Dat extra kastje zal op de (grotere) Duitse markt gericht zijn. In Duitsland mag je max 800 W terugleveren. Ook al heb je bijvoorbeeld 2 kW aan zonnepanelen op je dak liggen. Als je batterij vol zit, dan zal de inverter van de zonnepanelen dynamisch geknepen moeten worden om niet over die 800 W teruglever-limiet heen te gaan. Vermoedelijk heb je daar het kastje voor nodig.Ronald.42 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:38:
[...]
Volgens mij ging Duravolt hem uitleveren met ct klem, magnetische opnemer voor ferraris meters en een p1 dongel.
Die dienen alledrie hetzelfde doel, een manier om te zien hoeveel hij kan laden/ontladen. Doormiddel van de informatie uit één van die drie manieren om het vermogen in je meterkast te zien.
Dus hij is zoals uitgeleverd plug and play voor nul op de meter.
Wil je andere dingen doen dan moet de accu communiceren met je andere systemen en dan zal je dat extra kastje nodig hebben vermoed ik.
Rekening houden met dynamische tarieven of het laden van je ev dat soort dingen..
@Duramotion is deze aaname van mij juist?
@Duramotion , zouden jullie de Declaration of Conformity / Verklaring van Conformiteit willen delen? Misschien kijk ik er overheen, maar in de handleiding of op de website zie ik het nergens terug.
P.S. Bovengenoemde getallen zijn overigens meteen de maximale cijfers indien je zonder tussenkomst van een installateur van plug-in zonnepanelen en plug-in batterijen gebruik wil maken. Althans, in Duitsland. In de Belgische details moet ik me nog verdiepen...
[ Voor 0% gewijzigd door Sonero op 25-10-2024 09:48 . Reden: stijlvaut ]