[F1 2024] Race 13 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 77.701 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:03
Tomcatter_31 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:55:
[...]

Waarom zou Hamilton meer ruimte geven? Max zou dat andersom ook niet gedaan hebben. Er is te veel gebeurd tussen die twee en ze gunnen elkaar geen mm meer. Je kan het slecht gedrag van Hamilton noemen, Max heeft in verleden zelf ook vaak genoeg gedaan dat hij Ham de baan af duwde of geen ruimte gaf. Dus waarom zou Ham dat dan nu wel doen? Berger vertelde ooit eens dat hij zijn auto bewust liet staan in gevecht met Senna. Senna stond bekend dat hij zijn auto vaak gewoon er naast gooide en het dan aan de ander liet of er een aanrijding kwam of niet. Berger had opzij kunnen gaan. Op de vraag waarom hij dit niet deed antwoordde hij dat dat een teken van zwakte is en Senna dan wist dat hij altijd toe zou geven.

Max was vandaag gewoon te gefrustreerd en deze actie is daar gevolg van. Zelfs de stewards zeiden dat Ham zijn normale racelijn nam… hij had idd wel meer kunnen doen om aanrijding te voorkomen. Maar uiteindelijk gewoon race incident.

Deze frustratie is niet de eerste keer en ook niet dat hij zo tekeer gaat tegen zijn team. Ik ben absoluut geen fan van Schumacher, maar een ding moet je hem wel nageven. Hij viel zijn team nooit af. Niet over de radio en ook niet in interviews. Daar zouden Verstappen, Alonso en ook Hamilton nog wel wat van kunnen leren…
Ik kan me niet herrinneren dat we ten tijde van Schumacher net zoals nu volledig meeluisterden met de boordradio? Niet zoals we nu met eigenlijk álles mee kunnen luisteren. Ik weet vrij zeker dat daar ook voldoende is gezegd tussen coureurs en de mensen achter de (pit)muur.
Een knappe kop die zo onder druk weet te presteren, en nog steeds rustig weet te praten/ reageren ondanks dat je enorm gefrustreerd bent. Ik denk oprecht dat we tegenwoordig gewoon veel meer (ervan) horen dan toen het geval was.

Neemt niet weg dat je er (in elk geval in theorie) rekening mee kan houden dat de wereld mee luisterd, en wellicht wat beter kan reageren. Ik denk dat GP ook de frustraties van Max wel kent/ snapt (dat er na de race niets meer aan de hand is tussen die 2) maar vooral bezig is hem het hoofd koel te houden zodat die het maximale uit de race kan halen.
Het helpt ook allemaal niet zo'n gedoe als het bij RB al een tijdje is, het rommelt, er zijn keuzes gemaakt die niet goed uitpakken (ondanks waarschuwingen) bij het aanpassen van de auto. De relaties binnen het team zijn niet zo best (is ook lastiger als het niet loopt) en dat alles druppelt door naar degene die de prestaties neer moet(en) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Sepp14 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 07:53:
Ieder incident met Ham en VER, zal onder een vergrootglas liggen.
Feit is dat VER in de race al gefrustreerd was door meerdere oorzaken. Iedereen heeft het gedaan dan in zijn mindset. Hij heeft nog voldoende voorsprong maar er moeten wel dingen veranderen bij RBR.
Iedereen is daar toe aan vakantie.
Ik denk dat de Engineers maar weinig vakantie hebben en flink aan de bak moeten om de issues te onderzoeken en op te lossen. De motor op zichzelf (krachtbron) is snel/ goed zat, maar de balans van de auto klopt niet. Ik denk ook dat als ze de problemen met de Curbs oplossen kunnen, dat de auto ook beter handelbaar is in bochten op zichzelf. Het gebeuren op de curbs is ook een 'balans' issue (dwz dat een deel van de auto schuin omhoog komt en dan niet genoeg 'grip' lijkt te hebben, bij (*scherpe of snelle) bochten krijg je door middelpuntvliedende krachten ook dat de auto (zij het licht met deze auto's) zal overhellen.

Misschient toch iets meer downforce vanuit de neerwaardse druk (vleugels e.d.) , ipv vanuit de vloer zien te halen, waardoor de downforce in meer gevallen bruikbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat de Engineers maar weinig vakantie hebben en flink aan de bak moeten om de issues te onderzoeken en op te lossen.
De engineers hebben verplicht vakantie tijdens de zomerstop. Twee weken geloof ik, dus ze MOGEN niet eens aan de slag.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
jbdeiman schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat de Engineers maar weinig vakantie hebben en flink aan de bak moeten om de issues te onderzoeken en op te lossen.
Van de 4 weken zomerstop moet drie weken het slot op de deur hangen. Dus ze zouden flink aan de bak moeten, maar mogen dat regeltechnisch niet.

Niet letterlijk op slot uiteraard. Maar het technisch personeel mag niet werken. Administratie en marketing en whatever mogen gewoon doorlopen. En gezien zeker onder de huidige regels, o.a. met budget cap, alles gelogd moet worden v.w.b. op welke momenten aan een onderdeel is gewerkt en hoe het hele design tot stand is gekomen kun je ook lastig na de zomerstop ineens een goed idee hebben. Want dat valt gewoon op als je op maandagmorgen na de zomerstop een idee hebt waar je reëel gezien uren mee bezig zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:24

dr.lowtune

Deugt niet

Grrrrrene schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:09:
[...]

De engineers hebben verplicht vakantie tijdens de zomerstop. Twee weken geloof ik, dus ze MOGEN niet eens aan de slag.
Maar ze mogen wel reflecteren natuurlijk met een biertje in de hand. En elke kroegganger weet dat alle wereldproblemen kunnen worden opgelost op een bierviltje :P (nou ja, ik hoop maar voor RB dat ze hun problemen opgelost krijgen, maar dat gaat wel meerdere bierviltjes kosten….)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Grrrrrene schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:09:
[...]

Dan zullen ze waarschijnlijk nog allemaal data meenemen op vakantie en de data analyseren hoor ;) Ik weet dat ze niet in de fabriek / testlabs aan het werk zullen/ mogen zijn, maar kan me aan de andere kant ook niet voorstellen dat ze dit volledig los zullen/ kunnen laten in de vakantie.
Persoonlijk denk ik (weet uit ervaring) dat onder druk zitten en je werk niet los (kunnen laten) niet heel gezond is, als je dat gedurende langere tijd hebt. Het zal in die zin wellicht beter zijn als de engineers het wel even 2 weken volledig los kunnen laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:53
Qua development gaat Red Bull dit niet meer winnen, ze zullen moeten profiteren wanneer t kan.

Of een paar engine penalties meer pakken en dat ding verder open schroeven zoals Mercedes deed in 2021.

Oh dit wordt een briljante tweede helft van het seizoen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
RobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:12:
[...]

Van de 4 weken zomerstop moet drie weken het slot op de deur hangen. Dus ze zouden flink aan de bak moeten, maar mogen dat regeltechnisch niet.

Niet letterlijk op slot uiteraard. Maar het technisch personeel mag niet werken. Administratie en marketing en whatever mogen gewoon doorlopen. En gezien zeker onder de huidige regels, o.a. met budget cap, alles gelogd moet worden v.w.b. op welke momenten aan een onderdeel is gewerkt en hoe het hele design tot stand is gekomen kun je ook lastig na de zomerstop ineens een goed idee hebben. Want dat valt gewoon op als je op maandagmorgen na de zomerstop een idee hebt waar je reëel gezien uren mee bezig zou zijn.
Zie ook de opmerking hierboven mbt het bierviltje. ;) Ideeën (theoriën) die er komen zullen niet zo opvallen, als het idee al is uitgevoerd na de vakantie zal het wel opvallen.
Je kan niet afdwingen dat iemand in zijn hoofd tijdens de vakantie niet bezig is met zijn/ haar werk, en controleren kan je dat al helemaal niet. Er zal niet aan de auto zelf (in materiaal) worden gewerkt, maar in de koppies zullen ze toch echt wel aan (theoretische) oplossingen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
sly___ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:14:
Qua development gaat Red Bull dit niet meer winnen, ze zullen moeten profiteren wanneer t kan.

Of een paar engine penalties meer pakken en dat ding verder open schroeven zoals Mercedes deed in 2021.

Oh dit wordt een briljante tweede helft van het seizoen .
Ik weet niet of de engine openschroeven een goede oplossing zou zijn, aangezien de auto nu al niet goed handelbaar lijkt. Het issue zit ook niet in de (top) snelheid, maar in de stabiliteit van de auto, dat los je niet op/ verander je niet met een opengeschroefde motor. Sterker nog, het zal er ws alleen slechter van worden, op de rechte stukken heb je profijt wellicht, maar je moet dan ook harder (langer) remmen, zal wellicht wat sneller optrekken, maar beide eigenschappen zijn minder goed voor de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Illegal_Alien schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:23:
[...]

Heb daar nog niet zo snel de data van iemand die dit heeft?
Heel kleine steekproef:
Weet niet hoe de omstandigheden waren, maar max reed dit weekend in de quali 1:15.2 en vorig jaar 1:16.6

Oostenrijk was een paar honderdsten sneller dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
siggy schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:07:
[...]

https://www.autosport.com...er-hungarian-gp/10637339/

Wel weer selectief van de Britse pers......

Verstappen was pressed for a reaction to his critics saying he went too far in the race and disrespected his Red Bull squad over team radio.

[...]

De pers heeft het makkelijk met Max op een frustratie-dag. Ik vind het nogal riooljournalistiek, ongeacht of de reactie van Max okay is of niet. Het is makkelijk scoren.
Bij VER werd er op aangedrongen [pressed] een reactie te geven op de critici die oreerden dat hij tever was gegaan in de race.

Het Fuck them all was mijns inziens dus gericht richting de pers/critici en niet tegen RBR. Zo lees ik het althans. En ik geef VER niet eens ongelijk in deze... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
jbdeiman schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Zie ook de opmerking hierboven mbt het bierviltje. ;) Ideeën (theoriën) die er komen zullen niet zo opvallen, als het idee al is uitgevoerd na de vakantie zal het wel opvallen.
Je kan niet afdwingen dat iemand in zijn hoofd tijdens de vakantie niet bezig is met zijn/ haar werk, en controleren kan je dat al helemaal niet. Er zal niet aan de auto zelf (in materiaal) worden gewerkt, maar in de koppies zullen ze toch echt wel aan (theoretische) oplossingen werken.
Dan nog moet er verplicht een logboek / administratie zijn van hoe die ideeën tot stand zijn gekomen. Je kunt niet maandagmorgen de fabriek binnen lopen en de vakantie ideeën even door de CFD halen en zeggen dat je dat idee had tijdens de autorit. Daaraan vooraf moeten er ook uren zijn dat die engineer bij wijze van spreken met de voeten op tafel op tafel heeft gelegen en naar het plafond heeft zitten staren waarin dit eureka moment tot stand kwam. En die tijd moet ook verantwoord worden (v.w.v. budgetcap en aanverwanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
sly___ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:14:

Oh dit wordt een briljante tweede helft van het seizoen.
De motor tweak van Mercedes in 2021 zal niet meer gebeurden.

RedBull is altijd 2e helft van het seizoen goed met de upgrades en ontwikkeling, het blijft glazen bol werk of het nu ook zal gebeurden. Feit blijft dat RedBull minder ontwikkeling (windtunnel) tijd heeft dan andere teams.

Grootste probleem momenteel is dat de RedBull niet lekker on track is waardoor zelfs Max niet het maximale eruit kan halen. De inhaal actie buitenom bij Hamilton waar Max niet goed kon insturen was tekenend. Met een goede RedBull trekt Max de auto langszij.

En de upgrades waren het voor de wegligging, snelheid combi?
Hoe zit het met de flexwings controle van andere teams, wat doet RedBull?

Zijn momenteel zo veel factoren, maar wel lekker om van te smullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Plenkske schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:45:
[...]

Lewis komt er zo vaak mee weg. Genoeg voorbeelden van zijn "tik hem aan" acties.
Hij is al vaker vertoond..

YouTube: Lewis Hamilton “Oops I Did It again “

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:24

dr.lowtune

Deugt niet

RobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Dan nog moet er verplicht een logboek / administratie zijn van hoe die ideeën tot stand zijn gekomen. Je kunt niet maandagmorgen de fabriek binnen lopen en de vakantie ideeën even door de CFD halen en zeggen dat je dat idee had tijdens de autorit. Daaraan vooraf moeten er ook uren zijn dat die engineer bij wijze van spreken met de voeten op tafel op tafel heeft gelegen en naar het plafond heeft zitten staren waarin dit eureka moment tot stand kwam. En die tijd moet ook verantwoord worden (v.w.v. budgetcap en aanverwanten).
Tja, dan slinger je Outlook aan, organiseer je een meeting die je “Pressure cooker SidePod performance” noemt, plan je daar een uurtje met wat knappe koppen en dan voldoe je daar ook aan. Laat de FiA maar aantonen dat een idee niet het resultaat is van een briljante ingeving uit die meeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
jan390 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:45:
Als zelfs Rosberg de kant kiest van Hamilton dan hoeven we het er, denk ik, niet meer over te hebben wie hier de fout maakte.

…I mean, Lewis was taking the corner
Voorrang neem je niet, die krijg je..
Ze hadden in mijn optiek ook gewoon met zijn tweeën probleemloos door die bocht gekund, maar ja, HAM en VER is sowieso geen fijne combinatie

De divebomb?! Er was in het verleden een een coureur die zei: Als er een gat is en je duikt er als F1 pilot niet in, dan ben je geen F1 coureur [of iets in die trant]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31

backupdevice

Boeh!

jbdeiman schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Ik weet niet of de engine openschroeven een goede oplossing zou zijn, aangezien de auto nu al niet goed handelbaar lijkt. Het issue zit ook niet in de (top) snelheid, maar in de stabiliteit van de auto, dat los je niet op/ verander je niet met een opengeschroefde motor. Sterker nog, het zal er ws alleen slechter van worden, op de rechte stukken heb je profijt wellicht, maar je moet dan ook harder (langer) remmen, zal wellicht wat sneller optrekken, maar beide eigenschappen zijn minder goed voor de banden.
Probleem is dat RB tov vorig jaar het platform heeft gewijzigd , en dat zij nu de voorkant super hard moeten afstellen. Hierdoor kunnen zij de Curbs niet meer aanvallen . Deze eigenschap is zo verweven met het platform dat het niet op te lossen is , en dat de piek van performance van dit platform al bereikt is.

Tel daarbij op dat hierdoor het voordeel van tyre life ook weg is, en minder windtunnel tijd vanwege het WCC vorig jaar. ... is het gewoon klaar met de dominantie tot 26. En dan is het maar de vraag of de auto + engine goed genoeg is.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:33:
Tja, dan slinger je Outlook aan, organiseer je een meeting die je “Pressure cooker SidePod performance” noemt, plan je daar een uurtje met wat knappe koppen en dan voldoe je daar ook aan. Laat de FiA maar aantonen dat een idee niet het resultaat is van een briljante ingeving uit die meeting.
'Hey, geef FF de inloggegevens van jullie systemen....'
Wat raar dat alle engineers op vakantie continu inloggen en nieuwe simulaties draaien op de clusters.
En dat er ineens 12 nieuwe iteraties zijn van die belangrijke onderdelen in het 3D programma. En op teams/slack/... was het ook heel druk, niet eens met vakantiefoto's, maar met allerlei werkgerelateerde berichten. En toen gingen ineens de 3d printers aan de slag...
(En dan ook niet boos worden als je een hele zware straf krijgt)

Het idee dat ze bij RBR (of welk team dan ook) in 2 weekjes met 'een goed idee' ineens zo'n achterstand inlopen, yeah right, stuur die engineer even langs alle teams, leuk voor de competitie ;)

Sowieso vind ik het het mooiste als praktisch ieder team kan winnen. Hebben we eindelijk weer wat competitie wordt er gesuggereerd om aan competitie vervalsing te gaan doen.... Nee, laat RBR & Max het maar beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:14
RCBL schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:43:
[...]

De divebomb?! Er was in het verleden een een coureur die zei: Als er een gat is en je duikt er als F1 pilot niet in, dan ben je geen F1 coureur [of iets in die trant]
Waarvan diezelfde coureur later ook aangaf dat dat eigenlijk toch ook niet de bedoeling was en niet serieus bedoeld was.

Hoe ik het zie was het toch vooral de fout van Verstappen in deze, die echt een compleet idiote divebomb doet. Had Hamilton er meer aan kunnen doen om die te ontwijken? Misschien, maar die hoeft er natuurlijk ook geen rekening mee te houden dat er een ongeleid projectiel aan komt vliegen. Uiteindelijk beoordeeld als een Racing incident, prima.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Belangrijkste take-away voor mij van dit weekend is: er zitten scheuren in het huwelijk tussen Red Bull en Verstappen. Dat de frustratie zo hoog zit bij Verstappen is volgens mij iets dat is opgebouwd sinds de start van dit seizoen en het hele gebeuren rond Horner. Het bouwt zicht steeds meer op en gisteren was een eerste climax. Aanwijsbare factoren in mijn ogen:

- Start seizoen en onrust door drama Horner
- Voortslepende ruzie/vete tussen Horner en Marko (Max is loyaal aan Marko)
- Drama tussen Jos en Horner (Max is loyaal aan Jos)
- Ontwikkeling auto is niet goed genoeg (remmende voorsprong)
- Max moet ieder weekend 'overdriven' met daarbij al dat geharrewar op de achtergrond
- Checo is nergens om de concurrentie te helpen afstoppen

Kan zomaar zijn dat Max zich steeds meer alleen voelt staan en dat, mede doordat de auto niet snel genoeg is, hij steeds gefrustreerder raakt.

Mijn conclusie: einde seizoen gaat hij naar Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

SterqVerhael schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:16:
Belangrijkste take-away voor mij van dit weekend is: er zitten scheuren in het huwelijk tussen Red Bull en Verstappen. Dat de frustratie zo hoog zit bij Verstappen is volgens mij iets dat is opgebouwd sinds de start van dit seizoen en het hele gebeuren rond Horner. Het bouwt zicht steeds meer op en gisteren was een eerste climax. Aanwijsbare factoren in mijn ogen:

- Max moet ieder weekend 'overdriven' met daarbij al dat geharrewar op de achtergrond

Kan zomaar zijn dat Max zich steeds meer alleen voelt staan en dat, mede doordat de auto niet snel genoeg is, hij steeds gefrustreerder raakt.

Max en Jos hadden - IMHO - vorig jaar al in de gaten dat de RBPT engine niet helemaal on par zou kunnen zijn met de Works engines. Ik denk dat er vanuit Team Max een post it met info bij Erik is achtergelaten om de boel aan het begin al op scherp te zetten. Begin van het seizoen is Jos begonnen met het stoken en sinds Miami is het ook duidelijk dat RB .2 a .3 langzamer zijn tov MCL.

Dit alles is imho een opmaat en flow om idd dit jaar al aan te kondigen naar Mercedes te gaan, en dan het contract opzeggen vanwege prestatie en heibel rond Horner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Probleem is dat RB tov vorig jaar het platform heeft gewijzigd , en dat zij nu de voorkant super hard moeten afstellen. Hierdoor kunnen zij de Curbs niet meer aanvallen . Deze eigenschap is zo verweven met het platform dat het niet op te lossen is , en dat de piek van performance van dit platform al bereikt is.

Tel daarbij op dat hierdoor het voordeel van tyre life ook weg is, en minder windtunnel tijd vanwege het WCC vorig jaar. ... is het gewoon klaar met de dominantie tot 26. En dan is het maar de vraag of de auto + engine goed genoeg is.
Ze konden in 2022 al niet goed met kerbs omgaan.
Het punt is dat ze zo'n enorme voorsprong hadden dat het niks uitmaakte. Je zag het pas echt in Singapore, zeker vorig jaar. Dat is nu anders.

Verstappen had bijvoorbeeld geen pole puur vanwege bocht 6-7. Hij moest van de kerbs blijven, McLaren niet. Daar verloor hij zoveel tijd door dat hij geen pole had. En dat koste hem in de race ook tijd. Want het was steeds die bochtencombinatie in S2.

Met Verstappen achter het stuur, is die RB20 nog steeds een geweldige auto. Maar hij moet nu telkens op de limiet gaan zitten. Hij kan dat, Perez niet. En dan krijg je een race waar Verstappen het alleen moet doen. Als je strategie dan ook nog eens misgaat, dan krijg je een race zoals gisteren.

Komende week komt dan Spa. Dat gaat interessant worden omdat Verstappen er de afgelopen twee jaar, zo belachelijk dominant was. Als dat nu ook weg is, dan gaat het wel moeilijk worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Solide analyse lijkt me. Vooral het gevoel dat ie niet serieus genomen wordt zal spelen. Hij zegt al weken dat het niet goed genoeg gaat. En het team lijkt (in ieder geval in de media) dat gevoel te downplayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:22:
[...]

Ze konden in 2022 al niet goed met kerbs omgaan.
Het punt is dat ze zo'n enorme voorsprong hadden dat het niks uitmaakte. Je zag het pas echt in Singapore, zeker vorig jaar. Dat is nu anders.
Klopt, maar dat is door de keuze om naar een nieuw platform te gaan, is het alleen maar erger geworden.
[...]

Met Verstappen achter het stuur, is die RB20 nog steeds een geweldige auto. Maar hij moet nu telkens op de limiet gaan zitten. Hij kan dat, Perez niet. En dan krijg je een race waar Verstappen het alleen moet doen. Als je strategie dan ook nog eens misgaat, dan krijg je een race zoals gisteren.
Idd. Maar tov MCL heeft hij dus een probleem met .2 a .3 achterstand EN daarbij meer tyre deg. Dit is de periode 2018 t/m 2020 again.
[...]

Komende week komt dan Spa. Dat gaat interessant worden omdat Verstappen er de afgelopen twee jaar, zo belachelijk dominant was. Als dat nu ook weg is, dan gaat het wel moeilijk worden.
MCL gaat daar gewoon winnen . Max zal de pole pakken vanwege de DRS voorsprong die er nog steeds is, maar zal het in de race afleggen op tyre deg tov MCL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05 07:50
MikeyMan schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:23:
[...]

Solide analyse lijkt me. Vooral het gevoel dat ie niet serieus genomen wordt zal spelen. Hij zegt al weken dat het niet goed genoeg gaat. En het team lijkt (in ieder geval in de media) dat gevoel te downplayen.
Het heet nog steeds Red Bull Racing, en niet Verstappen Racing..
Als coureur heb je natuurlijk veel input op de ontwikkeling/afstelling van de wagen, maar het team is groter dan alleen Max Verstappen..

Andere teams hebben grote stappen gezet, RB is maar enkele kleine stapjes verder..
Ik vind het mooi dat er weer strijd is om de leiding..

De strijd binnen RB is natuurlijk funest voor de prestaties, Max voelt zich niet lekker, maar het gras is echt niet groener bij een Mercedes, hooguit de salarisstrook wat vetter..

Max blijft nog tot eind volgend jaar bij RB, en als de nieuwe auto's komen dan zal die bekijken of die blijft, naar een ander team gaat, of gewoon met pensioen gaat...

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
RobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:29:
[...]

En jij geloofd dit echt? Het zou wat zijn, dat je de uren dat je 's nachts in bed ligt, wakker wordt wat piekert en een idee hebt, ook moet verantwoorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
verstappen33 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:31:
[...]

De strijd binnen RB is natuurlijk funest voor de prestaties, Max voelt zich niet lekker, maar het gras is echt niet groener bij een Mercedes, hooguit de salarisstrook wat vetter..
Het gras zal niet groener zijn bij een ander team, maar wat er op dit moment intern bij Red Bull gebeurd, zorgt ervoor dat het gras daar niet meer gemaaid wordt. Het is dus niet meer zo vers als het was en dat zal Max steken. Dat merk je gewoon aan alles. Om maar even in de beeldspraak te blijven.

Ben benieuwd met welke spec van de auto RB aankomend weekend in Spa rijd. Of de 'brede schouders' weer terugkomen op de auto, of dat het de Hongarije variant is, maar dan met een lower downforce achtervleugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Ik weet het (daarom lijkt ook meer afhankelijkheid van de downforce gecreëerd door de bodem te zijn), maar zonder het platform om te gooien, zou je wellicht wat uit de bodem kunnen weghalen dat de downforce verzorgd, en dat op een vleugel zetten, waardoor je praktisch evenveel (totale) downforce houdt, maar toch beter de bochten/ curbs kan aanvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Als coureur heb je natuurlijk veel input op de ontwikkeling/afstelling van de wagen, maar het team is groter dan alleen Max Verstappen..

Andere teams hebben grote stappen gezet, RB is maar enkele kleine stapjes verder..
Ik vind het mooi dat er weer strijd is om de leiding..

Max blijft nog tot eind volgend jaar bij RB, en als de nieuwe auto's komen dan zal die bekijken of die blijft, naar een ander team gaat, of gewoon met pensioen gaat...
Zonder Verstappen had Red Bull Racing nu al derde of vierde in het kampioenschap gestaan. Ja het team is groter dan Verstappen, maar ze zijn wel volledig afhankelijk van elkaar.

Ik vind het ook mooi om wat strijd te zien. En vind tevens dat Verstappen een beetje door het ijs gezakt is dit weekend. Maar helemaal onbegrijpelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Amaze86 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:15:
[...]

Adrian Newey gewoon aan de auto laten werken na de zomerstop of meteen nu al. Heeft nog een contract tot volgend jaar maart :)
Denk dat Newey zijn stempel echt wel op de 26 bolide gedrukt heeft. Dat is zon grote verandering die zit al tijd in de ontwikkeling.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Tomcatter_31 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:55:
[...]
Waarom zou Hamilton meer ruimte geven? Max zou dat andersom ook niet gedaan hebben.
Ik gaf in mijn post al aan dat ie dat dus wel doet, met zelfs het voorbeeld van Lando's divebombs van de vorige race. Je ziet dat zo'n beetje elke race wel gebeuren en 9 v/d 10 keer gaat dat dan ook goed.
Er is te veel gebeurd tussen die twee en ze gunnen elkaar geen mm meer. Je kan het slecht gedrag van Hamilton noemen, Max heeft in verleden zelf ook vaak genoeg gedaan dat hij Ham de baan af duwde of geen ruimte gaf. Dus waarom zou Ham dat dan nu wel doen? Berger vertelde ooit eens dat hij zijn auto bewust liet staan in gevecht met Senna. Senna stond bekend dat hij zijn auto vaak gewoon er naast gooide en het dan aan de ander liet of er een aanrijding kwam of niet. Berger had opzij kunnen gaan. Op de vraag waarom hij dit niet deed antwoordde hij dat dat een teken van zwakte is en Senna dan wist dat hij altijd toe zou geven.

Max was vandaag gewoon te gefrustreerd en deze actie is daar gevolg van. Zelfs de stewards zeiden dat Ham zijn normale racelijn nam… hij had idd wel meer kunnen doen om aanrijding te voorkomen. Maar uiteindelijk gewoon race incident.
Zo zeiden de stewards ook dat Hamilton te weinig had gedaan om de aanrijding te voorkomen. Precies wat het een race-incident maakte omdat Max te lomp in kwam en Hamilton de aanrijding forceerde.
Deze frustratie is niet de eerste keer en ook niet dat hij zo tekeer gaat tegen zijn team. Ik ben absoluut geen fan van Schumacher, maar een ding moet je hem wel nageven. Hij viel zijn team nooit af. Niet over de radio en ook niet in interviews. Daar zouden Verstappen, Alonso en ook Hamilton nog wel wat van kunnen leren…
Het is gewoon de directe Nederlander en meestal is wat ie zegt ook fair richting het team. Daar komt ook bij dat het team andersom ook kan aangeven dat ze iets niet goed hebben gedaan. Want dat deden ze hier ook niet, en dat was mede de reden dat Max boos was.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

jbdeiman schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Ik weet het (daarom lijkt ook meer afhankelijkheid van de downforce gecreëerd door de bodem te zijn), maar zonder het platform om te gooien, zou je wellicht wat uit de bodem kunnen weghalen dat de downforce verzorgd, en dat op een vleugel zetten, waardoor je praktisch evenveel (totale) downforce houdt, maar toch beter de bochten/ curbs kan aanvallen.
Probleem daarmee is dat er limited windtunnel time beschikbaar is vanwege vorig jaar. Het was altijd al het geval dat RB bijgehaald zou worden door de andere teams . Denk alleen dat zij nooit hadden verwacht dat het verschil in snelheid en tyre deg zo groot zou zijn EN dat updates niet genoeg zouden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:23

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Tha Deo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 04:52:
Jammer dat Redbull Max niet eerder liet pitten. Elke ronde dat hij doorreed nadat zijn tegenstanders hadden gepit kostte hem minimaal 0,5 seconden. Daarmee kwam hij op onnodige achterstand. In de pit box keken ze ook behoorlijk zuur. Blijkbaar was eerder pitten niet mogelijk, vanwege verkeer ofzo.
Zoals ik het zie had Red Bull een dilemma over de banden die Verstappen nog had t.o.v. de concurrentie. Verstappen had nog maar 1x set nieuwe Hard en Medium, waarbij vele anderen nog 2x nieuwe Hard hadden. Hierdoor wilde men de stints iets verlengen, met als gevolg de undercut van bijv. Hamilton. Blijkbaar had men niet gerekend op een verschil in rondetijd van 1,5s (soms zels meer) tussen de oude Medium en nieuwe Hard. 5 ronden langer door was dus een achterstand van minimaal 7 seconden. Was dit verschil maar 0,5s geweest dan had het er heel anders uirgezien.

Moet er wel bij zeggen dat vanwege het haast onmogelijk kunnen inhalen op dit circuit, hij beter mee had kunnen gaan met de eerdere pitstops en dan kijken hoe lamg het vol te houden was.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44

sjaool

Every life should have 9 cats

Iedereen loopt zo hard te roepen dat Max naar Mercedes gaat maar dat zie ik niet gebeuren. Ik denk nog eerder dat als hij al zou vertrekken Newey gaat volgen. De beste coureur en de beste ontwerper. Newey schijnt nog steeds in zicht te zijn bij Aston Martin dus de combinatie Verstappen, Newey en Honda zou zomaar daar weer kunnen verschijnen.

Pure speculatie natuurlijk, maar ik zou er niet vreemd van opkijken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:52:
Iedereen loopt zo hard te roepen dat Max naar Mercedes gaat maar dat zie ik niet gebeuren. Ik denk nog eerder dat als hij al zou vertrekken Newey gaat volgen. De beste coureur en de beste ontwerper. Newey schijnt nog steeds in zicht te zijn bij Aston Martin dus de combinatie Verstappen, Newey en Honda zou zomaar daar weer kunnen verschijnen.

Pure speculatie natuurlijk, maar ik zou er niet vreemd van opkijken.
En Stroll jr. exit?

Alonso en Verstappen naast elkaar is wel iets wat ik zou willen zien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
MikeyMan schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:43:
[...]

Zonder Verstappen had Red Bull Racing nu al derde of vierde in het kampioenschap gestaan. Ja het team is groter dan Verstappen, maar ze zijn wel volledig afhankelijk van elkaar.

Ik vind het ook mooi om wat strijd te zien. En vind tevens dat Verstappen een beetje door het ijs gezakt is dit weekend. Maar helemaal onbegrijpelijk is het niet.
Ja klopt, maar Max is gewoon een werknemer..
Ik heb ook wel eens een puinhoop meegemaakt bij een bedrijf waar ik werkte door een reorganisatie of beslissing vanuit het bestuur waar ik het niet mee eens ben..

Dan heb je 3 keuzes.
1. Vechten en jezelf het onmogelijk maken (en uiteindelijk vertrekken).
2. Slikken en kop houden
3. Niet eens de moeite erin steken om het werkbaar te maken en gelijk vertrekken.

Max zit duidelijk in optie 1, hij strijd voor het kampioenschap, en wil dit ook blijven doen, zelfs bij een team waar die niet 100% op zijn plek zal voelen..
Echter wanneer de regels veranderen in 2026 zullen de kaarten weer opnieuw geschud worden, en zal Max echt wel kijken welk team het beste ervoor zal staan.
En ik weet zeker dat Max echt wel een kijkje in alle keukens krijgt wat ze hem kunnen bieden qua auto..

Dit zijn zwart/wit opties, je kunt ook vechten om nog iets te redden en de rest maar slikken, maar Max wil imo altijd het beste/maximale en dat krijgt die denk ik niet voor elkaar bij RB.

Maar komende 1,5 jaar verwacht ik geen overstap.. Dit jaar zien te overleven en hopelijk kampioen worden.
2025 zal dan een jaar worden om alle opties te overwegen, strijden om het kampioenschap zal lastig worden, zeker nu Newey al weg is..

Welk team straks de boel het mooist kan presenteren kan Max misschien binnen hengelen, en anders zie ik hem gerust vertrekken uit de F1, want hij gaat echt niet zoals een Hamilton/Alonso in de middenmoot rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door verstappen33 op 22-07-2024 11:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:32:
[...]
Albon is een non issue hier.

Lewis is gewoon slim . Hij doet net genoeg om maximale impact te hebben zonder aangewezen te worden. Max heeft daar nog veel te leren .
De FIA heeft hier nog veel te leren. Het is gewoon onzin dat ze dit keer op keer toestaan. En dat het lastig is om aan te pakken snap ik ook, maar dat is het probleem van de FIA.

En wat ik nog het meest domme vind, is dat er verschillende partijen zijn die vorige race Max de schuld gaven van zijn aktie met Lando, hier Max de schuld geven vanwege precies dezelfde aktie, maar dan andersom.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:14
himlims_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:44:
[...]

Denk dat Newey zijn stempel echt wel op de 26 bolide gedrukt heeft. Dat is zon grote verandering die zit al tijd in de ontwikkeling.
Aan de auto waar ze pas in 2025 aan mogen gaan werken? :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Mooie blik op de race van Peter Windsor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

redwing schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:11:
[...]

De FIA heeft hier nog veel te leren. Het is gewoon onzin dat ze dit keer op keer toestaan. En dat het lastig is om aan te pakken snap ik ook, maar dat is het probleem van de FIA.

En wat ik nog het meest domme vind, is dat er verschillende partijen zijn die vorige race Max de schuld gaven van zijn aktie met Lando, hier Max de schuld geven vanwege precies dezelfde aktie, maar dan andersom.
Eens. En dit onderstreept ook de sluwheid van Lewis. Ik hoop dat Max het een keer leert bij hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:43
Mooie analyse. Tevens omdat het precies overeenkomt met hoe ik er ook over denk :).

Als er al een straf zou moeten worden uitgedeeld voor wat er in L1T1 gebeurde, diende deze naar Piastri te gaan. Die gaf Norris én Verstappen onvoldoende ruimte en dwong ze buiten de baan.

En remmen om een overwinning op te geven? Kan me niet heugen dat een WDC dat ooit gedaan heeft. Windsor heeft gelijk; wie dat doet geeft aan niet tot het gaatje te willen gaan. Zeker in een omstandigheid dat Norris 2e staat in het WDC had hij dat natuurlijk nooit moeten doen. Verstappen had het zeker niet gedaan. Die had gezegd 'F*ck you, are you guys insane?!?'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:39
ArcticWolf schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:59:
[...]

En Stroll jr. exit?

Alonso en Verstappen naast elkaar is wel iets wat ik zou willen zien :Y)
Ik heb de indruk dat Alonso het wel gehad heeft bij AM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 16:11
alexbl69 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:50:
[...]
En remmen om een overwinning op te geven? Kan me niet heugen dat een WDC dat ooit gedaan heeft. Windsor heeft gelijk; wie dat doet geeft aan niet tot het gaatje te willen gaan. Zeker in een omstandigheid dat Norris 2e staat in het WDC had hij dat natuurlijk nooit moeten doen. Verstappen had het zeker niet gedaan. Die had gezegd 'F*ck you, are you guys insane?!?'.
Tijdens de race ging het er uitgebreid over met David Coulthard, die dat verzoek ook gehad heeft in het verleden en ik vond dat hij wel mooi uitlegde in wat voor spagaat je als coureur terecht komt.
Uiteindelijk moet McLaren gewoon zorgen dat heel die situatie niet ontstaat. Door hun mismanagement brengen ze de coureurs in een situatie waar ze beide niet in willen zitten.

Het siert Norris dat hij de team game heeft gespeeld maar hij zal straks net die punten tekort komen voor het kampioenschap :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:32

Het is opvallend hoe de sfeer binnen het team Max's prestaties en stemming beïnvloedt. Met het gedoe rond Horner, de ruzie tussen Horner en Marko, en de spanning met Jos lijkt het wel een soapserie. Tel daar de matige auto-ontwikkeling en het ontbreken van Checo's steun bij op, en je ziet dat Max op alle fronten moet knokken.

Als dit zo doorgaat pakt Norris gewoon P1 in het kampioenschap over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JEightyFive schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Tijdens de race ging het er uitgebreid over met David Coulthard, die dat verzoek ook gehad heeft in het verleden en ik vond dat hij wel mooi uitlegde in wat voor spagaat je als coureur terecht komt.
Uiteindelijk moet McLaren gewoon zorgen dat heel die situatie niet ontstaat. Door hun mismanagement brengen ze de coureurs in een situatie waar ze beide niet in willen zitten.

Het siert Norris dat hij de team game heeft gespeeld maar hij zal straks net die punten tekort komen voor het kampioenschap :')
McLaren rijd niet echt voor de WDC, ze hebben al eerder laten zien dat ze niet het geloof hebben dat Verstappen achterhaald kan worden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Jorah_Newstone schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Het is opvallend hoe de sfeer binnen het team Max's prestaties en stemming beïnvloedt. Met het gedoe rond Horner, de ruzie tussen Horner en Marko, en de spanning met Jos lijkt het wel een soapserie. Tel daar de matige auto-ontwikkeling en het ontbreken van Checo's steun bij op, en je ziet dat Max op alle fronten moet knokken.

Ik denk dat het een schaakspel is dat is opgezet door team max om zonder problemen qua lopend contract volgend jaar in de Merc te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Jorah_Newstone schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Dat valt nog wel enigszins te bezien denk ik. Ook omdat Mclaren het redelijk goed voor elkaar krijgt om haar eigen races zo moeilijk mogelijk te maken. Oa. daardoor is Verstappen in Silverstone ook gewoon uitgelopen in het kampioenschap.

Twee dingen zijn belangrijk in Spa. RB moet de gelederen sluiten en hergroeperen. Ze moeten gewoon een solice prestatie neerzetten. Ook als dat betekent dat je 3e wordt achter de Mclarens. Dan beperk je de schade en blijft de voorsprong gewoon riant.

Daarnaast zou het helpen als Checo die auto ook gewoon een keer op P4 kwalificeert. Dan kan je met één van de auto's ook een agressievere strategie kiezen, om druk te zetten op Mclaren. Daar is nu al 7 races geen sprake meer van. Het is continu 2 Mclarens en evt. 2 Mercs, tegen 1 RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:13:
[...]

Dan zullen ze waarschijnlijk nog allemaal data meenemen op vakantie en de data analyseren hoor ;) Ik weet dat ze niet in de fabriek / testlabs aan het werk zullen/ mogen zijn, maar kan me aan de andere kant ook niet voorstellen dat ze dit volledig los zullen/ kunnen laten in de vakantie.
Persoonlijk denk ik (weet uit ervaring) dat onder druk zitten en je werk niet los (kunnen laten) niet heel gezond is, als je dat gedurende langere tijd hebt. Het zal in die zin wellicht beter zijn als de engineers het wel even 2 weken volledig los kunnen laten.
Wat je in je hoofd doet, moet je natuurlijk zelf weten, maar ik wed dat engineers verplicht hun laptop thuis / op kantoor moeten laten, de FIA is ook niet achterlijk. Zo wordt er vast ook al nagedacht over de 2026-auto, maar mag er nog niemand een letter op papier zetten (figuurlijk dan). Dus ergens houdt het een keer op. En wat je zegt: ze hebben alleen deze zomerstop en de kerstdagen, meer vrije dagen zijn er niet opgelegd en dus krijgen ze die ook niet. Dan wil je in de zomer heel graag even tijd aan gezin en kinderen besteden, als je verder zoveel weekenden weg bent.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 12:26
Verstappen heeft zich dit weekend echt van z'n allerslechtste kant laten zien.
Er zullen ongetwijfeld dingen spelen op de achtergrond en de strategie was slecht, maar als 3x Wereldkampioen en iemand met zoveel ervaring inmiddels, is dit helaas dan gewoon een race waar je prima als 4e, of 3e had kunnen eindigen als je niet zo witheet als een stier loopt te racen en divebomben bij een Hamilton in dit geval. Hij had prima nog een aantal keer erachter kunnen blijven en het nogmaals kunnen proberen, z'n auto is snel genoeg daarvoor en desnoods pak je gewoon P4 in dit soort races.

Dan heb je gewoon voor het kampioenschap prima punten te pakken ten opzichte van een Norris, en is het kijken naar het volgende weekend.

Ik heb me als Verstappen fan in ieder geval erg lopen ergeren en ik vind het echt beschamend om te zien hoe onvolwassen Verstappen zich de afgelopen race heeft gedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ShatterNL schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:12:
Er zullen ongetwijfeld dingen spelen op de achtergrond en de strategie was slecht, maar als 3x Wereldkampioen en iemand met zoveel ervaring inmiddels, is dit helaas dan gewoon een race waar je prima als 4e, of 3e had kunnen eindigen als je niet zo witheet als een stier loopt te racen en divebomben bij een Hamilton in dit geval. Hij had prima nog een aantal keer erachter kunnen blijven en het nogmaals kunnen proberen, z'n auto is snel genoeg daarvoor en desnoods pak je gewoon P4 in dit soort races.

Dan heb je gewoon voor het kampioenschap prima punten te pakken ten opzichte van een Norris, en is het kijken naar het volgende weekend.

Ik heb me als Verstappen fan in ieder geval erg lopen ergeren en ik vind het echt beschamend om te zien hoe onvolwassen Verstappen zich de afgelopen race heeft gedragen.
Het viel allemaal best wel mee. Dat de FOM er juist voor kiest om veel van zijn radio's uit te zenden schept ook een beeld. Met die adrenaline komt de frustratie naar buiten, dat zou iedereen hebben. Dan maken 3 wereldkampioenschappen echt niet uit.

Ik vind dit wel een nette omschrijving van de situatie:
De regerend wereldkampioen en WK-leider had niet alleen op sportief vlak een slechte dag, maar hij klonk de gehele race ook erg nerveus en fel tegen zijn team. Die houding kan worden verklaard door de grote competitiedrang en honger naar overwinningen waarmee Max zich altijd heeft onderscheiden op het circuit, maar die ook zijn bezorgdheid verraadt over de huidige prestaties.”
Bron

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 22-07-2024 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ah ja, ieder zijn ding he. Ik heb meer met mensen die emotie tonen dan corporate puppets die als robots acteren.

En tja, we kennen allemaal wel andere kapmioenen die zich lieten gaan he. Van rammen tot willen opgeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

Winkiller

De Mopperpot

[...]
(y) Inderdaad.
Zijn gedrag past bij een heethoofd en lijkt op dat zijn vader of hij het nu leuk vindt of niet.
Ik was nooit een Verstappen fan maar nu helemaal niet meer, fuck off :+
F1 is meer dan Max Verstappen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Ah ja, ieder zijn ding he. Ik heb meer met mensen die emotie tonen dan corporate puppets die als robots acteren.

En tja, we kennen allemaal wel andere kapmioenen die zich lieten gaan he. Van rammen tot willen opgeven
Zit ook niet te wachten op een voorgeprogrameerde PR robot. Laat ze lekker racen.

Tegelijkertijd hoop je toch ook dat een Max, die inmiddels toch wat jaartjes ouder en ervarener is, inmiddels op bepaalde momenten ook slimmer kan zijn. Alhoewel ik wel kan genieten van zo'n toch wat ongecontroleerde actie op HAM vind ik het toch zonde dat hij hiermee waarschijnlijk onnodig punten heeft laten liggen.

Winnen is ook je niet (meer) uit de tent laten lokken.

Maar ja kan me ook weer voorstellen dat die RB soap van de afgelopen maanden ook hem een keer teveel wordt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Help!!!! schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:22:
[...]

Zit ook niet te wachten op een voorgeprogrameerde PR robot. Laat ze lekker racen.

Tegelijkertijd hoop je toch ook dat een Max, die inmiddels toch wat jaartjes ouder en ervarener is, inmiddels op bepaalde momenten ook slimmer kan zijn. Alhoewel ik wel kan genieten van zo'n toch wat ongecontroleerde actie op HAM vind ik het toch zonde dat hij hiermee waarschijnlijk onnodig punten heeft laten liggen.

Winnen is ook je niet (meer) uit de tent laten lokken.

Maar ja kan me ook weer voorstellen dat die RB soap van de afgelopen maanden ook hem een keer teveel wordt.
Ik hoop dat hij slimmer wordt, zoals gisteren met Lewis. Je ziet van te voren al aankomen wat Lewis gaat doen . Hij trapt daar nog steeds in.

Voor de rest hoop ik gewoon dat Max Max blijft .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:25

Zijn frustraties komt niet door één slechte race of strategie, het begon al eerder. Nadat Dietrich Mateschitz overleed begon de power struggle bij Red Bull. Horner die vervolgens zijn broek niet op kon houden hielp ook niet, met als gevolg ruzie met Jos Verstappen en een teleurgestelde Adrian Newey. Het ging om de assistent van Horner, die ook werk deed voor Newey. Vervolgens vallen de prestaties bij Red Bull tegen, mensen binnen de team die blijkbaar zijn waarschuwing/zorgen negeerde en dat blijft zich opstapelen t/m gisteren.

Dat hij ver over de limiet ging was inderdaad niet handig, maar het was zeker geen frustratie van één slechte race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:43
JEightyFive schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Helemaal mee eens dat dit 100% aan het team te wijten is. Die moet een coureur tijdens zo'n race niet opzadelen met dit soort onzin.

Maar aan de andere kant moet het mijns inziens in het systeem van een coureur zitten om het never nooit te doen. Het gaat namelijk niet alleen om de situatie op dat moment, maar ook om je reputatie op de langere termijn en de manier waarop teams en concurrenten je in de toekomst benaderen. Na Sainz in Singapore (NO!!) en Perez in Brazilië zal het team het niet vaak meer in z'n hoofd halen om Verstappen te vragen punten op te geven in het belang van het team of van z'n teammate.

Enige omstandigheid waarin het wel kan is die waarop Jos aan z'n eerste podium kwam: toen hield Schumacher in zodat Jos zich kon unlappen, waarna hij in de extra ronde die hij zo kreeg van 4 naar 3 promoveerde. Maar dat kostte Schumacher helemaal niks, die had dat anders ook nooit gedaan.

Cadeautjes geef je met Kerst aan de familie, maar nooit op de baan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
himlims_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:44:
[...]

Nee hoor, daar mogen ze volgend jaar pas mee starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:48
MikeyMan schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:43:
[...]

Ik ga het niet opnemen voor Max, maar dat hij tot half 4 's nachts aan het sim racen is helpt denk ik niet mee. Dan sta je lijkt mij nooit 100% uitgerust aan de start.
[...]
Waarom zou hij nu al met pensioen gaan, alleen omdat het nu even niet lekker meer loopt? Daar zie ik Max echt niet voor aan. Hij heeft aangegeven dat het aantal race weekenden wel wat omlaag mag, maar ik zie hem voorlopig echt niet vertrekken uit de F1. In andere race sporten is het ook niet perfect.

[ Voor 31% gewijzigd door Strider op 22-07-2024 12:47 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Strider schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:42:
[...]

Ik ga het niet opnemen voor Max, maar dat hij tot half 4 's nachts aan het sim racen is helpt denk ik niet mee. Dan sta je lijkt mij nooit 100% uitgerust aan de start.
Waarom niet? Er is voldoende tijd om te slapen en hun slaapritme moeten ze bijna ieder weekend al aanpassen. Dat is puur goed plannen en je voorbereiding aanpassen aan de tijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Strider schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:42:
[...]

[...]

Waarom zou hij nu al met pensioen gaan, alleen omdat het nu even niet lekker meer loopt? Daar zie ik Max echt niet voor aan. Hij heeft aangegeven dat het aantal race weekenden wel wat omlaag mag, maar ik zie hem voorlopig echt niet vertrekken uit de F1. In andere race sporten is het ook niet perfect.
Max heeft al vaker aangegeven dat hij alleen mee wil blijven rijden als hij kan strijden om het kampioenschap..
Hij zal dus nooit bij een minder team gaan tekenen alleen om te kunnen blijven rijden zoals een Bottas, Alonso etc..

Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen, dus voor hem telt alleen nog maar prestaties kunnen leveren..
Eventueel in een andere klasse zoals de 24u van Le Mans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 15:10
redwing schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:50:
[...]

Waarom niet? Er is voldoende tijd om te slapen en hun slaapritme moeten ze bijna ieder weekend al aanpassen. Dat is puur goed plannen en je voorbereiding aanpassen aan de tijden.
Kan me niet voorstellen dat iemand als Verstappen tijd over heeft tijdens zo'n weekend, met alle media verplichtingen, briefings, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:22
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:24:
[...]

Ik hoop dat hij slimmer wordt, zoals gisteren met Lewis. Je ziet van te voren al aankomen wat Lewis gaat doen . Hij trapt daar nog steeds in.

Voor de rest hoop ik gewoon dat Max Max blijft .
lol, dat wiel van Hamilton had er zomaar ook naast kunnen liggen. Verstappen is daar helemaal nergens ingetrapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
meenkdrie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:04:
[...]

lol, dat wiel van Hamilton had er zomaar ook naast kunnen liggen. Verstappen is daar helemaal nergens ingetrapt.
De afgelopen 20 keer dat Hamilton dit heeft gedaan heeft het hem nog nooit een wiel gekost. Waarom denk je dat het risico daarop in dit geval wel een stuk groter was?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Kenhas schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:03:
[...]

Kan me niet voorstellen dat iemand als Verstappen tijd over heeft tijdens zo'n weekend, met alle media verplichtingen, briefings, ...
Vandaar dat ik ook de planning benoem. Ik kan me best voorstellen dat ie ervoor gezorgd heeft dat ie voor de race niet alteveel verplichtingen meer had.

[removed]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• d-vine
Max is tenminste een pure en eerlijke rijder zoals vroeger Senna, Schumacher of andere helden van vroeger dat ook waren.
Hard racen, niet omheen draaien en zeggen waar het op staat en de volgende GP weer de ballen uit je broek rijden.

In kleedkamers van voetbal of andere sporten zeg je ook keihard de waarheid naar elkaar. In de F1 is de radio alleen publiekelijk, moeten daar ook niet al te moeilijk over doen.

Dat softe gedoe hoeft allemaal echt niet, je bent met top sport bezig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 217290

en norris mag dit wel doen en dan verdedigd verstappen te hard.... willen alle toetsenbord helden even een spiegel ophangen? :+

Zijn actie was misschien wat te optimistisch maar nou ook weer als een dolle stier, norris heeft grotere dive bombs gedaan recent bij Max. Probleem is dat de straffen sowieso al niet constant zijn toen max verdedigde was max de schuldige, nu max aanvalt is max weer de schuldige. tuurlijk details maar laatste weken merk je wel aan alles dat max klaar is met het politieke spel wat er speelt.

hamilton stuurt gewoon doodleuk in, iets met silverstone...
Je hoorde max aan het begin van de wedstrijd al een statement maken richting race control als jullie zo doorgaan dan zal ik er ook alles aan doen dat het een puinhoop wordt. Ik vermoed dat er ook meer achter zit.

Dat je eigen team vervolgens tot twee keer toe een undercut toelaat.... zucht!

Het zat dit weekend en eigenlijk al paar weken allemaal even niet mee, ook max is uiteindelijk een mens en heeft een breekpunt. Dat het niet goed gaat bij Red Bull mag duidelijk zijn en als ze dat de rest van het seizoen niet verbeteren dan is de kans groot dat max weg gaat ja. Of misschien zoals die al vaker heeft geroepen ermee stopt en andere dingen gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
d-vine schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:08:
Max is tenminste een pure en eerlijke rijder zoals vroeger Senna, Schumacher of andere helden van vroeger dat ook waren.
Hard racen, niet omheen draaien en zeggen waar het op staat en de volgende GP weer de ballen uit je broek rijden.

In kleedkamers van voetbal of andere sporten zeg je ook keihard de waarheid naar elkaar. In de F1 is de radio alleen publiekelijk, moeten daar ook niet al te moeilijk over doen.

Dat softe gedoe hoeft allemaal echt niet, je bent met top sport bezig
Puur en eerlijk???
Schumacher was de grootste klootzak van de F1 in die tijd..
Senna tijdperk niet zo mee gemaakt, maar naar wat ik weet was hij ook niet vies van een smerig potje racen..

In deze sport wordt je geen kampioen als je alleen maar het braafste jongetje van de klas blijft..
Op de baan moet er gewoon geknokt worden, soms met een beetje vuil spel en elkaar uitdagen tot de limiet.
En ja dan gaat het soms fout, tja.. Het is en blijft racen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

meenkdrie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Er is een reden waarom de wedstrijdleiding aangeeft dat Lewis meer had kunnen doen om dit te voorkomen.

Lewis is gewoon slim en weet precies tot hoever hij met een aktie kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
redwing schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:06:
[...]

De afgelopen 20 keer dat Hamilton dit heeft gedaan heeft het hem nog nooit een wiel gekost. Waarom denk je dat het risico daarop in dit geval wel een stuk groter was?
In welk van die 20 keer zat Hamilton aan de buitenkant? Als hij bv in Monza 2021 voor VER zou eindigen was hij gewoon WDC geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

meenkdrie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:14:
[...]

In welk van die 20 keer zat Hamilton aan de buitenkant? Als hij bv in Monza 2021 voor VER zou eindigen was hij gewoon WDC geworden.
Ja, als Lewis in Silverstone met Max dezelfde lijn had genomen als met Charles was Monza niet eens een discussie punt geweest.

Maar dit gaat niet om 21. Dit gaat om het feit dat Lewis slimmer is als Max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Als Verstappen niet van de baan gereden was op Silverstone en Hongarije in 2021 was hij zonder problemen WDC geworden...

Als dan, heb je niks meer aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
[...]

Als hij bv in Monza 2021 voor VER zou eindigen was hij gewoon WDC geworden.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/what-does-if-my-grandmother-had-wheel-she-would-have-been-a-v0-0zgkb4avdfrc1.gif?format=png8&s=0c7a78759d76d230041b0779638a01c7719a00e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
verstappen33 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Puur en eerlijk???
Schumacher was de grootste klootzak van de F1 in die tijd..
Senna tijdperk niet zo mee gemaakt, maar naar wat ik weet was hij ook niet vies van een smerig potje racen..
Ik bedoel niet op de baan maar eerlijk in zijn mening.
Net als Max een bad guy on track is waren inderdaad Schumacher en Sanna dat ook maar buien de baan wel recht voor de raap en eerlijk in de meningen of mensen het wel of niet met ze eens waren.

Ik kijk sinds Senna tijdperk dus de nodige pure coureurs meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Ja, als Lewis in Silverstone met Max dezelfde lijn had genomen als met Charles was Monza niet eens een discussie punt geweest.

Maar dit gaat niet om 21. Dit gaat om het feit dat Lewis slimmer is als Max.
Nee daar gaat het nou juist om, vanaf de buitenkant insturen op degene aan de binnenkant is gewoon niet slimmer. Gister niet, in 2021 niet nooit niet. Het gaat me niet om 2021, ik wil gewoon aangeven dat het alles behalve slim is van Hamilton hoe hij aan de buitenkant maar instuurt. Enige voorbeeld die ik heb van hem dat hij aan de buitenkant instuurt op degene aan de binnenkant is toevallig 2021 (die ik zo weet).

Dat hij aan de binnenkant hem laat staan prima, dat zou ik ook doen en doet VER ook. Aan de buitenkant ben je gewoon kwetsbaar en zou je dat risico echt niet moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
meenkdrie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:23:
[...]

Nee daar gaat het nou juist om, vanaf de buitenkant insturen op degene aan de binnenkant is gewoon niet slimmer. Gister niet, in 2021 niet nooit niet. Het gaat me niet om 2021, ik wil gewoon aangeven dat het alles behalve slim is van Hamilton hoe hij aan de buitenkant maar instuurt. Enige voorbeeld die ik heb van hem dat hij aan de buitenkant instuurt op degene aan de binnenkant is toevallig 2021 (die ik zo weet).

Dat hij aan de binnenkant hem laat staan prima, dat zou ik ook doen en doet VER ook. Aan de buitenkant ben je gewoon kwetsbaar en zou je dat risico echt niet moeten nemen.
Inderdaad, je zag Max ook in bocht 1 na de start flink buiten de baan komen omdat hij niet zomaar wilde insturen op 2 vechtende Mclarens..
Dat risico wil je gewoon niet nemen..

Maarja als je ineens een divebomb krijgt dan kan ik me voorstellen dat je daar niet helemaal op geanticipeerd bent. Want Max ging wel heel hard rechtdoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Dat maakt weinig uit, de manier waarop hij het doet is op zo'n manier dat de kans dat er iets bij hem kapot gaat klein is. Had ie wel verwacht dat die kans op schade groot was geweest, dan was ie wel wat naar buiten gegaan. Hij had hier makkelijk omheen kunnen rijden zonder een plek te verliezen, Hamilton kan nl. echt wel rijden en weet donders goed hoe hij dat voor elkaar moet krijgen.

Dit is puur weer een berekende aktie van Hamilton. En zolang het toegestaan wordt is er weinig reden voor hem om ermee te stoppen. Ik zie dit dan ook niet als een probleem met Hamilton, maar vooral gebrek aan aktie van de FIA.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:14:
[...]

Er is een reden waarom de wedstrijdleiding aangeeft dat Lewis meer had kunnen doen om dit te voorkomen.

Lewis is gewoon slim en weet precies tot hoever hij met een aktie kan gaan
De grens ligt bij het inleveren van zijn Britse nationaliteit. Daarna komt die er niet meer zo makkelijk mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

verstappen33 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:25:
[...]

Inderdaad, je zag Max ook in bocht 1 na de start flink buiten de baan komen omdat hij niet zomaar wilde insturen op 2 vechtende Mclarens..

Maarja als je ineens een divebomb krijgt dan kan ik me voorstellen dat je daar niet helemaal op geanticipeerd bent. Want Max ging wel heel hard rechtdoor..
Mwah , de initiele inzet van de aktie was gewoon goed en met controle. Het knijpen van Lewis werd een probleem voor Max .En dat moet hij de volgende keer gewoon doorhebben. Lewis heeft daar een handje van en weet precies tot hoever hij kan gaan .

Slim van Lewis & Max trapt er weer in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

RobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:35:
[...]

De grens ligt bij het inleveren van zijn Britse nationaliteit. Daarna komt die er niet meer zo makkelijk mee weg.
Nee niet mee eens. Dit is echt een gave die Lewis op en top beheerst. Hoort erbij he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:36:
[...]

Mwah , de initiele inzet van de aktie was gewoon goed en met controle. Het knijpen van Lewis werd een probleem voor Max .En dat moet hij de volgende keer gewoon doorhebben. Lewis heeft daar een handje van en weet precies tot hoever hij kan gaan .
Waarom moet Verstappen hier het knijpen doorhebben? Norris hoefde in Oostenrijk het knijpen ook niet door te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

RobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Waarom moet Verstappen hier het knijpen doorhebben? Norris hoefde in Oostenrijk het knijpen ook niet door te hebben.
Hoe meer Lewis knijpt , hoe harder max moet remmen & hoe meer compromised zijn exit speed is . Dus Lewis knijpt net zo lang en op zo'n manier dat het geen moving under breaking is .

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 22-07-2024 13:41 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ParaDroid2
Verstappen moet gewoon niet als een ongeleid projectiel erin vliegen, daar begint het al. Bizar hoe hier de haat naar Hamilton nog zo groot is dat hij ook hier weer de schuld van krijgt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

ParaDroid2 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:42:
Verstappen moet gewoon niet als een ongeleid projectiel erin vliegen, daar begint het al. Bizar hoe hier de haat naar Hamilton nog zo groot is dat hij ook hier weer de schuld van krijgt.
Bizar dat je dit als haat ziet. Netjes onderbouwt en wel in mijn ogen. Ik vind Lewis juist heel slim. Past misschien niet in jouw plaatje , maar dat maakt het nog geen haat he :)

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 22-07-2024 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Bizar dat je dit als haat ziet. Netjes onderbouwt en wel in mijn ogen. Ik vind Lewis juist heel slim. Past misschien niet in jouw plaatje , maar dat maakt het nog geen haat he :)
Mwah, ik zag hier toch vooral één coureur een compleet debiele actie doen en de andere coureur zijn normale lijn volgen. Had die laatste dat kunnen veranderen zonder al te veel verlies? Ja dat is wel zo. Maar dat maakt het nog niet per se een fout als die dat niet doet, alleen onhandig en zeker niet bewust (eerder een normale verdedigende actie). Dat de andere coureur erin vliegt als een ongeleid projectiel en naar mijn idee de bocht sowieso al nooit gehaald had zorgt vervolgens voor de chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
verstappen33 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:25:
[...]

Mja, was van Max inderdaad gewoon veel te laat geremd. Maar hij liet in Oostenrijk zien hoe je dat kan oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
YakuzA schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:59:
[...]

McLaren rijd niet echt voor de WDC, ze hebben al eerder laten zien dat ze niet het geloof hebben dat Verstappen achterhaald kan worden.
Gebrek aan ambitie als je het mij vraagt.
Red Bull en Verstappen hebben gister laten zien absoluut niet ongenaakbaar te zijn. Nog een paar van dat soort races en het gat kan vrij snel slinken.

It ain't over until the fat lady sings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 13:48
JEightyFive schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:55:
[...]

Gebrek aan ambitie als je het mij vraagt.
Red Bull en Verstappen hebben gister laten zien absoluut niet ongenaakbaar te zijn. Nog een paar van dat soort races en het gat kan vrij snel slinken.

It ain't over until the fat lady sings.
Eens. Met de voorsprong die McLaren gisteren had? 13/14 seconden op de rest van het veld? En dat MET het wisselen van positie tussen Norris en Piastri? Als dit doorzet krijgen we gewoon elke race een McLaren 1/2. Zeker omdat andere teams langzaam naar 2025 gaan kijken kwa development. Dus McLaren kan elke race 1/2 pakken met Max 3. En dan ligt Norris over 8 races gewoon voor Max....

Dit seizoen is verre van voorbij. Als McLaren de strategie op orde krijgt is het voor Max dag-dag WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

ParaDroid2 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:49:
[...]

Mwah, ik zag hier toch vooral één coureur een compleet debiele actie doen en de andere coureur zijn normale lijn volgen. Had die laatste dat kunnen veranderen zonder al te veel verlies? Ja dat is wel zo. Maar dat maakt het nog niet per se een fout als die dat niet doet, alleen onhandig en zeker niet bewust (eerder een normale verdedigende actie). Dat de andere coureur erin vliegt als een ongeleid projectiel en naar mijn idee de bocht sowieso al nooit gehaald had zorgt vervolgens voor de chaos.
Ik zeg niet dat Lewis een foute actie maakte . Ik vind het gewoon zeer slim. Max had die bocht makkelijk kunnen halen als er niet te veel geknepen zou worden.

Dit wilt dus niet zeggen dat Lewis hier de schuldige van is..... nee, ik zeg dat Max gewoon slimmer moet zijn want Lewis knijpt wel....ieder ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Ik zeg niet dat Lewis een foute actie maakte . Ik vind het gewoon zeer slim. Max had die bocht makkelijk kunnen halen als er niet te veel geknepen zou worden.

Dit wilt dus niet zeggen dat Lewis hier de schuldige van is..... nee, ik zeg dat Max gewoon slimmer moet zijn want Lewis knijpt wel....ieder ander niet.
En wat had die slimmer moeten doen dan? Want hoe had die dan moeten inhalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Waah schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:09:
[...]

En wat had die slimmer moeten doen dan? Want hoe had die dan moeten inhalen? :+
Gewoon die aktie niet bij Lewis moeten maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 21:59
Max is een extreem snelle rijder maar laten we toch eerlijk wezen, hij is ook enorm van de categorie 'do as I say, not as I do' en kan echt compleet zijn kop verliezen als dingen mis gaan...

Racet zelf keihard en op het randje, maar schreeuwt net zo hard als iemand datzelfde bij hem doet. Sure, heat of the moment maar neemt het niet weg.

Ik vind het trouwens alleen maar goed dat GP ook zegt waar het op staat tegen hem, lijkt me juist DE reden en een teken van hun goede relatie. Geen bullshit, zeggen waar het op staat. Dan moet je er ook tegen kunnen als iemand het tegen jou zegt (en er zullen er weinig zijn die het tegen hem zeggen).

Het zal ook een opeenstapeling van frustratie zijn, alle ellende bij RB, stilstand/achteruit gang auto, etc. Maar dat neemt opnieuw niet weg dat hij zich bepaald niet van zijn beste kant heeft laten zien deze race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:11:
[...]

Gewoon die aktie niet bij Lewis moeten maken.
Dus hij moet niet inhalen is wat je zegt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Waah schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Dus hij moet niet inhalen is wat je zegt O-)
Nee dat is wat jij ervan maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik denk dat Red Bull bij het first lap incident te voorzichtig is geweest. Hadden ze Max door laten rijden en het van de stewards af laten hangen dan was hij misschien heel anders geweest in de rest van de race. Ik denk ook dat hij wat dat betreft de vechtlust bij het team een beetje gemist heeft. Max maakt denk ik liever 5 seconden goed (ook al lukt dat niet gemakkelijk) dan zomaar een plaats opgeven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:19:
Ik denk dat Red Bull bij het first lap incident te voorzichtig is geweest. Hadden ze Max door laten rijden en het van de stewards af laten hangen dan was hij misschien heel anders geweest in de rest van de race. Ik denk ook dat hij wat dat betreft de vechtlust bij het team een beetje gemist heeft. Max maakt denk ik liever 5 seconden goed (ook al lukt dat niet gemakkelijk) dan zomaar een plaats opgeven. :)
Vooral een circuit als Hongarije, waar je weet dat positie belangrijker is dan een paar seconden aan tijd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
backupdevice schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Nee dat is wat jij ervan maakt.
Ik vraag hoe die Hamilton dan had moeten inhalen. Je antwoord is dat hij die actie niet moet doen.

Als je een betere actie weet, laat maar weten.... Maar op dit circuit en deze onstandigheden is hem hier aan de binnenkant zetten de enige mogelijkheid....

Hoe ik het zie:
  1. Max zit aan de binnenkant
  2. Lewis stuurt toch naar binnen
  3. waardoor Max onder het remmen moet uitwijken wat voor de lockup zorgt
  4. Vervolgens stuurt Lewis gewoon in terwijl Max voor hem zit.
Als je het in slow motion ziet (Youtube op 0.25x) weet ik 100% zeker dat als een non-british driver dit had gedaan, dat die een penalty had gepakt en wat punten op de licentie. Maar Hamilton komt er mee weg. Want brits. Dat de stewards niet onpartijdig zijn is al vaker aangetoont.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 22-07-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45

Vos

AFCA

Waah schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:07:
[...]

Eens. Met de voorsprong die McLaren gisteren had? 13/14 seconden op de rest van het veld? En dat MET het wisselen van positie tussen Norris en Piastri? Als dit doorzet krijgen we gewoon elke race een McLaren 1/2. Zeker omdat andere teams langzaam naar 2025 gaan kijken kwa development. Dus McLaren kan elke race 1/2 pakken met Max 3. En dan ligt Norris over 8 races gewoon voor Max....

Dit seizoen is verre van voorbij. Als McLaren de strategie op orde krijgt is het voor Max dag-dag WDC.
En het is niet alleen McLaren wat een voor RB een gevaar is, ook Mercedes doet nu goed mee. En maak je dus een fout dan komt Ferrari ook gelijk meekijken. De voorsprong kan snel slinken als de trend doorzet.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 22-07-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:32
YakuzA schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:59:
[...]

Weet je het zeker? 13 races, 7 verschillende winnaars. Norris loopt nu wel in, iemand al een berekening gemaakt van de scenarios om kampioen te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
We zijn over de helft van het seizoen. Als er in de resterende races weer 7 verschillende winnaars komen, heeft Max die riante voorsprong als buffer. Ik zie Norris (ook nu Mclaren eigenlijk al een tijd de snelste is) niet opeens 7 grand prixs winnen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Waah schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Ik vraag hoe die Hamilton dan had moeten inhalen. Je antwoord is dat hij die actie niet moet doen.

Als je een betere actie weet, laat maar weten.... Maar op dit circuit en deze onstandigheden is hem hier aan de binnenkant zetten de enige mogelijkheid....
Hij had bijv een switchback kunnen opzetten.

Voor de rest met jouw opsomming eens. Lewis is hier gewoon slim en heeft de gave om net niet over de limiet te gaan. Max moet dat ondertussen gewoon weten.

[ Voor 16% gewijzigd door backupdevice op 22-07-2024 14:42 ]

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord