Besteld op 13 AUG maar ik ben nog steeds in afwachting van een leverdatum van mijn King's Red PRO LM (met zwarte velgen). Ik ben toch wel erg gesteld op de mogelijkheid om een granny aan te kunen sluiten mocht dat ooit nodig zijn. Heeft iemand misschien ervaring met laadsnoeren van bv. Temu?
@Plutonite Daarvoor hebben we eigenlijk dit topic: Thuisladen van je EV deel 2
offtopic:
Verder zou ik een beetje huiverig zijn, 16A constant genereerd best wat warmte bij een Schuko-stopcontact en stekkertje... Dat wil je wel goed hebben. In 'fatsoenlijke' granny's zitten daarom ook temperatuursensoren en dergelijke. Overigens vind ik deze specifieke lader nauwelijks goedkoper dan laders die je gewoon in NL kan kopen.
Verder zou ik een beetje huiverig zijn, 16A constant genereerd best wat warmte bij een Schuko-stopcontact en stekkertje... Dat wil je wel goed hebben. In 'fatsoenlijke' granny's zitten daarom ook temperatuursensoren en dergelijke. Overigens vind ik deze specifieke lader nauwelijks goedkoper dan laders die je gewoon in NL kan kopen.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Ik zou met dit soort zaken Temu echt uit je vergelijking halen. Die troep is zo onbetrouwbaar als wat, voldoet vaak niet aan lokale regelgeving en is dus een onnodig risico. Als de boel in de fik vliegt heb je andere problemen en ben je meer kwijt dan die 200 euro investering in een goede grannycable.Plutonite schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:38:
Besteld op 13 AUG maar ik ben nog steeds in afwachting van een leverdatum van mijn King's Red PRO LM (met zwarte velgen). Ik ben toch wel erg gesteld op de mogelijkheid om een granny aan te kunen sluiten mocht dat ooit nodig zijn. Heeft iemand misschien ervaring met laadsnoeren van bv. Temu?
Plutonite schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:38:
offtopic:
Ik heb voor de Enyaq in 2021 deze gekocht. Je kan hem op diverse amperages instellen om op de betreffende locatie niet de stoppen eruit te blazen. Tevens dit verlengsnoer erbij gehaald.
Ik zou graag uitgebreide ervaringen delen, maar helaas maar twee zomervakanties gebruikt. Totaal misschien 5x. Werkte allemaal prima. Tenzij je naar Oost Europa of Balkan gaat is het echt niet meer nodig.
Voor de meeste vakantielanden mag je ze sowieso vaak al niet eens meer gebruiken.
Ik heb voor de Enyaq in 2021 deze gekocht. Je kan hem op diverse amperages instellen om op de betreffende locatie niet de stoppen eruit te blazen. Tevens dit verlengsnoer erbij gehaald.
Ik zou graag uitgebreide ervaringen delen, maar helaas maar twee zomervakanties gebruikt. Totaal misschien 5x. Werkte allemaal prima. Tenzij je naar Oost Europa of Balkan gaat is het echt niet meer nodig.
Voor de meeste vakantielanden mag je ze sowieso vaak al niet eens meer gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door RandomNick op 25-11-2025 11:57 ]
Sinds 10:00 vanochtend ook eindelijk mijn ID.7 opgehaald! \o/ Heb de eerste sessie personaliseren er al op zitten.
Enige wat mij tot nu toe opviel is dat als ik op de ID Software knop klik in het menu er komt te staan dat de versie niet kan worden weergegeven tot X tijd na het updaten. Ik neem aan dat de dealer de auto misschien heeft laten updaten de afgelopen dagen en dat dit binnenkort tevoorschijn komt dan? Of kan ik nog op een andere manier de software versie van de auto zien?
Enige wat mij tot nu toe opviel is dat als ik op de ID Software knop klik in het menu er komt te staan dat de versie niet kan worden weergegeven tot X tijd na het updaten. Ik neem aan dat de dealer de auto misschien heeft laten updaten de afgelopen dagen en dat dit binnenkort tevoorschijn komt dan? Of kan ik nog op een andere manier de software versie van de auto zien?
Ligt eraan wat je doet in de wintermaanden.I-King schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:47:
Wat is jullie ervaring met deze zware wagen en zomerbanden in de winter? Een echte no-go?
Ik ga elk jaar wel een paar keer naar een kerstmarkt in Duitsland en richting wintersport (Oostenrijk). Dan zijn winterbanden wel aan te raden.
Als je in Nederland blijft zou ik het ook wel zonder aandurven.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ben je van plan om in de winter lange afstanden in het buitenland te rijden, naar winterport bijvoorbeeld in Oostenrijk of Franse Alpen of ga je een keer een uitstapje maken in de winter in Duitsland? Dan ja, want als je in winterse omstandigheden geen winterreifen hebt, riskeer je een boete in Duitsland, Oostenrijk of Franse berggebieden. Als je bij een ongeval betrokken raakt in de winter word je aansprakelijk gesteld:I-King schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:47:
Wat is jullie ervaring met deze zware wagen en zomerbanden in de winter? Een echte no-go?
https://www.anwb.nl/auto/...rbanden-in-het-buitenland
Ga je niet vaak een besneeuwde berg op en blijft het bij autobahnritjes, dan kun je all-seasons overwegen met Alpine-logo, maar daar lees ik hier nogal verdeelde reacties op. Dan loont het wel om even goed te kijken naar tests, want er zijn een aantal merken die abominabel scoren.
Mijn vroegere Kona kwam ook met grannycable... Buiten de eerste 3 weken toen de laadpaal er niet was, nooit meer gebruikt op 5 jaar tijd. Om geen laadpaal te vinden moet je al naar erg "buitenaf" oorden gaan tegenwoordig denk ik.Ironis schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:53:
[...]
Ik zou met dit soort zaken Temu echt uit je vergelijking halen. Die troep is zo onbetrouwbaar als wat, voldoet vaak niet aan lokale regelgeving en is dus een onnodig risico. Als de boel in de fik vliegt heb je andere problemen en ben je meer kwijt dan die 200 euro investering in een goede grannycable.
1-7 bericht gehad van de dealer dat ie besteld was.RetroHead schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:21:
[...]
Tof eindejaarscadeau :-) wanneer besteld? Ik ga vandaag de private lease aanvraag doen bij de dealer, ze verwachten begin februari de auto te leveren. Private lease kwam bij mij beter uit netto dan operational lease, i.v.m. mobiliteitsbudget. Vind het echt een mooie wagen en kijk er naar uit om de komende jaren hier gebruik van te kunnen maken.
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
/f/image/pLnegKGawdw31h3LPH7P2ffF.png?f=fotoalbum_large)