Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
werd net uitgelegd was alleen voor de proefstarts toch?tweakduke schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:29:
Oh echt waarom zou je als coureur of team voor die 2 minuten nog gaan. 2 rondjes droogrijden, het risico dat je er vanaf gaat en niks opgestoken.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Die sprintrace begint om 14:15u volgens de agenda. Tussen nu en 14:15u komt er zeker nog wat regen aan.Martin0 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:33:
Nou kijken of de sprint van de F2 doorgaat. Het is best wel nat (understatement)
Als je in FP geen FW mag gebruiken, waarom hebben ze die dan bij zich?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De baan is in Spa simpelweg te nat met al het staande water, ook voor FW. Probleem daarbij is dat het morgen droog is en ze de afstelling van de auto niet mogen veranderen. Morgen is het droog en dan wil je de auto bijvoorbeeld niet hoger afstellen.RCBL schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:46:
Mogen ze in FP niet op regenbanden rijden? Of was de baan nog niet vrijgegeven vanwege STR?
Als je in FP geen FW mag gebruiken, waarom hebben ze die dan bij zich?
Vooral dat de auto's zo laag staan, maakt het praktisch onmogelijk om over een te natte baan te rijden. Grip is al slecht, mede door het nieuwe asfalt, maar als je gaat drijven is het helemaal kansloos.
Duidelijk..vroeg het mij af..tweakduke schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:59:
[...]
De baan is in Spa simpelweg te nat met al het staande water, ook voor FW. Probleem daarbij is dat het morgen droog is en ze de afstelling van de auto niet mogen veranderen. Morgen is het droog en dan wil je de auto bijvoorbeeld niet hoger afstellen.
Vooral dat de auto's zo laag staan, maakt het praktisch onmogelijk om over een te natte baan te rijden. Grip is al slecht, mede door het nieuwe asfalt, maar als je gaat drijven is het helemaal kansloos.
Niet helemaal mee eens. Ik vind die relatief snelle rode vlaggen bij wat regen een zwaktebod.Moi_in_actie schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:28:
Ik ben toch al enige tijd van mening dat men de volledige "wet" band beter helemaal uit het assortiment kan halen. De intermediate is verhoudingsgewijs te goed en op het moment dat die het niet meer trekt, zwaait men tegenwoordig meestal met de rode vlag.
Daarbij is de natweer band te slecht/situationeel vergeleken met de intermediate; zodra het ook maar wat minder regent of er alleen een licht vochtige baan is verliezen ze snel grip en slijten ze binnen een paar ronden.
Natuurlijk, veiligheid voorop maar het is een buitensport, dan heb je nu eenmaal met het weer van doen. En het zijn toch de beste coureurs? Of zijn het droog weer rijders?
Juist in de regen onderscheiden de mannen zich van de jongens. Dan rijden ze maar wat langzamer, en/of voorzichtiger. Zoals het de laatste paar jaar gaat vind ik niks, het is topsport dus geen gezeik. Dan moet de FIA maar wat technische reglementen aanpassen zodat de auto’s óók geschikt zijn voor natte tracks.
Ik stoor me hier echt aan, sorry.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk dat je mijn comment hierboven verkeerd interpreteert. Ik ben ook absoluut voorstander van zoveel/zolang mogelijk doorrijden onder flinke regen. Goeie banden eronder, krik de auto maar een stukje op om aquaplanning te voorkomen, stel meer downforce in en gaan. Realiteit is alleen, helaas, dat men mijn inziens veel vaker en eerder afvlagd. Indien men dat toch doet, heeft een full wet band nauwelijk zin meer.dawg schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:18:
[...]
Niet helemaal mee eens. Ik vind die relatief snelle rode vlaggen bij wat regen een zwaktebod.
Natuurlijk, veiligheid voorop maar het is een buitensport, dan heb je nu eenmaal met het weer van doen. En het zijn toch de beste coureurs? Of zijn het droog weer rijders?
Juist in de regen onderscheiden de mannen zich van de jongens. Dan rijden ze maar wat langzamer, en/of voorzichtiger. Zoals het de laatste paar jaar gaat vind ik niks, het is topsport dus geen gezeik. Dan moet de FIA maar wat technische reglementen aanpassen zodat de auto’s óók geschikt zijn voor natte tracks.
Ik stoor me hier echt aan, sorry.
Dus ofwel minder snel afvlaggen, ze passen de auto's maar (verplicht?) aan en rijden op een full wet band, of we accepteren dat bij meer dan een klein beetje regen er afgevlagd wordt, maar dan hebben we die full wet band dus ook niet meer nodig.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
F2 weer uitgesteld met volgende update om 14:30 - als die race doorgaat zal de F1 Q wel later starten denk ikHollowGamer schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:20:
Gaat de Q wel door om 16.00u?
Afwachten, er komt even een droge periode aan op basis van de radar, maar er bestaat nog steeds kans dat er later vanmiddag (mot)regen vanuit Frankrijk komt. Opklaringen en zon hoeven we voorlopig niet te verwachten vanmiddag. Dus de baan zal zeker nat zijn.HollowGamer schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:20:
Gaat de Q wel door om 16.00u?
Moi_in_actie schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:21:
[...]
Ik denk dat je mijn comment hierboven verkeerd interpreteert. Ik ben ook absoluut voorstander van zoveel/zolang mogelijk doorrijden onder flinke regen. Goeie banden eronder, krik de auto maar een stukje op om aquaplanning te voorkomen, stel meer downforce in en gaan. Realiteit is alleen, helaas, dat men mijn inziens veel vaker en eerder afvlagd. Indien men dat toch doet, heeft een full wet band nauwelijk zin meer.
Dus ofwel minder snel afvlaggen, ze passen de auto's maar (verplicht?) aan en rijden op een full wet band, of we accepteren dat bij meer dan een klein beetje regen er afgevlagd wordt, maar dan hebben we die full wet band dus ook niet meer nodig.
Inderdaad iets te snel gelezen. Excuus!
Nu: F2 Sprint Postponed-d- schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:22:
[...]
F2 weer uitgesteld met volgende update om 14:30 - als die race doorgaat zal de F1 Q wel later starten denk ik
En doordat er zo snel wordt afgevlagd, gaan de teams ook niet meer de wets eronder zetten of de auto voldoende anders afstellen, want de kans is gigantisch dat een ronde later rode vlag uit gaat en je een extra pitstop hebt gedaan en dus achteraan mag sluiten. En doordat teams de full wets er niet meer onder zetten, gaat er alleen maar sneller afgevlagd worden helaas.Moi_in_actie schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:21:
[...]
Ik denk dat je mijn comment hierboven verkeerd interpreteert. Ik ben ook absoluut voorstander van zoveel/zolang mogelijk doorrijden onder flinke regen. Goeie banden eronder, krik de auto maar een stukje op om aquaplanning te voorkomen, stel meer downforce in en gaan. Realiteit is alleen, helaas, dat men mijn inziens veel vaker en eerder afvlagd. Indien men dat toch doet, heeft een full wet band nauwelijk zin meer.
Omgekeerde zie je ook als ze achter de SC starten op wets vanwege de regen, zodra de SC naar binnen komt, komt het halve veld ook meteen naar binnen voor de intermediates. Die zijn gewoon zoveel sneller dan de wets, dat je als team wel gek bent het risico niet te nemen. Gevolg, de SC blijft langer buiten om maar te zorgen dat de baan droog genoeg is.
Ja.Tha Deo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:56:
Start Q nog steeds om 16 uur?
Hier had uw reclame kunnen staan.
De intro van F1TV Pro zit erop dus we zien het zoTha Deo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:56:
Schijnbaar is spray het grootste probleem. Is daar helemaal niets tegen te doen?
[ Voor 54% gewijzigd door HollowGamer op 27-07-2024 15:58 ]
Of je zet je tv aanTha Deo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:56:
Volgens mij hoorde ik ze net nog zeggen 80% kans op regen komend uur.krietjur schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:58:
Hopen dat het nu droog blijft, geen zin in weer rode vlag vanwege regen
8 min. in sessie, zeide ze net tegen NOR.Hippocampus schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:59:
[...]
Volgens mij hoorde ik ze net nog zeggen 80% kans op regen komend uur.
Edit: damn, binnen 2 min. al
[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 27-07-2024 16:03 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee, Russel ookDido schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:04:
Alleen McLaren ziet regen komen, de rest houdt het droog?
*ook bij rood bijvoorbeeld
[ Voor 22% gewijzigd door HollowGamer op 27-07-2024 16:07 ]
Nu dus een fors voordeel in de regen. Morgen gaat hij wat snelheid missen op rechte stukken, maar zal veel sneller zijn in S2 en zijn banden beter kunnen managen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Perexit confirm.StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:07:
*proest* Verstappen 2 sec sneller dan Perez...
Ja, nee.HollowGamer schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:07:
Als er nu regen komt, loopt de tijd dan gewoon door?
*ook bij rood bijvoorbeeld
Om Olav aan te halen; rainmaster!
Heeft hij niet teveel vleugel? Als de inters al te snel heet werden?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:07:
Verstappen heeft zo te zien gekozen voor de FP1 setup met meer vleugel.
Nu dus een fors voordeel in de regen. Morgen gaat hij wat snelheid missen op rechte stukken, maar zal veel sneller zijn in S2 en zijn banden beter kunnen managen.
In de regen wil je gewoon alle grip. Verder als je sneller gaat, dan worden je banden ook warmer.Treveo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:09:
[...]
Heeft hij niet teveel vleugel? Als de inters al te snel heet werden?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️

Heeft VER een nieuwe set gehaald?StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:12:
PIA toch effe een halve seconde sneller nu met oudere bandjes dan VER. VER mag aan de bak.
Ze moeten echt die crew daar vervangen. Neutraal 100% hoeft niet, maar dit is al jaren een probleem.D-Ed schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:11:
Op F1TV vertellen ze net dat het voor Max makkelijker was omdat Norris als eerste de baan 'verkende' in deze natte condities.. Norris z'n 2e ronde alsnog trager terwijl ze een paar seconden later zeggen dat de regen maar licht is
Heb het pas sinds ViaPlay, maar vond het commentaar toen al veel te druk en schreeuwerig.
Nah, piece of cake.StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:12:
PIA toch effe een halve seconde sneller nu met oudere bandjes dan VER. VER mag aan de bak.
Nee. Paars paars groen op 5 ronde oude bandjes.
En nog 0,6 sneller dan PIAStefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:13:
VER wordt in zijn fast lap fors gehinderd door Zhou
Sja, echt ieder moment hoor je dit soort dingen.. Echt bizar dat die gasten niet ff wat feedback krijgen..HollowGamer schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:13:
[...]
Ze moeten echt die crew daar vervangen. Neutraal 100% hoeft niet, maar dit is al jaren een probleem.
Heb het pas sinds ViaPlay, maar vond het commentaar toen al veel te druk en schreeuwerig.
Het is dacht ik de Sky feed, dus die zijn niet zo super.D-Ed schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:14:
[...]
Sja, echt ieder moment hoor je dit soort dingen.. Echt bizar dat die gasten niet ff wat feedback krijgen..
Heb die altijd prut gevonden, ook bij het voetballen zag je de kwaliteit verschillen met iets als BT.
Spannend weer voor PER.
TURN 18 INCIDENT INVOLVING CARS 24 (ZHO) AND 1 (VER) NOTED - IMPEDINGStefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:13:
VER wordt in zijn fast lap fors gehinderd door Zhou
27 Jul 2024, 16:16:11
Dat doet hij, en hij heeft al twee anderen ingehaald.Treveo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:18:
Zou VER zo nog een lap doen? Hopen dat ie redt qua tijd
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
PIA P1 maar wel met een nieuwe set. VER maar +0.103 er achter met oudere bandjes. Dus niks aan het handje.
[ Voor 100% gewijzigd door plizz op 27-07-2024 16:19 ]
Aged like milk.plizz schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:19:
Oei, Perze haalt Q2 weer niet.

P4
[ Voor 13% gewijzigd door ZeRoC00L op 27-07-2024 16:21 ]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik keek verkeerd.. dacht dat ie al klaar wasStefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:20:
Sommigen willen ook gewoon dat Perez faalt, of niet soms?
Zeker weten.StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:20:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja en dan gelijk zijn/haar/ post weghalen...StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:20:

Ik zat wel met gezonde spanning die laatste bocht te kijkenStefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:20:
Kan wel eens een slimme zet zijn geweestStefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:15:
Max en GP overleggen nu of Max nog een nieuw rondje wil doen op een setje nieuwe inters. Hij bespaart ze zo te horen liever.
NL audio stream aan staan?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wordt er morgen ook regen voorspeld?StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:22:
Verstappen is de enige die Q1 maar één set inters heeft gebruikt. De gehele grid behalve Verstappen heeft een nieuwe set inters nog gehaald.
Hoeveel sets inters heb je eigenlijk dit weekend?StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:22:
Verstappen is de enige die Q1 maar één set inters heeft gebruikt. De gehele grid behalve Verstappen heeft een nieuwe set inters nog gehaald.
Voor de kwalificatie hebben ze er 4 beschikbaar meen ik te hebben gehoord tijdens FP3... maar ik kan het fout hebben.Treveo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:23:
[...]
Hoeveel sets inters heb je eigenlijk dit weekend?
laatste bron die ik zag heeft het over 20% - en als het valt dan kleine korte buien....
at your service
Waarom? Iedereen was in een snelle ronde, ze kwamen allemaal de laatste paar seconden over de lijn.StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:23:
LOL, Verstappen die Sargeant inhaalt en ze raken elkaar ook nog(?). Dat wordt op z'n minst een 'noted'.
Ja. Ben helemaal gaar.
Dan trek ik de Engelse audio niet.
Te vermoeiend en moet ik me te veel concentreren.
En sargeant verremde zichTheBrut3 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:24:
[...]
Waarom? Iedereen was in een snelle ronde, ze kwamen allemaal de laatste paar seconden over de lijn.
Als het al noted wordt, zal een no further action volgen. VER en SAR starten een snelle ronde vlak achter elkaar, SAR verprutst zijn eerste bocht, dus VER gaat er voorbij en door met zijn snelle ronde.StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:23:
LOL, Verstappen die Sargeant inhaalt en ze raken elkaar ook nog(?). Dat wordt op z'n minst een 'noted'.
Zie: StefanVerkerk in "[F1 2024] Race 14 GP van België"
[ Voor 27% gewijzigd door StefanVerkerk op 27-07-2024 16:25 ]
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |