• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:47
Moest net even wachten in de auto, dus zat even in de Shop te kijken in het infotainmentsysteem. Omdat VW Connect inmiddels alweer een jaar in gebruik is en deze 2 jaar standaard bij de auto zat, was ik benieuwd of ik alvast prijzen kon vinden voor verlenging.
Dat was een leuke verrassing. 8 jaar extra voor… € 0,00. Dus nu VW Connect op de auto tot november 2034. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Plaatje, anders is het niet gebeurd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skCVIC03xCx6LNVOY66MQIUDZOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxbLYeNxdV8IILQOMsYqAcrf.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-02 15:37
mouluh schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:37:
Na beetje aandringen bij dealer heb ik gelukkig wel op de auto zwarte velgen geleverd gekregen.
Mooie auto!

Mag ik vragen hoe dit werkt? Ik krijg de auto nu ook geleverd op de 19" Hudson velgen, terwijl ik de zwarte had besteld. Ik begreep dat de levertijd op zwarte velgen langer zou zijn, maar vond de zwarte wel veel mooier. Heeft de dealer deze bij jou gewisseld?

Edit: verkeerde type velgen genoemd :)

[ Voor 6% gewijzigd door [MAUS] op 22-11-2025 16:22 ]

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:15
[MAUS] schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:29:
[...]

Mooie auto!

Mag ik vragen hoe dit werkt? Ik krijg de auto nu ook geleverd op de 19" Bergen velgen, terwijl ik de zwarte had besteld. Ik begreep dat de levertijd op zwarte velgen langer zou zijn, maar vond de zwarte wel veel mooier. Heeft de dealer deze bij jou gewisseld?
Bergen zijn toch juist de 19” zwarte velgen uit het ‘black edition’ pakket?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:50
Ik denk dat @[MAUS] de Hudson velgen bedoelt die hij nu krijgt.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• [MAUS]
LuPo schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:40:
Ik denk dat @[MAUS] de Hudson velgen bedoelt die hij nu krijgt.
Klopt, excuses, haalde ze door elkaar, krijg nu die Hudson inderdaad.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:17

MLLL

Palm Treo 650

DaMenaz schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:23:
Moest net even wachten in de auto, dus zat even in de Shop te kijken in het infotainmentsysteem. Omdat VW Connect inmiddels alweer een jaar in gebruik is en deze 2 jaar standaard bij de auto zat, was ik benieuwd of ik alvast prijzen kon vinden voor verlenging.
Dat was een leuke verrassing. 8 jaar extra voor… € 0,00. Dus nu VW Connect op de auto tot november 2034. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Plaatje, anders is het niet gebeurd:

[Afbeelding]
Nu nog hopen dat het ook ondersteund blijft :)

• DaMenaz
MLLL schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:03:
[...]

Nu nog hopen dat het ook ondersteund blijft :)
Ha, inderdaad. Zal niet voor het eerst zijn bij Vag/Pon. Al zal ik 2034 niet gaan meemaken met deze auto. 😬

[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 22-11-2025 17:38 ]

Catch my drift?

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:17
Ware het niet dat in Connect enkel de dingen zitten, die sowieso al gratis zouden moeten zijn. Een EV waar je zonder abonnement je laadstatus niet kan checken kan je als bedrijf niet maken denk ik dan.

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-01 15:56
[MAUS] schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:29:
[...]

Mooie auto!

Mag ik vragen hoe dit werkt? Ik krijg de auto nu ook geleverd op de 19" Hudson velgen, terwijl ik de zwarte had besteld. Ik begreep dat de levertijd op zwarte velgen langer zou zijn, maar vond de zwarte wel veel mooier. Heeft de dealer deze bij jou gewisseld?

Edit: verkeerde type velgen genoemd :)
Ik heb de dealer gezegd dat ik toch echt deze configuratie wilde en dat ze beetje creatief mogen zijn. Bijvoorbeeld op Hudson laten komen en met andere auto wisselen. Uiteindelijk hebben ze bij de fabriek de vraag neergelegd en bleek dat er wel wat sets zijn. Dus uiteindelijk vanuit de fabriek geleverd. Ik ben blij dat de dealer (Wealer) deze moeite voor mij heeft gedaan.

• DaMenaz
Invictus66 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:32:
[...]

Ware het niet dat in Connect enkel de dingen zitten, die sowieso al gratis zouden moeten zijn. Een EV waar je zonder abonnement je laadstatus niet kan checken kan je als bedrijf niet maken denk ik dan.
Klopt. Maar heb toch liever dat VW het gratis maakt dan dat iemand vindt dat het gratis moet zijn. 😆

Catch my drift?

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 04-02 22:16
2 vraagjes:
1) Ik heb de VW app op mijn telefoon en deze is gekoppeld aan mijn auto.
Mijn vrouw heeft de VW app ook, omwille van het We Charge gebeuren dat op haar naam staat. Kan ik dan ook onze ID7 aan haar VW app koppelen, zodat zij ook kan verwarmen vanop afstand etc?
Dus met 2 VW apps tegelijk met dezelfde auto gekoppeld zijn zonder problemen?

2) Onze beide telefoons zijn gekoppeld via Android Auto met de auto. Op de 1 op andere manier geeft de auto altijd (of te vaak) voorrang aan haar telefoon wanneer we samen instappen.
Kan je dat ergens wisselen wanneer de koppeling gelegd is?
Of wijzigen dat de mijne voorrang moet krijgen.
Aangezien ik bijna even groot als mijn vrouw ben 😉 en we dus met dezelfde stoel- en spiegelafstelling rijden, rijden we dus met hetzelfde profiel...

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
GTAm schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:50:
2 vraagjes:
1) Ik heb de VW app op mijn telefoon en deze is gekoppeld aan mijn auto.
Mijn vrouw heeft de VW app ook, omwille van het We Charge gebeuren dat op haar naam staat. Kan ik dan ook onze ID7 aan haar VW app koppelen, zodat zij ook kan verwarmen vanop afstand etc?
Dus met 2 VW apps tegelijk met dezelfde auto gekoppeld zijn zonder problemen?

2) Onze beide telefoons zijn gekoppeld via Android Auto met de auto. Op de 1 op andere manier geeft de auto altijd (of te vaak) voorrang aan haar telefoon wanneer we samen instappen.
Kan je dat ergens wisselen wanneer de koppeling gelegd is?
Of wijzigen dat de mijne voorrang moet krijgen.
Aangezien ik bijna even groot als mijn vrouw ben 😉 en we dus met dezelfde stoel- en spiegelafstelling rijden, rijden we dus met hetzelfde profiel...
1)
Wij hebben 3 telefoon gekoppeld en werkend én API koppeling met HomeAssistant.

2)
Weet ik zo niet, sinds ik de ID7 heb gebruik ik geen AA meer, navi + spotify is alles wat ik nodig heb en beiden werkt (de navi uitstekend en spotify vaak goed genoeg).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:05
[...]
Een EV waar je zonder abonnement je laadstatus niet kan checken kan je als bedrijf niet maken denk ik dan.
Ga eens bij Porsche kijken anders.. 8)7

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:23
[...]

Op mijn oude e-Golf krijg ik die extra 8 jaar niet gratis :-(

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:05

The Legend

*Plop*

Ik lees nu voor het eerst dat VW op andere auto’s wel Apple Music geintegreerd heeft (zonder CarPlay) https://www.myvolkswagen....lus/weconnect_plus_nl.pdf (pagina 60). Maar dit werkt natuurlijk niet op het vlaggenschip :+

Ik ben toch malle pietje niet!

• DaMenaz
The Legend schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 23:28:
Ik lees nu voor het eerst dat VW op andere auto’s wel Apple Music geintegreerd heeft (zonder CarPlay) https://www.myvolkswagen....lus/weconnect_plus_nl.pdf (pagina 60). Maar dit werkt natuurlijk niet op het vlaggenschip :+
Op onze Leon KL ook inderdaad. Net als Tidal.

Catch my drift?

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-02 13:43
Heeft de ID.7 trouwens ook de instelling dat de stoel en stuurverwarming in combinatie met de airco instelling werkt? Bij mijn Tucson gaat deze verwarming bij koude morgens automatisch aan, mits natuurlijk in het menu ingesteld.

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06:08
Ik ben op zoek naar andere Volkswagen ID.7-rijders die hun auto opladen met een SMA EV Charger.
Ik ervaar instabiliteit bij het starten en beëindigen van laadsessies, en heb af en toe problemen met de betrouwbaarheid van het opladen in het algemeen. Het lijkt alsof de communicatie tussen de auto en de lader soms hapert.
Vraag:
• Herkennen jullie deze problemen?
• Heeft iemand al een oplossing gevonden (bijv. via firmware-updates of instellingen)?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:05

The Legend

*Plop*

Drommels75 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:23:
Heeft de ID.7 trouwens ook de instelling dat de stoel en stuurverwarming in combinatie met de airco instelling werkt? Bij mijn Tucson gaat deze verwarming bij koude morgens automatisch aan, mits natuurlijk in het menu ingesteld.
Ja dat werkt.

Ik ben toch malle pietje niet!

• [MAUS]
mouluh schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:34:
[...]

Ik heb de dealer gezegd dat ik toch echt deze configuratie wilde en dat ze beetje creatief mogen zijn. Bijvoorbeeld op Hudson laten komen en met andere auto wisselen. Uiteindelijk hebben ze bij de fabriek de vraag neergelegd en bleek dat er wel wat sets zijn. Dus uiteindelijk vanuit de fabriek geleverd. Ik ben blij dat de dealer (Wealer) deze moeite voor mij heeft gedaan.
Bedankt voor de info! Zal nog eens kijken wat mogelijk is, die van mij staat al wel bij de dealer dus ben bang dat het dan wel lastig zal worden.

• Homer-Simpson
Iemand enig idee hoe ik chocolade kan maken van de ‘variant’ en ‘uitvoering’ codes van de RDW? In mijn geval vanaf woensdag ACEDFAD7PX2 en PPE1MP001NA

• sunshinos
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 03-02 14:15
AAEDG1Z01NA = Tourer/limousine GTX
APE1MP001NA = Tourer/limousine Pro S
PPE1MP001NA = Tourer/limousine Pro en NON Pro

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-02 16:44
Invictus66 schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:22:
[...]

Heb je bij die 4 dagen ook een uitleg bij gekregen? Ik veronderstel dat die update niet standaard 4 dagen hoort te duren.
Om dit scenario te vermijden wacht ik nog even om mijn garage te contacteren.
bij mij ook 1,5 dag om van 4.1 naar 5.6.3 te gaan. Als er maar een nacht tussen zit. Bij mij gestart om 17:30 uur en volgende dag om 16 uur klaar. Die 4 dagen was waarschijnlijk uitzonderlijk.

• sunshinos
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 03-02 14:15
mouluh schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:37:

Wat mij wel verbaasde is dat ik de auto kan upgraden met opties die in pro wel zitten.
Softwarematig kan je de NON Pro op niveau van de Pro tillen, achteraf tegen betaling. Echter hardware matig wordt het nooit een Pro. Misschien goed voor de mensen die twijfelen tussen Non Pro en Pro hier een overzicht van de hardware verschillen.
Wat ontbreekt hardware matig op de NON Pro (NL):
Geen doorgetrokken LED strip, zowel voorzijde als achterzijde.
Geen verlicht VW logo, voor en achter.
Geen 3 keuze begroetingsverlichting.
Geen dynamische knipperlichten achterzijde.
Geen mistlampen voorzijde.
Geen bochten verlichting.
Geen automatisch dynamische lichtbundel hoogte insteling. (wel handmatig instelbaar)
Geen IQ.Light, automatisch dimbare matrix verlichting.
Geen elektrische kofferbakklep en ook geen Easy open.
Geen elektrische Ergo Active stoelen, ook geen verstelbare dijbeensteun.
Geen sticksel in het dashboard en deurbekleding.
Geen zachte deurbekleding.

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11:41
Herman37 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:24:
Ik ben op zoek naar andere Volkswagen ID.7-rijders die hun auto opladen met een SMA EV Charger.
Ik ervaar instabiliteit bij het starten en beëindigen van laadsessies, en heb af en toe problemen met de betrouwbaarheid van het opladen in het algemeen. Het lijkt alsof de communicatie tussen de auto en de lader soms hapert.
Vraag:
• Herkennen jullie deze problemen?
• Heeft iemand al een oplossing gevonden (bijv. via firmware-updates of instellingen)?
Geen idee over de sma lader, maar mijn evbox deed ook gek en rapporteerde ook foutieve kwh... Bleek te liggen aan de software van de evbox. Ik werd echter op mijn wenken bediend, want het was op een dag of 3 al geregeld met andere instellingen in de software. (wel al een evbox van 5 jaar oud)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
sunshinos schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:01:
[...]

Softwarematig kan je de NON Pro op niveau van de Pro tillen, achteraf tegen betaling. Echter hardware matig wordt het nooit een Pro. Misschien goed voor de mensen die twijfelen tussen Non Pro en Pro hier een overzicht van de hardware verschillen.
Geen automatisch dynamische lichtbundel hoogte insteling. (wel handmatig instelbaar)
De ID.7 heeft sowieso geen mistlampen / mistverlichting aan de voorzijde. De ID.7 heeft 'slechtweerverlichting' aan de voorzijde (in diverse opties/pakketen).
Werkt het? Ja
Maar het is belangrijk om te weten dat het geen 'verstralers' zijn die lager op de voorkant geplaatst zijn, zodat het wegdek voor de auto onder de mist door verlicht wordt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Al die andere dingen zou ik eerlijk gezegd niet willen missen voor het vrij beperkte prijsverschil. Maar wie ben ik hè..

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 22:34
Hier ff in de app gecheckt, VW Connect loopt tot 2035, kennelijk voor iedereen nu dus 10j standaard. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-01 15:56
sunshinos schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:01:
[...]

Goed dat je het even aangeeft. Natuurlijk bedoelde ik ook niet alle opties. Maar alleen die ik benoemde. De pro is deze 5000 euro ook dik waard. Alleen was mijn leasebudget niet toereikend hiervoor. Daarnaast heb ik 5 jaar deze koplampen opties gehad maar deed er amper iets mee.

De verbazing is meer dat deze comfort opties hardware technisch zijn ingebouwd en dus heb ik hier formeel ook voor betaald. En dan vragen ze vind ik een te groot extra bedrag voor om dit te activeren. Maak er dan een abonnement van.

• Zoomzoom
Puppetmaster schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:02:
[...]

Hier ff in de app gecheckt, VW Connect loopt tot 2035, kennelijk voor iedereen nu dus 10j standaard. :)
Bij mij ook gecheckt... Loopt nog steeds 11/26 af... Dus blijkbaar nog niet zo voor alle wagens

• DaMenaz
Zoomzoom schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:27:
[...]

Bij mij ook gecheckt... Loopt nog steeds 11/26 af... Dus blijkbaar nog niet zo voor alle wagens
Heb je gedaan wat ik beschreef? Dus echt als een bestelling a € 0,00 in de shop plaatsen. Je krijgt dan ook een bevestiging per mail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou6WRGNV7N3Q0rHSP70xG_JRN5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkTqLkqpciEIHB4tiWjoENMe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door DaMenaz op 23-11-2025 21:42 ]

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:32:
[...]

Heb je gedaan wat ik beschreef? Dus echt als een bestelling a € 0,00 in de shop plaatsen. Je krijgt dan ook een bevestiging per mail.

[Afbeelding]
n=2, dit werkt bij mij ook ;)

• sifel
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb afgelopen weekend mijn nieuwe ID7 opgehaald en de verkoper die mij de instructie bij de aflevering gaf zei dat dit recent was gewijzigd naar 10 jaar voor de connect app. Helaas niet voor de plus. En volgens mij werkt die Apple Music alleen met weconnect wat weer iets anders is dan vwconnect en had je daar ook een extra databundel voor nodig.

• sifel
Ik heb dus sinds dit weekend een ID7. Een Tourer GTX. Autoweek en andere autobladen zeggen dat de GTX weinig toevoegt ten opzichte van de gewone Pro S maar als je de interieur en exterieurpakketten geselecteerd hebt bij de Pro S is het prijsverschil met de GTX nog een paar duizend euro. En daarvoor heb je wel die indrukwekkende 4x4 technologie.

Ik keek ook naar de A6 Avant etron. Dat vind ik een heel mooie auto en hij rijdt ook heerlijk. En dat ie qua uitrusting veel minder is dan de ID7 neem ik op de koop toe. Maar achterin de A6 etron kun je als volwassene echt nauwelijks zitten. En ik zag nog veel problemen met de software op diverse fora. Als compensatie voor de vier ringen heb ik mezelf vierwielaandrijving en 340 PK cadeau gedaan.

Ik heb nu iets meer dan 100 kilometer gereden en dat is echt heerlijk. Ik voel ook helemaal geen aanvechting om hard te gaan rijden wat ik met eerdere ICE auto's veel meer had, Alleen af en toe even vol op het gas vanaf een verkeerslicht. Dat is niet normaal. Het lijkt wel een straaljager. Maar daar is de lol over een paar weken ook wel van af.

Het enige waar ik maar moeilijk aan kan wennen is parkeren en door smalle straatjes rijden. Fileparkeren in vakken van 5.20 meter is echt niet te doen. Ik moet steeds op zoek naar twee vrije plaatsen naast elkaar of een auto die heel raar geparkeerd heeft. En ook bij insteken begint de auto zo te piepen aan alle kanten dat ik echt het idee heb dat ik overal tegenaan rijd. Hiervoor had ik een Volvo V60 en die was toch ook ongeveer even breed en iets minder lang maar dan zonder al die hulpsystemen. Maar ik vind dat ze heel snel beginnen te piepen. En de piep is al doorlopend als je nog 30 cm hebt, lijkt het wel. Als ik door een nauwe straat rijd waar aan beide kanten auto's geparkeerd staan dan is het een onophoudelijk gepiep, terwijl ik op het oog echt nog geen ondersteuning nodig heb. Ga ik daar aan wennen of kan ik dat nog anders instellen? Of hebben jullie die systemen uit staan?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
sifel schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:10:
Ik heb dus sinds dit weekend een ID7. Een Tourer GTX. Autoweek en andere autobladen zeggen dat de GTX weinig toevoegt ten opzichte van de gewone Pro S maar als je de interieur en exterieurpakketten geselecteerd hebt bij de Pro S is het prijsverschil met de GTX nog een paar duizend euro. En daarvoor heb je wel die indrukwekkende 4x4 technologie.

Ik keek ook naar de A6 Avant etron. Dat vind ik een heel mooie auto en hij rijdt ook heerlijk. En dat ie qua uitrusting veel minder is dan de ID7 neem ik op de koop toe. Maar achterin de A6 etron kun je als volwassene echt nauwelijks zitten. En ik zag nog veel problemen met de software op diverse fora. Als compensatie voor de vier ringen heb ik mezelf vierwielaandrijving en 340 PK cadeau gedaan.

Ik heb nu iets meer dan 100 kilometer gereden en dat is echt heerlijk. Ik voel ook helemaal geen aanvechting om hard te gaan rijden wat ik met eerdere ICE auto's veel meer had, Alleen af en toe even vol op het gas vanaf een verkeerslicht. Dat is niet normaal. Het lijkt wel een straaljager. Maar daar is de lol over een paar weken ook wel van af.

Het enige waar ik maar moeilijk aan kan wennen is parkeren en door smalle straatjes rijden. Fileparkeren in vakken van 5.20 meter is echt niet te doen. Ik moet steeds op zoek naar twee vrije plaatsen naast elkaar of een auto die heel raar geparkeerd heeft. En ook bij insteken begint de auto zo te piepen aan alle kanten dat ik echt het idee heb dat ik overal tegenaan rijd. Hiervoor had ik een Volvo V60 en die was toch ook ongeveer even breed en iets minder lang maar dan zonder al die hulpsystemen. Maar ik vind dat ze heel snel beginnen te piepen. En de piep is al doorlopend als je nog 30 cm hebt, lijkt het wel. Als ik door een nauwe straat rijd waar aan beide kanten auto's geparkeerd staan dan is het een onophoudelijk gepiep, terwijl ik op het oog echt nog geen ondersteuning nodig heb. Ga ik daar aan wennen of kan ik dat nog anders instellen? Of hebben jullie die systemen uit staan?
Ik meen dat de A6 Avant etron achterin evenveel ruimte heeft als de ID.7 Tourer, wellicht heb ik het mis, maar toen ik er een keer achterin zat had ik dat idee eigenlijk niet.
Qua fileparkeren, gebruik je 360° camerasysteem en laat de auto het ook eens zelf doen. Met fileparkeren gebruik ik eigenlijk vrijwel altijd de parkeeroptie, ideaal en de auto past vaker op plekken dan ik had gedacht.

• sifel
True schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:49:
[...]

Ik meen dat de A6 Avant etron achterin evenveel ruimte heeft als de ID.7 Tourer, wellicht heb ik het mis, maar toen ik er een keer achterin zat had ik dat idee eigenlijk niet.
Qua fileparkeren, gebruik je 360° camerasysteem en laat de auto het ook eens zelf doen. Met fileparkeren gebruik ik eigenlijk vrijwel altijd de parkeeroptie, ideaal en de auto past vaker op plekken dan ik had gedacht.
De a6 etron is even lang. Bagageruimte is iets kleiner. Bij de middentunnel van een ICE zit in de A6 etron ook nog iets in de weg. En de A6 is aanmerkelijk lager. Daardoor ziet die er mooi uit maar het maakt hem ook kleiner. Je zit ook schuiner in de A6 vanwege de hoogte en daardoor is de beenruimte minder. Maar vooral de hoogte van de bank is lager waardoor je heel weinig ondersteuning hebt. Voor kleine kinderen is het prima.

Ik merk dat de parkeeerhulp ook niet aanslaat op deze parkeerplaatsen. Kennelijk heeft die er geen fiducie in.

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:23
sifel schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:30:
[...]

Ik merk dat de parkeeerhulp ook niet aanslaat op deze parkeerplaatsen. Kennelijk heeft die er geen fiducie in.
Wat parkeren betreft heb je een nadeel met de GTX tov de achterwiel aangedreven modellen: de voorwielen van de GTX draaien minder sterk. Dat is in de cijfers te zien aan de draaicirkel. Je manoeuvreert dus een stuk lastiger met de GTX dan met de andere ID.7's.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:47
Ik parkeer niet zoveel in smalle straatjes en in file. Afgelopen weekend één keer gedaan en ik herken wel dat de parkeersensoren aan de zijkanten behoorlijk defensief staan afgesteld. Het was donker en dus weinig zicht aan de zijkanten. Die sensoren piepen als een malle en de hele zijkant was 'rood'. Ik was bang dat ik de mooie Montreals flink geschaafd zou hebben. Bij uitstappen was ik een beetje verbaasd, geen objecten op de stoep zelf en ik stond keurig een cm of 7 vanaf de stoeprand (normale hoogte).

• RandomNick
DaMenaz schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:32:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb niks gedaan, en hij staat ook op 2035.
Nou kan ik me vergissen, maar volgens mij was dit al direct zo bij installatie een kleine maand geleden.

• RandomNick
Update: net even gecheckt en bij installatie eind oktober kreeg ik al 2035 bevestigd (10 jaar dus).

Overigens strookt dit met mijn beeld van hoe het hiervoor ook op de Enyaq, en daarvoor op de Passat B8 was: het basis connect pakket krijg je 10 jaar, de aanvullende diensten voor 2 jaar.

[ Voor 199% gewijzigd door RandomNick op 24-11-2025 08:03 ]

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:56
DaMenaz schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:46:
[...]

Afgezien van een enkele oude Volvo station waar in de rechter achterste zijruit ook een duidelijk zichtbaar patroon gloeidraden zit, heb ik nog nooit gehoord van een auto met verwarmbare zijruiten. VW beweert ook niet dat de ID.7 dat heeft.
Inderdaad gewoon klimatiseren gebruiken. Is je hele wagen ontdooid en warm.
Uhhhh was dat niet de radioantenne in achterzijruit Volvo? Zo is het mij ooit verkocht toen in een XC70 bestelde.......

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:58
VW Connect: 10 jaar gratis

VW Connect is 10 jaar gratis bij je nieuwe Volkswagen. Heb je al een Volkswagen met een kortere looptijd? Dan verleng je de licentie gratis naar 10 jaar. Dit kan tot en met 31 december 2025.

https://support.volkswage...-vw-connect-plus-looptijd

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Er staat niet bij hoe het moet? Ik kan alleen kiezen voor 1 of 2 jaar verlengen, tegen betaling. Ik kijk via de vw connect shop in de desktop browser. Ik heb mijn ID.7 nu 13 maanden.

Edit: oh wacht. Deze verlenging betreft connect plus... Met 'gewoon' connect lukt het verlengen wel. Toch prettig, dank voor de tip!

[ Voor 28% gewijzigd door buddow op 24-11-2025 09:02 ]

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:25

resusaapje

h less

Ruud schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:35:

VW Connect is 10 jaar gratis bij je nieuwe Volkswagen. Heb je al een Volkswagen met een kortere looptijd? Dan verleng je de licentie gratis naar 10 jaar. Dit kan tot en met 31 december 2025.

LOL, jullie boffen allemaal maar. Bij mij staat er: "Contract verlengen vanaf 10-12-2025"

Verlaat sinterklaascadeau? 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:04

jOzh

Sweet dude!

Ik heb afgelopen vrijdag mijn ID.7 opgehaald. Tijdens aflevering kregen we een foutmelding bij het 'Digital extras' deel in de app, de verkoper gaf aan dat hij dat bij een eerdere aflevering die dag ook al had. Op dit moment krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. Hebben anderen hier ook last van; is het een generieke storing?

Grab shell dude!

• Homer-Simpson
Ik kreeg van de dealer de tip om 1 dag voor het ophalen van de auto deze alvast te koppelen in de app. Mijn vraag is: Kan dat uberhaupt wel? Ik zou verwachten dat je de koppeling ook in de auto zelf moet bevestigen,

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-01 12:26
Homer-Simpson schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:51:
Ik kreeg van de dealer de tip om 1 dag voor het ophalen van de auto deze alvast te koppelen in de app. Mijn vraag is: Kan dat uberhaupt wel? Ik zou verwachten dat je de koppeling ook in de auto zelf moet bevestigen,
Gaat inderdaad niet volledig. Halverwege het koppel proces moet er namelijk een QR code gescand worden die alleen zichtbaar is in het infotainment scherm van de auto.

• RandomNick
jOzh schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:18:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn ID.7 opgehaald. Tijdens aflevering kregen we een foutmelding bij het 'Digital extras' deel in de app, de verkoper gaf aan dat hij dat bij een eerdere aflevering die dag ook al had. Op dit moment krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. Hebben anderen hier ook last van; is het een generieke storing?
Ik heb dit ook gehad. Hoe ik het kon oplossen was via de browser (pc of telefoon) in je VW account in te loggen. Daar bleek ik nog een aantal vinkjes te moeten zetten bij Connected Apps. De foutmelding was daarna weg en alles werkte meteen.

• DaMenaz
[...]

De a6 etron is even lang. Bagageruimte is iets kleiner. Bij de middentunnel van een ICE zit in de A6 etron ook nog iets in de weg.
A6 E-Tron heeft toch gewoon een vlakke bodem? Is een 100% EV-platform. Of bedoel je de unit tussen de voorstoelen die iets doorsteekt?

Afbeeldingslocatie: https://imagenes.km77.com/fotos/bbtcontent/clippingnew/KM7KPH20250331_0046/full.jpg

Catch my drift?

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:04

jOzh

Sweet dude!

RandomNick schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:00:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Hoe ik het kon oplossen was via de browser (pc of telefoon) in je VW account in te loggen. Daar bleek ik nog een aantal vinkjes te moeten zetten bij Connected Apps. De foutmelding was daarna weg en alles werkte meteen.
Het lijkt erop dat dit het issue was inderdaad! Dank :)

Grab shell dude!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik ben weer uitgelogd in de app, ben ik de enige of heeft de app/connectie weer kuren?

• Ruud
DaMenaz schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:09:
[...]

A6 E-Tron heeft toch gewoon een vlakke bodem? Is een 100% EV-platform. Of bedoel je de unit tussen de voorstoelen die iets doorsteekt?

[Afbeelding]
Daar zit toch een duidelijk hobbeltje. Niet zo hoog als voor de aandrijfas/uitlaat bij 100% brandstofmodellen maar de bodem is ook een stukje dikker natuurlijk. Nou heb ik geen idee hoe het er bij de ID.7 uitziet dus kan best dat dit 'vlak' genoemd wordt ;)

• DaMenaz
Ruud schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:19:
[...]

Daar zit toch een duidelijk hobbeltje. Niet zo hoog als voor de aandrijfas/uitlaat bij 100% brandstofmodellen maar de bodem is ook een stukje dikker natuurlijk. Nou heb ik geen idee hoe het er bij de ID.7 uitziet dus kan best dat dit 'vlak' genoemd wordt ;)
Bij de ID.7 zit ook een klein hobbeltje. Blijven de matten beter liggen. 😬

Catch my drift?

• NQ 69
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:24
True schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:01:
Ik ben weer uitgelogd in de app, ben ik de enige of heeft de app/connectie weer kuren?
Ja hier ook, opnieuw inloggen lukt ook niet.

• Ruud
DaMenaz schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:42:
[...]

Bij de ID.7 zit ook een klein hobbeltje. Blijven de matten beter liggen. 😬
:D

Overigens is de nieuwe A6 in elk opzicht de mooiere auto vind ik. Mja, centenkwestie hier. :+ (1063 vs 624 euro per maand) en dan heb ik nog niet eens aan de optieknop gedraaid.

• RandomNick
[...]

[Afbeelding]
Zet je leesbril eens op en lees nu eens goed wat er staat in de quote
spoiler:
Bij de middentunnel van een ICE zit in de A6 etron ook nog iets in de weg.

[ Voor 8% gewijzigd door RandomNick op 24-11-2025 12:09 ]

• Zoomzoom
True schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:45:
[...]

n=2, dit werkt bij mij ook ;)
Via de, app kan ik niet kopen... In de auto zelf blijkt toestaan dat ik maar vanaf 30/11 kan verlengen... Dus nog even wachten...

• DaMenaz
RandomNick schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:09:
[...]

spoiler:
Wat is je (lompe) punt? Ik reageer juist op die quote, vraag netjes wat hij bedoelt en daar komt ook gewoon antwoord op.

Catch my drift?

• Zoomzoom
Ik ook maar lijkt een update van de app... Gebeurt me bij andere apps ook wel geregeld

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zoomzoom schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:16:
[...]

Ik ook maar lijkt een update van de app... Gebeurt me bij andere apps ook wel geregeld
Hier ook zonder update van de app…

• stanny
  • Niet online
Ruud schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:35:

Lijkt dat iets voor Nederland, hier in België bij mij staat de einddatum nog op 2028 en geactiveerd in 2025 en nergens een optie om te verlengen voor ergens in 2026. Of mis ik iets?

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:17
stanny schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:19:
Lijkt dat iets voor Nederland, hier in België bij mij staat de einddatum nog op 2028 en geactiveerd in 2025 en nergens een optie om te verlengen voor ergens in 2026. Of mis ik iets?
Toch niet, ik heb (als Belg) ook kunnen verlengen tot 2034

• GTAm
  • Laatst online: 04-02 22:16
Staat bij mij als Belg automatisch verlengd tot 2035, zag ik zonet via de app op mijn telefoon.
Heb overigens ook opnieuw moeten inloggen.

• stanny
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LHDjM0eBqh5H1_XYlG-_mfLze0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Sje7yX0zqQuTwW14a2o1zYfU.png?f=fotoalbum_large

Komt misschien nog dan…?

• Ruud
RandomNick schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:09:
[...]

spoiler:
Als er direct een foto bijgezeten zou hebben was het meteen duidelijk.. Dit is dus een brandstof A6.
Afbeeldingslocatie: https://resource.pondigital.solutions/daswelt/w_1024,f_auto/19886337017/image9.jpg
https://voorraad.audi.nl/...-e-hybrid-220-kw---299-pk

[ Voor 9% gewijzigd door Ruud op 24-11-2025 13:23 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Waarom hebben we het over brandstof A6'en in het ID.7 topic? 8)7

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:40:
Omdat dat duidelijk maakt hoe goed we het hebben

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20-01 13:59
Idem. Valt mij op dat bij mij nu de Digitale Extra's zijn verdwenen. Ik rij nog een ID.3, dus misschien is dat voor die auto er weer uitgesloopt. Maargoed, opnieuw inloggen en we kunnen weer door.

• resusaapje

resusaapje

h less

Oef, tot 90% opgeladen en de vouwee beweert tot 342km te kunnen halen :|

• DaMenaz
resusaapje schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:25:
Toch maar een brandstof A6. :+

Catch my drift?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:36
Met het gure weer van afgelopen week haal ik nét geen 400km op één accu. Doable..

Knul in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

Iemand toevallig al ontdekt hoe je een route in kan plannen, waarbij alleen geladen wordt bij een specifieke snellaadaanbieder?

• Ruud
True schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:40:
Goede vraag; omdat die conversatie gestart is door jou door de ruimte achterin de A6 Etron te vergelijken met de ID.7 Tourer. ;) Dan kun je natuurlijk alleen maar echt vergelijken als je dan ook de brandstof A6 erbij pakt zoals Sifel heeft gedaan. :+
True schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:49:
[...]
[...]
De a6 etron is even lang. Bagageruimte is iets kleiner. Bij de middentunnel van een ICE zit in de A6 etron ook nog iets in de weg. En de A6 is aanmerkelijk lager. Daardoor ziet die er mooi uit maar het maakt hem ook kleiner. Je zit ook schuiner in de A6 vanwege de hoogte en daardoor is de beenruimte minder. Maar vooral de hoogte van de bank is lager waardoor je heel weinig ondersteuning hebt. Voor kleine kinderen is het prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Ruud op 24-11-2025 14:37 ]

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11-02 17:42
Mijn simpele pro op 20 inch staat nu op 350 bij 80% ongeveer. Toch had ik op de terugweg in de spits een prachtig verbruik van 15,4 kWh waardoor de theoretische range weer wat opliep. Volgens mij heb jij een zware voet resusaapje. Welk verbruik realiseer jij nu per 100km?

• JanHenk
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwbxEMxJRTiJRuWgoKMEQHXnrbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LpN9oDrMvRmiiPygbtV6Ar35.jpg?f=fotoalbum_large

De 20” Montreal set inmiddels gewisseld voor een 19” Hudson set met “all-season” (mijn winterband). Hier de komende tijd maar even op rijden.

Eerste indruk in verband met formaat velg, verschil in comfort is niet merkbaar. (Heb wel DCC)

Speciaal voor @True overigens de oren niet ingeklapt voor de foto :+

• Ruud
SlushyCarpet schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:09:
Mijn simpele pro op 20 inch staat nu op 350 bij 80% ongeveer. Toch had ik op de terugweg in de spits een prachtig verbruik van 15,4 kWh waardoor de theoretische range weer wat opliep. Volgens mij heb jij een zware voet resusaapje. Welk verbruik realiseer jij nu per 100km?
@resusaapje heeft een GTX, daar zal het grootste verschil vandaan komen.

• sifel
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat ja. Betekent dat de persoon midden achterin niet fatsoenlijk de voeten kwijt kan. Met 3 kinderen is dat een issue.

• LuPo
JanHenk schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:54:
[Afbeelding]

De 20” Montreal set inmiddels gewisseld voor een 19” Hudson set met “all-season” (mijn winterband). Hier de komende tijd maar even op rijden.

Eerste indruk in verband met formaat velg, verschil in comfort is niet merkbaar. (Heb wel DCC)

Speciaal voor @True overigens de oren niet ingeklapt voor de foto :+
Staat hem ook goed @JanHenk !

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ruud schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:36:
[...]

Goede vraag; omdat die conversatie gestart is door jou door de ruimte achterin de A6 Etron te vergelijken met de ID.7 Tourer. ;) Dan kun je natuurlijk alleen maar echt vergelijken als je dan ook de brandstof A6 erbij pakt zoals Sifel heeft gedaan. :+

[...]

[...]
offtopic:
Ik begon er niet over en mijn reactie was meer dan enkel de A6. Daarbij werd de A6 Avant etron genoemd. De etron is (full) EV die vergelijking snap ik. En dat de ID.7 nog wel eens vergeleken wordt met broertjes en zusjes in hetzelfde segment of één hoger of lager vind ik niet onredelijk. Maar de vergelijking met EVs en ICEs is niet voor niets in bijna elk dedicated EV topic als off-topic bestempeld.

[ Voor 6% gewijzigd door True op 24-11-2025 20:20 ]

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:58
Met een elektrisch rijbereik van meer dan 100km van de nieuwe eHybrids van de VAG groep, worden deze broertjes en zusjes juist steeds vaker meeegenomen in vergelijkingen. Voor veel mensen zijn die eHybrids ‘best of both worlds’.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:25:
351 met 80% en een Pro S, dus zo'n 440 met 100%.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Flieger schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:28:
Met een elektrisch rijbereik van meer dan 100km van de nieuwe eHybrids van de VAG groep, worden deze broertjes en zusjes juist steeds vaker meeegenomen in vergelijkingen. Voor veel mensen zijn die eHybrids ‘best of both worlds’.
Speciaal voor dit soort discussies is er ook: Het grote BEV vs PHEV vs ICE topic aangemaakt.

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:58
JanHenk schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:54:
[Afbeelding]

Benieuwd naar het gemiddelde (meer)verbruik op de allseasons. Ik overweeg ook zo'n combinatie.

• resusaapje

resusaapje

h less

Ruud schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:57:
[...]

@resusaapje heeft een GTX, daar zal het grootste verschil vandaan komen.
Dat. En de 21" zal ook niet helpen.

Ik hoop trouwens dat het nog een beetje opwarmt de komende periode. Winterbanden staan pas eind volgende week op de planning en ik moet deze week nog aardig wat rijden/glijden :X

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:56
Ach je hebt toch 4wielen aangedreven. Maar ook ik wacht op de winterbanden, komen as donderdag maar heb vorige week in de Groningse sneeuw met de zomerbanden heel erg rustig aan gedaan. en vanmorgen toch ook weer alles dicht gevroren aan de westkust (zou niet gaan vriezen?) en begon het ijzelen. Nouja ook weer overleefd.

Huidig verbruik met een Pro T ligt op ~20 kWh ~400km bij 100%. maar ik heb de TA op snelweg op 130 staan.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:36
BigGreen schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:38:
[...]

Benieuwd naar het gemiddelde (meer)verbruik op de allseasons. Ik overweeg ook zo'n combinatie.
Sinds in de auto heb (begin oktober) staat hij op all seasons. Verbruik ligt op 19.6kWh/100km, gemeten aan de laadpaal. Volgens de auto zelf ligt het net iets boven de 17kWh.

Ik gok dat het meer verbruik van all seasons tussen de 5-10% ligt. Minder dan echte winterbanden in ieder geval.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:25
Wat is jullie ervaring met deze zware wagen en zomerbanden in de winter? Een echte no-go?
Ik heb een private lease gepakt zonder winterbanden. De vorige auto had all-seasons en dat heeft eigenlijk altijd prima gewerkt, dus had er even niet bij stilgestaan. Profiel van de zomerbandjes is idd fors minder dan all-seasons, laat staan winterbandjes.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:29
I-King schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:47:
Wat is jullie ervaring met deze zware wagen en zomerbanden in de winter? Een echte no-go?
Ik heb een private lease gepakt zonder winterbanden. De vorige auto had all-seasons en dat heeft eigenlijk altijd prima gewerkt, dus had er even niet bij stilgestaan. Profiel van de zomerbandjes is idd fors minder dan all-seasons, laat staan winterbandjes.
Ik heb sinds ik gewoon naar winterbanden ga (geen id7) besloten nooit meer op zomers door de winter te rijden. Winterbanden zijn niet zaligmakend, maar alle beetjes helpen.

• JanHenk
  • Niet online
I-King schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:47:
Afgelopen winterseizoen heb ik op zomerbanden doorgereden op een Enyaq. Ondanks dat mijn winterset gewoon in de opslag lag :+

Ging best prima, maar je moet je wel realiseren dat je grip (remweg, maar ook zijdelings) vooral bij nat wegdek onder de 7 graden echt wel wat minder is. Voor de veiligheid liever op all-weather. Je moet je in ieder geval veel eerder aanpassen qua snelheid. Op droog wegdek is de zomerband echter, zelfs tot het vriespunt, gewoon een goede band.

Wat mij betreft niet per definitie een no-go dus. En dan ben ik nog wel vrij kritisch op bandenkeuzes ook :P
BigGreen schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:38:
[...]

Lastig meten want de condities zijn niet gelijk... Maar deze combinatie bevalt mij in ieder geval heel goed.

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik rij sinds januari met de ID7 en heb alleen zomerbanden. Het was wat onduidelijk bij mijn werkgever dat ik zelf actief de winterbanden moest regelen bij de LM, maar het maakt tot nu toe echt niet uit. De auto heeft nog nooit een misstap gemaakt, niet bij regen, niet bij (lichte) vorst. Nu rij ik redelijk defensief en nooit te hard, dus misschien dat dat helpt, maar als je dat doet is de ID7 op zomerbanden ook in de huidige Nederlandse winter goed te rijden.

• rjce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 09:48
Gisterenavond een belletje gehad van Van Mossel. Ik mag 30 december mijn ID7 Tourer ophalen!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-02 21:12
rjce schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:12:
Gisterenavond een belletje gehad van Van Mossel. Ik mag 30 december mijn ID7 Tourer ophalen!
Tof eindejaarscadeau :-) wanneer besteld? Ik ga vandaag de private lease aanvraag doen bij de dealer, ze verwachten begin februari de auto te leveren. Private lease kwam bij mij beter uit netto dan operational lease, i.v.m. mobiliteitsbudget. Vind het echt een mooie wagen en kijk er naar uit om de komende jaren hier gebruik van te kunnen maken.

Do more

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 23:09
Hey! Praktische vraag :)

Ik kreeg van de Lease maatschappij een lever datum van 27-12-2025 door. De lease partij kon niets zeggen of dan de auto dit jaar nog op kenteken wordt gezet omdat zij dat niet doen. Ze weet ook niet of er in die periode gewerkt wordt om dat te doen.

Wegens die veranderingen in regels ben ik benieuwd wat nu precies de volgorde is.

Dus wat zijn jullie ervaringen? Als ik de auto pas in het nieuwe jaar ophaal. Dan kan hij toch prima in 25 op kenteken worden gezet?

• RetroHead
quakerix schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:22:
Hey! Praktische vraag :)

Ik kreeg van de Lease maatschappij een lever datum van 27-12-2025 door. De lease partij kon niets zeggen of dan de auto dit jaar nog op kenteken wordt gezet omdat zij dat niet doen. Ze weet ook niet of er in die periode gewerkt wordt om dat te doen.

Wegens die veranderingen in regels ben ik benieuwd wat nu precies de volgorde is.

Dus wat zijn jullie ervaringen? Als ik de auto pas in het nieuwe jaar ophaal. Dan kan hij toch prima in 25 op kenteken worden gezet?
Het daadwerkelijk overdragen van de sleutels aan de berijder heeft geen effect op de bijtelling. Dit kan dus prima in 2026 worden geleverd. Ik denk dat ze gewoon geen beloftes willen maken die ze dan later op hun dak krijgen als het toch te laat is geweest voor de lage bijtelling.
De registratiedatum is bepalend voor bijtelling, dus wanneer de kentekenplaten zijn toegekend door de RDW. Omdat ze hiervoor van meerdere partijen afhankelijk zijn kunnen ze dit niet beloven tijdig waar te maken (zoals de dealer, RDW)

Do more

• LuPo
RetroHead schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:21:
[...]

Tof eindejaarscadeau :-) wanneer besteld? Ik ga vandaag de private lease aanvraag doen bij de dealer, ze verwachten begin februari de auto te leveren. Private lease kwam bij mij beter uit netto dan operational lease, i.v.m. mobiliteitsbudget. Vind het echt een mooie wagen en kijk er naar uit om de komende jaren hier gebruik van te kunnen maken.
Welke versie ga je bestellen? En welke kleur? Veel plezier

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:58
Dit is niet helemaal waar. Het toekennen van het kenteken is de kentekenaanvraag. Daarna vindt de kentekenregistratie plaats (tenaamstelling) en die is bepalend voor de bijtelling.

Omdat die tenaamstelling dus op de leasemaatschappij is, gaat er ook al een factuur naar de leasemaatschappij en gaat in de regel de lease ook al lopen. De actie voor tenaamstelling ligt bij de dealer.

[ Voor 6% gewijzigd door Flieger op 25-11-2025 09:51 ]

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:45
Iemand enig idee wat dit icoontje betekent? Krijg elke dag nu bij wegrijden en na paar minuten weer weg. Kan 'm niet vinden in de handleiding, maar het lijkt dat de hulpsystemen nog niet klaar zijn want hij lijkt op die icoontjes (sterretje met auto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFxJ2lo7v3L_8zQ_9BSc8XfUQak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLNa1EQOlMqt1kTusYduTyAg.jpg?f=fotoalbum_large

• RetroHead
LuPo schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:37:
[...]
Welke versie ga je bestellen? En welke kleur? Veel plezier
Het gaat de instapper limited edition worden met 77kwh accu, basis kleurstelling moonstone Gray en zwart dak. Daarbij het black edition pakket met 4-seizoens banden en incl. het Travel Assist pakket met 360vision camera.

Do more

• LuPo
RetroHead schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:46:
[...]

Het gaat de instapper limited edition worden met 77kwh accu, basis kleurstelling moonstone Gray en zwart dak. Daarbij het black edition pakket met 4-seizoens banden en incl. het Travel Assist pakket met 360vision camera.
Bij mij scheelde het dan maar €14 per maand met de Pro LE in dezelfde configuratie. Ik vond dat alle extra opties wel waard, jij niet?

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:10
AartJW schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:39:
Iemand enig idee wat dit icoontje betekent? Krijg elke dag nu bij wegrijden en na paar minuten weer weg. Kan 'm niet vinden in de handleiding, maar het lijkt dat de hulpsystemen nog niet klaar zijn want hij lijkt op die icoontjes (sterretje met auto)
[Afbeelding]
Autonomous Emergency Braking (Front Assist) is starting up→ Front Assist is starting up
Zo blijkt uit de handleiding.
Kan dus zijn dat er vocht op de ramen zit voor de radar etc etc. Ook een issue op de andere vag wagens ook met de oudere types :)

Untappd: Louwke80

• RetroHead
LuPo schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:52:
[...]
Bij mij scheelde het dan maar €14 per maand met de Pro LE in dezelfde configuratie. Ik vond dat alle extra opties wel waard, jij niet?
Net even gekeken, ik kom uit op 16eu verschil :P Maar je hebt helemaal gelijk. Ik heb de configuratie naast elkaar gezet en kom dan voor die 16 eu in de maand uit op onderstaande opties die dan erbij zitten op de Pro versie t.o.v. de Limited Ed.

Nav. Discover Pro
Zijnet in kofferbak extra (anders enkel vloernet)
incl. draadloze telefoonlader
IQ light koplampen, doorlopende LEDstrip, achterlichten doorlopend en verlicht logo voor- en achter.
Sfeerled interieur is 30 kleuren instelbaar i.p.v. 10 en uitgebreider verlicht
afgewerkt dashboard
betere stoelbekleding + elektrisch verstelbaar + massagefunctie
Voorruitverwarming
3 zone A/C ipv 2 zone
Elektrische achterklep

Ik heb de dealer meteen gevraagd voor een nieuwe offerte met deze versie :-) super bedankt!

Do more

Pagina: 1 ... 81 ... 102 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1