• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 15:01
@tjaf Moet de auto aangesloten zijn op het Wifi waar HA draait of gaat het via internet? Ziet er super uit alleen staat bij mij de auto in de parkeerkelder en wonen we zelf op 2 hoog. De auto is dus buiten bereik van ons wifi

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

Rannasha

Does not compute.

Arms2Short schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:55:
@tjaf Moet de auto aangesloten zijn op het Wifi waar HA draait of gaat het via internet? Ziet er super uit alleen staat bij mij de auto in de parkeerkelder en wonen we zelf op 2 hoog. De auto is dus buiten bereik van ons wifi
Gaat allemaal via internet. De auto praat via de ingebouwde mobiele data verbinding met de clouddienst van VW en HA (en tevens de VW app) haalt daar weer de gegevens vandaan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01 10:33
Arms2Short schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:55:
Hoeft niet in bereik van hetzelfde wifi want eea gaat via de servers van VW. Zolang de auto daarmee kan communiceren kan je via de integratie in HA en in de app gegevens van de auto opvragen (zoals bekend bij de servers van VW) en een aantal acties uitvoeren, zoals het starten en stoppen van het laden, de airco aan of uit zetten, etc. Die acties gaan ook via een signaal naar de VW server die dan weer een bericht naar de auto stuurt.

Edit: excuus voor de dubbele post...

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-01 12:52
Crusader schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Wij hebben onze V60 Plug-in-Hybrid die we 10 jaar geleden kochten vorige maand ingeruild en de ID.7 (niet-Tourer) besteld. Meerdere auto's proefgereden (Mercedes EQB, BMW iX1 waar we met koppijn uitstapten vanwege de stugge vering en een Hyundai Ioniq 5). Het toeval wilde dat Youtube mij een filmpje van een ID.7 voorschotelde (algoritmes zijn alles behalve toeval) en wij besloten daarom de ID.7 te gaan bekijken.

Eenmaal in de showroom was het een verademing, zit vele malen beter dan de V60, dashboard heerlijke clean look, sfeerverlichting, HUD, teveel om op te noemen en dan het rijden natuurlijk: we waren meteen verkocht.

Hoewel Volvo bekend staat om z'n goede stoelen, vinden wij die van de ID.7 vele malen beter.
Dank voor je reactie (ook @True ). Morgenvroeg een proefrit gepland.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:42

Crusader

Arc Nature

Knul schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:13:
[...]

Geinig, ik ga mijn V60 D6 Plug-in (zeer waarschijnlijk) ook inruilen op een ID.7 tourer :) Vind de stoelen uit de ID.7 niet significant beter.
Ik vergelijk het met de stoelen uit het interieurpakket, dus die met massage, ventilatie etc. Had je misschien de andere stoelen?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-01 09:29
JanHenk schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:45:
@tjaf Jij gebruikt een andere integratie dan 'de meesten' denk ik, ik ga ze beide t.z.t. wel even proberen. :)

@Gerkro Je kunt een soortgelijk resultaat op relatief eenvoudige manier bereiken met de Ultra Vehicle Card :)
Blijkbaar :) Dit is gewoon de eerste die uit HACS kwam als ik zocht op "Volkswagen", meer moet je er niet achter zoeken. Lees ik de github pagina correct dat de integratie die jij gebruikt enkel een switch geeft voor de climatisatie? Indien ja, moet je toch eens de integratie die ik gebruik bekijken. Want die geeft dan meer controle. je kan laden starten en stoppen, max laad target zetten, reduced charging aanpassen, wagen openen en sluiten, climatisatie target instellen, window heater aan en af zetten, echt alles wat in de app kan.

En die ultra-vehicle card is een goede tip. Die ga ik zeker eens bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door tjaf op 22-07-2025 17:55 ]

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:59
tjaf schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:52:
[...]

Blijkbaar :) Dit is gewoon de eerste die uit HACS kwam als ik zocht op "Volkswagen", meer moet je er niet achter zoeken. Lees ik de github pagina correct dat de integratie die jij gebruikt enkel een switch geeft voor de climatisatie? Indien ja, moet je toch eens de integratie die ik gebruik bekijken. Want die geeft dan meer controle. je kan laden starten en stoppen, max laad target zetten, reduced charging aanpassen, wagen openen en sluiten, climatisatie target instellen, window heater aan en af zetten, echt alles wat in de app kan.

En die ultra-vehicle card is een goede tip. Die ga ik zeker eens bekijken.
Je bedoelt die andere integratie? Die kan ook wel wat meer (zelfde wat jij noemt, alles wat in de app ook kan) maar goeie om idd eens een keer te bekijken en te kijken of een van de twee stabieler werkt. De reden dat ik met die anders was begonnen was volgensmij omdat die carnet eerst niet om kon gaan met de ID modellen dacht ik.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:53

bonyuri

Investigator!

tukkerfan schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:18:
Op 28 mei is mijn nieuwe lease in bestelling gezet. Het gaat om een ID7 LE Pro S. Zonder extra opties, in de kleur Grenadill black.

De initiële leverdatum was op eind september geschat. Tot mijn verbazing gisteren te horen gekregen dat de auto vorige week al binnen is gekomen bij de dealer, en ik hem aankomende vrijdag mag ophalen. Dat zou een doorlooptijd van 59 dagen betekenen van order tot levering.
Kan het niet gewoon zijn dat dit een voorraad auto was van een andere dealer?! 59 dagen is echt wel bizar snel, zeker als je hoort dat een auto soms weken bij de dealer staat om te wachten op aflevering…

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:40
JanHenk schreef op maandag 21 juli 2025 @ 23:01:
[...]

Mooi hoor! Ook al een afleverindicatie gekregen?
Nee nog niks bekend, maar de leasemij wilt graag aflevering na 01-12-25, dus zal sowieso ergens december worden. Nog een paar maanden in een 8% auto (incl. toelage kleiner rijden) :+

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bonyuri schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:39:
[...]

Kan het niet gewoon zijn dat dit een voorraad auto was van een andere dealer?! 59 dagen is echt wel bizar snel, zeker als je hoort dat een auto soms weken bij de dealer staat om te wachten op aflevering…
Dat mag écht niet. Daar gaat een dealer hun handen niet aan branden - zeker omdat je de omzet toch al maakt als de berijder de handtekening zet (of impliciet de financierder/LM/WG). Wellicht hebben ze kunnen schuiven in hun eigen productieslots óf hadden ze exact dat model al in productie voor eigen voorraad.

Of veel logischer, is de productie gewoon op orde, 2 maanden is niet veel korter dan wat we eerder dit jaar zagen - toen was het een keer 10 weken of zo.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45

The Legend

*Plop*

JanHenk schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:37:
Ik was er na 5 minuten al uit. Rijdt beter dan de Enyaq en voelde verder als thuiskomen. Stoelen goedgekeurd door de vriendin, interieur idem. Nou tekenen maar :+
Heb je ‘m gekocht en de Enyaq erop ingeruild? Kreeg je daar nog wat voor terug? :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
The Legend schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:51:
[...]

Heb je ‘m gekocht en de Enyaq erop ingeruild? Kreeg je daar nog wat voor terug? :)
Enyaq kopen ze weer terug inderdaad. Vier jaar geleden daar gekocht (deurtje verder, maar zelfde bedrijf). Bedrag dat ik ervoor krijg is echt matig, als je kijkt naar de afschrijving. Maar eigenlijk is het ook gewoon “de markt”…. Als particulieren nu gewoon meer tweedehands EV’s gaan kopen.. :P

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45

The Legend

*Plop*

JanHenk schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:27:
[...]

Enyaq kopen ze weer terug inderdaad. Vier jaar geleden daar gekocht (deurtje verder, maar zelfde bedrijf). Bedrag dat ik ervoor krijg is echt matig, als je kijkt naar de afschrijving. Maar eigenlijk is het ook gewoon “de markt”…. Als particulieren nu gewoon meer tweedehands EV’s gaan kopen.. :P
Ja das niet fijn. Vertaalt die scherpe private lease prijs zich ook in een lagere aankoopprijs?

Benieuwd hoeveel meer range je hebt met de S en de Aero erachter :) (bevalt de kindertent XL een beetje? :P)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-01 21:15
tukkerfan schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:18:
Op 28 mei is mijn nieuwe lease in bestelling gezet. Het gaat om een ID7 LE Pro S. Zonder extra opties, in de kleur Grenadill black.

De initiële leverdatum was op eind september geschat. Tot mijn verbazing gisteren te horen gekregen dat de auto vorige week al binnen is gekomen bij de dealer, en ik hem aankomende vrijdag mag ophalen. Dat zou een doorlooptijd van 59 dagen betekenen van order tot levering.
Dat is snel! Klinkt goed ;) We zien de foto’s vrijdag wel verschijnen. :) :)

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23-01 19:05
[...]

Lijkt mij gewoon normaal.
De mijne werd besteld op 20.05 en ik kon deze ophalen op 18.07.
Zelf uitgesteld naar 13.08.

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01 14:29
The Legend schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:37:
[...]
Benieuwd hoeveel meer range je hebt met de S en de Aero erachter :) (bevalt de kindertent XL een beetje? :P)
Ik ook, heel toepasselijk! Ben aan het oriënteren op een 2e hands Enyaq of de nieuwe ID7. Ik ervaar de meeste terughoudendheid bij wintersport met skibox en zomervakantie met holtkamper. Daarbij gebonden aan schoolvakanties, dus drukte bij de laadpalen.

ps. geen intentie de range anxiety discussie te willen starten.

• JanHenk
  • Niet online
The Legend schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:37:
[...]

Ja das niet fijn. Vertaalt die scherpe private lease prijs zich ook in een lagere aankoopprijs?
Ik heb de Private Lease deal afgesloten, dat was aantrekkelijker dan de koop-variant. Wel heb je dan uiteindelijk wat minder onderhandelingskracht over de inruil. Maar ze kopen mijn auto gewoon in. Krijg er 24K voor (eerste bod was nog wat lager zelfs), nieuwprijs was ~63K. Wel pas letterlijk bij ophalen van de nieuwe wagen ruilen, dus mag er nog wat kilometers opzetten.
Op dit moment moet er in mijn Enyaq ook een accumodule vervangen worden, dus de capaciteit die ik nu heb is niet optimaal. Is zo'n 69-70 kWh over. En mijn '21 Enyaq is een stuk onzuiniger dan de ID.7 in het rijden (frontaal oppervlak, stroomlijn, maar ook de oude elektromotor). Wat dat betreft gaan we er wel echt op vooruit. :)

offtopic:
Ja, heel blij dat we de kindertent XL hebben genomen! Helemaal nu er een derde kleine bij is gekomen. Sowieso echt een fantastische vouwwagen.
Jozzle schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:36:
[...]

Ik ook, heel toepasselijk! Ben aan het oriënteren op een 2e hands Enyaq of de nieuwe ID7. Ik ervaar de meeste terughoudendheid bij wintersport met skibox en zomervakantie met holtkamper. Daarbij gebonden aan schoolvakanties, dus drukte bij de laadpalen.

ps. geen intentie de range anxiety discussie te willen starten.
Tsja ik ga al sinds '21 op reis met de vouwwagen en EV, werkt op zich prima. Als je kan kiezen zou ik een nieuwe ID.7 nemen. Die is echt wel wat zuiniger (dus praktischer qua actieradius) dan een tweedehands Enyaq (uitgaande van de oude motor, dus voor de technische update). Voor wintersport gebruik ik een Thule Arcos trekhaakkoffer en dat is echt ideaal! :D

Zelf vind ik de vouwwagen wel wat lastig met plannen van een reis, omdat heel veel laders nog van die insteekhavens hebben en daar heb ik een hekel aan. Wordt wel beter, maar ik plan die reis dus wel in verband met die aanhanger. Voor de wintersport plan ik niet, gewoon 130 op de cruise en gaan, laders genoeg.

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 13:05
JanHenk schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:49:
[...]

Zelf vind ik de vouwwagen wel wat lastig met plannen van een reis, omdat heel veel laders nog van die insteekhavens hebben en daar heb ik een hekel aan. Wordt wel beter, maar ik plan die reis dus wel in verband met die aanhanger.
Wat bedoel je juist met "insteekhavens"? Ik vertrek binnen 10 dagen op vakantie naar het zuiden met een vouwwagen en ben wel nieuwsschierig waar ik dus op moet letten ivm laden onderweg.

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:11
Dat zijn normale laadplekken waar je alleen met de auto kunt staan.
Je aanhanger moet je dan eeerst afkoppelen in de buurt parkeren . Tip: wel altijd de disselslot gebruiken, want anders kan die "per ongeluk" foetsie zijn.
Er zijn ook laadpaalplekken waarbij je met aanhanger erachter kunt staan. Deze zijn niet overal beschikbaar.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• bertbelgie
Wimhaw schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:12:
[...]

Dat zijn normale laadplekken waar je alleen met de auto kunt staan.
Je aanhanger moet je dan eeerst afkoppelen in de buurt parkeren . Tip: wel altijd de disselslot gebruiken, want anders kan die "per ongeluk" foetsie zijn.
Er zijn ook laadpaalplekken waarbij je met aanhanger erachter kunt staan. Deze zijn niet overal beschikbaar.
Is er een manier om op voorhand te weten te komen waar de plekken zijn waar je niet moet afkoppelen?

En ik heb altijd disselslot en wielslot bij 8)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
De hoe te laden met een aanhanger vraag heeft weinig te maken met de ID.7, mag ik jullie vriendelijk wijzen op een eerdere post van mij met handige verwijzingen naar andere topics?

True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

• Valkske
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 17:10
Net te horen gekregen van de garage dat het VW Connect Plus pakket, dus de mobiele dataverbinding die hij gebruikt voor de in-car apps zoals Wecharge of Spotify niet zou werken in Zwitserland... Laat nu Zwitserland net het land zijn waar ik zeker mijn mobiele data niet ga aanzetten vanwege roamingkosten. Heeft iemand hier al praktijk-ervaring mee dat dit effectief niet werkt?

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:24
Valkske schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:37:
Net te horen gekregen van de garage dat het VW Connect Plus pakket, dus de mobiele dataverbinding die hij gebruikt voor de in-car apps zoals Wecharge of Spotify niet zou werken in Zwitserland... Laat nu Zwitserland net het land zijn waar ik zeker mijn mobiele data niet ga aanzetten vanwege roamingkosten. Heeft iemand hier al praktijk-ervaring mee dat dit effectief niet werkt?
Sommige providers zien Zwitserland niet binnen EU (wat technisch gezien klopt) en andere wel idd.
En soms verschilt het bij provider ook per abonnement zelfs.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Interessant en nieuw voor mij. Ga binnenkort ook langs/door en ook in CH verblijven.
offtopic:
Nu heb ik met Simyo wel binnen bundel data op mijn mobiel.
Ik ga eens zoeken wat ik hiervan kan vinden.

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:11
@True Provider dekking in CH is geen specifiek ID7 punt.
Zoals je ziet is de grens tussen ID7 en andere onderwerpen niet altijd bij iedereen (gelukkig ook niet bij jou) even scherp! :) Mij maakt het niet uit hoor!

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• bertbelgie
True schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:54:
De hoe te laden met een aanhanger vraag heeft weinig te maken met de ID.7, mag ik jullie vriendelijk wijzen op een eerdere post van mij met handige verwijzingen naar andere topics?

True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Het ging er hier nu over, is het dan zo erg dat er even antwoord op gegeven wordt?
Heb het proberen zoeken in andere topic maar niet gevonden. En ik ben lui en ga geen 10tallen pagina's doorlezen. >:)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik heb VW hiervoor gebeld en ze geven aan dat het wel gewoon gaat werken in Zwitserland - ik heb ook het VW Connect Plus pakket.
Wimhaw schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:22:
Zoals je ziet is de grens tussen ID7 en andere onderwerpen niet altijd bij iedereen (gelukkig ook niet bij jou) even scherp! :) Mij maakt het niet uit hoor!
Het wel of niet werkend hebben van de realtime navigatie en de Spotify app in het infotainment van de ID.7 in een ander land is wel degelijk relevant voor dit topic.
Het roaming deel van mobiele data is OT en staat in mijn ontopic posts ook tussen OT-tags ..
bertbelgie schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:50:
[...]

Het ging er hier nu over, is het dan zo erg dat er even antwoord op gegeven wordt?
Heb het proberen zoeken in andere topic maar niet gevonden. En ik ben lui en ga geen 10tallen pagina's doorlezen. >:)
Omdat het 'even antwoord geven' weer een aantal posts zijn terwijl de vraag eigenlijk is: hoe kan ik praktisch laden met een EV met aanhanger op vakantie. Daar is het topic Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa uiterst geschikt voor. Als je daar even zoekt op 'caravan' of 'vouwwagen' kom je op de laatste paar pagina's talloze relevante posts tegen voor verschillende landen met verschillende snellaadaanbieders.

• Rick2506
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-12-2025
[...]

Lekker hoor, ben ik niet meer de snelste😜! Geniet ervan

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 19:25
JanHenk schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:27:
[...]

Hier hetzelfde, op een ID.4 1st max gaven ze 19k terug als inruilwaarde (met een fiscale waarde van 56.673). Dus nee, verwacht niet te veel van een inruil EV. Niet echt een probleem, verschil in bijtelling doet meer pijn (van 8% tot 45k naar 17% tot 30k }:| ). Nu maar besloten de ID.4 naar privé te halen, toch de "verstandigste" keuze (al helemaal met 2 kinderen achterin die het interieur toch geen goed doen _O- ).

Nog mooi wat jaartjes doorrijden tot hij écht afgeschreven is...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ik woon vlak bij de FR/CH grens en ben regelmatig in Zwitserland (met en zonder auto). Heb geen problemen gehad met de dataverbinding in de auto aan de andere kant van de grens. Ik gebruik de in-car apps die je noemt niet, maar dingen als verkeersinformatie en de verbinding met de VW app werken tot nu toe in Zwitserland net zo goed als thuis in Frankrijk (of nu op vakantie in Nederland).

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:14
True schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:23:
[...]

Dat mag écht niet. Daar gaat een dealer hun handen niet aan branden - zeker omdat je de omzet toch al maakt als de berijder de handtekening zet (of impliciet de financierder/LM/WG).
Het mag zeker. En gebeurt ook vaak genoeg. Van wie zou dat niet mogen?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Flieger schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:23:
[...]

Het mag zeker. En gebeurt ook vaak genoeg. Van wie zou dat niet mogen?
Omdat als jij een ID.7 configureert en bestelt jij er vanuit gaat dat die na jouw order specifiek voor jou in elkaar gezet wordt. Dat koopcontract is daarop gebaseerd. Een andere auto leveren (ook al voldoet die exact aan jouw configuratie) uit voorraad en niet uit de fabriek is non-conformiteit - je verwacht een hagelnieuwe auto uit de fabriek. De dealer mag wel voorstellen een auto uit voorraad te leveren - en zeker dat gebeurd ook geregeld, maar die gaat zijn vingers echt niet aan zoiets branden.
Wat wel eens voorkomt is dat er een productiestop op een bepaald model zit totdat er genoeg auto's verkocht zijn.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:14
True schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:38:
[...]

Omdat als jij een ID.7 configureert en bestelt jij er vanuit gaat dat die na jouw order specifiek voor jou in elkaar gezet wordt. Dat koopcontract is daarop gebaseerd. Een andere auto leveren (ook al voldoet die exact aan jouw configuratie) uit voorraad en niet uit de fabriek is non-conformiteit - je verwacht een hagelnieuwe auto uit de fabriek. De dealer mag wel voorstellen een auto uit voorraad te leveren - en zeker dat gebeurd ook geregeld, maar die gaat zijn vingers echt niet aan zoiets branden.
Wat wel eens voorkomt is dat er een productiestop op een bepaald model zit totdat er genoeg auto's verkocht zijn.
Dit is echt niet waar. Als een auto nog niet op kenteken staat, wordt de auto nog als nieuw gezien. Door de RDW en volgens de wet. Dus is dat prima in te zetten bij een nieuwe bestelling die voldoet aan de specs van de voorraadauto.

Voorraad die er al staat (of nog onderweg is), wordt echt niet altijd als zodanig verkocht.

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:21
Het heeft even geduurd, maar volgende week wordt mijn terugroepactie op de airbag uitgevoerd! Hopelijk is iedereen die getroffen is nu aan de beurt.

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 11:40
ID7 PRO S LE alles erop en eraan behalve trekhaak.
Gisteren besteld- dealer geeft aan 8 nov leverdatum.
vind ik toch relatief lang, gelet op andere berichten in dit forum, maar soit, zolang het maar uiterlijk 31 dec is :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
buddow schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:27:
Het heeft even geduurd, maar volgende week wordt mijn terugroepactie op de airbag uitgevoerd! Hopelijk is iedereen die getroffen is nu aan de beurt.
Bij mij staat die dus pas in september. Ik heb gisteren de LM even gebeld, want 3000km vakantie kilometers zonder airbag vind ik toch wat spannend. Ze gaan het oplossen, dus waarschijnlijk gaan we niet met de ID.7 op vakantie, maar een vervanger.

Wat ik wel heel gek vond, de dealer vertelde me dat de airbag uit moest volgens de terugroepactie. De LM vertelde me gisteren pas dat in de brief van de importeur (ik neem aan PON) staat dat je bijrijdersstoel helemaal niet mag gebruiken. Dat was nieuws dat ik graag pro-actief had gekregen van dan wel de LM, de dealer of VW zelf. Als een airbag zo gevaarlijk is dat ik de bijrijdersstoel niet mag gebruiken lijkt het me van het grootste belang dat iedereen te laten weten.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:59
Shao Kahn schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:59:
ID7 PRO S LE alles erop en eraan behalve trekhaak.
Gisteren besteld- dealer geeft aan 8 nov leverdatum.
vind ik toch relatief lang, gelet op andere berichten in dit forum, maar soit, zolang het maar uiterlijk 31 dec is :)
Ik heb maandag besteld, geschatte levering in de week van 20 oktober. De file die gelinkt wordt is helaas niet meer toegankelijk.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:12
Wimhaw schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:22:
Ik vind het wel degelijk een relevant en ID.7 specifiek (OK geldt misschien voor alle VAG, maar als je de ID.7 overweegt volg je waarschijnlijk dit topic) dat de connectivity van de auto niet werkt in Zwitserland. Echt wel een minpuntje tov andere auto's.

• JanHenk
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:45:
[...]

Ik vind het wel degelijk een relevant en ID.7 specifiek (OK geldt misschien voor alle VAG, maar als je de ID.7 overweegt volg je waarschijnlijk dit topic) dat de connectivity van de auto niet werkt in Zwitserland. Echt wel een minpuntje tov andere auto's.
Ja, eens. Maar conclusie is dus dat het gewoon werkt :)

• JanHenk
  • Niet online
I-King schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:57:
[...]

De file die gelinkt wordt is helaas niet meer toegankelijk.
Wilde ik ook bijwerken, maar is inderdaad geblokkeerd. Jammer.

• buddow
Shivs schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:26:
[...]

Bij mij staat die dus pas in september. Ik heb gisteren de LM even gebeld, want 3000km vakantie kilometers zonder airbag vind ik toch wat spannend. Ze gaan het oplossen, dus waarschijnlijk gaan we niet met de ID.7 op vakantie, maar een vervanger.

Wat ik wel heel gek vond, de dealer vertelde me dat de airbag uit moest volgens de terugroepactie. De LM vertelde me gisteren pas dat in de brief van de importeur (ik neem aan PON) staat dat je bijrijdersstoel helemaal niet mag gebruiken. Dat was nieuws dat ik graag pro-actief had gekregen van dan wel de LM, de dealer of VW zelf. Als een airbag zo gevaarlijk is dat ik de bijrijdersstoel niet mag gebruiken lijkt het me van het grootste belang dat iedereen te laten weten.
Gek, ik heb die informatie gehad in een brief via de leasemaatschappij en dit werd me ook keurig nogmaals verteld door de dealer toen ik contact opnam. Ik gebruik de bijrijdersstoel inderdaad niet meer sindsdien.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:33
Ik ga een dashcam plaatsen in de ID7T die ik 5 aug ophaal...
Nu heeft de ID7 rond de binnenspiegel zo'n verdonkerd deel, net als in m'n Q4.
Als ik bij de Q4 voel zit dat ín het glas, want voel niks aan de buitenkant.
Ik zou 'm kunnen plakken op het verdonkerde deel zolang de camera maar vrij zicht heeft.
Hebben jullie zelf ook een dashcam en waar dan geplakt?

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-01 15:11
marcelmg2 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:23:
Ik zou 'm kunnen plakken op het verdonkerde deel zolang de camera maar vrij zicht heeft.
check even de fitcamx, deze ziet uit als OEM, zelf 2 weken geleden geplaatst en tevreden over.
alleen beetje omslachtig om met de app te koppelen als je ook gebruik maakt van carplay in je auto

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:24
K0ENH schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:32:
[...]

check even de fitcamx, deze ziet uit als OEM, zelf 2 weken geleden geplaatst en tevreden over.
alleen beetje omslachtig om met de app te koppelen als je ook gebruik maakt van carplay in je auto
Die overweeg ik ook, heb je de versie met de rear camera of alleen front camera?

• K0ENH
Spekkie99 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Die overweeg ik ook, heb je de versie met de rear camera of alleen front camera?
ik ben voor alleen de front gegaan omdat ik geen zin had om bekleding los te maken (en lease auto)
wel heb ik het CPL filter erbij genomen.
installatie was met half uurtje klaar.. het losmaken van de stroomkabel aan de regensensor was het lastigste

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Na een belletje met de LM mag ik morgen komen voor een nieuwe airbag. Hopelijk lukt het ze hem erin te wippen voor het weekend, dan kunnen we toch met de eigen auto op vakantie.

Moraal van het verhaal, gebruik je je bijrijdersstoel regelmatig en wil je haast met de terugroepactie? Met wat extra aanmoediging zijn er dus beperkt onderdelen aanwezig.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:27
Dat donkere deel naast de binnenspiegel is het gedeelte waar je eventueel een tolbadge kunt plakken. Op andere plekken van de voorruit komt het signaal niet aan en dan sta je straks vooraan in een rij boze toeterende Fransen.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 24-07-2025 16:20 ]

Catch my drift?

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:33
[...]

En geplakt op het donkere stuk of er onder/naast? Ik heb de dashcam al gekocht, het is een 70MAI A500S

[ Voor 6% gewijzigd door marcelmg2 op 24-07-2025 18:25 ]

• K0ENH
marcelmg2 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:37:
[...]

En geplakt op het donkere stuk of er onder/naast? Ik heb de dashcam al gekocht, het is een 70MAI A500S
niets geplakt, deze zit in een vervangende behuizing voor het gedeelte wat achter de spiegel zit en waar de regensensor in zit

• RudyO
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-01 08:58
[...]

Ziet er interessant uit! Was is je probleem met carplay? Gebruik dat dagelijks namelijk…

• K0ENH
RudyO schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:34:
[...]

Ziet er interessant uit! Was is je probleem met carplay? Gebruik dat dagelijks namelijk…
De camera heeft zijn eigen wifi ssid waarnaar je moet connecten om via de app de beelden te kunnen bekijken.
Als je carplay draadloos gebruikt gaat dit ook over wifi en moet je eerst de wifi met je auto verbreken en disablen dat die automatisch opnieuw verbinding maakt en dan pas lun je verbinding maken met het ssid van de camera. Niet onoverkomelijk maar af wel extra stapje..

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:03
Bestelling is hier ook definitief *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g63jqbaPliL8KcxNzFUdp1aoA34=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/opdKf9zAocSnEhhSd72rk8f9.png?f=user_large

Het wordt een ID.7 Tourer Pro Limited in Aquamarine Blue, met als enige optie de 'Hudson' banden op all-seasons. Ik wilde per se geen zwarte velgen ;)

Lang getwijfeld over Kings Red, maar we waren toch bang dat we er snel op uitgekeken raakten.
Levering stond vooralsnog op half oktober, ik ben benieuwd! Nog ruim de tijd om alle laadpaal en laadpas zaken te regelen...

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-01 23:48
Knul schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:28:
Bestelling is hier ook definitief *O*

[Afbeelding]

Het wordt een ID.7 Tourer Pro Limited in Aquamarine Blue, met als enige optie de 'Hudson' banden op all-seasons. Ik wilde per se geen zwarte velgen ;)

Lang getwijfeld over Kings Red, maar we waren toch bang dat we er snel op uitgekeken raakten.
Levering stond vooralsnog op half oktober, ik ben benieuwd! Nog ruim de tijd om alle laadpaal en laadpas zaken te regelen...
Gefeliciteerd. Ik heb dezelfde versie vandaag bevestigd gekregen alleen dan in het zwart, maar ook dezelfde banden en velgen als jij. Ik krijg hem rond 1 december. Wou hem zo laat mogelijk hebben ivm huidige lease contract. Ook heb ik nummerplaten met dikkere opdruk. Is toch net iets mooier.

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:48
buddow schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:27:
Mooi! Hoe lang wacht je? Hier sinds eind juni. Gelukkig kan ik in m’n ‘oude’ auto blijven rijden. Zou het echt niet fijn vinden om in een onveilige auto te zitten (voor de bijrijder althans). Dat VW denkt dit zo op te kunnen lossen vind ik echt bizar. Er rollen dagelijks auto’s met de juiste airbag van de band maar mensen die met een onveilige auto rond rijden hebben blijkbaar geen prioriteit

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
K0ENH schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:55:
[...]

De camera heeft zijn eigen wifi ssid waarnaar je moet connecten om via de app de beelden te kunnen bekijken.
Als je carplay draadloos gebruikt gaat dit ook over wifi en moet je eerst de wifi met je auto verbreken en disablen dat die automatisch opnieuw verbinding maakt en dan pas lun je verbinding maken met het ssid van de camera. Niet onoverkomelijk maar af wel extra stapje..
Wat je eens kunt proberen is het infotainmentsysteem te herstarten door de aan/uit knop zo'n 10 seconden ingedrukt te houden (na 1 seconden de klok daarna ingedrukt houden tot het scherm zwart wordt) - het opnieuw starten duurt dan een seconde of 20/30 dat kan voldoende zijn om even snel de connectie met je dashcam te leggen terwijl je wel spanning hebt op je dashcam (dat is natuurlijk deel van het 'euvel' hierin).

• dorfke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-07-2025
Even mijn ervaring delen: wagen besteld via Ayvens ergens in April, initieel voorzien voor levering einde juni. Afhaal datum ingepland bij Dieteren mobility en letterlijk 14uur voor afspraak werd ik geinformeerd dat afspraak niet kon doorgaan omwille van airbag wissel probleem (en ik denk ook enkel omdat ik er zelf naar vroeg).

Vervolgens 3 weken moeten wachten en ondertussen wagen afgeleverd.

Nu 2 weken in gebruik, waarbij 2 weken op vakantie (FR + CH).

Het gaat over de gewone berline, met alle opties in Pro S

First impressions:
* Nummerplaat achteraan werd scheef gemonteerd :-( Ik begrijp niet zo goed hoe je zoiets simpels, zo slecht kan doen
* Wagen rijdt aangenaam, vlot, voldoende power, zonder echt een optrekmonster te zijn (voordien iX3 gehad en Tesla 3)
* Veel ruitmte, zeker achteraan, maar ook koffer is echt heel ruim, zeker met de valse bodem die kan verwijderd worden
* Kabels kunnen handig weggestoken worden in een extra ruimte in de koffer (en nog redelijk makkelijk toegankelijk)
* Afwerking is goed / degelijk
* Travelassist werkt goed, al is de lane assist iets "ruwer" dan de BMW versie (maakt soms wat ruwere stuurbewegingen) maar veel beter dan Tesla
* Snelheidherkenning is een beetje hit en miss: werkt 70% goed, maar soms gewoon slecht (bv als er een snelheidaanduiding staat voor +3.5t maar soms ook willekeurig slecht op autostrade waar hij opeens naar 50 km/h gaat). Deze ga ik in de toekomst niet meer gebruiken
* Verbuik is zeker goed in gemengd verbuik, maar wat tegenvallend op autostrade: op vakantie haalde ik ~380-400km met een volle accu tegen 120km/h en 3 fietsen op de trekhaak (4 personen + volle koffer). Ik zit gemiddeld over 1000km terugreis op 21,5kwh
* Laden gaat supersnel! zeker de eerste 30% gaan tegen 200kwh, daarna nog 150 en zelfs na 80% gaat het nog tegen +80kwh.
* Massage functie: heerlijk
* Webradio: wist niet dat dit beschikbaar was, persoonlijk grote fan (via datakaartje auto). Dit werkt trouwens ook in CH
* VEEL ruimte tussen bestuurder en passagier vooraan (met kleine verkoelde ruimte)
*ACC werkt (zeer) goed
* HUD: werkt prima, leuke gadget, alleen spijtig dat navigatie voor Waze / Google maps niet werkt (ABRP dan weer wel) via Apple carplay
* Remmen: denk dat dit al vermeld werd, maar is even wennen, je moet soms echt wel hard doorduwen om op tijd te stoppen (in vergelijking met andere wagens)
* Ben wel fan van de hendel die gebruikt worden om de verschillende rijstanden te selecteren (voor mij beter dan bv Tesla of BMW)
* Waarschuwing die aangeeft dat je te snel rijdt is redelijk discreet en weinig storend (in vgl met andere wagen zoals Tesla). Kan uitgezet worden, maar heb dit eigenlijk nooit gedaan omdat het zo weinig invasief is

Dan de wat slechtere zaken:
* Laden werd bij verschillende laders om onbekende redenen opeens afgebroken (voordien nooit voorgehad bij vorige EV). Gisteren meermaals (3X) voorgehad op de terugreis. Dit zorgt voor extra tijd
* Op heenreis geen probleem met fietsenrek op trekhaak. Bij terugreis opeens allerlei problemen met travelassist en front assist waardoor deze niet meer werken in combi met het fietsenrek. Enige oplossing was trekhaak uittrekken (kabel). Verre van ideaal, maar lichten waar nog voldoende zitchbaar
* Meermaals (4X) problemen gehad met travelassist of ACC die opeens niet meer werkte tijdens terugreis. Oplossiing: auto uitzetten en opnieuw aanzetten. Dit noe je natuurlijk niet elke keer meteen aangezien je dit combineert met een laadstop. ZEER vervelend.
* IDA (voice assistant) werk soms goed, soms gewoon slecht, ik ben er nog niet uit of ik dit veel ga gebruiken
* Stoelen: aanpasbaarheid is groot, maar nog geen ideale positie gevonden
* Ventilatie stoelen: ik heb de indruk dat dit vooral in het begin goed werkt, maar na een tijdje merk ik het niet echt meer op (kan ook aan mij liggen)
* Bij achteruit rijden: meermaals voorgehad dat de auto gewoon in een soort van emergency stop gaat en de auto zelfs helemaal afslaat (hij denkt dat ik ergens tegen aan ga rijden). Nog niet gevonden hoe ik dit kan uitzetten. ZEER vervelend en eerste keer schrok ik mij echt kapot aangezien ik dacht ergens tegen te zitten
* Navigatie: een keer gebruikt op de heenrit, maar niet overtuigd, hij bleef halstarrig vasthouden aan zijn initiele route, ook al was er een betere / snellere route beschikbaar (via andere platformen). Moet nog wat getest worden
* Je kan het stuur niet echt heel lang loslaten je krijgt naar mijn aanvoelen redelijk snel een melding

Vragen:
* Is het mogelijk om een split screen te hebben tussen carplay (bv waze) en media (radio) / andere zaken?
* Bij het zoeken naar een lader via naviagtie: is het mogelijk om te zien / selecteren op laders die OP de toute liggen? Btw filters werken wel goed!
* Kan je tripgegevens op enige manier bekijken in de VW app?
* Heb de indruk dat de stoel niet steeds terugkeert naar zijn oorspronkelijke positie? Moet je steeds op iets duwen? Ik dacht dat dit gelinkt was aan het profiel (momenteel slechts een profiel). Soms wel, soms niet en verschuift hij als ik op de "1" duw
* De sleutel: ik begrijp nog niet hoe die werkt. Ik moet blijkbaar meermaals duwen op de "open" knop om ook voor passagiers te openen? Klopt dit?

• LastSamurai
  • Laatst online: 23-01 15:49
DaMenaz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:19:
Dat donkere deel naast de binnenspiegel is het gedeelte waar je eventueel een tolbadge kunt plakken. Op andere plekken van de voorruit komt het signaal niet aan en dan sta je straks vooraan in een rij boze toeterende Fransen.
Niet helemaal. In dat donkere deel zit een gedeelte waar de metaalcoating afwezig is. Dat is ongeveer een creditcard groot. Als je een beetje schuin van onder kijkt dan kun je het zien.
Maar het is echter niet het gehele zwart gestippelde gebied.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
dorfke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:39:
Even mijn ervaring delen: wagen besteld via Ayvens ergens in April, initieel voorzien voor levering einde juni. Afhaal datum ingepland bij Dieteren mobility en letterlijk 14uur voor afspraak werd ik geinformeerd dat afspraak niet kon doorgaan omwille van airbag wissel probleem (en ik denk ook enkel omdat ik er zelf naar vroeg).

Vervolgens 3 weken moeten wachten en ondertussen wagen afgeleverd.

Nu 2 weken in gebruik, waarbij 2 weken op vakantie (FR + CH).

Het gaat over de gewone berline, met alle opties in Pro S

First impressions:
* Nummerplaat achteraan werd scheef gemonteerd :-( Ik begrijp niet zo goed hoe je zoiets simpels, zo slecht kan doen
* Wagen rijdt aangenaam, vlot, voldoende power, zonder echt een optrekmonster te zijn (voordien iX3 gehad en Tesla 3)
* Veel ruitmte, zeker achteraan, maar ook koffer is echt heel ruim, zeker met de valse bodem die kan verwijderd worden
* Kabels kunnen handig weggestoken worden in een extra ruimte in de koffer (en nog redelijk makkelijk toegankelijk)
* Afwerking is goed / degelijk
* Travelassist werkt goed, al is de lane assist iets "ruwer" dan de BMW versie (maakt soms wat ruwere stuurbewegingen) maar veel beter dan Tesla
* Snelheidherkenning is een beetje hit en miss: werkt 70% goed, maar soms gewoon slecht (bv als er een snelheidaanduiding staat voor +3.5t maar soms ook willekeurig slecht op autostrade waar hij opeens naar 50 km/h gaat). Deze ga ik in de toekomst niet meer gebruiken
* Verbuik is zeker goed in gemengd verbuik, maar wat tegenvallend op autostrade: op vakantie haalde ik ~380-400km met een volle accu tegen 120km/h en 3 fietsen op de trekhaak (4 personen + volle koffer). Ik zit gemiddeld over 1000km terugreis op 21,5kwh
* Laden gaat supersnel! zeker de eerste 30% gaan tegen 200kwh, daarna nog 150 en zelfs na 80% gaat het nog tegen +80kwh.
* Massage functie: heerlijk
* Webradio: wist niet dat dit beschikbaar was, persoonlijk grote fan (via datakaartje auto). Dit werkt trouwens ook in CH
* VEEL ruimte tussen bestuurder en passagier vooraan (met kleine verkoelde ruimte)
*ACC werkt (zeer) goed
* HUD: werkt prima, leuke gadget, alleen spijtig dat navigatie voor Waze / Google maps niet werkt (ABRP dan weer wel) via Apple carplay
* Remmen: denk dat dit al vermeld werd, maar is even wennen, je moet soms echt wel hard doorduwen om op tijd te stoppen (in vergelijking met andere wagens)
* Ben wel fan van de hendel die gebruikt worden om de verschillende rijstanden te selecteren (voor mij beter dan bv Tesla of BMW)
* Waarschuwing die aangeeft dat je te snel rijdt is redelijk discreet en weinig storend (in vgl met andere wagen zoals Tesla). Kan uitgezet worden, maar heb dit eigenlijk nooit gedaan omdat het zo weinig invasief is

Dan de wat slechtere zaken:
* Laden werd bij verschillende laders om onbekende redenen opeens afgebroken (voordien nooit voorgehad bij vorige EV). Gisteren meermaals (3X) voorgehad op de terugreis. Dit zorgt voor extra tijd
* Op heenreis geen probleem met fietsenrek op trekhaak. Bij terugreis opeens allerlei problemen met travelassist en front assist waardoor deze niet meer werken in combi met het fietsenrek. Enige oplossing was trekhaak uittrekken (kabel). Verre van ideaal, maar lichten waar nog voldoende zitchbaar
* Meermaals (4X) problemen gehad met travelassist of ACC die opeens niet meer werkte tijdens terugreis. Oplossiing: auto uitzetten en opnieuw aanzetten. Dit noe je natuurlijk niet elke keer meteen aangezien je dit combineert met een laadstop. ZEER vervelend.
* IDA (voice assistant) werk soms goed, soms gewoon slecht, ik ben er nog niet uit of ik dit veel ga gebruiken
* Stoelen: aanpasbaarheid is groot, maar nog geen ideale positie gevonden
* Ventilatie stoelen: ik heb de indruk dat dit vooral in het begin goed werkt, maar na een tijdje merk ik het niet echt meer op (kan ook aan mij liggen)
* Bij achteruit rijden: meermaals voorgehad dat de auto gewoon in een soort van emergency stop gaat en de auto zelfs helemaal afslaat (hij denkt dat ik ergens tegen aan ga rijden). Nog niet gevonden hoe ik dit kan uitzetten. ZEER vervelend en eerste keer schrok ik mij echt kapot aangezien ik dacht ergens tegen te zitten
* Navigatie: een keer gebruikt op de heenrit, maar niet overtuigd, hij bleef halstarrig vasthouden aan zijn initiele route, ook al was er een betere / snellere route beschikbaar (via andere platformen). Moet nog wat getest worden
* Je kan het stuur niet echt heel lang loslaten je krijgt naar mijn aanvoelen redelijk snel een melding

Vragen:
* Is het mogelijk om een split screen te hebben tussen carplay (bv waze) en media (radio) / andere zaken?
* Bij het zoeken naar een lader via naviagtie: is het mogelijk om te zien / selecteren op laders die OP de toute liggen? Btw filters werken wel goed!
* Kan je tripgegevens op enige manier bekijken in de VW app?
* Heb de indruk dat de stoel niet steeds terugkeert naar zijn oorspronkelijke positie? Moet je steeds op iets duwen? Ik dacht dat dit gelinkt was aan het profiel (momenteel slechts een profiel). Soms wel, soms niet en verschuift hij als ik op de "1" duw
* De sleutel: ik begrijp nog niet hoe die werkt. Ik moet blijkbaar meermaals duwen op de "open" knop om ook voor passagiers te openen? Klopt dit?
Ik zal voor de TA en ook de TA + trekhaakkabel problemen echt wel even bij de dealer langs gaan - dat is echt niet kosher.
  • Carplay weet ik niet, met AA kun je wel splitscreen gebruiken.
  • Je kunt dat reislogje aan de rechterkant gebruiken voor een lader, misschien niet helemaal zoals je het zou willen.
  • Tripgegevens staan niet in de VW app, eventueel een API integratie in iets van HomeAssist zou dit wel kunnen als je dit zou willen bouwen.
  • Het comfortinstappen/uitstappen is een optie, moet je ergens even in de instellingen kijken. Ik heb heel zeldzaam dat de stoel niet naar de originele positie gaat nadat ik weer ingestapt ben - dit is volgens mij opgelost in de 5.4 OTA.
  • Er zijn opties voor sleutel ontgrendeling die moet je even in de instellingen nalopen en eventueel aanpassen - het is meen ik een optie om met 1x drukken enkel de bestuurderdeur van het slot te halen (als veiligheid).
PS kijk ook eens naar: Overzicht van UBB-codes je kunt je tekst een heel stuk leesbaarder opmaken met enkele klikken.

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-01 00:36
LastSamurai schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:46:
[...]

Niet helemaal. In dat donkere deel zit een gedeelte waar de metaalcoating afwezig is. Dat is ongeveer een creditcard groot. Als je een beetje schuin van onder kijkt dan kun je het zien.
Ik zie het niet. :'(

Heb al 3 jaar dat het niet werkt, dus ben heel benieuwd. Ondanks dat ik het nu niet nodig ben.

Links? Rechts? Schuin?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
LastSamurai schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:46:
[...]

Bijzonder wel, want dat is niet wat in de handleiding staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE3vWGfbDq19IQzdCUzZCehZpdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w71I8ypmzP1ixVDDCbmOq5Hc.png?f=fotoalbum_large

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Tukker87 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:56:
[...]

Ik zie het niet. :'(

Heb al 3 jaar dat het niet werkt, dus ben heel benieuwd. Ondanks dat ik het nu niet nodig ben.

Links? Rechts? Schuin?
Met mijn vorige wagen (bmw 3 met extra akoestische isolatie) werkte mijn mango mobilité badge niet, waar ik die ook hing. Heb die dan maar teruggestuurd. Was het de badge? Was het de auto? Ik gok beide, want de badge werkte ook niet bij mijn ouders waar die zeker goed hing en die hebben niets van isolatie, maar een vervanging van de badge bracht ook geen soelaas…
Nu voor de ID.7 heb ik de Bip&Go badge besteld en redelijk rechts in de rechtse stippelzone horizontaal gehangen en dat werkt zonder enig probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door stanny op 25-07-2025 11:13 ]

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
stanny schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:12:
[...]

Nu voor de ID.7 heb ik de Bip&Go badge besteld en redelijk rechts in de rechtse stippelzone horizontaal gehangen en dat werkt zonder enig probleem.
Kun je eens een foto maken en die posten, ik moet de mijne ook nog opplakken voor we weg gaan, zo van eerste keer dat ik dacht laat ik nu maar een tolbadge halen ipv 'handmatig'. afrekenen en wil eigenlijk geen gezeur dat 'ie toch niet goed zit..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11
Hier zit die van mij, van buitenaf gezien. Dus links van de spiegel van binnen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svSmphRYxjlvtqN57OHY4vRQq48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAV73vxzpy9pKGdnH4bzx9cG.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft steeds goed gewerkt!
Alleen bij het eerste poortje, een non-30 poortje, bleek dat ik niet ver genoeg naar voren reed voor de piep.

Is overigens een Fulli badge, met de gratis aanschaf en gratis servicekosten actie besteld.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:29
dorfke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:39:
Heb nu ook bijna 1000 km en dit vond ik ook maar... eens even mee liggen testen.
Ik heb meestal mijn linkse hand links onder aan het stuur hangen.
Dan krijg je idd na enkele seconde (tussen 5 en 8 seconde) een melding. Ben dan gewend om eens te schudden aan het stuur maar dat werkt bij tesla precies iets beter. Vaak moet ik echt hard schudden om de melding weg te krijgen.

Wat wel werkt is een klein tikje met mijn rechterhand rechts onder aan het stuur geven. (linker hand hangt nog steeds aan stuur) :X
Heel vreemd maar dan gaat altijd de melding weg. Echt een tikje alsof je op een toetsenbord drukt.

[ Voor 4% gewijzigd door frye op 25-07-2025 14:11 ]

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14

resusaapje

h less

frye schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:10:
[...]

Heb nu ook bijna 1000 km en dit vond ik ook maar... eens even mee liggen testen.
Ik heb meestal mijn linkse hand links onder aan het stuur hangen.
Dan krijg je idd na enkele seconde (tussen 5 en 8 seconde) een melding. Ben dan gewend om eens te schudden aan het stuur maar dat werkt bij tesla precies iets beter. Vaak moet ik echt hard schudden om de melding weg te krijgen.

Wat wel werkt is een klein tikje met mijn rechterhand rechts onder aan het stuur geven. (linker hand hangt nog steeds aan stuur) :X
Heel vreemd maar dan gaat altijd de melding weg. Echt een tikje alsof je op een toetsenbord drukt.
Linkerhand onder op het stuur laten hangen, duim eronder en enigszins vasthouden. Het is al genoeg als het vel tussen wijsvinger en duim het wiel aanraakt. Is hij toch boos? Even knijpen. Hoeft niet eens zo hard. Het stuurwiel zelf is gevoelig voor druk (tactiel), dus je hoeft het stuur niet te bewegen. Sterker, dat werkt niet. Als het lijkt te werken is dat omdat je tegelijkertijd ook knijpt ;)

Verder lijkt het erop dat je tien seconden hebt tot de melding in het microscherm komt en 15 seconden tot het ID-Light rood oplicht. Lang genoeg om effe wat anders te doen, te kort om slechts af en toe het stuur aan te raken. Bij de Tesla ging dat bij mij wel, want om de 12 seconden tegen het stuur tikken vond ik makkelijker dan om de 15 seconden het stuur te knijpen.

Oh well, het is voor ons eigen bestwil O-)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Crusader

Crusader

Arc Nature

True schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Bijzonder wel, want dat is niet wat in de handleiding staat:
[Afbeelding]
Ik vind die laatste alinea ook wel interessant, waar moet je in de ID.7 dan milieu- en/of autobahnvignetten plakken voor sommige landen?

• resusaapje

resusaapje

h less

Crusader schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:03:
[...]

Ik vind die laatste alinea ook wel interessant, waar moet je in de ID.7 dan milieu- en/of autobahnvignetten plakken voor sommige landen?
Ehm, OVERAL behalve op die twee plekjes?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Crusader

Crusader

Arc Nature

resusaapje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:20:
[...]

Ehm, OVERAL behalve op die twee plekjes?
Misinterpretatie van de handleiding dus, ik las dat als dat de gehele voorruit ongecoat is (dat zwarte beschouwde ik als coating) en je dus nergens wat mag plakken. Never mind.

[ Voor 6% gewijzigd door Crusader op 25-07-2025 15:28 ]

• Puppetmaster
resusaapje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Het stuurwiel zelf is gevoelig voor druk (tactiel), dus je hoeft het stuur niet te bewegen. Sterker, dat werkt niet.
Goed om te weten!
Ik hanteerde ook de tesla-methode wat wel leek te werken, maar alleen knijpen is veel veiliger/fijner. :)
Verder lijkt het erop dat je tien seconden hebt tot de melding in het microscherm komt en 15 seconden tot het ID-Light rood oplicht.
Dat rode licht is nog niet zo erg, maar de erop volgende micro-remacties om je letterlijk “wakker te schudden”, daar schrok ik best van! :o

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:53

bonyuri

Investigator!

Heeft er iemand hier toevallig een Tourer met een fietsendrager die op de achterklep bevestigd kan worden? Dus niet op de trekhaak? Ik heb geen lease budget meer voor een trekhaak, en als ik deze wil gebruiken is het ook enkel voor twee (niet elektrische) fietsen.
Heb al wel wat gegoogled, maar praktijk ervaring van iemand met een ID.7 Tourer is altijd beter :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• fistula80
  • Laatst online: 06-10-2025
Wie kann mij helpen?

Ik wil graag Car2X aanzetten, maar het schuifje gaat niet op aan. Ik heb mijn ID7 Tourer ongeveer 1,5 maand. In het begin stond hij wel aan. Herkenbaar probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hdxk_Y6-R4t8KkbiAbyNR9x3JFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvDkD5Vf31WK6Vyla2Qhh8R4.jpg?f=fotoalbum_large

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:24
Tijdens mijn vakantie merkte ik voor het eerst dat het aangegeven rijbereik verandert wanneer ik een ander navigatiedoel instel op de interne navigatie van mijn ID.7. Ik rij nu anderhalf jaar met veel plezier met deze auto, maar dat had ik dus nog nooit opgemerkt.
Het resterend rijbereik is drie maal anders in deze drie situaties:
- geen reisdoel
- reisdoel A
- reisdoel B

• resusaapje

resusaapje

h less

fistula80 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:17:
Wie kann mij helpen?

Ik wil graag Car2X aanzetten, maar het schuifje gaat niet op aan. Ik heb mijn ID7 Tourer ongeveer 1,5 maand. In het begin stond hij wel aan. Herkenbaar probleem?

[Afbeelding]
Ja, kwam door een update. Uit mijn hoofd moet eerst iets met privacy aangevinkt worden. Daarna kan jouw knopje verschoven worden.

• resusaapje

resusaapje

h less

bdbfz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:42:
Tijdens mijn vakantie merkte ik voor het eerst dat het aangegeven rijbereik verandert wanneer ik een ander navigatiedoel instel op de interne navigatie van mijn ID.7. Ik rij nu anderhalf jaar met veel plezier met deze auto, maar dat had ik dus nog nooit opgemerkt.
- geen reisdoel
- reisdoel A
- reisdoel B
Verval, rolweerstand, wind, snelheden?

• johansen
  • Laatst online: 23:34
marcelmg2 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:23:
Ik heb sinds vorige week een simpele Chinese dashcam (via Amazon). Deze zit achter mn achteruitkijkspiegel en juist niet achter het donkere deel. Dat donkere deel ga ik wel nodig hebben voor mn Tolbadge. Zie de foto's van waar ik de camera heb opgehangen. Op deze plek zit ie totaal niet in mijn zicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6n508fxF30h1r5qw24W0JhUUJgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WztfgsqqtvIqMJBL2Zgk15Vr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_6Iz3r7WCc5ipzcGQ_sLZeBlF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrMbd2KZq5N2yqdHqWk9XyMF.jpg?f=fotoalbum_large

• Puppetmaster
bdbfz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:42:
- geen reisdoel
- reisdoel A
- reisdoel B
Ja, dat is correct gedrag. :)
De navi houdt rekening met de route, toegestane snelheden, hoogteverschil, enz. Doordat je op het eind richting je doel doorgaans minder snel rijdt dan op de snelweg, is dit van invloed op je bereik.
Zonder reisdoel gaat hij uit van het huidige/recente verbruik en extrapoleert dat naar een bereik.

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:49
Heeft iemand al zo’n tolkastje op de ruit van de ID7 getest in Frankrijk of een ander land? Nu onderweg in Frankrijk maar zowel met een houder op het zwarte deel naast de spiegel als op het transparante deel van het glas achter de spiegel werkt ie niet. Mogelijk dus de batterij leeg maar hoor graag jullie ervaringen

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Wolksvagen schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:30:
Heeft iemand al zo’n tolkastje op de ruit van de ID7 getest in Frankrijk of een ander land?
Ja, in Frankrijk. Tot nu toe 1 rit over de tolwegen gedaan, volgens mij iets van 3-4 poortjes gehad. Werkte prima (Fulli tolbadge). Ik heb hem in ongeveer dezelfde plek als op de foto van @Puppetmaster een paar posts hierboven.

• bdbfz
  • Laatst online: 15:24
resusaapje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:17:
[...]

Verval, rolweerstand, wind, snelheden?
Met verval, maximum snelheden en zelfs files houdt hij wellicht rekening inderdaad. Over wind heeft hij m.i. geen informatie, maar misschien toch. Rolweerstand is wat het is, en hangt niet af van het traject, dat is volgens mij dus geen factor in deze berekening. Of bedoel je iets anders dan de rolweerstand van de banden?

• stanny
  • Niet online
Wolksvagen schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:30:
Heeft iemand al zo’n tolkastje op de ruit van de ID7 getest in Frankrijk of een ander land? Nu onderweg in Frankrijk maar zowel met een houder op het zwarte deel naast de spiegel als op het transparante deel van het glas achter de spiegel werkt ie niet. Mogelijk dus de batterij leeg maar hoor graag jullie ervaringen
Ik ben er ondertussen mee tot in Spanje geraakt via verschillende poortjes. Allemaal zonder problemen.

Hoe oud is die van jou? Ik dacht dat die dingen wel een jaar of 10 meegaan

• Puppetmaster
stanny schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:00:
[...]

Ik ben er ondertussen mee tot in Spanje geraakt via verschillende poortjes. Allemaal zonder problemen.
Ik ook. :)
Plaatsing zie een pagina eerder.

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:49
Dank, ik was nog niet bijgelezen vandaag en dus de recente Posts over tolbadge gemist. Morgen nog maar een keer proberen want plaatsing bij mij lijkt goed. Anders batterij leeg. Ik heb hem denk ik 5 jaar ofzo, daarvoor ook eentje die er binnen 2 jaar mee stopte.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Waarom kunnen we eigenlijk niet de auto hold uitschakelen via het snelkoppelingen-menu terwijl de auto in reverse staat? Soms wil je nog net iets verder maar om dat met gas te doen om daarna van de auto hold af te schieten vind ik zelf niet zo'n prettig gevoel.

• fistula80
  • Laatst online: 06-10-2025
resusaapje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:15:
[...]

Ja, kwam door een update. Uit mijn hoofd moet eerst iets met privacy aangevinkt worden. Daarna kan jouw knopje verschoven worden.
Dat klopt inderdaad, maar zover ik weet staat dat goed. Wat ik op de foto liet zien, is ook het scherm van de privacy instellingen

• buddow
FlipModeNL schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:42:
[...]

Mooi! Hoe lang wacht je? Hier sinds eind juni. Gelukkig kan ik in m’n ‘oude’ auto blijven rijden. Zou het echt niet fijn vinden om in een onveilige auto te zitten (voor de bijrijder althans). Dat VW denkt dit zo op te kunnen lossen vind ik echt bizar. Er rollen dagelijks auto’s met de juiste airbag van de band maar mensen die met een onveilige auto rond rijden hebben blijkbaar geen prioriteit
Volgens mij sinds half juni, in ieder geval sinds de melding

• DaMenaz
True schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:17:
Waarom kunnen we eigenlijk niet de auto hold uitschakelen via het snelkoppelingen-menu terwijl de auto in reverse staat? Soms wil je nog net iets verder maar om dat met gas te doen om daarna van de auto hold af te schieten vind ik zelf niet zo'n prettig gevoel.
Die waarom-vraag kun je beter aan de makers stellen. 😆

Auto Hold activeert pas als je de rem diep intrapt. Je kunt de auto ook stoppen door de rem niet diep genoeg in te trappen om het te activeren. Rij thuis altijd met Auto Hold achteruit de oprit op zonder het te activeren.

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:58:
[...]

Die waarom-vraag kun je beter aan de makers stellen. 😆

Auto Hold activeert pas als je de rem diep intrapt. Je kunt de auto ook stoppen door de rem niet diep genoeg in te trappen om het te activeren. Rij thuis altijd met Auto Hold achteruit de oprit op zonder het te activeren.
Ja thuis doe ik dat ook prima zelfs met een knipgat tussen asfalt en de oprit (stoep). Maar als ik ergens anders parkeer dan kan het net zijn dat de auto net te veel stopt en auto hold erop gaat. Daar hoef je de rem echt niet heel diep voor in te trappen.

• BlackSpoTT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-01 08:05
Misschien niet helemaal on-topic, maar toch:

Hebben jullie goede tips voor ID7 accessoires die het leven van kinderen (lees: mijzelf) op de achterbank gedurende een lange reis leuker maken?

• Aldabra
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-01 14:43
quote]DaMenaz schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:26:
[...]

Yep. Heb al jáááren een set tablethouders van Skoda. Niet stuk te krijgen. Passen op de beugels van de hoofdsteunen. Onderdeelnummer 3V0061129
[/quote]

Ik heb dankzij tip van Demenaz 2 tablet houders aangeschaft . Voor wat film entertainment in Zwitserland (vooraf gedownload want data roaming in dat niet-EU uitgeschakeld)

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18:12
Ik heb een vreemd probleem met de auto. Heb hem nu 7 maand, naar Frankrijk op vakantie geweest en geen problemen.

Vandaag bij het laden thuis doet hij vreemd. Hij was "op voorkeurstijden" aan het laden... Maar slechts tot 80%... Terwijl ik eigenlijk 100% nodig heb.
Laden stopte op 80%... Toen heb ik battery care afgezet en in de App omgezet naar direct laden. Dat werkte niet... Dus in de auto 100% direct laden gekozen... Echter, hij vertikt te laden... Geeft een accessory error (laadkabel of laadpaal)... Maar die doen het prima op de Kona (even getest).

Op de snellader getest... Hij laadt wel.. Maar van 79 tot 80% en stopt dan weer.

Laden op laadlocaties zegt "van 0 tot 0%" en "functie niet beschikbaar."

Er lijkt iets flink mis in de software aansturing.
Heb infotainment center 10sec ingedrukt gehouden voor reset maar hielp niks.

Iemand ideeën?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zoomzoom schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:18:
Ik heb een vreemd probleem met de auto. Heb hem nu 7 maand, naar Frankrijk op vakantie geweest en geen problemen.

Vandaag bij het laden thuis doet hij vreemd. Hij was "op voorkeurstijden" aan het laden... Maar slechts tot 80%... Terwijl ik eigenlijk 100% nodig heb.
Laden stopte op 80%... Toen heb ik battery care afgezet en in de App omgezet naar direct laden. Dat werkte niet... Dus in de auto 100% direct laden gekozen... Echter, hij vertikt te laden... Geeft een accessory error (laadkabel of laadpaal)... Maar die doen het prima op de Kona (even getest).

Op de snellader getest... Hij laadt wel.. Maar van 79 tot 80% en stopt dan weer.

Laden op laadlocaties zegt "van 0 tot 0%" en "functie niet beschikbaar."

Er lijkt iets flink mis in de software aansturing.
Heb infotainment center 10sec ingedrukt gehouden voor reset maar hielp niks.

Iemand ideeën?
Zit het niet toevallig in die app aansturing die ergens hangt m.b.t. voorkeurslocaties met een maximum?

• Zoomzoom
True schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:33:
[...]

Zit het niet toevallig in die app aansturing die ergens hangt m.b.t. voorkeurslocaties met een maximum?
De app staat op 100% met battery care uit... Maar laat ook geen laadlocaties zien. De auto heeft zogezegd geen ingestelde laadlocaties terwijl dat wel zou moeten zijn.

• stanny
  • Niet online
BlackSpoTT schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:02:
Misschien niet helemaal on-topic, maar toch:

Hebben jullie goede tips voor ID7 accessoires die het leven van kinderen (lees: mijzelf) op de achterbank gedurende een lange reis leuker maken?
Wij hebben deze gekocht. Doordat er zo een extra arm opzit lijkt die minder te schudden dan diegene die we er voor hadden. Ik vind deze ook nog goed meevallen van prijs, die van Skoda zijn nogal prijzig aangezien je de klem en de houder apart moet aankopen (maal 2 bij ons voor de 2 kinderen…)
Puntje van kritiekmisschien: de hoofdsteunen van de voorstoelen moeten wel wat omhoog anders passen die dingen daar niet goed onder. Maar dat ligt misschien gewoon aan mijn ontbreken van lengte :+

• Zoomzoom
True schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:33:
[...]

Heel bijzonder... 2.5 uur gewacht... Alles lijkt terug normaal.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zoomzoom schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:30:
[...]

Heel bijzonder... 2.5 uur gewacht... Alles lijkt terug normaal.
Das Auto. :X

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-01 19:21
bonyuri schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:52:
Heeft er iemand hier toevallig een Tourer met een fietsendrager die op de achterklep bevestigd kan worden? Dus niet op de trekhaak? Ik heb geen lease budget meer voor een trekhaak, en als ik deze wil gebruiken is het ook enkel voor twee (niet elektrische) fietsen.
Heb al wel wat gegoogled, maar praktijk ervaring van iemand met een ID.7 Tourer is altijd beter :)
Geen ervaring mee, ID.7 staat nog en in bestelling en ik heb ook gezocht of die er überhaupt zijn. Maar kijk eens goed naar achterklep, die gaat het niet leuk vinden als daar een drager aan moet. Heb je met dealer gesproken om die trekhaak
zelf te betalen zodat ie buiten lease bedrag blijft? Dat heb ik gedaan omdat achteraf monteren nog niet mogelijk is.

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:39
Afgelopen week de ID.7 Tourer Pro Limited Edition besteld met volgende specs:

• Moonstone Grey
• Velgen 'Montreal' 20
• Interieur pakket plus soul black
• 31/10 leverdatum

Exterieurpakket plus niet genomen want ik wilde het panoramadak niet.

Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen qua levertijd. Zou nu 4 weken vakantie zijn bij de fabriek.

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:28
Drakentemmer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Idd, die van mij is deze week via de LM bij de dealer besteld en zij gaven ca. week 39 aan. Nog drie maanden wachten :(
Zag zojuist in mijn account van de dealer tot mijn verbazing en verbijstering dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gKuxgY8zWT3xIP3sK9kV-fPZs0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k7M5J5b8unaftKLbkjpORJPV.jpg?f=user_large

Lijkt mij een fout toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Drakentemmer op 27-07-2025 12:28 ]

• DaMenaz
Mooi aandenken aan de Autobahn: nieuwe voorruit. Steen aan de onderkant vam de ruit bij de bijrijder. Binnen no time een scheur.

Voorruit zonder krassen. Altijd fijn. 👌

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:26:
Mooi aandenken aan de Autobahn: nieuwe voorruit. Steen aan de onderkant vam de ruit bij de bijrijder. Binnen no time een scheur.

Voorruit zonder krassen. Altijd fijn. 👌
De fuck, heb je een foto?

Pagina: 1 ... 54 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1