[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.623 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:20
toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:44:
[...]

Forbs wordt helemaal niet met verlies verkocht.
Kostte 14.25m, je krijgt nu 13.5 + 2.5m huur fee dus 16m.
En als hij bij Bergwijn niet minder had geaccepteerd, dan had het een hele tijd geduurd voor het geld van Bergwijn er was of ze hadden gewoon doorgepakt op die jongen van Porto.
Als hij verkocht wordt na de huur. Zelfde voor een Sosa of Medic. Hij heeft alles gedaan om nu maar geld binnen te harken zodat hij er zelf goed op staat in z'n beoordeling. En nu blijkt dat ze gefaald hebben met Sulemana helemaal. Ik snap dat je moet wachten tot Bergwijn in orde is, maar je kan toch allang alles klaar hebben staan en dan indienen.

Je eindigt nu je transferperiode met 4 spitsen, 4 linksbacks(was Avila vergeten, die is er blijkbaar nog), 1 talentvolle linksbuiten die mogelijk nog niet klaar is voor een heel seizoen en 1 rechtsbuiten die nog niet fit is en dat mogelijk nooit gaat worden.

Dat is gewoon een hele dikke onvoldoende voor een figuur die continue in de media aan het praten is hoe slecht z'n voorganger wel niet was, om vervolgens nog slechter te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:42
Ach, we hebben nog een paar buitenspelers en ook jeugd.
En met Brobbey & Akpom & Weghorst kan je toch ook 4-4-2 spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 16:06
Megupe schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:51:
Ach, we hebben nog een paar buitenspelers en ook jeugd.
En met Brobbey & Akpom & Weghorst kan je toch ook 4-4-2 spelen?
Ik zou dan voor 4312 gaan, met Akpom achter de andere 2 spitsen en genoeg ruimte aan de zijkant voor opkomende spitsen. Je kan dan in de transitie eventueel ook nog flexibel in een 433 veranderen als 1 van de spitsen tijdelijk op de vleugel beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:32
Terranova schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:48:
[...]

Als hij verkocht wordt na de huur. Zelfde voor een Sosa of Medic. Hij heeft alles gedaan om nu maar geld binnen te harken zodat hij er zelf goed op staat in z'n beoordeling. En nu blijkt dat ze gefaald hebben met Sulemana helemaal. Ik snap dat je moet wachten tot Bergwijn in orde is, maar je kan toch allang alles klaar hebben staan en dan indienen.

Je eindigt nu je transferperiode met 4 spitsen, 4 linksbacks(was Avila vergeten, die is er blijkbaar nog), 1 talentvolle linksbuiten die mogelijk nog niet klaar is voor een heel seizoen en 1 rechtsbuiten die nog niet fit is en dat mogelijk nooit gaat worden.

Dat is gewoon een hele dikke onvoldoende voor een figuur die continue in de media aan het praten is hoe slecht z'n voorganger wel niet was, om vervolgens nog slechter te presteren.
Ik ben ook kritisch op Kroes. Maar feit is wel gewoon dat Ajax nu geld nodig heeft. Er moest 60 miljoen binnen komen en pas elke euro daarboven was te investeren. Zo slecht zijn de financiën.

Tegelijk is het duidelijk dat de selectie totaal niet in balans is. Waarom je Weghorst en Rugani haalt terwijl je amper buitenspelers hebt en op Berghuis na geen creativiteit in je elftal is mij een volstrekt raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Kist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:57:
[...]

Ik ben ook kritisch op Kroes. Maar feit is wel gewoon dat Ajax nu geld nodig heeft. Er moest 60 miljoen binnen komen en pas elke euro daarboven was te investeren. Zo slecht zijn de financiën.

Tegelijk is het duidelijk dat de selectie totaal niet in balans is. Waarom je Weghorst en Rugani haalt terwijl je amper buitenspelers hebt en op Berghuis na geen creativiteit in je elftal is mij een volstrekt raadsel.
Nee de financiën zijn niet slecht, het budget was op. Maar Ajax heeft genoeg om een jaar 30 miljoen verlies te lijden, maar dat willen ze natuurlijk liever niet.

Dit twitter account is eigenlijk altijd wel bezig met de financiële cijfers van Ajax, zeker omdat het altijd in de jaarverslagen staat. Maar de media heeft het weer mooi clickbaiterig neergezet.

Mislintat had bijvoorbeeld ook geen budget om spelers te halen, maar heeft dat met de verkopen alsnog voor elkaar gekregen. En zelfs winst gemaakt, al kwam dat nooit in de media want alleen het aankoopbedrag werd genoemd, niet het veel hogere verkoopbedrag.

Nog een bron:

https://www.parool.nl/spo...r=https://www.google.com/
Voor volgend seizoen zijn er echter ‘ruim voldoende’ maatregelen om een liquiditeitstekort af te dekken, zo meldt Ajax. De club heeft een eigen vermogen van 235 miljoen euro.

“Ajax kan zich twee, misschien wel drie seizoenen zonder Champions League veroorloven,” zei Gerben Everts, directeur van de Vereniging voor Effectenbezitters, eerder. “Maar langer kan eigenlijk niet. Dan breken de te hoge salarissen Ajax op en zal gedwongen afkoop van contracten en verkoop van spelers moeten volgen om aan de financiële voorwaarden voor deelname aan de competitie te kunnen voldoen.”

[ Voor 24% gewijzigd door Terranova op 04-09-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:48:
En dat maakt iemand direct een trol?

Het is ook niet zo dat er niet meer opmerkingen over Kroes zijn geweest, dus ook daar is het niet helemaal in lijn met hetgeen je stelt.
Niet iemand, de post. En het was geen stelling maar een vraag.
Je kunt ook toegeven dat één post citeren en nuance weglaten je gewoon flink de schijn tegen geeft.

Maar in het op de inhoud te trekken, er zijn inderdaad genoeg supporters die alweer hun toortsen en hooivorken aan het oppoetsen zijn. Dat zal je altijd houden want de verwachtingen zijn meestal onrealistisch hoog en online zit er weinig rem op het afbranden van mensen.

Daarentegen valt niet te ontkennen dat er al een hoop gebeurd is in zijn korte carrière. Maar dat kan je ook niet allemaal aan hem hangen, daar speelden een hoop meer krachten.
Zijn uitspraken over de selectie van Mislintat zijn nog steeds waar, daar verandert niets aan vanwege zijn eigen resultaten. Persoonlijk vind ik het juist wel prettig dat hij zegt waar het op staat, en hij heeft het ook gewoon toe als hij het zelf nog niet goed voor elkaar heeft. Dat heb ik veel liever dan politiek correct geleuter uit angst dat het anders tegen je gebruikt wordt.
En laten we eerlijk zijn, nu al concluderen op basis van wat uitspraken en een gemankeerd transferwindow dat hij totaal ongeschikt is als TD is niet meer dan supporters opportunisme.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Terranova schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:48:
[...]

Hij is zonder middelen aan het repareren wat zijn voorganger met een immens budget heeft neergezet. Dacht je dat dat allemaal even in één zomer te herstellen was?

Er zijn genoeg verbeterpunten, dat zonder meer. Maar de selectie is sterker, beter in balans én er is een heel groot deel van de beperkende afschrijvingen en loonkosten weggewerkt. Er is een goede trainer, een plan, rust in de technische organisatie en de jeugd staat er weer een stuk beter voor.
Natuurlijk wil ik als fan nog veel meer zien, maar dit is wel gewoon een fijne stap vooruit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:26:
[...]

Hij is zonder middelen aan het repareren wat zijn voorganger met een immens budget heeft neergezet. Dacht je dat dat allemaal even in één zomer te herstellen was?

Er zijn genoeg verbeterpunten, dat zonder meer. Maar de selectie is sterker, beter in balans én er is een heel groot deel van de beperkende afschrijvingen en loonkosten weggewerkt. Er is een goede trainer, een plan, rust in de technische organisatie en de jeugd staat er weer een stuk beter voor.
Natuurlijk wil ik als fan nog veel meer zien, maar dit is wel gewoon een fijne stap vooruit.
Sorry hoor. Mislintat had ondanks wat de media zegt gewoon een positief resultaat financiëel gezien.
https://www.transfermarkt...2023&pos=&detailpos=&w_s=

40 miljoen op transfersommen en flink wat bespaard op de salarissen. Ga aub af op de feiten en niet op wat de gekleurde media brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:20:
[...]

Niet iemand, de post. En het was geen stelling maar een vraag.
Je kunt ook toegeven dat één post citeren en nuance weglaten je gewoon flink de schijn tegen geeft.
Je maakt het bijzonder groot. Minder genuanceerde berichten in dit topic zijn geen unicum, al helemaal op momenten als dit.
Persoonlijk vind ik het juist wel prettig dat hij zegt waar het op staat, en hij heeft het ook gewoon toe als hij het zelf nog niet goed voor elkaar heeft. Dat heb ik veel liever dan politiek correct geleuter uit angst dat het anders tegen je gebruikt wordt.
We hebben het over dezelfde Kroes die op dinsdag nog aangaf dat ze op tijd waren? het voelt net zoals de “skin in de game” uitspraken vooral als het schoonvegen van het eigen straatje.

Maakt hem dat per definitie ongeschikt of maakt dat de kans klein dat hij succesvol zal zijn als TD en toekomstig AD? Niet per definitie maar als bestuurder zo starten is een grote smet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Terranova schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:29:
Sorry hoor. Mislintat had ondanks wat de media zegt gewoon een positief resultaat financiëel gezien.
https://www.transfermarkt...2023&pos=&detailpos=&w_s=

40 miljoen op transfersommen en flink wat bespaard op de salarissen. Ga aub af op de feiten en niet op wat de gekleurde media brengt.
Scorebordjournalistiek. De erfenis die hij kreeg was hele goede goed te verkopen spelers, de erfenis die hij liet was een aan de straatstenen niet te slijten zooitje ongeregeld. Dan is het makkelijk en positief resultaat halen.

Maar niet alles was slecht hoor, hij is goed bezig geweest met het salaris en de variabele beloning. Dat heeft hij een aantal spelers toch wel bespaard nu de CL niet gehaald is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:29:
Je maakt het bijzonder groot. Minder genuanceerde berichten in dit topic zijn geen unicum, al helemaal op momenten als dit.
Ik denk dat je zelf juist een bijzonder groot punt maakt van die ene zijdelingse vraag, laat het maar lekker rusten.
We hebben het over dezelfde Kroes die op dinsdag nog aangaf dat ze op tijd waren? het voelt net zoals de “skin in de game” uitspraken vooral als het schoonvegen van het eigen straatje.

Maakt hem dat per definitie ongeschikt of maakt dat de kans klein dat hij succesvol zal zijn als TD en toekomstig AD? Niet per definitie maar als bestuurder zo starten is een grote smet.
Wat heeft het aangeven dat ze op tijd waren met schoonpraten te maken?
Waar ik op doel is dat hij aangeeft niet tevreden te zijn en ook niet alles goed gedaan te hebben. Wat wil je dan van hem horen? Dat hij tevreden is en alles spatzuiver gaat?
Het is gewoon niet zo'n gepolijste bestuurder, het is meer een zakenman met branie.

Een smet is niet relevant, het gaat om de resultaten die hij gaat leveren en hoe dat Ajax verder brengt. Beoordelen op de inhoud, niet op de vorm.

En nee, hij is er zeker nog niet

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:42:
[...]

Scorebordjournalistiek. De erfenis die hij kreeg was hele goede goed te verkopen spelers, de erfenis die hij liet was een aan de straatstenen niet te slijten zooitje ongeregeld. Dan is het makkelijk en positief resultaat halen.

Maar niet alles was slecht hoor, hij is goed bezig geweest met het salaris en de variabele beloning. Dat heeft hij een aantal spelers toch wel bespaard nu de CL niet gehaald is.
Ja, maar hij moest wel verkopen, ook al was het makkelijker. En niet te slijten is ook overdreven. Forbs is voor net iets minder gegaan(als hij definitief weggaat dan). Zelfde voor Mikautadze. Het potentiële verlies op Sosa en Medic is ook maar relatief laag.
Avila zal lastig worden inderdaad. Maar een Mannsverk en Akpom zijn gewoon nuttige spelers, dus geen zooitje. Ramaj was vorig jaar gewoon goed en Sutalo lijkt dit seizoen te laten zien waarom hij gehaald is.

Zo'n bende is het dan ook echt niet geweest qua transfers. Het grootste probleem was zijn keuze voor Steijn en vervolgens de fout van het bestuur met de keuze voor Steijn > Mislintat.

Maar Kroes heeft de selectie vervolgens nog verder uitgehold en aangekomen met een paar oude lullen. Waar Weghorst niet eens nodig is. Blijkbaar kon Weghorst wel gehaald worden voordat Akpom weg was, maar met Sulemana moest hij opeens te lang wachten.

Ik snap echt niet waarom hij niet gewoon alles volledig in orde had en niet opeens na de verkoop van Bergwijn in actie is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:46:
[...]

Ik denk dat je zelf juist een bijzonder groot punt maakt van die ene zijdelingse vraag, laat het maar lekker rusten.
:+
[...]

Wat heeft het aangeven dat ze op tijd waren met schoonpraten te maken?
Waar ik op doel is dat hij aangeeft niet tevreden te zijn en ook niet alles goed gedaan te hebben. Wat wil je dan van hem horen? Dat hij tevreden is en alles spatzuiver gaat?
Het is gewoon niet zo'n gepolijste bestuurder, het is meer een zakenman met branie.
Tijdens een transferperiode? Zo min mogelijk eigenlijk en daarna kan je evalueren. Nu begin je een transferperiode met een achterstand en zet je jezelf door de financiele situatie uit de doeken te doen nog verder op achterstand. Als er formele checks gedaan dienen te worden kan je beter wachten met het geven van stellige statements.

en ja, het is positief dat hij ook aangeeft dat hij niet tevreden is maar dat is niet hetgeen ik aanhaal. Het is op dit moment meet een zaakwaarnemer dan een bestuurder en dat lijkt gevoelsmatig nou niet iets dat ajax op dit moment nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:49:
Ik snap echt niet waarom hij niet gewoon alles volledig in orde had en niet opeens na de verkoop van Bergwijn in actie is gekomen.
Omdat ie de zondag nog zei geen grote transfers meer te verwachten, hoogstens nog een verhuur van Tahirovic ofzo? Ze zijn gewoon verrast met dat bod op Bergwijn, de hele zomer was het op 1 bod van 15m na stil rondom hem.

En natuurlijk was het wel een bende qua transfers van Mislintat. Niet de transfersommen zoals de media wil laten geloven, ook niet over de kwaliteiten van enkelen ervan, wel de samenstelling van de selectie. Met alleen maar broekies en stille spelers kom je er niet, je hebt ervaring en leiderschap nodig. En als je Timber Alvarez en Kudus hebt om te verkopen is het stukken makkelijker winst maken dan na een seizoen als deze. Waar ook wereldwijd nog eens vele malen minder wordt uitgegeven aan transfers dan een jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:56:
Tijdens een transferperiode? Zo min mogelijk eigenlijk en daarna kan je evalueren. Nu begin je een transferperiode met een achterstand en zet je jezelf door de financiele situatie uit de doeken te doen nog verder op achterstand.
Maar het geeft wel duidelijkheid naar de achterban. Was er geen enkele waarschuwing ovrr de situatie vanuit Ajax gekomen dan was er een enorme shitstorm rondom de Arena uitgebarsten, zowel van supporters als van Driesen en consorten en alle zogenaamde analisten, waarom Ajax niet even 50m neerlegt voor wat kwaliteitsinjectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-10 18:04
Mannsverk is toch niet goed genoeg gebleken? Net als vd Boomen, Sosa, Medic, Forbs, Tahirovic, Gaaei en Avila.
Daarnaast is toch gecommuniceerd dat Kroes eerst moest verkopen voordat hij kon kopen. Als je Bergwijn verkoopt op de laatste dag, hoe moet je dan nog handelen?
Wees blij dat er weer ruimte is om komende winter/zomer weer iets te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Terranova schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:49:
Ja, maar hij moest wel verkopen, ook al was het makkelijker. En niet te slijten is ook overdreven. Forbs is voor net iets minder gegaan(als hij definitief weggaat dan). Zelfde voor Mikautadze. Het potentiële verlies op Sosa en Medic is ook maar relatief laag.
Avila zal lastig worden inderdaad. Maar een Mannsverk en Akpom zijn gewoon nuttige spelers, dus geen zooitje. Ramaj was vorig jaar gewoon goed en Sutalo lijkt dit seizoen te laten zien waarom hij gehaald is.
Opties tot koop is juist een teken dat ze niet te slijten zijn maar het blijft ook lastig deze zomer met de vorige te vergelijken.

En met het zooitje heb ik het natuurlijk niet over de spelers die we wel willen houden. ;)
Zo'n bende is het dan ook echt niet geweest qua transfers. Het grootste probleem was zijn keuze voor Steijn en vervolgens de fout van het bestuur met de keuze voor Steijn > Mislintat.
Qua transfers vond ik het wel een bende, maar ik ben het met je eens dat lang niet alle aankopen slecht waren. Ik heb al vanaf het begin een zwak voor Sutalo bijvoorbeeld.

Maar zijn grootste fout was het niet hebben van een plan waar hij een passende trainer bij vond. Daardoor klopt de mix van type spelers niet en gaat het gewoon niet werken.
Daarbij heeft het inderdaad niet geholpen dat Steijn vanaf dag één obstinaat ging doen en vanaf dat moment was het eigenlijk al gedoemd om te mislukken.

Als je dan ziet hoe Farioli voor de spelers staat, ook al heeft hij ze zelf niet uitgezocht en kunnen ze er soms geen kloot van. Hij heeft een plan, neemt iedereen mee en de transfers sluiten daar goed op aan. Daar ligt een plan en dat is waar het nu gewoon echt veel beter gaat dan vorig jaar.
Maar Kroes heeft de selectie vervolgens nog verder uitgehold en aangekomen met een paar oude lullen. Waar Weghorst niet eens nodig is. Blijkbaar kon Weghorst wel gehaald worden voordat Akpom weg was, maar met Sulemana moest hij opeens te lang wachten.

Vos gaf de ruimte voor Weghorst dus daar was wel wat voor nodig. En Weghorst gaat echt heel veel toevoegen aan het plan en de mentaliteit. Dat is echt een wereld van verschil met de instelling en strijdlust van bepaalde andere spelers. Dat past juist allemaal heel logisch in het plan.

Of het plan de juiste is moeten we afwachten, maar er is er wel een en de stappen passen daar tot nu toe vrij logisch in.

Wat vind jij eigenlijk dat uitgehold is? Ik zie met name spelers vertrekken die wel kosten en weinig toevoegen, en spelers die gewoon niet gaan brengen wat nodig is toch?
Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:56:
Tijdens een transferperiode? Zo min mogelijk eigenlijk en daarna kan je evalueren. Nu begin je een transferperiode met een achterstand en zet je jezelf door de financiele situatie uit de doeken te doen nog verder op achterstand. Als er formele checks gedaan dienen te worden kan je beter wachten met het geven van stellige statements.
Persoonlijk geloof ik er geen snars van dat zijn uitspraken ook maar enige invloed gehad hebben. Alsof andere TD's en zaakwaarnemers totaal niet op de hoogte waren van de situatie bij Ajax.
Maar goed, de uitspraken niet doen had die discussie weggenomen. Alleen had je dan ook geen verwachtingsmanagement naar de achterban kunnen doen. Kiezen uit twee kwaden wellicht?
en ja, het is positief dat hij ook aangeeft dat hij niet tevreden is maar dat is niet hetgeen ik aanhaal. Het is op dit moment meet een zaakwaarnemer dan een bestuurder en dat lijkt gevoelsmatig nou niet iets dat ajax op dit moment nodig heeft.
Dat ben ik met je eens, hij is zoals ik al zei geen bestuurder. Dat is Geelen en die doet dat goed. Ik vraag me dan ook sterk af of Kroes als toekomstig AD wordt gezien zoals je stelt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:53
Vind het helemaal geen slechte transferperiode eigenlijk voor Ajax.

Ja ik had graag een creatieve middenvelder gezien maar aan de andere kant moet je hiermee ook gemakkelijk 3e worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:32

Typhone

Who Dares Wins

Maar even hè, terugkomend op de door mij eerder genoemde professionaliteit. Op deadline day zit je toch klaar met notaris, advocaat (of 5), het bestuur en de rest met een systeem met backup systeem aangesloten, getest en paraat? Waarbij iedereen verplicht de hele avond klaar staat?

Het komt NOOIT op de laatste seconde aan, zoals @Gonadan ook al zei. Er is gewoon geprutst, te laat aangeleverd en dan krijg je een kul verhaal als 23:59 geupload… ja dikke doei. Ik geloof er geen snars van in elk geval. Als Business Proces Manager gebeuren er dingen bij Ajax die ik onverklaarbaar vind en niet passen bij een professionele organisatie. Mochten ze meelezen dan ben ik in te huren voor een schijntje van het bedrag van wat ze die KPMG clowns betalen.

Schijnbaar denkt ook iedereen dat een Alex Kroes dit soort dingen solo op zich neemt maar da’s ook lekker naïef natuurlijk :D.

Aan de andere kant is dit goud natuurlijk want Bergwijn zijn instelling en die van Kamaldeen Sulemana zijn gestoeld op geld en niet op voetbal. Missen we niets aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 05-09-2024 05:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:03
@Gonadan ik snap wat je zegt over Weghorst en wat hij gaat toevoegen qua mentaliteit, maar blijft dat ook zo als hij geen eerste keus wordt? Ik heb de indruk dat hij het goede voorbeeld gaat geven in gedrag, maar het is ook een zonderling figuur en komt over als een beetje een eenling, dus of hij echt een rol in de kleedkamer kan pakken betwijfel ik wel.

Zou Ajax al geïnformeerd hebben bij Depay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:15:
Mannsverk is toch niet goed genoeg gebleken? Net als vd Boomen, Sosa, Medic, Forbs, Tahirovic, Gaaei en Avila.
Daarnaast is toch gecommuniceerd dat Kroes eerst moest verkopen voordat hij kon kopen. Als je Bergwijn verkoopt op de laatste dag, hoe moet je dan nog handelen?
Wees blij dat er weer ruimte is om komende winter/zomer weer iets te doen.
Mannsverk gaat gewoon nog slagen bij Ajax is mijn verwachting. Die heb ik zeker nog niet afgeschreven

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:18:
[...]

Dat ben ik met je eens, hij is zoals ik al zei geen bestuurder. Dat is Geelen en die doet dat goed. Ik vraag me dan ook sterk af of Kroes als toekomstig AD wordt gezien zoals je stelt.
Daar moet ik mij corrigeren, iets deed mij heugen dat Kroes potentieel terug zou keren als AD afhankelijk van het onderzoek van de AFM maar dat lijkt wat anders te liggen, Geelen heeft het ad interim op zich genomen tot een vervanger is gevonden en de functie van TD voor Kroes kan potentieel heroverwogen worden afhankelijk van de uitkomst van dat onderzoek.

Hetgeen wat ik Ajax gun is een bestuurslaag ( zowel AD/TD/FD alsmede de RvC ) die stabiel is en er weinig tot geen vuurwerk ( in negatieve zin ) plaatsvindt.
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:18:
[...]

Persoonlijk geloof ik er geen snars van dat zijn uitspraken ook maar enige invloed gehad hebben. Alsof andere TD's en zaakwaarnemers totaal niet op de hoogte waren van de situatie bij Ajax.
Maar goed, de uitspraken niet doen had die discussie weggenomen. Alleen had je dan ook geen verwachtingsmanagement naar de achterban kunnen doen. Kiezen uit twee kwaden wellicht?
Het zal enige impact hebben. Het is natuurlijk niet zo dat er geen indicatie was dat de situatie niet rooskleurig was. Zowel de hoeveelheid uitgaven, de situatie Mislintat, het resultaat van de afgelopen twee seizoenen. Bij afdoende supporters van Ajax was het ook niet zo dat de perceptie is dat ze kampioen zouden worden óf dat er weer in eenzelfde mate geinvesteerd kon worden. Het beschermt de trainer natuurlijk wel in een bepaalde mate.

Dat het impact heeft lijkt mij echter niet geheel onlogisch, maar wat de daadwerkelijke impact is blijft lastig vast te stellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:38
Trishul schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:38:
Ik vind eigenlijk dat er nog wat meer gereguleerd mag worden in het voetbal en met name de transfermarkt. Teveel cowboy praktijken met zaakwaarnemers. Dat maakt clubs (Ajax onder Hamstra) en spelers (Boadu, Kluivert, enz.) kapot.
Sowieso de transfermarkt sluiten voordat de competities beginnen. Scheelt flink wat gedoe (en spelvervalsing) lijkt me.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

AMARONE schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:46:
Vind het helemaal geen slechte transferperiode eigenlijk voor Ajax.

Ja ik had graag een creatieve middenvelder gezien maar aan de andere kant moet je hiermee ook gemakkelijk 3e worden.
Mwoh... de selectie bevat 4 spitsen en slecht één linksbuiten en anderhalve rechtsbuiten. Dat is wat mij betreft geen gebalanseerd elftal, dus ik kan nog wel het een en ander opmerken waardoor het geen geslaagde transferperiode is geweest. Overigens zie ik Akpom nog wel vertrekken naar Griekenland vanwege de komst van Weghorst, maar daar ga je de hoofdprijs niet meer voor krijgen aangezien iedereen weet dat je te veel spitsen hebt. Die hadden ze het liefst gesleten aan een Engelse club, maar dat is niet gelukt.

Natuurlijk is het een uitdaging om te licht bevonden spelers te verkopen, helemaal omdat die een rijkelijk salaris ontvangen door die gekke Duitser destijds, om nog maar te zwijgen voor de absurde bedragen die er voor betaald zijn. Ook al vind je een club die ze wil kopen en je het verlies accepteert, het salaris blijft een struikelblok. Er zijn maar weinig spelers van beneden de 30 jaar die fors op hun salaris gaan inleveren bij een transfer. Verhuren was helaas veelal de enige oplossing, maar dan ben je er helaas nog niet van af. Om de reden van salaris zijn

En het hele gedoe rondom de keepers deze transferperiode blijft bij mij ook een nare bijsmaak opleveren. Uiteindelijk zitten we nog steeds opgescheept met Pasveer als eerste keeper en hebben we een ontevreden backup die tevergeefs geprobeert is te slijten. Die zal ook weinig vertrouwen voelen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

alexbl69 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:59:
Sowieso de transfermarkt sluiten voordat de competities beginnen. Scheelt flink wat gedoe (en spelvervalsing) lijkt me.
Voor het begin van welke competitie?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:30:
[...]

Voor het begin van welke competitie?
Wil je niet van die lastige vragen stellen, alsjeblieft? Hoe kan een mens nou gewoon lekker ongenuanceerd klagen over de incompetentie van anderen als er steeds iemand komt vertellen dat de werkelijkheid niet zo simpel is? We willen hier alleen binaire oplossingen: iets/iemand is goed of iets/iemand is slecht, en de oplossing is sowieso simpel. Beetje opletten graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 06:28:
@Gonadan ik snap wat je zegt over Weghorst en wat hij gaat toevoegen qua mentaliteit, maar blijft dat ook zo als hij geen eerste keus wordt? Ik heb de indruk dat hij het goede voorbeeld gaat geven in gedrag, maar het is ook een zonderling figuur en komt over als een beetje een eenling, dus of hij echt een rol in de kleedkamer kan pakken betwijfel ik wel.
Geen idee hoe zijn rol precies gaat worden, maar hij wil altijd winnen en doet daar alles voor. En is daarbij absoluut niet vies van de mouwen opstropen en het vuile werk doen. Dat is een instelling die heel prettig is om erbij te hebben en kan behoorlijk aanstekelijk werken.

En ik hoop juist dat hij geen onbetwiste eerste spits wordt, want ik vind hem het best als hij getergd is en zich wil bewijzen. Ik voorzie dat veel wedstrijden een 60/30 verdeling gaan hebben tussen Brobbey en Weghorst waarbij het van de omstandigheden af hangt wie er start.
Zou Ajax al geïnformeerd hebben bij Depay?
Depay is totaal ongeschikt voor de stijl die Ajax nu nastreeft.
toolkist schreef op donderdag 5 september 2024 @ 06:49:
Mannsverk gaat gewoon nog slagen bij Ajax is mijn verwachting. Die heb ik zeker nog niet afgeschreven
Ik heb Mannsverk ook nog niet afgeschreven, hij speelt bij tijd en wijlen best degelijk. Hij heeft echter nog wel dat matige reactievermogen en de draaicirkel van een Scania, dus er moet nog wel wat gebeuren.
Napo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:21:
Daar moet ik mij corrigeren, iets deed mij heugen dat Kroes potentieel terug zou keren als AD afhankelijk van het onderzoek van de AFM maar dat lijkt wat anders te liggen, Geelen heeft het ad interim op zich genomen tot een vervanger is gevonden en de functie van TD voor Kroes kan potentieel heroverwogen worden afhankelijk van de uitkomst van dat onderzoek.

Hetgeen wat ik Ajax gun is een bestuurslaag ( zowel AD/TD/FD alsmede de RvC ) die stabiel is en er weinig tot geen vuurwerk ( in negatieve zin ) plaatsvindt.
Dat hopen velen met jou maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat het gaat lukken. De kwestie nieuwe AD hangt nog als een zwaard van Damocles boven de club. De 'oude' RvC wil zich daar namelijk nog mee bemoeien en ik hoop zo dat zij niet uit rancune of een soort misplaatst principe iemand gaan neerzetten die het toch weer even anders wil dan de consensus die nu heerst.
Er is nu eindelijk rust, men zit op één lijn. Laat dat intact en uitgevoerd worden, dan kan je later altijd nog evalueren en bijsturen als dat nodig is. Maar ga niet nu weer iemand neerzetten die in je straatje leutert terwijl je zelf eigenlijk nog het veld moet ruimen.
Maar goed, dat is puur mijn vrees en niet op feiten gebaseerd.

Feit is wel dat je een bestuur nodig hebt wat elkaar dekt, en dat geldt eigenlijk voor de hele club. De linies gesloten houden en elkaar dekken, precies wat het bestuur nu met elkaar en de medewerkers doet, en wat Farioli met de spelers doet. Een beetje zuur en rancuneus op elkaar afgeven is koren op de molen van die stoelpootzagers van de T, die moet je geen gratis munitie geven.
Het zal enige impact hebben. Het is natuurlijk niet zo dat er geen indicatie was dat de situatie niet rooskleurig was. Zowel de hoeveelheid uitgaven, de situatie Mislintat, het resultaat van de afgelopen twee seizoenen. Bij afdoende supporters van Ajax was het ook niet zo dat de perceptie is dat ze kampioen zouden worden óf dat er weer in eenzelfde mate geinvesteerd kon worden. Het beschermt de trainer natuurlijk wel in een bepaalde mate.

Dat het impact heeft lijkt mij echter niet geheel onlogisch, maar wat de daadwerkelijke impact is blijft lastig vast te stellen.
Het zou impact kunnen hebben, dat ontken ik zeker niet, maar dat het onder de streep heel negatief is en daarmee heel dom vind ik niet zonder meer te stellen.
Hetzelfde geldt voor het terugzetten van de vier spelers. Ja dat is voor hun marktwaarde niet goed, dat is evident. Het is echter wel goed voor de groep, want die is kleiner, heeft meer focus en ieder krijgt meer aandacht. En de spelers die er dus buiten dreigen te vallen krijgen een extra motivatie om er toch bij te willen horen. En dan zie je dus dat een Fitz-Jim zich er toch in weet te knokken maar een Vos liever eieren voor zijn geld kiest in plaats van er voor te gaan.
Dan is het dus qua transferwaarde wellicht moeilijker, maar je scheidt wel de kaf van het koren. En dat is ook best wel wat waard.

Nu weet ik wel dat jij je daar niet zo ongenuanceerd over uit laat, maar er zijn hordes supporters die één zijde van de medaille bekijken en de boel dan afbranden terwijl het toch wat complexer ligt dan dat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
[...]

Dat zei je een half jaar geleden ook, maar hij heeft nog helemaal niets laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:05:
[...]

Dat zei je een half jaar geleden ook, maar hij heeft nog helemaal niets laten zien.
Een half jaar geleden kwam ie net terug van een lange blessure, nu zit er ook nog een zomerstop tussen. Laten we einde seizoen maar kijken of mijn gevoel klopte of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:09
[...]

Die is vorig seizoen vrijwel het hele seizoen geblesseerd geweest, toch? Ik heb ook het idee dat hij er nog wel gaat komen. Leek me een prima speler.
Fixed that for you. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:24:
[...]

Een half jaar geleden kwam ie net terug van een lange blessure, nu zit er ook nog een zomerstop tussen. Laten we einde seizoen maar kijken of mijn gevoel klopte of niet.
Malfunctions schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:30:
[...]

Die is vorig seizoen vrijwel het hele seizoen geblesseerd geweest, toch? Ik heb ook het idee dat hij er nog wel gaat komen. Leek me een prima speler.
Hij was vanaf februari gewoon fit en heeft daarna toch geen indruk gemaakt? Zowel in de CfL als in de competitie. Gewoon een hele matige middenvelder. Ik denk dat er bij Utrecht en AZ betere spelers rondlopen dan Sivert Mannsverk .

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:49
Hoeveel indruk kan een verdedigende middenvelder maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Advizor schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:53:
[...]

[...]

Hij was vanaf februari gewoon fit en heeft daarna toch geen indruk gemaakt? Zowel in de CfL als in de competitie. Gewoon een hele matige middenvelder. Ik denk dat er bij Utrecht en AZ betere spelers rondlopen dan Sivert Mannsverk .
Heel Ajax maakte toen geen indruk. 8)7

Mannsverk is bij uitstek een speler die beter gaat functioneren in een goed draaiend elftal. Ben het wel met de gedachte eens dat hij een seizoen lang gewoon de kans moet krijgen om zich te ontwikkelen. Zeker in een beter draaiend elftal. Gozer is nog jong en kwam van een competitie met een aanzienlijk lager niveau dan de Eredivisie. Er zit zeker potentie in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:16:
Waarom is Mannsverk nog steeds geen Noors A-International?

En wordt een Morten Thorsby, tegenwoordig bankzitter bij Genoa, wel opgeroepen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou weet je Alvarez nog? Of Schöne?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SterqVerhael
Gonadan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:53:
[...]

Nou weet je Alvarez nog? Of Schöne?
Alvarez was het eerste half jaar tot jaar ook helemaal niets. Dat had met zijn gezin (vriendin en kind) te maken vooral. Die waren afwezig. Maar toen de omstandigheden eenmaal beter waren, werd Alvarez ook beter. Hij is misschien wel een mooi voorbeeld van hoe iemand in zijn rol kan groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:31:
[...]

Waarom is Mannsverk nog steeds geen Noors A-International?

En wordt een Morten Thorsby, tegenwoordig bankzitter bij Genoa, wel opgeroepen?
Geen idee. Maar zo snap ik wel meer dingen bij Noorwegen niet. Hoe kun je je met een elftal met Haaland, Odegard, Ryerson, Berge en Sorloth (om er maar een paar te noemen) niet kwalificeren voor een EK met 32 deelnemers?

• Advizor
In ieder geval door niet meermaals dom balverlies te leiden en zo een tegengoal te incasseren.

• Advizor
SterqVerhael schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:29:
[...]

Heel Ajax maakte toen geen indruk. 8)7

Mannsverk is bij uitstek een speler die beter gaat functioneren in een goed draaiend elftal. Ben het wel met de gedachte eens dat hij een seizoen lang gewoon de kans moet krijgen om zich te ontwikkelen. Zeker in een beter draaiend elftal. Gozer is nog jong en kwam van een competitie met een aanzienlijk lager niveau dan de Eredivisie. Er zit zeker potentie in.
Is nog jong inderdaad, ik schrijf hem ook niet af. Maar die potentie heb ik nog niet gezien.

• SterqVerhael
Advizor schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:40:
[...]

Is nog jong inderdaad, ik schrijf hem ook niet af. Maar die potentie heb ik nog niet gezien.
Het is nog wisselvallig, althans dat was het vorig seizoen in een slecht draaiend elftal. In de thuiswedstrijd tegen Aston Villa was het bijv. wel weer dikke prima. Wat gek genoeg sowieso een van de betere wedstrijden was van Ajax vorig seizoen en dat zegt ook wel wat. :+

Heb die wedstrijd toen in het stadion gezien en hij viel toen wel positief op, samen met Kaplan.

• Gonadan

Gonadan

SterqVerhael schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:30:
Alvarez was het eerste half jaar tot jaar ook helemaal niets. Dat had met zijn gezin (vriendin en kind) te maken vooral. Die waren afwezig. Maar toen de omstandigheden eenmaal beter waren, werd Alvarez ook beter. Hij is misschien wel een mooi voorbeeld van hoe iemand in zijn rol kan groeien.
Exact. Spelers als Álvarez zijn de reden waarom ik vorig jaar niet de hele selectie wilde afbranden. Het heeft vaak gewoon tijd nodig en de omstandigheden moeten er ook naar zijn. Zie ook Sutalo.

Maar Álvarez is ook een perfect voorbeeld tussen een goede en geen goede zes in zijn verschillende perioden, en hoe een goede dus kan opvallen als het wel loopt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
Uiteindelijk zat het grootste probleem gewoon bet Maurice. Je begint al met de Nederlandse taal invoeren wat natuurlijk gewoon achterlijk is met internationale spelers in je team.

Fysiek en tactisch ook niet op orde en dat breekt je dan gewoon op. Je ziet onder Fariololi gewoon veel meer weer een topsport klimaat ontstaan en duidelijkheid. En ja, dan vallen sommige spelers van Mislintat best wel mee.

Ik blijf erbij dat het vervalt al onder Ten Hag en Overmars is ingezet trouwens. Dat team wat in de cl zo ver kwam was puur kwaliteit, talent en geluk wat allemaal samen kwam icm een aantal rake klappers.

[ Voor 20% gewijzigd door AMARONE op 05-09-2024 14:41 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-10 19:06
AMARONE schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:39:
Uiteindelijk zat het grootste probleem gewoon bet Maurice. Je begint al met de Nederlandse taal invoeren wat natuurlijk gewoon achterlijk is met internationale spelers in je team.

Fysiek en tactisch ook niet op orde en dat breekt je dan gewoon op. Je ziet onder Fariololi gewoon veel meer weer een topsport klimaat ontstaan en duidelijkheid. En ja, dan vallen sommige spelers van Mislintat best wel mee.

Ik blijf erbij dat het vervalt al onder Ten Hag en Overmars is ingezet trouwens. Dat team wat in de cl zo ver kwam was puur kwaliteit, talent en geluk wat allemaal samen kwam icm een aantal rake klappers.
Had zelf het gevoel dat Steijn de boel op een gegeven moment ook zat te saboteren. Aanvallende backs en dan toch met veel ruimte achterin gaan spelen etc.

Laatste jaar onder Ten hag was al matig, en hij heeft voor mij laten zien dat hij een leuke trainer is maar geen top trainer.
Bij Ajax viel het inderdaad gewoon allemaal goed qua selectie etc.

Bij United zou Ten Hag zich kunnen indekken door assistenten etc aan te nemen die zijn zwakke plekken opvangen. Maar denk dat hij zelf nog steeds denkt een top trainer te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:39:
Absoluut. Dat riep ik destijds al. Niet zo zeer de combinatie van kwaliteit talent en geluk, maar 0,0 focus op 'what if' scenario's mbt henzelf. Met name grote faal van Vd Sar, Overmars en RvC van die tijd dus. Die hadden veel beter voorbereid moeten zijn voor het geval vd Sar weg zou gaan (had zomaar gekunnen naar Man Utd), voor als Overmars zou vertrekken (idem met Arsenal bv), als Ten Hag zou vertrekken (wat natuurlijk gezien de prestaties al helemaal geen verrassing kon zijn). Maar ook het totale gebrek aan jeugd klaarstomen voor de toekomst. Alles was gericht op nu nu nu presteren, niet morgen of overmorgen terwijl dat absoluut wel bij Ajax 'hoort'.
De talentvolle speler die nog wel eens een foutje maakt voorrang geven tov het 'oudje' waar geen toekomst meer in zit, dat soort dingen. Hopelijk heeft Farioli daar wel meer aandacht voor, en gaat hij bij 3-0 voor de jeugd kansen geven (voor de azijnzeikers hier, ik zeg jeugd niet per se eigen jeugd). Zo'n Mokio die bv al in mag vallen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:01:
Had zelf het gevoel dat Steijn de boel op een gegeven moment ook zat te saboteren.
Op een gegeven moment? Dat moment was zo'n beetje toen hij binnen kwam en bleek dat zijn wensenlijstje niet vervuld was en Mislintat toch minder inspraak toeliet dan hij had verwacht.
Hoe dat precies gegaan is en of er verkeerde verwachtingen geschept zijn of dat er echt wat voorgevallen is weet ik niet, maar ik heb vanaf het begin niet het idee gehad dat hij er echt voor ging.
Direct obstinate beslissingen, spelers voor de bus, afgeven op de TD. Eigenlijk had je hem toen al binnen een paar wedstrijden eruit moeten flikkeren voor obstructie van prestatie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:53:
Ik denk dat er bij Utrecht en AZ betere spelers rondlopen dan Sivert Mannsverk .
Ben benieuwd met wie je komt. Uiteraard voor de plek verdedigende middenvelder, want we gaan wel appels met appels vergelijken he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:24:
Ben benieuwd met wie je komt. Uiteraard voor de plek verdedigende middenvelder, want we gaan wel appels met appels vergelijken he ;)
Anders ga je er nog serieus op in ook 8)7
Soms moet je ook even iemand posthistorie doornemen om te zien of er een normale discussie uit kan vloeien of dat iemand graag elke kans aangrijpt om te trollen.

Ander nieuws; Younes Namli blijkt een serieuze optie te zijn voor de linkerkant bij Ajax. Nu ze dus Sulemana hebben misgelopen kunnen ze alleen nog transfervrije spelers aantrekken. Dat zullen altijd mindere goden zijn, maar Younes Namli vind ik wel heel erg middelmaat :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:29:
[...]

Soms moet je ook even iemand posthistorie doornemen om te zien of er een normale discussie uit kan vloeien of dat iemand graag elke kans aangrijpt om te trollen.

Ander nieuws; Younes Namli blijkt een serieuze optie te zijn voor de linkerkant bij Ajax. Nu ze dus Sulemana hebben misgelopen kunnen ze alleen nog transfervrije spelers aantrekken. Dat zullen altijd mindere goden zijn, maar Younes Namli vind ik wel heel erg middelmaat :|
Soms moet je van een medium even de historie doornemen of daar ook regelmatig feitelijk nieuws uit kan voortvloeien of dat ze maar gewoon wat schrijven. ;)

Milanchuk schijnt interesse in te zijn, dat klinkt al iets beter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
Han schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:29:
[...]

Ik las juist dat Ajax weken geleden al met Namli heeft gesproken maar dat ze toch gekozen hadden een andere weg te kiezen.

Ook geruchten dat ze interesse hebben in een Russisch international, Anton Miranchuk, ook ene Yusuf Yazici wordt aan Ajax gelinked.

Verwijderd

met deze selectie gaan we het doen

Gaaei heeft onder Farioli minuten gemaakt als rechtsbuiten. Het zal me niks verbazen dat Wijndal minuten gaat maken op links.

• Kist
Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:47:
met deze selectie gaan we het doen

Gaaei heeft onder Farioli minuten gemaakt als rechtsbuiten. Het zal me niks verbazen dat Wijndal minuten gaat maken op links.
Gaaei heeft een verleden als buitenspeler. Wijndal ook? Sowieso past Wijndal niet in de algehele teamfilosofie van Farioli. Kan me dat niet voorstellen. Maar wie weet.

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:52:
[...]

Gaaei heeft een verleden als buitenspeler. Wijndal ook? Sowieso past Wijndal niet in de algehele teamfilosofie van Farioli. Kan me dat niet voorstellen. Maar wie weet.
Wijndal heeft een verleden als pretletter die op zijn talent bij AZ lekker gedraaid heeft tot er daadwerkelijk gewerkt moest worden. Die heeft geen schijn van kans bij Farioli.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:09

Agent47

I always close my contracts.

Ik ben blij dat die Rutger gekapt is bij 1908. Feyenoord heeft Bunanotte misgelopen door al dat lekken van hem. Vorig jaar Rodrigues en Gnonto ook al:

https://x.com/igorpaksoi/...&t=UhAbGDOJnjA6OmElmx07mg

Maar goed, hij heeft 80% goed gehad. Binnen Feyenoord loopt iemand rond die lekt. Gaan geruchten dat het iemand in de VVF is. Onderzoek binnen de club loopt nu.

[ Voor 25% gewijzigd door Agent47 op 05-09-2024 22:48 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Advizor
toolkist schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:24:
[...]

Oh dat is vrij makkelijk, Clasie, Fraulo en Toornstra vind ik al beter. En waarschijnlijk komen daar nog een paar namen bij over een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-10 14:01

Superkiwi

Hoi doei

De politie gaat volgend weekend wederom actievoeren, ditmaal bij de wedstrijd Ajax-Utrecht. De kans dat deze ook verzet moet gaan worden is aanwezig.

Bron: NOS journaal van vanmorgen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:55
Superkiwi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:36:
De politie gaat volgend weekend wederom actievoeren, ditmaal bij de wedstrijd Ajax-Utrecht. De kans dat deze ook verzet moet gaan worden is aanwezig.

Bron: NOS journaal van vanmorgen.
Ik las het. Bizar dat je dan straks op de standen lijst Ajax wederom ergens onderin ziet bungelen omdat ze maar 2 wedstrijden hebben gespeeld en de rest 4 of zelfs 5 na dat weekend...
Ergens is dat niet eerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 00:22
Het lijk er wel op dat ze Ajax proberen te pakken, 1e wedstrijd staking was NAC - Ajax, die ging dan wel door zonder politie. is voor de KNVB ook weer knap lastig om voor Ajax nog een 2e inhaalwedstrijd in t plannen...
Trishul schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:45:
[...]

Ik las het. Bizar dat je dan straks op de standen lijst Ajax wederom ergens onderin ziet bungelen omdat ze maar 2 wedstrijden hebben gespeeld en de rest 4 of zelfs 5 na dat weekend...
Ergens is dat niet eerlijk.
Dat wordt een aparte ranglijst op basis van verliespunten bijhouden ;)

[ Voor 48% gewijzigd door J-roenn op 06-09-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
J-roenn schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:49:
Het lijk er wel op dat ze Ajax proberen te pakken, 1e wedstrijd staking was NAC - Ajax, die ging dan wel door zonder politie. is voor de KNVB ook weer knap lastig om voor Ajax nog een 2e inhaalwedstrijd in t plannen...
Ajax of simpelweg clubs met een wat grotere landelijke achterban.
Feyenoord - Ajax zal de combinatie zijn. Grote wedstirjd, veel aandacht en dus gesprek van de dag/week.
Ajax - FC Utrecht wellicht idem, maar ook deels de uitdaging dat het juist weer een standaard risicowedstrijd is waar afdoende problemen zijn geweest in het verleden.

Risicowedstrijden zijn een relatief gemakkelijke keuze omdat juist bij deze wedstrijden verhoogde politieinzet noodzakelijk wordt geacht Blijft mij verbazen dat er zoveel risicowedstrijden zijn, en dat is niet specifiek Ajax maar in de brede zin. Waarom blijft er een te grote groep "supporters" - wat ze dus niet zijn, ze richten meer schade toe aan de eigen club dan dat ze bijdragen - die zich niet kan gedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:06
Ik snap ook wel dat ze risico-wedstrijden pakken. En dan is 't qua schema de pech dat de volgens mij 2 grootste risicowedstrijden in de eredivisie (Ajax-Feyenoord & Ajax-Utrecht) zo kort op elkaar vlak voor prinsjesdag zitten.

Want zo krijgen de stakers in ieder geval extra aandacht. En ergens blijft het natuurlijk ook van de zotte dat er politie nodig is om zulke wedstrijden door te kunnen laten gaan.

Wordt een lekkere puzzel wel voor de KNVB... Volgens mij is het enige gaatje voor de winterstop nog 4/5 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:33
(jarig!)
Dat zou balen zijn. Ik ga met m'n zoontje van 6 jaar naar die wedstrijd. Specifiek gekozen voor die wedstrijd omdat die om 14:30 is. Als dat verplaatst gaat worden naar een doordeweekse avond dan is dat niet te doen voor hem met school.

Ook bijzonder dat er inderdaad weer voor Ajax gekozen wordt. Zo is het voor Ajax ook niet te doen, die gaan straks ook een extreem druk programma krijgen. Ze spelen al doordeweeks in Europa en moeten dan nog meerdere wedstrijden gaan inhalen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
evleerdam schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:56:
Dat zou balen zijn. Ik ga met m'n zoontje van 6 jaar naar die wedstrijd. Specifiek gekozen voor die wedstrijd omdat die om 14:30 is. Als dat verplaatst gaat worden naar een doordeweekse avond dan is dat niet te doen voor hem met school.

Ook bijzonder dat er inderdaad weer voor Ajax gekozen wordt. Zo is het voor Ajax ook niet te doen, die gaan straks ook een extreem druk programma krijgen. Ze spelen al doordeweeks in Europa en moeten dan nog meerdere wedstrijden gaan inhalen.
Profspelers moeten gewoon 2x per week een potje kunnen voetballen.
En de tijd die ze nu niet spelen kunnen ze goed gebruiken om aan elkaar te wennen op de training.
Europees voetbal gaat nu ook beginnen, dus Ajax komt wel aan zijn potjes.

Prima dat de politie de risicowedstrijden gebruikt als middel, alleen is het doel (vroegpensioenregeling) van een totaal andere orde.
Ik ben het er niet mee eens dat het doel de middelen heiligt. Ga dan actievoeren vanwege overdreven politiebenodigdheid. In dit geval kunnen ze ook andere evenementen een keer uitkiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Megupe schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:03:
Profspelers moeten gewoon 2x per week een potje kunnen voetballen.
En de tijd die ze nu niet spelen kunnen ze goed gebruiken om aan elkaar te wennen op de training.
Europees voetbal gaat nu ook beginnen, dus Ajax komt wel aan zijn potjes.n.
Een beetje profvoetballer kan meerdere wedstrijden op een dag spelen als het elftal van de tegenstander bestaat uit 11 Tweakers. Rust & herstel is een voordeel t.o.v. de tegenstander.

Als de wedstrijd verplaatst wordt krijg je in 10 dagen

- Real Sociedad uit
- NEC uit
- Utrecht thuis (4 december)
- AZ uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:14:
[...]

Ajax of simpelweg clubs met een wat grotere landelijke achterban.
Feyenoord - Ajax zal de combinatie zijn. Grote wedstirjd, veel aandacht en dus gesprek van de dag/week.
Ajax - FC Utrecht wellicht idem, maar ook deels de uitdaging dat het juist weer een standaard risicowedstrijd is waar afdoende problemen zijn geweest in het verleden.
Waarom dan niet bij PSV-Feyenoord voor de JC schaal? Toen waren ze ook al bezig met acties...
En de problemen zijn vooral bij Utrecht-Ajax, andersom een stuk minder.

Groningen-Feyenoord, zelfde weekend als Ajax-Utrecht, ook een wedstrijd die je niet zonder politie kunt doen, maar geen acties.

Nee dit begint echt op Ajax plagen te lijken (gezien ze eerder ook al NAC-Ajax kozen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:03:
Ga dan actievoeren vanwege overdreven politiebenodigdheid. In dit geval kunnen ze ook andere evenementen een keer uitkiezen.
Ze hadden natuurlijk Prinsjesdag moeten kiezen, gebied rondom de Tweede Kamer afzetten voor controles of gewoon demonstraties of wat dan ook.
Dan zitten ze tenminste meteen bij de juiste plek en op precies het juiste moment. Op de locatie waar ze de budgetten voor elkaar moeten krijgen, op de dag dat de budgetten voor komend jaar officieel bekend gemaakt worden... Wat wil je nog meer.
Maar nee voetbalsupporters hiermee lastig vallen is veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:32:
Nee dit begint echt op Ajax plagen te lijken (gezien ze eerder ook al NAC-Ajax kozen).
De woordvoerder in de Telegraaf over waarom deze wedstrijd en niet een andere

,,We hebben gekeken naar welke wedstrijd het weekend van 15 september op de agenda stond. We hebben gekozen voor de wedstrijd Ajax-FC Utrecht omdat de druk op deze wedstrijd en het aantal daarbij ingezette politieagenten het grootst is”, stelt Brink die vindt dat de actie past in de aangekondigde verharding van de politieacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Verwijderd schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:22:
[...]

Een beetje profvoetballer kan meerdere wedstrijden op een dag spelen als het elftal van de tegenstander bestaat uit 11 Tweakers. Rust & herstel is een voordeel t.o.v. de tegenstander.

Als de wedstrijd verplaatst wordt krijg je in 10 dagen

- Real Sociedad uit
- NEC uit
- Utrecht thuis (4 december)
- AZ uit
- Utrecht thuis (4 december) gaat ook niet door, wederom politieactie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
toolkist schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:32:
[...]

Waarom dan niet bij PSV-Feyenoord voor de JC schaal? Toen waren ze ook al bezig met acties...
En de problemen zijn vooral bij Utrecht-Ajax, andersom een stuk minder.

Groningen-Feyenoord, zelfde weekend als Ajax-Utrecht, ook een wedstrijd die je niet zonder politie kunt doen, maar geen acties.

Utrecht - Ajax of Groningen - Feyenoord is echt wel van een andere orde (qua risico én daarmee dus ook qua politie inzet. Als je het op wilt vatten als Ajax pesten is dat een keuze denk ik dan. Het is i.m.o. prima onderbouwd en uitgelegd.
De keuze valt op die wedstrijd juist omdat daar (buitensporig) veel politie voor nodig is. Is dat Ajax pesten, of kom het omdat zoveel mensen tegen Ajax zijn (iets met hoge bomen/ veel wind), of komt het omdat Ajax en Utrecht elkaar al tijden niet zo liggen en alle clubs nu eenmaal een (redelijk) aantal van die raddraaiers hebben rondlopen die zich niet kunnen gedragen en daarom maar gaan rellen.
Of is het een afspiegeling van de maatschappij en de onvrede die er binnen veel (sociale) groepen heerst?

ZEg het maar, het kan van alles zijn dat veroorzaakt dat dit een grotere risico-wedstrijd (met daarom ook meer politie inzet) betreft dan Groningen - Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:37:
[...]

Ze hadden natuurlijk Prinsjesdag moeten kiezen, gebied rondom de Tweede Kamer afzetten voor controles of gewoon demonstraties of wat dan ook.
Dan zitten ze tenminste meteen bij de juiste plek en op precies het juiste moment. Op de locatie waar ze de budgetten voor elkaar moeten krijgen, op de dag dat de budgetten voor komend jaar officieel bekend gemaakt worden... Wat wil je nog meer.
Maar nee voetbalsupporters hiermee lastig vallen is veel leuker.
Dat is - ondanks niet per se een slecht idee - wat te gemakkelijk gedacht...

Voetbal valt bepaald niet onder de (hoofd)kerntaken, en beveiliging rondom de politiek en publieke zaken als Prinsjesdag wel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 00:22
Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:14:
[...]

Blijft mij verbazen dat er zoveel risicowedstrijden zijn, en dat is niet specifiek Ajax maar in de brede zin. Waarom blijft er een te grote groep "supporters" - wat ze dus niet zijn, ze richten meer schade toe aan de eigen club dan dat ze bijdragen - die zich niet kan gedragen.
Dat zijn vaak dezelfde mensen die meededen aan de Corona-rellen, de niet vreedzame Gaza-protesten, Boeren protesten enz. die pakken elke reden aan om te kunnen rellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Wel sneu dat Ajax dan zo getroffen wordt omdat ze de populairste club van het land zijn.
Het wordt toch moeilijk te ontkennen dat het de andere clubs op deze manier makkelijker gemaakt wordt om boven Ajax te eindigen.

Stakingen prima, maar als politie ben je verantwoordelijk voor orde en handhaving. Dat laatste is ook onderdeel van hun taken tijdens grote evenementen. Ja, het is een voetbalwedstrijd, maar het is bovenal ook een event met tienduizenden mensen in een stadion waar je moet handhaven.

Persoonlijk ben ik nog niet die langzaamaan acties van jaren geleden vergeten. Of het nou boeren of politie is, boeit mij niet. Gewoon je werk uitvoeren. Het is niet alsof zij het zo slecht hebben in NL. Politie bijvoorbeeld, wordt voorgetrokken op de woningmarkt t.o.v. de gewone burger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:50:
[...]

Dat is - ondanks niet per se een slecht idee - wat te gemakkelijk gedacht...

Voetbal valt bepaald niet onder de (hoofd)kerntaken, en beveiliging rondom de politiek en publieke zaken als Prinsjesdag wel.
Tuurlijk valt het daar wel onder.
Het valt onder orde houden in NL. Niet af en toe wel maar soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Je krijgt natuurlijk wel competitie vervalsing hiermee. Bovendien extra nadeel dat Kroes de selectie niet op orde heeft gekregen.

Andere kant, politie heeft recht op actie voeren. Maar ik denk dat ze dit kabinet harder raken als ze dat doen bij boeren of rond de Efteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Trishul schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:05:
Wel sneu dat Ajax dan zo getroffen wordt omdat ze de populairste club van het land zijn.
8)7

Is het calimerovirus boven de rivieren aangeland? :+
Het wordt toch moeilijk te ontkennen dat het de andere clubs op deze manier makkelijker gemaakt wordt om boven Ajax te eindigen.
_O-

Competitievervalsing kent vele vormen, waaronder ook gefingeerde.

Uitstel wegens 'Europese' voetbalronden heeft bijvoorbeeld exact hetzelfde effect... en daar is dan niets mis mee?
Stakingen prima, maar als politie ben je verantwoordelijk voor orde en handhaving. Dat laatste is ook onderdeel van hun taken tijdens grote evenementen. Ja, het is een voetbalwedstrijd, maar het is bovenal ook een event met tienduizenden mensen in een stadion waar je moet handhaven.

Persoonlijk ben ik nog niet die langzaamaan acties van jaren geleden vergeten. Of het nou boeren of politie is, boeit mij niet. Gewoon je werk uitvoeren. Het is niet alsof zij het zo slecht hebben in NL. Politie bijvoorbeeld, wordt voorgetrokken op de woningmarkt t.o.v. de gewone burger.
Ik zou zeggen, begin dan naar de politiek wijzen die gewoon niet unaniem in actie is gekomen om een steviger voetbalwet te realiseren.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De politiebond is gewoon voor Ajax en ziet ons niet graag (weer) zo vaak verliezen, ik snap ze wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Ramzzz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:41:
[...]

8)7

[...]

_O-

Competitievervalsing ken vele vormen, waaronder ook gefingeerde.

Uitstel wegens 'Europese' voetbalronden heeft bijvoorbeeld exact hetzelfde effect... en daar is dan niets mis mee?

[...]

Ik zou zeggen, begin dan naar de politiek wijzen die gewoon niet unaniem in actie is gekomen om een steviger voetbalwet te realiseren.
Tja, appels en peren wat je nu doet. Een wedstrijd die de KNVB verplaatst om een club die Europees speelt wat te ontlasten vergelijken met een club die straks 3 (!) wedstrijden achterloopt t.o.v. de rest.
En het is ook niet alsof er geen oplossing is voor Ajax-Utrecht. Sta maar geen uitsupporters toe. Het is kiezen tussen twee kwaden voor de KNVB: de ene club drie wedstrijden achterstand, of de andere club geen supporters mee. Waarbij het eerste natuurlijk veel nadeliger is voor een club.

Last but not least: kennelijk niet leuk voor sommigen hier, maar Ajax is nog steeds de populairste club. Geloof je het niet? Laat de data dan spreken in de vorm van kijkcijfers (vaak meer dan Feyenoord en PSV bij elkaar), merchandise inkomsten, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
[...]

8)7

[...]

_O-

Competitievervalsing ken vele vormen, waaronder ook gefingeerde.
Competitievervalsing hoeft niet bewust te zijn he. Je kan moeilijk ontkennen dat het nadelig is voor de teams die nu een extra wedstrijd in de week zou moeten spelen. Dat kan natuurlijk wel eens voorkomen, maar als het nu meerdere keren voor dezelfde club voorkomt, dan wordt het nadeel alleen maar groter natuurlijk.

Dus ja het is competitievervalsing, maar dan op het niveau van minder gelijke rustperiodes tussen de wedstrijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Terranova op 06-09-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

De voetbalwet die er momenteel is, is streng genoeg. Het probleem is dat Burgermeesters bijzonder spaarzaam dit middel inzetten. Is het dan de politiek in de wetgeving die niet goed gaat of de partijen die het kunnen toepassen die dat niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:55:
[...]

Dus ja het is competitievervalsing, maar dan op het niveau van minder gelijke rustperiodes tussen de wedstrijden.
Dan is het wel spelen in een Europese competitie ook competitievervalsing, zo ook dat sommige clubs vrijgesteld worden van de tweede ronde van de KNVB beker. Het wel of niet hebben van internationals waardoor die spelers minder rust krijgen.

Dit - de staking - is dan een externe factor maar er zijn meerdere factoren die het minder gelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:55:
[...]

De voetbalwet die er momenteel is, is streng genoeg. Het probleem is dat Burgermeesters bijzonder spaarzaam dit middel inzetten. Is het dan de politiek in de wetgeving die niet goed gaat of de partijen die het kunnen toepassen die dat niet doen?
Ja/ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:57:
[...]

Dan is het wel spelen in een Europese competitie ook competitievervalsing, zo ook dat sommige clubs vrijgesteld worden van de tweede ronde van de KNVB beker. Het wel of niet hebben van internationals waardoor die spelers minder rust krijgen.

Dit - de staking - is dan een externe factor maar er zijn meerdere factoren die het minder gelijk maken.
Niet helemaal. Europees spelen en vrijstelling beker zijn op basis van prestaties van de club. Dus "eerlijk" in plaats van op basis van externe factoren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 16:06
Geregeld met doorgesnoven hooligans moeten vechten of bakstenen moeten koppen, hoort volgens mij alleen niet bij hun takenpakket.
Ze staken omdat ze eerder met pensioen willen omdat het volgens hun een beroep is die zwaar op het lichaam is en ja met mijn vorige zin in gedachte houdend kan ik wel begrijpen dat ze dan juist tijdens risicowedstrijden staken aangezien die zonder hun inzet op veldslagen zouden uitlopen. Wat dus laat zien dat het inderdaad zware inspanning is.

Vechtende hooligans vs op Prinsjesdag langs route staan vs door een wijk lopen of met auto surveilleren. Dan weet ik wel welke opdracht het zwaarst op het lichaam is, dat zijn niet de laatste 2.

Dus als de clubs eens strikt gaan handhaven op stadionverboden, hun harde kern niet steeds een hand boven het hoofd houden omdat ze bang zijn voor repercussies, dan zou het stuk vriendelijker rond stadions zijn en zou er dus ook minder politie inzet nodig zijn. Maar zolang harde kern zoals bijvoorbeeld bij Utrecht gewoon op andere tribune kon gaan zitten of Nac supporters gewoon op plekken van Heereveen supporters konden zitten bij een straf, zul je politie nodig hebben. Dus de clubs en KNVB mogen ook zichzelf eens aankijken in plaats van alleen maar de schuld bij iemand anders leggen, zoals de KNVB rond Fey-Aja deed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-10 13:47

Even hierop inhakend, er wordt niet bij Ajax gestaakt omdat het de populairste club is. De politie heeft deze wedstrijd gekozen omdat er de grootste politie inzet nodig is van alle wedstrijden uit het hele weekend.

En het lijkt me dat er geen correlatie is tussen populariteit en politie inzet. De correlatie is eerder tussen het aantal incidenten (in een recent verleden of verwacht in de toekomst) en politie inzet.

Verder valt er ook het een en ander aan te merken over je vergelijk tussen boeren protesten en een politie staking. En waarschijnlijk hebben wij met z'n allen hier te weinig kennis om te stellen of de politie het wel of niet slecht heeft. Maar die paar initiatieven om beroepsgroepen als onderwijs, zorg en politie voorrang te geven op de huizenmarkt is niet genoeg om een statement te onderbouwen dat de politie het 'niet slecht heeft'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:00:
[...]

Niet helemaal. Europees spelen en vrijstelling beker zijn op basis van prestaties van de club. Dus "eerlijk" in plaats van op basis van externe factoren
Er is dus acceptabele competitievervalsing en niet acceptabele competitievervalsing? Als tegenstander ( in het geval van Fortuna Sittard en SC Heerenveen dus ) is dat niet op basis van prestaties ( edoch wel afgestemd via de veranderagenda ). Eerlijk is derhalve ook maar vanuit welk perspectief je kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 08:52
Gaat het nu weer over Ajax! :+

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 06-09-2024 14:30 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:23:
[...]

Er is dus acceptabele competitievervalsing en niet acceptabele competitievervalsing? Als tegenstander ( in het geval van Fortuna Sittard en SC Heerenveen dus ) is dat niet op basis van prestaties ( edoch wel afgestemd via de veranderagenda ). Eerlijk is derhalve ook maar vanuit welk perspectief je kijkt
Met Europees voetbal wordt in de verdere agenda rekening gehouden. Hier kan je geen rekening mee houden.

Daarbij laten we wel wezen, rkc, Almere City, Ajax en Psv spelen wel in dezelfde competitie maar zijn geen competitie van elkaar. Ja Almere City kan van Ajax of Psv winnen, maar een drukker programma voor de een of de ander maakt geen verschil qua wie hoger eindigt. Dat is er wel tussen Ajax, Az, Twente en misschien Feyenoord. Psv tel ik niet mee want die worden fluitend kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:23:
[...]

Het is geen vervalsing als je er zelf invloed op hebt. Dan moet een Fortuna of een SC Heerenveen maar beter presteren. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar ze zijn niet machteloos. Bovendien worden de clubs die geen Europees spelen gecompenseerd door de clubs die het wel doen. Dus het is niet alleen nadelig.

Wedstrijden die door externe invloeden verplaatst moeten worden zouden kunnen leiden tot competitievervalsing. Zoals ik al zei 1x kan gebeuren en is niet zo'n probleem, al is de verplaatsing van Feyenoord - Ajax wel wat curieus met Ajax-PSV voor de deur. Maar dit is nu al de 3e wedstrijd van Ajax waar de politie gaat staken. Tegen NAC was er uiteindelijk niets aan de hand, maar de "nadelen" stapelen wel op mocht de wedstrijd tegen Utrecht ook niet door gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
Terranova schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:44:
[...]

Het is geen vervalsing als je er zelf invloed op hebt. Dan moet een Fortuna of een SC Heerenveen maar beter presteren. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar ze zijn niet machteloos. Bovendien worden de clubs die geen Europees spelen gecompenseerd door de clubs die het wel doen. Dus het is niet alleen nadelig.
Ik kies nu deze om erop te reageren, maar had net zo goed een andere kunnen zijn:
Ajax heeft meer geld te besteden en kán dus in principe gemakkelijker spelers rust geven dan een (pakweg) Almere. Dus kan in principe meerdere wedstrijden per week gemakkelijker spelen dan dat Almere dat kan.

Nou is het juist zo dat de voordelen van een 'topclub' (dit geldt in de beker net zo goed als Europees) best groot zijn. (slaat een ronde over in de beker, loot tegen lager geclasseerde clubs Europees) Eigenlijk zijn dit allemaal zaken om de gevestigde orde zoveel mogelijk in stand te houden. Tot voor kort konden bepaalde clubs (afhankelijk van status/ land/ ranglijst) elkaar Europees ook niet treffen voor de kwartfinale geloof ik. Dus diegenen waarvan we verwachten dat die ver komen worden daar minimaal een handje bij geholpen, waardoor het voor andere clubs juist lastiger wordt dat te bereieken/ tot dat punt te komen.

Dat jouw vorige seizoen (met andere trainer/ coach/ spelers) maakt dat je in een volgende (nieuwe) competitie voordelen krijgt t.a.v. een andere club, maakt het per definitie oneerlijk. Een competitie is eerlijk als iedereen op dezelfde voet begint en voor iedereen dezelfde voorwaarden geldt.
Dat je bínnen een competitie kan zeggen: Hé, jij bent in de poule eerste geworden, dan zetten we je niet tegen de eerste uit een andere poule, dat kan je nog als regels van een competitie zien (ben ik ook niet per definitie voor, maar kan ik nog begrijpen en dan kan je zeggen, dat heb je verdiend binnen die competitie).

Wat zou in 's hemelsnaam de competitie van vorig jaar voor invloed moeten hebben op die van dit jaar, iedereen begint op 0 zou je zeggen, want dat is het idee van een (eerlijke) competitie. Het is i.m.o. vervalsing dat prestaties uit het verleden je in diezelfde competitie (nieuwe start) ineens voordelen geeft, want dat wekt alleen maar in de hand dat de top de top blijft en je daar niet zomaar bij kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
jbdeiman schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:54:
[...]
Dat jouw vorige seizoen (met andere trainer/ coach/ spelers) maakt dat je in een volgende (nieuwe) competitie voordelen krijgt t.a.v. een andere club, maakt het per definitie oneerlijk. Een competitie is eerlijk als iedereen op dezelfde voet begint en voor iedereen dezelfde voorwaarden geldt.
Dat je bínnen een competitie kan zeggen: Hé, jij bent in de poule eerste geworden, dan zetten we je niet tegen de eerste uit een andere poule, dat kan je nog als regels van een competitie zien (ben ik ook niet per definitie voor, maar kan ik nog begrijpen en dan kan je zeggen, dat heb je verdiend binnen die competitie).

Wat zou in 's hemelsnaam de competitie van vorig jaar voor invloed moeten hebben op die van dit jaar, iedereen begint op 0 zou je zeggen, want dat is het idee van een (eerlijke) competitie. Het is i.m.o. vervalsing dat prestaties uit het verleden je in diezelfde competitie (nieuwe start) ineens voordelen geeft, want dat wekt alleen maar in de hand dat de top de top blijft en je daar niet zomaar bij kan komen.
Sorry, maar dit is onzin. Volgens deze redenatie mag een club dan ook nooit meer europees spelen, want is op basis van prestaties in het verleden. De KNVB heeft nou eenmaal besloten dat er een bepaald aantal teams mee mogen doen in de beker. Aangezien het een playoff format is moet er dus altijd een bepaald aantal teams per ronde zijn, anders krijgt niet iedereen een tegenstander in de volgende ronde. Dat is exponentieel. Dus om bijvoorbeeld die extra paar clubs in de 1e ronde in te delen moet je dus ook een paar clubs uit de 1e ronde halen. Aangezien dat dan amateurclubs zijn, zorgt dat er voor dat er dan ook minder teams in de ronde daarvoor kunnen spelen(2x zoveel) en dan nog eens 2x zoveel in de ronde daarvoor.

Maar nu we het toch over hebben, waarom zouden amateursclubs veel eerder moeten instromen dan profclubs, want prestaties van het vorige seizoen tellen toch niet mee?
Ik kies nu deze om erop te reageren, maar had net zo goed een andere kunnen zijn:
Ajax heeft meer geld te besteden en kán dus in principe gemakkelijker spelers rust geven dan een (pakweg) Almere. Dus kan in principe meerdere wedstrijden per week gemakkelijker spelen dan dat Almere dat kan.
Omdat Ajax het makkelijker aan kan betekent niet dat het eerlijk is. Stel nou dat de politie 3x zou staken bij Almere, dan zou het toch ook gewoon oneerlijk zijn. Het enige wat je hier mee bereikt is dat de oneerlijkheid wordt weggemoffeld want het maakt niets uit.

Beetje hetzelfde als dat een scheids bij een 5-0 stand soms geen rode kaart of penalty wil geven. Eigenlijk onzin, maar meestal boeit niemand het wat, maar het maakt het niet opeens minder een penalty of rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:44:
[...]

Clubs kunnen acteren als hun aanhang zich misdraagt waardoor de kans dat een wedstrijd als een risicowedstrijd wordt bestempeld kleiner wordt. Daar heb je dus ook invloed op. De voetbalcultuur in Nederland heeft een aantal zieke stukken erin zitten waar actiever iets tegen gedaan mag worden waar ook clubs een rol in spelen.

Externaliseren van dit gedrag en doen alsof de clubs machteloos zijn is te gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:05:
[...]

Omdat Ajax het makkelijker aan kan betekent niet dat het eerlijk is. Stel nou dat de politie 3x zou staken bij Almere, dan zou het toch ook gewoon oneerlijk zijn. Het enige wat je hier mee bereikt is dat de oneerlijkheid wordt weggemoffeld want het maakt niets uit.
Hoevel risicowedstrijden kent Almere City FC en hoeveel kent - in dit geval - Ajax er en waarom is het zo dat Ajax zo veel meer risicowedstrijden kent dan een Almere City FC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:29:
[...]

Hoevel risicowedstrijden kent Almere City FC en hoeveel kent - in dit geval - Ajax er en waarom is het zo dat Ajax zo veel meer risicowedstrijden kent dan een Almere City FC?
Hoge bomen vangen veel wind. Vanwege de historie en haat van andere supporters. De Ajax spelersbus kan niet normaal zonder politiebegeleiding aankomen in Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Twente, Alkmaar enz.
Andersom geldt dat misschien alleen voor de Feyenoord spelersbus, hoewel ik de laatste jaren daarover niks gehoord heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:23:
[...]

Clubs kunnen acteren als hun aanhang zich misdraagt waardoor de kans dat een wedstrijd als een risicowedstrijd wordt bestempeld kleiner wordt. Daar heb je dus ook invloed op. De voetbalcultuur in Nederland heeft een aantal zieke stukken erin zitten waar actiever iets tegen gedaan mag worden waar ook clubs een rol in spelen.

Externaliseren van dit gedrag en doen alsof de clubs machteloos zijn is te gemakkelijk.
Ja dat kunnen ze doen. Maar bijvoorbeeld een Utrecht - Ajax is niet een risico wedstrijd door de supporters van Ajax. Die van Ajax zijn natuurlijk ook geen lievertjes. Maar wat kan je als Ajax er aan doen als de tegenstander supporters heeft die zich niet kunnen gedragen bij wedstrijden. Zelfde geldt voor Feyenoord - Ajax waar al jaren geen uitsupporters zijn, maar de Feyenoord supporters het toch nodig vonden om de spelersbus te bekogelen in 2021.

Nogmaals, de Ajax supporters zijn zeker geen lieverdje en flikken zelf ook meer dan genoeg. Maar dit zijn 2 wedstrijden waar de Ajax "supporters" niet het probleem zijn. Tegen Feyenoord zijn er niet eens uitsupporters welkom en bij wedstrijden tegen Utrecht gaat het al veeeeeeeeeel vaker fout bij de Utrecht supporters, die ook wel eens teruggestuurd worden ipv toegelaten.

Dus wat kan Ajax doen in dit geval?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:29:
[...]

Ligt dat aan de Ajax-supporters of aan de supporters van de bezoekende club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:06:
[...]

Geregeld met doorgesnoven hooligans moeten vechten of bakstenen moeten koppen, hoort volgens mij alleen niet bij hun takenpakket.
Alsof er elke week bakstenen voorbij vliegen of geknokt moet worden bij voetbalwedstrijden... Wat dan ook nog eens door de ME gedaan wordt en niet door reguliere oom agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:42:

Dus wat kan Ajax doen in dit geval?
Hoho tegen Feyenoord gaan de Ajax hoolies net zo vaak de fout in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:23:
[...]

Clubs kunnen acteren als hun aanhang zich misdraagt waardoor de kans dat een wedstrijd als een risicowedstrijd wordt bestempeld kleiner wordt.
Vertel eens, wat kunnen ze doen aan wat er buiten het stadion gebeurt?
Dat is toch echt politie werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Superkiwi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:42:
[...]

Ligt dat aan de Ajax-supporters of aan de supporters van de bezoekende club?
Kom op. Laten we niet doen alsof ajax wel normaal volk heeft. Bij uitwedstrijden gaan er ook alleen maar idioten mee, trouwens, ook op de tribunes zie je veel idioten die hun zoon van 5 lekker scheldend opvoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-10 23:56
Trishul schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:54:
[...]

Laat de data dan spreken in de vorm van kijkcijfers (vaak meer dan Feyenoord en PSV bij elkaar), merchandise inkomsten, etc.
Deze stelling is dus totaal niet waar.

Naar de wedstrijden van Ajax keken dit seizoen gemiddeld bijna 94.000 meer mensen dan naar wedstrijden van Feyenoord. De wedstrijden van Ajax werden gemiddeld door 556.209 mensen bekeken. Naar Feyenoord keken gemiddeld 462.592 mensen, terwijl de wedstrijden van landskampioen PSV gemiddeld door 376.888 mensen werden bekeken.
Bron: https://www.ajaxshowtime....mensen%20werden%20bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
TomTom1990 schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:21:
[...]
Deze stelling is dus totaal niet waar.

Naar de wedstrijden van Ajax keken dit seizoen gemiddeld bijna 94.000 meer mensen dan naar wedstrijden van Feyenoord. De wedstrijden van Ajax werden gemiddeld door 556.209 mensen bekeken. Naar Feyenoord keken gemiddeld 462.592 mensen, terwijl de wedstrijden van landskampioen PSV gemiddeld door 376.888 mensen werden bekeken.
Bron: https://www.ajaxshowtime....mensen%20werden%20bekeken.
Je hebt gelijk over afgelopen seizoen. Ik zat te kijken naar dit seizoen. Zag daar data dat Ajax in de eerste wedstrijd hogere kijkcijfers had dan de andere twee bij elkaar, vandaar.
Op gebied van merchandise zitten ze nog wel op ongeveer Feyenoord en PSV bij elkaar, of er moet afgelopen seizoen wat veranderd zijn.

Overigens wel interessant in die link die je post, hoezo een terugval van ruim 12% in de kijkcijfers afgelopen seizoen bij Feyenoord? Ben benieuwd wat de reden daarachter is.

Al met al bijzonder dat de cijfers zo fluctueren van seizoen tot seizoen. Je zou verwachten dat het aantal supporters ongeveer gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:43:

Overigens wel interessant in die link die je post, hoezo een terugval van ruim 12% in de kijkcijfers afgelopen seizoen bij Feyenoord? Ben benieuwd wat de reden daarachter is.
Kampioenschap natuurlijk. Niet alleen Ajax heeft succes'supporters' ;)
Pagina: 1 ... 53 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken