Ik hoop idd dat de update veel oplost. De auto rijd gewoon echt fijn en eerlijk gezegd wil ik hem ook niet kwijt.Spekkie99 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 01:08:
[...]
Hoe vervelend ook lijken me de voorgestelde oplossingen niet heel onredelijk, wellicht kan je nog een pre Android id7 krijgen ipv een id4 als tijdelijke wagen. En grote kans dat de update idd veel gaat oplossen.
De gewone connect, niet de plus.MacPoedel schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:09:
[...]
VW Connect heb ik nog tot 2036. Of bedoel je VW Connect Plus?
Hier bij mij loopt die maar 2 jaar, samen met de connect plus. Dus de 2j gratis verlening vind ik wel leuk.
Ik gebruik ook niets ui de plus als ik het zo juist lees, dus boeit me verder niet te hard
wat me dan wel opvalt: wat een willekeur aan abonnementen en looptijden?
Vreemd, van wanneer is je auto? De mijne is van 2024 en ik heb 10 jaar gratis connect.stanny schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 07:21:
[...]
De gewone connect, niet de plus.
Hier bij mij loopt die maar 2 jaar, samen met de connect plus. Dus de 2j gratis verlening vind ik wel leuk.
juli 25, had toen vw connect en vw connect+ voor 2j inbegrepen.Invictus66 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:36:
[...]
Vreemd, van wanneer is je auto? De mijne is van 2024 en ik heb 10 jaar gratis connect.
de connect+ kan ik na juli 27 blijven gebruiken voor een maandelijkse/jaarlijkse bijdrage; de vw connect heb ik nu met 2j kunnen verlengen.
In het verleden hier ook al dingen gelezen over gratis verlengingen die in Nederland wel beschikbaar waren, maar dan in België weer niet.
Waarom makkelijk als moeilijk ook kan hè.
Hier ook een Belgische ID7 tourer van augustus 2024. VW Connect is geldig voor 10 jaar en VW Connect plus is net komen te vervallen. Deze laatste heb ik nu nog 3 maanden kunnen verlengen met proefperiode maar nadien is het ook bijna 260 euro om te verlengen voor 2 jaar.
En mis je de connect plus?
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Nee, ik overweeg wel om een maandje abonnement te nemen als we met de auto op vakantie gaan.Puppetmaster schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:38:
Het is toch wel handig ivm de verkeersinfo en de laadplanning voor langere trajecten. Zonder dit heb je eigenlijk geen idee of de laadpalen beschikbaar zijn. Bovendien is de voorverwarming van de batterij afhankelijk van het navigeren naar een laadpaal. Op zich kan het meeste wel via Google Maps gedaan worden met uitzondering van de automatische laadplanner en voorverwarming.Puppetmaster schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:38:
Ik ben nog aan het pushen om dit te laten betalen door de werkgever gezien het om een bedrijfswagen gaat. Geen probleem voor mij om die 260 euro op te hoesten maar het gaat om het principe. Het is ook gewoon belachelijk dat dergelijke service bij dergelijke wagen al na 2 jaar komt te vervallen…
voor mij geen issue, de interne navi vind ik voor mezelf niet goed genoeg dus ik gebruik die niet-TYPHOON- schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:04:
[...]
Het is toch wel handig ivm de verkeersinfo en de laadplanning voor langere trajecten. Zonder dit heb je eigenlijk geen idee of de laadpalen beschikbaar zijn.
kan manueel ook en als ik het juist ervaar gebeurt dit ook vanzelf door lange afstanden te rijden. als in: op reis de volgende x 100kms rijden zorgt er vanzelf voor dat de batterij op temperatuur is om te laden. Elke keer dat ik op lange ritten op de voorverwarm-knop wou klikken, gaf die toch telkens aan dat de optimale temperatuur al bereikt was.-TYPHOON- schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:04:
[...]
Bovendien is de voorverwarming van de batterij afhankelijk van het navigeren naar een laadpaal.
Maar ik kan het mis hebben ook
Zojuist weer eens in de volkswagen shop gekeken; digitale extra’s in de volkswagen app dus 🙂
Staat daar spontaan; 3 maanden proefperiode voor connect plus, naast de maandelijkse en 2-jaarlijkse betaalde opties.
Er is bij Volkswagen geen pijl op te trekken, er wordt niet gecommuniceerd. Het lijkt op een loterij in stilte welke opties en mogelijkheden er komen en gaan.
Maar goed, een gegeven paard… Dus maar voor de 3 maanden gekozen. Heb het al eens 1 maand betaald gebruikt, maar ik kan er weinig voordelen aan ontdekken, laat staan dat het nou zo goed werkt qua navigatie/werking van en via de app.
Ik ga het nu maar voor langere tijd proberen te ontdekken hoe het nou werkt en of ik er misschien anders mee moet omgaan.
Ps; gaat over een id3 2023 refresh model.
Staat daar spontaan; 3 maanden proefperiode voor connect plus, naast de maandelijkse en 2-jaarlijkse betaalde opties.
Er is bij Volkswagen geen pijl op te trekken, er wordt niet gecommuniceerd. Het lijkt op een loterij in stilte welke opties en mogelijkheden er komen en gaan.
Maar goed, een gegeven paard… Dus maar voor de 3 maanden gekozen. Heb het al eens 1 maand betaald gebruikt, maar ik kan er weinig voordelen aan ontdekken, laat staan dat het nou zo goed werkt qua navigatie/werking van en via de app.
Ik ga het nu maar voor langere tijd proberen te ontdekken hoe het nou werkt en of ik er misschien anders mee moet omgaan.
Ps; gaat over een id3 2023 refresh model.
[ Voor 3% gewijzigd door d_marf op 08-09-2026 11:15 ]
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1