.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Gaat niet, vraag om 151 dan werkt het gelijk!Rick- schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:03:
Ik heb al een MT met FW 151 en CT003 v114.
Vandaag wil ik mijn nieuwe MT v148 koppelen aan bestaande CT003.
Krijg het helaas niet gekoppeld. Waar CT003 en MT binnen 2 meter van elkaar staan en mijn Deco wifi punt erbij staat. Iemand ideeën?
[Afbeelding]
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Dagje 3MT’s opgeladen + plug-in hybride:
0,5Kwh uit het net gehaald, bij het inductiekoken
/f/image/l8m3RS6gdOwChOFsEiCKxNQW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Svs79 op 30-04-2025 21:09 ]
SMA tripower 6.0 - LG NEON 9040 Wp Zuid - 3x Marstek Venus 5,12 - Marstek CT003/ Shelly Pro 3EM / P1 HW
ik doelde hier eerder op het slim(mer) aansturen met behulp van een meettaak voor aan/af schakelen van de MT's om zo eventueel met de HW P1 zelf een werkende samenwerking tussen de twee batterijen te realiseren. De boilers zelf stuur ik ook via een meettaak aan sinds een maand ofzo. ik kon ze daarvoor ook al aansturen via niko home control maar dit was gewoon manueel zelf aan/uit zetten wat héél wat minder prettig is als via deze plugs. Ging vandaag ook wederom goed.PNARI schreef op woensdag 30 april 2025 @ 05:43:
[...]
Batterij staat in selfcosumption mode.
Ik stuur de boiler 150 l van 2500 W aan ... de boiler opwarmen. Vaak is de boiler al om 12u opgewarmd en kan de batterij verder gaan met opladen. Ik heb wel oost-west panelen, maar dat doet niets af aan het principe.
:strip_exif()/f/image/ehkGu3ckNwrRD8SB2xBFYhKv.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu het idee om de MT's slim aan te sturen met de plugs via schema en meettaken lijkt sowieso al geschrapt want toen ik deze nacht de venus C weer liet inschakelen nadat deze (volledig opgeladen) een 4 a 5 uur af had gestaan via de HW plug wou die op geen enkele manier zelf de CT (HW P1) terug vinden.
Om 1 uur deze nacht dus toch maar eventjes nog zelf naar de schuur gewandeld, CT configuratie gestart, zoeken eh voila het was meteen wel terug in orde maar dat was even een tegenvaller voor mijn ideetje

ik heb hierbij geopteerd voor volgende settings voor mijn zuid georienteerde zonnepaneelinstallatie (tja noord-zuid gericht dak

- 150W ontladen van 00:00 tot 06:00 (verbruik 's nachts ruwweg 200-400W)
- 2000W laden van 10:00 tot 16:00 (ga ik nog verlagen daar dit enkel goed gaat gaan op de echt zonnige dagen maar in de tussenseizoenen misschien net wat te hoog is en dan vanuit de Venus E zou laden)
- 300W ontladen van 20:00 tot 23:59 (verbruik 's avonds ruwweg 400-600W)

:strip_exif()/f/image/sbum0z9dSPMb5pUjaM8RJjfH.jpg?f=fotoalbum_large)
Zaterdag zie ik de schoonbroer normaal en zullen we eens kijken of die er al uit is om de venus C al dan niet over te nemen en moest dat nu niet zo zijn gaan we eens een splitter in huis halen en de CT003 uittesten.
web dashboard en daar zelf een dashboard aanmaken met deze layout en vervolgens maar toewijzen wat je wil zien

1x venus C (V151; 1 fase), 1x venus E (V151; 3 fases), HW P1, sagemcom T211 - updated 13MAY25
Ik heb een email van vervoerder Raben gehad waarop leverdatum 30-04-2025 staat en via de ingesloten link kwam ik er vanmorgen achter dat het tussen 16:30 en 18:30 stond te gebeuren. Het is nu 21:10 en.... niets.
Was de gehele tijd thuis. Niemand aan de deur, geen briefje in de bus, geen mailtje of een belletje. Helemaal niets.
Edit: Die Marstek kwam 30/04 niet. Geen bericht van de vervoerder.
[ Voor 8% gewijzigd door skeletje op 01-05-2025 05:32 ]
Vraag staat idd al uit, hopelijk morgen.SatScan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:06:
[...]
Gaat niet, vraag om 151 dan werkt het gelijk!
Maar hopelijk is dat idd de oorzaak dat niet gekoppeld wordt.
Bij mij stond vandaag gepland tussen 12.45 en 14.45 en was er om 14.00 uur.skeletje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:14:
Meer mensen hier die volgens planning vandaag hun Marstek zou moeten ontvangen?
Ik heb een email van vervoerder Raben gehad waarop leverdatum 30-04-2025 staat en via de ingesloten link kwam ik er vanmorgen achter dat het tussen 16:30 en 18:30 stond te gebeuren. Het is nu 21:10 en.... niets.
Was de gehele tijd thuis. Niemand aan de deur, geen briefje in de bus, geen mailtje of een belletje. Helemaal niets.
Een hoop hopen maar ik kan je geruststellen ik had hetzelfde.Rick- schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:15:
[...]
Vraag staat idd al uit, hopelijk morgen.
Maar hopelijk is dat idd de oorzaak dat niet gekoppeld wordt.
Spreek je morgen

Ik heb beiden nu in de berging gezet vlak naast de telenet modem en digitale dm.
Maakt het uit welke Gyr Landys DM je selecteerd bij de Ct003? Ik denk van niet want ik merk geen verschil.
Wij hebben dezelfde zie ik in je sig. Welke heb jij actief gezet als ik vragen mag?
De accu kwam op 80% aangeleverd en soms begint ze op de auto stand even te ontladen (verkopen volgens de melding) maar ook hier stopt ze met ontladen na +/- 30 sec.
Ik heb wel al de feedback gebruikt om te zien of de update push iets verandert. Aangeleverd met V148 (batt) en v107 (ct003)
Geen rode lampjes en alles lijkt normaal.. Hier een foto van hoe ze er nu (werkloos) bij staat.

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P
ik had gisteren ook een zending die uiteindelijk 4u later is gekomen, maar uiteindelijk wel als laatste van de dag levering gehad.skeletje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:14:
Even wat FW upgrade info delen:
situatie gisteren, met 2 * MT en v148 kan je dus enkel met 1 in auto werken en 1 manueel, logisch wisten we al. Heb gisteren dan sw upgrade aangevraagd en deze ochtend netjes info binnen en de updates stonden klaar.
vandaag ct003 update naar v114, zonder enig probleem. Ik blijf nog steeds wel geen wifi connectie hebben via de app, enkel als ik dichtbij ben met BT dan kan ik via de applicatie de info uitlezen? nog iemand dit probleem of zijn de meeste met dit device wel via wifi te controleren? dit had ik trouwens ook al bij de v111.
daarna de nieuwste venus MT (noemt het de v2

deze FW update van v148 naar v151 was succesvol in de app, maar de MT starte niet meer opnieuw op.
Device dood, geen lichtjes meer enkel een joelende fan. BT en wifi connectie werkte wel maar deden niks en reageerde niet in app, FW info kwam ook niet in app. reset in app werkte niet, ct connectie ernaartoe ook niet .Groene knop af - niks - groene knop aan - niks. heb dan maar na 20min stekker uitgetrokken en na 1extra minuut ging de fan uit. 10min stekker uit en terug in en device boot meteen met lichten aan en alles direct in v151. CT diagnose gedaan, op auto gezet en whoppa MT was vertrokken.
de oude dan (de v1

nu werken er dus 2 MT op 1 fase met een CT003 in auto. ze geven wel niet hetzelfde terug de ene doet 2/3 de andere 1/3. als alles nu ook vlot loopt bij opladen dan ben ik dubbel happy klant na mijn eerste maand single klant
Nu nog even opvolgen of de NOM ook zo vlot gaat met 2, ik heb een 5.2DM en had toch de indruk dat het met de HW p1 en 1 device net beter nom was dan met de CT003, deze heeft nu dus wel de v114 en 2 devices, we zullen het zien de komende dagen.
[ Voor 10% gewijzigd door d3x op 30-04-2025 21:50 ]
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Heb nu met een ander rs485/usb dongeltje geprobeerd, https://www.amazon.de/-/nl/dp/B081NBCJRS
Was nog even klooien, want op de computer waarmee ik het wilde doen, die naast de accu stond, wilde hij niet werken. Uiteindelijk 5 usb verlengkabels aan elkaar geknoopt zodat ik vanuit de bovenverdieping bij de accu kon komen
De handleiding zei druk op c, maar je moet niet een paar keer ingedrukt houden, maar echt ingedrukt, toen kreeg ik beeld, kon ik de firmware uploaden en nu doet ie het weer.
Nu heb ik firmware v1488
Kreeg direct melding voor nieuwe firmware, zal die er maar op zetten.
update: nu v149 zonder problemen. Alleen moet ie weer mn keldertje in, morgen eens buurman vragen
[ Voor 7% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 30-04-2025 21:36 ]
Bij mij opgeschoven van 12-15u naar 17-19u. Hij was hier om 19.15uskeletje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:14:
Van bij mij reed hij door naar AB Inbev in Leuven (niet voor een accu
Hij was thuis weg van 5.30u en om 06.30u geladen de baan op gegaan... die zal wel moe zijn, Hij heeft hier een dubbele esspresso on the go meegenomen.
Cheers
Hier ben ik het ook wel mee eens. het vermelden en bespreken moet gewoon kunnen want daar draait het topic toch ook rond. De wijzigingen gaan mogelijks geen echte issues geven maar het had wel zo netjes geweest dat Hame/Marstek dit even aan Duravolt hadden laten weten.Maxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:46:
[...]
Dit soort van zaken moeten juist worden vermeld dat is wel zo eerlijk en niet alles maar bedekken met de mantel der liefde.
Dont kill the messenger
Het zei zo; verder ga ik hier ook niet op in gaan.
Toch ook wel één van de redenen dat ik finaal niet voor meer capaciteit gekozen heb. meer capaciteit ga ik maar héél weinig dagen in het jaar daadwerkelijk profijt uit halen en dat tikt dan weer niet aan voor die terugverdientijdMaxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:46:
[...]
Vanacht eerste keer 2 accus gen 1 en gen 2 revisie x?
Vanmorgen nog beide rond de 40% dus zijn ze nu ook al weer beide bijna vol.
Shit dus had gedacht meer zo'n energie op te slaan en ze beide wel leeg zouden zijn geweest haha verkeerd ingeschat
even advocaat van de duivel spelen maar maakt het echt uit?Maxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:46:
[...]
Wat ik tot nu toe duidelijk zie is dat het regelen een stuk trager is.
Duurt geen 6 maat nu wel 17 seconden voordat hij bijregeld en ik zie dan ook wasr voorheen de nom met -12 of +12 watt schommelde deze nu o het dubbelen dus 24 watt zit.
2 accu's en dus ook 2 x de afwijking?
Van mij mag die zelfs rustig schommelen tussen -100W en +100W (of meer) zolang de oscillatie maar snel genoeg is om te resulteren in NOM binnen de gemiddeldes die je netbeheerder/energieleverancier toepast
Nu dat is natuurlijk mijn visie hierop en daarom niet de enige noch de juiste visie
Dat daargelaten is het wel een interessante vaststelling al vindt ik het nog zo gek niet.
Moest je één accu op een fix ontladen zetten gok ik even dat je wel terug zou gaan riching de +/- 12W but again; does it matter
1x venus C (V151; 1 fase), 1x venus E (V151; 3 fases), HW P1, sagemcom T211 - updated 13MAY25
exact hetzelfde probleem, tot op heden nog niet werkend gekregen. Manual mode doet ook niet zo veel, je pusht wel stroom van batterij naar net, maar ik heb het gevoel dat mijn huis verbruik niet gedekt wordt. Logisch aangezien de p1 meter alleen spreekt met batterij en niet met de digitale meter en dus de rest van het stroomnet thuis.Bart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:23:
@kurt1977 Vanavond werd de Venus geleverd. Aansluiten ging vlotjes maar de verbinding(en) vallen elke 2 minuten weg. Zowel de Accu als de CT003 zijn nooit langer dan 2 minuten 'groen' in de app.
Ik heb beiden nu in de berging gezet vlak naast de telenet modem en digitale dm.
Maakt het uit welke Gyr Landys DM je selecteerd bij de Ct003? Ik denk van niet want ik merk geen verschil.
Wij hebben dezelfde zie ik in je sig. Welke heb jij actief gezet als ik vragen mag?
De accu kwam op 80% aangeleverd en soms begint ze op de auto stand even te ontladen (verkopen volgens de melding) maar ook hier stopt ze met ontladen na +/- 30 sec.
Ik heb wel al de feedback gebruikt om te zien of de update push iets verandert. Aangeleverd met V148 (batt) en v107 (ct003)
Geen rode lampjes en alles lijkt normaal.. Hier een foto van hoe ze er nu (werkloos) bij staat.
[Afbeelding]
Kan je eens kijken bij de batterij en dan de groene CT, staat daar ook dat de diagnostics niet gelukt is?
smijt een goedkoop wifi routertje op een ander 2.4ghz tussen je CT en de MT en het zal wel opgelost zijn.zipperddd schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:29:
[...]
exact hetzelfde probleem, tot op heden nog niet werkend gekregen. Manual mode doet ook niet zo veel, je pusht wel stroom van batterij naar net, maar ik heb het gevoel dat mijn huis verbruik niet gedekt wordt. Logisch aangezien de p1 meter alleen spreekt met batterij en niet met de digitale meter en dus de rest van het stroomnet thuis.
Kan je eens kijken bij de batterij en dan de groene CT, staat daar ook dat de diagnostics niet gelukt is?
Die 2minuten komt echt wel van je wifi. De connectie stopt/is verbroken na initialisatie tussen CT en MT en dan stopt de charge-discharge.
Ik draai volledig op een fritz mesh achter mijn orange modem al die standaard wifi en rommel modems moet ik niet hebben. Jaar en dag met Fritz op de vdsl en al die devices zijn nu vlot met nieuwe mesh opgezet. Vast IP in de devices en werkt gewoon.
Je DM kan ook nog wel eens een probleem geven kwa updates en snelheid, je moet echt wel 1 kiezen bij de CT003, bij een shelly op HW p1 maakt dat niet zo veel uit. Test ook eventueel een 5v adaptor op die CT003 want als je een oude DM hebt kan dat ook voor problemen zorgen.
[ Voor 7% gewijzigd door d3x op 30-04-2025 21:43 ]
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Okkaasmakert schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:55:
[...]
Ik heb al een monitor unit (ESP32), zie het andere topic, met een ingebouwde Boost converter. Die zou vanaf 2.5V moeten werken, maar geeft niet thuis op de 'Nieuwe' Marstek.
Wellicht dat het voltage niet alleen te laag us maar de amperes levering ook dus trekt de voeding het niet
Met de shelly pro 3em 63 zit het rond de 15 watt en zo zijn er nog de grotere shelly's die tegen de 50 watt afwijken.
Wat doet de ct002 in deze?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Kleinere zusje dat hier geleverd werd samen met grote broer was in ieder geval nog zoals de V1.SatScan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:15:
Ben benieuwd hoe het kleinere zusje eruit ziet,,, heeft die ook andere maten gekregen?
Beugel zat hier dus ook gewoon nog bij voor mij.
wil natuurlijk finaal ook absoluut niets zeggen over of er al dan niet een V2 is van het kleine zusje

Voor zowel V1 venus C (2.56kW) als de V2 venus E (5.12kW) heb ik een lage zoem toon.kurt1977 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:28:
Wat ik niet heb bij de 1.0 is gezoem, en dat heb ik wel met de 2.0 ... ik denk de ventilator die soms harder blaast.
Die is vooral aanwezig als de accu niets aan het doen zijn maar indien ze ontladen (voor de moment hier nog max 800w) of laden heb ik nog niets gehoord.
Ok, in heb een aantal keer gemeten bij 14 ° , kelder, kwam op 42 ° koelribben
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
jip zag eerste 50/50 vandaag ook andere verhouding.d3x schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:24:
[...]
ik had gisteren ook een zending die uiteindelijk 4u later is gekomen, maar uiteindelijk wel als laatste van de dag levering gehad.
Even wat FW upgrade info delen:
situatie gisteren, met 2 * MT en v148 kan je dus enkel met 1 in auto werken en 1 manueel, logisch wisten we al. Heb gisteren dan sw upgrade aangevraagd en deze ochtend netjes info binnen en de updates stonden klaar.
vandaag ct003 update naar v114, zonder enig probleem. Ik blijf nog steeds wel geen wifi connectie hebben via de app, enkel als ik dichtbij ben met BT dan kan ik via de applicatie de info uitlezen? nog iemand dit probleem of zijn de meeste met dit device wel via wifi te controleren? dit had ik trouwens ook al bij de v111.
daarna de nieuwste venus MT (noemt het de v2) update gegeven, device stond al in manual dus was de gemakkelijkste.
deze FW update van v148 naar v151 was succesvol in de app, maar de MT starte niet meer opnieuw op.
Device dood, geen lichtjes meer enkel een joelende fan. BT en wifi connectie werkte wel maar deden niks en reageerde niet in app, FW info kwam ook niet in app. reset in app werkte niet, ct connectie ernaartoe ook niet .Groene knop af - niks - groene knop aan - niks. heb dan maar na 20min stekker uitgetrokken en na 1extra minuut ging de fan uit. 10min stekker uit en terug in en device boot meteen met lichten aan en alles direct in v151. CT diagnose gedaan, op auto gezet en whoppa MT was vertrokken.
de oude dan (de v1) een FW update gegeven, daar had ik update gestart en mijn GSM naast laten liggen, nou dat moet je dus ook niet doen want GSM gaat in slaap en upgrade stopt dus
. terug even BT laten activeren en de FW upgrade starte dus terug van zelf (hier kan je dus best nooit de applicatie forced sluiten
. Upgrade ging daarna vanzelf en reboot was ook meteen goed
. ct connectie maken en diagnose. in auto gezet.
nu werken er dus 2 MT op 1 fase met een CT003 in auto. ze geven wel niet hetzelfde terug de ene doet 2/3 de andere 1/3. als alles nu ook vlot loopt bij opladen dan ben ik dubbel happy klant na mijn eerste maand single klant
Nu nog even opvolgen of de NOM ook zo vlot gaat met 2, ik heb een 5.2DM en had toch de indruk dat het met de HW p1 en 1 device net beter nom was dan met de CT003, deze heeft nu dus wel de v114 en 2 devices, we zullen het zien de komende dagen.
Denk dat het willekeur is op welk moment welke accu begint etc
klik nog eens op de link is ook met tracken codeskeletje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:14:
Wat staat er inmiddels bij de tijden? Nog onderweg of wat veranderd ?
had je je 2e marstek ook al ij het stopcontact contact gestoken of alleen maar even aangezet om in te stellen?Rick- schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:03:
Ik heb al een MT met FW 151 en CT003 v114.
Vandaag wil ik mijn nieuwe MT v148 koppelen aan bestaande CT003.
Krijg het helaas niet gekoppeld. Waar CT003 en MT binnen 2 meter van elkaar staan en mijn Deco wifi punt erbij staat. Iemand ideeën?
[Afbeelding]
Nu ben ik ook bezig met uitpakken. Ook hier geen muurbeugel (was ik ook niet van plan te gaan gebruiken), wel 2 handvatten.
Het lijkt er alleen op dat er niet echt een 'uitpakhandleiding' bij zitten. Hoe hebben jullie de handvatten gemonteerd? En bij het monteren van de wieltjes, is het veilig hem op z'n kant te leggen?
Op een waarschuwingssticker staat 'do not tilt while handling'......
Hier waren ze prima op tijd, aan het begin van het tijdwindow.Maxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:47:
[...]
klik nog eens op de link is ook met tracken code
Wat staat er inmiddels bij de tijden? Nog onderweg of wat veranderd ?
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 30-04-2025 21:52 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
handvaten niet gebruikteymey schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:51:
Mijn Marstek Venus E van de inkoopactie is vandaag (30 april) ook binnen gekomen! Tijdvenster van 12:45 tot 14:45 en hij was er om 13:00![]()
Nu ben ik ook bezig met uitpakken. Ook hier geen muurbeugel (was ik ook niet van plan te gaan gebruiken), wel 2 handvatten.
Het lijkt er alleen op dat er niet echt een 'uitpakhandleiding' bij zitten. Hoe hebben jullie de handvatten gemonteerd? En bij het monteren van de wieltjes, is het veilig hem op z'n kant te leggen?
Op een waarschuwingssticker staat 'do not tilt while handling'......
de waarschuwing is enkel dat je em niet mag kantelen als hij actief is.
je legt em effe op zijn kant om de wielen erop te zetten (doe die foam achteraan gewoon weg en snij plestic open. draai de wielen vast en zet em recht. dan trek je alles van foam en plestic er gewoon langs boven af.
van de vorige versie hadden we wel een unboxing gemaakt, dat was beetje anders, deze verpakking is eigenlijk wat goedkoper. maar komt op zelfde neer.
stekker in en gaan met dat ding.
[ Voor 10% gewijzigd door d3x op 30-04-2025 21:54 ]
heel eventjes of topic maar dit speeltje zou ik nu ook eens graag hebbenJeffreyGorissen schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:29:
Even wat anders;
Gisteren de MT op 2500W ontladen gezet op het duurste moment van de dag. Hij was lichtjes aan het zoemen, maar ik zou hem ook niet luid noemen.
Temperaturen lijken me prima. De Home wizard smart socket gaat vrolijk door en wordt ook niet heel warm. Merkte wel duidelijk een verschil tussen de 2.5mm² kabel die ik zelf heb geïnstalleerd en de 1.5mm² kabel van marstek. Je ziet toch dat die iets warmer wordt (logisch). Oh en Rara welke groep het is haha.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
heb er hier wel eentje liggen die de temp kan meten maar die geeft maar net de hoogste waarde van de meetsessie en that's it.
Back on topic: Waardes zien er best netjes uit. Na hoe lang ontladen heb je deze gemaakt?
in ieder geval nog niet kunnen vinden maar ik heb die feedback alvast via de app gegeven voor het geval ze daar toch nog iets aan willen doen.cnsmr schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:55:
Is het mogelijks de led's te dimmen? Zou wel een fijne feature zijn net als de Homewizard socket.
Niet dat het me verder heel veel uitmaakt waar ze nu staan maar ze verlichten de schuur best goed als je er binengaat als de zon onder is

In stopcontact, nog niet de eindgroep (eigen automaat) maar wel vast om alles in te stellen, te koppelen en v151 aan te vragenMaxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:49:
[...]
had je je 2e marstek ook al ij het stopcontact contact gestoken of alleen maar even aangezet om in te stellen?
Bij mij 2 maanden geleden zelfde probleem, batterijen en HWP1 op 3 meter van Telenet router, CT verbinding viel geregeld weg en HWP1 kreeg ik niet aan de praat. Op advies van de tweakers een apart AP van TPlink gehaald, daar alles op gezet en sinds toen geen problemen meer gehad met accu’s, HWP1 en shelly. Enkel met cT003 had ik nog problemen, kon hem configureren + meter instellen maar waardes bleven nul. Na melding feedback gisteren V32 gekregen voor CT003 en werkt vlekkeloos, kan nu kiezen uit de 3 verschillende ct’sBart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:23:
@kurt1977 Vanavond werd de Venus geleverd. Aansluiten ging vlotjes maar de verbinding(en) vallen elke 2 minuten weg. Zowel de Accu als de CT003 zijn nooit langer dan 2 minuten 'groen' in de app.
[Afbeelding]
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
Inderdaad..zipperddd schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:29:
[...]
exact hetzelfde probleem, tot op heden nog niet werkend gekregen. Manual mode doet ook niet zo veel, je pusht wel stroom van batterij naar net, maar ik heb het gevoel dat mijn huis verbruik niet gedekt wordt. Logisch aangezien de p1 meter alleen spreekt met batterij en niet met de digitale meter en dus de rest van het stroomnet thuis.
Ik heb nu bij wijze van test alle powerlines en het accespunt uitgetrokken zodat enkel de modem overblijft.
De CT003 loopt al enkele minuten in 'diagnose bezig' (komt wel data binnen maar wil niet afronden). met tussenpozen ontlaad de accu zich enkele seconden.
Hier de screenshots..

Hallo Bart,Bart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:23:
[Afbeelding]
Herkenbaar, oorzaak bij mij was een te zwakke wifi verbnding van een van de batterijen. Deze wilde erg graag op de zwakste AP blijven. Deze met router instelling op een fixed AP gezet en alle problemen opgelost.
2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114
YouTube: Marstek Mega-inkoop Actie
Ik heb het net ook in de feedback gevraagd.Euripides schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:57:
[...]
in ieder geval nog niet kunnen vinden maar ik heb die feedback alvast via de app gegeven voor het geval ze daar toch nog iets aan willen doen.
Niet dat het me verder heel veel uitmaakt waar ze nu staan maar ze verlichten de schuur best goed als je er binengaat als de zon onder is
Alvast Gan xie ni de bang zhu
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Hallo,DSSW schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:57:
[...]
Bij mij 2 maanden geleden zelfde probleem, batterijen en HWP1 op 3 meter van Telenet router, CT verbinding viel geregeld weg en HWP1 kreeg ik niet aan de praat. Op advies van de tweakers een apart AP van TPlink gehaald, daar alles op gezet en sinds toen geen problemen meer gehad met accu’s, HWP1 en shelly. Enkel met cT003 had ik nog problemen, kon hem configureren + meter instellen maar waardes bleven nul. Na melding feedback gisteren V32 gekregen voor CT003 en werkt vlekkeloos, kan nu kiezen uit de 3 verschillende ct’s
Bedankt voor de tip.
Nu alles uitgetrokken zoals vermeld en alles verplicht op de originele telenet modem..en alles bij elkaar gezet, letterlijk in dezelfde ruimte maar geen verandering.
Ik weet niet zo direct hoe dit op te lossen, de ct003 p1 meter moet beneden in de berging in de meter en de accu moet op zolder. Daar heb ik wel een accespunt waar ik een netwerkkabel kan in stoppen. Moet ik dan daar een apart routertje aan koppelen?
Alles is nu verplicht naar de originele modem want al de rest is uitgetrokken... helaas geen verandering.GerverCom schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:04:
[...]
Hallo Bart,
Herkenbaar, oorzaak bij mij was een te zwakke wifi verbnding van een van de batterijen. Deze wilde erg graag op de zwakste AP blijven. Deze met router instelling op een fixed AP gezet en alle problemen opgelost.
De accu blijft in standby staan op 'Auto' modus
:strip_exif()/f/image/ZAeJIcDqQTGB0zPqJwqKumVX.jpg?f=fotoalbum_large)
Werd geleverd met 80% dus we beginnen deze nacht met (eerst nog even handmatig) ontladen. Want morgenmiddag moet ie tegen die €0,02 per kilowatt gaan opladen natuurlijk!
De komende dagen maar eens pielen met de geemuleerde shelly via home assistant, want die lijkt nu nog niks te doen.
En kijken of er tzt een muurbeugel komt
Dank aan de Tweakers die dit voor een mooie prijs mogelijk hebben gemaakt en natuurlijk aan Duravolt!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik heb ze even gemaild welke versie, 1, 2 of 3 ze in de container hebben staan. Ik wil natuurlijk wel de versie 3!
Tesla Model 3 / Tesla Wall Connector / 1x Marstek 5.12kwh v151 CT003 v114 DSMR4 / Mitsubishi 5kW airco / 3 fasen net / Dynamisch contract, NL / 12 zonnepanelen /
Let op dat de prijs (1349) ex btw is. Dat is dus zon 1650 inclusief btw wat ruim 175 euro duurder is dan via de Tweakers actie.
Maargoed die actie is nu natuurlijk voorbij, dat gegeven is het geloof ik geen gekke prijs.
Hier zelfde probleem maar met de HW P1, zie alleen wat de Marstek ontlaadt via manual als test. Diagnose blijft bezig.Bart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:04:
[...]
Inderdaad..
Ik heb nu bij wijze van test alle powerlines en het accespunt uitgetrokken zodat enkel de modem overblijft.
De CT003 loopt al enkele minuten in 'diagnose bezig' (komt wel data binnen maar wil niet afronden). met tussenpozen ontlaad de accu zich enkele seconden.
2x Marstek 5.12 v153 HW P1
Juist... Dit is een probleemdodvip123 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:32:
[...]
Hier zelfde probleem maar met de HW P1, zie alleen wat de Marstek ontlaadt via manual als test. Diagnose blijft bezig.
Ondertussen ook naar fabrieksinstellingen gezet.. (netwerk opnieuw ingesteld maar ik kreeg het SSID niet weg, kan dit?) CT003 opnieuw ingesteld maar zonder succes. Dit alles op 1 enkele modem
[ Voor 24% gewijzigd door Bart Bever op 30-04-2025 22:38 ]
Das een goeie prijs. Denk niet dat je beter vind op dit ogenblik.
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
Konden ze deze beter leveren met 11%, was het lichter om omhoog te tillen 😜Richh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:21:
Zonet helemaal naar boven getild, beste klus... Maar hij staat!
[Afbeelding]
Werd geleverd met 80% dus we beginnen deze nacht met (eerst nog even handmatig) ontladen. Want morgenmiddag moet ie tegen die €0,02 per kilowatt gaan opladen natuurlijk!
De komende dagen maar eens pielen met de geemuleerde shelly via home assistant, want die lijkt nu nog niks te doen.
Dank aan de Tweakers die dit voor een mooie prijs mogelijk hebben gemaakt en natuurlijk aan Duravolt!
Schijnbaar moet je, nadat je de CT003 via BT hebt gekoppeld, even die via de instellingen op dezelfde WIFI drukken. En ik maar denken dat hij alles via een RF protocol naar de accu zond vanwege de bijgeleverde antenne
/f/image/ntm4e9MsPm6TdF7iqxq2t9uc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gqpnMPmkfe1HQMJpVBnTcOZf.png?f=fotoalbum_large)
Maar goed, gelukkig komt de P1 splitter morgen binnen en kan ik ook even testen of de lag met de CT003 minder is dan met de HW P1.
En morgen is weer een lakmoesproef: de dynamische prijzen zijn zo negatief dat stroom trekken geld oplevert terwijl de panelen uit gaan. Eens kijken of de AI al zo slim is. En anders even een manual override
Edit2: Ah! Ik zie nu in de opbrengstengrafiek dat hij precies op het punt van de laagste kWh prijs vandaag ging laden. Dat verklaart waarom hij opeens maximaal begon binnen te trekken terwijl de panelen niet zoveel opbrengst hadden op dat moment en andere grote verbruikers al flink stroom trokken.
[ Voor 22% gewijzigd door Joarie op 30-04-2025 22:54 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Klopt, een echte fabrieksreset lijkt er niet te zijn. Is meer een server reset dingetje.Bart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:36:
[...]
Ondertussen ook naar fabrieksinstellingen gezet.. (netwerk opnieuw ingesteld maar ik kreeg het SSID niet weg, kan dit?)
[...]
Hahaah goeieNBe schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:22:
[...]
Ik heb ze even gemaild welke versie, 1, 2 of 3 ze in de container hebben staan. Ik wil natuurlijk wel de versie 3!
Wedde dat je reactie krijgt " versie 2 en 3 ?? "
[ Voor 9% gewijzigd door Maxwp op 30-04-2025 22:52 ]
pffffpascallj schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:48:
[...]
Klopt, een echte fabrieksreset lijkt er niet te zijn. Is meer een server reset dingetje.
En ondertussen blijft hij maar om de 10 minuten even 800W 'verkopen' terwijl ik gewoon 'Auto' wil draaien... Er is nog werk aan de winkel.
In je eentje ?Richh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:21:
[Afbeelding]
Yes gemeld met vermelding digitale meter, afwachten voorlopig vrees ikBart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:36:
[...]
Juist... Dit is een probleemHeb je dit ook gemeld?
Ondertussen ook naar fabrieksinstellingen gezet.. (netwerk opnieuw ingesteld maar ik kreeg het SSID niet weg, kan dit?) CT003 opnieuw ingesteld maar zonder succes. Dit alles op 1 enkele modem
Edit: intussen is het gelukt, even de stappen wat ik gedaan heb misschien helpt het iemand:
1. 2500w unlock terug naar 800w gezet
2. Manuele stand terug uitgezet en terug auto gezet
3. Terug naar CT configuratie en toen ging auto diagnose meteen goed
4. Deed 1-2 minuten gek, volledig ontladen maar daarna mooi NOM
5. Nu terug unlock naar 2500W en alles in orde
Edit 2: na een halfuur mooi NOM is de ct verbinding ineens offline in de app, in HW app natuurlijk nog alles zichtbaar, gemeld via feedback. Batterij stand-by want geen fase uitlezing
[ Voor 39% gewijzigd door dodvip123 op 01-05-2025 00:15 ]
2x Marstek 5.12 v153 HW P1
Volgens mij heeft duramotion op zijn vingers getikt gekregen en hun doen dit even met 500 stuks...... jeetje
Dat is waarschijnlijk gewoon een configuratie foutje of een probleem in je netwerk als ik de rest hier mag geloven. Ik gebruik zelf geen CT maar bij de meesten die het wat langer hebben bleek keer na keer dat of het WiFi signaal niet sterk genoeg was, of het verkeerd geconfigureerd was. Dus dat gaat vast wel goed komen.Bart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:52:
[...]
pffff![]()
En ondertussen blijft hij maar om de 10 minuten even 800W 'verkopen' terwijl ik gewoon 'Auto' wil draaien... Er is nog werk aan de winkel.
Melden in de feedback, misschien heb jij ook V32 nodig voor de CT003, die bracht bij mij de oplossing voor de problemen met de CT003, bleef ook in de diagnose hangen. Maar eerst slapen morgen zal je antwoord hebben vanuit ChinaBart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:52:
[...]
pffff![]()
Na een half uur ongeveer. Hij staat hier in de gang. Langs de meterkast. (Niet in de weg, er is een soort inham in de gang).Euripides schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:54:
[...]
Back on topic: Waardes zien er best netjes uit. Na hoe lang ontladen heb je deze gemaakt?
Extra info: de gang staat in de namiddag vol in de zon. De woonkamer was 23 graden volgens de Tado. Koudste punt in de fotos is ook zichtbaar trouwens, ~19°c op de vloer (beton onder de laminaatvloer). Maar ambient temperatuur zal niet veel verschillen van de woonkamer 2 meter van elkaar met open deur er tussen.
🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |
Gelukkig samen met mijn lieftallige vriendin
Deze variant zou lichter zijn toch, nou hij is nog steeds te zwaar
https://www.oneforall.com...xed-tv-wall-mount#/step-1
Bij bol vind je hem rond de 20€, wat ik er wel voor over heb. Wel hangt de batterij dan maar 2,5cm van de muur verwijderd. Zou dit een probleem zijn?
MTVenus V148 HWP1 5.19
Misschien ook nog wel interessant om eens te kijken als ie al wat langer max aan het ontladen is?JeffreyGorissen schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:58:
[...]
Na een half uur ongeveer. Hij staat hier in de gang. Langs de meterkast. (Niet in de weg, er is een soort inham in de gang).
Extra info: de gang staat in de namiddag vol in de zon. De woonkamer was 23 graden volgens de Tado. Koudste punt in de fotos is ook zichtbaar trouwens, ~19°c op de vloer (beton onder de laminaatvloer). Maar ambient temperatuur zal niet veel verschillen van de woonkamer 2 meter van elkaar met open deur er tussen.
zo een 1.5 uurtje bv
troost je, als ik ze ikv de CT003 uit de schuur moet halen en naar de zolder moet verhuizen kan ik het via een simpel molenaarstrapje doen en dat gaat nog wat minder praktisch worden als deze trap gok ik evenRichh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:59:
[...]
Gelukkig samen met mijn lieftallige vriendin![]()

nuja, dat zien we wel als het ooit zo ver komt.
Misschien in tussentijd toch al maar eens de sportschool induiken
Op deze url: https://eu.hamedata.com/e...type=HMG-50&mac=replaceMe is trouwens wat meer informatie over MQTT topics te vinden
Ja wil ik wel nog doen ja, moet even de tijd vinden. Eerst volgende meeting gaat waarschijnlijk morgen plaatsvinden wanneer de prijs -3 cent is, 2500 W ladenEuripides schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:02:
Misschien ook nog wel interessant om eens te kijken als ie al wat langer max aan het ontladen is?
zo een 1.5 uurtje bv
🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |
Gelukt!d3x schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:52:
[...]
handvaten niet gebruikt
de waarschuwing is enkel dat je em niet mag kantelen als hij actief is.
je legt em effe op zijn kant om de wielen erop te zetten (doe die foam achteraan gewoon weg en snij plestic open. draai de wielen vast en zet em recht. dan trek je alles van foam en plestic er gewoon langs boven af.
van de vorige versie hadden we wel een unboxing gemaakt, dat was beetje anders, deze verpakking is eigenlijk wat goedkoper. maar komt op zelfde neer.
stekker in en gaan met dat ding.
:strip_exif()/f/image/Lf7wNe6PUCmHDGKLamJRJnrU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Q5jU8hgj6mr5L0t4L7cnm0w.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier wil hij zowel op de Shelly Pro EM-50 die op het IoT-wifi zit, als ook op de ShellyPro3EM emulator in HA op het gewone LAN-wifi, ook nog niets lezen.Richh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:21:
[Afbeelding]
Beide apparaten worden (op het respectievelijke LAN) wel gevonden, maar hij blijft staan op "Diagnose bezig". Ik zie wel dat de B2500 addon in HA netjes waardes naar de Marstek aan het sturen is......
[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 30-04-2025 23:10 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ow ze is powerlifter. Handig.Richh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:59:
[...]
Gelukkig samen met mijn lieftallige vriendin![]()

Zullen wel 2 factor auth hebben natuurlijk ( not )bommel schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:11:
Dit is op zich ook geen heel goed teken om phpmyadmin open te hebben staan: http://eu.hamedata.com/phpmyadmin/
Hahah

Goed dat de MT naar achteren zou vallen of je had van die zwarte op de mat een vloerkleedje kunnen maken...eymey schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:07:
[...]
Gelukt!Aangezien de koelribben niet uitsteken maar de voorkant wel, heb ik hem op z'n rug gelegd en toen voorzichtig piepschuim en plastic aan de kant getrokken. Toen de wieltjes kunnen bevestigen. Valt me wel op dat hij inderdaad wat 'topzwaar' (naar achteren toe) aandoet. Tricky.....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Hier wil hij zowel op de Shelly Pro EM-50 die op het IoT-wifi zit, als ook op de ShellyPro3EM emulator in HA op het gewone LAN-wifi, ook nog niets lezen.
Beide apparaten worden (op het respectievelijke LAN) wel gevonden, maar hij blijft staan op "Diagnose bezig". Ik zie wel dat de B2500 addon in HA netjes waardes naar de Marstek aan het sturen is......
(Grapje natuurlijk.. hier ligt ook zo'n lamzak)
Hier exact hetzelfde mbt de geemuleerde ShellyPro3EM. In de HA log zie ik netjes gepushede waarden sinds de Marstek erom vraagt. In de Marstek app wordt de "Shelly" gevonden en staat hij op 'online'. Maar de Marstek app blijft op 'diagnose bezig' inderdaad.eymey schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:07:
Hier wil hij zowel op de Shelly Pro EM-50 die op het IoT-wifi zit, als ook op de ShellyPro3EM emulator in HA op het gewone LAN-wifi, ook nog niets lezen.
Zit op v148 wat volgens mij niet de nieuwste firmware is. Eerst die maar eens afwachten.
zelf even aanvragen via support in de app want anders ga je deze niet krijgen (of in ieder geval nog niet tot ze deze naar iedereen pushen en we hebben geen idee hoe lang dit eventueel nog gaat duren).Richh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:24:
[...]
Zit op v148 wat volgens mij niet de nieuwste firmware is. Eerst die maar eens afwachten.
Daarentegen loopt m'n vader met één van z'n twee batterijen tegen het volgende probleem aan:
Het koppelen van de batterijen ging bij beiden goed, maar uiteindelijk wil één van de twee batterijen niet laden of ontladen. Of je nou Auto, AI of manual met schema gebruikt, het maakt allemaal niet uit.
Wat opvalt:
- Bij de eerste batterij ging 'ie meteen áán nadat de stekker in het stopcontact ging, bij de batterij die nu niet werkt was dat niet het geval en moest je handmatig op de aan/uit knop drukken
- Het grid-lampje staat uit, wat erop lijkt dat 'ie niet aangesloten op het net lijkt te zitten
- Wisselen van stopcontact waar de batterijen in zitten maakt niet uit
- Als je met je vinger het aan/uit knopje aanraakt dan voel je een klein stroompje, alsof 'ie dus wat "lekt". De andere batterij heeft dit niet.
Marstek Venus 5.12KWh V148 - Shelly Pro 3EM (B2500 geëmuleerd)
Had ikzelf ook. Even schakelen naar 1-fase en dan weer terug op 3-fasen, toen was binnen een paar seconden de diagnose klaar bij mijRichh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:24:
[...]
Hier exact hetzelfde mbt de geemuleerde ShellyPro3EM. In de HA log zie ik netjes gepushede waarden sinds de Marstek erom vraagt. In de Marstek app wordt de "Shelly" gevonden en staat hij op 'online'. Maar de Marstek app blijft op 'diagnose bezig' inderdaad.
Marstek Venus 5.12KWh V148 - Shelly Pro 3EM (B2500 geëmuleerd)
Heb hier net een kwartiertje mee zitten klooien maar er is geen beweging in te krijgen hier hoornewz schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:46:
[...]
Had ikzelf ook. Even schakelen naar 1-fase en dan weer terug op 3-fasen, toen was binnen een paar seconden de diagnose klaar bij mij
Staat de 5.2 te koop voor 1500 euro inclusief verzendkosten.
Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A
Lijkt tegen 75 euro verzendkosten ook gewoon in NL geleverd te worden, da's een euro per kgwaxy50 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 00:18:
Als iemand familie in Duitsland heeft op idealo.de
Staat de 5.2 te koop voor 1500 euro inclusief verzendkosten.
En de meest recente versie... oh nee toch nietMaxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:14:
[...]
Zullen wel 2 factor auth hebben natuurlijk ( not )
Hahah
Maar sowieso, waarom dit niet via nginx (die zit er voor) blokkeren voor de boze buitenwereld?
Onkunde door snel aangenomen personeel om de thuis accu markt op te gaan ? Speciaal voor deze thuis accu's?bommel schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 00:37:
[...]
En de meest recente versie... oh nee toch niet
Maar sowieso, waarom dit niet via nginx (die zit er voor) blokkeren voor de boze buitenwereld?
En wel kundige ( in de zin van minimaal engineer opleidings nivo ) maar nog zeer onervaren net afgestudeerde(?) Medewerkers?.
Als je alles bekijkt wat er al is mis gegaan en hoe je ziet dat dingrn gaan ziet dat er wel vrij logisch uit.
Dus naarmate we problemen hier voor hun uitzoeken als beta testers en hun bedrijf hierbij steeds meer ervaring krijgt zal dit hopenlijk verbeteren
Ik weet founded in 2009 maar de smartphone was toen nog niet z'n ding en thuis accu's ook niet.
Dit zijn ook pas zaken van de afgelopen jaren.
[ Voor 26% gewijzigd door Maxwp op 01-05-2025 01:13 ]
Ok. Hoe komt het dat je batterijen zo weinig hebben geladen ? Waren ze nog behoorlijk vol toen de panelen begonnen te leveren ?Euripides schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:13:
[...]
ik doelde hier eerder op het slim(mer) aansturen met behulp van een meettaak voor aan/af schakelen van de MT's om zo eventueel met de HW P1 zelf een werkende samenwerking tussen de twee batterijen te realiseren. De boilers zelf stuur ik ook via een meettaak aan sinds een maand ofzo. ik kon ze daarvoor ook al aansturen via niko home control maar dit was gewoon manueel zelf aan/uit zetten wat héél wat minder prettig is als via deze plugs. Ging vandaag ook wederom goed.
[Afbeelding]
Nu het idee om de MT's slim aan te sturen met de plugs via schema en meettaken lijkt sowieso al geschrapt want toen ik deze nacht de venus C weer liet inschakelen nadat deze (volledig opgeladen) een 4 a 5 uur af had gestaan via de HW plug wou die op geen enkele manier zelf de CT (HW P1) terug vinden.
Om 1 uur deze nacht dus toch maar eventjes nog zelf naar de schuur gewandeld, CT configuratie gestart, zoeken eh voila het was meteen wel terug in orde maar dat was even een tegenvaller voor mijn ideetjeIk heb dan de venus C toch maar in manuele modus gezet vanaf dat moment.
ik heb hierbij geopteerd voor volgende settings voor mijn zuid georienteerde zonnepaneelinstallatie (tja noord-zuid gericht dak):
Dit alles gaf het onderstaande beeld vandaag en daar kan ik zeker en vast mee leven voor nu (even total power in plaats van de inverter data omdat die altijd nogal achterloopt
- 150W ontladen van 00:00 tot 06:00 (verbruik 's nachts ruwweg 200-400W)
- 2000W laden van 10:00 tot 16:00 (ga ik nog verlagen daar dit enkel goed gaat gaan op de echt zonnige dagen maar in de tussenseizoenen misschien net wat te hoog is en dan vanuit de Venus E zou laden)
- 300W ontladen van 20:00 tot 23:59 (verbruik 's avonds ruwweg 400-600W)
)
[Afbeelding]
Zaterdag zie ik de schoonbroer normaal en zullen we eens kijken of die er al uit is om de venus C al dan niet over te nemen en moest dat nu niet zo zijn gaan we eens een splitter in huis halen en de CT003 uittesten.
[...]
web dashboard en daar zelf een dashboard aanmaken met deze layout en vervolgens maar toewijzen wat je wil zien
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Dat verklaart de 50°C .Bij mij staat ze in de kelder bij 14 °C en heb na 2u ontladen op 2500W 42°C.JeffreyGorissen schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:58:
[...]
Na een half uur ongeveer. Hij staat hier in de gang. Langs de meterkast. (Niet in de weg, er is een soort inham in de gang).
HW socket geeft + en -SadisticPanda schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:35:
[...]
Geeft die homewizard plug ook negatieve waarden? Dus teruglevering? Mijn plugs weten verschil niet tussen terugeven en afnemen ;/
Dit volg ik, 2.5 CM is meer dan als het is met de originele Beugel, dus dat is idd geen probleem... Zet ook een blokje van 2.5 CM aan de onderkant, daar zijn ook schroefgaten, zodat hij niet schuin komt te hangen... Bij bol.com kan je bestellen, dan kan je zien of de gaten overeenkomen, indien niet doe je hem retour? Laat je iets weten? Is idd een interessante piste... Ik heb oude Beugels van v1, die zouden ook kunnen gaan, mits je ze aanpast...Draakje1111 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:00:
Ik was aan het denken om een tv beugel te gaan gebruiken om het probleem van het ontbreken van de beugel op te lossen. Ik ben snel eens gaan zoeken en vond onderstaande tv mount die tot 100kg kan dragen en volgens de specs kleiner is dan de Marstek zelf. De 2 latten die je op de tv schroeft hebben ook veel schroefgaten dus hoop dat er daar wel 2 van overeen komen met de gaten reeds voorzien in de batterij.
https://www.oneforall.com...xed-tv-wall-mount#/step-1
Bij bol vind je hem rond de 20€, wat ik er wel voor over heb. Wel hangt de batterij dan maar 2,5cm van de muur verwijderd. Zou dit een probleem zijn?
Laten we om te beginnen aannemen (hopen?) dat het apparaat qua hardware/engineering goed in elkaar steekt. Dan komt daar bovenop de software die erin gaat en tenslotte de software eromheen zoals de api's, apps en clouddiensten. Voor het gemak noem ik het even hardware, firmware en software.Maxwp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 00:50:
[...]
Onkunde door snel aangenomen personeel om de thuis accu markt op te gaan ? Speciaal voor deze thuis accu's?
En wel kundige ( in de zin van minimaal engineer opleidings nivo ) maar nog zeer onervaren net afgestudeerde(?) Medewerkers?.
Als je alles bekijkt wat er al is mis gegaan en hoe je ziet dat dingrn gaan ziet dat er wel vrij logisch uit.
Dus naarmate we problemen hier voor hun uitzoeken als beta testers en hun bedrijf hierbij steeds meer ervaring krijgt zal dit hopenlijk verbeteren
Ik weet founded in 2009 maar de smartphone was toen nog niet z'n ding en thuis accu's ook niet.
Dit zijn ook pas zaken van de afgelopen jaren.
Tot nu toe maken firmware software nog niet de indruk volwassen te zijn en qua security al helemaal.
Dat gaat vast beter worden maar ook qua process ontbreekt alles: waar kun je security issues melden, worden ze adequaat en snel opgepakt, transparante communicatie enzo. Denk ook niet dat ze ook een pentest uit hebben laten voeren om maar eens wat te noemen.
NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…
Handig zijn die handvaten om over drempels te krijgen. Ik vind zelf de bouwkwaliteit goed. De voorplaat zit een netjes op gemonteerd en de wielen paste goed. Gelukkig. Ik was wat "angstig" geworden door sommige posts. Muurbeugel mis ik niet. Installatie was inderdaad plug en play. Ook de beide Lilygo's werden direct herkend.
Ik heb een HW P1 meter. Die werd door de 1e Marstek direct herkend en gekoppeld (NOM wil echter niet werken); de 2e Marstek zag de HW p1 wel, maar koppelt niet. Werkt dat enkel goed met firmware V1.51 of moet het ook met V1.48 werken? Er is veel over gezegd, maar helaas kan ik het niet zo snel terugvinden
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
De vraag is denk ik of de software van de Marstek zo werkt (hoop het wel), zou voor Nederland wel de bedoeling zijn omdat de meter intern saldeert over de fases. Technisch gaat de MT dan terugleveren terwijl je ondertussen afneemt van het net, maar de meter saldeert dit en streept het tegen elkaar weg.eatme schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:42:
Ik heb een 1-fase SolarEdge PV omvormer en een 3-fase huisaansluiting. Als ik een MT accu koop en deze aansluit op dezelfde fase als de PV en ik gebruik op stroom op een andere fase, kan ik dan instellen dat de MT dezelfde stroom teruglevert zodat ik NoM krijg 's nachts?
Mijn batterij is nog niet binnen maar heb precies dezelfde situatie (solaredge 1 fase maar 3 fase aansluiting), vraag me overigens ook af wat de kosten zouden zijn om de omvormer te vervangen. Als dat meevalt is het nog wel een idee (als je over wil gaan op een MT per fase).
Batterij gewoon op auto mode zetten en komt het vanzelf goed.eatme schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:42:
Ik heb een 1-fase SolarEdge PV omvormer en een 3-fase huisaansluiting. Als ik een MT accu koop en deze aansluit op dezelfde fase als de PV en ik gebruik op stroom op een andere fase, kan ik dan instellen dat de MT dezelfde stroom teruglevert zodat ik NoM krijg 's nachts?
Ik heb weinig ruimte voor een 3-fase kabel naar zolder te trekken en 5 kWh opslag is voor het meest rendabel, omdat ik toch niet handel op de energiemarkt en vooral mijn 2 a 4 kWh verbruik 's nachts wil afdekken.bommel schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:55:
[...]
De vraag is denk ik of de software van de Marstek zo werkt (hoop het wel), zou voor Nederland wel de bedoeling zijn omdat de meter intern saldeert over de fases. Technisch gaat de MT dan terugleveren terwijl je ondertussen afneemt van het net, maar de meter saldeert dit en streept het tegen elkaar weg.
Mijn batterij is nog niet binnen maar heb precies dezelfde situatie (solaredge 1 fase maar 3 fase aansluiting), vraag me overigens ook af wat de kosten zouden zijn om de omvormer te vervangen. Als dat meevalt is het nog wel een idee (als je over wil gaan op een MT per fase).
Ik lees hier wel wat issues met wifi, dus ik hoop dat er een accu + CT komen met ETH, dan zijn we daar ook vanaf.
NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…
Als ik het goed lees wil je dus gewoon dat de meter op nul staat ongeacht de fases? Dat kan gewoon op Auto.eatme schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:42:
Hey dat is vervelend, mijn advies doe een reset zoals in TS beschreven. Wacht tenminste >10min tussen uit een weer aanzetten!newz schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:45:
Mijn vader en ik hebben vandaag onze batterijen ontvangen. Die van mij staat na heel wat puffen boven op zolder en draait netjes NOM op dit moment!
Daarentegen loopt m'n vader met één van z'n twee batterijen tegen het volgende probleem aan:
Het koppelen van de batterijen ging bij beiden goed, maar uiteindelijk wil één van de twee batterijen niet laden of ontladen. Of je nou Auto, AI of manual met schema gebruikt, het maakt allemaal niet uit.
Wat opvalt:Wat we nog kunnen proberen is de kabel te wisselen van de batterijen. Inmiddels ook maar even melding gemaakt via de app, dus we wachten het even af, maar wellicht is er iemand die dit ook aan de hand heeft gehad en een oplossing heeft? Bij het zoeken in dit topic kwam ik één iemand tegen waarbij de batterij geruild of gerepareerd moest worden, maar het zou mooi zijn als dat niet nodig zou zijn natuurlijk!
- Bij de eerste batterij ging 'ie meteen áán nadat de stekker in het stopcontact ging, bij de batterij die nu niet werkt was dat niet het geval en moest je handmatig op de aan/uit knop drukken
- Het grid-lampje staat uit, wat erop lijkt dat 'ie niet aangesloten op het net lijkt te zitten
- Wisselen van stopcontact waar de batterijen in zitten maakt niet uit
- Als je met je vinger het aan/uit knopje aanraakt dan voel je een klein stroompje, alsof 'ie dus wat "lekt". De andere batterij heeft dit niet.
Laat even weten of het dan wel werkt.
Dank!
De 2.56 zat nog redelijk vol (had maar +/-6 uur ontladen aan 150W) en heeft inderdaad niet zoveel geladen (1.3kWh)PNARI schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:01:
[...]
Ok. Hoe komt het dat je batterijen zo weinig hebben geladen ? Waren ze nog behoorlijk vol toen de panelen begonnen te leveren ?
De 5.12 had gewoon 5.3kWh geladen maar omdat je in dag-view geen gesplitste totalen krijgt voor de plugs (vraag me niet waarom, lijkt gewoon niet te werken) zakt die waarde weer naarmate dat je gaat ontladen en daarom lijken de totalen nogal aan de lage kant

Geen idee hoe vol/leeg ze 'smorgens beiden waren overigens want ik heb de marstek app niet gecheckt en dat kunnen de HW plugs natuurlijk niet even aangeven.
voor zover ik weet kan je het percentage dat in de batterij zit in de marstek app ook niet even op een grafiekje krijgn maar enkel huidige lading en dan grafiek met laad/ontlaad gedrag.
Het maakt niet uit welke fase je in principe gebruikt bij een drie fases aansluiting.eatme schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:42:
Bij voorbeeld op fase 1 heb je een gebruiker van 2000w
Op fase 2 zit je batterij en die staat in de NOM modus dan zal de batterij die 2000w terugleveren op de aangesloten fase2.
Is NUL in de meter! Dat principe noemen we NOM
In de energiemeter worden de fases met elkaar vereffend, zeg maar realtime saldering.
Nu je PV en batterij als voorbeeld.
PV - 1 Fase omvormer op fase 3 aangesloten
Batterij op fase 2 aangesloten.
PV gaat werken en levert 500w terug.
de CT meter kijkt hoeveel watt er terug wordt geleverd naar het NET (Grid) deze waarde dan doorgeven aan de batterij. 500w PV minus huis gebruikt 200w - blijft er 300w over dan zal de batt 300w gaan laden op fase 2 terwijl de PV 300w teruglevert op fase 3.
Bij elkaar weer NOM in de energiemeter.
Hoe snel dit wordt gestuurd en bijgestuurd is afhankelijk van je energiemeter... is dat een 10, 5 of 1 seconde meter.
Kort en goed: fases worden vereffend in de energiemeter (energierekening) en snelheid van sturing NOM is afhankelijk van je type energiemeter.
Hmmm, dan moet het bij mij mss juist andersom (heb maar 1 fasenewz schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:46:
[...]
Had ikzelf ook. Even schakelen naar 1-fase en dan weer terug op 3-fasen, toen was binnen een paar seconden de diagnose klaar bij mij
hier draaien beide accus op V148 en één van beide NOM op de meter (andere manueel)JanAllElectric schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:47:
Ik heb een HW P1 meter. Die werd door de 1e Marstek direct herkend en gekoppeld (NOM wil echter niet werken); de 2e Marstek zag de HW p1 wel, maar koppelt niet. Werkt dat enkel goed met firmware V1.51 of moet het ook met V1.48 werken? Er is veel over gezegd, maar helaas kan ik het niet zo snel terugvinden
Indien je met 2 batterijen NOM wil draaien ga je de CT003 in gebruik moeten nemen.
Meerdere posts beschrijven de juiste firmware versies die je dan voor CT en MT moet hebben en je zal deze zelf eerst moeten aanvragen via support (in de app)
heb je na koppelen van de HW p1 op je tweede MT ook de diagnose even gedraaid?
daarmee gaat de batterij even ontladen en laden (ik denk om te bepalen op welke fase je ze ingeplugd hebt) en als dat slaagt zou NOM moeten gaan werken.
Voor je eerste batterij:
Hoe goed is je netwerk verbinding (in geval deze op een andere plaats staat als je eerste batterij) en zou dit eventueel de root cause kunnen zijn?
Werkt alleen met v151 goed! Even aanvragen in app meestal na max een dag krijg je nieuwste versieJanAllElectric schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:47:
Hier ook gisteren 2 * Marstek 5 kWh. geleverd met V1.48.
Handig zijn die handvaten om over drempels te krijgen. Ik vind zelf de bouwkwaliteit goed. De voorplaat zit een netjes op gemonteerd en de wielen paste goed. Gelukkig. Ik was wat "angstig" geworden door sommige posts. Muurbeugel mis ik niet. Installatie was inderdaad plug en play. Ook de beide Lilygo's werden direct herkend.
Goedemorgen,bommel schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:38:
[...]
Laten we om te beginnen aannemen (hopen?) dat het apparaat qua hardware/engineering goed in elkaar steekt. Dan komt daar bovenop de software die erin gaat en tenslotte de software eromheen zoals de api's, apps en clouddiensten. Voor het gemak noem ik het even hardware, firmware en software.
Tot nu toe maken firmware software nog niet de indruk volwassen te zijn en qua security al helemaal.
Dat gaat vast beter worden maar ook qua process ontbreekt alles: waar kun je security issues melden, worden ze adequaat en snel opgepakt, transparante communicatie enzo. Denk ook niet dat ze ook een pentest uit hebben laten voeren om maar eens wat te noemen.
Los van de al eerder gemelde mogelijke security hickups, welke verbeteringen zijn er nodig om de Firmware en Software volwassen te maken?
Ik lees graag.
Dank!
Wat mij opvalt - ik heb hem op zelfconsumptie staan - is dat hij vrij agressief corrigeert. Ik heb best veel pieken, iedere drie seconden krijg ik zo'n piek van 500 Watt, dan corrigeert de thuisbatterij met ~700 watt en zit ik weer in de minus. Ik moet zelf nog uitzoeken welke apparaten de pieken veroorzaken. Kan ook heel goed mijn warmtepomp zijn.
Dit was gisteravond:
:strip_exif()/f/image/bPu19RbYWePoMyBVlD9BiE2F.jpg?f=fotoalbum_large)
Die pieken heb ik ook, is precies dat hij telkens over correcties doet.daandv98 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:10:
Wat mij opvalt - ik heb hem op zelfconsumptie staan - is dat hij vrij agressief corrigeert. Ik heb best veel pieken, iedere drie seconden krijg ik zo'n piek van 500 Watt, dan corrigeert de thuisbatterij met ~700 watt en zit ik weer in de minus. Ik moet zelf nog uitzoeken welke apparaten de pieken veroorzaken. Kan ook heel goed mijn warmtepomp zijn.
Dit was gisteravond:
[Afbeelding]
1 x MT 5.12 kWh V148 HWp1
ik zie dit hier ook als er weer eens iets even bij aanspringt of de inductie kookplaat of microgolf aanstaan.daandv98 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:10:
Afgelopen dinsdag heb ik ook mijn Marstek Venus E 5kWh thuisbatterij ontvangen.Hij kwam op een pallet bezorgd. Bij het uitpakken viel het mij niet op, maar ik heb geen muurbeugel. Nou maakt dat voor mij niet uit, want ik zet hem in mijn houten schuurtje. De installatie was echt heel eenvoudig, alleen het MAC address dat weergeven word in de app is niet het daadwerkelijke MAC address. Aangezien mijn netwerk ook MAC address whitelisting heeft, had ik het juiste nodig. Dus een ander netwerk opgezet om die te achterhalen, daarna gewhitelist en met het juiste netwerk verbonden.
Dit was gisteravond:
[Afbeelding]
al bij al houd ie ook dan wel redelijk NOM aan maar er zal altijd een vertraging zijn.
De MTs reageren na een 5 a 6 seconden uit mijn ervaring (met 1s digitale meter en HW P1) dus tegen dat de batterij gereageerd heeft op een piek zit je bij die oscillaties alweer in een dalletje.
maakt echt niet uit en ga je er ook niet uitkrijgen gok ik zo even. Dit is gewoon de aard van het beestje zullen we maar zeggen.
Je kon ook gewoon naar de eerste 4 characters kijken, die kloppen wel. Geloof dat de batterij Mac start met 24 en de ct met 98.daandv98 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:10:
Afgelopen dinsdag heb ik ook mijn Marstek Venus E 5kWh thuisbatterij ontvangen.Hij kwam op een pallet bezorgd. Bij het uitpakken viel het mij niet op, maar ik heb geen muurbeugel. Nou maakt dat voor mij niet uit, want ik zet hem in mijn houten schuurtje. De installatie was echt heel eenvoudig, alleen het MAC address dat weergeven word in de app is niet het daadwerkelijke MAC address. Aangezien mijn netwerk ook MAC address whitelisting heeft, had ik het juiste nodig. Dus een ander netwerk opgezet om die te achterhalen, daarna gewhitelist en met het juiste netwerk verbonden.
Dit was gisteravond:
[Afbeelding]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik had onderstaande link een tijdje geleden opgepikt van het forum, maar die blijkt niet (meer) te werken...
https://eu.hamedata.com/app/AfterSales/login.html
Alvast dank!
Loxone home automation - MT Venus - Shelly Pro 3EM - Unifi UDM Pro - Waveshare Mobus I/F
Mss te laat, maar er loopt nu een actie bij SolarEdge dat je een gratis HomeHub omvormer krijgt (3 fase) als je minimaal twee accu's van 4.2Kwh koopt - dat scheelt je 1500euro waarmee de Solaredge accu qua prijs in de buurt komt van de marstek (marstek is wel goedkoper per kwh maar solaredge is een compleet werkend systeem, waarbij ook whole-home backup mogelijk is).bommel schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:55:
[...]
De vraag is denk ik of de software van de Marstek zo werkt (hoop het wel), zou voor Nederland wel de bedoeling zijn omdat de meter intern saldeert over de fases. Technisch gaat de MT dan terugleveren terwijl je ondertussen afneemt van het net, maar de meter saldeert dit en streept het tegen elkaar weg.
Ik heb aan mijn installateur gevraagd, die kwam (voor 3 accu's weliswaar) op 5k (3x 4.2Kwh accu, omvormer 8k - installatie van 250 kwam er nog bij). Ex BTW.... Ik doe het nog even niet omdat ik nog een vast contract heb tot april 2027 en dus de BTW niet kan terugvragen.
Jazeker. Ik heb op deze moment geen manier om mijn laadpaal te sturen, ik moet dus werken met de gegevens van mijn wagen.vinom schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:52:
[...]
Klinkt goed!Zou jij de automation kunnen delen?
:strip_exif()/f/image/z8TJWuIzKEQrIbtmoVqt27LY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SGSEarWpSt6r0PKwt1VxjWr2.jpg?f=fotoalbum_large)
Het bleutooth lek is nog niet gedicht. De tijd die daar overheen is gegaan na de eerdere melding ( nu al weken geleden ) Had allang opgelost kunnen zijn.bommel schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:38:
[...]
Laten we om te beginnen aannemen (hopen?) dat het apparaat qua hardware/engineering goed in elkaar steekt. Dan komt daar bovenop de software die erin gaat en tenslotte de software eromheen zoals de api's, apps en clouddiensten. Voor het gemak noem ik het even hardware, firmware en software.
Dus of het gaat ze niet lukken omdat het niet mogelijk is, ze geven er geen prioriteit meer aan of ze kunnen het niet.
Ik hoop nr2 en dat het toch nog goed komt
2 x Marstek Venus 5.12KW V151 CT003 V114
SatScan schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:01:
[...]
Goedemorgen,
Los van de al eerder gemelde mogelijke security hickups, welke verbeteringen zijn er nodig om de Firmware en Software volwassen te maken?
Ik lees graag.
Dank!
- SOC in de statistieken grafiek
- status van meerdere batterijen in één overzicht
- betere UI scaling voor andere instellingen lettergrootte
- betere leesbaarheid text (nu heb ik soms bijna een loep nodig)
- duidelijker zichtbaar maken welke velden in het dashboard buttons zijn voor extra info/functies
- dashboard aangepast aan de gebruiksmodus (bv in manual de tijdslots zichtbaar)
- geen powerpoint slides als FAQ, maar makkelijk scrolbare text die zich aanpast aan het schermformat
2x Venus E (Gen1) V153.215, HW P1, Lilygo+HA
Hoe is het geluid bij ontladen op 200 a 300W? Is de (nieuwe) accu dan helemaal stil of hoor je toch een fan of andere geluiden? Ik wil de MT op mijn zolder zetten en een kamer verder slaapt mijn zoon, dus het moet niet te rumoerig worden.crazymster schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:53:
Batterij is aan het laden met 2500W , wat opvalt is dat de Fan veel meer herrie maakt dan de 1e generatie , ik heb feedback ingediend bij Marstek compleet met een filmpje van het geluid
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.