Vld1989 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:43:
Het klinkt raar, maar ik ben gematigd positief. Voetballend vond ik het echt niet slecht, en dat is niet alleen gebaseerd op de tweede helft. Er leek echt wel wat vooruitgang te zijn, alleen Bayer heeft topspelers als Wirtz die feilloos aanvoelen dat Zerrouki en Lotomba zwakke schakels zijn en daar optimaal en zeer efficiënt van profiteren.
Ik snap op dit soort avonden ook oprecht niet wat mensen verwachten. Leverkusen heeft spelers van wereldklasse en heeft ongeslagen de Duitse dubbel gewonnen. Daar win je nooit van z'n leven van als Nederlandse club, maar soms heb ik het idee dat mensen vinden dat je ook dit soort clubs even je wil moet opleggen. Het belangrijkste op een avond als dit is het voetballende en dat vond ik echt niet zo slecht vandaag.
Denk dat weinig mensen vooraf een overwinning hadden voorspeld, en als ze dat gedaan al hadden wellicht via een stiekeme 1-0 uit een corner of lucky vrije trap oid en dan 'met dichtgeknepen billetjes' zwetend naar het einde van de wedstrijd brandjes.....was eerder bosbranden blussen.
Echter zo snel al de 0-1, en na rust al 0-4? En dan zien dat de tegenstander terugschakelt en eigenlijk op zijn gemakkie 2e helft uitspeelt? Na ja eerlijk is eerlijk. Bij de 0-2 vond ik het prima, iets met toch al verkouden zijn en avond eten enzo.....nog getwijfeld om daarna weer in te schakelen maar nee, mijn vermoedens op basis van wat ik tot nu toe gezien heb maakte het niet erg aantrekkelijk. Dus lees onderstaande als over het seizoen tot nu toe en niet specifiek deze wedstrijd...
In het verlengde van bovenstaande denk ik ook dat ik wel weet waarom er de 70ste minuut hoop mensen naar huis gingen. Afgelopen 3 jaar zijn we voor onze begrippen flink verwend en dan is dit nu even een hele bittere pil.
Ik put een klein beetje hoop uit het feit dat sommigen hier nog wel lichtpuntjes zagen in de 2e helft, en ja, dit was een erg sterke tegenstander, tegen ons team wat nog steeds aan elkaar en de trainer moet wennen.
En waar gewoon erg belangrijke spelers weggegaan zijn, geblesseerd of gepasseerd.
Ik vond dan Wellenreuter echt zijn kans verdiend had, maar...Noppertje? Kan druk van niet aan en nu dus risico factor? Zerouki had ik bij twente echt hoge pet op, en ja systeem ligt hem mogelijk niet maar voldoende kansen geahd........Santi nog steeds dubieus. Ueda? Zie ik ook niet gaan werken.
'de koreaan'lijkt dan wel een positieve uitzondering maar iets met een zwaluw.
En ja...Trauner was de rots in de branding, gewoon stabiele factor, maar denk dat die ook 'meegaat in de malaise' en vraag me af of hij dan naast zichzelf idd ook weer de rest kan meekrijgen? Goed wat mij betreft is hij ook gewoon de eerste stand in achter Beelen en Hancko.
En dus kom ik terug op wat ik al eerder hier aangaf.......deze dus verloren, komende 2 competitie wedstrijden moet er echt een opgaande lijn komen anders word het heel pittig, dan spreken we niets eens meer over kerst halen maar meer november doorkomen voor Priske vrees ik.