Als 'goed voor de auto' zorgen betekent dat je maar 80% van de accu kunt gebruiken, dan had VW de auto maar met 25% meer accucapaciteit op de markt moeten zetten met de huidige capaciteit behouden als afgegeven capaciteit. Dit vind ik een absoluut kul argument.Ruud schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:22:
[...]
Ook al is het een leaseauto; je wordt geacht er goed voor te zorgen. En constant snelladen en tot 100% is minder goed voor de levensduur van de accu en heeft een negatief effect op de restwaarde.
Dat ik het doe voor de volgende eigenaar? Vast wel, maar ik heb ook een hart voor techniek en wil dingen gewoon netjes houden.
Het is vooral kwalijk als er frequent tot 100% geladen wordt en de auto daarna lang blijft stilstaan.
Persoonlijk kan ik niet tegen het constante gezeur over batterijmanagement dus accepteer ik tot 80% laden, daarbij heb ik in 99%+ van mijn ritten ook geen >80% SoC nodig.
* True doet weemoedig denken aan dat moment dat een grotere range van zijn auto niet resulteerde in een hogere bijtelling.
Aan de andere kant als iemand vraagt of ik een goed doel wil steunen geef ik gewoon aan dat ik een 'S' rijd terwijl ik dat amper gebruik en er wel bijtelling voor betaal
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
:strip_exif()/f/image/X22874kmQp62FdhQ7baO4peF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jwi2OVlv4slBR1qe58Sdtx5R.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/tffR4O0YRTLBqH7K7lRssAO0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bDOK77sUol0FargUcL9OOh0R.png?f=fotoalbum_large)