àls Max nog kampioen wordt dit jaar, is het niet vanwege RBR, maar vanwege het verschil in visie van MCL..
Ik ben er nog niet over uit wat ik er van moet vinden...
Aan de ene kant juich ik toe dat coureurs, ook als het teamgenoten zijn, mogen racen om positie. Juist als er dominantie van de auto is, is de enige echte strijd die je dan over houdt de strijd tussen teamgenoten.
Ik ben nooit fan geweest van de Schumacher strategie waarbij je een gedegen 2e coureur 2e viool laat spelen enkel en alleen om puntjes weg te snoepen of op te pikken wanneer nodig.
Aan de andere kant heb je de vreemde situatie dat Max en RBR binnen een paar races van dominant naar nergens gegaan zijn.. En je dus tegen een rekenkundige voorsprong aankijkt die je dan ook rekenkundig vakkundig kunt gaan verminderen.
Op zo'n moment zou je kunnen zeggen dat de prioriteit van MCL op het WDC moet liggen, waarbij dan het WCC vanzelf binnen gehaald wordt.
Er zijn in het verleden -volgens mij zelfs bij MCL- ook tussen teamgenoten mildere afspraken geweest als "Wie snelste in de Q is krijgt de voorrang deze race", of "Wie het eerst T1 door is mag zonder aangevallen te worden door teamgenoot door".
En dan speelt nog mee dat PIA bij Alpine opstapte omdat er onduidelijkheden over zijn toekomst waren en MCL daar gretig gebruik van gemaakt heeft om hem achter de schermen over te nemen. Dat zal inderdaad niet zonder flinke toezeggingen over PIA's toekomst geweest zijn en waarschijnlijk ook over zijn rol in het team.
Naar de toekomst kijkend denk ik zelf dat PIA een betere coureur kan worden dan NOR, als hij dat niet al is.
Norris heeft er een handje van om het zichzelf moeilijk te maken als het spannend wordt tijdens de race. Ik zie hem niet in wheel to wheel gevechten winnen van Max, LEC of PIA. En dan heb je nog de foutjes zoals afgelopen race met het inrijden van de pitstraat.
Als Max boos is, is hij nog gevaarlijker en beter dan normaal.. Dat geldt maar voor weinig coureurs, en zeker niet voor NOR
[
Voor 3% gewijzigd door
sanderb op 02-09-2024 10:07
]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams