Tosemime schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:12:
[...]
Die eerste keer was duidelijk idd, en Lando gaf de plek ook terecht terug. Maar de acties daarna bedoelde ik.
Ik vind het raar dat Lando hier 'te gretig' wordt genoemd, terwijl die agressieve manier van rijden altijd juist zo populair is bij Max.
Het verschil is wel dat Max binnen de heilige lijntjes blijft. Lando lijkt maar wat te doen, om wat te doen. Er is genoeg mis met Max, laat ik dat even hier geschreven hebben, maar Lando lijkt gefrustreerd te zijn om verslagen te worden. Ipv gemotiveerd zijn om te winnen. Het is iets te veel 'desperation exceeding talent'. Of wat die term ook is. Als Lando inhaalt met een dive bomb, binnen de lijntjes blijft en wegrijdt is er geen fluit aan de hand. Zelfs niet op dit forum. Maar dat is helaas niet wat gebeurd.
Maar goed, het hele eieren eten blijft communicatie in deze. Was het nu 1,5 of 2,5 ronde dat het vrij zeker was dat Norris een penaltt zou krijgen? Het was zo onnodig.
Persoonlijk vond ik het ergste dat na het contact dat Max Norris nog op het gras leek te willen duwen. Als ie daar nou straf voor krijgt zou ik het 100% mee eens zijn. Maar het is en blijft voor mij een beetje dat stewards zichzelf willen indekken.. Niemand die hier te veel over kan zeuren en effectiviteit is er helemaal niks gebeurd. Prima management beslissing, laat de actie doorgaan zonder reden (Norris veel te late penalty) en dan compenserend de andere partij de penalty geven die geen enkel effect had. Beetje wat de stewards helaas al jaren doen.
Maar Max mag snel wat minder koppig, want hij kan zo makkelijk beter zijn dan Schumacher, en het is niet best om een van de mindere eigenschappen van Schumacher te hebben. Dit was een gemiste win voor Max.
Effectef loopt hij weer uit in het wk, maar hier was weinig intelligentie mee gepaard. (Schumacher vs Heidfeld Hungaroring 2006 vibes)