Oh haalde ik ze even door elkaar.Holk schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:08:
[...]
Onzin. Die zaten er alleen bij Perez op in Hongarije vanwege gebrek aan onderdelen. Max reed daar met de lage schoudertjes zoals vandaag. In België reden ze met de hoge schouders
Bizar dat deze regelementen al zo lang niet gewijzigd zijn, en je verwacht dat iedereen juist dichter naar elkaar kruipt, McLaren er zo vandoor gaat. Er moet iets heel ingenieus gevonden zijn waar andere teams geen weet van hebben, dat kan toch bijna niet anders?
Toch mooi om te zien, dat had Red Bull ook en Mercedes daarvoor. Ondanks Mercedes een pre heeft bij mijn hoop ik voor McLaren ook op successen met het gouden duo Norris en Piastri.Luapper schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:12:
Bizar dat deze regelementen al zo lang niet gewijzigd zijn, en je verwacht dat iedereen juist dichter naar elkaar kruipt, McLaren er zo vandoor gaat. Er moet iets heel ingenieus gevonden zijn waar andere teams geen weet van hebben, dat kan toch bijna niet anders?
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
FER had het ook (even)…Hari-Bo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:14:
[...]
Toch mooi om te zien, dat had Red Bull ook een Mercedes daarvoor. Ondanks Mercedes een pre heeft bij mijn hoop ik voor McLaren ook op successen met het gouden duo Norris en Piastri.
Mijn boefje is liev!
Alleen was dat niet helemaal volgens de regelgeving…
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Het ingenieuze wat gevonden is zijn de regels.Luapper schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:12:
Team dat op P1 staat(vorig jaar) krijgt de minste ontwikkeltijd (windtunnel en simulaties).
Het team dat op P4 stond krijgt significant meer.
Zie hier het resultaat. Red Bull doet het gewoon nog steeds hartstikke goed door ondanks de limitaties die ze hebben nog steeds een auto te hebben die voor de winst mee kan doen.
https://wren.co/join/Devian
Nah, dat zal vast meehelpen, maar dan nog is het verschil wel erg groot.Devian schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
Het ingenieuze wat gevonden is zijn de regels.
Team dat op P1 staat(vorig jaar) krijgt de minste ontwikkeltijd (windtunnel en simulaties).
Waarschijnlijk heeft McLaren gewoon een goede auto en Red Bull een verkeerde weg ingeslagen waarvan de CFD / windtunnel aangeeft dat ze wel goed zitten.
ik vraag me ook af of het vertrek van Newey meespeelt ze downplayen dat wel volgens mij maar doet het ook wel pijn (meer dan ze toegeven)RobertMe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:37:
[...]
Nah, dat zal vast meehelpen, maar dan nog is het verschil wel erg groot.
Waarschijnlijk heeft McLaren gewoon een goede auto en Red Bull een verkeerde weg ingeslagen waarvan de CFD / windtunnel aangeeft dat ze wel goed zitten.
Denk eerder dat het zal meespelen om het probleem te vinden. Alhowel ik vermoed dat Newey nogal extreem van de oude school is en vrij weinig met CFD te maken zal hebben. Als Newey alleen richting bepaald en CFD doet de rest, tsja, misschien dat Newey sneller naar een oplossing kan wijzen, maar dan nog. Correlatieproblemen zijn er veel te vaak. Zou toch wel makkelijk te troubleshooten moeten zijn lijkt me.Wognummer schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:41:
[...]
ik vraag me ook af of het vertrek van Newey meespeelt ze downplayen dat wel volgens mij maar doet het ook wel pijn (meer dan ze toegeven)
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dan moet die al gestopt zijn voor de bekendmaking? In Miami liepen ze er al niet mee weg, in Imola de race erna met de hakken over de sloot gewonnen, .... Dan ging het wel heel hard achteruit zo ineens in die 2, 3 weken na de aankondiging, en dat kan ik me ook niet indenken. Dat ze met Newey misschien sneller de problemen te boven zouden zijn geweest is wellicht wel zo, maar voor een buitenstaander lijkt me dat heel lastig te beoordelen.Wognummer schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:41:
[...]
ik vraag me ook af of het vertrek van Newey meespeelt ze downplayen dat wel volgens mij maar doet het ook wel pijn (meer dan ze toegeven)
En wat zei RBR toen je dit noemde bij je sollicitatie?siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:48:
[...]
Correlatieproblemen zijn er veel te vaak. Zou toch wel makkelijk te troubleshooten moeten zijn lijkt me.
Meer serieus, correlatieproblemen is iets waar je per definitie veel te laat achter komt. Er zit zoveel in de pijplijn tijdens ontwikkeling, en het ene onderdeel is weer afhankelijk van het andere. Zie maar eens uit te vogelen waar dat mis is gegaan. Het kan goed een update aan het begin van het seizoen zijn geweest, van een op het eerste oog irrelevant onderdeel. Het is gewoon een kettingreactie.
[ Voor 41% gewijzigd door Fauna op 25-08-2024 17:56 ]
Gewoon net als SAR wat vaker een ‘break point’ neerzetten voor het debuggensiggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:48:
[...]
…
Correlatieproblemen zijn er veel te vaak. Zou toch wel makkelijk te troubleshooten moeten zijn lijkt me.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
ik keek nog toen Max 9 seconden achter Norris lag en werd ineens wakker tijdens de Post race show haha. Nog nooit eerder gebeurd dat ik letterlijk in slaap gevallen ben tijdens de race, voor mij dus een ietwat saaie race
Ik denk dat 'Sir, I'm from the internet' niet echt begrijpbaar overkwamFauna schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:54:
[...]
En wat zei RBR toen je dit noemde bij je sollicitatie?
Zeker. Maar aangezien veel meer teams deze problemen hebben.....Maar je data correleert niet met realiteit. Is het dan de CFD niet klopt, te positief is, of wat dan ook. Mij lijkt de extremere gevallen, zoals normaal in een computersimulatie die voor problemen zorgen. Die opzoeken en kijken hoe het reageert. Het is allemaal ziekelijk complex, maar hoe je het omschrijft lijkt het meer en sunken cost fallacy. We gaan maar door omdat we er al zoveel tegen aan hebben gegooid.Meer serieus, correlatieproblemen is iets waar je per definitie veel te laat achter komt. Er zit zoveel in de pijplijn tijdens ontwikkeling, en het ene onderdeel is weer afhankelijk van het andere. Zie maar eens uit te vogelen waar dat mis is gegaan. Het kan goed een update aan het begin van het seizoen zijn geweest, van een op het eerste oog irrelevant onderdeel. Het is gewoon een kettingreactie.
Troubleshooten voor een stap verder gaan lijkt me sowieso de enige logische stap.
De enige rijder in de top 3 die een fout maakt bedoel je?cy-gor25 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:12:
[...]
NOR van 1 naar 2 en terug naar 1 met een straatlengte voorsprong nu. Lijkt me een simpele keuze.
Ben benieuwd hoe druk het volgend jaar is in Zandvoort… misschien komen dan de echte fans
Mijn boefje is liev!
Achteruitgang op enkele weken kan niet zomaar het gevolg zijn van het vertrek van 1 persoon. Daarvoor zijn de doorlooptijden van nieuwe onderdelen gewoon te lang. Maar zoals anderen aangeven kan het vertrek van 1 man wel ervoor zorgen dat je minder snel de kern oorzaak kunt identificeren.RobertMe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:53:
[...]
Dan moet die al gestopt zijn voor de bekendmaking? In Miami liepen ze er al niet mee weg, in Imola de race erna met de hakken over de sloot gewonnen, .... Dan ging het wel heel hard achteruit zo ineens in die 2, 3 weken na de aankondiging, en dat kan ik me ook niet indenken. Dat ze met Newey misschien sneller de problemen te boven zouden zijn geweest is wellicht wel zo, maar voor een buitenstaander lijkt me dat heel lastig te beoordelen.
Uiteindelijk heeft McLaren een goede weg uitgekozen om verder te ontwikkelen terwijl RBR ergens een foute keuze gemaakt heeft. Dat kost tijd om recht te zetten. McLaren is op dit moment gewoon het dominante team in de F1 em het zal tijd kosten voor anderen om dat opnieuw bij te halen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nah, die zitten in dit topic te klagen over fans die wel buiten de deur gaan naar circuits.JB schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:07:
Ben benieuwd hoe druk het volgend jaar is in Zandvoort… misschien komen dan de echte fans
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Meh, voor die prijzen? Het is omdat toen de A1GP er was ik heel goedkoop kaartjes kreeg, anders was ik er niet geweest. Voor de sfeer proeven is een paar keer leuk, maar ikzelf vind het zwaar irritant om niks mee te krijgen, behalve de sfeer. Op Spa bij een scherm zitten om ook maar iets mee te krijgen. Te duur voor wat je krijgt. Ik ben er de persoon in ieder geval niet voor. Ik kom juist voor het racen, niet voor de sfeerJB schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:07:
Damn, heb ik nu een 46% prijsverhoging van F1tv nu voor mezelf goedgepraat??? wat....

Ik moet zeggen, de 2x dat ik er ben geweest, goede sfeer en race prima meegekregen. Gewoon met groot scherm voor je neus. Maar goed ik hoef er ook niet meer heen, 2x was ruim voldoende. Zelf spaar ik nu rustig voor een andere race, welke weet ik nog niet. Zat leuks.siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:14:
[...]
Meh, voor die prijzen? Het is omdat toen de A1GP er was ik heel goedkoop kaartjes kreeg, anders was ik er niet geweest. Voor de sfeer proeven is een paar keer leuk, maar ikzelf vind het zwaar irritant om niks mee te krijgen, behalve de sfeer. Op Spa bij een scherm zitten om ook maar iets mee te krijgen. Te duur voor wat je krijgt. Ik ben er de persoon in ieder geval niet voor. Ik kom juist voor het racen, niet voor de sfeerEn dan is f1tv pro een stuk beter en goedkoper dan een hele dag om zeep helpen om op locatie te zijn en de ene cringe na de andere cringe mee te maken.
Damn, heb ik nu een 46% prijsverhoging van F1tv nu voor mezelf goedgepraat??? wat....
Eens, deze plotselinge voorsprong (en dan doel ik niet alleen op de 20sec in Zandvoort) is behoorlijk opvallend. De windtunnel uitleg is aannemelijk, maar geldt niet alleen voor team Mclaren. Dus ik gok toch ook wel op idd iets ingenieus. Bij het MERC vs RBR tijdperk waren de teambazen allang modder aan het gooien over illegale upgrades, dus mij valt ook een rustige Horner op 😜Luapper schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:12:
Nah. Was het een fout van Norris? Bij lights out zie je dat hij de toeren goed heeft, zijn reactie(tijd) lijkt prima, alleen hoor je de motor als een malle malen. En dan zou je ook nog kunnen zeggen dat Piastri ook een plek verliest, maar Perez ook. Het zou mij in ieder geval niks verbazen als McLaren een foute afstelling voor de koppeling had voor de start. Want ondanks vele verboden zitten daar AFAIK nog steeds wel wat dingetjes in om te zorgen dat bij het goed loslaten van de koppeling er ook de ideale grip is. Daar wordt dus ook nog steeds softwarematig wat aan gedaan naar mijn idee. Als vervolgens die afstelling net er naast zit kun je daar als coureur vrij weinig aan doen. Als de reactietijd traag is, er een anti-stall is, slechte lijn rijden, te vroeg / laat schakelen kun je uiteraard naar de coureur wijzen. Maar dat was hier naar mijn idee niet aan de orde.Shinji schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:03:
[...]
De enige rijder in de top 3 die een fout maakt bedoel je?
Vooral dat dus het lijkt erop dat ze niet weten waardoor. Data genoeg normaliter.Sjoerd001 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:24:
[...]
Eens, deze plotselinge voorsprong (en dan doel ik niet alleen op de 20sec in Zandvoort) is behoorlijk opvallend. De windtunnel uitleg is aannemelijk, maar geldt niet alleen voor team Mclaren. Dus ik gok toch ook wel op idd iets ingenieus. Bij het MERC vs RBR tijdperk waren de teambazen allang modder aan het gooien over illegale upgrades, dus mij valt ook een rustige Horner op 😜
Mijn boefje is liev!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is wat als Verstappen niet wint.. er was genoeg spanning in de hele race zowel in de top 10 als daarbuiten.Gh0stw4lk3r schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:59:
ik keek nog toen Max 9 seconden achter Norris lag en werd ineens wakker tijdens de Post race show haha. Nog nooit eerder gebeurd dat ik letterlijk in slaap gevallen ben tijdens de race, voor mij dus een ietwat saaie race
Haas mag het circuit niet verlaten, ze hebben wel al betaald maar het geld staat nog niet op de rekening van hun Russische hoofdsponsor Uralkali.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mochten ze het niet aan de Nederlandse advocaat/deurwaarder van Uralkali betalen en dat zij het doorbetalen aan Uralkali?G_Dragon schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:33:
Haas mag het circuit niet verlaten, ze hebben wel al betaald maar het geld staat nog niet op de rekening van hun Russische hoofdsponsor Uralkali.
[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 25-08-2024 20:38 ]
Inderdaad, nu je het zegt. Derdenrekening, moet toch direct te doen zijn. Nu kan de ene partij iets claimen zonder dat een tussenpartij het kan controleren.alienfruit schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:37:
[...]
Mochten ze het niet aan de Nederlandse advocaat/deurwaarder van Uralkali betalen en dat zij het doorbetalen aan Uralkali?
Mooie beelden en tweets van Mclaren 
:strip_exif()/f/image/kVBR07yWxcXwqyp4g085vkgE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JV1XmA6Lh8wGObftspkZ0M7j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dT8i21Xm7WFmi0AX5X1kOa8n.jpg?f=fotoalbum_large)
En de huidige stand in punten
Rijders
:strip_exif()/f/image/kenEvtsSG261RO25pQRHvGU3.jpg?f=fotoalbum_large)
Teams
:strip_exif()/f/image/kVBR07yWxcXwqyp4g085vkgE.jpg?f=fotoalbum_large)
Shoutout to this team. 👏#DutchGP 🇳🇱 pic.twitter.com/FWgNF7ngYI
— McLaren (@McLarenF1) 25 augustus 2024
:strip_exif()/f/image/JV1XmA6Lh8wGObftspkZ0M7j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dT8i21Xm7WFmi0AX5X1kOa8n.jpg?f=fotoalbum_large)
Golden hour. Golden moments.🏆 #DutchGP🇳🇱 pic.twitter.com/Fz0nPTPYAZ
— McLaren (@McLarenF1) 25 augustus 2024
En de huidige stand in punten
Rijders
:strip_exif()/f/image/kenEvtsSG261RO25pQRHvGU3.jpg?f=fotoalbum_large)
Teams
:strip_exif()/f/image/SXeln7yuvXdTwFJq6e74X8j6.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee, wij hoorden het net op de radio toen we naar huis reden dat het geld nog op de rekening van hun hoofdsponsor was. Terwijl Haas het wel al had overgemaaktalienfruit schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:37:
[...]
Mochten ze het niet aan de Nederlandse advocaat/deurwaarder van Uralkali betalen en dat zij het doorbetalen aan Uralkali?
Wacht, wáár gaat Sainz naar toe??
Ook dan wordt het vast lastig om geld over te maken. Intussen is het weekend, en dan is er geen bankverkeer. Tenzij instant payments, maar dat is weer een dingetje binnen SEPA gebied en dan nog steeds geen verplichting of zo.siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:39:
[...]
Inderdaad, nu je het zegt. Derdenrekening, moet toch direct te doen zijn. Nu kan de ene partij iets claimen zonder dat een tussenpartij het kan controleren.
Ik vond de race ook niet zo heel spannend.Hari-Bo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:30:
[...]
Het is wat als Verstappen niet wint.. er was genoeg spanning in de hele race zowel in de top 10 als daarbuiten.
Maakt dat mij na al die jaren toch een Verstappen fan?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het was gewoon saai.streamnl schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:23:
[...]
Ik vond de race ook niet zo heel spannend.
Maakt dat mij na al die jaren toch een Verstappen fan?![]()

Net zoals dat Verstappen die vorig seizoen 30s wegreed ook saai was. En Hamilton die jarenlang maar weg kon rijden, ook saai was. Het was Verstappen die dat laatste draagbaar maakte door dingen te doen die je eigenlijk niet zou mogen verwachten. Daar is nu ook gewoon geen sprake van.
Er is overduidelijk iets mis met de RB20 en Verstappen reed met de Bahrein vloer wat dat duidelijk illustreert. Maar alsnog was dit gewoon geen goede race omdat er weinig gebeurde.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bijzonder, als die oudere spec vloer het niet oplost, is het dan misschien ophanging ofzoiets?DaniëlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:28:
[...]
Er is overduidelijk iets mis met de RB20 en Verstappen reed met de Bahrein vloer wat dat duidelijk illustreert. Maar alsnog was dit gewoon geen goede race omdat er weinig gebeurde.
De kans is toch vrij groot dat ook McLaren in een mad house terecht komt qua setups en car performance na updates. Red Bull, Mercedes en Ferrari hebben er allemaal last van. Vraag is alleen hoe lang t duurt.
Deze regelementen en auto's zijn echt dwaas ...
Deze regelementen en auto's zijn echt dwaas ...
Dat laatste ben ik het ook helemaal mee eens. Maar om het echt te begrijpen, moet je zien te achterhalen waar het mis is gegaan. Dat doet RBR nu gelukkig ook, en vanaf Monza gaan ze dat nog verder intensiveren.siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:01:
[...]
Zeker. Maar aangezien veel meer teams deze problemen hebben.....Maar je data correleert niet met realiteit. Is het dan de CFD niet klopt, te positief is, of wat dan ook. Mij lijkt de extremere gevallen, zoals normaal in een computersimulatie die voor problemen zorgen. Die opzoeken en kijken hoe het reageert. Het is allemaal ziekelijk complex, maar hoe je het omschrijft lijkt het meer en sunken cost fallacy. We gaan maar door omdat we er al zoveel tegen aan hebben gegooid.
Troubleshooten voor een stap verder gaan lijkt me sowieso de enige logische stap.
Ik denk dat ik het niet helemaal goed heb omschreven in mijn vorige post, en bedoel zeker geen 'sunken cost fallacy' te omschrijven. Wat ik bedoel, is dat upgrades op de auto komen, zodra men denkt dat dit tijd gaat opleveren op de baan. Door middel van simulaties dus. Tegen de tijd dat de onderdelen zijn geproduceerd, ligt de volgende iteratie al in de simulator. Met andere woorden, die is gebaseerd op de aanname dat de vorige simulaties (en daaruit voortkomende onderdelen) kloppen. Daar ga je dus in principe mee verder.
Pas tegen de tijd dat blijkt dat je upgrade niet werkt - wat nog ontzettend lastig te bepalen kan zijn door de verschillende circuits, bijbehorende karakteristieken en het fluctueren van performance van andere teams - ga je maatregelen treffen. Eerst door andere afstellingen te nemen, later door onderdelen aan te passen. Maar als dat óók niet werkt, beland je eigenlijk in een vicieuze cirkel. Dan heb je dus een correlatieprobleem en dat is knap lastig te doorbreken.
Wat ze nu aan het doen zijn is denk ik goed. Meer, beter, en gecontroleerder valideren. Op circuits waar aero-efficiëntie ook een rol speelt. En daarom is Monza denk ik ook zo'n goed circuit om dat te gaan proberen. Behoorlijk op één kant van het spectrum (low downforce), maar toch. Tractie en ophanging spelen daar ook een grotere rol, zeker die laatste lijkt momenteel een zwakkere plek te zijn van RBR. Zandvoort leunt veel meer op laterale grip (maar ook tractie), maar snelheden zijn niet zo hoog, dus is daarom wat lastiger met validaties denk ik. Ik weet ook niet hoe goed je dat soort dingen (ophanging) kan simuleren trouwens.
En ondertussen ontwikkelen McLaren en andere teams door. Dus je achterstand wordt alleen maar groter. Tel daarbij op dat je ook nog eens te maken hebt met de cost-cap en time allocation die negatief uitvalt voor de leiders in het constructeurskampioenschap. Dat alles bij elkaar maakt het bijzonder lastig om 'even' bij te halen. Kortom, als je de afslag hebt gemist, moet je eerst terugrijden en dan de boel weer zien bij te halen.
Tja, sinds de start van dit jaar rijden ze met een gewijzigde ophanging tov vorig jaar. Het blijft vreemd dat na China het beroerd gaat bij RBR. Natuurlijk kan het zijn dat de ophanging dusdanig effect heeft op banden/grip/turn-in en dat misschien de eerste races gemaskeerd is door aanpassingen die wel werkten. Vreemd blijft het wel; er zijn toch geen compound changes doorgevoerd door Pirelli die ik heb gemist?Treveo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:31:
[...]
Bijzonder, als die oudere spec vloer het niet oplost, is het dan misschien ophanging ofzoiets?
Extra opvallend was ook de afwezigheid van Mercedes; op het begin op Medium en Soft ging het nog wel aardig maar konden op de Hards geen potten breken.
Ik vind het ook te toevallig. Voor hetzelfde had RBR iets wat niet meer mag. Makkelijk zeggen dat je het nooit hebt gehad, alsmede een FIA die het niet heeft gezien. Het is toch te bizar voor woorden dat je ineens zover weg zakt als RBR? Dat heeft niets met MCL te maken. Als je gisteren ook ziet hoe Max moet vechten met die auto. Dat gaat nergens over. Ding lag voorheen op rails en ineens is het een hok op wielen.
Mijn boefje is liev!
Vettel heeft een opvolger gekregen: https://www.reddit.com/r/.../1f14u4b/inspector_nando/
Uralkali en Mazepin etc vallen onder de sancties, Russische banken connecten niet naar Swift.siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:39:
[...]
Inderdaad, nu je het zegt. Derdenrekening, moet toch direct te doen zijn. Nu kan de ene partij iets claimen zonder dat een tussenpartij het kan controleren.
Hoe ga je dan ooit snel betalen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het begon best leuk met die mooie snelle start van Verstappen, maar verder naast de behoorlijk pittige inhaalactie van Sainz vonden wij het dit keer ook geen geweldige race! Wel heel bijzonder natuurlijk om te zien dat Norris even Verstappen op bijna 20 seconden weet te rijden, zeer knappe prestatie.
We hadden het er tijdens de race nog over dat het allemaal zo braaf is geworden dit seizoen, geen klapbanden of grote gekke dingen tijdens de race zoals crashes. Natuurlijk zijn er wel een paar geweest in dit seizoen, alleen kan dit niet op tegen wat het daarvoor altijd was. Wij twijfelen echt heel erg tussen of het allemaal te veilig is geworden of dat de coureurs door het budgetplafond anders zijn gaan rijden. Want beide hebben natuurlijk wel flinke impact op het seizoen..
Maar dat Red Bull zo opeens van zo'n snelle auto naar dit gaat? Persoonlijk denk ik dat ze door de crashes van Perez veel hogere kosten hebben dan ze hadden verwacht en de ontwikkeling gewoon anders moest waardoor ze tijd zijn verloren, maar alsnog verklaard dat voor mij niet het gigantisch verschil. Er moet meer aan de hand zijn... Maar wat?
We hadden het er tijdens de race nog over dat het allemaal zo braaf is geworden dit seizoen, geen klapbanden of grote gekke dingen tijdens de race zoals crashes. Natuurlijk zijn er wel een paar geweest in dit seizoen, alleen kan dit niet op tegen wat het daarvoor altijd was. Wij twijfelen echt heel erg tussen of het allemaal te veilig is geworden of dat de coureurs door het budgetplafond anders zijn gaan rijden. Want beide hebben natuurlijk wel flinke impact op het seizoen..
Maar dat Red Bull zo opeens van zo'n snelle auto naar dit gaat? Persoonlijk denk ik dat ze door de crashes van Perez veel hogere kosten hebben dan ze hadden verwacht en de ontwikkeling gewoon anders moest waardoor ze tijd zijn verloren, maar alsnog verklaard dat voor mij niet het gigantisch verschil. Er moet meer aan de hand zijn... Maar wat?
Met die woorden kun je ook zeggen; wat RBR had nu MCL heeft en het durft te gebruiken tot de FIA ingrijpt?JB schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:27:
Ik vind het ook te toevallig. Voor hetzelfde had RBR iets wat niet meer mag. Makkelijk zeggen dat je het nooit hebt gehad, alsmede een FIA die het niet heeft gezien. Het is toch te bizar voor woorden dat je ineens zover weg zakt als RBR? Dat heeft niets met MCL te maken. Als je gisteren ook ziet hoe Max moet vechten met die auto. Dat gaat nergens over. Ding lag voorheen op rails en ineens is het een hok op wielen.
Geen olie op het vuur maar de race vandaag vond ik het wel opvallend hoe weinig MCL moest vechten met de auto tov de rest. Ook na de eerste rondes achter VER had NOR weinig moeite met de vuile lucht. Dat NOR in de laatste ronde nog de snelste ronde eruit kan halen op een 46 ronden oude set harde banden, doe vermoeden dat ze nog meer achter de hand hebben. Enige bewijs dat dat tegenspreekt is de moeite die PIA had om LEC in te halen. Uiteraard PIA zat alle tijd in vuile lucht.
Er was natuurlijk al het gerucht van die Spaanse F1 reporter dat RBR op last van die FIA iets aan de achterkant van de auto heeft moeten weghalen na China.JB schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:27:
Ik vind dat nog steeds aannemelijk.
Die redbull vreet inmiddels banden, en stuurt voor geen meter meer.
En, Mclaren kan wel een stap gemaakt hebben, maar van 20 seconden zoek gereden worden naar 20 seconden wegrijden, dat is geen normale ontwikkeling binnen een seizoen.
Ook de stilte van Horner. Die was normaal al lang aan het moddergooien geweest.
Maar goed, het doet er allemaal ook niet toe. Feit is dat ze bij RBR flink aan de bak moeten.
Met nog 9 races te gaan, en 3 sprints, kunnen we denk ik wel stellen dat als RB niet snel wat gaat vinden Max dit jaar geen kampioen gaat worden.
De McLaren is momenteel zo dominant dat het bepaald geen zekerheidje is dat die 70 punten verschil niet ingelopen gaat worden met sprint wins, fastest laps en race wins….dan kan Max wel overal 2e worden (als Lando alles zou winnen), maar dat is dan dus niet genoeg.
Maar het is ook wel weer leuk dat er een beetje spanning in het seizoen zit, maar het voelt wel wat kunstmatig omdat het verschil in heel korte tijd wel heel groot is geworden.
De McLaren is momenteel zo dominant dat het bepaald geen zekerheidje is dat die 70 punten verschil niet ingelopen gaat worden met sprint wins, fastest laps en race wins….dan kan Max wel overal 2e worden (als Lando alles zou winnen), maar dat is dan dus niet genoeg.
Maar het is ook wel weer leuk dat er een beetje spanning in het seizoen zit, maar het voelt wel wat kunstmatig omdat het verschil in heel korte tijd wel heel groot is geworden.
Max idem, die zegt al weken "we weten wat/dat (het) niet goed is". Hij is me er veel te rustig onder. Alsof ze allemaal bij de ballen zijn gepakt daar bij RBR (Horner sowieso)...ZeromaNoiS schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:59:
[...]
Er was natuurlijk al het gerucht van die Spaanse F1 reporter dat RBR op last van die FIA iets aan de achterkant van de auto heeft moeten weghalen na China.
Ik vind dat nog steeds aannemelijk.
Die redbull vreet inmiddels banden, en stuurt voor geen meter meer.
En, Mclaren kan wel een stap gemaakt hebben, maar van 20 seconden zoek gereden worden naar 20 seconden wegrijden, dat is geen normale ontwikkeling binnen een seizoen.
Ook de stilte van Horner. Die was normaal al lang aan het moddergooien geweest.
Maar goed, het doet er allemaal ook niet toe. Feit is dat ze bij RBR flink aan de bak moeten.
Mijn boefje is liev!
De strijd van McLaren richting RedBull Racing is naar mijn idee erg mooi en ook goed voor de Formule 1. Zo’n dominant seizoen als vorig jaar is ook niet goed. Er zitten ook wel weer veel bijzonderheden aan deze strijd, zoals:
- Waar is de snelheid bij RBR gebleven? Hoe kan het nu ineens dat ze de snelheid kwijt zijn en de updates niet meer werken? Wat ligt daaraan ten grondslag?
- Hoe kan een klantenteam van Mercedes, wat MCL is, het ineens zo goed doen. Wat hebben zij gevonden dat ze zoveel sneller zijn.
- Waarom maakt Mercedes niet zoveel stappen als MCL?
- Wat gebeurd er met Ferarri? Die lijkt ineens terug te vallen.
Heb je hier meer informatie over? Hiermee doel je niet op die G-force remkracht verdeling?ZeromaNoiS schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:59:
Er was natuurlijk al het gerucht van die Spaanse F1 reporter dat RBR op last van die FIA iets aan de achterkant van de auto heeft moeten weghalen na China.
Bij de introductie van nieuwe motoren is er misschien nog een nadeel voor een klantenteam met betrekking tot integratie, maar de ontwikkeling van de huidige motoren is gestopt, zijn al jaren ongewijzigd en qua mappings identiek aan die van het fabrieksteam, dus zie daar niet echt een nadeel voor McLaren.Woudloper schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:35:
De strijd van McLaren richting RedBull Racing is naar mijn idee erg mooi en ook goed voor de Formule 1. Zo’n dominant seizoen als vorig jaar is ook niet goed. Er zitten ook wel weer veel bijzonderheden aan deze strijd, zoals:Ofwel, best een paar bijzondere zaken. Kan gewoon goede ontwikkeling zijn en geluk dat bepaalde zaken ineens werken. Kan natuurlijk ook goed zijn dat ze iets hebben gevonden waarvoor nog geen verduidelijking in de reglementen nodig is
- Waar is de snelheid bij RBR gebleven? Hoe kan het nu ineens dat ze de snelheid kwijt zijn en de updates niet meer werken? Wat ligt daaraan ten grondslag?
- Hoe kan een klantenteam van Mercedes, wat MCL is, het ineens zo goed doen. Wat hebben zij gevonden dat ze zoveel sneller zijn.
Waar ik wel benieuwd naar ben is de ontwikkeling van windtunnels, want volgens mij is McLaren het enige team dat een gloednieuwe tunnel heeft. Red Bull krijgt pas in 2026 een nieuwe tunnel voor de auto in 2027. Zit daar misschien een flink voordeel?
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 25-08-2024 23:44 ]
Dat Haas, een miljardenbedrijf én Haas formule 1 team met hun team aan advocaten en juristen dáár niet opkwamen.alienfruit schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:37:
[...]
Dat kan Haas niet...t14wo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:49:
[...]
Dat Haas, een miljardenbedrijf én Haas formule 1 team met hun team aan advocaten en juristen dáár niet opkwamen.
Mijn boefje is liev!
Het gerucht was al in de wereld nog voor die regelwijziging mbt remkrachtverdeling werd gepubliceerd.Woudloper schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:38:
[...]
Heb je hier meer informatie over? Hiermee doel je niet op die G-force remkracht verdeling?
Even een willekeurige site: https://gp33.nl/f1-nieuws...en-verloor-prestaties/amp
Het is niet zozeer dat RBR opeens wegzakt, maar dat MCL (en vooral Lando in deze race) opeens 20 seconden los weet te rijden. RBR is dit hele seizoen nog niet echt dominant geweest zoals in voorgaande seizoenen, maar MCL lijkt nu plots wat gevonden te hebben wat ze een enorm voordeel geeft. Overigens heeft Verstappen wel vaker lopen mopperen over de wagen. Dat het remmen niet lekker werkte, het sturen niet helemaal lekker ging, de wegligging niet op en top was. Het kan goed zijn dat de balans altijd al heel delicaat is geweest en ze nu om wat voor reden dan ook over het randje zijn gegaan en niet precies weten hoe ze het moeten oplossen. Kijk naar Perez, die heeft altijd gezeik gehad met de wagen. Misschien is dat ook een indicatieJB schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:27:
Ik ga niet roepen dat er illegale zaken toegepast zijn geweest of toegepast worden. Da's allemaal onzinnige speculatie.
@SomerenV kijk voor de gein eens een onboard van de FP sessies dit weekend (droog). Max is constant aan het vechten met de auto. Je maakt mij niet wijs dat die RB20 zover afwijkt van de RB19 dat ze een compleet andere auto hebben gebouwd. Dominantie was er in het begin van het seizoen wel? Bahrein 2 vingers in de neus, Saudi idem, Australie een scheve schaats maar in Japan wederom. En toen kwam China... Daarna kwam MCL maar zelfs MER was een paar keer een pak beter... Dit zit dieper. Max zelf is ook veel lafjes in de camera zoals ik al eerder aangaf IMHO. Die spuugt zijn gal normaliter wel, maar hier lijkt iets anders aan de hand. Tik op de vingers gehad zoals er al vaker is gezegd maar niet bevestigd, of hij weet dat het niet goed komt op korte termijn. Of én én...
Mijn boefje is liev!
Dit grapje gaat niet helemaal op. In 2022 en 2023 was de regelgeving er ook qua simuilatietijd etc. Toch was RBR ook in 2023 oppermachtig.Devian schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:23:
Het ingenieuze wat gevonden is zijn de regels.
Zie hier het resultaat. Red Bull doet het gewoon nog steeds hartstikke goed door ondanks de limitaties die ze hebben nog steeds een auto te hebben die voor de winst mee kan doen.
McLaren heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd en top personeel aangetrokken bij andere teams weg.Woudloper schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:35:
De strijd van McLaren richting RedBull Racing is naar mijn idee erg mooi en ook goed voor de Formule 1. Zo’n dominant seizoen als vorig jaar is ook niet goed. Er zitten ook wel weer veel bijzonderheden aan deze strijd, zoals:Ofwel, best een paar bijzondere zaken. Kan gewoon goede ontwikkeling zijn en geluk dat bepaalde zaken ineens werken. Kan natuurlijk ook goed zijn dat ze iets hebben gevonden waarvoor nog geen verduidelijking in de reglementen nodig is
Dat een team een "klantenteam" is, is dat alleen voor de motor, misschien de versnellingsbak etc ook, dat ligt er maar aan. De buitenkant van de auto wordt bij McLaren in elk geval in-house ontworpen en gedaan, maar dat bepaald ook een groot deel de balans en wegligging van de auto.
Ik heb niet alles terug gelezen, dus wellicht heeft iemand anders het ook al geconstateerd. het viel me op hoe gemakkelijk norris met drs voorbij max ging terwijl piastri dat niet lukte bij leclerc. Toen bedacht ik me dat de enige twee drs imhaalacties in de top 8 zijn gedaan óp Max en Checo (als ik het me goed herinner). Dan zou je tot de conclusie kunnen komen dat de vuile lucht van Red Bull niet vuil genoeg is?
Wat ik opvallend vond is dat Checo gelijke of zelfs betere rondetijden reed als Max. Viel me vanaf de pitstop naar hard op. Enige verschil (die we weten) tussen de auto's is dat Max met een oude vloer reed, leken conclusie: het is niet (alleen) de vloer...
Wel apart toch 20 sec achter en nu 20 sec voor op die rb in een seizoen wtf, mclaren heeft iets dat werkt legaal!
Heb dit nooit meegemaakt in een seizoen, en dan snelste ronde zetten op het einde, allemaal dingen waar max zo goed in was vorig jaar.
Heb dit nooit meegemaakt in een seizoen, en dan snelste ronde zetten op het einde, allemaal dingen waar max zo goed in was vorig jaar.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zo gek is dat niet toch? 2022 auto was zo goed dat men al heel snel de resources voor 2023 kon inzetten, dus dan zie je het nog niet in die jaren.CH4OS schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 00:26:
[...]
Dit grapje gaat niet helemaal op. In 2022 en 2023 was de regelgeving er ook qua simuilatietijd etc. Toch was RBR ook in 2023 oppermachtig.
Maar ondertussen begint het te knellen, al 3 jaar het team met de minste ontwikkel resources, op een gegeven moment ga je dat voelen. Dit jaar dus.
https://wren.co/join/Devian
Plus die beperkingen vanwege de overschrijding van het budget. Horner zei vorig jaar al dat je die pas later ging merken.
Dat helpt niet nee, als je _updates_ brengt ipv werkende updates.TinusXIII schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 07:37:
Plus die beperkingen vanwege de overschrijding van het budget. Horner zei vorig jaar al dat je die pas later ging merken.
Mijn boefje is liev!
Die beperking was al in 2022 of 2023 of zo voorbij, dat kan dus geen invloed hebben gehad op de 2024 auto. Ik blijf het wel leuk vinden dat er altijd wel een soort van excuses worden gezocht om de mindere performance te verklaren. Was het eerst het gerucht van de remmen en de regelwijziging van de FIA, nu eenmaal duidelijk is dat het dat niet is, wordt het volgende bedacht, ook mede omdat de sensatiesites het vertellen. Natuurlijk zal er vast een verklaring zijn waar het vandaan komt, vooralsnog weet niemand het, behalve het team.TinusXIII schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 07:37:
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2024 08:14 ]
Of die auto 'zo goed' was weet ik niet, de concurrentie had overduidelijk ook een gat, dat is nu dicht, dus wie weet kwam het vooral daardoor dat de RBR zoveel sneller was.Devian schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 07:07:
[...]
Zo gek is dat niet toch? 2022 auto was zo goed dat men al heel snel de resources voor 2023 kon inzetten, dus dan zie je het nog niet in die jaren.
Maar ondertussen begint het te knellen, al 3 jaar het team met de minste ontwikkel resources, op een gegeven moment ga je dat voelen. Dit jaar dus.
Alles draait om stabiliteit. McLaren is nu heel stabiel op de baan. Vergeet niet dat Max in begin van het jaar elke race rustig op gang kwam. Dat kwam omdat hij stabiel reed en bandenslijtage minder was dan zijn concurrenten. Daardoor reed hij daarna weg. Vooral als hij vooraan reed.
Nu was dat het geval bij Norris. Zijn banden bleven veel beter dan die van Max. Waardoor hij kon pushen.
Je ziet dit bij Mercedes en Ferrari ook. Ze snappen niet waardoor de auto ineens minder is geworden. Deze race was Mercedes slechter dan verwacht.
Dat Redbull het niet begrijpt is te zien aan terug draaien van updates.
Nu was dat het geval bij Norris. Zijn banden bleven veel beter dan die van Max. Waardoor hij kon pushen.
Je ziet dit bij Mercedes en Ferrari ook. Ze snappen niet waardoor de auto ineens minder is geworden. Deze race was Mercedes slechter dan verwacht.
Dat Redbull het niet begrijpt is te zien aan terug draaien van updates.
We kunnen nu toch wel stellen dat de hegemonie van Red Bull en Max verleden tijd is. En volgende week wordt ook weer niks. Max mag wel uitkijken dat hij zijn vierde titel op rij niet verliest.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ze lijken het gewoon niet te weten. Maar ze gaan dus meer experimenteren in de komende races.Treveo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:31:
[...]
Bijzonder, als die oudere spec vloer het niet oplost, is het dan misschien ophanging ofzoiets?
Want als de RB20 wel in een setup window zit, dan is die nog steeds super snel. Maar ze komen er gewoon (bijna) niet in.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In Monza zien we de RB20 variant met 'hoge schouders' weer. Die lijkt beter op bandenmanagement dan deze 'schouderloze variant'. Verder lijken de aanpassingen die ze hebben gedaan op dat circuit qua kerbs gunstig voor RB, want die kerbs zijn allemaal veel minder hoog. Daarnaast is Ascari volgens mij een veel snellere bocht geworden, waardoor je zou zeggen dat de efficiency van de RB daar beter tot zijn recht komt.
Hoop doet leven zullen we maar zeggen.
Wat ik gisteren wel echt bizar opvallend vond is dat Norris gewoon 20 sec. wegrijdt. Die Mclaren is opeens zo neutraal geworden in het sturen. Dat is toch wel een bizarre stap die ze hebben gemaakt hoor.
Het enige wat ik me verder kan voorstellen is dat RB inzag dat P1 niet haalbaar was en dat ze vanaf de pitstop zijn gaan sparen op de motor en de auto voor Monza?
Hoop doet leven zullen we maar zeggen.
Wat ik gisteren wel echt bizar opvallend vond is dat Norris gewoon 20 sec. wegrijdt. Die Mclaren is opeens zo neutraal geworden in het sturen. Dat is toch wel een bizarre stap die ze hebben gemaakt hoor.
Het enige wat ik me verder kan voorstellen is dat RB inzag dat P1 niet haalbaar was en dat ze vanaf de pitstop zijn gaan sparen op de motor en de auto voor Monza?
[ Voor 8% gewijzigd door SterqVerhael op 26-08-2024 09:01 ]
Wat vooral opvallend is, is dat Norris 20 seconden wegrijdt (schone lucht), maar dat Piastri LEC niet voorbij komt, en dat de afstand Max -> Lex/Piastri eigenlijk constant hetzelfde bleef.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dit draagt niks bij aan dit topic.
[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-08-2024 09:36 ]
Wat de snelheid van Norris betreft. Zeker gezien zijn pole rondje en afstand tot Piastri, denk ik dat Norris gewoon alles zeer optimaal had. Zijn 1e sector was gewoon perfect en als je eenmaal in de 'zone' bent dan loopt de rest vanzelf. Tov de rest heeft Max gewoon het optimale eruit gehaald. Monza zal een zeer ander verhaal worden. Tov Mclaren zal de RB veel minder achterstand hebben, maar ik vermoed dat Merc en Ferrari er dan nog dichterbij zullen zitten. Max moet gewoon paar racejes voor Norris finishen om de buffer te rekken, that's it. En geen DNF's.
Plus, ook al was het gisteren een slam dunk. Hoe realistisch is het dat Norris nog alle resterende 9 races wint en zelf ook geen DNF zal hebben? Of een keer een gridstraf vanwege nieuwe onderdelen, of een crash.siggy schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:18:
Wat de snelheid van Norris betreft. Zeker gezien zijn pole rondje en afstand tot Piastri, denk ik dat Norris gewoon alles zeer optimaal had. Zijn 1e sector was gewoon perfect en als je eenmaal in de 'zone' bent dan loopt de rest vanzelf. Tov de rest heeft Max gewoon het optimale eruit gehaald. Monza zal een zeer ander verhaal worden. Tov Mclaren zal de RB veel minder achterstand hebben, maar ik vermoed dat Merc en Ferrari er dan nog dichterbij zullen zitten. Max moet gewoon paar racejes voor Norris finishen om de buffer te rekken, that's it. En geen DNF's.
Max zal niet 9x 2e worden, maar zal van de 9 races er vast ook nog 1 of 2 zelf kunnen winnen. Mexico is hij normaal gesproken ook heel sterk. Evenals COTA. Als hij de helft van de races iets voor Norris eindigt of ze eindigen allebei op de plekken waarbij je maar 1 of 2 punten verliest t.o.v. elkaar, dan gaat het gewoon lukken. Daar is immers die buffer van 70 punten wel groot genoeg voor. Iedere race die Norris niet wint is een stap dichter bij het WDC voor Max. De resterende race teller loopt immers af.
Nadeel is wel: Singapore wordt sowieso een slecht resultaat normaal gesproken voor Max. Daar wilde de RB19 ook niet en dat was echt een raket. De RB20 wil al helemaal niet over kerbs.
[ Voor 6% gewijzigd door SterqVerhael op 26-08-2024 09:29 ]
Dit wordt een hele spannende tweede seizoenshelft. Norris gaat nog zeker een aantal overwinningen bijschrijven en vlak ook Piastri niet uit. Daarnaast zullen ook de Mercedessen en de Ferrari's het Verstappen lastig kunnen maken. Tenzij RBR nog een verrassing uit de hoge hoed tovert.
Voor de neutrale kijker is dit prachtig, voor de Max-fan wordt het billenknijpen. De dominantie van Max is 2022 en 2023 is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Voor de neutrale kijker is dit prachtig, voor de Max-fan wordt het billenknijpen. De dominantie van Max is 2022 en 2023 is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Norris heeft in zijn F1 carrière pas 2 overwinningen, die gaat er niet ineens nog 9 achter elkaar winnen natuurlijk.
Hadden ze Hongarije toch beter moeten aanpakken. Als Norris daar had gewonnen was het verschil kleiner geweest.
Het WCC lijkt wel een gelopen race, het WDC zal spannend worden. Ze moeten in de top 3 blijven finishen en een uitvalbeurt kan wel eens de doorslag geven.
Hadden ze Hongarije toch beter moeten aanpakken. Als Norris daar had gewonnen was het verschil kleiner geweest.
Het WCC lijkt wel een gelopen race, het WDC zal spannend worden. Ze moeten in de top 3 blijven finishen en een uitvalbeurt kan wel eens de doorslag geven.
Ik denk dat je WCC en WDC in je laatste zin andersom bedoelt.dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:35:
Norris heeft in zijn F1 carrière pas 2 overwinningen, die gaat er niet ineens nog 9 achter elkaar winnen natuurlijk.
Zou Norris gisteren met een nieuw Mercedes torretje hebben gereden? Die in zijn poule zat.
Dat ging echt heel makkelijk ja. Zou er dan minder dirty air achter die RBR hebben gezeten of waardoor was dat alsof MCL met de DRS van RBR reed, want die hadden dat ook met zo'n groot snelheidsverschil.Martinusz schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:03:
Wat vooral opvallend is, is dat Norris 20 seconden wegrijdt (schone lucht), maar dat Piastri LEC niet voorbij komt, en dat de afstand Max -> Lex/Piastri eigenlijk constant hetzelfde bleef.
Mijn boefje is liev!
Is dit niet gewoon het slim inzetten van zijn energy store geweest? En natuurlijk het goed houden van zijn bandjes. Ruth (F1TV) wist in de nabeschouwing te melden dat Lando ook met 100% batterij zijn laatste ronde heeft gereden en alles heeft gebruikt voor zijn FL. Leek er ook op dat Max heeft zitten slapen of het maar heeft laten gebeuren omdat hij niet meer kon pareren met zijn snel slechter wordende banden. Zo'n overspeed leek hij totaal niet te verwachten, het zag er iig wel érg simpel uit zo. Lando heeft het gewoon slim gespeeld, misschien een vaardigheid die Oscar nog niet (volledig) bezit. En ook Charles is nogmaal uitgekookt genoeg om iemand achter zich te houden, en die gingen denk ik ook wat meer gelijk op qua banden slijtage.Martinusz schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:03:
Het WCC wordt niet spannend als Norris en Piastri hun huidige vorm doortrekken. Perez is veel te wisselvallig, alleen Verstappen is een zekerheidje qua podiumplekken.SterqVerhael schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:45:
[...]
Ik denk dat je WCC en WDC in je laatste zin andersom bedoelt.![]()
Zou Norris gisteren met een nieuw Mercedes torretje hebben gereden? Die in zijn poule zat.
Dit. PER zie ik niet snel boven de McLaren's eindigen, dus die gaan vanzelf eroverheen zo en ook verder uitlopen in punten.Joris748 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:59:
[...]
Het WCC wordt niet spannend als Norris en Piastri hun huidige vorm doortrekken. Perez is veel te wisselvallig, alleen Verstappen is een zekerheidje qua podiumplekken.
Mijn boefje is liev!
Ik interpreteerde de zin anders, maar nu vat ik 'm.Joris748 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:59:
[...]
Het WCC wordt niet spannend als Norris en Piastri hun huidige vorm doortrekken. Perez is veel te wisselvallig, alleen Verstappen is een zekerheidje qua podiumplekken.
Perez heeft naar omstandigheden overigens gisteren vrij oké gepresteerd. Alleen dat levert je dan P6 op. Niets om over naar huis te schrijven helaas.
Ik denk dat jij de zin interpreteerde zoals @dutchgio bedoelde (maar niet opgeschreven heeft)SterqVerhael schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:23:
[...]
Ik interpreteerde de zin anders, maar nu vat ik 'm.![]()
Perez heeft naar omstandigheden overigens gisteren vrij oké gepresteerd. Alleen dat levert je dan P6 op. Niets om over naar huis te schrijven helaas.
We krijgen ook nog een Singapore waar Red Bull normaliter niet uitblinkt, dan kan het snel gaan qua puntendutchgio schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:35:
Dat denk ik niet.Woudloper schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:35:
De strijd van McLaren richting RedBull Racing is naar mijn idee erg mooi en ook goed voor de Formule 1.
Ik denk dat het beter is voor de F1 als er nu 9 spannende races komen waar McLaren, Mercedes, Red Bull (en misschien een Ferrari) vechten om de overwinning. Dan wanneer Norris nu alles met straatlengte voorsprong gaat winnen zodat het in het kampioenschap spannend kan worden. Al zal het dan ook niet spannend worden, want dan wint Norris met gemak het WDC. Max gaat namelijk echt niet alle races 2e worden met de huidige Red Bull.
Ja, dat kreeg ik ook mee, daarom was VER af en toe nog wel snel in de kwalificatie, want dan heb je (meestal) nog prima bandentemperatuur, maar na paar rondjes in de race valt hij vaak weg, waarschijnlijk omdat de banden dan te koud of te heet worden?DaniëlWW2 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:45:
[...]
Ze lijken het gewoon niet te weten. Maar ze gaan dus meer experimenteren in de komende races.
Want als de RB20 wel in een setup window zit, dan is die nog steeds super snel. Maar ze komen er gewoon (bijna) niet in.
Heel benieuwd wat Monza gaat brengen, maar krijg een beetje Ferrari 2019 vibes bij deze downfall van RBR. Het is dat ze zó ver voor stonden en Max zó goed is dat hij nu nog steeds tweede kan worden.
Het idiote is dat er geen volledige transparantie is. Bizar dat er ruimte is in het systeem om te speculeren over wel of geen ingreep van de FIA, toen bij Ferrari, nu bij RBR. Het is het zelfde type fuckup als bij het dopingverhaal van Sinner dat de tenniswereld momenteel bezighoudt: zodra het er op lijkt dat niet iedereen hetzelfde behandeld wordt, is het wat mij betreft goed verziekt in de organisatie/bond.
Maarja, geld regeert.
Maarja, geld regeert.
You must be new here. Dit is nieuw, maar gebeurt al zeker 30 jaar. Zo zijn er bijvoorbeeld reglement wijzigingen geweest die Ferrari/Schumacher het meeste pijn deden, en daarvoor wijzigingen waar Williams het hardste door werd geraakt.Bundin schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:09:
Het idiote is dat er geen volledige transparantie is. Bizar dat er ruimte is in het systeem om te speculeren over wel of geen ingreep van de FIA, toen bij Ferrari, nu bij RBR. Het is het zelfde type fuckup als bij het dopingverhaal van Sinner dat de tenniswereld momenteel bezighoudt: zodra het er op lijkt dat niet iedereen hetzelfde behandeld wordt, is het wat mij betreft goed verziekt in de organisatie/bond.
Maarja, geld regeert.
Nope, ik weet het. Af en toe voel ik de noodzaak om er even over te klagen zoals een Nederlander betaamtThomasG schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:13:
[...]
You must be new here. Dit is nieuw, maar gebeurt al zeker 30 jaar. Zo zijn er bijvoorbeeld reglement wijzigingen geweest die Ferrari/Schumacher het meeste pijn deden, en daarvoor wijzigingen waar Williams het hardste door werd geraakt.
Rollen zijn nu omgedraaid. Zal wel weer wennen worden voor Max. Ik weet zeker als 2025 en 2026 ook niks wordt, dat hij dan stopt. Hij haat verliezen.SterqVerhael schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:00:
In Monza zien we de RB20 variant met 'hoge schouders' weer. Die lijkt beter op bandenmanagement dan deze 'schouderloze variant'. Verder lijken de aanpassingen die ze hebben gedaan op dat circuit qua kerbs gunstig voor RB, want die kerbs zijn allemaal veel minder hoog. Daarnaast is Ascari volgens mij een veel snellere bocht geworden, waardoor je zou zeggen dat de efficiency van de RB daar beter tot zijn recht komt.
Hoop doet leven zullen we maar zeggen.![]()
Haas heeft vannacht dan toch eindelijk het circuit mogen verlaten
met of zonder auto'sG_Dragon schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:25:
Haas heeft vannacht dan toch eindelijk het circuit mogen verlaten
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik verwacht sowieso wel een mix.TheBrut3 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:30:
[...]
Dat denk ik niet.
Ik denk dat het beter is voor de F1 als er nu 9 spannende races komen waar McLaren, Mercedes, Red Bull (en misschien een Ferrari) vechten om de overwinning. Dan wanneer Norris nu alles met straatlengte voorsprong gaat winnen zodat het in het kampioenschap spannend kan worden. Al zal het dan ook niet spannend worden, want dan wint Norris met gemak het WDC. Max gaat namelijk echt niet alle races 2e worden met de huidige Red Bull.
Gezien de prestaties in Spa, zal Merc ook in Monza meer meedoen.
Gezien de prestaties in Monaco, zal Ferrari ook in Singapore meer meedoen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik zie het ook niet gebeuren dat Norris ze alle 9 zou gaan winnen ook al blijkt die McLaren nu de snelste van het veld, met 119 starts en pas 2 overwinningen gaat die echt nog wel een keer of wat aan zelfoverschatting ten onder ben ik bang. En dan is het onder aan de streep nog maar de vraag of hij het mentaal vol houd.TheBrut3 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:30:
[...]
Dat denk ik niet.
Ik zie het Norris met zijn huidige "ervaring" niet vol houden wanneer het uit loopt op een seizoen zoals in 2021. Eigenlijk zie ik dat er vrij weinig doen behalve een Hamilton, Alonso en Verstappen in het huidige veld (coureurs die niet bang zijn voor een impopulaire achter de ellenboogjes manoeuvre als het er echt om gaat).
Maar het zou mooi zijn als Norris er nog een paar wint en het gat met Verstappen wat weet te verkleinen en het echt spannend gaat worden.
Ikv zelfoverschatting vond ik de “Simply lovely” ook een beetje jammer…
Mijn boefje is liev!
Hij wint met 20+ seconden voorsprong en mag dan niet simply lovely zeggen?JB schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:02:
Ikv zelfoverschatting vond ik de “Simply lovely” ook een beetje jammer…
En "imitaties" worden wel vaker gedaan. Volgens mij heeft Verstappen ook wel eens Hamilton "nageaapt". En Hulkenberg heeft ook eens een "get in there ... team" er uit gegooid.
- DaniëlWW2
- Niet online
En slotje erop. Morgen gaan we naar Monza.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |