringsstop. Ook minder directe beïnvloeding zoals het telkens sturen van berichten of vaak bellen over de adviesprijs mag niet.
Snap ik, zal dan wel , maar gebeurd overal. Zo niet , krijg je niets geleverd bijvoorbeeld. Wat er op papier staat en wat er echt gebeurd zijn vaak verschillende realiteiten .

Feit blijft dat er dan oneerlijke concurrentie ontstaat door deze regel. Ik kom zelf uit een familie van ondernemers, dus ken de geintjes. Vaak zit er maar erg kleine marge op spullen en als dus iedereen zeg maar het verkoopt voor 1200 euro kun je snel je bedrijf opdoeken . als je niet meegaat, verkoop je niet (ons bint zuinig)

En zo blijven alleen de grote bestaan. Die kunnen dat verlies wel trekken. Soms is het allemaal wat complexer dan regeltjes op papier of een website. En die verhogen daarna lekker weer hun prijzen en hebben dan de markt voor henzelf . En komt de consument er bescheten vanaf, maar die regeltjes zijn dan wel gevolgd 🤣

Op papier door iemand opgesteld ziet het eruit als een goed idee.

[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 30-01-2025 13:31 ]

• Aldzek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-10 23:03
Staat de p1 meter nu terug op binnenkort beschikbaar?

Heb nu net al die troep uit men kast gehaald

• S2S

S2S

Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Dus willen jullie de (weder)verkopers verplichten wel kortingen aan te bieden? Hahaha ... |:(
Dream on ... :z
Ja want ze willen het goedkoopst ;)

• Doggieman
Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Hoe kom je daar dan bij? Wie zegt dat dan? Er werdt gewoon een vraag gesteld. Niemand heeft het over verplichten.

Jij kan hoog en laag lullen, maar kartelvorming mag dus gewoon niet. Punt. Dat het wel gebeurt weet ik ook wel. Het verbaast me alleen dat het gewoon toegegeven wordt door betrokkenen.

• pixelping
  • Laatst online: 19:40
Aldzek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:13:

Ja, ze hebben hem volgensmij helemaal geblokkeerd. Liep hier mooi stabiel maar is nu helemaal offline.

• Siert192
Doggieman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]

Hoe kom je daar dan bij? Wie zegt dat dan? Er werdt gewoon een vraag gesteld. Niemand heeft het over verplichten.

Jij kan hoog en laag lullen, maar kartelvorming mag dus gewoon niet. Punt. Dat het wel gebeurt weet ik ook wel. Het verbaast me alleen dat het gewoon toegegeven wordt door betrokkenen.
Dus volgens jou is € 1.899,= + € 30,= verzendkosten (incl. BTW) in Nederland een "kartelprijsafspraak"? _O-
Losballos2005 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:12:
De Marstek staat hier de hele nacht te idlen, maar er draait wel constant een fannetje, 35-40mm schat ik, die ook wel een beetje fluit. is dat normaal?

Ik kan de batterij benaderen via App op wifi, echter krijg ik zn Ip-adres niet te zien (tp-link Deco) wel een mac.
Ookgeeft ie lege wifi credentials bij instellingen, terwijl die er gisteren nog wel in stonden? (ook na update naar 147)

Als ik m wil koppelen met BT, dan geeft de accu even aan dat er een verbinding is, maar 10 sec later weer niet.
Dat laatste baart me een beetje zorgen want updaten zonder BT wil niet? (heeft gewerkt ook na de update naar 147)
dus..locatie moet ook aanstaan..BT aan/uit en dan pikt ie m op. Weet iemand waarom BT überhaupt nodig is als wifi gewoon werkt?

Gisteren vanuit de doos direct een update gedaan naar v147 en dat werkte allemaal redelijk.

Iemand anders ook last van deze nukken?
BT is nodig om hem de eerste keer als je hem thuis installeert te koppelen aan je wifinetwerk. Ik denk dat dat niet nodig is voor updates, heb sinds installatie geen updates meer gehad.

• Aldzek
Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:24:
[...]

Dus volgens jou is € 1.899,= + € 30,= verzendkosten (incl. BTW) in Nederland een "kartelprijsafspraak"? _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vboxfBCpTCWS_Ya_890JTQ0wD4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZalbD1Vvb7nEjLklEhsUiqF4.jpg?f=fotoalbum_large

• Aldzek
pixelping schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:21:
[...]

Ja, ze hebben hem volgensmij helemaal geblokkeerd. Liep hier mooi stabiel maar is nu helemaal offline.
Echt irritant.. Dan sta je hier met een waardeloze batterij

• Losballos2005
Peterhardenberg schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:03:
[...]

Dit is niet toegestaan.

"Dealerschap" heeft hier een invloed op is me eens uitgelegd.
Je kunt dan wel concurreren op randzaken als extra garantie op eigen conto, gratis kabeltje, gratis installatie, maar niet op de nieuwprijs van het hele product zoals afgesproken met de fabrikant/distributeur als die er zijn. Je kunt en mag dat wettelijk wel doen maar dan is het snel afgelopen met het dealerschap. *;
Pin me er niet op vast, het zijn gesprekken van 15 jaar geleden. Ik ben ook geen jurist.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:48
Vraagje:

Ik ben ook benieuwd hoe dat dynamisch contract gaat uitpakken, ook dat contract drijft voor een grootdeel op de saldering.
Nu kun je 100% salderen, na 1-1-27 heb je alleen de 30% eigengebruik nog.
Per saldo duurt het dus ook 3 keer zo lang, is dat nu 5 jaar, dan wordt dat 15 jaar.

Een thuisbatterij is alleen leuk voor de netbeheerders, je kunt het eigen gebruik misschien wel verhogen tot 60%.
Je neemt dus minder af en levert derhalve ook minder terug.
Maar daardoor verdien je de zonnepanelen niet sneller terug omdat de thuisbatterij ook geld kost.

Bij een dynamisch contract zit de meerwaarde in gebruik van stroom op goedkope momenten, maar of je de batterij er dan nog mee kunt terug verdienen is maar de vraag.
De netbeheerders doen er op dit moment alles aan om die verschillen tussen goedkope en dure stroom zoveel mogelijk te beperken.

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-11 15:30

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Vraagje:

Dit hangt af van je contract. Bij een dynamisch contract waarbij men voor zowel afgenomen netstroom als teruggeleverde zonnestroom (of batterijstroom) dezelfde dynamische uurprijzen betalen én ontvangen. De energiebelasting wordt een losstaande component. Oftewel: de klant betaalt wat de stroom op dat moment waard is en ontvangt ook terug wat de stroom op dat moment waard is. De energiebelasting betaal je op jaarbasis over je netto stroomverbruik.

=> salderen op jaarbasis blijft, voor de energiebelasting per kwh. Met een accu die dus meer uit het net haalt dan je levert betaal je nooit te veel. Een overschot aan zonnepanelen gaat wel minder voordelig zijn.
Koop je gemiddeld stroom in aan 15 cent en verkoop je stroom aan 35 cent dan heb je alsnog een winst van 20 cent per kw - de verloren stroom aan omzettingsverliezen.

[ Voor 0% gewijzigd door JeffreyGorissen op 31-01-2025 07:33 . Reden: typo ]

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V153 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:48
@JeffreyGorissen Leg die laatste zin even uit, dat kan ik niet helemaal volgen.

• Jgroothedde

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Losballos2005 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:03:
[...]

"Dealerschap" heeft hier een invloed op is me eens uitgelegd.
Je kunt dan wel concurreren op randzaken als extra garantie op eigen conto, gratis kabeltje, gratis installatie, maar niet op de nieuwprijs van het hele product zoals afgesproken met de fabrikant/distributeur als die er zijn. Je kunt en mag dat wettelijk wel doen maar dan is het snel afgelopen met het dealerschap. *;
Pin me er niet op vast, het zijn gesprekken van 15 jaar geleden. Ik ben ook geen jurist.
Het is gewoon een vaste vanaf adviesprijs die je dient aan te houden wanneer je het product wil gaan verkopen vanuit de fabrikant. Niet meer en niet minder.

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Via de app de vraag gesteld waarom de Accu in AI maat 1 uur per nacht oplaad terwijl de accu dan maar 50% vol raakt, terwijl het uur tarief voor of na dat uur maar 0.06 cent scheelt.
Natuurlijk met een screenshotje van de forecast van zonneplan.

Er werd in ieder geval netjes beantwoord:
Hello. Thank you for your feedback! We will address your issue with an update soon. Please look forward to it!

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

• Siert192
superduper1969 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:18:

Hello. Thank you for your feedback! We will address your issue with an update soon. Please look forward to it!
"Hoog Sammy, kijk omhoog Sammy want daar is de blauwe lucht!" :Y

• Losballos2005
Jgroothedde schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:15:
[...]

Het is gewoon een vaste vanaf adviesprijs die je dient aan te houden wanneer je het product wil gaan verkopen vanuit de fabrikant. Niet meer en niet minder.
Dus voor minder verkopen is geen probleem als je dat zou willen.

• Jgroothedde

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Losballos2005 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Dus voor minder verkopen is geen probleem als je dat zou willen.
Dan krijg je geen nieuwe voorraad meer denk ik

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-11 17:01
Jgroothedde schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:29:
[...]

Van wie krijgen jullie ze dan geleverd? Hame? zelf of via duramotion? anders?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

• Maxwp
ik had eerder gevraagd of er voldoende koeling is ook voor de accu cellen
kreeg toen te horen dat er flinke finnen achterop zitten
maar na een demonstratie heb ik gezien dat dit puur voor de electronica is
de cellen hebben geen enkele koeling maar laden daarvan word ook dmbt temp sensors gedaan om te voorkomen dat ze te warm worden.
toch buiten hangen in de zomer zal het moeglijk wat beperken denk ik

• Losballos2005
Jgroothedde schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:29:
[...]

nee. dus dat.
Affijn. Terug naar het product in kwestie.

Hoort er 24/7 een fannetje te draaien ongeacht belasting.

• FritsLa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-10 11:13
Via de app de vraag gesteld waarom de Accu in AI maat 1 uur per nacht oplaad terwijl de accu dan maar 50% vol raakt, terwijl het uur tarief voor of na dat uur maar 0.06 cent scheelt.

Volgende actiepunt zou wat mij betreft zijn om dan ook te gaan verkopen op een moment dat de prijs hoog is. Nu gaat de accu alleen laden op het goedkoopste uur en is dan dus maximaal halfvol. Aansluitend gaat de batterij "verkopen" terwijl de prijs dan ook nog laag is. Dus beter verkopen op een duurder moment, nu haal je niet eens je laad en ontlaad verlies eruit. Desnoods meerdere inkoopmomenten per dag en verkopen als de prijs minimaal zoveel duurder is bijvoorbeeld een zelf in te stellen verschil van bijv € 0,10.

• Siert192
FritsLa schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Volgende actiepunt zou wat mij betreft zijn om dan ook te gaan verkopen op een moment dat de prijs hoog is. Nu gaat de accu alleen laden op het goedkoopste uur en is dan dus maximaal halfvol. Aansluitend gaat de batterij "verkopen" terwijl de prijs dan ook nog laag is. Dus beter verkopen op een duurder moment, nu haal je niet eens je laad en ontlaad verlies eruit. Desnoods meerdere inkoopmomenten per dag en verkopen als de prijs minimaal zoveel duurder is bijvoorbeeld een zelf in te stellen verschil van bijv € 0,10.
of bijv € 0,15 - € 0,20? :|

• S2S

S2S

FritsLa schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Meld ze dit even via de feedback in de app, dan passen ze het misschien aan. Zou een mooie verbetering zijn.

Zelfde antwoord als ik vorige week kreeg.

• Siert192
PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:03:
[...]

Zelfde antwoord als ik vorige week kreeg.
"Hoog Sammy, kijk omhoog Sammy want daar is de blauwe lucht!" :Y

• limwand
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10 08:52
Aldzek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:13:

Blijkbaar 😅 even accu uit gehad en stroom er af dus ook p1 uit. Verbind niet meer en is niet meer aanklikbaar.

• Ellroe32
DikkieDick schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:01:
[...]

Bij wie heb je de Marstek bestelt?
Stekker-batterij

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

• Siert192
Jgroothedde schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:07:
[...]

Al onze klanten krijgen hem vandaag opgestuurd. Dus die kunnen hem morgen verwachten met PostNL.

Is vanmorgen ook een mail over rondgestuurd.
Hier dus?

• Ellroe32
Ja

• Siert192

• Tha Best
  • Laatst online: 04-11 22:53
JeffreyGorissen schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Dit hangt af van je contract. Bij een dynamisch contract waarbij men voor zowel afgenomen netstroom als teruggeleverde zonnestroom (of batterijstroom) dezelfde dynamische uurprijzen betalen én ontvangen. De energiebelasting wordt een losstaande component. Oftewel: de klant betaalt wat de stroom op dat moment waard is en ontvangt ook terug wat de stroom op dat moment waard is. De energiebelasting betaal je op jaarbasis over je netto stroomverbruik.

=> salderen op jaarbasis blijft, voor de energiebelasting per kwh. Met een accu die dus meer uit het net haalt dan je levert betaal je nooit te veel. Een overschot aan zonnepanelen gaat wel minder voordelig zijn.
Koop je gemiddeld stroom in aan 15 cent en verkoop je stroom aan 35 cent dan heb je alsnog een winst van 35 cent per kw - de verloren stroom aan omzettingsverliezen.
Ik denk dat je dit niet goed ziet. Je betaald geen energiebelasting over je NETTO stroomgebruik per jaar. Je betaald energiebelasting over je totale aan jou geleverde stroom per jaar en dan natuurlijk de kosten nog die per dag gerekend worden.

Voor de door jou geleverde stroom krijg je van de belasting helemaal niets.

Als je dus gaat handelen zoals ze het hierboven over hebben verlies je met elke Kwh zo'n €0,15Ct en dan nog zo'n 30% conversieverliezen van AC naar DC en weer naar AC.

Dit maakt het hele Ai gedeelte van de accu namelijk heel anders. Ik wil dat de accu nooit stroom inkoopt van het net en alleen verkoopt als de prijs het hoogst is maar als eerste zorgt dat mij. Huis NoM draait. En dit allemaal met de op die dag beschikbare zonnestroom.

Dit vergt heel wat meer input voor de Ai om dat te kunnen.

Dit allemaal na 2027 uiteraard. Nu kunnen we gewoon nog salderen dus is een accu alleen maar een leuke gadget.

[ Voor 13% gewijzigd door Tha Best op 30-01-2025 15:35 ]

Maxwp schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:38:
ik had eerder gevraagd of er voldoende koeling is ook voor de accu cellen
kreeg toen te horen dat er flinke finnen achterop zitten
maar na een demonstratie heb ik gezien dat dit puur voor de electronica is
de cellen hebben geen enkele koeling maar laden daarvan word ook dmbt temp sensors gedaan om te voorkomen dat ze te warm worden.
toch buiten hangen in de zomer zal het moeglijk wat beperken denk ik
Vandaag na 1.5 u ontladen aan 2500 w 42 °C op de koelvinnen

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-11 17:01
Tha Best schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Ik denk dat je dit niet goed ziet. Je betaald geen energiebelasting over je NETTO stroomgebruik per jaar. Je betaald energiebelasting over je totale aan jou geleverde stroom per jaar en dan natuurlijk de kosten nog die per dag gerekend worden.

Voor de door jou geleverde stroom krijg je van de belasting helemaal niets.

Als je dus gaat handelen zoals ze het hierboven over hebben verlies je met elke Kwh zo'n €0,15Ct en dan nog zo'n 30% conversieverliezen van AC naar DC en weer naar AC.

Dit maakt het hele Ai gedeelte van de accu namelijk heel anders. Ik wil dat de accu nooit stroom inkoopt van het net en alleen verkoopt als de prijs het hoogst is maar als eerste zorgt dat mij. Huis NoM draait. En dit allemaal met de op die dag beschikbare zonnestroom.

Dit vergt heel wat meer input voor de Ai om dat te kunnen.

Dit allemaal na 2027 uiteraard. Nu kunnen we gewoon nog salderen dus is een accu alleen maar een leuke gadget.
Ik ben het grotendeels met je eens
1) NOM
2) Als blijkt op basis van ervaringsgegevens dat ik in bepaalde maanden mijn eigen opwek niet verbruik dan mag er verkocht worden indien de prijs hoger is dan (rekening houden met afschrijving per cycli e.d.)
3) in bepaalde maanden (winter, dec, jan) Mag er geladen worden indien de prijs lager is dan...., de Batterij moet dit dan wanneer ik zelf weer verbruik boven een bepaalde waarde leveren aan het huis.

Als de AI een beetje te sturen is.....

Voor de prijs waar ik de batterij heb gekocht is de afschrijving per cyclus 6ct. De laad en ontlaadverliezen zijn inderdaad beter hoog te nemen (richting 30%)

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Pagina: 1 ... 36 ... 299 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.