VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
:strip_exif()/f/image/Cs7fprSzKdpCluy3mEErLrI3.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk kruipt hij niet te snel verder. Ben nog op vakantie. Gelukkig uit het zicht van de bestuurdersplek.
Wel ff goed checken dat ze de juiste ruit terugplaatsen qua isolatie.
[ Voor 14% gewijzigd door DaMenaz op 27-07-2025 12:55 ]
Catch my drift?
Bijna ALLE ruiten, dus ook de VW branded Logo-Ruiten, komen bij Pilkington vandaan echter moeten de 'Logo-Ruiten' aan hogere kwaliteitseisen voldoen. Die eisen slaan dan vaak op de vervormingsfactor (het 'breken' van licht over een percentage van het oppervlak).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn dashboardkastje is niet groot genoeg voor een doos gebak, of het is een klein gebakje.DaMenaz schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:31:
Ja, handschoenenvak is gekoeld. Vandaag nog een doos gebak in vervoerd.
Ik ken bij eerdere Volkswagens wel een koelopening die je kon draaien en daarmee de doorgang kon vergroten/verkleinen om de temperatuur te regelen. Maar in de ID.7 zie ik zo’n opening niet en is het kastje niet koeler dan de rest van het interieur.
Bedoel je daarmee het dashboardkastje of in de middenconsole?DaMenaz schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:31:
Ja, handschoenenvak is gekoeld. Vandaag nog een doos gebak in vervoerd.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Allebei zijn volgens mij niet gekoeld. Er loopt alleen een koele luchtstroom langs een telefoon in het draadloos laden gebied.Puppetmaster schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:47:
[...]
Bedoel je daarmee het dashboardkastje of in de middenconsole?
Catch my drift?
Ik vind dit persoonlijk wel een gemis. Maar het zal zo zijn.
Heb mijn Pro LE vorige week besteld, leverdatum staat nu op 20 november. Hoop dat die nog iets eerder geleverd kan worden.recca schreef op zondag 27 juli 2025 @ 09:49:
Afgelopen week de ID.7 Tourer Pro Limited Edition besteld met volgende specs:
• Moonstone Grey
• Velgen 'Montreal' 20
• Interieur pakket plus soul black
• 31/10 leverdatum
Exterieurpakket plus niet genomen want ik wilde het panoramadak niet.
Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen qua levertijd. Zou nu 4 weken vakantie zijn bij de fabriek.
So say we all...GTAm schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:13:
Bedankt voor de opheldering ivm het handschoenkastje.
Ik vind dit persoonlijk wel een gemis. Maar het zal zo zijn.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
/f/image/jxZIxlWcATc1YtrSFlnwfOB8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PdXjFnGwpxXV72pk6AbGHIlJ.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb die dingen ook en werken idd echt perfect!! Ik laat ze nu ook gewoon standaard in de auto hangen, ziet er zo netjes uit!Aldabra schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:26:
quote]DaMenaz schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:26:
[...]
Yep. Heb al jáááren een set tablethouders van Skoda. Niet stuk te krijgen. Passen op de beugels van de hoofdsteunen. Onderdeelnummer 3V0061129
[/quote]
Ik heb dankzij tip van Demenaz 2 tablet houders aangeschaft . Voor wat film entertainment in Zwitserland (vooraf gedownload want data roaming in dat niet-EU uitgeschakeld)
Je geeft aan dat je in Zwitserland geen data kan gebruiken, maar dat is dan toch niet via: https://vw.cubictelecom.com want hier staat wel dat je "gewoon" in het Zwitserse land er gebruik van kan maken?
Deze heb ik inderdaad nu ook in mijn Enyaq, goed om te horen dat ik ze zo over kan zetten.DaMenaz schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:26:
[...]
Yep. Heb al jáááren een set tablethouders van Skoda. Niet stuk te krijgen. Passen op de beugels van de hoofdsteunen. Onderdeelnummer 3V0061129
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Volgens de website van mijn dealer (Van den Brug) loopt het actietarief op Private Lease zelfs tot einde van het jaar:S80Executive schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:08:
Ik zag een private lease aanbieding langs komen voor de Limeted Edition. Ik dacht "dat kan niet kloppen". Het klopte echter wel
Een nieuwe Volkswagen rijden voor een vast bedrag per maand? Tot 30 december 2025 profiteer je van extra scherpe private lease tarieven!
Volkswagen ID.7 Tourer: private lease vanaf €539 p/m*
*Aanbod geldig tot en met 30 december 2025, zolang de voorraad strekt.
Nou, mazzel. Volgende week woensdag als ik weer in NL ben had ik al een afspraak staan bij de dealer voor het vervangen van de LED-strip in de neus, wat nu al een tijdje een aquarium is, en nieuwe wissers. Ze nemen het vervangen van de ruit meten mee. Omdat de auto van VWPFS (zakelijk) is, wordt alle onderhoud en reparatie bij VW gedaan. Zelfs schade.DaMenaz schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:53:
[...]
[Afbeelding]
Hopelijk kruipt hij niet te snel verder. Ben nog op vakantie. Gelukkig uit het zicht van de bestuurdersplek.
Wel ff goed checken dat ze de juiste ruit terugplaatsen qua isolatie.
Scheelt weer maanden wachten. 👍
Catch my drift?
+1 hierGerkro schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:46:
[...]
Ik heb die dingen ook en werken idd echt perfect!! Ik laat ze nu ook gewoon standaard in de auto hangen, ziet er zo netjes uit!
Heb ze nu 5 zomers gebruikt, en werken perfect. Bij de huidige auto gekocht (Enyaq). Ze zijn van tijd tot tijd in de aanbieding, en dan zijn ze fors goedkoper. Blij dat ze straks over kunnen naar de ID7.
Idd, achteraf monteren (nog) niet mogelijk, vandaar dat ik op zoek was naar alternatieven.Surfroy01 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 06:45:
[...]
Geen ervaring mee, ID.7 staat nog en in bestelling en ik heb ook gezocht of die er überhaupt zijn. Maar kijk eens goed naar achterklep, die gaat het niet leuk vinden als daar een drager aan moet. Heb je met dealer gesproken om die trekhaak
zelf te betalen zodat ie buiten lease bedrag blijft? Dat heb ik gedaan omdat achteraf monteren nog niet mogelijk is.
Andere optie zou dakdragers zijn, maar dat lijkt me gezien luchtweerstand nou ook niet de beste optie voor een EV
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Volgens de handleiding moet dit kunnen via de handelingen in het screenshot, mij is het echter niet gelukt. Als iemand tips heeft hoe dit te doen, dan ben ik benieuwd!LovBask schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:59:
Weet iemand of hoofdsteun rechts voor eruit kan?
:strip_exif()/f/image/5A00nvaEn66cv9hXX1Sx5nmp.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk wel. Heb zelf Thule dragers gebruikt die geschikt waren voor een Passat vanaf 2015 (geïntegreerde dakrails). Op de website van Thule zijn die 2 modellen (ID.4 en Passat B7) allebei geschikt. Type rails van ID.4 en ID.7 zijn hetzelfde en breedte ligt bij elkaar in de buurt. Gek genoeg staat de ID.7 er niet bij maar dat komt (volgens mij) omdat Thule niet z’n productpagina’s bijwerkt wanneer de producten niet meer verkocht worden.lochtejans schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:10:
Ik heb momenteel een ID4 first met originele VW dakdragers. Zouden deze wellicht ook op de ID7 tourer passen?
Bonusbeeld:
:strip_exif()/f/image/XyMjRiha3GiODqqitozu9KMs.jpg?f=fotoalbum_large)
Met deze joekel van een dakkoffer trouwens nog een gemiddeld verbruik van 20,5kWh/100km gehaald naar Toscane en terug via bergpassen in de Alpen en Autobahn in Duitsland (max 140km/h). Viel me alles mee qua windgeruis en verhoogde verbruik.
[ Voor 7% gewijzigd door Emacee op 28-07-2025 21:46 ]
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
Dit is mij (na 10 minuten proberen) gelukt, ik heb met veel kracht die ring omlaag gedrukt, (er zit een soort ontgrendelmechanisme stukje onder de bekleding). En door dat te combinerne met hoofdsteun omhoog trekken, ging hij eruit.konong schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:27:
[...]
Volgens de handleiding moet dit kunnen via de handelingen in het screenshot, mij is het echter niet gelukt. Als iemand tips heeft hoe dit te doen, dan ben ik benieuwd![Afbeelding]
Als ik het me goed herinner is het mij uiteindelijk gelukt terwijl ik op mijn knieën op de voorstoel zat.
Mogelijk zijn er ook handige truckjes voor, maar bij mij was het gewoon lomp hard drukken.
Die Passat is de B8 ipv de B7.Emacee schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:40:
[...]
Waarschijnlijk wel. Heb zelf Thule dragers gebruikt die geschikt waren voor een Passat vanaf 2015 (geïntegreerde dakrails). Op de website van Thule zijn die 2 modellen (ID.4 en Passat B7) allebei geschikt. Type rails van ID.4 en ID.7 zijn hetzelfde en breedte ligt bij elkaar in de buurt. Gek genoeg staat de ID.7 er niet bij maar dat komt (volgens mij) omdat Thule niet z’n productpagina’s bijwerkt wanneer de producten niet meer verkocht worden.
Bonusbeeld:
[Afbeelding]
Met deze joekel van een dakkoffer trouwens nog een gemiddeld verbruik van 20,5kWh/100km gehaald naar Toscane en terug via bergpassen in de Alpen en Autobahn in Duitsland (max 140km/h). Viel me alles mee qua windgeruis en verhoogde verbruik.
Ik hoopte al dat mijn dragers ook op de ID7 zouden passen.
Goed nieuws.
Bemoedigende cijfers qua verbruik met dakkoffer overigens!
Nu nog iemand die verbruik met 2 of 3 fietsen op de trekhaak op een lange rit kan meedelen...
Maar ik heb geen datapakket via cubictelecom aangekocht , wat ik met de vakantie in het vooruitzicht misschien beter had gedaan 🙂Gerkro schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:46:
[...]
Ik heb die dingen ook en werken idd echt perfect!! Ik laat ze nu ook gewoon standaard in de auto hangen, ziet er zo netjes uit!
Je geeft aan dat je in Zwitserland geen data kan gebruiken, maar dat is dan toch niet via: https://vw.cubictelecom.com want hier staat wel dat je "gewoon" in het Zwitserse land er gebruik van kan maken?
Mooi hoor! Kings Red is echt mooi met die zwarte accenten. Ik zag dat je nu ook wat meer keuze in velgen hebt in de configurator. Die jij gekozen hebt zijn erg mooiS80Executive schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:08:
Aanvraag voor een private lease is gestart. Volkswagen Id.7 Tourer BEV 77 kWh 210 kW Pro Limited Edition in Kings red. Ik zag een private lease aanbieding langs komen voor de Limited Edition. Ik dacht "dat kan niet kloppen". Het klopte echter wel en komende van een EC40, besparen we ongeveer € 175 per maand. Dan is die ID.7 ook nog eens meer auto. Van 2014 tot 2018 al een Passat CC 3.6 gehad, dus weer terug bij Volkswagen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, ik vind de Trondheim velgen toch een stuk sjieker dan de andere 20" varianten. Dat de 20" meer range geven dan de 19" moet wel een foutje zijn. Het is me overigens niet echt om de range te doen, ik heb ook voor de 'kleine' accu gekozen. Dit wordt de boodschappen auto die ik ook zakelijk gebruik (foto/videograaf). Ik rijd maar zo'n 10.000 km per jaar. De langere tripjes doen we in de V90 T8. Ook niet vervelend.Mooi hoor! Kings Red is echt mooi met die zwarte accenten. Ik zag dat je nu ook wat meer keuze in velgen hebt in de configurator. Die jij gekozen hebt zijn erg mooi. Viel me wel op dat de 20” velgen in de configurator meer WLTP range geven dan de 19” varianten.
Komt omdat de 19" Hudson velgen (zoals ik die heb) standaard op vierseizoenenbanden geleverd worden. Afaik geven de standaard 19" zwarte velgen van de LE's de grootste range.FlipModeNL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:42:
[...]
Mooi hoor! Kings Red is echt mooi met die zwarte accenten. Ik zag dat je nu ook wat meer keuze in velgen hebt in de configurator. Die jij gekozen hebt zijn erg mooi. Viel me wel op dat de 20” velgen in de configurator meer WLTP range geven dan de 19” varianten.
Het lukt me wel de QR-code tevoorschijn te toveren in de ID.7, maar na het scannen blijft de app maar rondjes draaien en is de tijd voor connecten alweer voorbij.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Dat is toch een instelling ergens? Of ben ik in de war met winterbanden snelheidsinstellingen?bdbfz schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:28:
Met iets op de trekhaak (aanhanger, fietsendrager) vindt travel assist het nodig om de maximum snelheid te verlagen naar 80 km/u. Hij lijkt de Duitse regels toe te passen, maar in België zijn de regels anders...
Een parkeergaragedeur die verticaal open schuift detecteerde de achterkant niet en ramde net achter mijn achterwiel een paneeldeel. Op een paar plekken krassen en zelfs een plek waar de lak helemaal weg is.
Contact gehad met de service van de parkeergarage en die verwees mij naar de politie. Nu weet ik niet hoe het hier in Zwitserland normaal gaat maar toen ik de politie belde gaven zij ook aan dat ze daarvoor eigenlijk niets doen. Desalniettemin hebben ze een busje gestuurd en stonden er drie agenten binnen 2 minuten om te helpen. Uiteindelijk mag de leasemaatschappij het oplossen maar ik wil natuurlijk geen eigen risico betalen.
Morgen even bellen met VWPFS.
Gezeik waar je tijdens de vakantie geen zin in hebt. Maar ja, het nieuwe is er nu echt af.
:strip_exif()/f/image/z1ipw6vWLzvOcrai4UL4XJ9G.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door True op 29-07-2025 22:50 ]
Vandaag ook tegen dit probleem aangelopen. Nieuwe id7, software versie5.4. Was aan het zoeken waarom ik het laden niet kon laten pauseren als het bewolkt is, pauseren lukt als het kort is, maar duurt het langer dan 10 of 30 minuten dan lukt het resumen niet meer (rood lampje blijft branden, enkel de laadkabel eruit helpt dan).ArneRH schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:17:
[...]
Via andere fora even verder gevraagd nog. Het is een VW ID.7 issue dat de auto niet goed omgaat met zonnestroom laden. Het veelvuldig stoppen .....
( was met de smartEVSE lader uit het tweakers eigen laadpaal forumtopic).
Maar ik denk een onhandige workarround gevonden te hebben, de wagen niet afsluiten lijkt ervoor te zorgen dat het charge circuit niet in standby zal vallen (al getest met 3 uur durende pause). Natuurlijk enkel een oplossing als je de auto thuis veilig in een garage kunt laten staan.
Geen idee of het helpt een oorzaak en een oplossing voor je probleem te vinden, maar met mijn niet-smart laadpaal kan ik de sessie in de VW-app handmatig gewoon stoppen en zelfs een dag later weer voortzetten.ben144 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 23:04:
[...]
Vandaag ook tegen dit probleem aangelopen. Nieuwe id7, software versie5.4. Was aan het zoeken waarom ik het laden niet kon laten pauseren als het bewolkt is, pauseren lukt als het kort is, maar duurt het langer dan 10 of 30 minuten dan lukt het resumen niet meer (rood lampje blijft branden, enkel de laadkabel eruit helpt dan).
( was met de smartEVSE lader uit het tweakers eigen laadpaal forumtopic).
Maar ik denk een onhandige workarround gevonden te hebben, de wagen niet afsluiten lijkt ervoor te zorgen dat het charge circuit niet in standby zal vallen (al getest met 3 uur durende pause). Natuurlijk enkel een oplossing als je de auto thuis veilig in een garage kunt laten staan.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Het is dus geen ID.7 probleem en geen Zappi probleem. Ben heel benieuwd naar de instellingen van JanHenk in de Alfen en Enyaq, heb in het Alfen topic zojuist hetzelfde probleem voorgelegd, dus een antwoord daar wordt zeer gewaardeerd
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ik heb geen aangepaste settings in mijn auto, die staat op 100% altijd laden, geen schema’s, geen opgeslagen locaties.
Ik stuur mijn Alfen aan via modbus (via evcc). Die geeft aan wat de stroom moet zijn. Via die weg pauzeer en hervat ik (eigenlijk: evcc) het laden ook. Werkt altijd.
Heb je al eens geprobeerd om de on board charger een reset te geven, door de zekering te trekken? Ik moest dat eens doen na een software-update. Want ik had toen ineens ook issues met hervatten van laden. Je kan het in het Enyaq topic vinden, anders zoek ik het even voor je op. Na terugplaatsen van de zekering was dit opgelost. Gezien platform allemaal gedeeld is, ga ik ervan uit dat dit precies hetzelfde werkt bij de Elroq, of ID.7 voor mijn part.
[ Voor 3% gewijzigd door JanHenk op 30-07-2025 09:43 ]
Ga zelf wel even op zoek, bedankt, zal de zekering er ook eens uittrekken.JanHenk schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:41:
@JPD68 Die rode indicator op de wagen zie ik ook wel eens, maar dat maakt voor de werking niet uit.
Ik heb geen aangepaste settings in mijn auto, die staat op 100% altijd laden, geen schema’s, geen opgeslagen locaties.
Ik stuur mijn Alfen aan via modbus (via evcc). Die geeft aan wat de stroom moet zijn. Via die weg pauzeer en hervat ik (eigenlijk: evcc) het laden ook. Werkt altijd.
Heb je al eens geprobeerd om de on board charger een reset te geven, door de zekering te trekken? Ik moest dat eens doen na een software-update. Want ik had toen ineens ook issues met hervatten van laden. Je kan het in het Enyaq topic vinden, anders zoek ik het even voor je op. Gezien platform allemaal gedeeld is, ga ik ervan uit dat dit precies hetzelfde werkt bij de Elroq, of ID.7 voor mijn part.
[ Voor 10% gewijzigd door JPD68 op 30-07-2025 11:01 . Reden: Dom, eigenwijs enzovoort. ]
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Dat is flink balen. Wordt weer gemaakt, maar is weer zo’n gedoe. En bij VWPFS grote kans dat je naar een dealer 50 km verderop moet.True schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:49:
Nou de eerste schade is een feit...
Een parkeergaragedeur die verticaal open schuift detecteerde de achterkant niet en ramde net achter mijn achterwiel een paneeldeel. Op een paar plekken krassen en zelfs een plek waar de lak helemaal weg is.
Contact gehad met de service van de parkeergarage en die verwees mij naar de politie. Nu weet ik niet hoe het hier in Zwitserland normaal gaat maar toen ik de politie belde gaven zij ook aan dat ze daarvoor eigenlijk niets doen. Desalniettemin hebben ze een busje gestuurd en stonden er drie agenten binnen 2 minuten om te helpen. Uiteindelijk mag de leasemaatschappij het oplossen maar ik wil natuurlijk geen eigen risico betalen.
Morgen even bellen met VWPFS.
Gezeik waar je tijdens de vakantie geen zin in hebt. Maar ja, het nieuwe is er nu echt af.
[Afbeelding]
Catch my drift?
Helaas werkt het resetten bij mij niet, had ik ook al verschillende keren gelezen als fix, maar werkt niet bij mij.JanHenk schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:41:
@JPD68 Die rode indicator op de wagen zie ik ook wel eens, maar dat maakt voor de werking niet uit.
Heb je al eens geprobeerd om de on board charger een reset te geven, door de zekering te trekken? Ik moest dat eens doen na een software-update. Want ik had toen ineens ook issues met hervatten van laden. Je kan het in het Enyaq topic vinden, anders zoek ik het even voor je op. Na terugplaatsen van de zekering was dit opgelost. Gezien platform allemaal gedeeld is, ga ik ervan uit dat dit precies hetzelfde werkt bij de Elroq, of ID.7 voor mijn part.
Ik heb wel wat in Engeland gevonden bij Guardsman maar dat klemt tussen de rugleuning en het punt van vastklikken, is wel makkelijk te verwijderen...
Zoek bij travall.nl! Wel duur.taco_ni schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:51:
Heeft er toevallig iemand al een goed hondenrek voor de tourer gevonden, liefst niet vast aan de hoofdsteunen omdat je dan je bank niet deels kan omklappen als je een keer wat groters en passagiers mee hebt?
Ik heb wel wat in Engeland gevonden bij Guardsman maar dat klemt tussen de rugleuning en het punt van vastklikken, is wel makkelijk te verwijderen...
Heb ooit daar voor de Grandland X het rek en scheingsrek gekocht. Dit rek past net in de ID7 en de scheidingsrek heb ik wat aangepast met 3D print onderdelen eigen design.
[ Voor 3% gewijzigd door Wimhaw op 30-07-2025 15:38 ]
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Nog niet nee maar het lijkt er wel op alsof je dan met een schroef makkelijk 1vande2 hoofdsteun klemmen los kan draaien, of het dan nog stevig zit is wel de vraag.taco_ni schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:51:
Heeft er toevallig iemand al een goed hondenrek voor de tourer gevonden, liefst niet vast aan de hoofdsteunen omdat je dan je bank niet deels kan omklappen als je een keer wat groters en passagiers mee hebt?
Die van travalll is idd heel duur en klemt in het raam/stijl.
Heb in mijn V60 nu een mooi hondenrek met gasveren tegen het plafond, waarom heeft VW niet zelf iets meegenomen in het ontwerp

Lukt bij mij ook niet. De app zegt dat je ID software versie 5.0 nodig hebt en die heb ik nog niet.Puppetmaster schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:19:
Zijn er meer die de park assist app niet gekoppeld krijgen?
Het lukt me wel de QR-code tevoorschijn te toveren in de ID.7, maar na het scannen blijft de app maar rondjes draaien en is de tijd voor connecten alweer voorbij.
FlipModeNL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:42:
[...]
Mooi hoor! Kings Red is echt mooi met die zwarte accenten. Ik zag dat je nu ook wat meer keuze in velgen hebt in de configurator. Die jij gekozen hebt zijn erg mooi. Viel me wel op dat de 20” velgen in de configurator meer WLTP range geven dan de 19” varianten.
:strip_exif()/f/image/ZtOX4m1CoBmSYTa5tEb4JV2m.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier de Pro LE in Kings Red nu 2 maanden in bezit. Wilde eerst geen zwart dak, maar de LE heeft dat natuurlijk standaard en dan weegt dat financiële voordeel zwaarder. En in het echt is het een echt mooie combinatie. Alleen de standaard zwarte 19" velgen vervangen, want compleet zwarte velgen vond ik ver gaan. Dus 20" Hudson met all-season Continental erop.
Net mijn ID.7 Tourer besteld en kom precies tot dezelfde ontdekking; mijn Volvo XC40 heeft een fantastisch rek wat netjes tegen het plafon aan verdwijnt.Wimhaw schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:03:
[...]
Zoek bij travall.nl! Wel duur.
Heb ooit daar voor de Grandland X het rek en scheingsrek gekocht. Dit rek past net in de ID7 en de scheidingsrek heb ik wat aangepast met 3D print onderdelen eigen design.De was iets te kort.
Als er iemand iets dergelijks moois vind houd ik me aanbevolen.
Podverdorie dit is echt een belachelijke mooie combi! ik ben zelf tijdens het bestellen in april voor 'veilig' stonewashed blue gegaan, maar zo oogt hij echt als een mega stoere bak!ArneRH schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:00:
[...]
[Afbeelding]
Hier de Pro LE in Kings Red nu 2 maanden in bezit. Wilde eerst geen zwart dak, maar de LE heeft dat natuurlijk standaard en dan weegt dat financiële voordeel zwaarder. En in het echt is het een echt mooie combinatie. Alleen de standaard zwarte 19" velgen vervangen, want compleet zwarte velgen vond ik ver gaan. Dus 20" Hudson met all-season Continental erop.
En voor maar €190 extra is een kleur upgrade nog wel te behappen ook voor de meesten.Gerkro schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:44:
[...]
Podverdorie dit is echt een belachelijke mooie combi! ik ben zelf tijdens het bestellen in april voor 'veilig' stonewashed blue gegaan, maar zo oogt hij echt als een mega stoere bak!
Klopt, die voel je niet. Maar ik stam uit het tijdperk van: "Een rode auto in de zon geeft alleen maar ellende met verbleken van de kleur", als in mijn toenmalige Opel Corsa B 1995 (mijn eerste autootje) had daar behoorlijk last van....bilgy_no1 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:29:
[...]
En voor maar €190 extra is een kleur upgrade nog wel te behappen ook voor de meesten.
Heb ik wel…Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 07:44:
[...]
Lukt bij mij ook niet. De app zegt dat je ID software versie 5.0 nodig hebt en die heb ik nog niet.
Misschien na de vakantie nog eens beter naar kijken, nu niet echt nodig maar was wel leuke gadget geweest.
Je kan ook door een opticien de glazen iets laten draaien, dan is het effect ook grotendeels weg en is de HUD veel beter zichtbaar. Ik dacht eerst dat de opticien een grapje maakte, maar het werkt echt!MJMaverick schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:54:
[...]
@Invictus66
@Simply1337 heeft het heel veel posts geleden in het <4.0 ID topic al eens aangegeven: gepolariseerde zonnebrillen werken door de reflectie van licht te verminderen en dit is nu precies wat de HUD gebruikt. Het licht dat het scherm in het dashboard uitstraalt wordt gereflecteerd in de glazen voorruit. Als je met je zonnebril op jouw hoofd schuin houdt (niet te adviseren tijdens het rijden) zie je de reflectie van de HUD wel weer goed.
Ik heb vanmiddag in een ID.7 gereden met HUD, maar tov de BMW i4 die ik nu heb is de HUD korrelig en niet heel scherp. Weet iemand toevallig of dat bij de eerste ID.7 modellen anders is dan de huidige ID.7 modellen of is het standaard niet heel scherp. Het gedeelte "augmented reality" wat de wegafslagen in het blauw weer geeft is zelfs heel erg korrelig, de gewone data (oa snelheid) vind ik ook onscherp, zeker in vergelijking met de HUD in de BMW i4. Wie heeft hier meer info over?
Gr. Marijn
Gewoon factor 50 erop!Gerkro schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:45:
[...]
"Een rode auto in de zon geeft alleen maar ellende met verbleken van de kleur", als in mijn toenmalige Opel Corsa B 1995 (mijn eerste autootje) had daar behoorlijk last van....
De onze is ook zo ongeveer in bestelling, private lease goedgekeurd. Dag EC40 en welkom ID.7. Ik hoop dat onze voorbanden bij aflevering iets beter op de velg liggen dan bij onderstaande ID.7...
:strip_exif()/f/image/JaS7sKQF75ce8LDhkg19pErx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/NlUvvlmtQPk0bLRGbSojK77E.png?f=fotoalbum_large)
Dat klinkt mij als een fout in de afstelling. Bij mij is de HUD gewoon scherp op alle vlakken en prettig leesbaar.marijnimouse schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:03:
Scherpte HUD
Ik heb vanmiddag in een ID.7 gereden met HUD, maar tov de BMW i4 die ik nu heb is de HUD korrelig en niet heel scherp. Weet iemand toevallig of dat bij de eerste ID.7 modellen anders is dan de huidige ID.7 modellen of is het standaard niet heel scherp. Het gedeelte "augmented reality" wat de wegafslagen in het blauw weer geeft is zelfs heel erg korrelig, de gewone data (oa snelheid) vind ik ook onscherp, zeker in vergelijking met de HUD in de BMW i4. Wie heeft hier meer info over?
Gr. Marijn
Kijk prachtig. Ik heb em in dezelfde kleur/velgstelling. Je kunt mij vinden in de omgeving DeventerArneRH schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:00:
[...]
[Afbeelding]
Kan te maken hebben met de hoogtepositie van de HUD, als je lang bent moet die omlaag en vice versa als je klein bent.marijnimouse schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:03:
Scherpte HUD
Gr. Marijn
Ik ben toch malle pietje niet!
Mooie configuratie! Wij overwegen momenteel een soortgelijke met de 19 inch Hudson’s op All Seasons. De velgen op jouw foto zijn de 20 inch Montreal toch?ArneRH schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:00:
[...]
[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe de All Seasons jou bevallen? Ben erg nieuwsgierig naar het praktijkverbruik / de range met deze banden.
Klopt!marijnimouse schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:59:
[...]
Je kan ook door een opticien de glazen iets laten draaien, dan is het effect ook grotendeels weg en is de HUD veel beter zichtbaar. Ik dacht eerst dat de opticien een grapje maakte, maar het werkt echt!
Je kan ook je hoofd wat draaien, zelfde effect.
Ik vind het wel fijn, want de hud is soms wat fel.
Met polaroid zonnebril valt hij veel minder op, maar als het moet draai ik ff m’n hoofd en dan zie ik het duidelijk.
[ Voor 101% gewijzigd door Puppetmaster op 31-07-2025 19:19 ]
Iemand weet of daar ook iets a la disskin voor bestaat om de reflectie te minderen?
Ik snap ook niet waarom auto fabrikanten die pianolak zo leuk vinden. Wordt vuil en er komen krassen op door er nog maar naar te kijken, bij wijze van spreken… en het reflecteert dus ook irritant hard
marijnimouse schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:03:
Scherpte HUD
Gr. Marijn
:strip_exif()/f/image/TVnUzfnCnO7JpRVjCa99eERz.jpg?f=fotoalbum_large)
In mijn huidige Mondeo Wagon zijn er speciale afsluitbare gaten bij het plafond en in Duitsland is een rek of bench verplicht, vandaar mijn zoektocht. Ik heb gelukkig nog een maand of 4 voordat de blauwe Tourer Pro LE geleverd wordt.jdkjr schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:50:
[...]
Net mijn ID.7 Tourer besteld en kom precies tot dezelfde ontdekking; mijn Volvo XC40 heeft een fantastisch rek wat netjes tegen het plafon aan verdwijnt.
Als er iemand iets dergelijks moois vind houd ik me aanbevolen.
Ik overweeg deze, met het schijnbare gemak dat de naast de hond bagage of boodschappen kunt plaatsen: https://www.guardsmandogg...t-divider-part-no-g1647b/
[ Voor 15% gewijzigd door taco_ni op 31-07-2025 21:34 ]
Nu weet ik niet hoe het er uitziet bij jouw huidige BMW, maar wat ik wel weet is dat het bij mij niet onscherp of korrelig oogt. Sterker nog ik kan mij vrij snel storen aan dit soort zaken.. ik heb hier ook al een keer lopen klagen over de achteruitrijcamera, waar ik de resolutie nog steeds matig van vind, helemaal in vergelijk met mijn vorige CLA Shooting brake van 2021, maar ik ben zeer tevreden over de HUD!
Maar zoals gezegd ik heb geen vergelijk.
Misschien bij een dealer nog een keer in een andere ID.7 gaan zitten. Op het moment dat je op de stoel gaat zitten zie je het VW logo al voor je geprojecteerd
Dit ziet eruit alsof de doorzichtige plaat in het dashboard die over de lens van de projector ligt niet goed schoon is. Streperig, stoffig, beide, zoiets. Ik heb geen tips over hoe het goed schoon te maken, helaas...
Dank voor de foto. Ik ga denk ik nog maar eens checken bij een andere VW garage. Misschien inderdaad stof op het glas waarop geprojecteerd wordt. Dit was wel een van de eerste ID.7 modellen, misschien dat dat ook nog niets uit maakt.
Thx!
Ik had dit met mijn Arteon ook, bij bepaalde zonnestand een hele vervelende reflectie. En ja pianolak is mega irritant. Enkel mooi in de showroom, in de praktijk zie je elk vuiltje en je blijft poetsenstanny schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:52:
Ondertussen toch een behoorlijk irritant puntje gevonden: hoe ik me ook positioneer, als er felle zon is, reflecteert dat keihard in die band om het volume en temperatuur aan te passen. Zal wel enkel op zonnige dagen zijn als de zon hoger staat, zoals nu in de zomer, maar het stoort me wel echt mateloos. Zeker op een zonnige rijdag op reis zoals vandaag…
Iemand weet of daar ook iets a la disskin voor bestaat om de reflectie te minderen?
Ik snap ook niet waarom auto fabrikanten die pianolak zo leuk vinden. Wordt vuil en er komen krassen op door er nog maar naar te kijken, bij wijze van spreken… en het reflecteert dus ook irritant hard
Er staat na 2 maanden 4000km op de teller met een gemiddeld verbruik van 15,8 kWh/100km, 80% snelweg. Vooral Nederland met 110km/u, maar ook een trip Frankfurt, volle bepakking, heen en terug met 120-130km/u.BigWinston schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:28:
[...]
Mooie configuratie! Wij overwegen momenteel een soortgelijke met de 19 inch Hudson’s op All Seasons. De velgen op jouw foto zijn de 20 inch Montreal toch?
Mag ik vragen hoe de All Seasons jou bevallen? Ben erg nieuwsgierig naar het praktijkverbruik / de range met deze banden.
Op mijn vorige auto, Ampera-e, reed ik ook al 7 jaar op all-seasons, Michelin. Nu Continental, helemaal prima, maar ook totaal andere auto natuurlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door ArneRH op 02-08-2025 11:05 ]
Ik hoop niet op all seasons, maar heb daar eigenlijk niet op gelet...
Edit: zie net in de configurator dat all seasons een optie zijn, die ik gelukkig niet aangeklikt heb. Veronderstel dat dit ook zo gaat geweest zijn op het moment van mijn bestelling, dus komt goed.
[ Voor 37% gewijzigd door GTAm op 02-08-2025 11:58 ]
Die van mij zijn met Hankook zomerbanden geleverd in NL maar heb er ook met continental zomerbanden gezien. Volgens mij is het net wat er op dat moment op voorraad is bij de fabriek.GTAm schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:31:
Weet er iemand op welke banden de ID7 in België standaard wordt afgeleverd op de 19 inch Hudsons?
Edit: zie net in de configurator dat all seasons een optie zijn, die ik gelukkig niet aangeklikt heb. Veronderstel dat dit ook zo gaat geweest zijn op het moment van mijn bestelling, dus komt goed.
Zijn beide goede banden overigens.
Ik heb er pirellis onder liggen, standaard 19” velgen in BelgiëGTAm schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:31:
Weet er iemand op welke banden de ID7 in België standaard wordt afgeleverd op de 19 inch Hudsons?
Kan wel even niet checken welke exact, maar zeker geen 4 seizoens banden
[ Voor 6% gewijzigd door stanny op 02-08-2025 14:32 ]
Bij particuliere aanschaf ben je echter overgeleverd aan de afspraken van de importeur met VW én de bandenfabrikant welke op dat moment 'de beste deal' kan leveren (en dan praten we niet meer over een paar banden maar over een serieus groot veelvoud daarvan). All-Season banden worden nóóit als eerste montage, af-fabriek door VW gemonteerd.
Als jij als particulier zijnde een setje Pirelli P-Zero's gemonteerd wenst te krijgen..... VW monteert die banden af-fabriek met liefde en plezier (én een passende rekening daartoe) voor je.
Oh dat wist ik niet eens. Ik heb mijn auto een kleine maand geleden gekregen met Pirelli P7 banden eronder op de 20 inch Montreal. Lease loopt via Arval. Tot nu toe erg tevreden over mijn keus voor de ID7!Will_M schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:33:
De 'algemene' bandenkeuze wordt, doordat er vaak zakelijke lease plaatsvindt, in veel gevallen bepaalt door dat wat er in het contract van een werkgever of fleeetowner met de leasemaatschappijen is afgesproken.
Bij particuliere aanschaf ben je echter overgeleverd aan de afspraken van de importeur met VW én de bandenfabrikant welke op dat moment 'de beste deal' kan leveren (en dan praten we niet meer over een paar banden maar over een serieus groot veelvoud daarvan). All-Season banden worden nóóit als eerste montage, af-fabriek door VW gemonteerd.
Als jij als particulier zijnde een setje Pirelli P-Zero's gemonteerd wenst te krijgen..... VW monteert die banden af-fabriek met liefde en plezier (én een passende rekening daartoe) voor je.
Het lijkt pèr enkele auto ooit op 'gerommel in de marge' maar vanwege het aantal auto's wat er door VW jaarlijks geproduceerd wordt praat je op jaarbasis, zelfs in het geval van een paar simpele bandjes, al vaak over bedragen welke jij én ik in ons hele leven met normaal werken voor een baas tesamen niet bij elkaar geharkt kunnen krijgenRetrail schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:37:
[...]
Oh dat wist ik niet eens. Ik heb mijn auto een kleine maand geleden gekregen met Pirelli P7 banden eronder op de 20 inch Montreal. Lease loopt via Arval. Tot nu toe erg tevreden over mijn keus voor de ID7!
VW is toch eigenaar van Conti?Puppetmaster schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:33:
Bij mij zitten er continentals onder, eco contact 6q.
PON is voor NL de importeur van zowel Continental als ook van VW (o.a.). Om die rede ligt er op een NL dealer-geleverde VW vaak een band van Continental. Continental heeft verder geen binding met VAG.
Continentals kunnen dus zelfs al ooit een 'tweede montage' zijn op gloednieuw geleverde auto's (DOT codes van banden welke ooit zelfs ruim in de toekomst liggen ten opzichte van het uitrekken van het VIN van een auto, hoe dan
[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 02-08-2025 18:46 ]
Catch my drift?
Voor €691 per maand klinkt erg aantrekkelijk 😀
Er worden wel degelijk all-season banden door Volkswagen af-fabriek geleverd. Soms tegen meerprijs, omdat bijv. de uitstoot en daarmee BPM toeneemt.
Af-fabriek een merk/type band naar keuze is onmogelijk. De dealer kan wel een band naar keuze monteren en zal dan de band die af-fabriek komt zelf anders inzetten of verkopen en de gewenste band zelf inkopen.
Er is geen verschil tussen particulier en lease in banden af-fabriek. Zie hierboven. De dealer kan wel zelf wisselen voor aflevering. In de meeste leasecontracten staat niets over banden waarop afgeleverd wordt, maar gaat het enkel over vervangende banden en/of winterbanden.
Pon is geen eigenaar/importeur van Continental.
Het is al lang geleden dat nieuwe Volkswagens in Nederland standaard werden voorzien van Continentals.
Met een fabriekslevering (Autostadt) kan er nog steeds (véél) meer dan dat je bij een dealer ook maar ooit voor elkaar kunt krijgen,Flieger schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:50:
@Will_M Er zitten nogal wat onjuistheden in je laatste posts.
Er worden wel degelijk all-season banden door Volkswagen af-fabriek geleverd. Soms tegen meerprijs, omdat bijv. de uitstoot en daarmee BPM toeneemt.
Af-fabriek een merk/type band naar keuze is onmogelijk. De dealer kan wel een band naar keuze monteren en zal dan de band die af-fabriek komt zelf anders inzetten of verkopen en de gewenste band zelf inkopen.
Er is geen verschil tussen particulier en lease in banden af-fabriek. Zie hierboven. De dealer kan wel zelf wisselen voor aflevering. In de meeste leasecontracten staat niets over banden waarop afgeleverd wordt, maar gaat het enkel over vervangende banden en/of winterbanden.
Pon is geen eigenaar/importeur van Continental.
Het is al lang geleden dat nieuwe Volkswagens in Nederland werden voorzien van Continentals.
Fabriekslevering wordt in Nederland al langere tijd niet meer aangeboden.Will_M schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:53:
[...]
Met een fabriekslevering (Autostadt) kan er nog steeds (véél) meer dan dat je bij een dealer voor elkaar kunt krijgen,
Volgens de verkoper dan mijn wagen was het “dit kwartaal” en later las ik op de website van mijn dealer (Van den Brug) “tot eind dit jaar”.GoEV6 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:49:
Lopen de PL aanbiedingen van O.A. de ID7 tot eind van de maand zoals op de VW site staat of tot eind van het jaar? Ik dacht dat laatste ergens te hebben gelezen. Moet waarschijnlijk na de zomer een andere auto en de ID7 met aller wat ik erop wil
Voor €691 per maand klinkt erg aantrekkelijk 😀
Ik heb hem maar vast besteld
Het gaat niet erg lekker met VW dus hoop dan maar dat deze actie nog even loopt om de verkoop een boost te geven.JanHenk schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:56:
[...]
Volgens de verkoper dan mijn wagen was het “dit kwartaal” en later las ik op de website van mijn dealer (Van den Brug) “tot eind dit jaar”.
Ik heb hem maar vast besteld
Het staat idd op de website van deze dealer 🤞
[ Voor 6% gewijzigd door GoEV6 op 02-08-2025 19:01 ]
Geen discussie voor hier, maar je kunt je nieuwe auto nog steeds daar laten uitleveren. Ook als Nederlander zijnde (zelfs de ID.x modellen welke niet eens in Wolfsburg geassembleerd worden).Flieger schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:54:
[...]
Fabriekslevering wordt in Nederland al langere tijd niet meer aangeboden.
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 02-08-2025 19:08 ]
[ Voor 97% gewijzigd door GoEV6 op 02-08-2025 19:00 ]
Zeker niet. Als Nederlander via een Duitse dealer, ja. Maar via een officiële Nederlandse dealer én een door Pon geïmporteerde auto, nee.Will_M schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:58:
[...]
Geen discussie voor hier, maar je kunt je nieuwe auto nog steeds daar laten uitleveren. Ook als Nederlander zijnde.
Even een ouder bericht naar boven halen: wie heeft er ervaring met het leveren van de laadpas van elli? Ik heb inmiddels een kleine week geleden mn wecharge/elli abbo aangevraagd, maar heb nog geen laadpas binnen. Ben van plan om aankomende donderdag naar Frankrijk te vertrekken, dus zou wel chill zijn als ie daarvoor binnen is. Of is de laadpas ook 'digitaal' in de app beschikbaar?GVeldhuizen schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:52:
[...]
@Bastia Ik heb met mijn ID.7 eerder met vakantieritten gebruik gemaakt van Tesla supercharger. In maart getest met maandje elli naar Denemarken en besloten dat ook te doen naar Italië deze zomer. Waarom?:Ik overweeg nu om helemaal 100% over te schakelen op we charge, gedurende het hele jaar vanwege deze goede prijs
- Tesla SC geeft bij mij vaak lage laadsnelheid. Ionity is beduidend sneller
- Inmiddels zijn er meer niet-Tesla laadplekken dan Tesla supercharger, voor het stoppen onderweg zocht ik een andere oplossing.
- Elli met Ionity is echt een goede prijs nu (39 cent meen ik, goedkoper dan in mijn eigen straat).
- Met een elli/we charge kun je ook voor 45 cent laden bij straatladen, en dat gebruik ik met vakantie ook veel. Gegarandeerd een redelijke prijs (in mijn straat kost normaal laden nl 53 of 58 cent).
- Je kunt in de wagen makkelijker selecteren en voorkeur geven voor Ionity dan voor Tesla.
- Je kunt plug en charge doe met elli.
Hopelijk helpt deze info je.
Je krijgt mailtje dat die verzonden is en bij mij was die 3 werkdagen onderweg. Laden kan volgens mij ook in de wecharge in-car app. En als je plug&charge aanzet en je laadt bij ionity heb je in princiepe geen app of pas nodig.Badeen schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:44:
[...]
Even een ouder bericht naar boven halen: wie heeft er ervaring met het leveren van de laadpas van elli? Ik heb inmiddels een kleine week geleden mn wecharge/elli abbo aangevraagd, maar heb nog geen laadpas binnen. Ben van plan om aankomende donderdag naar Frankrijk te vertrekken, dus zou wel chill zijn als ie daarvoor binnen is. Of is de laadpas ook 'digitaal' in de app beschikbaar?
Die van mij was er binnen een week wel.Badeen schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:44:
[...]
Even een ouder bericht naar boven halen: wie heeft er ervaring met het leveren van de laadpas van elli? Ik heb inmiddels een kleine week geleden mn wecharge/elli abbo aangevraagd, maar heb nog geen laadpas binnen. Ben van plan om aankomende donderdag naar Frankrijk te vertrekken, dus zou wel chill zijn als ie daarvoor binnen is. Of is de laadpas ook 'digitaal' in de app beschikbaar?
Zou ze gewoon even bellen.
Ahh, uberhaupt geen mail gezien. Waarschijnlijk iets fout gegaan met afsluiten denk ik, morgen maar ff bellen.Valkske schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 07:57:
[...]
Je krijgt mailtje dat die verzonden is en bij mij was die 3 werkdagen onderweg. Laden kan volgens mij ook in de wecharge in-car app. En als je plug&charge aanzet en je laadt bij ionity heb je in princiepe geen app of pas nodig.
Nu merk ik dat het bedieningspaneel zo goed als helemaal niet reageert. Het lampje brandt wel van de deuren die op slot zijn, de 'Rear' knop reageert wanneer ik die aanraak, het draaiknopje voor de spiegels doet wel de respectievelijke lampjes branden wanneer ik die verdraai maar ik kan dan de spiegels niet verstellen, alsook klappen de spiegels niet in in betreffende stand.
Ramen openen en sluiten werkt wel via de bedieningen in de andere deuren.(voor die deuren dan)
Mijn raam heb ik dichtgekregen mbv de comforsluiting met de sleutel. Dus zo krijg ik wel alles dicht.
Ik vertrek morgenochtend op reis met deze wagen dus dit kon niet op een slechter moment gebeuren..
Iemand enige ervaringen en/of oplossingen?
[ Voor 13% gewijzigd door eizopro op 03-08-2025 09:30 ]
Toevallig had ik gisteren kort hetzelfde na het openen van een raam en daarna het openen van m’n deur terwijl ik wel bleef zitten. Door het openen van de deur was de auto ‘uit’. ‘Het contact aanzetten’ dmv rempedaal indrukken of middels de start/stop knop aan de stuurkolom en het raam ging weer dicht. Iets lulligs, maar hoop dat het zoiets simpels voor je is.eizopro schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:28:
Deze ochtend met de ID7 vertrokken, raam bestuurderszijde licht geopend en toen ik die 10min later wilde sluiten, reageerde de knop niet meer.
Nu merk ik dat het bedieningspaneel zo goed als helemaal niet reageert. Het lampje brandt wel van de deuren die op slot zijn, de 'Rear' knop reageert wanneer ik die aanraak, het draaiknopje voor de spiegels doet wel de respectievelijke lampjes branden wanneer ik die verdraai maar ik kan dan de spiegels niet verstellen, alsook klappen de spiegels niet in in betreffende stand.
Ramen openen en sluiten werkt wel via de bedieningen in de andere deuren.(voor die deuren dan)
Mijn raam heb ik dichtgekregen mbv de comforsluiting met de sleutel. Dus zo krijg ik wel alles dicht.
Ik vertrek morgenochtend op reis met deze wagen dus dit kon niet op een slechter moment gebeuren..
Geen ervaring met Elli, maar wat er staat over Tesla kan ik niet bevestigen.
Lagere snelheid kan alleen als je aan een V2 staat, dat moet je sowieso niet doen. Ook is er nog niet één andere aanbieder met een netwerk zo groot als die van tesla. Ionity is minder dan de helft.
Ik heb zoiets gehad bij een parkeergarage, precies voor het poortje. Stuk terug ook over geschreven.eizopro schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:28:
Deze ochtend met de ID7 vertrokken, raam bestuurderszijde licht geopend en toen ik die 10min later wilde sluiten, reageerde de knop niet meer.
Was op te lossen door kinderslot te activeren en weer weg te halen. Kennelijk gaat er in dat paneel iets niet helemaal goed?
Overigens thuis aangekomen met 1% en 4km resterend volgens de GOM
:strip_exif()/f/image/JlC4QIkT2UIsE9jHTDjB0hwe.jpg?f=fotoalbum_large)
De 240 kW van de EV6 ga ik niet meer zien, maar dit is ook prima. 👍
[ Voor 46% gewijzigd door DaMenaz op 03-08-2025 12:18 ]
Catch my drift?
Hoe activeren? Dat knopje doet ook helemaal niets..Puppetmaster schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:11:
[...]
Ik heb zoiets gehad bij een parkeergarage, precies voor het poortje. Stuk terug ook over geschreven.
Was op te lossen door kinderslot te activeren en weer weg te halen. Kennelijk gaat er in dat paneel iets niet helemaal goed?
Wij hebben een voorraad auto gekozen (model zonder kenteken) omdat ik laatste week augustus de auto nodig heb.
Gaat om een ID.7 Pro Limited Tourer in de kleur Aquamarine Blue metallic met zwart dak(lijn).
Daarnaast zit er standaard een Black pakket op (zwarte velgen en ID.7 badge), verder geen opties gekozen want hij is voor ons prima zo.
Ik rij nu een Scenic E-tech Alpine wat ook een zeer fijne auto is maar deze aanbieding kan je toch niet laten schieten. Heb de kleur nog niet in het echt op een ID.7 gezien maar wel op een Tiguan en dat ziet er goed uit.
Nu aftellen geblazen, kan niet wachten
Groetjes van G
Op klikken hielp bij mij wel. Het panel leek niks te doen, maar je hoorde de sloten wel. Nog een keer op klikken en hij ging weer open.eizopro schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:51:
[...]
Hoe activeren? Dat knopje doet ook helemaal niets..
Ik heb nu van ~1 naar 100% geladen en Tronity geeft aan dat er 80,66 kWh in is gegaan (en 82,47 kWh vanuit de laadpaal verbruikt). Betekent dit nu dat de accu op 100% 81,47 kWh zou zijn (80,66 / 99 * 100)The Legend schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:00:
Gisteren om 18.40 vertrokken vanuit de Franse alpen weer terug naar huis. VW ID7 Tourer (77kWh) met Holtkamper Kyte aan de trekhaak. 1100 kilometer (op de kop af) gereden in netto 11:42 uur (95km/h). Bruto tijd 13:10 uur, 6 laadstops. Meer doorgereden dan de heenreis, zeker in Duitsland veel 120-130 op de CC. Verbruik was dus ook wat hoger: 26,6kWh/100km. [/crosspost uit Europa topic].
Overigens thuis aangekomen met 1% en 4km resterend volgens de GOMMooi moment om een degradatietest te doen, dus ben nu aan het laden tot 100%.
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1