Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ruud schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:22:
[...]

Ook al is het een leaseauto; je wordt geacht er goed voor te zorgen. En constant snelladen en tot 100% is minder goed voor de levensduur van de accu en heeft een negatief effect op de restwaarde.

Dat ik het doe voor de volgende eigenaar? Vast wel, maar ik heb ook een hart voor techniek en wil dingen gewoon netjes houden.
Als 'goed voor de auto' zorgen betekent dat je maar 80% van de accu kunt gebruiken, dan had VW de auto maar met 25% meer accucapaciteit op de markt moeten zetten met de huidige capaciteit behouden als afgegeven capaciteit. Dit vind ik een absoluut kul argument.
Het is vooral kwalijk als er frequent tot 100% geladen wordt en de auto daarna lang blijft stilstaan.

Persoonlijk kan ik niet tegen het constante gezeur over batterijmanagement dus accepteer ik tot 80% laden, daarbij heb ik in 99%+ van mijn ritten ook geen >80% SoC nodig.

* True doet weemoedig denken aan dat moment dat een grotere range van zijn auto niet resulteerde in een hogere bijtelling.
Aan de andere kant als iemand vraagt of ik een goed doel wil steunen geef ik gewoon aan dat ik een 'S' rijd terwijl ik dat amper gebruik en er wel bijtelling voor betaal :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 22:48
Biro schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:39:
- Standaard ruitenwissers slechte kwaliteit
Dat was op onze ID3 in 2022 ook al het geval :P

Leverweek van week 52 verschoven naar volgende week. Wat een verschil met 2022 zeg! Toen was het maandenlang doorschuiven. Nu eerst kijken hoe we dat geregeld krijgen met het inleveren van om PL ID3.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:12
True schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:06:
[...]
* True doet weemoedig denken aan dat moment dat een grotere range van zijn auto niet resulteerde in een hogere bijtelling.
Jaar of 10 geleden bestelde ik een nieuwe Volvo diesel waar een grotere brandstoftank een betaalde optie was. :+

Catch my drift?

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 09:58
HuJuh schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:24:
[...]

Leverweek van week 52 verschoven naar volgende week. Wat een verschil met 2022 zeg! Toen was het maandenlang doorschuiven. Nu eerst kijken hoe we dat geregeld krijgen met het inleveren van om PL ID3.
Zo, dat is snel gegaan zeg! Welke dealer?
Ik wacht nog altijd op mijn in half augustus bestelde ID.7 (via Van Mossel) met nog steeds geen concrete leverdatum. Ik weet alleen dat 'ie in NL is..

[ Voor 53% gewijzigd door Ironis op 19-11-2025 12:47 ]

• Plutonite
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:00
Hier ook half augustus besteld, maar nog geen concrete leverdatum. Dealer geeft aan dat de auto nog niet binnen is bij hen

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Knul schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:13:
Laden jullie eigenlijk standaard tot 80% of tot 100%? Ik had vooraf bedacht om hem standaard op 100% te laten staan (want leaseauto), maar dat blijkt eigenlijk helemaal niet nodig. Alleen voor écht lange ritten (250+ km) op een dag zet ik hem op 100%.

Wel nieuwsgierig, wat doen jullie? :)
90% (geen ID.7)
na ruim 4 jaar een batterij check laten doen -> 100%, klopt ook met wat ik nog steeds aan bereik heb.
Als ik 's ochtends een lange rit heb nog steeds tot 's nachts tot 90% en via de app op 100% zetten terwijl door het huis zombie op zoek naar koffie en voer.

80% gaat ook met de ID.7 (LE pro s) niet gebeuren. De wagen heeft sowieso zelf buffers en heel eerlijk, hij zoekt het maar uit.
Snelladen is wat anders, met onze 400V technologie heeft boven 80% niet veel meerwaarde omdat spreekwoordelijke baard op je knieen hangt van het wachten

• DaMenaz
Ben benieuwd wanneer VW eens wat nieuwe kleurtjes voor de ID.7 uit gaat brengen. Het huidige palet ken ik inmiddels wel.
Doet me denken aan de Audi Q4. Daar bestelde ik er eentje van in 2021 (later geannuleerd toen de levertermijn op bijna 2 jaar kwam te staan). Anno 2025 is die er nog steeds in exact hetzelfde korte rijtje saaie kleuren. Enige wat ze hebben aangepast, is de prijs (eerst was metallic standaard, nu een betaalde optie).
Wat dat betreft durven andere merken meer kleur te bekennen.

[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 19-11-2025 13:28 ]

Catch my drift?

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 22:52
Bij nog iemand de VW app down?
Ik krijg de melding: "It seems this application has become very popular, and its available rate limit has been reached. Please retry after a few minutes"
Ik moet ook opnieuw inloggen

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:53
Invictus66 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:30:
Ik krijg de melding: "It seems this application has become very popular, and its available rate limit has been reached. Please retry after a few minutes"
Ik moest vanochtend wel opnieuw inloggen, maar de app doet het wel hier.

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:28
Ik moest inderdaad ook opnieuw inloggen ineens, maar hij doet het wel weer gewoon. Zo kan ik mooi zien dat hij over een kwartiertje weer op 100% zit. :+

Als ik niet naar 100% laad, dan red ik het net wel/ net niet met om de dag laden. Met 80% heb ik net te weinig marge over vind ik zelf. Dus laad hem telkens (met normale 11kwh lader) op tot 100%.

Afgelopen weekend voor het eerst sinds ik je hem (ruim een maand) aan de snellader gehangen. Dat gaat wel echt als een raket. Ondertussen met 2 vrienden spelletjes gespeeld tijdens het laden en dat was echt leuk om te doen. Vooral het blokken stapel spel waren er aardig fanatiek aan het schreeuwen dat je het blok er gewoon op moet zetten. :+ Zelfs zo fanatiek dat we al voorbij de 80% waren en toen toch maar weer gingen rijden.

• DaMenaz
mark322 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:38:
[...]
Ondertussen met 2 vrienden spelletjes gespeeld tijdens het laden en dat was echt leuk om te doen.
Verkeerde topic! O-) _O- ;)

Catch my drift?

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:28
Hahahahaha _O-

• RandomNick
  • Laatst online: 08:54
Vanmorgen om 06.00 deed íe het gewoon, maar nu moest ik zojuist opnieuw inloggen.
Dit lukt echter wel gewoon.

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 22:52
Knul schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:36:
Ik moest vanochtend wel opnieuw inloggen, maar de app doet het wel hier.
Ondertussen werkt de app hier ook weer normaal

• RandomNick
Laden jullie eigenlijk standaard tot 80% of tot 100%? Ik had vooraf bedacht om hem standaard op 100% te laten staan (want leaseauto), maar dat blijkt eigenlijk helemaal niet nodig. Alleen voor écht lange ritten (250+ km) op een dag zet ik hem op 100%.

Met de Enyaq die ik hiervoor had laadde ik altijd tot 90% en als het nodig was tot 100%.
Merkte het laatste jaar toch wel afname van mijn rijbereik.
Aangezien de ID.7 efficienter en zuiniger is doe ik hiermee standaard 80, tenzij 100% nodig is.
Kleine moeite, en zowel fijn voor jezelf als de range langer goed blijft, als ook voor degenen die na jou komen.

• DaMenaz
@resusaapje gefeliciteerd met je Gouden Stuur!

https://www.autoweek.nl/a...wagen-en-nog-twee-merken/
(link naar artikel waarin de ID.7 GTX de winnaar van het Gouden Stuurwiel is geworden in de hoge middenklasse)

[ Voor 26% gewijzigd door DaMenaz op 19-11-2025 14:22 ]

Catch my drift?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49
Ik laad ook standaard tot 80%, ik laad thuis en kom er de week mee door.
Voor langere reizen laad ik wel altijd voor vertrek tot 100%, maar dat plan ik dan ook zo dat hij daar niet lang mee staat te wachten.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• gompie97
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19-11 15:19
Maandag te horen gekregen dat de auto al bij de dealer staat. Daarbij de keuze gekregen om de auto volgende week vrijdag (28-11) te laten bezorgen, of nog 4 weken wachten en ophalen bij de dealer met persoonlijke uitleg over de auto. Ik ben voor de 1e optie gegaan.

Zijn er mensen die de persoonlijke uitleg over de auto als extra waarde hebben ervaren of was het alleen "nice to know" ?

Overigens is de auto besteld op 12-09, een niet tourer variant, maar een Pro LE Moonstone Grey. Als Black Edition besteld en later nog de velgen aangepast naar Montreal velgen.

• DaMenaz
gompie97 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:19:Zijn er mensen die de persoonlijke uitleg over de auto als extra waarde hebben ervaren of was het alleen "nice to know" ?
Ik heb nog nooit iets nieuws gehoord bij zo'n uitleg. Bij de ID.7 had ik een vriendelijke knul voor wie dit de allereerste auto was die hij mocht 'afleveren'. Was gelukkig snel klaar. Flessie wijn in de kofferbak en doorrrr.

Catch my drift?

• RandomNick
gompie97 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:19:
Zijn er mensen die de persoonlijke uitleg over de auto als extra waarde hebben ervaren of was het alleen "nice to know" ?
Dit hangt natuurlijk helemaal van je eigen voorbereiding af. Als je de handleiding al hebt doorgenomen en alle YT instructievideo's hebt bekeken kan jij hun meer vertellen dan zij jou. Als je dat allemaal niet hebt gedaan ga je vast nieuwe dingen horen.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 15:59

bonyuri

Investigator!

Ik vond (tegen verwachting in) dat de uitleg goed was, zeker met het oog op het linken van je Volkswagen account aan de wagen. Voor de rest niet echt super spannende dingen gehoord, maar ik was er toch achteraf wel blij mee.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• DaMenaz
Enige vraag die ik had, was waarom ik goedkope gestanste platen had waarbij bij de plaat achterop het geel ook nog eens door het zwart heen kwam. Daar kon hij helaas geen antwoord op geven.

Catch my drift?

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:02
Ik laad meestal tot 90% want maak regelmatig enkele reis van 280km waarbij de TA op 130km/u staat. Tot nu toe kom ik dan met 80-100km rest aan echter nu wordt het koudere en rijd ik nog op zomerbanden, die worden over 2 weken vervangen, benieuwd wat dat doet met de actieradius en of ik dan naar de 100% ga met laden.

• appelstruike
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 22:49
Vanmorgen de sleutels in ontvangst genomen. Pro LE met interieur+. Velgen zijn de 19" Winterset van VW.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIBu8_bg-n2GLHe9nKQyQPSKyX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X22874kmQp62FdhQ7baO4peF.jpg?f=fotoalbum_large

• Puppetmaster
RandomNick schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:57:
[...]

Dit hangt natuurlijk helemaal van je eigen voorbereiding af. Als je de handleiding al hebt doorgenomen en alle YT instructievideo's hebt bekeken kan jij hun meer vertellen dan zij jou. Als je dat allemaal niet hebt gedaan ga je vast nieuwe dingen horen.
Inderdaad, ook of het je eerste EV is.
Maar het koppelen met het account is wel handig als ze dat voor je doen. Moest ik achteraf alsnog zelf doen, dus je schiet er niet altijd wat mee op. Flessie wijn was ook niet echt super. :')

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 20:19

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:20:
@resusaapje gefeliciteerd met je Gouden Stuur!

https://www.autoweek.nl/a...wagen-en-nog-twee-merken/
(link naar artikel waarin de ID.7 GTX de winnaar van het Gouden Stuurwiel is geworden in de hoge middenklasse)
* resusaapje gaat de spuitbus met goudverf voor zijn stuurwiel pakken, maar gaat eerst zijn vrouw bedanken. Als het puur aan * resusaapje had gelegen, was het de nr 2 geworden :X

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• koomen75
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:51
Is er al iemand die Comfort pakket heeft aangeschaft in een non Pro LE?
Ik gebruik nu de gratis maand proefperiode en zie hetvolgende:
- lampje stuurverwarming op stuur kwam er netjes bij en als ik die druk zie ik ook icoontje op dashboard.
- er komt niet echt een knop bij voor de vooruitverwarming. Zit deze normaal bij de verlichting? Op grote scherm bij de klimaatregeling is er wel een knop... als ik daarop druk merk ik weinig. Ik zie ook geen dashboard icoontje... klopt dat?

Navigatie en draadloos laden nog verder niet uitgeprobeerd.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:10
lochtejans schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:40:
[...]

Hier ook de ID7 Tourer Pro LE Scale Silver met trekhaak begin juli besteld. Ik werd vandaag gebeld door de leasemaatschappij dat ze niet kunnen garanderen dat de auto dit jaar wordt geleverd. Ik heb nu dezelfde ID7 aangeboden gekregen in de kleur zwart welke wel dit jaar zeker op kenteken komt. Baal er wel een beetje van. Ik heb nu ook al 5 jaar een zwarte ID4 en wilde wel een keer wat anders.
Sinds vorige week regelmatig contact gehad met de leasemaatschappij. Ze hebben nu toch de Tourer Pro LE in Scale Silver met trekhaak en 20” Montréal wielen kunnen regelen. Bij een andere dealer stond deze nog op voorraad. Blij mee dat alles toch nog is goed gekomen 😀

• Ironis
koomen75 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:48:
Is er al iemand die Comfort pakket heeft aangeschaft in een non Pro LE?
Ik gebruik nu de gratis maand proefperiode en zie hetvolgende:
- lampje stuurverwarming op stuur kwam er netjes bij en als ik die druk zie ik ook icoontje op dashboard.
- er komt niet echt een knop bij voor de vooruitverwarming. Zit deze normaal bij de verlichting? Op grote scherm bij de klimaatregeling is er wel een knop... als ik daarop druk merk ik weinig. Ik zie ook geen dashboard icoontje... klopt dat?

Navigatie en draadloos laden nog verder niet uitgeprobeerd.
Is de voorruitverwarming niet iets wat je eigenlijk alleen maar gebruikt om niet te hoeven krabben?

Draadloos laden.. :?

• Avaan
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 10:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRclXP0UC07C5oOzjNLBqWhMn7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jwi2OVlv4slBR1qe58Sdtx5R.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen was het dan eindelijk zover, na vijf jaar in een Toyota Corolla Station te hebben gereden mocht ik de ID.7 ophalen. Omdat ons hele bedrijf vanaf 2026 elektrisch moet rijden, mochten we rond Pasen al een bestelling plaatsen zodat iedereen op tijd over zou zijn.

Ik was op zoek naar een auto die géén SUV of crossover is, dat bleek nog best lastig. Binnen mijn budget bleven eigenlijk maar 4 opties over: de Polestar 2, Tesla Model 3, de BYD Seal en de Ford Capri (wat eigenlijk ook gewoon een SUV is).

De Polestar vond ik te oud en klein. De Tesla viel voor mij af vanwege de gevaarlijke trekjes van de CEO en ik vind hem ook gewoon minder mooi. De BYD is echt een mooie auto maar is Chinees en ik vond hem te plastic. Dus bleef de Capri over, ik had de proefrit al gepland. Tot mijn grote verrassing verscheen er vlak voor het bestellen op Autoweek een artikel over de introductie van de ID.7 LE-modellen. Deze vond ik nog een stuk aantrekkelijker en standaard luxe uitgerust.

Na een proefrit op Tweede Paasdag was ik meteen verkocht. Kort daarna heb ik de ID.7 LE (niet Pro) besteld. Hij viel nét wel/nét niet binnen budget, waardoor er geen geld meer overbleef voor de tourer of overige extra opties (of tegen veel extra maandlasten uiteraard). Vervolgens begon het lange wachten, maar liefst 7 maanden omdat mijn huidige contract nog niet helemaal uitgezeten was.

Bij het bestellen twijfelde ik nog tussen helemaal zwart en Stonewashed Blue. Uiteindelijk hebben mijn vrouw en de verkoper me overgehaald. Vrouwlief had liever wat meer kleur en de verkoper gaf aan dat je op zwart alles ziet. Ik ben superblij met het resultaat. De zwarte velgen maken hem wat mij betreft helemaal af, ze geven de auto nét dat stoerdere randje op de niet tourer versie.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:03
lochtejans schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:33:
[...]

Sinds vorige week regelmatig contact gehad met de leasemaatschappij. Ze hebben nu toch de Tourer Pro LE in Scale Silver met trekhaak en 20” Montréal wielen kunnen regelen. Bij een andere dealer stond deze nog op voorraad. Blij mee dat alles toch nog is goed gekomen 😀
Wittebrug Den Haag heeft er nog een stuk of 40 op voorraad :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• GTAm
  • Laatst online: 09:53
koomen75 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:48:
Is dat niet gewoon 1 van de 'programma's' in het verwarmingsmenu?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Laten we eerlijk wezen, voorruitverwarming is vooral ontzettend fijn i.c.m. verwarming op een timer/klok en/of verwarming gebaseerd op remote input.
In de auto de voorruitverwarming aanzetten zodat het krabben sneller gaat :'(

• GTAm
  • Laatst online: 09:53

Ik vroeg mij dit eigenlijk ook wel af. Goede vraag.

De VW-verkoper die mijn ID7 afleverde zei: gewoon tot 100% laden altijd, er is genoeg onderzoek naar gedaan dat dit weinig negatieve invloed heeft.
Ik heb de "S" dus als ik na 3 jaar en 150k km zo'n 15% capaciteit zou verloren hebben, heb ik eigenlijk gewoon een "non-S" met een betere laadcurve, denk ik dan? Onze auto's worden gekocht en rijden we sowieso langer dan 160.000km of een standaard lease-contractje.

Reden te meer dus om er wel voorzichtig mee om te springen (maar ook niet te overdrijven). Dus die van mij staat standaard (meestal) ingesteld op 80%. Als ik kort erna moet vertrekken, zet ik deze via de app op 90 of 100 om dan meestal in de stappen met bijvoorbeeld 84. Thuis staat de ID7 eigenlijk 's nachts nooit voor de deur met meer dan 81/82% ofzo.
Op reis wel af en toe aan de snellader tot (dik) 90% geladen en onmiddellijk vertrokken. En de avond voor vertrek terug naar België weggezet met 93% om in de voormiddag te vertrekken. Denk niet dat dat enorme schade zal opgeleverd hebben.

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09:05
GTAm schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:41:
[...]

De VW-verkoper die mijn ID7 afleverde zei: gewoon tot 100% laden altijd, er is genoeg onderzoek naar gedaan dat dit weinig negatieve invloed heeft.
Ik heb de "S" dus als ik na 3 jaar en 150k km zo'n 15% capaciteit zou verloren hebben, heb ik eigenlijk gewoon een "non-S" met een betere laadcurve, denk ik dan? Onze auto's worden gekocht en rijden we sowieso langer dan 160.000km of een standaard lease-contractje.

Reden te meer dus om er wel voorzichtig mee om te springen (maar ook niet te overdrijven). Dus die van mij staat standaard (meestal) ingesteld op 80%. Als ik kort erna moet vertrekken, zet ik deze via de app op 90 of 100 om dan meestal in de stappen met bijvoorbeeld 84. Thuis staat de ID7 eigenlijk 's nachts nooit voor de deur met meer dan 81/82% ofzo.
Op reis wel af en toe aan de snellader tot (dik) 90% geladen en onmiddellijk vertrokken. En de avond voor vertrek terug naar België weggezet met 93% om in de voormiddag te vertrekken. Denk niet dat dat enorme schade zal opgeleverd hebben.
Normaal op 80 en de nacht voor een langere rit naar 100. Heb ik ook met mijn.Kona 6 jaar gedaan en daar is ook amper iets van de range afgegaan.

• Puppetmaster
True schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:39:
Laten we eerlijk wezen, voorruitverwarming is vooral ontzettend fijn i.c.m. verwarming op een timer/klok en/of verwarming gebaseerd op remote input.
Is die voorruit verwarming alleen voor het krabben?
Ik had juist (ook) gehoopt voor ontwazeming, waar daar doet het niet bepaald veel op. 🤔

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:00:
Vandaag ritje van oost naar west en vice versa, 397km. Vertrokken met 100% en thuisgekomen met 11%, gemiddelde snelheid 90km/h (cc 110), temperatuur 8-10 graden. Toch wel prettig dat dat zonder laadstop kan (ID7T FE 77kWh).
Vandaag exact dezelfde rit gedaan (iets verder omdat ik iemand moest oppikken), nu veel regen en 4-5 graden. Dat maat dus net het verschil, want nu kwam ik niet heen en weer zonder laden. Vertrokken met 100%, 210km naar de bestemming, daarna 168km weer terug en bij 4% even 15% bijgeladen. Vervolgens laatste 42km terug en met 8% thuisgekomen.

Met de Pro S was het dus net wel gelukt :P

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 19-11-2025 22:49 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Puppetmaster schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:27:
[...]

Is die voorruit verwarming alleen voor het krabben?
Ik had juist (ook) gehoopt voor ontwazeming, waar daar doet het niet bepaald veel op. 🤔
Nee die is tegen het krabben. *ba dum ts*
Voor ontwaseming werkt toch gewoon de instelling om via de voorruit te verwarmen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjIxpI0-L3Cwcgqdc-7ofcnAi_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tffR4O0YRTLBqH7K7lRssAO0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ob2nRI8_93tykrP9jvYq_nZgpDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bDOK77sUol0FargUcL9OOh0R.png?f=fotoalbum_large

Hij wordt dus wel mee geactiveerd/gebruikt.

• sunshinos
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:09
Avaan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:08:
De zwarte velgen maken hem wat mij betreft helemaal af,...
@Avaan Heeft jou auto wel de dynamische naafkappen gekregen? Zo te zien wel, op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfoOqpCZqdTEGP5rNGb5roFdBCg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fPltkPTuxyaJ8ZtKTp7P3zIG.jpg?f=user_large

• Avaan
  • Laatst online: 10:41
sunshinos schreef op woensdag 19 november 2025 @ 23:21:
[...]

@Avaan Heeft jou auto wel de dynamische naafkappen gekregen? Zo te zien wel, op de foto.

[Afbeelding]
Ja dat heeft hij en software 5.6.
De auto die na mij werd afgeleverd. Tourer met bergen velgen had het overigens niet.

• RandomNick
True schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:39:
Grotendeels met je eens. Via de app activeren 10 min voordat je weg gaat is zo luxe!
Vanmorgen voor het eerst nachtvorst en ik ontdekte dat je ook alleen de ruitverwarming via de app kan inschakelen, zonder het interieur verder mee te nemen.
Toch kon ik ook al genieten van de voorruitverwarming in de Passat B8 diesel hoor.
Even starten, vooruit en achteruitverwarming aan en dan alleen de zijruiten hoeven krabben. Ook superfijn. De voorruit is toch vaak het lastigst.

Alleen jammer dat de koplampen niet meteen worden meegenomen :)

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:02
RandomNick schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:14:
[...]

Grotendeels met je eens. Via de app activeren 10 min voordat je weg gaat is zo luxe!
Vanmorgen voor het eerst nachtvorst en ik ontdekte dat je ook alleen de ruitverwarming via de app kan inschakelen, zonder het interieur verder mee te nemen.
Toch kon ik ook al genieten van de voorruitverwarming in de Passat B8 diesel hoor.
Even starten, vooruit en achteruitverwarming aan en dan alleen de zijruiten hoeven krabben. Ook superfijn. De voorruit is toch vaak het lastigst.

Alleen jammer dat de koplampen niet meteen worden meegenomen :)
Juist ook het interieur verwarmen dan is alles ontdooit hoef je helemaal niet te krabben en wat een luxe in een warme auto stappen.

• Ironis
Surfroy01 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:50:
[...]

Juist ook het interieur verwarmen dan is alles ontdooit hoef je helemaal niet te krabben en wat een luxe in een warme auto stappen.
En als je dat doet terwijl je aan de lader staat trekt ie de stroom die nodig is voor voorverwarmen uit de lader en lever je dus geen SoC in. Ook heb je dan een warme batterij, dus in de winter erg fijn voor je range.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04
GTAm schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:41:
[...]

Waarschijnlijk heb je op 95% van de dagen aan de 80% meer dan genoeg, dus waarom zou je hem dan opladen tot 100%? Ik laad standaard op tot 80% en moet dan 2x tot 3x per week laden, dus dan is 80% ook perfect.

Zodra ik een langere rit in het vooruitzicht heb laad ik de auto op tot 100%. Maar daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Ironis
Als je een beetje rondkijkt in diverse artikelen op EV-sites is de algemene conclusie: Laad alleen tot 100% vlak voor vertrek en als je het nodig hebt. Parkeer in ieder geval niet je auto met een SoC van 100%. Heb je het niet nodig is het beter voor de levensduur van de batterij om tot max 80% te laden.

Wel is ook aangetoond dat de impact op de levensduur minder heftig is dan men eerst deed vermoeden en met de LFP-accu's in de MEB+ die vanaf de ID.Cross en ID.Polo gebruikt wordt zal de degradatie ook minder worden.

Je kan trouwens veel instellen in de app via laadlocaties (vooral handig als je thuis aan de lader hangt). Minimale SoC na aankoppelen (direct laden, kan tot 50%) en de max SoC op vertrektijd. Tip: kies dan wel 'Laden en klimatiseren tot vertrektijd' (klimatiseren zeker in de winter om weg te rijden met een warme accu!). Dan is je auto (en accu) warm, en precies op tijd 100% om meteen mee de weg op te gaan. Je auto berekent automatisch wanneer het laden klaar moet zijn op 100% en zorgt er dan ook voor dat die 100% niet eerder dan 30 min voor vertrek bereikt wordt.
Pagina: 1 ... 79 80 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1