Apart, op 5G niet, thuis niet. verschillende DNS checkers online geven ook errors.stil schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:48:
prima bereikbaar, misschien nog eens proberen?
Nope, DNS probleem. The WHOIS was ook geupdate gisteren… er is vast iets niet helemaal goed gegaan.stil schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:48:
prima bereikbaar, misschien nog eens proberen?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Het is wel mogelijk om later deze als accessoire te bestellen en hiermee de CT-klem te vervangen.GroteJoop schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:40:
[...]
Wordt de p1 later na gestuurd als ze binnen zijn?
Wij komen kosteloos de CT klem plaatsen in de meterkast, dit uit service omdat de P1 niet bij de eerste levering zit.
Ik zit met mijn vinger boven de bestelknop te zweven maar wacht nog even tot er meer uitsluitsel is over lokale API / Home Assistant ondersteuning.
Lijkt me een hele handige zet. Ik heb Duramotion ook even benaderd hiervoor. Ze konden er niet direct antwoord op geven. Vraag is naar de backoffice doorgezet. Mocht ik eerder wat horen dan meld ik het.Erasmo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:55:
Ik zit met mijn vinger boven de bestelknop te zweven maar wacht nog even tot er meer uitsluitsel is over lokale API / Home Assistant ondersteuning.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om antwoord te geven op de vraag of de API open of read only is.
Misschien zegt het iets over de deskundigheid van de verkopers.
In de handleidingen is er geen woord over een API te vinden.
Vrees dat het dus geen open API is.
Misschien zegt het iets over de deskundigheid van de verkopers.
In de handleidingen is er geen woord over een API te vinden.
Vrees dat het dus geen open API is.
Er zit wel een lokale uitlezing op met een seriele stekker op als ik het zo lees dus met een esp32 bordje valt er wellicht wat te beunen.
Persoonlijk vind ik alleen een seriele aansluiting wel iets van de jaren 80. Dat thuis batterijen in ontwikkeling zijn (capaciteit, type cellen etc) dat snap ik. Is iets nieuws. Anno 2024 verwacht ik m.b.t. communicatie met een apparaat, dus ook de batterij wel een wat modernere techniek.Erasmo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:30:
Er zit wel een lokale uitlezing op met een seriele stekker op als ik het zo lees dus met een esp32 bordje valt er wellicht wat te beunen.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Het wordt in de industrie en zakelijk nog flink toegepast, het mag dan wel oud zijn maar het is ook erg solide.
enig idee wat hij zal gaan kosten?Duramotion schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:39:
[...]
Het is wel mogelijk om later deze als accessoire te bestellen en hiermee de CT-klem te vervangen.
Wij komen kosteloos de CT klem plaatsen in de meterkast, dit uit service omdat de P1 niet bij de eerste levering zit.
Jullie of de bedrijven waar jullie aan leveren?Duramotion schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:39:
[...]
Het is wel mogelijk om later deze als accessoire te bestellen en hiermee de CT-klem te vervangen.
Ik vind dit nogal verwarrend, volgens mij kunnen alleen bedrijven bij jullie een account aanmaken en een bestelling plaatsen. Of zijn jullie afnemers dit verplicht te doen voor de consumenten of geldt dit alleen voor Ematic?
Ik vind het ook wel wat vaag/verwarrend.
Eerst werdt hier nog aangegeven dat hij met alle opties in de doos geleverd werdt.
Toen was dan ineens alleen de ct klem optie beschikbaar.
En nu mag je de p1 nabestellen? Tegen welke prijs of is dat service voor de snelle beslissers?
Het komt te voet en gaat te paard...
Eerst werdt hier nog aangegeven dat hij met alle opties in de doos geleverd werdt.
En nu mag je de p1 nabestellen? Tegen welke prijs of is dat service voor de snelle beslissers?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ik vraag me af hoe deze systemen samenwerken wanneer je bijv. 6 systemen opneemt in je woning (2 per fase bij 3x25A aansluiting).
Dan heb je bij ontgrendeling limiet 15KW vermogen en 30kWh opslag.
Ik heb de volgende vragen, hopelijk heeft iemand de antwoorden:
1. Moet/kan je per accu aangeven op welke fase deze is aangesloten?
2. Hoe wordt bepaald welke accu en moet hoeveel watt deze moet laden/ontladen?
Voorbeeld:
Fase 1 3000 watt afname
Fase 2 2600 watt teruglevering
Fase 3 1000 watt teruglevering
Hoe gaan dan de 6 accu’s laden/ontladen?
Of allerlei andere te bedenk combinaties in verbruik/afname per fase en limiet van 25A per fase?
Voorbeeld:
Fase 1 3000 watt afname
Of allerlei andere te bedenk combinaties in verbruik/afname per fase en limiet van 25A per fase?
Vandaag per mail ontvangen van ematic-zonnepanelen.nlRonald.42 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:31:
Ik vind het ook wel wat vaag/verwarrend.
P1 Update
Als alles meezit, wordt de prijs voor de P1-dongel vandaag of morgen bekendgemaakt. Als de prijs enigszins meevalt, kunnen alle bestellingen van een Duravolt Thuisbatterij die bij Ematic zijn geplaatst, op verzoek de P1-dongel worden na geleverd en zullen we mogelijk alleen verzendkosten en/of een gereduceerd aankoopbedrag in rekening brengen. Dit gezien de installatie al gratis wordt uitgevoerd.
Zo proberen we toch nog iedereen tevreden te houden.
Nou, ik vind dit eigenlijk gek. Ik zou zeggen kosteloos nasturen.GroteJoop schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:44:
[...]
Vandaag per mail ontvangen van ematic-zonnepanelen.nl
P1 Update
Als alles meezit, wordt de prijs voor de P1-dongel vandaag of morgen bekendgemaakt. Als de prijs enigszins meevalt, kunnen alle bestellingen van een Duravolt Thuisbatterij die bij Ematic zijn geplaatst, op verzoek de P1-dongel worden na geleverd en zullen we mogelijk alleen verzendkosten en/of een gereduceerd aankoopbedrag in rekening brengen. Dit gezien de installatie al gratis wordt uitgevoerd.
Zo proberen we toch nog iedereen tevreden te houden.
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
Kun je die ct zelf aansluiten??stil schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:46:
[...]
Nou, ik vind dit eigenlijk gek. Ik zou zeggen kosteloos nasturen.
Ik niet dus vind die gratis installatie wel MEGA dat ze dat doen.
[ Voor 13% gewijzigd door GroteJoop op 07-11-2024 11:49 ]
klopt op zich, maar maakt dat vooraf dan duidelijk en nu was toch het idee dat het wordt geleverd met klemmen en de p1 meter.GroteJoop schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:48:
[...]
Kun je die ct zelf aansluiten??
Ik niet dus vind die gratis installatie wel MEGA dat ze dat doen.
Je hebt verschillende leveranciers en het zou goed zijn als ze gewoon duidelijk zijn wat je bij ze krijgt/ wat de keuze is. Dat ze p1 meter in 1e instantie niet tijdig kunnen leveren is hun probleem. Zij wille ook liever niet dat je wacht met afnemen. Vandaar dat ze gratis komen installeren indien nodig.
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
je kunt ook gewoon wachten tot ze wel compleet met een P1 zijn toch?stil schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:56:
[...]
klopt op zich, maar maakt dat vooraf dan duidelijk en nu was toch het idee dat het wordt geleverd met klemmen en de p1 meter.
Je hebt verschillende leveranciers en het zou goed zijn als ze gewoon duidelijk zijn wat je bij ze krijgt/ wat de keuze is. Dat ze p1 meter in 1e instantie niet tijdig kunnen leveren is hun probleem. Zij wille ook liever niet dat je wacht met afnemen. Vandaar dat ze gratis komen installeren indien nodig.
klopt en goed de leverancier dat dan vooraf aangeeft. Snelle levering met eventuele installatie en zonder p1 of ff wachten en dan met p1. Nu hoor je achteraf dat je niet nageleverd krijgt maar gewoon kan bestellen en betalen. Zou gek zijn als dat niet zou kunnen.GroteJoop schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:58:
[...]
je kunt ook gewoon wachten tot ze wel compleet met een P1 zijn toch?
sorry, ik snap die vraag eigenlijk niet.Rick- schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:32:
Ik vraag me af hoe deze systemen samenwerken wanneer je bijv. 6 systemen opneemt in je woning (2 per fase bij 3x25A aansluiting).
Voorbeeld:
Fase 1 3000 watt afname
Heb je het over het laden of over het ontladen ? of bedoel je beide ?
bij ontladen heb je per batterij wel de limiet van 800W, dan zit je nog hoe ga je eea verdelen (de twee batterijen op één groep), dan moet daar dus wel nog voldoende restcapaciteit over zijn) of sluit je deze 2 batterijen aan op twee verschillende groepen, ook daar zul je dus rekening moeten houden wat op die groep al is aangesloten).
Dus als ik je 6 batterijen gelijk verdeeld over je 3 fases (je zult dus ook rekening moeten houden hoe je WCD verdeelt zijn over deze 3 fases) heb je dus max levering van 6 * 800W = 4.800W wat je aan beschikbare baaterijvermogen kunt beschikken.
Als ik deze prijs zie denk ik overigens dat 6 van deze systemen duurder zullen zijn dan een vast aangesloten systeem.
Verder maak je waarschijnlijk een denkfout, je slimme meter zal laden/ontladen zelf gaan berekenen en dus je betaalt (onafhankelijk van wat er op een fase gebeurt) je netto stroomverbruik (dus import vanuit het net) cq wat je gaat terugleveren richting het net.
als voorbeeld:
fase 1: 1.500W verbruik
fase 2: 2.500W teruglevering door zonnepanelen
fase 3: 500W verbruik
netto heb je dus aan verbruik : 1.500 - 2.500 + 500 = - 500W (dat is dus 500W export)
nu met batterij op elke fase
Fase 1: 2.000W verbruik + (max) 1.600W levering vanuit batterij = 400W netto verbruik
Fase 2: 500W verbruik + 500W levering vanuit batterij (aanname) = 0W netto verbruik
Fase 3: 3.000W verbruik + 1.600W (max) levering van uit batterij = 1.400W netto verbruik
Hier zie je dat je echter nog op fase 2 een reserve capaciteit hebt van (1.600 - 500)=1.100W, de regeling kan hier (aanname) dus er voor zorgen dat de extra benodige stroom die op fase 1 en fase 3 benodigd is (deels) door fase 2 geleverd kan worden, tenslotte je netto verbruik zal (400W+1.400W)=1.800W bedragen.
Je hebt echter nog 1.100W aan batterijvermogen (fase 2) over; die zou deze dus kunnen leveren.
Je netto stroomverbruik zal dus over alle faes dan (1.800W - 1.100W) = 700W stroomverbruik vanuit het net overblijven.
Het verbruik wordt hierbij dus latijd niet per fase maar gezamelijk berekend (gebeurt via je slimme meter) dat zie je ook duidelijk op je afrekening van je E-boer, die is totaal en niet per fase.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Inderdaad dit was de eerste uitspraak, en aan de hand daarvan verwacht ik toch eigenlijk minimaal wel dat de early birds dat p1 ding kostenloos nagestuurd krijgt waneer ze die nog wensen.stil schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:59:
[...]
klopt en goed de leverancier dat dan vooraf aangeeft. Snelle levering met eventuele installatie en zonder p1 of ff wachten en dan met p1. Nu hoor je achteraf dat je niet nageleverd krijgt maar gewoon kan bestellen en betalen. Zou gek zijn als dat niet zou kunnen.
Duramotion schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:32:
[...]
Goedemorgen,
Klopt we zijn zelf bij de fabriek geweest en er is een vertraging opgelopen betreft de doorontwikkeling van de communicatie accessoires.
Wij hebben ervoor gekozen om zowel een P1 Dongel, Optische magneet, en CT klemmen mee te leveren bij de Duravolt. Hierdoor kan de Duravolt in iedere meterkast geïnstalleerd worden.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Goedemiddag,Erasmo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:55:
De Duravolt beschikt over een open API communicatie, dit is zojuist bevestigd door de fabrikant.
Helaas had ik deze kennis niet zelf in huis, vandaar dat ik hier niet direct op kan antwoorden.
Beste,realdaffy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:25:
[...]
Jullie of de bedrijven waar jullie aan leveren?
Ik vind dit nogal verwarrend, volgens mij kunnen alleen bedrijven bij jullie een account aanmaken en een bestelling plaatsen. Of zijn jullie afnemers dit verplicht te doen voor de consumenten of geldt dit alleen voor Ematic?
Wij zijn een groothandel dat de Duravolt verkoopt aan zakelijke klanten zoals Ematic.
www.Duravolt.nl is voor de particuliere klant, hier kan men de Duravolt Plug-in thuisbatterij reserveren.
welke leveranciers aan particulieren zijn er naast Ematic en stekkerbatterij. Wat is het beleid t.a.v. reserveringskosten, gratis installatie en het direct meeleveren van de p1 dongle dan wel het tegen betaling of gratis naleveren?Duramotion schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:31:
[...]
Beste,
Wij zijn een groothandel dat de Duravolt verkoopt aan zakelijke klanten zoals Ematic.
www.Duravolt.nl is voor de particuliere klant, hier kan men de Duravolt Plug-in thuisbatterij reserveren.
Ik vind dit ook wel erg interessant. Ik overwoog de HW (x2 gezien mijn opwek/verbruik), maar dan is de Duravolt wel interessanter lijkt het. Echter dit hele P1 wel of niet leveren verhaal staat me nog niet zo aan. Ik wacht even af of hier uitsluitsel over gaat komen.
Ten slotte vraag ik me nog af bij welke partij het nou het handigste is om de bestelling te plaatsen... Duravolt, Ematic, stekker-batterij...
Het liefst zo direct mogelijk denk ik, zeker i.v.m. garantie e.d.
Ten slotte vraag ik me nog af bij welke partij het nou het handigste is om de bestelling te plaatsen... Duravolt, Ematic, stekker-batterij...
DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8
De Duravolt gaat op diverse platforms verkocht worden, hierin is de garantie bij eenieder hetzelfde.stil schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:40:
[...]
welke leveranciers aan particulieren zijn er naast Ematic en stekkerbatterij. Wat is het beleid t.a.v. reserveringskosten, gratis installatie en het direct meeleveren van de p1 dongle dan wel het tegen betaling of gratis naleveren?
Omdat de eerste levering geen P1 Dongel meegeleverd word gaan wij als service voor deze mensen de installatie van de CT klem doen.
Mocht men later alsnog een P1 dongel willen plaatsen zal deze los te bestellen zijn.
Deze prijs van de losse P1 dongel zal rond de €30 euro zijn
Er zijn verschillende verkopers die de Duravolt plug-in thuisbatterij gaan verkopen.jevin20 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:15:
Ik vind dit ook wel erg interessant. Ik overwoog de HW (x2 gezien mijn opwek/verbruik), maar dan is de Duravolt wel interessanter lijkt het. Echter dit hele P1 wel of niet leveren verhaal staat me nog niet zo aan. Ik wacht even af of hier uitsluitsel over gaat komen.
Zoals eerder aangegeven gaan wij als service de CT klem plaatsen bij de klanten die deze meegeleverd krijgen.
Met vriendelijke groet,
Dave Kersten
Bedankt voor de antwoorden. Ik wacht de volgende levering af waar wel een P1 meter bij zit. Dit schijnt toch betrouwbaarder (lees zonder de vertraging van een CT klem) te zijn.
DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8
@Duramotion Open API zodat je in de app kunt zien wat de Duravolt batterij doet, en dat je de batterij kunt aansturen via deze App. dit klinkt niet meer als logisch.Duramotion schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:28:
[...]
Goedemiddag,
De Duravolt beschikt over een open API communicatie, dit is zojuist bevestigd door de fabrikant.
Helaas had ik deze kennis niet zelf in huis, vandaar dat ik hier niet direct op kan antwoorden.
Maar wat bedoelt word met de vraag is: Bied de API mogelijkheden om de accu zelf via Homey, HA e.d. aan te sturen. Deze vraag is nog niet beantwoord.
Enne die mensen die die gratis installatie zelf doen krijgen de p1 dan gratis na gestuurd?Duramotion schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:49:
[...]
De Duravolt gaat op diverse platforms verkocht worden, hierin is de garantie bij eenieder hetzelfde.
Omdat de eerste levering geen P1 Dongel meegeleverd word gaan wij als service voor deze mensen de installatie van de CT klem doen.
Mocht men later alsnog een P1 dongel willen plaatsen zal deze los te bestellen zijn.
Deze prijs van de losse P1 dongel zal rond de €30 euro zijn
Nice! Dan gaan we de trekker overhalen.Duramotion schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:28:
[...]
Goedemiddag,
Volgens mij gaat het hier om de volgende batterij: https://www.marstekenergy.de/products/venus-energycube
1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL
De Marstek is toch net als de HW alleen geschikt om zonne energie op te slaan en met de Duravolt versie kan je ook laden met netstroom en handelen met stroom (en daarmee ook de Btw terugvragen als je aan de overige voorwaarden voldoet)?
Er staat iets van stroomhandelmodus:
Venus Energycube in Stroomhandelmodus:
De 5,12-kWh-Venus heeft een maximale On-Grid Output van 800 W, wat betekent dat het 6,4 uur duurt om deze volledig te ontladen. Over het algemeen ligt de gemiddelde elektriciteitsprijs op €0,5 voor een piekperiode van 7 uur en op €0,3 voor de andere 17 uur van de dag, zodat het mogelijk is om in één enkele dag een volledige cyclus van stroomhandel te voltooien.
Venus-E * 3 = 5,12 * 3 = 15,36 kWh
(0,5 * 15,36 - 0,2 * 15,36) * 365 ≈ €1682
Maar ik vindt het opvallendste: 2500w laden, 800 ontladen.
Specs lijken me verder hetzelfde.
Venus Energycube in Stroomhandelmodus:
De 5,12-kWh-Venus heeft een maximale On-Grid Output van 800 W, wat betekent dat het 6,4 uur duurt om deze volledig te ontladen. Over het algemeen ligt de gemiddelde elektriciteitsprijs op €0,5 voor een piekperiode van 7 uur en op €0,3 voor de andere 17 uur van de dag, zodat het mogelijk is om in één enkele dag een volledige cyclus van stroomhandel te voltooien.
Venus-E * 3 = 5,12 * 3 = 15,36 kWh
(0,5 * 15,36 - 0,2 * 15,36) * 365 ≈ €1682
Maar ik vindt het opvallendste: 2500w laden, 800 ontladen.
Specs lijken me verder hetzelfde.
1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL
Je moet sws en dynamisch contract hebben. Ik vraag me af of day ahead voldoende is voor handel? Dus BTW Teruggave. Onbalans sws. Wat verder beschrijft klopt mijn inziens. Kijk eens voor FAQ https://duravolt.nlrealdaffy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:53:
De Marstek is toch net als de HW alleen geschikt om zonne energie op te slaan en met de Duravolt versie kan je ook laden met netstroom en handelen met stroom (en daarmee ook de Btw terugvragen als je aan de overige voorwaarden voldoet)?
Dynamisch contract is voldoende.
Ik bedoel: dynamisch contract werkt met day-ahead. Je moet voordat je een batterij aanschaft al een dynamisch contract hebben. Onbalans is niet nodig.
Goedemorgen,Peterhardenberg schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:23:
[...]
@Duramotion Open API zodat je in de app kunt zien wat de Duravolt batterij doet, en dat je de batterij kunt aansturen via deze App. dit klinkt niet meer als logisch.
Maar wat bedoelt word met de vraag is: Bied de API mogelijkheden om de accu zelf via Homey, HA e.d. aan te sturen. Deze vraag is nog niet beantwoord.
Het is inderdaad mogelijk om de batterij aan te sturen via HA en Homey, excuus voor de de late reactie.
Helaas beschik ik niet over echt alle kennis, hiervoor moet ik even doorschakelen en kan het wat langer duren voordat ik een antwoord heb.
Goedemorgen,
Dank hiervoor, mochten er nog vragen zijn vernemen we dat graag.
Goedemorgen,Ronald.42 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:30:
[...]
Enne die mensen die die gratis installatie zelf doen krijgen de p1 dan gratis na gestuurd?
Dit is inderdaad geen slecht idee!
Als hier mensen voor open staan is dat een optie.
Het klopt inderdaad dat de Duravolt zijn eigen EMS heeft en hiermee gekoppeld kan worden aan de energiemarkt.realdaffy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:53:
Als men geen zonnepanelen heeft. bijvoorbeeld mensen die in een appartement wonen een dynamisch contract afsluiten gaan ook drastisch besparen op hun energiekosten.
Let wel even op wanneer je zonnepanelen hebt, waarschijnlijk heb je hiervan de btw terug gekregen, het is dus alleen mogelijk wanneer de batterij op naam van de partner staat.
Is het dan niet mogelijk om later nog een dynamisch contract af te sluiten en dan nog BTW terug te vragen voor de batterij?Ellroe32 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:53:
Ik bedoel: dynamisch contract werkt met day-ahead. Je moet voordat je een batterij aanschaft al een dynamisch contract hebben. Onbalans is niet nodig.
Mijn contract loopt in februari af maar ik wil nu al de batterij bestellen.
[ Voor 17% gewijzigd door r.reus op 08-11-2024 08:55 ]
Dat zou voor mij de voorkeur hebben.Duramotion schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:40:
[...]
Goedemorgen,
Ik zou dat een prima oplossing vinden.Duramotion schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:40:
[...]
Goedemorgen,
Heeft die monteur ook een ritje minder van Hoensbroek naar Friesland.
[ Voor 11% gewijzigd door Ronald.42 op 08-11-2024 10:05 ]
Dit is eventueel nog tzt af te stemmen.
Als men hiervoor open staat is het een mogelijkheid.
Daar zal die inderdaad geen moeite mee hebben inderdaadRonald.42 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:59:
[...]
Ik zou dat een prima oplossing vinden.
Heeft die monteur ook een ritje minder van Hoensbroek naar Friesland.
Laat ik vooropstellen dat de afstanden die wij gaan afleggen geen drempel zijn.
We hebben met de groothandel ook klanten door heel Nederland België en Duitsland.
@Duramotion vanaf welk moment worden bestellingen standaard met de p1 meter uitgeleverd?
Het zou ook net moeten lukken binnen een werkdag.Duramotion schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:30:
[...]
Daar zal die inderdaad geen moeite mee hebben inderdaad![]()
Laat ik vooropstellen dat de afstanden die wij gaan afleggen geen drempel zijn.
We hebben met de groothandel ook klanten door heel Nederland België en Duitsland.
300 km enkele reis.
Als ie een beetje snel de boel aansluit en een beetje door rijd is ie binnen 8 uren weer thuis
Vroegah al eens een poosje in Zelhem aan het werk geweest 175km enkele reis dus 350 per dag en dan ook nog 8 uren op de locatie aanwezig moeten zijn.
Reistijd was geen werktijd... daar wordt je niet gelukkig van op termijn.
Maar ik zie hier zo nu en dan enkele mails voorbij komen.
Ik heb behalve de orderbevestiging nog niks gehoord.
Waren dat geen algemene mails? Zoals die voorstellen voor installatie van stopcontacten en eventuele extra groep etc.
O dan ben je er zelf ook bekend meeRonald.42 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:52:
[...]
Het zou ook net moeten lukken binnen een werkdag.
300 km enkele reis.
Als ie een beetje snel de boel aansluit en een beetje door rijd is ie binnen 8 uren weer thuis![]()
Vroegah al eens een poosje in Zelhem aan het werk geweest 175km enkele reis dus 350 per dag en dan ook nog 8 uren op de locatie aanwezig moeten zijn.
Reistijd was geen werktijd... daar wordt je niet gelukkig van op termijn.
Maar ik zie hier zo nu en dan enkele mails voorbij komen.
Ik heb behalve de orderbevestiging nog niks gehoord.
Waren dat geen algemene mails? Zoals die voorstellen voor installatie van stopcontacten en eventuele extra groep etc.
Er bestaat de mogelijkheid om een aparte groep en een stopcontact/wandcontactdoos extra te laten plaatsen bij de levering van de Duravolt Batterij.
Wanneer dit wenselijk is kan dit meegenomen tegen een meerprijs natuurlijk.
Dit zal ongeveer uitkomen op een €300
@Duramotion In het kader van durf te vragen .......als je de batterij op een aparte groep en wcd plaatst. Kan je dan bijv: je modem/router/nas rechtstreeks op de batterij aansluiten? Op deze wijze zou je dan voor deze apparaten een noodstroom voorziening hebben wat ik dan wel een sterke toegevoegde waarde zou vinden. Of is dat een andere modus die niet tegelijk opgaat met opladen en terugleveren aan je huis?
Ik heb inmiddels de meterkast al voorzien van een extra groep met kwh meter en een wcd waar de accu zou moeten komen te staan.Duramotion schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:52:
[...]
O dan ben je er zelf ook bekend mee![]()
Er bestaat de mogelijkheid om een aparte groep en een stopcontact/wandcontactdoos extra te laten plaatsen bij de levering van de Duravolt Batterij.
Wanneer dit wenselijk is kan dit meegenomen tegen een meerprijs natuurlijk.
Dit zal ongeveer uitkomen op een €300
Tevens heb ik nog wat ruimte weten te creëren in de meterkast zelf om fatsoenlijk de ct klemmen kwijt te kunnen.
Dus ik ben er wel klaar voor.
Maar ik had ergens vanuit Duramotion een algemene mail naar de preorders verwacht waarin één en ander toegelicht zou worden omtrent de missende p1 en het installatie service verhaal.
En aangezien ik behalve de order bevestiging nog niks ontvangen heb vroeg ik me af of er iets mis gaat met het informeren richting de pre-orders of dat er van die algemene informatie mail geen sprake is.
Ik zit in de groep ik red me zelf wel met die ct klemmen en stuur die p1 meter maar gratis na.
Dus heel belangrijk is het op zich voor mij niet.
Ging me meer om dat alle klanten goed geïnformeerd worden en dat er niet iets haperde met de mailing vanuit jullie kant.
@Duramotion ik ben wel benieuwd hoe de Duravolt werkt als je nog geen dynamisch contract hebt en dus nog op vast contract zit. Is hij dan in te stellen dat hij niet gaat handelen? (Heeft immers geen zin).
Daarnaast is het een lokale Open Api?
Plaatsen jullie de 60 kg wegende accu ook op zolder?
Daarnaast is het een lokale Open Api?
Plaatsen jullie de 60 kg wegende accu ook op zolder?
[ Voor 19% gewijzigd door Devke op 08-11-2024 13:32 ]
prijsverhoging... laat maar danGroteJoop schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:13:
https://www.ematic-zonnepanelen.nl/nl/Thuisbatterij
zie hier nog meer nieuws over de duravolt
[Afbeelding]
Mooi stukje tekst gespot.GroteJoop schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:13:
https://www.ematic-zonnepanelen.nl/nl/Thuisbatterij
zie hier nog meer nieuws over de duravolt
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/zwdrifIzAS5xrexhO4Z5CzBt.jpg?f=fotoalbum_large)
ik zou juist de tekst van de flinke prijsverhoging onderstreept hebben. Nu krijgen ze hier gratis veel aandacht en denken ze die prijs kan wel omhoog. WAARDELOOS
Dat was met de Sessy toen ook.
Die werd ineens ook een paar honderd duurder.
Ik zag overigens vandaag weer ergens een stukje over subsidie op de thuisaccu tot 2000 euro.
Maar dat was dan wel minimaal een 10kwh en in schouwen duivenland dacht ik.
Ik begrijp je niet?stil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:25:
[...]
ik zou juist de tekst van de flinke prijsverhoging onderstreept hebben. Nu krijgen ze hier gratis veel aandacht en denken ze die prijs kan wel omhoog. WAARDELOOS
Dan prijzen ze zichzelf sws weer uit de markt. Dr komen steeds meer concurrenten bij. Dus gewoon geduld hebben. Jezelf nooit gek laten maken. Kijk naar Zonneplan. Batterij was voor een mooie lage prijs toen al? Inmiddels is er bijna 1000 euro af.
[ Voor 20% gewijzigd door Devke op 08-11-2024 18:32 ]
Je bent wel steevast positief over ze?
Ja dat is de huidige wereld alles voor meer winst.stil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:25:
[...]
Dat geld denk ik voor praktisch alles.
Alleen valt het op bij de dingen waar je zelf mee bezig bent.
Zo hadden we de wpb die onbetaalbaar werdt wegens veel vraag.
De wp waar de installateur op voorhand de subsidie bij het installatie bedrag op deed.
Zonnepanelen werden onbetaalbaar maar zijn nu nog net niet gratis.
Etc. Etc.
Weet je ik ben in principe tegen subsidies. Geeft leveranciers enkel reden om de prijs hoog te houden. Ze hebben nog niks uitgeleverd en beginnen al te pushen bestel nu want fikse prijsverhogingen. Nou.... daar ben ik niet zo gecharmeerd van @Duramotion @Ematic
[ Voor 12% gewijzigd door stil op 08-11-2024 18:32 ]
Dit is marketing. Je hoeft er niks mee te doen. Sommige zijn er gevoelig voor. Sommige totaal niet. Als je een goed product levert is dit ook helemaal niet nodig. Dan gaat het vanzelf van mond tot mond. De beste en goedkoopste reclame ook nog eens :-)stil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:31:
Weet je ik ben in principe tegen subsidies. Geeft leveranciers enkel reden om de prijs hoog te houden. Ze hebben nog niks uitgeleverd en beginnen al te pushen bestel nu want fikse prijsverhogingen. Nou.... daar ben ik niet zo gecharmeerd van @Duramotion @Ematic
Het was praktischer geweest als ze dat na de eerste leveringen met een positieve feedback hadden gedaan.stil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:31:
Ik weet eigenlijk niet waneer de Sessy de prijsverhoging doorvoerde maar dat was volgens mij ook al vrij vlot.
In dit geval was ik en vele met mij vermoed ik er op tijd bij.
Al moet je met die kennis ook niet overal als eerste in springen.
Voor hetzelfde geld is het een waardeloos ding, dat weet nog niemand.
We gaan het zien, paar weken geduld nog.... hoop ik
Flinke prijsverhoging? Moeten ze vooral doen, dan gaan ze aardig wat potentiële klanten kwijtraken, gelukkig kunnen we nog 2 jaar salderen, wachten we wel af wat de concurrentie in die tijd gaat doen 😄
Precies, de zinvolheid, los van de 'leut'. is al flinterdun. Laten we ze massaal ook dat geluid laten horen als tweakers. Ze zij ook opvallend 'stil' nu.realdaffy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:29:
Flinke prijsverhoging? Moeten ze vooral doen, dan gaan ze aardig wat potentiële klanten kwijtraken, gelukkig kunnen we nog 2 jaar salderen, wachten we wel af wat de concurrentie in die tijd gaat doen 😄
realdaffy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:29:
Een Tweaker koopt een thuisaccu primair omdat de tech interessant is, niet per se voor het rendementstil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:43:
[...]
Precies, de zinvolheid, los van de 'leut'. is al flinterdun. Laten we ze massaal ook dat geluid laten horen als tweakers. Ze zij ook opvallend 'stil' nu.
[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 08-11-2024 23:01 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
yeah, maar een tweaker laat ook niet met zich sollen toch? We krijgen het niet allemaal cadeau. Karakterlogische profielbeschrijving van de 'tweaker', is daar al een topic over?Taro schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:01:
[...]
[...]
Een Tweaker koopt een thuisaccu primair omdat de tech interessant is, niet per se voor het rendement
Ze zullen wel weekend hebben denk je ook niet?stil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:43:
[...]
Precies, de zinvolheid, los van de 'leut'. is al flinterdun. Laten we ze massaal ook dat geluid laten horen als tweakers. Ze zij ook opvallend 'stil' nu.
We weten nog niet hoeveel die prijsverhoging dan wel niet is.
Prijs per kwh opslag plus hoe en wat je er mee kunt bepaald of het concurerend is.
En dat de prijs op termijn gaat dalen van dergelijke systemen zou goed kunnen.
Net als dat hij ineens omhoog zou kunnen schieten ivm schaarste.
Het stukje communicatie omtrent het al dan niet leveren van bijv. De p1 oplossing alsmede het schijnbaar niet alle pre-orders mailen ivm het gratis installatie verhaal doet mijn wenkbrauwen ook wel wat fronzen.
Maar ik zet mijn hakken nog niet meteen in de grond anders dan bijv. De Homewizard accu (50 euro) zit hier nog geen cent van mij in die ik kwijt ben danwel op bepaalde voorwaarden terug zou kunnen krijgen.
Van HW heb ik al wel de pre-order kosten terug ontvangen ivm uitgestelde levering.
Vooralsnog ga ik er van uit dat ze gewoon op tijd leveren met ct klem en later eventueel nog de p1 gratis na leveren.
De tijd zal het leren, en zoals ik al eerder heb gezegd het komt te voet en gaat te paard.
Nee uiteraard, geef je groot gelijk.stil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:05:
[...]
yeah, maar een tweaker laat ook niet met zich sollen toch? We krijgen het niet allemaal cadeau. Karakterlogische profielbeschrijving van de 'tweaker', is daar al een topic over?
Een fabrikant kan zich onderscheiden door betere software, breder aanbod aan hardwarematige mogelijkheden (Mooi touchdisplay, AC-laden, PV-aansluitingen, off-grid, USB-A/C, etc.), prijs en kwaliteit. En als er in software en hardware geen toegevoegde waarde zit, de kwaliteit in orde is (dat is nog redelijk onbekend over langere periode voor dit product), dan gaat de prijs belangrijker worden. En als er vergelijkbare producten zijn, dan kies je uiteraard voor de goedkoopste mits je niet of niet teveel hoeft in te leveren op de andere factoren.
Ben benieuwd naar de eerste reviews.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik heb thuis een Homey systeem draaien met in de meterkast een P1 meter van Tibber (loadbalancing Zaptec auto lader) en P1 Homewizard (inzicht en spielerei). Beide meters geven real-time data door aan Homey waardoor ik andere apparaten hiermee kan aansturen.
Ik lees in de thread dat ik met Homey de Duravolt batterij kan aansturen. Is de batterij rechtstreeks te benaderen of loopt dit via de ct-klemmen/ p1 meter van Duravolt?
Indien rechtstreeks verwacht ik met mijn huidige meters te kunnen schakelen en heb ik aan sec de batterij genoeg. Hoe denken jullie hierover?
Ik lees in de thread dat ik met Homey de Duravolt batterij kan aansturen. Is de batterij rechtstreeks te benaderen of loopt dit via de ct-klemmen/ p1 meter van Duravolt?
Indien rechtstreeks verwacht ik met mijn huidige meters te kunnen schakelen en heb ik aan sec de batterij genoeg. Hoe denken jullie hierover?
HW batterij heb je gecanceld? Anders krijg je die 50 euro niet terug volgens mij. Mits je wel in de juiste batch zit/zat November.Ronald.42 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:10:
[...]
Ze zullen wel weekend hebben denk je ook niet?
We weten nog niet hoeveel die prijsverhoging dan wel niet is.
Prijs per kwh opslag plus hoe en wat je er mee kunt bepaald of het concurerend is.
En dat de prijs op termijn gaat dalen van dergelijke systemen zou goed kunnen.
Net als dat hij ineens omhoog zou kunnen schieten ivm schaarste.
Het stukje communicatie omtrent het al dan niet leveren van bijv. De p1 oplossing alsmede het schijnbaar niet alle pre-orders mailen ivm het gratis installatie verhaal doet mijn wenkbrauwen ook wel wat fronzen.
Maar ik zet mijn hakken nog niet meteen in de grond anders dan bijv. De Homewizard accu (50 euro) zit hier nog geen cent van mij in die ik kwijt ben danwel op bepaalde voorwaarden terug zou kunnen krijgen.
Van HW heb ik al wel de pre-order kosten terug ontvangen ivm uitgestelde levering.
Vooralsnog ga ik er van uit dat ze gewoon op tijd leveren met ct klem en later eventueel nog de p1 gratis na leveren.
De tijd zal het leren, en zoals ik al eerder heb gezegd het komt te voet en gaat te paard.
September was de bedoeling.Devke schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:04:
[...]
HW batterij heb je gecanceld? Anders krijg je die 50 euro niet terug volgens mij. Mits je wel in de juiste batch zit/zat November.
Ondertussen tussen de reservering in juni en de geplande levertijd kwamen er al wat andere opties voorbij.
Met de uitgestelde levering dan de boel maar gecanceld en 50 euro terug.
De Duravolt is net wat aantrekkelijker met de prijs per Kwh en lijkt ook wat meer opties te hebben.
Er werd gesproken over een API-aansturing, dan zou de Homey de klemmen dus monitoren en via de API de Duravolt moeten aansturen.JimBony schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 06:44:
Ik heb thuis een Homey systeem draaien met in de meterkast een P1 meter van Tibber (loadbalancing Zaptec auto lader) en P1 Homewizard (inzicht en spielerei). Beide meters geven real-time data door aan Homey waardoor ik andere apparaten hiermee kan aansturen.
Sowieso worden al die klemmen en meters een probleem, ik heb nu 2 sets CT-klemmen in de meterkast waarvan 1 voor een Shelly Pro 3EM tbv nul op de meter voor een thuisaccu, dan nog 1 voor de laadpaal en daarnaast 3 slimme P1-meters in een actieve splitter waar dus ook weer een USB-adapter voor in het stopcontact moet. Het zou fijn zijn als ze allemaal 1 standaard gaan hanteren, want de elektricien zei gisteren al dat ik eigenlijk weer een meterkast uitbreiding moet hebben en de max wel is bereikt met alle klemmen
September? Er zat dus nog een batch voor November dus. Niet meegekregen.Ronald.42 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:07:
[...]
September was de bedoeling.
Ondertussen tussen de reservering in juni en de geplande levertijd kwamen er al wat andere opties voorbij.
Met de uitgestelde levering dan de boel maar gecanceld en 50 euro terug.
De Duravolt is net wat aantrekkelijker met de prijs per Kwh en lijkt ook wat meer opties te hebben.
Duravolt heeft mn een oplossing op dynamisch laden. Op deze manier kun je de batterij langer benutten tov HW. Mits spreads hoog genoeg zijn anders leg je bij laden geld toe.
Het is wel de vraag nog of het een lokale open api is of dat het over een cloud heen fietsen wordt. Laatste heeft niet mijn voorkeur.Taro schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:08:
[...]
Er werd gesproken over een API-aansturing, dan zou de Homey de klemmen dus monitoren en via de API de Duravolt moeten aansturen.
Sowieso worden al die klemmen en meters een probleem, ik heb nu 2 sets CT-klemmen in de meterkast waarvan 1 voor een Shelly Pro 3EM tbv nul op de meter voor een thuisaccu, dan nog 1 voor de laadpaal en daarnaast 3 slimme P1-meters in een actieve splitter waar dus ook weer een USB-adapter voor in het stopcontact moet. Het zou fijn zijn als ze allemaal 1 standaard gaan hanteren, want de elektricien zei gisteren al dat ik eigenlijk weer een meterkast uitbreiding moet hebben en de max wel is bereikt met alle klemmen
November zou ook kunnen trouwens maakt ook niet uit de verschuiving naar volgend jaar was voor mij genoeg om serieus naar wat anders te kijken.Devke schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:25:
[...]
September? Er zat dus nog een batch voor November dus. Niet meegekregen.
Duravolt heeft mn een oplossing op dynamisch laden. Op deze manier kun je de batterij langer benutten tov HW. Mits spreads hoog genoeg zijn anders leg je bij laden geld toe.
Voor mij waren 5,12kwh dus meer dan de hw ivm 15kwp op het dak leuk.
De mogelijkheid om wat sneller te kunnen laden ontladen met de 5,12kwh uitvoering (al moet ik nog zien hoe dat gaat ivm levensduur batterij)
En dat extra stopcontact trekt mijn aandacht.
Zou daar eventueel wel wat mee willen als backup voor de laadpomp van de houtcv.
Die gaat nu in noodkoeling als de stroom uitvalt dan zou hij gewoon doordraaien.
Is in 15 jaar nog maar 1 keer gebeurd maar goed leuke optie.
Handelen met de accu is hier vooralsnog niet het plan.
[ Voor 7% gewijzigd door Ronald.42 op 09-11-2024 09:39 ]
Hierbij een update naar aanleiding van enkele vragen en opmerkingen. We zetten graag wat zaken op een rijtje om jullie zo goed mogelijk te informeren:
1. Levering van de eerste zending: De eerste levering stond oorspronkelijk gepland voor eind september, maar werd verzet naar halverwege oktober. Door vertraging bij de fabrikant is de zending opnieuw uitgesteld. We hebben nu de bevestiging dat de levering zeker in december zal plaatsvinden.
2. P1-dongel: Duramotion/Duravolt heeft hard gewerkt om de P1-dongel al bij de eerste levering mee te laten komen. Helaas is dit door productievertraging niet gelukt. Daarom hebben is ervoor gekozen om alle klanten van Duramotion/Duravolt en Ematic Zonnepanelen een gratis installatie aan te bieden, wat voor bijna iedereen een fijne oplossing is gebleken.
3. Prijsverhoging 2025: Door de sterk gestegen transportkosten voor containers uit China is een prijsverhoging helaas niet te vermijden. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn en willen jullie daarom graag van tevoren informeren.
4. Gratis nalevering van de P1-dongel: Deze actie is door Ematic Zonnepanelen zelf opgezet als extra service voor onze klanten, exclusief voor bestellingen geplaatst bij Ematic-Zonnepanelen.nl. Hoewel de P1-dongel niet standaard door ons werd gecommuniceerd als onderdeel van het pakket, bieden we dit toch graag kosteloos aan als extra waardering voor jullie vertrouwen.
Onze oprechte excuses voor het ongemak. We hopen dat deze uitleg helpt en jullie vragen beantwoordt. Bedankt voor jullie vertrouwen in ons en het geduld tijdens deze leveringsperiode!
1. Levering van de eerste zending: De eerste levering stond oorspronkelijk gepland voor eind september, maar werd verzet naar halverwege oktober. Door vertraging bij de fabrikant is de zending opnieuw uitgesteld. We hebben nu de bevestiging dat de levering zeker in december zal plaatsvinden.
2. P1-dongel: Duramotion/Duravolt heeft hard gewerkt om de P1-dongel al bij de eerste levering mee te laten komen. Helaas is dit door productievertraging niet gelukt. Daarom hebben is ervoor gekozen om alle klanten van Duramotion/Duravolt en Ematic Zonnepanelen een gratis installatie aan te bieden, wat voor bijna iedereen een fijne oplossing is gebleken.
3. Prijsverhoging 2025: Door de sterk gestegen transportkosten voor containers uit China is een prijsverhoging helaas niet te vermijden. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn en willen jullie daarom graag van tevoren informeren.
4. Gratis nalevering van de P1-dongel: Deze actie is door Ematic Zonnepanelen zelf opgezet als extra service voor onze klanten, exclusief voor bestellingen geplaatst bij Ematic-Zonnepanelen.nl. Hoewel de P1-dongel niet standaard door ons werd gecommuniceerd als onderdeel van het pakket, bieden we dit toch graag kosteloos aan als extra waardering voor jullie vertrouwen.
Onze oprechte excuses voor het ongemak. We hopen dat deze uitleg helpt en jullie vragen beantwoordt. Bedankt voor jullie vertrouwen in ons en het geduld tijdens deze leveringsperiode!
Maar als bovenstaande klopt, dan kan je met de data uit elke willekeurige P1 meter de batterij gaan aansturen middels Homey / Home Assistant. Dat is de USP van dergelijke systemen; het aan elkaar knopen van diverse smart-home oplossingen zonder dat er á fabriek intergraties noodzakelijk zijn.Taro schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:08:
[...]
Er werd gesproken over een API-aansturing, dan zou de Homey de klemmen dus monitoren en via de API de Duravolt moeten aansturen.
Die extra P1 meter of ct-klemmen kunnen dan achterwege gelaten worden. Scheelt kosten, ruimte in de meterkast, uitbreidingen in de meterkast en onnodige productie van hardware.
Is er iemand vanuit de leveranciers die bovenstaande kan bevestigen? Het niet hoeven nasturen van P1 meters levert ook weer marge op
Hier ben ik ook benieuwd naar, is er al een open integratie beschikbaar waarmee ik de aansturing kan voorbereiden?JimBony schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:10:
[...]
Maar als bovenstaande klopt, dan kan je met de data uit elke willekeurige P1 meter de batterij gaan aansturen middels Homey / Home Assistant. Dat is de USP van dergelijke systemen; het aan elkaar knopen van diverse smart-home oplossingen zonder dat er á fabriek intergraties noodzakelijk zijn.
Die extra P1 meter of ct-klemmen kunnen dan achterwege gelaten worden. Scheelt kosten, ruimte in de meterkast, uitbreidingen in de meterkast en onnodige productie van hardware.
Is er iemand vanuit de leveranciers die bovenstaande kan bevestigen? Het niet hoeven nasturen van P1 meters levert ook weer marge op
Is de accu in te stellen op een specifiek vermogen van laden of ontladen?
@Duramotion Heeft bevestigd dat er aangestuurd (en dus niet alleen uitgelezen ) kan worden met zowel Homey als HA. daarvoor is mijn inziens een volledig open API voor nodig die je lokaal dus kunt aansturen. Jammer genoeg hebben Duramotion of Ematic daar geen verdere info over. het blijft dus afwachten hoe dit in de praktijk zal werken.sjeef schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:59:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar, is er al een open integratie beschikbaar waarmee ik de aansturing kan voorbereiden?
Is de accu in te stellen op een specifiek vermogen van laden of ontladen?
Je zou zeggen dat het niet heel moeilijk moet zijn om op basis van 1 type P1 dongle andere types te 'simuleren' met een webserver die je thuis al hebt draaien.Taro schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:08:
[...]
Uiteindelijk is de data die uit je meterkast heel beperkt. Het gaat uiteindelijk erom hoe die gerepresenteerd wordt. Ik verwacht dat de communicatie via een http request gaat.
Als we zouden weten hoe de P1 dongle voor de duravolt batterij de data representeerd, dan zouden we de functionaliteit eerder in de lucht kunnen hebben dan dat de dongle effectief geleverd zou worden. Ik vrees echter dat we dat pas gaan weten als de dongles geleverd worden
Reverse engineeren is altijd een optie, maar bij de eerstvolgende update stopt dan mogelijk alles weer met werken. De markt moet "gewoon" een standaard kiezen en daar kunnen verschillende leveranciers dan op aanhaken door white label producten te rebranden of zelfs iets te ontwikkelen, mits het maar aan hetzelfde communicatieprotocol voldoet.gielvd schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:25:
[...]
Je zou zeggen dat het niet heel moeilijk moet zijn om op basis van 1 type P1 dongle andere types te 'simuleren' met een webserver die je thuis al hebt draaien.
Uiteindelijk is de data die uit je meterkast heel beperkt. Het gaat uiteindelijk erom hoe die gerepresenteerd wordt. Ik verwacht dat de communicatie via een http request gaat.
Als we zouden weten hoe de P1 dongle voor de duravolt batterij de data representeerd, dan zouden we de functionaliteit eerder in de lucht kunnen hebben dan dat de dongle effectief geleverd zou worden. Ik vrees echter dat we dat pas gaan weten als de dongles geleverd worden
Shelly is wel redelijk een standaard aan het worden, zou bijv. mooi zijn als de laadpaalboeren daar ook vaker op aansluiten. En iedere P1-meter haalt dezelfde info op en zou dat via Wifi lokaal kunnen ontsluiten richting andere producten.
Ben blij dat ik hem bij stekker-batterij.nl in pre order heb daar zit de p1 meter erin voor maar 1899 euro. En komt er geen geen prijsverhoging. En ze geven aan dat er zelfs begin 2025 een koppeling komt met Homewizard 💪
Evt prijs verhoging duravolt Accu ivm verhoogde container prijzen uit China.
Gelukkig vallen de verhogingen per Duravolt wel mee, 40 voet Containers zijn $ 600 tot $900 duurder geworden. op de Route Shanghai Rotterdam
Dus een prijs verhoging van meer dan € 10,- per stuk is echt niet gerechtvaardigd.
Gelukkig vallen de verhogingen per Duravolt wel mee, 40 voet Containers zijn $ 600 tot $900 duurder geworden. op de Route Shanghai Rotterdam
Dus een prijs verhoging van meer dan € 10,- per stuk is echt niet gerechtvaardigd.
/f/image/XrDU9Qc4HZKFjMc43TH0r9EG.png?f=fotoalbum_large)
Waar ik de pre-order heb geplaatst zijn ze nog erg vaag over de P1-dongel.Jgroothedde schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:05:
Ben blij dat ik hem bij stekker-batterij.nl in pre order heb daar zit de p1 meter erin voor maar 1899 euro. En komt er geen geen prijsverhoging. En ze geven aan dat er zelfs begin 2025 een koppeling komt met Homewizard 💪
Ik ben sterk in overweging mijn pre-order te verplaatsen naar de club die wel een P1-dongel gratis na stuurt.
De p1 meter met ct word hier direct meegestuurd. Die zijn eind deze maand klaar en gaan mee met je bestelling bij de levering. Zit dus bij de prijs in.
[ Voor 6% gewijzigd door Jgroothedde op 09-11-2024 16:35 ]
Wanneer wordt het via die site geleverd?Jgroothedde schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:34:
De p1 meter met ct word hier direct meegestuurd. Die zijn eind deze maand klaar en gaan mee met je bestelling bij de levering. Zit dus bij de prijs in.
Ik hoor dat in december de P1 meter nog niet klaar is.
Nee de p1 meter is eind deze maand gereed. Vandaag nog gebeld met stekker-batterij.nl.r.reus schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:40:
[...]
Wanneer wordt het via die site geleverd?
Ik hoor dat in december de P1 meter nog niet klaar is.
Op zaterdag?Jgroothedde schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:42:
[...]
Nee de p1 meter is eind deze maand gereed. Vandaag nog gebeld met stekker-batterij.nl.
Ja hoor zijn gewoon bereikbaar ook savonds.
Klasse zeg!Jgroothedde schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:48:
[...]
Ja hoor zijn gewoon bereikbaar ook savonds.
Ik wacht even op de reactie vanuit de organisatie waar ik heb besteld, anders verplaats ik mijn order.
Snap ik. Ja is ook klasse. Echt keurig netjes te woord gestaan en zijn super aardig en weten alles van de batterij.r.reus schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:50:
[...]
Klasse zeg!
Ik wacht even op de reactie vanuit de organisatie waar ik heb besteld, anders verplaats ik mijn order.
Bedoel je HomeWizard of Home Assistant? HW heb ik nog niets over gezien, Home Assistant wel.Jgroothedde schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:05:
Met Homewizard.Taro schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:14:
[...]
Bedoel je HomeWizard of Home Assistant? HW heb ik nog niets over gezien, Home Assistant wel.
Ik vermoed dat ze Home Assistant bedoelen, dat is hier eerder ook al langskomen. HomeWizard integreert doorgaans niet 1 op 1 met hardware van anderen en vermoedelijk al helemaal niet als HomeWizard ook al een eigen accu aan het uitbrengen is.
Zou het maar even dubbel checken, denk dat ze er zelf ook een "Oh ja, oeps, Home Assistant bedoelde ik inderdaad" momentje van gaan maken. En hopelijk geen "Oh, is dat niet hetzelfde dan?". De mensen die hier eerder langskwamen en de accu's verkopen wisten volgens mij ook niet wat een API is, dus een spraakverwarring ontstaat maar zo.
Nee ze gaan koppelen met Homewizard 100% zeker.Taro schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:18:
[...]
Ik vermoed dat ze Home Assistant bedoelen, dat is hier eerder ook al langskomen. HomeWizard integreert doorgaans niet 1 op 1 met hardware van anderen en vermoedelijk al helemaal niet als HomeWizard ook al een eigen accu aan het uitbrengen is.
Zou het maar even dubbel checken, denk dat ze er zelf ook een "Oh ja, oeps, Home Assistant bedoelde ik inderdaad" momentje van gaan maken. En hopelijk geen "Oh, is dat niet hetzelfde dan?". De mensen die hier eerder langskwamen en de accu's verkopen wisten volgens mij ook niet wat een API is, dus een spraakverwarring ontstaat maar zo.
Dan zou ik daar graag een goede bron van zien en dat is wat anders dan een mailtje van een verkoper.Jgroothedde schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:19:
[...]
Nee ze gaan koppelen met Homewizard 100% zeker.
Met dit soort uitspraken moeten we extra voorzichtig zijn, omdat er maar zo anderen langskomen die om die specifieke reden deze accu kopen en het dan mogelijk later niet correct blijkt te zijn.
Ik durf er eigenlijk wel geld op te zetten dat de Duravolt accu niet door HomeWizard ondersteund gaat worden, maar ik wil je geen geld afhandig maken, dus laten we er maar niet om wedden
Ik durf dat met je aan! Heb namelijk het bewijs.Taro schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:22:
[...]
Dan zou ik daar graag een goede bron van zien en dat is wat anders dan een mailtje van een verkoper.
Met dit soort uitspraken moeten we extra voorzichtig zijn, omdat er maar zo anderen langskomen die om die specifieke reden deze accu kopen en het dan mogelijk later niet correct blijkt te zijn.
Ik durf er eigenlijk wel geld op te zetten dat de Duravolt accu niet door HomeWizard ondersteund gaat worden, maar ik wil je geen geld afhandig maken, dus laten we er maar niet om wedden
Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.