Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 10:16
limwand schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:31:
[...]

Leuk als je geen gasaansluiting meer hebt 😅 Maar goed als deze accu bevalt, was er al het plan meerdere te gaan kopen, juist vanwege dit soort situaties. Er komt ook een (hybride) off grid module las ik. Dat zou helemaal top zijn
Ecoflow maakt een 2kw aggregaat op LPG/Butaan gas waarmee je 20 kWh achter de hand kunt hebben met een 9kg gasfles en in tegenstelling tot benzine kun je gas lang bewaren.

https://www.ecoflow.nl/pr...nzine--lpg-aggregaat.html

Samen met een offgrid module misschien best interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris96 op 29-01-2025 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

S2S

Chris96 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:26:
[...]

https://www.volkskrant.nl...eer-koude-dagen~ba8aea0e/

Als dit werkelijkheid gaat worden dan is die 2500w backup uitgang opeens niet zo onzinnig meer. 😅
Die zag ik wel aankomen. Wil niet zeggen dat het gebeurd. Was ook mijn reden om voor de Marstek te gaan. Ik werd hier in dit topic nog door enkele uitgelachen 😂 Maar you never know ….

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

limwand schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:31:
[...]

Leuk als je geen gasaansluiting meer hebt 😅 Maar goed als deze accu bevalt, was er al het plan meerdere te gaan kopen, juist vanwege dit soort situaties. Er komt ook een (hybride) off grid module las ik. Dat zou helemaal top zijn
Ik zie wel dan andere oplossing die naar verhouding goedkoper zijn per kWh. Deze bijvoorbeeld https://sunnergie.nl/prod...box-pro-10-24kwh-battery/

is mij niet eerder opgevallen een paar maanden geleden toen ik naar de Marstek keek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FritsLa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-10 10:27
Bij mij lijkt de HW-P1-G1 V 5.19 het nu goed te doen. Ik de P1 en de batterij (terug naar fabrieksinstellingen) losgekoppeld van mijn normale WiFi (Deco X50 mesh) en gekoppeld aan de Wifi van mijn Ziggo modem 2.4 ghz. Sindsdien geen verbroken verbinding meer gezien in de app van zowel de P1 als de Batterij.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9eF6TPn18DvnEGvgAusMhBdHYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GD9PJ6OjMfJDM4OiSOhHb2ad.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door FritsLa op 29-01-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:32
Chris96 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:39:
[...]

Ecoflow maakt een 2kw aggregaat op LPG/Butaan gas waarmee je 20 kWh achter de hand kunt hebben met een 9kg gasfles en in tegenstelling tot benzine kun je gas lang bewaren.

https://www.ecoflow.nl/pr...nzine--lpg-aggregaat.html

Samen met een offgrid module misschien best interessant.
20 kWh op koude dagen is dat niet genoeg voor de warmtepomp, die dan regelmatig moet ontdooien en daar is de 2 kW dan ook weer niet genoeg voor.
Om dat 2 dagen vol te houden heb je toch wel 10 marstel's accu's nodig.
Ik ga een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Peterhardenberg schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:01:
[...]

20 kWh op koude dagen is dat niet genoeg voor de warmtepomp, die dan regelmatig moet ontdooien en daar is de 2 kW dan ook weer niet genoeg voor.
Om dat 2 dagen vol te houden heb je toch wel 10 marstel's accu's nodig.
Ik ga een andere oplossing zoeken.
Het is eerder een paar uur hier in Nederland. Je kunt dan ook even een elektrische kachel neerzetten en wat verlengsnoer uit de Marstek laten komen en kacheltje / vriezer / koelkast / cv van stroom voorzien . Is maar wat je wilt en kunt investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

FritsLa schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:00:
Bij mij lijkt de HW-P1-G1 V 5.19 het nu goed te doen. Ik de P1 en de batterij (terug naar fabrieksinstellingen) losgekoppeld van mijn normale WiFi (Deco X50 mesh) en gekoppeld aan de Wifi van mijn Ziggo modem 2.4 ghz. Sindsdien geen verbroken verbinding meer gezien in de app van zowel de P1 als de Batterij.[Afbeelding]
Ik vermoede al dat er wel meer zijn met netwerk/poort problemen waardoor het niet werkte. Eerst zelf uitzoeken! Goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiSpA
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 19:45
PNARI schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:02:
[...]

Ook al eens helemaal uitgelogd ?
Zojuist gedaan, enkel de discharge van de batterij geeft hij weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiSpA
FritsLa schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:00:
Bij mij lijkt de HW-P1-G1 V 5.19 het nu goed te doen. Ik de P1 en de batterij (terug naar fabrieksinstellingen) losgekoppeld van mijn normale WiFi (Deco X50 mesh) en gekoppeld aan de Wifi van mijn Ziggo modem 2.4 ghz. Sindsdien geen verbroken verbinding meer gezien in de app van zowel de P1 als de Batterij.[Afbeelding]
Welk probleem had je hiervoor als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondacb50
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:10
S2S schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:58:
[...]

Ik zie wel dan andere oplossing die naar verhouding goedkoper zijn per kWh. Deze bijvoorbeeld https://sunnergie.nl/prod...box-pro-10-24kwh-battery/

is mij niet eerder opgevallen een paar maanden geleden toen ik naar de Marstek keek.
Volgens mij zit hier nog geen omvormer en batterij management systeem bij. Ik denk dat de kosten nog wel oplopen voor een compleet systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritsLa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-10 10:27
MiSpA schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:21:
[...]

Welk probleem had je hiervoor als ik vragen mag?
Hij deed het eerst ook wel maar heel regelmatig zag je in de app dat de batterij en/of p1 offline waren. Nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

FritsLa schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:35:
[...]

Hij deed het eerst ook wel maar heel regelmatig zag je in de app dat de batterij en/of p1 offline waren. Nu niet meer.
Duid vaak op netwerk / poort problemen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

hondacb50 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:35:
[...]

Volgens mij zit hier nog geen omvormer en batterij management systeem bij. Ik denk dat de kosten nog wel oplopen voor een compleet systeem.
Kan deze niet ook op de zonnepanelen omvormer worden aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:31
S2S schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:58:
[...]

Dit is alleen de accu.
Je moet de rest er nog bij kopen en word het minder plug and play
Diy is sowieso meer uit te breiden en niet veel duurder als je beetje rondshopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Maxwp schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Dit is alleen de accu.
Je moet de rest er nog bij kopen en word het minder plug and play
Diy is sowieso meer uit te breiden en niet veel duurder als je beetje rondshopt
Ja dat is natuurlijk ook zo. En met 2/3 Marstek en 1, 3 fase kom je natuurlijk ook een heel eind. Het is maar wat je wilt investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiSpA schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:19:
[...]

Zojuist gedaan, enkel de discharge van de batterij geeft hij weer...
heb je hem in manual staan ? dan geeft hij alleen de discharge aan

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:20
Goed nieuws iedereen, na meerdere dagen lezen ben ik eindelijk tot het einde geraakt!

Mijn Venus wordt normaal in de eerste week van februari geleverd, als ik diagonaal lees wachten ze op de P1 meter om uit te leveren. Geeft niet, ze hebben een cashback voor elke niet geleverde dag.

Een vraagje voor alle mensen die 's nachts opladen, hebben jullie dan allemaal een dynamisch energie contract? In België lijkt dit zeer uitzonderlijk en de voorbeelden die ik vind zijn wel zeer moeilijk om voordeel uit te halen. Misschien in Nederland al beter voorhanden?

Ook een BTW regeling voor "handel" en solderingsregelingen zijn hier vreemd. Digitale meter opgedrongen met belofte van 7 jaar volgens "terugdraaiende teller" systeem maar snel de staart ingetrokken en toch met een verlaagd injectie tarief. Maat geen probleem voor mij, de compensatie heeft mijn zelf geplaatste zonnepanelen installatie voor 60% terugbetaald.

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-08 09:37
commentaar op moderatie via DM

[ Voor 96% gewijzigd door Proton_ op 29-01-2025 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Best
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-10 15:43
Ik heb de accu en HW juist van mijn ziggo 2.4 ghz gekoppeld omdat het een erg onstabiele verbinding was. De accu zelf wel strak online maar de P1 meter alleen zelden online.
Netwerkje gemaakt met GL.inet routertje en nu is de P1 meter ook strak online.
Accu reageert er natuurlijk niet op omdat de fasen op 0 blijven hangen. Maar dat hebben de meeste gevallen hier geloof ik.

Ik vraag me toch af of het iets met een betaald abbo op HW te maken kan hebben.

Zijn er mensen die hun Marstek strak hebben draaien op de P1 meter van HW terwijl ze geen betaald abbo hebben bij HW??

Hoor het graag want dat abbo van €1,- per maand kan er ook nog wel bij.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Tha Best schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:07:
Ik heb de accu en HW juist van mijn ziggo 2.4 ghz gekoppeld omdat het een erg onstabiele verbinding was. De accu zelf wel strak online maar de P1 meter alleen zelden online.
Accu reageert er natuurlijk niet op omdat de fasen op 0 blijven hangen. Maar dat hebben de meeste gevallen hier geloof ik.

Zijn er mensen die hun Marstek strak hebben draaien op de P1 meter van HW terwijl ze geen betaald abbo hebben bij HW??

Grtz
Denk eerder dat er poorten niet openstaan in je netwerk onderling .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mazzeltof...

Vandaag stond de vervoeder met de Batt op de stoep. Was even flink sjouwen maar na het installeren van de voetjes kon het avontuur beginnen...

Nou avontuur... het ging vanzelf! Het koppelen met de HW P1 lukte gelijk alleen bleef hangen op configureren. Even een uurtje gewacht en toen werkte wel! In de tussentijd de batt op laden gezet (was al 84% vol) en die staat nu op auto zelfconsumptiemodel.

Nu even 24 uur de tijd geven zodat de batt zichzelf kan inregelen.

Heb nog geen informatie van de verschillende fasen die staan op nul. De fase waar de batt op aangesloten is staat op leveren 10 a 11w

Al met al was ik in een uurtje klaar.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:00
Tha Best schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:07:

Grtz
Ik heb Energy+ (betaalde abbo HW) en dezelfde setup, alle fases blijven bij mij ook op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

d3x

Nu7s schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:05:
Goed nieuws iedereen, na meerdere dagen lezen ben ik eindelijk tot het einde geraakt!

Mijn Venus wordt normaal in de eerste week van februari geleverd, als ik diagonaal lees wachten ze op de P1 meter om uit te leveren. Geeft niet, ze hebben een cashback voor elke niet geleverde dag.

Een vraagje voor alle mensen die 's nachts opladen, hebben jullie dan allemaal een dynamisch energie contract? In België lijkt dit zeer uitzonderlijk en de voorbeelden die ik vind zijn wel zeer moeilijk om voordeel uit te halen. Misschien in Nederland al beter voorhanden?

Ook een BTW regeling voor "handel" en solderingsregelingen zijn hier vreemd. Digitale meter opgedrongen met belofte van 7 jaar volgens "terugdraaiende teller" systeem maar snel de staart ingetrokken en toch met een verlaagd injectie tarief. Maat geen probleem voor mij, de compensatie heeft mijn zelf geplaatste zonnepanelen installatie voor 60% terugbetaald.
officieel is dit type batterij dan ook nog niet gesupporteerd in BE. Er zijn verschillende aanbieders van dynamisch contract te vinden, ze staan wel niet op mijnenergie.be, daarom misschien dat je niet direct een aanbod kan vinden. Ik had nergens op de site gevonden dat ze de P1 erbij leveren. Gewoon de batterij en een leuke som extra om dit gewicht nu al in BE af te leveren.

de verwachtingen van een batterij die je wil hebben hangen sterk af van je eigen verbruik, verwachtingen en PV installatie etc... is voor iedereen anders. Ik was als BE zijnde nog even aan het kijken "kat uit de boom" om kortelings ook dit te plaatsen. Ik vrees alleen dat ze in BE er weer een kadule regularisatie aan gaan hangen met FLuvius, net als de stekker panelen.

[ Voor 4% gewijzigd door d3x op 29-01-2025 12:54 ]

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-10 23:22
Goedemiddag.

Vraagje over installatie in de groepenkast.

De 4 groepen worden door de woningbouw vervangen door 8 verdeeld in 2 groepen van 4. ( MET aardlekschakelaar)
Op een van de vrije groepen kan dan de thuisbatterij worden aangesloten op zijn eigen zekering/ automaat .
Maar de installateur die ik sprak, noemde ook nog de mogelijkheid om hem helemaal op zijn eigen aardlek automaat te zetten. Dus buiten die 4 groepen. Met als verklaring dat als er iets met de accu zou gebeuren dat alleen die aardlekschakelaar uit springen en niet de helft van mijn andere groepen stroomloos zou zetten. Heeft dat enige nut? Is dat aan te raden? Of is het eigenlijk overbodig en kan er gewoon op een vrije groep?. Een van de acht?

EN als ik de batterij aan wilsluiten op de groepenkast is de bijgeleverde kabel van 2,5 m natuurlijk te kort. Zijn er langere kabels te koop of bestellen met de juiste connector die langer zijn? Dat zal ongetwijfeld, maar ik weet even niet waar ik naar moet zoeken, want die connector zal ongetwijfeld zijn eigen naam of aanduiding hebben.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-10 18:35
Koniade schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:00:
Goedemiddag.

De 4 groepen worden door de woningbouw vervangen door 8 verdeeld in 2 groepen van 4. ( MET aardlekschakelaar)
Op een van de vrije groepen kan dan de thuisbatterij worden aangesloten op zijn eigen zekering/ automaat .
Maar de installateur die ik sprak, noemde ook nog de mogelijkheid om hem helemaal op zijn eigen aardlek automaat te zetten. Dus buiten die 4 groepen. Met als verklaring dat als er iets met de accu zou gebeuren dat alleen die aardlekschakelaar uit springen en niet de helft van mijn andere groepen stroomloos zou zetten. Heeft dat enige nut? Is dat aan te raden? Of is het eigenlijk overbodig en kan er gewoon op een vrije groep?. Een van de acht?

EN als ik de batterij aan wilsluiten op de groepenkast is de bijgeleverde kabel van 2,5 m natuurlijk te kort. Zijn er langere kabels te koop of bestellen met de juiste connector die langer zijn? Dat zal ongetwijfeld, maar ik weet even niet waar ik naar moet zoeken, want die connector zal ongetwijfeld zijn eigen naam of aanduiding hebben.

Alvast bedankt
Als de installateur dat meteen kan doen is dat wel handig. Niet perse een must want als er echt iets is met de Accu waardoor die de aardlek eruit gooit dan is de stekker er zo uit getrokken natuurlijk. Maar zoals ik als schreef. Als ze toch bezig zijn zou ik hem lekker apart laten zetten met Aardlek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koniade schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:00:
Goedemiddag.

Alvast bedankt
Ik heb alle omvormers op een eigen aardlekautomaat.
Dat is een zekering en aardlek in één.
Voor de accu heb ik dat dus ook gedaan.
Dus in geval er iets met een pv omvormer of bijv. De accu's aan de hand is zal alleen die groep afschakelen.

Ook erg handig, een eigen aardlekautomaat voor je buitenverlichting.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiSpA
De reactie van Marstek op mijn HW P1 meter en het niet doorgeven van de waardes naar mijn Marstek het volgende antwoord.
HomeWizard upgraded the protocol of P1, resulting in the data can not be communicated. So it can\'t be matched for the time being. We will provide CT003 as a replacement later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:20
d3x schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:53:
[...]
Ik had nergens op de site gevonden dat ze de P1 erbij leveren.
Ik quote de mail die ik ontvangen heb: "We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je batterij incl P1-meter zo snel mogelijk bij je in handen is."

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 21:25
Bericht van Hame Support

HomeWizard upgraded the protocol of P1, resulting in the data can not be communicated. So it can\'t be matched for the time being. We will provide CT003 as a replacement later.

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
Nu7s schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:47:
[...]

Ik quote de mail die ik ontvangen heb: "We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je batterij incl P1-meter zo snel mogelijk bij je in handen is."
Staat bij mij ook gewoon op de fact uur. INCL P1 meter.
Zoals ook vermeld op de site. Was ook al vermeld dat deze later zou komen.
Ik zie 't probleem niet zo. ( Al had ik hem natuurlijk ook liever nu al ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:20
Marcel Davids schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:00:
De afgelopen dagen weer een volledige vol naar leeg (tot stoppen door BMS) en weer volledig naar 100% vol laadtest van mijn Marstek 5.12 kWh batterij gedaan. Nu met 200 watt. De waarden zijn gemeten met een HW kWh meter. Die is qua waarden gegarandeerd. En ja op een aparte groep. Hierbij mijn resultaten:

Ontladen
Marstek in de app ingesteld 200 watt ontladen manual
HW kWh meter: 192 watt werkelijk
kWh totaal HW: 3,69 kWh werkelijk tot stoppen door BMS

Laden
Marstek in de app ingesteld op 200 watt laden manual
HW kWh meter: 218 watt werkelijk
KWh totaal HW: 6,69 kWh tot volledig vol

Resultaat verlies = 3,69/6,25= 0,59 Dwz 41% verlies.

Batterij staat tijdelijk in de huiskamer. Temperatuur : 20.5 graden

Bij laag vermogen presteert de batterij dus niet erg goed.
Ja ik had ook al zoiets getest boven de 200W gaat het beter: https://gathering.tweaker...message/81292256#81292256

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldzek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 14:29
stil schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:55:
Bericht van Hame Support

Waarom werkt het dan hier gewoon wel?
Hame zei me ook dat de p1 niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:00
Bericht van Hame Support

Vreemd, mensen met zelfde P1 versie (firmware en hardware) werkt het ene keer wel anere keer niet.
Raar verhaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Siert192
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-08 21:02
MiSpA schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:46:
De reactie van Marstek op mijn HW P1 meter en het niet doorgeven van de waardes naar mijn Marstek het volgende antwoord.

[...]
Wat ze NIET hebben gezegd, maar wat ze zomaar hadden kunnen zeggen als aanvulling:
"And since we were not informed of this by HomeWizard, we could not make any adjustments: after all, we cannot react to what we do not know. That is why we are now focusing on our own CT003."

Iedereen kan dus stoppen met P1 meters van niet-Marstek afkomst: de werking daarvan is immers niet te garanderen. Maar als je dit gepruts lollig vindt, ga natuurlijk gerust gewoon je gang. _O-
Maar of je dat hier op dit forum dan nog steeds moet plaatsen? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Siert192 op 29-01-2025 14:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bvs
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-09 12:16

bvs

Siert192 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Wat ze NIET hebben gezegd, maar wat ze zomaar hadden kunnen zeggen als aanvulling:
"And since we were not informed of this by HomeWizard, we could not make any adjustments: after all, we cannot react to what we do not know. That is why we are now focusing on our own CT003."

Iedereen kan dus stoppen met P1 meters van niet-Marstek afkomst: de werking daarvan is immers niet te garanderen. Maar als je dit gepruts lollig vindt, ga natuurlijk gerust gewoon je gang. _O-
Ik stel voor om een nieuwe topic aan te maken zo gauw iedereen de CT003 heeft.
(en deze gewoon te archiveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Davids
  • Laatst online: 21-09 17:17
Dit had ik nog niet gezien. Maar heel mooi dat je dit al hebt gedaan. Hoef ik geen verdere tests te doen. Mooi overzicht!

3 x Marstek Venus E. Firmware 1.49. 1 op fase 1, 1 op fase 2 en 1 op alle drie de fases. CT003 P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroothedde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 16:05

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Koniade schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:55:
[...]

Staat bij mij ook gewoon op de fact uur. INCL P1 meter.
Zoals ook vermeld op de site. Was ook al vermeld dat deze later zou komen.
Ik zie 't probleem niet zo. ( Al had ik hem natuurlijk ook liever nu al ;))
Dat is geen mail van ons in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bericht van Hame Support

Dit is onzin, ze hebben nu alleen een splitsing gemaakt van APIv1 en APIv2 en lopen parallel. En dit is ook alleen beschikbaar voor mensen met een HW batterij.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
Jgroothedde schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Dat is geen mail van ons in iedergeval.
er zijn ook andere leveranciers. Marstek bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroothedde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 16:05

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Koniade schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:02:
[...]

er zijn ook andere leveranciers. Marstek bijvoorbeeld.
Ja dat klopt. Daar kan ik geen oordeel over geven over wat die beloven. Wij zijn er altijd open en eerlijk over geweest iniedgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij doet het vandaag niet eens heel onaardig.
De HW meter had dacht ik een update die naast de oude loopt, dus wat voor de update beschikbaar was zou er nog steeds moeten zijn.
En was dacht ik ook alleen voor de HW accu gebruikers.

Nog even geduld met wachten op de marstek p1 dan zien of die het stukje wat nu hier en daar gemist wordt wel mee pakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnCjXm9AbwIO1suv-lXbJ8VJiZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xp7BwVw9M4p7xRin0d8EdeWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgM91raemXsPjIUZMyqCKQnMs1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eye2XECvYCiaYNNRnKCeRc1O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNYMr0AytaOyN0zrlkEWCyqxAbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5FpCnv0wMlR5PuVzp6NlCjh.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-59
  • Laatst online: 07:24
App is opnieuw aangepast.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uF2Zhwyz7C64goICxLR2TRmGYJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfpCFKWJCgoTIv2DaKSIsDJi.jpg?f=fotoalbum_large
P1 kan niet meer geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter-59 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:15:
App is opnieuw aangepast.[Afbeelding]
Zie ik nou dat de P1 van HW nu niet meer mogelijk is? Dit terwijl sommige deze wel in gebruik hebben. Dus snel een emulator installeren met een oudere android app versie.

[ Voor 6% gewijzigd door gielz op 29-01-2025 15:18 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-59
  • Laatst online: 07:24
gielz schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Zie ik nou dat de P1 van HW nu niet meer mogelijk is? Dit terwijl sommige deze wel in gebruik hebben. Dus snel een emulator installeren met een oudere android app versie.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 10:28
gielz schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:17:
[...]

App is niet geüpdatet. Ze hebben dit serverside aangepast. Ze zullen iets teveel klachten binnen gekregen hebben over de connectie met de HW P1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2S

S2S

Peter-59 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:15:
App is opnieuw aangepast.[Afbeelding]
Er waren ook een paar slimmeriken die HW hebben gevraagd of Marstek officieel partner was 🤣 nooit slapende honden wakker maken is mij geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
En als twee honden vechten om één been ... })

[ Voor 4% gewijzigd door Siert192 op 29-01-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

The show must go on! Dat. Dan wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siert192
S2S schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:09:
The show must go on! Dat. Dan wel ;)
Precies! Maar niet door als kip zonder kop overal achteraan te rennen (mijn advies) |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
S2S schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Er waren ook een paar slimmeriken die HW hebben gevraagd of Marstek officieel partner was 🤣 nooit slapende honden wakker maken is mij geleerd.
Anders waren ze er natuurlijk nooit achter gekomen.

Ze lezen hier gewoon mee hoor slimmerik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiSpA schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:46:

[...]
Ik heb die mail vandaag ook ontvangen, wanneer ze die P1 CT 003 gaan leveren...geen idee.

Ondertussen kan je de HW P1 niet meer selecteren...

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ronald.42 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:00:
[...]

Anders waren ze er natuurlijk nooit achter gekomen.

Ze lezen hier gewoon mee hoor slimmerik.
Dan nog, hoef je ze niet wijzer te maken. Maar ik zit er niet mee, ik wacht gewoon geduldig op de P1 van Marstek. Beetje geduld is goed voor de mens. Manueel draaien is ook een leuke bezigheid .

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 29-01-2025 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Siert192 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:17:
[...]

100% akkoord , beter de beide partijen (HW en Marstek) gescheiden houden

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

DSSW schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:06:
[...]

100% akkoord , beter de beide partijen (HW en Marstek) gescheiden houden
Eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee hoe de batterij als omschrijving in je wifi netwerk staat ?
Ik heb een energy socket van HW tussen de batterij gezet om wat meer details te kunnen zien maar die gaat af en toe in storing . De batterij voor zover ik kan zien gaat niet laden of ontladen meer dan 2500W . Hebben anderen ook die ervaring ?

[ Voor 61% gewijzigd door PNARI op 29-01-2025 17:17 ]

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luso
  • Laatst online: 19-03 09:59
S2S schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:04:
[...]

Dan nog, hoef je ze niet wijzer te maken. Maar ik zit er niet mee, ik wacht gewoon geduldig op de P1 van Marstek. Beetje geduld is goed voor de mens. Manueel draaien is ook een leuke bezigheid .
Met de laatste app versie is dat lastiger geworden. Ik gebruik hiervoor de Power Zero app, schakelt makkelijker in Manual. User/pass is hetzelfde als jouw Marstek. Hopelijk zetten ze de vorige Manual mode lay-out terug in de Marstek app, heb ik aangevraagd. Dan kan je ook per taak aan/uit schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Bericht van Hame Support

Je hebt de hame merk accu gekocht, ? Ik Jan alleen de duravolt en marstek vinden. Waar heb je de hame kunnen kopen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Luso schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:36:
[...]

Met de laatste app versie is dat lastiger geworden. Ik gebruik hiervoor de Power Zero app, schakelt makkelijker in Manual. User/pass is hetzelfde als jouw Marstek. Hopelijk zetten ze de vorige Manual mode lay-out terug in de Marstek app, heb ik aangevraagd. Dan kan je ook per taak aan/uit schakelen.
Dat heb ik ook bij ze aangeven. Toggles terug zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luso
  • Laatst online: 19-03 09:59
S2S schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:37:
[...]

Dat heb ik ook bij ze aangeven. Toggles terug zetten.
Hoe meer hoe beter, het is echt bagger geworden de nieuwe Manual mode en kan je niet vanuit de Home screen benaderen, moet je altijd via de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al zei, ik zou een opnemer van een concullega niet opnemen in mijn besturing tenzij ik er een goede overkomst mee had en het wordt hoog tijd dat iedereen een werkende CT003 krijgt.
Op dit moment ben ik niet ontevreden van de werking van P1 van HW met de marstek batterij in AImode. Binnenkort stress test, volle batterij, dan een keramiekoven die in 6 u naar 1050 graden moet en heel vaak in en uitschakelt met 4kVA en stroom van de panelen. Moet wel eerst hardwarematig nog wat installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PNARI schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:58:
Zoals ik al zei, ik zou een opnemer van een concullega niet opnemen in mijn besturing tenzij ik er een goede overkomst mee had en het wordt hoog tijd dat iedereen een werkende CT003 krijgt.
Op dit moment ben ik niet ontevreden van de werking van P1 van HW met de marstek batterij in AImode. Binnenkort stress test, volle batterij, dan een keramiekoven die in 6 u naar 1050 graden moet en heel vaak in en uitschakelt met 4kVA en stroom van de panelen. Moet wel eerst hardwarematig nog wat installeren.
Niet zonder enige vorm van overleg in ieder geval.

Nu moet je straks met een actieve p1 splitter aan de gang.
Ik had het niet erg gevonden als dat gewoon met één p1 kon en of die dan van Homewizard, marstek of de Hema is boeit me echt niet.

Die data uit je HW p1 mag je ook gewoon gebruiken voor andere zaken.
Het is uiteindelijk je eigen apparaat.
Je kunt hem bijv ook prima uitlezen op een laptop met een stukje software van iemand anders.
Krijg je ook mooie grafiekjes van spanning, stroom en vermogen per fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze bij Marstek de twee verschillende versie HW api's op hun server niet kunnen verwerken en dat
het daar problemen geeft.

Vanmorgen werkte het prima. Daarna eens de HW P1 eruit gehaald om te kijken of er snel een reconnect was.
Duurde vijf min voordat de app aangaf dat de HW P1 niet meer aanwezig was en daarna HW P1 re-plugin geen data beschikbaar melding... Kan de HW P1 ook niet verwijderen in app voor frisse herinstallatie of weet iemand hoe dat moet?

Het blijft een leuke hobby... toch...

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SatScan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:33:
Ik denk dat ze bij Marstek de twee verschillende versie HW api's op hun server niet kunnen verwerken en dat

Vanmorgen werkte het prima. Daarna eens de HW P1 eruit gehaald om te kijken of er snel een reconnect was.
Duurde vijf min voordat de app aangaf dat de HW P1 niet meer aanwezig was en daarna HW P1 re-plugin geen data beschikbaar melding... Kan de HW P1 ook niet verwijderen in app voor frisse herinstallatie of weet iemand hoe dat moet?

Hij is hier nog steeds online.

Volgens mij kun je hem door een aanpassing in de app of op hun server niet meer toevoegen.
Dus als je hem verwijderd is ie echt weg.

Ik laat hem maar mooi zo, op enkele momenten werkt het wel aardig.
Ik kan wel gewoon switchen tussen manueel, AI en automatisch dan vind hij hem wel weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCP0-UmUSj2_uUlEJ_Ksv_z6pHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnS6rwYqitf3jYQyNL3Ebz4c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:38:
[...]

Hij is hier nog steeds online.

Volgens mij kun je hem door een aanpassing in de app of op hun server niet meer toevoegen.
Dus als je hem verwijderd is ie echt weg.

Ik laat hem maar mooi zo, op enkele momenten werkt het wel aardig.
Ik kan wel gewoon switchen tussen manueel, AI en automatisch dan vind hij hem wel weer.

[Afbeelding]
Ja slim niet meer aankomen!

Ik had toch geen info van de fasen dus kon er niet veel mee...

[ Voor 4% gewijzigd door SatScan op 29-01-2025 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:19:
[...]
ik wil graag nul op de meter en zo'n afvangen om later te gebruiken. Als hij max 1uur laad en dan x uur moet afkoelen is dat vrij zinloos. Hoop dat dit niet her geval is maar mss us 5.12kw ook wat weinig als je er 2500watt continu inpompt
Heb uur geladen aan 2500 watt, koelvinnen nauwelijks warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We amuseren ons rot :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand ervaring met het aansturen van 2 batterijen 5.12KWH en koppeling Marstek P1 CT 003?

Hoe worden de batterijen aangestuurd? In Parallel?

Heb je nog andere apparatuur nodig?

Iemand ervaring hoe NOM dan aangestuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:52:
[...]

Heb uur geladen aan 2500 watt, koelvinnen nauwelijks warm
Ik heb hem al eens in goed 2 uur van leeg naar vol geladen.
Dan is ie leuk warm maar niet heet, het laatste stukje deed hij dan op lager vermogen.

Geladen van 10:00 tot 12:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMlis3F8PSAecu9kiOhHdJExUo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUiDNCxArzxVWE1uDSsIyzcV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Ronald.42 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:06:
[...]
Ben het voor een stuk met je eens maar ik begrijp HW ook, een aantal jaren geleden hebben ze iets opgezet wat toch wel een beetje open source was qua opnemer ( ben geen specialist hierin ) Hun P1 en andere meters en app werken volgens mij prima. Ik gebruik ze al een aantal jaren .Ze zien een markt in thuisbatterijen die er volgens mij ook is als je aan een minimumprijs kan aanbieden. Dan start je de ontwikkeling en commercialisatie van een plug and play thuisbatterij ( onafhankelijk van omvormers )op en bijna aan de finish komt er één Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjT1BtbG0Hulee4I3rNeT0r1yoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9RDGT1JCJcf8Hlk6BTLrj7V.jpg?f=fotoalbum_largedie goedkoper een batterij kan aanbieden en om die operationeel te krijgen ( alhoewel blijkbaar niet voor toch velen op dit forum) gebruikt die je opnemer. Ik zou het ook wel weten als er geen overleg was geweest.
Hieronder een plaatje van hoe mijn installatie vandaag heeft gedraaid met manual en AI mode en P1 van HW . Ben niet ontevreden maar kan beter.Gisteravond leeg gestart. Vannacht in AImode 2.5 kWh bijgeladen aan minimum tarief. Dan tussentijds rond 7.30 manual bijgeladen tot vol en dan terug in AI mode en wat gespeeld met belastingen. Tussen 13u en 15 u mag de electrische boiler aan 2.3 kW opwarmen en ondertussen is er met wisselende bewolking wisselende zonnepaneelopbrengst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud871
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10 08:46
Het lijkt mij handig als ze juist de CT001, dus met de CT klemmen goed werkend maken.
Dan kan de accu sneller reageren dan elke 10 seconden van je slimme meter af moeten wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud871 op 29-01-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:03:
[quote]Ronald.42 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:06:
[...]
Ben het voor een stuk met je eens maar ik begrijp HW ook, een aantal jaren geleden hebben ze iets opgezet wat toch wel een beetje open source was qua opnemer ( ben geen specialist hierin ) Hun P1 en andere meters en app werken volgens mij prima. Ik gebruik ze al een aantal jaren .Ze zien een markt in thuisbatterijen die er volgens mij ook is als je aan een minimumprijs kan aanbieden. Dan start je de ontwikkeling en commercialisatie van een plug and play thuisbatterij ( onafhankelijk van omvormers )op en bijna aan de finish komt er één [Afbeelding]die goedkoper een batterij kan aanbieden en om die operationeel te krijgen ( alhoewel blijkbaar niet voor toch velen op dit forum) gebruikt die je opnemer. Ik zou het ook wel weten als er geen overleg was geweest.
Hieronder een plaatje van hoe mijn installatie vandaag heeft gedraaid met manual en AI mode en P1 van HW . Ben niet ontevreden maar kan beter.Gisteravond leeg gestart. Vannacht in AImode 2.5 kWh bijgeladen aan minimum tarief. Dan tussentijds rond 7.30 manual bijgeladen tot vol en dan terug in AI mode en wat gespeeld met belastingen. Tussen 13u en 15 u mag de electrische boiler aan 2.3 kW opwarmen en ondertussen is er met wisselende bewolking wisselende zonnepaneelopbrengst.
Zeker uit de positie van Homewizard snap ik het ook zeker.

Ik had er ook één op pre-order staan.
Die heb ik uiteindelijk gecanceld nadat de marstek in zicht kwam.
Meer Kwh's.
Hoger vermogen laden/ontladen.
Dat extra backup stopcontact is wel geinig.
En de prijs per kwh is gunstiger.

Verder hangt het huis hier ook vol met Homewizard spul en daar ben ik zeer tevreden over.
Heb net maar een actieve p1 splitter bij ze besteld.
De rest van hun spullen zijn ook prima.

Alleen jammer dat we nu weer een extra kastje nodig hebben naast de Homewizard p1.
Net nu we besloten hebben om de laders voor mobieltjes te standaardiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruud871 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:08:
Het lijkt mij handig als ze juist de CT001, dus met de CT klemmen goed werkend maken.
Dan kan de accu sneller reageren dan elke 10 seconden van je slimme meter af moeten wachten.
Dat hangt van de meter af toch?
Met een smr5 zat je goed dacht ik.
Elke seconde data.

Een werkende ct001 vind ik ook prima die heb ik nog ongebruikt hangen namelijk.
Van het weekend maar weer eens verwijderen dan kan de kap ook weer netjes op de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruud871 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:08:
Die CT001 had meteen goed moeten werken, ook als is het niet helemaal plug and play want je moet wel je elektriciteitskast daarvoor openen en een stopcontact bij je electriciteitskast installeren .Als je aan 2500 W wil ontladen ook nog een aparte groep installeren. Dat begrijp ik nog altijd niet van Marstek dat die CT001 niet werkt. Dat is toch echt geen rocket science. Nu loopt alle communicatie wel via modems, routers , acces points ,powerlines en servers waarvan die eersten vaak bij iedereen anders zijn wat het allemaal ook niet eenvoudiger maakt. En de nieuwe CT003 is voor een ouderwetse analoge meterbof digitale meter om de 10 seconde data ook nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Die CT001 had meteen goed moeten werken, ook als is het niet helemaal plug and play want je moet wel je elektriciteitskast daarvoor openen en een stopcontact bij je electriciteitskast installeren .Als je aan 2500 W wil ontladen ook nog een aparte groep installeren. Dat begrijp ik nog altijd niet van Marstek dat die CT001 niet werkt. Dat is toch echt geen rocket science. Nu loopt alle communicatie wel via modems, routers , acces points ,powerlines en servers waarvan die eersten vaak bij iedereen anders zijn wat het allemaal ook niet eenvoudiger maakt. En de nieuwe CT003 is voor een ouderwetse analoge meterbof digitale meter om de 10 seconde data ook nog geen oplossing.
Liever koekjes bakken we niet.

Ik had het prima gevonden om een dinrail 3 fasen meter tussen de hoofdschakelaar en de rest van de meterkast te zetten welke bedraad de informatie aan de accu geeft.
Niks geen wifi of servers.

Maar ja dat verkoopt niet zo makkelijk als een plug and play ding natuurlijk.

Ergens is het wel heel raar dat die ct001 niet werkt natuurlijk, ik bedoel dat zou je toch getest moeten hebben.
Daarom ben ik ook uiterst benieuwd hoe de ct003 het dan wel goed gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:36:
[...]

Liever koekjes bakken we niet.

Ik had het prima gevonden om een dinrail 3 fasen meter tussen de hoofdschakelaar en de rest van de meterkast te zetten welke bedraad de informatie aan de accu geeft.
Niks geen wifi of servers.

Maar ja dat verkoopt niet zo makkelijk als een plug and play ding natuurlijk.

Ergens is het wel heel raar dat die ct001 niet werkt natuurlijk, ik bedoel dat zou je toch getest moeten hebben.
Daarom ben ik ook uiterst benieuwd hoe de ct003 het dan wel goed gaat doen.
Het blijft een leuke (en toch niet goedkope hobby ) voor in de wintermaanden :) Straks met mooi weer weer wandelen en fietsen.............. en veel opbrengst van je panelen en batterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-09 22:47
Gisteren met AI-optimalisatie en vanaf 23:00 over naar Manual
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OZbpVXtf2h7q0Y5RtrHp1qkkzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAoBt7Ik0qoQ6ahRzAioZC9F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NayakYY_DS1O7VMU8qVpol4fCbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNchwk7vmoxowdiyU3LRdedp.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag op Manual
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWkagi7nFGgWv1sJMzvKHF8q0Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIfDRTlvfavaDsrJx4NZtX1t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yn4SQmIVN3PGQBwi6co8RLuW_yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1VsHjNIst25cOkE6mnirOU4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Ronald.42 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:01:
[...]

Ik heb hem al eens in goed 2 uur van leeg naar vol geladen.
Dan is ie leuk warm maar niet heet, het laatste stukje deed hij dan op lager vermogen.

Geladen van 10:00 tot 12:10
[Afbeelding]
is dat nu minder dan 2k of 3.3k dat er gebruikt is met het laden?
want al heb je de kleine dan nog gaat er meer dan 2k in lijkt me zeker incl het verlies.
is dat dan zn 32% verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud871
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10 08:46
Is er eigenlijk iemand die met de laatste firmware (147) de CT001 geprobeerd heeft?
Misschien gaat dat nu ook wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:08:
[...]

is dat nu minder dan 2k of 3.3k dat er gebruikt is met het laden?
want al heb je de kleine dan nog gaat er meer dan 2k in lijkt me zeker incl het verlies.
is dat dan zn 32% verlies?
Die kwh's die er staan zijn van de hele dag.
Dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen verder.
Dan had ik de stand voor en na het laden moeten noteren.

Wat ik wel heb, en hij is nu leeg en volgens mij was hij 80% toen ik hem kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Vtl1MkapY2qKGZ4n_hBmVN91FE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guPYZGLOhuPLVo9a2NaD8bEc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jp_OfO08L-5Om9Rqd6EnfOmY8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awxofMF9TGrrcAivVmJFSEp4.jpg?f=fotoalbum_large

Dus dit is van zolang ik hem heb staan zowel de info uit de accu als van de hw meter.

[ Voor 49% gewijzigd door Ronald.42 op 29-01-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosster
  • Laatst online: 05-09 22:52
Is er iemand die de shelly direct heeft gekoppeld via de marstek app? ik ben benieuwd naar de ervaren stabiliteit, correctheid van de waardes en nul op meter performance van de combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
  • Laatst online: 10-09 16:04
Er is hier al meerdere keren gezegd dat Marstek.nl niet de importeur is maar een dealer die handig gebruik maakt van de naam Marstek.
Toch eens ge-Googled op het adres Fruiteniersstraat 16,3334KA Zwijndrecht waar hij gevestigd is.
Dan kom ik toch heel wat meer bedrijfsnamen tegen zoals:
- Van Dam en de Koning
- SolarDeals
- Prezon
- Kozijn naar Keuze

Ik kan het niet meer terug vinden maar had niet iemand hier opgemerkt dat in de handleiding de naam SolarDeals stond?
Zo ja, dan zou die op hetzelfde adres zitten.

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realdaffy
Ronald_61 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:43:
Er is hier al meerdere keren gezegd dat Marstek.nl niet de importeur is maar een dealer die handig gebruik maakt van de naam Marstek.
Toch eens ge-Googled op het adres Fruiteniersstraat 16,3334KA Zwijndrecht waar hij gevestigd is.
- Van Dam en de Koning
- SolarDeals
- Prezon
- Kozijn naar Keuze

Ik kan het niet meer terug vinden maar had niet iemand hier opgemerkt dat in de handleiding de naam SolarDeals stond?
Staat bij de Algemene Voorwaarden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNoCXZ1GJVI_rWDQ-dU8ihY0GUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFeHQHrWYKiEJkwjUZQ3HT60.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
  • Laatst online: 10-09 16:04
Bedankt Realdaffy
Grote kans dus dat dezelfde personen achter deze bedrijven zitten.

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Dus dit is de naar nederlands vertaalde handleiding bij alle marsteks ? Of alleen die gekocht bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Ronald_61 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:43:
- Van Dam en de Koning
- SolarDeals
- Prezon
- Kozijn naar Keuze

In de handleiding van ook op andere plekken gekocht,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGuliPSlu06qDmIPj0i04J7OXtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fo2ri8X852iLG8KMYO84i8mT.png?f=fotoalbum_large

Van Marstek ( verkoper) van de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goosster schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:39:
Is er iemand die de shelly direct heeft gekoppeld via de marstek app? ik ben benieuwd naar de ervaren stabiliteit, correctheid van de waardes en nul op meter performance van de combinatie.
Het geprobeerd maar niet met goed resultaat maar ga het opnieuw proberen, moet eerst nog wat hardware aanpassingen doen aan de E-kast en wifi netwerk. Volgens wat ik lees zou de shelly goed werken, ook al valt externe internet weg dus rechtstreekse communicatie
tussen batterij en Shelly via interne wifi netwerk. Moet je wel in de E-kast wat hoofdkabels loskoppelen want de shelly heeft geen klemmen die je kan openen zoals CT001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
realdaffy schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:06:
Gisteren met AI-optimalisatie en vanaf 23:00 over naar Manual
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag op Manual
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met welke CT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Laatst online: 13:26
goosster schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:39:
Heb een Shelly, kijk maar ff een aantal postings terug, daar heb ik het e.e.a over geschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realdaffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Ronald.42 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:18:
[...]

Die kwh's die er staan zijn van de hele dag.
Dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen verder.
Dan had ik de stand voor en na het laden moeten noteren.

Wat ik wel heb, en hij is nu leeg en volgens mij was hij 80% toen ik hem kreeg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus dit is van zolang ik hem heb staan zowel de info uit de accu als van de hw meter.
zie net dat je er duravolt bij hebt staan.
mag ik vragen waar je hem gekocht hebt en de app is dat gewoon de marstek app van de appstore of is er een eigen app bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
er is zover ik kan zien geen nederlandse importeur of zo van de marstek er zijn gewoon vele die hem verkopen en hun hebben toevallig de domein naarm slim geregisyteerd maar zijn niets anders dan bijvoorbeeld smartcharge
duramotion daar in tegen lijkt de marstek white label in te kopen en te voorzien van een eigen sticker
het is dan duravolt made by marstek.
duramotion is dan volgens alles wel de importeur of verhandelaar van de duravolt voor nederland en dus ook je nederlands talige support etc, wat hun niet kunnnen oplossen gaan ze zelf dan met marstek overleggen.
opzich wel een betere optie lijkt me zo.
heb al een poging ondernomen met marstek.com te communiceren maar dan krijg je volgens mij een chinees in gebrekkig engels als antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glijie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-10 13:23
matrover schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Euvel gevonden, de update interval van mijn P1 meter (Youless LS120) was 10sec. met de P1 dongle van Homewizard krijg ik elke 5 sec een update, dit gaat veel beter (om 12:21 aangepast):

[Afbeelding]
DMV onderstaande kan je ook je youless data per 5 seconden of sneller binnenhalen door het aanmaken van een sensor in Home assistant.
- platform: rest
resource: http://[lokaal ip youless]/a?f=j
method: GET
name: ls120 youless pwr status
unique_id: youless_pwr_status
value_template: "{{value_json.pwr}}"
unit_of_measurement: "W"
scan_interval: 5
timeout: 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Al veel geld verdient met de batterij deze maand, nog twee maanden en ze is terugverdiendAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYEvdenV50YInCtqU3FeAfySvBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVxsVHmcbJlsuYJhx6blshEc.jpg?f=fotoalbum_large😂 of zou het 616 cent zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Nu iets vreemds. De HW P1-meter is uitgegrayed in Marstek-app en krijg hem ook niet meer zover dat ie het weer doet.
Gistermiddag maar eens de batterij uitgeschakeld middels de HW-energysocket omdat ie niks hoefde te doen Het ontladen doe ik wel andere keer. En in de standbystand vreet ie toch bijna 10W. Schakel ik hem vannacht in is de P1 uitgegrayed. Hele router herstart, P1 herstart, Marstek volledige herstart, maar niets helpt.
Dat wordt dus weer handmatig.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DikkieDick schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 06:17:
Nu iets vreemds. De HW P1-meter is uitgegrayed in Marstek-app en krijg hem ook niet meer zover dat ie het weer doet.
Gistermiddag maar eens de batterij uitgeschakeld middels de HW-energysocket omdat ie niks hoefde te doen Het ontladen doe ik wel andere keer. En in de standbystand vreet ie toch bijna 10W. Schakel ik hem vannacht in is de P1 uitgegrayed. Hele router herstart, P1 herstart, Marstek volledige herstart, maar niets helpt.
Bij mij werkt die nog. Had je een charge ct gedaan of een update van de app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
PNARI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 06:38:
[...]

Bij mij werkt die nog. Had je een charge ct gedaan of een update van de app ?
Nope. Ook dat gecheckt. Er zal toch niet een bitje zijn omgevallen?
Het vinkje van de keuze staat nog wel achter de P1 maar ja nou doet ie er niks meer mee. En de P1 werkt. Nog de boel een keer extra herstart.

[ Voor 20% gewijzigd door DikkieDick op 30-01-2025 06:56 ]

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaPlato
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-03 11:08
DikkieDick schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 06:53:
[...]

Nope. Ook dat gecheckt. Er zal toch niet een bitje zijn omgevallen?
Het vinkje van de keuze staat nog wel achter de P1 maar ja nou doet ie er niks meer mee. En de P1 werkt. Nog de boel een keer extra herstart.
Idem hier. Ook voor eerste keer stroomloos gezet om leegtrekken door EV te beletten. Nu is CT ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

DikkieDick schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 06:17:
Wordt niet meer ondersteund 😐 bericht van Marstek is hier gisteren wel gemeld. Ze zullen in de back-end alles wel hebben aangepast en nog werkende op een gegeven moment ook eruit gooien. even wachten dus op de Marstek P1.

[ Voor 7% gewijzigd door S2S op 30-01-2025 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
S2S schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:09:
[...]

Wordt niet meer ondersteund 😐 bericht van Marstek is hier gisteren wel gemeld. Ze zullen in de back-end alles wel hebben aangepast en nog werkende op een gegeven moment ook eruit gooien. even wachten dus op de Marstek P1.
O crap. Lekker handig dus. Hadden ze beter ff kunnen wachten tot die P1 was uitgeleverd.

aka pluim003

Pagina: 1 ... 35 ... 284 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.