Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Misschien maar beter ook, anders zou het een saaie race worden.dawg schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:04:
[...]
Zo jammer eigenlijk dat hij net hier die gridstraffen moet nemen.
De hele Q is parc ferme: De setup waar je Q1 mee start moet je ook de race mee starten.Miki schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:03:
Laatste stop/ rondje van Verstappen was om de downforce weer iets te verminderen zodat ze morgen ermee kunnen racen. Duidelijk zichtbaar dat 2de sector flink minder was dan voorgaande ronden. Prima strategie van Red Bull.
Je kunt niet even einde Q3 een andere setup kiezen.
Alleen voorvleugel, maar dat mag altijd.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
:strip_exif()/f/image/MPUjqN4Lth5foz31vZKY0Akw.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen word een mooie inhaalrace van Verstappen
:strip_exif()/f/image/FZtSlZCdsqiJ4WrkwfwqCT2n.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 27-07-2024 17:06 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik moet het nog maar zien, er kan van alles gebeuren. Ongelukje in de eerste bocht en Verstappen ligt eruit, McLaren lijkt echt wel de snelheid te hebben als het droog is, dus Verstappen is er niet zomaar bij zoals voorgaande jaren.v8power67 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:04:
Pff wtf is dit.. mclaren dikke no show.. nou max zal morgen weer makkelijk gaan winnen lijkt het..
En had nog wel de hoop dat we een kampioenschap battle gingen krijgen.
Dat deed hij de afgelopen twee jaar ook.dawg schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:04:
[...]
Zo jammer eigenlijk dat hij net hier die gridstraffen moet nemen.
Want dit lijkt nog steeds met gemak het beste circuit voor RBR te zijn. Dus hier pak je die straf en morgen gaan we weer eens Verstappen inhaalacties zien.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Idd maar ik vermoed dat ze meer bijgesteld hebben. Zo overduidelijk dat sector 2 volledig was voor Red Bull en laatst gereden ronden in lijn viel met de rest.YakuzA schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:04:
[...]
Frontwing mogen ze gewoon verstellen tussen qualy en race.
Nee weet ik, maar ik ben stiekem wel benieuwd hoe ver hij uit kan lopen zonder gridstraffen. Juist omdat dit het beste circuit voor RBR is.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:06:
[...]
Dat deed hij de afgelopen twee jaar ook.
Want dit lijkt nog steeds met gemak het beste circuit voor RBR te zijn. Dus hier pak je die straf en morgen gaan we weer eens Verstappen inhaalacties zien.
Meer mogen ze niet veranderen nadat ze in Q1 naar buiten rijden.Miki schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:06:
[...]
Idd maar ik vermoed dat ze meer bijgesteld hebben. Zo overduidelijk dat sector 2 volledig was voor Red Bull en laatst gereden ronden in lijn viel met de rest.
Vanaf dan telt parc ferme.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 27-07-2024 17:09 ]
PSN
Het was een natte kwali, morgen droge race even afwachtenLuapper schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:06:
De zweep moest er blijkbaar vorige week even over, maar RB heeft de zaakjes weer op orde
[ Voor 97% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-07-2024 17:25 ]
Als het morgen lekker loopt, dan zien we misschien nog wel wat.dawg schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:08:
[...]
Nee weet ik, maar ik ben stiekem wel benieuwd hoe ver hij uit kan lopen zonder gridstraffen. Juist omdat dit het beste circuit voor RBR is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ook als hij wel start van pole maar niet kwalificeerde op pole?
Volgens vrijwel iedereen zat 'ie al op de schopstoel dus ben wel blij dat hij nu op een andere zetel zit en uitgebreid over z'n front row qualify mag praten.HollowGamer schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:09:
[...]
Het commentaar over PER weten we nu wel.
Ik gok morgen met een rondje of 14 aan de leiding. Veel langer zal het niet duren denk ik.
PSN: xMaurice93
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Lijkt me niet, daar is McLaren veel te snel voorMaurice079 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:12:
Teleurstellende kwalificatie als je geen Verstappen fan bent![]()
Ik gok morgen met een rondje of 14 aan de leiding. Veel langer zal het niet duren denk ik.
Logisch natuurlijk gezien de stand.Hippocampus schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:13:
'maybe we can battle the McLarens' zegt Max. tja, in droge condities is het nog steeds vechten.
Maar hij moet de andere teams ook voorbij, als die het hem moeilijk maken wordt dat sowieso al lastig.
Die kijken we dan in het algemene race topicTheBrut3 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:22:
F2 start om 18:15, voor de F2 kijkers.
Wordt vast leuk want zoveel rubber ligt er nu ook weer niet na de F1 Q
[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 27-07-2024 17:29 ]
De baan zal hier en daar nog best verraderlijk zijn ondanks dat er net wel wel een heel spoor drooggereden is, zonde idd.G_Dragon schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:36:
Vlak na de kwalificatie is er een historische auto in de muur gegaan, zonde!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook al ben je verzekerd, het is zoveel werk dit weer te herstellen. Hopelijk is dat wel mogelijk, al voelt het niet meer origineel met vervangende platen.G_Dragon schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:36:
Vlak na de kwalificatie is er een historische auto in de muur gegaan, zonde!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jammer van die lelijke hp logo.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
met hamilton in zn nek de binnenkant afdekken, en dan perez er gewoon brutaal voor (wishful thinking)pilskes schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:31:
De 1ste startplek is aan de kant van de pitmuur, dus Perez zal buitenom moeten.
Maar die straf heeft toch geen effect? Hij was al als laatste gekwalificeerd, TSU heeft veel meer plekken straf, dus uiteindelijk veranderd er toch niets?
En dus moet die maar niet gegeven worden?Transportman schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:44:
[...]
Maar die straf heeft toch geen effect? Hij was al als laatste gekwalificeerd, TSU heeft veel meer plekken straf, dus uiteindelijk veranderd er toch niets?
Als een straf geen effect heeft, zou er nagedacht moeten worden over een alternatieve straf in plaats van een straf die geen straf is.
Haha ja

Als datzelfde plaatje morgen opgaat voor het einde van de race, dan mag RBR niet klagenG_Dragon schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:29:
Nog een andere kijk op de afstand tussen de coureurs
[Afbeelding]
En dan heeft PER kans dat ie toch nog even mag blijven

Perez zit nu in een lastige positie. P2, wil niet verliezen maar met twee Mercedes en 2 McLaren coureurs die hem voorbij willen zie ik hem morgen eigenlijk maar P7 oid pakken. En dan staat hij er ook slecht op.Dido schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:40:
[...]
Als datzelfde plaatje morgen opgaat voor het einde van de race, dan mag RBR niet klagen
En dan heeft PER kans dat ie toch nog even mag blijven
of hij neemt leclerc meteen mee de baan af in de eerste bochtHolk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:52:
[...]
Perez zit nu in een lastige positie. P2, wil niet verliezen maar met twee Mercedes en 2 McLaren coureurs die hem voorbij willen zie ik hem morgen eigenlijk maar P7 oid pakken. En dan staat hij er ook slecht op.
Kan hij voor het team beter Lando meenemen een paar rondes laterMisterEagle schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:57:
[...]
of hij neemt leclerc meteen mee de baan af in de eerste bocht
Fingers crossed voor morgen, dan worden de punten verdeeld.Luapper schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:06:
De zweep moest er blijkbaar vorige week even over, maar RB heeft de zaakjes weer op orde
Mijn boefje is liev!
3e, het hoogst haalbare voor Verstappen. Beide McLaren's zijn zwaar favoriet, daar is sinds vorige week niets aan veranderd.stylezzz schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:21:
Fingers crossed voor morgen, dan worden de punten verdeeld.
Testing, one, two ...
Eens. Enige wat dat kan veranderen, is dat Red Bull de settings van fp1 heeft gebruikt voor de quali en race, en fp2 en fp3 enkel afleiding zijn geweest.hardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:30:
[...]
3e, het hoogst haalbare voor Verstappen. Beide McLaren's zijn zwaar favoriet, daar is sinds vorige week niets aan veranderd.
Want nu was Max in die 2e sector weer oppermachtig. Net als fp1.
Daar houd ik me maar aan vast, want McLaren die 15+ seconden voor rijd op de rest, na slechte tactische keuzes, is toch minder leuk dan een inhaalrace van Max
Als het morgen had geregend als vandaag hadden we een masterclass gehad
Hij heeft in ieder geval de pole position award gekregen. En AFAIK is dat afgelopen jaren ergens aangepast. Vooral in relatie met de sprints waarbij er een of twee seizoenen zijn geweest dat je de pole kreeg als je de sprint won (en de uitslag van de sprint dus de start volgorde was). Dat was dan ook super raar. Waarna de "pole" statistiek volgens mij verplaatst is naar de Q uitslag en niet naar de P1 startplek.JB schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:25:
Heeft Max er nu een pole (position) bij in de stats? Blijf het krom vinden dat het pas telt als je er zondag vanaf start, want zo was het toch?
Hier staat ie bij Leclerc: https://www.statsf1.com/nl/charles-leclerc/pole.aspxJB schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:25:
Heeft Max er nu een pole (position) bij in de stats? Blijf het krom vinden dat het pas telt als je er zondag vanaf start, want zo was het toch?
Net als vorig jaar.
Da's best raar, gezien er nog geen start is geweest. En 2021 heeft die hem ook, terwijl die toen daadwerkelijk niet gestart is.TinusXIII schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 23:37:
[...]
Hier staat ie bij Leclerc: https://www.statsf1.com/nl/charles-leclerc/pole.aspx
Net als vorig jaar.
Maar zoals Murray Walker zei: "Anything can happen in Formula 1; And it usually does!"hardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:30:
[...]
3e, het hoogst haalbare voor Verstappen. Beide McLaren's zijn zwaar favoriet, daar is sinds vorige week niets aan veranderd.
Verloopt de race normaal zonder bijzonderheden, dan zijn de McLarens absoluut favoriet, maar ze kunnen net zo goed in bocht 1 aangetikt worden en achter aan moeten sluiten of uitvallen. En dan is iets beters dan P3 weer absoluut haalbaar voor Verstappen.
Voor een hardware lover heb je wel veel vertrouwen in de hardware tijdens een racehardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:30:
[...]
In de kwali kon max de auto bij de exit-curbs met 1 wiel binnen de baan houden. En hun houding is
"Pohh ja dat getuigt van kunde en is inderdaad gewoon binnen de lijnen blijven en geen track limit"
In de kwali kon Norris de auto bij de zelfde exit-curbs met 1 wiel binnen de baan houden. Precies de zelfde move. En de houding is
"Zooo die was m bijna kwijt"
[ Voor 3% gewijzigd door 7Sins op 28-07-2024 04:01 ]
Vanmiddag max. P2 denk ik, maar iedereen gaat hard verdedigen op Max. Zeker de Mercedesen.
Piastri heeft vaak niet de long run pace van Norris, die moet Max nog wel kunnen pakken. Dus dan wordt t P2.
Ook benieuwd wat MCL precies heeft gevonden. Zeker kijkende naar die Zak, gun ik ze dat nietsly___ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 06:42:
Ik krijg toch steeds meer een Ferrari 2019 gevoel bij McLaren, was dat niet de laatste keer dat een team opeens zoveel sneller was?
Vanmiddag max. P2 denk ik, maar iedereen gaat hard verdedigen op Max. Zeker de Mercedesen.
Piastri heeft vaak niet de long run pace van Norris, die moet Max nog wel kunnen pakken. Dus dan wordt t P2.
Mijn boefje is liev!
Hij moet langs Hamilton, die zal zijn UK vrijkaartje wel weer trekken. "Oops, I did it again." 🇬🇧🇬🇧🤷sly___ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 06:42:
Ik krijg toch steeds meer een Ferrari 2019 gevoel bij McLaren, was dat niet de laatste keer dat een team opeens zoveel sneller was?
ping 127.212.23.124
Wie van de stewards is de oud coureur? Alle namen zeggen mij niets...
PU penalties vallen helaas in dezelfde categorie als de reguliere penalties en de pole vervalt dan naar de nummer 2.JB schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:25:
Maar gelukkig krijgen ze tegenwoordig iig wel een Pirelli bandje als troost prijs
PSN
Bernoldi, die heeft bij Minardi gereden dacht ik.CH4OS schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:23:
[...]
Wie van de stewards is de oud coureur? Alle namen zeggen mij niets...
PSN
Hopelijk rijdt Verstappen weer niet als een idioot tegen iemand aan zoals in Hongarije en Oostenrijk.pjottum schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:04:
[...]
Hij moet langs Hamilton, die zal zijn UK vrijkaartje wel weer trekken. "Oops, I did it again." 🇬🇧🇬🇧🤷

4 verschillende teams op de eerste 4 plekken, dat kan leuk worden met de start.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Thanks, snelle zoekactie leert Arrows en testcoureur BAR (wat nu Mercedes team is).YakuzA schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:26:
Bernoldi, die heeft bij Minardi gereden dacht ik.
Nee, hij reed voor Arrows, Jos Verstappen was zijn teamgenoot.YakuzA schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:26:
[...]
Bernoldi, die heeft bij Minardi gereden dacht ik.
Tweede jaar was het Frentzen die zijn teamgenoot was, daarna is ie aan de kant gezet.
Een van de eerste jaren dat ik F1 keek, die auto had wel wat vond ik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gvp5cwzqQwBMduPKgWtSgGUs.jpg?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Gynnad op 28-07-2024 08:33 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
De Engelse is net zo erg maar dan over alles wat engels is. Neutrale verslag geving is er gewoon weg niet.7Sins schreef op zondag 28 juli 2024 @ 03:57:
De nederlandse audio overlay op f1tv (lees; viaplay die de rechten heeft) is te verstappen-biased.. het begint echt de uitzendingen te verstieren.
In de kwali kon max de auto bij de exit-curbs met 1 wiel binnen de baan houden. En hun houding is
"Pohh ja dat getuigt van kunde en is inderdaad gewoon binnen de lijnen blijven en geen track limit"
In de kwali kon Norris de auto bij de zelfde exit-curbs met 1 wiel binnen de baan houden. Precies de zelfde move. En de houding is
"Zooo die was m bijna kwijt"
Één ding in ieder geval niet: snelheidGynnad schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:31:
[...]
Een van de eerste jaren dat ik F1 keek, die auto had wel wat vond ik.
Wat betreft McLaren en hun voordeel in snelheid dit jaar ben ik er nog niet over uit. Met name het verschil met Mercedes. Red bull was in de tijd met de Renault motor ook sneller dan de leverancier echter dat is niet zo'n prestigieus team als Mercedes. Ben echt benieuwd welke voordelen McLaren heeft gevonden om zo snel te zijn.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Ah thanks, wist ik niet. Hij heeft de snelste tijd neergezet en dus dit evenement gewonnen. Dat zou uit moeten maken. Wat een onzin zeg.YakuzA schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:25:
[...]
PU penalties vallen helaas in dezelfde categorie als de reguliere penalties en de pole vervalt dan naar de nummer 2.
Maar gelukkig krijgen ze tegenwoordig iig wel een Pirelli bandje als troost prijs
In het kort, minder drag. Ze waren al langer heel goed in de snelle / medium snelle bochten alleen kwamen ze op de rechte stukken niet vooruit.Hugo schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:49:
Ook al ben ik fan van Max ik vind het de laatste races veel leuker nu er echt gevochten wordt voor de overwinning. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat uitpakken.
Wat betreft McLaren en hun voordeel in snelheid dit jaar ben ik er nog niet over uit. Met name het verschil met Mercedes. Red bull was in de tijd met de Renault motor ook sneller dan de leverancier echter dat is niet zo'n prestigieus team als Mercedes. Ben echt benieuwd welke voordelen McLaren heeft gevonden om zo snel te zijn.
Zo meen ik mij te herinneren dat Max over de Ferrari openlijk commentaar gaf over hoe hun zij gas konden geven en dat er iets niet in de haak was met hun power deployment. En dat ze dit vervolgens ook bij de fia aan konden geven.
Idem met wat zaken aan de merc waarbij er openlijk commentaar was.
Dit jaar is er commentaar op de voorvleugel, maar dat is er al sinds het begin. En is niet het felle commentaar wat ik gewend ben.
Wat mij daarin dus opvalt dat als de mclaren ilegaal is het vrij stil blijft hierover bij Max/RbR. En Max is zeker niet te beroerd om dat te melden als hij dat denk. Max zijn commentaar is echter veel meer intern gericht dat RbR zelf hun best moeten doen.
Het geeft mij zelf meer het idee dat de RbR al vrij vlot aan hun maximale potentie zat en dat ze nu moeite hebben nog meer uit het vat te halen. Terwijl ze bij McLaren dat zaken aan de praat weten te krijgen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik ga niet zeggen dat Verstappen niet de veroorzaker was, maar ze reden toch echt tegen hem aan, niet andersomGynnad schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:28:
Hopelijk rijdt Verstappen weer niet als een idioot tegen iemand aan zoals in Hongarije en Oostenrijk.![]()
4 verschillende teams op de eerste 4 plekken, dat kan leuk worden met de start.
Testing, one, two ...
Al vast op voorhand veel plezier vanmiddag iedereen: ter plaatse, op vakantie of lekker thuis op de bank. Voor wordt het waarschijnlijk uitgesteld kijken, iets met kinderen, vakantie, zwembad en slechte WiFi
De Strategy guide: (bron)
:strip_exif()/f/image/ekTc5xNkhqjgx8H1bwQQTf9B.jpg?f=fotoalbum_large)
De baan schijnt vorige maand gedeeltelijk opnieuw geasfalteerd te zijn. Compleet gemist eigenlijk. Hoe dan ook, het maakt dat de optimale raceband een M (C3) of H (C2) gaat zijn. In de uiteindelijke strategie schijnt het niet veel uit te maken, zolang je maar een goede band hebt om aan te vallen. Een 1-stopper is niet waarschijnlijk omdat je dan te veel moet managen. Inhalen is op Spa heel goed mogelijk natuurlijk. Alle combinaties van banden met minimaal 1 M en H zijn reëel, en dus wederom afhankelijk wat een coureur nog beschikbaar heeft:
:strip_exif()/f/image/Kc65WedSoPsbdPTHsPA1MidZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Veel keuze voor de coureurs. Beide Red Bulls wederom maar 1 set H, gaat dit ze net als vorige week problemen geven? Voor Max waarschijnlijk een agressieve strategie. Undercut is sterk, maar kan ook weer kantelen als er iemand op verse banden vlak achter je landt na een pitstop. Verder opvallend: veel nieuwe (zachte) banden, natuurlijk door de natte Q. LEC heeft optimale vrijheid met alle banden 2 sets beschikbaar, zou Ferrari dit kunnen uitbuiten? Het veld is iig lekker gehusseld, voer voor een mooie race!
:strip_exif()/f/image/cmjymmLDbnEgjLfWf8v5b2cc.jpg?f=fotoalbum_large)
Het veld ligt wat verder uit elkaar dan vorige week. Maar Spa is ook zowat 2x langer dan de Hungaroring. Top 4 teams staat wel erg dichtbij, dus ook hier geldt: goede banden op het juiste moment.
:strip_exif()/f/image/EMMMaL6TMCZ94qIGRoyZJLFO.jpg?f=fotoalbum_large)
Een droge race in het vooruitzicht, maar op Spa weet je het maar nooit...
Ik was na de 1e paar races van plan om te stoppen met kijken, omdat Max weer zo dominant was, blij dat ik dat niet heb gedaan.
Jammer dat het nu erg close tussen alle teams, en dat in 2026 weer alles op de schop gaat, waardoor er waarschijnlijk weer 1 team dominant wordt.
Edgenumber schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:30:
Afgaande op voorgaande jaren meen ik mij te herinneren dat Max / RbR best een uitgesproken mening hadden over wat er mis was met andere wagens.
Zo meen ik mij te herinneren dat Max over de Ferrari openlijk commentaar gaf over hoe hun zij gas konden geven en dat er iets niet in de haak was met hun power deployment. En dat ze dit vervolgens ook bij de fia aan konden geven.
Dit jaar is er commentaar op de voorvleugel, maar dat is er al sinds het begin. En is niet het felle commentaar wat ik gewend ben.
Wat mij daarin dus opvalt dat als de mclaren ilegaal is het vrij stil blijft hierover bij Max/RbR. En Max is zeker niet te beroerd om dat te melden als hij dat denk. Max zijn commentaar is echter veel meer intern gericht dat RbR zelf hun best moeten doen.
Het geeft mij zelf meer het idee dat de RbR al vrij vlot aan hun maximale potentie zat en dat ze nu moeite hebben nog meer uit het vat te halen. Terwijl ze bij McLaren dat zaken aan de praat weten te krijgen.
---RAWE CEEK!!!---
Of het is de andere kant op!? Hoe meer ik er over nadenk, hoe plausibeler ik het gerucht vind dat Red Bull na China bepaalde onderdelen van de wagen heeft moeten halen op last van de FIA.Edgenumber schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:30:
Afgaande op voorgaande jaren meen ik mij te herinneren dat Max / RbR best een uitgesproken mening hadden over wat er mis was met andere wagens.
Wat jij nu schrijft is weer iets wat die richting op kan wijzen.
In China had Red Bull geloof ik bijna 1 sec meer pace dan mclaren. En nu zou Mclaren binnen het seizoen ineens 1.3 sec of zoiets gevonden hebben? Dat is best een boel.
Als het geval was dat RedBull iets aangepast had, dan waren alle andere teams ook die 1,3 seconden dichterbij gekomen, maar het is alleen McLaren.ZeromaNoiS schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:50:
[...]
Of het is de andere kant op!? Hoe meer ik er over nadenk, hoe plausibeler ik het gerucht vind dat Red Bull na China bepaalde onderdelen van de wagen heeft moeten halen op last van de FIA.
Wat jij nu schrijft is weer iets wat die richting op kan wijzen.
In China had Red Bull geloof ik bijna 1 sec meer pace dan mclaren. En nu zou Mclaren binnen het seizoen ineens 1.3 sec of zoiets gevonden hebben? Dat is best een boel.
Ik zag een stukje uit Teds notebook, maar wat ik daaruit begreep, is dat Max nu misschien weer met de oude motor rijdt, omdat deze baan toch niet zo zwaar is voor de motor en ze nu een verse hebben voor Zandvoort en Monza.
Ze wilden de oude erin lepelen, maar dat lukte niet helemaal, dus moest de nieuwe er toch weer in.werphengel schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:46:
Waarom bedankte Max de mechanics voor het laat doorwerken aan de motor, was dat gewoon omdat hij Q en de race met de nieuwe motor rijdt of hebben ze de oude er weer in gezet?
Ik zag een stukje uit Teds notebook, maar wat ik daaruit begreep, is dat Max nu misschien weer met de oude motor rijdt, omdat deze baan toch niet zo zwaar is voor de motor en ze nu een verse hebben voor Zandvoort en Monza.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nieuwe motor was ingebouwd maar daar waren problemen mee.werphengel schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:46:
Waarom bedankte Max de mechanics voor het laat doorwerken aan de motor, was dat gewoon omdat hij Q en de race met de nieuwe motor rijdt of hebben ze de oude er weer in gezet?
Tot 's avonds laat doorwerken om die goed aan de praat te krijgen.
Is dat zo, of herhaal je nu wat in Ziggo Sport werd gezegd om aan te geven dat het van alles en nog wat kan zijn?D-dark schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:02:
[...]
Nieuwe motor was ingebouwd maar daar waren problemen mee.
Tot 's avonds laat doorwerken om die goed aan de praat te krijgen.
Erik van Haren is vaak redelijk op de hoogte van dat soort zakenToke_gt schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:44:
[...]
Is dat zo, of herhaal je nu wat in Ziggo Sport werd gezegd om aan te geven dat het van alles en nog wat kan zijn?
https://www.reddit.com/r/...tappens_mechanics_worked/
Inderdaad, maar de omslag en significantie blijven wel vraagtekens geven. Tijdens FP1 en 2 zag ik de McLarens enorm uitbottomen in de compressie van Eau Rouge maar ook Kemmel Straight. Met de wetenschap dat RBR vorig jaar de auto wat hoger heeft moeten zetten om de plank maar niet te veel te laten afslijten ben ik benieuwd hoe McLaren maar ook Mercedes dit oplost/heeft opgelost.stefanass schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:43:
[...]
Als het geval was dat RedBull iets aangepast had, dan waren alle andere teams ook die 1,3 seconden dichterbij herinneren, maar het is alleen McLaren.
De 1 sec voorsprong in China zou ik zelf toereken aan een relatief vlak circuit met lage kerbs (net zoals Zandvoort bijv) en dat het ontbreekt aan scherpe chicanes/last wissel (waar je voordeel kan halen door de kerbs flink te pakken). Voorgaande jaren leek de beam-wing een grote bijdrage te leveren aan de efficiëntie van de aero. Was op de laatste daar geen TD op gekomen of is dat pas per ingaande van 2025?
Tenzij ie een raket heeft zoals een paar jaar geleden, dan zie ik hem al wel weer de eerste plaats bereiken als ie goed door het begin heen komt, maar ik denk dat het verschil nu wel wat minder is dan toen.
Martinspire schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:20:
Ik denk dat Verstappen een goede kans maakt om op het podium te komen, maar ik denk dat ie alleen kan winnen als ie hulp krijgt van een safety car of iets dergelijks, wat het veld weer bij elkaar brengt. Want hoe langer hij achter wat tragere auto's zit, hoe langer het duurt voor ie bij de kopgroep aan kan sluiten. We zagen het vorige week al bij Perez en Russell dat als je in het begin tijd verliest, je dat niet zo goed meer kunt rechtzetten als vorige jaren.
Tenzij ie een raket heeft zoals een paar jaar geleden, dan zie ik hem al wel weer de eerste plaats bereiken als ie goed door het begin heen komt, maar ik denk dat het verschil nu wel wat minder is dan toen.
iemand iets leuks?
FF zwaaien naar @G_Dragon , we weten nu waar ie zit
[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 28-07-2024 13:07 ]
Maar als je 1e wordt door je concurrent te blokken en een straf krijgt is dat weer wel terechteGraft schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:59:
[...]
Ah thanks, wist ik niet. Hij heeft de snelste tijd neergezet en dus dit evenement gewonnen. Dat zou uit moeten maken. Wat een onzin zeg.
Zoveel situaties zoveel mogelijkheden.
PSN
Rob Marshall joined McLaren Racing in January 2024 following a successful 17-year period with Red Bull Racing. As part of Andrea Stella's F1 Technical Executive team, Rob is supported by Neil Houldey, Technical Director, Engineering. Rob and Neil will play an instrumental role in designing McLaren's Formula 1 cars.
Niks blijft geheim dus de topteams naderen het plafond :-)
RedBull heeft wat minder windtunneltijd. (ivbm de regels).
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |