Wow, gewoon volgas door Eau wanneer het nat is...
Mocht er nog een rode vlag komen waardoor Q3 (flink) later start, dan kunnen we wel weer een aardige bui verwachten op basis van de radarbeelden nu. Maar dan moet het wel minstens 15-20 minuten duren die rode vlag.
Begint wat paniek te ontstaan.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dit zijn toch wel de mooiste omstandigheden
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Max en GP overleggen weer of ze nog een nieuwe set gaan gebruiken in Q2, maar Max wil zijn twee nieuwe sets bewaren voor Q3.
Ben benieuwd wat de rest nu gaat doen. Verstappen speelt al een mooi strategisch spel voor Q3.
Ben benieuwd wat de rest nu gaat doen. Verstappen speelt al een mooi strategisch spel voor Q3.
Verstappen heeft nog twee sets inters. Hij wil die bewaren voor Q3.
Ik vermoed zo dat de meeste teams die al twee sets in Q1 hebben gebruikt, nu moeten besparen. Eerste run op gebruikte inters en dan nu nog een set gebruiken. Maar dan hebben ze waarschijnlijk nog een nieuwe set in Q3.
Ik vermoed zo dat de meeste teams die al twee sets in Q1 hebben gebruikt, nu moeten besparen. Eerste run op gebruikte inters en dan nu nog een set gebruiken. Maar dan hebben ze waarschijnlijk nog een nieuwe set in Q3.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waarom moet je besparen op Inters? Vind het zo raar dat je op die banden juist moet besparen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:33:
Verstappen heeft nog twee sets inters. Hij wil die bewaren voor Q3.
Oeh mooie slide van Russell.
⏩ PVOutput☀️
Je hebt maar 4 sets van de inters. Als je ze allemaal op hebt, ben je klaar, ook voor morgen, mocht er een beetje regen vallen. Sta je dan op je slicks.HollowGamer schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:35:
[...]
Waarom moet je besparen op Inters? Vind het zo raar dat je op die banden juist moet besparen.
⏩ PVOutput☀️
Max is echt een beest in de regen hè... groen, geel, geel en toch een snelste ronde met oudere bandjes en meer regen op de baan dan net.
Het regent meer in S2. Met name vanaf bocht 10.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat zit het dicht bij elkaar zeg, niet normaal.
Morgen gewoon weer nieuwe Inters hoorQuad schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:36:
[...]
Je hebt maar 4 sets van de inters. Als je ze allemaal op hebt, ben je klaar, ook voor morgen, mocht er een beetje regen vallen. Sta je dan op je slicks.

Bijna. Een coureur is toch wel een beetje los op het moment.TheBrut3 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:37:
Wat zit het dicht bij elkaar zeg, niet normaal.

Commentaar van Viaplay bestrijdt dat anders.
⏩ PVOutput☀️
Mclaren, Ferrari en Mercedes allen al met drie gebruikte sets inmiddels. Verstappen nog steeds op twee gebruikte sets.
Lijkt me niet echt veilig, stel dat iedereen z'n inters opgebrand heeft vandaag en het morgen weer met bakken uit de hemel komt.
[ Voor 9% gewijzigd door Supervedette op 27-07-2024 16:39 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Als er regen wordt voorspeld, krijgen ze gewoon een nieuwe set
Het is wel dat je tijdens de kwalificatie maar een bepaald aantal sets hebt.
I was very wrongTheBrut3 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:35:
Regen, Q2 lijkt klaar.
Ik heb ze dat ook niet horen zeggen.Supervedette schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:39:
[...]
Lijkt me niet echt veilig, stel dat iedereen z'n inters opgebrand heeft vandaag en het morgen weer met bakken uit de hemel komt.
Perez +0.633 sec trager op nieuwe inters ten opzichte van Verstappen.
Lijkt veilig voor Q3.StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:40:
Perez +0.633 sec trager op nieuwe inters ten opzichte van Verstappen.
⏩ PVOutput☀️
Verstappen 1:54.515 op zijn laatste ronde (6 ronde oude banden) ten opzichte van zijn snelste ronde 1:53.837 (4 ronde oude banden)
0,003s.
Perez 🙈🙈
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Als je zoekt op 'Met de hakken over de sloot' dan zie je een verwijzing naar Perez.
Baseerde dat op posities tussen Perez en P11 en die er nog voorbij konden komen.
⏩ PVOutput☀️
Die heeft veel mazzel Perez.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kunnen we het commentaar over het commentaar in de topics doen waar het voor bedoelt is? Alvast bedankt.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik zag Perez er zo uitvliegen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ze waren gewoon correct hoor.
PER toch weer met veel geluk.
4 sets in totaal voor kwalificatie dacht ik dus allen verstappen heeft nog nieuwe set zelfs 2 de rest geen een?Holk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:43:
En Max weer met maar 1 setje. Heeft de rest nog wel een nieuwe set voor Q3?
Verwijst me maar naar welke van de 10 ik moet kijken? Moet het in algemeen of randzaken?Illegal_Alien schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:43:
Kunnen we het commentaar over het commentaar in de topics doen waar het voor bedoelt is? Alvast bedankt.
Misschien moet ik ook alleen positief commentaar plaatsen, want sommige mensen vinden negatief niet fijn. Sorry ervoor.
Ben op vakantie, heb nauwelijks tijd om bij te lezen hier. Als Max pole haalt vandaag, komt die dan op zijn naam (vanwege gridpenalty)?
Jep. Bandje en al. Morgen P11pietr schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:45:
Ben op vakantie, heb nauwelijks tijd om bij te lezen hier. Als Max pole haalt vandaag, komt die dan op zijn naam (vanwege gridpenalty)?
De McLarens zijn met de oude sets van Q1 begonnen in Q2.Skidmarks schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:44:
[...]
4 sets in totaal voor kwalificatie dacht ik dus allen verstappen heeft nog nieuwe set zelfs 2 de rest geen een?
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Perez klaagde over de teamradio dat zijn runplan echt beter moest. Kennelijk vind hij dat RBR wat steekjes laat vallen strategisch gezien.dawg schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:46:
Jammer dat Perez net op 0.003 Q3 heeft gehaald. Ben eigenlijk wel klaar met Perez.
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4HollowGamer schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:45:
[...]
Verwijst me maar naar welke van de 10 ik moet kijken? Moet het in algemeen of randzaken?
Misschien moet ik ook alleen positief commentaar plaatsen, want sommige mensen vinden negatief niet fijn. Sorry ervoor.
ja dat is dan gewoon pole. de gridpenalty word pas na de kwalificatie toegepast.pietr schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:45:
Thanks.
Het is een forum, maar je kunt beter niet meer dingen zeggen. Andere vinden dat niet zo fijn.
En nu mag je afvlaggen. Perez start dan eens op pole.
Go Maxxie!
Kijk, nu wordt het leuk. Verstappen heeft nu als ik het goed heb als enige nieuwe inters. Verstappen gaat nu naar de pits.
Max: "My brake pedal is getting a little bit long"
Ohjee
Ohjee

Viaplay commentaar heeft het weer over dat teams wel een set over willen houden voor morgen. Zal wel niet kloppen dan.
⏩ PVOutput☀️
Gaan ze de tijd nog kunnen verbeteren dan met toenemende regen?StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:54:
Kijk, nu wordt het leuk. Verstappen heeft nu als ik het goed heb als enige nieuwe inters. Verstappen gaat nu naar de pits.
Ze hebben echt niet naar de weermodellen gekeken bij Viaplay hè? Jeetje... wat een treur.. oh wacht, ik laat het achterwege.Quad schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:55:
Viaplay commentaar heeft het weer over dat teams wel een set over willen houden voor morgen. Zal wel niet kloppen dan.

Iedereen moet nu op oude inters.
Max pakt nieuwe.
Max pakt nieuwe.
We gaan het zien... Verstappen nu naar buiten op nieuwe inters.D-Ed schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:55:
[...]
Gaan ze de tijd nog kunnen verbeteren dan met toenemende regen?

Kan ie ze aan Perez gevenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:57:
Max pakt nieuwe.
Op naar de laatste run.
⏩ PVOutput☀️
Die vlamt er gewoon nog een halve seconde afStefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:57:
[...]
We gaan het zien... Verstappen nu naar buiten op nieuwe inters.
SAI en LEC hebben net op oude inters gereden (P7 en P8 momenteel), die gaan nu op de vierde set nieuwe inters naar buiten.
Ja, alleen positief commentaar graag.StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:56:
[...]
Ze hebben echt niet naar de weermodellen gekeken bij Viaplay hè? Jeetje... wat een treur.. oh wacht, ik laat het achterwege.
Ik vind het leuk voor PER. Dikke knuffel van mij aan hem.
Ferrari heeft eerste ronde gereden op oude inters. Ze hadden ook nog een nieuw setjeDaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:57:
Max pakt nieuwe.
LOL, Perez gaat P2 niet pakken zo te zien... die was in S1 al 0,6 sec trager dan LEC.
En weer 0,6s sneller dan de rest. Net zoals de afgelopen twee jaar.
Hij lijkt op dit moment wel op P2 te starten.StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:01:
LOL, Perez gaat P2 niet pakken zo te zien... die was in S1 al 0,6 sec trager dan LEC.
Verstappen twee keer verschrikkelijk snel in deze omstandigheden tenopzichte van de rest. Gat met Perez weer enorm..
⏩ PVOutput☀️
Wat een ouderwets fijne kwalificatie! Geweldig gereden van Verstappen. Blijft toch wel bijzonder om te zien dit... we vinden het maar zo normaal...
Nais, volgende pole but no win voor Leclerc 👍
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ook gunstig dat NOR ‘maar’ 5e staat. Morgen wordt leuk!
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ja P2 niet pakken in Q3, wel P2 starten inderdaad. Maar hij had eigenlijk P1 moeten pakken dan.Illegal_Alien schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:02:
[...]
Hij lijkt op dit moment wel op P2 te starten.
Fixed.Quad schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:02:
Verstappen twee keer verschrikkelijk snel in deze omstandigheden tenopzichte van de rest. Gat met Perez iedereen weer enorm..
Laatste stop/ rondje van Verstappen was om de downforce weer iets te verminderen zodat ze morgen ermee kunnen racen. Duidelijk zichtbaar dat 2de sector flink minder was dan voorgaande ronden. Prima strategie van Red Bull.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Lekkere opsteker voor Red Bull, fijn dat Perez ook voorin zit.
Van mij mag het morgen ook wel deze condities zijn... Goed voor RBR, minder voor McLaren.
Waarom heeft max gridstraf?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Pff wtf is dit.. mclaren dikke no show.. nou max zal morgen weer makkelijk gaan winnen lijkt het..
En had nog wel de hoop dat we een kampioenschap battle gingen krijgen.
En had nog wel de hoop dat we een kampioenschap battle gingen krijgen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Zo jammer eigenlijk dat hij net hier die gridstraffen moet nemen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:01:
En weer 0,6s sneller dan de rest. Net zoals de afgelopen twee jaar.
Nu nog even een reactie dat hij door het sim racen hier zo goed geoefend is en je kunt vorige week achter je laten.
Mag dat wel? Er viel ook meer regen, wat tragere S2 kan verklarenMiki schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:03:
Laatste stop/ rondje van Verstappen was om de downforce weer iets te verminderen zodat ze morgen ermee kunnen racen. Duidelijk zichtbaar dat 2de sector flink minder was dan voorgaande ronden. Prima strategie van Red Bull.
Een van de beste Q ooit. Alles positief en op niets aan te merken.
Ik hoop dat Leclerc het aardig vol kan houden.YakuzA schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:02:
Nais, volgende pole but no win voor Leclerc 👍
Tenminste totdat een bepaalde blauwe auto eraan komt.

Engine swap.Mel33 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:04:
Waarom heeft max gridstraf?
Die past niet op mijn bingokaart maar ik hoop met je mee!dutchgio schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:04:
Nu nog even een reactie dat hij door het sim racen hier zo goed geoefend is en je kunt vorige week achter je laten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |