Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 302 Laatste
Acties:
  • 477.556 views

Onderwerpen

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:24

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ph4ge schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:32:
[...]

Mee eens. Al je plannen en al het oppeppen voor de wedstrijd gooi je zo gewoon weg. Daar kan een coach weinig aan doen.

[...]

Niet om de scheidsrechter de schuld te geven, maar de wereld ziet er heel anders uit als dit soort beslissingen een keer goed zouden vallen.
Nou echt dat, het valt ook aan alle kanten net de verkeerde kant op met beslissingen.
Tuurlijk buitenspel is buitenspel, maar soms is het wel echt zoeken hoor en bij twijfel dan maar in het nadeel van Feyenoord.

Ander probleem wat ik nu zie is Priske moet imho weg, maar welke trainer wilt dit nu gaan oppakken. Na Slot had je nog een naam van een goed presterende ploeg met visie als club, nu is het weer welke trainer wilt de schlemiel uit de brand helpen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:35
D-e-n schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:34:
[...]

Onder Slot was er nog altijd defensieve zekerheid. Er was defensief zelden de lage ondergrens die we nu vaker wel dan niet zien. En die Zwitser na was de hele defensie van nu er vorig jaar ook al.

De wanorde kan niet los worden gezien van een trainer die het zo nodig anders moest doen. En dan beginnen met een systeem (343) waar je de spelers niet voor hebt en wat in een eredivisie niet gaat werken op deze manier. Gewoon tactisch een wanprestatie.
Hmmmm ja je mist ook wel Geertje en Wiefer als verdedigende middenvelder. Vond overigens tweede helft prima keuzes met invallers. Priske durft iig wel. Maar sowieso vind ik dat je een trainer veel meer tijd moet geven. Sowieso een half seizoen.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 07:51
OMX2000 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:17:
Hier hoef je echt geen buitenspel voor te geven. Maar het zal wel…
Tsja buitenspel op het moment dat je nog in dezelfde aanval zit. Draven in dit schijtland toch al jaren door qua reglementen.

Twente komt eraan!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
ph4ge schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:37:
[...]

Die onzekerheid kan je niet los zien van Wieffer. Als Wieffer niet mee deed kreeg je ook vaak uit het niets domme goals tegen.

En Bijlow is ook gewoon beter dan Wellenreuter, juist ook in het organiseren.
De ondergrens was nooit zo laag. In principe heeft Feyenoord pas twee degelijke wedstrijden gespeeld. Priske is gewoon ongeschikt voor dit Feyenoord en je kon het vanaf de allereerste opstelling al zien

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 19-09-2024 20:43 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 22:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens Timber speelde Feyenoord helemaal niet zo slecht.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:09

Superkiwi

Hoi doei

"Je hebt de tweede helft met 1-0 gewonnen".
Wat moet die speler daar nou op zeggen, je ziet 'm ook echt kijken van "hè??" _O-

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-11 18:53
Het klinkt raar, maar ik ben gematigd positief. Voetballend vond ik het echt niet slecht, en dat is niet alleen gebaseerd op de tweede helft. Er leek echt wel wat vooruitgang te zijn, alleen Bayer heeft topspelers als Wirtz die feilloos aanvoelen dat Zerrouki en Lotomba zwakke schakels zijn en daar optimaal en zeer efficiënt van profiteren.

Ik snap op dit soort avonden ook oprecht niet wat mensen verwachten. Leverkusen heeft spelers van wereldklasse en heeft ongeslagen de Duitse dubbel gewonnen. Daar win je nooit van z'n leven van als Nederlandse club, maar soms heb ik het idee dat mensen vinden dat je ook dit soort clubs even je wil moet opleggen. Het belangrijkste op een avond als dit is het voetballende en dat vond ik echt niet zo slecht vandaag.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:57

OMX2000

By any means necessary...

aaaido schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:28:
Vind de kritiek op Piske alleen niet echt terecht. Onder Slot ging het de laatste maanden ook met ups en downs. Slot is zeker goed maar ook zonder Slot moet je wel kunnen presteren. Plus dit was natuurlijk ook weer een slechte voorbereiding met een incompleet elftal, nieuwe trainer etc.

De grootste fouten zitten imo vooral in individuele fouten van spelers als Zerouki. Dat is echt het gif van het elftal.
Het is zeker niet alleen de schuld van Priske. De selectie is op dit moment slechter dan die van vorig jaar. Misschien dat een aantal nieuwelingen op gaan staan, maar nu heb je een jasje uitgedaan. En dat is DtK aan te rekenen. Slot gaf vorig jaar al aan dat er meer kwaliteit bij moet om voor kampioenschap te kunnen gaan, en dat is niet gebeurd.

Daarnaast haal je een trainer die een compleet ander systeem wil spelen. Wat faalde waarna hij weer 4-3-3 gaat spelen, maar hij lijkt een lopende wedstrijd steeds niet goed te lezen en kan geen wijzigingen aanbrengen die het spel verbeteren. Daarbij is hij nog minder met verdedigen dan Bosz in zijn slechtste tijd.

Als je Slot hoort praten kun je het vrijwel altijd volgen. En “high risk passes” die ziet hij liever niet in wedstrijden als deze. En volgens mij kwamen 2 doelpunten juist daaruit. Dus nee ik heb weinig vertrouwen in Priske en ik verwonder mij erover dat met de verkoop van Wieffer, Slot en Geertruida je nog niet voldoende geld hebt om 1 of 2 spelers met bewezen kwaliteit te halen. En dan laat ik dat CL geld maar over aan het dichten van allerlei schulden van Feyenoord.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• D-e-n
  • Laatst online: 22:54
Vld1989 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:43:

Ik snap op dit soort avonden ook oprecht niet wat mensen verwachten.
Een verliespartij maar wel met een stabiel elftal en geen gatenkaas met een defensie die voorheen gewoon altijd degelijk was

• Vld1989
D-e-n schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:45:
[...]

Een verliespartij maar wel met een stabiel elftal en geen gatenkaas met een defensie die voorheen gewoon altijd degelijk was
Ik snap wel wat je zegt, maar een Wirtz en Boniface om maar een paar namen te noemen zijn gewoonweg veel te goed. Ik vind dat persoonlijk geen schande.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Het klinkt raar, maar ik ben gematigd positief. Voetballend vond ik het echt niet slecht, en dat is niet alleen gebaseerd op de tweede helft. Er leek echt wel wat vooruitgang te zijn, alleen Bayer heeft topspelers als Wirtz die feilloos aanvoelen dat Zerrouki en Lotomba zwakke schakels zijn en daar optimaal en zeer efficiënt van profiteren.

Ik snap op dit soort avonden ook oprecht niet wat mensen verwachten. Leverkusen heeft spelers van wereldklasse en heeft ongeslagen de Duitse dubbel gewonnen. Daar win je nooit van z'n leven van als Nederlandse club, maar soms heb ik het idee dat mensen vinden dat je ook dit soort clubs even je wil moet opleggen. Het belangrijkste op een avond als dit is het voetballende en dat vond ik echt niet zo slecht vandaag.
De 2e helft gaf echt een enorm vertekend beeld hoor. Ja, Feyenoord deed lekker mee. Net zoals dat in de 1e helft zo leek.Maar Leverkusen
speelde op 40% ofzo. Als ze echt hadden gewild hadden ze er nog wel 3 ingepikt.

Ben het wel met je eens, dat het vertoonde spel van Feyenoord best nog wel perspectief biedt. Voor de Eredivisie.

En wie weet, is er tegen een tegenstander als Girona ook wel wat mogelijk......

Eerst maar eens tegen NAC "gewoon" de 3 puntjes.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:41
Zo, dikke nederlaag. Volledig binnen verwachting. Maar wéér die Zerrouki.

Tribune met die vent.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 19:24
Al het negatieve klopt, toch ga ik voor het glas half vol. Kansen verhouding en ExpG was vandaag bijna gelijk, de uitslag is een beetje geflatteerd. 2 afgekeurde goals en je had ook een penalty moeten krijgen, je creëert best wat. Ondertussen zijn de tegengoals eigenlijk allemaal onnodige fouten. Individueel waren een aantal spelers best goed.

Tegen een van de beste ploegen van Europa kan je verliezen. Belangrijkste is om positief te blijven en niet in paniek te raken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

En Zerrouki was weer zo slecht. Kan die vent alsjeblieft weg. Ik vind het echt helemaal niks. Zo langzaam. Zoveel fouten maakt ie. Het is gewoon niks.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-11 15:20
Chill dat ze Feyenoord gewooni nog een keertje uitzenden.

Waarom is er geen switch kanaal meer?

[ Voor 31% gewijzigd door Megupe op 19-09-2024 21:36 ]

• Gonadan

Gonadan

Dat is er wel maar dan moet je betalen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

Typhone

Who Dares Wins

Megupe schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:27:
Chill dat ze Feyenoord gewooni nog een keertje uitzenden.

Waarom is er geen switch kanaal meer?
Hè? Feyenoord groei?

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Superkiwi schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:10:
Grappig dat beide teams in Castore shirts spelen, dat merk zie je toch niet heel vaak voorbij komen.
Nog twee andere teams naast Feyenoord en Bayer Leverkusen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXuNCqa5HxpH4KQsLeAILZvdBPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0EwGAp76rKU1kH5cFFwms423.jpg?f=user_large

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51
Klopt het nou dat er veel Feyenoord supporters vertrokken vanaf de 70e minuut? Dat zou ik wel heel sneu vinden, nota bene in de eigen Kuip.

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:52:
Ik verwacht niet dat Priske de kerst haalt, maar kan Feyenoord nog 2e worden? Zoals het nu naar uitziet wordt dat een onmogelijke taak. En wie wordt dan de trainer? Of gaat Te Kloese dat ook erbij doen?
Kuijt zal binnenkort wel beschikbaar zijn? ;)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:09

Superkiwi

Hoi doei

Trishul schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:57:
Klopt het nou dat er veel Feyenoord supporters vertrokken vanaf de 70e minuut? Dat zou ik wel heel sneu vinden, nota bene in de eigen Kuip.
Dat heb je goed gezien. Ik zag het ook, net als de verslaggever.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:37:
[...]

Die onzekerheid kan je niet los zien van Wieffer. Als Wieffer niet mee deed kreeg je ook vaak uit het niets domme goals tegen.

En Bijlow is ook gewoon beter dan Wellenreuter, juist ook in het organiseren.
Dat organiseren mag je toch zeker ook wel van Trauner en Hancko verwachten?

• Trishul
Ieder nadeel heb zn voordeel, City en Bayern zullen wel hun B teams opstellen in de CL tegen de laagste ploegen

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:09:
Ieder nadeel heb zn voordeel, City en Bayern zullen wel hun B teams opstellen in de CL tegen de laagste ploegen
Dat betwijfel ik ten zeerste. Die willen koste wat kost de top 8 halen en dan kunnen ze (meer) puntverlies niet riskeren. Misschien als Bayern in de laatste wedstrijd al zeker is, maar anders?

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:06:
Dat organiseren mag je toch zeker ook wel van Trauner en Hancko verwachten?
Trauner is op het moment heel druk met zichzelf bezig en het is toch wennen als de aanvoerder weg is en iemand anders het moet doen.

Overigens waren het individuele fouten, niet de organisatie, waar het mis ging.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 18:09
toolkist schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:04:
[...]

Kuijt zal binnenkort wel beschikbaar zijn? ;)
Mijn god. Dat kan ook nog inderdaad.

• Trishul
toolkist schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:14:
[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Die willen koste wat kost de top 8 halen en dan kunnen ze (meer) puntverlies niet riskeren. Misschien als Bayern in de laatste wedstrijd al zeker is, maar anders?
Zeg even dimmen he, heb je gezien wat Bayern met Zagreb heeft gedaan?
Overigens heb je wel een punt m.b.t. City, ik was vergeten dat zij de eerste wedstrijd gelijk hadden gespeeld... Die willen inderdaad wel alles pakken wat ze kunnen. Maar ik gun dat Feyenoord niet, spelen tegen het team van Pep op volle oorlogssterkte.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:00

Quad

Doof

Trishul schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:19:
[...]

Overigens heb je wel een punt m.b.t. City, ik was vergeten dat zij de eerste wedstrijd gelijk hadden gespeeld... Die willen inderdaad wel alles pakken wat ze kunnen. Maar ik gun dat Feyenoord niet, spelen tegen het team van Pep op volle oorlogssterkte.
Het is dan niet de vraag of, maar hoeveel Haaland er gaat maken. Wedje? => 4 goals.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:19:
[...]

Bayern moet naast Feyenoord nog tegen Barca, PSG, Aston Villa, Benfica, Shaktar en laatste wedstrijd Slovan Bratislava. Die hebben 1 van de lastigste programma's, dus het is echt maar afwachten of die na 6 wedstrijden al gegarandeerd bij de 1e 8 eindigen.

• Trishul
toolkist schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:37:
[...]

Bayern moet naast Feyenoord nog tegen Barca, PSG, Aston Villa, Benfica, Shaktar en laatste wedstrijd Slovan Bratislava. Die hebben 1 van de lastigste programma's, dus het is echt maar afwachten of die na 6 wedstrijden al gegarandeerd bij de 1e 8 eindigen.
Dat is een poule des doods ja. Ook een Aston villa en Benfica met name zijn hele taaie ploegen.
Ongelooflijk dat te Kloese en co zo hebben zitten slapen en niet de CL en transfer inkomsten hebben geherinvesteerd in de selectie.
Zelfde geldt voor PSV. Verdedigers? Wat zijn dat, we houden van aanvallers.

• Vld1989
Trishul schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:43:
[...]

Dat is een poule des doods ja. Ook een Aston villa en Benfica met name zijn hele taaie ploegen.
Ongelooflijk dat te Kloese en co zo hebben zitten slapen en niet de CL en transfer inkomsten hebben geherinvesteerd in de selectie.
Zelfde geldt voor PSV. Verdedigers? Wat zijn dat, we houden van aanvallers.
Dat zou ook een heel onverstandig beleid voor Nederlandse clubs zijn om zo met geld te smijten, en dan verlies je alsnog "gewoon" van ploegen als Leverkusen en Juventus.
Al had Feyenoord wel een fatsoenlijke vervanger van Wieffer moeten halen ja, die wordt toch wel gemist nu.

• Megupe
Gonadan schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:38:
Dat is er wel maar dan moet je betalen. ;)
Ik heb het Ziggo totaal pakket, en niet goed gekeken. Kanaal 4 is het switch kanaal geworden zie ik nu.

• ph4ge
Vld1989 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:47:
Dat zou ook een heel onverstandig beleid voor Nederlandse clubs zijn om zo met geld te smijten, en dan verlies je alsnog "gewoon" van ploegen als Leverkusen en Juventus.
Al had Feyenoord wel een fatsoenlijke vervanger van Wieffer moeten halen ja, die wordt toch wel gemist nu.
Anders verliezen is ook wat waard, plus dat je dan meer punten in de Eredivisie pakt. We schrijven nu net zoveel geld af op Gimenez, Bijlow, en Hancko dan we hadden kunnen investeren en in een beter elftal was dat niet het geval geweest.

Geld wat er is moet je uitgeven, zeker als er zulke gaten in je selectie zitten.

• Trishul
Vld1989 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:47:
[...]

Niks geld smijten, gewoon herinvesteren en goed technisch beleid voeren.
Juventus mooi voorbeeld, op dit moment nog in opbouw. In 2019 waren ze veel sterker met zelfs nog Ronaldo in het team, toch verslagen door een eredivisie club toen.
Zonde dat de CL miljoenen niet gebruikt zijn om te herinvesteren, slecht voor het Nederlands voetbal in Europa.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ajax uit 2019 is geen realistisch haalbare norm om te hanteren voor een Nederlandse club.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 15:06

Agent47

I always close my contracts.

Dat Feyenoord van Slot ga je in 20 jaar niet terug krijgen. Die kon zelfs Nieuwkoop laten voetballen, en die viel elke week uit met een pijntje. Belangrijkste nu is de competitie. Van Hooijdonk riep het gisteren goed: CL wordt hem niet. Je moet minimaal tweede worden voor die inkomens. Zet maar wat jeugd neer dan als je 0-2 achter komt te staan in de CL.

Alles valt om. Zelfs het beleid van Arnesen. Feyenoord had deze zomer gewoon al een TD moeten hebben. DTK heeft teveel op zijn bord gehad. Hij heeft het super goed gedaan afgelopen jaren maar nu is het qua in en verkoop gewoon even klaar.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 16:39

Sagat

Is pappa x2!

Denk dat weinig mensen vooraf een overwinning hadden voorspeld, en als ze dat gedaan al hadden wellicht via een stiekeme 1-0 uit een corner of lucky vrije trap oid en dan 'met dichtgeknepen billetjes' zwetend naar het einde van de wedstrijd brandjes.....was eerder bosbranden blussen.

Echter zo snel al de 0-1, en na rust al 0-4? En dan zien dat de tegenstander terugschakelt en eigenlijk op zijn gemakkie 2e helft uitspeelt? Na ja eerlijk is eerlijk. Bij de 0-2 vond ik het prima, iets met toch al verkouden zijn en avond eten enzo.....nog getwijfeld om daarna weer in te schakelen maar nee, mijn vermoedens op basis van wat ik tot nu toe gezien heb maakte het niet erg aantrekkelijk. Dus lees onderstaande als over het seizoen tot nu toe en niet specifiek deze wedstrijd...

In het verlengde van bovenstaande denk ik ook dat ik wel weet waarom er de 70ste minuut hoop mensen naar huis gingen. Afgelopen 3 jaar zijn we voor onze begrippen flink verwend en dan is dit nu even een hele bittere pil.

Ik put een klein beetje hoop uit het feit dat sommigen hier nog wel lichtpuntjes zagen in de 2e helft, en ja, dit was een erg sterke tegenstander, tegen ons team wat nog steeds aan elkaar en de trainer moet wennen.

En waar gewoon erg belangrijke spelers weggegaan zijn, geblesseerd of gepasseerd.
Ik vond dan Wellenreuter echt zijn kans verdiend had, maar...Noppertje? Kan druk van niet aan en nu dus risico factor? Zerouki had ik bij twente echt hoge pet op, en ja systeem ligt hem mogelijk niet maar voldoende kansen geahd........Santi nog steeds dubieus. Ueda? Zie ik ook niet gaan werken.
'de koreaan'lijkt dan wel een positieve uitzondering maar iets met een zwaluw.
En ja...Trauner was de rots in de branding, gewoon stabiele factor, maar denk dat die ook 'meegaat in de malaise' en vraag me af of hij dan naast zichzelf idd ook weer de rest kan meekrijgen? Goed wat mij betreft is hij ook gewoon de eerste stand in achter Beelen en Hancko.

En dus kom ik terug op wat ik al eerder hier aangaf.......deze dus verloren, komende 2 competitie wedstrijden moet er echt een opgaande lijn komen anders word het heel pittig, dan spreken we niets eens meer over kerst halen maar meer november doorkomen voor Priske vrees ik.

10 second ninja DONE

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Napo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 07:25:
Ajax uit 2019 is geen realistisch haalbare norm om te hanteren voor een Nederlandse club.
Dat vind ik ook... al weet ik niet of je met de huidige opzet van de CL met wat geluk qua loting tweede kan worden in de poule (ik heb serieus geen idee aangezien ik me nog niet heb verfiept in de nieuwe opzet).
Maar ook het Ajax van 2019 werd vooraf verguist door velen. Het binnen halen van een Tadic, Blind of Haller werd vooraf compleet belachelijk gemaakt. Maar het gaat om een uitzonderlijke combinatie van de juiste balans in het elftal (ervaring vs. talent), een goed (technisch) beleid en de juiste trainer. Ajax had dat destijds, Feyenoord onder Slot zat daar dicht tegen aan. Maar het zou zeker nog mogelijk moeten zijn,. Op dit moment geef ik PSV de meeste kans aangezien zij de aankomende jaren weinig tot geen concurentie hebben als het gaat om plaatsing voor de CL. Want het kost je wel de nodige duiten aan salaris en transfers.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LZ86
Agent47 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:04:
Dat Feyenoord van Slot ga je in 20 jaar niet terug krijgen. Die kon zelfs Nieuwkoop laten voetballen, en die viel elke week uit met een pijntje. Belangrijkste nu is de competitie. Van Hooijdonk riep het gisteren goed: CL wordt hem niet. Je moet minimaal tweede worden voor die inkomens. Zet maar wat jeugd neer dan als je 0-2 achter komt te staan in de CL.

Alles valt om. Zelfs het beleid van Arnesen. Feyenoord had deze zomer gewoon al een TD moeten hebben. DTK heeft teveel op zijn bord gehad. Hij heeft het super goed gedaan afgelopen jaren maar nu is het qua in en verkoop gewoon even klaar.
Feyenoord moet gewoon doen wat Leverkusen gisteren deed.

Ez :+

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:38:
[...]

Niks geld smijten, gewoon herinvesteren en goed technisch beleid voeren.
Juventus mooi voorbeeld, op dit moment nog in opbouw. In 2019 waren ze veel sterker met zelfs nog Ronaldo in het team, toch verslagen door een eredivisie club toen.
Zonde dat de CL miljoenen niet gebruikt zijn om te herinvesteren, slecht voor het Nederlands voetbal in Europa.
Juve geeft anders nog flinke bedragen uit aan transfers ;)
Dit seizoen 160, vorig seizoen 100m, seizoen ervoor 120m. Ze verkopen ook wel veel, maar dan nog

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:17:
[...]

Dat vind ik ook... al weet ik niet of je met de huidige opzet van de CL met wat geluk qua loting tweede kan worden in de poule (ik heb serieus geen idee aangezien ik me nog niet heb verfiept in de nieuwe opzet).
Nee dat gaat niet, want je hebt 1 grote poule met alle 36 teams. Je kunt natuurlijk nog steeds relatief makkelijk/moeilijk loten, maar dan nog moet je top presteren om bij de top 8 (die direct door gaan) te eindigen.
Doorgaan via play offs (nr 9 tm 24) zal het hoogst haalbare zijn voor NL teams normaliter.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:42:
[...]

Nee dat gaat niet, want je hebt 1 grote poule met alle 36 teams. Je kunt natuurlijk nog steeds relatief makkelijk/moeilijk loten, maar dan nog moet je top presteren om bij de top 8 (die direct door gaan) te eindigen.
Doorgaan via play offs (nr 9 tm 24) zal het hoogst haalbare zijn voor NL teams normaliter.
Exact, hoop doet leven maar over een grotere sample size - zelfs met positieve loting - zal een team uit Nederland in de regel niet in de top 8 eindigen en dat is als je kijkt naar de economie rond de top teams in Europa zeker geen schande.

De uitzonderingen maken het overigens wel mooi als een Nederlandse club wel hoog weet te eindigen of ver weet te komen in zo'n competitie.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 15:51

Stimulate14

⭐⭐⭐

toolkist schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:39:
[...]

Juve geeft anders nog flinke bedragen uit aan transfers ;)
Dit seizoen 160, vorig seizoen 100m, seizoen ervoor 120m. Ze verkopen ook wel veel, maar dan nog
Juve... sorry hoor maar die club heeft echt alles om te wantrouwen. Daar klopt geen jota van met die cijfers.

[ Voor 5% gewijzigd door Stimulate14 op 20-09-2024 09:34 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Napo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 07:25:
Vrees dat je gelijk hebt. Of Feyenoord of Psv moet zich kunnen herpakken in de tweede wedstrijd tegen mindere tegenstanders. Wat ik ook niet even snel zie gebeuren.

Volgens mij is het toch ook zo dat als je eruit ligt in de CL dat je dan niet door mag in de EL?

In dat geval is het geen goede zaak voor de coefficienten dat we dan CL spelen als we als Nederlandse clubs zoveel tekort komen.

• Agent47

Agent47

Harribo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:01:
[...]

Vrees dat je gelijk hebt. Of Feyenoord of Psv moet zich kunnen herpakken in de tweede wedstrijd tegen mindere tegenstanders. Wat ik ook niet even snel zie gebeuren.

Volgens mij is het toch ook zo dat als je eruit ligt in de CL dat je dan niet door mag in de EL?

In dat geval is het geen goede zaak voor de coefficienten dat we dan CL spelen als we als Nederlandse clubs zoveel tekort komen.
Klopt, alleen Ajax en Feyenoord en AZ hebben de afgelopen 5 jaar enorm veel coefficienten gepakt. Ajax in 2019 met de CL, Feyenoord in de jaren van Slot.

• toolkist
  • Niet online
Stimulate14 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:33:
[...]

Juve... sorry hoor maar die club heeft echt alles om te wantrouwen. Daar klopt geen jota van met die cijfers.
Ze hebben samen met Aston Vill lekker 'dubieus' gehandeld door elkaar spelers te verkopen zodat ze aan FFP voorwaarden zouden voldoen. 'Koop jij die van mij voor 20 betaal ik 20 voor die van jou'.
Het mag, als het om reeele bedragen gaat, maar gaat natuurlijk volstrekt tegen het doel van FFP in. Maar daar hebben wel meer Engelse teams schijt aan (Chelsea, Villa, Everton, Newcastle, Forest, Leicester, en City als grootste overtreder als ook maar 10% van de aanklachten gegrond blijken te zijn)

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:53
Agent47 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:14:
[...]

Klopt, alleen Ajax en Feyenoord en AZ hebben de afgelopen 5 jaar enorm veel coefficienten gepakt. Ajax in 2019 met de CL, Feyenoord in de jaren van Slot.
ClubPunten 5 jaar
Ajax57
AZ45
Feyenoord59
PSV54

Je was PSV vergeten. Die hebben geen bijzondere jaren, maar zijn soort van constant gebleken. Bron

WoT stats

• Trishul
Agent47 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:14:
[...]

Ajax in 2021 (of was het 2022?) ook nog toen Haller 10x scoorde in de CL groepsfase (Dortmund, Sporting en Besiktas werden toen geslacht)... Ik geloof dat dat toen de laatste CL campagne was van Ten Hag bij Ajax.

Over de discussie NL ploegen in Europa:
Feyenoord kunnen we niet zoveel verwijten, die hebben na vertrek Arnesen en later Slot een aardige jas uitgedaan. We wisten dat vervanging Slot niet makkelijk zou zijn. Selectie moet weer opgebouwd worden ook nog, na vertrek sterkhouders Wieffer en Geertruida.

PSV daarentegen, tja. Weet niet wat die de hele zomer hebben zitten doen. Geen sterkhouders vertrokken, succes trainer zit er gewoon nog, enige van de top3 met een echte zittende TD. Zwakke punten wist heel Nederland al, ze hebben 2 a 3 verdedigers nodig. Maar, ze deden bijna niks. Zo lastig hoeft het niet te zijn als je als club zo'n goede basis kan bieden aan nieuwe spelers (CL, kampioen, salaris). Vorig jaar niks gepresteerd in de CL (Ow ja, geluk tegen Sevilla rode kaart) en dit jaar moeten we ook nog maar zien met de gebrekkige verdediging. Kom nou, dit moet beter kunnen, ook als NL club. Verdedigers zijn ook niet zo duur.

• ElPaco
<onterechte rant aan het adres van @Trishul weggehaald>
Weet niet wat die de hele zomer hebben zitten doen.
Hun sterkhouders behouden of aantrekken (Dest en Tillman waren huur, die zijn nu gekocht bijvoorbeeld). Boscagli behouden terwijl die eigenlijk weg wilde is nog zo'n voorbeeld.
Geen sterkhouders vertrokken
Precies, dat is een sterk punt wat de TD heeft gedaan
Zwakke punten wist heel Nederland al, ze hebben 2 a 3 verdedigers nodig. Maar, ze deden bijna niks. Zo lastig hoeft het niet te zijn als je als club zo'n goede basis kan bieden aan nieuwe spelers (CL, kampioen, salaris).
Je hebt het misschien niet doorgehad maar heel deze zomer was een trage transferzomer, voor iedereen. Er zijn bijzonder weinig spelers verhuisd en de prijzen waren ook niet bijzonder. Als alles blijft zitten is het vrij moeilijk om nieuwe spelers te halen, clubs laten ze namelijk dan ook niet graag gaan.
Daarbij enkele grote ploegen met veel geld die verdedigers zochten, dus de vijver waarin je dan kan vissen met een laag bugdet (Europees gezien stelt het budget van PSV natuurlijk weinig voor)is nog kleiner.
Vorig jaar niks gepresteerd in de CL (Ow ja, geluk tegen Sevilla rode kaart) en dit jaar moeten we ook nog maar zien met de gebrekkige verdediging.
Ja knap he, dat ze een wedstrijd waarin ze kansloos leken hebben kunnen ombuigen. Blijf vooral iedere rode kaart tegen PSV geluk noemen, misschien komt het ook wel door het goede spel wat PSV op dat moment liet zien en de druk die dat bij de tegenstander veroorzaakt. Zie ook die rode kaart die Twente toen pakte. In een poule met ook Arsenal (die ze thuis gelijk hielden en waarbij PSV vooral veel pech had dat ze niet wonnen) als nummer 2 doorgaan is inderdaad niks presteren.

Maar blijf vooral op PSV haten. :O

[ Voor 2% gewijzigd door ElPaco op 20-09-2024 11:48 . Reden: onterechte rant aan het adres van [~Trishul] weggehaald ]

WoT stats

• ElPaco
Voor de duidelijkheid, ik had ook liever gehad dat er een super centrale verdediger was gekomen die er meteen stond. Maar de dingen die ik hier lees is echt wel het andere uiterste.

WoT stats

Verwijderd

ElPaco schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:25:
Je was PSV vergeten. Die hebben geen bijzondere jaren, maar zijn soort van constant gebleken.
Dat is minder interessante clubranking. Voor de landen coefficient is het

14.200 PSV
12.900 Feyenoord
12.633 Ajax
10.600 AZ
4.567 Overige

54.900 Nederland

• Trishul
ElPaco schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:37:
@Trishul het is inmiddels wel duidelijk dat je PSV haat.. Maar ik zla toch even happen:

[...]

Hun sterkhouders behouden of aantrekken (Dest en Tillman waren huur, die zijn nu gekocht bijvoorbeeld). Boscagli behouden terwijl die eigenlijk weg wilde is nog zo'n voorbeeld.

[...]

[...]

Je hebt het misschien niet doorgehad maar heel deze zomer was een trage transferzomer, voor iedereen. Er zijn bijzonder weinig spelers verhuisd en de prijzen waren ook niet bijzonder. Als alles blijft zitten is het vrij moeilijk om nieuwe spelers te halen, clubs laten ze namelijk dan ook niet graag gaan.
Daarbij enkele grote ploegen met veel geld die verdedigers zochten, dus de vijver waarin je dan kan vissen met een laag bugdet (Europees gezien stelt het budget van PSV natuurlijk weinig voor)is nog kleiner.

[...]

Ja knap he, dat ze een wedstrijd waarin ze kansloos leken hebben kunnen ombuigen. Blijf vooral iedere rode kaart tegen PSV geluk noemen, misschien komt het ook wel door het goede spel wat PSV op dat moment liet zien en de druk die dat bij de tegenstander veroorzaakt. Zie ook die rode kaart die Twente toen pakte. In een poule met ook Arsenal (die ze thuis gelijk hielden en waarbij PSV vooral veel pech had dat ze niet wonnen) als nummer 2 doorgaan is inderdaad niks presteren.

Zeg, waar slaat dit nou weer op? Hoezo 'het is inmiddels wel duidelijk dat je PSV haat?' wat een kansloze reactie.
Als je daarvan zo overtuigd bent, laat dan maar andere posts van mij zien waarin ik zgn. PSV zou haten.
Je reageert overdreven gevoelig terwijl ik beargumenteer waarom we eigenlijk van PSV meer zouden mogen verwachten.

• toolkist
  • Niet online
@Trishul het is inmiddels wel duidelijk dat je PSV haat.. Maar ik zla toch even happen:

Een geblesseerde verdediger die over een seizoen uit contract is, een speler waarvoor je al een optie had die je alleen maar hoefde te lichten, en nee zeggen als Brighton belt. Overschat je het werk van Stewart nu niet een klein beetje?
Hij faalt daarentegen keihard in een rechtsback halen, met een extra CV (met Boscagli en Flamingo ga je echt niet alle wedstrijden spelen) en een fatsoenlijke linksback halen is ook al teveel gevraagd, zelfs al zou je die een jaartje huren omdat Dest weer terugkomt.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik denk ook dat er vooral bedoeld wordt dat PSV niet echt door heeft gepakt. Dat je nu Boscagli nog hebt behouden is natuutrlijk prima, maar die gaat dan komend seizoen wel weg, welke verdediger die er direct staat ga/ kan je daarvoor terug halen? Wat zit er achter Boscagli en een mogelijke vervanger daarvoor volgend seizoen? Je zou verwachten dat ze op zijn minst er wat achter hebben zitten/ daarop zouden inzetten.
Immers is het een lang seizoen, ná Boscagli komt er (in de huidige selectie) kwalitatief een tijdje niets, dus het is ook een risico dat er niemand echt achter zit. Een blessure (of 2) in de verdediging (wat met het speelschema niet erg verwonderlijk is) in de eerste periode en je hebt echt een probleem.
Dan kan je Schouten wel een plekje naar achteren zetten, maar dan zit je op het middenveld weer met een uitdaging.
In die zin kan ik Trishul echt wel volgen. Vorig seizoen was het met de verdedigers al krap, was dat vooral een linie waarin wat erbij moest. Teze heb je verkocht en Dest heb je dan gekocht (lees, behouden, net als dat je Boscagli hebt behouden), dus met een al krap bezette linie heb je 1 speler verkocht en 2 behouden. M.a.w. de verdediging is nog minder bezet.

Dat een rode kaart onder geluk wordt geschaard snap ik overigens wel, want zonder rode kaart hadden ze het (kijkende naar het wedstrijd beeld van voor de rode kaart) niet zo omgedraaid waarschijnlijk. Zullen we nooit weten, maar dat is op het oog wel hetgeen geweest waardoor PSV de poulefase had overleefd.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:43:
[...]

Dat is minder interessante clubranking. Voor de landen coefficient is het

14.200 PSV
12.900 Feyenoord
12.633 Ajax
10.600 AZ
4.567 Overige

54.900 Nederland
Alleen moet je over de afgelopen 5 seizoenen uitkomen op 61.3k?

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:23:
Dat een rode kaart onder geluk wordt geschaard snap ik overigens wel,
Ook alleen als de scheids onterecht iemand wegstuurt, anders kun je (moet je) het scharen onder 'afgedwongen door PSV'.
Echt geluk/pech komt lang niet zo vaak voor.

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:23:
Alleen moet je over de afgelopen 5 seizoenen uitkomen op 61.3k?
61.300 voor 2019/20 - 2023/24

15.300 PSV
15.000 Ajax
13.400 Feyenoord
13.100 AZ
4.500 Overige

en

54.900 voor 2020/21 - 2024/25

• ElPaco
Trishul schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:07:
[...]

Zeg, waar slaat dit nou weer op? Hoezo 'het is inmiddels wel duidelijk dat je PSV haat?' wat een kansloze reactie.
Als je daarvan zo overtuigd bent, laat dan maar andere posts van mij zien waarin ik zgn. PSV zou haten.
Je reageert overdreven gevoelig terwijl ik beargumenteer waarom we eigenlijk van PSV meer zouden mogen verwachten.
Sorry, ik haalde uit en had dat niet moeten doen. Ik heb even gekeken en je post inderdaad heel neutraal, ik heb je verward met iemand anders.

Wat je schreef in de post die ik quote/waar ik je na tag ovre het stuk van PSV was ik het overigens niet eens en dat heb ik wel onderbouwt, maar die aanval op jou had ik niet moeten doen. Nogmaal sorry, ik zal de post zo aanpassen.
toolkist schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:19:
[...]

Een geblesseerde verdediger die over een seizoen uit contract is, een speler waarvoor je al een optie had die je alleen maar hoefde te lichten, en nee zeggen als Brighton belt. Overschat je het werk van Stewart nu niet een klein beetje?
Hij faalt daarentegen keihard in een rechtsback halen, met een extra CV (met Boscagli en Flamingo ga je echt niet alle wedstrijden spelen) en een fatsoenlijke linksback halen is ook al teveel gevraagd, zelfs al zou je die een jaartje huren omdat Dest weer terugkomt.
Maar die gebelsseerde speler (waar ook een optie op was, van 10 mil) wel voor aanzienlijk minder gehaald. Daarbij waren die optie en die op Tillman wel zijn werk, alleen van een seizoen eerder natuurlijk. Dus dat is in mijn ogen gewoon zaaien na je eigen goede oogstoogsten na het zaaien.

Inmiddels zijn natuurlijk ook Karsdorp en Perisic er bij gekomen. Ik denk dat je dan in de brredte wel goed zit, zeker voor de Eredivisie. Daarnaast is Dams zich als een beest aan het ontwikkelen en lijkt Mauro ook weer bijna fit te zijn. Tijdens de transferperiode was Mauro fit en daar rekende Stewart denk ik op.

Dit jaar lijkt me een jaar bij uitstek waarbij Flamingo kan leren van onder andere Boscagli, want die zal volgend jaar wel weg zijn.

Overigens zet Bosz Schouten ook wel eens centrala achterin, ik geloof dat Schouten zelf ook heeft gezegd die kant op te willen wanneer hij het op het middenveld niet meer kan belopen (over een aantal jaar dus). Mogelijk speelt wat Bosz tegen Stewart heeft gezegd hierover ook mee in de keus om niet verder te kijken voor meer/betere verdedigers.

[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 20-09-2024 12:15 . Reden: Iets met oogsten en zaaien ]

WoT stats

• Trishul
ElPaco schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:47:
[...]

Sorry, ik haalde uit en had dat niet moeten doen. Ik heb even gekeken en je post inderdaad heel neutraal, ik heb je verward met iemand anders.

Wat je schreef in de post die ik quote/waar ik je na tag ovre het stuk van PSV was ik het overigens niet eens en dat heb ik wel onderbouwt, maar die aanval op jou had ik niet moeten doen. Nogmaal sorry, ik zal de post zo aanpassen.

[...]

Maar die gebelsseerde speler (waar ook een optie op was, van 10 mil) wel voor aanzienlijk minder gehaald. Daarbij waren die optie en die op Tillman wel zijn werk, alleen van een seizoen eerder natuurlijk. Dus dat is in mijn ogen gewoon zaaien na je eigen goede oogst.

Inmiddels zijn natuurlijk ook Karsdorp en Perisic er bij gekomen. Ik denk dat je dan in de brredte wel goed zit, zeker voor de Eredivisie. Daarnaast is Dams zich als een beest aan het ontwikkelen en lijkt Mauro ook weer bijna fit te zijn. Tijdens de transferperiode was Mauro fit en daar rekende Stewart denk ik op.

Dit jaar lijkt me een jaar bij uitstek waarbij Flamingo kan leren van onder andere Boscagli, want die zal volgend jaar wel weg zijn.

Overigens zet Bosz Schouten ook wel eens centrala achterin, ik geloof dat Schouten zelf ook heeft gezegd die kant op te willen wanneer hij het op het middenveld niet meer kan belopen (over een aantal jaar dus). Mogelijk speelt wat Bosz tegen Stewart heeft gezegd hierover ook mee in de keus om niet verder te kijken voor meer/betere verdedigers.
Netjes van je, top.
Ik maak meteen van de gelegenheid even gebruik door kleur te bekennen. Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, dus Ajax is eigenlijk wel mijn club. Soms ben ik ook in de Arena te vinden.

Maar net als Ajax is PSV natuurlijk ook een topclub met historie, ook Europees. Waar ook legendes gespeeld hebben zoals Ronaldo, Romario enz. Zelfde geldt voor Feyenoord met van Persie, van Hanegem, enz. Daar kun je niet anders dan respect en waardering voor hebben. Ik kan altijd ook wel genieten van de sfeer in andere stadions, zoals in de Euroborg (werd wel eens uitgenodigd in de Boerenbox).

Ik vind het alleen zonde dat de organisatie van PSV niet heeft doorgepakt afgelopen zomer. Want hun middenveld en aanval is prima.
Aan de andere kant, in de wedstrijden afgelopen seizoen tegen Feyenoord en Ajax zag je wel dat Bosz tactisch sterker is geworden (voorbeeld: dubbele middenvelder op Taylor, hoppa, onschadelijk gemaakt in tweede helft). Naar mate de wedstrijd vorderde voerde hij wat wijzigingen door waardoor hij alsnog de wedstrijd over de streep wist te trekken. Wellicht dat hij dat ook kan straks Europees.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Trishul schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:29:
[...]

Netjes van je, top.
Ik maak meteen van de gelegenheid even gebruik door kleur te bekennen. Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, dus Ajax is eigenlijk wel mijn club. Soms ben ik ook in de Arena te vinden.

Maar net als Ajax is PSV natuurlijk ook een topclub met historie, ook Europees. Waar ook legendes gespeeld hebben zoals Ronaldo, Romario enz. Zelfde geldt voor Feyenoord met van Persie, van Hanegem, enz. Daar kun je niet anders dan respect en waardering voor hebben. Ik kan altijd ook wel genieten van de sfeer in andere stadions, zoals in de Euroborg (werd wel eens uitgenodigd in de Boerenbox).

Ik vind het alleen zonde dat de organisatie van PSV niet heeft doorgepakt afgelopen zomer. Want hun middenveld en aanval is prima.
Aan de andere kant, in de wedstrijden afgelopen seizoen tegen Feyenoord en Ajax zag je wel dat Bosz tactisch sterker is geworden (voorbeeld: dubbele middenvelder op Taylor, hoppa, onschadelijk gemaakt in tweede helft). Naar mate de wedstrijd vorderde voerde hij wat wijzigingen door waardoor hij alsnog de wedstrijd over de streep wist te trekken. Wellicht dat hij dat ook kan straks Europees.
Dit is het broodnodige wederzijds respect dat ten enen male ontbreekt in de gemiddelde sportvoetbaldiscussie. (y)

Als dit nou consequent door iedereen werd gedaan, in plaats van altijd maar te doen alsof er iemand moedwillig op die tenen is gaan staan... :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Megupe
Gadverdamme, komt er alweer een interland break aan?
Ik heb nog naspasmen van de vorige periode, houdt het dan nooit eens op. Wil gewoon paar weekenden achter elkaar voetbal kijken...

• LZ86
Megupe schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:42:
Gadverdamme, komt er alweer een interland break aan?
Ik heb nog naspasmen van de vorige periode, houdt het dan nooit eens op. Wil gewoon paar weekenden achter elkaar voetbal kijken...
Ben ook een beetje klaar met die klote interlands.

Een EK/WK is prima. Maar met ook nog oefenpotten en die nationsleague is het overkill.
Plus het is voor de clubs rete irritant. Krijg je weer spelers terug met blessures of jetlags.

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Trishul schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:29:
[...]

Ik maak meteen van de gelegenheid even gebruik door kleur te bekennen. Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, dus Ajax is eigenlijk wel mijn club.
Dat je in Amsterdam geboren en getogen bent maakt je nog niet een Amsterdammer. De enigen die dat vol trots mogen en kunnen zeggen zijn de kinderen die geboren zijn in het OLVG-Oost. :Y)

Maar los daarvan is het te hopen dat er straks nog flink wat punten worden gesprokkeld . Het zal je maar gebeuren dat over 2 jaar de landskampioen van Nederland drie voorrondes moet gaan spelen om überhaupt mee te mogen doen Europees...

• Trishul
RCBL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:04:
[...]

Dat je in Amsterdam geboren en getogen bent maakt je nog niet een Amsterdammer. De enigen die dat vol trots mogen en kunnen zeggen zijn de kinderen die geboren zijn in het OLVG-Oost. :Y)

Maar los daarvan is het te hopen dat er straks nog flink wat punten worden gesprokkeld . Het zal je maar gebeuren dat over 2 jaar de landskampioen van Nederland drie voorrondes moet gaan spelen om überhaupt mee te mogen doen Europees...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat is zeker belangrijk, in ieder geval die ene directe CL ticket behouden. Portugal voorblijven wordt te lastig, dat moeten we op een gegeven moment accepteren...

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
[quote]RCBL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:04:
[...]

Dat je in Amsterdam geboren en getogen bent maakt je nog niet een Amsterdammer
[/quote

Wat dan wel een Rotterdammer ?als je bent geboren in Amsterdam ben toch een Amsterdammer of moet je geboren zijn in een bepaalde wijk om Amsterdammer te zijn?

• RCBL
  • Niet online
Trishul schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:18:
[...]

***members only***

Dat is zeker belangrijk, in ieder geval die ene directe CL ticket behouden. Portugal voorblijven wordt te lastig, dat moeten we op een gegeven moment accepteren...
Weet niet precies hoe ze die punten verdelen om tot die coëfficient te komen. maar als je meer elftallen al mee hebt doen in de CL zal je ook altijd meer punten halen dan de landen die maar met één land vertegenwoordigd zijn. Dan wordt het gewoon te lastig om met stappen naar boven te klimmen.

Wat je members only reactie betreft. Dat laatste is een pré, maar de ballotage commissie zal dat niet echt zwaarwegend vinden.. :Y)

• toolkist
  • Niet online
bie100 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:29:
[...]

Dat je in Amsterdam geboren en getogen bent maakt je nog niet een Amsterdammer
[/quote

Wat dan wel een Rotterdammer ?als je bent geboren in Amsterdam ben toch een Amsterdammer of moet je geboren zijn in een bepaalde wijk om Amsterdammer te zijn?
Volgens Amsterdamse begrippen? Een boer gok ik zo.

• RCBL
  • Niet online
bie100 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:29:
[...]

[/quote

Geen flauw idee hoe dat in 010 werkt. Moet je eerlijk zeggen dat dat mij de broek ook niet doet bollen.. 8)

En dat OLVG-Oost is een gebbetje tussen Amsterdammers.. :9B

• RCBL
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:40:
[...]

Volgens Amsterdamse begrippen? Een boer gok ik zo.
Het begint gelukkig langzaam maar zeker door te dringen.. :P

• toolkist
  • Niet online
RCBL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:43:
[...]

Geen flauw idee hoe dat in 010 werkt. Moet je eerlijk zeggen dat dat mij de broek ook niet doet bollen.. 8)

En dat OLVG-Oost is een gebbetje tussen Amsterdammers.. :9B
Hij vraagt zich af of iemand van buiten de ring dan bijvoorbeeld Rotterdammer wordt genoemd, niet hoe ze dat in Rotterdam noemen ;)

• toolkist
  • Niet online
RCBL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:44:
[...]

Het begint gelukkig langzaam maar zeker door te dringen.. :P
k heb familie in Amsterdam dus tja ik heb em vaker voorbij horen komen ;)

• RCBL
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:45:
[...]

Hij vraagt zich af of iemand van buiten de ring dan bijvoorbeeld Rotterdammer wordt genoemd, niet hoe ze dat in Rotterdam noemen ;)
Als ik de vraag goed begrijp vraag je dus: Hoe noemt een Amsterdammer die buiten de ring van Amsterdam woont een Rotterdammer ...Naja, breek me de bek niet open...

[los van het feit dat ik het verschil niet zie tussen binnen/buiten de ring. Zelf ben ik van mening dat binnen de ring van Amsterdam geen Amsterdammers zijn. Ze zijn er woonachtig, maar daar is dan alles mee gezegd.. 8) ]

Tot zover ver bezijden het ontopic zijn. Over tot de orde van de dag. Hoe vonden jullie de prestaties tot nu toe van de nederlandse teams.. :*)

• toolkist
  • Niet online
RCBL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:16:

Tot zover ver bezijden het ontopic zijn. Over tot de orde van de dag. Hoe vonden jullie de prestaties tot nu toe van de nederlandse teams.. :*)
Laat ik het erop houden dat Ajax prima speelde tegen Fortuna ;)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:54

gws24

Thinking is hard!

[...]

Dat klopt niet want er zijn juist een record aantal transfers geweest in NL maar ook wereldwijd:

https://www.vi.nl/nieuws/...l-transfers-in-nederland-
https://www.vi.nl/nieuws/...-uitgaven-58-miljard-euro

Dat de zomer traag is geweest qua transfers leeft bij mij ook als gevoel en dat komt vooral denk ik doordat er maar weinig echt grote transfers zijn geweest, zowel in NL als in europa.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:54

gws24

Thinking is hard!

RCBL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:35:
[...]

Weet niet precies hoe ze die punten verdelen om tot die coëfficient te komen. maar als je meer elftallen al mee hebt doen in de CL zal je ook altijd meer punten halen dan de landen die maar met één land vertegenwoordigd zijn. Dan wordt het gewoon te lastig om met stappen naar boven te klimmen.
Het aantal gehaalde punten wordt gedeeld door het aantal deelnemende elftallen dat je als land hebt. Daarom is ook zo ongunstig dat GA al in de voorronde uitgeschakeld is. Alle punten die NL verzamelt worden gedeeld door 6 terwijl er nog maar 5 elftallen meedoen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34

Player1S

Probably out in the dark

Kan aan mij liggen maar waarom mag Volendam in die shirts spelen? Op tv is het niet altijd even duidelijk wie bij wie hoort :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• RCBL
  • Niet online
gws24 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:53:
[...]
Het aantal gehaalde punten wordt gedeeld door het aantal deelnemende elftallen dat je als land hebt. Daarom is ook zo ongunstig dat GA al in de voorronde uitgeschakeld is. Alle punten die NL verzamelt worden gedeeld door 6 terwijl er nog maar 5 elftallen meedoen.
Begrijp ik het dan goed dat als je b.v als land 5 teams hebt en 80 punten haalt er aan het eind voor de lijst 16 punten bijkomen. En als je als land 3 teams hebt 48 punten hebt je er voor die lijst ook 16 krijgt.

Dan is het idd naar dat je al heel snel een afvallend team hebt..

• toolkist
  • Niet online
RCBL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:19:
[...]

Begrijp ik het dan goed dat als je b.v als land 5 teams hebt en 80 punten haalt er aan het eind voor de lijst 16 punten bijkomen. En als je als land 3 teams hebt 48 punten hebt je er voor die lijst ook 16 krijgt.

Dan is het idd naar dat je al heel snel een afvallend team hebt..
yep. waarbij, als ik het me goed herinner, als je meer teams hebt je "landbonus" omhoog gaat en dus al begint met meer punten

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Player1S schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:27:
Kan aan mij liggen maar waarom mag Volendam in die shirts spelen? Op tv is het niet altijd even duidelijk wie bij wie hoort :X
Voor de duidelijkheid, ik kan me voorstellen dat niet iedereen Helmond Sport - Volendam kijkt op de vrijdagavond, zo zag dat eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxRltMh6L284NfDR7M3aC2_qorA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WIfytuZSyIddFiGv9lL9aOT.jpg?f=fotoalbum_medium

• Quad

Quad

Doof

Kaplan weer basis, vervangt de geblesseerde Baas, Weghorst vervangt vanavond tegen GAE Akpom. Het lijkt erop dat Farioli de spitsen laat rouleren.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Hij rouleert wel meer denk ik. Ben benieuwd, kowet is de laatste keren niet de makkelijkste geweest.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad

Quad

Doof

Ook niet gek gezien het huidige programma.

Mazzeltje, slecht uitgespeeld door GAE.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 21-09-2024 20:04 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• cheiron
  • Laatst online: 23:06
Go Ahead verstoort de opbouw van Ajax een stuk beter dan andersom

Flickr PSN ID= cheironnl

• Quad

Quad

Doof

Hoog druk zetten gaan GAE beter af dan Ajax.. Ze moeten oppassen daar achterin bij Ajax.

Edit: ram die bal gewoon weg dan...

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 21-09-2024 20:16 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Agent47

Agent47

Fitz Jim trapt bal weg. Geen geel. Het is nog steeds willekeurig. Bij de één geeft die hem wel en bij de ander niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Agent47 op 21-09-2024 20:18 ]

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-11 18:55
Agent47 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:17:
Fitz Jim trapt bal weg. Geen geel. Het is nog
Steeds een willekeur
17de minuut, beste zak zout moet je dan hebben om op al die slakken wat te leggen

• Agent47

Agent47

Holk schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:18:
[...]

17de minuut, beste zak zout moet je dan hebben om op al die slakken wat te leggen
Het is begin van het seizoen afgesproken. Net zoals het zeuren tegen de scheidsrechter. In wedstrijden 1 en 2 hield iedereen zich er praktisch aan, nu zie je ook al steeds meer klagen.

• Quad

Quad

Doof

Rensch is zo incompetent dat hij niet door heeft dat Traoré de combinatie aan wilt gaan. Nee hij probeert 'm voor te geven terwijl terugleggen op Traoré de enige en juiste optie was.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Holk
Agent47 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:19:
[...]

Het is begin van het seizoen afgesproken. Net zoals het zeuren tegen de scheidsrechter. In wedstrijden 1 en 2 hield iedereen zich er praktisch aan, nu zie je ook al steeds meer klagen.
Het is geen rugby hè

• Quad

Quad

Doof

Doet Rensch weer fout, leg 'm terug op de penaltystip en Henderson had de hoek voor het uitkiezen.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Holk
Het is dat die Adekanye het voetballend vermogen heeft van een gemiddelde F-je, anders had die bal er al 2 keer in gelegen

• Quad

Quad

Doof

Holk schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:22:
Het is dat die Adekanye het voetballend vermogen heeft van een gemiddelde F-je, anders had die bal er al 2 keer in gelegen
Ja Kaplan/Hato gaat iets structureels in mis. Hato is constant afwezig.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• cheiron
Lekker terugspeelballetje

Flickr PSN ID= cheironnl

• Quad

Quad

Doof

Oef gelukkig helpen de scheenbeschermers.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Geef toch eens een goede voorzet op Weghorst, die staat zo vaak voor de goal te wachten.

Tweakers Discord

• Quad

Quad

Doof

tweakduke schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:28:
Geef toch eens een goede voorzet op Weghorst, die staat zo vaak voor de goal te wachten.
Lukt niet, Godts wordt dubbel gedekt, Hato staat de hele as in de weg, Rensch begrijpt niet hoe je moet combineren of een voorzet te geven en Traoré wil alleen maar combinaties aangaan zodat hijzelf in een schotpositie komt.

Weghorst wordt ook nog niet eens gebruikt als aanspeelpunt terwijl die ruimte er wel gewoon is. Irritant.

Edit wat een klote vrijetrap. Als je die voorzet toch wil geven, leg 'm dan ineens voor. Pfft.

Lange avond dit.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 21-09-2024 20:32 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• cheiron
Er zit ook maar weinig, heel weinig urgentie in het spel van Ajax.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Quad

Quad

Doof

Fitz Jim is volgens mij ook wel een heel erg beperkte speler, oké voor GAE maar niet voor dit Ajax. Laat Klaassen daar maar gauw neerzetten.

En Rensch moet écht eens een voorzet terugleggen naar de penaltystip.. Pipo.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Quad schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:40:
Fitz Jim is volgens mij ook wel een heel erg beperkte speler, oké voor GAE maar niet voor dit Ajax. Laat Klaassen daar maar gauw neerzetten.

En Rensch moet écht eens een voorzet terugleggen naar de penaltystip.. Pipo.
Fitz Jim krijgt het niet voor elkaar om die goede pass te geven in de 16. Dat is eigenlijk het grootste probleem, want dan heb je ook meteen balverlies.

Uiteindelijk heeft Ajax niet de rust in het bal bezit om Go Ahead wat uit elkaar te spelen en zo een kans te creëren. Het is onrustig en maar wat proberen en balverlies, rinse repeat.

Tweakers Discord

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11 20:48
Gaaei rechtsbuiten?
Pagina: 1 ... 60 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken