[F1 2024] Race 11 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste
Acties:
  • 79.933 views

Onderwerpen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 12:08
TinusXIII schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:30:
Even wat anders, wat heeft Perez gedaan?

[Afbeelding]
Niet opgelet bij Engels op school.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Chefbierrr schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:32:
Ik snap nu overigens wel (na mijn eerdere bericht) waarom de 4 track limits 'under investigation' was. Het was een divebomb van Norris maar ook tijdens die actie bewoog Max in de breaking zone waardoor Norris moest corrigeren en uiteindelijk een wiel blokkeerde en de bocht niet meer haalde. Het uitermate lastige verhaal hier is natuurlijk of het wel/niet gelukt was zonder de onreglementaire beweging van Max (onbestraft, maar dat precedent was al eerder gezet bij de move van Ocon by Alonso en Gasly). Met andere woorden, als je door een fout van een ander tracklimits pakt telt die natuurlijk niet mee. Uiteindelijk is er dus toch besloten dat het niet halen van de bocht z'n eigen schuld was en dus een 4e overtreding.
Dat heeft er allemaal niks mee te maken. Alles is altijd een UI voordat er een straf kan komen. Norris was 4x buiten de baan geweest dus is het per definitie een UI.

Perez met zijn speeding in the pitlane was ook een UI, terwijl dat gewoon extreem zwart/wit is en als de sensoren zeggen dat die te hard ging dan komt daar een straf bij. Maar ook dat gaat dus eerst naar de stewards en komt een under investigation voor. Terwijl die nog nooit heeft geresuleert in een "no further action"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Fauna schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:30:
Beide een lekke band, en Lando denk ik een beschadigde ophanging waardoor hij uitvalt?
Norris zal wel zijn uitgevallen door Norris. Als de band zo stuk is en door de lucht slingert gaat er gegarandeerd veel meer stuk. Mogelijk de ophanging? Anders wel de achtervleugel waar dat stuk rubber steeds tegenaan slaat. Zie bv ook Raikonnen in Baku 2017 meen ik (die ze toen nog onder de rode vlag een nieuwe achtervleugel hebben gegeven, met de iconische "gloves and steering wheel" als gevolg).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-07 11:56
RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:38:
[...]

Dat heeft er allemaal niks mee te maken. Alles is altijd een UI voordat er een straf kan komen. Norris was 4x buiten de baan geweest dus is het per definitie een UI.

Perez met zijn speeding in the pitlane was ook een UI, terwijl dat gewoon extreem zwart/wit is en als de sensoren zeggen dat die te hard ging dan komt daar een straf bij. Maar ook dat gaat dus eerst naar de stewards en komt een under investigation voor. Terwijl die nog nooit heeft geresuleert in een "no further action"
Ja dat snap ik, maar waarom duurt het bij de ene 8 min, en bij de andere 10 seconde. Waren ze koffie aan het halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:21
Blijft de vraag waarom Norris geen straf krijgt voor het doorrijden met een kapotte auto die de baan vol met debris legt. Daar kreeg Perez in Canada wel straf voor, toch?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-07 11:56
nocalimero schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:49:
Blijft de vraag waarom Norris geen straf krijgt voor het doorrijden met een kapotte auto die de baan vol met debris legt. Daar kreeg Perez in Canada wel straf voor, toch?
Een goede vraag, misschien omdat het maar eventjes was :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chefbierrr schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:42:
[...]

Ja dat snap ik, maar waarom duurt het bij de ene 8 min, en bij de andere 10 seconde. Waren ze koffie aan het halen?
Dat is toch echt niet wat in je verhaal staat ;) Aangezien je erbij haalt dat Verstappen (mogelijk) een onreglementaire move deed en wellicht Norris dus buiten de baan ging door toedoen van Verstappen. Dat is dus iets anders dan "alles is altijd een UI" ;)

En om antwoord op de vraag te geven. Norris is een Brit, Verstappen niet ;) Normaal is het ook een redelijke slam dunk penalty die ook redelijk snel gegeven wordt. Alhoewel het nu ook maar 3 ronden waren van een goede minuut, dus ~3,5e minuut. Die penalty van Perez ging ook wel iets van tijd overheen bv.
Maar ja, de straf voor Verstappen was gevoelsmatig sneller gegeven, ondanks dat dat wel een "grijs gebied" is en echt beoordeeld moet worden. Terwijl die TLs gewoon zo klaar als een klontje zouden moeten zijn. Als de TL geturft is dan is de 4e ook een straf en hoeft er niks meer geinvestigate te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Klopt. En als Red Bull zijnde zou ik daar ook achteraan gaan. Enige verklaring kan zijn is dat McLaren nog een pitstop deed (incl. inlossen tijdstraf die al dan niet geldig was achteraf). Terwijl het bij Perez wel duidelijk een "retire the car" was. Als je de auto terugbrengt om uit te vallen is dat toch anders dan de auto terug brengen om te bekijken of je verder kunt (en dan alsnog uitvalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:05
TinusXIII schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:30:
Even wat anders, wat heeft Perez gedaan?

[Afbeelding]
Een foto opgezocht van de auto van Max in Baku?
Maar dat is een opmerkelijk groot gat ja, zou dat van die eerste ronde komen met Piastri en Leclerc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:09
Hadden ze beter kunnen doen om een SC te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:32

Edd

Het verschil wat ik mij kan bedenken is dat in geval van Perez meteen vrij duidelijk was dat de auto eigenlijk niet meer verder kon en bij Norris dit niet direct het geval was. Het is dat Norris zijn auto zelf kapot heeft gereden met zijn gang naar de pits door te hard te rijden. Kijk maar naar Max, die had (min of meer) dezelfde lekke band en bracht de auto zonder verdere schade terug naar de pits.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:52:
[...]

Klopt. En als Red Bull zijnde zou ik daar ook achteraan gaan. Enige verklaring kan zijn is dat McLaren nog een pitstop deed (incl. inlossen tijdstraf die al dan niet geldig was achteraf). Terwijl het bij Perez wel duidelijk een "retire the car" was. Als je de auto terugbrengt om uit te vallen is dat toch anders dan de auto terug brengen om te bekijken of je verder kunt (en dan alsnog uitvalt).
Norris reed als een malle om een snelle pitstop te kunnen doen. Hij reed veel en veel te snel met een kapotte band die alles vemozelde. Het gaat niet om het verderkunnen rijden, het gaat om het versprijden van debris. Soms, als het de stewards uitkomt. Norris verspreide alleeen maar meer en meer. Perez ging met een kapotte auto richting pits zonder nog meer schade aan te richten.

Punt is en blijft dat stewards maar elke race weer de regels interpreteren hoe ze willen. Tov Perez in canada was dit veel meer een penalty dan wat anders. Norris reed gewoon veel te snel, een klassieke rookie fout met eenkapotte achterband die alles kapotmaakt. Maarja, het is perceptie wat telt. Max wat te agressief,ongeact wat Norris wel of niet deed. Wat maakt dit dan nog uit..... Je zult maar in de laatste ronde met 300km/h een lekke band krijgen..... ach jah.....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Edd schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:59:
[...]

Het verschil wat ik mij kan bedenken is dat in geval van Perez meteen vrij duidelijk was dat de auto eigenlijk niet meer verder kon en bij Norris dit niet direct het geval was. Het is dat Norris zijn auto zelf kapot heeft gereden met zijn gang naar de pits door te hard te rijden. Kijk maar naar Max, die had (min of meer) dezelfde lekke band en bracht de auto zonder verdere schade terug naar de pits.
Perez kon prima zonder belahcelijk te sturen naar de pits komen? Wat dat betreft was het okay. Dat zijn achtervleugel niet gerepareerd zou worden is een andere kwestie. Norris reed gewoon veel te hard terug waardoor zijn auto compleet naar de k ging. Hij had geen enkele intentie om geen problemen te veroorzaken. Terug naar de pits, was zijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-07 13:05
mijn antwoord was al gepost...

[ Voor 24% gewijzigd door fredgroes op 30-06-2024 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:21
fredgroes schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:12:
[...]

gebeurd toch wel vaker met een lekke band doorrijden om de pits te halen en kijken of je door kan. niet handig op volle snelheid

bij een achtervleugel is het redelijk snel klaar.
Gebeurt vaker, maar Norris zorgde voor erg veel debris op de baan. Niet slim voor hemzelf, maar ook gevaarlijk voor de anderen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
Vond het van beide coureurs niet bijzonder sterk, want bij het incident zie je Verstappen al langzaam naar links komen en Norris maakt amper een beweging naar links, waar nog voldoende ruimte is. Je kan zeggen dat Max niet mag bewegen, maar moet hij dan ook maar insturen wanneer Norris als een wild stier naar binnen vliegt. Moet je kijken waar Lando uitkomt met een divebomb.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U3uzT7A.png

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:25
Wat mij betreft belachelijk dat de rakende move van Max een tijdstraf van 10 seconden oplevert. Dat is zo’n beetje de zwaarste straf die je kan krijgen (zie Max Ham botsing in Silverstone 2021). Ze hebben in mijn ogen de consequentie bestraft en niet de beweging. Deze beweging gebeurt namelijk in vrijwel elke race. Zie deze post: https://www.reddit.com/r/formula1/s/buSD9aFSLW

Waar Sainz hetzelfde doet bij Verstappen vorig jaar (alleen nog veel agressiever), Max reageert alleen veel slimmer door de ruimte te gebruiken en de move veel eerder in te zetten.

Norris had nooit die bocht kunnen halen en was duidelijk heel wanhopig door de tijdstraf. Daardoor had Max, Norris ook nooit meer verwacht daar en was aan het concentreren op de bocht.

Hele situatie is wat mij betreft ver buiten proportie geblazen, dat tikje was ook nog eens zo ongelukkig (levert vrijwel nooit een puncture op).

Dat Norris nu bijna huilend voor de camera staat terwijl Max vorige week nog met Norris grappend voor de camera stond nadat Max door Norris letterlijk op het gras werd gewongen (onbestraft) én nadat Norris zei meer dan genoeg ruimte te hebben gegeven, vind ik echt kinderachtig van Norris.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-06 16:59

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:03
Ik kwam op Reddit een hele mooie vergelijking tegen tussen Lando vs Max (2024) en Verstappen vs Sainz (2022):

Lando vs Max

Verstappen vs Sainz

Je ziet duidelijk dat Max in 2022 meer over de blauwe verf ging rijden dan dat Lando deed. Voldoende ruimte voor beide coureurs.Alhoewel Verstappen iets bewoog naar rechts links voordat hij ging insturen vandaag.

Edit: rechts moet links zijn natuurlijk 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door NeverSettle op 30-06-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:47
Chefbierrr schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:32:
Ik snap nu overigens wel (na mijn eerdere bericht) waarom de 4 track limits 'under investigation' was. Het was een divebomb van Norris maar ook tijdens die actie bewoog Max in de breaking zone waardoor Norris moest corrigeren en uiteindelijk een wiel blokkeerde en de bocht niet meer haalde. Het uitermate lastige verhaal hier is natuurlijk of het wel/niet gelukt was zonder de onreglementaire beweging van Max (onbestraft, maar dat precedent was al eerder gezet bij de move van Ocon by Alonso en Gasly). Met andere woorden, als je door een fout van een ander tracklimits pakt telt die natuurlijk niet mee. Uiteindelijk is er dus toch besloten dat het niet halen van de bocht z'n eigen schuld was en dus een 4e overtreding.
Maar dan hadden ze hem moeten combineren met een UI voor Max.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Wij van wc eend.....

Sorry spontaan een beginnende reactie op voorhand weglachen.....onder het motto van vriendschap.

Holy shit, dan ben ik BFF met alle mods op T.net.

Propaganda, propaganda everywhere. Niets is wat het lijkt en niets mag beschreven worden zoals het is. En wij maar blij zijn dat we niet in China oid wonen. Zoveel anders ie het hier toch echt niet.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Wij van wc eend.....

Sorry spontaan een beginnende reactie op voorhand weglachen.....onder het motto van vriendschap.

Holy shit, dan ben ik BFF met alle mods op T.net.

Propaganda, propaganda everywhere. Niets is wat het lijkt en niets mag beschreven worden zoals het is. En wij maar blij zijn dat we niet in China oid wonen. Zoveel anders ie het hier toch echt niet.....
Ik zou het even terugkijken ;) Brundle heeft zijn hele uitleg al gegeven, dan gaan ze terug naar de 4 op het circuit, dan komen ze weer terug bij Brundle en dan begint Buxton pas te lachen onder het verhaal.

Verder wel eens hoor. Super raar om hem uit te lachen, en deze Twitter reacties komen ook nogal raar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:00:
Perez ging met een kapotte auto richting pits zonder nog meer schade aan te richten.
Bij Perez bungelde ook vanalles aan de achtervleugel. Ik denk dus dat daarvan wel vanalles nog op het circuit is gekomen. Not sure though. Maar vooral aangezien die SC er meteen kwam nogal uhm, raar. Terwijl er nu speciaal een VSC voor moest komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 01:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

talkatoo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:21:
Wat mij betreft belachelijk dat de rakende move van Max een tijdstraf van 10 seconden oplevert. Dat is zo’n beetje de zwaarste straf die je kan krijgen (zie Max Ham botsing in Silverstone 2021). Ze hebben in mijn ogen de consequentie bestraft en niet de beweging. Deze beweging gebeurt namelijk in vrijwel elke race. Zie deze post: https://www.reddit.com/r/formula1/s/buSD9aFSLW

Waar Sainz hetzelfde doet bij Verstappen vorig jaar (alleen nog veel agressiever), Max reageert alleen veel slimmer door de ruimte te gebruiken en de move veel eerder in te zetten.

Norris had nooit die bocht kunnen halen en was duidelijk heel wanhopig door de tijdstraf. Daardoor had Max, Norris ook nooit meer verwacht daar en was aan het concentreren op de bocht.

Hele situatie is wat mij betreft ver buiten proportie geblazen, dat tikje was ook nog eens zo ongelukkig (levert vrijwel nooit een puncture op).
Eens, Norris had makkelijk een beetje naar links gekund, of nog beter, eerder remmen en de cut back doen waarbij hij mooi rechtuit de betere tractie heeft, zoals Max in de sprintrace deed zelfs zonder drs!
Dat Norris nu bijna huilend voor de camera staat terwijl Max vorige week nog met Norris grappend voor de camera stond nadat Max door Norris letterlijk op het gras werd gewongen (onbestraft) én nadat Norris zei meer dan genoeg ruimte te hebben gegeven, vind ik echt kinderachtig van Norris.
Dat is wel een beetje typerend voor Norris.. Heb zo niet even het voorbeeld maar zo is hij wel vaker.

Ben heel benieuwd waar dit op uit draait...

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:42
RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:31:
[...]

Ik zou het even terugkijken ;) Brundle heeft zijn hele uitleg al gegeven, dan gaan ze terug naar de 4 op het circuit, dan komen ze weer terug bij Brundle en dan begint Buxton pas te lachen onder het verhaal.

Verder wel eens hoor. Super raar om hem uit te lachen, en deze Twitter reacties komen ook nogal raar over.
Die zien ook wel hoe het moment op (social) media opgepakt wordt, op deze manier hebben ze publiekelijk uitgesproken dat er niets aan de hand is, dus ik snap hun Twitter-reacties wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 01:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

NeverSettle schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:22:
Ik kwam op Reddit een hele mooie vergelijking tegen tussen Lando vs Max (2024) en Verstappen vs Sainz (2022):

Lando vs Max

Verstappen vs Sainz

Je ziet duidelijk dat Max in 2022 meer over de blauwe verf ging rijden dan dat Lando deed. Voldoende ruimte voor beide coureurs.Alhoewel Verstappen iets bewoog naar rechts links voordat hij ging insturen vandaag.
Zo doe je dat inderdaad. Norris remde ultra laat maar kon hier nooit een actie doen. Zoals max het deed wel dus, zoals in de sprintrace. Misschien moet Norris die maar eens terugkijken :+

Verstappen vs Sainz

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-06-2024 22:38 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Transportman schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:36:
[...]

Die zien ook wel hoe het moment op (social) media opgepakt wordt, op deze manier hebben ze publiekelijk uitgesproken dat er niets aan de hand is, dus ik snap hun Twitter-reacties wel.
Uiteraard. De berichten komen nogal "geforceerd" over. Wat de situatie er IMO niet beter op maakt.

Ook m.b.t. F1TV. In een van de reacties schreef iemand iets over Palmer als die over Verstappen los gaat dat je dan zijn aders in het gezicht ziet, (dat die zich echt aan het opwinden is). En jip, dat klopt 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

The_Scarabial

MTB for life!

Net ff de 30min. samenvatting bekeken, mooie strijd tussen VER en NOR, NOR wel net iets te hard geprobeerd en daar ook voor beloond met 0 punten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Max maakt een fout door zijn auto te ver naar buiten te laten lopen. Maar Norris mist duidelijk wat volwassenheid, want hij laat het contact ook gebeuren. En hij deed ervoor ook al wat wanhopige pogingen.

Ondanks de snelheid van McLaren, zal het nog wel even duren voordat ze vaker gaan winnen. Norris is nog niet op niveau WDC en de strategie van het team is ook te vaak onvoldoende.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:44

SomerenV

It's something!

Er zijn er teveel hier die hier echt teveel energie in steken :') Je hoeft niet altijd boos te zijn op iemand, of een schuldige te hebben, of iedereen leuk te vinden. Ook al zitten ze in een van de snelste bolides ter wereld, of zijn ze goed in anderhalf uur aan elkaar praten, het zijn en blijven mensen van vlees en bloed. Die maken fouten, die hebben hun eigen mening, die kunnen soms wat boos worden op elkaar en het oneens zijn met elkaar. Wil niet zeggen dat men op een forum alles kapot moet analyseren om uit te voegen wie er nou écht fout is en wie er nou écht hypocriet is :+

Waar beide vechten hebben beide schuld. Simple as that. Poppetje gezien, kastje dicht, op naar de volgende race! oOo

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 30-06-2024 22:45 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:31:
[...]

Damn, ik heb het even teruggekeken , minuut 38-39,ik had het iets anders in mijn hoofd. Maar blijft inderdaad bijzonder. Buxton die een prof coureur uitlacht om zijn mening. Damn. Zo laag is zelfsMol nog niet gezakt.......

En op deze manier krijg je heel makkelijk polarisatie imo. Het wordt in dergelike extremen gebracht......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:44:
Er zijn er teveel hier die hier echt teveel energie in steken :') Je hoeft niet altijd boos te zijn op iemand, of een schuldige te hebben, of iedereen leuk te vinden. Ook al zitten ze in een van de snelste bolides ter wereld, of zijn ze goed in anderhalf uur aan elkaar praten, het zijn en blijven mensen van vlees en bloed. Die maken fouten, die hebben hun eigen mening, die kunnen soms wat boos worden op elkaar en het oneens zijn met elkaar. Wil niet zeggen dat men op een forum alles kapot moet analyseren om uit te voegen wie er nou écht fout is en wie er nou écht hypocriet is :+

Waar beide vechten hebben beide schuld. Simple as that. Poppetje gezien, kastje dicht, op naar de volgende race! oOo
Ik heb in mijn glazen bol gezien dat de Britten dit in Silverstone nog niet zijn vergeten. Dat wordt echt vervelend voor Max. Ze kunnen beter de publieksoptredens schrappen daar van Red Bull.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
Tk55 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:43:
Max maakt een fout door zijn auto te ver naar buiten te laten lopen. Maar Norris mist duidelijk wat volwassenheid, want hij laat het contact ook gebeuren. En hij deed ervoor ook al wat wanhopige pogingen.

Ondanks de snelheid van McLaren, zal het nog wel even duren voordat ze vaker gaan winnen. Norris is nog niet op niveau WDC en de strategie van het team is ook te vaak onvoldoende.
Dat is dus het probleem met Max als hij onder druk racet: de andere rijder wordt in een positie geduwd met 2 keuzes: of crashen met Max óf de actie opgeven (door een tegen de regels move van Max).
Stella heeft het goed gezegd: vandaag is gebeurd omdat Max er in 2021 niet (hard genoeg) voor gestraft is.

Ik moet zeggen dat ik erg blij was met deze crash.
Iedereen is dit jaar aan het zeggen dat Max zo volwassen geworden is in z'n racen en grote stappen gezet heeft sinds 2021, maar je zag de afgelopen races waarin hij en Red Bull onder druk gezet werden al wat kleine foutjes e.d. ontstaan.
Maar nu - vol onder druk en met de realisatie dat de Red Bull niet meer de snelste auto is overal - is het in één klap weer 2021 Max.
Hij heeft niets geleerd en is niets verandert. Het enige dat verandert was, was dat hij zo'n performance voordeel genoot dat hij zonder enige druk reed de afgelopen 1,5-2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:38:
[...]

Uiteraard. De berichten komen nogal "geforceerd" over. Wat de situatie er IMO niet beter op maakt.
Dat is met dit soort publieke berichten altijd, ze zullen altijd een zekere mate van "geforceerdheid" uitstralen. Er wordt publiekelijk over gesproken, dus moeten ze er ook publiekelijk op reageren en is niets doen geen optie meer. Dus dan zit je al in de situatie dat je iets moet plaatsen, terwijl het eigenlijk gaat om iets dat ze onderling uit hebben gesproken waar de rest van de wereld eigenlijk geen moer mee te maken heeft, dan kom je altijd bij een halfbakken bericht uit waar mensen toch weer aan blijven twijfelen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RobertMe
henri86 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:53:
[...]

Dat is dus het probleem met Max als hij onder druk racet: de andere rijder wordt in een positie geduwd met 2 keuzes: of crashen met Max óf de actie opgeven (door een tegen de regels move van Max).
Stella heeft het goed gezegd: vandaag is gebeurd omdat Max er in 2021 niet (hard genoeg) voor gestraft is.

Iedereen is dit jaar aan het zeggen dat Max zo volwassen geworden is in z'n racen en grote stappen gezet heeft sinds 2021, maar je zag de afgelopen races waarin hij en Red Bull onder druk gezet werden al wat kleine foutjes e.d. ontstaan.
Maar nu - vol onder druk en met de realisatie dat de Red Bull niet meer de snelste auto is overal - is het in één klap weer 2021 Max.
Hij heeft niets geleerd en is niets verandert. Het enige dat verandert was, was dat hij zo'n performance voordeel genoot dat hij zonder enige druk reed de afgelopen 1,5-2 jaar.
Volgens mij heeft Verstappen in 2022 ook nog wel wat gevechten met Leclerc gehad, waarvan er IIRC 0 in tranen eindigde. En anders hebben we gisteren nog wel, waarin hij zich ook prima liet inhalen en de plek terug pakte. Of vorige week in Spanje waar hij "volwassen" maar het gras op gaat en Norris vervolgens loopt te lachen met zijn "ik liet je genoeg plek".

En Andrea Stella, tsja, wij van McLaren adviseren McLaren ;)

Edit:
En over leren gesproken. Hoe vaak is de zevenvoudig WDC gestraft voor het geven van een tikje op de achterband? Sowieso Silverstone 2021, Brazilie 2019 en ik meen Oostenrijk 2020.
Of een team als McLaren, dat niet leert dat ze strategische beslissingen niet aan Norris moeten over laten :+

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 30-06-2024 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29
siggy schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:48:
[...]
Damn. Zo laag is zelfsMol nog niet gezakt.......
Oh, jawel hoor :)

Vind het allemaal niet zo'n punt. Commentatoren mogen van mij best een scherpe mening hebben. Het heeft in the end toch geen enkele invloed behalve dat het internet zich erover opwindt.

Wat ik wel heel mooi vind is dat we eindelijk, na 2 jaar, weer strijd hebben. Norris zorgt ervoor dat het weer leuk wordt om races te kijken, net zoals Verstappen dat deed toen hij in z'n eentje de Mercedes dominantie afbrak.

De onderlinge verhouding tussen Verstappen en Norris is daarbij niet relevant. Die was goed, wordt nu ze beiden op hetzelfde niveau beginnen te komen natuurlijk wat minder, maar in de nadagen van hun actieve carrière komt dat allemaal wel weer goed.

Toen Verstappen vanmiddag 7 seconden voorsprong had betrapte ik mezelf er al op dat ik hoopte dat hij 5 seconden zou krijgen voor een unsafe release. Niet omdat ik Verstappen geen overwinning gun. Als Nederlander vind ik het fijn dat hij wint, maar de F1 fan in mij wil meer strijd dan wat we de afgelopen 2 seizoenen hebben gezien. En de F1 fan in mij is blij na vandaag :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 01-07 22:08
[...]

Jouw reactie is minstens zo gekleurd als de reacties die de andere kant op leunen.

Ik vond het persoonlijk "hard racing". Norris is zelf gestart met een over agressieve aanval op Max (tot 2 keer toe). 1x een divebomb die hij nooooit kon halen en zich dus compleet verremde en vervolgens nog een keer om Max vervolgens buiten de baan te duwen. Hij zat gewoon niet dichtbij genoeg. Misschien wel in het geval van andere coureurs maar niet voor Max.

Het incident was agressief van beide... Max had wellicht iets meer in kunnen sturen maar Norris had zelf meer naar buiten kunnen rijden(zie voorbeeld Max en Sainz hierboven). Uiteindelijk had Norris meer overspeed maar had zijn aanval beter moeten plannen en geduld moeten bewaren. Zijn banden waren beter en Max strugglede. Max had op zijn beurt dan Lando moeten laten gaan en zo goed als mogelijk aangehaakt blijven, dan had ie gewoon gewonnen ivm de tijdstraf van Lando.

Kortom ik kan geen duidelijke dader aanwijzen imho.

Maar jongens, laten we zo bekijken... dit is toch schitterend voor de spanning dit seizoen?! Ook al loopt Max wederom verder uit nu :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
renzo4000 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:05:
Maar jongens, laten we zo bekijken... dit is toch schitterend voor de spanning dit seizoen?! Ook al loopt Max wederom verder uit nu :+
Nah. 81 punten voorsprong. Dat zijn 10, 11 races dat Norris "moet" winnen en Verstappen tweede kan worden en dan nog gaat Verstappen aan de leiding. En dat met nog maar 13 races te gaan.

En gezien Andrea Stella gisteren aangaf dat ze wellicht maar eens moeten bespreken of er teamorders komen voor maximale punten voor Norris, de strategische fouten, en de fouten van Norris, moet ik hem nog maar zoveel races zien winnen.
Als Norris dit WDC nog wint moet het gewoon een resterend bijzonder seizoen worden. WDC na grootste achterstand staat nu het hoogst op 46 punten? Van Verstappen in '21. Terzijl dat nu al richting het dubbele gaat.
Er zullen vast nog voldoende interessante races komen. Maar WDC zou redelijk gelopen moeten zijn normaalgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Nah. 81 punten voorsprong. Dat zijn 10, 11 races dat Norris "moet" winnen en Verstappen tweede kan worden en dan nog gaat Verstappen aan de leiding. En dat met nog maar 13 races te gaan.

En gezien Andrea Stella gisteren aangaf dat ze wellicht maar eens moeten bespreken of er teamorders komen voor maximale punten voor Norris, de strategische fouten, en de fouten van Norris, moet ik hem nog maar zoveel races zien winnen.
Als Norris dit WDC nog wint moet het gewoon een resterend bijzonder seizoen worden. WDC na grootste achterstand staat nu het hoogst op 46 punten? Van Verstappen in '21. Terzijl dat nu al richting het dubbele gaat.
Er zullen vast nog voldoende interessante races komen. Maar WDC zou redelijk gelopen moeten zijn normaalgesproken.
Oh ik geloof ik wel dat de kansen vrij groot zijn voor Max om weer een WDC te pakken. Ik bedoel meer dat de races op deze manier een stuk spannender zijn. Het is weer even geleden dat Max echt on track onder druk werd gezet. Ik zat toch wel op het puntje van mijn stoel... ook weer even geleden ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86

This is the first time it’s looked like Verstappen's not really enjoying this new close battle at the front.
He didn’t like his Red Bull on the hard (C3) tyre, he was annoyed that Red Bull’s slow final pitstop basically eliminated the protective cushion he’d worked so hard to build over Norris, and he was clearly annoyed at what he called Norris repeatedly ‘divebombing’ him at the hairpin.
I think that frustration boiled over in the final stint and he regressed briefly to the 2018 version of himself - the one that would rather make a blunt point in the moment than see the bigger picture. Norris had a track limits penalty coming, Verstappen almost certainly had this race won.
Verstappen has always raced hard and right to the edge of what the rules allow, but this time he was slightly over that line.
Norris decided to keep his car absolutely straight in that final clash, making it clear to everyone that Max was moving twice in the braking zone.
A needless collision of course, but one born of Verstappen’s refusal to back down combined with his frustration at a race he had full control over suddenly getting away from him.

This incident is as much a result of poor team culture at Red Bull as it is Verstappen’s stubbornness.
The enabling Red Bull radio messages after the race blaming Norris for the incident only go to show that even if Verstappen does think he is always right and is aggressive in wheel-to-wheel combat, he appears to be encouraged further by a team that appears incapable of accepting when something doesn’t go in its favour in wheel-to-wheel combat.
Because that is the behaviour Red Bull seems to encourage, there isn’t any barrier to this happening again and again.
George Russell, Carlos Sainz and Oscar Piastri laughing at the incident in the green room shows you how silly that whole collision was, and exactly who was to blame.

https://www.the-race.com/...trian-grand-prix-verdict/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
henri86 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:48:
George Russell, Carlos Sainz and Oscar Piastri laughing at the incident in the green room shows you how silly that whole collision was, and exactly who was to blame.[/i]
https://www.the-race.com/...trian-grand-prix-verdict/
In dit geval ben het niet eens met the-race.com, in mijn vorige comment is duidelijk te zien dat Verstappen - Sainz wel goed door de bocht konden in 2022. Artikel lijkt de schuld volledig aan Verstappen te geven terwijl beide fout zaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:31
In dit forum waren er mensen die China 2018 de fout van Vettel vonden. Ik sta echt nergens meer van te kijken :Y)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:02
Eens, compleet eenzijdige kijk op de gang van zaken. De 2 acties van Norris worden compleet genegeerd?

En het feit dat het meer dan 5 rondes moet duren voordat de penalty wordt uitgedeeld negeren we ook maar even?

[ Voor 35% gewijzigd door Blik1984 op 30-06-2024 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
NeverSettle schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:51:
[...]

In dit geval ben het niet eens met the-race.com, in mijn vorige comment is duidelijk te zien dat Verstappen - Sainz wel goed door de bocht konden in 2022. Artikel lijkt de schuld volledig aan Verstappen te geven terwijl beide fout zaten.
Het verschil in dat de ene wel en de andere niet goed gaat zit 'm niet in hoever Lando/Max aan de linkerzijde rijden, maar in hoeveel Max/Sainz naar links sturen. Max totdat hij Lando raakt, Sainz niet.
Zoals ze bij The Race ook zeggen, Norris liet 'm staan en dan blijkt dat je dan met Max samen niet door een bocht kan.
Hetzelfde in 2021: Hamilton en Max gingen vaak genoeg zonder ongelukken door een bocht. Tot de momenten dat Hamilton besloot z'n auto te laten staan.

Nooit verwacht, maar voor het eerst in z'n leven dat Plooij iets nuttigs zegt:
Plooij vindt dat Verstappen fout zat, en denkt dat het belangrijk is dat de coureur snel zijn verontschuldigingen aanbiedt aan zijn vriend in de paddock. 'Jos moet nu even opstaan en zeggen tegen Max dat hij daarnaartoe moet gaan als de sodemieter. Dat moet gebeuren, hij moet dit nu meteen oplossen', aldus Plooij, die nog eens duidelijk maakt dat hij de straf van Verstappen wel terecht vindt. 'Dit is geen discussie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:02

sjaool

Every life should have 9 cats

talkatoo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:21:
De voorvleugel van de McLaren heeft precies op dat punt waarmee Lando de achterband van Max raakt een heel scherp uitsteeksel. Iets waar Will Buxton er het hele weekend al over had: "You don't want to touch that because it's a sure puncture".

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
henri86 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:58:
[...]

Plooij vindt dat Verstappen fout zat, en denkt dat het belangrijk is dat de coureur snel zijn verontschuldigingen aanbiedt aan zijn vriend in de paddock. 'Jos moet nu even opstaan en zeggen tegen Max dat hij daarnaartoe moet gaan als de sodemieter. Dat moet gebeuren, hij moet dit nu meteen oplossen', aldus Plooij, die nog eens duidelijk maakt dat hij de straf van Verstappen wel terecht vindt. 'Dit is geen discussie.
Max zei al in een interview dat hij met Lando zal praten, nadat beiden zijn afgekoeld. Hij hoeft geen advies te krijgen van de heren bij de Race Café :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:48:
[...]

Ik heb in mijn glazen bol gezien dat de Britten dit in Silverstone nog niet zijn vergeten. Dat wordt echt vervelend voor Max. Ze kunnen beter de publieksoptredens schrappen daar van Red Bull.
Dat komt toch al niet meer goed in Engeland. En Max is in 2021 ook niet bezweken, volgens mij gaat ie er alleen maar beter van presteren.

Als er extra security nodig gaat zijn, is het wel triest maar daar horen we vast niks over. Alleen maar echte “fans” in Oostenrijk waardoor je niet fatsoenlijk bier kunt halen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notlupus
  • Laatst online: 03-07 14:36
JB schreef op maandag 1 juli 2024 @ 00:24:
[...]

Dat komt toch al niet meer goed in Engeland. En Max is in 2021 ook niet bezweken, volgens mij gaat ie er alleen maar beter van presteren.

Als er extra security nodig gaat zijn, is het wel triest maar daar horen we vast niks over. Alleen maar echte “fans” in Oostenrijk waardoor je niet fatsoenlijk bier kunt halen :+
Zeker, dit. Max geeft er geen reet om wat ze van hem vinden. Hij gaat in Silverstone waarschijnlijk winnen maar op zijn minst een podium pakken. Wanneer die Britten hem uifluiten dan lacht en zwaait hij zoals het een kampioen betreft.
henri86 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:58:
[...]
We komen op een punt waarin je moet zeggen dat Jos gewoon zijn smoel moet houden, en wie is Plooij om daar een vuurtje onder te stoken? Het wordt een beetje moeilijk al deze gefaalde F1 coureurs serieus te nemen. Albers, Doornbos, van der Garde, Coronel... "We" hebben waarschijnlijk de beste coureur aller tijden die in de hoogste divisie van het racen de overwinningen aan elkaar rijgt. Dat moeten we koesteren.

[ Voor 43% gewijzigd door Notlupus op 01-07-2024 00:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:16
sjaool schreef op maandag 1 juli 2024 @ 00:07:
[...]

De voorvleugel van de McLaren heeft precies op dat punt waarmee Lando de achterband van Max raakt een heel scherp uitsteeksel. Iets waar Will Buxton er het hele weekend al over had: "You don't want to touch that because it's a sure puncture".
Ik dacht te zien dat bij de eerste touche met Lando’s rechter voorband de boel bij Max al lek leek te zijn. Overigens wat onbezonnen hoe Norris volgas terug naar de pits boert, doet mij weer denken aan Leclerc in Monaco. Hopelijk heeft McLaren nog een vloer liggen voor Silverstone.

Toch voelt de race van vanmiddag, en met name het wachten op de straf van Norris, alsof de regisseur van spektakel de ruimte van de stewards is binnen gedrongen en in afwachting van nog meer spetters en vonken, de straf voor Norris nog even tegenhield…

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 03:21
Verstappen komt er wat mij betreft alleen maar beter uit. Verstappen heeft al sinds het begin van zijn carrière een meedogenloze reputatie opgebouwd. Net als andere toppers uit het verleden is hij bereid zich op grijs gebied te begeven tót hij daadwerkelijk consequenties ervaart. Vooral Schumacher en Senna waren ook zo meedogenloos, maar ook Alonso en Hamilton hebben hier een handje van gehad.

Het is vooral een psychologisch spel. Schumacher en Senna kregen continu kritiek te verduren, maar het resultaat was wel dat ze een psychologisch voordeel hadden tegenover de concurrentie. Uiteindelijk gaat dit bij Norris in het hoofd zitten, hij moet enorm diep gaan of een flinke overspeed hebben om Verstappen in de toekomst voorbij te gaan, en het zit niet in zijn karakter om ook zo keihard te zijn.

Uiteindelijk heeft dat ook Hamilton opgebroken in 2021. Hij wist op een gegeven moment niet meer hoe hij Verstappen moest aanvallen. Brazilië 2021 had hij de superieure auto, maar was 'doodsbang' voor Verstappen. Uiteindelijk lukte het wel, maar niet zonder slag of stoot, wat ook weer enkele GP's later voor aarzelingen bij Lewis zorgde.

Eigenlijk heeft Verstappen ook hetzelfde gedaan bij Leclerc in Oostenrijk 2019. Leclerc is sindsdien minder lief gaan racen, maar ook met meer brokken als resultaat. Daarom zag je ook dat Leclerc in het begin van 2022 niet keihard tegen Verstappen durfde te zijn. Ik verwacht dat hetzelfde met Norris gaat gebeuren. Die gaat minder braaf zijn met meer negatieve uitslagen als resultaat.

Verstappen is de 'silverback' die af en toe zijn tanden moeten laten zien wie er nu echt de baas is. En als het er echt om gaat, duldt hij geen concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HollowGamer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:07:
Ja, maar dat is dan toch oud nieuws? Ze hebben toch maatregelen genomen?

Of wat is precies de relatie met deze race?
Dat is precies het bericht waar je op reageerde, die zegt dus ook dat er maatregelen tegen genomen zijn... :) Voor de rest heb ik geen idee. Misschien de reacties van die persoon even teruglezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Laatst online: 03-07 14:36
MadDogMcCree schreef op maandag 1 juli 2024 @ 00:49:
Verstappen komt er wat mij betreft alleen maar beter uit. Verstappen heeft al sinds het begin van zijn carrière een meedogenloze reputatie opgebouwd. Net als andere toppers uit het verleden is hij bereid zich op grijs gebied te begeven tót hij daadwerkelijk consequenties ervaart. Vooral Schumacher en Senna waren ook zo meedogenloos, maar ook Alonso en Hamilton hebben hier een handje van gehad.

Het is vooral een psychologisch spel. Schumacher en Senna kregen continu kritiek te verduren, maar het resultaat was wel dat ze een psychologisch voordeel hadden tegenover de concurrentie. Uiteindelijk gaat dit bij Norris in het hoofd zitten, hij moet enorm diep gaan of een flinke overspeed hebben om Verstappen in de toekomst voorbij te gaan, en het zit niet in zijn karakter om ook zo keihard te zijn.

Uiteindelijk heeft dat ook Hamilton opgebroken in 2021. Hij wist op een gegeven moment niet meer hoe hij Verstappen moest aanvallen. Brazilië 2021 had hij de superieure auto, maar was 'doodsbang' voor Verstappen. Uiteindelijk lukte het wel, maar niet zonder slag of stoot, wat ook weer enkele GP's later voor aarzelingen bij Lewis zorgde.

Eigenlijk heeft Verstappen ook hetzelfde gedaan bij Leclerc in Oostenrijk 2019. Leclerc is sindsdien minder lief gaan racen, maar ook met meer brokken als resultaat. Daarom zag je ook dat Leclerc in het begin van 2022 niet keihard tegen Verstappen durfde te zijn. Ik verwacht dat hetzelfde met Norris gaat gebeuren. Die gaat minder braaf zijn met meer negatieve uitslagen als resultaat.

Verstappen is de 'silverback' die af en toe zijn tanden moeten laten zien wie er nu echt de baas is. En als het er echt om gaat, duldt hij geen concurrentie.
Helemaal gelijk heb je. In dit opzicht is Max niet heel Nederlands, dit zit niet heel erg in ons. De 'die hard or die trying' mentaliteit. Hij is er volledig van overtuigd dat hij de allerbeste is en dat kun je hem nieteens kwalijk nemen, want hij heeft waarschijnlijk gelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Notlupus schreef op maandag 1 juli 2024 @ 00:35:
We komen op een punt waarin je moet zeggen dat Jos gewoon zijn smoel moet houden
Dat punt is al een paar jaar geleden gepasseerd. Jos is meer met zijn ego en zijn vendetta tegen Horner bezig, en niet met het zorgen voor een atmosfeer waarin Max het beste presteert. Jos moet zijn klep tegen de media dichthouden en accepteren dat het niet om hem draait.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:55
NeverSettle schreef op maandag 1 juli 2024 @ 00:14:
[...]

Max zei al in een interview dat hij met Lando zal praten, nadat beiden zijn afgekoeld. Hij hoeft geen advies te krijgen van de heren bij de Race Café :P
Het lijkt mij ook verstandig dat ze met elkaar praten voor de volgende race. Anders krijgen we daar weer brokken.

Daarnaast mag Lando ook zelf eens gaan reflecteren. De botsing had voorkomen kunnen worden als hij zelf een stukje naar links stuurde. Dat deed hij niet. Hij kan nog zo hard zeggen dat Max fout zat, maar uiteindelijk ligt Lando eruit en daar heeft hij meer mee verloren dan Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 03:53
Ik ben benieuwd of de analyses hetzelfde waren in het geval dat Verstappen op de plek van Norris had gereden en Hamilton op de plek van Verstappen.

Verstappen was hier te agressief met verdedigen, een paar rondes daarvoor veranderde hij al van lijn tijdens het remmen wat niet mag. Norris had misschien wat rustiger moeten blijven, raakte duidelijk gefrustreerd door het verdedigen van Verstappen. Bij het incident was duidelijk Verstappen die fout was, krijgt ook niet voor niets een straf.

Dat Norris dan nog zo hard probeert door te rijden is niet slim, maar hebben we elke coureur volgens mij wel ooit zien doen. Overigens duwt Verstappen daar Norris ook nog een keer van de baan. Al met al niet handig van beide. Wanneer ze het niet uitpraten voor Silverstone gaan we dergelijke zaken wederom zien ben ik bang.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
AMD1800 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 05:27:
[...]

Het lijkt mij ook verstandig dat ze met elkaar praten voor de volgende race. Anders krijgen we daar weer brokken.

Daarnaast mag Lando ook zelf eens gaan reflecteren. De botsing had voorkomen kunnen worden als hij zelf een stukje naar links stuurde. Dat deed hij niet. Hij kan nog zo hard zeggen dat Max fout zat, maar uiteindelijk ligt Lando eruit en daar heeft hij meer mee verloren dan Max.
Zou mooi zijn als Verstappen hem de volgende keer ook gewoon laat staan. Geen Spanje meer en door het gras met achteraf een lachende Norris "er was nog meer dan genoeg ruimte". Blijkbaar maakt Norris ook geen gebruik van die ruimte als die er is. En als dit nu de fout van Verstappen is dan was Spanje de fout van Norris en moet dat de volgende keer ook maar in tranen eindigenom het statement te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 1 juli 2024 @ 06:39:
..

Verstappen was hier te agressief met verdedigen, een paar rondes daarvoor veranderde hij al van lijn tijdens het remmen wat niet mag. Norris had misschien wat rustiger moeten blijven, raakte duidelijk gefrustreerd door het verdedigen van Verstappen. Bij het incident was duidelijk Verstappen die fout was, krijgt ook niet voor niets een straf.
...
Leuke aanname dat hij bewoog onder het remmen, maar als dat zo is, krijgt hij toch een straf? Dat kunnen ze namelijk gewoon op de data zien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou, the day after.....

Max had voor veel bestraft kunnen worden, maar niet 'for causing a collision'. Ik blijf het zien dat Norris in een verdwijnend gat rijdt en geen enkele aanstalte maakt om te ontwijken. Denk ook niet dat Norris verwacht had dat ze beiden een lekke band zouden krijgen van dat soort zijde aan zijde contact.

Daarnaast is en blijft het frustrerend, en achteraf allesbepalend, dat de stewards onnodig veel tijd namen om de penalty voor Norris te publiceren. De seconde dat de stewards wisten dat Norris een penalty zou krijgen, was de strijd afgelopen. De hele communicatie tussen rijders en teams was dan ook zeer zwak. Het is natuurlijk maar de vraag of Norris zijn aanvallen had gestaakt, of dat Max Norris had laten gaan, als ze beiden van de penalty wisten.

De reacties van Norris en Andrea Stella waren nogal gebrekkig in enige zelfreflectie. Linksom of rechtsom was het nogal knullig van de teams, de rijders en de stewards. Om dan 1000% de schuld op Max te leggen, met een zinloze 10 sec penalty, was de kers op de lege taart.

Hoe vaak gaat een coureur wel niet terug of half terug naar de ideale lijn nadat ie verdedigt had? Nagenoeg altijd. Nagenoeg altijd wordt dat niet bestraft. Dit werd alleen bestraft omdat Norris het dichtende gat inreed en zijn stuur kaarsrecht hield. Was het Max die van richting veranderde? Ja. Maar het had er veel van weg dat Norris gewoon weigerde opzij te gaan. Het voelt vrij onnatuurlijk om een auto in je richting te zien komen en dan het stuur recht te houden terwijl er nog ruimte aan de linkerkant zit. Norris had dan, zonder schade, terecht kunnen claimen dat Max hem van de baan duwde waar Max een straf voor zou kunnen krijgen.

Al met al zag het er klunzig en onnodig agressief uit van alle kanten. En de media die smult ervan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Exocet schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:32:
[...]

Leuke aanname dat hij bewoog onder het remmen, maar als dat zo is, krijgt hij toch een straf? Dat kunnen ze namelijk gewoon op de data zien.
Daarbij blijf ik de herhaling van SAI/VER voor me zien. Idemdito maar Max week daar wel uit.

Lando probeert het, maar gaat het onderspit delven zo. Dat heeft Max al eerder aangetoond.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Waar kreeg Norris die 5 seconden tijdstraf eigenlijk voor? Voor de ronde waar hij Verstappen inhaalde, maar te veel buitenom ging (leaving the track and gaining an advantage). Maar hij gaf dat voordeel toch weer terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Iemand een idee waarom Alonso voor de snelste raceronde ging terwijl het hem niets zou opleveren? Verstappen dwarszitten? Of gewoon racersmentaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tha Deo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:41:
Waar kreeg Norris die 5 seconden tijdstraf eigenlijk voor? Voor de ronde waar hij Verstappen inhaalde, maar te veel buitenom ging (leaving the track and gaining an advantage). Maar hij gaf dat voordeel toch weer terug?
Nee, track limits. Door de ronde voor de crash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Wel die actie, maar wegens een 4de overtreding van track limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:44:
[...]

Nee, track limits. Door de ronde voor de crash.
Nee hoor, dat was 5 rondes ervoor. Of zeg je nou dat die voor zijn mislukte divebomb geen track limit kreeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@siggy de tekst is 'predominantly to blame'. Das wat anders dan 1000% de schuld bij max neerleggen. 51% is genoeg. Dat 10 seconden dan overdreven is ben ik met je eens.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2024 07:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:47:
@siggy de tekst is 'predominantly to blame'. Das wat anders dan 1000% de schuld bij max neerleggen. Dat 10 seconden dan overdreven is ben ik met je eens.
Ik doelde meer op de reacties van Norris en Andrea Stella in hun interviews. En de timing van de penalty van Norris is gewoon hilarisch in de highlights. Echt een paar bochten nadat ze elkaar geraakt hebben komt de penalty voor Norris in beeld. Complete slapstick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
Na de race was ik benieuwd of AMuS antwoorden uit Marko kon krijgen waarom het na de eerste stint niet zo lekker ging maar de antwoorden kwamen dit keer van teambaas Horner.

De medium band was de betere band maar Red Bull had juist 2 sets van de harde band achtergehouden maar daar niet op gereden tot aan de race, Bij de 2e pitstop had Norris nog een set nieuwe medium banden en Verstappen allleen gebruikte medium banden. Volgens AMuS kan het verschil op Spielberg al gauw 2 tienden per ronde zijn.

Bij de 2e pitstop van Verstappen ging het mis. Linksachter ging het fout bij de monteur die net bij het team is gekomen en daar verloor Red Bull rond de 4 seconden aldus Horner. Wat ook niet hielp was dat Verstappen na de pitstop zich op de baan verremde waardoor Norris steeds dichterbij kon komen.

https://www.auto-motor-un...lyse-gp-oesterreich-2024/

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• renzo4000
Windsor kwam ook met een reactie. Hij is niet perse altijd op de hand van Max zullen we maar zeggen maar geeft aan dat Max weinig fout heeft gedaan en juist gebruik heeft gemaakt van de regels die gelden. Hij heeft iig niet bewogen onder het remmen:

https://www.f1maximaal.nl...em_Cg2zKGXdGW0_VowfjeVUhQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Na alle ophef kunnen wij wel stellen dat Max als winnaar uit dit gevecht is gekomen. De manier waarop dit is gebeurd is misschien een grijs gebied. Lando heeft er niet van geprofiteerd. Dat had wel gekund als hij op een rustiger manier richting de pits was gereden. Had hij met hetzelfde tempo als Max dit gedaan dan had hij er wel van kunnen profiteren.

Wat mij ook opviel was dat bij Max alleen het loopvlak los lag en dat bij Lando de band echt helemaal aan gort ging. Maar dat laatste zal door het te harde rijden zijn gekomen denk ik.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Het was een mooi race weekend vol met vuurwerk en veel gevechten, de sprintrace samen met mijn vader gekeken en de race gewoon rustig met z'n tweetjes!

Bij beide races liepen de gevechten tussen Norris en Verstappen telkens hoog op, waaruit Verstappen telkens de betere bleek tot gisteren een gevecht zijn kookpunt bereikte en ze tegen elkaar aanreden. Beiden een lekke band met als gevolg race over en iedereen blijft met de vraag achter wie zat er nou fout? Eerlijk gezegd zal daar altijd onenigheid over blijven tussen beide kampen, want eruit komen gaat hem zeker niet worden.

Ik heb zelf inmiddels 10 verschillende filmpjes bekeken van verschillende hoeken, zelfs een in slow motion. Mijn persoonlijke conclusie is wel dat de tijdstraf terecht is voor Verstappen, omdat hij naar links stuurt waar Norris rijdt. Net zoals ik altijd over Hamilton zei in 2021, gebruik je spiegels want hij wist ook hier in dit gevecht dat Norris iets zou kunnen proberen en wil je dan zoveel risico nemen en je hele race weggooien? Blijkbaar vond Verstappen dat hij de gok moest nemen door geen rekening te houden dat Norris aan zijn linkerzij kon komen terwijl er rondes achter elkaar een heftig gevecht gaande was. Dit had natuurlijk ook te maken met het feit dat Verstappen en Norris beiden een hoge irritatie / frustratie gehalte hadden, waardoor ze ook niet meer de slimste waren en zulke fouten sneller ontstaan. Straf Norris? Ja hij kwam buiten de baan door een eigen ingezette aanval, dus terecht.

Verder waren er voor mij genoeg leuke gevechten door de 3 DRS zones, wat van mij persoonlijk wel op meer circuits mag. Ik weet dat het hier al te vaak word benoemd, maar ik blijf er toch bij dat dit weekend Perez zich wederom kapot mag gaan schamen want hij heeft in Q2 ook gewoon geluk gehad dat de andere rijders niet sneller waren. Anders had hij er gewoon uit gelegen, ik hoorde na de race dat hij schade had aan zijn auto en dat verklaarde natuurlijk direct wel zijn slome pace.

Op naar de volgende in Silverstone, waar hopelijk deze race in Oostenrijk Norris niet achtervolgt en hij het achter zich kan laten. Gelukkig lees ik vanmorgen in het nieuws dat ze met elkaar om tafel gaan om het uit te praten, wat ik echt heel goed vind van beide partijen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
Exocet schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:32:
[...]

Klopt, ik heb beide onboards 10 keer bekeken op het moment van en er voor, het zal aan mij liggen maar ik zie het ook niet hoe dit max zijn schuld is. Hij stuurt niet naar links, Ja zijn auto gaat naar links maar die stuurbeweging is al ingezet vanuit de flauwe knik en hij laat ruimte, zijn stuur staat recht tijdens het remmen.
Lando daarintegen duikt in een gat met te hoge snelheid, zit te veel rechts en kan nog een stuk naar links. Besluit dat niet te doen en botsen. Als je een paar rondes daarvoor kijkt zie je dat zowel max als lando meer over de curbstones gaan dan norris tijdens de botsing, hij zit gewoon te ver naar rechts.

Maar ik zou graag eens uitleg willen van een steward met video uitleg waarom dit dat wel max zijn fout is. Moet je in zo'n geval iemand maar voorbij laten gaan omdat hij een poging probeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:34

Dat Norris dan nog zo hard probeert door te rijden is niet slim, maar hebben we elke coureur volgens mij wel ooit zien doen. Overigens duwt Verstappen daar Norris ook nog een keer van de baan. Al met al niet handig van beide. Wanneer ze het niet uitpraten voor Silverstone gaan we dergelijke zaken wederom zien ben ik bang.
Prima toch, word het alleen maar leuker van O-)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:29
Op een gegeven moment kreeg Norris de zwart/witte vlag omdat hij 3 keer de track limits had overschreden.

De 4e (en fatale) track limit kwam door de divebomb waarbij Norris met blokkerende wielen van de baan schoot. Direct daarna kwam in beeld dat dit 'noted' en een paar seconden daarna 'under investigation' was. Het was direct duidelijk dat - omdat hij wederom door eigen toedoen naast de baan was beland - de uitkomst van dit onderzoek zou zijn dat hij een 5 seconden straf zou krijgen.

De straf werd echter pas gegeven vlak na de aanrijding, 4 of 5 ronden (dus 5 of 6 minuten) nadat het geval 'under investigation' kwam. Dat is inderdaad hartstikke krom want er was hier geen enkele interpretatie nodig.

Daarnaast was het (imho) nalatig dat Verstappen niet op de hoogte werd gehouden van dit gegeven. Heb het terug geluisterd. Er wordt hem voor de divebomb wel verteld dat Norris de zwart/witte vlag heeft gehad, en na de divebomb vertelt Verstappen zelf tegen Lambiasi dat deze overschrijding dus tot een actie moet leiden. Vreemd genoeg vertelt Lambiasi vervolgens niet tegen Verstappen dat Norris inderdaad under investigation is.

Vanuit Verstappens perspectief heeft de wedstrijdleiding (zeker omdat het allemaal zo lang duurt) het hele gebeuren dus laten lopen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

alexbl69 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:28:
[...]
Daarnaast was het (imho) nalatig dat Verstappen niet op de hoogte werd gehouden van dit gegeven. Heb het terug geluisterd. Er wordt hem voor de divebomb wel verteld dat Norris de zwart/witte vlag heeft gehad, en na de divebomb vertelt Verstappen zelf tegen Lambiasi dat deze overschrijding dus tot een actie moet leiden. Vreemd genoeg vertelt Lambiasi vervolgens niet tegen Verstappen dat Norris inderdaad under investigation is.
[...]
Dat is inderdaad een nalatigheid vanuit RBR/GP. Dit hadden ze hem moeten vertellen, in dat geval was hij ook anders gaan racen en gewoon in DRS blijven rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Woudloper schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:31:
[...]

Dat is inderdaad een nalatigheid vanuit RBR/GP. Dit hadden ze hem moeten vertellen, in dat geval was hij ook anders gaan racen en gewoon in DRS blijven rijden.
Gezien het verschil in tempo, lijkt het me aannemelijker dat Norris wel buiten de 5 seconden was gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

:D Max is Max, als die zegt dat het geen moving under braking was, dan zal dat vast wel kloppen. Die laat de rem wel even los tussendoor, want dat is geen moving under braking :7 Ik zie de volgende Max-rule alweer komen...

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 01-07-2024 08:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:27
Exocet schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:33:
[...]

Gezien het verschil in tempo, lijkt het me aannemelijker dat Norris wel buiten de 5 seconden was gereden.
Ik denk dat dit wel had meegevallen. norris had met al dat aanvallen heel veel van zijn banden gevraagd. De keer dat hij even max inhaalde kon die spelenderwijs counteren in de volgende bocht. Als Max zijn hoofd koel had gehouden en Norris er langs had gelaten had hij hem denk ik wel 5-6 ronden in DRS kunnen volgen en de laatste rondes ervoor kunnen zorgen dat hij binnen de 5 seconden bleef. Erachter was niets te vrezen want George hing er 15 seconden minimaal achter.

De grootste schade hier heeft Norris geleden. Van potentieel 1 of 2 naar laatste zonder punten is voor zijn klassement de grootste schade. Hierdoor loopt hij nog meer achter en komt de rest dichter aan zijn plaats.

Als de heren afgekoeld zijn komt dit vast wel weer goed maar ik denk dat de reputatie van Max als keiharde racer hiermee alleen maar sterker zal staan. Dat de vooral Engelse toetsenbordridders, en een verdwaalde hier in het forum, daar anders over denken dat kan.

Ik vind George russell ook een clown maar dit keer stond hij wel bovenaan het schavot door de schermutselingen van de twee haantjes vooraan, en daar hoefde hij amper iets voor te doen. Grote verliezer vind ik ook Perez. Start ongeveer gelijk met Piastri met veel meer ervaring en eindigt op zijn startplaats. Piastri wordt tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JB schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:40:
:D Max is Max, als die zegt dat het geen moving under braking was, dan zal dat vast wel kloppen. Die laat de rem wel even los tussendoor, want dat is geen moving under braking :7 Ik zie de volgende Max-rule alweer komen...
Dat hoeft ie hier nieteens. Het loopt vrij stijl omhoog voor T3. Je kunt daardoor extreem laat remmen. genoeg tijd om te sturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als de pitstop van Max wel goed was gegaan en Norris niet 2 volle ronden 3x DRS had gehad dan was dit allemaal niet gebeurd.

Maarja, als....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JB schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:40:
De regel is niet over 'moving under braking' de regel is 'moving in the braking zone'.

Kleine nuance, en Max zegt dat hij al zijn moving voor de braking zone deed, omdat hij nog niet remde.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:50
Met de kanttekening dat ik het niet heel goed heb gezien, want ik was er live bij (voor het eerst en dit was best een leuke om live bij te zijn):

Ik vond Max bij de eerdere acties al wat bijzondere bewegingen maken. Als in, eerst een kantkiezen, dan toch even een klein stukje terugbewegen en weer naar zijn kant. Toen had ik al zoiets van: dat is niet helemaal de bedoeling.

De 2 divebombs waren wel echt heel opportunistisch. Lando heeft geluk dat Max in zijn spiegels keek en uitweek. En hij forceert Max ook daarna volledig van de baan. Leuk dat je plek teruggeeft maar je tegenstander over de curbs forceren wat schade aan de vloer kan opleveren? Lijkt me niet de bedoeling.

Incident lijkt mij gewoon Max' schuld. Norris zit er naast en moet gewoon ruimte laten. Ja Norris kan nog verder naar links en met zijn wiel half buiten de baan, maar waarom moet die dat doen als Max hem gewoon ruimte moet geven?

Of het slim is kan je over debatteren tot je een ons weegt. Maar dat hij de deur dicht gooit terwijl er lando er tussen staat is gewoon een feit.

Een beetje actie is wel leuk. Wel zie je weer heel duidelijk de British bias naar voren komen. F1TV is toch altijd zo neutraal? Nou niet als het om een Britse coureur aankomt hoor. Dat zie je in de interviews achteraf en de vraagstelling wel terug. Maar zodra men zegt dat British bias niet bestaat stuur ik ze naar het filmpje van Sky F1 met de kerstgroet waar max met 51G van Silverstone wordt gekegeld. Dat filmpje laat die bias perfect zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Als Max de auto had laten staan hadden we al 2 crashes gehad, maar dan veroorzaakt door Lando.
Dat matcht niet helemaal met de rest van je verhaal. Deze crash was optimaal voor Max. Daarbij zijn crashes nooit leuk voor de race zelf. Ik had ze liever nog een tijdje door zien vechten.
Hij rijdt simpelweg als elke andere WDC-coureur. Senna reed zo, Schumacher reed zo, Hamilton reed zo. Dit is hoe een coureur die wil en gaat winnen rijdt. Lando rijdt daarbij precies hetzelfde en zie ik intussen ook als WDC-materiaal, mits ze de ontwikkelingen met de auto bij kunnen houden en hij iets beter gaat leren wanneer ie wel/niet aan moet vallen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bvanham schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:41:
[...]

Ik denk dat dit wel had meegevallen. norris had met al dat aanvallen heel veel van zijn banden gevraagd. De keer dat hij even max inhaalde kon die spelenderwijs counteren in de volgende bocht. Als Max zijn hoofd koel had gehouden en Norris er langs had gelaten had hij hem denk ik wel 5-6 ronden in DRS kunnen volgen en de laatste rondes ervoor kunnen zorgen dat hij binnen de 5 seconden bleef. Erachter was niets te vrezen want George hing er 15 seconden minimaal achter.
Dit is misschien waar, maar waar het misgaat is dat veel mensen beweren dat de crash niet gebeurd zou zijn als de straf al gegeven was. Daar geloof ik helemaal niets van. Lando was er alles aan gelegen om te proberen weg te rijden om zo alsnog te winnen, en Max wil dat risico ontlopen door Lando zo lang mogelijk achter hem te houden. Het had imho echt niets aan de situatie veranderd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:38
redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Als Max de auto had laten staan hadden we al 2 crashes gehad, maar dan veroorzaakt door Lando.

[...]

Dat matcht niet helemaal met de rest van je verhaal. Deze crash was optimaal voor Max. Daarbij zijn crashes nooit leuk voor de race zelf. Ik had ze liever nog een tijdje door zien vechten.

[...]

Hij rijdt simpelweg als elke andere WDC-coureur. Senna reed zo, Schumacher reed zo, Hamilton reed zo. Dit is hoe een coureur die wil en gaat winnen rijdt. Lando rijdt daarbij precies hetzelfde en zie ik intussen ook als WDC-materiaal, mits ze de ontwikkelingen met de auto bij kunnen houden en hij iets beter gaat leren wanneer ie wel/niet aan moet vallen.
Haal Hamilton er alsjeblieft niet bij.

Ik vind die spirit wel mooi, dat is gewoon racen!!
En het akkefietje tussen Max en Lando is natuurlijk smullen voor de pers maar ik denk dat de heren onderling vanmorgen samen even een kop koffie drinken en de boel uitpraten..
De reactie van Lando gisteren was natuurlijk na een hele bak adrenaline en frustratie..

Beide hebben gevochten, nu de wonden likken en de focus op de volgende wedstrijd.. 8)

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-07-2024 21:47 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

verstappen33 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Idd, hoevaak heeft Hamilton wel niet iemand van de baan af gekegeld.. Zelfs nu hij niet meer vooraan rijdt gaat hij wheelbangend door het veld..
Nooit, als ik X moet geloven :D Alleen Max doet dit 8)7 }:O

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:15
verstappen33 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:11:
[...]
Idd, hoevaak heeft Hamilton wel niet iemand van de baan af gekegeld.. Zelfs nu hij niet meer vooraan rijdt gaat hij wheelbangend door het veld..
Haal Hamilton er alsjeblieft niet bij.

[ Voor 40% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-07-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:53:
Ik vond Max bij de eerdere acties al wat bijzondere bewegingen maken. Als in, eerst een kantkiezen, dan toch even een klein stukje terugbewegen en weer naar zijn kant. Toen had ik al zoiets van: dat is niet helemaal de bedoeling.
Dat ligt aan welke kant die kiest. Als die koos voor de racelijn mag die prima daar van afwijken om te verdedigen én daarna weer terug naar de racelijn. Als in: je mag één verdedigende beweging doen, én daarna terug naar de racelijn. Zolang je maar voldoende ruimte laat voor de aanvaller.

Edit:
En formeel heb je ook nog bocht 2. Dus dan mag je al twee keer kiezen en terug naar de racelijn. Want zoals de stewards eerder hebben besloten kun je zelfs een chicane behandelen als twee aparte bochten. Een bocht die geen bocht is kun je dan natuurlijk ook als aparte bocht behandelen.
Incident lijkt mij gewoon Max' schuld. Norris zit er naast en moet gewoon ruimte laten. Ja Norris kan nog verder naar links en met zijn wiel half buiten de baan, maar waarom moet die dat doen als Max hem gewoon ruimte moet geven?
Dan moet je de start in Spanje nog eens terugkijken en de persconferentie na de race ;) Waarom moet Norris Verstappen daar het gras in rijden? Verstappen zit er immers al naast als hij de beweging door zet. En dan op de persco zeggen "er was nog plek zat" waarna iedereen begint te lachen.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 01-07-2024 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06
RobertMe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:34:

[...]

Dan moet je de start in Spanje nog eens terugkijken en de persconferentie na de race ;) Waarom moet Norris Verstappen daar het gras in rijden? Verstappen zit er immers al naast als hij de beweging door zet. En dan op de persco zeggen "er was nog plek zat" waarna iedereen begint te lachen.
En dus kreeg die gister het terug van Max. >:) Dit zat er zo hard aan te komen. Vind zelf dat Max beter het iets meer had kunnen proberen te voorkomen, maar aan de andere kant is de straf ook wel weer te.
Wel mooi om te zien dat Max dan rustig genoeg is om rustig terug te rijden daar waar Lando zo snel mogelijk terug wil en dus alles kapot rijdt..

Maar goed, op naar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ik ben benieuwd of de analyses hetzelfde waren in het geval dat Verstappen op de plek van Norris had gereden en Hamilton op de plek van Verstappen.

Het gaat niet om lijn veranderen tijdens het remmen, want dat doet ie niet. Het gaat er om dat je ook voor het remmen niet alle kanten op mag gaan. Je mag 1 keer verdedigen en dan niet meer en dat doet Verstappen wel. Er is in het hele gevecht maar 1 keer dat Verstappen onder het remmen van zijn lijn gaat, maar dat is rondes eerder.
Dat Norris dan nog zo hard probeert door te rijden is niet slim, maar hebben we elke coureur volgens mij wel ooit zien doen. Overigens duwt Verstappen daar Norris ook nog een keer van de baan.
Aan de linkerkant is ie bezig zijn auto onder controle te krijgen, je ziet dat ie nadat Lando weg is nog verder naar links gaat en een slipper maakt voordat ie hem weer naar rechts krijgt. Daarna stuurt ie naar de rechterkant van de baan omdat hij ruimte wil geven voor snellere coureurs (die er ook eentje voorbij komt). Dat Lando met een kapotte auto denkt daar nog in te kunnen halen is gewoon dom.
Al met al niet handig van beide. Wanneer ze het niet uitpraten voor Silverstone gaan we dergelijke zaken wederom zien ben ik bang.
Gezien hoe ze racen en hoe dicht ze nu bij elkaar zitten gaat dit nog wel vaker gebeuren. De ene keer veroorzaakt door Max en de andere keer door Lando. Al verwacht ik meer door Max omdat Max beter weet wanneer hij toch wat ruimte moet geven. Iets dat je ook deze race zag, als Max hem iedere keer had laten staan, was ie al 2 keer eerder gecrahed, maar dan met een penalty voor Lando.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ProudElm schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:42:
[...]

Wel mooi om te zien dat Max dan rustig genoeg is om rustig terug te rijden daar waar Lando zo snel mogelijk terug wil en dus alles kapot rijdt..
Je moet ook een beetje geluk hebben met hoe de band kapot gaat. Bij max was het loopvlak wel los, maar nog intact. BIj Norris was het loopvlak stuk, en sloeg de hele auto kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:42:
[...]

Het gaat niet om lijn veranderen tijdens het remmen, want dat doet ie niet. Het gaat er om dat je ook voor het remmen niet alle kanten op mag gaan. Je mag 1 keer verdedigen en dan niet meer en dat doet Verstappen wel. Er is in het hele gevecht maar 1 keer dat Verstappen onder het remmen van zijn lijn gaat, maar dat is rondes eerder.
Over die actie had ik het ook dat was 2 of 4 rondes eerder dan het incident idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Iemand een idee waarom Alonso voor de snelste raceronde ging terwijl het hem niets zou opleveren? Verstappen dwarszitten? Of gewoon racersmentaliteit.
Viel mij ook op inderdaad, op mediums ook nog volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:50
RobertMe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:34:
[...]

Dat ligt aan welke kant die kiest. Als die koos voor de racelijn mag die prima daar van afwijken om te verdedigen én daarna weer terug naar de racelijn. Als in: je mag één verdedigende beweging doen, én daarna terug naar de racelijn. Zolang je maar voldoende ruimte laat voor de aanvaller.
[...]
Edit:
En formeel heb je ook nog bocht 2. Dus dan mag je al twee keer kiezen en terug naar de racelijn. Want zoals de stewards eerder hebben besloten kun je zelfs een chicane behandelen als twee aparte bochten. Een bocht die geen bocht is kun je dan natuurlijk ook als aparte bocht behandelen.
[...]
[...]

Iedereen begon te lachen omdat iedereen wel wist dat het eigenlijk niet zo handig was van Norris en als Max hem liet staan we een beste crash hadden kunnen hebben. Max gaf zelf ook al aan dat hij in de positie van Norris waarschijnlijk ook was vergeten dat daar gras zat ipv asfalt. Het was een racing incident daar omdat, eerste ronde. En als er geen gevolg is voor de race doet men sowieso eigenlijk nooit iets.

Dus men lacht niet omdat ze Lando gelijk gaven. Lando was sarcastisch dat er nog genoeg ruimte was. Waarna Lewis en Max beiden aangaven dat ze hetzelfde hadden gedaan in zijn situatie.

Sowieso is dat incident niet echt te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 15:14
TheBrut3 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:58:
[...]

McLaren heeft sinds deze race ook scherpe mesjes op de voorvleugel, die wilde Norris even gebruiken.
Ik ben driftig opzoek naar een foto hiervan ....
Jullie enig idee waar ik die kan vinden? zoeken op 'McLaren voorvleugel mesje' geeft niet het gewenste resultaat :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:42:
[...]

Nounou, "alle kanten op gaan", dat valt toch wel mee? Ik vond tot het moment van contact het verdedigen stevig, maar in verhouding met de aanvallen die hij te verduren kreeg. De divebombs van Norris waren nml ook erg ongecontroleerd, dus dan kun je als verdediger maar beter duidelijk zijn dat je er aan de binnenkant niet langs komt.

Wat mij betreft erg storm in een glas water. Als ze hadden gewheelbangd en Norris was er 2 rondjes later langs gekomen, hadden we het nu nergens meer over. Maar zoals gewoonlijk weegt het gevolg van het contact zwaar en daar komt Max eigenlijk juist heel goed weg. Want had hij Norris laten gaan, moest hij nog maar zien of hij binnen 5s kon blijven en was Norris waarschijnlijk ingelopen in het kampioenschap. Nu loopt Max 10 punten uit, terwijl de volgende concurrent, Leclerc uit mijn hoofd, geen punten scoort. Prima weekend eigenlijk, onder de streep.
[...]

Aan de linkerkant is ie bezig zijn auto onder controle te krijgen, je ziet dat ie nadat Lando weg is nog verder naar links gaat en een slipper maakt voordat ie hem weer naar rechts krijgt. Daarna stuurt ie naar de rechterkant van de baan omdat hij ruimte wil geven voor snellere coureurs (die er ook eentje voorbij komt). Dat Lando met een kapotte auto denkt daar nog in te kunnen halen is gewoon dom.

[...]

Gezien hoe ze racen en hoe dicht ze nu bij elkaar zitten gaat dit nog wel vaker gebeuren. De ene keer veroorzaakt door Max en de andere keer door Lando. Al verwacht ik meer door Max omdat Max beter weet wanneer hij toch wat ruimte moet geven. Iets dat je ook deze race zag, als Max hem iedere keer had laten staan, was ie al 2 keer eerder gecrahed, maar dan met een penalty voor Lando.
...en Max mogelijk uit de race. Ik heb het idee dat vooral Team LH hier heel erg inhakt, omdat ze de Max van 2021 terugzien, terwijl hun idool op flinke achterstand achter Russell eindigt. Uiteindelijk vind ik races als gisteren alleen maar mooi. Vroeger gingen gevechten toch ook zo? In de tijd van Senna/Prost, Schumacher, maar ook de eerste jaren van Hamilton... Iedereen lijkt zich zo'n clean racende coureur te herinneren, maar hoe vaak drukte hij Rosberg wel niet van de baan? En tikte hij niet twee keer Albon op podiumpositie van de baan? Maar het collectieve geheugen is maar kort en het is ze vergeven, want uiteindelijk tellen de resultaten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
MrSparkels schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Ik ben driftig opzoek naar een foto hiervan ....
Jullie enig idee waar ik die kan vinden? zoeken op 'McLaren voorvleugel mesje' geeft niet het gewenste resultaat :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlK2wLVKbgEKVq2cCjvYwv9gFHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UrhsTzj7it9mEFjSoSP3tPgb.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 11:29
En het meest bijzondere nog in mijn ogen: Max vecht ronden lang voor z'n positie, hobbelt een halve ronde met een lekke band rond, doet een extra pitstop... én... finisht 17 seconden voor Perez...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 22:18
Iemand die het snapt, kijk je mee Sky...kunnen ze nog van leren. Top analyse.
Windsor verdedigt Verstappen: 'Hij stuurt niet naar links'
“Als je de onboardbeelden van Max goed bestudeert, beweegt hij eigenlijk helemaal niet naar links. Wat er feitelijk gebeurt, is dat de baan een lichte hoek naar links maakt. Hij blijft absoluut recht sturen. Het lijkt alsof hij naar links gaat en dat is mogelijk waar de stewards naar kijken, maar als je naar zijn stuurhoek kijkt, verandert hij helemaal niet van richting”, stelt Windsor in zijn analyse op YouTube.

“Hij blijft in een rechte lijn sturen. Ik denk dat het echte probleem het grote snelheidsverschil van Lando is, vanwege DRS. Plotseling was er een groot snelheidsverschil en ging de baan iets naar links”, vervolgt hij. “Vervolgens kreeg Max een penalty voor het naar links sturen, wat allemaal een beetje vreemd was.”

Windsor noemt besluit over Verstappen en Norris 'vreemd'
Wat Windsor het vreemdst van alles vindt, is dat pas na de straf van Verstappen werd besloten om Norris vijf seconden te geven voor het overschrijden van track limits, een overtreding die de McLaren-coureur op een eerder moment had begaan.

“Als die beslissing duidelijk was gepubliceerd of in de loop van de race bekend was gemaakt, had Max Verstappen de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. Dan had hij Lando namelijk gewoon voorbij laten gaan met zijn vijf seconden straf en was hij in zijn DRS gaan rijden, waarna hij een paar seconden achter hem was gefinisht en de race had gewonnen”, concludeert Windsor.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:54:

Had Verstappen het slimmer kunnen doen? Dat helemaal absoluut. GP had Max direct moeten informeren na zijn 4e tracklimits dat er een tijdstraf aan zat te komen. Max had geen risico's meer moeten nemen. Hij had Norris er gewoon voorbij moeten laten gaan. Die tijdstraf was al bijna in steen gebeiteld en toen kwam deze actie nog. Ik wil het woord amateuristisch niet in de mond nemen, maar toen hij voor de 4e keer de baan buiten ging en duidelijk was dat dat ook redelijk de eigen schuld van Norris was, had Max gas terug moeten nemen en niet zulke risico's meer moeten lopen. Daar hadden ze vanaf de pitmuur moeten ingrijpen, daar is de grootste fout gemaakt van vandaag.

Mijn conclusie: fouten van meerdere kanten. Elkaar de hand schudden en volgende keer beter.
Wat je daar opsomt klopt helemaal. Je vergeet alleen de parameter VER mee te nemen. VER zit zo niet in elkaar. Die heeft maar één doel: winnen

Coûte que coûte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Grrrrrene schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:07:
[...]
Nounou, "alle kanten op gaan", dat valt toch wel mee? Ik vond tot het moment van contact het verdedigen stevig, maar in verhouding met de aanvallen die hij te verduren kreeg.
Hij stuurde eerst naar rechts om daarna naar links te sturen. Dat is meer dan de ene beweging die is toegestaan voor verdedigen. Dat staat simpelweg los van de aanvallen die hij te verduren kreeg. Er wordt in principe alleen naar de situatie zelf gekeken en dan zit Max gewoon fout door het 2 keer sturen. Dat Lando ervoor verschillende keren iets soortgelijks deed klopt, maar zijn losse situaties (waar de FIA wat mee had moeten doen, of alles gewoon als racen te beschouwen)

[removed]

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord