Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04:57
Ronald.42 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

Volgens mij ging Duravolt hem uitleveren met ct klem, magnetische opnemer voor ferraris meters en een p1 dongel.
Die dienen alledrie hetzelfde doel, een manier om te zien hoeveel hij kan laden/ontladen. Doormiddel van de informatie uit één van die drie manieren om het vermogen in je meterkast te zien.
Dus hij is zoals uitgeleverd plug and play voor nul op de meter.

Wil je andere dingen doen dan moet de accu communiceren met je andere systemen en dan zal je dat extra kastje nodig hebben vermoed ik.
Rekening houden met dynamische tarieven of het laden van je ev dat soort dingen..

@Duramotion is deze aaname van mij juist?
Dat extra kastje zal op de (grotere) Duitse markt gericht zijn. In Duitsland mag je max 800 W terugleveren. Ook al heb je bijvoorbeeld 2 kW aan zonnepanelen op je dak liggen. Als je batterij vol zit, dan zal de inverter van de zonnepanelen dynamisch geknepen moeten worden om niet over die 800 W teruglever-limiet heen te gaan. Vermoedelijk heb je daar het kastje voor nodig.

@Duramotion , zouden jullie de Declaration of Conformity / Verklaring van Conformiteit willen delen? Misschien kijk ik er overheen, maar in de handleiding of op de website zie ik het nergens terug.

P.S. Bovengenoemde getallen zijn overigens meteen de maximale cijfers indien je zonder tussenkomst van een installateur van plug-in zonnepanelen en plug-in batterijen gebruik wil maken. Althans, in Duitsland. In de Belgische details moet ik me nog verdiepen...

[ Voor 0% gewijzigd door Sonero op 25-10-2024 09:48 . Reden: stijlvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:53

Ersus

Zuid-Limburg

De DoC is 'maar' een zelf opgemaakte verklaring die zal wel in de verpakking erbij zitten.

24.3kWp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | SmartSolar 450/200 | 150kWh LFP | 3 fase setup Victron MP2 8000VA | Gasloos | 500m2 bj 1900 | Fujitsu Split WP Boiler | Fujitsu Multisplit Aircon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ronald.42 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

En dan met een actieve p1 splitter waarschijnlijk?
Wellicht kun je zelfs met een passieve splitter wegkomen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Ersus schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:50:
De DoC is 'maar' een zelf opgemaakte verklaring die zal wel in de verpakking erbij zitten.
De DoC geeft aan dat de fabrikant of importeur zichzelf juridisch aansprakelijk stellen.

Een DoC mag je opstellen na de aanleg van een Technisch Contructie Dossier (TCD), je mag dus niet zomaar even een ongetest product de markt opslingeren. Je kan in een datasheet of handleiding van alles beweren en roepen dat het apparaat aan 30 normen voldoet. Maar een getekende DoC heeft wel degelijk meerwaarde, de normen die daar in staan moeten onderbouwd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:53

Ersus

Zuid-Limburg

Sonero schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:11:
[...]

De DoC geeft aan dat de fabrikant of importeur zichzelf juridisch aansprakelijk stellen.

Een DoC mag je opstellen na de aanleg van een Technisch Contructie Dossier (TCD), je mag dus niet zomaar even een ongetest product de markt opslingeren. Je kan in een datasheet of handleiding van alles beweren en roepen dat het apparaat aan 30 normen voldoet. Maar een getekende DoC heeft wel degelijk meerwaarde, de normen die daar in staan moeten onderbouwd kunnen worden.
En die DoC zal in de verpakking erbij zitten.
De uitgebreide gecontroleerde en geverifieerde test rapporten zullen vanuit China beslist beschikbaar zijn bij de importeur van het product.

Waarbij de echtheid van de rapporten ook echt gecontroleerd moet worden, manipulatie van deze rapporten gebeurt op grote schaal in China. Daarom dat ik schrijf 'maar zelf opgestelde DoC' En zelfs zonder DOC is diegene die het in verkeer brengt diegene die verantwoordelijk is, papiertje erbij of niet erbij.

24.3kWp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | SmartSolar 450/200 | 150kWh LFP | 3 fase setup Victron MP2 8000VA | Gasloos | 500m2 bj 1900 | Fujitsu Split WP Boiler | Fujitsu Multisplit Aircon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
MacD007 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:51:
[...]

Hoe vaak hebben we hier in Nederland een stroomstoring? En ja, pasgeleden was die er, alleen wij waren niet thuis, dus niemand die dan de stekker in dat WCD te stoppen, heb je dan ook nog door het hele huis verlengkabels lopen en dan nog de keuze wat moet je daar op aan sluiten ? Je CV en thermostaat?
Nee, dit soort functies is niet voor ons landje gemaakt.
Nee klopt idd. Vraag me af of je de opgeladen batterij mee kan nemen en dan onderweg iets er op aan kan sluiten dat stroom nodig heeft. Ga je in het plantsoen/park zitten en sluit je bv een electrische koelbox aan. :-)
Je zou denken van wel, want je kan dit toch ook zien als een soort van stroomstoring.

aka pluim003

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DikkieDick schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

Nee klopt idd. Vraag me af of je de opgeladen batterij mee kan nemen en dan onderweg iets er op aan kan sluiten dat stroom nodig heeft. Ga je in het plantsoen/park zitten en sluit je bv een electrische koelbox aan. :-)
Je zou denken van wel, want je kan dit toch ook zien als een soort van stroomstoring.
Dan moet je niet de 5kwh versie bestellen, die weegt 60 kilo.
Even relax naar een parkje wandelen met je kruiwagen met accu... :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb het Topic eens doorgelezen. De brochure ook. Onbalansmarkthandel vind ik wel wat vreemd als je 800 Watt er uit kan duwen. Dan kan hij naar 2.5 kW maar dan moet hij zo te lezen wel gechecked zijn door een professional. De aansluiting.

Het is een interessant product. Er staan nog wat vragen open aan @Duramotion dus ook daar wacht ik maar eens rustig op de antwoorden. Nul op de Meter zou standaard moeten kunnen zonder extra aanschaf van het EMS. Anders wordt het toch weer minder interessant.

Mijn vragen zouden nu zijn:

1. NOM draaien kan dat standaard met alleen de batterij zonder aanschaf van EMS?
2. Wat bedoelen jullie met handelen op EPEX en onbalans? Batterij capaciteit en omvormer capaciteit is daar denk ik niet zo geschikt voor.
3. Kan de Duravolt werken met Home Assistant en laat deze zich aansturen?
4. De batterij kan niet met de p1 dongel communiceren van HW maar ik neem aan dat met een extra kWh meter van HW dat geladen en ontladen kWh's dan toch te zien zijn? Is dat bekend?
5. Garantie 10 jaar. Dat is mooi maar dat betekend een bepaalde capaciteit na 10 jaar nog gegarandeerd?
6. Kostenloze vervanging als de batterij binnen 10 jaar stuk gaat?

Even wat me zo te binnen schiet. Benieuwd naar jullie reactie. 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
Devke schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:20:

Het is een interessant product. Er staan nog wat vragen open aan @Duramotion dus ook daar wacht ik maar eens rustig op de antwoorden. Nul op de Meter zou standaard moeten kunnen zonder extra aanschaf van het EMS. Anders wordt het toch weer minder interessant.

Mooie lijst, goede vragen. Wat me nog interessant lijkt:

7. Dit apparaat is blijkbaar een private label uitvoering van de Marstek Venus. Komt een private label uitvoering van de Marstek Jupiter ook beschikbaar?

Model Jupiter heeft 4 onafhankelijke MPPT (bron 1, bron 2) en op het balkon of dak van de serre kan ik nog wel wat panelen kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
@Duramotion ik las in dit forum dat de batterij ook via http(s) aan te spreken is, hebben jullie hier meer informatie over (bijv. documentatie)? is dat zonder de extra duramonitor ook mogelijk? ik heb namelijk al een HEMS, en 1 kapitein op het schip lijkt me voldoende.

Daarnaast nog een vraag over de backup interface. kan ik deze batterij ook als UPS inzetten waarbij de uitgang altijd stroom heeft? of moet ik de uitgang handmatig aanzetten?

[ Voor 24% gewijzigd door HiBe op 25-10-2024 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DikkieDick schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

heb je gekeken hoe zwaar deze batterij is, die ga je dus echt niet zo maar even voor in het park meenemen.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonero schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

7. Dit apparaat is blijkbaar een private label uitvoering van de Marstek Venus. Komt een private label uitvoering van de Marstek Jupiter ook beschikbaar?

Model Jupiter heeft 4 onafhankelijke MPPT (bron 1, bron 2) en op het balkon of dak van de serre kan ik nog wel wat panelen kwijt...
ik denk dat je dan veel beter naar anker kunt gaan kijken, die hebben dit soort producten gewoon ook beschikbaar, en bij amazon.de volop beschikbaar.
https://www.anker.com/eu-...17c1-bms?ref=naviMenu_pps
of kijk eens naar dit merk : https://alphaesslife.de/p...r#product-form-gUOFrDF2Kn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
MacD007 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

ik denk dat je dan veel beter naar anker kunt gaan kijken, die hebben dit soort producten gewoon ook beschikbaar, en bij amazon.de volop beschikbaar.
of kijk eens naar dit merk : https://alphaesslife.de/p...r#product-form-gUOFrDF2Kn
Die Alpha ESS set ziet er inderdaad aantrekkelijk uit: 6 kWh voor 2300. Ex BTW maar voor dat verschil wil ik denk ik wel naar een Duitse bouwmarkt rijden.
Anker werkt met Shelly dus werken met HA zal ook niet zo'n probleem zijn. Alpha ESS heeft open API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:46
Duramotion schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Alle mogelijke opties worden standaard meegeleverd:
- P1 Dongel
- Optische Magneet
- CT Klem

Hiermee kunnen we garanderen dat de Duravolt in ieder huis geïnstalleerd kan worden.
Bedankt en duidelijk. @Duramotion
Echter wat zijn de voorwaardes voor de optische magneet? is deze alleen voor feraris meter. Kan deze ook op een domme digitale meter. Op de optische interface? (Geen pulseled)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sonero schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:01:
[...]

Die Alpha ESS set ziet er inderdaad aantrekkelijk uit: 6 kWh voor 2300. Ex BTW maar voor dat verschil wil ik denk ik wel naar een Duitse bouwmarkt rijden.
Anker werkt met Shelly dus werken met HA zal ook niet zo'n probleem zijn. Alpha ESS heeft open API.
Alphaess heeft groot omzettingsverlies Ik heb daar een poster over gelezen die er 1 heeft staan en er niet erg happy mee was. Ik weet even niet meer in welk topic ik dat gelezen had |:(

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
MacD007 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Die Alpha ESS heeft wel als nadeel dat als je 5kWh wil je een complete toren hebt.
Die Anker is ook wel aantrekkelijk. Mijn dak (plat dak op tussenwoning) ligt vol, maar zou idd nog paar panelen aan het balkon (heb er 2 op het westen) kunnen doen. Eventueel zou ik er nog een paar op het schuurtje kwijt kunnen.

aka pluim003

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Sonero schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Ik krijg als het goed is volgende week 2x Zendure omvormers met 2x 2 kWh accu binnen, daar zitten per omvormer ook 4x MPPT op en daarnaast komt er een optie om een "strip" aan te sluiten waarmee je het als UPS kunt gebruiken en er een stekker in kunt drukken voor offgrid gebruik.

Die omvormer biedt overigens 800-1200 Watt teruglevering aan, zal wel gecapped worden op 800 in NL. Ze verkopen nog niet in NL, maar ik zal als ik ze binnen heb wel ergens de bevindingen delen. Kan overigens ook native omgaan met dynamische tarieven, Shelly 3EM voor NOM, IP65 voor buiten, etc. Een variant van de accu met brandblusser erin, ben benieuwd, kan niet wachten totdat het binnenkomt :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Taro schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Ik krijg als het goed is volgende week 2x Zendure omvormers met 2x 2 kWh accu binnen, daar zitten per omvormer ook 4x MPPT op en daarnaast komt er een optie om een "strip" aan te sluiten waarmee je het als UPS kunt gebruiken en er een stekker in kunt drukken voor offgrid gebruik.

Die omvormer biedt overigens 800-1200 Watt teruglevering aan, zal wel gecapped worden op 800 in NL. Ze verkopen nog niet in NL, maar ik zal als ik ze binnen heb wel ergens de bevindingen delen. Kan overigens ook native omgaan met dynamische tarieven, Shelly 3EM voor NOM, IP65 voor buiten, etc. Een variant van de accu met brandblusser erin, ben benieuwd, kan niet wachten totdat het binnenkomt :)
Ik heb de Anker Solarbank 2 E1600 pro sinds een kleine week met 4 panelen op de veranda:

https://gathering.tweaker...message/80501216#80501216

Acties:
  • +6 Henk 'm!
whazaaaa schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Ik heb de Anker Solarbank 2 E1600 pro sinds een kleine week met 4 panelen op de veranda:

https://gathering.tweaker...message/80501216#80501216
Nice, leuk om te delen/zien. Misschien tijd voor een algemeen stopcontact/stekker topic zodat we er niet de algemene topics of merk/type specifieke topics mee hoeven te "vervuilen". Ik gooi even een balletje op en kom erop terug.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zojuist Het thuisaccu met stekkeraansluiting tbv stopcontact topic aangemaakt. We breiden de komende dagen de topicstart verder uit, maar dan is er in ieder geval alvast een plekje voor thuisaccu's van andere merken die nog geen eigen topic hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ersus schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

En die DoC zal in de verpakking erbij zitten.
De uitgebreide gecontroleerde en geverifieerde test rapporten zullen vanuit China beslist beschikbaar zijn bij de importeur van het product.

Waarbij de echtheid van de rapporten ook echt gecontroleerd moet worden, manipulatie van deze rapporten gebeurt op grote schaal in China. Daarom dat ik schrijf 'maar zelf opgestelde DoC' En zelfs zonder DOC is diegene die het in verkeer brengt diegene die verantwoordelijk is, papiertje erbij of niet erbij.
Een DoC is een onderdeel van de verplichte CE van een product, net als een handleiding. het is dus onlosmakelijk verbonden aan het CE teken op het product zelf en geeft o.a. aan wie verantwoordelijk is voor het gehele CE proces,
Of een DoC zelf opgesteld mag worden cq door een onafhankelijke daarvoor bevoegde instantie (nobo) uitgegeven wordt is afhankelijk van de desbetreffende EU richtlijnen.
De complete Technische dossier is ook verplichtend daarmee verbonden, deze is echter niet openbaar, maar kan wel door de overheid ingezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ik had gisteren een pre-order geplaats voor de Duravolt-batterij en werd gebeld cq via WhatsApp benaderd door een medewerker van Duravolt omdat ze wat vragen hadden over mijn emailadres duravolt@mijndomein.com :-)
Kan deze persoon ook met vragen bestoken.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DikkieDick schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:38:
Ik had gisteren een pre-order geplaats voor de Duravolt-batterij en werd gebeld cq via WhatsApp benaderd door een medewerker van Duravolt omdat ze wat vragen hadden over mijn emailadres duravolt@mijndomein.com :-)
Kan deze persoon ook met vragen bestoken.
LOL ja hoe vaak ik dat ook heb moeten uitleggen :D

Ik twijfel nog erg over HW of Duravolt. Heb ook wat andere producten van HW, en dat zou dan mijn derde P1 meter worden (heb ook youless). Maar 5.2 kWh zou wel optimaal zijn. Maar die 2,5 kW is weer wat hoog voor de capaciteit als ik het goed begrijp. Waarbij de 1,6 kW van de ontgrendelde HW voor mij genoeg zou zijn bij 2 stuks. (Alles op een aparte groep.) Lastig lastig.

Is er eigenlijk iets bekend over het geluid van de Duravolt? Want als je de HW vergelijkt met bijv. de Sessy is de HW weer een stuk stiller. En bij mij komt hij waarschijnlijk niet in een vergelegen ruimte. (klein rijtjeshuis met een schuur ver van de WiFi)

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-10-2024 10:04 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:56
@Duramotion nog een vraagje. Moeten de CT klemmen ook aan de accu bevestigd worden?
Ik wil namelijk de accu in de schuur zetten, dan wordt de afstand naar de CT klemmen wel 20 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
ArthurMorgan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

LOL ja hoe vaak ik dat ook heb moeten uitleggen :D

Ik twijfel nog erg over HW of Duravolt. Heb ook wat andere producten van HW, en dat zou dan mijn derde P1 meter worden (heb ook youless). Maar 5.2 kWh zou wel optimaal zijn. Maar die 2,5 kW is weer wat hoog voor de capaciteit als ik het goed begrijp. Waarbij de 1,6 kW van de ontgrendelde HW voor mij genoeg zou zijn bij 2 stuks. (Alles op een aparte groep.) Lastig lastig.

Is er eigenlijk iets bekend over het geluid van de Duravolt? Want als je de HW vergelijkt met bijv. de Sessy is de HW weer een stuk stiller. En bij mij komt hij waarschijnlijk niet in een vergelegen ruimte. (klein rijtjeshuis met een schuur ver van de WiFi)
Idd, en uitgelegd dat als ik ‘ineens’ mail krijg op dit emailadres wat niet van Duravolt afkomstig is, dan weet ik dat ze een datalek hebben gehad.

Ik heb van HW een P1-meter, kWh-meter en watermeter. Maar geen sockets. De Duravolt vind ik prijstechnisch net wat aantrekkelijker. Wel een zwaar ding. Wilde hem in het washok op zolder zetten maar of hem dat wordt.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ematic
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 31-12-2024

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
De CT-klemmen worden uitsluitend in de meterkast geplaatst en communiceren via wifi met de thuisbatterij.

Het is daarbij wel noodzakelijk dat er wifi-bereik is in de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:46
joosie schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:23:
@Duramotion nog een vraagje. Moeten de CT klemmen ook aan de accu bevestigd worden?
Ik wil namelijk de accu in de schuur zetten, dan wordt de afstand naar de CT klemmen wel 20 meter.
Tip. Lees de brochure eens. Of de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stel ik begin met de HW, die meet op het P1 meterpunt. Dan voeg ik later een duravolt toe die meet (als ik van de CT klem gebruik maak) direct na de meter.

Dan heb ik toch een systeem wat prima met elkaar samenwerkt? (voor de zekerheid ik heb een DSRM5 meter)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:14:
Stel ik begin met de HW, die meet op het P1 meterpunt. Dan voeg ik later een duravolt toe die meet (als ik van de CT klem gebruik maak) direct na de meter.

Dan heb ik toch een systeem wat prima met elkaar samenwerkt? (voor de zekerheid ik heb een DSRM5 meter)
Hangt ervan af, er kan een vertraging tussen CT-klemmen en P1-meter zitten, waardoor ze elkaar in de weg gaan zitten met bijv. NOM, of laden, waardoor je een x2 effect krijgt, dat enkele seconden later doorslaat naar de andere richting, enkele seconden later weer naar de andere richting, etc.

Voorbeeld: Je levert 100 Watt terug, als dan zowel HW als DuraVolt beide 100 Watt in de accu willen drukken, dan ga je dus 100 Watt van het net afnemen ipv op 0 uit te komen. Als er daarna 100 Watt in huis wordt verbruikt, sturen beide accu's 100 Watt je huis in, waardoor je 100 Watt naar het net teruglevert ipv op 0 verbruik uitkomt. En ze gaan elkaar dan dus compenseren of versterken. Het laden van de een kan het ontladen van de ander gaan triggeren, dat wil je echt niet.

Daarom zou ik er persoonlijk altijd voor kiezen om 1 ecosysteem te gebruiken zodat verschillende systemen elkaar niet in de weg gaan zitten.

Zelfs dat is overigens geen garantie, in het Sessy topic kan je vanochtend weer lezen dat iemand met meerdere accu's ziet dat ze uit sync lopen en de ene aan het ontladen is, de ander aan het laden is en ze elkaars stroom dus eigenlijk aan het afpakken zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 26-10-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
Ematic schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:22:
[...]

Wij hebben besloten om voor de eerste zending, die enkel de CT-klemmen bevat, onze klanten volledig te ontzorgen door de installatie voor elke klant te verzorgen.

De volgende levering bevat wel een p1, ct klem en magneet.
Voor mij een rede om te wachten, aangezien ik hem graag via de p1 poort wil inzetten. Of krijg je de p1 dongle later toegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
badnews.nl schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:42:
[...]

Voor mij een rede om te wachten, aangezien ik hem graag via de p1 poort wil inzetten. Of krijg je de p1 dongle later toegestuurd?
Hier zijn we nog over in gesprek.

Zodra ik hier meer over bekend is zal ik dit op deze blog bekent maken.

Groetjes

Bob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
@Ematic , tof dat jullie op dit forum aangesloten zijn.

Een paar vragen:
  1. Om dit alles te laten werken met een 3-fasen meterkast, heb je dan 3 aparte CT-klemmen nodig om het nul-op-meter (NOM) gedrag voor elkaar te krijgen? Of is het beter te wachten tot de aparte P1-dongle beschikbaar komt?
  2. Is het voor NOM-gedrag nodig om ook die Duramonitor aan te schaffen?
  3. Als ik het goed begrepen heb kan Duramonitor zonnepaneel-inverters dynamisch knijpen om teruglevergedrag te voorkomen of te verminderen indien de accu vol zit. Klopt dat en welke zonnepaneel-inverters zijn geschikt voor dergelijke aansturing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Sonero schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:55:
@Ematic , tof dat jullie op dit forum aangesloten zijn.

Een paar vragen:
  1. Om dit alles te laten werken met een 3-fasen meterkast, heb je dan 3 aparte CT-klemmen nodig om het nul-op-meter (NOM) gedrag voor elkaar te krijgen? Of is het beter te wachten tot de aparte P1-dongle beschikbaar komt?
  2. Is het voor NOM-gedrag nodig om ook die Duramonitor aan te schaffen?
  3. Als ik het goed begrepen heb kan Duramonitor zonnepaneel-inverters dynamisch knijpen om teruglevergedrag te voorkomen of te verminderen indien de accu vol zit. Klopt dat en welke zonnepaneel-inverters zijn geschikt voor dergelijke aansturing?
Beste Sonero,

Momenteel wordt er nog gekeken of de app 3 ct klemmen kan aansturen voor een 3 fase of dat de P1 dongle hier beter in uitkomt. (wordt nog vervolgd zodra hier meer bekent over is.)

Voor wat betreft de Duramonitor kan ik je helaas geen advies overgeven gezien wij deze niet gaan verkopen. Ik wil je hier voor adviseren om contact op te nemen met Duravolt / Duramotion.

Groetjes

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:20:
Heb het Topic eens doorgelezen. De brochure ook. Onbalansmarkthandel vind ik wel wat vreemd als je 800 Watt er uit kan duwen. Dan kan hij naar 2.5 kW maar dan moet hij zo te lezen wel gechecked zijn door een professional. De aansluiting.

Mijn vragen zouden nu zijn:

1. NOM draaien kan dat standaard met alleen de batterij zonder aanschaf van EMS?
2. Wat bedoelen jullie met handelen op EPEX en onbalans? Batterij capaciteit en omvormer capaciteit is daar denk ik niet zo geschikt voor.
3. Kan de Duravolt werken met Home Assistant en laat deze zich aansturen?
4. De batterij kan niet met de p1 dongel communiceren van HW maar ik neem aan dat met een extra kWh meter van HW dat geladen en ontladen kWh's dan toch te zien zijn? Is dat bekend?
5. Garantie 10 jaar. Dat is mooi maar dat betekend een bepaalde capaciteit na 10 jaar nog gegarandeerd?
6. Kostenloze vervanging als de batterij binnen 10 jaar stuk gaat?

@Ematic kunnen jullie hier wat meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:09
Zover ik weet moet je om BTW terug te kunnen krijgen kunnen traden op de onbalansmarkt. Dat is wat anders dan goedkoop -in en duur verkopen op de day ahead markt.

Afgezien dat handelen met 5 kWh niet erg zinvol is op de onbalansmarkt kan ik het helemaal mis hebben maar betwijfel of het terugvorderen van de BTW succesvol zal zijn.

Desalniettemin lijkt deze accu een mooi alternatief voor die van HW… ook incl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
easywoods schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:49:
Zover ik weet moet je om BTW terug te kunnen krijgen kunnen traden op de onbalansmarkt. Dat is wat anders dan goedkoop -in en duur verkopen op de day ahead markt.

Afgezien dat handelen met 5 kWh niet erg zinvol is op de onbalansmarkt kan ik het helemaal mis hebben maar betwijfel of het terugvorderen van de BTW succesvol zal zijn.

Desalniettemin lijkt deze accu een mooi alternatief voor die van HW… ook incl btw.
Naar mijn weten is handelen op day-ahead/EPEX/dynamisch voldoende, op de onbalansmarkt is geen vereiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
Taro schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Naar mijn weten is handelen op day-ahead/EPEX/dynamisch voldoende, op de onbalansmarkt is geen vereiste?
Ik twijfel… belastingdienst heeft het over het afdragen van 21% btw over de “omzet” maar dat verrekend je energiemaatschappij al. Verder hebben ze het over een EMS zoals o.a. de Nexus en Homevolt hebben die het handelen regelen 🤷‍♂️

https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw

EDIT: volgens de specs heeft de Duravolt inderdaad een EMS zoals bedoeld door de belastingdienst. Als handelen op de day ahead voldoende is zou je dus de BTW terug kunnen vorderen. Ik meen (maar kan het nergens terug vinden) dat handelen op de onbalansmarkt een vereiste is.

[ Voor 21% gewijzigd door easywoods op 26-10-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diamanten
  • Laatst online: 21:45
Het klinkt idd als een interessante optie.
Toch veel onduidelijkheid over hoe open deze oplossing daadwerkelijk is. Nergens is nu specifieke documentatie beschikbaar.
Bijv.
1) RS485 wordt ondersteund: is dat in combinatie met modbus? Is hier documentatie over?
2) Ik heb ergens op Internet gelezen dat de app via wifi met de accu communiceert op basis van MQTT. Dat is ook interessant, maar klopt dit? Zo ja, draait er dan een MQTT broker lokaal of is dit ergens in de cloud?

Kunnen Ematic of duramotion hierop reageren?

[ Voor 2% gewijzigd door diamanten op 26-10-2024 16:22 . Reden: aanpasssing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Onbalans staat niet expliciet vermeldt. Wel dat je moet handelen in stroom en met verkoop een vergoeding krijgt van je energieboer. Day ahead zou mijn inziens dan mogen.

De EMS zal je wel moeten aanschaffen als ik het goed begrijp. Zonder EMS is dan niet terug te leveren? Wel goedkoper dynamisch te laden hoop ik. EMS is best prijzig maar als je daarin tegen de BTW weer terug kunt halen..... maakt ook de EMS goedkoper en je moet wel wat gaan handelen om hem terug te verdienen. Nou wie waagt zich aan de eerste berekeningen haha.

Ik heb in HA een setup gemaakt. Laden 800 Watt. Ontladen ook. Ik wil ook nog een setup maken met de maxen laden en ontladen. Dat zal niet op het stopcontact mogen dus extra kosten. RTE op 80% gezet. Ik weet niet of de > dan ruim 90% realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Devke schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

Ik heb in HA een setup gemaakt. Laden 800 Watt. Ontladen ook. Ik wil ook nog een setup maken met de maxen laden en ontladen. Dat zal niet op het stopcontact mogen dus extra kosten. RTE op 80% gezet. Ik weet niet of de > dan ruim 90% realistisch is.
Is dat met de batterysim-integratie? Ik krijg dat niet goed werkend want vraag me af welke sensoren ik in moet vullen voor de meters en dergelijke. En krijg het dan ook totaal niet overeen met mijn huidige energie-dashboard.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DikkieDick schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:33:
[...]

Is dat met de batterysim-integratie? Ik krijg dat niet goed werkend want vraag me af welke sensoren ik in moet vullen voor de meters en dergelijke. En krijg het dan ook totaal niet overeen met mijn huidige energie-dashboard.
Klopt is met de batt_sim integratie. Ik heb hem zo gemaakt (zie hieronder). Hij werkt in een apart tabblad.

Er is nog geen opwek dus die staan nog ff op 0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1CVXc25SpPqM87M1fkermQDpt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0Dwdumm5yiGhrr673VZTCRo.jpg?f=fotoalbum_large

De bijbehorende yaml is:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
type: custom:energy-flow-card-plus
entities:
  battery:
    entity:
      consumption: sensor.battery_sim_duravolt_5_12kwh_battery_energy_out
      production: sensor.battery_sim_duravolt_5_12kwh_battery_energy_in
    state_of_charge: sensor.battery_sim_duravolt_5_12kwh
  grid:
    entity:
      consumption: >-
        sensor.battery_sim_duravolt_5_12kwh_simulated_sensor_p1_meter_energy_import
      production: >-
        sensor.battery_sim_duravolt_5_12kwh_simulated_sensor_p1_meter_energy_export
  solar:
    entity: sensor.kwh_meter_energy_export
    display_zero_state: true
  home: {}
clickable_entities: true
display_zero_lines: true
use_new_flow_rate_model: true
energy_date_selection: true
wh_decimals: 1
kwh_decimals: 0
min_flow_rate: 1
max_flow_rate: 6
max_expected_energy: 2000
min_expected_energy: 10
wh_kwh_threshold: 1000
title: Duravolt 5,12 kWh

Let op dat je hier dan wel jouw sensoren invult. Installeer ook de energy periode selector plus integratie. Dan kun je de historie blijven bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 27-10-2024 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
diamanten schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:19:
Het klinkt idd als een interessante optie.
Toch veel onduidelijkheid over hoe open deze oplossing daadwerkelijk is. Nergens is nu specifieke documentatie beschikbaar.
Bijv.
1) RS485 wordt ondersteund: is dat in combinatie met modbus? Is hier documentatie over?
2) Ik heb ergens op Internet gelezen dat de app via wifi met de accu communiceert op basis van MQTT. Dat is ook interessant, maar klopt dit? Zo ja, draait er dan een MQTT broker lokaal of is dit ergens in de cloud?

Kunnen Ematic of duramotion hierop reageren?
Gm Diamanten,

Ik heb niet direct een antwoord op je vragen en heb deze door gemaild naar de fabrikant. Zodra ik antwoord heb dan zal ik dit direct delen.

Groetjes

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DikkieDick schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:33:
[...]

Ik heb het hier uitgebreid uitgelegd: Taro in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic"

Let op: Pas de volgende ochtend kloppen de waardes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Ematic schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:07:
[...]

Beste Sonero,

Momenteel wordt er nog gekeken of de app 3 ct klemmen kan aansturen voor een 3 fase of dat de P1 dongle hier beter in uitkomt. (wordt nog vervolgd zodra hier meer bekent over is.)

Voor wat betreft de Duramonitor kan ik je helaas geen advies overgeven gezien wij deze niet gaan verkopen. Ik wil je hier voor adviseren om contact op te nemen met Duravolt / Duramotion.

Groetjes

Bob
Dank Ematic.
@Duramotion , over de Duramonitor, de functionaliteit wordt me niet helemaal duidelijk uit de documentatie.
Kunnen jullie bevestigen dat het (ongeveer) dezelfde functionaliteit heeft als dit apparaat: https://www.indielux.com/...ady2plugin-stromwaechter/ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Ematic Als je Tweakers vaker gaat gebruiken, zie dan ook even de regels die hier gelden, zoals:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Op last van Moderator Taro ben ik verplicht om een bedrijfsaccount aan te vragen. Daardoor ben ik nu gedwongen om tijdelijk te zwijgen en kan ik hier voorlopig geen vragen meer beantwoorden.

Mijn excuses voor deze hinderlijke onderbreking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:51
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:37:
Op last van Moderator Taro ben ik verplicht om een bedrijfsaccount aan te vragen. Daardoor ben ik nu gedwongen om tijdelijk te zwijgen en kan ik hier voorlopig geen vragen meer beantwoorden.

@Ematic het is de toon die de muziek maakt.
Een simpel gaan we regelen is zoveel vriendelijker.
Je ben hier toch ook om behalve antwoorden te geven ook om je bedrijf & product te promoten?

Als je de regels leest kun je als privé blijven :+

[ Voor 14% gewijzigd door Simpel360 op 27-10-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Taro schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Ik heb het hier uitgebreid uitgelegd: Taro in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic"

Let op: Pas de volgende ochtend kloppen de waardes allemaal.
Dat klopt. Daar had ik hem ook uitgehaald maar ik krijg het er gewoonweg niet goed in. Had de HW-batterij als voorbeeld gebruikt.
Als ik nu kijk lijkt alleen de zonne-energie te kloppen. Wat ik van het net heb afgenomen niet. Want daar beweert ie dat het 5kWh is terwijl het iets meer dan 1 moet zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door DikkieDick op 27-10-2024 09:58 ]

aka pluim003

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:37:

"Op last", "gedwongen"? Je maakt het wel erg zwaar. Gewoon niet meer iedereen in ieder bericht de groetjes doen, even de stappen rondom een bedrijfsaccount volgen, dan is er volgens mij niets aan de hand. En gedurende dat proces mag je hier volgens mij ook prima vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DikkieDick schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Dat klopt. Daar had ik hem ook uitgehaald maar ik krijg het er gewoonweg niet goed in. Had de HW-batterij als voorbeeld gebruikt.
Ok, deel de YAML hier eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Simpel360 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:44:
[...]

@Ematic het is de toon die de muziek maakt.
Een simpel gaan we regelen is zoveel vriendelijker.
Je ben hier toch ook om behalve antwoorden te geven ook om je bedrijf & product te promoten?

Als je de regels leest kun je als privé blijven :+
De toon werd gezet in de directe berichten aan mij dus vandaar mijn toon terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Met mij? Die toon was volgens mij netjes en vriendelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 27-10-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Taro schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:58:
[...]

Ok, deel de YAML hier eens?
Vanuit de UI krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
entities:
  battery:
    entity:
      consumption: sensor.battery_sim_sessy_battery_energy_in
      production: sensor.battery_sim_sessy_battery_energy_out
    name: HomeWizard
    use_metadata: true
  grid:
    entity:
        sensor.battery_sim_sessy_simulated_sensor_p1_meter_3c39e727c1f0_energy_import
      production: sensor.battery_sim_sessy_simulated_sensor_p1_meter_total_power_export
    name: Net
  solar:
    entity: sensor.kwh_meter_zonnepanelen_total_power_export
    color_icon: false
    name: Zonne-energie
  home:
    entity: >-
    name: Huis

En ik had Sessy gebruikt bij installatie vandaar die naamgevingen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
[...]

Dat zal, maar die zien wij niet.
Nu kom je, in mijn ogen, niet zo lief over ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Simpel360 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Dat zal, maar die zien wij niet.
Nu kom je, in mijn ogen, niet zo lief over ;)
OOO Maar dat ben ik wel hoor!! O+

Daarom zette ik ook altijd mijn naam en de groetjes onder mijn berichten (Maar dat bleek niet te mogen)

Dus dat zal ik ook niet meer doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ematic op 27-10-2024 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DikkieDick schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
entities:
  battery:
    entity:
  grid:
    entity:
      production: sensor.battery_sim_sessy_simulated_sensor_p1_meter_total_power_export
  solar:
  home:

Draai deze 2 sensoren (dus niet de hele regel, maar alleen "in" & "out") eens om?

Edit: En bij Home moet je niet de simulatie sensor invoeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simpel360
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

OOO Maar dat ben ik wel hoor!! O+

Daarom zette ik ook altijd mijn naam en de groetjes onder mijn berichten (Maar dat bleek niet te mogen)

Dus dat zal ik ook niet meer doen.
Ook dat zal, maar je hebt nu op de digitale wereld al een een indruk achter gelaten met jouw bedrijfsnaam en gaat een discussie aan met een moderator die zichtbaar blijft :X :F

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
[...]

Voor een bedrijfsaccount ben je niet heel professioneel bezig.

Als je het hebt over het bericht van Taro waarin 'ie 2 regels/links deelde, dan vind ik je reactie zwaar overtrokken. Hij verzoekt op een neutrale manier of je de regels wilt volgen, en zegt helemaal niks over dat je tot die tijd niet meer zou mogen posten, die conclusie trok je zelf, en die klopt niet zoals Taro al ontkracht heeft.

Lang verhaal kort: iets minder op je teentjes getrapt zijn, even de regels volgen, en je kan gewoon blijven helpen hier. Stuk beter voor het imago van je bedrijf.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Taro schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

Draai deze 2 sensoren (dus niet de hele regel, maar alleen "in" & "out") eens om?

Edit: En bij Home moet je niet de simulatie sensor invoeren.
Done, nu geeft ie 0 en 0 aan links en alleen het bolletje beweegt van zonne-energie naar home.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DikkieDick schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
entities:
  battery:
    entity:
  grid:
    entity:
  solar:
  home:

Batterij sensoren moet je sws al omdraaien. En bij grid zie ik al 2 verschillende lijkende sensoren. Qua naamgeving. Is dat wel goed gegaan?

Leg mijn / @Taro zn code eens naast elkaar bij jouw code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DikkieDick schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:24:
[...]

Done, nu geeft ie 0 en 0 aan links en alleen het bolletje beweegt van zonne-energie naar home.
Ja, grote kans dat die pas vanaf morgenochtend alles goed weergeeft.

Heb je overigens 800 Watt of 2500 Watt ingevoerd? Of maak je 2 simulaties met ieder 1 van die (ont)laadwaardes aan? Kan je ook goed zien wat het effect daarvan is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Heb je overigens 800 Watt of 2500 Watt ingevoerd? Of maak je 2 simulaties met ieder 1 van die (ont)laadwaardes aan? Kan je ook goed zien wat het effect daarvan is :)
Hier draait de 800 watt versie. Bij de 2500 rekening houden met evt extra electriciënkosten voor degene die niet handig zijn en als je onbalans /dayahead daarbij schaart dan moet die monitor er ook bij van ruim 800 euri. Zover je het uitbesteed. Script je het zelf dan ander plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Rxwfy-zX9h-P8KV7qH0PE34eEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9KrOQSW9M6RiKiXEsAedBZR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyYztvk0Xy3tsVeLmksFm_La2SE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbgAy46BidKkNLGuqhRM9FiT.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is vanaf gisteravond gerekend. Alleen op Zonneopwek. TLB van mij erin en mijn energieprijs. Dat kan bij anderen dus verschillen. Deze versie lijkt voor mij dus geen geld te kosten in tegenstelling tot HW. Puur alleen op zonneopwek opvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 27-10-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:35

Bravo

Second Best

Devke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:00:
[...]

Hier draait de 800 watt versie. Bij de 2500 rekening houden met evt extra electriciënkosten voor degene die niet handig zijn en als je onbalans /dayahead daarbij schaart dan moet die monitor er ook bij van ruim 800 euri. Zover je het uitbesteed. Script je het zelf dan ander plaatje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is vanaf gisteravond gerekend. Alleen op Zonneopwek. TLB van mij erin en mijn energieprijs. Dat kan bij anderen dus verschillen. Deze versie lijkt voor mij dus geen geld te kosten in tegenstelling tot HW. Puur alleen op zonneopwek opvangen.
Zou je kunnen aangeven waarom deze geen geld lijkt te kosten in tegenstelling tot de HW batterij? Beide hebben toch afschrijving (al is die van Duravolt nog een beetje koffiedikkijken doordat er geen garantie op cycles wordt gegeven) en 'verdienen' toch evenveel?

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bravo schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:17:
[...]

Zou je kunnen aangeven waarom deze geen geld lijkt te kosten in tegenstelling tot de HW batterij? Beide hebben toch afschrijving (al is die van Duravolt nog een beetje koffiedikkijken doordat er geen garantie op cycles wordt gegeven) en 'verdienen' toch evenveel?
De parameter m.b.t. TLB en prijs per kWh uit het net blijven natuurlijk hetzelfde als bij HW. Ik heb bij HW een RTE van 80% genomen evenals bij de Duravolt. Op de website hebben ze het over > 90% maar ik denk dat dit vrij optimistisch is. De prijs van de Duravolt is lager per kWh opslag. Ik heb een stukje gelezen m.b.t. meer dan 6000 cycli. Ik zoek hem even op en zal het erbij plakken.

Lagere prijs per kWh zorgt dus al voor een verbetering.

Edit: afbeeldingen toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BT3mqLv5NBtmmOtfzNAp7f-91rY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWTI72Mkniku4XtlKkp0Jc00.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brhHqaNEj-hnz9DWRRld-WhUhiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuaYTfhqyoC57khyRPIGdoy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ka40HHblUtQn6egLhpQkq1q41A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpqC91TeOYA58ozlYe9uCTvv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Devke op 27-10-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
[quote]Devke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

De parameter m.b.t. TLB en prijs per kWh uit het net blijven natuurlijk hetzelfde als bij HW. Ik heb bij HW een RTE van 80% genomen evenals bij de Duravolt. Op de website hebben ze het over > 90% maar ik denk dat dit vrij optimistisch is. De prijs van de Duravolt is lager per kWh opslag. Ik heb een stukje gelezen m.b.t. meer dan 6000 cycli. Ik zoek hem even op en zal het erbij plakken.

--

Ik heb een stukje gelezen m.b.t. meer dan 6000 cycli. Ik zoek hem even op en zal het erbij plakken.

LifeCycle(Times) >6000(25°C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:27:
[quote]Devke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

--

Ik heb een stukje gelezen m.b.t. meer dan 6000 cycli. Ik zoek hem even op en zal het erbij plakken.

LifeCycle(Times) >6000(25°C)
Ik lees ook 10 jaar garantie. Zie mijn post hierboven. Betekend dat als de batterij bijvoorbeeld na 4 jaar stuk gaat dat je een volledig nieuwe kostenloos krijgt?

Nog een vraag. Welke vorm van garantie zit er op een percentage accucapaciteit na die 6000 cycli? Dus moet minimaal 70% zijn? 80%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
DikkieDick schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Als ik nu kijk lijkt alleen de zonne-energie te kloppen. Wat ik van het net heb afgenomen niet. Want daar beweert ie dat het 5kWh is terwijl het iets meer dan 1 moet zijn.
Lees voor de zekerheid Taro’s post van 7 juli ook even: Taro in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic"
En vergeet niet na het aanmaken van batterij en energie dashboard om HA te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
  • Laatst online: 04-09 22:18
Waarom kan je bij Duramotion alleen een account aanmaken als je een bedrijf hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
realdaffy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:13:
Waarom kan je bij Duramotion alleen een account aanmaken als je een bedrijf hebt?
Ik denk dat ze geen directe leverancier naar particulieren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:56
realdaffy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:13:
Je kunt de accu hier ook bestellen zonder een account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
Tnx, maar hoe kom je als consument dan aan hun EMS en EMS licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Taro schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Ik had 800W ingevuld. Ik kijk morgen wel weer. Nu geeft ie 2 kWh teruggeleverd aan, maar goed zou pas na een dag goed komen. Bij het toevoegen vanuit de integratie kan ik ook niet mijn totale energie-import/export-sensor opgeven maar alleen die voor dal of piek.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DikkieDick schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Ik had 800W ingevuld. Ik kijk morgen wel weer. Nu geeft ie 2 kWh teruggeleverd aan, maar goed zou pas na een dag goed komen. Bij het toevoegen vanuit de integratie kan ik ook niet mijn totale energie-import/export-sensor opgeven maar alleen die voor dal of piek.
Je kunt per import of export ook extra meters opgeven. Dus 2 meters voor import en 2 voor export, zodat je piek en dal combineert. Die worden dan door de integratie gecombineerd tot een enkele virtuele import en export meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Devke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat ze geen directe leverancier naar particulieren zijn.
Klopt, Duramotion is een groothandel/importeur en levert niet rechtstreeks aan particulieren.

Wat ik heb begrepen is dat alle reserveringen die via de reserveringssite komen onderverdeeld worden onder hun zakelijke klanten. Zoals ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:53:
[...]

Klopt, Duramotion is een groothandel/importeur en levert niet rechtstreeks aan particulieren.

Wat ik heb begrepen is dat alle reserveringen die via de reserveringssite komen onderverdeeld worden onder hun zakelijke klanten. Zoals ons.
Ok dankjewel, ik zie dat bij jullie nu ook reserveringskosten betaald moet worden van € 50 of € 75 exclusief Btw?

En kan EMS ook via julie aangeschaft worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
realdaffy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:56:
[...]

Ok dankjewel, ik zie dat bij jullie nu ook reserveringskosten betaald moet worden van € 50 of € 75 exclusief Btw?

En kan EMS ook via julie aangeschaft worden?
De Duramonitor is niet via ons te bestellen. Maar is ook niet nodig voor Duravolt thuisbatterijen deze hebben een eigen EMS.

Klopt sinds vandaag is het ook mogelijk om bij ons te reserveren en vragen hier voor een klein aanbetaling zodat de klant verzekerd is van levering in december.

De prijs is inderdaad excl. btw en wordt uiteraard verrekend als het restant betaald gaat worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Ematic op 27-10-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:53:
[...]

@Duramotion gaf aan dat de accu standaard met alle mogelijke opties betreffende energie meting in de meterkast werd geleverd.
Dus p1 , ct klem en nog een andere opnemer voor naar ik vermoed ferraris meters.

Jij zegt hij wordt geleverd met slechts de ct klemmen.

Nu kan ik me met ct klemmen of p1 wel redden maar nu ben ik toch wel heel benieuwd wat er straks in de doos zit....

Ik heb in ieder geval de waf al geïnformeerd dat er ergens wat opgeruimd moet worden voor het plaats maken van de accu, dus de grootste hindernis is al getackeld :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Ronald.42 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:04:
[...]

@Duramotion gaf aan dat de accu standaard met alle mogelijke opties betreffende energie meting in de meterkast werd geleverd.
Dus p1 , ct klem en nog een andere opnemer voor naar ik vermoed ferraris meters.

Nu kan ik me met ct klemmen of p1 wel redden maar nu ben ik toch wel heel benieuwd wat er straks in de doos zit....

Ik heb in ieder geval de waf al geïnformeerd dat er ergens wat opgeruimd moet worden voor het plaats maken van de accu, dus de grootste hindernis is al getackeld :+
De eerste zending bevat enkel de CT-klemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:05:
[...]

De eerste zending bevat enkel de CT-klemmen
Niet om je aan te vallen maar @Duramotion gaf wat anders aan.
Hoe zit dat dan? Of heb ik een aanvulling van @Duramotion gemist?
Ze reageren helaas ook niet meer in dit topic na aanvankelijk de preorder link en wat toelichting.

Ik heb wel de voorkeur voor de p1 oplossing maar de ct klemmen red ik me uiteindelijk ook wel mee, al zal het wat krap worden in de meterkast die zit al mooi vol zeg maar.

Hoe werkt dat met de communicatie tussen jullie als zakelijke klanten en Duravolt?
Gaat dat wel een beetje vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Ronald.42 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:14:
[...]

Niet om je aan te vallen maar @Duramotion gaf wat anders aan.
Hoe zit dat dan? Of heb ik een aanvulling van @Duramotion gemist?
Ze reageren helaas ook niet meer in dit topic na aanvankelijk de preorder link en wat toelichting.

Ik heb wel de voorkeur voor de p1 oplossing maar de ct klemmen red ik me uiteindelijk ook wel mee, al zal het wat krap worden in de meterkast die zit al mooi vol zeg maar.

Hoe werkt dat met de communicatie tussen jullie als zakelijke klanten en Duravolt?
Gaat dat wel een beetje vloeiend?
Duravolt heeft eerder aangegeven de intentie te hebben om ook de CT, P1, en magneet mee te leveren, maar door vertragingen hiervan en door ons (Ematic) hoge verkoopvolume hebben we samen besloten om bij alle klanten van de eerste levering de Duravolt-batterij gratis te installeren.

Hoe deze gratis installatie zal plaatsvinden, wordt naar verwachting eind volgende week gecommuniceerd.

Ik ervaar totaal geen problemen met Duramotion/Duravolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:29:
[...]

Duravolt heeft eerder aangegeven de intentie te hebben om ook de CT, P1, en magneet mee te leveren, maar door vertragingen hiervan en door ons (Ematic) hoge verkoopvolume hebben we samen besloten om bij alle klanten van de eerste levering de Duravolt-batterij gratis te installeren.

Hoe deze gratis installatie zal plaatsvinden, wordt naar verwachting eind volgende week gecommuniceerd.

Ik ervaar totaal geen problemen met Duramotion/Duravolt.
Ok nou ik ben benieuwd.
Ik wil nog een extra eigen groep met HW meter toevoegen, dus ik ben dan wel benieuwd naar wat de monteur verwacht aan te treffen.
Moet ik bijv dan een wcd voorzien op de plek waar de accu komt te staan? En heeft die monteur kleine handjes om de ct klemmen nog ergens in de volle meterkast te knutselen etc.

Maar in ieder geval mooi dat de onderlinge communicatie tussen jullie goed verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Ronald.42 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

Ok nou ik ben benieuwd.
Ik wil nog een extra eigen groep met HW meter toevoegen, dus ik ben dan wel benieuwd naar wat de monteur verwacht aan te treffen.
Moet ik bijv dan een wcd voorzien op de plek waar de accu komt te staan? En heeft die monteur kleine handjes om de ct klemmen nog ergens in de volle meterkast te knutselen etc.

Maar in ieder geval mooi dat de onderlinge communicatie tussen jullie goed verloopt.
Ook met een extra groep en wcd in de groepenkast wordt rekening gehouden, zodra de afspraken hier over helemaal zijn uitgewerkt zal ik dat hier ook communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:46:
[...]

Ook met een extra groep en wcd in de groepenkast wordt rekening gehouden, zodra de afspraken hier over helemaal zijn uitgewerkt zal ik dat hier ook communiceren.
De garantie vragen heb ik al 2x gesteld in het topic. Wellicht heb je het even gemist. Zou je daar wat over kunnen zeggen? 10 jaar? Als het stuk gaat binnen 10 jaar dan krijg je een nieuwe? Ik vind dit belangrijke punten.

Daarnaast ook benieuwd of jullie idd die aparte groep maken. Hier zou een accu naar de zolder moeten. Extra wcd zal er dan moeten komen en tis 2 trappen op met 60 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:00:
[...]

De Duramonitor is niet via ons te bestellen. Maar is ook niet nodig voor Duravolt thuisbatterijen deze hebben een eigen EMS.

Klopt sinds vandaag is het ook mogelijk om bij ons te reserveren en vragen hier voor een klein aanbetaling zodat de klant verzekerd is van levering in december.

De prijs is inderdaad excl. btw en wordt uiteraard verrekend als het restant betaald gaat worden.
Duramonitor is niet nodig. Dat betekend dus ook niet dat je kunt handelen op onbalans/day ahead?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Devke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Duramonitor is niet nodig. Dat betekend dus ook niet dat je kunt handelen op onbalans/day ahead?
Ja zeker wel mogelijk de Thuisbatterij heeft een eigen EMS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ematic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Ja zeker wel mogelijk de Thuisbatterij heeft een eigen EMS.
Ik heb de vragen maar even in 1 post verzameld. Wellicht leven een aantal van deze vragen bij de mede tweakers ook:

1. Garantie is 10 jaar. Wat als deze stuk gaat binnen 10 jaar. Krijg je kostenloos dan een nieuwe?
2. 6000 cycli garantie. Welke capaciteit moet er dan minimaal nog beschikbaar zijn?
3. Zonnestroomopwek zou ik willen opvangen in de zomer. NOM draaien. Stel ik heb over, kan ik een teveel dan op de dayahead verkopen? Ja dus volgens je vorige post. Corrigeer me als ik het verkeerd heb begrepen.
4. In de wintermaanden wordt de opwek minder. Kan ik op dayahead dan stroom inkopen op de door mij gewenste momenten? Idem vraag 3.
5. Is de batterij aan te sturen met Home Assistant?
6. Als je een pre order doet maar je ziet er toch liever van af. Ben je dan het geld kwijt?
7. Bij HomeWizard krijg je de de aanbetaling terug als ze te laat leveren. Hoe zit dat bij jullie?
8. De Duravolt kan meer dan 800 Watt terugleveren. Dat betekend dus een groep alleen voor de accu maar dan zonder stekker?
9. Ik zou graag in mijn eco systeem van Homewizard de batterij zien. Kan dit door een kWh meter van Homewizard tussen de batterij en het net te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

De garantie vragen heb ik al 2x gesteld in het topic. Wellicht heb je het even gemist. Zou je daar wat over kunnen zeggen? 10 jaar? Als het stuk gaat binnen 10 jaar dan krijg je een nieuwe? Ik vind dit belangrijke punten.

Daarnaast ook benieuwd of jullie idd die aparte groep maken. Hier zou een accu naar de zolder moeten. Extra wcd zal er dan moeten komen en tis 2 trappen op met 60 kg.
Die twee trappen zal wel lukken met een daartoe geschikte steekwagen.
Die zijn er met aan elke zijde 3 wielen om te kunnen traplopen.

Het extra wcd verhaal ben ik wel benieuwd naar, al zou ik het niet heel raar vinden dat je zelf een wcd moet verzorgen op de plek waar je de accu wil hebben.
En dat die wcd aan bepaalde voorwaarden moet voldoen zoals een eigen groep etc.
Dat is voor een wasmachine niet anders.
Ik bedoel bij de één komt hij mischien vlakbij de meterkast en de ander wil hem in de schuur etc, hoe ga je dat als verkopende partij inschatten?

Ik ben benieuwd we wachten rustig af.

Garantieverhaal binnen x tijd stuk krijg je een nieuwe en na x tijd te weinig capaciteit krijg je een refurbished.. zoiets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
Devke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:51:
[...]

Ik heb de vragen maar even in 1 post verzameld. Wellicht leven een aantal van deze vragen bij de mede tweakers ook:

1. Garantie is 10 jaar. Wat als deze stuk gaat binnen 10 jaar. Krijg je kostenloos dan een nieuwe?
2. 6000 cycli garantie. Welke capaciteit moet er dan minimaal nog beschikbaar zijn?
3. Zonnestroomopwek zou ik willen opvangen in de zomer. NOM draaien. Stel ik heb over, kan ik een teveel dan op de dayahead verkopen? Ja dus volgens je vorige post. Corrigeer me als ik het verkeerd heb begrepen.
4. In de wintermaanden wordt de opwek minder. Kan ik op dayahead dan stroom inkopen op de door mij gewenste momenten? Idem vraag 3.
6. Als je een pre order doet maar je ziet er toch liever van af. Ben je dan het geld kwijt?
7. Bij HomeWizard krijg je de de aanbetaling terug als ze te laat leveren. Hoe zit dat bij jullie?
8. De Duravolt kan meer dan 800 Watt terugleveren. Dat betekend dus een groep alleen voor de accu maar dan zonder stekker?
9. Ik zou graag in mijn eco systeem van Homewizard de batterij zien. Kan dit door een kWh meter van Homewizard tussen de batterij en het net te zetten?
Ik zal alle punten zsm beantwoorden, maar heb even geduld aub ik ben aankomende dagen even niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ematic

Ematic

Bedrijfsaccount Ematic
killercow schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:15:
@Duramotion
Wat zjin de mogelijkheden / het protocol van de RS485 poort, of is er een HTTP api beschikbaar?
Ik heb een tyfushekel aan one-off producten die via een app/de cloud moeten werken omdat dat meestal minder lang meegaat dan het apparaat zelf.
onderstaande zojuist binnen van de fabrikant wellicht kunnen jullie er iets mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvWsDkL06YCSkYF6AVuGjsuk7o0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DXtuMdmcfRqHHY8zx52eyhQn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Taro schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:29:
[...]

Je kunt per import of export ook extra meters opgeven. Dus 2 meters voor import en 2 voor export, zodat je piek en dal combineert. Die worden dan door de integratie gecombineerd tot een enkele virtuele import en export meter.
Aha. Dat wordt/was niet helemaal duidelijk, maar had er wel 2 opgegeven door 2x die stappen te doorlopen. Nou ja, desnoods start ik nog een keer van scratch.

[ Voor 3% gewijzigd door DikkieDick op 28-10-2024 06:30 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 16:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony71
Devke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:51:
[...]

Deze antwoorden kreeg ik van Marstek (duravolt) via smartcharged.nl

1.Klopt wanneer een defect is binnen de garantie termijn dan kunt u de bijgeleverde garantie kaart invullen en zult u een nieuwe batterij krijgen.
2. Dat hangt af hoeveel u de batterij gebruikt. Als u elke dag 1 trade zal maken, dan zal u na 16 jaar pas aan de 6000 laadcycl komen.
3. Dat is mogelijk
4. Het is mogelijk om uw energie in de dal momenten in te kopen voor eigen gebruik durende dag.
5. Dat is niet getest.
6. Momenteel word er aan onze website gewerkt. De optie pre-order word verwijderd omdat we de batterij binnen 4 weken kunnen leveren.
7. Door de grote vraag zijn wij afgestapt van aanbetalingen. Mochten wij de levering niet binnen vier weken niet kunnen leveren dan krijgt u 5% van het aankoopbedrag terug gestort. Mocht u door bepaalde omstandigheden toch van de aankoop willen afzien dan krijgt u het bedrag uiteraard terug gestort.
8. De batterij moet niet op een groep aangesloten worden met zware electronische apparaten. Met voorkeur een aparte groep. Dit is niet verplicht, maar raden we wel aan.
9. De p1 meter van homewizard is niet aan te sluiten op onze batterij helaas. Wij zijn zelf bezig om een soort gelijk te produceren. Dus de Batterij is niet te combineren met het platform van homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tony71 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

1.Klopt wanneer een defect is binnen de garantie termijn dan kunt u de bijgeleverde garantie kaart invullen en zult u een nieuwe batterij krijgen.
2. Dat hangt af hoeveel u de batterij gebruikt. Als u elke dag 1 trade zal maken, dan zal u na 16 jaar pas aan de 6000 laadcycl komen.
3. Dat is mogelijk
4. Het is mogelijk om uw energie in de dal momenten in te kopen voor eigen gebruik durende dag.
5. Dat is niet getest.
6. Momenteel word er aan onze website gewerkt. De optie pre-order word verwijderd omdat we de batterij binnen 4 weken kunnen leveren.
7. Door de grote vraag zijn wij afgestapt van aanbetalingen. Mochten wij de levering niet binnen vier weken niet kunnen leveren dan krijgt u 5% van het aankoopbedrag terug gestort. Mocht u door bepaalde omstandigheden toch van de aankoop willen afzien dan krijgt u het bedrag uiteraard terug gestort.
8. De batterij moet niet op een groep aangesloten worden met zware electronische apparaten. Met voorkeur een aparte groep. Dit is niet verplicht, maar raden we wel aan.
9. De p1 meter van homewizard is niet aan te sluiten op onze batterij helaas. Wij zijn zelf bezig om een soort gelijk te produceren. Dus de Batterij is niet te combineren met het platform van homewizard
Je had dezelfde vragen doorgestuurd naar een andere leverancier van Duravolt? 😜 of ff de copy paste gebruikt 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
Tony71 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

3. Dat is mogelijk
5. Dat is niet getest.
Antwoord 9 is niet wat je vroeg toch? Als je een HW kWh meter tussen je accu of als je met stekker werkt een HW socket en het net zet krijg je natuurlijk wel in de HW app een grafiek met het gebruik en teruglevering van je accu te zien.
Ik denk zelfs dat als je het accu profiel kiest voor de betreffende meter dat je de resultaten gewoon in de grafiek stroomtotaal en zonneverbruik zult zien…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony71
Devke schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:58:
[...]

Je had dezelfde vragen doorgestuurd naar een andere leverancier van Duravolt? 😜 of ff de copy paste gebruikt 😜
Helpende handjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

Ematic schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 06:08:
[...]

onderstaande zojuist binnen van de fabrikant wellicht kunnen jullie er iets mee!

[Afbeelding]
Dat is de minimale basis info. Hiermee weten we hoe snel we kunnen praten, maar nog niet welke woordjes hij snapt, of wat hij zelf bedoeld als er een setje getallen uit komt. Juist daarom zijn open api's belangrijk.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:00
Ah die is van de site afgehaald ... phoe wat was dat ookalweer, dacht iets van EUR 2.200 a 2.500? (weet het eigenlijk niet meer).
Maar ik lees nu dat deze enkel via een installateur bij een installatie verkocht mag worden van Anker (géén idee waarom).
https://www.reddit.com/r/...m3z/anker_solix_x1/?tl=nl

[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey48 op 28-10-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion
  • Laatst online: 09-09 16:37

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
Ronald.42 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

Volgens mij ging Duravolt hem uitleveren met ct klem, magnetische opnemer voor ferraris meters en een p1 dongel.
Die dienen alledrie hetzelfde doel, een manier om te zien hoeveel hij kan laden/ontladen. Doormiddel van de informatie uit één van die drie manieren om het vermogen in je meterkast te zien.
Dus hij is zoals uitgeleverd plug and play voor nul op de meter.

Wil je andere dingen doen dan moet de accu communiceren met je andere systemen en dan zal je dat extra kastje nodig hebben vermoed ik.
Rekening houden met dynamische tarieven of het laden van je ev dat soort dingen..

@Duramotion is deze aaname van mij juist?
Klopt helmaal, standaard word de Duravolt plug-in compleet geleverd met een P1 Dongel, optische magneet en de CT klem.

Hiermee garanderen we dat hij geschikt is voor iedere meter.
Daarnaast is de Duravolt ook uitgerust met een HEMS, deze kan gekoppeld worden met je energie contract om in en verkoop te doen van energie.

Ook kan met andere apparaten gecommuniceerd worden via modbus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

[...]

Goedemorgen,

Ik wil hier even op inhaken.
We hebben inderdaad de bevestiging gekregen dat de eerste levering alleen de CT klem is bijgevoegd,

Wij als Duravolt gaan als service voor deze klanten de montage doen in de meterkast mocht het de klant niet zelf lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

[...]

Ik kan hierbij bevestigen dat de eerste levering inderdaad alleen voorzien is van de CT klem, wij hebben daarom besloten om voor de klanten die dit niet zelf kunnen, wij de ct klem komen plaatsen in de meterkast.

Dit bieden wij aan als service aan de klant.
Pagina: 1 2 ... 259 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.