@
Fauna @
Tomcatter_31 Eens met jullie analyses, behalve over bocht 1.
Door een hele ruime bocht buiten de track te nemen, had Max echt veel voordeel. Op zo'n manier rijd je makkelijk een paar voorliggers voorbij. Hij remde ook niet om bocht 1 te halen, maar een stuk later om zijn eigen lijn buiten de baan te halen. En gaf buiten de baan ook vol gas om zo voor Norris uit te komen. Tja, dat is doelbewust inhalen buiten de baan en dat is volkomen illegaal.
Als hij niemand had ingehaald met deze actie, dan was er niks aan de hand geweest, maar hij haalde Norris in. Norris bleef zo goed mogelijk op de baan, deed niks verkeerd.
De top drie ging drie breed bocht 1 in. Dat kan gebeuren, maar is een pittige actie. Max is degene die als derde van achteren er aan de buitenkant bij kwam. Hij had meer moeten remmen en op de baan moeten blijven en was er dan ook ten alle tijde als derde uitgekomen (zolang anderen geen fouten maken).
Alles bij elkaar duidelijk dat Max (zeer waarschijnlijk) de plek terug moest geven. Dat kan dan het beste zo snel mogelijk, want later kost meestal meer tijd en moeite. Goede call vanaf de pitmuur, prima uitgevoerd door Max. Alleen jammer dat Max zich zo liet opfokken door die tegenslag en allerlei andere dingen later in de race.
Ik ben geen fan van Max, ik ben fan van de sport. Ook al is Max zeer zeker één van de beste coureurs aller tijden. Je moet ook wel echt pit hebben om op het hoogste niveau zo te kunnen presteren. Maar respect heb ik niet voor het onsportieve en kinderachtige wat er bij Max ook in zit. Dat zei ik vijf jaar geleden al, maar toen was hij nog echt jong en had hij nog geen F1 race gewonnen. Nu als drievoudig kampioen is het alleen maar erger dat hij zich nog zo laat opfokken.
De actie op Hamilton voelde iedereen aankomen en is niet goed te praten. Of Hamilton nou wel of niet met opzet een klein contact probeerde, ik ben blij dat Max daar even letterlijk op zijn donder kreeg. Komt de drievoudig wereldkampioen met vrijwel 100% lockup en enorme rookwolk een divebomb doen op een andere wereldkampioen.
Ook vorige race met Lando was het al te wild. Gaat niet helemaal lekker bij Max, hij lijkt het niet te kunnen hebben dat zijn auto niet meer de beste in het veld is.
Alsnog wel een hele leuke race en leuk voor de kijker, al deze acties en gekkigheid. Liever wel meer acties op de baan en minder over de radio.
Over gekkigheid. Hoe kun je als team een stevige 1-2 winst, de eerste in jaren, zo hard verpesten qua strategie en sfeer.
En Red Bull. Van P3 en P15 naar P5 en P7. Hm, die Perez heeft het dit keer toch gewoon beter gedaan in de race dan Verstappen...