[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.625 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Superkiwi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:42:
[...]

Ligt dat aan de Ajax-supporters of aan de supporters van de bezoekende club?
Waarom 1 van de 2? Als 2 vechten hebben er 2 schuld, het is mij te simpel het allemaal bij de andere clubs neer te leggen, helemaal na het lichtende voorbeeld bij Ajax (zonder uitsupporters) vorig jaar nog, waarbij en de wedstrijd gestaakt moest worden, maar ook de boel bij de club weer lekker werd verbouwd door de eigen aanhang.
I.m.o. is het zo dat zolang iedere partij naar elkaar blijft wijzen (en elkaar op illegale manier/ kaarten naar binnen werkt) een probleem:
- Knvb/ clubs naar de overheid over het niet toepassen van de voetbalwet;
- Overheid naar Knvb/ clubs dat ze dit zelf moeten regelen;
- Suppoosten die mensen met stadionverbod óf niet controleren óf bewust naar binnen laten;

Met andere woorden, ipv er samen aan te werken / de handen ineen te slaan, zitten ze allemaal naar elkaar te wijzen (want waarschijnlijk geen zin in nog meer problemen met de harde kern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:02:
[...]

Hoho tegen Feyenoord gaan de Ajax hoolies net zo vaak de fout in.
Dat wilde ik inderdaad ook typen, het is wel heel erg 'Ajax is slachtoffer' hier, terwijl het daar ook totaal niet goed gaat met de supporters. Bij Feyenoord (als het mis zou gaan) ligt het alleen aan Feyenoord supporters, want Ajacieden komen niet in de stad Rotterdam en ze gaan lekker onderling knokken?
Ik zou gelijk willen geven wanneer hetzelfde gebeurt als vorig jaar in Amsterdam, geen Feyenoorder te vinden, maar wedstrijd gestaakt en verbouwingen aan het gebouw. Dwz, als Feyenoord (dik) verliezen zou, dan zou zoiets vanuit frustratie gebeuren kunnen. Maar verder zie ik dat niet zo gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:03:
[...]

Vertel eens, wat kunnen ze doen aan wat er buiten het stadion gebeurt?
Dat is toch echt politie werk.
De clubs kunnen niet veel doen aan wat er buiten het stadion gebeurt, en ja dat is politie werk. Maar zouden clubs/ knvb en overheid eens een keer de handen ineen slaan kan er echt heel veel hoor. De lol is er echt wel snel af als je nergens meer naar binnen mag.
Maar dit betekent ook dat (een deel van) de inzet omlaag kan bij politie, omdat die gasten zich prima ergens kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
Trishul schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:43:
[...]

Je hebt gelijk over afgelopen seizoen. Ik zat te kijken naar dit seizoen. Zag daar data dat Ajax in de eerste wedstrijd hogere kijkcijfers had dan de andere twee bij elkaar, vandaar.
Op gebied van merchandise zitten ze nog wel op ongeveer Feyenoord en PSV bij elkaar, of er moet afgelopen seizoen wat veranderd zijn.

Overigens wel interessant in die link die je post, hoezo een terugval van ruim 12% in de kijkcijfers afgelopen seizoen bij Feyenoord? Ben benieuwd wat de reden daarachter is.

Al met al bijzonder dat de cijfers zo fluctueren van seizoen tot seizoen. Je zou verwachten dat het aantal supporters ongeveer gelijk blijft.
Successuporters ten dele denk ik, maar ook omdat de eerste wedstrijd natuurlijk nog in de vakantie viel. (hier keek heel het dorp niet omdat iedereen op het dorpsfeest rondliep) en omdat het (in mijn herinnering) beter weer was, dus mensen veelal buiten/ terrasjes enzo zaten ipv thuis bij regen.
Er zullen meerdere parameters hierop van invloed zijn. Wellicht ook wel 'welke zender' van ESPN de wedstrijd op was. In die zien vind ik het ook een beetje een gekke qua statistieken om alleen het aantal tv-toeschouwers te meten. Immers ESPN 1 heeft iedereen, de andere ESPN zenders maar deels, want betaald. Zo kan het van week tot week enorm verschillen hoeveel mensen er kijken naar de wedstrijden van verschillende clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:41:
[..]
Uitstel wegens 'Europese' voetbalronden heeft bijvoorbeeld exact hetzelfde effect... en daar is dan niets mis mee?
Groot verschil, er wordt rekening gehouden met het inhalen van deze wedstrijden (nou ja dit jaar 1), Ajax - Fortuna wordt volgende week woensdag afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:15:
[...]

Successuporters ten dele denk ik, maar ook omdat de eerste wedstrijd natuurlijk nog in de vakantie viel. (hier keek heel het dorp niet omdat iedereen op het dorpsfeest rondliep) en omdat het (in mijn herinnering) beter weer was, dus mensen veelal buiten/ terrasjes enzo zaten ipv thuis bij regen.
Het is een vergelijking tussen heel seizoen 22/23 en heel seizoen 23/24, dus beide cijfers hebben daar last van.
jbdeiman schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:07:
[...]

Dat wilde ik inderdaad ook typen, het is wel heel erg 'Ajax is slachtoffer' hier, terwijl het daar ook totaal niet goed gaat met de supporters. Bij Feyenoord (als het mis zou gaan) ligt het alleen aan Feyenoord supporters, want Ajacieden komen niet in de stad Rotterdam en ze gaan lekker onderling knokken?
Ik zou gelijk willen geven wanneer hetzelfde gebeurt als vorig jaar in Amsterdam, geen Feyenoorder te vinden, maar wedstrijd gestaakt en verbouwingen aan het gebouw. Dwz, als Feyenoord (dik) verliezen zou, dan zou zoiets vanuit frustratie gebeuren kunnen. Maar verder zie ik dat niet zo gebeuren.
Ik herinner me wat bestormingen van het Maasgebouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
toolkist schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:49:
[...]

Het is een vergelijking tussen heel seizoen 22/23 en heel seizoen 23/24, dus beide cijfers hebben daar last van.

[...]

Ik herinner me wat bestormingen van het Maasgebouw ;)
Ah, ik dacht tussen de eerste wedstrijd en de eerste wedstrijd een seizoen later. My bad.. :( Maar ook dan is het natuurlijk weer deels afhankelijk van welke wedstrijden ze op welke zender uitzenden.
Successupporters heb je altijd, maar kan zelfs zijn dat er heel veel Ajacieden eerder wel keken, maar met afgelopen seizoen dat ook niet meer konden opbrengen. :+ Zijn dat dan successupporters, of hoe moeten we die groep noemen.

Ik zeg ook niet dat er bij Feyenoord niets gebeurt, maar het i.m.o. onterechte 'Ajax is het slachtoffer van de supportser van andere clubs' vind ik nogal zonde en komt hier de inhoud/ discussie niet ten goede. Alle clubs hebben hier last van, maar in dit geval is het qua moment-opname 2 maal een Risico wedstrijd (de grootste risicowedstrijd van het weekend) waar Ajax ook aan mee doet.
Is dat lullig, zeker, moeten we daarom maar vingertje wijzen, zeker niet. Het gaat in algemene zin (en bij (bijna?) alle clubs) gewoon te vaak mis en er is té veel inzet nodig van politie om alles in goede banen te lijden. Vergelijk de politie inzet bij een optreden van Coldplay (of andere grote artiest) met die van een voetbalwedstrijd.
In beide gevallen is het een vorm van vermaak/ theater voor het publiek, maar in slechts 1 van beide gevallen komt er zoveel ellende bij kijken en daarmee gepaard dus grote inzet van de politie. Wat maakt dat we het oké vinden (normaal vinden?) dat bij de ene vorm van Theater (naar oud grieks gebruik, vermaak voor het volk) er zoveel meer gedoe is dan bij een andere vorm.
Je kan dit ook vergelijken met de grotere vechtwedstrijden (Glory Amsterdam), waar de inzet ook vele malen kleiner is en je dus ook fans e.d. van andere boxers rond hebt lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:46

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of deze melding hier moet komen, maar Rai Vloet heeft zijn hoger beroep laten intrekken, mij mag 2,5 jaar zitten https://nos.nl/artikel/25...-zien-af-van-hoger-beroep
En terecht. En veels te kort maar goed dat is denk ik een andere discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door Pierre op 09-09-2024 13:09 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:10:
[...]

Ah, ik dacht tussen de eerste wedstrijd en de eerste wedstrijd een seizoen later. My bad.. :( Maar ook dan is het natuurlijk weer deels afhankelijk van welke wedstrijden ze op welke zender uitzenden.
Successupporters heb je altijd, maar kan zelfs zijn dat er heel veel Ajacieden eerder wel keken, maar met afgelopen seizoen dat ook niet meer konden opbrengen. :+ Zijn dat dan successupporters, of hoe moeten we die groep noemen.
22/23 en 23/24 zijn voor Ajax nagenoeg gelijk ;)
Al waren beide seizoen natuurlijk niet top want geen kampioen
Ik zeg ook niet dat er bij Feyenoord niets gebeurt, maar het i.m.o. onterechte 'Ajax is het slachtoffer van de supportser van andere clubs' vind ik nogal zonde en komt hier de inhoud/ discussie niet ten goede.
Laten we dit nou niet groter maken dan het is, 1 iemand roept dat hier. Tis geen breed gedragen mening hier
Alle clubs hebben hier last van, maar in dit geval is het qua moment-opname 2 maal een Risico wedstrijd (de grootste risicowedstrijd van het weekend) waar Ajax ook aan mee doet.
Is dat lullig, zeker, moeten we daarom maar vingertje wijzen, zeker niet. Het gaat in algemene zin (en bij (bijna?) alle clubs) gewoon te vaak mis en er is té veel inzet nodig van politie om alles in goede banen te lijden. Vergelijk de politie inzet bij een optreden van Coldplay (of andere grote artiest) met die van een voetbalwedstrijd.
Ze kunnen prima een ander weekend kiezen, maar dat doen ze niet...
Ze hadden ook kunnen weigeren bij de JC schaal, bij NL-Bosnie, bij Zandvoort F1, Lowlands bij Prinsjesdag, een ander voetbalweekend, etc etc maar dat gebeurt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-10 14:01

Superkiwi

Hoi doei

Even voor de duidelijkheid: als ik de vraag stel of het trammelant bij de ArenA door Ajaxsupporters of supporters van de bezoekende club komt zeg ik dus niét, ik herhaal niet, dat Ajaxsupporters allemaal lieverdjes zijn hè ;)

Dat gezegd hebbende, is het al vrijdag zaterdag? Ik heb zin in competitievoetbal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 09-09-2024 14:21 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:10:
[...]

Ze kunnen prima een ander weekend kiezen, maar dat doen ze niet...
Ze hadden ook kunnen weigeren bij de JC schaal, bij NL-Bosnie, bij Zandvoort F1, Lowlands bij Prinsjesdag, een ander voetbalweekend, etc etc maar dat gebeurt allemaal niet.
Ze kiezen er ook voor om hun werk neer te legen rond de demonstratie op de Utrechtsebaan
Ze hebben sirenaacties gehad bij gemeentehuizen
Ze zijn tijdelijk gestopt met bijstand voor deurwaarders

Het is niet dat dit de enige acties zijn die ze doen, hebben gedaan, of naar waarschijnlijkheid zullen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hoor net dat Ajax - Utrecht is afgelast (zat er in natuurlijk, ik had nog hoop op een wedstrijd zonder uit-supporters).

Success KNVB met plannen!

Als de Politie nu echt de Eredivisie wil verpesten, doe dan ook even een staking volgende week woensdag tijdens de inhaalwedstrijd Ajax - Fortuna.

En een bron: https://www.espn.nl/voetb...cht-wegens-politiestaking

[ Voor 17% gewijzigd door PolarBear op 09-09-2024 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:41
Dit slaat nu nergens meer op. KNVB kan beter de competitie opnieuw starten dan. Er is nu een club die drie wedstrijden achter gaat lopen. Slaat nergens op.

Komt nog bij dat een wedstrijd zoals Ajax-Utrecht best door had kunnen gaan, door bijvoorbeeld geen uit supporters toe te staan. Indien dat oneerlijk gevonden wordt, dan maar helemaal geen supporters toe staan. Maar ja, dat wil men dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:55
Het is natuurlijk wel een leuk pressie middel, alle stakingsacties bij dezelfde club doen en zo het competitie programma aan gort trekken. Of je er goodwill mee kweekt en de publieke opinie ermee wint is wat anders.

Voor de KNVB is het ook wel een dilemma aan het worden, de al jarenlange discussie rondom de politie-inzet komt hiermee weer wat verder op scherp te staan. Ben benieuwd wat Frank Pauw ervan vindt, als oud politieman.

Verder verwacht ik niet dat ons kabinet met zijn holle afspraken in het akkoord ook maar enigszins ruimte kan vinden in de begroting om dit te betalen. Blijft ook nog staan dat ze zo van orde en hard optreden zijn natuurlijk.

Ondertussen wordt het programma steeds meer een onmogelijkheid, er zaten al veel rare dagen en aanvangstijdstippen in maar dat wordt alleen maar gekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:39

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Even dicht om af te koelen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Modbreak:Een aantal posts zijn verwijderd, daarom reageren we niet uit emotie en met pure rants.. het brengt ons niks.

Dus reageer vriendelijk, on-topic en niet op de man.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 09-09-2024 18:57 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Modbreak:Goed de frustratie is nog niet gezakt, dan gaan we morgenvroeg weer open.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

tweakduke schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:57:
Modbreak:Een aantal posts zijn verwijderd, daarom reageren we niet uit emotie en met pure rants.. het brengt ons niks.

Dus reageer vriendelijk, on-topic en niet op de man.
^^
En weer open :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Waarom lijkt het tegenwoordig een trend te zijn om op extreem averechtse manier te protesteren?

Milieu mensjes die proberen dure, onvervangbare kunstwerken te besmeuren waardoor ze meer haat dan steun krijgen.
Boeren die asbest dumpen op de snelweg en zo hun steun onder het volk zien afbrokkelen
En nu politie die tot 2 keer toe staakt tijdens een wedstrijd van Ajax.

Ik ben totaal geen Ajax fan en hoop het ergste voor die club maar zelfs ik kan geen sympathie opbrengen voor de politie in deze.
Ja, deze wedstrijd zal meeste impact hebben maar het werkt ook averechts IMHO.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:09

Agent47

I always close my contracts.

Kist schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:41:
[...]

Met Europees voetbal wordt in de verdere agenda rekening gehouden. Hier kan je geen rekening mee houden.

Daarbij laten we wel wezen, rkc, Almere City, Ajax en Psv spelen wel in dezelfde competitie maar zijn geen competitie van elkaar. Ja Almere City kan van Ajax of Psv winnen, maar een drukker programma voor de een of de ander maakt geen verschil qua wie hoger eindigt. Dat is er wel tussen Ajax, Az, Twente en misschien Feyenoord. Psv tel ik niet mee want die worden fluitend kampioen.
Ik ben het met je eens maar je gaat het nooit tegenhouden. Feyenoord en Ajax supporters zitten overal door het land. Ik kom uit het oosten maar ga regelmatig naar de Kuip, willen ze mij ook gaan tegenhouden omdat ik potentieel een GAE,PEC,Vitesse, Twente of NEC hooligan kan zijn? Nee dat kan niet. Andersom gebeurde het bijvoorbeeld wel. Toen Feyenoord bij Vitesse speelde vroegen ze random mensen om een ID kaart en keken of ze uit de buurt van Rotterdam kwamen....

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

De vraag is dan ook vanuit mij: Waarom kan het in Engeland wel? Een maat van me heeft clubkaarten op praktisch alle clubs door op elke PL club een vriend en of familielid een clubkaart te laten registreren. Die jongen kan overal naartoe.

Hier in NL is het 1 clubkaart per club, per naam ook. Als ik met Feyenoord in een uitvak wil zitten, moet ik een uitkaart hebben en punten sparen om die kaart te behouden. Ik moet dan (vaak) de verste uitwedstrijden pakken zodat ik mijn uitkaart behoud, de wachtrijen zijn enorm. Om vervolgens halverwege het land op een opstap-punt op te stappen voor een verplichte buscombi en dan door een ijzeren / metalen buis het uitvak ingeleid te worden. Uur wachten in het uitvak tot je de bus weer in kan, terug naar Rotterdam/ opstap punt en zelf naar huis rijden. Onbetaalbaar bijna qua geld en tijd.

Voor een Feyenoord, Utrecht, Ajax en / of PSV is het niet leuk meer die verplichte uit combi's. Daarentegen blijft de vraag voor een uitkaart enorm.

[ Voor 8% gewijzigd door Agent47 op 10-09-2024 09:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gewoon kappen met uitsupporters op clubniveau, ben je nagenoeg van alle problemen af en het scheelt de maatschappij en de clubs heel veel geld. Jammer maar helaas, te veel argumenten om het af te schaffen, te weinig om het te handhaven. Het is te zot voor woorden dat een voetbalwedstrijd zonder politie-inzet niet door kan gaan. Feliciteer de randdebielen die het hebben verziekt voor de rest, chappeau :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Han schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:18:
Gewoon kappen met uitsupporters op clubniveau, ben je nagenoeg van alle problemen af en het scheelt de maatschappij en de clubs heel veel geld. Jammer maar helaas, te veel argumenten om het af te schaffen, te weinig om het te handhaven. Het is te zot voor woorden dat een voetbalwedstrijd zonder politie-inzet niet door kan gaan. Feliciteer de randdebielen die het hebben verziekt voor de rest, chappeau :)
Helaas kan ik het niet anders dan met je eens zijn. Gooi die uitvakken maar vol met extra thuispubliek dan inderdaad. Scheelt de helft aan politie inzet en geld. Ik zou het echt niet leuk vinden als dit gebeurd, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37
Han schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:18:
Helemaal eens. En de mannen vandaag van AD ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:31
Zolang er niet gehandhaafd word op de raddraaiers door zowel de knvb, clubs en politie zal het nooit verbeteren.

In Engeland handhaven ze wel, en kijk eens hoe het daar nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:59:
Zolang er niet gehandhaafd word op de raddraaiers door zowel de knvb, clubs en politie zal het nooit verbeteren.

Je zou hopen dat ook burgermeesters eindelijk eens een keer de MBVEO gaan inzetten. Het is niet zo dat de middellen er niet zijn, het is niet alsof er geen middellen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:59:

T is eigenlijk heel simpel. Als je in Engeland één keer wat flikt moet je je elke wedstrijddag van die club melden op het politiebureau op dat specifieke tijdstip. Dan denk je wel drie keer na voordat je wat doet.

Hier hebben ze de mankracht op het bureau niet eens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Agent47 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:14:
Hier hebben ze de mankracht op het bureau niet eens..
Sterker nog, bijna geen politiebureau's meer. In de grote steden valt het nog mee, maar daar buiten zijn ze nagenoeg verdwenen. Maar goed, dat is in dit digitale tijdperk prima op te lossen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
Han schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:54:
[...]

Sterker nog, bijna geen politiebureau's meer. In de grote steden valt het nog mee, maar daar buiten zijn ze nagenoeg verdwenen. Maar goed, dat is in dit digitale tijdperk prima op te lossen.
Mja dat hoeft toch geen probleem te zijn. Je zou ook per provincie één locatie kunnen aanwijzen waar je verplicht naar toe moet op de wedstrijddag op tijdstip X tot tijdstip Y. Hoe je er komt is volledig aan de degene die de straf moet uitzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:14:
[...]

Mja dat hoeft toch geen probleem te zijn. Je zou ook per provincie één locatie kunnen aanwijzen waar je verplicht naar toe moet op de wedstrijddag op tijdstip X tot tijdstip Y. Hoe je er komt is volledig aan de degene die de straf moet uitzitten.
Dat klinkt leuk, maar is buiten de randstad gewoon niet reëel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Wat betreft de meldplicht, vraag ik mij af hoe het met de pilot digitale meldplicht gaat: https://privacy-web.nl/ni...ns-vanaf-november-getest/

Al eens eerder hier geplaatst. Daar kan weleens de oplossing (als het om meldplicht gaat) liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:44:

Als de Politie nu echt de Eredivisie wil verpesten, doe dan ook even een staking volgende week woensdag tijdens de inhaalwedstrijd Ajax - Fortuna.
Ach ja, je zou ook kunnen stellen dat die "supporters"die uit zijn op rellen niet zouden rellen, er helemaal geen
politie aanwezig hoef te zijn. Misschien een paar om het verkeer te regelen. Maar het zijn juist die supporters die die aanwezigheid van politie noodzakelijk maakt.

En uiteraard grijpt de politie dit soort risicowedstrijden aan om te staken. Levert de meeste aandacht en publiciteit op. En dat wil je als je gaat staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
RCBL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:48:
[...]

Ach ja, je zou ook kunnen stellen dat die "supporters"die uit zijn op rellen niet zouden rellen, er helemaal geen
politie aanwezig hoef te zijn. Misschien een paar om het verkeer te regelen. Maar het zijn juist die supporters die die aanwezigheid van politie noodzakelijk maakt.

En uiteraard grijpt de politie dit soort risicowedstrijden aan om te staken. Levert de meeste aandacht en publiciteit op. En dat wil je als je gaat staken.
Tja, ik kom bij elke thuiswedstrijd van Ajax en van de 17 thuiswedstrijden (eredivisie) staat de politie minimaal 12 wedstrijden een uurtje of drie duimen te draaien. En met een opkomst van 50.000 man en wat drank zullen er altijd wat incidenten zijn (als er in een horeca/uitgaansgebied 50.000 man zijn zal je ook politie nodig hebben.

Sterker, bij de meeste wedstrijden lopen uit- en thuissupporters gewoon door elkaar tussen Strandvliet en Noord A.

Wellicht is het juist door de overmaat aan politie dat er niets gebeurd en is het een preventieparadox.

Van de risicowedstrijden komt van Feyenoord er sowieso geen uitpubliek en is er, op vorig jaar na (wat ook echt een dieptepunt was), ook meestal niet zoveel aan de hand.

Het is natuurlijk ook niet dat er nooit iets gebeurd. Kijk bijvoorbeeld recent naar de Poolse supporters op de Dam. Maar dan vraag ik mij ook weer af waarom deze 200 supporters nog naar de Arena zijn gebracht.

Het overgrote merendeel van de supporters misdraagt zich gewoon niet. En de overheid, en ook de clubs en KNVB, weigeren gewoon structureel en streng op te treden tegen de relschoppers. Stadionverboden (en deze handhaven), meldplicht etc, volgens mij kan het al. Het is ook een kwestie van een tijd optreden en daarmee de norm te zetten. Het is nu ook pappen en nathouden. En dan maar zeggen het kost veel politiecapaciteit dat vind ik te makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
RCBL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:48:
[...]

100% zeker dat staken op Prinsjesdag minimaal evenveel aandacht en publiciteit oplevert en een stuk meer sympathie. Als ze dan heel de Tweede Kamer blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:53
PolarBear schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:22:
[...]

Tja, ik kom bij elke thuiswedstrijd van Ajax en van de 17 thuiswedstrijden (eredivisie) staat de politie minimaal 12 wedstrijden een uurtje of drie duimen te draaien. En met een opkomst van 50.000 man en wat drank zullen er altijd wat incidenten zijn (als er in een horeca/uitgaansgebied 50.000 man zijn zal je ook politie nodig hebben.

Sterker, bij de meeste wedstrijden lopen uit- en thuissupporters gewoon door elkaar tussen Strandvliet en Noord A.

Wellicht is het juist door de overmaat aan politie dat er niets gebeurd en is het een preventieparadox.

Van de risicowedstrijden komt van Feyenoord er sowieso geen uitpubliek en is er, op vorig jaar na (wat ook echt een dieptepunt was), ook meestal niet zoveel aan de hand.

Het is natuurlijk ook niet dat er nooit iets gebeurd. Kijk bijvoorbeeld recent naar de Poolse supporters op de Dam. Maar dan vraag ik mij ook weer af waarom deze 200 supporters nog naar de Arena zijn gebracht.

Het overgrote merendeel van de supporters misdraagt zich gewoon niet. En de overheid, en ook de clubs en KNVB, weigeren gewoon structureel en streng op te treden tegen de relschoppers. Stadionverboden (en deze handhaven), meldplicht etc, volgens mij kan het al. Het is ook een kwestie van een tijd optreden en daarmee de norm te zetten. Het is nu ook pappen en nathouden. En dan maar zeggen het kost veel politiecapaciteit dat vind ik te makkelijk.
Het zal best allemaal maar ik loop daar ook elke wedstrijd en ik snap heel goed dat er politie is. Wat een idioten lopen er bij voetbal rond zeg, en we focussen ons alleen maar op de tegenstander maar die gasten gaan tegen iedereen tekeer als je net ff wat doet wat ze niet aan staat.

Ook die reactie van die supportersvereniging dat ze de kans niet krijgen...vind je het heel gek? Elke keer gaat het mis, ze verdienen geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:41
AMARONE schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:11:
[...]

Het zal best allemaal maar ik loop daar ook elke wedstrijd en ik snap heel goed dat er politie is. Wat een idioten lopen er bij voetbal rond zeg, en we focussen ons alleen maar op de tegenstander maar die gasten gaan tegen iedereen tekeer als je net ff wat doet wat ze niet aan staat.

Ook die reactie van die supportersvereniging dat ze de kans niet krijgen...vind je het heel gek? Elke keer gaat het mis, ze verdienen geen kans.
Naja je hebt supporters en excessen. Zoals een Bunnik-side van Utrecht, die wil je niet ontvangen in de Arena. Ze zijn ook nog eens heel trots op zichzelf :')

• Agent47

Agent47

Wtf ik zie net dat Feyenoord donderdag Champions league speelt tegen Leverkusen. Sinds wanneer is champions league op donderdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:54:
Wtf ik zie net dat Feyenoord donderdag Champions league speelt tegen Leverkusen. Sinds wanneer is champions league op donderdag?
10 Europese weken voor de League fase met elk toernooi een Europese week voor zichzelf.

De CL in week 1 (di/wo/do)
De EL in week 2 (wo/do)
en de ECL in week 8.

• Agent47

Agent47

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:14:
[...]

10 Europese weken voor de League fase met elk toernooi een Europese week voor zichzelf.

De CL in week 1 (di/wo/do)
De EL in week 2 (wo/do)
en de ECL in week 8.
Bedankt! Het is even wennen. Normaliter waren dinsdagen en woensdagen altijd CL :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ze 'moeten' het toch zoveel mogelijk spreiden voor zoveel mogelijk inkomsten. Ik zie weer een overdosis aan komen. Vorig jaar miste ik de lege weken al, dat zal niet minder worden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:27
Lijkt me niet buitenspel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Echt domme actie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
1-0 voor thuis tegen 10 man. Mag je niet meer weggeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19
En 2-0 dit is wel over, als het dat niet al was na de 1-0. Wat een brakke wedstrijd... Wel mooi dat PSV zo alweer wint, maar dit is zo wel echt een walkover. In ieder geval tegen de reuzendoder (van vorig seizoen) thuis gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:15
Doelsaldo kan weer opgekrikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 13:16
Beter had PSV wat meer weerstand gehad in aanloop naar Juventus. De overgang wordt op deze manier wel erg groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
DutchOwnage schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:57:
Beter had PSV wat meer weerstand gehad in aanloop naar Juventus. De overgang wordt op deze manier wel erg groot.
Die overgang is sowieso enorm, het is niet alsof een NEC ook maar enigszins bij dat niveau in de buurt komt. Zelfs met 11 man. Ik denk dat het geen enkel verschil maakt en ze liever dit scenario hebben. Ik kan ze daarin ook geen ongelijk geven, het is niet alsof ze tegen zo'n team ineens slechter of beter spelen omdat ze vandaag tegen 11 man spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Daar heb je inderdaad volkomen gelijk in.

• D-e-n
  • Laatst online: 13:48
Oh Priske. Gewoon weer Nieuwkoop opstellen? Seriously?

En dan Nadje, Zechiel en Timber op het middenveld. Wat denkt die beste man? Dat we al tegen City spelen?

[ Voor 50% gewijzigd door D-e-n op 14-09-2024 17:39 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17

OMX2000

By any means necessary...

D-e-n schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:34:
Oh Priske. Gewoon weer Nieuwkoop opstellen? Seriously?

En dan Nadje, Zechiel en Timber op het middenveld. Wat denkt die beste man? Dat we al tegen City spelen?
Conclusie, we hadden een buitenspeler moeten kopen. Armoe dat Ivanusec niet kan overtuigen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
OMX2000 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:53:
[...]

Conclusie, we hadden een buitenspeler moeten kopen. Armoe dat Ivanusec niet kan overtuigen.
Ivanusec is nog altijd beter dan Nieuwkoop. Die Osman zit er ook gewoon bij en waarom geen Milambo op het middenveld? Wie moet er in godesnaam scoren zo?

Priske is tot nu toe een trainer gebleken die het betere draafwerk verkiest boven voetbal en dat is wat mij betreft een stap terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37
D-e-n schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:04:
[...]

Ivanusec is nog altijd beter dan Nieuwkoop. Die Osman zit er ook gewoon bij en waarom geen Milambo op het middenveld? Wie moet er in godesnaam scoren zo?

Priske is tot nu toe een trainer gebleken die het betere draafwerk verkiest boven voetbal en dat is wat mij betreft een stap terug.
Feyenoord was toch altijd zo trots op de mouwen opstropen?

• D-e-n
Megupe schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:09:
[...]

Feyenoord was toch altijd zo trots op de mouwen opstropen?
Dat was dan ook de grootste bullshit. Uiteindelijk draait het om voetbal. Moulijn of van Hanegem hadden uiteindelijk vooral ook techniek. Arnesen en Slot hebben dat besef weer terug gebracht maar ik vrees dus een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:12
Wat een zaadpot bij PSV. Gelukkig 'gewoon' gewonnen, maar ben blij dat ik geen geld heb neergelegd voor een kaartje :O

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
OMX2000 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:53:
[...]

Hey jullie hebben in ieder geval iemand voor op die positie. Ik heb het idee dat PSV de prijs nog wel gaat betalen voor het feit dat ze gewoon weinig verdedigers hebben, Tegen de kleine clubs lijkt dat allemaal prima, maar zelfs in de topwedstrijden in de eredivisie zie ik dat nog niet werken. Hoop dat ik het mis heb.

• D-e-n
Snowdog schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:27:
[...]

Hey jullie hebben in ieder geval iemand voor op die positie. Ik heb het idee dat PSV de prijs nog wel gaat betalen voor het feit dat ze gewoon weinig verdedigers hebben, Tegen de kleine clubs lijkt dat allemaal prima, maar zelfs in de topwedstrijden in de eredivisie zie ik dat nog niet werken. Hoop dat ik het mis heb.
Feyenoord gaat juist tegen de kleintjes zoveel laten liggen dat ze echt niet meekunnen met PSV en ik vrees zelfs voor plek 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Groningen trapt bal weg. Geen geel

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:41
Ik had als voorspelling 1-2 voor Feyenoord.
Groningen voetbalt soms leuk maar de top 5 is te goed voor ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Van Bergen zwaar te laat

• sNielz123
Als je tot buiten de lijn gaat doorrillen moet je daar ook blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Zal vast geen opzet zijn van van Bergen maar die sliding was te veel op de man

• sNielz123
Was onbesuisd inkomen dus wel terecht geel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Nog een domme gele kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Helaas is Postema te beperkt om zo'n bal in 1x goed aan te nemen

• sNielz123
Als ik groen haar had zou ik het verven

• sNielz123
Die trainer van Groningen gaat dadelijk iemand een hele grote rode kaart geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kontvogel
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-01 18:02
Het ging er weer lekker aan toe vandaag met PSV tegen NEC zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Kontvogel schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:16:
Het ging er weer lekker aan toe vandaag met PSV tegen NEC zeg!
Het was zo saai dat ik in slaap was gevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Mooi in eigen doel gekopt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Ai ai cadeautjes weggeven helpt niet @Harribo

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kontvogel
Vonden jullie die rode kaart op t begin terecht? (PSV-NEC)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Kontvogel schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:25:
Ja, doorgebroken speler vastpakken. Gewoon heel dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Kontvogel schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:25:
Ik niet, vond het wel vrij zwaar, same als een keeper, als je penalty geeft dan hoeft die rode kaart van mij niet.

• Agent47

Agent47

Groningen speelt ook met vuur tot nu toe. Paar pittige overtredingen

• sNielz123
Snowdog schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:34:
[...]

Ik niet, vond het wel vrij zwaar, same als een keeper, als je penalty geeft dan hoeft die rode kaart van mij niet.
Vind ik ook. Maar volgens de regels wel.

• Snowdog
sNielz123 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:37:
[...]

Vind ik ook. Maar volgens de regels wel.
Nouja, volgens mij ging het om onze mening, niet zozeer om de regels. Die staan wel vast inderdaad. Maar in dit soort gevallen is de wedstrijd dan al na 2 minuten voorbij. Dan kan natuurlijk ook het geval zijn bij een overtreding buiten het strafschopgebied, maar goed, dan heb je nog altijd een goede kans dat het geen goal is. Het is echt een heel lastig ding, maar mijn gevoel zegt dat het in zo'n geval (penalty+rood) geen rood zou moeten zijn.

• Kontvogel
Snowdog schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:34:
[...]

Ben het er idd wel mee eens dat het zeker een penalty had moeten zijn, maar rood voor vastpakken vind ik zelf wel een beetje 'te'. Maar goed, daar zal men misschien anders over denken.

• Agent47

Agent47

Beide even veel geel. Wie is er het verstandigst ?

• sNielz123
Het is nou eenmaal zo dat als je de bal niet probeert te spelen maar enkel de man pakt dat het dan rood+penal is. Ik vind dat ook zwaar maar de scheids kan moeilijk anders doen dan de regels volgen.
Nu was er later ook die handsbal waar die een oogje toe kneep, maar toen was het al 2-0 en eigenlijk al gespeeld.

• Harribo
Groningen mist duidelijk een vrije trappen specialist, dat was Duarte. En ze missen hun beste kopper, Rente.
Groningen creëert te weinig

Edit : arbitrage is prima

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 14-09-2024 20:03 ]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

Feyenoord is echt niet om aan te gluren. Man man.. zit echt geen spel in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Vaessen is echt een geweldige keeper.
Heeft elke week goede reddingen

[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 14-09-2024 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Bijna de gelijkmaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Yes! 0-2 :)

• sNielz123
Die staat vrij zeg

• Harribo
Wat stond die vrij zeg...
Nou ja Feyenoord terecht op 0-2

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 14-09-2024 20:18 ]

• jbdeiman
  • Nu online
En Feyenoord maakt het weer spannend. Gewoon slechte bal van Smal zelf die er daardoor achteraan moet (maar het niet redt) daardoor alles en iedereen uit positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hallo Feyenoord 2006-2016. Maak eens af man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Groningen gaat toch geen tweede maken.
Feyenoord is daar goed en slim genoeg voor

• Agent47

Agent47

Harribo schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:35:
U zei?

• Harribo
Oops
Feyenoord had de kansen af moeten maken

• Grudgie

Grudgie

Dit is wel zo slecht. Feyenoord is echt dramatisch.

• jbdeiman
  • Nu online
Harribo schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:35:
Toch niet, wel de tweede. Was hier al bang voor na die aansluitingstreffer. Man man man, wat verschrikkelijk slecht van Feyenoord.

Groningen vliegt overal op, Feyenoord maakt veel verkeerde keuzes en staat weer onder druk.

[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 14-09-2024 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Priske out

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Dit had ik niet verwacht, echt niet

Die Willemson is goed, ook niet verwacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Harribo schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:38:
[...]

Dit had ik niet verwacht

Die Willemson is goed, ook niet verwacht
Ach schei uit. Feyenoord loopt sinds de verkoop van slot en Wieffer al achter de feiten aan. Ik riep het al vanaf het begin.

• DutchOwnage
Nu al een verloren seizoen voor Feyenoord. Zoals ze nu spelen gaan ze er met 0-5 af donderdag tegen Leverkussen en een plekje bij de eerste 3 in de competitie wordt al lastig.

• Harribo
Maar Feyenoord heeft zat kansen gehad, was beter.
Dat knullig omgaan met de kansen kan toch de trainer niks aan doen.

Giménez, Paixao... Die wisten eerder ook wel om te gaan met dit soort kansen

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17

OMX2000

By any means necessary...

Snel TD aanstellen! Opdracht: zoek trainer die in verlengde van Slot kan werken. Gooi Priske eruit in de winter en haal versterking. Oftewel nu al ingrijpen!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• tweakduke

tweakduke

Feyenoord laat teveel ruimte open, geen controle op het middenveld en verliest dus zelfs de wedstrijd.

Slordig, slordig. Wel lekker voor Groningen.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 54 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken