Eerste? 13deDentist schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:33:
[...]
Het zou maar zo kunnen zijn dat de eerste WDC in een McLaren Piastri is...
Moeten ze daar nog wel resources voor hebben.sjaool schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:32:
[...]
Nog 2 races en ze hebben een maand om de boel op orde te krijgen voor de volgende race.
Fair enough: eerstvolgende.
Dat zou nog wel een issue worden.plizz schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:33:
Een ballende Norris zie ik coolroom.
Vind NOR vaak echt te streng voor zich zelf. En dit zal hij ook wel meenemen naar een volgende race.
Als hij dit teveel laat inwerken kunnen er kleine foutjes optreden in races.
Hierin moet hij nog wel wat groeien vind ik.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als ze zo blijven doorgaan, zie ik NOR en PIA er ook nog wel 1 of 2 keer samen af gaan. Dan loopt je als Verstappen gewoon weer wat uit.TinusXIII schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:32:
[...]
Als Verstappen dan elke keer op P6/7/8 finisht haalt ie het niet hoor. Ik zie m voorlopig niet meer winnen met de RB20.
Het volkslied van Monaco klinkt als een kermis tune
Ik moet altijd lachen om dat volkslied van Monaco… zou niet misstaan in de Efteling
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zoals ik al eerder zei, meerdere kandidaten om te winnen. En dan ook nog een Ferrari!!! WAUW!wowly schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:10:
Ikmweet niet waarom iedereen zo baalt. Morgen meerdere kanshebbers buiten Max. Leuke q gezien. Morgen een mooie race. Er is meer dan RBR in F1
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Je doet net alsof voor britse teams/coureurs dezelfde regels zouden moeten gelden als voor de rest. Zie je zelf ook niet hoe onzinnig dat zou zijn?Lynx schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:25:
Mercedes mag doorrijden met een kapotte vleugel, 44 mag Max van de baan duwen, de flexvleugel heeft wederom z’n dominantie laten zien. Het is dat RB zelf niet in point is maar ik heb echt een hele zure smaak over dit seizoen tot dusver.
Wat een feestje daar. Toch wel mooi om te zien! Gun het ze van harte na 3x het Wilhelmus na de GP van Zandvoort afgelopen jaren.
In Nederland hebben we de gekste fans en in Italie de mooiste fans.
ICE ICE Baby
Deze sfeer heb je toch niet in Singapore of de zandbak. Prachtig
![]() | ![]() | ![]() |
Wat een beelden, wat een feest! Deze heeft Ferrari toch echt wel heel goed ingeschat en daarmee terecht gewonnen
Res Bull mag duidelijk terug naar de tekentafel want het lijkt met de race slechter te worden, ze gaan het constructeurskampioenschap nog wel verliezen. Nog maar 10 punten verschil tussen beide teams en Mclaren rijdt vaker in de top 6 met beide auto's dan Red Bull dus dat kan een makkelijke worden voor Mclaren als er niet al teveel gekkigheid gebeurd.
Perez zijn rol zal hierin heel belangrijk gaan worden..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Woohoo, gelukt!BakkerM schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:40:
Veel plezier allemaal straks! Sinds ik MicroProse's Grand Prix 2 grijs gespeeld heb ik toch altijd warme gevoelens bij dit circuit.
Hopelijk wat spektakel, schadebeperking van Max en juichende tifosi op het einde.
Tot de nabeschouwing

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Echt een spannende en leuke race op Monza gezien, mij hoor je niet klagen, beetje jammer van die +3sec extra tijd bij de pitstop van VER, kan gebeuren.
Verder PER prima gereden en Collapinto een mooie debuutrace.
(Al begin ik de SC wel een beetje te missen zo langzamerhand
)
Verder PER prima gereden en Collapinto een mooie debuutrace.
(Al begin ik de SC wel een beetje te missen zo langzamerhand
Hoe zou ‘van links naar rechts’ in het Italiaans klinken?
Ondertussen heeft Piastri alweer geprofiteerd van de fouten van Norris. En ik zie Piastri zich veel sneller ontwikkelen dan Norris. Dit is zijn tweede seizoen en het gaat snel. Enorme stappen in bandenmanagement, veel beter met inhalen en een betere aanpak van races. Want hij is steeds aan het profiteren van de fouten die Norris maakt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Piastri staat ook als een oorwurm op dat podium… hij is een goede coureur, maar voor een Australiër is het maar een saaie gast.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is in Italië hé?PatrickC schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:37:
Ik moet altijd lachen om dat volkslied van Monaco… zou niet misstaan in de Efteling
Doe maar normaal, doe je al gek genoegPatrickC schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:41:
Piastri staat ook als een oorwurm op dat podium… hij is een goede coureur, maar voor een Australiër is het maar een saaie gast.
Heerlijk juist zo rustige jongen
[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 01-09-2024 16:42 ]
?PatrickC schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:41:
Hij heeft er zwaar de P in dat McLaren zn win door het putje gooit.
Ik vind 't een prachtkerel.
Norris is eigenlijk een soort Sainz. Net-niet-absolute-top.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:40:
Ondertussen heeft Piastri alweer geprofiteerd van de fouten van Norris. En ik zie Piastri zich veel sneller ontwikkelen dan Norris. Dit is zijn tweede seizoen en het gaat snel. Enorme stappen in bandenmanagement, veel beter met inhalen en een betere aanpak van races. Want hij is steeds aan het profiteren van de fouten die Norris maakt.
Wel mee eens overigens, ik vind Piastri nu al een completere coureur dan Norris.
Bearman dan maar weer een race laten rijden als voorbereiding op volgend jaar? Moet die de F2 race in Baku wel laten schieten...
Vooral op zo'n moment jammer dat Guenther er niet meer bij is.
Die andere Australiër legt/legde de lat der verwachtingen dan ook wel hoog.PatrickC schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:41:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Magnussen being Magnussen....

Het team mag wel een 2e auto op de baan brengen neem ik aan?
Ik liep een minuut of 20 achter. Wat een heerlijke race zeg!
Het is Charles en Ferrari van harte gegund. Zo doen Charles én Oscar allebei aan damage limitation voor Verstappen.
Op de mediums was de RB ook niet vooruit te branden, heel benieuwd naar analyses komende week.
Het is Charles en Ferrari van harte gegund. Zo doen Charles én Oscar allebei aan damage limitation voor Verstappen.
Op de mediums was de RB ook niet vooruit te branden, heel benieuwd naar analyses komende week.
Ja, wat is je punt?

Leclerc komt uit..........?
Laten we niet vergeten dat Albon 9e is geworden en Colapinto ook een knappe 12 positie.
En Colapinto staat hierdoor nu al boven Bottas in het kampioenschapTheBrut3 schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:43:
Laten we niet vergeten dat Albon 9e is geworden en Colapinto ook een knappe 12 positie.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja, het zou een raceban kunnen zijn voor de coureur. Niet voor de auto.Aardappelbakker schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:43:
[...]
Magnussen being Magnussen....![]()
Het team mag wel een 2e auto op de baan brengen neem ik aan?
Benieuwd of hij nog echt een raceban krijgt of dat ze iets anders verzinnen.
En alle straffen waren vandaag gewoon goed en consistentTheBrut3 schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:43:
Mooie race! Kampioenschap ligt helemaal open.
Dit word genieten de komende races!
En negatief gezever en geklaag laten we lekker achterwege hier, dit is wat we allemaal willen toch. Bring it on!
Dit word genieten de komende races!
En negatief gezever en geklaag laten we lekker achterwege hier, dit is wat we allemaal willen toch. Bring it on!
https://wren.co/join/Devian
Bedoel je niet Norris?PatrickC schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:41:
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ook echt precies, Bottas beste resultaat dit jaar was 13e, en met de 12e plaats van Colapinto doet hij precies genoeg om voor Bottas te komen.Aardappelbakker schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:44:
[...]
En Colapinto staat hierdoor nu al boven Bottas in het kampioenschap
Mwoa, die 5 sec voor DR om Hulkenberg bijna het publiek in te torpederen vond ik wel zeer zeer mild.Jasphur schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:45:
[...]
En alle straffen waren vandaag gewoon goed en consistent
Mama mia! Italia magnifica!
Wie zei hier dat het een snoozefest zou worden? Ik heb geweldig genoten. Sorry, maar dit kan echt alleen op circuits in Europa, wat een mooi feest. Wat een fans. Doe mij maar een EK ipv WK.
Zoveel facetten deze race, op geen enkel moment was het saai. Het is uitgedraaid op een strategisch steekspel, en zoals zo vaak, delft McLaren dan het onderspit. Heel goed gedaan van Ferrari, die op deze manier de overwinning een beetje in de schoot geworpen kregen. Maar daardoor niet minder mooi.
Jammer dat RBR geen vuist kon maken. Het leek er nog heel even op, maar ze konden de banden ook niet meer in leven houden. Jammer maar helaas, en uit het perspectief van Max gezien hebben ze totaal geen controle over de race gehad. Dat is ook wel eens anders geweest.
Wie zei hier dat het een snoozefest zou worden? Ik heb geweldig genoten. Sorry, maar dit kan echt alleen op circuits in Europa, wat een mooi feest. Wat een fans. Doe mij maar een EK ipv WK.
Zoveel facetten deze race, op geen enkel moment was het saai. Het is uitgedraaid op een strategisch steekspel, en zoals zo vaak, delft McLaren dan het onderspit. Heel goed gedaan van Ferrari, die op deze manier de overwinning een beetje in de schoot geworpen kregen. Maar daardoor niet minder mooi.
Jammer dat RBR geen vuist kon maken. Het leek er nog heel even op, maar ze konden de banden ook niet meer in leven houden. Jammer maar helaas, en uit het perspectief van Max gezien hebben ze totaal geen controle over de race gehad. Dat is ook wel eens anders geweest.
Mijn oudere broer en zijn vrouw zijn in Monza voor de GP. Het is een gekkenhuis daar, party time!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit zijn de races die de F1 nodig heeft.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Was ook deels 5 sec vanwege first lap denk ik en dat het geen grote gevolgen had.siggy schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:46:
[...]
Mwoa, die 5 sec voor DR om Hulkenberg bijna het publiek in te torpederen vond ik wel zeer zeer mild.
Dat, Ferrari had een goede strategie en Magnussen heeft een race ban.Jasphur schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:45:
[...]
En alle straffen waren vandaag gewoon goed en consistent
Bizarre race dit.
Met je eens!Spotmatic schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:51:

(Nog) geen breaking news?DaniëlWW2 schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:52:
[...]
Dat, Ferrari had een goede strategie en Magnussen heeft een race ban.
Bizarre race dit.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Even wat anders….OPNIEUW een goede strategie van Ferrari??!! Dit is al de 2e keer dit jaar
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Wie had gedacht dat wat concurrentie de sport goed zou doenSpotmatic schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:51:

Tesla M3LR '21
We geven Ferrari maar het voordeel van de twijfel, want het kan ook zomaar een 'oepsie, we deden toch altijd een 1 stopper hier?'....
Maar mooie wedstrijd, leuk hoe de kaarten worden geschud op dit moment. Jarenlang heeft iedereen geroepen dat er meer teams om de top plaatsen zouden moeten kunnen strijden en nu hebben we dat ook. Kom maar door met de rest van het seizoen!
Maar mooie wedstrijd, leuk hoe de kaarten worden geschud op dit moment. Jarenlang heeft iedereen geroepen dat er meer teams om de top plaatsen zouden moeten kunnen strijden en nu hebben we dat ook. Kom maar door met de rest van het seizoen!
Nou Norris tijdens de interviews doet alsof zijn viervoeter is overleden. Damn. Hij heeft nog wel wat te gaan voordat ie kampioen kan worden. Ipv dat ie denkt, hey zelfs met zo'n slechte race loop ik 8 puntjes in, als ik dat volhoud komt het goed...... maar daaaaamn. Als Mclaren slim is sturen ze hem naar een psycholoog.
Een kapotte klok wijst ook twee keer per dag de juiste tijd aanwowly schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:54:
Even wat anders….OPNIEUW een goede strategie van Ferrari??!! Dit is al de 2e keer dit jaar
Prachtig hoe Piastri Norris weer wist te verschalken.
Prachtig hoe Ferrari het met veel lef aandurfde om de 1 stop te proberen.
Prachtig hoe Leclerc zijn Ferrari daardoor als eerste over de streep wist te brengen!
Goede race van Perez, dra-ma-tische race van Max/Redbull.... man man man, wat een farce, totaal geen controle! De harde band had ze een goede overcut moeten brengen op de teams op de gele band, maar geen enkele keer waren ze snel, nooit! Buiten blijven op hard was gewoon weer secondes door het putje want de mensen met verse harde banden waren direct sneller. Dan denk je, eindelijk geel eronder en nu gaat het gebeuren!!
Hell NO, Hamilton op hard ging 22ers rijden waar Max alweer 23ers reed.
Met bloed zweet en tranen nog een 21 gereden voor de snelste ronde (wat ook niet genoeg was) maar gooide daarna direct de handdoek in de ring en stond op uitrijden. Russell kwam nog dichtbij maar die konden ze er nog nipt achter houden. Een farce!
Pure mazzel voor Redbull dat Ferrari de win pakte en OMG McLaren doet er ook werkelijk ALLES aan om Lando niet de WDC te laten worden, wederom gaan de punten naar Piastri... leuk maar strategisch bizar tenzij McLaren Piastri inmiddels als eerste rijder ziet en Lando al hebben opgegeven. Hoeveel punten zijn dit ondertussen? Bizar
En ja, Redbull kan prima zonder Newey, dhr Pierre Wache & Co. hebben alles perfect onder controle
NOT
Wat een seizoen
Prachtig hoe Ferrari het met veel lef aandurfde om de 1 stop te proberen.
Prachtig hoe Leclerc zijn Ferrari daardoor als eerste over de streep wist te brengen!
Goede race van Perez, dra-ma-tische race van Max/Redbull.... man man man, wat een farce, totaal geen controle! De harde band had ze een goede overcut moeten brengen op de teams op de gele band, maar geen enkele keer waren ze snel, nooit! Buiten blijven op hard was gewoon weer secondes door het putje want de mensen met verse harde banden waren direct sneller. Dan denk je, eindelijk geel eronder en nu gaat het gebeuren!!

Pure mazzel voor Redbull dat Ferrari de win pakte en OMG McLaren doet er ook werkelijk ALLES aan om Lando niet de WDC te laten worden, wederom gaan de punten naar Piastri... leuk maar strategisch bizar tenzij McLaren Piastri inmiddels als eerste rijder ziet en Lando al hebben opgegeven. Hoeveel punten zijn dit ondertussen? Bizar
En ja, Redbull kan prima zonder Newey, dhr Pierre Wache & Co. hebben alles perfect onder controle
NOT
Wat een seizoen
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Je gaat nu wel zien waarom PIA is de toekomst ( en wellicht al heel snel in de toekomst) de onbetwiste nr 1 gaat worden bij Mclaren.
NOR wéér gewoon onder spanning in de eerste ronde de fout in. En dat kost m hier 3-8 punten.
NOR wéér gewoon onder spanning in de eerste ronde de fout in. En dat kost m hier 3-8 punten.
Max geeft aan dat de motor een issue had. Vaag? Maar kan er ook nog wel weer bij.
Will Buxton is het met mij eens, absoluut bizar en volkomen onbegrijpelijk dat ze Norris zijn punten niet maximaliseren en ze aan Piastri geven. Het moet wel haast in Piastri zijn contract staan dat hij volstrekt gelijke kansen krijgt als Norris, want vanuit WDC perspectief is het absurd. Absurd!
McLaren gaat het WDC weggooien zo, en dan nog verdient ook!
Leuke gast die Will
Will Buxton is het met mij eens, absoluut bizar en volkomen onbegrijpelijk dat ze Norris zijn punten niet maximaliseren en ze aan Piastri geven. Het moet wel haast in Piastri zijn contract staan dat hij volstrekt gelijke kansen krijgt als Norris, want vanuit WDC perspectief is het absurd. Absurd!

McLaren gaat het WDC weggooien zo, en dan nog verdient ook!
Leuke gast die Will
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-09-2024 17:28 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
GP vertelde over de boordradio dat ze (tijdelijk) het motorvermogen moesten terugschroeven. Maar niet waarom. Kan ook met brandstofmanagement oid te maken hebben. Geen idee, dat is niet gezegd volgens mij.Alfa Novanta schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:26:
Max geeft aan dat de motor een issue had. Vaag? Maar kan er ook nog wel weer bij.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Was hybride systeem en het is niet helemaal herstelt voor zover ik weet.vliegnerd schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:28:
[...]
GP vertelde over de boordradio dat ze (tijdelijk) het motorvermogen moesten terugschroeven. Maar niet waarom. Kan ook met brandstofmanagement oid te maken hebben. Geen idee, dat is niet gezegd volgens mij.
Ik denk dat Norris goed genoeg weet dat de kans dat hij ditjaar kampioen wordt enorm klein is, ongeacht of hij nu elke race voor Piastri kan eindigen of niet. Ferrari had Leclerc misschien te vroeg binnen gebracht, maar hij heeft zijn banden toch tot het einde kunnen brengen. Had de race een ronde of 3 langer geduurd hadden we volgens mij wel een andere winnaar gezien.
Maar das goed, McLaren op 10 punten van Red Bull, Ferrari op 40 en een kampioenschap dat helemaal open ligt.
Maar das goed, McLaren op 10 punten van Red Bull, Ferrari op 40 en een kampioenschap dat helemaal open ligt.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik zie niet in waar hij echt in de fout is gegaan in die eerste ronde. Die had gewoon niet verwacht dat Piastri ernaast zou komen in die tweede chicane, en vermoedelijk meer verwacht dat er een dreiging aan de binnenkant van die eerste bocht ging zitten, wat meer gebruikelijk is, dan aan de buitenkant.LZ86 schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:16:
Je gaat nu wel zien waarom PIA is de toekomst ( en wellicht al heel snel in de toekomst) de onbetwiste nr 1 gaat worden bij Mclaren.
Meen dat Piastri zich letterlijk heeft uitgesproken dat als Norris in aanmerking komt voor de titel met deze achterstand, hij dan evengoed kansen heeft. Piastri rijd om te winnen en met Webber als manager gaat hij echt niet aan de kant tenzij er expliciete orders komen, en daar zullen ook meeting room afspraken over zijn. Te bedenken dat norris al zeker 10 tot 20 punten dichterbij had kunnen staan. 👀
Iemand die meer kan vinden over de motor issues van Max? 🤔
Het is misschien al langs geweest (heb ik het gemist) maar, hoe dominant is die McLaren dat Norris nu al voor de tweede wedstrijd op rij even de snelste ronde rijdt met >20 rondjes oude harde banden.
Bizar!
Bizar!
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Hamilton was in die laatste ronde blijkbaar niet veel trager. Uiteindelijk pers je er in die laatste ronde alles uit wat er uit te halen valt. Je moet geen grip overhouden op die banden na de finishlijn. De wagen is het lichtste van heel de race dus zo verwonderlijk is dat niet. Het enige wat sneller zou zijn is vers rubber.vliegnerd schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:31:
Het is misschien al langs geweest (heb ik het gemist) maar, hoe dominant is die McLaren dat Norris nu al voor de tweede wedstrijd op rij even de snelste ronde rijdt met >20 rondjes oude harde banden.
Bizar!
Ben ik het niet perse mee eens. Als ik RBR was zou ik wel eea achter elkaar zetten en in de media deponeren. Perez in Canada, Max in Oostenrijk, Max in Hongarije, de vleugel etc. Er zijn een aantal zeer opvallende calls geweest alsnog het vergelijkt met de beoordeling bij andere teamsRobkazoe schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:28:
[...]
Niet zo zuur. Je kan alles en iedereen wel de schuld geven. Feit blijft dat de bak van RBR verschrikkelijk slecht stuurt waardoor ie totaal geen racepace heeft. Laat ze het eerst eens bij zichzelf zoeken. Dan pas kun je wijzen naar de rest.
[ Voor 4% gewijzigd door Lynx op 01-09-2024 17:35 ]
Lynx schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:31:
Meen dat Piastri zich letterlijk heeft uitgesproken dat als Norris in aanmerking komt voor de titel met deze achterstand, hij dan evengoed kansen heeft. Piastri rijd om te winnen en met Webber als manager gaat hij echt niet aan de kant tenzij er expliciete orders komen, en daar zullen ook meeting room afspraken over zijn. Te bedenken dat norris al zeker 10 tot 20 punten dichterbij had kunnen staan. 👀
"Eigenlijk ging niks goed" 🤬
— Viaplay Sport Nederland (@viaplaysportnl) 1 september 2024
Max Verstappen houdt weinig positiviteit uit de Grand Prix van Italië. "Zoals het nu gaat winnen we geen races meer dit jaar", voorspelt de Red Bull-coureur! 🗣#ViaplaySportNL #ViaplayF1 #F1 #ItalianGP #Verstappen pic.twitter.com/dLPINCLBVR
En dat gesneer hoeft dus verder ook niet.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-09-2024 18:31 ]
Bij F1TV zeiden ze ook “Piastri heeft 0,0 baat bij een wereldtitel van Norris” en daarmee hebben ze gewoon gelijk. Piastri zal 2de viool spelen naast Norris als die met nummer 1 rijdt en dat wil Oscar ook niet. Belangen zijn te groot, zeker op dit momentLynx schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:31:
Haha, dat eerste stuk van het interview met Max lijkt wel zo een LuckyTV stukje:"ja, niks liep, de auto was out en de strategie vond ik ook niks"Exocet schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:08:
[...]
[Twitter]
Waarschijnlijk wordt deze tweet van Max hier gemod, want je mag niet meer zeggen dat je denkt dat Red Bull geen race meer wint.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verplaatst naar het andere topic
[ Voor 86% gewijzigd door Jasphur op 01-09-2024 18:34 ]
Ja, ze hebben het bij mclaren inmiddels dik voor elkaar. Letterlijk stuivertje gewisseld met RBR.vliegnerd schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:31:
Bizar!
Enige verschil is dat ze helaas voor hun geen verstappen hebben rijden. Hij had naar mijn mening met die wagen inmiddels totale dominantie laten zien.
Met teamorders had Norris in Hongarije 7 extra punten behaald, en vandaag zelfs 10. Als het Piastri verboden was om Norris aan te vallen hadden ze vandaag een 1-2 behaald, met Norris als winnaar.Lynx schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:31:
Dan was het gat in de WDC nu 45 geweest (ipv 62), en hadden ze in de WCC nu 2 punten voor Red Bull gestaan (ipv 8 er achter).
Nu zullen ze het WCC wel veilig gaan stellen (gezien Perez' prestaties), maar in het WCC geven ze Verstappen veel te veel lucht.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik vind Piastri echt geen pannenkoek, en wellicht zelfs een tikje beter dan Norris. Hij zou z’n plek niet waard zijn als hij hem teamorders laat aansmeren. Als Norris voor hem wil dan moet hij gewoon wat meer gas geven.alexbl69 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:35:
[...]
Met teamorders had Norris in Hongarije 7 extra punten behalen, en vandaag zelfs 10. Als het Piastri verboden was om Norris aan te vallen hadden ze vandaag een 1-2 behaald, met Norris als winnaar.
Dan was het gat in de WDC nu 45 geweest (ipv 62), en hadden ze in de WCC nu 2 punten voor Red Bull gestaan (ipv 8 er achter).
Nu zullen ze het WCC wel veilig gaan stellen (gezien Perez' prestaties), maar in het WCC geven ze Verstappen veel te veel lucht.
Als je met teamorders wil werken dan moet je gewoon een duidelijke 1e/2e rijder hebben, zoals Mercedes het had met Bottas, en RBR met Perez.
Precies en hierom denk ik dat Norris alleen dit jaar kans heeft om kampioen te worden. Ongeacht de situatie volgend jaar met andere teams zie ik Piastri simpelweg de betere (stabielere) van de 2 wordt.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:40:
Dat zie ik ook gebeuren. Hij moet nog wat werken aan zijn kwalificaties, maar bijvoorbeeld zijn banden management is al enorm verbeterd in het afgelopen anderhalf jaar. Er zit gewoon meer potentieel in. En ik vraag me ook af of hij niet een clausule in zijn contract heeft dat hij geen no.2 coureur is. Gezien zijn manager Webber is, zou me dat eigenlijk niks verbazen. Maar het zou nogal wat verklaren van McLaren hun geklooi als het contractueel is vastgelegd.DoeEensGek schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:46:
[...]
Precies en hierom denk ik dat Norris alleen dit jaar kans heeft om kampioen te worden. Ongeacht de situatie volgend jaar met andere teams zie ik Piastri simpelweg de betere (stabielere) van de 2 wordt.
Letterlijk?ZeromaNoiS schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:35:
[...]
Ja, ze hebben het bij mclaren inmiddels dik voor elkaar. Letterlijk stuivertje gewisseld met RBR.
Enige verschil is dat ze helaas voor hun geen verstappen hebben rijden. Hij had naar mijn mening met die wagen inmiddels totale dominantie laten zien.
Je lijdt aan de Olav Mol ziekte
[ Voor 4% gewijzigd door Wyke op 01-09-2024 18:51 ]
Ja, maar jij neemt vast letterlijk alles figuurlijkZeromaNoiS schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:32:
[...]
Dat zie ik figuurlijk als een compliment.
Welke? Diabetes of grootheidswaanzin?
Dit lijkt Ferrari wel aardig te hebben geholpen.
Had ook niet door dat Ricciardo zoveel rondes op hard had.
Zhou heeft op gebruikte inters gereden, das ook niet heel erg handig.G_Dragon schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:53:
De statistieken van de race, blijft knap van Ferrari!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben benieuwd wanneer het persbericht komt waarin er afscheid wordt genomen van James Key. Wat een drol van een auto hebben ze onder zijn leiding geproduceerd. Bij McLaren ging het ook snel beter toen hij weg was.Robkazoe schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:01:
[...]
Zhou heeft op gebruikte inters gereden, das ook niet heel erg handig.
Hij kan Norris ook gewoon nog voorbij in de stand dit jaar. Voor beiden zal kampioenschap dan uit zicht zijn maar achterstand Norris op Max is te groot om te verdedigen dat Piastri niet voor eigen succes kan gaan.Holk schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:10:
[...]
Bij F1TV zeiden ze ook “Piastri heeft 0,0 baat bij een wereldtitel van Norris” en daarmee hebben ze gewoon gelijk. Piastri zal 2de viool spelen naast Norris als die met nummer 1 rijdt en dat wil Oscar ook niet. Belangen zijn te groot, zeker op dit moment
Dit was toch wel een van de spannendste f1 races van de afgelopen paar jaar. Zoveel rijders die meededen voor de overwinning.
Hele mooie prestatie van Leclerc en Ferrari!
Hele mooie prestatie van Leclerc en Ferrari!
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Huh waar zie je dat? Ik zie geen groene streep in het overzichtRobkazoe schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:01:
[...]
Zhou heeft op gebruikte inters gereden, das ook niet heel erg handig.
Valt toch nog best mee? Max heeft nauwelijks DRS rondjes er tussen zitten.d-vine schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:23:
Dat Max niet de optimale achtervleugel en wat motor issues had is hiermee wel duidelijk
[Afbeelding]
En zijn snelste ronde was ietjes langzamer dan die van Albon.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Netjes!Amaze86 schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:47:
[...]
En zijn snelste ronde was ietjes langzamer dan die van Albon.
Hij zal mediums bedoelen.G_Dragon schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:26:
Huh waar zie je dat? Ik zie geen groene streep in het overzicht
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Colapinto heeft nu al stabieler en dichterbij Albon gereden dan Sargesnt heeft gedaan het hele jaar. Netjes.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Uitgezoomd lijkt de geel/grijze streep net groen. Optische illusie.G_Dragon schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:26:
[...]
Huh waar zie je dat? Ik zie geen groene streep in het overzicht
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik vond het post-race interview met hem helemaal top. Legde de vinger op de zere plekken,Luapper schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:42:
Hij heeft er zwaar de P in dat McLaren zn win door het putje gooit.
Ik vind 't een prachtkerel.
en stak ook de hand in eigen boezem.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Tsja, Monza. Vergeten we niet dat De Vries daar ook in de punten finishte in zijn eerste F1 race. Wat die vervolgens in de Alpha Tauri heeft laten zien maakte hem nu niet echt een goede coureur.
En dan had De Vries ook nog meer ervaring. Had zelfs dat weekend een FP1 gereden voor Aston Martin, en daarna de volledige? zaterdag in de Williams, dus effectief alleen FP2 niet gereden. En hij had al meerdere FP1s gereden (voor Mercedes, Aston Martin en Williams) en ook Pirelli tests in de Mercedes.
Maar gezien Colapinto nog een echte junior is en rechtstreeks is ingestroomd, vs De Vries die "nooit F1 heeft gehaald" en al van F2 naar FE en endurance racing was gegaan.... Zal de potentie van Colapinto ook wel hoger zijn.
Monaco, en dat is niet ItaliëStefanVerkerk schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:43:
[...]
Ja, wat is je punt?![]()
Leclerc komt uit..........?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |