[F1 2024] Race 11 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste
Acties:
  • 80.203 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DirtyBird schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:39:
Wauw, dan komt er iemand met een wat gematigdere visie en dan lacht Buxton m gewoon uit. Wat een aanfluiting.

Hoop dat Max volgende week vlak voor de finish zn auto offline stilzet en zegt "this race was sponsored by skysports tv"
Zo jammer dat er zo weinig objectieve journalisten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:59

knakworst

Get more sats!

Treveo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:39:
[...]

"Gewoon 2 seconden erachter finishen" kan dus niet. McLaren was veel sneller.
Mer DRS iets sneller. Andersom had Max nog wel even kunnnen aanklampen, en zoveel rondjes waren het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Lynx schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:37:
Hoop dat Max er een heleboel schijt aan heeft. Mss alsof het publiek had gedaan alsof wat Max doet er daadwerkelijk in positieve zin toe diet was hij meegegaan. Idiote brits die weigeren DotD toe te kennen aan Max. Als hij het toch niet krijgt kan net zo goed evil zijn. Alle grote kampioenen hebben dit. Met een klein verschil dat LH er noot voor gestraft werd.
Ach die DotD, daar is niemand toch in geïnteresseerd? Volgens mij heeft Perez de meeste gewonnen in 2021 na Verstappen en daarna Hamilton 8)7 En ik denk ook niet dat je hoeft te hopen dat Max schijt heeft, hij is daar om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:22
knakworst schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:37:
[...]

En daarna hadden ze moeten melden dat Norris under investigation was voor track limits. Dan waren wat minder ellebogen nodig, gewoon 2 seconden erachter finishen.
Zolang het niet confirmed is ga je dat natuurlijk niet doen, dat zou ultradom zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DotD, die Norris won vorige week, terwijl hij de race verprutst en Max in een mindere auto wint, staat niet in de top 3.
Niet serieus nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Zingo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:32:
[...]

Simpel, toen waren de dive bomb het argument van de tegenstanders van Max zijn actie om te zeggen dat Max fout bezig was. Dan kan je nu simpelweg niet zeggen dat het wel goed is, anders ben je gewoon hypocriet.

Dat nog even los van het feit dat beide gewoon keihard aan het racen waren.
Ok, duidelijk, men is hier dus tegen divebombs omdat tegenstanders ooit ook tegen waren. Niet omdat het sowieso een twijfelachtige tactiek is? Zo komt het hier over iig.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:30
ZeromaNoiS schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:19:
[...]

Silverstone 2021 was echt een hele andere orde naar mijn mening. Als in zoiets flik op de openbare weg dan krijg ik poging tot doodslag aan m’n broek. Kneiter gestoord was dat.

Ik zie het meer als Monza 2021. Max gaf in het interview met Olav Mol na het seizoen ook wel min of meer toe dat hij hem “bewust” op de wagen van Lewis parkeerde.

De clash deze race was een stukje subtieler, maar alsnog, ik ben van mening dat Max prima weet wat hij doet.
En ook de stewards schreven hem toe aan Max.
Oké. Daar lijkt het qua gevolgen wel wat meer op. Alsnog had Norris het kunnen voorkomen. Dan hadden de stewards Max als het goed is die penalty ook gegeven en was Norris gewoon eerste geweest. Maar de stewards deden al de hele tijd niks naar mijn idee en zo gaat het naar mijn idee van kwaad tot erger met de botsing tot gevolg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

PjotrStroganov schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:42:
[...]

Ok, duidelijk, men is hier dus tegen divebombs omdat tegenstanders ooit ook tegen waren. Niet omdat het sowieso een twijfelachtige tactiek is? Zo komt het hier over iig.
Ik denk dat jij jouw punt nu wel gemaakt hebt toch .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:44
PjotrStroganov schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:31:
De divebombs zijn nu een beetje de strohalm waar iedereen zich aan vasthoudt. Een tactiek die Max zelf jaren gebruikt, maar ok. Nu mag het niet? Waarom? Oh ja, nu doet de concurrent het.

[...]

Men vroeg zich af of de oude Max weer terug was. Nee, de oude Max is nooit weggeweest, maar dat viel niet op om exact de reden die je aanhaalt.
De divebombs zijn op zichzelf geen probleem. Prima zelfs, als je ze zo uitvoert dat je zelf op de baan blijft en je tegenstander niet de baan af hoeft om je te ontwijken. Het probleem vandaag was dat het kansloze, slecht uitgevoerde frustratiedivebombs waren. Hij had in mijn optiek al een penalty moeten krijgen voor forcing off track.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
[...]

Het is pas een divebomb als je de auto niet op de baan kunt houden. Zoals Norris vandaag dus. Dat is niet een cleane inhaalactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
d-vine schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:14:
[...]

Social media is zo een erge toxische omgeving. En soms zelfs hier op tweakers kunnen mensen zich niet inhouden.

Het is echt van je eigen emotionele bom typ ik gewoon op een scherm en druk op enter zonder er bij na te denken.
Het heeft ook een beetje te maken met de grootte van het platform. Horken op fora zijn natuurlijk van alle tijden, niet iedereen heeft nu eenmaal een leuke persoonlijkheid. Tweakers is echter zo groot dat mensen elkaar vaak nooit eerder zij tegengekomen, waardoor sommige mensen er gelijk invliegen, wat een kettingreactie veroorzaakt.

Mijn persoonlijke mening is dat ook iedere vorm van comment ratings hieraan meerwerkt. Of het nu frontpage ratings, likes, dislikes, upvotes of downvotes zijn, mensen zijn geneigd met de meute mee te gaan i.v.m. sociale acceptatie, men wil nu eenmaal graag aan de 'winnende kant' staan. Dat resulteert dan weer vaak in pestgedrag en personen die zich in een hoek gedrukt voelen, en dan ontploft de boel.

Fora zonder enige vorm van elkaar raten en waardoor iedereen dus wel de argumenten moet lezen om een kant te kiezen, zijn wat mij betreft over het algemeen veel plezierige fora. Nu vind ik Tweakers ook goed te doen, omdat enkel likes in dit geval niet heel veel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:47

Blokker_1999

Full steam ahead

Perez die niet eens voorbij een Haas geraakt, zou men bij RBR nog zo blij zijn met die contractverlenging?

Vraag me ook af waar Alonso op het einde nog die snelste ronde vandaan heeft gehaald, en dat op mediums.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Notlupus
Wauw, dan komt er iemand met een wat gematigdere visie en dan lacht Buxton m gewoon uit. Wat een aanfluiting.

Hoop dat Max volgende week vlak voor de finish zn auto offline stilzet en zegt "this race was sponsored by skysports tv"
Buxton, dat was toch die "journalist" die de weg van Perez richting de pits met een kapotte achtervleugel vergeleek met crashgate 2008? En tegelijkertijd 'vergat' dat Sir Lewis Hamilton bijna een heel rondje met een lekke band reedt om Silverstone 2020 te winnen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Je hebt het over....[lange dramatische pauze]... Will...[een minstens net zo lange dramatische pauze]....Buxton......

Je hebt geen idee over wie je het hebt :+ /s The S stands for sarcasm

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:19
Ik was vergeten hoe zeer de media, zelfs op het 'neutrale' F1TV, helaas weer wel vooral Brits zijn. Erg weinig aandacht voor de talloze divebombs. Niemand zegt dat NOR ook 10 cm naar links had gekund bij de laatste poging.

En dan laat Brundle met beelden een verklaring zien, en dan wordt hij letterlijk uitgelachen door zijn collega. Stuitend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
[...]

Deels, ik vond de dive bombs toen ook al erg op het randje zitten. Ik heb ook niet perce problemen met de dive bombs van Norris, hoewel ik de uitvoer wel slecht vind (van tever weg en constant een lock-up krijgen).

Ik heb wel een irritant grote scheithekel aan het hypocriete gedoe rondom de dive bombs. Mensen die toen een grote mond erover hadden moeten zich nu gewoon koest houden of gewoon zeggen: Ik ben niet objectief, dus ik vind ze nu wel kunnen en toen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bij Ziggo zeggen ze dat Max niet die tweede actie moest doen, maar ik twijfel toch echt of hij nog kon sturen naar rechts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
mikkelnl schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:45:
Ik was vergeten hoe zeer de media, zelfs op het 'neutrale' F1TV, helaas weer wel vooral Brits zijn. Erg weinig aandacht voor de talloze divebombs. Niemand zegt dat NOR ook 10 cm naar links had gekund bij de laatste poging.

En dan laat Brundle met beelden een verklaring zien, en dan wordt hij letterlijk uitgelachen door zijn collega. Stuitend.
Eerder schandalig, mag hopen dat iemand die figuren even confronteerd met hun gedrag richting collega's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

HollowGamer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:46:
Bij Ziggo zeggen ze dat Max niet die tweede actie moest doen, maar ik twijfel toch echt of hij nog kon sturen naar rechts.
Maar daarvoor is hij bij mijn weten niet gestraft geweest. De straf was voor het veroorzaken van een aanrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Blokker_1999 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:45:
Perez die niet eens voorbij een Haas geraakt, zou men bij RBR nog zo blij zijn met die contractverlenging?

Vraag me ook af waar Alonso op het einde nog die snelste ronde vandaan heeft gehaald, en dat op mediums.
Alonso heeft op het eind gepit, en nieuwe softs gehaald :)
Zat al zo ver buiten de punten, dat hij toch nog door zijn pitstop 1 puntje heeft gepakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 30-06-2024 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emanatiepathie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-07 19:08
Vreemd dat de invloed van de timing van de penalty op Norris niet terug komt in de nabespreking.

Max had toch gewoon Lando eventjes moeten laten gaan, om vervolgens binnen 5sec te bljiven. Team had toch door kunnen geven dat die penalty eraan zat te komen.
Heeft Race Control die penalty iets in de vertraging gegooid om 'the battle' niet te beïnvloeden? Vond het van 'noted incident' naar 'under investigation' en vervolgens de penalty zo lang duren, gek bij zoiets zwart wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:47:
[...]

Maar daarvoor is hij bij mijn weten niet gestraft geweest. De straf was voor het veroorzaken van een aanrijding.
Ze straffen weer op een gevolg, niet op een actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Ryur schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:48:
[...]

Dan was de timing tower verkeerd in beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Zingo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:46:
[...]

Deels, ik vond de dive bombs toen ook al erg op het randje zitten. Ik heb ook niet perce problemen met de dive bombs van Norris, hoewel ik de uitvoer wel slecht vind (van tever weg en constant een lock-up krijgen).

Ik heb wel een irritant grote scheithekel aan het hypocriete gedoe rondom de dive bombs. Mensen die toen een grote mond erover hadden moeten zich nu gewoon koest houden of gewoon zeggen: Ik ben niet objectief, dus ik vind ze nu wel kunnen en toen niet.
Dit dus, als je ze toen niet vond kunnen, dan nu ook niet en vice versa, gewoon consequent zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Misschien zie ik het verkeerd, maar er is toch ruimte zat links voor Norris?

Hij wordt niet van de baan gedrukt ofzo.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Emanatiepathie schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:48:
Vreemd dat de invloed van de timing van de penalty op Norris niet terug komt in de nabespreking.

Max had toch gewoon Lando eventjes moeten laten gaan, om vervolgens binnen 5sec te bljiven. Team had toch door kunnen geven dat die penalty eraan zat te komen.
Heeft Race Control die penalty iets in de vertraging gegooid om 'the battle' niet te beïnvloeden? Vond het van 'noted incident' naar 'under investigation' en vervolgens de penalty zo lang duren, gek bij zoiets zwart wit.
Het zijn Britten....

Maar Max kreeg sneller een penalty dan een compleet objectief te beoordelen straf als track limits, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:47:
[...]

Ze zeggen dat het laatste tikje min-of-meer een trapje na was, maar ik twijfel dus echt of Max nog wel kon sturen.

Als je een tik krijgt, is het volgens mij dat je aan je stuur trekt of wilt checken of alles nog werkt.

Olaf zegt het goed, de Britse pers gaat hier weer iets van maken. Dat doen ze bij het 'neutrale' F1TV dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:15
gambieter schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Hij praatte de divebombs wel erg makkelijk goed, verder was het duidelijk.

[...]

Stella zette zichzelf een beetje voor lul. Erg crybaby.
Divebombs, volgens mij is dat hoe Max in het verleden ook racete tegen Leclerc en Hamilton. Het is agressief maar blijkbaar binnen de regels dus volgens mij is daar niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Emanatiepathie schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:48:

Dat doe je als racer, als winnaar, als kampioen niet. Elke vezel in je lichaam wenst te winnen door als eerste over de streep te komen, om te tonen dat jij vandaag de snelste bent. Als je moet winnen omdat een ander een straf krijgt, dan voelt dat gewoon als verlies.

Het enige verschil dat zoiets mogelijks maakt is hoeveel risico je gaat nemen om opnieuw in te halen als je de kans krijgt, maar ik verwacht dat een geboren winnaar zoals Max zich op zo een moment nooit gaat inhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

BlacKstaR- schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:50:
[...]

Divebombs, volgens mij is dat hoe Max in het verleden ook racete tegen Leclerc en Hamilton. Het is agressief maar blijkbaar binnen de regels dus volgens mij is daar niks mis mee.
Als je ‘m maar op de baan kan houden, maar dat kon Lando niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:47:
[...]

Eerder schandalig, mag hopen dat iemand die figuren even confronteerd met hun gedrag richting collega's.
Krijgt Brundle deze keer geen totaal irrelevante nono celebs over zich heen door een safe pitwalk ipv een gidwalk krijgt hij toch nog ff dit van z'n collega's, arme Martin, hij moet en zal altijd door iets of iemand onderuit geschoffeld worden, elk raceweekend weer. :z

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Xgar schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:48:
[...]

Dit dus, als je ze toen niet vond kunnen, dan nu ook niet en vice versa, gewoon consequent zijn.
Als je consequent zijn belangrijk vind, dan raad ik je de stewards beslissingen aan. Die zijn zeer consequent. Consequent in inconsquentie.

Ofwel de F1 Consistentie-paradox. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jasphur schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:36:
Penalty voor NOR kon wellicht niet eerder komen want hij was nog under investigation. Uitzoeken waar hij precies de track limits verbrak gaat denk ik langzamer dan uitzoeken wie er fout was bij het NOR/VER incident.
Wat moeten ze nog uitzoeken dan? Ik neem toch aan dat die track limits beoordeelt worden voordat ze de rondetijd verwijderen / .... En niet wat willekeurig zitten te turven aan TRs en bij 4 pas gaan kijken naar waarom ze ook alweer geturfd hebben en of die 4 wel geldig zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
PalingDrone schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:51:
[...]

Krijgt Brundle deze keer geen totaal irrelevante nono celebs over zich heen door een safe pitwalk ipv een gidwalk krijgt hij toch nog ff dit van z'n collega's, arme Martin, hij moet en zal altijd door iets of iemand onderuit geschoffeld worden, elk raceweekend weer. :z
Alex niet Martin ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Ik volg F1 al sinds 1998 oa met Hakkinen etc, maar sinds de intrede van Verstappen in de F1 is er een totaal ander soort F1 fan onstaan (lees asociaal) waarom denk je anders dat er op Oostenrijk geen drank meer geschonken wordt? Daarvoor was het altijd een gentlemen sport waarbij je de tegenstander in zijn waarde liet ipv kansloos boehoe te roepen. :')
Een gentlemen sport, laat me niet lachen. De tifosi en Engelse fans misdroegen zich 20 jaar geleden ook al. En de coureurs deden ook stoute dingen op de baan alleen nu zie je veel meer door alle extra camera’s.

[ Voor 8% gewijzigd door D.deJong op 30-06-2024 17:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

HollowGamer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:50:
[...]

Ze zeggen dat het laatste tikje min-of-meer een trapje na was, maar ik twijfel dus echt of Max nog wel kon sturen.

Als je een tik krijgt, is het volgens mij dat je aan je stuur trekt of wilt checken of alles nog werkt.

Olaf zegt het goed, de Britse pers gaat hier weer iets van maken. Dat doen ze bij het 'neutrale' F1TV dus niet.
F1TV is dus niet neutraal en heeft er wel degelijk al iets van gemaakt, dankzij Palmer en Buxton. De objectievere analyse van Brundle jr. werd gewoon letterlijk weggelachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:50:
[...]

Nogmaals, pas als je de bocht niet kan halen, is het gewoon niet goed te praten. Ricciardo was er ook van, maar haalde het vaak wel.
Dan is het de vraag of je niet alsnog iemand van de baan duwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:24
D.deJong schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:52:
[...]

Een gentlemen sport, laat me niet lachen. De tifosi en Engelse fans misdroegen zich 20 jaar geleden ook al. En de coureurs deden ook stoute dingen op de baan alleen nu zie je veel meer door alle extra camera’s.
Dan gaan we mee in jouw wereldbeeld, zijn daar ook acties ondernomen zoals met GP Oostenrijk geen drank schenken ivm Jumbo Verstappen 'fans' :O

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Will Buxton heeft het maar over bewegen na het rempunt maar hij heeft geen idee wanneer Max remt. Dat is voor elke coureur anders. Als Max eerst beweegt en dan pas remt is het geen bewegen onder het remmen. Dat is dus alleen uit de data af te lezen.

Een race liefhebber heeft een leuke race gezien waarbij er keihard om P1 werd gevochten en een derde ermee heen ging.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Nouja ze klinken ook hetzelfde ;)
(En vind ze beide prima commentaar geven dus mocht Martin ooit stoppen dan schuift Alex gewoon door en hoor je mij echt niet klagen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:15
dr.lowtune schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:51:
[...]

Als je ‘m maar op de baan kan houden, maar dat kon Lando niet.
De actie waar het is misgaat, is toch echt Max die een beweging naar links maak. Of mis ik wat?

Norris heeft daarvoor 2x geprobeerd Max in te halen. Eerste keer beweegt na het remmen. De tweede keer maakt Norris de fout. Maar wat heeft dat te maken met actie waar het is gaat?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En nu is het meer dan genoeg geweest met die verwijten naar elkaar over wie een "goede fan" is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:36:
[...]

Tuurlijk was hij meer dan dat. Hij was ook een geweldige coureur. Maar hij was óók een zwarte rijder die een diversiteitsdiscussie op gang bracht em daarmee een nieuwe schare fans aanboorde.
Net zoals Max Verstappen de eerste succesvolle Nederlander was in de F1 en daarmee ook nieuwe schare fans aanboorde die helemaal niets hadden met racen. Precies hetzelfde fenomeen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:53:
[...]

F1TV is dus niet neutraal en heeft er wel degelijk al iets van gemaakt, dankzij Palmer en Buxton. De objectievere analyse van Brundle jr. werd gewoon letterlijk weggelachen.
Ja, ik schakelde op dat moment weg, want ik snapte er niets van dat ze weer het moment van HAM en VER gingen terughalen. Ook dat ze toen van alles over VER riepen over zijn stijl en dat Max altijd zeurde ofzoiets.

Was echt heel gek. Je mag best fan zijn van een coureur of team, maar dit is verre van neutraal.

Ik ben geïnteresseerd wie hier de schuld is, niet wat allemaal 2021 is gebeurd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:55:
Will Buxton heeft het maar over bewegen na het rempunt maar hij heeft geen idee wanneer Max remt. Dat is voor elke coureur anders. Als Max eerst beweegt en dan pas remt is het geen bewegen onder het remmen. Dat is dus alleen uit de data af te lezen.

Een race liefhebber heeft een leuke race gezien waarbij er keihard om P1 werd gevochten en een derde ermee heen ging.
Wat Max ook zegt, je kunt van buitenaf niet zien wanneer hij remt. Dat is prima in de data terug te zien en hij heeft dat dus waarschijnlijk niet gedaan.
Buxton doet aannames om te stoken naar Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:59

knakworst

Get more sats!

albino71 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:49:
Misschien zie ik het verkeerd, maar er is toch ruimte zat links voor Norris?

Hij wordt niet van de baan gedrukt ofzo.
Max verdedigde naar rechts, maar gaat bij het remmen in een rechte lijn naar links. Oftewel de dubbele move, de Verstappenregel. Daarom ook een terechte straf.

Hij had gewoon minder hard moeten verdedigen, in de eerste stint was hij ook sneller dan Nor dus in mijn optiek dat Nor 5 seconden weg zou rijden is wishful thinking. En die penalty voor track limits zag je echt wel aankomen, is altijd 5 seconden.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Afwezig
Elke Brit die zich beklaagd over de strafmaat van Verstappen omdat hij wel punten heeft en Norris niet moeten ze ook nog even met terugwerkende kracht bevragen over Silverstone 2021. Lijkt me prima TV om hogeschool mentale gymnastiek te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
siggy schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:52:
[...]

Als je consequent zijn belangrijk vind, dan raad ik je de stewards beslissingen aan. Die zijn zeer consequent. Consequent in inconsquentie.

Ofwel de F1 Consistentie-paradox. :+
Dat is precies waar ik me altijd aan erger, prima als een regel niet zo is als ik denk dat ie is, maar wees tenminste consequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:24
Afwezig schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:57:
Elke Brit die zich beklaagd over de strafmaat van Verstappen omdat hij wel punten heeft en Norris niet moeten ze ook nog even met terugwerkende kracht bevragen over Silverstone 2021. Lijkt me prima TV om hogeschool mentale gymnastiek te zien.
Zo is het, en ze hebben het niet over 5sec penalty van Norris die eerdee moest komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Amaze86 op 30-06-2024 17:59 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Afwezig schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:57:
Ik geloof dat ze daar nog steeds niet overheen zijn, en Britse pers is erg goed dingen uit het verleden steeds terug te halen.

Vergeet niet dat ze daar niet één Telegraaf hebben, maar minstens 20 van die kranten, met ook nog heel veel lezers.

Ben wel teleurgesteld dat een F1TV dan niet neutraal kan zijn. Hopelijk worden ze wel wat aangepakt, want het is niet de eerste keer helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notlupus
HollowGamer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:01:
[...]

Ik geloof dat ze daar nog steeds niet overheen zijn
En dat gaan ze nooit zijn. Damon Hill bijvoorbeeld heeft nogsteeds een trauma door het seizoen 1994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

knakworst schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:56:
[...]

Max verdedigde naar rechts, maar gaat bij het remmen in een rechte lijn naar links. Oftewel de dubbele move, de Verstappenregel. Daarom ook een terechte straf.

Hij had gewoon minder hard moeten verdedigen, in de eerste stint was hij ook sneller dan Nor dus in mijn optiek dat Nor 5 seconden weg zou rijden is wishful thinking. En die penalty voor track limits zag je echt wel aankomen, is altijd 5 seconden.
Het is toch logisch om van buiten naar binnen de bocht te maken, dus ga je vlak voor deze bocht weer iets naar links.

Anyway, het is beoordeeld, dus door naar de volgende 😉

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:59:
[...]

Volgens mij is het geen publiek geheim dat de GP van Oostenrijk hier acties heeft ondernomen ivm misstanden met de Oranje tribunes. Waarom mag dat niet besproken worden, het is immers niet uit de lucht gegrepen? Naam en beestje is soms best confronterend maar niet minder waar.
Ik heb werkelijk geen idee waarover dit gaat. Was er iets met het publiek? Of iets dat vorige jaar is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HollowGamer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:04:
Ik heb werkelijk geen idee waarover dit gaat. Was er iets met het publiek? Of iets dat vorige jaar is gebeurd?
In 2022 zouden Nederlandse "fans" zich behoorlijk misdragen hebben. Paar weken later was de Belgische race, waar ook veel Nederlanders op af komen, dus men was daar ook bang voor deze "fans".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:06:
[...]
In 2022 zouden Nederlandse "fans" zich behoorlijk misdragen hebben. Paar weken later was de Belgische race, waar ook veel Nederlanders op af komen, dus men was daar ook bang voor deze "fans".
Ja, maar dat is dan toch oud nieuws? Ze hebben toch maatregelen genomen?

Of wat is precies de relatie met deze race?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Slasher schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:29:
De commentatoren spreken over einde vriendschap tussen VER en NOR, maar zou dat ook echt gaan gebeuren?
Ja absoluut. Dat weet ik 100% zeker.

(Alle gekheid op een stokje dit weet niemand natuurlijk, zelf denk ik wel dat de vriendschap een deuk zal oplopen en nu makkelijk breekbaar is en kan doorslaan in afgunst)

Max is niet de meest subtiele emotioneel ontwikkelde persoon op de grid en Lando lijkt nu wel op zoek te zijn naar een “emotioneel” excuus. Ook al is het niet de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Een grid penalty nog wel? Even de regels lezen dan. Een grid penalty voor de volgende race kan alleen als je de penalty niet meer kan nemen. En Verstappen is netjes geklasseerd. Dus dan is het maximale een time / drive through / stop & go penalty, die effectief allemaal een time penalty zijn einde race. Dus de penalty zou altijd gewoon ingelost worden tijdens deze race. Een grid penalty kon alleen bij een DNF. Je kon dus wel een grid penalty voor Norris wensen, maar niet voor Verstappen :+

Edit:
Norris grid penalty kon dus ook niet. Geklasseerd op +7 ronden.
Even kijken wanneer ik deze post maakte, dat was nog voordat de straf werd uitgedeeld en er zelfs een under investigation was. Dus op dat moment had de beslissing best nog wel eens na de race genomen kunnen worden, want investigated after the race komt ook nog wel eens voor.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54
De race gemist, maar wel het moment tussen Verstappen en Norris teruggekeken, maar zoveel gebeurt daar toch niet? Heftig racen, dat wel

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
walletje-w schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:07:
[...]

(Alle gekheid op een stokje dit weet niemand natuurlijk, zelf denk ik wel dat de vriendschap een deuk zal oplopen en nu makkelijk breekbaar is en kan doorslaan in afgunst)

Max is niet de meest subtiele emotioneel ontwikkelde persoon op de grid en Lando lijkt nu wel op zoek te zijn naar een “emotioneel” excuus. Ook al is het niet de waarheid.
Misschien wordt die vriendschap ook wel groter gemaakt dan het is. Geloof niet dat Lando is uitgenodigd voor de trouwdag bijvoorbeeld, om maar iets te noemen.

Ze zijn denk wel race buddies, maar soms mag je met vrienden ook woorden of meningsverschillen hebben. De media doet net alsof deze twee elkaar niet meer kunnen luchten of zien. Nu wel, maar misschien straks wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Xgar schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:57:
[...]

Dat is precies waar ik me altijd aan erger, prima als een regel niet zo is als ik denk dat ie is, maar wees tenminste consequent.
Inderdaad. Maar dit is helaas al jaaaaren aan de gang.

Er is een soort van 'championship leader' bias.
Er is de perceptie van een British bias.

Consistentie is het laatste wat er zal komen. In 2021 was het best wel heel erg, al dan niet vanwege perceptie. De stewards lijken actief het hele beeld met zich mee te nemen, het wk, acties in de race etc etc. Eigenlijk precies niet wat ze moeten doen. Als je 3x iets net op het randje doet, dan lijkt het makkelijker een penalty te geven voor een 4e keer.

Ik snap dat het allemaal niet zwart wit is, behalve die witte lijntjes, maar behalve als het niet uitkomt........, maar ik blijf zeuren, azijnzeiken op die stewards. Hoeveel coureurs zijn ooit bestraft voor een crash die voor lagen? Ik heb het niet over 'moving', echt 'crashen'. Zover ik weet is alleen Max dat, tweemaal wat ik me kan herinneren. Jeddah 2021 en deze race. Genoeg andere acties die potentieel penalty waardig waren, maar daar waar de penalty uiteindelijk voor gegeven werd....... Damn. Je zult maar Max Verstappen heten, je rijd op de autosnelweg en je wordt van achteren aangereden. En de schuld krijgen. 8)7 :o :+ :+

Consistentie daargelaten. Als de stewards sneller beslist hadden, was de race compleet anders gelopen. Nog even afgezien van hoe, hoe kan iemand het daar niet mee eens zijn. Norris had geen reden om te dive bomben, Max had geen reden om zo idioot te verdedigen....? Stewards always at fault. Pure logic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:10
Ryur schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:48:
[...]

Zat al zo ver buiten de punten, dat hij toch nog door zijn pitstop 1 puntje heeft gepakt.
Als je niet in de Top 10 eindigt krijg je dat punt niet.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Afwezig
HollowGamer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:01:
[...]

Ik geloof dat ze daar nog steeds niet overheen zijn, en Britse pers is erg goed dingen uit het verleden steeds terug te halen.

Vergeet niet dat ze daar niet één Telegraaf hebben, maar minstens 20 van die kranten, met ook nog heel veel lezers.

Ben wel teleurgesteld dat een F1TV dan niet neutraal kan zijn. Hopelijk worden ze wel wat aangepakt, want het is niet de eerste keer helaas.
Ach de sfeer rondom formule 1 wedstrijden wordt er niet beter door, het introspectief vermogen van allen die bijdragen aan die toxische sfeer is grotendeels afwezig. Wel klagen over de gevolgen, maar hun eigen rol tegen het licht houden wil niet echt lukken. In 2021 was dat pijnlijk duidelijk door Toto en Horner die er alles aan deden om gif te stoken en de daden van Hamilton en Verstappen hielpen niet mee. Tel daar Drive to Survive bij op dat er alles aan deed om rivaliteit tussen fanbases aan te wakkeren en zeer partijdige en stokende pers bij op, en je snapt waarom het wachten is tot ouders met hun kinderen eerdaags van de tribune moeten rennen om rellende fanbases te ontvluchten. Het zou helpen om allemaal wat evenwichtiger te reageren maar dit is de realiteit van de “click based samenleving”.

Eén ding is in ieder geval uiterst duidelijk na vandaag; hoe veel gif ze ook stoken en hoe veel men ook in stront roert, Verstappen blijft Verstappen. Drie maal wereldkampioen of niet, wat er ook over hem gezegd en geschreven wordt hij houdt zijn “never back down” mentaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Afwezig schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:12:
[...]

Ach de sfeer rondom formule 1 wedstrijden wordt er niet beter door, het introspectief vermogen van allen die bijdragen aan die toxische sfeer is grotendeels afwezig. Wel klagen over de gevolgen, maar hun eigen rol tegen het licht houden wil niet echt lukken. In 2021 was dat pijnlijk duidelijk door Toto en Horner die er alles aan deden om gif te stoken en de daden van Hamilton en Verstappen hielpen niet mee. Tel daar Drive to Survive bij op dat er alles aan deed om rivaliteit tussen fanbases aan te wakkeren en zeer partijdige en stokende pers bij op, en je snapt waarom het wachten is tot ouders met hun kinderen eerdaags van de tribune moeten rennen om rellende fanbases te ontvluchten. Het zou helpen om allemaal wat evenwichtiger te reageren maar dit is de realiteit van de “click based samenleving”.

Eén ding is in ieder geval uiterst duidelijk na vandaag; hoe veel gif ze ook stoken en hoe veel men ook in stront roert, Verstappen blijft Verstappen. Drie maal wereldkampioen of niet, wat er ook over hem gezegd en geschreven wordt hij houdt zijn “never back down” mentaliteit.
Ik geloof er niet zo in dat VER niet alles meekrijgt of dat hem het niets doet. Hij krijgt het ook mee wat over zijn vader wordt gezegd, en de pers in F1 is heel erg moeilijk te ontlopen.

Zag ook weer Buxton zijn vrienden knuffelen voor de race enzo, en er wordt ontzettend veel aan media stuff gedaan (te veel in mijn ogen). Ze zijn erg goed om je te bespelen, en dan achter je rug de grond in te boren.

Dat zie je ook bij voetbal analisten, en als ze dat niet doen, dan valt het ook meteen op dat ze vrienden zijn met die persoon, of later mogelijk een baan willen.

Ik weet het dus niet zo. Hoop dat Max niets meekrijgt, maar hij heeft ook vaker uitgehaald naar de media (terecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:24
walletje-w schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:07:
[...]

Ik denk dat dat wel mee zal vallen, pak de reactie van Norris nu eens tegen een reactie van Verstappen een aantal jaar geleden, Verstappen reageerde vroeger net zo als Norris nu. Geef het even een paar dagen afkoeltijd en ze kunnen waarschijnlijk weer prima door een deur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afwezig
HollowGamer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:17:
[...]

Ik geloof er niet zo in dat VER niet alles meekrijgt of dat hem het niets doet. Hij krijgt het ook mee wat over zijn vader wordt gezegd, en de pers in F1 is heel erg moeilijk te ontlopen.

Zag ook weer Buxton zijn vrienden knuffelen voor de race enzo, en er wordt ontzettend veel aan media stuff gedaan (te veel in mijn ogen). Ze zijn erg goed om je te bespelen, en dan achter je rug de grond in te boren.

Dat zie je ook bij voetbal analisten, en als ze dat niet doen, dan valt het ook meteen op dat ze vrienden zijn met die persoon, of later mogelijk een baan willen.

Ik weet het dus niet zo. Hoop dat Max niets meekrijgt, maar hij heeft ook vaker uitgehaald naar de media (terecht).
Ik wil ook niet suggereren dat het hem niets doet op een emotioneel vlak, maar hij past z’n gedrag op de baan in ieder geval niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
PatrickC schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:08:
[...]

Even kijken wanneer ik deze post maakte, dat was nog voordat de straf werd uitgedeeld en er zelfs een under investigation was. Dus op dat moment had de beslissing best nog wel eens na de race genomen kunnen worden, want investigated after the race komt ook nog wel eens voor.
Dus je voorsorteerde ook al op dat de stewards het pas na de race moesten beoordelen? ;) Normaliter proberen ze dat toch echt tijdens de race te doen. En alleen incidenten tegen het eind van de race kunnen soms na de race beoordeeld worden.

En zelfs dan is het blijkbaar twijfelachtig. Want als ze na de race nog alleen een grid penalty geven had er in 2019 niet tot 8 uur 's avonds op een oordeel gewacht te worden. Dan had Verstappen toen ook de race gewonnen, en hadden ze hoogstens een grid penalty voor de volgende race gegeven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Zo net het einde gezien.

Wat een gave race zo. Tactisch steekspelletje wat door die botched pitstop van RBR helemaal op z'n kop ging.

NOR imho 2x fors de fout in met die divebombs. Actie die uiteindelijk beide coureurs de race kost driving incident. Nor rijdt Verstappen lek met wederom een questionable divebomb (hij ging die bocht nevernooit halen vanaf daar), waarna Verstappen door driften op die lekke band weer Nor lekrijdt.

Wel bizar dat Verstappen daar 10 sec voor krijgt, terwijl Norris ook nog wel een tik verdiende voor dat moment 2 ronden eerder waar hij Verstappen van de baan drukt. Stewards weer lekker inconsequent....

Meer van dit soort races please! Super dat er naast RBR eindelijk nog een team opstaat.

Nu vraag ik me wel 1 ding af. NOR heeft zijn 5 sec niet uitgediend, gaat dat nu een gridstraf worden op Silverstone? Zou wel moeten toch?

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 30-06-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:11
Jasphur schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:36:
Penalty voor NOR kon wellicht niet eerder komen want hij was nog under investigation. Uitzoeken waar hij precies de track limits verbrak gaat denk ik langzamer dan uitzoeken wie er fout was bij het NOR/VER incident.
Ipv overal maar asfalt neer te leggen in elke bocht gewoon weer gras of grind dan zijn we van dat track limits ook af. Dan hoef je ze niet uit te delen en degene die dus een ander het gras in duwt die geef je maar een flinke straf oid.

Maar dat hele track limits het is gewoon niks als er asfalt naast de baan ligt. Ik rem laat forceer de ander van de baan, heeft die ander dan track limit aan zijn broek? Want toen Norris op Max jaagde was ie toen al die track limits aan het verzamelen.....?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:20
HollowGamer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:09:
[...]
Misschien wordt die vriendschap ook wel groter gemaakt dan het is. Geloof niet dat Lando is uitgenodigd voor de trouwdag bijvoorbeeld, om maar iets te noemen.

Ze zijn denk wel race buddies, maar soms mag je met vrienden ook woorden of meningsverschillen hebben. De media doet net alsof deze twee elkaar niet meer kunnen luchten of zien. Nu wel, maar misschien straks wel weer.
Precies. Het zijn echt geen beste vriendjes. Volgens mij ook weleens verteld door een van beiden. Maar zo wordt er af en toe wel over bericht.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal me worst wezen of ze vriendjes zijn of niet. Het gaat mij erom wat ze op de baan laten zien voor ons als toeschouwers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:01
Ahh, een beetje luchtigheid nu kan geen kwaad op dit moment.

Noicely done George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:20:
[...]

Serieus? Dat heeft er toch niks mee te maken
Wat volgens hun het verband dan?
Ging over de move van Verstappen in ronde 1 t.o.v. Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:20:
[...]

En terecht, 60 jaar de regel op dezelfde manier inzetten en eenmalig op een andere manier en dan recht proberen te praten. :')
Ronde 1 incident met Hamilton ging het over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:21:
Het zal me worst wezen of ze vriendjes zijn of niet. Het gaat mij erom wat ze op de baan laten zien voor ons als toeschouwers.
Zegt een Lance Stroll fan :+

Entertainment is geen sport, maar sport kan wel entertainment zijn. Zoals een duif een vogel is, is een vogel niet per se een duif.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00
LZ86 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:20:
[...]

Nu vraag ik me wel 1 ding af. NOR heeft zijn 5 sec niet uitgediend, gaat dat nu een gridstraf worden op Silverstone? Zou wel moeten toch?
Hij heeft hem wel genomen. Toen hij binnen kwam om te retiren.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:24:
[...]

Ahh, een beetje luchtigheid nu kan geen kwaad op dit moment.

Noicely done George
Ik snap hem alleen niet zo? De AI stemmen en de deur?

Maar goed, ik sta ook niet echt bekend om goede humor. Vind die grappige memes soms wel grappig, als ze maar niet over de top zijn.

Toto moet wel rustiger zijn. Zo blij dat Russel toch iets korter bij de grond leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Aardappelbakker schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:52:
Heerlijke race. Jammer van de straffen links en rechts. Laat ze maar lekker vechten. Ze straffen zichzelf wel door buiten de baan te gaan en tijd te verliezen of schade te rijden.
Dus Hamilton had L1T1 een valide inhaalactie op Sainz? Een inhaalactie waarna het team ineens de opdracht gaf om de plek af te staan nadat de stewards het gingen bekijken? Lijkt mij dus dat ze elkaar echt niet zelf straffen door buiten te baan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

R.E. schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:29:
[...]

Hij heeft hem wel genomen. Toen hij binnen kwam om te retiren.
Dat telt niet. Zou mooi zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Een terechte penalty uiteindelijk maar meer door de consequenties dan door de actie zelf. Ik kots die Will Buxton echt volledig uit zoals door de meerdere mensen hierboven al uitgelegd dus ik ga niet herhalen waarom deze man geen journalist genoemd mag worden. Die analyst bij F1TV legt het eigenlijk heel goed uit maar dan zonder de heftige emotie er om heen.

Kan iemand mij uitleggen wanneer je na een black & white flag voor tracklimits vervolgens 8 min nodig hebt om te bepalen of de 4e overtreding door een divebomb wel/niet een penalty is? Je ziet nota-bene dat Norris een lockup heeft omdat hij de bocht niet meer kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
MikeyMan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:34:
[...]

Dat telt niet. Zou mooi zijn.
Met die retoriek zou hij op geen enkele manier z'n straf kunnen uitzitten. Slaat nergens op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chefbierrr schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Met die retoriek zou hij op geen enkele manier z'n straf kunnen uitzitten. Slaat nergens op natuurlijk.
Niet als je uitvalt voor het uitdienen nee.
Dus +3 posities bij volgende race.

Natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chefbierrr schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:34:
Een terechte penalty uiteindelijk maar meer door de consequenties dan door de actie zelf. Ik kots die Will Buxton echt volledig uit zoals door de meerdere mensen hierboven al uitgelegd dus ik ga niet herhalen waarom deze man geen journalist genoemd mag worden. Die analyst bij F1TV legt het eigenlijk heel goed uit maar dan zonder de heftige emotie er om heen.

Kan iemand mij uitleggen wanneer je na een black & white flag voor tracklimits vervolgens 8 min nodig hebt om te bepalen of de 4e overtreding door een divebomb wel/niet een penalty is? Je ziet nota-bene dat Norris een lockup heeft omdat hij de bocht niet meer kan halen...
Euhm, stewards being stewards?

Ja nee, serieus.Het is een issue sinds jaar en dag, het zal niet opgelost worden. ik heb het gevoel dat ze toh kijken of ze de race wel of niet beinvloeden. Ofwel ze doen precies dat, wat ze niet moeten doen door niet te doen wat ze moeten doen.

Het is gewoon een loterij op dit moment. Tenzij je in een Haas rijd. Dan krijg je direct een penalty. Omdat je in een Haas rijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
siggy schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:37:
[...]

Euhm, stewards being stewards?

Ja nee, serieus.Het is een issue sinds jaar en dag, het zal niet opgelost worden. ik heb het gevoel dat ze toh kijken of ze de race wel of niet beinvloeden. Ofwel ze doen precies dat, wat ze niet moeten doen door niet te doen wat ze moeten doen.

Het is gewoon een loterij op dit moment. Tenzij je in een Haas rijd. Dan krijg je direct een penalty. Omdat je in een Haas rijdt.
Maar is het zo extreem dubieus dat de straf voor Lando EXACT na de botsing kwam dat je haast je aluminium hoedje moet gaan opzetten of hier meer achter zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 09:58
Ik vroeg mij tijdens de race ook al af waarom de race leiding zo veel tijd nodig had om een penalty te geven aan Norris. Het was wachten tot het fout ging. Sensor zegt 0 of 1

Verstappen zat te agressief te verdedigen, Norris erg gretig. Had Norris de penalty gehad dan had Verstappen hem voorbij moeten laten en binnen de 5 sec kunnen blijven de laatste rondes.

Maar goed.. als.....

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Wel scherp van McLaren dan
Tijdstraf moet eerstvolgende pitstop worden ingelost. En nouja, ondanks dat de tijdstraf pas tijdens de inlap werd bekend gemaakt lijkt mij nog steeds dat aan die regel voldaan moet worden.
Lijkt mij dan wel een grijs gebied of je de straf hebt ingelost als je effectief nooit meer de pitlane verlaat. Maar het team heeft gedaan wat ze moesten doen. En dat was bij de pitstop (waar het uiteraard mee begon) de straf inlossen. Om tijdens die stop dan pas tot de conclusie te komen dat ze niet verder konden, wat het een grijs gebied maakt.

Perez in Japan was dan ook iets anders. Die straf werd pas gegeven nadat Perez al in de garage stond, waarna het team hem nog naar buiten heeft gestuurd "voor een pitstop".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:22
Chefbierrr schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:34:
Is het niet zo dat een tracklimit meer bedoeld is voor zodanig over de lijn gaan dat je tijd wint of nauwelijks tijd verliest,maar als je door een lockup of fout ruiiim buiten de lijnen eindigt het niet als tracklimit wordt gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
Wyke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:40:
[...]

Is het niet zo dat een tracklimit meer bedoeld is voor zodanig over de lijn gaan dat je tijd wint of nauwelijks tijd verliest,maar als je door een lockup of fout ruiiim buiten de lijnen eindigt het niet als tracklimit wordt gezien?
Je kunt drie keer over de lijn gaan voordat je een "black & white flag" krijgt. Als je daarna weer over de schreef gaat (figuurlijk en letterijk) dan krijg je een +5 seconden straf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wyke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:40:
[...]

Nee, kennelijk niet. Als Perez weer eens in de grindbak reed, kreeg hij ook een track limit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:55

Dentist

Next patient please...

Hugo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:39:
Ik vroeg mij tijdens de race ook al af waarom de race leiding zo veel tijd nodig had om een penalty te geven aan Norris. Het was wachten tot het fout ging. Sensor zegt 0 of 1
Volgens mij ging het om interpretatie of hij buiten de baan gedwongen werd door Max, of dat hij zn divebomb niet hield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Supervedette schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Amen bocht 2 gebeurde dit alles toch? Bocht 3 heeft er helemaal niks meer mee te maken?
Geen idee of dit al beantwoord was. Maar waarschijnlijk heb je de nummers verkeerd :) Officieel is bocht 2 het knikje naar links voorafgaande aan de hairpin*. Bocht 3 is dan de hairpin naar rechts. Vroeger (jaar of 5 geleden) was de hairpin wel nog bocht 2, maar nu dus bocht 3.

* "hairpin", zeggen de commentatoren, zo scherp is die toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chefbierrr schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:39:
[...]

Maar is het zo extreem dubieus dat de straf voor Lando EXACT na de botsing kwam dat je haast je aluminium hoedje moet gaan opzetten of hier meer achter zit...
Nee en ja. Ja en nee.

Op dat moment dat beide schade hadden, op dat moment maakte het helemaal niks meer uit wie wat welke penalty kreeg. Het is de norm. Stewards maken vaker beslissingen makkelijker als er geen consequenties meer zijn. Te veel voorbeelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:40:
[...]

Zo jammer dat er zo weinig objectieve journalisten zijn.
Moet wat dat betreft wel een compliment geven aan de Nederlandse commentatoren van F1TV/Viaplay. Die vond ik niet uitgesproken pro-Verstappen. Heel wat anders dan de fanboys Mol en Plooij.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:36
Als ik zo meelees hier ben ik blij dat ik de race kijk en daarna F1TV uitzet en niet de nabeschouwing en dergelijke kijk d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afwezig
Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:42:
[...]

Nee, kennelijk niet. Als Perez weer eens in de grindbak reed, kreeg hij ook een track limit.
Ik meen me van een recente race ook nog te herinneren dat iemand die een grote fout maakte en veel tijd verloor ook gewoon een track limit penalty kreeg, vraag me echter niet naar de details. Los daarvan; als je deze regel instelt is dit de enige manier waarop hij te handhaven is; binair, en in of er uit. Als tijdswinst of niet een criterium wordt kan zo ongeveer elke overtreding onderwerp van debat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:42:
[...]

Geen idee of dit al beantwoord was. Maar waarschijnlijk heb je de nummers verkeerd :) Officieel is bocht 2 het knikje naar links voorafgaande aan de hairpin*. Bocht 3 is dan de hairpin naar rechts. Vroeger (jaar of 5 geleden) was de hairpin wel nog bocht 2, maar nu dus bocht 3.

* "hairpin", zeggen de commentatoren, zo scherp is die toch niet?
Inclusief kaartje zelfs... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Wyke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:41:
[...]

Zolang het niet confirmed is ga je dat natuurlijk niet doen, dat zou ultradom zijn
Niet in dit geval (imho). Hij had al het zwart/wit gekregen, en is daarna nog een keer buiten de baan geraakt door zijn eigen remfout. Als hier geen straf voor zou zijn gegeven zouden de stewards heel wat uit moeten leggen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:36
alexbl69 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:45:
[...]

Niet in dit geval (imho). Hij had al het zwart/wit gekregen, en is daarna nog een keer buiten de baan geraakt door zijn eigen remfout. Als hier geen straf voor zou zijn gegeven zouden de stewards heel wat uit moeten leggen.
Belachelijk dat het zo lang moest duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

alexbl69 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:43:
[...]

Moet wat dat betreft wel een compliment geven aan de Nederlandse commentatoren van F1TV/Viaplay. Die vond ik niet uitgesproken pro-Verstappen. Heel wat anders dan de fanboys Mol en Plooij.
Mol en Pllooij. Waarom deze nog relevant kunnen zijn is beyond me. Mol was enthousiast, maar Plooij. Waarom heeft NL geen Alex Brundle, een Davidson, een Palmer?? Een whatever. Waarom leunt NL zo heftig op deze heren. Ik weet niks van Viaplay,, maar deze heren verdienen al 20 jaar niet om op TV te zijn naar mijn mening. Ik vind Nederlands commentaar bij voorbaat al apart, maar zij spannen de kroon. Bert Devies is een engel vergeleken met deze heren.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TinusXIII schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:44:
Als ik zo meelees hier ben ik blij dat ik de race kijk en daarna F1TV uitzet en niet de nabeschouwing en dergelijke kijk d:)b
Dat doe ik tegenwoordig meestal ook.
Om eerlijk te zijn, ben ik eigenlijk helemaal klaar met al die "geweldige analisten". Inmiddels heb ik afdoende kennis van de sport, om er geen behoefte aan te hebben. Daarnaast is het vaak subjectief op zijn best alsmede erg vermoeiend en pretentieus.

Waar ik vervolgens wel echt klaar mee ben, zijn die niet voormalig F1 coureurs of de mislukte coureurs die het gevraagde niveau niet haalden en snel verdwenen, die zeer stellig hun mening verkondigen over zaken die ze niet lijken te begrijpen. Ik vind het soms ook gewoon hilarisch als een Rosberg er weer eens is en lijnrecht tegen al die pretentieuze meningen ingaat. Want hij weet meestal wel waar hij het over heeft. En Rosberg is een F1 wereldkampioen geworden, dus hij kon ook wel wat op dat niveau. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord