StatsF1.com is een prima alternatiefBreadFan schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:07:
Ik mocht altijd graag de app Formula History Results (https://play.google.com/s...d=lt.mvbrothers.f1results) gebruiken (voor oude rsultaten en statistieken) . Helaas is de support daarop gestopt omdat de app geen data meer op mag halen uit de F1 data source.
Heeft iemand een goed vergelijkbaar alternatief?
De enige die zich destijds kritisch heeft uitgelaten over de bekende zin; "Valtteri, it's James, Lewis is faster" was de fanbase die zich niet onder team LH44 schaarden. Sterker nog, in het geval van Max in Brazilie met Perez spraken ze nog schande dat Max het niet deed (want niet Brits en er moest aan zijn stoelpoten gezaagd worden). Het is maar net wie het betreft he?RobertMe schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:10:
[...]
Context doet er ook toe? Van Schumacher wist je van tevoren dat die wel even kampioen werd en moest Barrichello schuiven om nog wat meer punten uit te lopen terwijl Schumacher al aan de leiding van het WDC ging. Alonso weet ik niet. En met Hamilton & Bottas hebben ze zich IIRC ook wel regelmatiger uitgesproken tegen teamorders omdat Hamilton ook zonder wel kampioen zou worden (in een periode dat Mercedes toch al domineerde, dat Ferrari soms wat races meedeed en het daardoor "spannend" leek wist je toch van dat die weer zouden terugvallen / niet inlopen).
Norris heeft nu echter best een gat te overbruggen en McLaren staat al heel wat jaren droog (sinds 2008?). Nu hebben ze een kansje waarin alles mee moet zitten willen ze daadwerkelijk WDC worden. En dan is het best logisch om jezelf te helpen (met teamorders). Terwijl Schumacher en Hamilton in die tijd echt geen teamorders nodig hadden om WDC te worden. Aan het eind van de rit waren die paar puntjes uit teamorders irrelevant en ook zonder was die wel WDC. Terwijl het nu met Norris nog wel eens krap kan worden.
En in 2021 hebben we ook niemand horen klagen over de teamorders aan Bottas & Perez
Verder, help me even, welke teamorders heeft Perez in relatie tot Max gehad?
Hij moet wel eens aan de kant.Pauillac schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:48:
[...]
De enige die zich destijds kritisch heeft uitgelaten over de bekende zin; "Valtteri, it's James, Lewis is faster" was de fanbase die zich niet onder team LH44 schaarden. Sterker nog, in het geval van Max in Brazilie met Perez spraken ze nog schande dat Max het niet deed (want niet Brits en er moest aan zijn stoelpoten gezaagd worden). Het is maar net wie het betreft he?
Maar voornamelijk een dingetje in Abu Dhabi in 2021. Toegegeven, dat was een van de weinige keren in dat seizoen dat hij daadwerkelijk nuttig was. Maar dat was wel erg nuttig meteen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De belangrijkste was in AD 2021, maar dat was vooral om Hamilton op te houden en niet specifiek om te swappen met Max. Alhoewel dat precies nadat hij Hamilton 2 ronden had opgehouden wel gebeurde. Met nog het weggeven van een DRS ook.Pauillac schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:48:
[...]
"Checo is a legend" was de boordradio.
"Minister of defense", of heeft die die titel gekregen omdat hij zo'n geweldige race voor zichzelf reed?Pauillac schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:48:
Ik neem aan dat ie zelf in die situatie ook zonder orders bijdehand genoeg was om zn team aan het wk te helpenRobertMe schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:01:
[...]
"Minister of defense", of heeft die die titel gekregen omdat hij zo'n geweldige race voor zichzelf reed?
Dat zijn geen teamorders om de leiding in een wedstrijd op te geven voor de titel. Heel verschillende zaken wat mij betreft.
Dus als McLaren in de laatste ronde een teamorder had gegeven had je er niet naar gekraaid? Immers ging het toen ook niet (meer) om de winst. En IIRC was dat ook iets dat Buxton aangaf "zeker in de laatste ronde hadden ze kunnen wisselen omdat het toch niet om de winst ging, dus 'ontneem' je de coureur ook geen winst, en beiden blijven ook op het podium".Pauillac schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:54:
Dat zijn geen teamorders om de leiding in een wedstrijd op te geven voor de titel. Heel verschillende zaken wat mij betreft.
Ik kraai sowieso persoonlijk helemaal nergens naar v.w.b teamorders, het ging mij om de hypocriete houding van de Britse media, dat was vrij evident mag ik hopen?RobertMe schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:08:
[...]
Dus als McLaren in de laatste ronde een teamorder had gegeven had je er niet naar gekraaid? Immers ging het toen ook niet (meer) om de winst. En IIRC was dat ook iets dat Buxton aangaf "zeker in de laatste ronde hadden ze kunnen wisselen omdat het toch niet om de winst ging, dus 'ontneem' je de coureur ook geen winst, en beiden blijven ook op het podium".
Ik ben er trouwens nog steeds van overtuigd dat ze Perez die race niet volledig afgetankt hebben om hem een extra voordeeltje te geven voor het geval hij rugdekking voor Max moest geven.SterqVerhael schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:55:
[...]
De belangrijkste was in AD 2021, maar dat was vooral om Hamilton op te houden en niet specifiek om te swappen met Max. Alhoewel dat precies nadat hij Hamilton 2 ronden had opgehouden wel gebeurde. Met nog het weggeven van een DRS ook.
"Checo is a legend" was de boordradio.
Vandaar dat hij met de in dat seizoen enorm betrouwbare Honda motor, zonder waarschuwing vooraf, ineens de wagen moest terugtrekken uit de wedstrijd.
Slotje erop.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |