• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
True schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:02:
Ik snap nog steeds niet waar het idee of beeld vandaan komt dat batterijpreconditionering werkt op afstand. Het hele 'klimatiseren' in de app is m.i. voor cabinecomfort niet om batterijtemperatuur omhoog te krijgen.
En die werkt wel echt goed.
De eerste keer dat ik er aan dacht daar gebruik van te maken ontplofte ik toen ik instapte met men winterjas aan :+

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02 19:34
Ik snap nog steeds niet waar het idee of beeld vandaan komt dat batterijpreconditionering werkt op afstand. Het hele 'klimatiseren' in de app is m.i. voor cabinecomfort niet om batterijtemperatuur omhoog te krijgen.
Ik snap de verwarring wel. Het is in de handleiding op zijn minst onduidelijk als voorverwarmen alleen voor de cabine is en niet voor de accu. (het kleine beetje verwarmen van de accu vanuit de cabine negeer ik even)
Ter verbetering van comfort en vermogen tijdig vóór de rit de voorklimatisering gebruiken (afhankelijk van de uitrusting), met name bij temperaturen lager dan ca. -15 °C (ca. +5 °F) Voorklimatisering.
Hoofdstuk: Gebruik van de hoogvoltaccu

Comfort kunnen we negeren. Maar vermogen heeft direct met de temperatuur van de accu te maken mijns inziens.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 09:13

Lancer

What the......

Ruud schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:39:
[...]

Ik snap de verwarring wel. Het is in de handleiding op zijn minst onduidelijk als voorverwarmen alleen voor de cabine is en niet voor de accu. (het kleine beetje verwarmen van de accu vanuit de cabine negeer ik even)

[...]

Hoofdstuk: Gebruik van de hoogvoltaccu

Comfort kunnen we negeren. Maar vermogen heeft direct met de temperatuur van de accu te maken mijns inziens.
Ik heb een warmtepomp in de auto. Die is bij voorklimatiseren druk aan het werk. Je hoort hem ook heel duidelijk als je bij de auto komt. Verder heb ik in de afgelopen weken niet gezien dat regenereren oid beperkt was en waren de verbruikscijfers maar een beetje hoger dan normaal (vertrek om 06:00 in de ochtend). Ik heb de indruk dat het batterijcompartiment wel degelijk wordt meegenomen in de voorverwarming. Dat gezegd hebbende het kost best wat energie om de batterij op temperatuur te krijgen. Zonder warmtepomp is dit een efficientietechnisch gezien helemaal onhandig.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:13
Gisteren winterbanden laten monteren en vandaag op snelweg merk ik tussen 100-110 een enorme irritante brom, komt duidelijk van de banden, alsof je met je mountainbike op asfalt rijd effect. Het zijn Pirelli Scorpions winter versie. Nog even gekeken of ze niet verkeerd om gemonteerd zitten maar dat lijkt niet het geval. Kijk het nog even aan anders andere banden vragen. De band komt goed uit test resultaten zelfs een 10 voor stilte.......

Toch maar meteen kwik fit gebeld, of ik morgen even langs kan komen..... staat het maar genoteerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Surfroy01 op 28-11-2025 15:53 ]

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:14
Ik heb gisteren mijn ID.7 Tourer Pro S LE opgehaald. Helemaal blij mee natuurlijk. Tot mijn verrassing werd de auto geleverd met een rubberen kofferbakmat. Nu weet ik dat die in bepaalde situaties heel handig kan zijn, maar aangezien die situaties bij mij niet zo vaak voorkomen zou ik zijn mat zelf niet bestellen.

Heb ik iets gemist in de informatie over de Limited Edition? Of heb ik mazzel dat deze zonder meerprijs is meegeleverd?

Overigens, de shop lijkt nog niet te werken. Dat kijk ik nog een paar dagen aan, maar ik was daar wel benieuwd naar

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-02 18:25
The Legend schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:07:
Vandaag wielwissel naar de winterset. Heb nu Pirelli Cinturato P7 (20”) en die hebben 24.600km gereden, waarvan ca. 2300 demo-kilometers. Voor zat op 4,3 en 4,4mm en achter op 3,7 en 3,4mm. Wel gelijkmatig afgesleten (dus geen gekke mega-slijtage aan de binnenkant). Wel teleurstellend dat ik voor de zomervakantie al wel de achterbanden kan vervangen. We rijden rustig, zeker qua optrekken. Ik hoop dat een groot deel van de slijtage al in de demo-kilometers is gebeurd :P Conti EcoContact 6Q doen 210 euro per band zie ik..
Ik heb gisteren naar winterwielen gewisseld. Ik heb geen meting van het bandenprofiel, maar ze zeiden me dat de achter-zomerbanden geen heel seizoen meer mee zouden gaan. Als ik zomer 2026 wissel, zijn dat 2.5 zomerseizoenen met 1 set. Ik heb op 22 maanden bijna 59K km gereden.

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-01 12:26
pim89 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:40:
Ik heb gisteren mijn ID.7 Tourer Pro S LE opgehaald. Helemaal blij mee natuurlijk. Tot mijn verrassing werd de auto geleverd met een rubberen kofferbakmat. Nu weet ik dat die in bepaalde situaties heel handig kan zijn, maar aangezien die situaties bij mij niet zo vaak voorkomen zou ik zijn mat zelf niet bestellen.

Heb ik iets gemist in de informatie over de Limited Edition? Of heb ik mazzel dat deze zonder meerprijs is meegeleverd?

Overigens, de shop lijkt nog niet te werken. Dat kijk ik nog een paar dagen aan, maar ik was daar wel benieuwd naar
Ik heb afgelopen maandag een ID.4 Limited Edition opgehaald en daar zat inderdaad ook de rubberen mat bij. Dit lijkt dus onderdeel te zijn van de Limited Edition. De shop werkt bij mij ook nog steeds niet ondanks dat ik de auto nu bijna een week heb.

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-02 20:19
Ruud schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:25:
[...]

Ik neem aan dat je werkgever hier wel een mening over heeft. Al vul je 1 euro per kWh in, zolang de werkgever hier geen probleem mee heeft en netjes belasting afdraagt kan dit gewoon.
Tuurlijk mag dat niet. Dat is verkapt loon. Als de belastingdienst gaat controleren hang je.

• Surfroy01

Zat er bij mijn Pro ook gewoon standaard bij. Best handig als ik de mtb mee neem in de auto.

• Ruud
Heftug schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:48:
[...]

Tuurlijk mag dat niet. Dat is verkapt loon. Als de belastingdienst gaat controleren hang je.
Daarom staat er ook dat er dan gewoon belasting afgedragen moet worden...

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:56

Die is op de ID.7 standaard vanaf de Pro LE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcARsWT58OSatzZ_vHkp6MvyScQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2f15zjwdCmKMRhzTm3oYY96.jpg?f=fotoalbum_medium

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• bdbfz
LuPo schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:46:
[...]

Die is op de ID.7 standaard vanaf de Pro LE
Preciezer is: die is op de ID.7 LE standaard vanaf de Pro.

• Ruud
bdbfz schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:00:
[...]

Als we dan op echt alle slakken zout moeten gaan leggen, ;( het model is toch echt de ID.7 Pro (S) Limited Edition. En niet ID.7 Limited Edition Pro (S).

https://www.volkswagen.nl...ijsten/ID7_prijslijst.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud op 28-11-2025 17:10 ]

• bdbfz
Ruud schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:09:
[...]

Als we dan op echt alle slakken zout moeten gaan leggen, ;( het model is toch echt de ID.7 Pro (S) Limited Edition. En niet ID.7 Limited Edition Pro (S).

Als het echt "vanaf de LE Pro" is, dan heeft de Pro S het vast en zeker ook, toch? Toch?
Ik probeer gewoon een uitspraak te verduidelijken. Er worden hier immers verschillende uitvoeringen van de ID.7 Limited Edition reeks vergeleken, zonder naar de niet-LE uitvoeringen te kijken. Als dat voor jou al duidelijk was, fijn voor jou. Mensen die hier nog geen maanden meelezen, weten misschien niet hoe het LE aanbod zich verhoudt tot de niet-LE uitvoeringen. Dat heeft echt niks met uitgedroogde slakken te maken.

Als je me een eerdere reactie kwalijk neemt, mag je gerust privé zeggen wat je daar ongepast aan vond. Ook dat had namelijk niks met uitgedroogde slakken te maken.

• Lancer

Lancer

What the......

Ik had die mat er eerst uit gegooid, maar hij ligt er nu weer in. Als je bij de limousine de koffer openmaakt in of direct na een regenbui, dan loopt er direct water naar binnen vanuit de naad tussen ruit en carrosserie. Op rubber minder erg dan op de stoffen bekleding.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• LuPo

Heb je nog een mooie foto van de nieuwe aanwinst, beetje positiviteit in het topic :D
bdbfz schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:00:
[...]

Daarom heb ik ook nog ten overvloede een foto van de prijslijst geüpload. Duidelijk toch?

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Veel plezier met je nieuwe auto!

Kijk hier even voor een tip inzake de shop: RandomNick in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

• RandomNick
  • Nu online
Dat beeld komt van VW zelf! Op meerdere plaatsen gelezen, oa hier (tip 7): https://www.huiskes-kokke...ellen-tijdens-winterdagen

En hier: https://www.vw.com/en/new...-weather-care-for-ev.html

[ Voor 8% gewijzigd door RandomNick op 28-11-2025 18:43 ]

• RandomNick
  • Nu online
Vandaag weer een mooie ervaring qua range met mijn Pro LE. Totaal 370 km gereden, 90% snelweg met ca. 110 km. Bij terugkomst nog gewoon 52 km en 10% SoC over. Okay, terugweg wel her en der file gehad, maar ook stukken waar ik even goed kon doorjagen. Gemiddeld 17.5 kWh/100km.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:38

Klopt helemaal! Ook het accupakket wordt op temperatuur gebracht als de auto aan de lader staat en ‘laden en klimatiseren’ is ingesteld.

• pim89
RandomNick schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:37:
[...]

Veel plezier met je nieuwe auto!

Kijk hier even voor een tip inzake de shop: RandomNick in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Dit lijkt het op te lossen. Ik had al vrij veel dingen geactiveerd daar. Kennelijk nog 1 vergeten.

Dank

• pim89
LuPo schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:30:
[...]

Heb je nog een mooie foto van de nieuwe aanwinst, beetje positiviteit in het topic :D
Niet de beste foto, maar dit plaatje mag ik de komende tijd rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFu2uMycO6-1j9amImtgUEBglG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGQJEevE3JeJCdG6MqYqriRL.jpg?f=fotoalbum_large

• Ruud
bdbfz schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:19:
[...]
Als je me een eerdere reactie kwalijk neemt, mag je gerust privé zeggen wat je daar ongepast aan vond. Ook dat had namelijk niks met uitgedroogde slakken te maken.
Nee joh, in die post bevestig je alleen maar wat ik al zeg.

• Ruud
pim89 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:59:
[...]

Niet de beste foto, maar dit plaatje mag ik de komende tijd rijden.

[Afbeelding]
Bedankt dat je wat kleur op de weg brengt! Mooi ding!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lancer schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:52:
[...]

Ik heb een warmtepomp in de auto. Die is bij voorklimatiseren druk aan het werk. Je hoort hem ook heel duidelijk als je bij de auto komt. Verder heb ik in de afgelopen weken niet gezien dat regenereren oid beperkt was en waren de verbruikscijfers maar een beetje hoger dan normaal (vertrek om 06:00 in de ochtend). Ik heb de indruk dat het batterijcompartiment wel degelijk wordt meegenomen in de voorverwarming. Dat gezegd hebbende het kost best wat energie om de batterij op temperatuur te krijgen. Zonder warmtepomp is dit een efficientietechnisch gezien helemaal onhandig.
Met WP is het efficiëntietechnisch niet echt beter :> en al helemaal niet voor de casus die jij beschrijft.
Zie ook deze twee posts met wat verdere uitleg over de werking van de WP: JanHenk in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" en: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Zo bestelling voor de id.7 was er snel door. Donderdag de bevestiging van goedkeur private lease en in de avond al een voorlopige leveringsdatum van 13 Januari, stuk sneller dan ik verwacht had!

Untappd: Louwke80

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@pim89 Gaaf hoor! Rood met black pack staat hem wel.

En de volgende overstappende ex-Enyaq rijder als ik me niet vergis :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• pim89
JanHenk schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:32:
@pim89 Gaaf hoor! Rood met black pack staat hem wel.

Klopt helemaal. En het verschil is groter dan ik eigenlijk had verwacht. Qua rijden bedoel ik dan. Het is nog net wat verfijnder (met name TA) dan de Enyaq

• RandomNick
  • Nu online
Schepseltje schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:45:
[...]

Ik heb afgelopen maandag een ID.4 Limited Edition opgehaald en daar zat inderdaad ook de rubberen mat bij. Dit lijkt dus onderdeel te zijn van de Limited Edition. De shop werkt bij mij ook nog steeds niet ondanks dat ik de auto nu bijna een week heb.
Check deze even voor je shop: RandomNick in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

• RandomNick
  • Nu online
pim89 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:57:
[...]

Dit lijkt het op te lossen. Ik had al vrij veel dingen geactiveerd daar. Kennelijk nog 1 vergeten.

Dank
Heb dit nu al diverse keren gezien. Het lijkt alsof de standaard workflow je hier niet langs stuurt.

• RandomNick
  • Nu online
JanHenk schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:32:
@pim89
Ja, al heel wat bekende namen gezien hier :-)

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:40
Homer-Simpson schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:33:
Nieuw lid van de club meldt zich.
Vanochtend opgehaald.
[Afbeelding]
Tourer Pro met Interieur- & Exterieur plus pakket en een trekhaak. Stonewashed blue.

En gelukkig heb ik toch gewoon zwart op zwart interieur ondanks knullige communicatie van de dealer. Ivm leverproblemen Hudson velgen ipv Bergen maar dat maakt me niks uit. Mooie bak zo al zeg ik het zelf.
Geen dynamische naafkappen overigens. Kwam ik ook niet tegen als standaard uitrusting op de limited Pro edition. Heb ik valide reden om te klagen bij de dealer?

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20-01 13:59
Staat gewoon in de documentatie en in video’s van VW zelf. Als je oplaadt tot vertrektijd wordt de accu ook voorverwarmd.

Edit: https://nieuws.volkswagen...eratuur-in-de-nieuwe-id7/
Het is dus wel zo dat je aan de lader moet hangen, en ‘laden (evt klimatiseren) tot vertrektijd’ actief hebt.

Edit2: zie dat @RandomNick me voor was met nog twee andere linkjes die dit onderbouwen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ironis op 29-11-2025 11:23 ]

• Ironis
RandomNick schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:34:
[...]

Het voorverwarmen van de accu heb ik nog wat twijfels bij. De auto gaf aan in het laadscherm bij accuverwarming dat er bij wegrijden een whopping 14 kW snelladen mogelijk was. Tevens was de recuperatiebar slechts halfvol.
Dit ligt helemaal aan je SoC.
Als je tot 100% hebt geladen is het vrij evident dat recuperatie half is en snelladen slechts 14kW is, er is immers niet zoveel meer te laden. Ga je richting 90% of 80% dan zou je andere cijfers moeten zien lijkt me.

• Ironis
Die kleur staat 'm echt goed!
De mijne (ook in Kings Red) verwacht ik volgende week. Wel met aftermarket zwarte velgen er onder, ik zal uiteraard ook foto('s) plaatsen 8)

• Ruud
Homer-Simpson schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:03:
[...]

Geen dynamische naafkappen overigens. Kwam ik ook niet tegen als standaard uitrusting op de limited Pro edition. Heb ik valide reden om te klagen bij de dealer?
Dynamische naafkappen zijn onderdeel van het Black Edition pakket. Aldus deze Limited Edition-prijslijst.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik mocht vanochtend ook het doek er vanaf halen, heel blij mee! Tot 1 januari nog zakelijk en dan ook onze prive auto in plaats van de V60.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoNZwx_0SLtKa22k4Z3W7e4c78g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1ahsfIvoQEoLU2Mpgl4kmr7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWRjxc38LYjLLTpUlySGcCg8Ef8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPdhOEjX2FnO7rKUuDHigrpw.jpg?f=fotoalbum_large

• JanHenk
  • Niet online
@Homer-Simpson Als het een MY26 is zou ie het eigenlijk wel moeten hebben. Hetzelfde voor @Spekkie99 hierboven, want die heeft het ook niet.

Een MY26 heeft in het VIN op de tiende positie een T.

• Scoot78
  • Laatst online: 29-11-2025
Al tijden een meelezer in dit topic...en kan nu dan eindelijk een mooie bijdrage leveren! ;)
Sinds woensdag 26NOV zijn wij de trotse eigenaar van deze rode ID. 7 Tourer Pro LM full options (behalve de warmtepomp).
De zwarte velgen zijn kostenloos door de dealer als alternatief voor de zwarte bergen-velgen gemonteerd, zodat het zwarte thema volledig tot zijn recht komt.
Tevens zijn we voor het wit/grijze ineterieur gegaan, over smaak valt niet te twisten, maar als je het mij vraagt maakt dit het plaatje compleet! :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/booehVbHmS6i62oGqCP1yY7l_Vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16RV9zM3DHtS982Pk9EaR4sq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyErcMgvObh2JAffW_KXex6DN1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNX3X8qBaRYKJBJT7HUDKrBX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-JF6BjvT3Y-FFnXJJZ52rlhLQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMt5sUFwYXQWECWvXcsaxTYW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rko9H-80s4FURLCwv3r_WgmHNCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2risBKc1OllKKbVSNXmyhdC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JkRcL2qC2rMvXqZzSKTXghDumQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SW5VIAtfGQ7QdNIxquCKCG5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nl6Zc-9GHVxui8Nc0VJXvVVEYE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NY5ILUOluyoyrM4k7IgwMaqs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYXyt_jpppC1zokgEZ13vFlM3BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KWmVlGToAhp4I9HBKH8KDaH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yL5VQ1pzrkphCg1sp8VyoidSG38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNaEtfbysB3g9SX6Sdn1PY88.jpg?f=fotoalbum_large

• Homer-Simpson
Ruud schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:51:
[...]

Dynamische naafkappen zijn onderdeel van het Black Edition pakket. Aldus deze Limited Edition-prijslijst.

Zie dat ze niet in dat pakket zaten van de prijslijst die in april is gepubliceerd en op basis waarvan mijn auto is besteld. Dat verklaart het verschil.

• Homer-Simpson
JanHenk schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:01:
@Homer-Simpson Als het een MY26 is zou ie het eigenlijk wel moeten hebben. Hetzelfde voor @Spekkie99 hierboven, want die heeft het ook niet.

Een MY26 heeft in het VIN op de tiende positie een T.
Heb wel een T op de tiende positie. Bijzondere combinatie dan.

• LuPo
Er rijden steeds meer ID.7 Tourers rond, mooi om te zien! :)
@Spekkie99 @Scoot78

Die velgen van @Spekkie99 zijn ook leuk, want aerodynamisch zo te zien :)

• JanHenk
  • Niet online
Homer-Simpson schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:21:
[...]

Zie dat ze niet in dat pakket zaten van de prijslijst die in april is gepubliceerd en op basis waarvan mijn auto is besteld. Dat verklaart het verschil.
Ik heb mijn auto ook besteld voordat de nieuwe prijslijst is gepubliceerd… De dealer zei toen al; dan krijg je een MY26 want productie is na de zomerstop. Heb dus wel de dynamische naafkappen. Misschien dat ze een tekort hadden of de oude kappen op willen maken of iets dergelijks en dan de “oude” bestellingen de oude naafkappen mee geven.

Je kan ze ook nabestellen voor 145 euro of iets dergelijks.

• Scoot78
  • Laatst online: 29-11-2025
LuPo schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:27:
Er rijden steeds meer ID.7 Tourers rond, mooi om te zien! :)
@Spekkie99 @Scoot78

Die velgen van @Spekkie99 zijn ook leuk, want aerodynamisch zo te zien :)
Dat is volgens mij de orignele zwarte "Bergen" velg, waar sinds eind augustus leveringsprobleem mee was. Lijkt nu weer te zijn oppgelost, aangezien ze weer te selecteren zijn in de configurator. :)

• Spekkie99
Scoot78 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:40:
[...]

Dat is volgens mij de orignele zwarte "Bergen" velg, waar sinds eind augustus leveringsprobleem mee was. Lijkt nu weer te zijn oppgelost, aangezien ze weer te selecteren zijn in de configurator. :)
Als je mijn velgen bedoelt, dit zijn de zwarte Skagen van de GTX modellen in 20 inch.

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:36
Gisteren met veel plezier mijn zwarte LE Pro opgehaald met exterieurpakket en all season banden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4aiSKP_YK_z11WTAs8cET6Ci7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbRIEroTQfoesM2w4LXBcSXu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YRxFfWpyd9Q2KotvREfaeMa4pQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HolujhkTLCySii0Ietr2Ksc6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJLF7CiU3LWWfG8K1N38P1T8nHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljuVSENk5ybGY930hl9Lg15D.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste 24 uur 60km in de stad gereden. Wat een genot zeg. Was wel even stoeien om de extra user erin te krijgen maar dat is gelukt. Alleen nog niet met de stoel en spiegelinstellingen. Die moeten nu worden gedaan via de knop naast de stoel.

Wat mij het meest is opgevallen:
- enorme ruimte voor en achterin
- geweldige wegligging
- veel toeters en bellen waar je ook wel weer snel aan went
- rijhulpmiddelen is nog even wennen
- je zit toch hoger dan verwacht, heel fijn dus
- de deuren zijn flink zwaar. Dus goed dichtgooien
- allen piepjes en plingeltjes moet ik nog even aan wennen
- heerlijk scherm die fijn in te stellen is per gebruiker

Ps. Ik kom van een Kia c’eed SW uit 2018

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-02 10:01
Ik merk dat als ik mijn telefoon (Apple iPhone 15 Pro Max) op de QI lader leg, dat Flitsmeister dan blijft klagen over slechte GPS ontvangst. Het werkt wel, maar niet van harte. Ik heb een Tourer zonder glazen dak. Hebben jullie dit ook? En zou dit met zo'n Brodit houder beter werken (omdat de telefoon dan net wat hoger en naar voren komt)?

• RandomNick
  • Nu online
Spekkie99 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:57:
Ik mocht vanochtend ook het doek er vanaf halen, heel blij mee! Tot 1 januari nog zakelijk en dan ook onze prive auto in plaats van de V60.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi plaatje! Ben zelf niet zo van de zwarte velgen, maar deze zijn mooi! Wellicht nog wel even de dealer contacten want het lijkt erop dat je de dynamische naafkappen (onderdeel van het black edition pakket) niet hebt.

• RandomNick
  • Nu online
sandervd00 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:56:
Ik merk dat als ik mijn telefoon (Apple iPhone 15 Pro Max) op de QI lader leg, dat Flitsmeister dan blijft klagen over slechte GPS ontvangst. Het werkt wel, maar niet van harte. Ik heb een Tourer zonder glazen dak. Hebben jullie dit ook? En zou dit met zo'n Brodit houder beter werken (omdat de telefoon dan net wat hoger en naar voren komt)?
Helemaal geen last van. Hij ligt hier altijd op die plek (bedraad aangesloten, QI staat uit). In een maand tijd en 4K km nog geen één melding gehad. Geen glazen dak.

• RandomNick
  • Nu online
JanHenk schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:39:
[...]

Ik heb mijn auto ook besteld voordat de nieuwe prijslijst is gepubliceerd… De dealer zei toen al; dan krijg je een MY26 want productie is na de zomerstop. Heb dus wel de dynamische naafkappen. Misschien dat ze een tekort hadden of de oude kappen op willen maken of iets dergelijks en dan de “oude” bestellingen de oude naafkappen mee geven.

Je kan ze ook nabestellen voor 145 euro of iets dergelijks.
Mijn auto is eind april besteld op basis van de april prijslijst en heeft ook de dynamische kappen. Zou er sowieso om vragen en gewoon de huidige prijslijst meesturen. Vragen kan altijd.

• RandomNick
  • Nu online
Ironis schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:07:
[...]

Dit ligt helemaal aan je SoC.
Als je tot 100% hebt geladen is het vrij evident dat recuperatie half is en snelladen slechts 14kW is, er is immers niet zoveel meer te laden. Ga je richting 90% of 80% dan zou je andere cijfers moeten zien lijkt me.
Goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht.

Dat VW Nieuwsartikel geeft aan de sowieso altijd bij laden via de wallbox de accu op temperatuur wordt gebracht, dus ook handmatig even de laatste 10% een uur voor vertrek aanzetten zou hetzelfde effect moeten geven als uitgesteld laden.

Zodra een elektrische Volkswagen wordt aangesloten op een wallbox op laadpaal, vindt er een temperatuurmeting plaats in het accupakket die bepaalt of er verwarmd of gekoeld moet worden. Tijdens het laden wordt de temperatuur van het accupakket tussen de 15-25 graden gehouden, de ideale condities voor een efficiënte laadcyclus. De accucellen in een elektrische auto geleiden stroom namelijk minder goed bij extreme temperaturen - zowel kou of hitte -, waardoor verwarmen of koelen noodzakelijk is om zonder problemen te laden.

• Ironis
Scoot78 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:10:
De zwarte velgen zijn kostenloos door de dealer als alternatief voor de zwarte bergen-velgen gemonteerd, zodat het zwarte thema volledig tot zijn recht komt.
Die velgen zijn van het merk MAK, type Kassel. Die krijg ik namelijk ook eronder. Ziet er super uit! Kan niet wachten tot ik m ook mag ontvangen.
Wel jammer dat de dealer de dynamische naafkappen niet heeft overgezet.

• Spekkie99
RandomNick schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:08:
[...]

Mooi plaatje! Ben zelf niet zo van de zwarte velgen, maar deze zijn mooi! Wellicht nog wel even de dealer contacten want het lijkt erop dat je de dynamische naafkappen (onderdeel van het black edition pakket) niet hebt.
Thx, ja ik ga nog even bellen, ook de dakdragers stonden nog in back order....

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:36
RandomNick schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:08:
[...]

Goed punt. Ik ga het eens checken. Thanks.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:29

resusaapje

h less

Uren rijden naar Leeuwarden, om naast z'n broer te kunnen staan O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1oTiDQNg3o3qOaCH91zxsyWFR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0a3xpV0TvFfohuMpGZU7serA.jpg?f=fotoalbum_large

Zoek de verschillen ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 23:40:
Uren rijden naar Leeuwarden, om naast z'n broer te kunnen staan O+

[Afbeelding]

Zoek de verschillen ;)
Honingraatje en de rest ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:48

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik heb gisteren mijn ID.4 opgehaald (met dynamische naafkappen). De verkoper had het er over dat er bij de ID.7 leverproblemen waren voor de naafkappen, en bij de ID.4 niet, hun hadden ook een aantal ID.7's afgeleverd zonder dynamische naafdoppen zonder dat ze zelf van te voren op de hoogte waren gebracht

Vaak bu'j te bang!

• Ironis
Even een vraag aan iedereen die er een trekhaak op heeft: zit er standaard een verloopstekker bij voor 13 naar 8-polig?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:48

-tom-562

Oliesjeik

Ironis schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:53:
Even een vraag aan iedereen die er een trekhaak op heeft: zit er standaard een verloopstekker bij voor 13 naar 8-polig?
Bij mijn ID.4 niet, maar zo'n verloop koop je voor een paar euro (soms zelfs bij de action)

Vaak bu'j te bang!

• fwp
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 19:59

fwp

Nee, heb ik er niet bijzitten.
Afgelopen week heb ik de mijne op mogen halen.
Foto’s enzo volgen binnenkort hoor.
Mooi in het rood ook.
Had voor de meeting in Leeuwarden moeten zijn zie ik 🤩

• pim89
Ik zie hierboven dat het niet standaard is. Maar bij mij zat het er wel bij. Althans: de verkoper vertelde dat dat in een van de doosjes zat die in de kofferbak lag

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pim89 schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:36:
[...]

Ik zie hierboven dat het niet standaard is. Maar bij mij zat het er wel bij. Althans: de verkoper vertelde dat dat in een van de doosjes zat die in de kofferbak lag
Oh? Die heb ik nog niet gevonden in de mijne. Straks eens zoeken.

Steeds meer rode ID.7 broertjes en zusjes zo te zien. :)

De mijn bevalt nog steeds uitstekend. Gezin past er prettig in en het rijd super.
Onlangs wel voor het eerst een akkefietje gehad dat het opladen met een vertrektijd simpelweg niet begon. "Gereed - laadt later". Zeg meid, je vertrektijd is za 10:30. Het was toen zaterdag 9:45. Hoe denk je 30% bij te laden in 45 minuten? Je hangt aan de hut hè, niet Fasted :+
Goed, maar even de vertrektijd omgeklikt naar "Direct laden" en toen begon ze. Vertrok alleen met minder lading dan gepland. Geen probleem, maar daar moet ik niet in een ochtend om 6:00 achter komen wanneer ik 150 km voor de boeg heb.

[ Voor 48% gewijzigd door Ultraman op 30-11-2025 10:08 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-02 19:16
Vrijdag de winterbanden laten monteren bij de dealer (2e winter). Auto trekt nu naar rechts. Bandenspanning gecontroleerd, zat tot een halve Bar verschil in (linksvoor en rechtsvoor). En geen band gelijk qua spanning. Maar spoort nog steeds niet goed. Maandag maar even bellen. Irritant weer.

[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 30-11-2025 10:21 ]

Catch my drift?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DaMenaz schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:19:
Vrijdag de winterbanden laten monteren bij de dealer (2e winter). Auto trekt nu naar rechts. Bandenspanning gecontroleerd, zat tot een halve Bar verschil in (linksvoor en rechtsvoor). En geen band gelijk qua spanning. Maar spoort nog steeds niet goed. Maandag maar even bellen. Irritant weer.
Dat is inderdaad niet zo prettig... Hopelijk geen langere trips gepland komende dagen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bdbfz
Zat er bij mij niet bij (en heeft er ook nooit bij gezeten bij VAG auto's: Touran 2007, A6 2010, ID.7 2024).

• NordicID7
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14-02 18:07
Gisteren was het dan eindelijk zo ver. We hebben onze ID7 Pro S in stonewash blue in ontvangst mogen nemen. Auto beschikt nog additionele over een interieurpakket plus en warmtepomp. Op gebied van velgen zijn wij voor de Hudson gegaan. Uiteraard persoonlijk maar vind de samenstelling erg geslaagd. Eerste kilometer zwaren geweldig komend uit een Model Y (2023) merk je dat de ID7 enorm verfijnd is. Voor de liefhebbers hierbij nog een foto van de frunk van het merk frunk.at. Zelf erg blij mee, komt niet in de buurt van die van de Tesla maar bied toch voldoende ruimte om spullen in op te slaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Yk3A15i23-CmWApbssaEDNeNbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abSr31qhdBasBcJiWABUWtXl.jpg?f=fotoalbum_large

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16
Ik vind die frunk ook erg fijn, ook alleen al de gasveer. :)
Het is niet super ruim, maar alle benodigdheden die je niet onder een vol bepakte kofferbak wilt hebben op reis, gaat prima.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Lancer

Lancer

What the......

Avaan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:56:
Een tijdje geleden zag ik hier voorbijkomen dat de brillenhouder die het handvat vervangt, aangeboden op aliexpress niet past. Nu heb ik net de brillenhouder van mijn oude corolla geprobeerd en die past in de ID.7.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb even teruggezocht in mijn bestel geschiedenis en kon hem nog terugvinden van 5 jaar geleden. Het gaat om deze brillenhouder:
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €14,50 | Hot Hoge Kwaliteit Auto Zonnebril Houder Brillenkoker Voor Toyota Corolla Prius RAV4 Camry Reiz Venza Highlander Prado Sequoia
https://a.aliexpress.com/_m0wY1b7
Ik heb deze besteld. Kwam gister binnen. Pasvorm is niet perfect. Er zit een inkeping in de clip die net even te ver van de basisplaat zit. Op zich makkelijk op te lossen door wat zwart vilt op de basisplaat te plakken. Daarna zit hij netjes strak. In de houder ook nog wat textieltape aangebracht om een rammelende bril te voorkomen.

De handgreep gaat redelijk makkelijk los als je eenmaal weet hoe. Kapjes eraf. Dan die je boven en onder een uitsparing. Aan de handgreep trekken en dan eerst de ene optillen in dan de andere. Dan komt het zonder geweld los.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuW7UO6SgSZHmLbwY4dyBZ7OA54=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJGXi8g6p86k0e9TUMGNtld1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jTWmCWLROEfWu2bMaVwMW8GF2o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKnaNuUc0NLpsBBZRyNMQ8rJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yJgkRWmIQHtNgaNfrl6luxsUcU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5BXOO0j1K44g3G3llhE5XnU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKHOzxzWq_wcGfBfLmNFQ80DJkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AvRqf6SgCr9AR85xGEESWt8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pk7UzkQ-S1c7TPsUI3EhLxubF0M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BChqTgX3Wpk2WgWeS4a9M8sc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wqf1-js8Jc5gzqgECaiemI5MwC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMklhlY5JQrc3xRx125FnfbV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-9orMDlEsQ7td2GpRS3DDQ9PnQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIV5BuOiAYzVmUIp9F6zVeRh.jpg?f=fotoalbum_tile
Gister ook onze ultieme range test gehad. Vanuit het midwesten naar familie in Emmer-Compascuum (daar waar je nooit een laadpaal in de buurt hebt). Enkele reis 225km. Heen met wind mee, 10 graden en 100km/u. Terug met 6 graden, 120/130km/u, regen en de wind wat minder gunstig. Vertrokken met 100%. 58% bij aankomst. Weer thuis gekomen met 5%. Ik had vooraf niet gedacht dat we het gingen halen. Na dik 2 maanden de meegeleverde laadkabel nog steeds niet uitgetest :) (O ja, dit is met een Pro S)

• Ruud
NordicID7 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:55:
Gisteren was het dan eindelijk zo ver. We hebben onze ID7 Pro S in stonewash blue in ontvangst mogen nemen. Auto beschikt nog additionele over een interieurpakket plus en warmtepomp. Op gebied van velgen zijn wij voor de Hudson gegaan. Uiteraard persoonlijk maar vind de samenstelling erg geslaagd. Eerste kilometer zwaren geweldig komend uit een Model Y (2023) merk je dat de ID7 enorm verfijnd is. Voor de liefhebbers hierbij nog een foto van de frunk van het merk frunk.at. Zelf erg blij mee, komt niet in de buurt van die van de Tesla maar bied toch voldoende ruimte om spullen in op te slaan. [Afbeelding]
Goede tip! Meteen maar besteld met gasveer.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik had gisteren dat ik een achterdeur niet open kreeg. Ik was zelf uitgestapt en wilde passagier uit laten stappen (kinderslot), maar ging niet open.
Ook heb ik al een paar keer gehad dat de achterklep niet opent automatisch en ik 'm met de hand moest open trekken.

Is dat herkenbaar voor iemand?

• Lancer

Lancer

What the......

I-King schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:17:
Ik had gisteren dat ik een achterdeur niet open kreeg. Ik was zelf uitgestapt en wilde passagier uit laten stappen (kinderslot), maar ging niet open.
Ook heb ik al een paar keer gehad dat de achterklep niet opent automatisch en ik 'm met de hand moest open trekken.

Is dat herkenbaar voor iemand?
Wel gehad dat de auto niet wilde luisteren. Handgrepen die het tot 15s niet doen, kofferbak die af en toe niet wil. Een keer zelfs een deur gehad die niet goed was dicht gegooid. Toen deed de handgreep helemaal niets meer. De oplossing toen was de deur goed aandrukken.

• DaMenaz
Had je de 'sleutel' bij je of lag die nog in de auto bij het uitstappen?
Portieren kunnen van binnenuit worden geopend door aan de slotgreep te trekken. Het controlelampje in het bedieningsveld gaat uit. De ongeopende portieren en de achterklep blijven vergrendeld en zijn van buitenaf niet te openen.

Een geopend bestuurdersportier wordt niet meevergrendeld.

Catch my drift?

• I-King
Die had ik mijn jas. Ik kan je quote niet plaatsen?

• DaMenaz
Quote komt uit de handleiding.

Catch my drift?

• Ironis
Voor de liefhebbers hierbij nog een foto van de frunk van het merk frunk.at. Zelf erg blij mee, komt niet in de buurt van die van de Tesla maar bied toch voldoende ruimte om spullen in op te slaan. [Afbeelding]
Leek me ook erg handig. Leasemaatschappij wil er niet aan en Wittebrug geeft aan dat ze er ook niet aan willen en wat hen betreft de garantie vervalt als er iets onder de kap mis is en er een frunk in zit.
Ondanks dat dealers in NL en DE het zelf als accessoire verkopen. Ik ga het risico niet wagen vooralsnog..

• Ironis
Vrijdag de winterbanden laten monteren bij de dealer (2e winter).
Ik heb de afgelopen 5 jaar mijn winterbanden ook bij de dealer gedaan. Slechte ervaringen mee. Paar keer terug moeten gaan ivm niet of slecht uitbalanceren. Wegtrekken heb ik gelukkig niet gehad, maar het past in mijn ervaring dat een autodealer geen bandenboer is en tegen een langere wachttijd slechtere kwaliteit levert

[ Voor 14% gewijzigd door Ironis op 30-11-2025 19:52 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16
Ironis schreef op zondag 30 november 2025 @ 19:50:
[...]

Leek me ook erg handig. Leasemaatschappij wil er niet aan en Wittebrug geeft aan dat ze er ook niet aan willen en wat hen betreft de garantie vervalt als er iets onder de kap mis is en er een frunk in zit.
Ondanks dat dealers in NL en DE het zelf als accessoire verkopen. Ik ga het risico niet wagen vooralsnog..
Als je alleen voor de frunk gaat, zonder de gasveer, dan is er weinig aan de hand. Die druk je vast met druk klemmen en haal je er ook zo weer uit zonder sporen.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• I-King
Het is toch ook vreemd om garantie te laten vervallen, dat vervalt toch ook niet als je een kinderstoeltje gebruikt. Het is in principe niet aannemelijk dat dit ding storingen of issues gaat veroorzaken.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@The Legend als ik mij niet vergis had jij wat microscheurtjes met die gasveer van die frunk of ben ik abuis?

• Ironis
Lijkt me ook raar, maar mijn auto gaat in onderhoud bij Wittebrug, gezien het de enige VW-dealer in de omtrek is en zij zien t niet zitten.

Ik zie nu wel dat je m er zo uitklikt. Ga het nog eens overwegen om t dan zelf maar te investeren, misschien volgend jaar ergens.

Voor de snelle beslissers: ze hebben alleen vandaag nog 20% black friday korting..

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

The Legend

*Plop*

True schreef op zondag 30 november 2025 @ 21:44:
@The Legend als ik mij niet vergis had jij wat microscheurtjes met die gasveer van die frunk of ben ik abuis?
Nee niet dat ik weet :P Ik had wel wat slechte lak op de schanierpunten onder de kap maar dat heeft niks met de frunk te maken. Gasveer kun je uiteraard ook demonteren als ‘ie voor garantie moet. Moest ik ook doen toen onze naar de dealer ging voor een lek in het airco/WP systeem.

Ik ben toch malle pietje niet!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op zondag 30 november 2025 @ 23:08:
[...]

Nee niet dat ik weet :P Ik had wel wat slechte lak op de schanierpunten onder de kap maar dat heeft niks met de frunk te maken. Gasveer kun je uiteraard ook demonteren als ‘ie voor garantie moet. Moest ik ook doen toen onze naar de dealer ging voor een lek in het airco/WP systeem.
Niks gezegd dan. >:)

• RandomNick
  • Nu online
Nee, niet bij de Id.7 met de trekhaak, maar ook niet bij de Enyaq die ik hiervoor had met hetzelfde systeem.

• Surfroy01
Ach ik heb donderdag winterbanden bij Kwik fit laten monteren die zoemen/brommen enorm bij 100-110km/u. Zaterdag terug geweest, ligt aan de auto meneer, want banden zijn goed. Yeah right je haalt de wielen eraf monteert andere banden en ineens ligt het aan de auto niet aan de banden? Ik kijk het even aan misschien slijt het anders via LM proberen andere banden eronder te krijgen. Dus lekker gezeur waar ik ws de dupe van ga worden.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:58
Surfroy01 schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:25:
[...]

Ach ik heb donderdag winterbanden bij Kwik fit laten monteren die zoemen/brommen enorm bij 100-110km/u. Zaterdag terug geweest, ligt aan de auto meneer, want banden zijn goed. Yeah right je haalt de wielen eraf monteert andere banden en ineens ligt het aan de auto niet aan de banden? Ik kijk het even aan misschien slijt het anders via LM proberen andere banden eronder te krijgen. Dus lekker gezeur waar ik ws de dupe van ga worden.
Welk merk/type winterbanden heb je? Ik laat er zelf altijd Michelin Alpin op leggen en die bevallen erg goed (op respectievelijk Alfa 156, Nissan Primera en VW Passat). Op mijn laatste auto, een Opel Insignia kreeg ik er winterbanden bij, dat waren Vredestein banden. Die zorgden dus voor een verschrikkelijk "metalig" rolgeluid in de auto, heb ik snel laten vervangen door Michelins, en sindsdien weer gewoon "stil" in de auto.

• sunshinos
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 03-02 14:15
Voor de liefhebbers hierbij nog een foto van de frunk van het merk frunk.at.
In de Duitse configurator wordt melding gemaakt van Aktive Frontklappe. De Nederlandse configuratie meldt daar niets over. Toch is die op alle modellen aanwezig, vanaf Non Pro tot hoger. De "Aktive Frontklappe" is een geavanceerd veiligheidssysteem dat de motorkap in geval van een aanrijding met een voetganger, zwakke weggebruiker of wild, omhoog brengt om het risico op letsel te minimaliseren. Dat omhoog brengen gebeurt bij de voorruit door 2 drukcilinders. In Nederland zou het een actieve motorkap kunnen heten. Ken de juiste benaming dus niet. Mijn vraag: wordt door het aanbrengen van de gascilinder de werking van dit veiligheidssysteem niet belemmerd of zelfs onmogelijk gemaakt.

• stanny
  • Niet online
Surfroy01 schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:25:
[...]

Hier sinds vorige week winterbanden, opvallend trillend stuur vanaf 100/u.
Benieuwd wat ze deze namiddag gaan doen om het goed te krijgen. Hopelijk was het een net-niet-nauwkeurig-genoeg-monteur die het wat losjes nam met de balancering.

• Bramji 117
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 15:15
stanny schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:33:
[...]

Hier sinds vorige week winterbanden, opvallend trillend stuur vanaf 100/u.
Benieuwd wat ze deze namiddag gaan doen om het goed te krijgen. Hopelijk was het een net-niet-nauwkeurig-genoeg-monteur die het wat losjes nam met de balancering.
Wat toevallig, bij mij precies het zelfde. Ik ga donderdag terug. Zou je me op de hoogte willen houden?

• NordicID7
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14-02 18:07
@sunshinos terechte opmerking. De frunk van frunk.at heeft geen invloed op de werking van het veiligheidssysteem. Zoals op de foto te zien is, bevinden de drukcilinders zich hoger. Bovendien beschikt de frunk over een TÜV Austria-keuring, waarbij onder andere wordt gecontroleerd op: Materiaaltesten op verhitting, brand en vervorming, installatietest, statische belastingscapaciteit met 20 kg en dynamische belastingscapaciteit, rijtest met een belasting van 20 kg. Er is zelfs rekening gehouden met de First Responder Loop.

Daarnaast zag ik nog opmerkingen over de installatie zelf: de frunk is zeer eenvoudig te monteren en te verwijderen. Moet de auto een keer naar de dealer, dan haal je de frunk en de gasveer (niet het montagepunt van de gasveer) binnen één minuut los. Ik denk eerlijk gezegd dat het me meer tijd kost om de frunk zelf leeg te halen. :P. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpt4OCxe2IOhh5U4MlM7NQRU4Z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gAzXztg0e9XyUP9Sf6g8YBK.jpg?f=fotoalbum_large

• Surfroy01
Batilan schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:49:
[...]

Welk merk/type winterbanden heb je? Ik laat er zelf altijd Michelin Alpin op leggen en die bevallen erg goed (op respectievelijk Alfa 156, Nissan Primera en VW Passat). Op mijn laatste auto, een Opel Insignia kreeg ik er winterbanden bij, dat waren Vredestein banden. Die zorgden dus voor een verschrikkelijk "metalig" rolgeluid in de auto, heb ik snel laten vervangen door Michelins, en sindsdien weer gewoon "stil" in de auto.
Pirelli Scorpions. Ik heb geen last van trillend stuur oid maar een soort drone effect in de auto wat bij 100-110 km/u gewoon irritant is.

• Schepseltje
Via de website ben ik op mijn laptop ingelogd, maar ik zie nergens iets dat nog aangevinkt moet worden. Mis ik misschien iets? In de Volkswagen app werkt het onderdeel ‘Digitale extra’s’ bij mij wel gewoon. Ik heb zelfs alles uit het lijstje al geactiveerd (zoals Spotify), maar in de auto zelf krijg ik nog steeds onderstaande melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCThTZpTUVmfcNmAMFZu9I-gcPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8dL3U24R8XpNbhj3bQc1w9K.jpg?f=fotoalbum_large

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-02 11:05
Surfroy01 schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:41:
[...]

Pirelli Scorpions. Ik heb geen last van trillend stuur oid maar een soort drone effect in de auto wat bij 100-110 km/u gewoon irritant is.
Deze banden heb ik er nu ook 2 weken op liggen. Maken een zoemend geluid, met name vanuit de voorwielen. Het lijken ook net tractorbanden als je naar het profiel kijkt. Ik heb me er maar bij neer gelegd en ondertussen valt het niet meer op.

• RandomNick
  • Nu online
Schepseltje schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:45:
[...]

Via de website ben ik op mijn laptop ingelogd, maar ik zie nergens iets dat nog aangevinkt moet worden. Mis ik misschien iets? In de Volkswagen app werkt het onderdeel ‘Digitale extra’s’ bij mij wel gewoon. Ik heb zelfs alles uit het lijstje al geactiveerd (zoals Spotify), maar in de auto zelf krijg ik nog steeds onderstaande melding.

[Afbeelding]
Sorry, geen idee dan :-(

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-02 20:19
Schepseltje schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:45:
[...]

[Afbeelding]
Dit heb ik ook gehad. Heb je alle akkoord verklaringen Ingevuld via de app? Daarna werkte het bij mij.

• stanny
  • Niet online
Bramji 117 schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:34:
[...]

Wat toevallig, bij mij precies het zelfde. Ik ga donderdag terug. Zou je me op de hoogte willen houden?
Net terug van de bandenboer, ze hebben de boel opnieuw gebalanceerd, geen trillingen meer op te merken d:)b

• Surfroy01
sanderpn schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:58:
[...]

Deze banden heb ik er nu ook 2 weken op liggen. Maken een zoemend geluid, met name vanuit de voorwielen. Het lijken ook net tractorbanden als je naar het profiel kijkt. Ik heb me er maar bij neer gelegd en ondertussen valt het niet meer op.
Aha dus het ligt niet aan mij, precies dat alsof je op een tractor rijd of in mijn geval met mijn mtb over asfalt en je de noppen enorm geluid maken.

Kijken of ik mij er ook overheen kan zetten.

• Spekkie99
Surfroy01 schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:54:
[...]

Aha dus het ligt niet aan mij, precies dat alsof je op een tractor rijd of in mijn geval met mijn mtb over asfalt en je de noppen enorm geluid maken.

Kijken of ik mij er ook overheen kan zetten.
Heb deze er ook onder liggen, best bijzondere keuze, vermoedelijk vanuit de lease mij. Ik ga het even aankijken, heb de auto pas sinds zaterdag.

• Schepseltje
Heftug schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:30:
[...]

Dit heb ik ook gehad. Heb je alle akkoord verklaringen Ingevuld via de app? Daarna werkte het bij mij.
Voor zover ik weet wel. Ik zie nergens nog meldingen staan die ik zou moeten/kunnen aanvinken. Op welke verklaringen doel je precies ?

• Homer-Simpson
[...]

Navraag gedaan bij de dealer (v.d. Udenhout), zij geven aan dat ze niet beter weten dan dat de niet dynamische naafkappen erop zitten. Is voor mij verder prima zo dus ik beschouw het als afgedaan.

• Ironis
Homer-Simpson schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:51:
[...]

Navraag gedaan bij de dealer (v.d. Udenhout), zij geven aan dat ze niet beter weten dan dat de niet dynamische naafkappen erop zitten. Is voor mij verder prima zo dus ik beschouw het als afgedaan.
Dan moeten ze even kijken in de prijslijst. Staat er toch echt op voor MY26.
Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1