[F1 2024] Race 11 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 79.930 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@redwing het is toch 1 verdedigende beweging en terug naar de racelijn?

Vond dit artikel:
https://www.the-race.com/...already-affecting-racing/

Maar word er nog niet echt wijs uit wat de regels precies zijn.

[ Voor 141% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:07
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:16:
@redwing het is toch 1 verdedigende beweging en terug naar de racelijn?
Yup, en dat was hier niet het geval (gezien ook de penalty). Ik ben het dan ook niet eens met bovenstaande analyse waarbij er wordt gezegd dat ie rechtdoor rijdt. Je ziet hem nl. eerst naar rechts sturen omdat ie Lando aan de binnenkant verwacht, en als ie dan ziet dat dat niet het geval is stuurt ie met een korte beweging naar links. Daarna blijft ie wel rechtdoor rijden, maar dan zit ie al op een lijn waarmee hij Lando afsnijdt. Dat Lando die actie niet ontwijkt (curbs of iets remmen) is gewoon dom en kostte hem de race.

Al met al geeft die hele incident wel aan dat de straffen van de FIA echt nergens op slaan. Wederom komt degene die volgens de FIA de straf moeten krijgen er als beste uit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:24:
Al met al geeft die hele incident wel aan dat de straffen van de FIA echt nergens op slaan. Wederom komt degene die volgens de FIA de straf moeten krijgen er als beste uit.
Dus omdat Lando zo dom zijn auto stuk rijdt ná het incident moet Max harder gestraft worden?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:27:
[...]

Dus omdat Lando zo dom zijn auto stuk rijdt ná het incident moet Max harder gestraft worden?
Lando zijn band was op zo'n manier kapot dat schade niet te voorkomen was (ongeacht hoe hij was terig gereden). Dat hangt dus 1 op 1 vast aan het incident zelf. Voornaamste wat ik echter stel is dat straffen die niets doen nogal onzinnig zijn. We hebben al heel vaak gezien dat 5/10s penalties geen enkele invloed hebben en dan zijn straffen niet echt effectief.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:16:
Vond dit artikel:
https://www.the-race.com/...already-affecting-racing/

Maar word er nog niet echt wijs uit wat de regels precies zijn.
Volgens dat artikel komt het er eigenlijk op neer dat Max geen ruimte hoefde te geven aan Lando. Het probleem zit er dus echt in dat Max 2 verdedigende bewegingen maakte ipv 1.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben het totaal niet eens met je lezing dat hij "2 verdedigende bewegingen maakt" maar goed.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:36
redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:30:
[...]
Voornaamste wat ik echter stel is dat straffen die niets doen nogal onzinnig zijn. We hebben al heel vaak gezien dat 5/10s penalties geen enkele invloed hebben en dan zijn straffen niet echt effectief.
Is toch niet Max zijn probleem dat Hulkenberg vijftien seconden achter hem zit? Als hij tien seconden straf krijgt net na een safetycar ofzo dan eindigt hij gewoon als vijftiende ipv. vijfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:31:
[...]

Volgens dat artikel komt het er eigenlijk op neer dat Max geen ruimte hoefde te geven aan Lando. Het probleem zit er dus echt in dat Max 2 verdedigende bewegingen maakte ipv 1.
Maar maakt die echt 2 verdedigende bewegingen? Of maakt die 1 verdedigende beweging en remt die vervolgens richting de race-lijn terug? Telt dat als 1 of 2 bewegingen.

Ik vind het overigens wel typisch dat het de hele tijd over moving under braking gaat, eigenlijk voornamelijk omdat het door Norris werd rondgetoeterd. Maar er heeft nog niemand bewijs geleverd over dat er echt moving under braking was. de straf die is uitgedeeld gaat over causing a collision, en daar is nog best over te discussiëren kijkende naar dat er nog meer dan genoeg ruimte was voor Norris om naar links te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:27
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:44:
[...]

Je moet ook een beetje geluk hebben met hoe de band kapot gaat. Bij max was het loopvlak wel los, maar nog intact. BIj Norris was het loopvlak stuk, en sloeg de hele auto kapot.
Nee hoor, had dezelfde schade, ging alleen als een idioot ermee rijden en dan slaat alles kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan het goed zien met de onboard van Logan Sargeant op 1:23:19 in de F1TV stream, die passeerde op dat moment Max en achter Lando. Je ziet dat Lando's band al lek is, maar hij doet niet voorzichtig en dan scheurt ie vervolgens helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:24:
[...]

Yup, en dat was hier niet het geval (gezien ook de penalty). Ik ben het dan ook niet eens met bovenstaande analyse waarbij er wordt gezegd dat ie rechtdoor rijdt. Je ziet hem nl. eerst naar rechts sturen omdat ie Lando aan de binnenkant verwacht, en als ie dan ziet dat dat niet het geval is stuurt ie met een korte beweging naar links. Daarna blijft ie wel rechtdoor rijden, maar dan zit ie al op een lijn waarmee hij Lando afsnijdt. Dat Lando die actie niet ontwijkt (curbs of iets remmen) is gewoon dom en kostte hem de race.

Kortom, dat was reglementair.
1 verdedigende move naar binnenkant, en daarna terug naar de racelijn.

Wat niet mag is dan bij het terug gaan naar je racelijn minder dan 1 autobreedte geven als je concurrent naast je zit.
Een beetje de Verstappen/Bottas op Imola was dit weer iig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Amaze86 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:10:
Iemand die het snapt, kijk je mee Sky...kunnen ze nog van leren. Top analyse.

[...]
Kan hij niet een vaste steward worden? Hoe simpel kan het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:17
Vanmorgen de race pas terug kunnen kijken. Holy....
Gaan we een replay krijgen van 2021? :P Ik ben benieuwd hoe lang Lando en Max vrienden blijven op deze manier, het was wel echt elbows out (tot over de limiet).
Voor de spanning alleen maar mooi. Hopelijk wordt het nu niet zo'n opgefokte bende als tijdens Lewis vs Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

JB

Cédric roelt!

JEightyFive schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:55:
Hopelijk wordt het nu niet zo'n opgefokte bende als tijdens Lewis vs Max.
Dat is het al, want UK...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:47

[...]
Even terug gekeken. Klopt helemaal. Verstappen stuurt helemaal niet naar links.

Benieuwd of ze hier nog iets mee willen/kunnen doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Laatst online: 12:17
JB schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Dat is het al, want UK...
Ik volg de Engelse media niet maar dat wordt dan weer gezellig aankomend weekend ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alexbl69 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:07:
Benieuwd of ze hier nog iets mee willen/kunnen doen.
Wat dan, de straf ongedaan maken? Die had geen effect verder. Op z'n best is het een racing incident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik lees op GPFans dat Lando ook al tegen de pers huilde dat Max zijn race op Silverstone waarschijnlijk heeft verpest vanwege de schade aan zijn auto. Naast het feit dat hij die hij geheel zelf heeft veroorzaakt :F, lijkt me dat ook nogal onzin. Die auto staat er gewoon vrijdag, spik en span.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-07 13:58
Vraagje: Krijgt NOR nog gridstraffen omdat hij zijn 5 sec penalty niet heeft genomen?

Gun het hem niet overigens, maar was onlangs toch ook zo met andere coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:11:
Ik lees op GPFans dat Lando ook al tegen de pers huilde dat Max zijn race op Silverstone waarschijnlijk heeft verpest vanwege de schade aan zijn auto. Naast het feit dat hij die hij geheel zelf heeft veroorzaakt :F, lijkt me dat ook nogal onzin. Die auto staat er gewoon vrijdag, spik en span.
Met een eerdere spec. Kan zeker wel invloed hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39

[...]
Dit is dus precies wat ik al eerder stelde in mijn analyse van de beelden. Max stuurt niet naar links, het is Norris die in een gat duikt en daarbij de te ver naar rechts zit, zeker omdat hij in eerdere rondes al meer naar links op de kurb zit.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de uitleg van de stewards waarom Max hoofdschuldige is. Als het argument is dat hij naar links stuurde, dan ben ik echt benieuwd naar de beelden waarop ze dat bepalen, want ik heb het niet gezien en wordt graag overtuigd van mijn ongelijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Giem schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Dit is dus precies wat ik al eerder stelde in mijn analyse van de beelden. Max stuurt niet naar links, het is Norris die in een gat duikt en daarbij de te ver naar rechts zit, zeker omdat hij in eerdere rondes al meer naar links op de kurb zit.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de uitleg van de stewards waarom Max hoofdschuldige is. Als het argument is dat hij naar links stuurde, dan ben ik echt benieuwd naar de beelden waarop ze dat bepalen, want ik heb het niet gezien en wordt graag overtuigd van mijn ongelijk. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9GvgqiQOT09AZm66Ey4IlQtfAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m8gXxBykAkZPirNafTSRiqs9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:51
Goed, dat max niet stuurt bij die bocht pleit hem ook niet helemaal vrij natuurlijk, aangezien de baan wel naar links gaat daar. Als hij nooit zou sturen bij een bocht dan rij je ook alleen maar rechtdoor. Het gaat om de ruimte die er aan de linkerkant over is.

[ Voor 12% gewijzigd door Bartske op 01-07-2024 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:36
Bartske schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:24:
Goed, dat max niet stuurt bij die bocht pleit hem ook niet helemaal vrij natuurlijk, aangezien de baan wel naar links gaat daar. Als hij nooit zou sturen bij een bocht dan rij je ook alleen maar rechtdoor. Het gaat om de ruimte die er aan de linkerkant over is.
Er is ruimte genoeg. De curb hoort ook bij de baan. Ik weet niet meer wanneer maar er was een moment precies in die bocht waar Sainz Verstappen echt helemaal van de baan duwde en daar werd niks mee gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:11
Wat je hier, maar ook vorige week in Spanje ziet, is dat Norris qua snelheid dicht tegen Verstappen aan zit. Maar nog net iets te kort komt en daarbij heel veel risico's in zijn acties moet nemen. En één ding weet je bij een Verstappen zeker, en dat is dat je met gelijke munt terug betaald wordt.

Was Norris er op een normale cleane manier voorbij gekomen dan weet ik zeker dat Max berekender had gereden. Daar is hij inmiddels wel rustiger in geworden en heeft hij de voorsprong in het kampioenschap ook voor. Maar hij heeft nu in 2 races + 1 sprint zeker 4-5x actie moeten ondernemen om te voorkomen dat Norris schade bij hem reed en dan is de maat een keer vol.

Wat mij betreft had er dan ook niemand gestraft hoeven te worden. Ze zochten beiden de grens op en zijn met hun schade al meer dan genoeg gestraft. Wat betreft die vriendschappen in de F1, die mogen van mij allemaal kapot. Het is voor ons als kijkers toch veel mooier als ze onderling een bloedhekel aan elkaar hebben en geen cm ruimte gunnen })

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11

Wok

Dakloos...

HvanL schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:17:
Vraagje: Krijgt NOR nog gridstraffen omdat hij zijn 5 sec penalty niet heeft genomen?

Gun het hem niet overigens, maar was onlangs toch ook zo met andere coureur.
Nee, die vijf seconden zijn bij zijn eindtijd opgeteld, omdat hij uiteindelijk is geklasseerd als 20e (om geklasseerd te worden, moet je minimaal 90% van de race distance gereden hebben en dat had-ie: 64 van 71 ronden - als de crash één ronde eerder was geweest, was-ie dus niet geklasseerd geweest en zou-ie dus wèl een grid penalty krijgen voor komend weekend).

Overigens mag-ie van mij die grid penalty alsnog krijgen gezien de debris die hij verspreidde. Iets met monniken en kappen enzo...(maar ja, FIA en consistentie... :F )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
Ja maar op de beelden zie je hem niet sturen, het stuur staat neutraal. Daarom dat ik vraag, ik zie graag beelden en of telemetrie.

Wat ik wel zie op het moment van impact, Lando stuurt gewoon tegen Max:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJroKlF1d_S5d-e00v84CiJbLDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QcTmaDEYLIUljGHyamlJP0ZW.png?f=fotoalbum_large

Plus nog een halve meter rood-wit en blauw asphalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Giem op 01-07-2024 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Notlupus schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Er is ruimte genoeg. De curb hoort ook bij de baan. Ik weet niet meer wanneer maar er was een moment precies in die bocht waar Sainz Verstappen echt helemaal van de baan duwde en daar werd niks mee gedaan.
Sinds de regelverandering/verduidelijking dat de witte lijn altijd de tracklimits is binnen F1, weet ik niet of dat nog steeds klopt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HvanL schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:17:
Heeft hij wel. De crew wachtte 5 seconde voor ze aan Lando's auto begonnen te sleutelen.
Wok schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Nee, die vijf seconden zijn bij zijn eindtijd opgeteld
Heb je daar iets van documentatie van? Ik heb ernaar gezocht maar er niets over kunnen vinden. Zijn pitstop staat niet geregistreerd als pitstop, dat wel, maar dat is waarschijnlijk omdat hij niet is doorgereden.

.edit: ah, maar dat is natuurijk omdat hij al over de lijn is. Hij heeft een geklassificeerde tijd, maar daar zit de pitstop niet bij. Dus dan krijgt hij alsnog die 5s bij zijn tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2024 11:40 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
De 3 hoofdrolspelers van gisteren :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/the-pose-was-created-for-this-moment-v0-w5ep1s3vbv9d1.jpeg?auto=webp&s=d8e5771e63a804dd194312c625f88eecf216d369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Notlupus schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:37:
[...]
Is toch niet Max zijn probleem dat Hulkenberg vijftien seconden achter hem zit? Als hij tien seconden straf krijgt net na een safetycar ofzo dan eindigt hij gewoon als vijftiende ipv. vijfde.
Precies, dus je hebt een straf die afhankelijk van de situatie totaal niets doet, of iemands hele race verkloot. En daar zit het hele probleem. Een straf zou standaard gevolgen moeten hebben en niet afhankelijk van de situatie.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:11:
Heeft Verstappen na Silverstone 2021 ook een nieuwe motor gekregen? Volgens mij was die ook redelijk nieuw toen.

Eigenlijk had Verstappen gisteren gewoon met een grote Nederlandse vlag moeten rondlopen na de race :+. Toch weer "gewonnen" en 10 punten uitgelopen op zijn concurrenten (Norris & Leclerc die beide niet scoorde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Precies, dus je hebt een straf die afhankelijk van de situatie totaal niets doet, of iemands hele race verkloot. En daar zit het hele probleem. Een straf zou standaard gevolgen moeten hebben en niet afhankelijk van de situatie.
Ik kan niets bedenken waarbij de straf niet afhankelijk is van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Blik1984 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Maar maakt die echt 2 verdedigende bewegingen? Of maakt die 1 verdedigende beweging en remt die vervolgens richting de race-lijn terug? Telt dat als 1 of 2 bewegingen.
Daar kun je inderdaad een discussie over hebben, maar gezien hoe hij terugstuurt is het duidelijk om Lando te blokken. Naar mijn idee is de call van de FIA daarover dan ook goed.
Ik vind het overigens wel typisch dat het de hele tijd over moving under braking gaat, eigenlijk voornamelijk omdat het door Norris werd rondgetoeterd. Maar er heeft nog niemand bewijs geleverd over dat er echt moving under braking was. de straf die is uitgedeeld gaat over causing a collision, en daar is nog best over te discussiëren kijkende naar dat er nog meer dan genoeg ruimte was voor Norris om naar links te gaan.
Er zijn al analyses van waarbij het duidelijk is dat het niets te maken heeft met moving during braking. Dat gebeurt maar 1 keer in het hele gevecht en al rondes voor dit incident.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
YakuzA schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:50:
[...]

Kortom, dat was reglementair.
1 verdedigende move naar binnenkant, en daarna terug naar de racelijn.
Zoals ik hierboven al zeg stuurt hij wel heel abrupt terug naar de racelijn. Dat kun je haast niet anders zien dan Lando afblokken.
Wat niet mag is dan bij het terug gaan naar je racelijn minder dan 1 autobreedte geven als je concurrent naast je zit.
Een beetje de Verstappen/Bottas op Imola was dit weer iig.
Volgens de regels mag dat juist wel omdat degene aan de buitenkant te ver naar achteren zit. Daarmee is de bocht voor degene die voorop rijdt en hoeft ie geen ruimte te laten (zie de link van @MikeyMan ).

Je loopt hier alleen wel snel tegen de willekeur van de FIA aan omdat die soms wel kijken naar positie en de andere keer vinden dat je altijd ruimte moet houden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Ik kan niets bedenken waarbij de straf niet afhankelijk is van de situatie.
Sorry, bedoelde onafhankelijk van de gevolgen natuurlijk :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
In mijn herinnering zat Norris helemaal niet naast Verstappen toen Verstappen naar links stuurde? Of in ieder geval niet "degelijk" er naast? Ja, Norris rijdt verder naar links, maar ook er achter. En pas nadat Verstappen naar links heeft gestuurd en het gat zich sluit doet Norris zijn divebomb waardoor die er naast komt en ze elkaar uiteindelijk raken.

Maarja, stewards... Dit besluiten ze in 2 minuten en een zwart/witte situatie over hoeveel geturfde TLs er zijn hebben ze 5 minuten voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Zoals ik hierboven al zeg stuurt hij wel heel abrupt terug naar de racelijn. Dat kun je haast niet anders zien dan Lando afblokken.
Hij mag terug sturen naar de racelijn, over 'abrupt' of 'niet abrupt' staat niks beschreven in de regels iig.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:33:
[...]

Heeft hij wel. De crew wachtte 5 seconde voor ze aan Lando's auto begonnen te sleutelen.

[...]

Heb je daar iets van documentatie van? Ik heb ernaar gezocht maar er niets over kunnen vinden. Zijn pitstop staat niet geregistreerd als pitstop, dat wel, maar dat is waarschijnlijk omdat hij niet is doorgereden.

.edit: ah, maar dat is natuurijk omdat hij al over de lijn is. Hij heeft een geklassificeerde tijd, maar daar zit de pitstop niet bij. Dus dan krijgt hij alsnog die 5s bij zijn tijd.
Als je 90% van de race gereden hebt krijg je een tijd en daar wordt de straf bij opgeteld. Dit gebeurde dus ver genoeg in de race om geen gevolgen voor de volgende race te hebben.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Sorry, bedoelde onafhankelijk van de gevolgen natuurlijk :+
Ja dat staat er ook... ;)

Maar elke straf is toch afhankelijk van de situatie. Ik kan in ieder geval geen straf bedenken waar geen verschil in uitwerking ontstaat.

- Punten aftrek: Zal Sargeant aan z'n reet roesten
- Plaatsen straf: Zal Sargeant aan z'n reet roesten
- Startplaatsen straf voor volgende race: Zal Sargeant aan zn reet roesten
- Geldboete: Zal Max aan z'n reet roesten
- Seconden erbij optellen: zien we nu
- Drivethrough: ook afhankelijk van het gat achter je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:54:
[...]

In mijn herinnering zat Norris helemaal niet naast Verstappen toen Verstappen naar links stuurde? Of in ieder geval niet "degelijk" er naast? Ja, Norris rijdt verder naar links, maar ook er achter. En pas nadat Verstappen naar links heeft gestuurd en het gat zich sluit doet Norris zijn divebomb waardoor die er naast komt en ze elkaar uiteindelijk raken.

Maarja, stewards... Dit besluiten ze in 2 minuten en een zwart/witte situatie over hoeveel geturfde TLs er zijn hebben ze 5 minuten voor nodig.
Klopt. Snelheidsverschil was alleen enorm door DRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
YakuzA schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Hij mag terug sturen naar de racelijn, over 'abrupt' of 'niet abrupt' staat niks beschreven in de regels iig.
Dat maakt weinig uit als de 2e beweging geklassificeerd wordt als een verdedigende beweging. En dat is wat de FIA dus doet.

En voor de duidelijkheid, ik ben het er niet mee eens dat ze dit als een probleem zien. Naar mijn idee is dit gewoon racen en waren zowel Max als Lando over de rand van wat mag aan het gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:56:
[...]
Ja dat staat er ook... ;)

Maar elke straf is toch afhankelijk van de situatie. Ik kan in ieder geval geen straf bedenken waar geen verschil in uitwerking ontstaat.

- Punten aftrek: Zal Sargeant aan z'n reet roesten
- Plaatsen straf: Zal Sargeant aan z'n reet roesten
- Startplaatsen straf voor volgende race: Zal Sargeant aan zn reet roesten
- Geldboete: Zal Max aan z'n reet roesten
- Seconden erbij optellen: zien we nu
- Drivethrough: ook afhankelijk van het gat achter je
Maar als je met gridstraffen werkt, zal het voor zo goed als iedereen een impact hebben. Zeker als je dat b.v. onthoudt voor volgende wedstrijden (zodat Sarge bij een goede run alsnog achteraan mag beginnen). Er is iig echt wel iets beters te bedenken dan dit waarbij het echt 9 van de 10 keer totaal geen impact heeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Dat maakt weinig uit als de 2e beweging geklassificeerd wordt als een verdedigende beweging. En dat is wat de FIA dus doet.
Is dat zo? Die kwalificatie laten ze juist in het midden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:59:
[...]

Is dat zo? Die kwalificatie laten ze juist in het midden toch?
Dat zeggen ze inderdaad niet, maar de rest wat er gebeurd is allemaal binnen de eigen regels van de FIA. Want er is geen sprake van sturen tijdens het remmen (kunnen ze ook zien in de telemetrie), Lando zit er niet naast dus er hoeft geen ruimte aan de buitenkant gehouden te worden en dan houd je alleen dat sturen vooraf over.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Als je 90% van de race gereden hebt krijg je een tijd en daar wordt de straf bij opgeteld. Dit gebeurde dus ver genoeg in de race om geen gevolgen voor de volgende race te hebben.
Als je in de pit de straf al hebt uitgezeten dan hoeft ie er niet naderhand nog eens bij opgeteld te worden. Dat 5s wachten heeft gewoon plaatsgevonden. Mijn vraag was of de tijd er dus alsnog bij is geteld.

Maar het feit dat hij over de streep was, en zijn eindtijd de tijd is dat hij over die streep kwam, betekent waarschijnlijk dat het wachten in de pitstraat niet wordt meegeteld, en dat er gewoon 5s bij zijn eindtijd is opgeteld.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2024 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Waah schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:53:

Of het slim is kan je over debatteren tot je een ons weegt. Maar dat hij de deur dicht gooit terwijl er lando er tussen staat is gewoon een feit.
Het risico [bij VER is het duidelijk] dat degene bij wie je een voet tussen de deur klemt, die deur hard dicht slaat en je een gekneusde voet over houdt. Dat is dus bij NOR het geval. Les: niet je voet tussen de deur klemmen bij VER.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:01:
[...]

Dat zeggen ze inderdaad niet, maar de rest wat er gebeurd is allemaal binnen de eigen regels van de FIA. Want er is geen sprake van sturen tijdens het remmen (kunnen ze ook zien in de telemetrie), Lando zit er niet naast dus er hoeft geen ruimte aan de buitenkant gehouden te worden en dan houd je alleen dat sturen vooraf over.
Je kunt ook geheel zonder sturen een botsing veroorzaken. De straf was voor het veroorzaken van een botsing. Het sturen lijkt me niet zo relevant. Wat relevant is, is dat de ruimte links van hem steeds kleiner werd en Lando daar op een gegeven moment niet meer tussen paste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:30:
Lando zijn band was op zo'n manier kapot dat schade niet te voorkomen was (ongeacht hoe hij was terig gereden). Dat hangt dus 1 op 1 vast aan het incident zelf. Voornaamste wat ik echter stel is dat straffen die niets doen nogal onzinnig zijn. We hebben al heel vaak gezien dat 5/10s penalties geen enkele invloed hebben en dan zijn straffen niet echt effectief.
straffen worden gegeven voor het vergrijp, zoals je rempunt missen en een aanrijding veroorzaken (touché) .. dat je er vervolgens 5 naast de baan kegelt die niet meer verder kunnen rijden wordt niet meer meegenomen.

Tijdstraffen vind ikzelf ook zeer discutabel. Doorgaans hebben 5s nauwelijks invloed, tenzij het ineens na een herstart is, dan kost het je gewoon 10 plekken. Ze zouden m.i. beter dus met strafplekken werken of punten afnemen.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Het grote verschil in deze hele 'saga', die overigens weer lekker opgeklopt wordt door Britse media (offcourse), tussen een Max en Lando, maar ook de rest van de grid is voor mij dit: als Max een actie om te halen inzetten is het in 1x succesvol. Hij doet dit met een commitment die maakt dat hij altijd maar 1 move nodig heeft om het voor elkaar te krijgen. Norris was gisteren wanhopig bezig om hetzelfde te doen, maar kwam erachter dat dit bij Verstappen niet gaat. Frustratie bouwt op met uiteindelijk een race incident tot gevolg.
Zet Max in die Mclaren en Norris in die RB en ik ben ervan overtuigd dat het met 1 move gedaan was.

Bekijk de beelden van het daadwerkelijke touché moment terug. Max stuurt niet eens naar links. Hij remt in een rechte lijn en omdat de baan licht naar links uithoekt in die bocht, lijkt het alsof hij naar links beweegt. Bovendien gebeuren dergelijke acties 100x per seizoen en gaat het 99x goed. Nu opeens is het een big deal, omdat het leidt tot een touché met twee lekke banden.

Dat beide coureurs de situaties die uiteindelijk tot dit moment leidde anders hadden kunnen benaderen is waar. Maar de manier waarop Mclaren en Norris achteraf in de media de volledige schuld, met ultimatums en al, bij RB en Max neerleggen is echt kansloos.

[ Voor 4% gewijzigd door SterqVerhael op 01-07-2024 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SterqVerhael schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:11:
Hij remt in een rechte lijn en omdat de baan licht naar links uithoekt in die bocht, lijkt het alsof hij naar links beweegt.
Als de baan naar links "uithoekt" (ik kan eigenlijk alleen maar raden wat dit betekent), dan gaat hij toch naar rechts tov de baan?

Ik snap niet waarom iedereen de hele tijd zegt dat de baan naar links gaat. De bocht gaat naar rechts. Max orientatie tov de baan was licht naar links. Als de lezing is dat Max eerst recht reed, maar door de vorm van de baan naar links uitweek, dan moet de baan dus naar rechts zijn gegaan. Of snap ik niet wat er gezegd wordt?

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2024 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:10:
[...]
Je kunt ook geheel zonder sturen een botsing veroorzaken. De straf was voor het veroorzaken van een botsing. Het sturen lijkt me niet zo relevant. Wat relevant is, is dat de ruimte links van hem steeds kleiner werd en Lando daar op een gegeven moment niet meer tussen paste.
Alleen staat in de regels dat je die ruimte alleen hoeft te laten als degene ook daadwerkelijk naast je zit. En Lando zit niet ver genoeg naast hem. Ik ga er dus vanuit (maar dat is een aanname) dat de FIA vooral naar de acties ervoor heeft gekeken en dan dus het sturen. Maar zolang de FIA geen gedetailleerde uitleg geeft blijft het een beetje gokken wat precies de reden is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Alleen staat in de regels dat je die ruimte alleen hoeft te laten als degene ook daadwerkelijk naast je zit. En Lando zit niet ver genoeg naast hem. Ik ga er dus vanuit (maar dat is een aanname) dat de FIA vooral naar de acties ervoor heeft gekeken en dan dus het sturen. Maar zolang de FIA geen gedetailleerde uitleg geeft blijft het een beetje gokken wat precies de reden is.
Volgens mij zit je ernaast op het moment dat je vooras de achteras van de voorganger is gepasseerd. Ze klapten uiteindelijk met de achterwielen tegen elkaar, dus Lando zat er gewoon naast.

De aerial herhaling op 1:26:06 in de F1TV world feed laat het duidelijk zien. Als ik de beelden nu nog eens duidelijk bekijk, is het niet eens het feit dat Max naar links komt dat de botsing veroorzaakt. Dat kan immers ook niet; als Lando rechtdoor rijdt, en Max iets naar links, dan moeten de voorwielen elkaar raken, niet de achterwielen.

Het gaat fout omdat Max op dat moment naar rechts stuurt om de bocht te halen. Daardoor zwengt het achterste deel van het achterwiel iets naar buiten, en daarom raken ze elkaar :D

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:29
Even los van al dat NOR vs. VER gedoe wie de schuldige is. Wat gebeurde er nou ineens met VER na de eerste stint?

De eerste stint ging hij erg lekker en op de tweede stint op de hards was hij ineens een stuk minder snel. Zat veel vast in verkeer terwijl NOR daar veel makkelijker doorheen ging. Je zou kunnen denken dat hards RBR niet goed lag, maar in de laatste stint zag je ook dat hij ineens balans kwijt was. Ik weet dat VER veel verloor door die pitstop en zich had verremd, maar je zag wel dat NOR duidelijk meer tempo had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Als de baan naar links "uithoekt" (ik kan eigenlijk alleen maar raden wat dit betekent), dan gaat hij toch naar rechts tov de baan?

Ik snap niet waarom iedereen de hele tijd zegt dat de baan naar links gaat. De bocht gaat naar rechts. Max orientatie tov de baan was licht naar links. Als de lezing is dat Max eerst recht reed, maar door de vorm van de baan naar links uitweek, dan moet de baan dus naar rechts zijn gegaan. Of snap ik niet wat er gezegd wordt?
Misschien leg ik het tekstueel niet helemaal goed uit. Kijk de beelden terug en je ziet wat ik bedoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Op het moment dat Max stuurt is de weg richting de bocht naar mijn idee ook gewoon een rechte baan. Max stuurt gewoon zo dat ie links uitkomt, ik zie dat ook niet echt komen door de baan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SterqVerhael schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:22:
[...]

Misschien leg ik het tekstueel niet helemaal goed uit. Kijk de beelden terug en je ziet wat ik bedoel. :)
Ik lichtte jouw reactie eruit maar je bent niet de enige die het zegt. En ik zit al de hele morgen met F1 Mutliviewer voor me, dus kom alsjeblieft niet aan met "kijk de beelden even terug" :D ;). Nogmaals, het is goed te zien in de herhaling van bovenaf in de world feed van F1TV op 1:26:06.

Er zit idd een flauwe bocht naar links (turn 2) ver voor de scherpe bocht naar rechts (turn 3). Maar het laatste stuk tot aan de scherpe bocht is gewoon recht. Max gaat daar eerst richting het midden, daarna weer terug naar links.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het grote verschil in deze hele 'saga', die overigens weer lekker opgeklopt wordt door Britse media (offcourse), tussen een Max en Lando, maar ook de rest van de grid is voor mij dit: als Max een actie om te halen inzetten is het in 1x succesvol. Hij doet dit met een commitment die maakt dat hij altijd maar 1 move nodig heeft om het voor elkaar te krijgen. Norris was gisteren wanhopig bezig om hetzelfde te doen, maar kwam erachter dat dit bij Verstappen niet gaat. Frustratie bouwt op met uiteindelijk een race incident tot gevolg.
Zet Max in die Mclaren en Norris in die RB en ik ben ervan overtuigd dat het met 1 move gedaan was.

Bekijk de beelden van het daadwerkelijke touché moment terug. Max stuurt niet eens naar links. Hij remt in een rechte lijn en omdat de baan licht naar links uithoekt in die bocht, lijkt het alsof hij naar links beweegt. Bovendien gebeuren dergelijke acties 100x per seizoen en gaat het 99x goed. Nu opeens is het een big deal, omdat het leidt tot een touché met twee lekke banden.

Dat beide coureurs de situaties die uiteindelijk tot dit moment leidde anders hadden kunnen benaderen is waar. Maar de manier waarop Mclaren en Norris achteraf in de media de volledige schuld, met ultimatums en al, bij RB en Max neerleggen is echt kansloos.
eens eens en eens

ik wou dat we hun onderlinge gesprek hadden kunnen afluisteren :+

Gelukkig is donderdag alweer de persconferentie .. zouden ze, ze dan naast elkaar in het bankje zetten!? :')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:33

Pierre

Van nature lui!

Het enige wat Max en RBR moeten doen komend weekend is de hele boel op een hoop rijden, dan is iedereen weer stil aan de overkant van het kanaal.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:28:
Het enige wat Max en RBR moeten doen komend weekend is de hele boel op een hoop rijden, dan is iedereen weer stil aan de overkant van het kanaal.
En wat afgelopen weekend juist aangetoond heeft, is dat ze intern de boel absoluut nog niet op de rit hebben en de onderlinge frustraties hoog zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 14:43

Ik ben van mening als dat het geval was had je Max het hele weekend niet gezien ;) hij zou met die auto het veld domineren de afgelopen weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Ik lichtte jouw reactie eruit maar je bent niet de enige die het zegt. En ik zit al de hele morgen met F1 Mutliviewer voor me, dus kom alsjeblieft niet aan met "kijk de beelden even terug" :D ;)

Er zit idd een flauwe bocht naar links (turn 2) ver voor de scherpe bocht naar rechts (turn 3). Maar het laatste stuk tot aan de scherpe bocht is gewoon recht. Max gaat daar eerst richting het midden, daarna weer terug naar links.
Als je alle beelden hebt gezien had je mijn reactie niet nodig om bevestigd te krijgen wat ik aangeef, maar goed.

Max haalde Carlos hier volgens mij op precies dezelfde manier in, tijdens de GP van 2022 (dacht ik). Max buitenkant, Carlos binnenkant. Carlos maakt precies dezelfde 'stuurbeweging' als Max gisteren, zoals Vettel destijds ook deed bij Hamilton. Verschil: Max haalt Carlos vervolgens gewoon in met een switchback.

Wat er gisteren gebeurde bij Norris na de race in zijn reacties richting pers, was precies hetzelfde als wat er gebeurde tijdens de race: frustratie, frustratie, frustratie met een dosis adrenaline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sineplex
  • Laatst online: 16:21
Ik begrijp al het geklaag wel, maar aan de andere kant is dit toch ook wat iedereen wilde zien? Ik bedoel, een 1 tegen 1 gevecht op het scherpst van de snede hebben we al tijden niet gezien. Als het allemaal "schoon en netjes" moet, tja wat blijft er dan nog over?

Die rijders miepen overigens ook over het minste en geringste op de radio. Of je het nou hebt over Max, Lando, George, Charles etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SterqVerhael schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:33:
[...]

Als je alle beelden hebt gezien had je mijn reactie niet nodig om bevestigd te krijgen wat ik aangeef, maar goed.
Volgens mij geef ik heel duidelijk aan dat ik wellicht niet helemaal snap wat iedereen bedoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Treveo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:21:
Even los van al dat NOR vs. VER gedoe wie de schuldige is. Wat gebeurde er nou ineens met VER na de eerste stint?

De eerste stint ging hij erg lekker en op de tweede stint op de hards was hij ineens een stuk minder snel. Zat veel vast in verkeer terwijl NOR daar veel makkelijker doorheen ging. Je zou kunnen denken dat hards RBR niet goed lag, maar in de laatste stint zag je ook dat hij ineens balans kwijt was. Ik weet dat VER veel verloor door die pitstop en zich had verremd, maar je zag wel dat NOR duidelijk meer tempo had.
Het werd bewolkter waardoor de baantemperatuur daalde. Ergo; meer nadeel aan de harde banden.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is jammer dat we hier geen telemetrie van de stuurhoek hebben, dat zou uitsluitsel moeten geven. Iets wat de stewards uiteraard wel hebben.

Als ik de on-board van VER terugkijk zie ik dat hij vlak voor het remmen naar rechts stuurt en vervolgens weer naar links. Het argument dat het lijkt alsof hij naar links stuurt omdat de baan links trekt snijdt geen hout. Als je op een weg rijdt die naar links trekt, zal er links meer ruimte ontstaan als je niet naar links bijstuurt.

De bewoordingen van de stewards zijn ook belangrijk: "Car 1 was predominantly at fault". Dit impliceert dat NOR niet vrij is van blaam. Naar mijn mening had NOR genoeg ruimte links. Echter, als ze NOR hadden gestraft en MCL zou het aanvechten omdat VER in de braking zone stuurde, hadden ze dat gewonnen. Nogmaals, de telemetrie zou dat moeten bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:33

Pierre

Van nature lui!

sambalbaj schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:30:
[...]

En wat afgelopen weekend juist aangetoond heeft, is dat ze intern de boel absoluut nog niet op de rit hebben en de onderlinge frustraties hoog zitten.
Daar heb je gelijk in.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:12
https://streamable.com/pjxv3h

Het kan dus wel. Ook Leclerc knijpt hem af naar links. Norris wilde alleen de tough guy uithangen na zijn mislukte pogingen en kreeg vervolgens de deksel op z'n neus. Niets meer dan een gebrek aan ervaring en niet weten tegen wie je aan het racen bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Sineplex schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:49:
Ik begrijp al het geklaag wel, maar aan de andere kant is dit toch ook wat iedereen wilde zien? Ik bedoel, een 1 tegen 1 gevecht op het scherpst van de snede hebben we al tijden niet gezien. Als het allemaal "schoon en netjes" moet, tja wat blijft er dan nog over?
Ik vond er weinig gevecht aan. Twee wanhopige pogingen op hetzelfde punt die mislukken en een derde poging die in tranen eindigt.
De sprint vond ik dan meer "gevecht". Norris die hem met een goede divebomb er naast en er voor zet, en vervolgens een run naar T4 (waarbij Norris ook nog eens DRS heeft) waarbij Verstappen er weer langs komt. En vervolgens Piastri die zich er nog mee gaat bemoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:19:
[...]

Volgens mij zit je ernaast op het moment dat je vooras de achteras van de voorganger is gepasseerd. Ze klapten uiteindelijk met de achterwielen tegen elkaar, dus Lando zat er gewoon naast.
Alleen bekijken ze dat volgens mij op het moment dat je de bocht ingaat (dus bij de witte lijn) en daar is het een aardig twijfelgeval. Anders zou je elke divebomb voor moeten laten gaan :+
De aerial herhaling op 1:26:06 in de F1TV world feed laat het duidelijk zien. Als ik de beelden nu nog eens duidelijk bekijk, is het niet eens het feit dat Max naar links komt dat de botsing veroorzaakt. Dat kan immers ook niet; als Lando rechtdoor rijdt, en Max iets naar links, dan moeten de voorwielen elkaar raken, niet de achterwielen.

Het gaat fout omdat Max op dat moment naar rechts stuurt om de bocht te halen. Daardoor zwengt het achterste deel van het achterwiel iets naar buiten, en daarom raken ze elkaar :D
Klopt, en als Lando daar 10cm verder naar links was gegaan was er helemaal niets gebeurd. Ik blijf het dan ook een race-incident vinden waarbij beiden hem hadden kunnen voorkomen, maar Max net iets meer fout zit.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Justevo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:05:
https://streamable.com/pjxv3h

Het kan dus wel. Ook Leclerc knijpt hem af naar links. Norris wilde alleen de tough guy uithangen na zijn mislukte pogingen en kreeg vervolgens de deksel op z'n neus. Niets meer dan een gebrek aan ervaring en niet weten tegen wie je aan het racen bent.
En dit is precies hoe Lando het had moeten doen, binnendoor steken en dan via de binnenkant er voorbij komen omdat je net iets eerder op het gas kan. In plaats daarvan wilde hij hem laten staan wat nooit gelukt was, want zelfs als het niet bij ingaan van de bocht fout was gegaan, was ie daarna van de baan gedwongen. En dan had ie er alsnog niet voorbij gekund (leaving track & gaining advantage) en had hooguit Max een reprimande opgeleverd (of een 5s penalty, maar dan moest ie er alsnog later voorbij zien te komen)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
dreester schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:58:
Het is jammer dat we hier geen telemetrie van de stuurhoek hebben, dat zou uitsluitsel moeten geven. Iets wat de stewards uiteraard wel hebben.

Als ik de on-board van VER terugkijk zie ik dat hij vlak voor het remmen naar rechts stuurt en vervolgens weer naar links. Het argument dat het lijkt alsof hij naar links stuurt omdat de baan links trekt snijdt geen hout. Als je op een weg rijdt die naar links trekt, zal er links meer ruimte ontstaan als je niet naar links bijstuurt.

De bewoordingen van de stewards zijn ook belangrijk: "Car 1 was predominantly at fault". Dit impliceert dat NOR niet vrij is van blaam. Naar mijn mening had NOR genoeg ruimte links. Echter, als ze NOR hadden gestraft en MCL zou het aanvechten omdat VER in de braking zone stuurde, hadden ze dat gewonnen. Nogmaals, de telemetrie zou dat moeten bevestigen.
Er zijn al verschillende analyses waarbij het zo goed als zeker is dat Max stuurde voor het remmen en dus niet tijdens het remmen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
redwing schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:15:
[...]

Hij stuurde eerst naar rechts om daarna naar links te sturen. Dat is meer dan de ene beweging die is toegestaan voor verdedigen.
Dat klopt niet helemaal. Je mag een kant van de bocht kiezen, bijvoorbeeld de binnenkant. Als de aanvallende partij dan de buitenkant kiest, mag je terug naar de racelijn, terwijl je de ander net genoeg ruimte geeft. Dat laatste is wat hier discutabel was: misschien had Norris iets verder naar links gekund, misschien had Max hem iets meer ruimte moeten geven. Een paar centimeter was al genoeg geweest, gok ik.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

JB

Cédric roelt!

Pierre schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:28:
#illegalcar

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 15:38

sjaool

Every life should have 9 cats

RCBL schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Wat je daar opsomt klopt helemaal. Je vergeet alleen de parameter VER mee te nemen. VER zit zo niet in elkaar. Die heeft maar één doel: winnen

Coûte que coûte
Max, is inmiddels wel zo ervaren en berekenend dat hij er wel voor gezorgd had om binnen de 5 seconden te blijven. Zo niet dan had GP hem er wel op gewezen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Ik lichtte jouw reactie eruit maar je bent niet de enige die het zegt. En ik zit al de hele morgen met F1 Mutliviewer voor me, dus kom alsjeblieft niet aan met "kijk de beelden even terug" :D ;). Nogmaals, het is goed te zien in de herhaling van bovenaf in de world feed van F1TV op 1:26:06.

Volgens mij is dit precies van Tom zei bij ViaPlay NL, zie ook deze uitlegvideo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Sineplex schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:49:

Die rijders miepen overigens ook over het minste en geringste op de radio. Of je het nou hebt over Max, Lando, George, Charles etc.
Dit ja. Eindelijk wat meer spanning en sensatie. Laat het maar lekker knetteren op de baan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 10:12
RobertMe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Ik vond er weinig gevecht aan. Twee wanhopige pogingen op hetzelfde punt die mislukken en een derde poging die in tranen eindigt.
De sprint vond ik dan meer "gevecht". Norris die hem met een goede divebomb er naast en er voor zet, en vervolgens een run naar T4 (waarbij Norris ook nog eens DRS heeft) waarbij Verstappen er weer langs komt. En vervolgens Piastri die zich er nog mee gaat bemoeien.
Dit dus.

Nee, Verstappen "mag" eigenlijk niet naar links en daar krijgt hij dan een straf voor. Norris kon er genoeg aan doen om het te voorkomen maar koos vanuit rancune om dat niet te doen. Plus dat hij na de eerste touché nog een keer bewust op Verstappen in stuurde. Er was meer dan voldoende ruimte voor Norris om naar links te gaan, hij zat nog niet eens op de kerbs, echter koos hij er voor om dat niet te doen en gaat nu double down met vingers wijzen omdat hij de regelgeving aan zijn zijde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:29
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Het werd bewolkter waardoor de baantemperatuur daalde. Ergo; meer nadeel aan de harde banden.
Check! Zou het dus kunnen dat de McLaren wat bredere setup/tyre window heeft waardoor ze minder last van hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:43:
Je kan het goed zien met de onboard van Logan Sargeant op 1:23:19 in de F1TV stream, die passeerde op dat moment Max en achter Lando. Je ziet dat Lando's band al lek is, maar hij doet niet voorzichtig en dan scheurt ie vervolgens helemaal.
Yep, net even gekeken en je hebt helemaal gelijk. De band van Lando zat net zo kapot om de velg als die van Max. Lando heeft alleen te hard doorgereden waardoor de band echt helemaal aan flarden ging.

Hij krijgt ook al vrijwel direct meteen de melding puncture, box this lap. Maar gaat op volle snelheid door. Dat is het beetje ervaring dat hij mist denk ik dan.

Wel grappig dat Max vervolgens op 3 banden Lando weer voorbij gaat. Die heeft waarschijnlijk mazzel gehad dat hij het loopvlak van de band ergens onderweg is verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Treveo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:53:
[...]

Check! Zou het dus kunnen dat de McLaren wat bredere setup/tyre window heeft waardoor ze minder last van hadden?
In dit geval vooral gegokt en verloren door red bull. Ze hadden ook een nieuwe set mediums kunnen bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:16
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:11:
[...]

In dit geval vooral gegokt en verloren door red bull. Ze hadden ook een nieuwe set mediums kunnen bewaren.
Banden zaten toch niet heel veel verschil in? Wat ik volgens mij begreep van het commentaar duo was dat NOR een nieuwe set medium had en VER een set met 1 echt rondje en een in en outlap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:11:
[...]

Het is vooral de pitstop die ze verkl**t hebben. Als Max ruim voor Lando op de baan was gekomen, met een 2s pitstop, zou hij nooit in deze situatie terecht zijn gekomen. Op mediums was hij sneller, op hards scheelde het niet zo heel veel, maar liep hij over de hele stint een seconde of 2 (?) uit. Met een normale pitstop was er dus alle gelegenheid om voor Norris te blijven.

McLaren gebruikte heel handig de pitstop om te proberen Max te blokkeren bij het wegrijden naar de fast lane.

Nog wat losse overwegingen: waarom hebben we track limits op een baan waar op de plekken waar je voordeel hebt van afsnijden / wijd gaan, toch al gravel ligt?

Red Bull heeft afgelopen week (als een gevolg van de analyses na Spanje volgens mij) gezegd dat hun auto meerdere optima heeft, waardoor ze soms de beste setup niet vonden. Nu weten ze dat en direct hebben ze weer een enorm voordeel in Q. Toeval? Of snappen ze hun auto beter en kunnen we dit in Silverstone weer verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 17:27
.oisyn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:09:
[...]

Wat dan, de straf ongedaan maken? Die had geen effect verder. Op z'n best is het een racing incident.
En zelfs dan, had voor de eindstand niet uitgemaakt. Scheelt alleen 2 strafpunten, nu die kan hij er nog wel wat hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Er zullen twee kampen blijven. De een geeft Max de schuld en de ander geeft Lando de schuld. Feit is ze hadden het beiden kunnen voorkomen maar dan ben je ook niet meer op het scherpst van de snede aan het racen met elkaar. Lando en Max zullen dit wel gaan uitpraten. En dan komt het goed of het komt niet goed. We zullen het meemaken. :P

Op zich ben ik blij dat er morgen of woensdag weer een slotje op deze thread gaat en we ons weer kunnen concentreren op Silverstone. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Daar heb ik terplaatse verdomd weinig van gemerkt _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
sjaool schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:26:
Er zullen twee kampen blijven. De een geeft Max de schuld en de ander geeft Lando de schuld. Feit is ze hadden het beiden kunnen voorkomen maar dan ben je ook niet meer op het scherpst van de snede aan het racen met elkaar. Lando en Max zullen dit wel gaan uitpraten. En dan komt het goed of het komt niet goed. We zullen het meemaken. :P

Op zich ben ik blij dat er morgen of woensdag weer een slotje op deze thread gaat en we ons weer kunnen concentreren op Silverstone. :+
Er zijn wel meer opties hoor. Je kunt het zien als race-incident, beide fout zien met de een wat meer fout dan de ander (wat de FIA ook doet) etc. De discussies gaan vaak juist mis omdat het zwart/wit bekeken moet worden terwijl het dat gewoon niet is. Zeker niet als je het hele gevecht mee gaat nemen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Daar heb ik terplaatse verdomd weinig van gemerkt _O-
Ik was er niet bij, zowel een NL als een UK podcast erover gehoord. Kan helaas ook geen track temperature graph vinden.

Schijnbaar zorgde de korte stint van Leclerc op de hards ervoor dat er verschillende teams naar de mediums grepen.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:19:
[

Red Bull heeft afgelopen week (als een gevolg van de analyses na Spanje volgens mij) gezegd dat hun auto meerdere optima heeft, waardoor ze soms de beste setup niet vonden. Nu weten ze dat en direct hebben ze weer een enorm voordeel in Q. Toeval? Of snappen ze hun auto beter en kunnen we dit in Silverstone weer verwachten?
SQ niet toch? Pas bij de Q wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Ik was er niet bij, zowel een NL als een UK podcast erover gehoord.
Er kwam wel wat bewolking maar dan heb je het over 2 minuten een wolkje gevolgd door paar minuten zon. Maar het zal zeker schelen in baantemperatuur inderdaad. Want bij aanvang was het volle zon.

Ik vind vooral bijzonder dat ze de hards niet testen, maar wel als enige optie over houden :+

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 01-07-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

AvK

Ready Set Go

Waah schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Ik vind vooral bijzonder dat ze de hards niet testen, maar wel als enige optie over houden :+
Denk dat de Harde banden niet (weinig) getest konden worden binnen het Sprint format weekend.
Gewoon niet genoeg gelegenheid voor geweest. Ook door de wisselende baantemperaturen dit weekend.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waah schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:32:
[...]

SQ niet toch? Pas bij de Q wel
Ja, ik zeg Q en niet SQ ;)

Maar een spintweekend is natuurlijk een lastig weekend als je dat in je setup hebt dat je meerdere optima hebt. En het kan dan best zijn dat je in de spintrace iets ontdekt wat je daarna voor Q aanpast en waarmee je dan je andere (betere) optimum hebt gevonden.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mijn mening is hier vast geen populaire mening 8)

Maar McLaren en Lando worden vind ik veel te veel gehyped mede omdat iedereen graag spanning vooraan wil. En nu is Lando een beetje teveel in zichzelf gaan geloven en is beetje driest geworden in zijn acties. Hij moet en zal de grote Max voorbij rijden.

Hij lijkt ook niks geleerd te hebben van Max vs HAM in het verleden.
Of je moet zeggen dat hij juist Max kopieert maar ja, het spelletje van de meester zelf winnen is meestal niet zo makkelijk.

Heb zelf geen issue met de divebombs hoor, vind het mooi racen maar dat het op die manier huilen wordt laat zich raden. Vorige week duwt hij Max nog het gras op en dat vond ie ok en nu is het huis te klein. :O

Ja MCL zit aardig dichtbij maar iha is de RB in handen van Max nog steeds aardig stukje beter. Dit weekend en gisteren had Lando eigenlijk niet zoveel te vertellen. Beetje geluk met de pitsstop / handigheidje dat ie Max daar wat kon blokken en verder vooral DRS nodig.

Max lag en ligt qua WDC ruim voor. Tenzij Max veel uitvalbeurten krijgt danwel gridstraf vanwege bijv motorvervanging of MCL echt nog stuk verbetering vindt in de auto gaat RB vrij eenvoudig WDC worden.

Daarnaast zie ik die voorvleugel van MCL met die scherpe uitsteeksels nog wel een ding worden wat 'handig' ingezet gaat worden.

Hebben meer auto's zulke vleugels op de grid :? Verbaast me beetje dat het mag.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:45:
[...]

Ja, ik zeg Q en niet SQ ;)

Maar een spintweekend is natuurlijk een lastig weekend als je dat in je setup hebt dat je meerdere optima hebt. En het kan dan best zijn dat je in de spintrace iets ontdekt wat je daarna voor Q aanpast en waarmee je dan je andere (betere) optimum hebt gevonden.
Voordeel van een SQ voor de Q is dat je exact de hand weet van je concurrenten. Bij een vrije training weet je het nooit echt precies. Dat maakt de setup aanpassen ook simpeler verwacht ik.

bij SQ was het heel erg close...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waah schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Er kwam wel wat bewolking maar dan heb je het over 2 minuten een wolkje gevolgd door paar minuten zon. Maar het zal zeker schelen in baantemperatuur inderdaad. Want bij aanvang was het volle zon.

Ze kunnen dat waarschijnlijk best goed interpoleren en simuleren. En bij Imola (geloof ik?) zaten ze er echt naast, maar hier klopte het wel aardig.
Help!!!! schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:53:
Mijn mening is hier vast geen populaire mening 8)

Maar McLaren en Lando worden vind ik veel te veel gehyped mede omdat iedereen graag spanning vooraan wil. En nu is Lando is een beetje teveel in zichzelf gaan geloven en is beetje driest geworden in zijn acties. Hij moet en zal de grote Max voorbij rijden.

Hij lijkt ook niks geleerd te hebben van Max vs HAM in het verleden.
Of je moet zeggen dat hij juist Max kopieert maar ja, het spelletje van de meester zelf winnen is meestal niet zo makkelijk.

Heb zelf geen issue met de divebombs hoor, vind het mooi racen maar dat het op die manier huilen wordt laat zich raden. Vorige week duwt hij Max nog het gras op en dat vond ie ok en nu is het huis te klein. :O

Ja MCL zit aardig dichtbij maar iha is de RB in handen van Max nog steeds aardig stukje beter. Dit weekend en gisteren had Lando eigenlijk niet zoveel te vertellen. Beetje geluk met de pitsstop / handigheidje dat ie Max daar wat kon blokken en verder vooral DRS nodig.

Max lag en ligt qua WDC ruim voor. Tenzij Max veel uitvalbeurten krijgt danwel gridstraf vanwege bijv motorvervanging of MCL echt nog stuk verbetering vindt in de auto gaat RB vrij eenvoudig WDC worden.

Daarnaast zie ik die voorvleugel van MCL met die scherpe uitsteeksels nog wel een ding worden wat 'handig' ingezet gaat worden.

Hebben meer auto's zulke vleugels op de grid :? Verbaast me beetje dat het mag.
Norris heeft een paar keer (sinds Miami) "we should've won here" en "We/I deserved to win" gezegd, snap die uitspraken niet helemaal, klinkt gewoon als een slechte verliezer (en hij gedraagt zich er ook naar). McLaren vind ik trouwens ook erg zwak reageren constant... zelfs tijdens seizoen 2021 bleef het relatief stil tussen RBR en Mercedes in de media maar McLaren loopt al de hele tijd te "blaten".

De slechte pitstop veroorzaakte het initiële probleem, maar ik snap wel dat Verstappen geïrriteerd raakte van die acties van Norris gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Justevo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:43:
Plus dat hij na de eerste touché nog een keer bewust op Verstappen in stuurde.
Dat was wel dubieus ja. Nog even met de voorvleugel (nu met "mes") proberen in te sturen op de achterband. Alleen raakte die alleen een velg omdat de band er al niet meer (goed) op zat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:22
RobertMe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Dat was wel dubieus ja. Nog even met de voorvleugel (nu met "mes") proberen in te sturen op de achterband. Alleen raakte die alleen een velg omdat de band er al niet meer (goed) op zat :Y)
Viel mij ook op. Maar had ook wel een beetje het idee dat Max bewust de auto wat rechtdoor liet lopen zodat Norris niet kón insturen. Frustratie zat bij beiden op dat specifieke moment op het toppunt gok ik zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:22
Ik heb dit weekend genoten van de gevechten tussen Max en Norris. Dit is precies waarom we allemaal F1 kijken. Dat het dan in tranen eindigt als de aanvallen en verdedigingen steeds "roekelozer" worden is dan misschien ook wel een beetje te voorspellen. Maar dit is verder toch gewoon een heel mooi verhaal. "Friends become rivals" en hoop dat dit de rest van het seizoen nog een beetje door blijft etteren. 2021 all-over is wat we willen.

Wat Lando gewoon moet leren is dat Max de randjes van het toelaatbare opzoekt (en er vaak mee weg komt, zoals moving under braking). Ik vergelijk het een beetje bij een situatie in het voetbal waarbij de verdedigende speler de aanvallende speler in de 16 net genoeg uit balans brengt om niet tot een doelpoging te komen of naast schiet. Een overtreding te klein om te bestraffen met een penalty, maar voldoende om de tegenstander te neutraliseren.

Mijns inziens is dat precies wat Max op de baan doet en dat is dan ook wat de wereldkampioenen van de niet-wereldkampoenen onderscheidt.

Op naar Silverstone!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 11:41

oZy

Ik denk dat ik voor deze week de internationale race review podcasts maar even skip :)F

Toen Max dit gedrag in 2021 nodig had om met de mindere auto het WDC af te dwingen was het nog goed te praten. Ik vind het wel echt een gemiste kans... Het had het ultieme bewijs geweest van zijn groei / volwassenheid als hij Norris has laten gaan bij die laatste clash en Norris daar voor de 5e keer track limits aan had gesmeerd en simpel naar P1 zou rijden.

Het is persoonlijk natuurlijk, maar ik hoop echt op een stukje evolutie van Max met wat meer anger-management vermogen.... Net zoals hij die crash in VT3 Monaco nodig had om "Crashtappen" te ontgroeien hoop ik dat hij met enige reflectie dit toch weet om te zetten naar iets minder Schumacher en iets meer Alonso.

Alleen om daardoor nog meer onder de huid van de UK fans te kunnen kruipen.. })

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

oZy schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:12:
Ik denk dat ik voor deze week de internationale race review podcasts maar even skip :)F

Toen Max dit gedrag in 2021 nodig had om met de mindere auto het WDC af te dwingen was het nog goed te praten. Ik vind het wel echt een gemiste kans... Het had het ultieme bewijs geweest van zijn groei / volwassenheid als hij Norris has laten gaan bij die laatste clash en Norris daar voor de 5e keer track limits aan had gesmeerd en simpel naar P1 zou rijden.

Het is persoonlijk natuurlijk, maar ik hoop echt op een stukje evolutie van Max met wat meer anger-management vermogen.... Net zoals hij die crash in VT3 Monaco nodig had om "Crashtappen" te ontgroeien hoop ik dat hij met enige reflectie dit toch weet om te zetten naar iets minder Schumacher en iets meer Alonso.

Alleen om daardoor nog meer onder de huid van de UK fans te kunnen kruipen.. })
Ik heb een gevecht op het randje gezien. Ik wil dus Max en ook Norris beiden de schuld geven. Het is te gemakkelijk om alles in de schoenen van Max te schuiven. Lando is erg gretig en Max die verdedigt echt op en misschien zelfs iets over het randje. Dat is voor iedereen om zelf te bepalen.

Ik vind de pers en "fans" alleen erg overtrokken reageren en vaak erg slecht kunnen relativeren. ;)

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord