Mag ik vragen op welke setting jij de CT003 hebt staan icm de e350? Krijg het hier niet stabiel.gmj2 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:18:
[...]
Dat had ik gisteren ook. CT003 even van spanning afgehaald, minuutje gewacht en weer aangekoppeld, wat het probleem heeft opgelost. CT003 heeft vanaf 18 juni aan gestaan, maar stopte er dus spontaan mee en had hard reset nodig.
Homewizard P1 meter lijkt stabieler maar helaas werkt dat niet goed bij mij in combinatie met oude meter (Landys&Gyr E350 DSMR 4.2, 10 sec. updates) en de Marstek V2.
Prijsverschil is gemiddeld op jaarbasis 0,1 euro, doe daar 25% vanaf kan je maximaal 0,075 euro/kWh besparen als je niet kan salderen.Erik1805 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:33:
[...]
Maar het prijsverschil met nu en vanavond lijkt mij erg klein om voordeel te hebben toch ?
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Jahoor prima dag vandaag. Ik hou zelf rond de 12 cent aan, maar ik kijk niet op een enkele cent . Morgen kun je wel weer slechte tarieven hebben , dan zit er nog wel stroom in hier van vandaag. En anders pech. Dan is er altijd weer een nieuwe dag. Maar als ik het zo bekijk , na de winter balans opmaken. Heb je eigenlijk meest profijt van je batterij met veel zon. En in de winter maanden maar bar weinig. Ze zullen ook wel de tarieven lekker vlak gaan maken . Uitzetten met nl dynamisch contract is waarschijnlijk beste optie voor nu. (Of nom)Erik1805 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:33:
[...]
Maar het prijsverschil met nu en vanavond lijkt mij erg klein om voordeel te hebben toch ?
[ Voor 54% gewijzigd door S2S op 19-10-2025 13:12 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Niet stabiel is meestal je wifi en of je stroom , alle voedingen aansluiten zou ik mee beginnen en je wifi nakijken. Ik heb deze meter ook. Werkt stabiel. Maar volgens mij levert de p1 niet genoeg spanning van deze meter.Magicw00b schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:40:
[...]
Mag ik vragen op welke setting jij de CT003 hebt staan icm de e350? Krijg het hier niet stabiel.
[ Voor 8% gewijzigd door S2S op 19-10-2025 13:11 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Er al achter wat die waarde is? Ik gebruik niet de AI functie, gewoon de nom modus. Bij mij staat daar altijd een iets lager getal dan dat er boven bij vermogen getoond wordt. Ben er nog niet uit wat het isantoinevromen schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:50:
Weet iemand wat die waarde 741 is bij een V3 in het app-scherm?
Soms is die waarde ook hoger dan de laadwaarde van 1000 die ik had ingesteld.
[Afbeelding]
Denk wat er overblijft van het input vermogen in watt na de omvormer en dus in batterij opslaat?HBO88 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:12:
[...]
Er al achter wat die waarde is? Ik gebruik niet de AI functie, gewoon de nom modus. Bij mij staat daar altijd een iets lager getal dan dat er boven bij vermogen getoond wordt. Ben er nog niet uit wat het is
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. 2xMarstek v3.
De wifi en verbinding zijn stabiel. Alleen gaan de de v3’s elkaar laden. De CT is juist heel stabiel, geen uitval.S2S schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:08:
[...]
Niet stabiel is meestal je wifi en of je stroom , alle voedingen aansluiten zou ik mee beginnen en je wifi nakijken. Ik heb deze meter ook. Werkt stabiel. Maar volgens mij levert de p1 niet genoeg spanning van deze meter.
Ik kreeg t al niet stabiel met één marstek en een e350 meter via de P1 poort. Een CT meter werkt nu al een tijdje wel goed.
Wat zijn de doorlooptijden tegenwoordig voor feedback vanuit marstek? Ik wacht nu anderhalve week op antwoord. Of ben ik de vorige keer verwend na een dag antwoord?
Wat zijn de doorlooptijden tegenwoordig voor feedback vanuit marstek? Ik wacht nu anderhalve week op antwoord. Of ben ik de vorige keer verwend na een dag antwoord?
Hier stond een dode link.
Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.