Ik kan me niet herrinneren dat we ten tijde van Schumacher net zoals nu volledig meeluisterden met de boordradio? Niet zoals we nu met eigenlijk álles mee kunnen luisteren. Ik weet vrij zeker dat daar ook voldoende is gezegd tussen coureurs en de mensen achter de (pit)muur.Tomcatter_31 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:55:
[...]
Waarom zou Hamilton meer ruimte geven? Max zou dat andersom ook niet gedaan hebben. Er is te veel gebeurd tussen die twee en ze gunnen elkaar geen mm meer. Je kan het slecht gedrag van Hamilton noemen, Max heeft in verleden zelf ook vaak genoeg gedaan dat hij Ham de baan af duwde of geen ruimte gaf. Dus waarom zou Ham dat dan nu wel doen? Berger vertelde ooit eens dat hij zijn auto bewust liet staan in gevecht met Senna. Senna stond bekend dat hij zijn auto vaak gewoon er naast gooide en het dan aan de ander liet of er een aanrijding kwam of niet. Berger had opzij kunnen gaan. Op de vraag waarom hij dit niet deed antwoordde hij dat dat een teken van zwakte is en Senna dan wist dat hij altijd toe zou geven.
Max was vandaag gewoon te gefrustreerd en deze actie is daar gevolg van. Zelfs de stewards zeiden dat Ham zijn normale racelijn nam… hij had idd wel meer kunnen doen om aanrijding te voorkomen. Maar uiteindelijk gewoon race incident.
Deze frustratie is niet de eerste keer en ook niet dat hij zo tekeer gaat tegen zijn team. Ik ben absoluut geen fan van Schumacher, maar een ding moet je hem wel nageven. Hij viel zijn team nooit af. Niet over de radio en ook niet in interviews. Daar zouden Verstappen, Alonso en ook Hamilton nog wel wat van kunnen leren…
Een knappe kop die zo onder druk weet te presteren, en nog steeds rustig weet te praten/ reageren ondanks dat je enorm gefrustreerd bent. Ik denk oprecht dat we tegenwoordig gewoon veel meer (ervan) horen dan toen het geval was.
Neemt niet weg dat je er (in elk geval in theorie) rekening mee kan houden dat de wereld mee luisterd, en wellicht wat beter kan reageren. Ik denk dat GP ook de frustraties van Max wel kent/ snapt (dat er na de race niets meer aan de hand is tussen die 2) maar vooral bezig is hem het hoofd koel te houden zodat die het maximale uit de race kan halen.
Het helpt ook allemaal niet zo'n gedoe als het bij RB al een tijdje is, het rommelt, er zijn keuzes gemaakt die niet goed uitpakken (ondanks waarschuwingen) bij het aanpassen van de auto. De relaties binnen het team zijn niet zo best (is ook lastiger als het niet loopt) en dat alles druppelt door naar degene die de prestaties neer moet(en) zetten.