Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:51
Gely schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:17:
[...]

Dat de goedkeuring zeer snel gebeurt zonder dat blijkbaar iemand de verzonden documenten daadwerkelijk controleert of leest. Dus eender welke foto opsturen zou ook werken / gewerkt hebben :)
Kan zijn dat je ze garantie geldigheid pas bekijken als je garantie claim indient. Een vinkje in de app is nu eenmaal geen sluitend geldig garantie bewijs vrees ik dan (dus bij tweedehands aankoop ook best de factuur vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:46
wolv schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:00:
Bedankt alvast voor al de raad en tips.
Nog wat extra vragen:
- Momenteel hebben we een 'variabel' electriciteitscontract; dus vanaf dat ik de batterij heb best overschakelen naar een dynamisch?
- Mag ik de batterij(en) in de kelder plaatsen? (onder de elec kast die op gelijkvloers in de hal staat). Ik kan een netwerkkabel van de modem naar de kelder trekken, op hetzelfde netwerk zetten als de HW P1 (modem staat in dezelfde kast in de hal)
Over financiele zaken zijn zoveel meningen als mensen hier op het forum, dus daar waag ik mij niet aan (zeker niet al Nederlander over een Belgische situatie), maar volgens mij kan de batterij rustig in de kelder als het daar maar niet vriest (dus onder 0 geraakt) of zo vochtig is dat hij in het water staat.
Ik lees nu dat je het hebt over batterij(en); Let wel met de HW-P1 kun je slechts 1 batterij besturen. Zodra je over gaat naar meerdere batterijen moet je (zoals ik zelf sturing via local-api gaan aanbrengen) of met een CT003 dongle gaan werken om te voorkomen dat de batterijen elkaar gaan laden/ontladen.
Dus bij 1 batterij HW-P1 prima. Bij 2 batterijen of meer zou je naar CT003 of eigen sturing moeten gaan.

NL;2MT Venus E (V2 V154 BMS:V215)+(V3 V139 BMS:V105);Sturing->Local-API;HW-P1 (5.1903);App:Android-V1.6.50;Comm.Mod:202409090159;1 Fase 40A;Iskra ME382-D1A52-P1 bj 2012;PV 6090Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O);Inventum Ecol. vent.WrmtPmp;EV (Seat Mii 32kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 18:53
Gely schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:17:
[...]
Dat de goedkeuring zeer snel gebeurt zonder dat blijkbaar iemand de verzonden documenten daadwerkelijk controleert of leest. Dus eender welke foto opsturen zou ook werken / gewerkt hebben :)
Dat was dus ooit zo maar er zijn hier mensen die de melding kregen dat hun aanmelding in behandeling genomen werd. Dus dat er wel gekeken werd naar de documenten.

NL 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 154, BMS 216, App v1.6.50 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpssoftware
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:56
Avenger 2.0 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:29:
[...]

Dan zullen ze wel een omruiling starten. Lijkt mij ook meer een hardware matig defect dat je (of Marstek) toch niet (vanop afstand) kan oplossen.
Je hebt inderdaad gelijk, Marstek China stelt omruilen voor. Communicatie met Marstek.nl stopt op het moment dat er serieuze problemen zijn lijkt het wel, want buiten twee berichten neem contact met Marstek op via de app heb ik ook weinig support mogen ontvangen.

Wat is ondertussen de gemiddelde doorlooptijd voor swap van Marstek Venus E 3.0? Is er na het invullen van het formulier nog een manier om status te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:07

HHF

SatScan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Probeer eens >2u geheel afgekoppeld en uit. Dan gaat de batterij in rustmode (transport mode).
Sluit batterij aan grid, wacht >15m en zet dan de batterij aan.

_/-\o_
Op een ander forum las ik dat het voor kan komen dat bij Marstek de draden in de verbindingsstekker (naar de AC) niet goed aangedraaid zijn. Je zou nog even kunnen kijken of er mogelijk een draadje los zit

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:06
RvdM66NB schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:22:
Ondertussen is mijn Venus 3.0 geupated naar BMS v107. Dit loste echter het probleem niet op.
Toen kreeg ik ineens een ingeving om de smartplug van Home Wizzard er tussenuit te halen. Nu laat hij weer als een malle!

Heeft iemand dezelfde ervaring met de Home Wizzard plug?
Stond je HW smartplug niet toevallig uit?
Daarmee bedoel ik dat de smartplug geen stroom/spanning levert aan hetgeen aangesloten is op de smartplug. In dit geval dus jouw Marstek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:06
wolv schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:00:
Bedankt alvast voor al de raad en tips.
Nog wat extra vragen:
- Momenteel hebben we een 'variabel' electriciteitscontract; dus vanaf dat ik de batterij heb best overschakelen naar een dynamisch?
- Mag ik de batterij(en) in de kelder plaatsen? (onder de elec kast die op gelijkvloers in de hal staat). Ik kan een netwerkkabel van de modem naar de kelder trekken, op hetzelfde netwerk zetten als de HW P1 (modem staat in dezelfde kast in de hal)
Je hoeft niet naar dynamisch hoor. Ik zit gewoon op het normale energiecontract van Ecopower (deel vast, deels variabel). Dynamisch contract is vooral voor het opladen via het net op goedkope uren en dan weer ontladen naar het net bij dure prijzen.
Maar ik weet niet als dat in België echt veel opbrengst levert. Je moet immers ook rekening houden met de distributiekosten bij zowel afname als injectie en je zit ook met zo'n 20% verlies van energie bij opladen en ontladen van de batterij door de conversie verliezen van AC-DC-AC.

Ik zou het simpel houden en de batterij gewoon gebruiken om het overschot van je zonnepanelen op te slaan en zelf weer op te gebruiken. Dat noemt bij Marstek "zelf geïnitieerd consumptiemodel", hier op het forum noemen we die modus NOM (Nul Op de Meter).

Aangezien je spreekt van een ethernet kabel op de modem, kijk je naar de nieuwste V3 versie. Je zal die moeten updaten naar de laatste firmware versie om goed te werken met de vaste kabel. En niet eerst WiFi configureren of de batterij blijft koppig de WiFi gebruiken om met de P1 meter te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe1dtq
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 00:25

Pe1dtq

It's all about electronics

Avenger 2.0 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:34:
[...]

Kan zijn dat je ze garantie geldigheid pas bekijken als je garantie claim indient. Een vinkje in de app is nu eenmaal geen sluitend geldig garantie bewijs vrees ik dan (dus bij tweedehands aankoop ook best de factuur vragen).
Ik heb de accu's geactiveerd toen er nog geen foto gevraagd werd. Daarna ook nog nooit gedaan. Inmiddels 1 accu kapot. Via de feedbackoptie van de app kreeg ik het verzoek een request for exchange in te vullen/op te sturen via mail met o.a. een kopie van het aankoopbewijs. Een nieuwe accu is door Alan toegezegd. Duurt 3 tot 5 weken. Wel van der zotte dat de reseller ook bij mij niet thuis geeft!

3x MT Venus 2 V153-215 (1 RIP), CT-003 V117, Ziv E0090, Goodwe 3-fase, 14 kWp oost/west

Pagina: 1 ... 293 294 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.