[F1 2024] Race 15 GP van Nederland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 53.501 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
dawg schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Toont ook wel aan dat het niet slechts een kwestie is van in de snelste auto gewoon de rondjes rijden. De coureur en het team zijn net zo belangrijk. En in dat opzicht vind ik Max/RBR nog altijd beter dan Norris/MCL.
Dat is ook niet zo moeilijk tussen McLaren strategie en Norris die de helft van de tijd niet normaal een race kan starten. :z
Maar inmiddels is denk ik ook wel duidelijk dat RBR de verkeerde kant op ontwikkeld heeft met hun auto. Die Mercedes schouders zijn bijvoorbeeld weer niet geïnstalleerd. Wat er ondertussen wel speelt is dat je volgend jaar mag ontwikkelen voor 2026. Eigenlijk hebben teams hierdoor enorm belang om juist dit jaar zoveel mogelijk door te ontwikkelen en dat mee te nemen naar 2025. En dat is denk ik nu de vraag. Gaat RBR meer vinden door meer terug te gaan naar de RB19 en op basis van die auto door te ontwikkelen?

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-08-2024 16:16 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:03
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Dat is ook niet zo moeilijk tussen McLaren strategie en Norris die de helft van de tijd niet normaal een race kan starten. :z
Maar inmiddels is denk ik ook wel duidelijk dat RBR de verkeerde kant op ontwikkeld heeft met hun auto. Die Mercedes schouders zijn bijvoorbeeld weer niet geïnstalleerd. Wat er ondertussen wel speelt is dat je volgend jaar mag ontwikkelen voor 2026. Eigenlijk hebben teams hierdoor enorm belang om juist dit jaar zoveel mogelijk door te ontwikkelen en dat mee te nemen naar 2025. En dat is denk ik nu de vraag. Gaat RBR meer vinden door meer terug te gaan naar de RB19 en op basis van die auto door te ontwikkelen?
Nja de RB20 is nog steeds sneller dan de 19. Alleen McLaren heeft nog beter ontwikkeld.

Ik dacht dat die schouders inderdaad voor de high downforce circuits waren. Dan zou je ze hier verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:41
Veel lege plekken, waarom zijn die last-minute tickets dan zo duur?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
hoevenpe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:19:
Veel lege plekken, waarom zijn die last-minute tickets dan zo duur?
Veel gingen net al weg. Maar de tickets zijn nog wel aardig aan de prijs als ik zo kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TinusXIII schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

Nja de RB20 is nog steeds sneller dan de 19. Alleen McLaren heeft nog beter ontwikkeld.

Ik dacht dat die schouders inderdaad voor de high downforce circuits waren. Dan zou je ze hier verwachten.
De RB20 is ook beter, maar niet veel beter zoals je zou verwachten.
Verder heeft de RB20 problemen met een nauw setup window en hebben ze niet veel gewonnen met een flinke aanpassing aan de auto ten opzichte van de RB19. Ook hebben ze vanuit RBR al toegegeven dat ze correlatieproblemen hebben. En nu ze eigenlijk meer RB19 dingen terughalen, haalt Perez nota bene eindelijk eens Q3 en kwalificeert met een meer acceptabele marge achter Verstappen op P5.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Verder heeft de RB20 problemen met een nauw setup window en hebben ze niet veel gewonnen met een flinke aanpassing aan de auto ten opzichte van de RB19. Ook hebben ze vanuit RBR al toegegeven dat ze correlatieproblemen hebben. En nu ze eigenlijk meer RB19 dingen terughalen, haalt Perez nota bene eindelijk eens Q3 en kwalificeert met een meer acceptabele marge achter Verstappen op P5.
Oh ik dacht dat ze qua upgrades downgraden pas vanaf Monza was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Omg f1tv beschermd hamilton. Ziekelijk hoe ze niet kunnen zeggen dat hij in de weg reed. Overduidelijk dat hij gewoon in de weg rijdt. Als ie gewoon had afgeremd was er niks aan de hand, maar hij rijdt gewoon doorl. Hij zal wrl een foei krijgen as usual, maar dat was gewoon dom van Lewis. Gewoon doorrijden. Mijn hemel, wat een niveau van een 7x wdc.....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siggy schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:28:
Omg f1tv beschermd hamilton. Ziekelijk hoe ze niet kunnen zeggen dat hij in de weg reed. Overduidelijk dat hij gewoon in de weg rijdt. Als ie gewoon had afgeremd was er niks aan de hand, maar hij rijdt gewoon doorl. Hij zal wrl een foei krijgen as usual, maar dat was gewoon dom van Lewis. Gewoon doorrijden. Mijn hemel, wat een niveau van een 7x wdc.....
Haha, ik ben er ook klaar met het Engelse en NL commentaar, lekker Fx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TinusXIII schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:23:
[...]

Oh ik dacht dat ze qua upgrades downgraden pas vanaf Monza was.
Yup, dat komt er nog eens aan.
Maar dat ze die schouders al verwijderd hebben zegt denk ik al genoeg. Idem dat Perez gewoon eens redelijk goed gekwalificeerd heeft. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:33:
[...]

Haha, ik ben er ook klaar met het Engelse en NL commentaar, lekker Fx.
De grap is dat Lewis compleet onderschat wanneer Perez waar is. Als Perez de racing line had genomen helemaal naar de kerb toe, dan was het gewoon een crash geweest. Perez had wat meer moeten durven en Hamilton gewoon een bump moeten geven. Dat is de enige manier dat de stewards niet weer een of ander BS verhaal kunnen maken dat het toch niet echt hinderen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:40
siggy schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:28:
Grand Prix Radio net zo. “Hij rijdt niet op de racelijn!!” en “hij kan nergens heen!!!”. En toch moet Perez afbreken omdat hij anders in Hamilton torpedeert. Hamilton had daar niet moeten rijden om mee te beginnen, de buitenbocht gaat daar héél snel over in racelijn terwijl de bocht erna tientallen meters extra asfalt heeft om uit te wijken. Gewoon vreemd om dat te verdedigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
TinusXIII schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:10:
Bizar dat je al zoveel mensen van de tribune op ziet staan en weg ziet lopen. Komt er niks meer op het circuit?
Jawel. F1 academie. Maar er komt een hoosbui aan. Dus ik en m ook gesmeerd na het laatste rondje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
F1A heeft een uitgestelde start, gezien de buienradar gaat dat een 45 minuten worden… Begon net in de opwarmronde te regenen en nu een hoosbui :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 18:08

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Recrush schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:05:
[...]

Grand Prix Radio net zo. “Hij rijdt niet op de racelijn!!” en “hij kan nergens heen!!!”. En toch moet Perez afbreken omdat hij anders in Hamilton torpedeert. Hamilton had daar niet moeten rijden om mee te beginnen, de buitenbocht gaat daar héél snel over in racelijn terwijl de bocht erna tientallen meters extra asfalt heeft om uit te wijken. Gewoon vreemd om dat te verdedigen.
Dotje gas erbij om aan de linkerkant richting bocht tien te gaan, dan was er niks aan de hand. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

TinusXIII schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:10:
Bizar dat je al zoveel mensen van de tribune op ziet staan en weg ziet lopen. Komt er niks meer op het circuit?
Met een paar biertjes op het net uit kunnen zingen tot einde kwalificatie en dan rennen naar de plee voordat je in de rij moet staan. :o

Maarja, anders blijven zitten met een goed regenpak aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:39
Hippocampus schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:20:
[...]

Met een paar biertjes op het net uit kunnen zingen tot einde kwalificatie en dan rennen naar de plee voordat je in de rij moet staan. :o

Maarja, anders blijven zitten met een goed regenpak aan. ;)
Dan kan je het net zo goed gewoon laten lopen toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Holk schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:17:
F1A heeft een uitgestelde start, gezien de buienradar gaat dat een 45 minuten worden… Begon net in de opwarmronde te regenen en nu een hoosbui :+
Aaaaaaaand it’s gone

Race uitgesteld tot morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Hier ook zo goed als direct na de kwalificatie vertrokken en het regent nu als een gek in Amsterdam, dus net op tijd weg. Heb sowieso Spa ook al volledig bijgewoond, dus hoef niet perse alles te zien en zeker de regenbui niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
Wat is eigenlijk de conclusie van het onderzoek naar Hulkenberg? Driving in an unsafe condition.
Zal uiteindelijk wel weer uitlopen op 1. Vrije training. 2. "Maar" een voorvleugel. Dus makkelijk te repareren en terugrijden is dan wel mogelijk/voordelig. (Bij een race ben je met langzaam terugrijden "kansloos" (tenzij SC), en als het iets anders dan een voorvleugel is ook einde verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:50:
Wat is eigenlijk de conclusie van het onderzoek naar Hulkenberg? Driving in an unsafe condition.
Zal uiteindelijk wel weer uitlopen op 1. Vrije training. 2. "Maar" een voorvleugel. Dus makkelijk te repareren en terugrijden is dan wel mogelijk/voordelig. (Bij een race ben je met langzaam terugrijden "kansloos" (tenzij SC), en als het iets anders dan een voorvleugel is ook einde verhaal).
Zoals gewoonlijk is Haas vrijwel het enigeteam die daar last van heeft. Genoeg incidenten in het verleden waarin het niet eens ter sprake kwam. Zover ik zag, was de helft van de voorvleugel weg, niks wapperde. Geen idee wat hier het probleem van de stewards was. Totaal geen bias uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:51
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:50:
Waarschuwing voor het team. Want halve vleugel weg (onder de auto), maar dat kon HUL niet zien en het team vertelde het hem niet. Bovendien was het vlak voor finish en langzaam doorrijden had minder impact dan stoppen, aldus de rapportage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:53:
[...]

Zoals gewoonlijk is Haas vrijwel het enigeteam die daar last van heeft. Genoeg incidenten in het verleden waarin het niet eens ter sprake kwam. Zover ik zag, was de helft van de voorvleugel weg, niks wapperde. Geen idee wat hier het probleem van de stewards was. Totaal geen bias uiteraard.
De helft die los was gekomen was niet weg, die lag onder de auto in, was sowieso on track al te zien en toen die in de pits parkeerde zag je de monteurs er ook meteen naar grijpen.

Maar een waarschuwing dus. An zich prima. Maar na het Perez dingetje in Canada, tsja tsja. Ze hadden de straf net zo goed kunnen geven. Of bij Perez toen niet geven. Maar zoals ik al bij de vraag zette ook voldoende argumenten te benoemen waarop je de straf niet kunt geven.

Edit/toevoeging:
Overigens was de andere kant ook flink beschadigd en was die ook "doorgezakt". Hij ging immers ook head firat de muur in, dus beide kanten schade. Er had dus wel degelijk meer los kunnen raken.,

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 24-08-2024 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueUojxV5OnfITRbA8ktY-SfUSsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6dPv001R8fMJC6la3u4NWey.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik blijf erbij: sinds Norris z'n neus gestoten heeft tegen een Amsterdamse brug, bitterbal of bierglas is hij onverslaanbaar.

Dutch curse, magic pleiser? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
hoevenpe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:30:
Ik blijf erbij: sinds Norris z'n neus gestoten heeft tegen een Amsterdamse brug, bitterbal of bierglas is hij onverslaanbaar.

Dutch curse, magic pleiser? :)
Races niet gezien merk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En Albon lijkt ook vanuit de pitstraat te mogen starten...
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/pkq9ecgdymkd1.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Morgen word vast en zeker weer een mooie race!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QT-Fr1X8sopMyjVMPL0akbMm9Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gklPsk19FvFrZHrr72Lgfw0f.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:32:
En Albon lijkt ook vanuit de pitstraat te mogen starten...
[Afbeelding]
Zonde dat ze gefaald hebben dan bij Williams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59
Russel en perez achter je bij een start zal niemand gerust stellen 😳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TinusXIII schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Zonde dat ze gefaald hebben dan bij Williams.
Dit is wel meer dan falen. Het impliceert dat Williams hun enorme updatepakket niet legaal is...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
En sargeant probeerde dat te verdoezelen door er het een en ander af te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 00:53
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Ik denk/vind wel dat je de “correlatie flag” een paar weekenden kan laten wapperen maar op een gegeven moment je simulatie of cfd model daar naar moet aanpassen/corrigeren. Dat zal vast niet voor de brede range van je wagen/setup zijn, maar dan kan je het gedrag binnen een zeker window verklaren en aanpassingen naar doen. Onderaan de streep komen ze tempo te kort en heeft McLaren en Mercedes een grotere stap gemaakt. Ik blijf het maar herhalen maar waar zijn toch die staatjes in de feed van F1TV waar de (relatieve) progressie gedurende het jaar of tov vorig jaar worden getoond. Voor de beeldvorming best nuttig, ook al is mij nooit helder geweest obv waarvan zij de progressie baseerde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
Drie plaatsen gridstraf voor Hamilton. Lijkt me terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Thinlanet schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:55:
[...]

Ik denk/vind wel dat je de “correlatie flag” een paar weekenden kan laten wapperen maar op een gegeven moment je simulatie of cfd model daar naar moet aanpassen/corrigeren.
Daarmee impliceer je eigenlijk dus ook dat ze de modellen bewust fout gemaakt hebben? Als het zo simpel was dat ze het "binnen een paar weken" konden oplossen, dan zouden ze het toch wel gedaan hebben, of niet?

Het hele ding is juist dat het (zeer) complexe materie is die niet zomaar te begrijpen is. En als je het niet zomaar kunt begrijpen, kun je het ook niet zomaar even in een formule, of computer programma, stoppen. Vervolgens maakt je dus ergens een foutje in de formule / hoe je denkt dat de werkelijkheid werkt, en kun je proberen te achterhalen hoe de werkelijkheid dan wel in elkaar steekt. Maar dat begrijpen zal een lastig (en lang) proces zijn.

Iets waarvoor je ook naar Mercedes kunt kijken. Die dachten 1,5 jaar lang dat ze de auto sneller maakte op basis van de CFD & windtunnel. Maar on-track gingen ze alleen maar achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
ParaDroid2 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:59:
Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Thinlanet schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:55:
[...]

Ik denk/vind wel dat je de “correlatie flag” een paar weekenden kan laten wapperen maar op een gegeven moment je simulatie of cfd model daar naar moet aanpassen/corrigeren. Dat zal vast niet voor de brede range van je wagen/setup zijn, maar dan kan je het gedrag binnen een zeker window verklaren en aanpassingen naar doen. Onderaan de streep komen ze tempo te kort en heeft McLaren en Mercedes een grotere stap gemaakt. Ik blijf het maar herhalen maar waar zijn toch die staatjes in de feed van F1TV waar de (relatieve) progressie gedurende het jaar of tov vorig jaar worden getoond. Voor de beeldvorming best nuttig, ook al is mij nooit helder geweest obv waarvan zij de progressie baseerde.
Dat doen ze nu ook, door blijkbaar terug te grijpen naar de RB19. :)

En dat is 3 plaatsen gridstraf.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/vx8g6n4sgnkd1.jpeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Nee, Perez moest maar even doorrijden en zich niet laten afschrikken door Hamilton. Vervolgens zou die exact voor Hamilton aan de buitenkant uitkomen bij de exit van de bocht. Aldus Sam Collins

Edit/toevoeging:
Zelfde trouwens voor Palmer "moet die dan op het gras gaan rijden?". Nee, hij moet er gewoon niet rijden. Hij kon misschien parkeren aan de buitenkant midden in de bocht (waar Perez dus op de apex zal zitten). Maar, dat is verwarrend en niet standaard. Dus moet hij of eerder zorgen dat hij daar aan de binnenkant naar de bocht rijdt. Of zorgen dat hij sneller rijdt en de bocht uit is en weer aan de binnenkant gaat rijden.

[ Voor 36% gewijzigd door RobertMe op 24-08-2024 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:02:
[...]

Nee, Perez moest maar even doorrijden en zich niet laten afschrikken door Hamilton. Vervolgens zou die exact voor Hamilton aan de buitenkant uitkomen bij de exit van de bocht. Aldus Sam Collins
Vond de boordradio ook zo mooi “ik gaf voldoende ruimte”. Als je zo’n call moet maken weet je al dat je fout zat en dan probeer je het nog wat te downplayen

P14 dus. Bij droog weer gaat dat lastig worden. Harde bandjes er onder en hopen op een gunstige SC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Nu online
Zou Hamilton nu nog een extra motor kunnen toevoegen en achteraan beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat geeft toch weer wat vertrouwen in de FIA dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Drials schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:05:
Dat ligt er aan of hij al aan de max van de onderdelen. Zo ja, dan kan dat. Als die pas bv 2 ICEs gebruikt heeft dan heeft nu het pakken van een derde geen nut, krijgt die toch geen straf voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Dat ligt er aan of hij al aan de max van de onderdelen. Zo ja, dan kan dat. Als die pas bv 2 ICEs gebruikt heeft dan heeft nu het pakken van een derde geen nut, krijgt die toch geen straf voor.
Je kan toch extra onderdelen toevoegen aan je poule? Dacht wel dat je dit tijd moet aangeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Albon DSQ.
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/4k0ugOoDXKWeCYpv-cQTg8ZiWNLOzHmhfdRN94hATEs/https/pbs.twimg.com/media/GVxBIfOX0AAyxYD.jpg%3Alarge?format=webp&width=591&height=836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Drials schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:09:
[...]

Je kan toch extra onderdelen toevoegen aan je poule? Dacht wel dat je dit tijd moet aangeven.
Dat kan altijd ja. Maar je schrijft ook "en achteraan starten". Nu kan die vast altijd vrijwillig achteraan starten. Maar achteraan starten door een straf geldt pas als die een onderdeel vervangt waarvan die al het maximum aantal gebruikt heeft ;). Als hij nu dus bv pas 2 ICEs gebruikt heeft, en je mag er dan 3 gebruiken per seizoen (of was het tegenwoordig 4?) dan kun je nu wel een nieuwe ICE pakken, maar krijg je daar geen straf voor. Dus is vervangen een beetje zinloos. (als in: je kon altijd al vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Dat doen ze nu ook, door blijkbaar terug te grijpen naar de RB19. :)

En dat is 3 plaatsen gridstraf.
[Embed]

[Afbeelding]
Color me surprised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Hadden ze die loophole niet gesloten toen Merc/Hamilton ff in een weekend 2-3 motoren & co wisselden om in de pool te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
siggy schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:14:
[...]

Hadden ze die loophole niet gesloten toen Merc/Hamilton ff in een weekend 2-3 motoren & co wisselden om in de pool te krijgen?
Je mag gewoon een nieuwe PU set pakken.
Je mag niet een nieuwe set pakken in FP1, FP2, FP3 etc met "5000" plaatsen gridstraf in een keer. Dat is per 2017 verboden nadat beide Mercedessen dit in 2016 deden.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-08-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:14:
[...]

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Je mag gewoon een nieuwe PU set pakken.
Je mag niet een nieuwe set pakken in FP1, FP2, FP3 etc. Dat is per 2017 verboden nadat beide Mercedessen dit in 2016 deden.
Je mag wel meerdere keren nieuwe van dezelfde onderdelen pakken in 1 weekend. Als (een deel van) die onderdelen met een straf is worden deze ook gewoon opgeteld (dus pak je 2 ICEs met penalty krijg je ook 2x de penalty). Maar aan het eind van het weekend mag je alleen de motor waarmee je de race gereden hebt toevoegen aan de poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:21:
[...]

[...]

Je mag wel meerdere keren nieuwe van dezelfde onderdelen pakken in 1 weekend. Als (een deel van) die onderdelen met een straf is worden deze ook gewoon opgeteld (dus pak je 2 ICEs met penalty krijg je ook 2x de penalty). Maar aan het eind van het weekend mag je alleen de motor waarmee je de race gereden hebt toevoegen aan de poule.
Waardoor het dus zinloos is om dit te doen, tenzij je Honda of Renault in 2015 of 2017 bent en je meerdere onderdelen per weekend kan verliezen die je weer moet vervangen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:24:
[...]

Waardoor het dus zinloos is om dit te doen, tenzij je Honda of Renault in 2015 of 2017 bent en je meerdere onderdelen per weekend kan verliezen die je weer moet vervangen. :z
Volgens mij stond er voordat ik quote toch echt dat je geen nieuw mocht pakken. En dat klopt gewoon niet. Je mag ze pakken. Alleen heb je er niet de lusten van, maar wel de lasten.

Hetzelfde als dat je wel mag inhalen in de pit exit, maar niet over de streep mag gaan. En het vaak niet past om in te halen. Echter mag je effectief wel inhalen, maar kan het niet.

Edit/toevoeging:
Zou anders ook mooi zijn in zo'n scenario als Verstappen in Canada. Dat je een nieuwe motor moet pakken omdat je er geen meer hebt, en die buiten de poule valt en dus met straf is. Blijkt vervolgens die motor stuk te zijn. Wat dan? Als je geen nieuwe mag pakken kun je dus niet mee doen? Terwijl je met de huidige regels weer een nieuwe kunt pakken. Maar dan wel 2x een straf krijgt en maar eentje (/die waarmee de race is gereden) kunt toevoegen aan de poule.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 24-08-2024 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Cartman! schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:05:
[...]

Dat geeft toch weer wat vertrouwen in de FIA dan.
De regel is veranderd, addentum: "als brit krijg je geen gridstraf tenzij we in Zandvoort zijn." #orangearmy

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

pjottum schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:09:
[...]

De regel is veranderd, addentum: "als brit krijg je geen gridstraf tenzij we in Zandvoort zijn." #orangearmy
Meh, meer als 'als het er niet toe doet'...... Net als op Monza toen Gasly won, ik meen Kimi en Lewis reden de pits in door rood, Kimi kreeg binnen 5 min de slam dunk penalty,maar bij Lewis deden ze er een dik half uur over. De bias is bizar, maar omdat het groottste deel van de F1 media Brits is, is het geen thema. Ik heb weinig issues met Hamilton, maar hij wordt gesterkt in alles omdat hij nagenoeg altijd de stewards als backup heeft. Hoe vaak heeft Lewis wel niet met een kapotte auto gereden en nooit een opmerkinge over gekregen en elke keer dat Haas het gebeurd ze met hamburgervlaggen gooien..? Zelfde met Norris nu. Het is zo zwaar opzichtig het is gewoon niet eens meer grappig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

https://www.the-race.com/...qualifying-investigation/

ROFLOL
Vowles, only talk....

[ Voor 10% gewijzigd door siggy op 24-08-2024 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:17:
[...]

Meh, meer als 'als het er niet toe doet'...... Net als op Monza toen Gasly won, ik meen Kimi en Lewis reden de pits in door rood, Kimi kreeg binnen 5 min de slam dunk penalty,maar bij Lewis deden ze er een dik half uur over.
offtopic:
Volgens mij was het de andere Alfa, Giovinazzi? Daarnaast reed "die ander" best wel vol "door rood". En Hamilton reed (een tijd) eerder de pits in. Ya know, Hamilton reed aan de leiding en kwam als eerste bij de pits toen die gesloten werd. Maar... ook bij Hamilton was op de onboard beelden op beide borden te zien dat de pits gesloten was. Het was dus niet zo dat hij langs het eerste bord door was met "groen" en het tweede "rood" was.

Overigens hetzelfde in Baku met Vettel hoor ;). Lange tijd onderzoek naar zijn (bewuste) aanrijding met Hamilton, en pas nadat Hamilton zijn 10s pitstop heeft voor de headrest die los zat krijgt Vettel een 10s stop & go penalty. Dus het is niet alleen bij de Britten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[quote]RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:23:
[...]

offtopic:
Volgens mij was het de andere Alfa, Giovinazzi? Daarnaast reed "die ander" best wel vol "door rood". En Hamilton reed (een tijd) eerder de pits in. Ya know, Hamilton reed aan de leiding en kwam als eerste bij de pits toen die gesloten werd. Maar... ook bij Hamilton was op de onboard beelden op beide borden te zien dat de pits gesloten was. Het was dus niet zo dat hij langs het eerste bord door was met "groen" en het tweede "rood" was.

Door rood, is door rood. Dat is gewoon if then else..... En toch deden ze er heel lang over.
Overigens hetzelfde in Baku met Vettel hoor ;). Lange tijd onderzoek naar zijn (bewuste) aanrijding met Hamilton, en pas nadat Hamilton zijn 10s pitstop heeft voor de headrest die los zat krijgt Vettel een 10s stop & go penalty. Dus het is niet alleen bij de Britten zo.[/ot]
Ja, omdat het geen slam dunk was. Omdat Lewis afremde, net als Max in Jeddah.... maar dat mocht toen weer niet. En Max werd bestraft... Consistentie is ver te zoeken........kunnen we lang over doorgaan, maar de stewards blinken vooral uit in inconsistentie en de enige relevante factor is nationaliteit. Je bent Brits of je bent het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:27:
[quote]RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:23:
[...]

Ja, omdat het geen slam dunk was. Omdat Lewis afremde, net als Max in Jeddah.... maar dat mocht toen weer niet. En Max werd bestraft... Consistentie is ver te zoeken........kunnen we lang over doorgaan, maar de stewards blinken vooral uit in inconsistentie en de enige relevante factor is nationaliteit. Je bent Brits of je bent het niet.
offtopic:
Dan ben je vast vergeten dat Vettel naast Hamilton ging rijden, en op hem instuurde (wiel tegen wiel). Die actie van Hamilton was dubieus (/naaistreek?). Maar die actie van Vettel was ook wel een slam dunk hoor. Tijdens een SC ga je niet 5cm naast je voorligger rijden. Vervolgens ook nog als je al zo kort er naast rijd je stuur die kant op draaien maakt het gewoon een bewuste actie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:32:
[...]

offtopic:
Dan ben je vast vergeten dat Vettel naast Hamilton ging rijden, en op hem instuurde (wiel tegen wiel). Die actie van Hamilton was dubieus (/naaistreek?). Maar die actie van Vettel was ook wel een slam dunk hoor. Tijdens een SC ga je niet 5cm naast je voorligger rijden. Vervolgens ook nog als je al zo kort er naast rijd je stuur die kant op draaien maakt het gewoon een bewuste actie.
Ik heb nergens de actie van Vettel benoemd danwel goedgekeurd. Mijn punt was dat Hamilton nagenoeg altijd wegkomt mijn zijn stunts en dat de stewards er altijd wel een verhaal om weten te brijen. Want in dat geval in Baku met Vettel was het kipklaar dat hij afremde bij het uitgaan van de bocht. Max is bestraft omdat hij Lewis voorbij moest laten.... Het blijft te bizar voor woorden.

Hoe minder Britten in de F1, des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
P18 dan?

In dat geval: alles vervangen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Vowles op zoek naar een vervanger voor Sargeant voor morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hoevenpe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:52:
[...]

P18 dan?

In dat geval: alles vervangen lijkt me...
Vanaf 15+ plekken straf (meen ik, in ieder geval zeker bij "alles vervangen") krijg je een "back of the grid" penalty. Onafhankelijk van andere straffen start je dan dus sowieso P20 (tenzij er meerdere zijn met een "back of the grid" penalty, er kan er natuurlijk maar 1 P20 starten :P En die zijn er (nog) niet dit weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:54:
Vowles op zoek naar een vervanger voor Sargeant voor morgen?[Twitter]
Voor morgen? Zou het niet eerder "voor de rest van het seizoen" zijn? Ik zie anders geen enkele reden waarom Williams / Vowles op zoek zou zijn naar een vervanger. Sargeant leek mij toch gewoon "fit" te zijn. I.t.t. zeg een Ricciardo na zijn crash vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Daarmee impliceer je eigenlijk dus ook dat ze de modellen bewust fout gemaakt hebben? Als het zo simpel was dat ze het "binnen een paar weken" konden oplossen, dan zouden ze het toch wel gedaan hebben, of niet?

Het hele ding is juist dat het (zeer) complexe materie is die niet zomaar te begrijpen is. En als je het niet zomaar kunt begrijpen, kun je het ook niet zomaar even in een formule, of computer programma, stoppen. Vervolgens maakt je dus ergens een foutje in de formule / hoe je denkt dat de werkelijkheid werkt, en kun je proberen te achterhalen hoe de werkelijkheid dan wel in elkaar steekt. Maar dat begrijpen zal een lastig (en lang) proces zijn.

Iets waarvoor je ook naar Mercedes kunt kijken. Die dachten 1,5 jaar lang dat ze de auto sneller maakte op basis van de CFD & windtunnel. Maar on-track gingen ze alleen maar achteruit.
Nee ik impliceer niet dat men bewust fouten in hun modellen hebben gemaakt. Ik ben helemaal met je eens dat het supercomplexe materie is (en dat blijkt). Maar waar je al een voorbeeld geeft tav Mercedes in 2022/2023, gaan ze nu dezelfde kant op (en volgens mij met de RB13 al eens eerder ervaren bij RBR). Door in Monza te gaan kijken naar het terugpakken op eerdere update-iteraties geeft de indruk dat ze eigenlijk niet begrijpen wat hun updates doen en een soort trial&error toepassen. Dat is uiteraard ook een manier om je aansluiting/correlatie met de modellen te vinden. Maar misschien zijn de budgettaire beperkingen wel zo zwaar dat dit de enige manier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:55:
Onafhankelijk van andere straffen start je dan dus sowieso P20 (tenzij er meerdere zijn met een "back of the grid" penalty, er kan er natuurlijk maar 1 P20 starten :P En die zijn er (nog) niet dit weekend).
Albon en Sergeant lijken me sowieso achter je te staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Voor morgen? Zou het niet eerder "voor de rest van het seizoen" zijn? Ik zie anders geen enkele reden waarom Williams / Vowles op zoek zou zijn naar een vervanger. Sargeant leek mij toch gewoon "fit" te zijn. I.t.t. zeg een Ricciardo na zijn crash vorig jaar.
Misschien ook dat maar ik weet niet of Lawson als Red Bull reserve zomaar even de rest van het seizoen bij Williams kan gaan rijden. Mick gaat iets makkelijker omdat Mercedes ook nog Vesti als reserve heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Thinlanet schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:58:
[...]

Nee ik impliceer niet dat men bewust fouten in hun modellen hebben gemaakt. Ik ben helemaal met je eens dat het supercomplexe materie is (en dat blijkt). Maar waar je al een voorbeeld geeft tav Mercedes in 2022/2023, gaan ze nu dezelfde kant op (en volgens mij met de RB13 al eens eerder ervaren bij RBR). Door in Monza te gaan kijken naar het terugpakken op eerdere update-iteraties geeft de indruk dat ze eigenlijk niet begrijpen wat hun updates doen en een soort trial&error toepassen. Dat is uiteraard ook een manier om je aansluiting/correlatie met de modellen te vinden. Maar misschien zijn de budgettaire beperkingen wel zo zwaar dat dit de enige manier is?
Ze zullen een idee hebben wat de updates doen dat of bevestigd is door CFD / windtunnel of is "aangewezen" door CFD / windtunnel (als in: test X modellen en kies die wat er het beste uit komt). Dat lijkt mij een proces dat best wel vaak wordt toegepast, dat ze iets ontwerpen met een bepaalde verwachting, CFD / windtunnel dat bevestigd, en het op de wagen wordt gezet. Als het vervolgens niet werkt dan is het IMO best logisch dat je beetje "radeloos" bent. En even "debuggen" op de auto hoe het dan wel zit is ook uhm, nogal lastig (verder dan testen met flow-viz & aero rakes kom je niet, en als je het daarmee niet "ziet" kun je ook lastig verder in detail gaan / ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
ALS Ham/Merc dat zou doen, zou het lijkt mij juist een pitlane start worden.
Aangezien je dan Parc Ferme verbreekt.

(En ik kan niet heugen dat er een nieuwe motor gedaan wordt tussen Q & R trouwens. Het probleem is ook dat je helemaal geen installatielaps dan hebt; stel er is iets mis, dan zit je er gelijk mee.
Daarom doen ze het vaak tussen FP3 & Q, dan kan je de Q gebruiken als installatielaps)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hoevenpe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:58:
[...]

Albon en Sergeant lijken me sowieso achter je te staan toch?
Ik denk dat "back of the grid" zwaarder is dan "geen tijd gereden". Immers heb je met "back of the grid" daadwerkelijk een penalty. Met een "geen tijd" (al dan niet als gevolg dan DSQ) heb je geen "penalty". En met geen tijd kun je ook prima starten voor anderen die wel een +X plekken straf hebben.

IIRC stellen de regels ook letterlijk dat je met een "back of the grid" penalty van de grid wordt gehaald en op een aparte grid wordt gezet. De "normale" grid wordt vervolgens afgehandeld (uitslag, penalties, ...), en de "back of the grid" grid wordt vervolgens daar achter geplakt. Aangezien Sargeant & Albon niet op de "back of the grid" grid komen starten ze dan dus per definitie voor diegene met een "back of the grid" penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:02:
[...]

Misschien ook dat maar ik weet niet of Lawson als Red Bull reserve zomaar even de rest van het seizoen bij Williams kan gaan rijden. Mick gaat iets makkelijker omdat Mercedes ook nog Vesti als reserve heeft.
Sargeant als reserve voor Williams en een clausule dat Lawson altijd oproepbaar blijft voor Red Bull ;)

Zie bv Hamiltons zijn corona "uitval" waarbij Russell uit de Williams wordt gehaald en Williams hun probleem vervolgens mag oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:05:
[...]

ALS Ham/Merc dat zou doen, zou het lijkt mij juist een pitlane start worden.
Aangezien je dan Parc Ferme verbreekt.
Alleen bij een spec change moet je achteraan starten. Gezien dit al het 3e seizoen is onder de engine freeze is de kans dus ook nogal klein dat Mercedes net nu met een nieuwe spec komt. Dus je blijft gewoon op de grid staan.
(En ik kan niet heugen dat er een nieuwe motor gedaan wordt tussen Q & R trouwens. Het probleem is ook dat je helemaal geen installatielaps dan hebt; stel er is iets mis, dan zit je er gelijk mee.
Daarom doen ze het vaak tussen FP3 & Q, dan kan je de Q gebruiken als installatielaps)
Red Bull heeft het ergens in/na 2020 nog gedaan, meen in Hongarije. Tussen Q & race de motor wisselen omdat ze iets zagen aan de data. En dat was dus ook absoluut geen probleem. Omdat de nieuwe motor ook nog eens binnen de poule viel was dat ook zonder enige straf, laat staan een pitlane start. Dus ook "bewijs" v.w.b. dat een nieuwe motor niet perse een gridstraf betekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
Chocoball schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:54:
Vowles op zoek naar een vervanger voor Sargeant voor morgen?[Twitter]
Voor morgen sowieso niet, een Schumacher of Lawson hebben immers niet gekwalificeerd of getraind in de auto dus die mogen dan ook niet zomaar de race rijden. Hooguit vervanging vanaf Monza.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:08:
[...]

Sargeant als reserve voor Williams en een clausule dat Lawson altijd oproepbaar blijft voor Red Bull ;)

Zie bv Hamiltons zijn corona "uitval" waarbij Russell uit de Williams wordt gehaald en Williams hun probleem vervolgens mag oplossen.
Waar van Haren het in een tweet doet heeft AMuS er gelijk een artikel over geschreven omdat Mick Schumacher op de shortlist zou staan. Het lijkt inderdaad op een vervanging voor de rest van het seizoen.

Vowles moet dan wel snel zijn want in Monza kan de vervanger de wagen nog leren kennen voordat we naar de straten van Baku en SIngapore gaan waar de wagen zomaar in de muur kan staan. Als hij een coureur neemt van een team wat niet met Mercedes motoren rijdt zal hij dat eerst met Toto Wolff moeten voorbespreken. Marko heeft al nee gezegd omdat Red Bull haar eigen plannenmet Lawson heeft wat mogelijk vertaald wordt als vervanging van Ricciardo dit seizoen nog.

https://www.auto-motor-un...er-ersatz-logan-sargeant/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De eerste voorspelling van de race strategieën zijn alweer gedaan door Pirelli :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGP6nXAmZaQW7yzYGk1_8Drc-hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXXmBoLvkYrzf4TywJl0kTMz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

G_Dragon schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 01:24:
De eerste voorspelling van de race strategieën zijn alweer gedaan door Pirelli :D

[Afbeelding]
Mooi dat er geen Intermediate->wet strategie tussen zit :p

Benieuwd of Norris zijn streak van Pole->niet aan de leiding eind lap 1 kan breken.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 25-08-2024 08:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het is en blijft gepruts bij Williams, ik ben eerder benieuwd hoe lang Vowles daar nog aan het roer mag staan, want er is wat dat betreft weinig verbeteringen te zien. Het is vooral veel gebakken lucht. Sainz zal zich wel 5x achter de oren hebben gekrabt.

En dan heb ik het nog niet eens erover wat de gedachte is om Logan maar blijven aan te houden. Wat een :+ team.

[ Voor 18% gewijzigd door siggy op 25-08-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
YakuzA schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 08:22:
[...]

Benieuwd of Norris zijn streak van Pole->niet aan de leiding eind lap 1 kan breken.
Zoveel beter als de mcl is zou het schandalig zijn als hij niet wint. Ik hoop dat Max iets probeert. Beginnen op medium ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
YakuzA schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 08:22:
[...]

Zoveel beter als de mcl is zou het schandalig zijn als hij niet wint. Ik hoop dat Max iets probeert. Beginnen op medium ofzo. Al weten we ook dat overcut niet werkt. Keer op keer gezien dit seizoen. …dus dan rood en heel vroeg naar binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Zo te zien haalt Norris het vooral uit de bochten in S1 en in iets mindere mate S3. Verstappen lijkt sneller op de rechte stukken te zijn. McLaren rijdt dacht ik ook met meer neerwaartse druk waar RBR voor een meer gebalanceerd pakket gekozen heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
G_Dragon schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 01:24:

[Afbeelding]
En ja hoor wat ik al dacht, 35 minuten geleden heeft Pirelli weer een andere online gezet. Waarom? Geen idee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7rpc95_bkCE5ZF1XVCCrfrRsKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1qgd83KlnlutWjvCJ36ScqG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
G_Dragon schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:22:
[...]

En ja hoor wat ik al dacht, 35 minuten geleden heeft Pirelli weer een andere online gezet. Waarom? Geen idee :)

[Afbeelding]
Ze hadden nog even een second opinion nodig van Ferrari

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jasphur schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

Haha ja :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dat heb ik volgens mij nog niet zo gezien. :P
Maar als Pirelli al toegeeft dat ze eigenlijk geen idee hebben, tja dat gaat nog wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:27:
Dat heb ik volgens mij nog niet zo gezien. :P
Maar als Pirelli al toegeeft dat ze eigenlijk geen idee hebben, tja dat gaat nog wat worden.
Ik verwacht niet dat de teams naar Pirelli kijken voor hun banden strategie. En aangezien inhalen weer steed lastiger aan het worden is, zullen de meeste teams voor een 1 stopper gaan, verwacht ik.
Ik denk ook dat we nog best wel wat hard/medium gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
Vwb de FP2 longruns iets representatiefs vertelde over de pace (vrijdag leek er wat meer wind dan vandaag te zijn en vandaag iets lagere temperaturen); VER was op soft marginaal sneller dan de McLarens maar op de mediums waren de McLarens 5-tiende per ronde sneller. McLaren zal dus de laatste stint wel op de mediums willen rijden. Voor RBR dus eerder een tweestopper met soft-med-soft. Geen idee wat de coureurs aan setjes nog over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nivado schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

Ik verwacht niet dat de teams naar Pirelli kijken voor hun banden strategie. En aangezien inhalen weer steed lastiger aan het worden is, zullen de meeste teams voor een 1 stopper gaan, verwacht ik.
Ik denk ook dat we nog best wel wat hard/medium gaan zien.
Gezien dat verbod vanuit de FIA en FOM om Pirelli publiekelijk (al te veel) te bekritiseren, denk ik dat ook ja.
Maar dat Pirelli het nu ook naar het publiek niet weet, is toch wat anders. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Straf voor Hamilton

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8F92PuS4MnXFrnvTgJxlMqbOXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YejuIUDePty9WKJunZuL41iI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Was gister al bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oh dan is de automatische bot gewoon laat met plaatsen, gebeurd niet vaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpsj9zoMW3jjTZSiyxQ3S5JiZfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWn2e98HXXn2dzjSlmJBjsmH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

Die waren na de ‘we are checking’ idd koffiepauze gaan doen ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:27:

Vraag mij sowieso af of de teams er ook maar iets mee doen met die voorspellingen van Pirelli. Meer wat voor de fans lijkt het wel. Beeldvulling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 19:13
Letterlijk beeldvulling want dit wordt gebruikt voor de pit window graphics met uiteraard de Pirelli reclame in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Pitlane start voor Magnussen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIQYR5UqMmcYg0tsq7vhGYycO-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6otc5Xl0Kh9PNeiaTpvKCMLz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:05

Quad

Doof

Het is nog druk in de pitlane.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Bandjes
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/available-race-tire-sets-2024-dutch-grand-prix-v0-ted5qp61trkd1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=51babc8f348c3701b7663ec10a92b36fc31a7b69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Norris nog twee nieuwe mediums en Verstappen maar eentje, daarintegen heeft Verstappen wel weer twee nieuwe harde banden en Norris maar eentje dus dat kan nog wel leuk gaan worden met de strategieën :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Als Verstappen twee sets harde banden gebruikt, dan kunnen die Pirelli voorspellingen helemaal uit het raam gegooid worden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:09:
[...]

Norris nog twee nieuwe mediums en Verstappen maar eentje, daarintegen heeft Verstappen wel weer twee nieuwe harde banden en Norris maar eentje dus dat kan nog wel leuk gaan worden met de strategieën :*)
De verwachting is een 1 stop race tenzij de bandenslijtage toch hoger blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Wat moet dat voorstellen bij de driver parade? Een bloemencorso met een DJ die toeterdeuntjes speelt en een scheelkijkende leeuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Chocoball schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:18:
Wat moet dat voorstellen bij de driver parade? Een bloemencorso met een DJ die toeterdeuntjes speelt en een scheelkijkende leeuw?
Een oranje muur die "Tu du du du, Max Verstappen" zingt. :P
edit: Oh je maakte geen grap. Er is echt een bloemencorso leeuw. :D

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-08-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Grote vraag is natuurlijk of Verstappen vandaag Driver of the Day wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:16
Weet iemand hoelaat het programma voor de race op F1TV begint?

Edit: ik ben blind blijkbaar, begint om 14:00

[ Voor 28% gewijzigd door Treveo op 25-08-2024 13:26 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord