[F1 2024] Race 11 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste
Acties:
  • 80.205 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:56
Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:05:
[...]

Maar waarom is dit niet onderzocht? Twee keer zo een actie waarbij je nooit de bocht kan halen en de ander van de baan rijdt...
Imo komen beide gevallen doordat Max moving under braking doet. Lando probeert een divebomb, daarna reageert Max nog door waardoor Lando nog een keer moet reageren en de bocht mist. De manier van verdedigen was te agressief van Max en was niet volgens de regels.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Palmer |:(

Under investigation betekent geen zekerheid.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
sjaool schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:02:
Will Buxton: Lando was gefrusteerd en begon Max te dive bomben.
En nu de rest van het gesprek samenvatten. :9

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
d-vine schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:02:
[...]

Helemaal mee eens
Ik volg het vanaf 88/89 met de hete strijd tussen Senna en Prost.
Iedereen vond het geweldig en had respect voor al het racen.

Tegenwoordig is het publiek zo anders in negatieve zin.
Maar dat heeft volgens mij weinig te maken met Verstappen of andere coureurs. Het is vooral de sociale media en het asociale gedrag dat daar tentoongespreid wordt en zich vertaalt naar het circuit, de stadions, straat, etc. Men behandeld elkaar soms als NPC’s. Bijna iedereen zit in z’n eigen bubbel met jaknikkers, en die bubbel bestaat zo goed als niet in het echt, maar men handelt er wel naar, waardoor je lelijk gedrag krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tosemime schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Imo komen beide gevallen doordat Max moving under braking doet. Lando probeert een divebomb, daarna reageert Max nog door waardoor Lando nog een keer moet reageren en de bocht mist. De manier van verdedigen was te agressief van Max en was niet volgens de regels.
Huh. Hij zit er rechts naast en haalt totaal de bocht niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:44
Maar dit was toch geen moving under breaking, Max zat toch al in de instuurzone en dus na de breakingzone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:27
alexbl69 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:38:
Slechte beurt voor de mensen aan 'de muur' bij Red Bull. Vanaf het moment dat Norris 'under investigation' kwam voor track limits kon je er op wachten dat hij 5s zou krijgen. Dit hadden ze tegen Verstappen moeten zeggen. Die had het gevecht helemaal niet aan moeten gaan. Laat Norris maar passeren, en blijf lekker in z'n DRS hangen.
Hij is nu meer uitgelopen, dus uitstekend werk van Red Bull.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Ik volg F1 al sinds 1998 oa met Hakkinen etc, maar sinds de intrede van Verstappen in de F1 is er een totaal ander soort F1 fan onstaan (lees asociaal) waarom denk je anders dat er op Oostenrijk geen drank meer geschonken wordt? Daarvoor was het altijd een gentlemen sport waarbij je de tegenstander in zijn waarde liet ipv kansloos boehoe te roepen. :')
Ik volg het sinds eind jaren 80, maar dat is niet relevant. Ik denk dat er vooral een ander soort F1 van is "ontstaan" tijdens de dominantie van HAM, die vooral een hele schare gekleurde fans naar een overwegend witte sport trok. En dat waren fans die niet eens zozeer in racen an sich geïnteresseerd waren, maar vooral interesse hadden in een sportman met een bruine huidskleur die meedeed om de prijzen. In mijn beleving was de sport daarvoor een stuk neutraler. Nationalisme speelde een minder grote rol. Idolen waren grensoverstijgend.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het een beter is dan het ander. Iedereen heeft recht om om zijn/haar eigen reden fan te zijn van iemand of een sport in het algemeen.

Tot zover was het nog geen probleem. Tot er in het internet/social media-tijdperk iemand opstond die geen boodschap had aan statussen binnen de sport en ook nog eens verdomd hard kon rijden. En dat was tegen het zere been van de gigantische Hamliton-fanbase. Dat Verstappen ook nog eens een hele schare oranjefans op de been brengt, heeft daar denk ik weinig invloed op gehad. Zonder die fans was er alsnog een gepolariseerde/giftige sfeer ontstaan.

En naast die Hamilton-fanbase is er natuurlijk nog een hele schare aan "fans" die hun idool volgen via social media. Die vinden de races helemaal niet interessant. Die zijn fan omdat ze een coureur grappig, sympathiek of aantrekkelijk vinden. En die coureur moet dan gewoon winnen. Wint Sareant niet, dan heeft Verstappen het bij wijze van spreken gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
desalniettemin schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:03:
Gaat leuk worden in Siverstone volgende week :+
Extra security red bull?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

JB

Cédric roelt!

MadDogMcCree schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Maar dat heeft volgens mij weinig te maken met Verstappen of andere coureurs. Het is vooral de sociale media en het asociale gedrag dat daar tentoongespreid wordt en zich vertaalt naar het circuit, de stadions, straat, etc. Men behandeld elkaar soms als NPC’s. Bijna iedereen zit in z’n eigen bubbel met jaknikkers, en die bubbel bestaat zo goed als niet in het echt, maar men handelt er wel naar, waardoor je lelijk gedrag krijgt.
Dank u. Dit is het precies. De maatschappij dat ben jij.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

D.deJong schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:48:
[...]

Je mag je afkeer jegens Max best iets minder laten spreken hoor, dit komt zo kinderachtig over.
Afkeer noem ik het niet, gewoon een persoonlijke visie op het geheel. Hij is zonder meer een erg goede coureur maar ik heb er weinig mee met hem en Red Bull. Mag toch?

Kinderachtig noem ik eerder het continue gezeur/gezuig over Hamilton van de afgelopen jaren hier...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Dentist schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:48:
[...]

Hij rijdt een defensieve lijn, van binnen naar buiten, maar er was nog ruimte voor Norris.

Blijf erbij: racing incident, maar het lijkt me meer op een optelsom van eerder harde defense (move under braking)..
Hij gaat eerst naar rechts voor defensieve lijn en vervolgens iets naar links en laat net iets te weinig ruimte over. Dus je kan discuteren of dat waiving on straight is of niet.

Mijn mening, beide penalties hadden niet gegeven moeten worden maar als iemand als schuldige aangewezen moet worden kies ik Verstappen. Hij maakte duidelijke bewegingen 2 kanten op.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

ZeRoC00L schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Extra security red bull?
Gegarandeerd, Palmer gooit zoveel olie op het vuur, dat zie je vanaf Scheveningen branden……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

PjotrStroganov schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:08:
[...]

En nu de rest van het gesprek samenvatten. :9
Teveel werk. Dan had ik het even moeten opnemen en had ik AI het voor je laten doen. :P

F1TV Live is wel lekker bezig onder elkaar. Het is een beetje twee kampen. Jolyon vindt dat Lando meer respect verdient van Max en dat hij de deur maar open moet laten om Lando terug te betalen voor de keren dat hij dat voor Max deed. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Mr Pingu schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:10:
[...]

Hij gaat eerst naar rechts voor defensieve lijn en vervolgens iets naar links en laat net iets te weinig ruimte over. Dus je kan discuteren of dat waiving on straight is of niet.

Mijn mening, beide penalties hadden niet gegeven moeten worden maar als iemand als schuldige aangewezen moet worden kies ik Verstappen. Hij maakte duidelijke bewegingen 2 kanten op.
Beide penals? 1 was toch voor tracklimits, waarom zou die niet gegeven moeten worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:10:
[...]

Teveel werk. Dan had ik het even moeten opnemen en had ik AI het voor je laten doen. :P

F1TV Live is wel lekker bezig onder elkaar. Het is een beetje twee kampen. Jolyon vindt dat Lando meer respect verdient van Max en dat hij de deur maar open moet laten om Lando terug te betalen voor de keren dat hij dat voor Max deed. :P
Welke twee kampen? Anti max en anti max in het kwadraat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:56
Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Huh. Hij zit er rechts naast en haalt totaal de bocht niet.
Die eerste keer was duidelijk idd, en Lando gaf de plek ook terecht terug. Maar de acties daarna bedoelde ik.

Ik vind het raar dat Lando hier 'te gretig' wordt genoemd, terwijl die agressieve manier van rijden altijd juist zo populair is bij Max.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
ZeromaNoiS schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:05:
Ik denk dat ik deze ook wel aan Max toeschrijf. Max is wat dat betreft gewoon een hele harde. Hij heeft Lando vandaag de les geleerd dat je hem niet zomaar voorbij gaat, en ik denk echt dat dit er bij Max echt diep zit ingeprent.
Maar slim gespeeld. Uiteindelijk komt Max hier het beste mee weg, want een DNF voor nr2 in het kampioenschap, en Max toch nog even wat punten.
Dat is een beetje zoals Max en Hamilton in Silverstone in 2021. Erg triest gedrag. Ik geloof niet dat dit Max zijn doel was. Hij kon nog makkelijk winnen. Er moest namelijk nog besloten worden over de track limits van Norris. Dan had hij er alleen maar achteraan hoeven rijden met drs. En zo veel sneller was Norris niet. Anders was hij er wel op het rechte stuk met drs langs gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:11:
[...]

Ik vind Davide nog redelijk neutraal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
KlaasjeNL schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Ik volg het sinds eind jaren 80, maar dat is niet relevant. Ik denk dat er vooral een ander soort F1 van is "ontstaan" tijdens de dominantie van HAM, die vooral een hele schare gekleurde fans naar een overwegend witte sport trok. En dat waren fans die niet eens zozeer in racen an sich geïnteresseerd waren, maar vooral interesse hadden in een sportman met een bruine huidskleur die meedeed om de prijzen. In mijn beleving was de sport daarvoor een stuk neutraler. Nationalisme speelde een minder grote rol. Idolen waren grensoverstijgend.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het een beter is dan het ander. Iedereen heeft recht om om zijn/haar eigen reden fan te zijn van iemand of een sport in het algemeen.

Tot zover was het nog geen probleem. Tot er in het internet/social media-tijdperk iemand opstond die geen boodschap had aan statussen binnen de sport en ook nog eens verdomd hard kon rijden. En dat was tegen het zere been van de gigantische Hamliton-fanbase. Dat Verstappen ook nog eens een hele schare oranjefans op de been brengt, heeft daar denk ik weinig invloed op gehad. Zonder die fans was er alsnog een gepolariseerde/giftige sfeer ontstaan.

En naast die Hamilton-fanbase is er natuurlijk nog een hele schare aan "fans" die hun idool volgen via social media. Die vinden de races helemaal niet interessant. Die zijn fan omdat ze een coureur grappig, sympathiek of aantrekkelijk vinden. En die coureur moet dan gewoon winnen. Wint Sareant niet, dan heeft Verstappen het bij wijze van spreken gedaan.
Oef hier maak je toch wel een opmerking waar je in mijn ogen een flinke scheve schaats rijdt.

Hamilton was echt wel meer dan alleen de eerste zwarte rijder die wereldkampioen werd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:29
MikeyMan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:11:
Ik vind dat Davide een goede en neutrale blik heeft op de situatie.
Palmer is zeer biased. Normaal kan hij dat redelijk goed verbergen, maar momenteel lukt dat niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:29
Drials schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Hij is nu meer uitgelopen, dus uitstekend werk van Red Bull.
Toegegeven: als ze niks gezegd hebben omdat ze van tevoren hadden beredeneerd dat er een aanrijding zou komen waar Verstappen relatief ongeschonden uit kwam en Norris uit zou vallen zijn het de meest briljante mensen die er zijn :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24
KlaasjeNL schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Zelf heb ik een totaal andere ervaring. Hamilton deed in 2007 zijn intrede en toen was de 'oude' stijl F1 nog steeds aanwezig. Pas sinds 2015 en helemaal dat Verstappen GP overwinningen ging binnenhalen is deze tendens zeer negatief omgeslagen. Zie daarom de maatregelen van GP Oostenrijk welke dit beeld ook bevestigd.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het is wel vermakelijk dat ze nog niet beseffen dat Norris zijn 5 seconden penalty nog niet heeft ingelost.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

In alle commotie gewoon vergeten dat piastri gewoon 2x zelfde bocht buitenom inhaalde! Wat een move was dat! Inhaal van de race easy.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:13:
Het is wel vermakelijk dat ze nog niet beseffen dat Norris zijn 5 seconden penalty nog niet heeft ingelost.
Jawel.

Bij z’n uitval zouden ze 5 sec gewacht hebben voordat ze aan z’n wagen gingen zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door ZeRoC00L op 30-06-2024 17:15 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
MadDogMcCree schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Social media is zo een erge toxische omgeving. En soms zelfs hier op tweakers kunnen mensen zich niet inhouden.

Het is echt van je eigen emotionele bom typ ik gewoon op een scherm en druk op enter zonder er bij na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Maar wat vind Jos hier van?? ,😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:37
Chevy454 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:13:
Alleen volgens de FIA heeft Norris dat (op dit moment) wel gedaan: https://www.fia.com/sites...on%20multiple%20times.pdf

Doordat het uitvallen van Norris zo laat in de race was, is hij wel geclassificeerd en is de straf gewoon bij zijn racetijd opgeteld: https://www.fia.com/sites...Race%20Classification.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Transportman op 30-06-2024 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

DirtyBird

Praktiserend denker

TheBrut3 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:13:
[...]

Ik vind dat Davide een goede en neutrale blik heeft op de situatie.
Palmer is zeer biased. Normaal kan hij dat redelijk goed verbergen, maar momenteel lukt dat niet echt.
Zie de aderen in zn voorhoofd. Die gast is furieus :'D

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xgar schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:11:
[...]

Beide penals? 1 was toch voor tracklimits, waarom zou die niet gegeven moeten worden?
Omdat die kwam van een mislukte inhaalactie en er geen voordeel mee gehaald werd. Norris voegde zich weer netjes achter verstappen. Track limits als het gaat over een bocht die je zo sneller kan nemen, ja daar moet je op neerslaan maar dit was gewoon gevalletje: Bocht niet gehaald en weer door, daar hoef niet nog een penalty voor gegeven worden, dat verpest gewoon het gevecht.

Let them race

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:12:
[...]

Ik vind Davide nog redelijk neutraal.
Oh ja, daar kon ik de helft niet van verstaan.

Doelde op Buxton en Palmer. Ben benieuwd of Palmer zn review later deze week neutraler is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DirtyBird schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:16:
[...]

Zie de aderen in zn voorhoofd. Die gast is furieus :'D
Op een dag als vandaag wordt het wel heel duidelijk dat het een Britse sport is. Van de stewards tot de analyses bij F1tv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:26
Vond Palmer tijdens de race ook wel opvallend veel een kant op hangen. Coulthard zei iets dergelijks als 'Welcome to the front of the field', terwijl Palmer niks zei over Norris z'n dive bombs, maar wel Max bekritiseerde op moving under braking...

Sja, lekker een beetje olie op 't vuur... ik vind het wel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supervedette
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Hij stuurde pas in na het contact.
Hij had weg kunnen sturen, want er was genoeg ruimte. Maar max was degene die als eerste bewoog.

Jolyon is normaal gesproken wel redelijk neutraal. Maar gaat nu vol op het orgel over max. Dat ie de plek had moeten geven toen Norris hem van de baan af duwde. Die was toch echt Norris aan te rekenen.

Buxton helemaal zum kotzen :r
Stuurde pas in na het contact, maar daarvoor rijdt hij er toch gewoon tegen aan? Maar laten we het er maar op houden dat we allebei ander ruimtelijk inzicht hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
sjaool schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:10:
[...]

Op zich is daar wel iets voor te zeggen, waarom een tegenstander die je eigenlijk niet kan bestrijden proberen te bestrijden. Dat zag je vorig seizoen bij ALO ook vaak, die was vooral bezig met z'n eigen race en de rest er omheen kon hij zich niet zo druk om maken wanneer het geen zin had om zo'n gevecht aan te gaan. VER zat de laatste 10-15 ronden al niet echt lekker in de de flow, dus dat helpt dan ook al niet.

Dat gezegd hebbende blijft het natuurlijk gewoon een competitief iets, en iemand die denkt dat hij kan winnen wil dan gewoon ook winnen. Dan loop je het risico dat één van de coureurs misschien te ver gaat. Hier hebben ze in mijn ogen beide gewoon schuld, VER waarschijnlijk iets meer dan NOR, getuige ook de straf van de stewards. Maar uiteindelijk rijden ze allebei gewoon op het randje voor die overwinning, en dan zijn dit soort incidenten gewoon onvermijdbaar.

Zeker in een situatie waarbij ze beiden getergt zijn, VER gedurende de race steeds minder in z'n flow, en een seizoen waar hij er echt voor moet werken om te winnen. NOR met een aantal gemiste kansen op de overwinning.

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 30-06-2024 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:15:
Alleen volgens de FIA heeft Norris dat (op dit moment) wel gedaan: https://www.fia.com/sites...on%20multiple%20times.pdf

Doordat het uitvallen van Norris zo laat in de race was, is hij wel geclassificeerd en is de straf gewoon bij zijn racetijd opgeteld.
Ben benieuwd of hier nog protest tegen gemaakt kan worden door Ferrari. Beetje vreemd dat ze het nog zo laat classificeren op ongeveer 5 rondjes voor het einde. Maar de stewards hebben deze race kunstmatig gemaakt, dus dit zal me niks verbazen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
AMD1800 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:12:
[...]

Dat is een beetje zoals Max en Hamilton in Silverstone in 2021. Erg triest gedrag. Ik geloof niet dat dit Max zijn doel was. Hij kon nog makkelijk winnen. Er moest namelijk nog besloten worden over de track limits van Norris. Dan had hij er alleen maar achteraan hoeven rijden met drs. En zo veel sneller was Norris niet. Anders was hij er wel op het rechte stuk met drs langs gegaan.
Silverstone 2021 was echt een hele andere orde naar mijn mening. Als in zoiets flik op de openbare weg dan krijg ik poging tot doodslag aan m’n broek. Kneiter gestoord was dat.

Ik zie het meer als Monza 2021. Max gaf in het interview met Olav Mol na het seizoen ook wel min of meer toe dat hij hem “bewust” op de wagen van Lewis parkeerde.

De clash deze race was een stukje subtieler, maar alsnog, ik ben van mening dat Max prima weet wat hij doet.
En ook de stewards schreven hem toe aan Max.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:59
Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:17:
[...]

Op een dag als vandaag wordt het wel heel duidelijk dat het een Britse sport is. Van de stewards tot de analyses bij F1tv
Dat. En Abu Dhabi 2021 er ook weer bijhalen. 1974 is “ons” trauma. Dat van de Engelsen is 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Supervedette schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:17:
[...]

Stuurde pas in na het contact, maar daarvoor rijdt hij er toch gewoon tegen aan? Maar laten we het er maar op houden dat we allebei ander ruimtelijk inzicht hebben ;)
Tsjah, als je perse het laatste woord wilt hebben.

Kijk het nou maar eens terug. Norris stuurt niet, wat hij wel had kunnen doen, en raakt daarom max. Ja hij had uit kunnen wijken. Maar daarom een beetje meer max zn schuld dan van Norris...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
biobak schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:19:
[...]

Dat. En Abu Dhabi 2021 er ook weer bijhalen. 1974 is “ons” trauma. Dat van de Engelsen is 2021.
Serieus? Dat heeft er toch niks mee te maken
Wat volgens hun het verband dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
biobak schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:19:
[...]

En terecht, 60 jaar de regel op dezelfde manier inzetten en eenmalig op een andere manier en dan recht proberen te praten. :')

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Wel leuk dat nu Palmer kritiek heeft op Max, hij ineens partijdig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Tosemime schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:12:
[...]

Die eerste keer was duidelijk idd, en Lando gaf de plek ook terecht terug. Maar de acties daarna bedoelde ik.

Ik vind het raar dat Lando hier 'te gretig' wordt genoemd, terwijl die agressieve manier van rijden altijd juist zo populair is bij Max.
Het verschil is wel dat Max binnen de heilige lijntjes blijft. Lando lijkt maar wat te doen, om wat te doen. Er is genoeg mis met Max, laat ik dat even hier geschreven hebben, maar Lando lijkt gefrustreerd te zijn om verslagen te worden. Ipv gemotiveerd zijn om te winnen. Het is iets te veel 'desperation exceeding talent'. Of wat die term ook is. Als Lando inhaalt met een dive bomb, binnen de lijntjes blijft en wegrijdt is er geen fluit aan de hand. Zelfs niet op dit forum. Maar dat is helaas niet wat gebeurd.

Maar goed, het hele eieren eten blijft communicatie in deze. Was het nu 1,5 of 2,5 ronde dat het vrij zeker was dat Norris een penaltt zou krijgen? Het was zo onnodig.

Persoonlijk vond ik het ergste dat na het contact dat Max Norris nog op het gras leek te willen duwen. Als ie daar nou straf voor krijgt zou ik het 100% mee eens zijn. Maar het is en blijft voor mij een beetje dat stewards zichzelf willen indekken.. Niemand die hier te veel over kan zeuren en effectiviteit is er helemaal niks gebeurd. Prima management beslissing, laat de actie doorgaan zonder reden (Norris veel te late penalty) en dan compenserend de andere partij de penalty geven die geen enkel effect had. Beetje wat de stewards helaas al jaren doen.

Maar Max mag snel wat minder koppig, want hij kan zo makkelijk beter zijn dan Schumacher, en het is niet best om een van de mindere eigenschappen van Schumacher te hebben. Dit was een gemiste win voor Max.

Effectef loopt hij weer uit in het wk, maar hier was weinig intelligentie mee gepaard. (Schumacher vs Heidfeld Hungaroring 2006 vibes)

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01
Ik probeer objectief te blijven. Wat helpt is dat ik Lando persoonlijk de meest sympathieke gast vindt op de grid. Maar dat terzijde. In mijn optiek die verder nergens op gebaseerd is, vindt ik dat Max niet vrijuit gaat bij het incident met Lando. De wedstrijdleiding heeft volledig terecht de 10 seconden penalty aan Max gegeven. Uiteindelijk komt ie goed weg want hij loopt uit op zijn directe concurrent.

Maar dit is wel wat de F1 nodig heeft. Harde battles. Niemand zit te wachten op een optocht van anderhalf uur zonder actief. Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze strijd en of de vriendschap tussen Max en Lando hiertegen bestand is. Ik denk en hoop van wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:11
Sky F1 analyse van Anthony Davidson is puur op feiten gebaseerd. Daaruit blijkt dat Max fout zit bij de crash. Vind ervan wat je ervan wil vinden.

Interview met Andrea Stella en Chris Horner, op basis van de antwoorden op de vragen van Ted Kravitz kan je wel opmaken wie de vragen ontwijkt en wie open antwoord geeft.

[ Voor 37% gewijzigd door BlacKstaR- op 30-06-2024 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:37
Chevy454 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:18:
[...]

Ben benieuwd of hier nog protest tegen gemaakt kan worden door Ferrari. Beetje vreemd dat ze het nog zo laat classificeren op ongeveer 5 rondjes voor het einde. Maar de stewards hebben deze race kunstmatig gemaakt, dus dit zal me niks verbazen.
Nope, 61.2 uit de sporting regulations:
Cars having covered less than 90% of the number of laps covered by the winner (rounded down to the nearest whole number of laps), will not be classified.
Norris viel uit net na de 90%, is dus geclassificeerd volgens de regels, en de straf is bij zijn eindresultaat opgeteld volgens de regels, dus er is niets om protest tegen te maken.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik wil @DaniëlWW2 & @tweakduke en collega's vast veel succes wensen met deze reeks, mits het seizoen op deze wijze blijft verlopen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:20:
[...]

En terecht, 60 jaar de regel op dezelfde manier inzetten en eenmalig op een andere manier en dan recht proberen te praten. :')
Lekker achter de safety car eindigen na zo’n seizoen :') MER was gewoon niet wakker. Maar jij wilde inderdaad minder entertainment.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
PjotrStroganov schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:21:
Inderdaad, hij was altijd al partijdig.

Het is natuurlijk waanzin om nu te wijzen naar dive bombs van Max en dan te zeggen dat hij er daarom maar mee moet leven. Toen Max die aangehaalde dive bombs maakte werd er enorm gescheeuwd om straffen en was het enkel vanwege de lieve Lewis dat er geen crash uit kwam. Heb dan ook de ballen om diezelfde taal nu tegen Lando te gebruiken i.p.v. een 180 te maken. |:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Palmer is wel partijdig als het Brit vs Non-Brit is. Het valt alleen niet op omdat er de laatste jaren niemand was die Max kon bijhouden.

Het is en blijft een Britse sport. Zodra het volgend jaar echt Norris vs Max zou worden dan ga er maar vanuit dat Palmer 80/20 voor Norris zou zijn. Ongeacht wat er gebeurd. Leuk is het niet, logisch helaas wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Heb je de race gezien? Heb je de divebombs van Lando gezien? Hij noemt dat allemaal fair en Max is volgens hem de grote boeman. Er is best wat mentale gymnastiek nodig om dat niet partijdig te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zn kritiek bij het contact is terecht.

In de aanloop ook alles bij max op zn conto schrijven niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Frank1973 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:15:
Maar wat vind Jos hier van?? ,😋
Die geeft Christian Horner de schuld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
JB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:22:
[...]

Lekker achter de safety car eindigen na zo’n seizoen :') MER was gewoon niet wakker. Maar jij wilde inderdaad minder entertainment.
Oftewel meer USA stijl en een tombola, binnenkort SMS bocht 3 regen aan voor meer spektakel want leuk voor de gemiddelde aandachtsspanne. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:24:
[...]

Heb je de race gezien? Heb je de divebombs van Lando gezien? Hij noemt dat allemaal fair en Max is volgens hem de grote boeman. Er is best wat mentale gymnastiek nodig om dat niet partijdig te vinden.
Precies, hoe duidelijk wil je het hebben...
Als dat andersom was geweest, was zijn mening ook andersom geweest over de divebombs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

JB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:02:
Dus voor sufkutten? Entertainment is toch mooi? De sport was dood.
Racen=racen.
Momenteel is het een disco zuip festijn waarbij de helft niet eens weet wie er op het podium stond tenzij Max.

Dan maar een sufkut

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervedette
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:20:
[...]

Tsjah, als je perse het laatste woord wilt hebben.

Kijk het nou maar eens terug. Norris stuurt niet, wat hij wel had kunnen doen, en raakt daarom max. Ja hij had uit kunnen wijken. Maar daarom een beetje meer max zn schuld dan van Norris...
Ik hoef zeker niet het laatste woord, maar eem...als jij daar met je eigen auto zit stuur je toch ook weg? En dan wel zeggen ja hij had uit kunnen wijken maar beetje meer Max z'n schuld die ook nog voor Norris zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:13:Ik vind dat Davide een goede en neutrale blik heeft op de situatie.
Je kunt al raden welke kant zijn analyse op zal gaan als deze over enkele dagen online komt.

Voor mij gingen zowel Verstappen als Norris te ver met hun acties. Ik kan het geboe nu al horen wat de volgende race (weer) overduidelijk aanwezig zal zijn 🥲

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:25:
[...]

Oftewel meer USA stijl en een tombola, binnenkort SMS bocht 3 regen aan voor meer spektakel want leuk voor de gemiddelde aandachtsspanne. :')
Hou toch op man. Had je dit serieus zo willen zien? Het was de laatste race. De regels zijn anders toegepast maar niet incorrect, juist om nog met racen te eindigen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BlacKstaR- schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:21:
Sky F1 analyse van Anthony Davidson is puur op feiten gebaseerd. Daaruit blijkt dat Max fout zit bij de crash. Vind ervan wat je ervan wil vinden.
Hij praatte de divebombs wel erg makkelijk goed, verder was het duidelijk.
Interview met Andrea Stella en Chris Horner, op basis van de antwoorden op de vragen van Ted Kravitz kan je wel opmaken wie de vragen ontwijkt en wie open antwoord geeft.
Stella zette zichzelf een beetje voor lul. Erg crybaby.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Ik geniet hier echt van. Wat een winnaar, dit is wat Senna en Schumacher deden. Leuke mensen off-track maar achter het stuur moordenaars. Dit is wat we willen zien, ik in ieder geval. Mes op de keel en tot het randje, en als het kan er over. Norris weet nu dat hij dit niet gaat winnen op deze manier. Ik denk dat dit hetzelfde soort statement is als Imola 2021, waar Hamilton in Abu Dhabi voor een fractie van een seconde aan aan herrinert werdt toen Max de leiding overnam in de laatste rondes. Echt genieten. Vooral dat Max ook zegt van ja, jammer dit, volgend weekend weer een race en Norris bijna staat te huilen. Genieten dit. Wat een coureur!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Max kreeg na het incident met Norris een tijdstraf van tien seconden. Daarover zegt hij: “Ik weet het niet. Ik zal het nog een keer bekijken natuurlijk. Maar ik verdedigde een beetje de binnenkant, maar ik ga niet heel ver naar binnen. Daarna gaat hij helemaal buitenom en toen reden we met de achterwielen tegen elkaar aan. Het was een heel raar moment eigenlijk. Totaal niet verwacht ook.” Norris liet via de boordradio weten dat hij dacht dat Verstappen bewoog tijdens het remmen. Daarover zegt Verstappen: “Ik heb elke keer voordat ik remde mijn actie al ingezet. Het lijkt misschien zo vanuit de buitenkant, maar je ziet natuurlijk niet wanneer ik op de rem trap.”

Op de vraag over welke aspecten van de race hij ontevreden was, antwoordt Max: “De bandendegradatie was niet goed. De banden werden te warm. En opeens was de balans van de auto helemaal weg. Heel raar ook. De pitstop ging twee keer slecht. Ik zei al een paar ronden dat we naar binnen moesten omdat we in het verkeer zaten. Dan verlies je gewoon heel veel tijd als je banden oud zijn.”
https://news.verstappen.com/nl/article/13325/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Alfa Novanta schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:26:
[...]

Racen=racen.
Momenteel is het een disco zuip festijn waarbij de helft niet eens weet wie er op het podium stond tenzij Max.

Dan maar een sufkut
Om de een of andere manier doet je gif me denken aan Bodylotion. - always hardcore. Icm met je reactie.

Dat is het nadeel als een sport, of wat dan ook, richting de 'massa' komt. Dan krijg je de hele doorsnede van de maatschappij te pakken. Voetbal zit euhm, meer richting het zuiden van de maatschappij......Tennis wat meer ichting het verre Noorden.... en F1, dat is nu route du soleil aan het worden :/s

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
PatrickC schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:23:
Max bleef maar van richting veranderen onder braking… Grid penalty voor de volgende race is wel op zijn plaats.
Een grid penalty nog wel? Even de regels lezen dan. Een grid penalty voor de volgende race kan alleen als je de penalty niet meer kan nemen. En Verstappen is netjes geklasseerd. Dus dan is het maximale een time / drive through / stop & go penalty, die effectief allemaal een time penalty zijn einde race. Dus de penalty zou altijd gewoon ingelost worden tijdens deze race. Een grid penalty kon alleen bij een DNF. Je kon dus wel een grid penalty voor Norris wensen, maar niet voor Verstappen :+

Edit:
Norris grid penalty kon dus ook niet. Geklasseerd op +7 ronden.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 30-06-2024 17:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Mensen rustig aan op elkaar aub.

Nu ik het nog eens rustig terugkijk verdedigde Max te agressief op dat punt en vooral daarna met lekke banden, ga je aan de kant.

Maar Norris had al dat gehannes kunnen voorkomen door zichzelf iets meer geduld te geven en dan echt een goede inhaalactie te doen. Het was vaak lomp of net niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

De commentatoren spreken over einde vriendschap tussen VER en NOR, maar zou dat ook echt gaan gebeuren?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
Slasher schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:29:
De commentatoren spreken over einde vriendschap tussen VER en NOR, maar zou dat ook echt gaan gebeuren?
Tuurlijk niet. Die praten dat wel weer goed met elkaar.

Privé en werk gescheiden houden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mooie analyse van Alex Brundle. De actie van Max is geen fout want hij was aan het focussen aan het nemen van de bocht, de uitkomt helaas vereist een penalty... Je doet geen fout maar toch krijg je een penalty.

En nu Palmer die nu wat krom is probeert recht te praten.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 30-06-2024 17:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Max verdedigde op het randje of net erover heen niet onlogisch als je P1 wilt vast houden.
Lando overtuigde niet genoeg om de auto er echt vol naast te zetten met 3x DRS achter elkaar.
Gevolg paar divebombs en daar hield het mee op.

Max overtuigd vaak veel meer als hij iemand inhaald, vooral het opzetten daarvoor is Max koning in

Ik vond het mooi racen zoals het hoort te zijn voor P1 en dat eindigt soms in tranen. Ook dat is racen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PjotrStroganov
De divebombs zijn nu een beetje de strohalm waar iedereen zich aan vasthoudt. Een tactiek die Max zelf jaren gebruikt, maar ok. Nu mag het niet? Waarom? Oh ja, nu doet de concurrent het.
siggy schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:24:
[...]

Palmer is wel partijdig als het Brit vs Non-Brit is. Het valt alleen niet op omdat er de laatste jaren niemand was die Max kon bijhouden.

Het is en blijft een Britse sport. Zodra het volgend jaar echt Norris vs Max zou worden dan ga er maar vanuit dat Palmer 80/20 voor Norris zou zijn. Ongeacht wat er gebeurd. Leuk is het niet, logisch helaas wel.
Men vroeg zich af of de oude Max weer terug was. Nee, de oude Max is nooit weggeweest, maar dat viel niet op om exact de reden die je aanhaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Chevy454 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:30:
Mooie analyse van Alex Brundle. De actie van Max is geen fout, de uitkomt helaas vereist een penalty... Je doet geen fout maar toch krijg je een penalty.

Die vervolgens wordt uitgelachen door Will Buxton en laagvlieger Palmer. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
JB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Hou toch op man. Had je dit serieus zo willen zien? Het was de laatste race. De regels zijn anders toegepast maar niet incorrect, juist om nog met racen te eindigen.
Jazeker, ik zie dat een regel welke al op 60 jaar dezelfde wijze uitgevoerd wordt ipv deze exces. Zie ook de gevolgen van dhr Masi welke terecht functie elders heeft meegekregen, dit hoort niet thuis in deze sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
BlazeMuis schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Tuurlijk niet. Die praten dat wel weer goed met elkaar.

Privé en werk gescheiden houden.
Ik heb het idee dat Norris daar meer moeite mee heeft dan Max. Die heeft dit al afgesloten. Bij McLaren zijn ze nog druk aan het zeuren en de schuld compleet bij Max te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chevy454 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:30:
Mooie analyse van Alex Brundle. De actie van Max is geen fout want hij was aan het focussen aan het nemen van de bocht, de uitkomt helaas vereist een penalty... Je doet geen fout maar toch krijg je een penalty.

Hadden we niet juist afgesproken om de acties op hun merites te beoordelen. Zonder de eventuele uitkomst mee te nemen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Notlupus schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:28:
Ik geniet hier echt van. Wat een winnaar, dit is wat Senna en Schumacher deden. Leuke mensen off-track maar achter het stuur moordenaars. Dit is wat we willen zien, ik in ieder geval. Mes op de keel en tot het randje, en als het kan er over. Norris weet nu dat hij dit niet gaat winnen op deze manier. Ik denk dat dit hetzelfde soort statement is als Imola 2021, waar Hamilton in Abu Dhabi voor een fractie van een seconde aan aan herrinert werdt toen Max de leiding overnam in de laatste rondes. Echt genieten. Vooral dat Max ook zegt van ja, jammer dit, volgend weekend weer een race en Norris bijna staat te huilen. Genieten dit. Wat een coureur!
100% met je eens. Ga lekker huilen. Max komt hier als beste uit, en volgende keer als Norris achter hem rijdt denkt hij wel 2x na.
Max is daar niet om vrienden te maken, of publieks lievelingetje te zijn.

Alle grote racers zijn (zeker op de baan) arrogante klootzakken.
Als zo’n arrogante klootzak dan ook nog eens een mega potje kan sturen, dan heb je dus een Senna, Schummi of een Verstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16
Na de fout bij de pitstop zat dit er een beetje aan te komen natuurlijk, de spanning werd lekker opgebouwd met 2 divebombs van Norris die beide verkeerd uitpakken. Ik vind het daarbij onverklaarbaar dat de straf pas gecommuniceerd wordt 3 rondes later vlak na het uiteindelijk fatale incident. Onverklaarbaar en onnodig. Daarnaast vind ik het ook gek dat er geen investigation was voor de 2de divebomb waar Max buiten de track wordt geduwd, lijkt mij een 100% straf. Verder denk ik de straf voor Max terecht al snap ik het tegengas ook wel, er was nog best wat ruimte om te bewegen naar links toe voor Norris.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

JeroenTheStig schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Die vervolgens wordt uitgelachen door Will Buxton en laagvlieger Palmer. :F
Gewoon niet naar kijken en rustig zelf een afweging maken. Net als het einde vriendschap geleuter, allemaal stemmingmakerij waar wij niks mee te doen hebben.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
PjotrStroganov schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:31:
De divebombs zijn nu een beetje de strohalm waar iedereen zich aan vasthoudt. Een tactiek die Max zelf jaren gebruikt, maar ok. Nu mag het niet? Waarom? Oh ja, nu doet de concurrent het.
Simpel, toen waren de dive bomb het argument van de tegenstanders van Max zijn actie om te zeggen dat Max fout bezig was. Dan kan je nu simpelweg niet zeggen dat het wel goed is, anders ben je gewoon hypocriet.

Dat nog even los van het feit dat beide gewoon keihard aan het racen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
tweakduke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:29:
[Modbreak]Mensen rustig aan op elkaar aub.[/]

Nu ik het nog eens rustig terugkijk verdedigde Max te agressief op dat punt en vooral daarna met lekke banden, ga je aan de kant.

Maar Norris had al dat gehannes kunnen voorkomen door zichzelf iets meer geduld te geven en dan echt een goede inhaalactie te doen. Het was vaak lomp of net niet.
Met de voorbeeldige schoonzoon uithangen ga je geen kampioenschappen winnen hé. Max gaat er altijd 110% voor en als hij over de schreef gaat dan is het aan de wedstrijdleiding om daar wat aan te doen. Wanneer je als een trutje aan de kant gaat, dan is je carrière al voorbij. Ja, misschien is Twitter neidig op je, lekker belangrijk :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:19
Mijn hemel wat is die buxton vervelend vandaag. Ook hoe hij tegen brundle doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

[...]

Men vroeg zich af of de oude Max weer terug was. Nee, de oude Max is nooit weggeweest, maar dat viel niet op om exact de reden die je aanhaalt.
Toen stond de vooraan om het te veroordelen zeker?
Nu doet Norris het en is het niks...
De pot verwijt de ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:43
Ik geef de pitstop de schuld. Daar verspeelde hij de overwinning.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Damn, Alex Brundle (ja, zoon van) wilt het technisch goed uitleggen, althans, zoals ik het ook ie. En wordt niet echt serieus genomen. Jammer. Norris zit er zo duidelijk zo ver achter...... hij blijft gewoon in een verdwijnend gat rijden......

Norris was all over the place met zijn acties. Max had penalties kunnen krijgen, maar voor dit. Het is echt zoeken. Ik blijf het gevoel houden dat het gewoon het beeld is dat ie gestraft wordt en dat dit een kapstop is om zichzelf in te dekken. Precies iets niet doen wat scheidsrechters niet moeten doen. Beoordeel de actie, niet de race. Dit was duidelijk het laatste. Als Max voorheen strafwaardige acties deeed. Straf dat. Niet het totaal bekijken, dan zijn we helemaal nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Jazeker, ik zie dat een regel welke al op 60 jaar dezelfde wijze uitgevoerd wordt ipv deze exces. Zie ook de gevolgen van dhr Masi welke terecht functie elders heeft meegekregen, dit hoort niet thuis in deze sport.
Haha das dezelfde 10 seconden penalty straf zoals Max vandaag kreeg. Prima.

Die man had tenminste ballen om racen=racen toe te passen :>

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Notlupus schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:32:
[...]

Met de voorbeeldige schoonzoon uithangen ga je geen kampioenschappen winnen hé. Max gaat er altijd 110% voor en als hij over de schreef gaat dan is het aan de wedstrijdleiding om daar wat aan te doen. Wanneer je als een trutje aan de kant gaat, dan is je carrière al voorbij. Ja, misschien is Twitter neidig op je, lekker belangrijk :+
Nee en dat hoeft ook niet al die stemmingmakerij.

Je analyseert puur wat je ziet en als iemand een keer over het randje gaat krijgt die een penalty en de volgende race weer een nieuwe kans.

Het is eigenlijk niks bijzonders en hoort bij de sport.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
Notlupus schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:32:
[...]

Senna zou hetzlefd gedaan hebben, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Hari-Bo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Mee eens. Tis alsof de scheids na de penalties de wedstrijd laat beslissen door wie het langst een balletje kan hooghouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Max zal nu wel mega veel bagger over zich heen krijgen, want Lando is het publiek lievelingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Miki schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:13:
[...]

Oef hier maak je toch wel een opmerking waar je in mijn ogen een flinke scheve schaats rijdt.

Hamilton was echt wel meer dan alleen de eerste zwarte rijder die wereldkampioen werd.
Tuurlijk was hij meer dan dat. Hij was ook een geweldige coureur. Maar hij was óók een zwarte rijder die een diversiteitsdiscussie op gang bracht em daarmee een nieuwe schare fans aanboorde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nee, Norris kon de wagen niet binnen de baan houden.
Gezien zijn acties op de virtuele banen, van dat wat ik meekrijg, klopt het helaas helemaal. Zonde en zorgwekkend. Hij kan zoveel groter worden dan wie dan ook. Als ie gewoon een fractie meer flexibiliteit zou tonen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ben beniuewd naar de reactie van Peter Windor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
siggy schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:21:
[...]

Het verschil is wel dat Max binnen de heilige lijntjes blijft. Lando lijkt maar wat te doen, om wat te doen. Er is genoeg mis met Max, laat ik dat even hier geschreven hebben, maar Lando lijkt gefrustreerd te zijn om verslagen te worden. Ipv gemotiveerd zijn om te winnen. Het is iets te veel 'desperation exceeding talent'. Of wat die term ook is. Als Lando inhaalt met een dive bomb, binnen de lijntjes blijft en wegrijdt is er geen fluit aan de hand. Zelfs niet op dit forum. Maar dat is helaas niet wat gebeurd.

Maar goed, het hele eieren eten blijft communicatie in deze. Was het nu 1,5 of 2,5 ronde dat het vrij zeker was dat Norris een penaltt zou krijgen? Het was zo onnodig.

Persoonlijk vond ik het ergste dat na het contact dat Max Norris nog op het gras leek te willen duwen. Als ie daar nou straf voor krijgt zou ik het 100% mee eens zijn. Maar het is en blijft voor mij een beetje dat stewards zichzelf willen indekken.. Niemand die hier te veel over kan zeuren en effectiviteit is er helemaal niks gebeurd. Prima management beslissing, laat de actie doorgaan zonder reden (Norris veel te late penalty) en dan compenserend de andere partij de penalty geven die geen enkel effect had. Beetje wat de stewards helaas al jaren doen.

Maar Max mag snel wat minder koppig, want hij kan zo makkelijk beter zijn dan Schumacher, en het is niet best om een van de mindere eigenschappen van Schumacher te hebben. Dit was een gemiste win voor Max.

Effectef loopt hij weer uit in het wk, maar hier was weinig intelligentie mee gepaard. (Schumacher vs Heidfeld Hungaroring 2006 vibes)
Binnen de lijntjes kan ook "fout" zijn, bijvoorbeeld blocken of bewegen tijdens remmen. Beide zijn niet toegestaan.
Nou denk ik dat Max bij de crash niet heeft bewogen tijdens het remmen, maar wel exact er voor om zo uitgerekend deze lijn te rijden. Dat die lijn alsnog gevaarlijk is (imo blocking) in combinatie met iemand die dive bombt is niet zo handig.

Max werd op zijn beurt wanhopig in z'n verdedigen en ging IMO over de grens. Hoewel Norris zijn dive bombs ook wanhopig waren, had die zich aanvankelijk alleen zichzelf er mee. De mislukte divebomb waar Norris buiten de baan kwam was zijn eigen fout

Na het contact werd Max gauw ingehaald dus ging van de race lijn af. Of die expres zoveel aan de kant ging om Norris weer te blocken kan ik met de racebeelden niet oordelen. Op zo'n ingezoomd shot kan alles er fout uit zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Wat een gezeik hier .
Max laat hem bij het remmen uitlopen naar links . Dit doet hij bewust maar Norris laat hem gewoon staan. Onder aan de streep heeft Max een terechte straf gekregen .
Hij mag blij zijn dat zij meteen een straf gaven en dus geen gridstraf voor Silverstone.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02
Hoop dat Max er een heleboel schijt aan heeft. Mss alsof het publiek had gedaan alsof wat Max doet er daadwerkelijk in positieve zin toe diet was hij meegegaan. Idiote brits die weigeren DotD toe te kennen aan Max. Als hij het toch niet krijgt kan net zo goed evil zijn. Alle grote kampioenen hebben dit. Met een klein verschil dat LH er noot voor gestraft werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

desalniettemin schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:34:
Ik geef de pitstop de schuld. Daar verspeelde hij de overwinning.
En daarna hadden ze moeten melden dat Norris under investigation was voor track limits. Dan waren wat minder ellebogen nodig, gewoon 2 seconden erachter finishen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
Al eerder gezegd Silverstone volgende week wordt zeer interessant. Zal Max beveiliging nodig hebben denken jullie?

Maar ik ga voetbal kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Treveo
  • Laatst online: 16:55
knakworst schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:37:
[...]

En daarna hadden ze moeten melden dat Norris under investigation was voor track limits. Dan waren wat minder ellebogen nodig, gewoon 2 seconden erachter finishen.
"Gewoon 2 seconden erachter finishen" kan dus niet. McLaren was veel sneller.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Wauw, dan komt er iemand met een wat gematigdere visie en dan lacht Buxton m gewoon uit. Wat een aanfluiting.

Hoop dat Max volgende week vlak voor de finish zn auto offline stilzet en zegt "this race was sponsored by skysports tv"

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

DirtyBird schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:39:
Wauw, dan komt er iemand met een wat gematigdere visie en dan lacht Buxton m gewoon uit. Wat een aanfluiting.

Hoop dat Max volgende week vlak voor de finish zn auto offline stilzet en zegt "this race was sponsored by skysports tv"
Denk toch dat volgende week voor McLaren gaat zijn. Of die RB updates moeten werken

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord