Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
True schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:02:
Ik snap nog steeds niet waar het idee of beeld vandaan komt dat batterijpreconditionering werkt op afstand. Het hele 'klimatiseren' in de app is m.i. voor cabinecomfort niet om batterijtemperatuur omhoog te krijgen.
En die werkt wel echt goed.
De eerste keer dat ik er aan dacht daar gebruik van te maken ontplofte ik toen ik instapte met men winterjas aan :+

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:20
Ik snap nog steeds niet waar het idee of beeld vandaan komt dat batterijpreconditionering werkt op afstand. Het hele 'klimatiseren' in de app is m.i. voor cabinecomfort niet om batterijtemperatuur omhoog te krijgen.
Ik snap de verwarring wel. Het is in de handleiding op zijn minst onduidelijk als voorverwarmen alleen voor de cabine is en niet voor de accu. (het kleine beetje verwarmen van de accu vanuit de cabine negeer ik even)
Ter verbetering van comfort en vermogen tijdig vóór de rit de voorklimatisering gebruiken (afhankelijk van de uitrusting), met name bij temperaturen lager dan ca. -15 °C (ca. +5 °F) Voorklimatisering.
Hoofdstuk: Gebruik van de hoogvoltaccu

Comfort kunnen we negeren. Maar vermogen heeft direct met de temperatuur van de accu te maken mijns inziens.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:30

Lancer

What the......

Ruud schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:39:
[...]

Ik snap de verwarring wel. Het is in de handleiding op zijn minst onduidelijk als voorverwarmen alleen voor de cabine is en niet voor de accu. (het kleine beetje verwarmen van de accu vanuit de cabine negeer ik even)

[...]

Hoofdstuk: Gebruik van de hoogvoltaccu

Comfort kunnen we negeren. Maar vermogen heeft direct met de temperatuur van de accu te maken mijns inziens.
Ik heb een warmtepomp in de auto. Die is bij voorklimatiseren druk aan het werk. Je hoort hem ook heel duidelijk als je bij de auto komt. Verder heb ik in de afgelopen weken niet gezien dat regenereren oid beperkt was en waren de verbruikscijfers maar een beetje hoger dan normaal (vertrek om 06:00 in de ochtend). Ik heb de indruk dat het batterijcompartiment wel degelijk wordt meegenomen in de voorverwarming. Dat gezegd hebbende het kost best wat energie om de batterij op temperatuur te krijgen. Zonder warmtepomp is dit een efficientietechnisch gezien helemaal onhandig.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:22
Gisteren winterbanden laten monteren en vandaag op snelweg merk ik tussen 100-110 een enorme irritante brom, komt duidelijk van de banden, alsof je met je mountainbike op asfalt rijd effect. Het zijn Pirelli Scorpions winter versie. Nog even gekeken of ze niet verkeerd om gemonteerd zitten maar dat lijkt niet het geval. Kijk het nog even aan anders andere banden vragen. De band komt goed uit test resultaten zelfs een 10 voor stilte.......

Toch maar meteen kwik fit gebeld, of ik morgen even langs kan komen..... staat het maar genoteerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Surfroy01 op 28-11-2025 15:53 ]

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik heb gisteren mijn ID.7 Tourer Pro S LE opgehaald. Helemaal blij mee natuurlijk. Tot mijn verrassing werd de auto geleverd met een rubberen kofferbakmat. Nu weet ik dat die in bepaalde situaties heel handig kan zijn, maar aangezien die situaties bij mij niet zo vaak voorkomen zou ik zijn mat zelf niet bestellen.

Heb ik iets gemist in de informatie over de Limited Edition? Of heb ik mazzel dat deze zonder meerprijs is meegeleverd?

Overigens, de shop lijkt nog niet te werken. Dat kijk ik nog een paar dagen aan, maar ik was daar wel benieuwd naar

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:57
The Legend schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:07:
Vandaag wielwissel naar de winterset. Heb nu Pirelli Cinturato P7 (20”) en die hebben 24.600km gereden, waarvan ca. 2300 demo-kilometers. Voor zat op 4,3 en 4,4mm en achter op 3,7 en 3,4mm. Wel gelijkmatig afgesleten (dus geen gekke mega-slijtage aan de binnenkant). Wel teleurstellend dat ik voor de zomervakantie al wel de achterbanden kan vervangen. We rijden rustig, zeker qua optrekken. Ik hoop dat een groot deel van de slijtage al in de demo-kilometers is gebeurd :P Conti EcoContact 6Q doen 210 euro per band zie ik..
Ik heb gisteren naar winterwielen gewisseld. Ik heb geen meting van het bandenprofiel, maar ze zeiden me dat de achter-zomerbanden geen heel seizoen meer mee zouden gaan. Als ik zomer 2026 wissel, zijn dat 2.5 zomerseizoenen met 1 set. Ik heb op 22 maanden bijna 59K km gereden.

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:09
pim89 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:40:
Ik heb gisteren mijn ID.7 Tourer Pro S LE opgehaald. Helemaal blij mee natuurlijk. Tot mijn verrassing werd de auto geleverd met een rubberen kofferbakmat. Nu weet ik dat die in bepaalde situaties heel handig kan zijn, maar aangezien die situaties bij mij niet zo vaak voorkomen zou ik zijn mat zelf niet bestellen.

Heb ik iets gemist in de informatie over de Limited Edition? Of heb ik mazzel dat deze zonder meerprijs is meegeleverd?

Overigens, de shop lijkt nog niet te werken. Dat kijk ik nog een paar dagen aan, maar ik was daar wel benieuwd naar
Ik heb afgelopen maandag een ID.4 Limited Edition opgehaald en daar zat inderdaad ook de rubberen mat bij. Dit lijkt dus onderdeel te zijn van de Limited Edition. De shop werkt bij mij ook nog steeds niet ondanks dat ik de auto nu bijna een week heb.

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:19
Ruud schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:25:
[...]

Ik neem aan dat je werkgever hier wel een mening over heeft. Al vul je 1 euro per kWh in, zolang de werkgever hier geen probleem mee heeft en netjes belasting afdraagt kan dit gewoon.
Tuurlijk mag dat niet. Dat is verkapt loon. Als de belastingdienst gaat controleren hang je.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:22

Zat er bij mijn Pro ook gewoon standaard bij. Best handig als ik de mtb mee neem in de auto.

• Ruud
Heftug schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:48:
[...]

Tuurlijk mag dat niet. Dat is verkapt loon. Als de belastingdienst gaat controleren hang je.
Daarom staat er ook dat er dan gewoon belasting afgedragen moet worden...

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35

Die is op de ID.7 standaard vanaf de Pro LE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcARsWT58OSatzZ_vHkp6MvyScQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2f15zjwdCmKMRhzTm3oYY96.jpg?f=fotoalbum_medium

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• bdbfz
LuPo schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:46:
[...]

Die is op de ID.7 standaard vanaf de Pro LE
Preciezer is: die is op de ID.7 LE standaard vanaf de Pro.

• Ruud
bdbfz schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:00:
[...]

Als we dan op echt alle slakken zout moeten gaan leggen, ;( het model is toch echt de ID.7 Pro (S) Limited Edition. En niet ID.7 Limited Edition Pro (S).

https://www.volkswagen.nl...ijsten/ID7_prijslijst.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud op 28-11-2025 17:10 ]

• bdbfz
Ruud schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:09:
[...]

Als we dan op echt alle slakken zout moeten gaan leggen, ;( het model is toch echt de ID.7 Pro (S) Limited Edition. En niet ID.7 Limited Edition Pro (S).

https://www.volkswagen.nl...ijsten/ID7_prijslijst.pdf
Als het echt "vanaf de LE Pro" is, dan heeft de Pro S het vast en zeker ook, toch? Toch?
Ik probeer gewoon een uitspraak te verduidelijken. Er worden hier immers verschillende uitvoeringen van de ID.7 Limited Edition reeks vergeleken, zonder naar de niet-LE uitvoeringen te kijken. Als dat voor jou al duidelijk was, fijn voor jou. Mensen die hier nog geen maanden meelezen, weten misschien niet hoe het LE aanbod zich verhoudt tot de niet-LE uitvoeringen. Dat heeft echt niks met uitgedroogde slakken te maken.

Als je me een eerdere reactie kwalijk neemt, mag je gerust privé zeggen wat je daar ongepast aan vond. Ook dat had namelijk niks met uitgedroogde slakken te maken.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:30

Lancer

What the......

Ik had die mat er eerst uit gegooid, maar hij ligt er nu weer in. Als je bij de limousine de koffer openmaakt in of direct na een regenbui, dan loopt er direct water naar binnen vanuit de naad tussen ruit en carrosserie. Op rubber minder erg dan op de stoffen bekleding.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35

Heb je nog een mooie foto van de nieuwe aanwinst, beetje positiviteit in het topic :D
bdbfz schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:00:
[...]

Daarom heb ik ook nog ten overvloede een foto van de prijslijst geüpload. Duidelijk toch?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:15
Veel plezier met je nieuwe auto!

Kijk hier even voor een tip inzake de shop: RandomNick in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

• RandomNick
Dat beeld komt van VW zelf! Op meerdere plaatsen gelezen, oa hier (tip 7): https://www.huiskes-kokke...ellen-tijdens-winterdagen

En hier: https://www.vw.com/en/new...-weather-care-for-ev.html

[ Voor 8% gewijzigd door RandomNick op 28-11-2025 18:43 ]

• RandomNick
Vandaag weer een mooie ervaring qua range met mijn Pro LE. Totaal 370 km gereden, 90% snelweg met ca. 110 km. Bij terugkomst nog gewoon 52 km en 10% SoC over. Okay, terugweg wel her en der file gehad, maar ook stukken waar ik even goed kon doorjagen. Gemiddeld 17.5 kWh/100km.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Klopt helemaal! Ook het accupakket wordt op temperatuur gebracht als de auto aan de lader staat en ‘laden en klimatiseren’ is ingesteld.

• pim89
  • Nu online
RandomNick schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:37:
[...]

Veel plezier met je nieuwe auto!

Kijk hier even voor een tip inzake de shop: RandomNick in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Dit lijkt het op te lossen. Ik had al vrij veel dingen geactiveerd daar. Kennelijk nog 1 vergeten.

Dank

• pim89
  • Nu online
LuPo schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:30:
[...]

Heb je nog een mooie foto van de nieuwe aanwinst, beetje positiviteit in het topic :D
Niet de beste foto, maar dit plaatje mag ik de komende tijd rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFu2uMycO6-1j9amImtgUEBglG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGQJEevE3JeJCdG6MqYqriRL.jpg?f=fotoalbum_large

• Ruud
bdbfz schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:19:
[...]
Als je me een eerdere reactie kwalijk neemt, mag je gerust privé zeggen wat je daar ongepast aan vond. Ook dat had namelijk niks met uitgedroogde slakken te maken.
Nee joh, in die post bevestig je alleen maar wat ik al zeg.

• Ruud
pim89 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:59:
[...]

Niet de beste foto, maar dit plaatje mag ik de komende tijd rijden.

[Afbeelding]
Bedankt dat je wat kleur op de weg brengt! Mooi ding!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lancer schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:52:
[...]

Ik heb een warmtepomp in de auto. Die is bij voorklimatiseren druk aan het werk. Je hoort hem ook heel duidelijk als je bij de auto komt. Verder heb ik in de afgelopen weken niet gezien dat regenereren oid beperkt was en waren de verbruikscijfers maar een beetje hoger dan normaal (vertrek om 06:00 in de ochtend). Ik heb de indruk dat het batterijcompartiment wel degelijk wordt meegenomen in de voorverwarming. Dat gezegd hebbende het kost best wat energie om de batterij op temperatuur te krijgen. Zonder warmtepomp is dit een efficientietechnisch gezien helemaal onhandig.
Met WP is het efficiëntietechnisch niet echt beter :> en al helemaal niet voor de casus die jij beschrijft.
Zie ook deze twee posts met wat verdere uitleg over de werking van de WP: JanHenk in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" en: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:49
Zo bestelling voor de id.7 was er snel door. Donderdag de bevestiging van goedkeur private lease en in de avond al een voorlopige leveringsdatum van 13 Januari, stuk sneller dan ik verwacht had!

Untappd: Louwke80

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@pim89 Gaaf hoor! Rood met black pack staat hem wel.

En de volgende overstappende ex-Enyaq rijder als ik me niet vergis :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• pim89
  • Nu online
JanHenk schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:32:
@pim89 Gaaf hoor! Rood met black pack staat hem wel.

En de volgende overstappende ex-Enyaq rijder als ik me niet vergis :)
Klopt helemaal. En het verschil is groter dan ik eigenlijk had verwacht. Qua rijden bedoel ik dan. Het is nog net wat verfijnder (met name TA) dan de Enyaq
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1