donleone83 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 06:28:
@
Gonadan ik snap wat je zegt over Weghorst en wat hij gaat toevoegen qua mentaliteit, maar blijft dat ook zo als hij geen eerste keus wordt? Ik heb de indruk dat hij het goede voorbeeld gaat geven in gedrag, maar het is ook een zonderling figuur en komt over als een beetje een eenling, dus of hij echt een rol in de kleedkamer kan pakken betwijfel ik wel.
Geen idee hoe zijn rol precies gaat worden, maar hij wil altijd winnen en doet daar alles voor. En is daarbij absoluut niet vies van de mouwen opstropen en het vuile werk doen. Dat is een instelling die heel prettig is om erbij te hebben en kan behoorlijk aanstekelijk werken.
En ik hoop juist dat hij geen onbetwiste eerste spits wordt, want ik vind hem het best als hij getergd is en zich wil bewijzen. Ik voorzie dat veel wedstrijden een 60/30 verdeling gaan hebben tussen Brobbey en Weghorst waarbij het van de omstandigheden af hangt wie er start.
Zou Ajax al geïnformeerd hebben bij Depay?
Depay is totaal ongeschikt voor de stijl die Ajax nu nastreeft.
Ik heb Mannsverk ook nog niet afgeschreven, hij speelt bij tijd en wijlen best degelijk. Hij heeft echter nog wel dat matige reactievermogen en de draaicirkel van een Scania, dus er moet nog wel wat gebeuren.
Napo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:21:
Daar moet ik mij corrigeren, iets deed mij heugen dat Kroes potentieel terug zou keren als AD afhankelijk van het onderzoek van de AFM maar dat lijkt wat anders te liggen, Geelen heeft het ad interim op zich genomen tot een vervanger is gevonden en de functie van TD voor Kroes kan potentieel heroverwogen worden afhankelijk van de uitkomst van dat onderzoek.
Hetgeen wat ik Ajax gun is een bestuurslaag ( zowel AD/TD/FD alsmede de RvC ) die stabiel is en er weinig tot geen vuurwerk ( in negatieve zin ) plaatsvindt.
Dat hopen velen met jou maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat het gaat lukken. De kwestie nieuwe AD hangt nog als een zwaard van Damocles boven de club. De 'oude' RvC wil zich daar namelijk nog mee bemoeien en ik hoop zo dat zij niet uit rancune of een soort misplaatst principe iemand gaan neerzetten die het toch weer even anders wil dan de consensus die nu heerst.
Er is nu eindelijk rust, men zit op één lijn. Laat dat intact en uitgevoerd worden, dan kan je later altijd nog evalueren en bijsturen als dat nodig is. Maar ga niet nu weer iemand neerzetten die in je straatje leutert terwijl je zelf eigenlijk nog het veld moet ruimen.
Maar goed, dat is puur mijn vrees en niet op feiten gebaseerd.
Feit is wel dat je een bestuur nodig hebt wat elkaar dekt, en dat geldt eigenlijk voor de hele club. De linies gesloten houden en elkaar dekken, precies wat het bestuur nu met elkaar en de medewerkers doet, en wat Farioli met de spelers doet. Een beetje zuur en rancuneus op elkaar afgeven is koren op de molen van die stoelpootzagers van de T, die moet je geen gratis munitie geven.
Het zal enige impact hebben. Het is natuurlijk niet zo dat er geen indicatie was dat de situatie niet rooskleurig was. Zowel de hoeveelheid uitgaven, de situatie Mislintat, het resultaat van de afgelopen twee seizoenen. Bij afdoende supporters van Ajax was het ook niet zo dat de perceptie is dat ze kampioen zouden worden óf dat er weer in eenzelfde mate geinvesteerd kon worden. Het beschermt de trainer natuurlijk wel in een bepaalde mate.
Dat het impact heeft lijkt mij echter niet geheel onlogisch, maar wat de daadwerkelijke impact is blijft lastig vast te stellen.
Het zou impact kunnen hebben, dat ontken ik zeker niet, maar dat het onder de streep heel negatief is en daarmee heel dom vind ik niet zonder meer te stellen.
Hetzelfde geldt voor het terugzetten van de vier spelers. Ja dat is voor hun marktwaarde niet goed, dat is evident. Het is echter wel goed voor de groep, want die is kleiner, heeft meer focus en ieder krijgt meer aandacht. En de spelers die er dus buiten dreigen te vallen krijgen een extra motivatie om er toch bij te willen horen. En dan zie je dus dat een Fitz-Jim zich er toch in weet te knokken maar een Vos liever eieren voor zijn geld kiest in plaats van er voor te gaan.
Dan is het dus qua transferwaarde wellicht moeilijker, maar je scheidt wel de kaf van het koren. En dat is ook best wel wat waard.
Nu weet ik wel dat jij je daar niet zo ongenuanceerd over uit laat, maar er zijn hordes supporters die één zijde van de medaille bekijken en de boel dan afbranden terwijl het toch wat complexer ligt dan dat.