8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat is het punt, het was namelijk overduidelijk het laatste. Hij maakte een divebomb aan de binnenkant en schoot met blokkerende remmen door. Verstappen kon niet insturen. Het was 100% Norris' eigen fout. Daar hadden de stewards geen 8 minuten voor nodig hoeven hebbenDentist schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:42:
[...]
Volgens mij ging het om interpretatie of hij buiten de baan gedwongen werd door Max, of dat hij zn divebomb niet hield.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als jouw stelling door middel van het gebrek aan drank afgemeten en bewezen moet worden dan is de discussie hierbij klaar.Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:54:
[...]
Dan gaan we mee in jouw wereldbeeld, zijn daar ook acties ondernomen zoals met GP Oostenrijk geen drank schenken ivm Jumbo Verstappen 'fans'
Waar reageer je op? Op F1TV of viaplay? Het kwaliteitsverschil, op papier, is extreem. Een mislukte radio dj en een 'tandarts' vs enkele ex-professionele coureurs.DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:53:
[...]
Dat doe ik tegenwoordig meestal ook.
Om eerlijk te zijn, ben ik eigenlijk helemaal klaar met al die "geweldige analisten". Inmiddels heb ik afdoende kennis van de sport, om er geen behoefte aan te hebben. Daarnaast is het vaak subjectief op zijn best alsmede erg vermoeiend en pretentieus.
Waar ik vervolgens wel echt klaar mee ben, zijn die niet voormalig F1 coureurs of de mislukte coureurs die het gevraagde niveau niet haalden en snel verdwenen, die zeer stellig hun mening verkondigen over zaken die ze niet lijken te begrijpen. Ik vind het soms ook gewoon hilarisch als een Rosberg er weer eens is en lijnrecht tegen al die pretentieuze meningen ingaat. Want hij weet meestal wel waar hij het over heeft. En Rosberg is een F1 wereldkampioen geworden, dus hij kon ook wel wat op dat niveau.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Lap 1Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:20:
[...]
Serieus? Dat heeft er toch niks mee te maken
Wat volgens hun het verband dan?
En waarom is die maatregel getroffen? Juist de niet meer bij beestje noemen ‘fan’ .D.deJong schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:02:
[...]
Als jouw stelling door middel van het gebrek aan drank afgemeten en bewezen moet worden dan is de discussie hierbij klaar.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
?? Wie geeft bij welke zender commentaar?siggy schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:02:
[...]
Waar reageer je op? Op F1TV of viaplay? Het kwaliteitsverschil, op papier, is extreem. Een mislukte radio dj en een 'tandarts' vs enkele ex-professionele coureurs.
Goeie;pacificocean schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:06:
[...]
?? Wie geeft bij welke zender commentaar?
F1tv heeft Palmer, Alex Brundle (zoon van Martin Brundle) en deze race ook DC; Ik weet even niet waar Mol en Plooij op zijn, maar ik krijg de indruk dat het viaplay is en niet hun eigending. Die zijn al jaren het NL koppel voor F1, helaas. Mol heeft zich niks veranderd/verbetered sinds eind jaren 90 vanuit mijn perspectief.
Dit een beetje wat je bedoeld?
[ Voor 8% gewijzigd door siggy op 30-06-2024 19:10 ]
Nou ik wil niet veel zeggen, maar toen ik in de jaren 90 GP bezocht , was het nuttigen van alcohol al van die mate dat als er toen social media was , er dan ook al een verbod zou zijn hoor.Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:03:
[...]
En waarom is die maatregel getroffen? Juist de niet meer bij beestje noemen ‘fan’ .
De vete tussen Schumi en Alonso fans was er ook een die als die nu zou bestaan, groot op alle social media platformen te zien zou zijn.
Wat ik wil zeggen is dat dit niet perse nieuw is , maar wel meer op de voorgrond is vanwege camera’s en social media . En omdat het meer mainstream is geworden . Globally , dus niet alleen oranje
[ Voor 30% gewijzigd door backupdevice op 30-06-2024 19:17 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Oh die Britse media, geweldig toch. Ze hebben weer iets om mee te slaan, dit maakt Max alleen maar sterker en in Silverstone alles en iedereen op een hoopje rijden.
Verwacht ik ook, die moet natuurlijk nog even iets recht zetten. En waar beter dan op Silverstone?sly___ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:17:
Benieuwd of er vanavond een fotootje komt van Max en Lando samen op de terugvlucht. 😁
Oh die Britse media, geweldig toch. Ze hebben weer iets om mee te slaan, dit maakt Max alleen maar sterker en in Silverstone alles en iedereen op een hoopje rijden.
Hoop wel dat de bewaking op orde is
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verstappen vloog toch samen met Hulkenberg? Niet met Norris vziw.sly___ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:17:
Benieuwd of er vanavond een fotootje komt van Max en Lando samen op de terugvlucht. 😁
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat is helemaal geen dubbele move. Je mag 1 verdedigende beweging maken en terug naar de racelijn om de bocht zo goed mogelijk te nemen (mits daar de ruimte voor is etc).knakworst schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:56:
[...]
Max verdedigde naar rechts, maar gaat bij het remmen in een rechte lijn naar links. Oftewel de dubbele move, de Verstappenregel.
En die Verstappen regel die iedereen aanhaalt. In mijn herinnering is die na Mexico 2017 alweer geschrapt? Nadat, jawel, Seb Vettel een straf daarvoor kreeg.
Die media daar heeft, als de stand zo blijft bij Engeland, wel andere dingen aan hun hoofd gelukkigsly___ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:17:
Oh die Britse media, geweldig toch.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Daar krijgt Max waarschijnlijk ook de schuld vanJeroenvde89 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:24:
[...]
Die media daar heeft, als de stand zo blijft bij Engeland, wel andere dingen aan hun hoofd gelukkig
McLaren teambaas Stella begint opeens over niet uitgediende straffen in 2021 dus ik denk dat ik ook wel een weekje zonder F1 nieuws kandarkdesign schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:21:
Op Reddit is de complete Max haat weer losgebarsten. Alles wordt er weer bijgehaald
Ze hebben boter op hun hoofd. Norris ook, het is lachen en gieren als hij Max het gras op duwt vorige race, maar nu gaan ze beiden ronde na ronde over het randje en dan telt alleen het laatste incident.Chocoball schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:25:
[...]
McLaren teambaas Stella begint opeens over niet uitgediende straffen in 2021 dus ik denk dat ik ook wel een weekje zonder F1 nieuws kan
Doelt ie op de divebomb acties van toen?Chocoball schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:25:
[...]
McLaren teambaas Stella begint opeens over niet uitgediende straffen in 2021 dus ik denk dat ik ook wel een weekje zonder F1 nieuws kan
Mijn boefje is liev!
https://www.ad.nl/formule...beetje-wanhopig~a21b233c/
Wat een grap die Norris. Zeggen dat hij niks verkeerd deed en dat Max degene is die alle drie de keren iets doet wat een ongeluk kan veroorzaken en dat het roekeloos is.
Zeker Max zijn schuld dat Norris aan de binnenkant veel te ver door schiet met blokkerende banden omdat hij zijn remactie veel te laat in start.
Toch zeker wel. Kijk maar op zijn onboard, rond 1:23 in de race feed van f1tv.
Hij komt binnen en ze wachten 5 seconde voordat ze beginnen.
Daarna komt hij niet meer weg.
Vette shit!
Zn commentaar en wassen in eigen onschuld begint heel erg op Hamilton en Russel te lijken idd.Robbie T schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:37:
‘Roekeloze’ Verstappen en Norris over ‘fatale’ botsing: ‘Max leek een beetje wanhopig’
https://www.ad.nl/formule...beetje-wanhopig~a21b233c/
Wat een grap die Norris. Zeggen dat hij niks verkeerd deed en dat Max degene is die alle drie de keren iets doet wat een ongeluk kan veroorzaken en dat het roekeloos is.
Zeker Max zijn schuld dat Norris aan de binnenkant veel te ver door schiet met blokkerende banden omdat hij zijn remactie veel te laat in start.
Norris divebombed hem twee keer op rij, eerst schiet hij zelf van de baan en dan drukt ie max naar buiten. Derde ronde op rij stuurt max met een derde auto in the mix meer naar buiten omdat een eenzelfde actie verwacht.
Denk dat ze allebei hard aan het racen waren en beide ook nerveus waren.
Hopelijk houden ze het professioneel. Maar dan moet Norris wel een een beetje open het gesprek in gaan.
Jup. Gisteren kwam die ook al in de binnenbocht waarbij hij te ver door schoot en max blokkeerde.Kenny_026 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:44:
[...]
Zn commentaar en wassen in eigen onschuld begint heel erg op Hamilton en Russel te lijken idd.
Norris divebombed hem twee keer op rij, eerst schiet hij zelf van de baan en dan drukt ie max naar buiten. Derde ronde op rij stuurt max met een derde auto in the mix meer naar buiten omdat een eenzelfde actie verwacht.
Denk dat ze allebei hard aan het racen waren en beide ook nerveus waren.
Hopelijk houden ze het professioneel. Maar dan moet Norris wel een een beetje open het gesprek in gaan.
Moet je dan niet weer op de baan komen? Was het niet Perez die in het verleden daarom nog één rondje reed na een lange pitstop?R.E. schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:39:
[...]
Toch zeker wel. Kijk maar op zijn onboard, rond 1:23 in de race feed van f1tv.
Hij komt binnen en ze wachten 5 seconde voordat ze beginnen.
Daarna komt hij niet meer weg.
Zo goed ken ik het regelboek niet...pacificocean schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:50:
[...]
Moet je dan niet weer op de baan komen? Was het niet Perez die in het verleden daarom nog één rondje reed na een lange pitstop?
Ik zie alleen dat hij wordt ingelost.
Ik denk niet dat ze iets anders hadden kunnen doen....
Vette shit!
Bij RBR kraakt het al weken, het is dat ze de beste coureur op de grid hebben, anders was het misschien wel gewoon het 2e/3e team…(neem de prestaties van Perez maar als voorbeeld en reken dan met 1 a 2 plekken hogere classificatie)Teknix1982 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:55:
Ik vind een aantal reacties hier wel bijzonder om te lezen. Ik ben echt een Verstappen fan en vind het geweldig als hij wint maar hier zat in mijn beleving Max echt fout. Ook de divebombs van Norris waar iedereen het hier over heeft, is een trademark van Max. Hij heeft het alleen al een aantal jaar niet meer nodig gehad. In mijn beleving heeft Red Bull en Max de race zelf verknalt. Enige geluk is geweest dat Norris uitviel waardoor Max eigenlijk ook nog goede zaken voor het kampioenschap heeft gedaan. Maar de pitstop was niet goed, Max maakte een remfout en GP had Max op de hoogte moeten houden van die 5s voor Norris waardoor die laatste actie van Max ook onnodig was. Al met al geen beste race van Red Bull die nu onder grote druk toch echt barstjes beginnen te vertonen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eens, dus wat er vandaag gebeurde is daar ook een gevolg van. En niet van een Norris die te gretig was maar van een Max die kost wat kost wil winnen. En die mentaliteit is goed, daarom is hij ook zo groot geworden alleen we moeten niet doen of die mentaliteit ook niet een keerzijde heeft. En die wordt door een aantal mensen hier wel geromantiseerd…dr.lowtune schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:02:
[...]
Bij RBR kraakt het al weken, het is dat ze de beste coureur op de grid hebben, anders was het misschien wel gewoon het 2e/3e team…(neem de prestaties van Perez maar als voorbeeld en reken dan met 1 a 2 plekken hogere classificatie)
Lol Ja, wat een rare selectieve crap is dit nou? Genoeg quotes van Max die wat anders impliceerden. Dit soort vs/vs stookt alleen maar de toch al rampzalige fans......
Maar goed, de grap is dus dat de acties van Norris compleet niet belicht zullen worden. En het totaalbeeld is dat Max de schuldige is. Ipv elke actie apart bekijken......
Dus een divebom die 2x verkeerd gaat, de ene keer voor een penalty zorgt en de andere keer ertoe leidt dat die zijn tegenstander buiten de baan rijdt is niet een coureur die te gretig was? Lijkt me toch wel degelijk een teken van een coureur die op het randje van zijn kunnen opereerde, en er ook overheen gingTeknix1982 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:07:
[...]
Eens, dus wat er vandaag gebeurde is daar ook een gevolg van. En niet van een Norris die te gretig was maar van een Max die kost wat kost wil winnen. En die mentaliteit is goed, daarom is hij ook zo groot geworden alleen we moeten niet doen of die mentaliteit ook niet een keerzijde heeft. En die wordt door een aantal mensen hier wel geromantiseerd…
Norris niet te gretigTeknix1982 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:07:
[...]
Eens, dus wat er vandaag gebeurde is daar ook een gevolg van. En niet van een Norris die te gretig was maar van een Max die kost wat kost wil winnen. En die mentaliteit is goed, daarom is hij ook zo groot geworden alleen we moeten niet doen of die mentaliteit ook niet een keerzijde heeft. En die wordt door een aantal mensen hier wel geromantiseerd…

Bij de uiteindelijke touche niet nee. Daar vond ik geen fout van Norris in. Werd er stevig geracet, absoluut. Maar de fout dat ze elkaar raakten zat toch echt bij Max.Blik1984 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:10:
[...]
Dus een divebom die 2x verkeerd gaat, de ene keer voor een penalty zorgt en de andere keer ertoe leidt dat die zijn tegenstander buiten de baan rijdt is niet een coureur die te gretig was? Lijkt me toch wel degelijk een teken van een coureur die op het randje van zijn kunnen opereerde, en er ook overheen ging
Zie je dat de straf wordt ingelost? Of zie je dat ze 5 seconden wachten?R.E. schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:53:
[...]
Zo goed ken ik het regelboek niet...
Ik zie alleen dat hij wordt ingelost.
Ik denk niet dat ze iets anders hadden kunnen doen....
Als ze besloten om hem weg te sturen was de straf ingelost. Maar dat doen ze niet, maar de intentie is ook geen DNF, want dan gaan ze niet nog de neus wisselen en die 5s wachten met werken. Ze zullen dus zijn gestopt met de intentie van een pitstop en de schade beoordelen, en vervolgens pas hebben besloten te retiren.
In any case maakt het niet uit. Want Norris is classified (op +7 ronden), dus kunnen ze de straf ook bij de eindtijd op tellen. En schijnbaar staat zelfs in de officiele klassificatie dat ze bij Norris nog die +5s gedaan hebben. Dus dan is de conclusie "straf was niet ingelost", maar intussen wel, en wordt dus niet meegenomen naar Silverstone.
En in het geval van Perez in Japan werd de straf pas bekend toen hij al was uitgevallen. Daarom dat het team hem toen nog voor 2 ronden naar buiten heeft gestuurd.
De rest is allemaal gelul voor de bühne. Ik ben benieuwd naar Silverstone.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Komt van het officiële F1 Instagram kanaal. Die houden het ‘gezeur’ gewoon bewust in stand zo..
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Zoals gewoonlijk, alles voor meer interactie.Jeroenvde89 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:15:
[...]
Komt van het officiële F1 Instagram kanaal. Die houden het ‘gezeur’ gewoon bewust in stand zo..
De bewoording was echt in de zin van "je ging 10 seconden aan de leiding en toen een DNF / een achterblijver reed je van de baan / ...". En niet "je had misschien kunnen winnen als je er langs was gekomen".
De Jack Plooij van Engeland?RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:18:
Wat ik ook wel grappig vond was dat Lawrence (F1TV) zijn interview met Norris gewoon begon met "je had (bijna) gewonnen". Alsof hij er al voorbij was en de winst een zekerheid was. Terwijl Norris uberhaupt op het moment van de clash nog die penalty boven zijn hoofd had hangen / het onderzoek gaande was. Dus die winst was verre van een zekerheid.
De bewoording was echt in de zin van "je ging 10 seconden aan de leiding en toen een DNF / een achterblijver reed je van de baan / ...". En niet "je had misschien kunnen winnen als je er langs was gekomen".
Die journalisten willen graag vrienden zijn met de Britse coureurs en praten ze naar de mond. Op zich kan dat als je van de Engelse tv bent, maar dit zou de neutrale internationale verslaggeving moeten zijn, dat is het totaal niet. Jammer.
Er was niks op de hoogte te houden? Er was een UI, en klaar. Je kunt lastig een mededeling doen over een mogelijk aanstaande penalty, want als die dan niet gegeven wordt sta je helemaal voor jan met de korte achternaam. Nog los van dat je dan nog steeds binnen die 5s had moeten blijven hangen (had normaliter wel moeten lukken, maar je weet het niet).Teknix1982 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:55:
en GP had Max op de hoogte moeten houden van die 5s voor Norris waardoor die laatste actie van Max ook onnodig was
En gezien het dubieuze moment waarop de penalty gegeven werd maakt het IMO zo dat die penalty (blijkbaar) geen zekerheid was. Ondanks dat de regels gewoon zwart / wit zijn en de overtredingen al allemaal op papier stonden.
British bias bestaat niet.RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:18:
Wat ik ook wel grappig vond was dat Lawrence (F1TV) zijn interview met Norris gewoon begon met "je had (bijna) gewonnen". Alsof hij er al voorbij was en de winst een zekerheid was. Terwijl Norris uberhaupt op het moment van de clash nog die penalty boven zijn hoofd had hangen / het onderzoek gaande was. Dus die winst was verre van een zekerheid.

Er zit toch wel echt een causaal verband tussen wat er achter elkaar in de rondes gebeurt. Ze fokken elkaar op tot het moment het een keer echt fout gaat, Max was misschien degene die de “fout” maakt, maar deze fout wordt niet gemaakt als de mislukte diveboms daarvoor niet uitgevoerd worden zonder dat daarvoor een straf wordt gegeven. De 5s penalty kwam pas tijdens de botsing en de forcing another driver off the track is niet eens onderzocht.Teknix1982 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:12:
[...]
Bij de uiteindelijke touche niet nee. Daar vond ik geen fout van Norris in. Werd er stevig geracet, absoluut. Maar de fout dat ze elkaar raakten zat toch echt bij Max.
Mijn boefje is liev!
Hangt ervan af wie je doet?JB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:22:
Maar nog iets. Waarom is er nu geen gezeik met doorrijden? Norris was zijn hele vloer aan het perforeren. Waar was het laatst ook alweer een issue?
Haas had direct een penalty gekregen hiervoor.
Canada met Perez. Maar Perez is geen Brit.JB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:22:
Maar nog iets. Waarom is er nu geen gezeik met doorrijden? Norris was zijn hele vloer aan het perforeren. Waar was het laatst ook alweer een issue?
En nu kwam er zelfs een VSC + gesloten pit entry aan te pas. Bij Perez was dat IIRC niet het geval (alhoewel die SC wel heel snel volgde met Sainz + Albon).
Dat het zou komen was inderdaad nog niet 100% zeker maar gezien er al naar gekeken werd en het feitelijk ook zo was is het wel slim om dit mee te nemen. Ja ik weet het, achteraf praten altijd makkelijk. Helmut gaf het in een interview ook toe. Ze waren er vanaf de pitmuur al redelijk van overtuigd.RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:20:
[...]
Er was niks op de hoogte te houden? Er was een UI, en klaar. Je kunt lastig een mededeling doen over een mogelijk aanstaande penalty, want als die dan niet gegeven wordt sta je helemaal voor jan met de korte achternaam. Nog los van dat je dan nog steeds binnen die 5s had moeten blijven hangen (had normaliter wel moeten lukken, maar je weet het niet).
En gezien het dubieuze moment waarop de penalty gegeven werd maakt het IMO zo dat die penalty (blijkbaar) geen zekerheid was. Ondanks dat de regels gewoon zwart / wit zijn en de overtredingen al allemaal op papier stonden.
Puntje extra voor de FL geldt alleen als je in de top 10 eindigt. Alonso stond op P18. Dus veel baat had hij er niet bij om het te doen.Ryur schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:48:
[...]
Alonso heeft op het eind gepit, en nieuwe softs gehaald
Zat al zo ver buiten de punten, dat hij toch nog door zijn pitstop 1 puntje heeft gepakt.
Sowieso schrijf je zo!
Maar de straf was niet gegeven. Ik denk dat iedere niet Brit er van overtuigd was dat Norris die +5s penalty zou krijgen. En ik zat ook al half te juigen toen Norris buiten de baan ging bij die inhaalpoging. Maar zo lang die straf niet gegeven is kun je er niet van uit gaan dat....Teknix1982 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:24:
[...]
Dat het zou komen was inderdaad nog niet 100% zeker maar gezien er al naar gekeken werd en het feitelijk ook zo was is het wel slim om dit mee te nemen. Ja ik weet het, achteraf praten altijd makkelijk. Helmut gaf het in een interview ook toe. Ze waren er vanaf de pitmuur al redelijk van overtuigd.
Daar heeft hij toch 5 seconden straf voor gekregen? Of heb ik een andere race zitten kijken? Ongelofelijk wat voor een oranje bril mensen kunnen hebben. Max zat écht 100% fout. Hij zal het misschien niet toegeven, maar het was wel zo.Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:32:
[...]
Norris doet twee keer een compleet kansloze divebomb en drukt Max van de baan en krijgt geen straf. Onvoorstelbaar
Aan de andere kant had race control veel eerder een penalty moeten geven, anders was het niet uit de hand gelopen.
Een auto die rommel op de baan brengt. En ruim een halve ronde aflegt en niet stopt bij de eerste marshallpost / opening in muur.
Iets waarvoor Perez dus gestraft is in Canada. Doorrijden met een auto die stuk was.
Dat Norris veel te hard doorrijdt met een lekke achterband, met als gevolg dat zijn halve vloer versplinterd over de baan ligt?
Nee hoor, dat was voor track limits, niet voor forcing another driver of the track.Sito schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:26:
[...]
Daar heeft hij toch 5 seconden straf voor gekregen? Of heb ik een andere race zitten kijken? Ongelofelijk wat voor een oranje bril mensen kunnen hebben. Max zat écht 100% fout. Hij zal het misschien niet toegeven, maar het was wel zo.
Aan de andere kant had race control veel eerder een penalty moeten geven, anders was het niet uit de hand gelopen.
Dus ja, je hebt een andere wedstrijd gezien
Norris zal nu ook wat agressiever worden na vandaag, hij weet ondertussen dat hij overal mee wegkomt.
[/quote]
Hamilton 2.0 incoming
[ Voor 68% gewijzigd door Amaze86 op 30-06-2024 20:30 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Inderdaad, dat was een paar races terug een issue. Dubbele standaard bij de FIA is niks nieuws, uiteindelijk.JB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:26:
[...]
Carbon all over the place. De vorige keer gridstraffen. Nu geen issue.
En dan vindt jij dat Max daarvan niet op de hoogte gebracht had kunnen / moeten worden?RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:20:
Nope. Norris heeft 3x buiten de lijntjes gekleurd met een lap deleted tot gevolg. Daarvoor kreeg hij al een black & white flag voordat hij bij Verstappen aansloot. Bij zijn eerste divebomb ging hij vervolgens zelf buiten de baan en dat was zijn 4e overtreding van de track limits. En daarvoor kreeg hij dus een straf. Die straf kreeg hij dus niet voor de divebomb, die straf kreeg hij voor 4x buiten de baan gaan (en 1 van die 4 was toevallig het gevolg van een divebomb).Sito schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:26:
[...]
Daar heeft hij toch 5 seconden straf voor gekregen?
Wat had het voor nut om dat wel te doen? Zolang de penalty niet is gegeven heeft dat geen nut namelijk. Want als je wel handelt naar "penalty wordt gegeven" maar dat gebeurd uiteindelijk niet dan sla je een enorme flater.Olaf van der Spek schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:28:
[...]
En dan vindt jij dat Max daarvan niet op de hoogte gebracht had kunnen / moeten worden?
1 slechte pitstops RBR
2 uitrem acties Norris
3 track limits Norris
4 trage besluitvorming FIA
5 verdedigende acties Verstappen
6 botsing Verstappen en Norris
7 rommel op de baan Norris
8 besluitvormingen FIA
Je kunt iig niet zeggen dat er niets is gebeurt de laatste 10 ronden.
Het was info die Max had moeten hebben, gaf Helmut ook wel toe in het interview. Ze hadden Max beter moeten coachen dat die kans erg groot was. Maargoed, het is gegaan zoals het is gegaan. Ik had vooral wat moeite met de blinde overtuiging van mensen dat het volledig aan Norris lag en vooral dan de hypocrisie dat het op een manier ging die Lando waarschijnlijk van Max geleerd heeftRobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:26:
[...]
Maar de straf was niet gegeven. Ik denk dat iedere niet Brit er van overtuigd was dat Norris die +5s penalty zou krijgen. En ik zat ook al half te juigen toen Norris buiten de baan ging bij die inhaalpoging. Maar zo lang die straf niet gegeven is kun je er niet van uit gaan dat....
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Deze set had 3 ronden er op zitten (naar ik aanneem van SQ2). Dat zou normaal gesproken geen noemenswaardig verschil moeten geven. Vorige week in Spanje startte zelfs de meerderheid van het veld op gebruikte mediums.Amaze86 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:31:
En raar dat Max geen nieuwe set geel had voor de 2e stint.
Fair enough. Maar kom op, dit is toch gewoon Max zijn fout? Begrijp me niet verkeerd: ik zie het ook graag als Max wint, maar je moet ook realistisch kunnen zijn en geen blinde vlek hebben en Max als heilig boontje zien. Dat is hij namelijk zeker niet.Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:27:
[...]
Nee hoor, dat was voor track limits, niet voor forcing another driver of the track.
Dus ja, je hebt een andere wedstrijd gezien
In ieder geval is hij er toch positief uit gekomen? Meer punten dan Norris.
Max was zeker ook fout bij de botsing, maar alles uit Engeland met Norris voorop, doen alsof Norris niks fout heeft gedaan.Sito schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:41:
[...]
Fair enough. Maar kom op, dit is toch gewoon Max zijn fout? Begrijp me niet verkeerd: ik zie het ook graag als Max wint, maar je moet ook realistisch kunnen zijn en geen blinde vlek hebben en Max als heilig boontje zien. Dat is hij namelijk zeker niet.
Dat is een ander verhaal, en daar ben ik het zeker mee eens. F1 heeft altijd Britse bias gehad. Dat was met Hamilton zo, en met Norris en Russel ook. Maar wij als Nederlanders hebben ook Max biasExocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:43:
[...]
Max was zeker ook fout bij de botsing, maar alles uit Engeland met Norris voorop, doen alsof Norris niks fout heeft gedaan.
Met een lekke band, extra pitstop en 10 seconden penalty finisht Max nog altijd voor Perez? Op een dag als dit moet je als 2e driver er staan...
Ik had Piastri, Sainz, Lewis de winst wel gegund, maar die Russell kan ik echt niet af.

Het was geen slimme actie van Max, hadden ze hem niet verteld dat Norris een penalty boven het hoofd hing?
(Of ze durfden die penalty pas geven op het moment dat het toch niks meer uit maakte...)
Ik heb dat stuk van Alex Brundle en de rest van de F1TV crew eens terug zitten kijken (ik stond eten te koken ten tijde van dat stukje nabeschouwing dus ik heb het half meegekregen).
Het verhaal van Alex is niet heel consistent heb ik het idee, of ik begrijp zijn moraal van het verhaal niet. Hij geeft aan dat dit soort momenten (elkaar te weinig ruimte geven in de bocht) vaker zonder schade voorbij is gekomen en dat er niet voor bestraft is, maar omdat de gevolgen van de actie (dus niet de actie zelf) zoveel schade veroorzaakt moet het worden bestraft door de stewards.
Hij geeft ook aan dat hij niet denkt dat Verstappen wist waar Norris reed op het moment van de aanrijding, omdat hij voor de bocht niet in zijn linkerspiegel heeft gekeken maar enkel naar rechts keek, de bocht in.
Waar vervolgens om gelachen wordt - en daar zit denk ik de kern van het verhaal in - is dat Jolyon Palmer en Will Buxton van mening zijn dat als Max naar rechts kijkt, hij wel gezien moet hebben in zijn spiegel dat Norris daar niet zat en dat hij daardoor kon verwachten dat hij aan de linkerkant zat. Vervolgens reed Max bij het ingaan van de bocht naar links en gaf dus te weinig ruimte.
Alex Brundle geeft aan dat hij niet denkt dat er de intentie van Max is geweest om bewust de deur dicht te gooien. Will Buxton geeft vervolgens aan dat hij vind dat Verstappen het te vaak gedaan heeft de laatste jaren om er niet vanuit te gaan dat hij dat zou gaan doen (even in mijn eigen woorden).
Is het netjes dat ze er zo lacherig om deden? Ik denk dat we daar niet te veel achter moeten zoeken, die gasten kunnen prima met elkaar.
Snap ik het punt van Alex? Redelijk, ondanks dat volgens mij al vaker voorbij gekomen is dat de consequenties van een actie niet meegenomen moeten worden in de zwaarte van de straf maar dat enkel gekeken moet worden naar de actie zelf.
Ben ik het eens met Will en Jolyon? Ja, ook wel. Max is denk ik slim genoeg om te snappen waar Norris was op dat moment.
Had Norris het zelf kunnen voorkomen? Absoluut. Er was ruimte zat aan de buitenkant om de aanrijding te voorkomen. Dan maar klagen bij de stewards. Norris was te gretig.
Had Verstappen het slimmer kunnen doen? Dat helemaal absoluut. GP had Max direct moeten informeren na zijn 4e tracklimits dat er een tijdstraf aan zat te komen. Max had geen risico's meer moeten nemen. Hij had Norris er gewoon voorbij moeten laten gaan. Die tijdstraf was al bijna in steen gebeiteld en toen kwam deze actie nog. Ik wil het woord amateuristisch niet in de mond nemen, maar toen hij voor de 4e keer de baan buiten ging en duidelijk was dat dat ook redelijk de eigen schuld van Norris was, had Max gas terug moeten nemen en niet zulke risico's meer moeten lopen. Daar hadden ze vanaf de pitmuur moeten ingrijpen, daar is de grootste fout gemaakt van vandaag.
Mijn conclusie: fouten van meerdere kanten. Elkaar de hand schudden en volgende keer beter.
Ik zie net deze video:StefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:54:
Max had geen risico's meer moeten nemen. Hij had Norris er gewoon voorbij moeten laten gaan.
https://www.reddit.com/r/...y_i_mean_you_are_leading/
Zo te zien is Max het niet met mij eens.

Met heel veel dingen niet mee eens, en ik bedoel dat niet naar. Hoe bedoel je 'Max had slimmer moeten zijn'? Hij pakt de vijfde plaats en de punten die daar bij horen. Norris valt uit. Een fantastisch weekend wat betreft het kampioenschap. Ze zullen vast vriendjes zijn op de sim enzo maar op de baan zijn dingen anders. Max hoeft helemaal niks te doen. Als hij niet door de stewards bestraft wordt dan moet hij zo ver gaan als hij kan. Vijf seconden voor Norris, die uitvalt. Tien seconden voor Verstappen wat niks aan de eindstand verandert. Max is is een moordenaar, in het positiefste wat je dat woord kunt geven. Hij geeft geen cadeautjes. Als je hem wilt verslaan heb je meer nodig als regeltjes en mooie praatjes. Max heeft vandaag laten zien dat als Norris zijn positie als de meest dominate coureur wilt overnemen er meer nodig is als een snelle auto, en tot nu lijkt het er op dat Norris en Mclaren niet op het niveau van Max en RB zijn.StefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:54:
Wat een hoop reacties vanavond, dat was even flink lezen.
Ik heb dat stuk van Alex Brundle en de rest van de F1TV crew eens terug zitten kijken (ik stond eten te koken ten tijde van dat stukje nabeschouwing dus ik heb het half meegekregen).
Het verhaal van Alex is niet heel consistent heb ik het idee, of ik begrijp zijn moraal van het verhaal niet. Hij geeft aan dat dit soort momenten (elkaar te weinig ruimte geven in de bocht) vaker zonder schade voorbij is gekomen en dat er niet voor bestraft is, maar omdat de gevolgen van de actie (dus niet de actie zelf) zoveel schade veroorzaakt moet het worden bestraft door de stewards.
Hij geeft ook aan dat hij niet denkt dat Verstappen wist waar Norris reed op het moment van de aanrijding, omdat hij voor de bocht niet in zijn linkerspiegel heeft gekeken maar enkel naar rechts keek, de bocht in.
Waar vervolgens om gelachen wordt - en daar zit denk ik de kern van het verhaal in - is dat Jolyon Palmer en Will Buxton van mening zijn dat als Max naar rechts kijkt, hij wel gezien moet hebben in zijn spiegel dat Norris daar niet zat en dat hij daardoor kon verwachten dat hij aan de linkerkant zat. Vervolgens reed Max bij het ingaan van de bocht naar links en gaf dus te weinig ruimte.
Alex Brundle geeft aan dat hij niet denkt dat er de intentie van Max is geweest om bewust de deur dicht te gooien. Will Buxton geeft vervolgens aan dat hij vind dat Verstappen het te vaak gedaan heeft de laatste jaren om er niet vanuit te gaan dat hij dat zou gaan doen (even in mijn eigen woorden).
Is het netjes dat ze er zo lacherig om deden? Ik denk dat we daar niet te veel achter moeten zoeken, die gasten kunnen prima met elkaar.
Snap ik het punt van Alex? Redelijk, ondanks dat volgens mij al vaker voorbij gekomen is dat de consequenties van een actie niet meegenomen moeten worden in de zwaarte van de straf maar dat enkel gekeken moet worden naar de actie zelf.
Ben ik het eens met Will en Jolyon? Ja, ook wel. Max is denk ik slim genoeg om te snappen waar Norris was op dat moment.
Had Norris het zelf kunnen voorkomen? Absoluut. Er was ruimte zat aan de buitenkant om de aanrijding te voorkomen. Dan maar klagen bij de stewards. Norris was te gretig.
Had Verstappen het slimmer kunnen doen? Dat helemaal absoluut. GP had Max direct moeten informeren na zijn 4e tracklimits dat er een tijdstraf aan zat te komen. Max had geen risico's meer moeten nemen. Hij had Norris er gewoon voorbij moeten laten gaan. Die tijdstraf was al bijna in steen gebeiteld en toen kwam deze actie nog. Ik wil het woord amateuristisch niet in de mond nemen, maar toen hij voor de 4e keer de baan buiten ging en duidelijk was dat dat ook redelijk de eigen schuld van Norris was, had Max gas terug moeten nemen en niet zulke risico's meer moeten lopen.
Mijn conclusie: fouten van meerdere kanten. Elkaar de hand schudden en volgende keer beter.
Ik vraag mij dus serieus af of je die straf als zekerheid kon zien. Immers was er geen voordeel want Norris gaf de plek meteen terug. Dus ja, buiten de lijntjes en zo, maar dat hangt ook weer samen met wel en geen voordeel halen. En ik denk niet dat er eerder al 4 TRs zijn geweest waarvan (minimaal) 1 in een gevecht waarbij eventuele voordeel alweer is teruggegeven.StefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:54:
Had Verstappen het slimmer kunnen doen? Dat helemaal absoluut. GP had Max direct moeten informeren na zijn 4e tracklimits dat er een tijdstraf aan zat te komen. Max had geen risico's meer moeten nemen. Hij had Norris er gewoon voorbij moeten laten gaan. Die tijdstraf was al bijna in steen gebeiteld en toen kwam deze actie nog. Ik wil het woord amateuristisch niet in de mond nemen, maar toen hij voor de 4e keer de baan buiten ging en duidelijk was dat dat ook redelijk de eigen schuld van Norris was, had Max gas terug moeten nemen en niet zulke risico's meer moeten lopen. Daar hadden ze vanaf de pitmuur moeten ingrijpen, daar is de grootste fout gemaakt van vandaag.
Ik had in ieder geval wel even extra naar MV zitten kijken of er ook een lap deleted voor kwam met vervolgens de noted => UI. Bij de UI ging ik wel uit van een straf. Maar het had mij niks verbaasd als de stewards er alsnog zo'n spin aan gegeven hadden. En wellicht hadden ze dat document al klaar liggen, en toen kwam de crash en ging het toch niet meer om de winst.
Ik krijg het gevoel dat er 2 versies op f1tv zijn geweest als ik dit zo lees. Dus vat het ff niet persoonlijk op. Er was een moment, vrij vers na de race, dat Alex Brundle poogde uit te leggen dat hij het net ff iets anders zag dan de stewards. Nog voordat hij zijn visie kon uitleggen, maar wel duidelijk was welke richting zijn visie op ging, werd er gelachen en kon hij niet uitpraten. Ik heb geen idee of je dat moment bedoelde, maar dat moment was in mijn ogen zwaar onprofessioneel. Brundle probeerde niets meer dan meerdere zienswijze te tonen, wat een commmentator zou moeten doen, maar werd op voorhand weggelachen. Vandaar; British bias. Of wat voor term je wilt gebruiken.StefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:54:
Ik vind het jammer. Er is niks zo irritant als schapengedrag. Britten naar Britten, en Oranje naar Oranje. Zodra er iets fout gaat valt men terug in bias. In mijn optiek poogde Brundle daar buiten te staan, ongeacht zijn conclusie, en werd meteen foutgelachen.
Persoonlijk denk ik dat dit een groter probleem is dan wat Max of Norris vandaag deed. Het heeft veel meer impact uiteindelijk. Er zijn verdomd weinig commentatoren die de moeite doen om onafhankelijk commentaar te maken.......
Dit is echt onverstaanbaar...StefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:01:
[...]
Ik zie net deze video:
Zo te zien is Max het niet met mij eens.![]()
Bij dit incident was Max inderdaad de foute. Maar Norris deed hetzelfde al een paar keer eerder, waarbij Max wel besloot uit te wijken. Iets dat Norris hier ook had kunnen (en moeten) doen. En aangezien Norris niet eens een UI heeft gekregen voor zijn acties, vind ik het wel raar dat Max een straf kreeg (voor zover het een straf was)Sito schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:41:
[...]
Fair enough. Maar kom op, dit is toch gewoon Max zijn fout? Begrijp me niet verkeerd: ik zie het ook graag als Max wint, maar je moet ook realistisch kunnen zijn en geen blinde vlek hebben en Max als heilig boontje zien. Dat is hij namelijk zeker niet.
[removed]
Max zijn sterke kant is zijn absolute focus op winnen en op zijn eigen prestatie. Niet het zien van het grotere plaatje soms.StefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:01:
[...]
Ik zie net deze video:
Zo te zien is Max het niet met mij eens.![]()
Norris drukte Max de laatste keer letterlijk het gras in. Max geeft hier weinig ruimte maar er is een hele parkeerplaats aan asfalt waar Norris naar toe kan als hij het op het circuit niet kan bijhouden. De houding van Mclaren en de media is extreem hypocriet.redwing schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:05:
[...]
Bij dit incident was Max inderdaad de foute. Maar Norris deed hetzelfde al een paar keer eerder, waarbij Max wel besloot uit te wijken. Iets dat Norris hier ook had kunnen (en moeten) doen. En aangezien Norris niet eens een UI heeft gekregen voor zijn acties, vind ik het wel raar dat Max een straf kreeg (voor zover het een straf was)
Nee dit ging niet over voordeel of niet. Het ging over track-limits en die zijn juist heel simpel. Te vaak met 4 wielen buiten de witte lijnen is een tijdstraf. En voor Norris was dit zijn 4e keer en dus een tijdstraf. Ik vraag me dan ook af waarom ze hier zo lang over moesten doen, het was duidelijk track limits door zijn eigen schuld.RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:03:
[...]
Ik vraag mij dus serieus af of je die straf als zekerheid kon zien. Immers was er geen voordeel want Norris gaf de plek meteen terug. Dus ja, buiten de lijntjes en zo, maar dat hangt ook weer samen met wel en geen voordeel halen. En ik denk niet dat er eerder al 4 TRs zijn geweest waarvan (minimaal) 1 in een gevecht waarbij eventuele voordeel alweer is teruggegeven.
Dat de FIA vaak rare regels bedenkt klopt, en daarmee was het inderdaad geen zekerheid (maar dat had het dus wel moeten zijn omdat het toch heel duidelijke regels zijn)Ik had in ieder geval wel even extra naar MV zitten kijken of er ook een lap deleted voor kwam met vervolgens de noted => UI. Bij de UI ging ik wel uit van een straf. Maar het had mij niks verbaasd als de stewards er alsnog zo'n spin aan gegeven hadden. En wellicht hadden ze dat document al klaar liggen, en toen kwam de crash en ging het toch niet meer om de winst.
[removed]
Klopt, en je ziet ook dat er gelijk na deze actie ook een snellere auto voorbij komt. Max ging dus niet voor niets van de racelijn af en opzij.RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:54:
En nu ik de beelden nog eens zie. Ik snap niet hoe er hier kunnen posten dat Verstappen een straf moet krijgen voor Norris het gras inrijden. Verstappen steekt met zijn lekke band heel langzaam het circuit over naar buiten de racelijn. Terwijl Norris heel scherp het circuit over steekt om te pogen voorbij te steken terwijl je duidelijk ziet van Verstappen die kant op gaat. En Norris kiest dan ook zelf ervoor om het gras op te gaan. De lijn van Verstappen is dus al lang duidelijk en zichtbaar, en toch kiest Norris er voor om dat "gat" in te gaan met zelf een defecte auto om een defecte auto in te halen.
[removed]
dat is deel van het grote plaatje. Mensen zouden het moeten weten na 2016 tm 2021, maar hij herinnert ze er weer even aan. Uiteindelijk zal de concurrentie extra voorzichtig zijn als ze Max willen inhalen en extra bang als hij achter ze zit. Die winst is niet te meten, maar volgens mij zeer effectief.Teknix1982 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:07:
[...]
Max zijn sterke kant is zijn absolute focus op winnen en op zijn eigen prestatie. Niet het zien van het grotere plaatje soms.
(sorry, niet echt een lekker Nederlandse zin
[ Voor 4% gewijzigd door Wyke op 30-06-2024 21:15 ]
Geen probleem, discussies zijn er om gevoerd te worden toch.Notlupus schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:01:
[...]
Met heel veel dingen niet mee eens, en ik bedoel dat niet naar. Hoe bedoel je 'Max had slimmer moeten zijn'?
Ik vermoed dat Max zijn 1e plek niet wilde opgeven omdat hij niet op de hoogte was van de tracklimits UI. Verder was de pace van Norris op de laatste set mediums wat beter dan die van Max in het begin omdat Max zijn banden een scrubbed set was en die van Norris nieuw. Maar Max is ook een heer en meester in aanhaken en dan weer terugpakken (zie sprintrace). Mijn vermoeden - gezien het verloop van de gehele race - is dat hij Norris prima had bij kunnen houden en eventueel weer had terug kunnen pakken zodra de bandjes van Norris geen voordeel meer gaven. En mijn gevoel op basis van de laptimes is dat Norris nauwelijks nog voordeel had, want hij kwam er met DRS ook niet meer voorbij. Op de pitmuur hebben ze die informatie ook. En dat stukje advies richting Max ontbrak.
Ja, F1 is soms koste wat het kost alles op alles zetten om je P1 te bewaren. Maar of het strategisch slim is? Ik denk dat het beter kon.
Precies. Juist met tracklimits zijn ze over het algemeen wél consequent (maar soms erg traag). Voorbeelden genoeg in andere races waarbij over de witte lijnen (zeker bij eigen schuld) gewoon track limits was en bij 4x is het slam dunk penalty.redwing schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:09:
[...]
Nee dit ging niet over voordeel of niet. Het ging over track-limits en die zijn juist heel simpel. Te vaak met 4 wielen buiten de witte lijnen is een tijdstraf. En voor Norris was dit zijn 4e keer en dus een tijdstraf. Ik vraag me dan ook af waarom ze hier zo lang over moesten doen, het was duidelijk track limits door zijn eigen schuld.
Mijn vraagteken was dan ook of ze zo consequent zouden zijn als het om een gevecht ging met "buiten de baan inhalen en plek teruggeven". Ik kan mij niet herinneren dat er een TL penalty gegeven is waarbij een off track overtake + teruggeven plek aan de orde was. Wel genoeg penalties voor TLs, maar niet in combi met... (inhalen => teruggeven).StefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:13:
[...]
Precies. Juist met tracklimits zijn ze over het algemeen wél consequent (maar soms erg traag). Voorbeelden genoeg in andere races waarbij over de witte lijnen (zeker bij eigen schuld) gewoon track limits was en bij 4x is het slam dunk penalty.
Helemaal mee eens hoor, maar het weekend is voorbij en Max is acht punten uitgelopen op zijn (realistisch gezien) enige rivaal voor de titel dit jaar. Dus ja, ik denk dat het strategisch goed gezien wasStefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:12:
[...]
Ja, F1 is soms koste wat het kost alles op alles zetten om je P1 te bewaren. Maar of het strategisch slim is? Ik denk dat het beter kon.
Dan denk ik dat wat jij bedoelt (en anderen ook?) eerder in de uitzending zat en toen was ik nog niet ingeschakeld. Mijn stuk waar Brundle werd uitgelachen zat tegen het einde van de uitzending aan.siggy schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:03:
[...]
Ik krijg het gevoel dat er 2 versies op f1tv zijn geweest als ik dit zo lees. Dus vat het ff niet persoonlijk op. Er was een moment, vrij vers na de race, dat Alex Brundle poogde uit te leggen dat hij het net ff iets anders zag dan de stewards.
Overigens lijkt me dat Norris niet zag dat na de eerste touche Verstappen's achterband al kapot was, anders zou je verwachten dat meer inhoudt om er omheen te rijden. Of mis ik iets?
-
Ik haal even mezelf aan: not being British is gewoon een probleem: je bent agressief, je dropt carbon op de baan, je maakt divebombs.. Als je dat als Brit doet, ben je een held. 🤷pjottum schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:52:
[...]
Ik. Neem aan Max een griddrop van 10 plaatsen voor het niet Brits zijn (10 plaatsen) en te langzaam rijden (0 plaatsen) in pitlane.
ping 127.212.23.124
Het was een heel mooi gevecht tussen Max en Lando. Alleen had Max eerder eieren voor zijn geld moeten kiezen. Dat zal hij nooit natuurlijk nooit doen in een echt gevecht, maar dat is wel zijn zwakte. Er zijn de laatste tijd genoeg momenten geweest dat ik dacht: Max is eindelijk volwassen geworden, hij kan de race lezen en zijn verlies nemen als het nodig is. Hij strijdt niet meer om elke cm en overziet het totale plaatje. Maar helaas was dat als het verschil evident was. Nu het weer ergens om gaat, is de oude Max weer terug.
Ik vond Max véél te agressief. Je mag best je auto breed maken, maar ik vond dit over de grens. Ja, Lando maakte een paar (goeie) divebombs. Horner noemt het zelfs als argument tegen Lando. Maar komop zeg, dat is toch niks strafbaars? Lando geeft netjes de plek terug als hij de bocht niet meer haalt. Andersom zie je het Max niet doen. En die late wisselingen van richting van Max.. Sorry maar je kon er echt op zitten wachten dat dit fout ging. En dat ging het dus ook.
Uiteindelijk, hét moment, gebeurt er niet eens zo veel. Max verandert van richting om de bocht een beetje redelijk aan te kunnen snijden. Lando blijft zitten op zijn plek. Daar kunnen we allemaal wat van vinden. Beiden hadden het ook kunnen voorkomen. De gevolgen zijn echter wel groot. Beide een lekke band, en Lando denk ik een beschadigde ophanging waardoor hij uitvalt? En ineens is race control er als de kippen bij om 10s straf uit te delen. Ergens terecht, want Max zat een paar keer écht op het randje. Maar heeft de wedstrijdleiding hier niet te veel gekeken naar de gevolgen van de actie (nl. het elimineren van de waarschijnlijke winnaar) i.p.v. het daadwerkelijk _veroorzaken_ van een botsing? Beiden zijn hier wat mij betreft schuldig.
Ik zeg niet dat een penalty onterecht is, want ik vond dat Max het faire in "hard but fair" behoorlijk liet gaan in het hele gevecht. Maar denk dat er te veel uit emotie en gevolg gestraft is. Ze hadden wat mij betreft Max wel mogen pakken op het "moving under braking". Want daar kan ik er wel 5 van aanwijzen.
Hoe dan ook. Toch een leuke race. Spannend en mijn nagels hebben het niet overleefd. Wordt een leuk seizoen zo. Op naar de volgende!
Zonder telemetrie kan je niet zeggen of die move onreglementair was.. je kan niet zien wanneer hij de rem in trapt.Chefbierrr schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:32:
Ik snap nu overigens wel (na mijn eerdere bericht) waarom de 4 track limits 'under investigation' was. Het was een divebomb van Norris maar ook tijdens die actie bewoog Max in de breaking zone waardoor Norris moest corrigeren en uiteindelijk een wiel blokkeerde en de bocht niet meer haalde. Het uitermate lastige verhaal hier is natuurlijk of het wel/niet gelukt was zonder de onreglementaire beweging van Max (onbestraft, maar dat precedent was al eerder gezet bij de move van Ocon by Alonso en Gasly). Met andere woorden, als je door een fout van een ander tracklimits pakt telt die natuurlijk niet mee. Uiteindelijk is er dus toch besloten dat het niet halen van de bocht z'n eigen schuld was en dus een 4e overtreding.
Ik wijs meer op het feit dat het de FIA tijd kostte om de tracklimits overtreding te onderzoeken.dr.lowtune schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:33:
[...]
Zonder telemetrie kan je niet zeggen of die move onreglementair was.. je kan niet zien wanneer hij de rem in trapt.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |