Later in de FP werd door iemand aangegeven dat Hamilton juist de nieuwe vloer had. Lijkt mij ook wat logischer.TheBrut3 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:44:
Volgens Will had die auto ook de nieuwe vloer er onder zitten om goed te kunnen vergelijken met Hamilton die met de oude vloer rijdt.
Hmm, je hebt gelijk!Luapper schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:09:
[...]
Nou, nou, er is niemand dood hoor, niemand gewond, enkel is er een ego en zijn er wat centen verloren![]()
Gewoon een schuivertje. Gezien de omstandigheden mag je daar toch zeker wel stiekem een beetje om gniffelen?
Iets met lange tenen door een nog lange werkdag denk ik..
Ik heb niet kunnen kijken. Wat heb ik gemist?
Derde tijd, denk dat de ze het kwijt zijn bij McLaren.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:22:
[...]
Ik heb niet kunnen kijken. Wat heb ik gemist?
Ik was op mijn 18e geen F2/F1 coureur (op mijn 32e helaas ook nietGraft schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:47:
[...]
Waar was jij toen je net 18 was? Je bedoelt t vast niet zo, maar vind je comment beetje triest. Genieten van andermans falen, zeker als iemand net komt kijken. Het is ook niet zo dat Kimi een blaaskaak is. Geef dat mannetje even de tijd!
Aah zohjs schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:25:
[...]
Derde tijd, denk dat de ze het kwijt zijn bij McLaren.
Nah, sandbagging noemen ze dat…hjs schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:25:
[...]
Derde tijd, denk dat de ze het kwijt zijn bij McLaren.
WCC & WDC confirmed!
Gaat Russel het nog redden?
24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler
De FER ligt hier wel strak op het asfalt..
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nou de volgende.
Dus, vanaf volgend jaar, elke race nieuwe kerbs at random and nieuw asfalt. En ook vooral niet Pirelli informeren.
Totaal geen regen nodig voor spektakel
Dus, vanaf volgend jaar, elke race nieuwe kerbs at random and nieuw asfalt. En ook vooral niet Pirelli informeren.
Totaal geen regen nodig voor spektakel
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ondertussen heeft Russel echt een geweldige vrijdag.
Geen FP1, auto beschadigd, later aan FP2 begonnen en nu een rode vlag nu hij net reed.
Geen FP1, auto beschadigd, later aan FP2 begonnen en nu een rode vlag nu hij net reed.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:33:
Ondertussen heeft Russel echt een geweldige vrijdag.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Potentiel weer een top 4 teams race. Ofwel, genoeg kansen voor Norris om punten te morsen
Max had geen complete soft run. Perez weet ik ff niet.
RBR hebben we helemaal niet gezien voor kwalificatie, mede omdat Verstappen geen ronde heeft gezet. Maar ze zouden de snelste racepace hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat zou goed nieuws zijn, zou mooi zijn als Verstappen er weer één kan pakken en het wdc weer een klein stukje meer zijn kant op kan trekken. Hoewel ik vrees dat Verstappen in de race dan toch weer wat sneller door z’n banden zakt.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:46:
RBR hebben we helemaal niet gezien voor kwalificatie, mede omdat Verstappen geen ronde heeft gezet. Maar ze zouden de snelste racepace hebben.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit er een gyro-cam op de voorvleugel? Nee toch? Dit ziet zo raar uit vanaf 1:50
Paar sec later bij de mclaren ook. Dat is wel heel erg veel flex als dat een vaste cam is.
Paar sec later bij de mclaren ook. Dat is wel heel erg veel flex als dat een vaste cam is.
Hate to burst your bubble, maar ze hebben nergens een echte gyro cam naar het schijnt.siggy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:32:
Zit er een gyro-cam op de voorvleugel? Nee toch? Dit ziet zo raar uit vanaf 1:50
[YouTube: FP2 Highlights | 2024 Italian Grand Prix]
Ze croppen en draaien het beeld zodat het een gyro cam lijkt dacht ik
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Loooool serieus?bron? Geen wonder dat het zo anders aanvoelt als bij de motogp......nu maar hopen dat ze het ook niet zo bij de motogp doen.YakuzA schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:13:
[...]
Hate to burst your bubble, maar ze hebben nergens een echte gyro cam naar het schijnt.
Ja, ze hebben schijnbaar een camera die dit software matig bijstelt op basis van wat ze mooi vindensiggy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:47:
[...]
Loooool serieus?bron? Geen wonder dat het zo anders aanvoelt als bij de motogp......nu maar hopen dat ze het ook niet zo bij de motogp doen.
Dino Leone, Formula 1’s head of onboard camera operations, explained in a recent video that the camera allows for on-the-fly adjustments to increase or decrease the gyroscopic effect.
PSN
Het is wel een speciale camera, maar ik neem aan puur een grotere sensor / hogere resolutie zodat ze dus kunnen draaien en croppen (als je 1920x1080 moet outputten en dat is ook je camera formaat dan kun je niet meer draaien zonder een ruit in een rechthoek te plaatsenYakuzA schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:13:
[...]
Hate to burst your bubble, maar ze hebben nergens een echte gyro cam naar het schijnt.
Ik mis denk ik compleet het praktisch nut van het manipuleren van beelden van een SC-crash om het te doen lijken alsof de remschijven gloeien. En dan ook nog eens voor het überhaupt online gooien van de video, tenzij jij er eentje kan vinden zonder gloeiende remschijven. Maar dan zou ik vermoeden dat juist die gemanipuleerd is.Nivado schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:07:
[...]
Nee want bewegende beelden kunnen inderdaad niet gemanipuleerd worden.
Dus... waarom? Welk complot zie jij wat de rest van de wereld gemist heeft?
Als je het zo vergelijkt valt het nog wel mee hoe groot de rear wing is van RBRChocoball schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:48:
Achtervleugels op Monza.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeker een vergelijking tussen Antonellis snelste ronde of crash ronde vs Verstappens snelste ronde in FP2 (die die dus niet reed).MikeyMan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 06:42:
Ondertussen gaan dit soort plaatjes ook rond:
[Afbeelding]
Wat ironisch na anderhalve ronde en een crash.
Ik kan ook 150 km/uur sneller de banden in dan max. No problem.
Nog los van dat alleen bochtensnelheid niks zegt.
Ik mis het hoofd van Toto nog bij deze plaatjes..G_Dragon schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:28:
Nog wat mooie beelden van de crash die in eerste vrije training plaatsvond
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Yihj6BvBERU7GxFxPUcJuCzb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door fredhuizinga op 31-08-2024 08:23 ]
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Gewoon meer vleugel, harder het gaspedaal intrappen en vooral niet nadenken. Oh, wait....
Kan het ook nog zo zijn dat de motor van de RB wat terug geschroefd was tijdens VT1 en VT 2? De top snelheid lag ongeveer 10 km/h lager dan de snelste.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/EaioS8LcNgxo5OoRVjnEqmjU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Zewatanejo op 31-08-2024 09:11 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Waarschijnlijk wel, RBR doet dat vrijwel altijd in de trainingen.Zewatanejo schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:03:
[...]
Kan het ook nog zo zijn dat de motor van de RB wat terug geschroefd was tijdens VT1 en VT 2? De top snelheid lag ongeveer 10 km/h lager dan de snelste.
[Afbeelding]
RBR schroeft hun motor altijd terug op vrijdagen. En niet een beetje ook.Zewatanejo schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:03:
[...]
Kan het ook nog zo zijn dat de motor van de RB wat terug geschroefd was tijdens VT1 en VT 2? De top snelheid lag ongeveer 10 km/h lager dan de snelste.
[Afbeelding]
Vermoedelijk gaan ze altijd verder terug dan Ferrari en Mercedes.
Maar vandaag gaan we het zien. Mijn interesse is vooral of RBR nu nog steeds de meest aerodynamisch efficiënte auto heeft zonder vleugels meegerekend. RBR lijkt namelijk weer meer achtervleugel te rijden dan veel andere teams. Maar als ze alsnog goede topsnelheden halen en snel zijn in kwalificatie, dan zegt dat denk ik dat het wel goed zit met de vloer, meeste carrosserie en diffuser van de auto. En dan ga ik vermoeden dat het inderdaad in de voorvleugel zal zitten waar RBR iets moet vinden. Of dat de FIA gaat ingrijpen op de vleugels van McLaren en Mercedes. Want ze waren niet als eerste. Aston Martin had vorig seizoen ook een erg flexibele voorvleugel. Dat is toen verboden en sindsdien is Aston Martin echt weggevallen.
Dat is al bevestigd door Red Bull dat de motor is terug gedraaidPlenkske schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:14:
[...]
Waarschijnlijk wel, RBR doet dat vrijwel altijd in de trainingen.
Ach, die topsnelheid maakt niet uit als je de bochten niet kunt maken.MikeyMan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 06:42:
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
"Max, Kimi is faster than you!"MikeyMan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 06:42:
[Afbeelding]
Barfman schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:22:
[...]
Dat is al bevestigd door Red Bull dat de motor is terug gedraaid
Bevestiging van Marko dat ze met minder vermogen reden. Verstappen was langzamer op de rechte stukken."Und wir sind im Gegensatz zu unseren Konkurrenten mit weniger Power gefahren", betont Marko.
https://www.auto-motor-un...lien-2024-longrun-zeiten/
Precies. De RB wil niet echt lekker door de bochten. Overstuur de bocht in en onderstuur de bocht uit? Dacht dat ik gisteren zoiets hoorde. Daarbij leuk gegeven/statestiekje dat de RB op de longruns er prima uitziet. Dat doen ze het hele jaar al op een rondje of 10-15. Probleem begint namelijk pas na een ronde of 10-15. Dan valt de RB compleet uit het window en de concurrentie juist niet. Vooral de Mclaren zie je juist na een rondje of 10-15 in het juiste window komen.sjaool schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:31:
[...]
Ach, die topsnelheid maakt niet uit als je de bochten niet kunt maken.
Ben benieuwd of RB dat kan oplossen. Ik zie Mclaren wel weer een behoorlijke voorsprong pakken deze race.
Yep, je zag het vorig jaar ook. Je kan zo’n goede auto bouwen, als het de banden niet overeind kan houden heb je nog niks.
Dit vind ik een zeer sterke logica en ik denk dat we die conclusie bevestigt gaan zien morgen. 👍DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:16:
[...]
RBR schroeft hun motor altijd terug op vrijdagen. En niet een beetje ook.
Vermoedelijk gaan ze altijd verder terug dan Ferrari en Mercedes.![]()
Maar vandaag gaan we het zien. Mijn interesse is vooral of RBR nu nog steeds de meest aerodynamisch efficiënte auto heeft zonder vleugels meegerekend. RBR lijkt namelijk weer meer achtervleugel te rijden dan veel andere teams. Maar als ze alsnog goede topsnelheden halen en snel zijn in kwalificatie, dan zegt dat denk ik dat het wel goed zit met de vloer, meeste carrosserie en diffuser van de auto. En dan ga ik vermoeden dat het inderdaad in de voorvleugel zal zitten waar RBR iets moet vinden. Of dat de FIA gaat ingrijpen op de vleugels van McLaren en Mercedes. Want ze waren niet als eerste. Aston Martin had vorig seizoen ook een erg flexibele voorvleugel. Dat is toen verboden en sindsdien is Aston Martin echt weggevallen.
Dit soort statistieken zijn zo ontzettend nikszeggendMikeyMan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 06:42:
[Afbeelding]
FP2 hebben ze geen echte quick laps af kunnen ronden, dus dat kun je niet echt vergelijken denk ik?Zewatanejo schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:03:
[...]
[Afbeelding]
PSN
Lijkt erop dat RBR minder vleugel heeft gezet.
Cameraman brengt het ook weer lekker in beeld bij AM.
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Binotto in gesprek met een gast in de garage. 

Bwoah....Chocoball schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:55:
[Afbeelding]
---RAWE CEEK!!!---
Is de goudprijs te hoog geworden? Mercedes stoeltjes worden te warm.
Zoals Palmer dan ook zei "het gaat al het hele weekend over Kimi, en hier is hij". Waarna hij verder ging van dat hij meende dat Andrea Antonelli vernoemd is naar Raikkonnen. Waarop die schijnbaar een dikke thumbs up van Chris McCarty kreeg, die als commentator van bij het karten Antonelli al "kent".Chocoball schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:55:
[Afbeelding]
Waarop even later Alex Jacques aangaf dat op de Mercedes website staat dat Antonelli niet vernoemd is naar Raikkonnen.
Wat is Viaplay ja stil via F1TV.. hoor ze al meer dan 10 minuten niet
EDIT: En daar zijn ze weer
EDIT: En daar zijn ze weer
[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2024 13:21 ]
Dat moet toch heerlijk zijn. Als Mol dat in het verleden ook had gedaan, had ik er geld voor neergeteld.G_Dragon schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:19:
Wat is Viaplay ja stil via F1TV.. hoor ze al meer dan 10 minuten niet
* siggy zit weer op zwaar legale streams naar sky f1 te kijken
Oh echt? Ik mis Mol juist, die had tenminste verstand van zakensiggy schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
Dat moet toch heerlijk zijn. Als Mol dat in het verleden ook had gedaan, had ik er geld voor neergeteld.
* siggy zit weer op zwaar legale streams naar sky f1 te kijken
Red Bull gaat dus nog voor geen meter. Gaat morgen weer een uitdaging worden met die hete baan. En er even niet bijzitten als het zo dicht bij elkaar zit kan zomaar 15 punten kosten.
Perez op schaatsen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Yep, begint het wel naar uit te zien. Als die wagen van Max morgen ook niet in kan sturen, dat gaat een hele geirriteerde Max worden morgen. En heel veel short cuts....TheBrut3 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:23:
Red Bull gaat dus nog voor geen meter. Gaat morgen weer een uitdaging worden met die hete baan. En er even niet bijzitten als het zo dicht bij elkaar zit kan zomaar 15 punten kosten.
Wordt idd spannend met die TL'ssiggy schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:28:
[...]
Yep, begint het wel naar uit te zien. Als die wagen van Max morgen ook niet in kan sturen, dat gaat een hele geirriteerde Max worden morgen. En heel veel short cuts....
En Magnussen gaat nog even stuk op de baan.
Jij klaar voor @StefanVerkerk?
Ooff.. Max alles behalve blij.
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 31-08-2024 13:45 ]
I served in a company of heroes.
Anto.... nono.... the real KimiChocoball schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:55:
[Afbeelding]
Ja, toch maar de FIA even lief aankijken en vragen of ze hun “onderdeeltje” weer terug mogen plaatsen?!Exocet schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:49:
Die voorsprong van Max / Red Bull gaat heel snel verdwijnen....
De auto is kapot
We gaan het zondag zienExocet schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:49:
De auto is kapot
Vrees het ook, maar als je de commentaren hier volgt is Verstappen zo'n meester dat hij het toch wel gaat redden... We gaan het zien, als RB niet snel met een significante update komt dan zie ik Norris echt wel wereldkampioen worden. Niet alle races winnen blabla? Waarom niet als hij eenvoudig met 20s voorsprong wint en de auto niet echt zwakke punten lijkt te kennen.Exocet schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:49:
De auto is kapot
Hoop dat ik ernaast zit, maar die RB lijkt echt wel afgeschreven, ben ook benieuwd hoe dat volgend seizoen zal gaan (zelfs als ze de WDC nog weten te winnen). Ik denk dat de tijd van Max bij RB wel vrij snel ten einde gaat lopen zo.
Als de uitslag van FP3 de race uitslag zou zijn hoeft Max zich nog niet zoveel zorgen te maken. Die paar puntjes die Norris dan in zou lopen ligt niemand wakker van.
Ach de jaren voor zijn eerste kampioenschap ging het ook niet goed en is Max toch gebleven.Snowdog schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:43:
[...]
Vrees het ook, maar als je de commentaren hier volgt is Verstappen zo'n meester dat hij het toch wel gaat redden... We gaan het zien, als RB niet snel met een significante update komt dan zie ik Norris echt wel wereldkampioen worden. Niet alle races winnen blabla? Waarom niet als hij eenvoudig met 20s voorsprong wint en de auto niet echt zwakke punten lijkt te kennen.
Hoop dat ik ernaast zit, maar die RB lijkt echt wel afgeschreven, ben ook benieuwd hoe dat volgend seizoen zal gaan (zelfs als ze de WDC nog weten te winnen). Ik denk dat de tijd van Max bij RB wel vrij snel ten einde gaat lopen zo.
Het zou wat zijn als een coureur weggaat als het even niet gaat
Het gaat krap worden, maar ik denk wel dat Verstappen het dit jaar nog gaat redden. En het kan snel veranderen, MCL kan ook een keer een flater slaan of iets aan moeten passen aan de auto en opeens kan het weer allemaal anders zijn.Snowdog schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:43:
[...]
Vrees het ook, maar als je de commentaren hier volgt is Verstappen zo'n meester dat hij het toch wel gaat redden... We gaan het zien, als RB niet snel met een significante update komt dan zie ik Norris echt wel wereldkampioen worden. Niet alle races winnen blabla? Waarom niet als hij eenvoudig met 20s voorsprong wint en de auto niet echt zwakke punten lijkt te kennen.
Jouw laatste alinea, als ik de commentaren hier volg zou Verstappen zo snel mogelijk weg moeten bij RBR, maar waar moet hij heen? De huidige topteams zitten allemaal vol, en daar zitten coureurs die qua niveau echt niet veel onder doen voor Verstappen (alleen Antonelli is een vraagteken), dus die zullen niet zo snel een coureur lozen om Verstappen binnen te halen. Dus dan zou Verstappen of naar een tobteam moeten gaan of stoppen, en dat zie ik nog net niet gebeuren.
Dat is wel net wat anders als rookie en iemand die zichzelf nog moet bewijzen tov iemand die wereldkampioen is en eigenlijk alles al wel heeft bewezen. Als het daar een rotzooi wordt, dan zie ik hem daar echt niet blijven. Maar goed, misschien zit ik ernaast.Arjantje72 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:48:
[...]
Ach de jaren voor zijn eerste kampioenschap ging het ook niet goed en is Max toch gebleven.
Het zou wat zijn als een coureur weggaat als het even niet gaat
Audi heeft nog een plekje. Kan die daar weer gaan werken met Lee Stevenson en Jonathan WheatlyTransportman schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:53:
Dus dan zou Verstappen of naar een tobteam moeten gaan of stoppen, en dat zie ik nog net niet gebeuren.
Max kan overal wel terecht als hij dat echt zou willen, iig Mercedes zou geen probleem zijn, maar ook andere teams is echt wel mogelijk als hij dat echt zou willen. Hoewel Ferrari wellicht lastig is op dit moment met Hamilton en Leclerc. Die hebben niet echt iemand om opzij te schuiven.Transportman schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:53:
[...]
Het gaat krap worden, maar ik denk wel dat Verstappen het dit jaar nog gaat redden. En het kan snel veranderen, MCL kan ook een keer een flater slaan of iets aan moeten passen aan de auto en opeens kan het weer allemaal anders zijn.
Jouw laatste alinea, als ik de commentaren hier volg zou Verstappen zo snel mogelijk weg moeten bij RBR, maar waar moet hij heen? De huidige topteams zitten allemaal vol, en daar zitten coureurs die qua niveau echt niet veel onder doen voor Verstappen (alleen Antonelli is een vraagteken), dus die zullen niet zo snel een coureur lozen om Verstappen binnen te halen. Dus dan zou Verstappen of naar een tobteam moeten gaan of stoppen, en dat zie ik nog net niet gebeuren.
Mja, het is goed dat Ferrari en Mercedes hier ook lekker gaan (qua race pace weet ik het even niet). Dus het is volgens mij niet vanzelfsprekend dat NOR wel even de pole gaat pakken.
Naar McLaren kan ook niet denk ikSnowdog schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:56:
[...]
Max kan overal wel terecht als hij dat echt zou willen, iig Mercedes zou geen probleem zijn, maar ook andere teams is echt wel mogelijk als hij dat echt zou willen. Hoewel Ferrari wellicht lastig is op dit moment met Hamilton en Leclerc. Die hebben niet echt iemand om opzij te schuiven.
Denk dat best wel mogelijk is, denk dat ze dan Piastri snel zullen droppen als het echt moet. Maar goed, hoe het echt zit weet niemand natuurlijk. Zou er zelf als Ron Dennis.. ehhhh Zak Brown niet te lang over na te hoeven denken.
De grote wild cards zullen de uitval beurten zijn.Transportman schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:53:
[...]
Het gaat krap worden, maar ik denk wel dat Verstappen het dit jaar nog gaat redden. En het kan snel veranderen, MCL kan ook een keer een flater slaan of iets aan moeten passen aan de auto en opeens kan het weer allemaal anders zijn.
Als 1 van de 2 een race niet finisht, zijn de kaarten weer flink herschikt.
Een voorvleugel kapot rijden in T1 is nooit ver weg in het middenveld.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 31-08-2024 15:15 ]
PSN
Zou niet raar opkijken als McLaren zich met de teamorders van Hongarije in de vingers gaan snijden aan het eind van het seizoen.
Ik heb een - op niets gebaseerd - slecht voorgevoel. Maar op een of andere manier denk ik “los zand” als ik aan RBR denk. En niet meer de geoliede machine van de laatste jaren. Dat gevoel heb ik bij Mercedes nooit gehad.
Nou ja, nietszeggend verder.
Goedemiddag! Vanochtend keken we (in het eggie) naar het Groningse asfalt, nu wordt het tijd voor het Italiaanse asfalt. Ik ben reuze benieuwd naar de kwalificatie! Veel plezier iedereen!
offtopic:
(en nu maar hopen dat de kleine even gaat slapen, hij heeft zijn middagslaapje tot nu toe nog niet gehad...)
(en nu maar hopen dat de kleine even gaat slapen, hij heeft zijn middagslaapje tot nu toe nog niet gehad...)
:strip_exif()/f/image/DAAT6vV7YDHU2wtp9HKtRQMD.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanuit Gran Canaria iedereen heel veel plezier. Ferrari Pole?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Natuurlijk wel ergens op gebaseerd en ik weet zeker dat je niet de enige bent.dawg schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:52:
Ik heb een - op niets gebaseerd - slecht voorgevoel. Maar op een of andere manier denk ik “los zand” als ik aan RBR denk. En niet meer de geoliede machine van de laatste jaren. Dat gevoel heb ik bij Mercedes nooit gehad.
Bij Mercedes is het ook wel een tijd slecht gegaan, maar rommelde het gewoon minder dan dit jaar bij RBR.
Niet harder dan 50 lopen, anders riskeer je een fikse italiaanse boete!StefanVerkerk schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:55:
Goedemiddag! Vanochtend keken we (in het eggie) naar het Gronings asfalt, nu wordt het tijd voor het Italiaanse asfalt. Ik ben reuze benieuwd naar de kwalificatie! Veel plezier iedereen!
offtopic:
[Afbeelding]
Veel plezier!!
edit: Ik taai even af hier, want ik ga de qualy uitgesteld kijken.
Veel plezier allemaal!
[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 31-08-2024 15:58 ]
Ben benieuwd naar de tow chaos! Zal wel weer wat gaan worden in alle 3 de Q”s
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik denk ook dat het vooral komt door de media die de boel flink heeft lopen opruien. Bij elk team heb je dit soort problemen.albino71 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:56:
[...]
Natuurlijk wel ergens op gebaseerd en ik weet zeker dat je niet de enige bent.
Bij Mercedes is het ook wel een tijd slecht gegaan, maar rommelde het gewoon minder dan dit jaar bij RBR.
Snowdog schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:56:
[...]
Max kan overal wel terecht als hij dat echt zou willen, iig Mercedes zou geen probleem zijn, maar ook andere teams is echt wel mogelijk als hij dat echt zou willen. Hoewel Ferrari wellicht lastig is op dit moment met Hamilton en Leclerc. Die hebben niet echt iemand om opzij te schuiven.
Ik denk dat ze Piastri dan echt niet zullen droppen, dat is toch wel een flink talent die ze dan aan de kant zouden schuiven. Alleen Mercedes is misschien een kans als Antonelli toch flink tegenvalt, maar verder zitten de topteams gewoon vol met coureurs die nauwelijks voor Verstappen onder doen, dus de topteams gaan ook niemand aan de kant schuiven om Verstappen binnen te halen.Snowdog schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:59:
[...]
Denk dat best wel mogelijk is, denk dat ze dan Piastri snel zullen droppen als het echt moet. Maar goed, hoe het echt zit weet niemand natuurlijk. Zou er zelf als Ron Dennis.. ehhhh Zak Brown niet te lang over na te hoeven denken.
Maar goed, deze discussie komt nu ondertussen iedere race weer terug, en gaat vooralsnog nergens over.
Dan is het vooral Norris die zichzelf in de vingers heeft gesneden toen met hoe hij het gedaan heeft. Had hij Piastri toen er meteen voorbij gelaten toen het verzoek kwam met een vraag "can we race?" terug, had hij daarna nog een flink deel van de race om er gewoon voorbij te racen, maar in plaats daarvan liet hij Piastri pas aan het einde er voorbij.pjlgt schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:21:
Zou niet raar opkijken als McLaren zich met de teamorders van Hongarije in de vingers gaan snijden aan het eind van het seizoen.
Fijne Q allemaal!
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Qua race-pace viel het wel mee of de mediums. Lijkt vooral dat de auto het niet doet op de soft.Vuvuzela schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:45:
Ooff.. Max alles behalve blij.
Maar gut, 2,5 tiende eraf in FP23 en wie weet gaan we in qualy wat tows van de teams zien.
Het zit allemaal zo dicht bij elkaar, met een asfalt wat met elk rondje beter wordt.
Iedereen heel veel plezier met de kwalificatie!
Mag je bij de finish over die doorgetrokken lijn rijden (rechterkant)?
PIA heeft dus al een setje softs opgebrand, zonde.
Perez moet toch even gas geven.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Even? Veel vaker!Pierre schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:12:
Perez moet toch even gas geven.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Piastri had een unsafe release...
Dus Perez moet weer een extra setje softs opbranden om door Q1 te komen terwijl Verstappen nu weer op een oud setje softs naar buiten gaat. Pff.
Verstappen niet blij met de file Piastri in de pits.
Verstappen niet blij met de file Piastri in de pits.
[ Voor 3% gewijzigd door StefanVerkerk op 31-08-2024 16:16 ]
INCIDENT INVOLVING CAR 81 (PIA) NOTED - UNSAFE RELEASEDaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:15:
31 Aug 2024, 16:14:43
En een beste ook. Dit kan het team wel eens een flinke boete opleveren.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:15:
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 81 (PIA) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - UNSAFE RELEASE
31 Aug 2024, 16:15:47
31 Aug 2024, 16:15:47
Dit was een fout van het team. Dit kun je Oscar niet verwijten.streamnl schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:16:
Voor mij gevoel maakt Piastri tegenwoordig meer foutjes dan in begin.
En daar zien we Perez zijn voorvleugel ook.
Enorm verschil met McLaren hoeveel minder die beweegt.
Enorm verschil met McLaren hoeveel minder die beweegt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |